IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

27 გვერდი V « < 17 18 19 20 21 > »   
Reply to this topicStart new topic
> პირჯვრის გადაწერის მიმართულება, თქვენ როგორ იცით?
netvorc
პოსტი Jun 17 2010, 11:36 AM
პოსტი #361


ზეზვა
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 154
რეგისტრ.: 14-June 10
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 9,007



ციტატა(Tatusi @ Jun 17 2010, 12:04 AM) *

სოფო

გასაგებია, მაგრამ ჩვენ ხომ მაგათ პირად ცოდვებზე არ ვსაუბრობთ, რათქმაუნდა მოძღვარი ადამიანია და თავისი ცოდვები აქვს, შეიძლება სიგარეტი მოწიოს და ცოლს უღალატოს, ეს მისი პირადი საქმეა და თვითონ გასცემს ღმერთს პასუხს, მაგრამ მე მადარდებს ჩემთან დაკავშირებით როგორ იქცევა, ჯვარი სწორად დამწერა თუ არა და სწორად მომნათლა თუ არა.. მოგიყვები მაგალითად როგორ მონათლეს ჩემი შვილი - ჩემი ქმრის ძმაკაცები ჯიპებით მივარდნენ ეკლესიაში, ბავშვი შეიყვანეს და მამაოს უთხრეს გვეჩქარება, მალე ქენი რაო, იმან კითხა მრწამსი იცითო, არა, რადროს მაგია, დროზე გაგვიშვიო და იმანაც ერთი ორი შეაწუწა ბავშვს, რაღაც წაიბურდღუნა და გამოატანა, რათქმაუნდა ფული გამოართვა.. ანუ მე მადარდებს ჩემი შვილი მონათლულია თუ არა და არა ის, მოძღვარი პირად ცოდვებს უშვებს თუ არა..

აფხაზი

ვიცი რომ ეს მართლმადიდებლობის პასუხი არ არის, ეს არის თავნება მოძღვრის პასუხი, რომელსაც მაპატიეთ და კიდია წმ. მამების კანონები.. და ეს ვიღაც ძველმართლმადიდებელი სწორედ იმიტომ მომეწონა რომ თავის აზრებს კი არ ამბობდა, წყაროები მოიყვანა, და როგორც უკვე ვთქვი ზოგიერთმა ძალიან იმოქმედა ჩემზე.. ხვალ მივდივარ უნდა ვნახო ეს კანონებია თუ რაღაცა იქნებ იყიდება და თვითონ წავიკითხო.. და ისე, თქვენი პასუხი როგორია იმ კითხვაზე რაც მე ჩემს მამაოს ვკითხე.. ამაზე ყოფილა უკვე თემა, მაგრამ მე გვიან შემოგიერთდით..

ნეტვორკი

სასიამოვნოა თუ ჩემს პოზიციებს იზიარებთ, მავრამ ვერ გავიგე ჩემს მიმართ მოწერილ პოსტებს რატომ პასუხობთ, რამე შემამჩნიეთ რომ წერა მიჭირს?


მე შენს წერაში ეჭვი არ მეპარვია, რა არასწორ პასუხაბსაც გცემენ იმაზე ვეუბნები შენიშვნას, შენთვითონ თქვი კარგად ვერ ვერკვევი კანონებშიო, კანონებბში მეც იდეალურად ვერ ვერკვევი მაგრამ რაც ვიცი იმაზე ვპასუხობ, როცა მართალი ხარ იმის პოზიციას ხომ არ დავიჭერ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
netvorc
პოსტი Jun 17 2010, 12:05 PM
პოსტი #362


ზეზვა
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 154
რეგისტრ.: 14-June 10
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 9,007



ციტატა(sopo... @ Jun 17 2010, 12:14 AM) *

netvorc
ნიკონი შეიძლება , მაგრამ მარტო მას არ მიუღია ეს კანონი - კრების სხვა წევრებმა, და მთელმა საბერთნეთის მართლმადიდებლურმა ეკლესიამ.

ვერ გავიგე.
თათუსი

ცუდი შემთხვევა.. ნათლობის პროცესი ნახევარი-ერთი საათი მაინც გრძელდება, მე კომპეტენტურ პასუხს ვერ გაგცემთ რა ლოცვები იკითხება, ანუ მოძღვარს რომელიც ზედმიწევნით აღასრულებს სჯულისკანონს და ხელმძღვანელობს სახარებით ზუსტ პასუხს გაგცემთ ამ შემთხვევაზეც და სხვა კითხვებზეც..
ამის მიხვედრა კი შეიძლება როცა მოძღვარი არ გეუბნება თავისას, ანუ ყველა სიტყვაზე იმოწმებს ან სახარებას, წმინდანებს, სჯულისკანონს..


ნიკონი და მისი კრების წევრები ვინ იყვნენ მერე? გეტყვი მწვალებლები. ამ ადამიანებმა ძველი წესები ახლით შეცვალეს და ვინც არ მიიღო ზოგი დაწვეს ცოცხლად ზოგიც კუპრში ამოავლეს, აქედან უმეტესი საეკლესიო პირები იყვნენ, შენ დღეს როგორც იწერ პირჯვრს მაგ პირჯვრისწერას უამრავი მღდელის ეპისკოპოსის და საერო კაცების სიცოცხლე შეეწირა, კუპრში ამოვლებას და ცეცხლზე დაწვას ქადაგებს მართლმადიდებლობა?



"მემგონი შენ უფრო მეტი იცი ვიდრე მაგათმა, ლოგიკურად მსჯელობ." ამაში რა ვერ გაიგე? ადამიანი (Tatusi) გულწრფელად ლაპარაკობს, თვალს არ ხუჭავს იმ სიცრუეზე რაც ხდება, ასეთი ადამიანები ცოტანი არიან.


და კიდევ ერთ ფაქტს ვიტყვი მამაჩეია მომსწრე, თემქაზე მე 9 კვარტალში არის ელკესია მოძღვარს თუ არ ვცდები მამა ბასილი ქვია, ერთმა იმ უბნელმა ქალმა ამ მოძღვარს აღსარება უთხრა ( საყვარელი ყავდა). მერე ამ მოძღვარმა რა გააკეთა თუ იცი? იმ უბნელ კაცებთან გათქვა მისი აღსარება (მამაჩეიც იქ იყო), დასცინა იმ ქალსაც და მის ქმარსაც. თუ იცი "სჯულის კანონით" რა სასჯელი ელის ასეთ მოძღვარს? ეს ერთი ფაკტი და კიდევ ამაზე უარესები ვიცი.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
netvorc
პოსტი Jun 17 2010, 12:27 PM
პოსტი #363


ზეზვა
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 154
რეგისტრ.: 14-June 10
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 9,007



ეს არის ლინკი ქართველი პროფესიონალი ხატმწერების საიტის, შედით და დაათვალიერეთ

http://www.geoxati.narod.ru/
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
damiane80
პოსტი Jun 17 2010, 12:32 PM
პოსტი #364


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,022
რეგისტრ.: 4-March 09
წევრი № 6,599



ციტატა
ნიკონი და მისი კრების წევრები ვინ იყვნენ მერე? გეტყვი მწვალებლები. ამ ადამიანებმა ძველი წესები ახლით შეცვალეს და ვინც არ მიიღო ზოგი დაწვეს ცოცხლად ზოგიც კუპრში ამოავლეს, აქედან უმეტესი საეკლესიო პირები იყვნენ, შენ დღეს როგორც იწერ პირჯვრს მაგ პირჯვრისწერას უამრავი მღდელის ეპისკოპოსის და საერო კაცების სიცოცხლე შეეწირა, კუპრში ამოვლებას და ცეცხლზე დაწვას ქადაგებს მართლმადიდებლობა?


სამი თითით პირჯვრის წერა არ მოუგონებია ნიკონს, ნიკონმა შეიძლება ეს მიზეზად გამოიყენა და ეს მის სინდისზე იყოს, გარდა ამისა, ისტორიული ფაქტია, რომ რუსეთში რეფორმის პერიოდში ძველმართმადიდებლები და რეფორმის მიმდევრები მთელი 10 წლის განმავლობაში ინარჩუნებდნენ ევქარისტიულ კავშირს (სანამ კრება ჩატარდებოდა) ანუ 10 წლის განმავლობაში ერთი სამი თითით იწერდა პირჯვარს, მეორე 2-ით მაგრამ მათ შორის ევქარისტიული კავშირი არ შეწყვეტილა... და ვინ იცის ის კრება რომ არ ჩატარებულიყო და 2 თითი პირჯვრის გადამწერები არ შეეჩვენებიათ, დარჩებოდა ისე როგორც იყო - ანუ ნაწილი 2 თითი დაიწერდა პირჯვარს ნაწილი სამით, მაგრამ ყველანი იქნებოდნენ ერთი წმინდა მართლმადიდებელი სამოციქულო ეკლესიის შვილები.

აქედან 2 კითხვაა, თუ სამი თითით პირჯვრის წერა მწვალებლობაა, მაშინ რით აიხსნება ასეთი ევქარისტიული ერთობა (თუნდაც ფორმალურ დონეზე)????

გარდა ამისა, არის კიდევ სხვა კითხვა, რატომ მოხდა მხოლოდ რუსეთში ასეთი განხეთქილება პირჯვრის წერის წესის გამო და სხვაგან არა, მაგალითად შეგიძლია მითხრა საქართველოში, საბერძნეთში და სხვაგან ამის გამო წამებული და ჩახოცილი ქრისტიანები პირჯვრის წერის გამო????

რუსეთში ნიკონის რეფორმას პოლიტიკის სუნი უდის როგორც მე მგონია, ისევე როგორც ხშირია ხოლმე შემდგომ პერიოდშიც რუსეთის პოლიტიკის განხორციელება ეკლესიის მეშვეობით. საქართველოში რუსი ეგზარქოსები რას აკეტებდნენ ჩემგან არ გესწავლებათ და რა ვქნათ ახლა, მთელი რუსული ეკლესიის წეს-ჩვეულებები მწვალებლობად გამოვაცხადოთ...

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Jun 17 2010, 12:43 PM
პოსტი #365


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



netvorc

ციტატა
ეს არის ლინკი ქართველი პროფესიონალი ხატმწერების საიტის, შედით და დაათვალიერეთ


რა მაინტერესებს იცი. იმ ხატებზე, რომლებზეც იძახით, რომ ორი თითით პირჯვრის გამოსახვაა დადასტურებული. აქ ყველგან არის სამი თითი შეტყუბებული, ორი კი გაშლილი. ყველა ამ ხატზე, მაცხოვარი თუ რომელიმე წმინდანი, ალბათ არ შემეწინააღმდეგებით, რომ თვითონ კი არ იწერს პირჯვარს, არამედ აკურთხევს მორწმუნე ადამიანს. გულწრფელად მიპასუხეთ თქვენი აზრით შეტპებული სამი თითით თუ გაშილი ორი თითით აკურთხებენ ისინი მორწმუნეებს?


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
damiane80
პოსტი Jun 17 2010, 12:56 PM
პოსტი #366


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,022
რეგისტრ.: 4-March 09
წევრი № 6,599



ციტატა
და კიდევ ერთ ფაქტს ვიტყვი მამაჩეია მომსწრე, თემქაზე მე 9 კვარტალში არის ელკესია მოძღვარს თუ არ ვცდები მამა ბასილი ქვია, ერთმა იმ უბნელმა ქალმა ამ მოძღვარს აღსარება უთხრა ( საყვარელი ყავდა). მერე ამ მოძღვარმა რა გააკეთა თუ იცი? იმ უბნელ კაცებთან გათქვა მისი აღსარება (მამაჩეიც იქ იყო), დასცინა იმ ქალსაც და მის ქმარსაც. თუ იცი "სჯულის კანონით" რა სასჯელი ელის ასეთ მოძღვარს? ეს ერთი ფაკტი და კიდევ ამაზე უარესები ვიცი.


აი სწორედ ეს მსჯელობაა საუკეთესო დასტური იმისა, რომ თქვენ ერთმანეთისაგან ვერ ასხვავებთ მართლმადიდებლურ მოძღვრებას და ცალკეული მღვდლების თუნდაც უხეშ შეცდომებს. რადგან რომელიმე მოძღვარმა არასწორი მოქმედება ჩაიდინა შენი აზრით ეს ნიშნავს, რომ მთელი მართლმადიდებლური ეკლესიური მოძღვრება მცდარია...???

გარდა ამისა, როგორ გგონია ასეთი შემთხვევა, რომ ეპისკოპოსამდე მივიდეს არ დაისჯება ეს მღვდელი????

ეს არის კლასიკური სექტანტური "არგუმენტი" ეკლესიის წინააღმდეგsmile.gif, თუმცა საკმაოდ სუსტი და უნიათოbiggrin.gif

ციტატა
ეს არის ლინკი ქართველი პროფესიონალი ხატმწერების საიტის, შედით და დაათვალიერეთ


მე უბრალოდ ხატებთან დაკავშირებით ამ ხალხის ლოგიკას ვერ ვხდები:

მათი აზრით:

თუ ხატზე გამოსახულია 2 თითიანი წყობა, ეს ნიშნავს კურთხევის წესს, ხოლო თუ გამოსახულია სხვაგვარი წყობა (სადაც 2 თითი გაშლილია, არათითი ცერს უერთდება, ხოლო ნეკი ასევე გაშლილი და ოდნავ მოხრილი. მაგ ანჩისხატი), მაშინ ეს არაფერს ნიშნავს. უბრალოდ ემოციებს გამოხატავსsmile.gif

ანუ პატივცემულებს როცა აწყობთ ხატზე გამოსახულია მარჯვენა კურთხევის წესს გამოხატავს, როცა არ აწყობთ - არაფერსsmile.gifsmile.gifsmile.gif

ასე არ ივარგებს მე მგონი...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Jun 17 2010, 01:10 PM
პოსტი #367


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



damiane80
ციტატა
თუ ხატზე გამოსახულია 2 თითიანი წყობა, ეს ნიშნავს კურთხევის წესს, ხოლო თუ გამოსახულია სხვაგვარი წყობა (სადაც 2 თითი გაშლილია, არათითი ცერს უერთდება, ხოლო ნეკი ასევე გაშლილი და ოდნავ მოხრილი. მაგ ანჩისხატი), მაშინ ეს არაფერს ნიშნავს. უბრალოდ ემოციებს გამოხატავსsmile.gif

ანუ პატივცემულებს როცა აწყობთ ხატზე გამოსახულია მარჯვენა კურთხევის წესს გამოხატავს, როცა არ აწყობთ - არაფერსsmile.gifsmile.gifsmile.gif

ასე არ ივარგებს მე მგონი...


ეს ყველაფერი მეც მაგრად მაინტერესებს. იმ ფორმით როგორც ჩვენ დღეს პირჯვარს ვიწერთ, არცერთი სასულიერო პირი არ აკურთხებს მრევლს ლიტურგიის დროს.

ერთი თხოვნაც მექნება. ვისაც ხელი მიგიწვდებათ არსენ იყალთოელის მიერ თარგმნილ და შედგენილ დოგმატიკონზე, იქნებ ის ადგილი, სადაც იგი პირჯვრის წერაზე საუბრობს მთლიანად მოიტანოთ, ანუ სრულად და არ ამხოლოდ ის ციტატა, რომელიც აქ იყო წარმოდგენილი.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
dzvelmartlmadidebeli
პოსტი Jun 17 2010, 01:38 PM
პოსტი #368


Oldbeliever
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 591
რეგისტრ.: 5-June 10
წევრი № 8,957



პასუხი ტატუსის

მშვიდობა და სიხარული ყველა ფორუმელს!

ვისაც ჩემთან გაქვთ პრეტენზიები ყველას გაგცემთ პასუხს.

ამჯერად კი ძალიან დიდი სურვილი მაქვს ვუპასუხო ტატუსის, რომელიც მეკითხება:

"უკაცრავად, ერთი ვერ გავიგე, ეს ყველაფერი თქვენ იცით და ჩვენმა მამაოებმა არ იციან?"

ჩვენ არ შეგვიძლია ვამტკიცოთ ვინ რა იცის და რა არა. ჩვენც და მათ, ორივეს საერთო გვაქვს დიდი რჯულისკანონი, წმიდა მამათა ავტორიტეტი, საეკლესიო ისტორია საიდანაც ვიმოწმებთ ფაქტებს. ეს უნდა იცოდნენ სასულიერო პირებმა. თუ არ იციან ისწავლონ, ხოლო თუ იციან მაშინ პასუხი მოეთხოვებათ.

ვინც იცის და არღვევს ის დამნაშავეა...

მკვლელმაც იცის რომ კაცის მოკლვა დიდი ცოდვაა და ამისთვის ან სამუდამო პატიმრობა ან სიკვდილით დასჯა ელის, მაგრამ მაინც კლავს... რატომ? იმიტომ, რომ ის არ ცნობს სხვა ადამიანთა უძირითადეს უფლებას, სიცოცხლის უფლებას... არ ცნობს სახელმწიფო კანონებს და საკუთარი კანონებითა და ფილოსოფიით ცხოვრობს... რაღაც მსგავსი ხდება ეკლესიაშიც, როდესაც სასულიერო პირები სულიერად კლავენ მათდამი მობარებულ სამწყსოს...

იხილეთ, რა წერია მღვდელმთავრის ფიცში (ნაწყვეტი):

"პირობას ვდებ, დავიცვა წმ. მოციქულების, შვიდი მსოფლიო კრებისა და კეთილმორწმუნე ადგილობრივი კრებების მიერ განჩინებული კანონები, რომელნიც ჭეშმარიტებით არიან დაკანონებულნი. პირობას ვდებ დავიცვა აღმოსავლეთის წმ. მართლმადიდებელი კათოლიკე სარწმუნოების კანონები და წმიდა განწესებები, მტკიცედ და ურღვევი სახით სიცოცხლის ბოლომდე. ყოველივეს რასაც აღიარებენ ეს კანონები ვაღიარებ მეც. ყოველივეს, რასაც უარყოფენ, უარვყოფ მეც... ხოლო თუ გადავალ პირობას ანდა წინააღმდეგი ვიქნები ღვთიური კანონისა, ჩამომერთვას პატივი სრულად და უცხო ვიქმნე მადლისაგან სულიწმიდისა".

მისდევენ ამ ფიცს მღვდელმთავრები? არ იციან? იციან, როგორ არა, მაგრამ არიან დამნაშავეები, რადგან არღვევენ იმას რაც იციან.

და რომ იციან, მინდა დაგიმტკიცო ერთი ძალიან საინტერესო დოკუმენტით.

მინდა შენც და ყველა ფორუმელს წარმოვუდგინო რუსეთის ოფიციალური, "მართლმადიდებელი" ეკლესიის იღუმენის, კირილე სახაროვის ინტერვიუ, სადაც ის აუცილებლად მიიჩნევს ორთითიან პირჯვრისწერასთან დაბრუნებას, მის აღდგენას ოფიციალურ ეკლესიაში. მას მოჰყავს საინტერესო მასალა ორთითიანი წყობის სიძველისა და მართლმადიდებლურობის საჩვენებლად.

საინტერესოა აღინიშნოს, რომ იღუმენ კირილეს ზუსტად ისეთივე დამოკიდებულება აქვს სამ თითთან, როგორც ჩვენ. და ამტკიცებს, რომ ორი თითი საუკეთესოდ გამოხატავს ქრისტეს ღმერთკაცობისა და წმიდა სამების ერთობის ძირითად, მართლმადიდებლურ დოგმატებს. მასალა აღბულია საიტიდან:
http://www.portal-credo.ru/site/?act=news&id=70214&cf=

იღუმენი კირილე (სახაროვი)

დროა დავუბრუნდეთ ჩვენს ძველისძველ ორთითიან პირჯვრისწერას



კორ. მამა კირილე, თქვენ პირჯვარს იწერთ ორი თითი და აუცილებლად მიიჩნევთ მისკენ დაბრუნებას. ნუთუ ეს ასე მნიშვნელოვანია? ხომ არ გამოიწვევს ეს ახალ უთანხმოებებს ეკლესიაში, XVII საუკუნის მსგავსად?

ი. კ. ჩვენი მრევლის უზარმაზარი მასა აბსოლუტურად ვერ ორიენტირებს ამ საკითხში, ასევე სამღვდელოებისა და მღვდელმთავრების მნიშვნელოვანი ნაწილიც. თეორიულად მათთვის სულერთია როგორ გადაიწერენ პირჯვარს, შედეგად, ამაზე თავპირისმტვრევა არ უღირთ. არიან ისეთებიც, ცხადია, რომლებიც ფიქრობენ, რომ ორთითიანი წყობა ეს არის ცთომა და ლამის მწვალებლობაც კი; რომ პატრიარქ ნიკონის რეფორმამ აღმოფხვრა უმეცრება და ჩვენი საღვთისმსახურებო წყობა თავდაპირველ ნიმუშებს მიუსადაგა.

კორ. მოდი, უფრო დეტალურად განვიხილოთ თემა. საიდან აღმოცენდა ორი თითით პირჯვრისწერა? არსებობს მოსაზრება, რომ წიგნის ბეჭვის დაწყებასთან ერთად ჩვენს საღვთისმსახურებო წიგნებში, პატრ. იოსების დროს, XVII საუკუნის 40-იან წლებში, ცვლილებები შეიტანეს წიგნების შემსწორებლებმა.

ი. კ. ეს არასწორია. ეს შტამპი დიდი ხანია უარყვეს მართლმადიდებელმა მკვლევარებმა, ისეთებმა, როგორებიც იყვნენ მაგალითად, მოსკოვის სასულიერო აკადემიის პროფესორები კაპტერევი და გოლუბინსკი.
ორთითიანი წყობის საყოველთაო და თავდაპირველ გავრცელებას ჩვენ ვპოულობთ საბერძნეთში, რომში, ვენეციაში, ათონზე, რუსეთზე რომ არაფერი ვთქვათ. ასე, მაგალითად, ყველა ხატზე, რომელიც კი ლუკა მახარობელს მიეწერება, ყრმა მაცხოვრის თითები შეკრულია ორთითიანი წყობით. ამ წყობას ვხვდებით: რომის წმმ. მოციქულთა პეტრესა და პავლეს სახელობის ტაძარში არსებულ ქრისტეს ბრინჯაოს ხატზე, ასევე აპოლინარი ახლის რავენას ეკლესიის მოზაიკაზე (VI ს.), ასევე კონსტანტინოპოლის სოფიის ტაძრარში არსებული სულთმოფენობის მოზაიკურ გამოსახულებაზე (ასევე VI ს.), კორსუნის ყოვლადწმიდა ღვთისმშობლის ხატზე, რომელიც რუსეთის გაქრისტეანებიდან სულ რაღაც ხუთი წლის შემდეგ დაიწერა; ვენეციაში, წმ. მოც. მარკოზის მოზაიკურ ხატზე (XI ს.) და მონრეალის ტაძრის მთავარ შესასვლელში (XIII ს.); XIV ს. ყოვლადწმიდა ღვთისმშობლის ხატზე, რომელიც წმ. სამებისა და სერგის ლავრაში მდებარეობს; სერგი რადონეჟელის გამოსახულებაზე 1392 წლის სახარების გარეკანზე.

ასმუხლიანმა კრებამ 1551 წელს კრულვით დაიცვა ორთითიანი პირჯვრისწერა. არადა ამ კრებას თავმჯდომარეობდ მიტროპოლიტი მაკარი, რომელიც კანონიზირებულია მოსკოვის საპატრიარქოს რმე-ს მიერ. კრების მონაწილეთა შორის იყვნენ გური და ბარსონუფი, ყაზანელი საკვირველთმოქმედნი, სოლოვეცკელი იღუმენი ფილიპე, შემდგომში მიტროპოლიტი და მღვდელმოწამე. სხვათა შორის, კრულვის ეს ტექსტი აღებულია ძველბერძნული კურთხევანიდან.
ორი თითით პირჯვრისწერის შესახებ წერს პატრიარქი იობი, ქართველ მიტროპოლიტ ნიკოლოზისადმი მიწერილ წერილში. 90-იან წლებში, როდესაც ვმეურვეობდი ნეტარი ბასილის სახელობის ტაძარს, ყოველთვის ყურადღებას ვაქცევდი ნეტარი ბასილის ძველ ხატს კანკელში, სადაც წმინდანს ორი თითი პირჯვრისსაწერად აქვს შემართული.
ნიკონის რეფორმა მალოროსიაშიც ჩატარდა მიტრ. პეტრე მოგილას დროს (XVII ს. 30-40 წლები).

მაგრამ ჯერ კიდევ XVII საუკუნის 20-იან წლებში კიევში გამოცემულ ავტორიტეტულ წიგნებში ლაპარაკი იყო ორთითიან წყობაზე (მაგ."Книга о вере", "Большой Катехизис" და სხვ.). სხვათა შორის მალოროსებთან შეერთებამ თავისი ზეგავლენა მოახდინა ნიკონის რეფორმაზე - საღვთისმსახურებო წიგნებისა და წეს-ჩვეულებების სტანდარტიზაციის მიზნით ერთიან სახელმწიფოში. ანუ, ჩანს ერთგვარი იმპერიული ქვეტექსტი, როდესაც საეკლესიო სიმართლე მსხვერპლად ეწირება პოლიტიკურ შეხედულებებს. ორი თითია გამოსახული წმ. ღვთისმოსავ ანნა კაშინსკაიას და ღირ. ილია მურომელის ხელებზე. ამავე დროს, ჩვენ არ ვიცით სამი თითის სასარგებლო არც ერთი ავტორიტეტული მოწმობა. ორთითიანი წყობა წმიდა ვიზუალური თვალსაზრისითაც, თავისი ამაღლებული და მოზეიმე იერითაც იპყრობს მართლმადიდებელთა გულებს. მე უკვე აღარაფერს ვამბობ მის საღვთისმეტყველო შინაარსზე: აქ სამებაც არის გამოსახული, რადგან ჩვენი ცხოვნების საქმე წმიდა სამებამ აღასრულა.
მამამ კეთილინება გამოეგზავნა ძე კაცთა მოდგმის საცხოვნელად, ძემ გამოგვისყიდა ჯვარზე, ხოლო სული წმიდა ქრისტეს გამომსყიდველი მსხვერპლის ნაყოფს გვანიჭებს. მაგრამ ჯვარცმული იყო ქრისტე და არა სამება. ამიტომაც, განა უფრო ლოგიკური არ არის პირჯვარს ვიწერდეთ ორი თითით, რომელიც აღნიშნავს ღმერთკაცს და ის დავიდოთ შუბლზე? დააკვირდით ყოვლადწმიდა ღვთისმშობლის ხატს "Державная", სადაც ყრმა იესუს თითები შეკრული აქვს ორთითიანი წყობით. დროა შევწყვიტოთ შეუთანხმებლობა, როდესაც სხვადასხვა ხატმწერი ერთსა და იმავე წმინდანს გამოსახავს ხან ორი და ხან კიდევ ამ ე. წ. სახელობითი წყობით. ეს ესაა ვნახე ვიდეოფილმი XX საუკუნის სახელგანთქმულ მხცოვან სამპსონზე. ნაჩვენები იყო ხატი ამ მხცოვნის გამოსახულებით, სადაც მას თითები შეკრული ჰქონდა ორი თითით.

კორ. ახსენებენ ღირ. სერაფიმე საროველს, რომელიც ამბობდა, რომ ორი თითით პირჯვრისმაწერალნი შეკრულნი იქნებიანო იმქვეყნად.

ი. კ. ამ რამდენიმე ხნის წინათ ვიმოგზაურეთ დივეევოში. მახსოვს, იღუმენია არ გვიშვებდა და გვთხოვდა კიდევ უფრო მეტი გვეგალობა ძველი ტექსტების მიხედვით. ძველი მოტივების მიხედვით.

არსებობს რამდენიმე ვარიანტი ღირ. სერაფიმეს ამ საკითხთან დაკავშირებით. ჩემი აზრით, ყველა მათგანს გააჩნია უფლება არსებობაზე. ერთი ვერსიით ეს არის გვიანდელი ჩანართი წმინდანის ცხოვრებაში, ცხადია ოფიციალური ეკლესიის ხაზით; ჩვენ ვიცით, თუ როგორ მასობრივად შლიდნენ ძველ ფრესკებზე ორი თითით გამოსახულ ხატებს (ჩვენც, ქართველებსაც კარგად გვახსოვს როგორ შლიდნენ და თეთრად ღებავდნენ რუსი მეფეების ვიზიტების დროს საქართველოს ეკლესიის კედლებს და მათზე გამოსახულ ორთითიან ხატებს - ძვმ.) და მათ სანაცვლოდ წერდნენ სახელობით წყობას (ეს "ნაკერები" დღემდე ეტყობა ამ ფრესკებს).

უსაფუძვლო როდია ღირ. სერაფიმეს კრიპტოძველმოწესეობაზე არსებული შეხედულება. ანუ, შეხედულება იმის შესახებ, რომ სერაფიმე ფარულად თანაუგრძნობდა ძველმოწესეებს, რაზეც წერს ბ. პ. კუტუზოვი. და მართლაც, როგორ იყო შესაძლებელი XIX საუკუნის პირველ ნახევარში, ჩვეულებრივ მონასტერში გეტარებინა "ძველმართლმადიდებლური" მცირე მანტია (იხ. სურ.) და ძველრუსული "ლესტოვკა" (კრიალოსანი) (იხ. სურ.)?

IPB-ს სურათი

IPB-ს სურათი

სერაფიმე საროველი მცირე მანტიით და "ლესტოვკით" (კრიალოსანი) (ქვედა სურათზე).


ხომ არ იყო ეს მხცოვანის ძველმოწესეობისადმი შინაგანი თანხმობის გარეგნული გამოხატულება? ან ამის გამო ხომ არ დევნიდნენ მხცოვანს? შემდეგ, შეეძლო კი ღირ. სერაფიმეს, როდესაც ის ლაპარაკობდა ორი თითით პირჯვრისმაწერალთა იმქვეყნიურ შეკვრაზე, ეგულისხმა ეკლესიის ის ერთგული შვილები, რომლებიც ძველ წესებს მისდევდნენ მის წიაღში 1800 წლიდან? და ბოლოს, ისევ შეგახსენებთ, რომ ნებისმიერ შემთხვევაში კრებითი პოზიცია თავისი მნიშვნელობით ყოველთვის აღემატება კერძო შეხედულებას, როგორი ავტორიტეტული პირის მიერაც უნდა იყოს ეს შეხედულება გამოთქმული. სხვათა შორის, ჩვენს ტაძარში არის ღირ. სერაფიმეს რევოლუციამდელი ხატი, რომელზეც წმინდანი ორი თითით არის გამოსახული.

როდესაც ლაპარაკობენ იმ შეცბუნებაზე, რომლებიც ეკლესიის მიერ კანონიზირებულ ადამიანთა გამონათქვამებიდან არის გამომდინარე, მე ვსვამ კითხვას: რა ვთქვათ სულ მცირე ხნის წინათ კანონიზირებულ მიტროპოლიტ ფილარეტზე (დროზდოვი), რომელმაც აკურთხა რამოდენიმე ათეული "ედინოვერცული" (ეს არის ძველმოწესეთა უნია ოფიციალურ "მართლმადიდებლობასთან". აქედან, "ედინოვერცები" (რუს. единоверцы) არიან ძველმოწესე უნიატები - ძვმ.) ეკლესია და რომელიც ამტკიცებდა, რომ მათზე, ვინც შემოვიდა ეკლესიის წიაღში ედინოვერცობის უფლებებით, 1667 წლის კრების წყევლა-კრულვები არ ვრცელდება? ან რა ვთქვათ მღვდელმოწ. ბენიამინზე, რომელიც, როგორც ვიკარიული ეპისკოპოსი, მეურვეობდა პეტროგრადის მიტროპოლიის ედინოვერცულ ეკლესიებს? პატრიაქ ტიხონზე რაღა ვთქვათ, რომელმაც ხელი დაასხა პირველ "ედინოვერეც" ეპისკოპოსებს? ან რა ვთქვათ "ედინოვერეც" ეპისკოპოს სიმონზე (შლეევი), რომელიც, როგორც ახალმოწამე განდიდებულია საზღვარგარეთის ეკლესიისა და მოსკოვის საპატრიარქოს მიერაც? ან მოსკოვის ეპარქიის "ბლაღოჩინი" (კეთილმოწესე - ? - ძვმ.) პროტოპრესვიტერი კონსტანტინე ბოგოროდსკელი (ამჟამინდელი ნოგინსკი) განა ასევე ახალმოწამე არ არის?

კორ. რას გაიხსენებდით თქვენი გამოცდილებიდან?

ი. კ. ჯერ კიდევ 1973 წელს, ჯერ კიდევ მოსწავლე, მე-9 კლასის დამთავრების შემდეგ, არდადეგებზე გავემგზავრე მოსკოვში და ვეწვიე პრეობრაჟენსკის სასაფლაოს - ძველმოწესე ბეზპოპოვცების სულიერ ცენტრს. მახსოვს, მსახურების შემდეგ, როგორ გამოვიდა ერთი კოლორიტული მოხუცი, საზეიმოდ აღმართა მარჯვენა ხელი და ამიხსნა ორთი თითით პირჯვრისწერის სიმბოლიკა: "უფალმა მოსდრიკა ზეცა და გარდამოხდა დედამიწაზე". ბოგოიავლენსკის ელოხოვის თაძარში მსახურობდა დეკანოზი გერასიმე ივანოვი. ის ბეზპოპოვცებიდან იყო. პატრიარქმა პიმენმა მას მისცა კურთხევა პირჯვარი გადაეწერა ძველებური წესით, ორი თითით. ლავრაში კანონარხად იყო არქიმანდრიტი ანტონი, რომელიც მრავალი წლის განმავლობაში პატრ. პიმენთან იყო დაახლოებული. ისიც ორი თითით იწერდა პირჯვარს. მე სასულიერო სასწავლებელში ვსწავლობდი აბდია კალინინთან ერთად, რომელიც შემდეგ გახდა ძველმართლმადიდებელი პატრიარქი. მახსოვს როგორ მკაფიოდ და სწორად იწერდა ის პირჯვარს.

(შენიშვნა: აბდია კალინინი, სადღეისოდ რუსეთის ძველმართლმადიდებლური ეკლესიის პატრიარქი (მისი ფოტო, გადაღებული ფოთის ყოვლადწმიდა ღვთისმშობლის საფარველის ტაძარში, საქართველოს ძველმართლმადიდებლური ეკლესიის არქიეპისკოპოსთან ერთად, იხ. აქ. http://www.oldorthodox.ge/eklqr_xeldasxma.html . პატრ. ალექსანდრე სწავლობდა ზაგორსკში. ოფიციალური ეკლესიის სასულიერო სასწავლებელში. მასთან ერთად, როგორც თვით პატრიარქმა ალექსანდრემ გვითხრა, სწავლობდა საქართველოს ოფიციალური ეკლესიის პატრიარქის, ილია მეორის ძმისშვილი, მიტრ. დიმიტრი შიოლაშვილიც, რომელთანაც ჰქონდა კარგი ურთიერთობა).

უდიდესი შთაბეჭდილება მოახდინა ჩემზე ქრისტეს მოზაიკურმა გამოსახულებამ კონსტანტინოპოლის სოფიის ტაძრის საკურთხევლის ნაწილში, სადაც მაცხოვარს თითები გამოსახული აქვს ორთითიანი წყობით. როდესაც იქ ვიყავი, ჩემმა თანამგზავრებმა ვიდეოკამერით ჩაიწერეს როგორ აღვასრულებ შვიდმეტანიან დასაწყის ლოცვას: "ღმერთო, მილხინე მე ცოდვილსა ამას". და ა. შ. როდესაც ლოცვა დავასრულე, ჩემთან მოირბინეს თანამშრომლებმა, გაშალეს ხელები და მითხრეს - აქ არ შეიძლება, აქ მუზეუმია.

ერთხელ ჩვენთან ტაძრის დღესასწაულზე მსახურობდა მეუფე პიტირიმე. როდესაც ის შემოვიდა ტაძარში, უცებ იგრძნო სპეციფიკა და იკითხა: " და რა, თქვენთან ასე იწერენ პირჯვარს?" (გამოსახა ორი თითი) – "მაშინ, მეც ასე გადავიწერ".

კორ. ხომ არ შეიქმნება რაიმე პრობლემა, თუ დავუშვებთ, რომ მიღებულ იქნება დადგენილება და დავუბრუნდებით ორ თითიან პირჯვრისწერას? როგორი რეაქცია ექნებათ ამაზე სხვა ადგილობრივ ეკლესიებს?

ი. კ. ალბათ ყველაფერი უნდა გაკეთდეს თანმიმდევრულად. უნდა შევწყვიტოთ შეურაცხმყოფელი, უსაფუძვლო მასალების გამოქვეყნება ამ თემაზე. უნდა გამოვცეთ წიგნები, რომლებშიც განმარტებული იქნება ეს საკითხი. თუ არა და, როგორ გამოვა: 1971 წლის კრებამ ძველი და ახალი წესები თანაბარმნიშვნელოვნად აღიარა, დღემდე კი არის შემთხვევები, როდესაც ჯვარს არ აძლევენ იმ ადამიანს, რომელიც პირჯვარს იწერს ორი თითით და ლამის მწვალებლებადაც კი მიაჩნიათ.

რა თქმა უნდა, ეს შეიძლება ბარიერი გახდეს ზოგიერთისთვის, განსაკუთრებით მათთვის ვინც ცხოვრობს უკრაინაში და ბელორუსიაში, მაგრამ მაინც, რაღაც უნდა ვიღონოთ. დასაწყისისთვის დავიწყოთ ჯვრის სწორად გამოსახვა ისე, რომ ჯვარი "არ იმტვრეოდეს", მკაფიოდ მივიტანოთ თითები მარჯვენა მხარამდე, უაზროდ არ ვიქნიოთ თითები ცხვირწინ და მით, როგორც წმ. იოანე ოქროპირი გვმოძღვრავს, "ეშმაკნი არ გავახაროთ". რაც შეეხება სხვა ადგილობრივ ეკლესიათა რეაქციას, აქ არცთუ მცირე პარადოქსები გვაქვს. სინამდვილეში, ნიკონისეული რეფორმის პათოსი მდგომარეობდა იმაში, რომ საღვთისმსახურებო ტექსტები უნდა მიესადაგებინათ მართლმადიდებლური აღმოსავლეთის სტანდარტებთან, მაგრამ მიუხედავად ამისა, განსხვავება არა თუ შემცირდა, არამედ გამუდმებით იზრდება. ყველაფერში ბერძნებზე თუ ვიქნებით ორიენტირებული - ჩვენს ფორმალურ მასწავლებლებზე, მაშინ, რა ახალი სტილით ვიმსახუროთ? ან გავაუქმოთ ჟამნები ლიტურგიის წინ და აღსარების გარეშე მივცეთ ხალხს ზიარება? ბერძნები, მაგალითად, ღამისთევით ლოცვაზე, სახარების შემდეგ მყისიერ გალობენ "აქებს სული ჩემი უფალსა..." ანუ, ტოვებენ გალობას. დიდ დიდებისმეტყველებაზე, სამწმიდაო მათთვის წარმოადგენს გადასვლას ლიტურგიის სამოციქულოზე - ხოლო ყოველივე, რაც ამ ორ მომენტს შორისაა, გამოტოვებულია (ე. ი. გამოტოვებულია, პრაქტიკულად ნახევარი ლიტურგია - ძვმ.) და ა. შ.

შემდეგ, ჩვენვე ვაცხადებთ, რომ ფორმათა მრავალფეროვნება დასაშვებია თუ მათში ჩადებულია მართლმადიდებლური შინაარსი. მაშ, რაშია საქმე? დასასრულ, უმთავრესი - თვით ბერძნები და სხვა მართლმადიდებელი ხალხები თვითონაც უნდა დაუბრუნდნენ ორი თითით პირჯვრისწერას, იმ წესს, რომლითაც თვითონაც თავიდანვე იწერდნენ პირჯვარს.

რუსეთმა ბიზანტიისგან მიიღო მართლმადებლობა მთელი მისი წეს-ჩვეულებებით და განაწესებით, ორთითიანი წყობის ჩათვლით. ხოლო შემდეგ, ჯერ ბერძნებმა, მათ კვალობაზე კი სხვა მართლმადიდებელმა ხალხებმა, რომლებიც დამოკიდებულნი იყვნენ ბერძნებზე, აღმოჩნდნენ თურქების უღელქვეშ და გამუდმებით დახმარებისთვის მიმართავდნე დასავლეთს, საკმარისი საფუძვლების გარეშე, მიიღეს სამი თითით პირჯვრისწერა.

ყველანი ჩვენს ფესვებს უნდა დავუბრუნდეთ.

ესაუბრებოდა სერგეი მარკოვი.

"БЕРСЕНЕВСКИЕ СТРАНИЦЫ", № 93 за 2009 г. с. 5-6

http://www.portal-credo.ru/site/?act=news&id=70214&cf=


--------------------
"ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").

"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
dzvelmartlmadidebeli
პოსტი Jun 17 2010, 02:00 PM
პოსტი #369


Oldbeliever
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 591
რეგისტრ.: 5-June 10
წევრი № 8,957



პასუხი A.v.B-ს[color=#CC0000]

შენისთანა "ჭკუის კოლოფებს" არ ადარდებს, მაგალითად, ის სკანდალი პრესაში რომ აგორდა (ერთ ადამიანს ფორუმში სიტყვა მივეცი არ ვილაპარაკებ გარკვეულ თემებზე მეთქი და არ მინდა დავარღვიო და ვახსენო კონკრეტულად რომელ სკანდალზეა ლაპარაკი. მაგრამ შენ უნდა მიხვდე).

ხოლო ისეთ მოძღვრებს, შენ რომ "ტატუსის" ურჩევ, არ ადარდებს როგორ ლოცულობენ თქვენი ეკლესიის მღვდელმთავრები და მღვდლები მწვალებლებთან და ურიებთან (ებრაელებთან)

არ ადარდებთ, რომ მათ სულიერ შვილებს აქვთ სადარდებელი....

და საერთოდ არაფერი ადარდებთ ფულის, ქალებისა და დროსტარების გარდა....


ციტატა(afxazi @ Jun 17 2010, 01:10 PM) *

damiane80
ეს ყველაფერი მეც მაგრად მაინტერესებს. იმ ფორმით როგორც ჩვენ დღეს პირჯვარს ვიწერთ, არცერთი სასულიერო პირი არ აკურთხებს მრევლს ლიტურგიის დროს.

ერთი თხოვნაც მექნება. ვისაც ხელი მიგიწვდებათ არსენ იყალთოელის მიერ თარგმნილ და შედგენილ დოგმატიკონზე, იქნებ ის ადგილი, სადაც იგი პირჯვრის წერაზე საუბრობს მთლიანად მოიტანოთ, ანუ სრულად და არ ამხოლოდ ის ციტატა, რომელიც აქ იყო წარმოდგენილი.



შევეცდები მთლიანად დავდო მონოფიზიტების მიღების წესი, არსენ იყალთოელის "დოგმატიკონიდან". ამისთვის დრო მჭირდება. ძალიან სასარგებლო იქნება ამ დოკუმენტის გაცნობა.



--------------------
"ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").

"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Jun 17 2010, 02:03 PM
პოსტი #370


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



dzvelmartlmadidebeli

ციტატა
არ ადარდებთ, რომ მათ სულიერ შვილებს აქვთ სადარდებელი....

და საერთოდ არაფერი ადარდებთ ფულის, ქალებისა და დროსტარების გარდა....


კიდევ ერთი გაფრთხილება. და ამის შემდეგ ვწვეტ პროცენტიანი გაფრთხილებების მოცემას და პირდაპირ მიიღებ ბანს. კიდევე რთხელ ვიმეორებ, რომ ჩემი ეს ქმედება გინდა დევნად ჩათვალე და გინდა თავისუფალი აზრის წინააღმდეგ ბრძოლაეს ნაკლებად მაინტერესებს.

შენი მხრიდან ჩემს იგნრს აქვს ადგილი, რადგან არაერთხელ გთხოვე, რომ ამგვარი სიტყვები აღარ გეხმარა.



შენი მხრიდან ჩემს იგნორს აქვს ადგილი, რადგან არაერთხელ გთხოვე, რომ ამგვარი სიტყვები აღარ გეხმარა.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
dzvelmartlmadidebeli
პოსტი Jun 17 2010, 02:04 PM
პოსტი #371


Oldbeliever
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 591
რეგისტრ.: 5-June 10
წევრი № 8,957



ციტატა(agmsarebeli @ Jun 16 2010, 05:19 PM) *

ისევ თავს არიდებ დოქიარის ხატს! სირცხვილი მხოლოდ ისაა, რასაც შენ ამტკიცებ, თითქოს რუსები მეტ პატივს მიაგებდნენ ივერიეიის ხატს, ვიდრე ჩვე. ეს არის შენი სუბიექტური მოსაზრება ამ შემთხვევაში არგუმენტად ვერ გამოგადგება. ცილისწამებაა ისიც, თითქოს საპატრიარქომ მოგვატყუა, ესეც პირადი აზრია და თავს ნურავის ახვევ. დოქიარზე მიპასუხე, მაინტერესებს რას იტყვი აღიარებ თუ თავს აარიდებ.

ჯერ ის წარმოაჩინე არგუმენტად, ნეტარად შერაცხილი წმინდა მამების მიერ კლიმენტი ალექსანდრიელი წერილს როგორ უწოდებს დიდაქეს და დანარჩენებზე მერე გადადი.



--------------------
"ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").

"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
(Νικόλαος)
პოსტი Jun 17 2010, 02:11 PM
პოსტი #372


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 179
რეგისტრ.: 18-May 10
წევრი № 8,853



ციტატა(Tatusi @ Jun 17 2010, 12:04 AM) *

გასაგებია, მაგრამ ჩვენ ხომ მაგათ პირად ცოდვებზე არ ვსაუბრობთ, რათქმაუნდა მოძღვარი ადამიანია და თავისი ცოდვები აქვს, შეიძლება სიგარეტი მოწიოს და ცოლს უღალატოს, ეს მისი პირადი საქმეა და თვითონ გასცემს ღმერთს პასუხს, მაგრამ მე მადარდებს ჩემთან დაკავშირებით როგორ იქცევა, ჯვარი სწორად დამწერა თუ არა და სწორად მომნათლა თუ არა.. მოგიყვები მაგალითად როგორ მონათლეს ჩემი შვილი - ჩემი ქმრის ძმაკაცები ჯიპებით მივარდნენ ეკლესიაში, ბავშვი შეიყვანეს და მამაოს უთხრეს გვეჩქარება, მალე ქენი რაო, იმან კითხა მრწამსი იცითო, არა, რადროს მაგია, დროზე გაგვიშვიო და იმანაც ერთი ორი შეაწუწა ბავშვს, რაღაც წაიბურდღუნა და გამოატანა, რათქმაუნდა ფული გამოართვა.. ანუ მე მადარდებს ჩემი შვილი მონათლულია თუ არა და არა ის, მოძღვარი პირად ცოდვებს უშვებს თუ არა..


ამაზე ერთი პატერიკი არსებობს წარმართი ბავშვი თამაშის დროს მოინათლა. ნათელს იღებს მონა ღვთისა... მთავარია ეს ფორმულა იყოს დაცული. მაგრამ ისე ნუ გაიგებთ რო მარტო ეს უნდა იყოს და დანარჩენი სხვა არაა მნიშვნელოვანი. მე ეს არ მიგულისხმია. ხოლო მოძღვარს თუ რაიმე შეცდომა დაუშვა ღმერთი მოკითხავს. ასევე დამნაშავეები არიან ბავშვის ნათლიებიც! მხოლოდ მოძღვარზე ყურადღების გამახვილებაა არაა სწორი. და შეიძლება გარკვეულწილად თქვენც იყოთ, (შეიძლება ვცდები და მაპატიეთ, მაგრამ მხოლოდ დასაშვებ ვარიანტს ვამბობ) იმიტომ რომ ბავშვისთვის ნათლია უნდა შეარჩიოთ ისეთი რომელიც არა გულგრილად, არამედ სერიზულად მიუდგება როგორც ნათლობის საიდუმლოს არსრულებას, ისე ნათლულის სულიერ აღზრდასაც.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
dzvelmartlmadidebeli
პოსტი Jun 17 2010, 02:21 PM
პოსტი #373


Oldbeliever
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 591
რეგისტრ.: 5-June 10
წევრი № 8,957



პასუხი "აღმსარებელს"

კეთილი. მართალია, წმ. მელეტიზე პასუხს არ მაძლევ და თავს არიდებ, მაგრამ კეთილი, გიპასუხებ. არ მინდა ვინმემ იფიქროს მელეტის შემთხვევა ხელზე დაიხვია და ამის იქით წასვლა არ უნდაო...

მოდი კიდევ ერთხელ დამიდე დოქიარის ღვთისმშობლის ხატი, რომელზეც მელაპარაკები და ვნახავ თითები როგორ აქვს მაცხოვარს.

ციტატა(agmsarebeli @ Jun 16 2010, 05:19 PM) *

ჯერ ის წარმოაჩინე არგუმენტად, ნეტარად შერაცხილი წმინდა მამების მიერ კლიმენტი ალექსანდრიელი წერილს როგორ უწოდებს დიდაქეს და დანარჩენებზე მერე გადადი.




ჰო, კიდევ, თუ შეიძლება ეს ბოლო წინადადება ცოტა დალაგებულად დამიწერე ვერ გავიგე რას მეკითხები. მგონი "დიდაქეზე" გინდა გაიგო ჩემი აზრი თუ კლიმენტი ალექსანდრიელი ამბობს რაღაცას "დიდაქეზე". მოკლედ თუ გამარკვევ რას მეკითხები პასუხს მოგცემ.

ციტატა(afxazi @ Jun 17 2010, 02:03 PM) *

dzvelmartlmadidebeli
კიდევ ერთი გაფრთხილება. და ამის შემდეგ ვწვეტ პროცენტიანი გაფრთხილებების მოცემას და პირდაპირ მიიღებ ბანს. კიდევე რთხელ ვიმეორებ, რომ ჩემი ეს ქმედება გინდა დევნად ჩათვალე და გინდა თავისუფალი აზრის წინააღმდეგ ბრძოლაეს ნაკლებად მაინტერესებს.

შენი მხრიდან ჩემს იგნრს აქვს ადგილი, რადგან არაერთხელ გთხოვე, რომ ამგვარი სიტყვები აღარ გეხმარა.
შენი მხრიდან ჩემს იგნორს აქვს ადგილი, რადგან არაერთხელ გთხოვე, რომ ამგვარი სიტყვები აღარ გეხმარა.



კეთილი, ეგრე იყოს. ვღებულობ შენს შენიშვნას.


--------------------
"ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").

"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
netvorc
პოსტი Jun 17 2010, 02:46 PM
პოსტი #374


ზეზვა
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 154
რეგისტრ.: 14-June 10
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 9,007



ციტატა(afxazi @ Jun 17 2010, 12:43 PM) *

netvorc
რა მაინტერესებს იცი. იმ ხატებზე, რომლებზეც იძახით, რომ ორი თითით პირჯვრის გამოსახვაა დადასტურებული. აქ ყველგან არის სამი თითი შეტყუბებული, ორი კი გაშლილი. ყველა ამ ხატზე, მაცხოვარი თუ რომელიმე წმინდანი, ალბათ არ შემეწინააღმდეგებით, რომ თვითონ კი არ იწერს პირჯვარს, არამედ აკურთხევს მორწმუნე ადამიანს. გულწრფელად მიპასუხეთ თქვენი აზრით შეტპებული სამი თითით თუ გაშილი ორი თითით აკურთხებენ ისინი მორწმუნეებს?



მოვიძიებ და დავდებ მოწამეების ხატებს რომლებიც 2 თითით იწერენ პირჯვარს, მინახია და ზუსტან ვიცი.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი Jun 17 2010, 02:50 PM
პოსტი #375


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910



IPB Image

აი ნახე ძველმართლმადიდებელო. ათონის მთის ეს ხატი რას გვიჩვენებს?

დიდაქეზე იმას გეუბნებოდი, რომ კლიმენტი ალექსანდრიელი თავის თხზულებაში ,,სტრომატები” მას წმინდა წერილად მოიხსენიებს და მოჰყავს ზუსტი ციტატა დიდაქედან.

მელეტიზე თავს არ ვარიდებ, მოგვიანებით დავუბრუნდები. რადგან, სანამ ივერიიელებს ივერიის ხატის ნაკლებ სიყვარულს გვწამებენ არ შეიძლება სხვა რამეზე გადართვა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
mata
პოსტი Jun 17 2010, 02:58 PM
პოსტი #376


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 728
რეგისტრ.: 1-January 10
წევრი № 7,899



რავიცი, რავიცი... ვკითხულობ ამ თემას და ვერ გავიგე რა უპირატესობა აქვს ორი თითით პირჯვრის წერას, ან სამი თითით.... ნუ თუ იმას გავითვალისწინებთ რომ დღეს სამი თითით იწერს პირჯვარს უმეტესობა, მაშინ dzvelmartlmadidebel-ს რომ გული არ დავწყვიტო, მე პირადად აწი ორი თითით გადავიწერ პირჯვარს. ჩემთვის არანაირი მნიშვნელობა არა აქვს ორ თითს შევატყუპებ თუ სამს.

ბოლო ბოლო კაცმა ამდენი დწერა, ამდენი იკამათა და დავუფასოთ შრომა.

პ.ს. უი უი ეხლა გამახსენდა მამა აკაკი (მეტეხის ეკლესიაში) ორი თითით იწერდა პირჯვარს. ზუსტად მახსოვს ატყუპებდა ცერას და არათითს.
არა ვსო, ორი თითით ვიწერ მეც აწი პირჯვარს.

მადლობა dzvelmartlmadidebelო ინფორმაციისთვის smile.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Jun 17 2010, 03:02 PM
პოსტი #377


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



mata

ციტატა
ბოლო ბოლო კაცმა ამდენი დწერა, ამდენი იკამათა და დავუფასოთ შრომა.


იმიტომაც არ დავხურე ეს თემა, მაშინ როცა ცხარე კამათი გაიმართა და ერთმანეთს ცინიზმით დაუწყეს მიმართვა. ვფიქრობ ერთ-ერთი ინფორმაციული თემაა. ასეთი თემები კი არ გვაწყენდა.



--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
damiane80
პოსტი Jun 17 2010, 03:05 PM
პოსტი #378


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,022
რეგისტრ.: 4-March 09
წევრი № 6,599



ციტატა
ზუსტად მახსოვს ატყუპებდა ცერას და არათითს


რაიო??smile.gif ეგ ახალია რამე თუ კურთხევის წესზე ამბობ, ვერ გავიგე
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
mata
პოსტი Jun 17 2010, 03:12 PM
პოსტი #379


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 728
რეგისტრ.: 1-January 10
წევრი № 7,899



afxazi
ციტატა
ვფიქრობ ერთ-ერთი ინფორმაციული თემაა. ასეთი თემები კი არ გვაწყენდა.

ნამდვილად smile.gif



ციტატა(damiane80 @ Jun 17 2010, 03:05 PM) *

რაიო??smile.gif ეგ ახალია რამე თუ კურთხევის წესზე ამბობ, ვერ გავიგე


რავიცი ორი თითით იწერდა პირჯვარს ლოცვის კითხვისას მამა აკაკი. დააკვირდით აბა თქვენც
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
damiane80
პოსტი Jun 17 2010, 03:16 PM
პოსტი #380


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,022
რეგისტრ.: 4-March 09
წევრი № 6,599



ციტატა
საინტერესოა აღინიშნოს, რომ იღუმენ კირილეს ზუსტად ისეთივე დამოკიდებულება აქვს სამ თითთან, როგორც ჩვენ. და ამტკიცებს, რომ ორი თითი საუკეთესოდ გამოხატავს ქრისტეს ღმერთკაცობისა და წმიდა სამების ერთობის ძირითად, მართლმადიდებლურ დოგმატებს. მასალა აღბულია საიტიდან:
http://www.portal-credo.ru/site/?act=news&id=70214&cf=



კაცოუ, შენ მე გამაგიჯებsmile.gif
ეს სტატია მეც ვნახე, და ადრე დავდები კიდეც ამ თემაში, მაგრამ, ახლა შენ ვერც კი ხვდები შენსავე საწინააღმდეგო არგუმენტს, რომ დებ. იღუმენი კირილე, რომლის სტატიაც აქ მოგყავს, რომელ ეკლესიის მღვდელმსახუირიოა ხომ ვერ მეტყვი???

აქ რომ ამბობ,
ციტატა
იღუმენ კირილეს ზუსტად ისეთივე დამოკიდებულება აქვს სამ თითთან, როგორც ჩვენ
მითხარი ერთი იღუმენი კირილე 3 თითიან წყობას სადმე მიიჩნევს მწვალებლურად???smile.gifsmile.gifsmile.gif, აბა როგორა აქვს შენნაირი დამოკიდებულება?biggrin.gif
აი ეს კაცი რას იმოწმებს:
ციტატა
1971 წლის კრებამ ძველი და ახალი წესები თანაბარმნიშვნელოვნად აღიარა
და ნეტავ თქვენ მართლაც იღუმენივით დამოკიდებულება გქონდეთ ამ საკითხისადმი

ძველი წესების დაბრუნებას რაც შეეხება, სიამოვნებით, თუ ეს იქნება მთლიანად ეკლესიის გადაწყვეტილება (ისევე როგორც 3 თითის პირჯვრის წერის დამკვიდრება) და არ გამოიწვევს განხეთქილებას

და კიდევ, სერაფიმე საროველის მაგალითი რომ მოგყავთ აქ, თქვენ არ იყავით წმინდანად არ ვცნობთო, თუ მეშლება რამე??? თუ სერაფიმე საროველი თანაუგრძნობდა ძველმოწესეებს და იმავდროულად ახალი ეკლესიის უდუდესი მამა იყო, ეს სწორედ იმის დასტურია, რომ პირჯვრის წერის წესი არ არის დოგმატური ცდომილება და ამ საფუძვლით ეკლესიის გახლეჩა, არასწორია.

ციტატა
რავიცი ორი თითით იწერდა პირჯვარს


რომელი 2 თითით ცერით და არათითით?smile.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

27 გვერდი V « < 17 18 19 20 21 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 11th September 2025 - 06:12 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი