IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

27 გვერდი V « < 21 22 23 24 25 > »   
Reply to this topicStart new topic
> პირჯვრის გადაწერის მიმართულება, თქვენ როგორ იცით?
dzvelmartlmadidebeli
პოსტი Jun 19 2010, 12:36 AM
პოსტი #441


Oldbeliever
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 591
რეგისტრ.: 5-June 10
წევრი № 8,957



sopo...

ციტატა
როცა წერია თითი იქ ორი თითი იგულისხმება, ან თუ ორი წერია იქ სამი, ?


მოკლედ, ძალიან დამღალე, ხო იცი.

ასე რატომ ართულებ საკითხს? ამას არავინ ამტკიცებს. საქმე უბრალოდ იმაშია, რომ ბერძნულში არსებობს სამი რიცხვი: მხოლობითი, ორობითი და მრავლობითი. როდესაც ბერძნულ ტექსტს თარგმნიან ქართულად, ან რუსულად და ბერძნულში ლაპარაკია ორ თითზე, მთარგმნელები (თუ ისინი რეფორმატორები) არიან, ყოველთვის ცდილობენ ტექტსი გადათარგმნონ მხოლობითითი. ანუ, თუ ბერძნულშია "ტო დაქტიულო" (ორი თითი), თარგმანში აღმოჩნდება "თითით", ან "ერთი თითით", ზოგჯერ თითებით.

ხოლო იმ შემთხვევაში, როდესაც მთარგმნელი არის ობიექტური და იცის რაზე უნდა გაამახვილოს ყურადღება, ის ცდილობს ტექსტი თარგმნოს ზუსტად ისე, როგორც ეს ბერძნულშია.

მე ამის მაგალითიც მოვიტანე ნეტ. თეოდორიტეს "ღვთისმოყვარეთა ცხოვრებიდან".

ასევე არსებობს წყაროები, რომლებიც ამტკიცებენ, რომ წმ. იოანე ოქროპირის სიტყვა პირჯვრისწერის შესახებ სულ სხვაგვარად იკითხება (ანუ იმ წყაროებში არის არა "თითი", არამედ "თითები").

შენ მასხრობ თუ რა არის არ ვიცი, როცა ამბობ, რომ "სადაც წერია თითი იქ ორი იგულისხმება და სადაც ორი, იქ სამი". მე ასე არ ვაყენებ საკითხს.

რაც შეეხება წმინდანებს, რომლებიც ერთი თითით იწერდნენ პირჯვარს, უნდა ითქვას, რომ ეს თითით პირჯვრის დაწერა თუ საერთოდ ჯვრის გამოსახვა, გადასამოწმებელია დედანში, როდესაც ასე პრინციპულად დგას საკითხი. სხვაგვარად ჩვენ ამ დავას მეორედ მოსვლამდე ვერ მოვრჩებით...


--------------------
"ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").

"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
dzvelmartlmadidebeli
პოსტი Jun 19 2010, 12:47 AM
პოსტი #442


Oldbeliever
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 591
რეგისტრ.: 5-June 10
წევრი № 8,957



mata

ციტატა
ჯოჯოხეთი არაა მარადიული


ჯოჯოხეთი მარადიულია. ეს ნათლად წერია წმ. წერილში და მკაფიოდ არის გადმოცემული წმ. მართლმადიდებელ მამათა სწავლებებში.

ციტატა
შეგეძლოთ ეს ყველაფერი მიგეღოთ, როგორც იუმორი


მომიტევეთ, მაგრამ არ შემეძლო მიმეღო როგორც იუმორი იმ თემის გამასხრება, რომელიც ჩემთვის უძვირფასესი და უმნიშვნელოვანესია. გახსოვდეთ, რომ ღმერთს პასუხი უნდა მივცეთ თითოეული სიტყვისთვის.

ციტატა
განცვიფრებული ვარ თქვენი ამტანობით ჩვენს მიმართ. რით დავიმსახურეთ ეს პატივი ნეტა. თანაც რა დამჯერი ხართ?! არც მოდერატორებს აბრაზებთ, ახალმართლმადიდებლებს პატივისცემით ესაუბრებით, პროვოკაციებს არ ჰყვებით, მოთმინებით იტანთ ამ ყველაფერს.


კეთილი, ამას მივიღებ, როგორც იუმორს.


--------------------
"ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").

"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
dzvelmartlmadidebeli
პოსტი Jun 19 2010, 01:00 AM
პოსტი #443


Oldbeliever
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 591
რეგისტრ.: 5-June 10
წევრი № 8,957



sopo...

ციტატა
უამრავი წმინდანი ძველი ქრისტიანები თითით სახავდნენ ჯვარს - ეს უბრალოდ ასე გამოსახვის ფორმაა და არა კურთხევა


ამაში გეთანხმებით. ჯვრის უბრალო, ჩვეულებრივი გამოსახვა სხვა არის (ამისი მაგალითიც მოვიტანე) და პირჯვრისწერა-კურთხევა სხვა. თუმცა, თუ ბერძნულ ტექსტებთან გვაქვს საქმე, კარგი იქნებოდა დედანშის გადაგვემოწმებინა სადავო ადგილი. მესმის რომ ეს ზოგჯერ შეუძლებელიც კია, მაგრამ სხვაგვარად ვერ ხერხდება ამ საკითხის ნათლის მოფენა.

ციტატა
საინტერესოა მათ არ ეშინოდათ შეჩუენების ქვეშ მოხვედრის , სადაც ორი თითის გარდა ყველანაირი ფორმა შეჩვენებულია და დღესავით ნათელი,


ერთი თითით წმინდანები პირჯვარს არ იწერდნენ. ხოლო მონოფიზიტების მწვალებლობის და მათი ჩვეულების გამოჩენის შემდეგ ის საეკლესიო განწესებებითაც აიკრძალა. ასე, რომ ამ განწესებამდე თუ ვინმე იწერდა პირჯვარს (ეგეთი ვინმე მე არ ვიცი) ის არ განიკითხებოდა, ხოლო კრებითი დადგენილების მიღების შემდეგ ამის გამკეთებელი, ნამდვილად დაექვემდებარებოდა ანათემას.

ციტატა
როცა აკნინებთ ღვთის მიერ აღსრუელბულ სასწაულს და ღვთაებრივ ცეცხლს, უწოდებთ ყველა წმინდანს მწვალებელს მეჩვიდმეტე საუკუნის მერე, ამ დროს შეიძლება სრულიად საპირიპირო აღმოჩნდეს რეალურად და ეს კი ღვთის და წმინდანების შეურაცხყოფის ცოდვის სიმძიმე, რავი რომელი ვთქვა კიდევ ,... გულწრფელად მაინტერესებს ფიქრობთ რომ ესაა ჭეშმარიტებას მსახურება და ღვთის მოსაწონი საქციელი?


როგორ აგიხსნათ?... მე ღვთის მიერ აღსრულებულ არცერთ სასწაულს არ ვაკნინებ. ღმერთმა დამიფაროს! მე სიფრთხილეს ვიჩენ, რათა არ ვცთუნდე ცრუსასწაულებით. და ჭეშმარიტების გზას და ჩემს უფალს არ ჩამოვცილდე.

მეჩვიდმეტე საუკუნის შემდეგ ოფიციალურ ეკლესიაში შერაცხილ წმინდანებს ასეთებად არ ვაღიარებ და ეს სულიად ბუნებრივია. თქვენი ეკლესიაც ხომ არ აღიარებს XI საუკუნის განხეთქილების შემდეგ დასავლეთის ეკლესიის მიერ შერაცხილ წმინდანებს. ან მონოფიზიტ და კოპტ წმინდანებს...

თუ არ ვცდები, ევსები კესარიელის "ეკლესიის ისტორიაში" წერია: "მოწამეები მწვალებლებსაც ჰყავდათ, მაგრამ ამის გამო ერთობაში ვერ მოვალთ მათთან"-ო. და ეს სწორიცაა.

ჩვენც გვყავს წმინდანები, თან მოწამეები, ძველი მართლმადიდებლობისთვის წამებულნი და რა? თქვენ განა აღიარებთ მათ წმინდანებად?

ამიტომაც, არ ჯობია შეეშვა ამ ჩემს "დამუნათებას" და მორალის კითხვას?




--------------------
"ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").

"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
blue night
პოსტი Jun 19 2010, 01:31 AM
პოსტი #444


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 114
რეგისტრ.: 3-November 09
წევრი № 7,680



ძველმართლმადიდებელო! smile.gif

ციტატა(dzvelmartlmadidebeli @ Jun 8 2010, 01:28 AM) *



აქ ჯვარცმული იდიდების სამითა თითითა... რაც მიუღებელია, რადგან თუ სამი თითი გამოხატავს სამების ერთარსობისადმი რწმენას, გამოდის რომ ჯვარცმულა წმ. სამება (ღმერთო მომიტევე!) და არა მაცხოვარი.





ჩვენ, მართლმადიდებლები, შენსავით, ძველმართლმადიდებელო, (შენი სახელი, სამწუხაროდ, არ ვიცი) პირჯვრის წერისას გამოვხატავთ, რომ ჯვარს ეცვა ქრისტე და არა სამება, შენსავით პირჯვრის წერისას გამოვსახავთ ქრისტეს ორბუნებოვნებას და ყოვლადწმიდა სამებას მარჯვენა ხელით. ნუთუ ის განსხვავება, რომ შუბლს ვეხებით სამი შეერთებული თითით უზარმაზარი დოგმატური დარღვევაა????????? მართალია, მამა ღმერთი არ განკაცებულა, არც სული წმიდა, მაგრამ როცა ქრისტე ჯვარს ეცმოდა, უეჭველია, მამაც და სული წმიდაც უდიდეს ტკივილს გრძნობდა, ქრისტეს ჯვარცმა იგივე მათი ჯვარცმაა, როგორც შვილის ტკივილი მშობლისთვის საკუთარ ტკივილზე უარესია. თუმცა სამი თითით პირჯვრის გამოსახვა სულაც არ აღნიშნავს, რომ სამებაა ჯვარცმული. მაგ ლოგიკით, როცა ორი თითით ისახავ, გამოდის, რომ ქრისტეს ღვთაებრივი ბუნაბაც ეცვა ჯვარს, ორი თითი ხომ ქრისტეს ორბუნებოვნებას გამოსახავს. განა ასე არ გამოდის?

მე მრჩება შთაბეჭდილება, რომ შენთვის 2+3 და 3+2 ერთდაიგივეს არ უდრის. რომელ დოგმატს ვარრვევთ მაინც პირჯვრის სამი თითით გადაწერით? არც არაფერს.

ჩემი აზრით, მთავარია ის, რაც გვასწავლა ქრისტემ სახარებაში, თუ ვინმე ამას ცვლის, ის ძალიან დამნაშავეა. ეს საკითხები კი, შთაფვლით მონათლავ თუ არა და ა.შ., მაშინ როცა დოგმატური საკითხები არ ირღვევა, არ არის ისეთი, რომ ვინმეს უფლებას აძლევდეს ეკლესია "ბუტაფორიად" მოიხსენიოს. ეს სრული სისულელეა, მე ასე მგონია.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
აკაკი
პოსტი Jun 19 2010, 01:34 AM
პოსტი #445


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,626
რეგისტრ.: 21-May 09
წევრი № 7,018



რამდენჯერ გადამისახავს პირჯვარი, ხატით თუნდაც რომელიმე წმინდანის... ეს იმას, ხომ არ ნიშნავს, რომ ის წმინდანი იყო ჯვარცმული! ან იგივე ჯვრით გადასახვა პირჯვრის
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
terra
პოსტი Jun 19 2010, 01:38 AM
პოსტი #446


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,231
რეგისტრ.: 2-April 08
წევრი № 4,398




შავღონდი ხალხო, სადამდე უნდა იშპაგაოთ ამ საკითხის ირგვლივ?!



--------------------
უფალო, იესუ ქრისტე, შემიწყალე მე..
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
sopo...
პოსტი Jun 19 2010, 01:52 AM
პოსტი #447


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 808
რეგისტრ.: 21-August 08
წევრი № 5,502



ციტატა(dzvelmartlmadidebeli @ Jun 19 2010, 01:36 AM) *

ასე რატომ ართულებ საკითხს? ამას არავინ ამტკიცებს. საქმე უბრალოდ იმაშია, რომ ბერძნულში არსებობს სამი რიცხვი: მხოლობითი, ორობითი და მრავლობითი. როდესაც ბერძნულ ტექსტს თარგმნიან ქართულად, ან რუსულად და ბერძნულში ლაპარაკია ორ თითზე, მთარგმნელები (თუ ისინი რეფორმატორები) არიან, ყოველთვის ცდილობენ ტექტსი გადათარგმნონ მხოლობითითი. ანუ, თუ ბერძნულშია "ტო დაქტიულო" (ორი თითი), თარგმანში აღმოჩნდება "თითით", ან "ერთი თითით", ზოგჯერ თითებით.

ერთი თითით პირჯვრისწერა სხვა წყაროებშიც გვხვდება, ამის უარყოფა და მხოლოდ ერთი ვერსიის დაჯერება სწორხაზოვნად აზროვნებაა
ციტატა

ამაში გეთანხმებით. ჯვრის უბრალო, ჩვეულებრივი გამოსახვა სხვა არის (ამისი მაგალითიც მოვიტანე) და პირჯვრისწერა-კურთხევა სხვა. თუმცა, თუ ბერძნულ ტექსტებთან გვაქვს საქმე, კარგი იქნებოდა დედანშის გადაგვემოწმებინა სადავო ადგილი. მესმის რომ ეს ზოგჯერ შეუძლებელიც კია, მაგრამ სხვაგვარად ვერ ხერხდება ამ საკითხის ნათლის მოფენა.

მე პირიქით ვთქვი ჯვრის გამოსახვა არის ნივთის კურთხევა ჯვრის ძალით და სამების მადლით, კურთხევის და ისე გამოსახვის სხვადასხვაობის შესახებ არაფერი გამიგია, როდის რომელი სრულდება, ან საფუძველი ასეთი კლასიფიკაციის..
ციტატა


ამიტომაც, არ ჯობია შეეშვა ამ ჩემს "დამუნათებას" და მორალის კითხვას?
მოკლედ, ძალიან დამღალე, ხო იცი.

დამუნათება არვიცი რას ნიშნავს

დაღლას რაც შეეხება არ გაინტერესებს მე დავიღალე თუ არა?
ზოგადად აზრის გამოხატვისას (სიმართლის ამ შემთხვევაში) ნაკლებად მაინტერესებს სხვისი რეაქცია ემოციური-ფიზიკური მდგომარეობით გამოხატული, და კიდევ უფრო ნაკლებად ჩემს მიმართ დამოკიდებულება,..
ასე რომ მარტივად, თუ გინდა მიპასუხე, თუ არა ჩემი კომენტარი დატოვე უპასუხოდ, საწინააღმდეგო ნამდვილად არაფერი მაქვს..
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი Jun 19 2010, 12:38 PM
პოსტი #448


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910




ძველმართლმადიდებელო, იქნებ ამ ხატის ,,დედანიც" დადო.. (XII ს.) კაცხის მაცხოვარი,


IPB Image

მე გავეცანი დიდაქეს საპირისპირო არგუმენტებს თქვენს საიტზე, მაგრამ იქ ვერაფერი ვერ ვნახე ისეთი, რომელიც კლიმენტი ალექსანდრიელის ცნობას გააბათილებდა. თქვენ, პირდაპირ შემიძლია გითხრათ, რომ ამდენი არგუმენტის შემდეგ, ცდილობთ ყველაფერი სიცრუედ შერაცხოთ, თქვენს მიერ დამახინჯებული ივერიის ხატი, დდოქიარის ხატი და სხვა მრავალი, საშუალებას იძლევა, რომ თავისუფლად გეწოდოთ: .....გამყალბებებლი ეს შეურაცხყოფა არაა, ეს ფაქტია.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი Jun 19 2010, 01:25 PM
პოსტი #449


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910



IPB Image

ესეც უძველესი

IPB Image

უძველესი მინიატურა ,,ლაზარეს აღდგინება"

IPB Image

IPB Image

ლენჯერის ფრესკები(XII ს.)

დღეს გეყოფა ძველმართლმადიდებელო
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
(Νικόλαος)
პოსტი Jun 19 2010, 05:45 PM
პოსტი #450


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 179
რეგისტრ.: 18-May 10
წევრი № 8,853



ციტატა(agmsarebeli @ Jun 19 2010, 12:38 PM) *

ძველმართლმადიდებელო, იქნებ ამ ხატის ,,დედანიც" დადო.. (XII ს.) კაცხის მაცხოვარი,
IPB-ს სურათი


ეგ ხატი საკმარისია smile.gif აქ უკვე ნათლად იკითხება ასო ხ!

როგორც აქ, მეოთხე საუკუნის მოწამე ნიკიტას ხატზე:


IPB-ს სურათი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
netvorc
პოსტი Jun 19 2010, 06:09 PM
პოსტი #451


ზეზვა
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 154
რეგისტრ.: 14-June 10
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 9,007



ციტატა((Νικόλαος) @ Jun 18 2010, 01:43 AM) *

მე კიდევ ერთხელ ვდებ ხატს ძალიან გთხოვ მითხარი რა აზრია აქ ჩადებული?

IPB-ს სურათი

არის თუ არა პირველი თითი გამართული ასო ი? მეორე და მესამეოდნავ მოხრილი ს? ხოლო რაც შეეხება იმას რომ კარგად არ ჩანს არა და ცერა თითითი რომ ასო ხ-ს გამოხატავს, (თუმცაღა ადამიანი მიხვდება ხატწერს რისი გადმოცემაც სურდა) ეს არის ხატწერისთვის დამახასიათბელი, როგორც წმინდა იოანე მაქსიმოვიჩი (რომლის სხეულიც უხრწნელია) ამ ხატზე. ეს მეოცე საუკუნის წმინდანია და რათქმაუნდა ამ ხატზე შენთვის საგულისხმო უნდა იყოს რომ ICXC-ს გამოსახავს, მაგრამ ასო ხ კარგად ვერ იკითხება, კიდევ ერთხელ: ხატწერისთვისაა დამახასიათებელი, რადგან ხატი არაა რეალისტი მხატვრის მიერ შესრულებული ნახატი:

IPB-ს სურათი

ხოლო რაც შეეხება შენს მიერ ნაჩვენებ მაცხვრის უძველეს მინანქრულ ხატს, თუ კონკრეტულობაზე ლაპარაკობ მაშინ მითხარი არ უნდა იყოს ნეკა თითი ცერასტან და არასთან შეერთებული ნიშნად სამების ერთიანობისა? პასუხია: ხატწერისთვისაა დამახასიათებელი.

IPB-ს სურათი

მემგონი კონკრეტულად ასე უნდა იყოს:

IPB-ს სურათი



ხატვასთან საქმე გქონია საერთოდ? როგორც მხატვარი გეუბნები, არანაირ სირთულეს არ წარმოადგენს მხატვრისთვის თითების წყობის დახატვას, კიდევ გიმეორებ და კარგადაც ახსნა "ძველმართლმადიდებელმა" რომ, კანონიკაში 2 თითით გამოხატვა შემდეგ ნაირად გვხვდება ზოგან სამი თითი (ნეკა, არათითი და ცერი) ერთ წერტილშია შეერთებული, ზოგან ცერი გადადებულია ნეკასა და არათითზე, ზოგან გვერდიდან არის მიერთებული... ანუ, თითების წყობა ორთითიან წესში სხვადასხვაგვარად არის გამოხატული, მაგრამ ეს ერთი წესია... ამიტომ, ნუ დავიხვევთ თითზე ამ მრავალფეროვნებას...

რაც შეეხება ICXC წყობას კიდევ ვიმეორებ აუცილებლად ყველა ხატს რომელსაც დღეს წერენ თუ უნდათ ეს კომბინაცია გამოხატონ არათითი და ცერა ერთმანეთს უნდა კვეთდეს ამ შემთხვევაში გამოვა ეს წესი, მაგრამ მიკვირს რატომ ეძახიან ეს ადამიანები ICXC წყობას ასეთ კომბინაციას (ქვემოთ ხატზე)

IPB-ს სურათი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
netvorc
პოსტი Jun 19 2010, 06:37 PM
პოსტი #452


ზეზვა
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 154
რეგისტრ.: 14-June 10
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 9,007



ციტატა((Νικόλαος) @ Jun 18 2010, 12:35 PM) *

ესეიგი შენ ამბობ სამების ერთიანობა გამოხატული იქნება თუ არა არააქვს მნიშვნელობა? მხოლოდ ორი თითი იყოს შეერტებული და დანარჩენი სმი თუ გინდა ჰაერში გქონდეს ისე რომ ერთმანეთშ არ ეხებოდეს? რათქმაუნდა აქვს, თანაც მახსოვს როდესაც შენ ორი თითით პირჯვრისწერაზე ლაპარაკობდი ამბობდი რომ შუა თითითი მოხრილი უნდა იყოს და შეერთებული საჩვენებელთან, ხოლო დანარჩენი სამი ერთად, სამების ერთობის გამომხატველად.
მაგრამ შენს მიერ მოცემულ ხატზე არ ემთხვევა, კი არ ვამბობ რომ არაკანონიკურია, ვამბობ ეს ხატწერისთვისაა დამახასიათებელი. ზუსტად შეიძლება ხატზე არ ემთხვეოდეს არც შენ მიერ მოცემული ხატი, რმელსაც თითები არ აქვს შეერთებული და ჩემ მიერ მოცემულ ხატზეც შეიძლება არ იკითხებოდეს კარგად ასო ხ, რადგან ეს ხატია და არა რეალისტი მხატვრის ნამუშევარი.
მაშინ მითხარი იოანე მაქსიმოვიჩის ორი აწეული ხელი, მხოლოდ ემოციებს გამოხატავს როგორც შენ ამბობ და არა როგორც ეპისკოპოსი, აკურთხევს ორი ხელით? თუმცაასო ხ არც აქ კარგად არ ჩანს, მაგრამ ხატმწერი გულისხმობს რომ აქ არის ხ და არა ო.


IPB-ს სურათი
მე არ ვამბობ რომ ეს ხატები არაკანონიკურია რადგან თითები კარგად არაა შეერთებული, მე ვამბობდი ბევრჯერ და კიდევ გავიმეორებ, რომ ხატწერისთვისაა დამახასიათებელი როგორც აქ

IPB-ს სურათი
აი როგორ უნდა იყოს ორი თითი სინამდვილეში, ხოლო ხატზე შეიძლება სხვანაირად იყოს, რადგან... ხატია
IPB-ს სურათი


ეს წაიკითხე კარგად და აზრი გამოიტანე რას ვწერ, ხატწერის კანონიკა 2 თითით პირჯვრის გამოსახვაზე
ზოგან სამი თითი (ნეკა, არათითი და ცერი) ერთ წერტილშია შეერთებული, ზოგან ცერი გადადებულია ნეკასა და არათითზე, ზოგან გვერდიდან არის მიერთებული... ანუ, თითების წყობა ორთითიან წესში სხვადასხვაგვარად არის გამოხატული, მაგრამ ეს ერთი წესია... ამიტომ, ნუ დავიხვევთ თითზე ამ მრავალფეროვნებას



რაც შეეხება გიმეორებ, თქვენი მოძღვრები რომ გაკურთხებენ თითები უჭირავთ ICXC კომბინაციით ანუ ასე

IPB-ს სურათი

რაარის ამ კურთხევის მთავარი აზრი თქვენთვის? ის რომ ქრისტეს სახელით გაძლევენ კურთხევას ანუ ICXC კომბინაციით
ხოდა ძველ ხატებზე რატომაა სხვანაირად? მაგ როგორც ანჩის ხატზე ან კიდევ ბევრ სხვაზე.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
netvorc
პოსტი Jun 19 2010, 07:16 PM
პოსტი #453


ზეზვა
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 154
რეგისტრ.: 14-June 10
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 9,007



ციტატა((Νικόλαος) @ Jun 18 2010, 05:49 PM) *

ძველმართლმადიდებელო ძალიან გთხოვ ზემოთ ჩემი კომენტარი წაიკითხე. აი იოანე მაქსიმოვიჩის ხატი რომაა. აშკარად არის ისხს და ავხსენი ასო ხ კარგად რატომ ვერ იკითხება. განსაკუთრებით შენ მიერ მოცემულ მინანქრულ ხატზე ნათქვამს მიაქციე ყურადღება.
კარგი რადგან არ იშლი დავდებ ხატს სადაც უკვე ასო ხ აშკარად იკითხება, ოღონდ არ ტქვა ორი თითითააო. ნეკა თითი აწეული აქვს და პატარაზე უჩანს


IPB-ს სურათი


ეს ერთი ხატი და დანარჩენებზე ასე რატო არ გამოსახავთ? იმიტომ რომ ხატმწერმა ვინც ეს ხატი დაწერა თუ მე 17 საუკუნემდეა შექმნილი, მან გამოსახა ზუსტად იმ აზრით რომ საჩვენებელი შუა და ნეკა გააშლევინა და არათითი და ცერა მოახრევინა, ანუ სახელობითი ფორმა, შენ კიდევ შენსას უკავშირებ, რატომ ყველა ასე არ იწერება? ბოლო საუკუნეების ხატებს განახაბ სადაც იდეალურადაა გამოსახული ICXC კომბინაცია, ესეთი კომბიანაცია ადრეულ საუკუნეებში არ გვხვდება

ხედავთ რა იდეალურად გამოსახავენ ICXC კომბინაციას ბოლო საუკუნეებში, მხატვარი ზუსტან ამ აზრით ხატავს და მაგიტომ, რას შეეხება ძველ ხატებს იქ მთავარი აზრი სხვაარი და დავასახელე უკვე ზემოთ.
IPB-ს სურათი
ეს ვინმეს ძაან ძველი ხატი არ ეგონოს აგერ СВТ. НИКОЛАЙ БЕССАРАБИЯ 18 в
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
(Νικόλαος)
პოსტი Jun 19 2010, 10:28 PM
პოსტი #454


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 179
რეგისტრ.: 18-May 10
წევრი № 8,853



ციტატა(netvorc @ Jun 19 2010, 07:16 PM) *

ხედავთ რა იდეალურად გამოსახავენ ICXC კომბინაციას ბოლო საუკუნეებში, მხატვარი ზუსტან ამ აზრით ხატავს და მაგიტომ, რას შეეხება ძველ ხატებს იქ მთავარი აზრი სხვაარი და დავასახელე უკვე ზემოთ.


ნეტვორქ ეს მე მითხარი რასაც გინდა მარტო იმას ამჩნევო?
ძალიან გთხოვ იაოანე მაქსიმოვიჩის ხატი, რომელიც მეოცე საუკუნეშია დახატული ახსენი რატომ არაა ასო ხ კარგად გამოჩენილი????? რამდენჯერ უნდა გავიმოერო რომ ხატწერის თავისებურებაა ასეთი.



ციტატა(netvorc @ Jun 19 2010, 07:16 PM) *

ეს ერთი ხატი და დანარჩენებზე ასე რატო არ გამოსახავთ? იმიტომ რომ ხატმწერმა ვინც ეს ხატი დაწერა თუ მე 17 საუკუნემდეა შექმნილი, მან გამოსახა ზუსტად იმ აზრით რომ საჩვენებელი შუა და ნეკა გააშლევინა და არათითი და ცერა მოახრევინა, ანუ სახელობითი ფორმა, შენ კიდევ შენსას უკავშირებ, რატომ ყველა ასე არ იწერება? ბოლო საუკუნეების ხატებს განახაბ სადაც იდეალურადაა გამოსახული ICXC კომბინაცია, ესეთი კომბიანაცია ადრეულ საუკუნეებში არ გვხვდება


IPB-ს სურათი


ნუთუ ეგ ერთი სასწაულმოქმედი მეოთხე საუკუნის ხატი არაა საკმარისი???? და თანაც აღმსარებელმა მეორეც დადო სხვათაშორის.

IPB-ს სურათი


აჰა კიდე, მირონმდინარე ხატი

IPB-ს სურათი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
netvorc
პოსტი Jun 19 2010, 10:37 PM
პოსტი #455


ზეზვა
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 154
რეგისტრ.: 14-June 10
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 9,007



ციტატა((Νικόλαος) @ Jun 19 2010, 10:28 PM) *

ნეტვორქ ეს მე მითხარი რასაც გინდა მარტო იმას ამჩნევო?
ძალიან გთხოვ იაოანე მაქსიმოვიჩის ხატი, რომელიც მეოცე საუკუნეშია დახატული ახსენი რატომ არაა ასო ხ კარგად გამოჩენილი????? რამდენჯერ უნდა გავიმოერო რომ ხატწერის თავისებურებაა ასეთი.

IPB-ს სურათი
ნუთუ ეგ ერთი სასწაულმოქმედი მეოთხე საუკუნის ხატი არაა საკმარისი???? და თანაც აღმსარებელმა მეორეც დადო სხვათაშორის.

IPB-ს სურათი
აჰა კიდე, მირონმდინარე ხატი

IPB-ს სურათი



რა გაქვს დამთავებული გულახდილად მითხარი?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
netvorc
პოსტი Jun 20 2010, 12:17 AM
პოსტი #456


ზეზვა
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 154
რეგისტრ.: 14-June 10
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 9,007



ციტატა(agmsarebeli @ Jun 19 2010, 12:38 PM) *

ძველმართლმადიდებელო, იქნებ ამ ხატის ,,დედანიც" დადო.. (XII ს.) კაცხის მაცხოვარი,
IPB-ს სურათი

მე გავეცანი დიდაქეს საპირისპირო არგუმენტებს თქვენს საიტზე, მაგრამ იქ ვერაფერი ვერ ვნახე ისეთი, რომელიც კლიმენტი ალექსანდრიელის ცნობას გააბათილებდა. თქვენ, პირდაპირ შემიძლია გითხრათ, რომ ამდენი არგუმენტის შემდეგ, ცდილობთ ყველაფერი სიცრუედ შერაცხოთ, თქვენს მიერ დამახინჯებული ივერიის ხატი, დდოქიარის ხატი და სხვა მრავალი, საშუალებას იძლევა, რომ თავისუფლად გეწოდოთ: .....გამყალბებებლი ეს შეურაცხყოფა არაა, ეს ფაქტია.


agmsarebeli

რას გვედავები? არც მე და არც ძველმართლმადიდებელს არ უთქვია რომ გაშლილი ნეკა თითი მკრეხელობაა და ხატწერის დარღვევა, ძალიან კარგად ახსნა ადრე რა მნიშვნელობა ჰქონდა და აქვს ეხლაც ჩვენთან (ძველმართლმადიდებლებთან) თითების ასეთ ფორმას, რაც შეეხება თქვენთან (ოფიციალური ეკლესია) ესეთმა კანონიკამ (გაშლილი-საჩვენებელი, შუა და ნეკა, მოკეცილი და "მიბჯენილი" - არათითი და ცერა) მიიღო ეგრეთწოდებული ICXC ხასიათი, მაგრამ მე ვერ ვხედავ შენს ნაჩვენებ ხატზე ამ ხასიათს რადგან არათითი და ცერა ერთმანეთს ასევთქვათ უნდა კვეთდეს, ანუ ასე

IPB-ს სურათი

აი კიდევ
СВТ. НИКОЛАЙ БЕССАРАБИЯ 18 в
IPB-ს სურათი

გეტყვი კიდევ ასეთ თითების ცყობას დიდ მნიშვნელობას ანიჭებენ ეკლესიებში თქვენთან და თუ დააკვირდები ყველა მოძღვარს არათითი და ნეკა განა დაბჯენილი აქვს, არამედ კვეთს ასევთქვათ ერთმანეთს ICXC, აზრი ICXC კომბინაციაში ის არის რომ ხატი ზუსტად ზემოთ მოყვანილი თითების წყობით უნდა დაიწეროს თორემ შენ რაც დადე ეგ ხატი განა ICXC გამოხატავს არამედ ICOC ან სხვა ასოს მოკლედ რასაც მივამზგავსებთ მიბჯენილ "არათითს და ცერას" , ამას გიხსნით და არა იმას რომ ეგეთი წყობა მკრეხელურია ან არაკანონიკური, ხატები დღესაც იცერება ისევ ძველებური თითების წყობითაც ანუ შენ დადებულ ხატზე როგორცაა და გინდაც ანჩისხატისნ ან კიდევ ახალი სტლით როგორც ზემოთ მოგიყვანე და კიდევ

Святитель Димитрий митрополит Ростовский
1759 год. Кострома. Василий Никитин Вощин.
IPB-ს სურათი
კიდევ სერაფიმე საროველი ICXC წყობით
http://b.pix.ge/x/hn7xp.jpg

ეხლა არ მითხრათ ძველი ხატმწერები ვერ უხატავდნენ გადაკვეთილ არათითს და ნეკასო, ასეთი კომბინაციაც შეიძლება შეგვხვდეს ისიც ცოტა რადგან მაშინ არს იცოდნენ ICXC შესახებ და თან მნიშვნელობა იმას ენიჭებოდა რომ მთავარი იყო კანონიკა 1.(საჩვენებელი და შუათითი გაშლილი, არათითი- ნეკათითი და ცერა მოხრილი) მთავარი არსი იდო იმაში რომ თითები უნდა ყოფილიყო ნაწილი გაშლილი და ნაწილი მოხრილი, მოკეცილი თითები დაბჯენილი იქნებოდა ერმანეთზე თუ მაგრად მოკუმშული ამას არ ქონდა მნიშვნელობა, და 2.(საჩვენებელი - შუა და ნეკა თითები გაშლილი, არათითი და ცერა მოხრილი) ასეთი კომბინაცია, 99% ზუსტად დაბჯენილი თითებით გვხვდება ძველ ხატებში (არათითი და ცერა) და არა გადაკვეთილი.
ადექით და მოითხოვეთ რომ ამიერიდან ხატები ზუსტად ICXC კომბინაციით დაწერონ და არა ძველით რომელიც ამ კომბინაციას არ გამოხატავს.

რაც შეეხება იმას რომ ბევმა თქვა გვანახეთ ხატები სადაც პირჯვარს ორი თითით იწერენო კიბატონო აი ისინიც:
ღვთისმშობელი იწერს პირჯვარს
IPB-ს სურათი

მოწამე ქრისტეფორე 3 საუკუნე
IPB-ს სურათი

Святой мученик Вонифатий
IPB-ს სურათი

ესეც მისი დედანი, ვინმემ არ თქვას ძველი ხატი არაა და "ნაჩალიჩარიაო"
IPB-ს სურათი

მარიამ ეგვიპტელი იწერს პირჯვარს (აბა კურთხევა არ შეუძლია ქალს)
IPB-ს სურათი

კიდევ Мария Египетская и Алексий, человек Божий»
(икона работы царских изографов, XVII век)
IPB-ს სურათი




ციტატა((Νικόλαος) @ Jun 19 2010, 10:28 PM) *

ნეტვორქ ეს მე მითხარი რასაც გინდა მარტო იმას ამჩნევო?
ძალიან გთხოვ იაოანე მაქსიმოვიჩის ხატი, რომელიც მეოცე საუკუნეშია დახატული ახსენი რატომ არაა ასო ხ კარგად გამოჩენილი????? რამდენჯერ უნდა გავიმოერო რომ ხატწერის თავისებურებაა ასეთი.

IPB-ს სურათი
ნუთუ ეგ ერთი სასწაულმოქმედი მეოთხე საუკუნის ხატი არაა საკმარისი???? და თანაც აღმსარებელმა მეორეც დადო სხვათაშორის.

IPB-ს სურათი
აჰა კიდე, მირონმდინარე ხატი

IPB-ს სურათი


რატომ არაა კარგად გამოჩენილი ეს ხატმწერს მოკითხე, აღიარებთ ICXC კომბინაციას და ხატებს ძველი სტლით წერთ, ხატვა ჩემზე კარგად თუ იცი შევეჯიბროთ რაშიც გინდა ხატწერა იქნება თუ რენესანსი, ვინც აჯობებს ის იყოს მართალი, ან კიდევ თუ გინდა აგიხსნა კარგად სკაიპს მოგცემ და იქ ვილაპარაკოთ, გაწყობს?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
dzvelmartlmadidebeli
პოსტი Jun 20 2010, 12:32 AM
პოსტი #457


Oldbeliever
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 591
რეგისტრ.: 5-June 10
წევრი № 8,957



blue night
ციტატა
ჩვენ, მართლმადიდებლები, შენსავით, ძველმართლმადიდებელო, (შენი სახელი, სამწუხაროდ, არ ვიცი) პირჯვრის წერისას გამოვხატავთ, რომ ჯვარს ეცვა ქრისტე და არა სამება, შენსავით პირჯვრის წერისას გამოვსახავთ ქრისტეს ორბუნებოვნებას და ყოვლადწმიდა სამებას მარჯვენა ხელით. ნუთუ ის განსხვავება, რომ შუბლს ვეხებით სამი შეერთებული თითით უზარმაზარი დოგმატური დარღვევაა????????? მართალია, მამა ღმერთი არ განკაცებულა, არც სული წმიდა, მაგრამ როცა ქრისტე ჯვარს ეცმოდა, უეჭველია, მამაც და სული წმიდაც უდიდეს ტკივილს გრძნობდა, ქრისტეს ჯვარცმა იგივე მათი ჯვარცმაა, როგორც შვილის ტკივილი მშობლისთვის საკუთარ ტკივილზე უარესია. თუმცა სამი თითით პირჯვრის გამოსახვა სულაც არ აღნიშნავს, რომ სამებაა ჯვარცმული. მაგ ლოგიკით, როცა ორი თითით ისახავ, გამოდის, რომ ქრისტეს ღვთაებრივი ბუნაბაც ეცვა ჯვარს, ორი თითი ხომ ქრისტეს ორბუნებოვნებას გამოსახავს. განა ასე არ გამოდის?


სულ ტყუილ უბრალოდ ცდილობთ ჩემს წარმოჩენას ფანატიკოსად. ამაოდ წერთ, რომ მნიშვნელობა არა აქვს როგორ გადაიწერთ პირჯვარს, როგორ მოინათლებით. სამწუხაროა, რომ ამას თქვენთვის მნიშვნელობა არა აქვს. აი, წმიდა მამებისთვის დიდი მნიშვნელობა ჰქონდა! ეს მათ მიიღეს, და არა მე, ორი თითით პირჯვრისწერის დამამტკიცებელი ანტიმონოფიზიტური ანათემა: "ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, შეჩუენება!" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი"; 1551 წლის მოსკოვის "ასმუხლიანი" კრება).

როგორ, ფიქრობთ, მონოფიზიტებს არ შეეძლოთ ეთქვათ, რა მნიშვნელობა აქვს როგორ გადავიწერთ პირჯვარსო? სიმბოლოებს რომ მნიშვნელობა არ ჰქონდეთ, მათ არც დაიცავდა ეკლესია. მე გეთანხმებით იმაში, რომ არის სიმბოლოები, რომელთა მრავალფეროვნება, თუ ისინი ერთად სახარებისეულ სისავსეს წარმოაჩენენ, მისაღებია, მაგრამ არის კი სამი და ორი თითით პირჯვრისწერის წესები ამდაგვარი მრავალფეროვნების ნიმუში?

მე უკვე მერამდენედ და უშედეგოდ ვითხოვ, რაიმე წერილობითი მოწმობის ჩვენებას, სადაც დამტკიცებული იქნებოდა სამი თითით პირვჯრისწერის მართლმადიდებლურობა. ან სახელობითი კურთხევის სისწორე.

არ ასებობს არც ერთი ასეთი მოწმობა! არც ერთი!

დავუშვათ მე უცოდინარი და უმეცარი ადამიანი ვარ. დავუშვათ, მხოლოდ წერა-კითხვა ვიცი და ამის იქით ვერ გავქაჩავ... რას უნდა ვუსმინო მე? როგორ ფილოსოფოსებენ ადამიანები სხვადასხვა საეკლესიო საკითხზე და უარყოფენ დაწერილ გადმოცემას თუ უნდა ვასრულებდე და განუხრელად მივსდევდე იმას, რაც განწესებულია და ანათემატიზმებითაც კი შემაგრებულია?

ვის შეუძლია გამამტყუნოს იმაში, რომ მივსდევ დაწერილ კანონს და არ ვერწმუნები იმას, რაც არავის დაუწერია, უსწავლებია და გადმოუცია?

ვის შეუძლია გამამტყუნოს, თუკი არ ვენდობი არავის, ვინც არ წარმომიჩენს წმიდა მამათა მტკიცე მოწმობას?

ნიახური ხომ არ ვარ მეორედ ამოვიდე?

სიცოცხლე ერთხელ მებოძა და მომიტევეთ, თქვენზე მეტად თუ მამათა საეკლესიო განწესებებს დავიცავ და პირჯვარს გადავიწერ ისე, როგორც ისინი იწერდნენ და ითხოვდნენ... თვითონაც მოვინათლები და სხვასაც ისე მოვანათლინებ, როგორც წმიდა მამები ითხოვდნენ ამას...

ვიქნები 100%-ით დარწმუნებული, რომ მონათლული ვარ, რადგან არავინ მარჩიელობს სამგზის შთაფვლითი ნათლობის სისწორეზე, და ასევე 100%-ით დარწმუნებული ვარ, რომ სწორად და გამართულად ვიწერ პირჯვარს, რადგან ზუსტად ვიცი ეს წმიდა მამათა გადმოცემაა.

არ მივიღებ არაფერს ისეთს, რაც არსად გამიგია, არც წმიდა მამათაგან მსმენია და წამიკითხავს....

თქვენ ამბობთ, რა მნიშვნელობა აქვს ორი თითი იქნება თუ სამი, შთაფვლით მოვინათლები თუ წყალპკურებით? და რომ ჰქონდეს მნიშვნელობა? როდის გავარკვიო ეს? განკითხვის დღეს ხომ არა? როდესაც უკვე ყოველივეს გარკვევა დასრულდება, წიგნები გადაიშლება და ყველას მიეზღვება "საქმეთაებრ მათთა"...

აი, ამაზე არ ფიქრობთ თქვენ და საკუთარი "მიგნებებით" მოხიბლულები, ყველანი ერთად განმიკითხავთ...

ღმერთმა გიშველოთ.

ციტატა
მე მრჩება შთაბეჭდილება, რომ შენთვის 2+3 და 3+2 ერთდაიგივეს არ უდრის. რომელ დოგმატს ვარრვევთ მაინც პირჯვრის სამი თითით გადაწერით? არც არაფერს.


შთაბეჭდილებები ყოველთვის როდი გამოხატავენ რეალობას... ჩვენს შორის, როგორც ვხედავ, ის განსხვავებაა, რომ თქვენთვის თითების წყობის მნიშვნელობა, უბრალო არითმეტიკის იქით ვერ მიდის... ჩემთვის კი პირჯვრისწერა აღმსარებლობაა, სარწმუნოებაა, სარწმუნოებრივი დოგმატის ქადაგებაა... და არა 2+3...

ციტატა
ჩემი აზრით, მთავარია ის, რაც გვასწავლა ქრისტემ სახარებაში, თუ ვინმე ამას ცვლის, ის ძალიან დამნაშავეა. ეს საკითხები კი, შთაფვლით მონათლავ თუ არა და ა.შ., მაშინ როცა დოგმატური საკითხები არ ირღვევა, არ არის ისეთი, რომ ვინმეს უფლებას აძლევდეს ეკლესია "ბუტაფორიად" მოიხსენიოს. ეს სრული სისულელეა, მე ასე მგონია.


კარგია სახარება რომ გიყვარს, მაგრამ აბა დააკვირდი რა ბრძანა წმ. ბასილი დიდმა: "თუკი ვეცდებით, ვითარცა მცირე ძალის მქონე უარვყოთ დაუწერელი გადმოცემა, შეუმჩნევლად სახარებასაც ვავნებთ ძირითად საკითხებში".

ხედავთ, სახარებასაც კი ვავნებთო... ეს კი ნიშნავს, რომ გადმოცემები (მ. შ. პირჯვრისწერის გადმოცემა) მარტო 2+3 როდი ყოფილა...


--------------------
"ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").

"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
netvorc
პოსტი Jun 20 2010, 12:33 AM
პოსტი #458


ზეზვა
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 154
რეგისტრ.: 14-June 10
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 9,007



კიდევ მარიამ ეგვიპტელი 2 თითით იწერს პირჯვარს
IPB-ს სურათი

წმინდა ალექსი ღვთისკაცი და მარიამ ეგვიპტელი პირჯვარს 2 თითით იწერენ
IPB-ს სურათი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
blue night
პოსტი Jun 20 2010, 08:42 PM
პოსტი #459


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 114
რეგისტრ.: 3-November 09
წევრი № 7,680



ციტატა(dzvelmartlmadidebeli @ Jun 20 2010, 12:32 AM) *

blue night
სულ ტყუილ უბრალოდ ცდილობთ ჩემს წარმოჩენას ფანატიკოსად. ამაოდ წერთ, რომ მნიშვნელობა არა აქვს როგორ გადაიწერთ პირჯვარს, როგორ მოინათლებით. სამწუხაროა, რომ ამას თქვენთვის მნიშვნელობა არა აქვს. აი, წმიდა მამებისთვის დიდი მნიშვნელობა ჰქონდა! ეს მათ მიიღეს, და არა მე, ორი თითით პირჯვრისწერის დამამტკიცებელი ანტიმონოფიზიტური ანათემა: "ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, შეჩუენება!" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი"; 1551 წლის მოსკოვის "ასმუხლიანი" კრება).

როგორ, ფიქრობთ, მონოფიზიტებს არ შეეძლოთ ეთქვათ, რა მნიშვნელობა აქვს როგორ გადავიწერთ პირჯვარსო? სიმბოლოებს რომ მნიშვნელობა არ ჰქონდეთ, მათ არც დაიცავდა ეკლესია. მე გეთანხმებით იმაში, რომ არის სიმბოლოები, რომელთა მრავალფეროვნება, თუ ისინი ერთად სახარებისეულ სისავსეს წარმოაჩენენ, მისაღებია, მაგრამ არის კი სამი და ორი თითით პირჯვრისწერის წესები ამდაგვარი მრავალფეროვნების ნიმუში?








მომეჩვენა, რომ ცოტა უხეშად მიპასუხეთ, მე ამის საბაბი არ მომიცია. სულაც არ ვცდილობ თქვენს წარმოჩენას ფანატიკოსად, უბრალოდ აზრი გამოვხატე. რატომ მკადრებთ, რომ ჩემთვის პირჯვრის გამოსახვა თუ გადმოცემები მხოლოდ რიცხვების მიმატებაა, ეს უბრალოდ დავწერე. huh.gif საწყენია, მაგრამ არ მეწყინება. ალბათ თქვენც არ გესიამოვნებოდათ გული რომ მტკენოდა.
მე არ ვამბობ, რომ მნიშვნელობა არა აქვს როგორ გადაისახავ პირჯვარს, უბრალოდ გთხოვთ მიპასუხოთ, რომელი დოგმატი ირღვევა თუ სამი თითით გადაიწერ???

"მე უკვე მერამდენედ და უშედეგოდ ვითხოვ, რაიმე წერილობითი მოწმობის ჩვენებას, სადაც დამტკიცებული იქნებოდა სამი თითით პირვჯრისწერის მართლმადიდებლურობა. ან სახელობითი კურთხევის სისწორე.

არ ასებობს არც ერთი ასეთი მოწმობა! არც ერთი!"

სამი თითით პირჯვრის გადაწერა არც ჩემი გამოგონილია და არც სხვის. ეს ეკლესიამ დაადგინა. ვეცდები მოვიძიო მასალა, რომელიც არსებობს.

"დავუშვათ მე უცოდინარი და უმეცარი ადამიანი ვარ. დავუშვათ, მხოლოდ წერა-კითხვა ვიცი და ამის იქით ვერ გავქაჩავ... რას უნდა ვუსმინო მე? როგორ ფილოსოფოსებენ ადამიანები სხვადასხვა საეკლესიო საკითხზე და უარყოფენ დაწერილ გადმოცემას თუ უნდა ვასრულებდე და განუხრელად მივსდევდე იმას, რაც განწესებულია და ანათემატიზმებითაც კი შემაგრებულია?"

რაც შეეხება არსენ იყალთოელის შეჩვენებას, ეს ეხება მონოფიზიტობას, ანუ შეჩვენებულია ის, ვინც ერთი თითით ისახავს პირჯვარს ანუ მონოფიზიტია. ჩემი აზრით, საქმე ამაშია. თქვენ რას ფიქრობთ? ისევ ისეთივე კატეგორიული ხართ?


"ვის შეუძლია გამამტყუნოს იმაში, რომ მივსდევ დაწერილ კანონს და არ ვერწმუნები იმას, რაც არავის დაუწერია, უსწავლებია და გადმოუცია?

ვის შეუძლია გამამტყუნოს, თუკი არ ვენდობი არავის, ვინც არ წარმომიჩენს წმიდა მამათა მტკიცე მოწმობას?

ნიახური ხომ არ ვარ მეორედ ამოვიდე?

სიცოცხლე ერთხელ მებოძა და მომიტევეთ, თქვენზე მეტად თუ მამათა საეკლესიო განწესებებს დავიცავ და პირჯვარს გადავიწერ ისე, როგორც ისინი იწერდნენ და ითხოვდნენ... თვითონაც მოვინათლები და სხვასაც ისე მოვანათლინებ, როგორც წმიდა მამები ითხოვდნენ ამას...

ვიქნები 100%-ით დარწმუნებული, რომ მონათლული ვარ, რადგან არავინ მარჩიელობს სამგზის შთაფვლითი ნათლობის სისწორეზე, და ასევე 100%-ით დარწმუნებული ვარ, რომ სწორად და გამართულად ვიწერ პირჯვარს, რადგან ზუსტად ვიცი ეს წმიდა მამათა გადმოცემაა.

არ მივიღებ არაფერს ისეთს, რაც არსად გამიგია, არც წმიდა მამათაგან მსმენია და წამიკითხავს....

თქვენ ამბობთ, რა მნიშვნელობა აქვს ორი თითი იქნება თუ სამი, შთაფვლით მოვინათლები თუ წყალპკურებით? და რომ ჰქონდეს მნიშვნელობა? როდის გავარკვიო ეს? განკითხვის დღეს ხომ არა? როდესაც უკვე ყოველივეს გარკვევა დასრულდება, წიგნები გადაიშლება და ყველას მიეზღვება "საქმეთაებრ მათთა"...

აი, ამაზე არ ფიქრობთ თქვენ და საკუთარი "მიგნებებით" მოხიბლულები, ყველანი ერთად განმიკითხავთ...

ღმერთმა გიშველოთ."


არ განგიკითხავთ. ღმერთმა გვიშველოს ყველას!! გეთანხმებით, უნდა ენდო წმინდა მამებს და იყო ფრთხილად, ჯოჯოხეთი მართლა საშიშია. ჩვენც ამას ვიქმთ. უბრალოდ თქვენთვის ჩვენთვის სათაყვანებელი წმინდანები პატივსაცემნი არ არიან მგონი.
მე უბრალოდ ვერ ვხვდები, როგორ შეიძლება ეჭვქვეშ დააყენო უამრავზე უამრავი სასწაული და სიკეთე მხოლოდ თითების წყობის ერთი პატარა გადანაცვლების გამო. განა ეს უარესი საშიშროების მომცველი არ არის? მე მეშინია...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი Jun 20 2010, 09:18 PM
პოსტი #460


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910



ბატონო ნეტვორკ, დავუშვათ კაცხის მაცხოვრის ხატზე არ იკითხება ხსნებული ინიციალები, ეს ხატი შევაჩვენოთ თუ რა ვქნათ? წმინდა იოანე ოქროპირი ხომ ცხადად ამბობს(აფხაზმა რაც დაპოსტა), რომ ერთი თითIთ ხდებოდა ქრისტიანობის ოქროს საუკუნეში პირჯვრის გადასახვა, რაღას ეძიებთ მეტს? მე ისევ ვიმეორებ; საქმე გვაქვს მიზანმიმართულ სიყალბესთან და ვაი იმას, ვინც არ შეწყვეტს ამას. მართლმადიდებელი ეკლესია უცდომელია როგორც პირველ საუკუნეში, როგორც, შუასაუკუნეებში და ახლაც და ასე იქნება მარად.

მე ვიწერ სამი თითით პირჯვარს და ვაღიარებ ჯვარცმულ ქრისტეს, არა ჯვარცმულ სამებას, არამედ მეორე ჰიპოსტასს. არის თუ არა ნათლისღებისას წყალში დაფლვა ქრისტეს სამდღიანი დაფლვის გამეორება? თუ თქვენს ლოგიკას მივყვებით (თითქოს სამი თითI პირჯვრის წერა მოასწავებს სამების ჯვარცმას), მაშინ სამჯერ დაფლვა მოასწავებს სამების დაფლვას და გამოვა, რომ მარტო ერთი ჰიპოსტასი კი არ დაიფლა, არამედ სამივე. ამიტომ ეს ლოგიკა დამღუპველია.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

27 გვერდი V « < 21 22 23 24 25 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 11th September 2025 - 12:07 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი