IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

27 გვერდი V « < 19 20 21 22 23 > »   
Reply to this topicStart new topic
> პირჯვრის გადაწერის მიმართულება, თქვენ როგორ იცით?
(Νικόλαος)
პოსტი Jun 17 2010, 11:46 PM
პოსტი #401


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 179
რეგისტრ.: 18-May 10
წევრი № 8,853



ციტატა(netvorc @ Jun 17 2010, 11:35 PM) *

მოწამე ქრისტეფორე პირჯვარს იწერს III საუკუნე

IPB-ს სურათი



თუ შეიძლება მითხარით ამ ხატზე მაცხოვრის თითების წყობა როგორია?! აშკარად ICXC
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
terra
პოსტი Jun 17 2010, 11:51 PM
პოსტი #402


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,231
რეგისტრ.: 2-April 08
წევრი № 4,398



ციტატა((Νικόλαος) @ Jun 17 2010, 11:46 PM) *

თუ შეიძლება მითხარით ამ ხატზე მაცხოვრის თითების წყობა როგორია? აშკარად ICXC


გამოიჭირა biggrin.gif


--------------------
უფალო, იესუ ქრისტე, შემიწყალე მე..
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
netvorc
პოსტი Jun 18 2010, 12:04 AM
პოსტი #403


ზეზვა
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 154
რეგისტრ.: 14-June 10
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 9,007



ციტატა((Νικόλαος) @ Jun 17 2010, 11:46 PM) *

თუ შეიძლება მითხარით ამ ხატზე მაცხოვრის თითების წყობა როგორია?! აშკარად ICXC


რასაც გინდა ხედავ რასაც არგინდა არა, ხედავ თუ არა მოწამე ქრისტეფორეს ორი თითით რომ იწერს პირჯვარს?
ჯერ ერთი ICXC არ გამოხატავს და მეორე, მასეთი თითების წყობას გვიანდელ საუკუნეებში მიანიჭეს ეგ მნიშვნელობა, ანჩისხატის ფრესკაზე კარგად დააკვირდი თითებს ის ICXC გამოხატავს თუ ICOC , რადგან მაცხოვარს არათითი და ცერა განა გადაჯვარედინებული აქვს არამედ შეტყუპებული, უმეტესი ხატები მასეა,

აი სურათი ICXC კომბინაციის,

http://a.pix.ge/v/lsx26.jpg
IPB-ს სურათი

და მერე ანჩისხატის ფრესკას დააკვირდი ასე აქვს მაცხოვარს თუ არა, რათქმაუნდა არა.

http://a.pix.ge/i/anxtw.jpg
IPB-ს სურათი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
(Νικόλαος)
პოსტი Jun 18 2010, 12:10 AM
პოსტი #404


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 179
რეგისტრ.: 18-May 10
წევრი № 8,853



იქნებ ამ ხატზეც თქვათ ICXC არააო?

ციტატა(netvorc @ Jun 18 2010, 12:04 AM) *

რასაც გინდა ხედავ რასაც არგინდა არა, ხედავ თუ არა მოწამე ქრისტეფორეს ორი თითით რომ იწერს პირჯვარს?
ჯერ ერთი ICXC არ გამოხატავს და მეორე, მასეთი თითების წყობას გვიანდელ საუკუნეებში მიანიჭეს ეგ მნიშვნელობა, ანჩისხატის ფრესკაზე კარგად დააკვირდი თითებს ის ICXC გამოხატავს თუ ICOC , რადგან მაცხოვარს არათითი და ცერა განა გადაჯვარედინებული აქვს არამედ შეტყუპებული, უმეტესი ხატები მასეა,


მერე ვინ ამბობს რომ ორი ტითით პირჯვრისწერა მწვალებლობაა. პირველი ვინც ძველმართლმადიდებელს გამოეხმაურა მე ვიყავი და ვთქვი რომ ეგ არის უძველესი წესი, მაგრამ სამი თითით პირჯვრისწერა არ არის დარღვევა!!!!

იქნებ ამ ხატზეც თქვა არ არიო ICXC?


IPB-ს სურათი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
netvorc
პოსტი Jun 18 2010, 12:10 AM
პოსტი #405


ზეზვა
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 154
რეგისტრ.: 14-June 10
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 9,007



ციტატა((Νικόλαος) @ Jun 18 2010, 12:06 AM) *

იქნებ ამ ხატზეც თქვათ ICXC არააო?


ეხლა შენ ანჩისხატის ფრესკაზეც ICXC კითხულობ? ზედა კომბინაცია და ანჩისხატის ერთი და იგივეა?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
(Νικόλαος)
პოსტი Jun 18 2010, 12:12 AM
პოსტი #406


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 179
რეგისტრ.: 18-May 10
წევრი № 8,853



ციტატა(netvorc @ Jun 18 2010, 12:10 AM) *

ეხლა შენ ანჩისხატის ფრესკაზეც ICXC კითხულობ? ზედა კომბინაცია და ანჩისხატის ერთი და იგივეა?


შევასწორე, შეგიძლია ნახო. თან დიდათაა კარგად რომ ნახოს ხალხმა biggrin.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
netvorc
პოსტი Jun 18 2010, 12:18 AM
პოსტი #407


ზეზვა
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 154
რეგისტრ.: 14-June 10
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 9,007



ციტატა((Νικόλαος) @ Jun 18 2010, 12:12 AM) *

შევასწორე, შეგიძლია ნახო. თან დიდათაა კარგად რომ ნახოს ხალხმა biggrin.gif


ძველმართლმადიდებელმაც და მეც დაგიდეთ ფაკტები, ზოგი იძახის ერთი ხატი მაინც მაჩვენეო ზოგი კანონებით დამიმტკიცეო, ერთიც გავაკეთეთ და მეორეც, ასევე მოიყვანა ძველმართლმადიდებელმა ისტრიული ფაკტი როგორ აძლევენ შენინშვნას სამითითით პირჯვრისწერაზე ქართველებს, მეტი რა ფაკტი გინდათ? მაინცდამაინ სასწაულს ელოდებით
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
(Νικόλαος)
პოსტი Jun 18 2010, 12:21 AM
პოსტი #408


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 179
რეგისტრ.: 18-May 10
წევრი № 8,853



ციტატა(netvorc @ Jun 18 2010, 12:18 AM) *

ძველმართლმადიდებელმაც და მეც დაგიდეთ ფაკტები, ზოგი იძახის ერთი ხატი მაინც მაჩვენეო ზოგი კანონებით დამიმტკიცეო, ერთიც გავაკეთეთ და მეორეც, ასევე მოიყვანა ძველმართლმადიდებელმა ისტრიული ფაკტი როგორ აძლევენ შენინშვნას სამითითით პირჯვრისწერაზე ქართველებს, მეტი რა ფაკტი გინდათ? მაინცდამაინ სასწაულს ელოდებით


მაგეებზე პასუხი ბევრჯერ გაიცა და მე ამ ხატზე ველი პასუხს. არის თუარა ისხს?????? ანჩისხატზე რადგან კამათობ იმის გამო რომ ტითები სწორადაა, იქნებ ამაზეც თქვა მოდრეკილი არააო? შეგახსენებ ეს ძველი ხატია
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
netvorc
პოსტი Jun 18 2010, 12:23 AM
პოსტი #409


ზეზვა
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 154
რეგისტრ.: 14-June 10
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 9,007



ციტატა((Νικόλαος) @ Jun 18 2010, 12:21 AM) *

მაგეებზე პასუხი ბევრჯერ გაიცა და მე ამ ხატზე ველი პასუხს. არის თუარა ისხს?????? ანჩისხატზე რადგან კამათობ იმის გამო რომ ტითები სწორადაა, იქნებ ამაზეც თქვა მოდრეკილი არააო? შეგახსენებ ეს ძველი ხატია


შენი დადებული ხატი საერთოდ არ ჩსნს არ გახსნილა

ესეც საკმარისია
IPB-ს სურათი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
(Νικόλαος)
პოსტი Jun 18 2010, 12:26 AM
პოსტი #410


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 179
რეგისტრ.: 18-May 10
წევრი № 8,853



ციტატა(netvorc @ Jun 18 2010, 12:23 AM) *

შენი დადებული ხატი საერთოდ არ ჩსნს არ გახსნილა

ესეც საკმარისია



კარგი შევასწორე უფრო პატარა ზომა დავდე.
და რა არის საკმარისი? თუ გინდა მითხრა რომ ორი თითით პირჯვრისწერას მწვალებლობად მივიჩნევ? იცი რა? ზემოთ შავათ დავწერე რომ კარგად დაგენახა და ძალიან გთხოვ ნახე ჩემი პოზიცია ორი თითით პირჯვრისწერაზე გამეორებას არ ვაპირებ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
netvorc
პოსტი Jun 18 2010, 12:35 AM
პოსტი #411


ზეზვა
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 154
რეგისტრ.: 14-June 10
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 9,007



ციტატა((Νικόλαος) @ Jun 18 2010, 12:10 AM) *

იქნებ ამ ხატზეც თქვათ ICXC არააო?
მერე ვინ ამბობს რომ ორი ტითით პირჯვრისწერა მწვალებლობაა. პირველი ვინც ძველმართლმადიდებელს გამოეხმაურა მე ვიყავი და ვთქვი რომ ეგ არის უძველესი წესი, მაგრამ სამი თითით პირჯვრისწერა არ არის დარღვევა!!!!

იქნებ ამ ხატზეც თქვა არ არიო ICXC?


IPB-ს სურათი



ამ ხატზეც თუ აკვირდები, არათითი ებჯინება ცერა თითს, ICXC კომბინაცია ზემოთ მოგიყვანე ანუ არათითი უნდა კვეთავდეს ცერა თითს

ციტატა((Νικόλαος) @ Jun 18 2010, 12:26 AM) *

კარგი შევასწორე უფრო პატარა ზომა დავდე.
და რა არის საკმარისი? თუ გინდა მითხრა რომ ორი თითით პირჯვრისწერას მწვალებლობად მივიჩნევ? იცი რა? ზემოთ შავათ დავწერე რომ კარგად დაგენახა და ძალიან გთხოვ ნახე ჩემი პოზიცია ორი თითით პირჯვრისწერაზე გამეორებას არ ვაპირებ.


მე მინდა დაგიმტკიცოთ რო სამი თითით პირჯვრისწერა არაა მართლმადიდებლური, მითხარი მსოფლიო კრება როდესაც 2 თითით პირჯვრისწერა შეცვალეს სამით, ვერ მეტყვი იმიტომ რომ ასეთი რამე არ არსებობს, ჯერ ბერძნები მიაჩვიეს მერე ქართველები და რუსები კიდევ მაგის გულიზე გაჟლიტეს მე 17 საუკუნეში
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
(Νικόλαος)
პოსტი Jun 18 2010, 12:35 AM
პოსტი #412


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 179
რეგისტრ.: 18-May 10
წევრი № 8,853



აი ვფიქრობდი რა უნდა დამეწერა რა? მართლა სასწაულს ხო არ ელოდები? ცხადად ჩანს რაც არის ჩადებული მაგ წყობაში! ეხლა დაიწყე უნდა კვეთავდეს თუ არა. ეს არის ხატი მეგობარო!
ხომ ხედავ რომ ჩასაბღაუჭებელი არაფერი დაგრჩა და მხოლოდ მეუბნები რომ სამი თითით პირჯვრისწერა არაა მართლმადიდებლური. ყველამ იცის რომ მეუბნები და მაგიტომაცაა კამათი
თუ ხატზე თითების გადაკვეთას ასე აქცევ ყურადღბას მაშინ მითხარი ამ ძველმართლმადიდებელის მიერ დადებულ ხატზე ნეკა არა და ცერა თითები რატომ არაა შეერთებული?


IPB-ს სურათი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
netvorc
პოსტი Jun 18 2010, 12:47 AM
პოსტი #413


ზეზვა
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 154
რეგისტრ.: 14-June 10
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 9,007



ციტატა((Νικόλαος) @ Jun 18 2010, 12:35 AM) *

აი ვფიქრობდი რა უნდა დამეწერა რა? მართლა სასწაულს ხო არ ელოდები? ცხადად ჩანს რაც არის ჩადებული მაგ წყობაში! ეხლა დაიწყე უნდა კვეთავდეს თუ არა. ეს არის ხატი მეგობარო!
თუ ხატზე თითების გადაკვეთას ასე აქცევ ყურადღბას მაშინ მითხარი ამ ძველმართლმადიდებელის მიერ დადებულ ხატზე ნეკა არა და ცერა თითები რატომ არაა შეერთებული?

IPB-ს სურათი



მთავარი არსი არის 2 თითით პირჯვრისწერაზე ის რომ, 2 თითი უნდა იყოს გაშლილი და სამი მოკეცილი, რაც შეეხება ICXC აქ მთავარი აქცენტი მის გადაკვეთებში მდგომარეობს ანუ ეს კომბინაცია უნდა გააკეთო აუცილებლად, მიყურებია რეალში თუ როგორ აქცევენ მნიშვნელობას მოძღვრები, განა ისე გამოხატავენ როგორც ანჩისხატზეა ან სხვა ხატებზე, არამედ კონკრეტულად ასე

IPB-ს სურათი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
dzvelmartlmadidebeli
პოსტი Jun 18 2010, 01:29 AM
პოსტი #414


Oldbeliever
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 591
რეგისტრ.: 5-June 10
წევრი № 8,957



პასუხები


ნაწილი პირველი


agmsarebeli

1) ისევ თავს არიდებ დოქიარის ხატს! სირცხვილი მხოლოდ ისაა, რასაც შენ ამტკიცებ, თითქოს რუსები მეტ პატივს მიაგებდნენ ივერიეიის ხატს, ვიდრე ჩვე. ეს არის შენი სუბიექტური მოსაზრება ამ შემთხვევაში არგუმენტად ვერ გამოგადგება. ცილისწამებაა ისიც, თითქოს საპატრიარქომ მოგვატყუა, ესეც პირადი აზრია და თავს ნურავის ახვევ. დოქიარზე მიპასუხე, მაინტერესებს რას იტყვი აღიარებ თუ თავს აარიდებ.

აი ნახე ძველმართლმადიდებელო. ათონის მთის ეს ხატი რას გვიჩვენებს?


IPB-ს სურათი


პასუხი: მე თავს არაფერს ვარიდებ. რომ ავარიდო თქვენ იფიქრებთ რომ პასუხი არ მაქვს და ჩამჭერით.
აი, შენც, მიმოწმებ დოქიარის ხატს და ფიქრობ, რომ დიდი აღმოჩენა გააკეთე. მინდა გითხრა, რომ "კოვზი ნაცარში გივარდება..."

ჯერ ერთი იმიტომ, რომ შენს მიერ დამოწმებული ხატი არ აჩვენებს სახელობით წყობას. აქ არათითი და ცერი პირდაპირ არის მიერთებული ერთმანეთთან, სახელობითში კი ისინი გადაჯვარედინებულია ვითომცდა ასო X-ს წარმოსაჩენად. აქ კი უმალ ასო O წარმოჩინდება. ეს კი უცნობია ვისი სახლის გამოხატულებაა, ვინ არის IC OC? არავინ!

თქვენს მაცხოვარს თუ ეს სახელი ქვია, მომიტევეთ, მე მას არ ვაღიარებ. ჩემს მაცხოვარს ჰქვია იესუ ქრისტე, რაც ხატებზე გამოისახება ტიტლოსით: IC XC.

და მეორე: იხილეთ დოქიარის სხვა ხატი, დედანი, ჭეშმარიტად ათონური.


IPB-ს სურათი


სრულიად ცხადია, რომ აქ ხატზე გამოსახულ მაცხოვარს, თითები შეკრული აქვს ორთითიანი წყობით.


2) დიდაქეზე იმას გეუბნებოდი, რომ კლიმენტი ალექსანდრიელი თავის თხზულებაში ,,სტრომატები” მას წმინდა წერილად მოიხსენიებს და მოჰყავს ზუსტი ციტატა დიდაქედან.

პასუხი: დიდაქეზე საკმაოდ ვრცელი სტატია დევს ჩვენს საიტზე და იქნებ გასცნობოდი მას? აქ რომ დავიმოწმო ჩემი პასუხი უსაშველოდ გაიზრდება... მოკლედ კი გეტყვი... ის "დიდაქე", რომელიც ხელთ ეპყრა წმ. კლიმენტის დაიკარგა... ხოლო რომელიც XI თუ XII საუკუნეში აღმოაჩინეს იყო გადაწერილი ასლი... თან არასრული...
შენ მწერ რომ წმ. კლიმენტი მას აღიარებდა... იმასაც კი ამბობ წმ. კლიმენტისაც მწვალებლად ხომ არ შერაცხავო... ღმერთმა დამიფაროს... მაგრამ, მოდი და იმ მამებსაც გაეცანი, რომლებიც ამ "დიდაქეს" არ მიიჩნევდნენ წმიდა და ავტორიტეტულ წიგნად:

(ციტატა): "ყველაზე უმთავრესი მაინც ის არის, რომ "დიდაქე", ანგარიშგასაწევ ძეგლად არ აღიარა თვით მსოფლიო მართლმადიდებლურმა ეკლესიამ. ამ ფაქტს ერთხმად აღიარებენ მართლმადიდებლობის სახელით მოღვაწე მკვლევარები. "როგორც ჩანს, - წერს ცნობილი პატროლოგი ა. ი. სიდოროვი, - მე-5 საუკუნიდან "დიდაქე" საეკლესიო გამოყენებიდან გამოდის, წყვეტენ მის კითხვას და გადაწერას... ეს შეიძლება აიხსნას იმით, რომ ეს ნაწარმოები "სახელმძღვანელო" წიგნად დაიწერა ერთი რომელიმე ადგილობრივი ეკლესიისთვის, რომელიც შემდგომ სხვა თემებშიც გავრცელდა, მაგრამ მსოფლიო საეკლესიო ცნობიერების მიერ აღიარება ვერ მოიპოვა" (А. И. Сидоров. "Курс патрологии", изд. "Русские огни" 1996 , с. 55).

"დიდაქეს" უძველესობაში ეჭვი შეჰქონდათ ევსები კესარიელს (IVს), წმ. ანასტასი ანტიოქელს († 599), წმ. ნიკიფორე კონსტანტინოპოლელს († 828), ხოლო წმიდა და უგანათლებულესმა პატრიარქმა ფოტიმ († 891) თავის საკმაოდ ვრცელ "ბიბლიოთეკაში" "დიდაქე" ყურადღების ღირსადაც კი არ ჩათვალა ("Учение 12 апостолов", изд. Учебно-информативный, экуменический центр апостола Павла. 1996 г. Введение, стр. 39).


3) მელეტიზე თავს არ ვარიდებ, მოგვიანებით დავუბრუნდები. რადგან, სანამ ივერიიელებს ივერიის ხატის ნაკლებ სიყვარულს გვწამებენ არ შეიძლება სხვა რამეზე გადართვა.

პასუხი: ნუ გეწყინება! მეც ქართველი ვარ და მინდა რომ ჩემს ქვეყანაში უფრო მეტად უყვარდეთ ღვთისმშობელი, ვიდრე სხვაგან მთელს მსოფლიოში... ისე, თუ რუსებს ასე უყვართ ივერიის ღვთისმშობელი ცუდი ამაში არაფერია, ნეტავი საქართველოც ჩვენზე მეტად უყვარდეთ.... არ წაგვართმევდნენ ტერიტორიებს და მთელი ორასი წელი ჩვენი ჯიჯგნით არ შეიქცევდნენ თავს...




afxazi

1) არსენ იყალთოელის გამონათქვამის შესახებ უფრო კომპეტენტურ ადამიანებს ვკითხავ და მათგან მოვისმენ ამ ფრაზის შესახებ განმარტებას. ასე ამოგლეჯილად არ მინდა მაგ ფრაზას შევეხო.

პასუხი: აქ არაფერია ამოგლეჯილი. აბსოლუტურად არაფერი. ეს არის კანონი. განწესება. სამწუხაროდ არ მახსოვს რიგით რომელია. ის იწყება და მთავრდება ისე, როგორც მოტანილი მაქვს. წინ არ უსწრებს სხვა მსჯელობა და არც რამე სჯა-ბაასი აგრძელებს. ეს ფორმულა მდებარეობს მონოფიზიტთა მიღების წესში, რომელიც ძველბერძნულ კურთხევანში იყო. მიღების ეს წესი არსენიმ იქიდან აიღო, რადგან, ცნობილია, რომ "დოგმატიკონი", ძირითადად სომხური მწვალებლობის წინააღმდეგ შედგა, რომელიც მონოფიზიტ-იაკობიტთა მწვალებლობას იმეორებდა. მე შევეცდები მთლიანად დავდო მონოფიზიტთა მიღების ეს წესი. მოვიპოვებ მას და დავდებ.

2) მოდი განვასხვავოთ ერთმანეთისგან საპატრიარქო და ეკლესია.

პასუხი: დიახ, საპატრიარქო ადგილობრივი ეკლესიის ნაწილია, მისი მეთაურია, მაგრამ, ის პასუხისმგებელია იმაზე, რაც ეკლესიაში ხდება. შესაძლოა ჩვენ პასუხი არ მოვთხოვოთ მას ზოგიერთი მღვდლის უღირს საქციელზე, მაგრამ, როდესაც საპატრიარქო არავითარ რეაგირებას არ ახდენს უღირს მღვდელმსახურებზე, მაშინ დგება საკითხი, არის კი ასეთი ეკლესია ეკლესია? და თუ საპატრიარქომ არ მოითხოვა მკაცრი დაცვა გადმოცემებისა, ზნეობისა და ა. შ. თუ რიგით ერისკაცებს საეკლესიო საქმეებში ჩაურევლობას ასწავლიან "არ განიკითხოს" პრინციპით... მაშინ, გეკითხებით, ვინ უნდა დაიცვას ეკლესია, მრევლი, ჭეშმარიტება? სად იქნება აქ ეკლესია? აი, რაზეა ლაპარაკი...


3) საკითხები განვიხილოთ მართლმადიდებლური ეკლესიის ჭრილში და არა საპატრიარქოს ამა თუ იმ საქციელში.
პასუხი: ცხადია, ასეც უნდა ვქნათ, მაგრამ, როდესაც ვერ ვხედავთ ამ "ეკლესიას", რადგან მას უკრძალავენ აქტიურობას რელიგიურ ცხოვრებაში, ხოლო საპატრიარქო დუმს (და ზოგჯერ თვითონაც ბევრ რამეს არღვევს), როგორ ან რომელი "ეკლესიის" ჭრილში განვიხილოთ ესა თუ ის საკითხი?


პასუხი: თქვენმა საპატრიარქომ ის ქნა, რომ მთელი პასუხისმგებლობა ეკლესიაზე თვითონ აიღო. თქვენს ერისკაცებსაც ასე სჯერათ და როდესაც საპატრიარქოს პასუხისმგებლობა დგება, პასუხს სთხოვენ ხალხს, რომელიც გულწრფელად და გულუბრყვილოდ ენდობა თავის მწყემსებს... როგორი უსამართლობაა, არა?! ხალხს ვასწავლიდეთ თქვენი საქმე არ არის სასულიერო პირთა განკითხვა და საეკლესიო საქმეებში ჩარევა და როდესაც რამე დარღვევაზეა ლაპარაკი, ჯოხი მაინც ცხვარივით მორჩილ ხალხზე ტყდება... აქ ვეღარ ვხედავთ ეკლესიას... მოგვიტევეთ, ეს სიტყვები დიდი გულისტკივილით იწერება...

2) რა მაინტერესებს იცი. იმ ხატებზე, რომლებზეც იძახით, რომ ორი თითით პირჯვრის გამოსახვაა დადასტურებული. აქ ყველგან არის სამი თითი შეტყუბებული, ორი კი გაშლილი. ყველა ამ ხატზე, მაცხოვარი თუ რომელიმე წმინდანი, ალბათ არ შემეწინააღმდეგებით, რომ თვითონ კი არ იწერს პირჯვარს, არამედ აკურთხევს მორწმუნე ადამიანს. გულწრფელად მიპასუხეთ თქვენი აზრით შეტპებული სამი თითით თუ გაშილი ორი თითით აკურთხებენ ისინი მორწმუნეებს?

პასუხი: ძალიან გამაკვირვე აფხაზ. მე სპეციალურად დავათვალიერე "ნეტვორკის" მიერ დამოწმებული საიტი. ერთის მხრივ, სასიამოვნოდ გამიკვირდა ამდენი ახალი, ლამაზი, მშვენიერი ქართული ხატი, რომლებზეც მაცხოვარს და წმინდანებს თითები შეკრული აქვთ ორთითიანი წყობით... როგორც ჩანს ქართული ცნობიერება მაინც ძველ ჩვეულებას ელტვის... თავისი ძველი და ტკბილი, ბუნებრივი ფესვები ენატრება... და მეორეს მხრივ, შენი მტკიცება თითქოსდა აქ არსად არის ორი თითი...

ერთს გეტყვი... საერთოდ, ხატწერა არ არის სტატიკური ხელოვნება... ის დინამიურია, "მოძრავია", ამიტომაც არის ხატებზე თითების წყობა სხვადასხვაგვარად... მართალია არის ისეთი წყობებიც, რომელთა წარმომავლობა უცნობია, მაგრამ წყობები მართლაც მრავალგვარია... ავიღოთ თუნდაც ორთითიანი წყობა... დააკვირდი, გინდ ძველ, გინდ ამ ახალქართულ ხატებს... ხატმწერლები სხვადასხვაგვარად გამოხატავენ მას... ზოგან სამი თითი (ნეკა, არათითი და ცერი) ერთ წერტილშია შეერთებული, ზოგან ცერი გადადებულია ნეკასა და არათითზე, ზოგან გვერდიდან არის მიერთებული... ანუ, თითების წყობა ორთითიან წესშიც სხვადასხვაგვარად არის გამოხატული, მაგრამ ეს ერთი წესია... ამიტომ, ნუ დავიხვევთ თითზე ამ მრავალფეროვნებას...





ბადრი


1) "ნუ განიშორებს" განმიმარტეთ რა.

პასუხი: "ნუ" აქ რუსული ნაწილაკი ხომ არ გგონია? ეს ქართული სიტყვაა, მაგალითად, 50-ე ფსალმუნში წერია: "ნუ განმაგდებ მე პირისა შენისაგან და სულსა წმიდასა შენსა ნუ მიმიღებ ჩემგან".

ქართველი თუ ხარ, რა არის შე კაი კაცო აქ გაუგებარი?




damiane80

1) გიმეორებ, დავუშვათ ეს წესი შემორებული იქნა მე-16 საუკუნეში, რას ხედავ მასში მწვალებლურს, თუკი იგი გამოხატავს მანამდე ისედაც მიღებულ ქრისტეს მონოგრამას ICXC.

პასუხი: რა შუაშია მწვალებლობა. ჩვენ არ ვღებულობთ იმას, რაც წმიდა მამათაგან არ გვსმენია და რაიც, ძველი, მართლმადიდებლური გადმოცემის სანაცვლოდ დამკვიდრდა. ამიტომ, მოდი, თითზე ნუ დაიხვევ ამ მონოგრამას. გასაგებად ვამბობთ, რომ სახელობითი წყობა არ უსწავლებიათ მამებს და ეს საკმარისია მის უარსაყოფად. ხატწერაზე კი დიაღაც რომ მისაღებია და არ ვეწინააღმდეგებით, რადგან სხვაა ხატმწერლობის ფუქნცია და სხვა პირჯვრისწერა-კურთხევის გაცემისა. ამ თემაზე ლაპარაკი უკვე დემაგოგიას ემსგავსება.

2) შენ ამ თემაში შემოხვედი და განაცხადე 2 ძირითადი პოზიცია:


1) 2 თითით პირჯვრის წერა არის ძველმართლმადიდებლური წესი და 2) სამი თითით პირჯვრის წერა არის მკრეხელობა.

რადგან შენ დასვი ეს 2 ძირითადი საკითხი, პირველ რიგში, შენვე გევალება შესაბამისი არგუმენტების მოყვანე როგორც პირველზე, ისე მეორეზე. აქედან სიმართლე უნდა ითქვას, შენ დაადასტურე,, რომ 2 თითით პირჯვრის წერა, მართლაც არის ძველი მართლმადიდებლური წესი ეს ზოგმა მანამდეც იცოდა, უმრავლესობამ შეიძლება არა, მაგრამ ეს ასეა და არავინ დაობს ამ საკითხზე, მაგრამ აი მეორე საკითხზე - რომ სამი თითით პირჯვრის წერა "მკრეხელობაა" შენ არ დაგიდვია ფაქტიურად არაფერი, გარდა შენეული განმარტებისა, რომ თითქოს ამაში სამების ჯვარცმა (ნუ იყოფინ) იგულისხმება და ამის მსგავსი...


პასუხი: "დამიანე80", ვფიქრობ ძალზედ დიდი უსამართლობაა შენი მხრიდან თქმა იმისა, რომ "ფაქტიურად არაფერი დაგიდვია გარდა შენეული განმარტებისა". მე დავდე საკმაოდ ვრცელი მასალა ორი თითის პირჯვრისწერის სიძველის და მართლმადიდებლურობის დასამტკიცებლად. სამ თითზე მე არაფერი დამიდვია, სწორია, და არც ჩემი განმარტება მიმიცია ვინმესთვის. თუ აკვირდები, ყოველთვის ვცდილობ წმიდა მამებით შევამაგრო ჩემი ყოველი არგუმენტი.

მე გამოვდივარ ლოგიკის პრინციპიდან, რადგან იმ დროს, როდესაც პირდაპირი წყარო არ არსებობს, უნდა მიუდგე სხვა კუთხით. მაგალითად, ჩვენ ვიცით ორი თითით პირჯვრისწერის დამამტკიცებელი ფორმულა. ვიცით როგორ შეაჩვენებს ის ყველას, ვინც პირჯვარს ასე არ გადაიწერს. ეს ჩემთვის საკმარისია, რომ ყოველივე დანარჩენი, რაც ამ წესისგან განსხვავდება არ მივიღო და ჩავთვალო ამ შეჩვენების ქვეშ მყოფად. მეტი რაღა ვქნა? შენ შეიძლება გაწყნარებს ის, რომ პირდაპირ არაფერია ნათქვამი სამ თითზე, მაგრამ ეს შველის ვითომ საქმეს? მომიტევე, მაგრამ რაში გაწყობს სირაქლემას პოზაში ცხოვრება და მსჯელობა? თუ თვითონ ვერ ხედავ პრობლემას, გგონია რომ ის არ არსებობს? შეურაცხყოფად და იქედნურად ნუ მიმიღებ ნათქვამს, მაგრამ, კეთილად გირჩევს, ამოყავი თავი ქვიშიდან და სინამდვილეს თვალი გაუსწორე.

3) აი სწორედ ამიტომაც, პირველ რიგში, ვითხოვთ შენგან წყაროებით დადასტურებას, რომ სამი თითით პირჯვრის წერა "მკრეხელურია" (როგორც შენ ამბობ), დაგმობილია და რატომაა დაგმობილი...

პასუხი: ყველაფერს რომ თავი დავანებოთ, სამი თითით პირჯვრისწერა მკრეხელურია იმიტომ, რომ მით შეცვალეს ძველი წესი პირჯვრისწერისა, რომელიც დაცული იყო ანათემით. როგორც გინდა ისე გადაიწერე პირჯვარი, ჩემი პრინციპი (და ჩვენი ეკლესიის პრინციპი) ასეთია, რაც უცხოა მართლმადიდებლობისთვის, რასაც არ გვასწავლის არც ერთი ძველი წმიდა მამა და საეკლესიო კრება, მიუღებელია. გინდ "მკრეხელური" არ იყოს.

4) სამი თითით პირჯვრის გადაწერაზე რატომ ამბობს უარს, შეგიძლია თქვა???, მხოლოდ იმიტომ, რომ მე-11 საუკუნეში ან უფრო ადრე ან გვიან ასე იწერდნენ პირჯვარს. იგივე წარმატებით პირველ ქრისტიანები პირჯვარს იწერდნენ ერთი თითI, ასევე პირჯვრის წერის დროს ჯვარს შუბლზე გამოისახავდნენ პირდაპირ (და არა შუბლი, მუცელი და მარჯვენა მარცხენა მკლავი).

პასუხი: ამ შეკითხვას მე-3 პუნქტში გავეცი უკვე პასუხი. ამიტომ აღარ განვმეორდები.


5) აქ საუბარი თითების რაოდენობაშია კი არ არის კეთილო, არამედ შინაარსში. რა შინაარსით იწერ შენ პირჯვარს: წმინდა სამების სახელით და ქრისტეს 2 ბუნების აღიარებით. ახლა გეკითხები, რას ხედავ ამაში მიღებელს??? ან მწვალებლურს ან არსებობს კი რომელიმე წყარო ან კრება, რომელმაც სამი თითით პირჯვრის წერის წესი დაგმო.

პასუხი: სამი თითის დამგმობ წყაროებზე ზემოთ უკვე ვისაუბრე. სამი თითით პირჯვრისწერის შინაარსზეც ბევრი ვთქვი წინა პოსტებში. რამდენჯერ უნდა გაიმეორო ერთი და იგივე? ფიქრობ, რომ ამით ფონს გახვალ? რა პრობლემაა... გადაიწერე პირჯვარი სამი თითით, მე ორით დავიწერ პირჯვარს, და მერე ღმერთმა განგვსაჯოს...

მე მსურს გაუწყო ის, რაც უფრო სწორი მგონია, რადგან ქრისტეანი მოვალეა მოყვასს აუწყოს სიმართლე:
ეზეკიელის წინასწარმეტყველებაში წერია:

"წადი და მიდი შენი ერის შვილებთან და ელაპარაკე მათ; უთხარი, ასე ამბობს-თქო უფალი ღმერთი; გინდ მოისმინონ, გინდ ნუ მოისმენენ.

როცა ბოროტეულს ვეტყვი: სიკვდილით მოკვდები-მეთქი, შენ კი არ გააფრთხილებ მას და არაფერს ეტყვი ბოროტეულს ბოროტი გზიდან ჩამოსაშორებლად, რომ გადარჩეს, მოკვდება ბოროტეული თავის უკეთურებაში და მის სისხლს შენ მოგკითხავ.

თუ შენ გააფრთხილებ ბოროტეულს, მაგრამ არ მოიქცევა თავისი ბოროტებიდან და ბოროტი გზიდან, ის თავის უკეთურებაში მოკვდება, შენ კი გადარჩენილი გყავს შენი თავი.

როცა მართალი თავისი სიმართლისგან მიიქცევა და უკეთურებას ჩაიდენს, საბრხეს დავუდებ წინ და მოკვდება; თე შენ არ გააფრთხილებ მას, თავის ცოდვაში მოკვდება, არავინ გაიხსენებს მის სიკეთეს, რომელიც გაკეთებული აქვს, და მის სისხლს შენ მოგკითხავ.

თუ შენ გააფრთხილებ მართალს, რომ არ სცოდოს მართალმა და ისიც არ შესცოდავს, გადარჩება, რადგან გააფრთხილებ. შენ კი გადარჩენილი გყავს შენი თავი" (ეზეკ. 3:11, 18-21).

მართალია ეს ეუწყა წინასწარმეტყველს, ერის დარაჯს, ხოლო ახალ აღთქმაში ეს ვალდებულება გადადის ქრისტეან მწყემსმთავრებზე, განა ზედმეტი იქნება თითოეულმა ქრისტეანმაც საკუთარ თავზე მიიღოს უფლის ბრძანება და გააფრთხილოს მოყვასი მოსალოდნელი საფრთხისგან.

ჩემი პოლემიკა თქვენთან ამ პირობით არის განსაზღვრული. მე მიმაჩნია, რომ თქვენ არასწორად იწერთ პირჯვარს, არასწორად ინათლებით და იღუპებით... შეიძლება შენ ეხლა გაიცინო ამაზე, მაგრამ მე ასე მწამს და ვასაბუთებ კიდეც ამას.

არის თუ არა ჩემი მოქმედება ზნეობრივი? - ჭეშმარიტად, რადგან თუკი ასე მჯერა, უზნეობა და ბოროტება ის იქნებოდა, რომ არ გამეფრთხილებინეთ და ჭეშმარიტი გზა არ მიმეთითებინა.

წმიდა მამების თქმით ადამიანები გარეგნული ქმედებებით კი არა განზრახვით განიკითხებიან უფლის სამსჯავროზე (თითებზე ნუ გადაიტანთ ეხლა ამას, აქ ცხოვრებისეულ ქმედებებზეა ლაპარაკი). მე ჩემი თქვენდამი განზრახვა გამამართლებს (თუ ის გულწრფელად თქვენს სასიკეთოდ არის მიმართული) და თუ არ შეისმენთ ჩემსას, ღმერთმა გიშველოთ... რაც შემეძლო წარმოგიდგინე და დაგიმტკიცე...

6) არსენ იყალთოელის დოგმატიკონს რაც შეეხება. მისი სათაურში პირდაპირაა მითითებული, რომ იგი არის მონოფიზიტების წინააღმდეგ მიღებული. მონოფიზიტებს ჰქონდათ ერთი თითით პირჯვრის წერის წესი (რიტაც ქრისტეს ერთ ბუნებას აღიარებდნენ) და ამ შინაარსის მწვალებლობის აღკვეთის მიზნით დაიწერა, რომ პირჯვარი მართლმორწმუნემ უნდა გამოისახოს 2 თითით, ნიშნად ქრისტეს 2 ბუნების აღიარებისა.

მაგრამ შემდეგ შეიქმნა სიტუაცია, რომ 2 თითით პირჯვარს იწერდნენ ნესორიანელებიც, რომელიც ამბობდნენ რომ ქრისტეს 2 ბუნება კი ჰქონდა, მაგრამ ეს 2 ბუნება ერთმანეთში შერეული იყოო. აი ამ წესისაგან გასამიჯნად ეკლესიაში მკვიდრდება სამი თითით პირჯვრის წერის წესი, თუმცა დოგმატური შინაარსის შეუცვლელად (წმინდა სამების და მაცხოვრის 2 ბუნების სახელით).


ასე რომ სანამ რაიმეს შეცვლი, გირჩევ არ აჩქარდე და კარგად გაეკვე საკითხში და არც მთავარია მის შინაარსში. არ გაინტერესებს როგორ მოხდა, რომ სტაროვერები მარტო რუსეთში და მისი გავლენის მქონე ქვეყნებში არიან?, რატომაა რომ საბერძნეთში 3 თითით პირჯვრის წერის წესი არსებობს და იქ არ არიან სტაროვერები, ასე ადვილად დათმო მთელმა საბერძნეთმა და მთელმა საქრიასტიანომ ეს ძველი წესი და მკრეხელობა აირჩია?

პასუხი: რჩევისთვის დიდი მადლობა, მაგრამ ეს თეორია, თითების წყობის განვითარებაზე, მგონი განვიხილე. რა იყო იქ გაუგებარი? მგონი ამ თეორიაში დიდი შეუსაბამობებია. გთხოვ გადაათვალიერო ხელმეორედ და კარგად დააკვირდე იქ ნათქვამს.

რაც შეეხება იმას, თუ სად არიან "სტაროვერები", მინდა გითხრა, რომ ისინი არიან ყველგან და განა მარტო იქ, სადაც "რუსეთის გავლენაა". საქართველოში არ არის რუსეთის გავლენა, აქ არიან "სტაროვერები"; აშშ-შიც არ არის რუსეთის გავლენა და "სტაროვერები" იქაც არიან;

არიან კანადაში, თურქეთში, რუმინეთში, ბულგარეთში, ავსტალიაში და ბოლივიაშიც კი. და იცი რატომ არიან ამ ქვეყნებში, სწორედ იმიტომ, რომ იქ არ არის რუსეთის ზეგავლენა... არ გიკითხავს შენი თავისთვის, ასე შორს, ასეთი მკაცრი მართლმადიდებელი ქრისტეანები რამ გადახვეწა, რამ აიძულა ისინი, მოშორებოდნენ რუსეთს, თან რაც შეიძლება შორს... და თანაც ისეთ გარემოში, სადაც არასტაროვერი მართლმადიდებლებიც კი არ არიან?

და არაძველმოწესე "მართლმადიდებლებზე" რას ვიტყვი, ტაიგაში, ველურ და საშიშ პირუტყვებს შორის დაიდეს ბინა, შორს ადამიანის თვალთაგან, ძველი მართლმადიდებლობა და სულისთვის ძვირფასი საეკლესიო გადმოცემები რომ დაეცვათ...

შეგიძლია წარმოიდგინო რამდენად სასტიკი იყო რუსეთის ხელი ძველმორწმუნეთა წინააღმდეგ, რომ ასე შორს და ასეთ უკაცრიელ ადგილებს აფარებდა თავს ეს სრულიად უბრალო და ჭეშმარიტად პატიოსანი ხალხი...

ერთ შემთხვევას გეტყვი... სამშობლოდან დევნილმა "სტაროვერებმა" რუსეთის საზღვრებთან ახლოს, პოლონეთის ტერიტორიაზე, მდინარე ვეტკას მეორე ნაპირას დაიდეს ბინა... სამშობლოს ცნება, ხომ კონკრეტულ მმართველებს არ უკავშირდება, სამშობლო სამშობლოა... და იცი რა მოხდა? რუსეთის იმპერიულმა ცნობიერებამ, პოლიტიკურმა ინტერესმა ფიზიკური ანგარიშსწორება მოუწყო ამ ხალხს, საკუთარ ხალხს... სამჯერ გადავიდა რუსის ეგზეკუცია ვეტკას, და სამჯერ დაარბია პოლონეთის, სხვა სახელმწიფოს ტერიტორიაზე მცხოვრები საკუთარი სისხლი და ხორცი...

ამის შემდეგ აიყარნენ და ავსტრო-უნგრეთს შეაფარეს თავი... მაგრამ რა, რუსის მეფე ავსტრო-უნგრეთსაც დაემუქრა და მოსთხოვა იქიდან სტაროვერების რუსეთში გამოყრა, რომ აქ თავისუფლად გასწორებოდა, თუ არა და, ომის დაწყებით დაემუქრა....

გსმენია ამგვარი სისასტიკე ჩემო ძმაო?

თუ არა, რატომ გიკვირს, რომ ეს ხალხი ავსტრალიის უდაბნოებს, კანადისა და ალიასკის ყინულოვან მთებს და რუსეთის გაუვალ ტაიგებს რომ აფარებდა თავს?

სხვათა შორის, ისიც არ გაგვიკვირდეს საქართველოს რომ ბომბავს რუსეთი, საკუთარ ხალხს რა უქნა და ჩვენ რას გვიზამს?

შენ კი ამბობ, "სტაროვერები" სწორედ იქ არიან, სადაც რუსეთის ზეგავლენა არისო? არ იცი მათი ისტორია, არადა კარგი იქნებოდა რომ გესწავლა...


7) განვმეორდები და ვიტყვი: მთავარია დოგმატური შინაარსი პირჯვრის წერისა, რაც აბსოლუტურად დაცულია სამი თითით პირჯვრის წერის წესში და მისი შეცვლა (თუნდა ძველ წესზე დაბრუნება, რადგან ნესტორიანობა არარ გვაწუხებს), თუკი ეს შეიძლება განხეთქილების საფუძველი გახდეს, ჩემი აზრით, მიუღებელია

პასუხი: დიახ, მთავარი დოგმატური შინაარსია და ის არანაირად არ არის დაცული სამ თითიან პირჯვრისწერის წესში. უკიდურეს შემთხვევაში, ორი თითით პირჯვრისწერა უკეთესია, იღუმენ კირილეს თქმით, ვიზუალურადაც კი და რა საჭიროა სამი თითით პიჯვრისწერა? თან ამას არ გვასწავლის არცერთი წმიდა მამა.

8) სამი თითით პირჯვრის წერა არ მოუგონებია ნიკონს, ნიკონმა შეიძლება ეს მიზეზად გამოიყენა და ეს მის სინდისზე იყოს, გარდა ამისა, ისტორიული ფაქტია, რომ რუსეთში რეფორმის პერიოდში ძველმართმადიდებლები და რეფორმის მიმდევრები მთელი 10 წლის განმავლობაში ინარჩუნებდნენ ევქარისტიულ კავშირს (სანამ კრება ჩატარდებოდა) ანუ 10 წლის განმავლობაში ერთი სამი თითით იწერდა პირჯვარს, მეორე 2-ით მაგრამ მათ შორის ევქარისტიული კავშირი არ შეწყვეტილა... და ვინ იცის ის კრება რომ არ ჩატარებულიყო და 2 თითი პირჯვრის გადამწერები არ შეეჩვენებიათ, დარჩებოდა ისე როგორც იყო - ანუ ნაწილი 2 თითი დაიწერდა პირჯვარს ნაწილი სამით, მაგრამ ყველანი იქნებოდნენ ერთი წმინდა მართლმადიდებელი სამოციქულო ეკლესიის შვილები.

პასუხი: ნუ ჩააცივდები ამ 10 წელს. ეს ათი წელი მძაფრი დაპირისპირების, სისხლისღვრის და აღმსარებლობის წლებია... რომელ ევქარისტიაზეა ძმაო ლაპარაკი? რა დოკუმენტები გაქვს იმისა, რომ ამას ამტკიცებ? მე უკვე გითხარი, რომ ამბაკუმი ნიკონს ძაღლს უწოდებდა მეთქი... ხოლო რეფორმატორები დევნიდნენ და კლავდნენ მათთვის არასასურველ ძველმოწესე ქრისტეანებს. ეს ევქარისტიაა? იცი რა არის ევქარისტია?
იქედნობაში არ ჩამომართვა და კიდევ ერთხელ გირჩევ: ამოიღე თავი ქვიშიდან... ნათელს შეხედე, მეგობარო, ძველმორწმუნეთა მიერ შენარჩუნებულ, ბრწინვალე, სულის განმანათლებელ ნათელს...

10) აქედან 2 კითხვაა, თუ სამი თითით პირჯვრის წერა მწვალებლობაა, მაშინ რით აიხსნება ასეთი ევქარისტიული ერთობა (თუნდაც ფორმალურ დონეზე)????

პასუხი: არავითარი ევქარისტია...

სხვათა შორის, დეკანოზ ამბაკუმის ცხოვრება თარგმნილია ქართულად და მინდა დავიწყო მისი კომპიუტერზე აკრეფვა, რომ ჩვენს საიტზეც დავდო და თუ შესაძლებლობა მექნა ფორუმზეც. ერთი განყოფილება ვნახე, სადაც თეოლოგიურ ნაშრომებს აგროვებენ. იქ დავდებ. იმედია ისტორიულ წიგნზე უარს არ მეტყვიან.


11) გარდა ამისა, არის კიდევ სხვა კითხვა, რატომ მოხდა მხოლოდ რუსეთში ასეთი განხეთქილება პირჯვრის წერის წესის გამო და სხვაგან არა, მაგალითად შეგიძლია მითხრა საქართველოში, საბერძნეთში და სხვაგან ამის გამო წამებული და ჩახოცილი ქრისტიანები პირჯვრის წერის გამო????

პასუხი: ეგ უფრო რიტორიკულ კითხვას წააგავს. რუსეთში უფრო მკვეთრად და ერთი ხელის მოსმით მოხდა რეფორმა, სხვაგან კი ეს ნელ-ნელა, თანდათანობით მკვიდრდებოდა... თან სხვა ხალხებს, იმდროინდელ რუსებთან შედარებით პოლიტიკურადაც ძლიერ უჭირდათ (თურქები ბატონობდნენ ყველგან) და ეკონომიკურადაც. ერთი რუსეთის სახელმწიფო იდგა მყარად და მძლავრად. მიიტანეს კიდეც იერიში მასზე და დასცეს. "რომ არა ნიკონის რეფორმა, რუსეთში ოქტომბრის რევოლუცია არ მოხდებოდაო" განაცხადა ცნობილმა დისიდენტმა, სოლჟენიცინმა, რომელმაც რუსეთს ძველმოწესეთა წინაშე ჩადენილი ცოდვების მონანიებისკენ მოუწოდა...


12) რუსეთში ნიკონის რეფორმას პოლიტიკის სუნი უდის როგორც მე მგონია, ისევე როგორც ხშირია ხოლმე შემდგომ პერიოდშიც რუსეთის პოლიტიკის განხორციელება ეკლესიის მეშვეობით. საქართველოში რუსი ეგზარქოსები რას აკეთებდნენ ჩემგან არ გესწავლებათ და რა ვქნათ ახლა, მთელი რუსული ეკლესიის წეს-ჩვეულებები მწვალებლობად გამოვაცხადოთ...

პასუხი: არა, რატომ? მთელი რუსეთის ეკლესიის ყველა წეს-ჩვეულება გადასაგდები როდია. თან ეს მათი წეს-ჩვეულებები როდია. ეს ყველა მართლმადიდებელის წეს-ჩვეულებაა... ჩვენი ვალია, დავეხმაროთ ერთმანეთს იმაში, რომ ჯერ თვითონ, ერისკაცები გავერკვეთ საქმის არსში (რაკიღა თქვენი მხრიდან სასულიერო პირები არ იჩენენ აქტივობას) და თუ დავრწმუნდებით, რომ უნდა დავუბრუნდეთ ძველ გადმოცემებს, ვიმოქმედოთ და მოვთხოვოთ მათ ძველი წეს-განგებებისა და გადმოცემების აღდგენა.

სხვათა შორის, თქვენს ეკლესიაში ბევრს აწუხებს ლიტურგიკული ტექსტების მდგომარეობა. ბევრი მიიჩნევს, რომ ახლანდელი ლიტურგიკული ტექსტები, რომლებიც ანტონ პირველის და მისი მოწაფეების ნათარგმნია რეფორმირებული, ნიკონიანური პრაქტიკიდან, გასასწორებელია და აღსადგენია ძველი, ქართული ლიტურგიკა... მე მივესალმები ამ მონდომებას, თუ ვინმე შეუდგება ამ საქმეს, ღმერთმა დალოცოს და ხელი მოუმართოს...
რაც შეეხება ეგზარქოსებს... ესენი ხომ თქვენი სულიერი ძმები იყვნენ... განა "სტაროვერებს" დაუნგრევიათ ოდესმე ვინმეს ტაძარი, ან გაუნადგურებიათ ხატები... ამას ისინი ვერც კი წარმოიდგენენ, როგორ შეიძლება ხატის შეურაცხყოფა... არადა, ეგზარქოსები თქვენი ევქარისტული ძმები იყვნენ... ისინიც, ამასწინათ რომ გვბომბავდა... რა გვაქვს საერთო მათთან?...

13) თქვენ ერთმანეთისაგან ვერ ასხვავებთ მართლმადიდებლურ მოძღვრებას და ცალკეული მღვდლების თუნდაც უხეშ შეცდომებს. რადგან რომელიმე მოძღვარმა არასწორი მოქმედება ჩაიდინა შენი აზრით ეს ნიშნავს, რომ მთელი მართლმადიდებლური ეკლესიური მოძღვრება მცდარია...???

პასუხი: მინდა გამოვესარჩლო ჩემს მეგობრებს. ცხადია, ცალკეული მღვდლების ცოდვები ეკლესიას არ უნდა მოვკითხოთ. ეს ცხადია, მაგრამ როდესაც ასეთი "ცალკეული მღვდლები" მრავლადაა, თან ისე, რომ მას საყოველთაო ხასიათი მიეცემა, იქ უკვე "ცალკეულ" შემთხვევებზე ლაპარაკი შეუძლებელი ხდება. აი, რს გულისხმობდნენ ჩემი მეგობრები.

გარდა ამისა, რას მეტყვი "მართლმადიდებლურ" ტაძრებში არსებულ მასონურ-კაბალისტურ სიმბოლიკაზე? რა უნდა ებრაულ-კაბალისტურ სიმბოლიკას "მართლმადიდებლურ" ტაძრებში? უკრაინის "მართლმადიდებლურ" ეკლესიაში, რომელთანაც თქვენ ევქარისტია გაკავშირებთ, ხელი დაასხსეს მასონ მაგისტრებს... და სხვა მრავალი.... (ფოტოები იხ. აქ:

http://www.apocalypse.ge/apo_masonur_kabal...i_sarchevi.html

და კიდევ აქ:

http://www.apocalypse.ge/apo_masonoba_nikonianelobashi.html

ასევე აქ:

http://www.apocalypse.ge/apo_masoni_patriarqebi.html

14) მე უბრალოდ ხატებთან დაკავშირებით ამ ხალხის ლოგიკას ვერ ვხდები:

მათი აზრით: თუ ხატზე გამოსახულია 2 თითიანი წყობა, ეს ნიშნავს კურთხევის წესს, ხოლო თუ გამოსახულია სხვაგვარი წყობა (სადაც 2 თითი გაშლილია, არათითი ცერს უერთდება, ხოლო ნეკი ასევე გაშლილი და ოდნავ მოხრილი. მაგ ანჩისხატი), მაშინ ეს არაფერს ნიშნავს. უბრალოდ ემოციებს გამოხატავს, ანუ პატივცემულებს როცა აწყობთ ხატზე გამოსახულია მარჯვენა კურთხევის წესს გამოხატავს, როცა არ აწყობთ - არაფერს

პასუხი: თქვენ ჩვენს ლოგიკას რომ ვერ ხვდებით, არა მგონია ჩვენი ბრალი იყოს...

მე ერთგან ვთქვი, რომ ხატებზე გამოსახული თითები ყოველთვის როდი გამოხატავენ პირჯვრისწერის ან კურთხევის წყობას. ისეთი ხატებიც კი დავიმოწმე, რომელსაც წყობა ე. წ. "მანო კორნუტოს" წაუგავს (დაახლ. ასეთი წყობა აქვთ ე. წ. "მეტალისტებს" და "სატანის ეკლესიის" მიმდევრებს. ასევე მასონებს და უღვთო პოლიტიკოსებს. იხ. http://www.apocalypse.ge/apostasia_mano_cornuto.html).

ცხადია, მე არ ვგულისხმობ იმას, რომ ამ თითების ხატმწერი სატანისტი იყო... მე უბრალოდ იმის თქმა მინდა, რომ ხატებზე გამოსახული თითები ყველა <


--------------------
"ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").

"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
dzvelmartlmadidebeli
პოსტი Jun 18 2010, 01:42 AM
პოსტი #415


Oldbeliever
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 591
რეგისტრ.: 5-June 10
წევრი № 8,957



რატომღაც 21-ე გვერდი გაიჭედა და 22-ეზე ვერ გადადის. მასალებს ვერ ვდებ. გვერდს არ მიხსნის. იქნებ ამიხსნას მოდერატორმა ეს რატომ ხდება?

დამიანე80 -ს ბოლომდე ვერ გავეცი პასუხი. იმედია ეს უწესივრობა მალე გამოსწორდება...


--------------------
"ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").

"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
(Νικόλαος)
პოსტი Jun 18 2010, 01:43 AM
პოსტი #416


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 179
რეგისტრ.: 18-May 10
წევრი № 8,853



ციტატა(netvorc @ Jun 18 2010, 12:47 AM) *

მთავარი არსი არის 2 თითით პირჯვრისწერაზე ის რომ, 2 თითი უნდა იყოს გაშლილი და სამი მოკეცილი, რაც შეეხება ICXC აქ მთავარი აქცენტი მის გადაკვეთებში მდგომარეობს ანუ ეს კომბინაცია უნდა გააკეთო აუცილებლად, მიყურებია რეალში თუ როგორ აქცევენ მნიშვნელობას მოძღვრები, განა ისე გამოხატავენ როგორც ანჩისხატზეა ან სხვა ხატებზე, არამედ კონკრეტულად ასე

IPB-ს სურათი


მე კიდევ ერთხელ ვდებ ხატს ძალიან გთხოვ მითხარი რა აზრია აქ ჩადებული?

IPB-ს სურათი

არის თუ არა პირველი თითი გამართული ასო ი? მეორე და მესამეოდნავ მოხრილი ს? ხოლო რაც შეეხება იმას რომ კარგად არ ჩანს არა და ცერა თითითი რომ ასო ხ-ს გამოხატავს, (თუმცაღა ადამიანი მიხვდება ხატწერს რისი გადმოცემაც სურდა) ეს არის ხატწერისთვის დამახასიათბელი, როგორც წმინდა იოანე მაქსიმოვიჩი (რომლის სხეულიც უხრწნელია) ამ ხატზე. ეს მეოცე საუკუნის წმინდანია და რათქმაუნდა ამ ხატზე შენთვის საგულისხმო უნდა იყოს რომ ICXC-ს გამოსახავს, მაგრამ ასო ხ კარგად ვერ იკითხება, კიდევ ერთხელ: ხატწერისთვისაა დამახასიათებელი, რადგან ხატი არაა რეალისტი მხატვრის მიერ შესრულებული ნახატი:

IPB-ს სურათი

ხოლო რაც შეეხება შენს მიერ ნაჩვენებ მაცხვრის უძველეს მინანქრულ ხატს, თუ კონკრეტულობაზე ლაპარაკობ მაშინ მითხარი არ უნდა იყოს ნეკა თითი ცერასტან და არასთან შეერთებული ნიშნად სამების ერთიანობისა? პასუხია: ხატწერისთვისაა დამახასიათებელი.

IPB-ს სურათი

მემგონი კონკრეტულად ასე უნდა იყოს:

IPB-ს სურათი

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
dzvelmartlmadidebeli
პოსტი Jun 18 2010, 01:53 AM
პოსტი #417


Oldbeliever
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 591
რეგისტრ.: 5-June 10
წევრი № 8,957



ციტატა((Νικόλαος) @ Jun 18 2010, 01:43 AM) *

მე კიდევ ერთხელ ვდებ ხატს ძალიან გთხოვ მითხარი რა აზრია აქ ჩადებული?

IPB-ს სურათი

არის თუ არა პირველი თითი გამართული ასო ი? მეორე და მესამეოდნავ მოხრილი ს? ხოლო რაც შეეხება იმას რომ კარგად არ ჩანს არა და ცერა თითითი რომ ასო ხ-ს გამოხატავს, (თუმცაღა ადამიანი მიხვდება ხატწერს რისი გადმოცემაც სურდა) ეს არის ხატწერისთვის დამახასიათბელი, როგორც წმინდა იოანე მაქსიმოვიჩი (რომლის სხეულიც უხრწნელია) ამ ხატზე. ეს მეოცე საუკუნის წმინდანია და რათქმაუნდა ამ ხატზე შენთვის საგულისხმო უნდა იყოს რომ ICXC-ს გამოსახავს, მაგრამ ასო ხ კარგად ვერ იკითხება, კიდევ ერთხელ: ხატწერისთვისაა დამახასიათებელი, რადგან ხატი არაა რეალისტი მხატვრის მიერ შესრულებული ნახატი:

IPB-ს სურათი

ხოლო რაც შეეხება შენს მიერ ნაჩვენებ მაცხვრის უძველეს მინანქრულ ხატს, თუ კონკრეტულობაზე ლაპარაკობ მაშინ მითხარი არ უნდა იყოს ნეკა თითი ცერასტან და არასთან შეერთებული ნიშნად სამების ერთიანობისა? პასუხია: ხატწერისთვისაა დამახასიათებელი.

IPB-ს სურათი

მემგონი კონკრეტულად ასე უნდა იყოს:

IPB-ს სურათი



თუ თქვენ იმას ამტკიცებთ, რომ ცერი და არათითი ასო X-ს გამოხატავს, მაშინ ხატზე ის ზუსტად X-ს მსგავსად უნდა იყოს გადადებული. აქ დამოწმებული ხატებიდან კი არსად ეს არ ჩანს.

ეს წყობა უფრო ძველია, ვიდრე სახელობითი წყობა. და ამაოა მასში სახელობითი შინაარსის ამოკითხვა. ნეტვორკმა ყველანაირად დაგიმტკიცათ, და ცხადად გიჩვენათ, რომ ცდებით, თქვენ კი მაინც თქვენსას იმეორებთ.

რაც შეეხება ორთითიან მინანქრულ ხატს, სადაც სამების აღმნიშვნელი თითები ზუსტად არ არის მიერთებული, მოგახსენებთ, რომ ეს არც არის აუცილებელი სამების ერთობის გამოსახატავად. სამი თითის ერთად შეკვრა უკვე არის სამების ერთობის სიმბოლო. ასო X კი ზუსტად უნბდა იქნეს გამოსახული გადაჯვარედინებული თითებით, სხვაგვარად გამოვა ასო O, და ამგვარი წაკითხვა კიდევ უფრო დიდ ბუნდოვანებას შეიტანს. რადგან ვინ არის IC OC?



პასუხი "დამიანეს" (გაგრძელება)[/b]

[b]14) მე უბრალოდ ხატებთან დაკავშირებით ამ ხალხის ლოგიკას ვერ ვხდები:

მათი აზრით: თუ ხატზე გამოსახულია 2 თითიანი წყობა, ეს ნიშნავს კურთხევის წესს, ხოლო თუ გამოსახულია სხვაგვარი წყობა (სადაც 2 თითი გაშლილია, არათითი ცერს უერთდება, ხოლო ნეკი ასევე გაშლილი და ოდნავ მოხრილი. მაგ ანჩისხატი), მაშინ ეს არაფერს ნიშნავს. უბრალოდ ემოციებს გამოხატავს, ანუ პატივცემულებს როცა აწყობთ ხატზე გამოსახულია მარჯვენა კურთხევის წესს გამოხატავს, როცა არ აწყობთ - არაფერს


პასუხი: თქვენ ჩვენს ლოგიკას რომ ვერ ხვდებით არა მგონია ჩვენი ბრალი იყოს.

მე ერთგან ვთქვი, რომ ხატებზე გამოსახული თითები ყოველთვის როდი გამოხატავენ პირჯვრისწერის ან კურთხევის წყობას. ისეთი ხატებიც კი დავიმოწმე, რომელსაც წყობა ე. წ. "მანო კორნუტოს" წაუგავს (დაახლ. ასეთი წყობა აქვთ ე. წ. "მეტალისტებს" და "სატანის ეკლესიის" მიმდევრებს. ასევე მასონებს და უღვთო პოლიტიკოსებს. იხ. http://www.apocalypse.ge/apostasia_mano_cornuto.html). ცხადია, მე არ ვგულისხმობ იმას, რომ ამ თითების ხატმწერი სატანისტი იყო... მე უბრალოდ იმის თქმა მინდა, რომ ხატებზე გამოსახული თითები ყველა პირჯვრისსაწერი და კურთხევის გასაცემი როდია...

როგორ გავარჩიოთ ამ წყობათა სიუხვიდან რომელია პირჯვრისსაწერი და კურთხევის გასაცემი და რომელი არა? გიპასუხებთ, რომელსაც წერილობითად გვასწავლის ძველი ეკლესია. სწორედ ამ წყაროებიდან ვცნობთ ხატებზე საკურთხებელ და პირჯვრისსაწერ წყობებს და არა პირიქით, ხატების მიხედვით როდი ვმარჩიელობთ რომელი რისთვის გამოიყენება...

15) კაცოუ, შენ მე გამაგიჯებ. იღუმენი კირილე, რომლის სტატიაც აქ მოგყავს, რომელ ეკლესიის მღვდელმსახუირიოა ხომ ვერ მეტყვი??? მითხარი ერთი იღუმენი კირილე 3 თითიან წყობას სადმე მიიჩნევს მწვალებლურად??? აბა როგორა აქვს შენნაირი დამოკიდებულება? აი ეს კაცი რას იმოწმებს:1971 წლის კრებამ ძველი და ახალი წესები თანაბარმნიშვნელოვნად აღიარა და ნეტავ თქვენ მართლაც იღუმენივით დამოკიდებულება გქონდეთ ამ საკითხისადმი.

პასუხი: იღუმენზე მგონი ზემოთ დავწერე, მაგრამ აქ კიდევ გავიმეორებ. კირილე ოფიციალური ეკლესიის წევრია და სამი თითით პირჯვრისწერის გმობას არ შეუდგება... რაც თქვა იმასაც დიდი გამბედაობა სჭირდებოდა... ხოლო ჩემნაირი დამოკიდებულება მას აქვს ორი თითით პირჯვრისწერის განმარტებასა და მართებულობაში... ძველი და ახალი წესების თანაბარმნიშვნელოვნად აღიარებაც საკმაოდ საკამათო თემაა... ეხლა ნამდვილად ვერ განვიხილავ ამას, პასუხები საკმაოდ დიდი გამოვიდა...


16) ძველი წესების დაბრუნებას რაც შეეხება, სიამოვნებით, თუ ეს იქნება მთლიანად ეკლესიის გადაწყვეტილება (ისევე როგორც 3 თითის პირჯვრის წერის დამკვიდრება) და არ გამოიწვევს განხეთქილებას

პასუხი: ღმერთმა დაგლოცოს! და ყველას მისცეს იმისი გონება, რომ მიუბრუნდნენ ძველ წესებსა და გადმოცემას.


17) და კიდევ, სერაფიმე საროველის მაგალითი რომ მოგყავთ აქ, თქვენ არ იყავით წმინდანად არ ვცნობთო, თუ მეშლება რამე??? თუ სერაფიმე საროველი თანაუგრძნობდა ძველმოწესეებს და იმავდროულად ახალი ეკლესიის უდუდესი მამა იყო, ეს სწორედ იმის დასტურია, რომ პირჯვრის წერის წესი არ არის დოგმატური ცდომილება და ამ საფუძვლით ეკლესიის გახლეჩა, არასწორია.

პასუხი: ჩვენ არ ვლაპარაკობთ სერაფიმეს პოზიციიდან. ჩვენ უბრალოდ ის წარმოვაჩინეთ, რომ სერაფიმეზეც კი არსებობს გადმოცემა, რომ თანაუგრძნობდა ძველმოწესეებს და იმასაც კი ამბობენ, რომ თვითონაც ძველმოწესე იყო. თუ არა და, რატომ იყო წინააღმდეგი სინოდი მისი წმინდანად შერაცხვისა? და რომ არა ნიკოლოზ მეორე, არც არავინ შერაცხავდა მას წმინდანად.

ეკლესია კი ნიკონმა გახლიჩა და არა ძველმართლმადიდებლურმა ქრისტეანობამ. ვინც დაიწყო და განახორციელა სრულიად არასაჭირო რეფორმა, ანათემას გადასცა ძველი მართლმადიდებლური გადმოცემა და სასტიკად აწამა ძველი ღვთისმოსაობის დამცველი ქრისტეანობა, გამხლეჩი და სქიზმატიკოსიც ის არის. და ალბათ ამას ზედმეტი ლაპარაკიც კი არ სჭირდება.





--------------------
"ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").

"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ბადრი
პოსტი Jun 18 2010, 01:55 AM
პოსტი #418


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,332
რეგისტრ.: 30-October 08
მდებარ.: წყალტუბო
წევრი № 5,866



ციტატა
ბადრი


1) "ნუ განიშორებს" განმიმარტეთ რა.

პასუხი: "ნუ" აქ რუსული ნაწილაკი ხომ არ გგონია? ეს ქართული სიტყვაა, მაგალითად, 50-ე ფსალმუნში წერია: "ნუ განმაგდებ მე პირისა შენისაგან და სულსა წმიდასა შენსა ნუ მიმიღებ ჩემგან".

ქართველი თუ ხარ, რა არის შე კაი კაცო აქ გაუგებარი?


აი რომ არ მგონია მაგას გეუბნები მეც. ანუ ეპისკოპოსს თუ ცოლი ყავდა არ უნდა გაშორებოდა. ესე იგი ცოლიანი შეიძლებოდა კურთხეულიყო. ახლა შეიძლება? შეიცვალა რამე? შთაბეჭდილება მრჩება რომ განზრახ ხუჭავ თვალს.


--------------------
"უფალო ბაგენი ჩემი აღახვენ და პირი ჩემი იტყოდეს ქებულებასა შენსა"

"ეგრეთცა სარწმუნოებაი, უკუეთუ არა აქუნდენ საქმენი, მკუდარ არს იგი ხოლო." (იაკ 2.17)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
dzvelmartlmadidebeli
პოსტი Jun 18 2010, 02:24 AM
პოსტი #419


Oldbeliever
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 591
რეგისტრ.: 5-June 10
წევრი № 8,957



სოფო, ვერ გავიგე, ვის აკრიტიკებ: ჩვენ თუ ამ პასკვილის დამწერს, რომელსაც ორი თითით პირჯვრისწერა "ბოდვა" ჰგონია?

ანდრია რუბლიოვსაც ხომ არ "აბოდებდა" (ღმერთო, მომიტევე!) სამების ხატში ქრისტეს ორი თითით რომ წერდა?

IPB-ს სურათი


IPB-ს სურათი

ციტატა(ბადრი @ Jun 18 2010, 01:55 AM) *

აი რომ არ მგონია მაგას გეუბნები მეც. ანუ ეპისკოპოსს თუ ცოლი ყავდა არ უნდა გაშორებოდა. ესე იგი ცოლიანი შეიძლებოდა კურთხეულიყო. ახლა შეიძლება? შეიცვალა რამე? შთაბეჭდილება მრჩება რომ განზრახ ხუჭავ თვალს.



ჩემო მეგობარო, შენ მგონი მემასხრები.

რა გინდა გამაგებინე?

გიხარია ერთსა და იმავეს რომ გვალაპარაკებ?





--------------------
"ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").

"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ბადრი
პოსტი Jun 18 2010, 02:46 AM
პოსტი #420


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,332
რეგისტრ.: 30-October 08
მდებარ.: წყალტუბო
წევრი № 5,866



dzvelmartlmadidebeli
ციტატა
ჩემო მეგობარო, შენ მგონი მემასხრები.

რა გინდა გამაგებინე?

გიხარია ერთსა და იმავეს რომ გვალაპარაკებ?


მერწმუნე არ ვმასხრობ smile.gif მინდა დაინახო რომ ეკლესია არადოგმატურ საკითხებს ცვლის და მორჩა. არაა ეს ტრაგედია. მე მეტი არაფლის თქმა არ მინდა.


--------------------
"უფალო ბაგენი ჩემი აღახვენ და პირი ჩემი იტყოდეს ქებულებასა შენსა"

"ეგრეთცა სარწმუნოებაი, უკუეთუ არა აქუნდენ საქმენი, მკუდარ არს იგი ხოლო." (იაკ 2.17)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

27 გვერდი V « < 19 20 21 22 23 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 11th September 2025 - 02:59 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი