![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
Tatusi |
![]()
პოსტი
#481
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 18 რეგისტრ.: 9-June 10 წევრი № 8,983 ![]() |
ძველმართლამადიდებელი - მართალი ხართ.
მე ვნახე რამდენიმე ძალიან მნიშვნელოვანი წყარო რომელიც ადასტურებს 2 თითით პირჯვრისწერის სისწორეს: 1. არსენ იყალთოელი 2. პატრიარქი იობი 3. ასმუხლიანი საეკლესიო კრება 4. უამრავი ძველი ხატის ორიგინალი 2 თითის წყობით მაგრამ, ამავდროულად ვერ ვნახე ამ ფორუმზე ვერცერთი (!) დოკუმენტი რომლიც ადასტურებს 3 თითით პირჯვრისწერის სისწორეს: 1....... [იოანე ოქროპირის "1 თითზე" საუბარი, რომც მართლა ერთ თითს გულისხმობდეს, მაინც არ ადასტურებს 3 თითს ! - ეს არ არის არგუმენტი 3 თითისთვის] 2........[ბარბარეს თითით ჯვარის გამოსახვა - არ არის პირჯვრისწერა, ჯვრის გამოსახვა შეიძლება მოხდეს ფუნჯითაც, ჯოხითაც, ჩვენ პირჯვრისწერაზე ვსაუბრობთ და ამიტომ არც ეს არის არგუმენტი 3 თითისთვის!] 3........[ვნახე ხატები ბევრნაირი თითების კომბინაციით, მაგრამ ვერცერთი ვერ ვნახე პირველი 3 თითის შეერთებით!] ფორუმელებო, გამაგებინეთ, როგორ შეიძლება ამის მერე ვიფიქრო, რომ 3 თითია სწორი, და არა 2 თითი? სად არის თქვენი არგუმენტები, წყაროები 3 თითზე? თქვენ მხოლოდ 1 თითზე საუბრობთ.. და საიდან მოვიდა 3 თითი? სადმე ნახსენებია 3 თითი ნიკონამდე, ანუ მე-17 საუკუნემდე? მაჩვენეთ! თქვენ არ ვიცი და მე ვეძებ სიმართლეს, და არ მეშინია მისი აღიარების, იმიტომ რომ ვიცი ღმერთი სიმართლისკენაა და ის ყველაფერზე ძლიერია.. -------------------- უფალო, იესო ქრისტე, ძეო ღვთისაო, შემიწყალე მე ცოდვილი.
|
afxazi |
![]()
პოსტი
#482
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
იმდენი ითქვა ამ თემაში, რომ მე მგონი წრეზე ტრიალი მიდის.
თუ თქვენი სურვილი იქნება დავხურავ. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
agmsarebeli |
![]()
პოსტი
#483
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,206 რეგისტრ.: 14-May 07 წევრი № 1,910 ![]() |
აქ ითხოვეს წმინდა იოანე ოქროპირის ციტატის ხელნაწერი ჩვენება. ეს შესაძლებელია მხოლოდ იმით, რომ მივიდეთ ხელნაწერთა ინსტიტუტში და ადგილზე ვნახოთ და დავრწმუნდეთ კიდევ ერთხელ. მე მზად ვარ ნებისმიერ დროს წაგყვეთ და გაჩვენოთ.
რაც შეეხება ივერიის ღვთისმშობლის ხატის ასლს, რომელიც სიონშია დასვენებული შესრულებულია ათონზე, ივერონში, ათონელი ბერების მიერ. და ეს ხატი ითვლება ,,სამართალმემკვიდრედ" დედნისა. გთავაზობთ წერილის შედგენას და მიწერას ათონის, ივერიის მონასტერში რათა გაირკვეს სიმართლე მათთვის, ვინც რამეს ეჭვობს ამასთან დაკავშირებით. |
agmsarebeli |
![]()
პოსტი
#484
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,206 რეგისტრ.: 14-May 07 წევრი № 1,910 ![]() |
ძველმართლამდიდებელო, შენ ვერ გახდები ამ თემის შემჯამებელი, თითქოს ყველეაფერი გაარკვიეთ და ჩვენც გაგვარკვიეთ. ჩვენი და ზოგადად მართლმადიდებელი ეკლესია არასდროს მიესალმება ჩვენი უძველესი ხატების გაყალბებას(კაცხის მაცხოვარი, ლენჯერის ხარების სცენა, ივერიის ღვთისმშობლის ხატი და სხვა მრავალი), ასევე თქვენს მიერ არაა გათვალისწინებულია ჩვენი უძველესი ხელნაწერები. ამიტომ, თემის შეჯამების უფლება ერ, ან ორ ადამიანს არ აქვს, ეს შეგიძლია თქვენს თავში შეაჯამოთ და გამოიკვლიოთ. დემაგოგია სწორედ ისაა, რომ ათონელთა თარგმანი ეჭვქვეშ დააყენო. თქვენგან განსხვავებით, ჩვენ, რათქმაუნდა მართლმადიდებლურად ვთვლით როგორც სამთითიან წყობას(ცერა, არათითი და შუათითი ), ასევე ისეთ წყობას რასაც თქვენ იცავთ.
მე გელოდებით თქვენ, ძველმართმლმადიდებელო, ნეტვორკ და სხვა ყველას, ვისაც უნდა ხელნაწერთა ნახვა და ასევე ბერძნული ორიგინალისა. |
afxazi |
![]()
პოსტი
#485
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
agmsarebeli
ციტატა ძველმართლამდიდებელო, შენ ვერ გახდები ამ თემის შემჯამებელი ეს ცხადია, რა თქმა უნდა. როგორი ზომის პოსტებიც არ უნდა დადონ (სიდიდე ნაწერისა, ჩემის აზრით, იმის მაჩვენებელია, რომ აზრს ვერ გადმოსცემს წერილის ავტორი და სიდიდით ცდილობს თვაის ახვევას. შეგიძლიათ ამაზე არ შემედაოთ, ეს მხოლოდ ჩემი აზრია), იმ აზრის მომხრეებმა, რომლებიც მხოლოდ ორი თითით პირჯვრის წერას აღიარებენ, რა თქმა უნდა, მე პირადად ოდნავ მაინც ვერ დამარწმუნებენ, რომ მათი აზრი გავიზიარო. აქ ერთი რამეც მინდა ავღნიშნო. კერძოდ ის, რომ თავის აზრს ძველმართლმადიდებლის ნიკით დარეგისტრირებული წევრი იცავს, სხვებისთვის კი ვფიქრობ ნაკლებად ამაღელევებელია ორი თითით აგდაიწერენ პირჯვარს თუ სამით. აქ ერთი რამეცაა. აშკარაა ფაქტების უგულებელყოფა. ობიექტური, რომ ვიყო ვიტყვი, რომ ეს როგორც ერთი, ასევე მეროე მხრიდანაც აშკარად შესამჩნევია. თუკი აქ საუბარია იმაზე, რომ თითების წყობას გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს, სისულელეა იმის მტკიცება, რომ რადგან წმინდა ბარბარემ ერთი თითით გადაწერა ჯვარი მარმარილოს, რომ თითქოს ეს არაფერს ნიშნავს, რადგან თუკი მიწაზე ჯვარს გამოვსახავთ არ გამოვიყენებთ ორ ჯოხს, არამედ ერთს. მაგრამ ამ ორ მაგალითს შორის ის განსხვავებაა, რომ იქ ბარბარემ თითით გამსოახა ჯვარი, მეორე შემთხვევში კი ჯოხია შუამავალი. აქ ისიც აღინიშნა, რომ ეს არ ამტკიცებდა სამი თითით პირჯვრის გადაწერის ფორმას. აქ ეს არც არავის არ უთქვამს. უბრალოდ ხაზი გაესვა იმას, რომ ადრეულ ეკლესიაში ეს ფორმაც მიღებული იყო. ისევე რგორც ოქროპირთან დაკავშირებით. თუკი ორ თითს ასეთი გადამწყვეტი მნიშვნელობა ქონდა, ნუთუ ესოდენ გამოცდილი მოძღვარი, რომლის ქადაგებებსაც ასწეულების განმავლობაში წაიკითხავდა შთამომავლობა, არ დააზუსტებდა და არ იტყოდა, რომ აქ გადატანითი მნიშვნელბით საუბრობდა? მაგრამ ჩვენ ყველაფერი შეგვიძლია ვთქვათ, ვუარყოთ ესა თუ ის არგუმენტი, ხან გადატანითი მნიშვნელობით საუბარი დავაბრალოთ მოძღვარს, ხან რა და ხან რა. ეს არ იქნება ობიექტურობა, ეს იქნება მხოლოდ ის აზროვნება, როგორი აზროვნებაც სექტანტებს ქონდათ და აქვთ (რაც ეწყინა ძველმართლმადიდებელს). სწორედ ასე იქცევიან სექტანტები, ოღონდ სათავისო დაამტკიცონ და ყველაფერზე არიან წამსვლელები. მე არა მქონია აქ რამე იყოს დასამატებელი. ობიექტური მკითხველი მიხვდებოდა სად არის სიმართლე. კიდევ ერთXელ ვამბობ, რომ ჩვენ არ ვუარყოფთ თითების იმ წყობით პირჯვრის გადაწერას, რასაც ძვემართლმადიდებლები აღიარებენ, მაგრამ არ ვამბობთ, რომ მხოლოდ ის არის ერთადერთი. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
(Νικόλαος) |
![]()
პოსტი
#486
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 179 რეგისტრ.: 18-May 10 წევრი № 8,853 ![]() |
ფორუმელებო, გამაგებინეთ, როგორ შეიძლება ამის მერე ვიფიქრო, რომ 3 თითია სწორი, და არა 2 თითი? სად არის თქვენი არგუმენტები, წყაროები 3 თითზე? თქვენ მხოლოდ 1 თითზე საუბრობთ.. და საიდან მოვიდა 3 თითი? სადმე ნახსენებია 3 თითი ნიკონამდე, ანუ მე-17 საუკუნემდე? მაჩვენეთ! თქვენ არ ვიცი და მე ვეძებ სიმართლეს, და არ მეშინია მისი აღიარების, იმიტომ რომ ვიცი ღმერთი სიმართლისკენაა და ის ყველაფერზე ძლიერია.. ძალიან გთხოვ ემოციებს ნუ აყვები, ამის წინა გვერდზეა დავწერე საიდან მოვიდა. სიმბოლოებს ჯადოსნური მნიშვნელობა არ უნდა მიანიჭი, თუ ისინი მწვალებლურ შინაარს არ მოიცავენ. თუ შენ ჩვენ ეკლესიაზე იტყვი უარს, იტყვი კის სქიზმაზე, და უარყოფ უამრავ წმინდანს და წმინდა მამას, იერუსალიმის ცეცხლს და ასე შემდეგ. გთხოვ დაფიქრდი, მოძღვარს დაელაპარაკე და ემოციებს არ აყვე. |
Tatusi |
![]()
პოსტი
#487
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 18 რეგისტრ.: 9-June 10 წევრი № 8,983 ![]() |
(Νικόλαος) აბა რა დროს უნდა გქონდეს ემოცია ადამიანს, ფეხბურთის ყურებისას?
![]() რაც შეეხება მტკიცებულებებს, ვნახე წინა გვერდი მაგრამ იქ არაფერია ნათქვამი ვინ და რის საფუძველზე მიიღო 3 თითით პირჯვრისწერა.. არ წერია, რატომ მადებილებ? თეოდორე კირიელის სიტყვებიც 2 თითს ამართლებს - იქ წერია 2 აღმართული თითიდან ერთი ღვთაებრივ ბუნებას გამოხატავსო და ერთი ადამიანურსო.. ამიტომ მართლა არ აქვს აზრი ამ თემის გაგრძელებას.. მე გული მწყდება რომ არ არსებობს არანაირი საბუთი 3 თითის გასამართლებლად, და მაინც ბევრ ჩვენთაგანი არ ინტერესდება, და ემოცია არ უჩნდება იმასთან დაკავშირებით, თუ რატომ ვიწერთ 3 თითით სქიზმა ის არის ვინც ჭეშმარიტებიდან გადაუხვია, ამიტომ ჯერ კიდევ გასარკვევია რატომ გადავიდნენ 3 თითზე და ვინ არის სქიზმა. ღმერთმა ყველა გადაგვარჩინოს მეგობრებო. -------------------- უფალო, იესო ქრისტე, ძეო ღვთისაო, შემიწყალე მე ცოდვილი.
|
აკაკი |
![]()
პოსტი
#488
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,626 რეგისტრ.: 21-May 09 წევრი № 7,018 ![]() |
Tatusi
ორი აღმართული თითI არ წერია, ორი თითიდან მაღალი თითიო |
ბადრი |
![]()
პოსტი
#489
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,332 რეგისტრ.: 30-October 08 მდებარ.: წყალტუბო წევრი № 5,866 ![]() |
ციტატა მე გული მწყდება რომ არ არსებობს არანაირი საბუთი 3 თითის გასამართლებლად, და მაინც ბევრ ჩვენთაგანი არ ინტერესდება, და ემოცია არ უჩნდება იმასთან დაკავშირებით, თუ რატომ ვიწერთ 3 თითით საეკლესიო გადმოცემა ძალიან დიდი საბუთია. იერარქიას აქვს შეკვრის და გახსნის უფლება. მოციქულთა განწესებით ეპისკოპოსი არ უნდა გაყროდა ცოლს, მაგრამ შემდეგ აიკრძალა ცოლიანის ეპისკოპოსად კურთხევა. 3 თითით პირჯვრის წერით დოგმატი არ ირღვევა, ვაღიარებთ წმიდა სამებას და იესო ქრისტეს ორ ბუნებას. შესაბამისად ვემორჩილები იერარქიას რომელიც ასე მასწავლის. ჩემს ცხონებას მაგ ამბავი არა მგონია ხელს უშლიდეს, ასე რომ არც ვინტერესდები განსაკუთრებით. ვიცი რომ წყლის პკურებით მომნათლავდნენ ალბათ, კომუნისტების დრო იყო და ასეც რომ ინათლებოდა ხალხი მადლობა უფალს. რა მოუნათლავი ვარ მაგიტო? კეთილგონიერებაა საჭირო და არა ყველაფრის პედანტურად შესრულება. ფარისევლები რჯულს ზედმიწევნით ასრულებდნენ გარეგნულად, მაგრამ რჯულის სული ვერ დაინახეს. ასე რომ ვთვლი ძველმართლმადიდებლები კარგი ხალხია სარწმუნეობისთვის რომ მეშურნეობენ, მაგრამ ზედმეტი მოსდით. გადაამლაშეს. -------------------- "უფალო ბაგენი ჩემი აღახვენ და პირი ჩემი იტყოდეს ქებულებასა შენსა"
"ეგრეთცა სარწმუნოებაი, უკუეთუ არა აქუნდენ საქმენი, მკუდარ არს იგი ხოლო." (იაკ 2.17) |
blue night |
![]()
პოსტი
#490
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 114 რეგისტრ.: 3-November 09 წევრი № 7,680 ![]() |
მინდა ჩემი აზრი ვთქვა, იმედია არავის ეწყინება.როდესაც ადამიანი ცდილობს სიმართლე დაიცვას, უხეშობა, დემაგოგია ყოვალად დაუშვებელია. სამწუხაროდ მეძველწესეთა ნაწერებში ეს დავინახე. ამის გამო, თქვენ რომც სიმართლეს ამბობდეთ, მე ნაკლებად მექნებოდა სურვილი ამგვარი სიმართლისმთქმელთა მოსმენის, მთავარი ხომ სიყვარულია. ძალიან გავს ეს დაუსრულებელი კამათი გარეგნული წესების შესახებ, როცა მთავარი ადამიანის შინაგანი მდგომარეობაა, ფარისევლობას, ფარისევლობას, რომელმაც ქრისტე მოკლა.
უამრავი რამ ითქვა, მე იმედი მაქვს არავინ დაბრკოლდება და არავინ გახდება წესების გამაკერპებელი და წმინდა, უძველესი მართლმადიდებელი ეკლესიისგან განდგომილი, რომელსაც ზოგი "ახალმეწესეს" ეძახის, სამწუხაროდ. ქრისტეს ჯვარმა დაგვიფაროს ყველა, რომელიც, პირველ რიგში, უკიდეგანო თავგანწირვისა და სიყვარულის სიმბოლოა, და პირველ რიგში ამასვე მოითხოვს და არა დაუსრულებელ, უაზრო მტკიცებას და კამათს, როგორ გამოვისახოთ იგი. Tatusi სხვათაშორის, მე ძველმართლმადიდებელმა არ თუ ვერ მიპასუხა ჩემს არგუმენტზე. ის ამბობდა, რომ არ შეიძლება პირჯვრის სამი თითით გამოსახვა, რადგან ასე გამოდის, რომ სამება ეცვა ჯვარს. მე დავწერე, რომ ამ ლოგიკით, როცა ორი თითით ისახავ, გამოდის, რომ ქრისტეს ღვთაებრივი ბუნება ჯვარს ეცვა. ასე რომ, ორი თითით გამოსახვაც მცდარი ხდება. აი, ერთერთი არგუმენტი, რომ მათი აზრები, სამწუხაროდ, მოკლებულია ლოგიკას. ![]() რაც შეეხება არსენ იყალთოელს, ამ წმინდა მამას, ჩემი აზრით, სულ სხვა გაგებით აქვს საუბარი შეჩვენებაზე, საქმე მონოფიზიტობას ეხება. ასე რომ, ეს წყაროც არაა მათ მხარეს. მაგრამ, ამავდროულად ვერ ვნახე ამ ფორუმზე ვერცერთი (!) დოკუმენტი რომლიც ადასტურებს 3 თითით პირჯვრისწერის სისწორეს: 1....... [იოანე ოქროპირის "1 თითზე" საუბარი, რომც მართლა ერთ თითს გულისხმობდეს, მაინც არ ადასტურებს 3 თითს ! - ეს არ არის არგუმენტი 3 თითისთვის] ეს არგუმენტია იმისთვის, რომ არ არის გადაულახავი ჩარჩო ორი თითით პირჯვრის გამოსახვა. თუ შეიძლებოდა ერთით, რატომ არ უნდა შეიძლებოდეს სამით, როცა არცერთი დოგმა არ ირღვევა? ჩემთვის პარადოქსია ამ კითხვაზე პასუხის ვერ გაცემა. ![]() |
Tatusi |
![]()
პოსტი
#491
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 18 რეგისტრ.: 9-June 10 წევრი № 8,983 ![]() |
Tatusi ორი აღმართული თითI არ წერია, ორი თითიდან მაღალი თითიო მითხარი რას ნიშნავს "ორი თითი შეკარი, არც ისე გასწორებული"? განა ქვედა ორი თითი ჩვენ გასწორებული გვაქვს? 3 თითით პირჯვრისწერისას ხომ ორი თითი ხელისგულზე გავქვს დადებული.. ასე რომ ეს სწორედ თეოდორე სწორედ 2 თითიან წყობას ასწავლიდა.. კიდევ ერთხელ წაიკითხე და გაიმეორე ყველაფერი რასაც ამბობს, ნახე რა გამოგივა.. blue night ციტატა სხვათაშორის, მე ძველმართლმადიდებელმა არ თუ ვერ მიპასუხა ჩემს არგუმენტზე. ის ამბობდა, რომ არ შეიძლება პირჯვრის სამი თითით გამოსახვა, რადგან ასე გამოდის, რომ სამება ეცვა ჯვარს. მე დავწერე, რომ ამ ლოგიკით, როცა ორი თითით ისახავ, გამოდის, რომ ქრისტეს ღვთაებრივი ბუნება ჯვარს ეცვა. ორბუნებოვანი ქრისტე ეცვა ჯვარს, მაგრამ სხვა იპოსტასები არ ეცვა, და ამიტომ არ შეიძლება 3თითით, ამას გულისხმობდა ის ადამიანი მე როგორც გავიგე.. ციტატა რაც შეეხება არსენ იყალთოელს, ამ წმინდა მამას, ჩემი აზრით, სულ სხვა გაგებით აქვს საუბარი შეჩვენებაზე, საქმე მონოფიზიტობას ეხება. ასე რომ, ეს წყაროც არაა მათ მხარეს. ![]() ციტატა ეს არგუმენტია იმისთვის, რომ არ არის გადაულახავი ჩარჩო ორი თითით პირჯვრის გამოსახვა. თუ შეიძლებოდა ერთით, რატომ არ უნდა შეიძლებოდეს სამით, როცა არცერთი დოგმა არ ირღვევა? ჩემთვის პარადოქსია ამ კითხვაზე პასუხის ვერ გაცემა რა შუაშია გადაულახავი ჩარჩო.. მასე უამრავი რამე კეთდებოდა ეკლესიაში მაგრამ სწორი რომელიც არის ის კანონდება ხოლმე.. მე ვკითხულობ სად, ვინ და როდის დააკანონა 3 თითით პირჯვრისწერა მეთქი, და ამაზე პასუხი არ არსებობს.. აი ეს არის ნამდვილი პარადოქსი.. ![]() ბადრი ციტატა ვიცი რომ წყლის პკურებით მომნათლავდნენ ალბათ, კომუნისტების დრო იყო და ასეც რომ ინათლებოდა ხალხი მადლობა უფალს. რა მოუნათლავი ვარ მაგიტო? სამწუხაროდ, რაც ამ ბოლო დროს მართლმადიდებლური დოკუმენტები წავიკითხე, ყველაფერი იმას ადასტურებს რომ მოუნათლავი ხარ.. ბლუ ნაით ციტატა თქვენ რომც სიმართლეს ამბობდეთ, მე ნაკლებად მექნებოდა სურვილი ამგვარი სიმართლისმთქმელთა მოსმენის, მთავარი ხომ სიყვარულია. რათქმაუნდა სიყვარული უმთავრესია, გინდა ისე გადაიწერე, გინდა ასე, თუ ადამიანის და ღმერთის სიყვარული არ გაქვს ვერ გადარჩები.. მაგრამ რას ნიშნავს ღმერთის სიყვარული თუ არა მისი გზით ცხოვრებას.. მოდი მაშინ არ ვიაროთ ეკლესიაში, ღამის კლუბებში ვათენოთ ღამეები და ვთქვათ "მთავარი ხომ სიყვარულიაო". სწორი იქნება? მოდი დავარჭვიოთ სხვა კანონები და ვთქვათ "რა მოხდა,მთავარი ხომ სიყვარულია".. ეს აბსურდამდე მიიყვანს კაცობრიობას.. ზუსტად არ მახსოვს და მაპატიეთ ციტირებას ვერ ვახდენ, მაგრამ იესოს აქვს ასეთი ნათქვამი - ბევრი მეტყვისო იქო მე ხომ შენი სახელით ვაკეთებდი ამას და იმასო და მე კი ვეტყვი, არ გიცნობ, გადი ჩემგან, მოქმედო ურჯულოებისაო.. ამიტომ წესების დაცვა შენსგან განსხვავებით ჩემთვის ასეთი უმნიშვნელო არ არის .. რა თქმაუნდა იმ პირობით, რომ სიყვარული ორივეს გვაქვს.. -------------------- უფალო, იესო ქრისტე, ძეო ღვთისაო, შემიწყალე მე ცოდვილი.
|
ჯეგე |
![]()
პოსტი
#492
|
![]() ღორონთქ გოგიმორძგვან! ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 231 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: ორბიტა წევრი № 970 ![]() |
ამ საკითხებში საერთოდ ვერ ვერკვევი, მაგრამ მეც და ჩემი შვილიც ისე გადავიწერთ პირჯვარს, როგორც ამას ჩემი დიდი ბაბუა აკეთებდა და როგორც დღეს ეს დადგენილია საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიის მიერ!
-------------------- მუ ჟამს ორდუ წყარქ დოდგინერქ
გომოჩარტუ შარა დო ზღვინდაფით ქიხუტოლუ უჩა ზღვაში ქვარა! ------------------------------------- ჩქიმი ჯიმა ქორექჷდა, ვამიწუა ანწი ვარი, გემიჸუნწი ოჯალეში, დომიხვამი ჸუდე–კარი! |
აკაკი |
![]()
პოსტი
#493
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,626 რეგისტრ.: 21-May 09 წევრი № 7,018 ![]() |
Tatusi
ეგ ტექსტი არის ინგლისურად ნათარგნი, მოღუნული, რომ წერია შესაძლოა მოკეცილი იყოს მანდ... ვინაიდან ორივეს ნიშნავს ის სიტყვა რაც მანდ მოღუნულადაა ნათარგმნი |
netvorc |
![]()
პოსტი
#494
|
![]() ზეზვა ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 154 რეგისტრ.: 14-June 10 მდებარ.: თბილისი წევრი № 9,007 ![]() |
მითხარი რას ნიშნავს "ორი თითი შეკარი, არც ისე გასწორებული"? განა ქვედა ორი თითი ჩვენ გასწორებული გვაქვს? 3 თითით პირჯვრისწერისას ხომ ორი თითი ხელისგულზე გავქვს დადებული.. ასე რომ ეს სწორედ თეოდორე სწორედ 2 თითიან წყობას ასწავლიდა.. კიდევ ერთხელ წაიკითხე და გაიმეორე ყველაფერი რასაც ამბობს, ნახე რა გამოგივა.. blue night ორბუნებოვანი ქრისტე ეცვა ჯვარს, მაგრამ სხვა იპოსტასები არ ეცვა, და ამიტომ არ შეიძლება 3თითით, ამას გულისხმობდა ის ადამიანი მე როგორც გავიგე.. ![]() რა შუაშია გადაულახავი ჩარჩო.. მასე უამრავი რამე კეთდებოდა ეკლესიაში მაგრამ სწორი რომელიც არის ის კანონდება ხოლმე.. მე ვკითხულობ სად, ვინ და როდის დააკანონა 3 თითით პირჯვრისწერა მეთქი, და ამაზე პასუხი არ არსებობს.. აი ეს არის ნამდვილი პარადოქსი.. ![]() ბადრი სამწუხაროდ, რაც ამ ბოლო დროს მართლმადიდებლური დოკუმენტები წავიკითხე, ყველაფერი იმას ადასტურებს რომ მოუნათლავი ხარ.. ბლუ ნაით რათქმაუნდა სიყვარული უმთავრესია, გინდა ისე გადაიწერე, გინდა ასე, თუ ადამიანის და ღმერთის სიყვარული არ გაქვს ვერ გადარჩები.. მაგრამ რას ნიშნავს ღმერთის სიყვარული თუ არა მისი გზით ცხოვრებას.. მოდი მაშინ არ ვიაროთ ეკლესიაში, ღამის კლუბებში ვათენოთ ღამეები და ვთქვათ "მთავარი ხომ სიყვარულიაო". სწორი იქნება? მოდი დავარჭვიოთ სხვა კანონები და ვთქვათ "რა მოხდა,მთავარი ხომ სიყვარულია".. ეს აბსურდამდე მიიყვანს კაცობრიობას.. ზუსტად არ მახსოვს და მაპატიეთ ციტირებას ვერ ვახდენ, მაგრამ იესოს აქვს ასეთი ნათქვამი - ბევრი მეტყვისო იქო მე ხომ შენი სახელით ვაკეთებდი ამას და იმასო და მე კი ვეტყვი, არ გიცნობ, გადი ჩემგან, მოქმედო ურჯულოებისაო.. ამიტომ წესების დაცვა შენსგან განსხვავებით ჩემთვის ასეთი უმნიშვნელო არ არის .. რა თქმაუნდა იმ პირობით, რომ სიყვარული ორივეს გვაქვს.. ძველმართლამდიდებელო, შენ ვერ გახდები ამ თემის შემჯამებელი, თითქოს ყველეაფერი გაარკვიეთ და ჩვენც გაგვარკვიეთ. ჩვენი და ზოგადად მართლმადიდებელი ეკლესია არასდროს მიესალმება ჩვენი უძველესი ხატების გაყალბებას(კაცხის მაცხოვარი, ლენჯერის ხარების სცენა, ივერიის ღვთისმშობლის ხატი და სხვა მრავალი), ასევე თქვენს მიერ არაა გათვალისწინებულია ჩვენი უძველესი ხელნაწერები. ამიტომ, თემის შეჯამების უფლება ერ, ან ორ ადამიანს არ აქვს, ეს შეგიძლია თქვენს თავში შეაჯამოთ და გამოიკვლიოთ. დემაგოგია სწორედ ისაა, რომ ათონელთა თარგმანი ეჭვქვეშ დააყენო. თქვენგან განსხვავებით, ჩვენ, რათქმაუნდა მართლმადიდებლურად ვთვლით როგორც სამთითიან წყობას(ცერა, არათითი და შუათითი ), ასევე ისეთ წყობას რასაც თქვენ იცავთ. მე გელოდებით თქვენ, ძველმართმლმადიდებელო, ნეტვორკ და სხვა ყველას, ვისაც უნდა ხელნაწერთა ნახვა და ასევე ბერძნული ორიგინალისა. აღმსარებელი ივერიის ღვთისმშობლის ხატის დედანი ორჯერ დავდე რომ გენახა, იქ კარგად ჩანს როგორ აქვს მაცხოვარს თითები, თუ გაინტერესებს ნახავ, ასევე დოქიარის დედანი დაგიმოწმა "ძველმართლმადიდებელმა" იქაც მხოლოდ 2 თითი აქვს გაშლილი მაცხოვარს, რაც შეეხება ქართულ ასლს მისი თითების წყობას ჩვენი კანონიკაც (ძველმართლმადიდებლური) აღიარებს მაგრამ, ის დედანის თითების წყობას (მხოლოდ გაშლილ 2 თითს) არ გამოხატავს, დააკვირდი დედანს რომელიც დავდე 2 ჯერ, ასევე რუსულ ასლს მასთან ერთად და მერე ქართულ ასლს. ერთი რამ უნდა ვიცოდეთ, ჩვენ პირჯვრისწერის წესს არ ვაფუძნებთ ერთი წმიდა მამის განმარტებას, არამედ ეკლესიის ზოგად პრაქტიკას. ამიტომაც, წმ. იოანე ოქროპირს, რომ ის ეთქვა, რასაც თქვენ ხედავთ მის ნაწერში, მაინც ვერ იქნებოდა თქვენი პრაქტიკის გამამართლებელი. ჯერ ერთი იმიტომ, რომ სხვა წმიდა მამები, იოანე ოქროპირის თანამედროვენი, მაგ. წმ. ბასილი დიდი და წმ. კირილე იერუსალიმელი პირჯვრისწერას არ ასწავლიდნენ ერთი თითით. წმ. კირილეს პირდაპირ ასე უწერია. "ნუ შეგვრცხვება აღიარება ჯვარცმულისა და შუბლზე აშკარად ვქმნათ თითებით ბეჭედი ჯვარი…". საყოველთაოდ ცნობილია, რომ ბერძნული დიდი რჯულისკანონი ("პიდალიონი")-ს განმარტება მოგვცა წმ. ნიკოდიმოს მთაწმინდელმა, რომელიც წმ. ბასილი დიდის 91 კანონის განმარტებაში, სადაც არის სიტყვები: "სასწაული ჯუარისა სახელისა მიმართ უფლისა ჩუენისა იესუ ქრისტესსა მორწმუნეთა ზედა დაბეჭდუაი ვინ გუასწავა ჩვენ წერით?" (დიდი რჯულისკანონი, "მეცნიერება", თბილისი, 1975 წ., გვ. 506), ბრძანებს, რომ წმ. ბასილი დიდი გულისხმობს ორი თითით პირჯვრისწერას. წმ. ბასილი დიდი იყო იოანე ოქროპირის თანამედროვე და უახლოესი მეგობარი. გარდა ამისა, წმ. იოანე ხელდასხმული იყო წმ. მელეტი ანქიოქიელის მიერ, რომელიც, როგორც უკვე ძველმართლმადიდებელმა აჩვენა, ასწავლიდა ორი თითით პირჯვრისწერას (თუ არ ვცდები, თქვენი ეკლესიის ოფიციალური ჟურნალი "ჯვარი ვაზისაც" კი დაგიმოწმათ). ამგვარად, როგორ არის შესაძლებელი, რომ ოქროპირის ხანაში მარტო ოქროპირი ასწავლიდა ერთი თითით პირჯვრისწერას და სხვები კი სხვაგვარად ასწავლიდნენ? მაგრამ, ასეც რომ იყოს, რა სარგებლობა გამოდის თქვენთვის გაუგებარია. ერთი თითით პირჯვრისწერა უარყო ეკლესიამ და კრებითად დაამტკიცა ორი თითით პირჯვრისწერა და შეაჩვენა ყოველი, ვინც ასე არ დაიწერს პირჯვარს. ხოლო ორი თითით პირჯვრისწერა კრებითად არავის უარუყვია და არავის მოუთხოვია მისი შეცვლა, მოსკოვის 1667 წლის კრების გარდა, რომელსაც ხელმძღვანელობდა პატივაყრილი მიტროპოლიტი პაისი ლიგარიდი, ფარული იეზუიტი და მართლმადიდებლობის მოღალატე. ვინც, სხვათა შორის, თვით ნიკონმაც ამხილა ამ კრებაზე. ასე, რომ თუ ძალიან გაინტერსებს წადი და ნახე ხელნაწერთა ინსტიტუტში წმ. ოქროპირის ხელნაწერი. მე ძალიან მეეჭვება, რომ ოქოპირი მანდ საერთოდ ლაპარაკობდეს პირჯვრისწერაზე. ის უბრალოდ აღნიშნავს, რომ მარტო თითი კი არ არის მნიშვნელოვანი პირჯვრისწერისას, არამედ ის, რომ ადამიანი ყურადღებით, სწორად და გულდასმით იწერდეს პირჯვარს. ამ გაგებითაა აქ სიტყვა "თითი" ნახმარი. სხვაგვარ შემთვევაში, წმ. იოანე ორქოპირი წინააღმდეგობაში მოდის, წმ. მელეტისთან, წმ. კირილესთან, წმ. ბასილისთან და მისი დროის ეკლესიის პრაქტიკასთან, რასაც ამ უდიდესი მოღვაწის და წმინდანის მიმართ ვერ დავუშვებთ. ჩვენი წამოყოლა რათ გინდა? შენ თუ სიმართლე გინდა გაარკვიო მიდი ხელნაწერთა ინსტიტუტში და გაარკვიე, შეაგროვე ძველი წიგნებიდან მასალები და დაგვიპირისპირე, შეგიძლია სურათიც გადაუღო იმ ტექსტს და დაგვიმოწმო, ჩვენ გარკვეულიც გვაქვს ჩვენი თავისთვის და დამტკიცებულიც. და კიდევ არ ჯდება ლოგიკაში ერთი წმინდანი ერთს ამტკიცებდეს და გმობდეს და მეორე მის საპირისპიროს, მაშინ სრული ქაოსი ყოფილა ჭეშმარიტებაში და ეგაა, წაკითხულიდან სწორი აზრის გამოტანაა საჭირო სხვა არაფერი, ვთქვი კიდეც რომელ ერს ახასიათებს ასეთი რამეების დამახინჯებით გადმოცემა. ასე რომ დროებით გისურვებ წარმატებას და საინტერესო "ძველი" მასალების მოპოვებას. "მეც ვეცდები უფრო მეტი დამამტკიცებელი მასალა მოვიძიო" |
netvorc |
![]()
პოსტი
#495
|
![]() ზეზვა ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 154 რეგისტრ.: 14-June 10 მდებარ.: თბილისი წევრი № 9,007 ![]() |
როგორც მამა ჯორჯმა თქვა სიმბოლოები როგორც ჯადოსნური არ უნდა აღვიქვათ, მაგრამ ჩვენს შემთხვევაში,განსხვავებით მონოფიზიტ-მიაფიზიტებისგან არ ვდებთ ამ სიმბოლოში მწვალებლურ შინაარსს. ვისახავთ სამი თითით რითაც ვაღირებთ სამების ერთარსებას და ორი მოხრილი თითით იესო ქრისტეს ორ ბუნებას. აკაკიმ მოიყვანა მაგალითი: თეოდორე კირიელი (393–457) გვაძლევს ინტრუქციას: "ეს არის, თუ როგორ უნდა გადაიწერო პირჯვარი და მიიღო ჯვრის ნიშანი შენი ხელით. შეკარი და დაიჭირე სამი თითი, როგორც თანასწორი, ერთად, წარმოადგენს სამებას: მამა ღმერთი, ძე ღმერთი და სულიწმინდა. ეს არ არის სამი ღმერთი, ეს არის ერთი ღმერთი, სამერთიანი ღმერთი. სახელები განსხვავებულნი აქვთ, მაგრამ ღვთაება ერთი. მამა არასდროს განკაცებულა, ძე განკაცდა, მაგრამ არაა შექმნილი, სულიწმინდა არც განკაცებულა და არც შექმნილა, მაგრამ გამოდის მამისაგან. სამი ერთ ღვთაებაში. თანაბარ დიდებული, პატივცემული და თაყვანისცემული. ისინი მონაწილეობდნენ ყველაფრის შექმნაში, როგორც ანგელოზთა ისე ადამიანთა. ეს არის სიმბოლო და კანონი სამი თითისა. დანარჩენი ორი თითიც ერთად შეკარი მოღუნული, არა სრულიად გასწორებული. ეს არის აღიარება ქრისტეს ორი ბუნებისა, ღვთაებრივისა და ადამიანურისა. ღმერთი მის ღვთაებრიობაში, და ადამიანი მის განხორციელებაში, ორივე სრულყოფილი. მაღალი თითი წარმოადგენს ღვთაებრიობას, და დაბალი ადამიანურობას; ეს გადარჩენის გზა მოდის მაღალი თითიდან დაბლისაკენ. ამიტომ შეჯგუფება ორი თითისა აღქმულია როგორც, თაყვანისცემა ზეციდან ჩვენი ხსნისათვის ჩამოსულისა. ეს არის, თუ როგორ უნდა გამოისახო ჯვარი და გასცე კურთხევა, ისე როგორც წმინდა მამები ბრძანებდნენ." ძველმართლმადიდებელი ამბობდა რომ ორი თითით პირჯვრისწერა ჩვენთან აიკრძალა, რაც ტყუილია, რადგან მოსკოვის საპატრიარქოში დაბრუნებული ძველმორწმუნეები იყენებენ ძველ წესებს და არავინ არაფერს ეუბნება. მაგრამ როგორც ჩანს ეს ნეთვორქისთვის გაუგებარი იყო და ისეთ ხატებს დებდა, სადაც ორი თითით იყვნენ წმინდანები გამოსახული, მაგრამ ვერ გავიგე ამით რა უნდოდა ეთქვა, მე თავიდანვე ვამბობდი რომ ორი თითით პირჯვრისწერა არაა არასწორი და თან სახლშიც მაქვს ხატები სადაც ორი თითით არიან გამოსახული, ასე რომ ნეთვორქ, ნუ შეწუხდები აქ არ მინდა დადება და ჩვენება, სახლშიც შემიძლია ვნახო. შემდეგ იყო კამათი ''ICXC''-ს გამო. მოიყვანეს მაგალითად ანჩისხატის მაგალითი: ![]() მაგრამ რადგან ძველმართლმადიდებელმა კამათი დაიწყო, რომ სამი თითი გაშლილიაო, დავდე ხატი: ![]() ხოლო რაც შეეხება ნეთვორქის ახალდადებულ რუსულ ხატბს, სადაც კარგად ჩანს ასო ხ, ეს იმიტომ, რომ რუსული ხატები რეალისტურია და უფრო ნათლადაა წარმოჩენილი, ხოლო ზემოთ კარგად არ ჩანდა ასო ხ, და ვთქვი, რომ ეს ხატწერის თავისებურება იყო მაგალითად იოანე მაქსიმოვიჩის ხატი, რომელიც ორივე ხელით აკურთხევს, საინტერესოა როგორ დაემთხვა, რომ ეპისკოპოსს ორივე ხელი აქვს აწეული? მაგრამ რადგან კიდევ არ ჩანს ასო ხ, რომელიც შეეძლო მეოცე საუკუნის მხატვარს გამოესახა არ გამოსახა. რადგან თავისებურებაა: ![]() თანაც კიდევ დაიდო სხვა ხატები, მაგალითად აღმსარებელმა დადო მეთორმეტე საუკუნის ხატი: ![]() და აი კიდევ ორი ხატი, სადაც კარგად ჩანს ასო ხ: პირველი - მეოთხე საუკუნის წმ. ნიკიტას ხატი და მეორე მირონმდინარე ხატი, რომელზეც ინფორმაცია არ მაქვს: ![]() ![]() თუნდაც ეს მეჩვიდმეტე საუკუნეში დამკვიდრებულიყო, ნუთუ სქიზმად ღირდა? მამა ჯორჯ აქვარო ჩვენთვის ავტორიტეტს არ წარმოადგენს, მე არ გიმოწმებ ვინმე ძველმართლმადიდებელის ნააზრევს რადგან ისინი თქვენთვის ავტორიტეტს არ წარმოადგენენ, ასევე ნუ მიმოწმებ თანამედროვე ხატწერას, დღეს ბევრი ხატი კანონიკითაც იწერება და დარღვევებითაც, თანამედროვე ხატწერას მე არ გიმოწმებ და ნურც შენ დამიმოწმებ ასეთებს. გითხარი კიდეც თუ ჩემზე კარგად ერკვევი ხატწერაში და თანამედროვე ხატვაში შევეჯობროთ, თუ არადა რაც ჩემზე მეტი არ იცი იმაში ნუ მედავები და მეჯიბრები. ყველა ხატი და დაწერილი კანონი რაც დაგიმოწმეთ იყო ძველი, არცერთი ჩვენი გამოგონილი არ იყო და ასევე ნააზრევი, ჩვენ ვეყრდნობით წმინდა მამების გადმოცემებს და დიდ სჯულის კანონს. კიდევ ვიმეორებ დადეთ "კანონი" სადაც იქნება დაწერილი რომ 2 თითით პირჯვრისწერა შეიცვალა სამით და ამით ბოლო მოეღება ამ დავას. ესენი გადათარგმნეთ კიდევ ერთი დოკუმენტი ![]() ![]() ![]() |
agmsarebeli |
![]()
პოსტი
#496
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,206 რეგისტრ.: 14-May 07 წევრი № 1,910 ![]() |
ხელნაწერთა ინსტიტუტში მე ა რ მჭირდება წასვლა. იქ წავყვები მას, ვისაც ოქროპირის ციტატის არ სჯერა. მაშინ მაჩვენეთ წმინდა იოანე ოქროპირის ხსენებული ციტატის გაბათილება. XII საუკუნის ხატები ხო დავდეთ, კაცხის მაცხოვრის ხატიდან დაწყებული ლენჯერის ფრესკებით დამთავრებული. იქ კი ისეტი წყობაა ასახული რასაც თქვენ არ მიესალმებით. ეს არის დასტური იმისა, რომ არავითარი დოგმატური დარღვევა ხსნებულ საკითხთან დაკავშირებIთ არა არის. რაც შეეხება ივერიის ყოვლადწმინდა ღვთისმშობლის ხატს, მისი კანონიკური ასლი არის სიონის საპატრიარქო ტაძარში დაცული. კიდევ შეგახსენებთ, რომ იგი შექმნილია ბერძნების მიერ და მათზე უკეთ არავინ იცის როგორია დედანში ხსენებული ხატი. კიდევ ერთხელ შეგახენებთ იმასაც, რომ ჩვენ არ უარვყოფთ ისეთ წყობას, რომელსაც თქვენ თვლით მართებულად, მაგრამ საეკლესიო პრაქტიკიდან გამომდინარე ჩვენ ვიცავთ ისეთ ფორმას, როგორიც ეეკლესიამ დაამკვიდრა.
ესეგი სანამ ხელნაწერებს გიხსენებდით მანამდე თურმე წმინდა იოანე ოქროპირი არ წერდა ამ სიტყვებს და ჩვენ გავაყალბეთ, ხოლო მერე იქამდეც მიხვედით, რომ ნაკლები მნიშვნელობა მიკანიჭეტ მას, მემ მგონია საბოლოოდ საერთოდ უარყოთ იგი. დაფიქრდით!!! |
afxazi |
![]()
პოსტი
#497
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
netvorc
ციტატა კიდევ ვიმეორებ დადეთ "კანონი" სადაც იქნება დაწერილი რომ 2 თითით პირჯვრისწერა შეიცვალა სამით და ამით ბოლო მოეღება ამ დავას. მე დარწმუნებული ვარ IV ს-ში რომ გეცხოვრად ბასილი დიდს ან იოანე ოქროპირის ანათემას გამოუცხადებდით ლიტურგიის ახალი სტრუქტურის ჩამოყალიბებისათვის. თუ არ ვცდები ამ ცვლილებას რაღაც კანონი არ აღნიშნავს. არც იმაშI ვარ დარწმუნებული, რომ იესო ქრისტეს მიერ ნაქადაგებ მოძღვრებას მიიღებდით ებრაელები რომ ყოფილიყავით. რატომ უნდა გამომეცხადოს ანათემა ადამიანო, თუკი ჩემი მოქმედებით არ ვარღვევ შინაარსს. რომელი დოგმატი ირღვევა სამი თითით პირჯვრის გადაწერისას. იქნებ გამარკვიო ამაში. agmsarebeli შეეშვი არ ღირს. ჩაგვთვალონ მოღალატეებად და გამყალბებლებად, ამათთვის ხომ მთავარი ვინმესთვის გამყალბებლის იარლიყის მიკერებაა. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
(Νικόλαος) |
![]()
პოსტი
#498
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 179 რეგისტრ.: 18-May 10 წევრი № 8,853 ![]() |
მამა ჯორჯ აქვარო ჩვენთვის ავტორიტეტს არ წარმოადგენს, მე არ გიმოწმებ ვინმე ძველმართლმადიდებელის ნააზრევს რადგან ისინი თქვენთვის ავტორიტეტს არ წარმოადგენენ, ასევე ნუ მიმოწმებ თანამედროვე ხატწერას, დღეს ბევრი ხატი კანონიკითაც იწერება და დარღვევებითაც, თანამედროვე ხატწერას მე არ გიმოწმებ და ნურც შენ დამიმოწმებ ასეთებს. გითხარი კიდეც თუ ჩემზე კარგად ერკვევი ხატწერაში და თანამედროვე ხატვაში შევეჯობროთ, თუ არადა რაც ჩემზე მეტი არ იცი იმაში ნუ მედავები და მეჯიბრები. ყველა ხატი და დაწერილი კანონი რაც დაგიმოწმეთ იყო ძველი, არცერთი ჩვენი გამოგონილი არ იყო და ასევე ნააზრევი, ჩვენ ვეყრდნობით წმინდა მამების გადმოცემებს და დიდ სჯულის კანონს. კიდევ ვიმეორებ დადეთ "კანონი" სადაც იქნება დაწერილი რომ 2 თითით პირჯვრისწერა შეიცვალა სამით და ამით ბოლო მოეღება ამ დავას. არ გეჯიბრები ხატწერაში და შენი სიტყვებიდან გამომდინარე ვაღიარებ რომ ხატწერაში ჩემზე კარგად ერკვევი, ხატმწერი არც ვარ, და რომც ვიყო არც არავის ''შევეჯიბრებოდი'' ხატწერაში. და ეს მეოთხე საუკუნის სასწაულმოქმედი ხატი, რომელიც წმინდა მოწამე ნიკიტამ სიზმარში ნახა იესო ჯვრით,ზუსტად ისე როგორც ამ ხატზეა არაა ძველი? რატომ უკეთებთ იგნორს ამ ხატს? ![]() ან ამ სასწაულმოქმედ მირონმდინარე ხატზე რას იტყვი? აქ მგონი ხტწერაში ჩახედულობა არცაა საჭირო: ![]() მამა ჯორჯის მესიჯი იმისთვის კი არ დავწერე რომ ვიღაცისთვის ავტორიტეტია უბრალოთ მას უნდოდა ეთქვა: სამი თითით პირჯვრისწერა მიიღო თითქმის მთელმა ეეკლესიამ. მაგრამ ეს არ ნიშნავს რომ ჩვენ არ ვეთანხმებით ძველ ხერხს და ძველ კანონიკურ ტრადიციებს, ისინი იცვლება, მაგალითად ეპისკობოსებს რომ დავითნი ზეპირად უნდა ეთქვათ, ან მათ შეეძლოთ ცოლის ყოლა. ეკლესიას ჭირდება ცვლილებები და ცვლის ჩვენი გულისთვის. ანუ ჩვენ არ უარვყოფთ ძველს, უბრალოთ ახალსაც ვიღებთ, თუ ეს სიახლე არ ეწინააღმდეგება ჩვენს სარწმუნოებას. შეიძლება პირჯვის თითების შეცვლას ადამიანმა შეხედოს კიდევ როგორც გამოცდას ჩვენი მორჩილებისა: შეგვიძლია მივიღოთ ის რასაც ეკლესია გვიკარნახებს, თუ ვიფიქროთ, რომ ჩვენი აზრი უფრო სწორია, ვიდრე ერთობლივი აზრი მღვდელთმთავრებისა. ძველმორწმუნეები რუსეთში ასეულობით წლები სქიზმაში ცხოვრობდნენ და ახლაც ცხოვრობენ, მაგრამ ბევრი მათგანი მონანიებული დაბრუნდა, თბილადაც მიიღეს ეკლესიაში და ნებაც დართეს თავიანთი ტრადიციების გაგრძელებისა. _ანუ აქ ელემენტარულად, ეკლესიის მორჩIლებაზეა ლაპარაკი, და თუ ნიკონმა რაღაც დააშავა, რა ეკლესიის ბრალია? ნიკონი მთლიანი ეკლესიაა? ამის გამო თურმე სხვა ადგილობრივ ეკლესიებთანაც უნდა გაწყვიტო კავშირი და სქიზმაში წახვიდე? ძალიან მნიშვნელოვანია გავიგოთ როგორ განვითარდა ჩვენი ტრადიციები. უთუოდ ჭეშმარიტი არის ეკლესიის დოგმები. ისინი არის შეუცვლელი და უდავო საკითხები ღმერთის უცვლელი ჭეშმარიტებისა, მაგრამ ჩვენ ვიცით, რომ დოგმებიც კი ასე ვთქვათ ''განიწმინდა,'' მაგალითად ენა კომუნიკაციისა წმინდა სამების პირებთან და მათ ბუნებასთან შეიცვალა მესამე და მეოთხე მსოფლიო საეკლესიო კრებებზე. მაგრამ ნიშნავს ეს რომ ჭეშმარიტება დოგმისა შეიცვალა? არა! ის იყო ცნობება ჭეშმარიტებაში. ჩვენ არ უნდა ავურიოთ სიმბოლო ჭეშმარიტებაში. [b]_აი ეგაა რომ სიმბოლოს ურევთ ჭეშმარიტებაში. შეუცვლელია ეკლესიის დოგმები, მაგრამ კანონების შეცვლა, თუ მათი შეცვლა აკრძალული არაა და მწვალობლურ ხასიათს არ მიიღებს, შეიძლება. [/b] მე გული მწყდება რომ არ არსებობს არანაირი საბუთი 3 თითის გასამართლებლად, და მაინც ბევრ ჩვენთაგანი არ ინტერესდება, და ემოცია არ უჩნდება იმასთან დაკავშირებით, თუ რატომ ვიწერთ 3 თითით და ადამიანი როცა იწერს პირჯვარს შუბლიდან მუცელზე, მარცხნივ და მარჯვნივ, არ აქვს მნიშვნელობა ორი აწეული ტითით ან ორი მოხრილით (ანუ თქვენნაირად თუ ჩვენნაირად) გამოხატავს სამების ერთიანობას და ქრისტეს ორ ბუნებას, ორივე შემთხვევაში, და როგორც თქვეს (თუ არ ვცდები ძველმართლმადიდებელმა) მთელი ხელი მონაწილეობს პირჯვრის წწერაში, ანუ მნიშვნელობა იმას კი არ აქვს არა შუბლზე რას მიიდებ, არამედ მაჯით რას გამოხატავ, თითებით რას გამოხატავ. ანუ როცა ძველმართლმადიდებელი ამბობს რომ: მაგით (სამი თითით) გამოდის რომ ქრისტე კი არ ეცვა ჯვარს არამედ... (აღარ დავაბოლოვებ) მაშინ თუ მთელი მაჯით ვიწერთ ხელს და სამი თითი შეერთებული გვაქვს, თუნდაც მაშინ როცა ორი აწეული იყოს, მაშინ ძველმართლმადიდებელის სიტყვებიდან რომ ვიმსჯელოთ აქაც, მხოლოდ ქრისტე კი არ ეცვა ჯვარს, არამედ... (არც ახლა დავაბოლოვებ, ღმერთო მაპატიე) რადგან ის სამი თითიც მაჯის ნაწილია. ჩვენს შემთხვევაში შეიცვალა წყობა და არა შინაარსი. და ამას მიხვდა ძალიან ბევრი ძველმორწმუნე, დღეს ჩვენი სულიერი ძმები არიან, მაგრამ არავის დაუშლია ძველი ტრადიციების გაგრძელება, მათ სორის ორი თითით პირჯვრისწერა. |
sopo... |
![]()
პოსტი
#499
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 808 რეგისტრ.: 21-August 08 წევრი № 5,502 ![]() |
ვფიქრობ ცოტა ანალიზის უნარი ვისაც აქვს არ გაუჭირდება არც შეჯამება და არც დასკვნის გამოტანა,
როცა უამრავი წმინდანი წმ მელეტი, წმ თეოდორე ხელის თითებით გვასწავლის სამების და ქრისტეს ორი ბუნების გამოსახვას, და რომელი თითებით მოხდება ეს ამაზე დავა ჯანსაღ აზრს მოკლებულია.. თუ გვაქვს არსენ იყალთოელი ანუ ეკლესიის პოზიცია, დღეს გვაქვს დღევანდელი ეკლსიის მთელი მართლმადიდებელი სამყაროს მიერ მიღებული და აღიარებული კანონი სამი თითით პირჯვრისწერაზე, თუ გვაქვს პატრიარქის სიტყვა, დღეს ყველა პატრიარქი სამი თითით იწერს პირჯვარს, თუ გვყავს წმინდანები რომლებიც ორი თითით იწერდნენ პირჯვარს, გვყავს ასევე წმინდანები რომლებიც იწერდნენ ერთით და მეჩვიდმეტე საუკუნის მერე უამრავი და უამრავი მართლმადიდებლური ეკლესიის მნათობი წმინდანი იწერს სამი თითით, დასაფიქრებელია რატომ არცერთ მათგანს არ გაუჩნდა ეჭვი ამის შესახებ, წმ ნილოს მინრონმდინარე, წმ ეგნატე ბრიანჩანინოვი, წმ სერაფიმე, წმ იოსები, მამა გაბრიელი, რომელი ერთი ჩმოვთვალო და ადამინი რომ ჯვრის გამოსახვისას თითების გამო წმინდანებს არ მიიჩნევ არაფრად, არც ეკლესიას , არც ეკლესიის წინამძღვრებს არვიცი რა ვთქვა.. ჩვენ გვაქვს ცოცხალი სარწუნოება და გვწყურია ქრისტე, ხოლო ვისაც რომელიღაც საუკუნეში გაყინული კანონების ხედვა უნდა მისი ასარჩევია.. და თუ სამი თითით პირჯვრისწერის შიშზე მიდგა საქმე - სამოციქულოში, უამრავ კანონში შავით თეთრზე გვიწერია წინამძღვრის და ეკლესიის დაუმორჩილებლობის სიმძიმეზე, საუკუნო წარწყედა, განკვეთა .. ნუ არვიცი განსჯის უნარი ვისაც აქვს და ღმერთს ეძებს მონახავს თავის გზას.. |
blue night |
![]()
პოსტი
#500
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 114 რეგისტრ.: 3-November 09 წევრი № 7,680 ![]() |
'sopo...
გაიხარე, სოფო!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 10th September 2025 - 08:18 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი