![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
sopo... |
![]()
პოსტი
#101
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 808 რეგისტრ.: 21-August 08 წევრი № 5,502 ![]() |
მგონი საქართველოში ანტონ კათოლიკოსის გამო მოხდა განხეთქილებაო ასე დაწერა ზემოთ..
ძველმართლმადიდებლების სწავლებაში ცუდს ვერაფერს ვხედავ, პირიქით.. უბრალოდ ერთი რასაც ვფიქრობ , განსხვავება თუ არ ვცდები პირჯვრის გამოსახვა და ნათლობაა, და ჩემი სუბიექტური აზრით ეს საკითხები არ წარმოადგენს ისეთი კატეგორიის ცდომილებას ან ქრისტეს სწავლების შეურაცხყოფას რომ ამის გამო ღირდეს განყოფა, ანუ ძალიან გული მწყდება რომ ნაწილი გამოყოფილია მართლმადიდებლურ ეკლესიას, ქრისტე ამბობს ვინც არ იშვეს სულითა და წყლითა, ანუ შთაფლვით თუ დასხმით ამაზე არა, მთავარია სამჯერ მოხდეს ანუ სამების სახელით, და პირჯვარიც როცა ამას სამების სახელით აკეთებ და არა რამე დამახინჯებული არაქრისტიანული სწავლების გამო, ან ქრისტეს ორბუნებრიობის არაღიარების აშ გამო, არ მიმაჩნია ცოდვად.. იმის თქმა მინდა რომ შთაფლვა თუ ორი თითი გამოსახვა არ იცვლება რამე დოგმატური დამახინჯების ხარჯზე, რაზეც ლაპარაკია კანონებში, ანუ გარეგნულია და გარეგნულზე უფრო მნიშვნელოვანი ერთობაა, და ამავე დროს დიალოგი ამის გამოსასწორებლად, და სწორი პრაქტიკის დასანერგად, არვიცი შეიძლება ვცდები ერთი პატერიკში რომაა,ხელაპყრობით რომ ადიდებს გლახაკი უფალს, როგორც იცის ისე , ეპისკოპოსი რომ გამოივლის და ასწავლის რომ ღვთის დიდება პირჯვრის გადაწერით ხდება ეპისკოპოსი გასცდება და ხედავს მორბის გლახაკი წყალზე როგორც ხმელეთზე და საიდან არის სწორი პიჯვრის გადაწერაო, წადი და როგორც აქამდე გიდიდებია უფალი ისე ადიდეო ეპისკოპოსმა უთხრა.. ბოდიში ჩემი სიტყვებით ვწერ ანუ იმის თქმა მინდა აუცილებელია დოგმატების და მოციქულთა დატოვებული სწავლების დაცვა , მაგრამ ეს კონკრეტული საკითხები არ მგონია ღირდეს განხეთქილებად.. ჩემი აზრია |
dzvelmartlmadidebeli |
![]()
პოსტი
#102
|
![]() Oldbeliever ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 591 რეგისტრ.: 5-June 10 წევრი № 8,957 ![]() |
........... რუსეთში გასაგებია რომ მოხდა და საქართველო რა შუაშია ........... რუსეთში გასაგებია რომ მოხდა და საქართველო რა შუაშია ამ შეკითხვას პასუხი უკვე გავეცი (იხ.http://church.ge/index.php?showtopic=1765&pid=616637&mode=threaded&show=&st=&#entry616637 ). თუ ვერ მოახერხებთ ამ ლინკზე გადასვლას მაშინ, მაცნობეთ და ისევ დავდებ. კარგი იქნება თუ გაეცნობით არქიეპისკოპოს პავლეს ნაშრომს "ქართული ეკლესიის რუსული ფიზიონომიის შემოქმედი. კათალიკოსი ანტონ I". დევს აქ: http://www.oldorthodox.ge/ist_arx_pavle_qa...shemoqmedi.html პასუხი "მხევალ ნინოს" ძვირფასო ნინო, შენ მწერ: "ჩემო კარგო, სამი თითით, რომ გადავიწერო პირჯვარი, ამით დაშავდება რაიმე, ან პირიქით შეგეკითხები, ორი თით, რომ გადავიწერო, ამით შემემატება?" სამწუხაროდ, როგორც ჩანს, შენ პირჯვრისწერას მაინცა და მაინც დიდ მნიშვნელობას არ ანიჭებ. მე ერთს გირჩევ, თუ მართლმადიდებელი ხარ, დადექ ლოცვაზე და შეევედრე ჩვენს მაცხოვარს, უფალ იესუ ქრისტესა და ყველა წმინდანს, მოგცენ გულისხმისყოფა, რათა გაიაზრო რა იგულისხმეს ძველმა ბერძენმა, სლავმა და ქართველმა წმიდა მამებმა, როცა მიიღეს პირჯვრისწერის ასეთი ფორმულა: "ვინცა ვინ არა დასწერდეს ჯვარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩვენება" ( არსენ იყალთოელის "დოგმატიკონი". იხ. "მაცნე". ენისა და ლიტერატურის სერია. 1975 წ. # 1. სტ. მაია რაფავა. უცნობი ავტორის ანტიმონოფიზიტური ტრაქტატი). სიტყვა სიტყვით იგივე განწესება მიიღეს რუსმა წმიდა მამებმა 1551 წლის მოსკოვის "ასმუხლიან" კრებაზე. 2. გულწრფელად ვერ გავიგე, ორი ან სამი თითით პირჯვრის გადაწერის გამოა ატეხილი ამბავი? ცხადია, არა მარტო ორი და სამი თითით პირჯვრისწერის გამო, მაგრამ განა ეს ცოტაა? ნახეთ რა ამბავი აუტეხიათ ძველ ბერძენ, ქართველ და რუს მამებს პირჯვრის საწერი თითების წყობის შეცვლის გამო? და იცით რატომ? - იმიტომ, რომ ამ წყობაში მოიაზრება მართლმადიდებლური აღმსარებლობა! აწ თავად განსაჯე, შეგმატებს რაიმეს ორი თითით პირჯვრისწერა თუ არა და, ასევე, დაგაზიანებს თუ არა სამი თითით პირჯვრისწერა. ზემოთდამოწმებული მკაცრი საეკლესიო განწესებიდან გამომდინარე ეს ცხადი უნდა იყოს. ხოლო მე, კიდევ ერთხელ შეგახსენებ არსენ იყალთოელის დოგმატიკონიდან ამოწერილ ფორმულას, რომელიც მართლმადიდებლურ ეკლესიაში მიღებულია მონოფიზიტ მწვალებელთა მიღების წესში და საყოველთაო-სავალდებულო წესს წარმოადგენს: "ვინცა ვინ არა დასწერდეს ჯვარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩვენება" 3. "მაპატიე, მაგრამ ეს ყველაფერი ბერძნული გალობის ანალოგიური მგონია..." ზემოთდამოწმებული განწესება ამ საკითხისადმი შენი დამოკიდებულების სიმცდარეს წარმოაჩენს. გალობა შეიძლება მრავალფეროვანი და მრავალგვაროვანი იყოს თუ ის კანონიკურად სრულდება. თითების წყობაში კი გადმოცემულია დოგმატური შინაარსი. ამიტომაც ითხოვენ ასე მკაცრად ორი თითით მაცხოვრის აღსარებას მართლმადიდებელი მამები. 4. "ამჟამინმდელ მართლმადიდებლობაში" რაიმე ისეთი დარღვევაა, რაც მართლმადიდებლობას ჩრდილს აყენებს, დოგმებს არღვეს? დარღვევები ბევრია, მაგრამ ეს ფორუმი ეხება პირჯვრისწერას და არ მინდა ამ თემას გადავცდე. ისე კი გეტყვი, წყალპკურებითი ნათლობა თქვენს ეკლესიას საერთოდ აუქმებს. ანუ არ ხართ მონათლულნი. შედეგად, არც სამღვდელოება გყავთ და ყველაფერი არის ბუტაფორია. სხვა არაფერში რომც არ ცდებოდეთ, მარტო ეს საკმარისია იმის სათქმელად, რომ არ იმყოფებით ქრისტეს "ერთ, წმიდა, საყოველთაო და სამოციქულო" ეკლესიაში. dzvelmartlmadidebeli ,, ამჟამინმდელ მართლმადიდებლობაში,, რაიმე ისეტი დარღვევაა, რაც მართლმადიდებლობას ჩრდილს აყენებს, დოგმებს არღვეს ? ჩემო კარგო, სამი თითით, რომ გადავიწერო პრჯვარი, ამით დაშავდებ რაიმე, ან პირიქით შეგეკითხები, ორი თით, რომ გადავიწერო, ამით შემემატება? გულწრფელად ვერ გავიგე, ორი ან სამი თითით პოირრჯვრის გადაწერის გამოა ატეხილი ამბავი? მაპატიე, მაგრამ ეს ყველაფერი ბერძნული გალობის ანალოგიური მგონია... ძვირფასო ნინო, შენ მწერ: "ჩემო კარგო, სამი თითით, რომ გადავიწერო პირჯვარი, ამით დაშავდება რაიმე, ან პირიქით შეგეკითხები, ორი თით, რომ გადავიწერო, ამით შემემატება?" სამწუხაროდ, როგორც ჩანს, შენ პირჯვრისწერას მაინცა და მაინც დიდ მნიშვნელობას არ ანიჭებ. მე ერთს გირჩევ, თუ მართლმადიდებელი ხარ, დადექ ლოცვაზე და შეევედრე ჩვენს მაცხოვარს, უფალ იესუ ქრისტესა და ყველა წმინდანს, მოგცენ გულისხმისყოფა, რათა გაიაზრო რა იგულისხმეს ძველმა ბერძენმა, სლავმა და ქართველმა წმიდა მამებმა, როცა მიიღეს პირჯვრისწერის ასეთი ფორმულა: "ვინცა ვინ არა დასწერდეს ჯვარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩვენება" ( არსენ იყალთოელის "დოგმატიკონი". იხ. "მაცნე". ენისა და ლიტერატურის სერია. 1975 წ. # 1. სტ. მაია რაფავა. უცნობი ავტორის ანტიმონოფიზიტური ტრაქტატი). სიტყვა სიტყვით იგივე განწესება მიიღეს რუსმა წმიდა მამებმა 1551 წლის მოსკოვის "ასმუხლიან" კრებაზე. 2. გულწრფელად ვერ გავიგე, ორი ან სამი თითით პირჯვრის გადაწერის გამოა ატეხილი ამბავი? ცხადია, არა მარტო ორი და სამი თითით პირჯვრისწერის გამო, მაგრამ განა ეს ცოტაა? ნახეთ რა ამბავი აუტეხიათ ძველ ბერძენ, ქართველ და რუს მამებს პირჯვრის საწერი თითების წყობის შეცვლის გამო? და იცით რატომ? - იმიტომ, რომ ამ წყობაში მოიაზრება მართლმადიდებლური აღმსარებლობა! აწ თავად განსაჯე, შეგმატებს რაიმეს ორი თითით პირჯვრისწერა თუ არა და, ასევე, დაგაზიანებს თუ არა სამი თითით პირჯვრისწერა. ზემოთდამოწმებული მკაცრი საეკლესიო განწესებიდან გამომდინარე ეს ცხადი უნდა იყოს. ხოლო მე, კიდევ ერთხელ შეგახსენებ არსენ იყალთოელის დოგმატიკონიდან ამოწერილ ფორმულას, რომელიც მართლმადიდებლურ ეკლესიაში მიღებულია მონოფიზიტ მწვალებელთა მიღების წესში და საყოველთაო-სავალდებულო წესს წარმოადგენს: "ვინცა ვინ არა დასწერდეს ჯვარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩვენება" 3. "მაპატიე, მაგრამ ეს ყველაფერი ბერძნული გალობის ანალოგიური მგონია..." ზემოთდამოწმებული განწესება ამ საკითხისადმი შენი დამოკიდებულების სიმცდარეს წარმოაჩენს. გალობა შეიძლება მრავალფეროვანი და მრავალგვაროვანი იყოს თუ ის კანონიკურად სრულდება. თითების წყობაში კი გადმოცემულია დოგმატური შინაარსი. ამიტომაც ითხოვენ ასე მკაცრად ორი თითით მაცხოვრის აღსარებას მართლმადიდებელი მამები. 4. "ამჟამინმდელ მართლმადიდებლობაში" რაიმე ისეთი დარღვევაა, რაც მართლმადიდებლობას ჩრდილს აყენებს, დოგმებს არღვეს? დარღვევები ბევრია, მაგრამ ეს ფორუმი ეხება პირჯვრისწერას და არ მინდა ამ თემას გადავცდე. ისე კი გეტყვი, წყალპკურებითი ნათლობა თქვენს ეკლესიას საერთოდ აუქმებს. ანუ არ ხართ მონათლულნი. შედეგად, არც სამღვდელოება გყავთ და ყველაფერი არის ბუტაფორია. სხვა არაფერში რომც არ ცდებოდეთ, მარტო ეს საკმარისია იმის სათქმელად, რომ არ იმყოფებით ქრისტეს "ერთ, წმიდა, საყოველთაო და სამოციქულო" ეკლესიაში. ძვირფასო ნინო, შენ მწერ: "ჩემო კარგო, სამი თითით, რომ გადავიწერო პირჯვარი, ამით დაშავდება რაიმე, ან პირიქით შეგეკითხები, ორი თით, რომ გადავიწერო, ამით შემემატება?" სამწუხაროდ, როგორც ჩანს, შენ პირჯვრისწერას მაინცა და მაინც დიდ მნიშვნელობას არ ანიჭებ. მე ერთს გირჩევ, თუ მართლმადიდებელი ხარ, დადექ ლოცვაზე და შეევედრე ჩვენს მაცხოვარს, უფალ იესუ ქრისტესა და ყველა წმინდანს, მოგცენ გულისხმისყოფა, რათა გაიაზრო რა იგულისხმეს ძველმა ბერძენმა, სლავმა და ქართველმა წმიდა მამებმა, როცა მიიღეს პირჯვრისწერის ასეთი ფორმულა: "ვინცა ვინ არა დასწერდეს ჯვარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩვენება" ( არსენ იყალთოელის "დოგმატიკონი". იხ. "მაცნე". ენისა და ლიტერატურის სერია. 1975 წ. # 1. სტ. მაია რაფავა. უცნობი ავტორის ანტიმონოფიზიტური ტრაქტატი). სიტყვა სიტყვით იგივე განწესება მიიღეს რუსმა წმიდა მამებმა 1551 წლის მოსკოვის "ასმუხლიან" კრებაზე. 2. გულწრფელად ვერ გავიგე, ორი ან სამი თითით პირჯვრის გადაწერის გამოა ატეხილი ამბავი? ცხადია, არა მარტო ორი და სამი თითით პირჯვრისწერის გამო, მაგრამ განა ეს ცოტაა? ნახეთ რა ამბავი აუტეხიათ ძველ ბერძენ, ქართველ და რუს მამებს პირჯვრის საწერი თითების წყობის შეცვლის გამო? და იცით რატომ? - იმიტომ, რომ ამ წყობაში მოიაზრება მართლმადიდებლური აღმსარებლობა! აწ თავად განსაჯე, შეგმატებს რაიმეს ორი თითით პირჯვრისწერა თუ არა და, ასევე, დაგაზიანებს თუ არა სამი თითით პირჯვრისწერა. ზემოთდამოწმებული მკაცრი საეკლესიო განწესებიდან გამომდინარე ეს ცხადი უნდა იყოს. ხოლო მე, კიდევ ერთხელ შეგახსენებ არსენ იყალთოელის დოგმატიკონიდან ამოწერილ ფორმულას, რომელიც მართლმადიდებლურ ეკლესიაში მიღებულია მონოფიზიტ მწვალებელთა მიღების წესში და საყოველთაო-სავალდებულო წესს წარმოადგენს: "ვინცა ვინ არა დასწერდეს ჯვარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩვენება" 3. "მაპატიე, მაგრამ ეს ყველაფერი ბერძნული გალობის ანალოგიური მგონია..." ზემოთდამოწმებული განწესება ამ საკითხისადმი შენი დამოკიდებულების სიმცდარეს წარმოაჩენს. გალობა შეიძლება მრავალფეროვანი და მრავალგვაროვანი იყოს თუ ის კანონიკურად სრულდება. თითების წყობაში კი გადმოცემულია დოგმატური შინაარსი. ამიტომაც ითხოვენ ასე მკაცრად ორი თითით მაცხოვრის აღსარებას მართლმადიდებელი მამები. 4. "ამჟამინმდელ მართლმადიდებლობაში" რაიმე ისეთი დარღვევაა, რაც მართლმადიდებლობას ჩრდილს აყენებს, დოგმებს არღვეს? დარღვევები ბევრია, მაგრამ ეს ფორუმი ეხება პირჯვრისწერას და არ მინდა ამ თემას გადავცდე. ისე კი გეტყვი, წყალპკურებითი ნათლობა თქვენს ეკლესიას საერთოდ აუქმებს. ანუ არ ხართ მონათლულნი. შედეგად, არც სამღვდელოება გყავთ და ყველაფერი არის ბუტაფორია. სხვა არაფერში რომც არ ცდებოდეთ, მარტო ეს საკმარისია იმის სათქმელად, რომ არ იმყოფებით ქრისტეს "ერთ, წმიდა, საყოველთაო და სამოციქულო" ეკლესიაში. კი, ძველმართლმადიდებელს აქვთ ძველი კანონები მაგალითად ძველი ქრისტიანები მართლაც ორი თითით იწერდნენ პირჯვარს, მაგრამ სამი თითით გადაწერა უფრო ადვილი იყო და ის სიმბოლო და დატვირთვა მაინც არ შეცვლილა, ისევ სამი თითი შეტყუპებულია რაც სამების ერთიანობას გამოხატავს და ორი თითი ქრისტეს ბუნებას, რომელის დახრაც თავმდაბლობას გამოხატავს. უბრალოდ შეიცვალა კომბინაცია, რაც არ არის არანაირი დოგმატური დარღვევა. პატარ-პატარა შტრიხები იხვეწებოდა ეკლესიაში, მაგრამ დოგმები იგივე რჩება, მაშინ რომ მივყვეთ უძველესი წესები დღეს რასაც თქვენ იყენებთ იმისგანაც განსხვავდებოდა, არ ვიცი რის გამო მოხდა სქიზმა, მაგრამ თუ დღესდღეობით მხოლოდ პირჯვრის გადაწერა და ასეთი რამაა პრობლემა, მგონი ამისთვის ეკლესიისგან გამოყოფა არ ღირს, მითუმეტეს როცა ბევრი ძველმართლმადიდებელი შეუერთდა მოსკოვის საპატრიარქოს. "სამი თითით გადაწერა უფრო ადვილი იყო" - პირჯვრისწერის შეცვლის გარემოებებზე როცა საუბრობთ კარგი იქნება ამ საკითხის ისტორიაში ჩაიხედოთ. ნუ მიწყენთ, მაგრამ, ვგონებ თქვენ ჯეროვანი წარმოდგენა არ გაქვთ ამ საკითხზე. (იხ.http://www.oldorthodox.ge/pirjvriscera.html). 1. როდესაც ასეთ არგუმენტს აყენებთ: "სამი თითით გადაწერა უფრო ადვილი იყო", პირველად საკუთარ თავს ჰკითხეთ - ისეთ რა სირთულეს წარმოადგენდა ორი თითით პირჯვრისწერა, რომ სიძნელის გამო უფრო "ადვილით", სამი თითით შეცვალეს? თუ იცით ამის პასუხი დიდი სიამოვნებით მოგისმენთ. 2. შემდეგ თქვენ წერთ: "სიმბოლო და დატვირთვა მაინც არ შეცვლილა, ისევ სამი თითი შეტყუპებულია რაც სამების ერთიანობას გამოხატავს და ორი თითი ქრისტეს ბუნებას, რომელის დახრაც თავმდაბლობას გამოხატავს". სიმბოლო და დატვირთვა არ შეცვლილა თქვენი აზრით, ჩვენი აზრით კი (და ეს ასეც არის) დიაღაც რომ შეიცვალა! თქვენზე არ ვიტყვი, მაგრამ, ძალიან ცდება ის, ვინც ფიქრობს, რომ პირჯვრის გადასაწერი თითების წყობა არაფერს ნიშნავს და რაღაც უმნიშვნელოა. უნდა ვიცოდეთ, რომ ამ წყობაში დევს სარწმუნოებრივი აღმსარებლობა - სამების ერთობისადმი და ქრისტეს ორბუნებოვებისადმი რწმენა. პირჯვრისწერისას თითების წყობით გამოვხატავთ ჩვენს დიოფიზიტურ აღმსარებლობას. მონოფიზიტები, მაგალითად, პირჯვარს იწერდნენ ერთი თითით (ნიშნად ერთბუნებოვნებისა), რაც მართლმადიდებლურმა ეკლესიამ უარყო და შეაჩვენა (მონოფიზიტებიც და მათი პირჯვრისწერის წესიც). ასევე უნდა მოგახსენოთ, რომ სამი თითით პირჯვრისწერის გამომგონებლები მოკეცილ ორ თითში ქრისტეს არ გულისხმობდნენ (ეს განმარტება მოგვიანებით, ძველმოწესეებთან პოლემიკაში იშვა, რადგან მიხვდნენ საკუთარი განმარტებებისა და პრაქტიკის უაზრობას). პიჯვრისწერისას მოკეცილი ორი თითი არაფერს ნიშნავდა. 3. თქვენ ბრძანებთ: "უბრალოდ შეიცვალა კომბინაცია, რაც არ არის არანაირი დოგმატური დარღვევა". საქმეც იმაშია, რომ დარღვევაში მოიაზრება სწორედ დოგმატური შინაარსის შეცვლა, წინააღმდეგ შემთხვევაში ეს საკითხი არ იქნებოდა ასე საკამათო. თავად განსაჯეთ, ედიშერ ჭელიძე თავის ანტისტაროვერულ ნაშრომში "ეკლესია - სძალი უფლისა" ამტკიცებს, რომ ტრიადოლოგიური თვალსაზრისით სამი და ერთი ყოველთვის ერთი და იგივეა. ანუ ღმერთი ერთია და სამპიროვანი, ამიტომაც ერთში მოცემულია სამპიროვანი ერთი ღმერთის აღსარება, ხოლო სამში დაკონკრეტებულია ერთი ღმერთის სამგვამოვნება. ამდენად, მისი მტკიცებით სამი თითით პირჯვრისწერა და ერთი თითით პირჯვრისწერა, ტრიადოლოგიური თვალსაზრისით, ერთი და იგივე დოგმატური შინაარსის შემცველია. ზემოთ უკვე ვთქვი როგორ იწერდნენ პირჯვარს მონოფიზიტები, რაც მართლმადიდებლურმა ეკლესიამ დაგმო და შეაჩვენა. თუ ერთი ღმერთის სამპიროვნება ერთი და სამი თითით გამოიხატება, ძნელი გასარკვევია, სამი თითით პირჯვრის მაწერალი მართლმადიდებელია თუ მონოფიზიტი. გარდა ამისა უნდა ვიცოდეთ, რომ პირჯვარს ვიწერთ ქრისტეს აღსარების ნიშნად, რადგან ის ეცვა ჯვარზე (ცხადია, თავისი კაცობრივი და არა ღვთაებრივი ბუნებით) და არა წმ. სამება. აქედან, როცა პირჯვარს ვიწერთ ორი თითით ყოველგვარი გაუგებრობა გამორიცხულია - სახეზეა დიოფიზიტური (ქრისტეს ორბუნებოვნების) და ტრიადოლოგიური (წმ. სამების ერთობის) აღმსარებლობა. პირჯვრისწერისას ჯვართან მიმართებაში უნდა იყოს ორი თითი, რადგან ჯვარს ეცვა ქრისტე, თავისი კაცობრივი ბუნებით. ასე იწერდნენ პირჯვარს ჩვენი წინაპრები. ასეა გამოსახული მაცხოვარი და მრავალი წმინდანი ქართულ, მართლმადიდებლურ ხატებზეც. -------------------- "ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").
"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი) |
dzvelmartlmadidebeli |
![]()
პოსტი
#103
|
![]() Oldbeliever ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 591 რეგისტრ.: 5-June 10 წევრი № 8,957 ![]() |
კი, ძველმართლმადიდებელს აქვთ ძველი კანონები მაგალითად ძველი ქრისტიანები მართლაც ორი თითით იწერდნენ პირჯვარს, მაგრამ სამი თითით გადაწერა უფრო ადვილი იყო და ის სიმბოლო და დატვირთვა მაინც არ შეცვლილა, ისევ სამი თითი შეტყუპებულია რაც სამების ერთიანობას გამოხატავს და ორი თითი ქრისტეს ბუნებას, რომელის დახრაც თავმდაბლობას გამოხატავს. უბრალოდ შეიცვალა კომბინაცია, რაც არ არის არანაირი დოგმატური დარღვევა. პატარ-პატარა შტრიხები იხვეწებოდა ეკლესიაში, მაგრამ დოგმები იგივე რჩება, მაშინ რომ მივყვეთ უძველესი წესები დღეს რასაც თქვენ იყენებთ იმისგანაც განსხვავდებოდა, არ ვიცი რის გამო მოხდა სქიზმა, მაგრამ თუ დღესდღეობით მხოლოდ პირჯვრის გადაწერა და ასეთი რამაა პრობლემა, მგონი ამისთვის ეკლესიისგან გამოყოფა არ ღირს, მითუმეტეს როცა ბევრი ძველმართლმადიდებელი შეუერთდა მოსკოვის საპატრიარქოს. -------------------- "ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").
"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი) |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#104
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
ის აზრი რასაც დებენ მეძველწესეები ორი თითით პირჯვარში არის აბსოლუტურად სწორი ისევე როგორც აზრი,რომელსაც ვდებთ ჩვენ. არ მესმის, რატომ არის ასეთი სირთულე ამის გაგებაში?
ნუთუ სამი თითი, როგორც მამის ძის და სულ წმინდის აღიარება და ორი თითის ხელის გულზე მიდება ქრისტეს ორი ბუნების ნიშნად - რაიმე წინააღმდეგობაშია ქრისტოლოგიასთან? იოანე ოქროპირი ერთი თითით იწერდა პირჯვარს, მოციქულები საერთოდ არ იწერდნენ, ტერტულიანეს დროინდელი ქრისტიანები შუბლზე გამოსახავდნენ ჯვარს...არ მესმის განა ეს ყოველივე ძირეული ცვლილებაა რომ ამად ღირდეს კამათი? აშნ ძირს მოციქულებიც, რომლებიც პირჯვარს არ იწერდნენ...არ მინდა ოღონდ აქ მდარე ლიტერატურა საპირისპიროს დასამტკიცებლად ![]() ვიმეორებ - სქიზმა მოხდა არა თითების გამო, არამეტ, წინდაუხედავი პატრიარქი ნიკონის გამო, რომელმაც ანათემას გადასცა ძველი წესი და ყველა მისი მიიმდევარი. იქამდე მთელ 9 თუ 10 წლის განმავლობაში იყო ევქარისტიული თანალოცვა, რაც ამავე დროს ადასტურებს, რომ სქიზმის საფუძველი არა თითებში და იესოს სახელის წარმოთქმაშია არამეტ ფუნდამენტში - რწმენაში მოკლედ, ძველმართლმადიდებელო! პირველ რიგში კეთილი იყოს შენი მობრძანება ამ ფორუმში და პირადად მე მართლა ჩემიანად აღგიქვამ...და ნუ ვიდავებთ სისულელეზე... -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
afxazi |
![]()
პოსტი
#105
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
კანუდოსელი
ისე ძველმართლმადიდებლობა რომელ საუკუნემდელ მართლმადიდებლობას გულისხმობს ხომ არ იცი? ![]() ![]() -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#106
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
კანუდოსელი ისე ძველმართლმადიდებლობა რომელ საუკუნემდელ მართლმადიდებლობას გულისხმობს ხომ არ იცი? ![]() ![]() ჰო, ნამეტანი ძველი არაა ცხადია ![]() რას ვიზამთ, ნიკონს და მის დამქაშებს არ ეყოთ დონე და რასა სთხოვ აბაკუმს? ობიექტურად მთელი სიმძიმე ცოდვისა არის ნიკონზე და ე.ი. მოსკოვის საპატრიარქოზე და ამას უამრავი მათი იერარქი არც მალავს...დღეს სიტუაცია ისეთია, რომ საკმაო რაოდენობა ეპისკოპატში თანახმაა რომ ბოდიში მოიხადოს მოსკოვმა ჩადენილი დანაშაულის გამო. -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
kinoteli |
![]()
პოსტი
#107
|
![]() SHEFICULI ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 875 რეგისტრ.: 5-April 10 წევრი № 8,575 ![]() |
ციტატა დარღვევები ბევრია ამ კაცს მე პირადად კანუდოსელისგან განსხვავებით ჩემიანად არ აღვიქვამ...სირცხვილიც იქნება,ეს იქნება თანხმობა იმაზე რასაც ამბობს ჩვენს ეკლესიაზე.....სქიზმა სქიზმაა და სხვა არაფერი.....არაფერი აქვთ საერთო ეკლესიასთან.....კაცი შეურაწყოფის მეტს არაფერს ამბობს ეკლესიაზე და ჩემიანია?........მაგას საერთო არ აქვს ეკლესიასთან გარეგნულის მეტი......მასე მკალავიშვილი..აროშვილები.და ძმანი მათნი ეკლესიის წევრები ყოფილან და სხვა არაფერი.....შეცდომაა ამის აღიარება არაფერს არ წაადგება დამიჯერე,მხოლოდ თვალთმაქცობა იქნება და სხვა არაფერი...სხვისი სიამოვნებისთვის ამის აღიარება,შეიძლება ბევრისთვის დამაბრკოლებელი,შეცდომაში შემყვანი აღმოჩნდეს...სწორედ გამიგეთ ციტატა ასე იწერდნენ პირჯვარს ჩვენი წინაპრები. ასეა გამოსახული მაცხოვარი და მრავალი წმინდანი ქართულ, მართლმადიდებლურ ხატებზეც. სად ნახე ამხანაგო ქართულ ხატზე ორი თითით რომ იწერს პირჯვარს.......თან ძველ ხატებზე.........დაამტკიცე!!! -------------------- „არა გეცრუვნეთ შენ სიწმიდით მშობელო ჩუენო, კათოლიკე ეკლესიაო, არცა განგცეთ შენ, სიქადულო ჩუენო, მართლმადიდებლობაო".
"სულის გადარჩენისათვის ადამიანს აუცილებლად უნდა ჰქონდეს რწმენა, მხოლოდ მართლმადიდებლური სარწმუნოება უნდა ვიგულისხმოთ".... ილია II "რაც უნდა ჭირი მომკერძო, ბილწთ არ შევეკვრი ზავითა; მცნებას ვერ შემაცვლეინებ მოზღვავებულის ავითა!" |
მხევალი ნინო |
![]()
პოსტი
#108
|
![]() ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 ![]() |
dzvelmartlmadidebeli
ციტატა 2. გულწრფელად ვერ გავიგე, ორი ან სამი თითით პირჯვრის გადაწერის გამოა ატეხილი ამბავი? ცხადია, არა მარტო ორი და სამი თითით პირჯვრისწერის გამო, მაგრამ განა ეს ცოტაა? ნახეთ რა ამბავი აუტეხიათ ძველ ბერძენ, ქართველ და რუს მამებს პირჯვრის საწერი თითების წყობის შეცვლის გამო? და იცით რატომ? - იმიტომ, რომ ამ წყობაში მოიაზრება მართლმადიდებლური აღმსარებლობა!აწ თავად განსაჯე, შეგმატებს რაიმეს ორი თითით პირჯვრისწერა თუ არა და, ასევე, დაგაზიანებს თუ არა სამი თითით პირჯვრისწერა. ზემოთდამოწმებული მკაცრი საეკლესიო განწესებიდან გამომდინარე ეს ცხადი უნდა იყოს.ხოლო მე, კიდევ ერთხელ შეგახსენებ არსენ იყალთოელის დოგმატიკონიდან ამოწერილ ფორმულას, რომელიც მართლმადიდებლურ ეკლესიაში მიღებულია მონოფიზიტ მწვალებელთა მიღების წესში და საყოველთაო-სავალდებულო წესს წარმოადგენს: ჩემო კარგო, იყო დროო, როცა მართლმადიდებლები, უფრო სოწრად ქრისტიანები მხოლოდ ,,იფხაჭნიდნენ,,ჯვარს შუბლზე (ნუი მე ასე მახსოვს). ანუ რისი ტქმა მინდა, სხვადასხვა საუკუნეში, სხვადასხვა წესი იყო პირჯვრის გადაწერის. თუ ორი თითით პირჯვრის გადაწერა, სამი თითით გადაწერამ შეცვალა, ამით რა დაშავდა ვერ გავიგე მიანც. დღეს მართლმადიდებლები ასე იწერენ პირჯვარს. რაც შენ დაწერე, რა კონტესტში იყო ნახსენები, ანუ ორი თითით პირჯვურს გადაწერა, ვინმეს საწინააღდგეოდ ხომ არ იყო ეს სიტყვები? ან იმ დროს, სამი თითით პირჯვრის გადაწერა არსებობდა თუ არა და სამი თითით პირჯვირს გადაწერის წინააღდეგ იყო ეს სიტყვები მიმართული>???? ციტატა 3. "მაპატიე, მაგრამ ეს ყველაფერი ბერძნული გალობის ანალოგიური მგონია..." ზემოთდამოწმებული განწესება ამ საკითხისადმი შენი დამოკიდებულების სიმცდარეს წარმოაჩენს. გალობა შეიძლება მრავალფეროვანი და მრავალგვაროვანი იყოს თუ ის კანონიკურად სრულდება. თითების წყობაში კი გადმოცემულია დოგმატური შინაარსი. ამიტომაც ითხოვენ ასე მკაცრად ორი თითით მაცხოვრის აღსარებას მართლმადიდებელი მამები. იცი რა, გალობის მიმდევრები ფიქორბენ, რომ პირჯვურს გადაწერა შეიძლება იყოს ორი ან სამი თითით... ხომ გესმის? ისინი პრობლემას გალობაში ხედავნ, შენ პირჯვრის გადაწერაში... და ასე პატარ-პატარებით მივიდივართ დიდი განყოფამდე. გამიგია, მთავარში ერთობა, მეორეხარისხოვანში მრავალფეროვნება და ყველაფერში სიყვარულიო. -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#109
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
მხევალი ნინო
მე ქართველების არ მესმის, თორე რუსი სტაროობრიადცების დამოკიდებულება სრულიად გასაგებია. მარა სწორხაზოვნება, რომ ისაა სქიზმა და მეტი არაფერი (აგერ ზემოთა პოსტში კინოტელთან) - არის ისტორიის სერიოზული არცოდნა, თან ბოლო ბოლო ეს უკვე მოსკოვმაც არიარა... პრობლემა სხვაა...მათ ამხელა პერიოდის გამო არ ჰქონდათ სასულიერო აკადემიები და ამიტომ იქ დონე ისეთია, რომ ბევრი შავბნელი "მართლმადიდებელი" მათთან შედარებით ინტელექტუალურ ზენიტს მოგაგონებს ![]() ![]() პ.ს. ისე, მეტად საჩოთირო საკითხთან დაკავშირებით ნეტა რას ფიქრობს მეძველწესე: უკვე იმდენია ეს მეძველწესეთა ეკლესიები, რომ ძნელია გაიგო, სად და როგორ ხდება ავაკუმთან კავშირის ძიება, თანაც ეპისკოპატი არ ჰყავდათ და ამიტომ რა უწყვეტ ჯაჭვზეა საუბარი და მით უმეტეს საქართველოში ![]() მოკლედ ამოსავალი წერტილი ამ ყველაფრიდან ისაა მაინც, რომ ეგენი არიან მსხვერპლი და არა მიზეზი, მათ სდევნიდნენ, ხოცავდნენ, წვავდნენ (თავადაც იწვავდნენ თავს - ფანატიკური სული რომ არის ეს ფაქტია, მაგრამ არც ნიკონი იყო მამა აბრამის ბატკანი ![]() ![]() -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
ქევანა |
![]()
პოსტი
#110
|
![]() მთვლემარე დრაკონი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 7,454 რეგისტრ.: 11-February 07 მდებარ.: Shire, Hobbitland, Middle-earth წევრი № 1,055 ![]() |
მე სამი თითით ვიწერ: სამი შეკრული და ორი მოკეცილი
ეს რამდენადაც ვიცი, სიმბოლურია: სამი თითი - სამება და და ორი მოკეცილი - ქრისტეს ორი ბუნება სხვანაირად არ ვიცი ![]() ესეც დოგმატური უნდა იყოს? -------------------- “I'd built that bridge for you. But I didn’t know that I would be building it for you and him.” ("Dაისყ")
"He was born with a gift of laughter and a sense that the world was mad. And that was all his patrimony." - Scaramouche, Rafael Sabatini *** ფორუმზე გლანძღავ და მიწასთან გასწორებ, ძვირფასო, მაგრამ გახსოვდეს, ფორუმს გარეთ მე შენ მიყვარხარ : ) *** Спасение утопающего – дело рук самого утопающего... *** ამინდის შემქმნელი |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#111
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
ესეც დოგმატური უნდა იყოს? ზოგიერთ მღვდელს რომ ჰკითხო პირჯვარი ისე უნდა გადაიწერო, რომ ზედა ნაწილი ორჯერ მოკლე გამოვიდეს ჯვრის ქვედა ნაწილზეო ![]() საგიჟეთია რა ერთგვაი ორთოდოქსული მეძველწესეობაა ![]() -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
მხევალი ნინო |
![]()
პოსტი
#112
|
![]() ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 ![]() |
კანუდოსელი
ციტატა ზოგიერთ მღვდელს რომ ჰკითხო პირჯვარი ისე უნდა გადაიწერო, რომ ზედა ნაწილი ორჯერ მოკლე გამოვიდეს ჯვრის ქვედა ნაწილზეო ლოგიკურად ჯვარს ასეთი ფორმა აქვს, მაგრამ პატრიარქი არ უსვავს ამას ხაზს და მერატო გავუსვა. -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#113
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
კანუდოსელი ლოგიკურად ჯვარს ასეთი ფორმა აქვს, მაგრამ პატრიარქი არ უსვავს ამას ხაზს და მერატო გავუსვა. კიდევ უფრო ლოგიკურად არავინ იცის იმ ჯვრის ზუსტი ზომები ![]() ერთ მრევლში ამ თემაზე გარეკილი აქვთ, მე პირადად სულ შენიშვნების კორიანტელს ვიღებდი, ჩემი ერეტიკული პირჯვრის გამო ![]() -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
მხევალი ნინო |
![]()
პოსტი
#114
|
![]() ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 ![]() |
კანუდოსელი
ციტატა მე პირადად სულ შენიშვნების კორიანტელს ვიღებდი, ჩემი ერეტიკული პირჯვრის გამო არ დავმალავ, ერთი პერიოდი სულ სანტიმეტრებით ვზომავდი პირჯვრის სიგძეს. მერე, ზალიან რომ დავიტანჯე, ტავი დავანებე ![]() -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#115
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
მხევალი ნინო
ჩემი ნატანჯი ფრთოსანი ვინ არის? ![]() -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
მხევალი ნინო |
![]()
პოსტი
#116
|
![]() ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 ![]() |
კანუდოსელი
ციტატა ჩემი ნატანჯი ფრთოსანი ვინ არის? ახალმისული ვიყავი და ყველაფრის ჯეროდა. არა, მართლა ვიტანჯე, არ ვაჭარბებ. სულ ვაკონტროლებდი, სად ვიდებდი თითებს, რომ შემთხვევით ,,ამოტრიალებული, ჯვარი არ გამოსულიყო. ჩემდა საუბედუროდ, რაღაც წიგნი წავიკიტხე და მაშინ მამა კანუდოსელი არ მყავდა. არა რა, დაგღუპავს კაცს სამოუჩკობა ![]() -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#117
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
მამა კანუდოსელი არ მყავდა ახლა ვფიქრობ, მეკაიფები თუ კიდე უფრო? ![]() -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
მხევალი ნინო |
![]()
პოსტი
#118
|
![]() ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 ![]() |
კანუდოსელი
ციტატა ახლა ვფიქრობ, მეკაიფები თუ კიდე უფრო? კიდევ უფრო ![]() ![]() არა, მართლა მასე ვწვალობდი. მერე, დავიწყე პრიზემლენიე მიწაზე და პირჯვრის სიგრძემაც განიცადა ცვლილება ![]() -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#119
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
ციტატა ახალმისული ვიყავი და ყველაფრის ჯეროდა. არა, მართლა ვიტანჯე, არ ვაჭარბებ. სულ ვაკონტროლებდი მე კი ამ სისუელეების გამო, უკვე როცა გადავწყვიტე რომ ჭეშმარიტება მართლმადიდებლობაშია, თითქმის ერთი წელი მაინც არ შევდიოდი ეკლესიაში, რადგან ერთი ახლობელი ფრთოსანთა პარტიას ეკუთვნოდა (ახლა ისე უხარია რომ უშველა თავს ![]() -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
მხევალი ნინო |
![]()
პოსტი
#120
|
![]() ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 ![]() |
კანუდოსელი
ციტატა მართლა მაბრკოლებდა სერიოზულად.... სხვათა შორის ყველა ჩემი სისულელე თავისით დალაგდა, დროსთან ერთად ![]() ![]() -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 11th September 2025 - 12:08 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი