როგორ "გავარჩიოთ" ერთმანეთისგან ღვთისმსახურები? |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
როგორ "გავარჩიოთ" ერთმანეთისგან ღვთისმსახურები? |
ლეონტი |
May 10 2007, 06:35 PM
პოსტი
#101
|
ილოცე!!! ჯგუფი: Members პოსტები: 1,990 რეგისტრ.: 7-November 06 მდებარ.: ოთახი წევრი № 416 |
დიახ ბატონო ეთიოპიელი მონოფიზიტები უმრავლესობას შეადგენენ.
-------------------- tamarapaint.com აგრეთვე putkari.ge
|
მხევალი ნინო |
May 10 2007, 06:38 PM
პოსტი
#102
|
ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 |
ლეონტი
[quote]დიახ ბატონო ეთიოპიელი მონოფიზიტები უმრავლესობას შეადგენენ. რა განსხვავებაა გრიგორიანელებს და სხვა მონოფიზიტებს შორის? თემას ა ეხბა, მაგრამ ერთ ოფტოპიკს გუჯა გვაპატიებს. თუ არა მერე წავშალოთ) -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
KAIROS |
May 10 2007, 09:09 PM
პოსტი
#103
|
იხარეთ! ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 |
ციტატა არაა სწორი რასაც ამბობ. სომხებმა ენა ლამის სამჯერ ისე შეიცვალეს რა შუაშია ლეონტი ბატონო, ენის შეცვლა ლიტურგიკულ შესამოსელთან? ციტატა სოხმები ისე იცვავენ, როგორც უძველესი ქრისტიანული მსახურებების დროს? ის უცნაური თავსაბურავებიც იმდროინდელია? ნამდვილად იმ დროინდელია, ზუსტად გავარკვევ ნინო და დაგიწერ, საბუთებით და სურათებით თორემ არ ჯერა ლეონტის რაც შეეხება იდეაში მონოფიზიტები მაინც "ჩაკეტილები" იყვნენ, იგულისხმება, იყვნენ მსოფლიოსაგან გამოცალკავებულები, დღეს ეთიოპიის, კოპტების და სომხები მონოფიზიტები კი არიან, მაგრამ მათშიც არსებობს დაყოფა, მოდერატორი და კონსერვატორული ფრთებისა... ეგ ცალკე საკითხია და ეკლესიის ისტორიაში გავხსნი მალე თემას... -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
MELOMAN |
May 10 2007, 10:01 PM
პოსტი
#104
|
Newbie ჯგუფი: Members პოსტები: 10 რეგისტრ.: 1-May 07 წევრი № 1,810 |
ყოჩაღ გუჯიკკარგი თემაა.ჩემის აზრით არაფერი დაშავდება თუ თეთრი მღვდელი თმას და წვერს შეითხელებს.და ლოცვა-კურთხევას რაც შეეხება,რა მოხდა თუკი თუნდაც მორჩილი დაგლოცავს?მთავარია ეს სიყვარულით იყოს.კაბა და ანაფორა კი ნაღდად არ უნდა გაიხადოს სასულიერო პირმა.გმერთმა დაგლოცოთ
|
მხევალი ნინო |
May 11 2007, 11:43 AM
პოსტი
#105
|
ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 |
KAIROS
ციტატა ეგ ცალკე საკითხია და ეკლესიის ისტორიაში გავხსნი მალე თემას... კარგი იდეაა, გრიგორიანელებს, სხვა მონიფიზიტებისგან რა გამოარჩევს ეგებ ისიც დაწერო იმ ან ამ თემაში. სიყვარულით, ნინო -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
კანონისტი |
May 11 2007, 12:08 PM
პოსტი
#106
|
დავით ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 |
მხევალი ნინო
ციტატა კარგი იდეაა, გრიგორიანელებს, სხვა მონიფიზიტებისგან რა გამოარჩევს ეგებ ისიც დაწერო იმ ან ამ თემაში. სიყვარულით, ნინო მე მაგალითად, სომხებს წვეტიანი კუნკულით ვარჩევ მარტო -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
მხევალი ნინო |
May 11 2007, 12:17 PM
პოსტი
#107
|
ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 |
კანონისტი
ციტატა მე მაგალითად, სომხებს წვეტიანი კუნკულით ვარჩევ მარტო ეს წვეტიანი კუნკული არ მომწონს. საინეტერსოა, როდიდან შეიცვალა და რატომ? მარტო ჩაცმას არ ვგულისხმობ, დოგმატიკაში თუა სხვაობა გერგორიანელებსა და სხვა მონოფიზიტებს შორის. -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
KAIROS |
May 12 2007, 11:11 AM
პოსტი
#108
|
იხარეთ! ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 |
ციტატა ეს წვეტიანი კუნკული არ მომწონს. საინეტერსოა, როდიდან შეიცვალა და რატომ? დოგმატიკაზე ეკლესიის ისტორიაში, როცა სექტები, სქიზმებს და განხეთქილებებს მიმოვიხილავთ, აქ მოკლედ მოგიყობით ისტორიას სომეხთა სამღვდელო შესამოსელის შესახებ. სომხურო სამოციქულო ეკლესია ( ასე უწოდებენ თავს, რადგან მოციქულ თომას მოქცეულად ითვლება სომხეთი) , უძველესი ეკლესიაა და დღეს ითვლება, რომ პირველი სახელმწიფოა სადაც სახელმწიფო რელიგიად ( მთავარ რელიგიად) ქრისტიანობა გამოცხადდა, სხვათაშორის მეორე საქართველოა, რომის იმპერიაში 313 წელს, ქრისტიანობა ოფიციალურად მხოლოდ "შეიწყნარეს" ანუ გაუთანაბრეს წარმართულ რელიგიას, მხოლოდ გვიან , VI ს.ში , იმპერატორ იუსტინიანეს დროს გახდა ქრისტიანობა უპირველესი რელიგია, მაგრამ ამაზე შემდეგ და ეკლესიის ისტორიაში... დავუბრუნდეთ სომხებს, 451 წელს როცა ქალკედონში კრება ტარდებოდა, სომხებმა თავიანთი წარმომადგენელი ვერ გააგზავნეს, რადგან ძალიან მძიმე ომში იყვნენ ჩაბმულები, დღეს ამტკიცებენ, რომ არც კი მიგვიწვიესო... აშკარაა, რომ იმის მერე რაც არ მიიღეს ქალკედონი, აღმოჩნდნენ რამოდენიმე სხვა მცირე ხალხთან ერთად იზოლაციაში, რადგან მთელი რომის იმპერია, მაშინ ერთი იყო რწმენაში, ამის გამო, მათთან აღარ ასახულა, ლიტუგიკული შესამოსელის ( და არა მარტო ) ბიზანტიური ან ლათინური განვითარება, არამედ შენარჩუნდა უპირველეს ქრისტიანული, ანუ გაოცდებით, მაგრამ ფაქტია XII ს.მდე სომხებს საერთოდ არ ქონდათ ლიტურგიის დროს განსხვავებული შესამოსელი, უბრალო ოლარი და შავი ანაფორა და მორჩა, მხოლოდ იმის შემდეგ რაც შეიქმნა მცირე ისტორიის მქონე მცირე არმენიის სახელმწიფო, მაშინ შესამოსლის რაღაც ნაწილი მიიღეს ბიზანტიიდან ( გადმოცემით თავად პატრიარქმა აჩუქა მათ), ხოლო მოგვიანებით კვერთხი და მიტრა მიიღეს დასავლეთიდან , დღესაც მათ კათოლიკური სტილი კვერთხი და მიტრა აქვთ, რაც შეეხება ქუდს, ისიც უძველესი იყო ვიდრე იგივე XII ს.მდე, ანუ ადრე იყო, როგორც უძველეს ბერებს ქონდათ წესად, თავზე უბრალოდ დაფარული შავი და ჩამოშვებული ნაჭერი, მხოლოდ XII ს.ში ამ ნაჭერს ქვემოდან ამოუდეს გუმბათის სტილის ფორმა, და მიიღო დღევანდელი სახე, რაღათქმაუნდა ყველაფერს აძლევდნენ ტიპიურ სომხურ შეფერილობას და ჩუქურთმებს... დანარჩენი ეკლესიის ისტორიაში. იხარე. კაიროსი! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
კანონისტი |
May 12 2007, 11:13 PM
პოსტი
#109
|
დავით ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 |
KAIROS
ციტატა ასე უწოდებენ თავს, რადგან მოციქულ თომას მოქცეულად ითვლება სომხეთი მგონი რომ თადეოზი უნდა იყოს.... ყოველ შემთხვევაში სომხეთის ეკლესიის ოფიციალურ საიტზე ასეა და კიდევ ბართლომე, თუმცა ეკლესიას თადეოზის დაარსებულად თვლიან -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
KAIROS |
May 14 2007, 12:13 PM
პოსტი
#110
|
იხარეთ! ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 |
ციტატა მგონი რომ თადეოზი უნდა იყოს.... ყოველ შემთხვევაში სომხეთის ეკლესიის ოფიციალურ საიტზე ასეა სწორია, ქართულად ამერია, ტომაზო და ტადდეო ისე კი თომასაც აქვს იქ ნაქადაგები, თადეოზი და ბართლომე, მაგრამ სომხებზე ეკლესიის ისტორიაში გავხსები ახალი თემა და იქ ვისაუბროთ! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
კანონისტი |
May 14 2007, 01:58 PM
პოსტი
#111
|
დავით ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 |
KAIROS
ციტატა სომხებზე ეკლესიის ისტორიაში გავხსები ახალი თემა და იქ ვისაუბროთ! საინტერესოა.... პრობლემ ჩკა ტო, ჰაიკაკან შრჯაბერაკან არაქელაკან ეკკლესია -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
მხევალი ნინო |
May 14 2007, 03:27 PM
პოსტი
#112
|
ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 |
კანონისტი
ციტატა პრობლემ ჩკა ტო, ჰაიკაკან შრჯაბერაკან არაქელაკან ეკკლესია ჩევო??? ციტატა როგორც უძველეს ბერებს ქონდათ წესად, თავზე უბრალოდ დაფარული შავი და ჩამოშვებული ნაჭერი, მხოლოდ XII ს.ში ამ ნაჭერს ქვემოდან ამოუდეს გუმბათის სტილის ფორმა, და მიიღო დღევანდელი სახე, რაღათქმაუნდა ყველაფერს აძლევდნენ ტიპიურ სომხურ შეფერილობას და ჩუქურთმებს... ანუ ადრე ბერებს მოხლოდ კუნკული ჰქონდათ. წირვის დროს შესამოსელის განსხვავებაზე არაფერს იტყვით? -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
კანონისტი |
May 14 2007, 04:17 PM
პოსტი
#113
|
დავით ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 |
მხევალი ნინო
ციტატა ჩევო??? სომხეთის მართლმადიდებელი სამოციქულო ეკლესია ჰაიკაკან შრჯაბერაკან არაქელაკან ეკკლესია P.S. თვითსახელწოდებაში "მართლმადიდებელი" აქვთ. ჩვენ ქალკედონიტებს გვეძახიან -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
მხევალი ნინო |
May 14 2007, 04:40 PM
პოსტი
#114
|
ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 |
კანონისტი
ციტატა ჰაიკაკან შრჯაბერაკან არაქელაკან ეკკლესია აქედან სიტყვა მართლმადიდებელი რომელია? ციტატა წირვის დროს შესამოსელის განსხვავებაზე არაფერს იტყვით? ამაზე არაფერს იტყვით? -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
კანონისტი |
May 14 2007, 04:51 PM
პოსტი
#115
|
დავით ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 |
მხევალი ნინო
ციტატა აქედან სიტყვა მართლმადიდებელი რომელია? მეორე - შრჯაბერაკან -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
KAIROS |
May 14 2007, 05:22 PM
პოსტი
#116
|
იხარეთ! ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 |
ციტატა წირვის დროს შესამოსელის განსხვავებაზე არაფერს იტყვით? ვთქვი ციტატა ლიტუგიკული შესამოსელის ( და არა მარტო ) ბიზანტიური ან ლათინური განვითარება, არამედ შენარჩუნდა უპირველეს ქრისტიანული, ანუ გაოცდებით, მაგრამ ფაქტია XII ს.მდე სომხებს საერთოდ არ ქონდათ ლიტურგიის დროს განსხვავებული შესამოსელი, უბრალო ოლარი და შავი ანაფორა და მორჩა, მხოლოდ იმის შემდეგ რაც შეიქმნა მცირე ისტორიის მქონე მცირე არმენიის სახელმწიფო, მაშინ შესამოსლის რაღაც ნაწილი მიიღეს ბიზანტიიდან ( გადმოცემით თავად პატრიარქმა აჩუქა მათ), ხოლო მოგვიანებით კვერთხი და მიტრა მიიღეს დასავლეთიდან , დღესაც მათ კათოლიკური სტილი კვერთხი და მიტრა აქვთ -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
მხევალი ნინო |
May 14 2007, 05:28 PM
პოსტი
#117
|
ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 |
KAIROS
სომხებზე არა) თემის სათაურის შესაბამისად, მღვდელმტავრის და მღვდელის შესამოსლეს შორის თუა სხვაობა. ლოცვის და წირვის შესამოსელზე ვამბობ. -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
კანონისტი |
May 14 2007, 05:30 PM
პოსტი
#118
|
დავით ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 |
მხევალი ნინო
ციტატა მღვდელმტავრის და მღვდელის შესამოსლეს შორის თუა სხვაობა მართლმადიდებლური? და წირვის თუ ჩვეულებრივი?? -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
მხევალი ნინო |
May 14 2007, 05:32 PM
პოსტი
#119
|
ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 |
კანონისტი
ციტატა მართლმადიდებლური? და წირვის თუ ჩვეულებრივი?? მართლმადიდებლური წირვის. -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
კანონისტი |
May 14 2007, 06:00 PM
პოსტი
#120
|
დავით ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 |
მხევალი ნინო
სხვათაშორის, განსხვავდება წირვისა და სხვა მღვდელმოქმედებების შესამოსლები (როგორც მეუფის, ისე მღვდლისა) წირვის შესამოსელს "სრულ შესამოსელს" უწოდებენ მღვდლისა და მღვდელმთავრის საერთოა: - სტიქარი - ოლარი - სარტყელი - სამაჯურები - გვერსაკიდი (მიეცემა მღვდელს დამსახურების მიხედვით) მღვდლისაა: - ფილონი მღვდელმთავრის: - ბისონი - ომოფორი ამას გარდა წირვაზე მღვდელმთავარს აქვს მიტრა, 2 პანაღია და 1 ჯვარი მიტრა შეიძლება ჰქონდეს მღვდელსაც P.S. მინდა გითხრა, რომ ჩვენ ეკლესიაში არსებული ზემომოყვანილი ტრადიცია არის რუსულის კალკი. ბერძნებს ცოტა სხვა წესები აქვთ -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 16th June 2024 - 09:21 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი