სულხან-საბა ორბელიანი, რას ფიქრობთ სულხან-საბა ორბელიანის "გაკათოლიკების" შესახებ? |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
სულხან-საბა ორბელიანი, რას ფიქრობთ სულხან-საბა ორბელიანის "გაკათოლიკების" შესახებ? |
ნათია |
Mar 25 2007, 08:10 PM
პოსტი
#1
|
Miss invisible ჯგუფი: მოდერატორ-ფინანსისტი პოსტები: 18,669 რეგისტრ.: 28-February 07 წევრი № 1,224 |
„მაღალი ტანისაა, მხნე და ძლიერი აგებულების, მშვენიერი სახე აქვს და თეთრ-მოწითალო ფერი; ერთ მტკაველზე მეტი წვერი აქვს, რომელიც დიდად უხდება“. - ასე ახასიათებდნენ სულხან-საბა ორბელიანს მისი თანამედროვენი.
საინტერესოა სულხან-საბას ცხოვრების ერთი მონაკვეთი, რომელიც მის „გაკათოლიკებას“ ეხება. უნდა აღინიშნოს, რომ ეს ქმედება იძულებით გაღებული ხარკი იყო საქართველოს გადასარჩენად, ვახტანგ VI ტყვეობიდან დასახსნელად და მაჰმადიანური ზეგავლენისაგან თავის დასაღწევად. „დასაღუპავად განწირული ქართველები ამ საფარის ქვეშ თავიდან იცილებდნენ გასომხებასა და გათათრებას, ხელსაყრელი მომენტის დადგომისთანავე კი იბრუნებდნენ მართლმადიდებლის სახელს“ (მთავარეპისკოპოსი ანანია ჯაფარიძე). სულხან-საბასთვისაც იძულებითი გაკათოლიკება მხოლოდ დროებითი პოლიტიკური ნიღაბი იყო. მართლაც, ევროპიდან დაბრუნებული მართლმადიდებლობას დაუბრუნდა. „მე მართლმადიდებლობა ვერ უარვყავ და მრავალი ავი მომინდომეს“, - წერს იგი თავის თხზულებაში „მოგზაურობა ევროპაში“. სულხან-საბა რომ მართლმადიდებლად აღესრულა, ამას ისიც ადასტურებს, რომ რუსეთში იგი მართლმადიდებლურ ტაძარში დაკრძალეს. სულხან-საბას ცხოვრების გზას საქართველოს სიყვარული წარმართავდა. ამ სიყვარულმა ააღებინა ხელში კალამი, ამ სიყვარულის გამო გაემართა ევროპისაკენ, ამავე სიყვარულმა შემოსა ბერის სამოსით... იგი იყო მწიგნობარი, მწერალი, პოეტი, მთარგმნელი, ღვთისმეტყველი, მჭევრმეტყველი, საერო და სასულიერო მოღვაწე, ელჩი, მოგზაური. კითხულობ ამ ჩამონათვალს და გიკვირს - ნუთუ ერთ ადამიანს შეეძლო მოეცვა ყოველივე ეს ერთ არსებაში? დასტურს ჩვენამდე მოღწეული ეს ორიოდე პწკარი გვაძლევს: „სულხან-საბა ორბელისძე სიბრძნით აღხდა ორბებისზე“. დააფიქსირეთ თქვენი აზრი -------------------- პატიოსნება ჩვენი დროის ჭეშმარიტი არისტოკრატიზმია!
|
marine |
Aug 22 2019, 09:28 PM
პოსტი
#2
|
მ_ა_კ_ა ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 58,196 რეგისტრ.: 3-November 06 მდებარ.: გულის საკურთხეველი:) წევრი № 381 |
"ჩემთვის მეტად საყურადღებო აღმოჩნდა 2008 წლის მარტის "კრიალოსანი"-ს ნომერში გამოქვეყნებული სტატია - "საქართველოს ეკლესიის სიწმინდეები". დავინტერესდი იმ მონაკვეთით, სადაც აღნიშნულია, რომ ევროპიდან დაბრუნებულმა დიდმა სულხან-საბა ორბელიანმა 1715 წელს საქართველოში ჩამოაბრძანა დიდი სიწმინდე - წმინდა კლემენტოს თავის ქალა, რომელიც მას რომში ყოფნის დროს პატივისცემის ნიშნად საჩუქრად გადასცეს. სულხან-საბას რომში დაუწერია წმ. კლემენტოს ცხოვრება.
მოგახსენებთ, რომ რამდენიმე წლის წინ მოვილოცე ქალაქ კიევში კიევ-პეჩორის ლავრა. გამოქვაბულში მრავალ წმინდათა განუხრწნელ ნეშტთა შორის დაცულია წმ. კლემენტოს თავის ქალა, რომელიც ვერცხლის ლუსკუმაშია დაბრძანებული. მრავალი მომლოცველი თაყვანს სცემს მას. თავის ქალიდან ედინება სურნელოვანი ზეთი, სასულიერო პირნი სასწაულებრივად ჩამოდენილ ზეთს მომლოცველებს სულისა და ხორცის საკურნებლად სცხებენ. ჩემი სურვილა, მეცნიერებმა შეისწავლონ და დაადგინონ, ეს ის სიწმინდე ხომ არ არის, რომელსაც სულხან-საბა გადმოგვცემს" /მამა დავით გოცირიძე/ -------------------- "კ უ ს_ ნ ა ბ ი ჯ ე ბ ი თ_ ფ უ ძ ი ა მ ა ს_ მ თ ი ს კ ე ნ".
------------------- "არც შექებით ვხდებით უკეთესნი და არც გაკიცხვით უარესნი." /არქიმანდრიტი რაფაელი (კარელინი)/ -------------------- "ფრაზა, რომელსაც ხშირად იყენებდნენ ძველი გადამწერები: "ჴელი მწერლისა მიწასა შინა ლპების და ნაწერნი ჰგიან". |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 31st May 2024 - 11:12 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი