![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
(Νικόλαος) |
![]()
პოსტი
#141
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 179 რეგისტრ.: 18-May 10 წევრი № 8,853 ![]() |
dzvelmartlmadidebeli
ვიცი როგორ იწერენ მიაფიზიტები პირჯვარს, რომლებიც მართალია არ არიან მონოფიზიტი ევტიქიანისტები, მაგრამ მიაფიზიტობა მონოფიზიტების ერთერთ ვარიანტად განიხილება და შესაძლებელია პირჯვრისწერაც ერთნაირი ჰქონდეთ: საჩვენებელი თითი აღმართული, და ცერა თითი დანარჩენ სამთან შეტყუპებული, როგორც ამ კოპტურ ხატზეა მოცემული: ![]() ასე რომ სამი თითით პირჯვრის წერით გამოვხატავთ სამების ერთიანობას და ქრისტეს ორ ბუნებიანობასაც ორი მოხრილი თითით, განსხვავებით არაქალკედონური ეკლესიაბისგან რომლებსაც ერთი თითი აქვთ აღმართული, საიდანაც ჩანს ქრისტეს შერეული ან ერთბუნებიანობა. |
dzvelmartlmadidebeli |
![]()
პოსტი
#142
|
![]() Oldbeliever ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 591 რეგისტრ.: 5-June 10 წევრი № 8,957 ![]() |
ლათინური წესის ქრისტიანები ხუთივე თითს გაშლილად იდებენ და ამით აღიარებენ ხუთჭრილობიან ჯვარცმულ მაცხოვარს.... "კანონისტ" პატივს ვცემ შენს აზრს, მაგრამ ლაპარაკია არა იმაზე ვინ რა აზრს დებს თავის პირჯვრისწერაში, არამედ იმაზე, რას შეიწყნარებს მართლმადიდებლობა. ლიტურგიკულ პრაქტიკაში იცი რამდენი განსხვავებაა. მაგალითად ზიარების შედგენაში. და ყველა თავის აზრს აქსოვს. მართლმადიდებლობა კი მარტო ერთ ფორმას აღიარებს. ბოლოს და ბოლოს თქვენი ეკლესია ხომ არ აღიარებს ხუთი გაშლილი თითით პირჯვრისწერას (და დიდება ღმერთს რომ არ აღიარებს). ბოლოს და ბოლოს თვითონ ხომ მედავებით თქვენი წესის, სამი თითით პირჯვრისწერის გამო? პირჯვრისწერისადმი დამოკიდებულებაში ნუ გამაკრიტიკებ, ჩვენ ორივეს ერთი და იგივე დამოკიდებულება და პრინციპი გვაქვს ამ საკითხში. თქვენ ისე იცავთ სამ თითს, როგორც მე ორს. ასე რომ თუ სურვილი გვაქვს უნდა გავარკვიოთ რომელია უფრო ძველი და რომელი უფრო არის მართლმადიდებლური დოგმატური სწავლების გამომხატველი. იცოდნენ კი წმ. მამებმა სამი თითითი პირჯვრისწერის წესი. სად, ვისთან არის ეს გადმოცემული? ასე, რომ ლათინები რას აკეთებენ, ჩვენ, მართლმადიდებლებს არ გვაღელვებს. პატივისცემით. ძველმართლმადიდებელი. dzvelmartlmadidebeli ვიცი როგორ იწერენ მიაფიზიტები პირჯვარს, რომლებიც მართალია არ არიან მონოფიზიტი ევტიქიანისტები, მაგრამ მიაფიზიტობა მონოფიზიტების ერთერთ ვარიანტად განიხილება და შესაძლებელია პირჯვრისწერაც ერთნაირი ჰქონდეთ: საჩვენებელი თითი აღმართული, და ცერა თითი დანარჩენ სამთან შეტყუპებული, როგორც ამ კოპტურ ხატზეა მოცემული: ![]() ასე რომ სამი თითით პირჯვრის წერით გამოვხატავთ სამების ერთიანობას და ქრისტეს ორ ბუნებიანობასაც ორი მოხრილი თითით, განსხვავებით არაქალკედონური ეკლესიაბისგან რომლებსაც ერთი თითი აქვთ აღმართული, საიდანაც ჩანს ქრისტეს შერეული ან ერთბუნებიანობა. კეთილი "ნიკოლაოს", ოღონდ ერთი მითხარი, რომელი წმიდა მამისგან გვსმენია სამი თითით პირჯვრისწერის წესი? ახლა დრო მაქვს ძალიან ცოტა ამიტომ ორი შენიშვნა: 1. რატომ არ მიპასუხე პირდაპირ ევქარისტიულ ერთობაზე? შენ ხომ იცი, რომ თითქმის 10 წელი იყო ევქარისტიული ერთობა მმიუხედავად ტრადიციის სხვაობისა? 10 წელი ეს 10 თვე არაა, რომ თქვა გამორკვევის პერიოდი იყო... 2. ისევ ჯიუტად იმეორებ შენეულ განმარტებას ჩემეული პირჯვრისა ![]() ახლა შენ ამტკიცებ, რომ რადგან იდებთ - აღიარებთო - ამას ქვია რიტუალიზმი, როდესაც შენ გგონია, რომ შინაარსს განსაზღვრავს ფორმა, არადა პირიქითაა.... ნუ ახდენ ძალადობას უაზროდ ჩვენს წესზე....ჩვენი წესის შესახებ მსჯელობისთვის არ უნდა აიღო ჩვენი წესი და დაურთო შენი განმარტება, არამეტ აიღო ჩვენი და გამოიყენო ჩვენივე განმარტება - ასეთია ლოგიკა იმედია გასაგებია პ.ს. რაც შეეხება ჩემს სტილს, მე ეგეთი სტილი მაქვს, ამით არანაირად არ ვამცირებ შენს პოზიციას....პოზიციის შესახებ ჩემს კომენტებშია -------------------- "ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").
"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი) |
afxazi |
![]()
პოსტი
#143
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
dzvelmartlmadidebeli
როდესაც ედიშერ ჭელიძე სტაროვერებს ეპაექრებოდა როგორც ვიცი ნაშრომი მიუძღვნა მათ, სადაც ეს საკითხიც განხილული იყო. თუ გაქვს ის ნაშრომი შემოგვთავაზე, ვიცი რომ არაერთი ციტატა ქონდა მოხმობილი საეკლესიო მოძღვართაგან პირჯვრის წერასთან დაკავშირებით, მათ შორის იოანე დამასკელისა, რომელიც ცერა თითით პირჯვრის გადაწერაზე მიუთითებს. ყველა შემთხვევაში მოვიძიებ ამ ნაშრომს. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
dzvelmartlmadidebeli |
![]()
პოსტი
#144
|
![]() Oldbeliever ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 591 რეგისტრ.: 5-June 10 წევრი № 8,957 ![]() |
მგონი პირდაპირ გაგეცი პასუხი, რომ განხეთქილება მოხდა 1667 წელს. ის რომ ეკლესიაში იყო დროებითი გაყოფა რეფორმების გამო, ჯერ კიდევ არ ნიშნავს, რომ უკვე გაწყდა ევქარისტიული ერთობა. თუ შენ გაქვს რაიმე დამამტკიცებელი საბუთი ამისა, გთხოვ წარმომიდგინო.
მე კი წარმოგიდგენ როგორ ევედრება დეკანოზი ამბაკუმი მეფე ალექსი მიხეილის ძეს გადახედოს ნიკონის რეფორმას. ამ სავედრებელ არზებში (მგონი სულ ხუთი არზა მისწერაამბაკუმმა მეფეს). ეს კი ნიშნავს, რომ მას ჯერ კიდევ ჰქონდა იმედი რომ ყველაფერი გასწორდებოდა. ჩემო ძვირფასო მეგობარო, თუ აკვირდები, ყველანი მე მთხოვენ ორი თითით პირჯვრისწერის წესის დასაბუთებას პირველივე საუკუნიდან. რატომ ხომ ვერ მეტყვი? გასაგებია რომ გაინტერესებს, მაგრამ თუ დაინტერესებულხართ ყველანი, თქვენი სამი თითი საიდან მოდის. მე არ ვიცი. თუ თქვენ იცით, მეც გამარკვიეთ. არადა ისე გამოდის, რომ რაღაც პასუხისმგებლობას მე მაკისრებთ და თავად კი არ გინდათ იკისროთ პასუხისმგებლობა. საკუთარ თავს თუ დაუმტკიცეთ, რომ სამი თითი მოციქულებისგან მოდის, წმიდა მამები პირველივე საუკუნიდან ასწავლიდნენ და მართლები იყვნენ 1667 წლის მამები როცა ამბობდნენ სამი თითი მოციქულთაგან მოგვეცაო. საიდან ასეთი მტკიცება, სად წერია ამგვარი რამ. რომელი წმიდა მამა ასწავლის ამგვარ რამეს. თუ თქვენ არ გაქვთ პასუხი, თქვენს მოძღვრებს ჰკითხეთ. მე დაგელოდებით. პატივისცემით: ძველმართლმადიდებელი. P. S. მოდი ნუ იტყვი რომ მე ვარ ჯიუტი. რაში გამოიხატება ჩემი ჯიუტობა, ნუთუ იმაში, რომ ვცდილობ წყაროებით გიპასუხო და იგივე მოგთხოვო? აბა დააკვირდი ჩვენს შორის დიალოგს, ვის პასუხებში უფრო მეტი წყაროა დამოწმებული. შენს პასუხებში არ არის არც ერთი წყარო! შენ ისე ჩაუარე არსენ იყალთოელის "დოგმატიკონს", ასმუხლიანი კრების დადგენილებებს, მონოფიზიტების მიღების წესს მართლმადიდებლურ ეკლესიაში, თითქოსდა ეს რაღაც უმნიშვნელო ცნობები იყოს. მგონი მაქვს უფლება, თუ მედავები, მოგთხოვო, თუნდაც ძმურად, გამარკვიო, თუ ფიქრობ, რომ მე ვცდები, შენი პოზიციის სისწორეში. შენ კი მაინცა და მაინც ჩემი მტიცებულებების პოზიციებს არჩევ. მე მეტიც შემიძლია გიჩვენო, მაგრამ მგონი უკვე შენი წესებით ვთამაშობ. არც ეგეთი გულუბრყვილო ვარ, თუ ასე ფიქრობ. შენი ეკლესიის ჩვეულების სისწორე დამიმტკიცე. წარმომიდგინე სამი თითით პირჯვრისწერის დამადასტურებელი კანონიკური მასალა (აუცილებლად XVII საუკუნემდე პერიოდის) და ჩავთვლი რომ უნდა გავაგრძელო შენთან დიალოგი, თუ არა და, იმან გაიმარჯვოს ვისაც მეტი საბუთი აქვს თავისი პოზიციის დასამტკიცებლად. პატივისცემით: ძველმართლმადიდებელი. dzvelmartlmadidebeli როდესაც ედიშერ ჭელიძე სტაროვერებს ეპაექრებოდა როგორც ვიცი ნაშრომი მიუძღვნა მათ, სადაც ეს საკითხიც განხილული იყო. თუ გაქვს ის ნაშრომი შემოგვთავაზე, ვიცი რომ არაერთი ციტატა ქონდა მოხმობილი საეკლესიო მოძღვართაგან პირჯვრის წერასთან დაკავშირებით, მათ შორის იოანე დამასკელისა, რომელიც ცერა თითით პირჯვრის გადაწერაზე მიუთითებს. ყველა შემთხვევაში მოვიძიებ ამ ნაშრომს. "აფხაზ", მე მაქვს ეს ნაშრომი და მზად ვარ სიტყვა სიტყვით გავარჩიო ედ. ჭელიძის არგუმენტები. თუმცა ჩვენი ეკლესიის არქიეპისკოპოსმა პავლემ ის უკვე გაარჩია და იგივე რომ არ გავიმეორო, იქნებ იხილო ეს ნაშრომი ინტერნეტში: http://www.oldorthodox.ge/apl_pirjvriscera_sarchevi.html -------------------- "ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").
"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი) |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#145
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
dzvelmartlmadidebeli
როგორ არა მცალია შენთვის ახლა ![]() პ.ს. წყაროები მაქვს და იმაზე მეტი რაც შენ გინდა...ეჰ...დაიწოს სამსახური ![]() -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
dzvelmartlmadidebeli |
![]()
პოსტი
#146
|
![]() Oldbeliever ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 591 რეგისტრ.: 5-June 10 წევრი № 8,957 ![]() |
ვაიმე, დამღალე რა გოგი ![]() პირჯვრის გადაწერის აუცილბელობაზე არც არავინ დაობს, მაგრამ შენ როგორ გგონია, თავიდანვე ორი თითით იწერდნენ პირჯვარს>? ან იცი რა იმაინეტრესებს, სამი თითით პირჯვრის გადაწერა, რომელიც მამა, ძეს და სულიწმინდას აღნიშნავს და ამ პირჯვურს გადაწერაში ასევე ქრისტე ორბუნევნობას აღნიშნავ, ხელისგულზე მიტყუპებული ორი თითით, დარღვევა რაში გამომდინარეობს? კარგი შეკითხვაა. ვამზადებ ფ. მელნიკოვის ერთი წერილის თარგმანს, რომელშიც ეს საკითხი არის განხილული. თარგმანს შენი პოსტის პასუხად დავდებ. აქ კი გიპასუხებ, რომ სწორედ ეგრეა, პირჯვარს თავიდანვე იწერდნენ ორი თითით. ასეთია ლიტურგიკული წყაროების მტკიცებულება. ამ მტკიცებულებასაც წარმოგიდგენ ხატების სახით. რატომღაც არავინ მპასუხობს, სამი თითით პირჯვრისწერა ვინ გვასწავლა? ნინო, შენ იცი რამე ამის შესახებ? თუ იცი, ძალიან გთხოვ, გამანათლე. dzvelmartlmadidebeli როგორ არა მცალია შენთვის ახლა ![]() პ.ს. წყაროები მაქვს და იმაზე მეტი რაც შენ გინდა...ეჰ...დაიწოს სამსახური ![]() კეთილი, ჩემო ძვირფასო მეგობარო. ველოდები. ძალიან დამავალდებულებ. პატივისცემით: ძველმართლმადიდებელი. -------------------- "ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").
"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი) |
აკაკი |
![]()
პოსტი
#147
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,626 რეგისტრ.: 21-May 09 წევრი № 7,018 ![]() |
სად შოულობთ, ამ წყაროებს, ამ მასალებს მეც მიმასწავლეთ . . ..
![]() ![]() |
აკაკი |
![]()
პოსტი
#148
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,626 რეგისტრ.: 21-May 09 წევრი № 7,018 ![]() |
მაგარი სურათია
![]() ![]() |
(Νικόλαος) |
![]()
პოსტი
#149
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 179 რეგისტრ.: 18-May 10 წევრი № 8,853 ![]() |
კეთილი "ნიკოლაოს", ოღონდ ერთი მითხარი, რომელი წმიდა მამისგან გვსმენია სამი თითით პირჯვრისწერის წესი? კარგი ![]() ![]() თუ მე არ მსმენია ეს იმას არ ნიშნავს რომ სხვებსაც არ სმენიათ ![]() ![]() |
ბადრი |
![]()
პოსტი
#150
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,332 რეგისტრ.: 30-October 08 მდებარ.: წყალტუბო წევრი № 5,866 ![]() |
dzvelmartlmadidebeli
მე ვიცი, რომ საეკლესიო იერარქიას აქვს კადნიერება ესა თუ ის არადოგმატური წესი შეცვალოს ეკლესიაში. ასე რომ, მე რასაც მასწავლის ეკლესია ვიღებ. და რა გაღელვებთ თქვენ ვერ ვხვდები. -------------------- "უფალო ბაგენი ჩემი აღახვენ და პირი ჩემი იტყოდეს ქებულებასა შენსა"
"ეგრეთცა სარწმუნოებაი, უკუეთუ არა აქუნდენ საქმენი, მკუდარ არს იგი ხოლო." (იაკ 2.17) |
afxazi |
![]()
პოსტი
#151
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
ბადრი
ციტატა მე ვიცი, რომ საეკლესიო იერარქიას აქვს კადნიერება ესა თუ ის არადოგმატური წესი შეცვალოს ეკლესიაში. ასე რომ, მე რასაც მასწავლის ეკლესია ვიღებ. და რა გაღელვებთ თქვენ ვერ ვხვდები. ეს არც თუ ისე ამრტივი საკითხიოა, თუმცა რადგან ეკლესია აქცენტირებული ადამიანის ხსნისკენაა მომართული, ცხადია, დროის შესაბამისად იკონომიის წესით შეიძლება ესა თუ ის კანონი, მისი არსის გაუქმების გარეშე, შეარბილოს. ამ შემთხვევაში საკითხი სხვა რამეს ეხება. სამწუხაროდ მე ის წიგნი არ მაქვს,ს ადაც ედიშერ ჭელიძეს პირჯვრის გადაწერის ისტორია აქვს გადმოცემული შესაბამისი ციტატებით. იმედია მოვიძიებ და დავწერ აქ. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
ბადრი |
![]()
პოსტი
#152
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,332 რეგისტრ.: 30-October 08 მდებარ.: წყალტუბო წევრი № 5,866 ![]() |
afxazi
ციტატა ეს არც თუ ისე ამრტივი საკითხიოა, თუმცა რადგან ეკლესია აქცენტირებული ადამიანის ხსნისკენაა მომართული, ცხადია, დროის შესაბამისად იკონომიის წესით შეიძლება ესა თუ ის კანონი, მისი არსის გაუქმების გარეშე, შეარბილოს. ამ შემთხვევაში საკითხი სხვა რამეს ეხება. სამწუხაროდ მე ის წიგნი არ მაქვს,ს ადაც ედიშერ ჭელიძეს პირჯვრის გადაწერის ისტორია აქვს გადმოცემული შესაბამისი ციტატებით. იმედია მოვიძიებ და დავწერ აქ. არ ვიცი. დოგმატურად ჩვენს პირჯვრის წერაში არამართლმადიდებლური არაფერია. ეკლესია ასე ასწავლის და უბრალოდ უნდა მიიღო. მორჩა. ზედმეტი ძიებები მავნეა ასე მგონია. ცოდნა თუ როგორ და რა იყო არაა ცუდი, მაგრამ ამის გამო ტრაგედიის შექმნა არ ვიცი, არა მგონია მართებული იყოს. -------------------- "უფალო ბაგენი ჩემი აღახვენ და პირი ჩემი იტყოდეს ქებულებასა შენსა"
"ეგრეთცა სარწმუნოებაი, უკუეთუ არა აქუნდენ საქმენი, მკუდარ არს იგი ხოლო." (იაკ 2.17) |
afxazi |
![]()
პოსტი
#153
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
ბადრი
ციტატა არ ვიცი. დოგმატურად ჩვენს პირჯვრის წერაში არამართლმადიდებლური არაფერია. ეკლესია ასე ასწავლის და უბრალოდ უნდა მიიღო. მორჩა. ზედმეტი ძიებები მავნეა ასე მგონია. ცოდნა თუ როგორ და რა იყო არაა ცუდი, მაგრამ ამის გამო ტრაგედიის შექმნა არ ვიცი, არა მგონია მართებული იყოს. რა თქმა უნდა. რადიკალიზმი მავნებელია ჩვევაა და ის აუცილებლად ცდომილებამდე მიგვიყვანს. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
ბადრი |
![]()
პოსტი
#154
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,332 რეგისტრ.: 30-October 08 მდებარ.: წყალტუბო წევრი № 5,866 ![]() |
afxazi
ციტატა რა თქმა უნდა. რადიკალიზმი მავნებელია ჩვევაა და ის აუცილებლად ცდომილებამდე მიგვიყვანს. ჩვენს სენატის თავმჯდომარეს გაუმარჯოს ![]() -------------------- "უფალო ბაგენი ჩემი აღახვენ და პირი ჩემი იტყოდეს ქებულებასა შენსა"
"ეგრეთცა სარწმუნოებაი, უკუეთუ არა აქუნდენ საქმენი, მკუდარ არს იგი ხოლო." (იაკ 2.17) |
agmsarebeli |
![]()
პოსტი
#155
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,206 რეგისტრ.: 14-May 07 წევრი № 1,910 ![]() |
ეკლესია-სძალი უფლისა! ასე ქვია ედიშერ ჭელიძის წიგნს. ისე მარტივადაა ყველაფერი ახსნილი კითხვასაც აღარ ბადებს. ძველმართლამდიდებლებს ბევრი თავსატეხი გაუჩინა ამ წიგნმა და არამარტო პირჯვრის წერაზე. ვინმემ, ძველმართლამდიდებელთაგან რამე საწინააღმდეგო არგუმენტი წამოთქვა?
მალე ციტატებს დავწერ....... თქვენც ბატონ ედიშერს ეყრდნობით თქვენი პოზიიის გამოსახატავად? არქიეპისკოპოსი პავლე: 2. რატომ არის მნიშვნელოვანი პირჯვრისწერის წესი? პირჯვრისწერა მართლმადიდებლური ქრისტეანული სარწმუნოების ის აღმსარებლობითი ნიშანია, რომლის უმთავრეს დოგმატებს ყოვლადწმიდა სამების (მამის, ძისა და სულიწმიდის) და მისი მეორე იპოსტასის, - განკაცებული ძე ღმერთის მაცხოვნებელი მსხვერპლისა და მკვდრეთით აღდგომისადმი რწმენა წარმოადგენს; სწორედ ამ ფუძემდებლურ ჭეშმარიტებათა გამოსახატავად უძველესი დროიდან მოგვეცა ქრისტეანთ პირჯვრის საწერი თითების განსაკუთრებული წყობა. როგორც პირჯვრის საწერი თითების წყობა, ასევე მათი მოძრაობის მიმართულება (ზემოდან ქვემოთ, შემდეგ კი მარჯვნიდან მარცხნივ) დოგმატური შინაარსის შემცველია და მათში ცვლილებების შეტანა ყოვლად დაუშვებელია. წმიდა მამათა განმარტებებით, პირჯვრისწერა აღნიშნავს ჯვარცმული ქრისტეს და წმიდა სამების აღიარებას. წმ. ბასილი დიდი ბრძანებს, რომ პირჯვრისწერის წესი ეკლესიას მიეცა ზეპირი გადმოცემით: "სასწაული ჯუარისა სახელისა მიმართ უფლისა ჩუენისა იესუ ქრისტესსა მორწმუნეთა ზედა დაბეჭდუაი ვინ გუასწავა ჩვენ წერით?" (დიდი რჯულისკანონი, "მეცნიერება", თბილისი, 1975 წ., გვ. 506). წმ. ეპიფანე კვიპრელი კი აღნიშნავს, რომ პირჯვრისწერა არის მაცხოვრის ნიშანი, რომელიც ყოველთვის იქადაგება ჯვრის ნიშით "რამეთუ ქრისტე არს თავ და ეკლესიაი ასოი მისა და სძალ მის დიდისა, რომელი ქადაგის ყოველსა ჟამსა ნიშითა მით ჯუარისაითა" (შატბერდის კრებული, თბილისი, 1979 წ., გვ. 139, ედ. ჭელიძე. "ეკლესია - სძალი უფლისა"). პირჯვირსწერა არის ჯვარცმული ქრისტეს აღიარება და მისი ჯვარცმით კაცობრიობის ცოდვის წყევისაგან გამოხსნის რწმენის გამოხატულება, ამიტომაც წმ. კირილე იერუსალიმელი გვასწავლის: "ნუ შეგვრცხვება აღიარება ჯვარცმულისა და შუბლზე აშკარად ვქმნათ თითებით, ბეჭედი ჯვარი" (ედ. ჭელიძე, დასახ. ნაშრ. გვ. 188 |
dzvelmartlmadidebeli |
![]()
პოსტი
#156
|
![]() Oldbeliever ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 591 რეგისტრ.: 5-June 10 წევრი № 8,957 ![]() |
dzvelmartlmadidebeli მე ვიცი, რომ საეკლესიო იერარქიას აქვს კადნიერება ესა თუ ის არადოგმატური წესი შეცვალოს ეკლესიაში. ასე რომ, მე რასაც მასწავლის ეკლესია ვიღებ. და რა გაღელვებთ თქვენ ვერ ვხვდები. ჯერ ერთი, პირჯვრისწერაში გამოხატულია სწორედაც რომ დოგმატური აღმსარებლობა; და მეორეც, არაფერი მაღელვებს მეგობარო, საიდან მოიტანე, მშვიდობაში მოიხმარე სამი თითი. ეკლესია-სძალი უფლისა! ასე ქვია ედიშერ ჭელიძის წიგნს. ისე მარტივადაა ყველაფერი ახსნილი კითხვასაც აღარ ბადებს. ძველმართლამდიდებლებს ბევრი თავსატეხი გაუჩინა ამ წიგნმა და არამარტო პირჯვრის წერაზე. ვინმემ, ძველმართლამდიდებელთაგან რამე საწინააღმდეგო არგუმენტი წამოთქვა? მალე ციტატებს დავწერ....... თქვენც ბატონ ედიშერს ეყრდნობით თქვენი პოზიიის გამოსახატავად? არქიეპისკოპოსი პავლე: 2. რატომ არის მნიშვნელოვანი პირჯვრისწერის წესი? პირჯვრისწერა მართლმადიდებლური ქრისტეანული სარწმუნოების ის აღმსარებლობითი ნიშანია, რომლის უმთავრეს დოგმატებს ყოვლადწმიდა სამების (მამის, ძისა და სულიწმიდის) და მისი მეორე იპოსტასის, - განკაცებული ძე ღმერთის მაცხოვნებელი მსხვერპლისა და მკვდრეთით აღდგომისადმი რწმენა წარმოადგენს; სწორედ ამ ფუძემდებლურ ჭეშმარიტებათა გამოსახატავად უძველესი დროიდან მოგვეცა ქრისტეანთ პირჯვრის საწერი თითების განსაკუთრებული წყობა. როგორც პირჯვრის საწერი თითების წყობა, ასევე მათი მოძრაობის მიმართულება (ზემოდან ქვემოთ, შემდეგ კი მარჯვნიდან მარცხნივ) დოგმატური შინაარსის შემცველია და მათში ცვლილებების შეტანა ყოვლად დაუშვებელია. წმიდა მამათა განმარტებებით, პირჯვრისწერა აღნიშნავს ჯვარცმული ქრისტეს და წმიდა სამების აღიარებას. წმ. ბასილი დიდი ბრძანებს, რომ პირჯვრისწერის წესი ეკლესიას მიეცა ზეპირი გადმოცემით: "სასწაული ჯუარისა სახელისა მიმართ უფლისა ჩუენისა იესუ ქრისტესსა მორწმუნეთა ზედა დაბეჭდუაი ვინ გუასწავა ჩვენ წერით?" (დიდი რჯულისკანონი, "მეცნიერება", თბილისი, 1975 წ., გვ. 506). წმ. ეპიფანე კვიპრელი კი აღნიშნავს, რომ პირჯვრისწერა არის მაცხოვრის ნიშანი, რომელიც ყოველთვის იქადაგება ჯვრის ნიშით "რამეთუ ქრისტე არს თავ და ეკლესიაი ასოი მისა და სძალ მის დიდისა, რომელი ქადაგის ყოველსა ჟამსა ნიშითა მით ჯუარისაითა" (შატბერდის კრებული, თბილისი, 1979 წ., გვ. 139, ედ. ჭელიძე. "ეკლესია - სძალი უფლისა"). პირჯვირსწერა არის ჯვარცმული ქრისტეს აღიარება და მისი ჯვარცმით კაცობრიობის ცოდვის წყევისაგან გამოხსნის რწმენის გამოხატულება, ამიტომაც წმ. კირილე იერუსალიმელი გვასწავლის: "ნუ შეგვრცხვება აღიარება ჯვარცმულისა და შუბლზე აშკარად ვქმნათ თითებით, ბეჭედი ჯვარი" (ედ. ჭელიძე, დასახ. ნაშრ. გვ. 188 ედიშერ ჭელიძის წიგნის სულაც არ არის ძველმართლმადიდებელთა თავსატეხი. ჭელიძემ პასუხი მიწერა კონკრეტულ პიროვნებებს და არა საზოგადოდ ძველმართლმადიდებლობას. დაიმოწმეთ რაც გნებავთ ჭელიძის წიგნიდან, მზად ვარ გიპასუხოთ. რაც შეეხება იმას, რომ მისი წიგნიდან ციტატებს ვიმოწმებ, რა არის ცუდი ამაში? მითუმეტეს, თუ აზრი მართლმადიდებლურად არის გადმოცემული და საერთოა ორივე მხარისთვის. თანაც მე დავიმოწმე ჭელიძის წიგნიდან არა ჭელიძე, არამედ იოანე ოქროპირი და ეპიფანე კვიპრელი. afxazi ჩვენს სენატის თავმჯდომარეს გაუმარჯოს ![]() afxazi არ ვიცი. დოგმატურად ჩვენს პირჯვრის წერაში არამართლმადიდებლური არაფერია. ეკლესია ასე ასწავლის და უბრალოდ უნდა მიიღო. მორჩა. ზედმეტი ძიებები მავნეა ასე მგონია. ცოდნა თუ როგორ და რა იყო არაა ცუდი, მაგრამ ამის გამო ტრაგედიის შექმნა არ ვიცი, არა მგონია მართებული იყოს. ორი თითით პირჯვრისწერაზე მსჯელობა როგორ შეიძლება მივიჩნოთ "ზედმეტ ძიებად", როდესაც საძიებელი აქ არაფერია. პირჯვრისწერის ეს წესი ყოველთვის იყო ეკლესიაში. ეს ძველთუძველესი წესია. თქვე უბრალოდ ეხლა გაიგეთ ამის შესახებ. სხვათა შორის ფორუმელთა რეაქცია ამ საკითხზე ბუნებრივი და გასაგებია. ხალხს ჰგონია, რომ რაღაც ახლის დამკვიდრებაზეა ლაპარაკი და თავგამოდებით იცავენ სამი თითით პირჯვრისწერას, რომლის წარმომავლობა არავინ იცის. ეხლა წარმოიდგინე, როდესაც მე-17 საუკუნეში, მთელ რუს ერს გამოუცხადეს, რომ რაც აქამომდე გქონდათ, ანუ პირჯვრისწერის და სხვა გადმოცემები, არასწორია, ერეტიკულია და უნდა დაგმოთო, რა რეაქცია ექნებოდა ხალხს... თქვენც ანალოგიური რეაქცია გაქვთ... ოღონდ განსხვავება ისაა, რომ ისინი იცავდნენ ჭეშმარიტ მართლმადიდებლურ წესს პირჯვრისწერისა, თქვენ კი იცავთ გაურკვეველი წარმომავლობის გადმოცემას. თან არცთუ მართლმადიდებლურს... ბადრი ეს არც თუ ისე ამრტივი საკითხიოა, თუმცა რადგან ეკლესია აქცენტირებული ადამიანის ხსნისკენაა მომართული, ცხადია, დროის შესაბამისად იკონომიის წესით შეიძლება ესა თუ ის კანონი, მისი არსის გაუქმების გარეშე, შეარბილოს. ამ შემთხვევაში საკითხი სხვა რამეს ეხება. სამწუხაროდ მე ის წიგნი არ მაქვს,ს ადაც ედიშერ ჭელიძეს პირჯვრის გადაწერის ისტორია აქვს გადმოცემული შესაბამისი ციტატებით. იმედია მოვიძიებ და დავწერ აქ. კი ბატონო, იკონომიის საკითხში გეთანხმები, მაგრამ ნიკონის რეფორმის შემთხვევაში იკონომიაზე ლაპარაკიც კი არ ყოფილა... ორი თითით პირჯვრისწერა დაგმეს როგორც მწვალებლობა... ეხლა კი ისევ აღიარეს და ბოდიშებს იხდიან... კარგი ![]() ![]() თუ მე არ მსმენია ეს იმას არ ნიშნავს რომ სხვებსაც არ სმენიათ ![]() ![]() ამიხსენი, როდესაც პირჯვარს იწერ რა აზრს დებ თითების მოძრაობაში. ჩვენ ასეთ აზრს ვდებთ: თავზე ვიდებთ ორ თითს ნიშნად იმისა რომ ღმრთის ძემ მოსდრიკა ზეცა და გარდამოხდა მიწაზე კაცთა საცხოვნებლად. ასევე ის არის თავი ეკლესიისა, შემდეგ ხელს ვიდებთ ჭიპზე, ღმრთის ძის განკაცების ნიშნად, შემდეგ აგვაქვს ორი თითი მარჯვენა მხარზე, რადგან მკვდრეთით აღმდგარი მაცხოვარი ამაღლდა ზეცად და მჯდომარე არს მარჯვენით მამისა, და მარცხენა მხარზე ნიშნად იმისა, რომ კვლავად მოვალს განკითხვად ყოველთა. ეხლა მითხარი, თუ ამ აზრით ამოძრავებთ სამ თითს, როგორ გამოვა, სამება გარდამოხდა მიწაზე, განკაცდა ღვთისმშობელში, ჯვარს ეცვა, მოკვდა, აღსდგა მესამე დღეს, მერე ამაღლდა და დაჯდა მარჯვენით მამისა? სამება? ვერ ხვდებით სამი თითით პირჯვრისწერის აბსურდულობას? რაც შეეხება ორ მოკეცილ თითს, ის არაფერს ნიშნავს. ამ პირჯვრისწერის დამკანონებელმა ბერძნებმა, რუსებს, მე-17 საუკუნეში ასე ასწავლეს. 1667 წლის მოსკოვის კრებამ დოგმად მიიღო: "პატიოსანი და ცხოველმყოფელი ჯვრის ნიშანი ვქმნათ მარჯვენა ხელის პირველი სამი თითით: დიდი თითი, საჩვენებელი და შუათითი შევკრათ ნიშნად მამისა და ძისა და წმიდისა სულისა, ხოლო ბოლო ორი - ნეკა და არათითი მოვკეცოთ, როგორც უქმი" (რუსულად ასეა: "Знамение честнаго и животворящаго креста творити на себе треми первыми персты десныя руки: палец глаголемый большой и иже близ его глаголемый указательный и средний слагати вкупе во имя Отца и Сына и Св. Духа, два же — глаголемый мизинец имети наклонены и праздны"). ამ დადგენილებაში, ღმრთის ძეზე, როგორც ღმერთკაცზე, როგორ იესუ ქრისტეზე, რომელიც ჯვარს ეცვა, ერთი სიტყვაც კი არ არის ნათქვამი. სამ თითში ქრისტეს არავითარი აღიარება არ არის. ეს არის ჯვრის ნიში ღმერთკაცის გარეშე, ქრისტე მაცხოვრის გარეშე. ისიც კი არ იყო ნათქვამი, რომ ქრისტე, თავისი ორი ბუნებით, წმიდა სამებაში ყოფილიყო მოაზრებული. სამი თითით შეიძლება მარილი მოაყარო საჭმელს (რუსები ასეც ამბობენ: "პეშვით იწერენო პირჯვარს"). პეშვი არ არის პირჯვრის გადასაწერი წყობა. თქვენ პირჯვარს იწერთ პეშვით, ჩვენ კი ქრისტეს ორბუნებოვნების აღმსარებელი ორი თითით. ის პირჯვრისწერისას აღმართულია ვითარც ბაირაღი; ვითარც ჩვენი მართლმადიდებლური აღმსარებლობის ბეჭედი და საჭურველი. რაც შეეხება სერაფიმე საროველის ხატს, ის არის თქვენი ეკლესიის "წმინდანი", თანაც რეფორმის შემდგომდროინდელი და ამდენად, ჩვენთვის უავტორიტეტო. სხვათა შორის, რომ იცოდეთ, სერაფიმეზე არსებობს მონაცემები, რომ წარმოშობით იყო ძველმორწმუნე. ეს ძალიან საინტერესო საკითხია, თუმცა ამაზე როდესმე სხვა დროს ვილაპარაკოთ. -------------------- "ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").
"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი) |
dzvelmartlmadidebeli |
![]()
პოსტი
#157
|
![]() Oldbeliever ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 591 რეგისტრ.: 5-June 10 წევრი № 8,957 ![]() |
ლათინური წესის ქრისტიანები ხუთივე თითს გაშლილად იდებენ და ამით აღიარებენ ხუთჭრილობიან ჯვარცმულ მაცხოვარს.... მერე ვინ თქვა, რომ ლათინები პირჯვარს სწორად იწერენ?! მათაც დარღვეული აქვთ პირჯვრისწერის წესი. რომის კატაკომბებსა და პირველი საუკუნეების ტაძრების მოხატულობებში უხვადაა ორი თითიანი წყობა, რაც მეტყველებს იმაზე, რომ პირველქრისტეანებისთვის ეს წყობა უცხო როდი ყოფილა. და ეს მოწმობები არის რომსა და იტალიაში. -------------------- "ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").
"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი) |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#158
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
dzvelmartlmadidebeli
დოგმატს ეწინააღმდეგება ეგეც? შენი აზრით. -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
sopo... |
![]()
პოსტი
#159
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 808 რეგისტრ.: 21-August 08 წევრი № 5,502 ![]() |
sopo არ შეიძლება თქვენს მიერ მოტანილი მაგალითი პატერიკიდან მივუყენოთ განსახილველ საკითხს. ეს მაგალითი, ჯერ ერთი, არის გამონაკლისი, ხოლო გამონაკლისები ეკლესიაში წესად არ მიიღება, და მეორეც, თუ ასე ვმსჯელებთ, მაშინ რას ერჩით პაპისტებს, პროტესტანტებს, იეღოველებს, ბაპტისტებს, კვაკერებს და მრავალ მათნაირთ, ისინიც ხომ თავიანთ გემოზე "ხტუნაობენ" და "ადიდებენ" უფალს? ეს პატერიკი ვფიქრობ შეიძლება მივუყენოთ განსახილველ საკითხს, რადგან, მართალია გამოაკლისები არ მიიღება ეკლესიის წესად, მაგრამ არც მხოლოდ დოგმატებია ჩვენი უფალი , ის სიცოცხლეა, სიყვარულია, ანუ მშრალი დოგმატების უკან უფლის დაკარგავა არ უნდა მოხდეს, ძალიან მეეჭვება მისთვის პირჯვრის გადაწერის თითების რაოდენობის და ნათლობის წესის აღსრულების გამო ასეთი კატეგორიული დამოკიდებულება - განყოფის არსებობა მოსაწონი იყოს, როცა გარეგნულით არ იცვლება შინაარსი, პაპისტები, პროტესტანტებისგან აშ განსხვავებით რომელთა დოგმატების შინაარსიც ეწინააღმდეგება ქრისტიანობას. პირჯვრის გადაწერაზე იყალთოელის დამოკიდებულება მიმართული იყო მონოფიზიტების დამოკიდებულებისადმი, ანუ ქრისტეს ერთბუნებრიობის აღიარების წინააღმდეგ, რაც შეეხება სამი თითით გამოსახვას რითაც ვაქებთ ვადიდებთ წმ სამებას, და ჯვრის გამომხსნელ ძალას და ამასთან უფლის ორბუნებრიობას ვაღიარებთ ორი მოკეცილი თითით ეს ქრისტიანულ სწავლებას არ ეწინააღმდეგება, არც არსენ იყალთოელის დამოკიდებულებას. თუნდა ზევით წმ სერაფიმე საროველის ხატი რამე დააკლდა ამ უდიდეს წმინდანის ღვაწლს პირჯვის სამი თითი გამოსახვით და ასევე შთაფლვით ნათლობაზე "თუ რომელიმე ეპისკოპოსმა ან მღვდელმა შეასრულოს არა სამი ნათლისღება ერთი საიდუმლოსი, არამედ ერთი ნათლისღება უფლის სიკვდილის მიმართ, განიკვეთოს" ანუ აქ ლაპარაკი განკვეთაზე არის იმ შემთხვევაში თუ არ მოხდება ეს სამგზის, ამაზეა ქცენტი და არა შთაფლვაზე, შინაარსზეა ლაპარაკი და არა გარეგნულზე - არ უნდა მოხდეს რაოდენობის შეცვლა რამე დამახინჯებული სწავლების გამო, რაც დღევანდელ მართლმადიდებლობაში არ ხდება.. ვფიქრობ დღეს განხეთქილების არსებობა ამ მიზეზების გამო დაფიქრებას საჭიროებს.. |
damiane80 |
![]()
პოსტი
#160
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,022 რეგისტრ.: 4-March 09 წევრი № 6,599 ![]() |
ციტატა მაშინ რას ერჩით პაპისტებს, პროტესტანტებს, იეღოველებს, ბაპტისტებს, კვაკერებს და მრავალ მათნაირთ, ისინიც ხომ თავიანთ გემოზე "ხტუნაობენ" და "ადიდებენ" უფალს? ეგ რა მაგის პასუხია და ისე კათოლიკები როგორციწერენ პირჯვარს, თითების წყობას ვგულისხმობ? მე მგონი მაგათ აქვთ ზუსტად 2 თითი გაშლილი და 3 შეერთებული, თუ ვცდები? |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 11th September 2025 - 03:00 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი