ძველი აღთქმიდან დღემდე, დეტალური განმარტებები |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
ძველი აღთქმიდან დღემდე, დეტალური განმარტებები |
ნათია |
Jul 16 2008, 03:32 PM
პოსტი
#1
|
Miss invisible ჯგუფი: მოდერატორ-ფინანსისტი პოსტები: 18,669 რეგისტრ.: 28-February 07 წევრი № 1,224 |
როგორც შევთანხდით ვიწყებთ ძველი აღთქმიდან დეტალურ განხილვას, განმარტებებს წმ. მამების მიხედვით
თითო-თითო თავი განვიხილოთ, სანამ შეკითხვები არ ამოიწურება მანამდე ნუ გადავალთ მომდევნო თავზე დაბადება თავი პირველი ციტატა 1. თავდაპირველაღ ღმერთმა შექმნა ცა და მიწა. 2. მიწა იყო უსახო და უდაბური, ბნელი იდო უფსკრულზე და სული ღვთისა იძვროდა წყლებს ზემოთ. 3. თქვა ღმერომა: იყოს ნათელი ! და იქმნა ნათელი. 4. და ნახა ღმერთმა, რომ ნათელი კარგი იყო, და გაჰყარა ღმერთმა ნათელი და ბნელი. 5. ნათელს ღმერთმა უწოდა დღე და ბნელს უწოდა ღამე. იყო საღამო, იყო დილა - პირველი დღე. 6. თქვა ღმერთმა: იყოს წყალთა შორის მყარი და გაჰყაროს წყლები. 7. გააჩინა ღმერთმა მყარი და გაჰყარა ერთმანეთისგან წყალი, რომელიც არის მყარს ქვემოთ, და წყალი, რომელიც არის მყარს ზემოთ. და იქმნა ასე. 8. მყარს ღმერთმა უწოდა ცა. იყო საღამო, იყო დილა - მეორე დღე. 9. თქვა ღმერთმა: შეგროვდეს ერთგან ცისქვეშეთის წყალი და გამოჩნდეს ხმელეთი. და იქმნა ასე. 10. ხმელეთს ღმერთმა უწოდა მიწა და შეგროვილ წყალს უწოდა ზღვა. დაინახა ღმერთმა, რომ კარგი იყო. 11 . თქვა ღმერთმა: აღმოაცენოს მიწამ მცენარეული - ბალახი, თესლის მთესველი, ხე ნაყოფიერი, თესლოვანი ნაყოფის მომტანი მიწაზე თავისი გვარისდა მიხედვით. და იქმნა ასე. 12. წარმოშვა მიწამ მცენარეული - ბალახი, თესლის მთესველი თავისი გვარისდა მიხედვით, და ხე, თესლოვანი ნაყოფის მომტანი, თავისი გვარისდა მიხედვით. 13. იყო საღამო, იყო დილა - მესამე დღე. 14. თქვა ღმერთმა: იყოს მნათობები ცის მყარზე დღისა და ღამის გასაყრელად, დროჟამის აღმნიშვნელად - დღეებისა და წელიწადებისა; 15. იყვნენ მანათობლებად ცის მყარზე რომ გაანათონ მიწა. და იქმნა ასე. 16. გააჩინა ღმერთმა ორი მთავარი მნათობი, - დიდი მნათობი დღის განმგებლად და მცირე მნათობი ღამის განმგებლად - და ვარსკვლავები. 17. დასხა ისინი ღმერთმა ცის მყარზე, რომ გაენათებინათ მიწა, 18. განეგოთ დღე და ღამე, გაეყარათ ნათელი და ბნელი. დაინახა ღმერთმა, რომ კარგი იყო. 19. იყო საღამო, იყო დილა - მეოთხე დღე. 20. თქვა ღმერთმა: აფუთფუთდეს წყალში სულდგმული; მიწის ზემოთ კი, ცის მყარზე, ფრინველმა იფრინოს. და იქმნა ასე. 21 . შექმნა ღმერთმა დიდი თევზები და ყოველი სულდგმული, მცურავი თავ-თავისი გვარისდა მიხედვით, რაც-კი წყალში ფუთფუთებს, და ყველა ფრთოსანი თავ-თავისი გვარისდა მიხედვით. დაინახა ღმერთმა, რომ კარგი იყო. 22. აკურთხა ღმერთმა ისინი და თქვა: ინაყოფიერეთ და იმრავლეთ, აავსეთ ზღვები. ფრინველებმა იმრავლონ მიწაზე. 23. იყო საღამო, იყო დილა - მეხუთე დღე. 24. თქვა ღმერთმა: წარმოშვას მიწამ სულდგმული თავთავისი გვარისდა მიხედვით - პირუტყვი, ქვემძრომი და მიწის მხეცები თავ-თავისი გვარისდა მიხედვით. და იქმნა ასე. 25. გააჩინა ღმერთმა ნადირი თავ-თავისი გვარისდა მიხედვით, საქონელი თავ-თავისი გვარისდა მიხედვით და ქვემძრომი თავ-თავისი გვარისდა მიხედვით. დაინახა ღმერთმა, რომ კარგი იყო. 26. თქვა ღმერთმა: გავაჩინოთ კაცი ჩვენს ხატად, ჩვენს მსგავსებად. ეპატრონოს ზღვაში თევზს, ცაში ფრინველს, პირუტყვს, მთელს დედამიწას და ყველა ქვემძრომს, რაც კი მიწაზე დახოხავს. 27. შექმნა ღმერთმა კაცი, თავის ხატად შექმნა იგი, მამაკაცად და დედაკაცად შექმნა ისინი. 28. აკურთხა ღმერთმა ისინი და უთხრა: ინაყოფიერეთ და იმრავლეთ, აავსეთ დედამიწა, დაეუფლეთ მას, ეპატრონეთ ზღვაში თევზს, ცაში ფრინველს, ყოველ ცხოველს, რაც კი დედამიწაზე დახოხავს. 29 . თქვა ღმერთმა: აჰა, მომიცია თქვენთვის ყოველი ბალახი, თესლის მთესველი, რაც კი დედამიწის ზურგზეა, და ყოველი ნაყოფიერი ხე, თესლის მთესველი. ეს იყოს თქვენი საზრდო. 30. მიწის ყველა მხეცს, ცის ყველა ფრინველს, ყველა ქვემძრომს, რასაც კი სიცოცხლის სული უდგას, მწვანე ბალახი ჰქონდეს საჭმელად. და იქმნა ასე. 31. დაინახა ღმერთმა ყოველივე, რაც გააჩინა, და აჰა, ძალიან კარგი იყო. იყო საღამო, იყო დილა - მეექვსე დღე. ვისაუბროთ ამ თავის გარშემო... აბა შეკიხვები, გთხოვთ კომპეტენტურმა პირებმაც დაგვეხმარონ, თორემ მარტო ვერაფერს გავხდებით -------------------- პატიოსნება ჩვენი დროის ჭეშმარიტი არისტოკრატიზმია!
|
azazeli |
Aug 4 2014, 12:29 PM
პოსტი
#2
|
Newbie ჯგუფი: Members პოსტები: 26 რეგისტრ.: 24-August 13 წევრი № 13,307 |
ისრაელის გაყოფვის მიზეზები და შედეგები.
სანამ უშვალოდ ისრაელის გაყოფის მიზეზებზე დავიწყებდეთ საუბარს მანამდე მე მინდა ვისაუბრო ისრაელის პოლიტიკურ–რელიგიურ მდგომარეობაზე რომელსაც ადგილი ჰქონდა ისრაელის გაყოფამდე და გაყოფის შემდეგ. კერძოდ ყურადღება მინდა შევაჩერო მეფე სოლომონზე. როგორც მოგეხსენებათ მეფე სოლომონმა მეფობა დაიწყო მაშინ როდესაც განისვენა დავით მეფემ. სოლომონიც ისევე როგორც დავითი ღვთივსათნო მეფე გახლდათ, მაგრამ მოგეხსენებათ მეფობის ორგვარი გაგება არსებობს მეფობა სადაც უფალი მეფობს და მეფობა სადაც თავად მეფე მეფობს. დავითთან ჩვენ ვნახავთ რომ ბოლო წუთებამდე უფალი მეფობს, და ჩვენ თუ მის მეფობას გადავხედავთ ვნახავთ რომ ერთ–ერთი სამაგალითო მეფე იყო, მაგრამ არა უნაკლო. ჩვენ ვიცით ის ცნობილი ბიბლიური პასაჟი რომელიც ხეთელი ურიას ცოლს უკავშირდება და დავითის შეცოდებას მის მიმართ, თუმცაღა ამაზე ყურადღების გამახვილება ამ ეტაპზე არ ღირს, დავითის ამ შეცოდებას მყისიერი სინანული მოსდევს და ის კვლავ აგრძელებს ღვთივსათნო ცხოვრებას. რასაც ვერ ვიტყვით სოლომონზე, დავითის შვილზე. სოლომონი გახლავთ ადამიანი რომელიც ყოველივეს სიბრძნით განსჯიდა, სოლომონი გახლავთ ადამიანი რომელმაც უფლისაგან გული გონიერი ითხოვა, გავიხსენოთ უფლის სიტყვები: აჰა მიგცე შენ გული გონიერი და სიბრძნე, არავინ არის შენზე ბრძენი და არც მომავალში იქნება ვინმე. სოლომონის სახელს უკავშირდება ცნობილი ტაძრის აგება რომელიც თავისი მაშტაბებით, და გარეგნული სილამაზით თვალს ჭრიდა ყოველს. მაგრამ ყოველივე ამას ეტყობა ჭკნობის ელფერი, რადგანაც მეფე სოლომონის გული სიბერის ჟამს მიიდრიკეს უცხოელმა ქალებმა. შეუყვარდა მრავალი უცხოელი ქალი გარდა ფარაონის ასულისა. მოაბელები, ყამონიანელები, ედომელები, ციდონელები და ხეთელები. გავიხსენოთ რა სწერია მეორე რჯულის 17. 17–ში, (არ გაიმრავლოს ცოლები, რომ არ გაირყვნას მისი გული. ვერცხლი და ოქრო არ გაიმრავლოს მეტისმეტად.) 1)სოლომონის დანაშაული მდგომარეობდა მის უზომო მრავალცოლიანობაში. მართალია ძველ აღთქმაში დაშვებული იყო რამდენიმე ცოლის ყოლა, მაგრამ ეს არ გულისხმობს იმას რომ სოლომონს ქარაფხანები უნდა ჰქონოდა. 2) სოლომონის მრავალცოლიანობის დანაშაულს კიდევ ის გარემოება ამძიმებდა რომ ის ისეთი ეროვნების ქალებთან იყო დაკავშირებული რომელნიც საძულველნი იყვნენ უფლისთვის, მათი წარმართული გარყვნილების გამო. სოლომონის შეცოდებები, სოლომონის დაცემა განსაკუთრებულ პიკს აღწევს მაშინ როდესაც იგი დაიწყებს კერპთთაყვანისცემას, მსგავსად მისი წარმართი ცოლებისა. ამრიგად აღარ ასრულებდა იმას რაც მას ღვთისგან ჰქონდა დადგენილი. რა ჰქონდა ღვთისაგან დადგენილი? რომ არ გადაეხვია უფლისაკენ მავალი გზიდან, მუდამ ევლო იმ გზაზე რომელი გზითაც დადიოდნენ მამათმთავრები და მეფეები, არ მოეშორებინა სჯულის ის სიტყვები ბაგეებიდან რომელიც უფალმა მოსეს გამოუცხადა. სოლომონმა კი ყოველივე ეს დაივიწყა და თაყვანი–სცა ისეთ კერპებს როგორიც იყო: (ციდონელთა კერპი–აშთორეტი, ყამონელთა სიბილწე–მილქომი, მოაბის სიბილწე–ქამოში და სხვა.) ახლა ყურადღება მინდა გავამახვილო საბეას აჯანყებაზე, რომელსაც ჰქონდა სეპარატისტული მოწოდება: ,, რა საერთო გაქ ისრაელ იესეს ძეში, ყველა თქვენ–თქვენს კარვებში. დავითს ხელში ეშლებოდა ნაკოწიწები ქვეყანა, მაგრამ ვიცით რომ ეს მოწოდება ვერ გავა და მყისიერად მოხდება მისი ჩახშობა, რომელიც საბეას თავისკვეთას და სიკვდილს გულისხმობს. ამგვარ სეპარატისტულ მოწოდებას ექნება ადგილი, რომელიც გავა და მივიღებთ რას? ორად გაყოფილ ისრაელს, საკუთრივ ისრაელის და იუდას სახელმწიფოებს, რომელთაც მართავს შესაბამისი მართველები. ხოლო ეს მოხდება სოლომონის გარდაცვალების შემდგომ როდესაც მის წილ მეფდება მისი ძე რობოამი. რობოამს უპირისპირდება იერობოამი. მათი დიალოგის შესახებ ბევრს არ ვისაუბრებ, ავღნიშნავ მხოლოდ და მხოლოდ ერთს: იერობოამი თავის მორჩილებითურთ მოვა რობოამთან და შეწყალებას სთხოვს, მამაშენი გვიმძიმებდა უღელს და გვსჯიდა ახლა კი შენ გევედრებით შეგვიწყალე და შენი მორჩილნი შევიქმნებითო. წმ. წერილი ორ ტიპაჟს გამოყობს მრჩევლებისას, ეს არიან მამამისის (სოლომონის) მრჩეველნი და მეორენი ,, შეზრდილნი მოყმენი’’ რობოამი სწორედ მათ რჩევას მიემხრობა რომელიც თავისთავში გულისხმობს არათუ ამ ადამიანების უღლის შემსუბუქებას არამედ პირიქით დამძიმებას. სწორედ ამგვარი დამოკიდებულება გახდება მიზეზი ისრაელის ორად გაყოფისა. ჩვენ გავეცანით ისრაელის გაყოფამდელ ეპოქას ახლა კი ორიოდე სიტყვით უნდა ვთქვათ ისრაელის გაყოფის შემდგომ არსებულ ეპოქაზე. ისევ და ისევ მძვინვარებს კერპთაყვანისმცემლობა. ყველა მეფეზე ყურადღებას ვერ გავამახვილებ მაგრამ ზოგად ფონს დავხატავ რომელიც ამ ეპოქის შავ–ბნელ მხარეებს ნათლად წარმოაჩენს. ერი გარყვნილია ერი მრუშობს, დაივიწყეს უფლის მცნებები და კანონები. გაიჩინეს გორაკები სადაც მსხვერპლს წირავდნენ. ძირითადად უნდა ითქვას რომ მეფეები ერის გარყვნას ემსახურებოდნენ მაგრამ ყურადღება მინდა შევაჩერო ასაზე რომელმაც ერთიანად მოიშორა უგვანნი ხალხი თავისი მეფობის ჟამს. მაგრამ ასევე უნდა ვახსენოთ მეფე აქაბი. რომელზეც წმ. წერილში წერია გადააჭარბა ყველა აქამდე არსებულ მეფეს თავისი უგვანი საქციელებითო. სწორედ მის სამხელად ჩამოდის უფლის მითითებით ელია რომელიც ამხელს მას. და არა მარტო მას არამედ იეზებიელსაც რომელიც მისი ცოლი გახლავთ. ელიას ისრაელში ჩამოსვლის ერთადერთი მიზეზი გახლავთ ის რომ დაანგრიოს ოფიციალური რელიგიური კულტი, დაარღვიოს ოფიციალური რელიგიური მსახურება, რომელიც თავის თავში გულისხმობს იეზებიელის რელიგიური გარყვნილების მხილებას. სწორედ ამ იდეის შეპირისპირებას ექნება ადგილი ქარმელის მთაზე, რასაც ელია ძირშივე სპობს და ანადგურებს. თბილისის სასულიერო სემინარია. საღვთისმეტყველო ფაკულტეტი სტუდენტი: ირაკლი ასტამაძე. http://prozeliti.wordpress.com/2014/08/04/...83%96%E1%83%94/ |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 22nd September 2024 - 08:57 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი