![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
blue night |
![]()
პოსტი
#501
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 114 რეგისტრ.: 3-November 09 წევრი № 7,680 ![]() |
Tatusi
blue night ორბუნებოვანი ქრისტე ეცვა ჯვარს, მაგრამ სხვა იპოსტასები არ ეცვა, და ამიტომ არ შეიძლება 3თითით, ამას გულისხმობდა ის ადამიანი მე როგორც გავიგე.. საერთოდ მოდით დავიწყოთ იქიდან, რომ სამება განუყოფელია. ქრისტე როცა ჯვარს ეცმოდა, იგი პიროვნულად სამების ორ ჰიპოსტასტან ერთად ჰგიებდა. მე ასე მესმის. თუნდაც ამიტომ არ არის შეცდომა პირჯვრის სამი შეერთებული თითით გამოსახვა. სამწუხაროდ მე ისტორია არ ვიცი, როდიდან და რატომ იწერდნენ პირჯვარს სამი თითით. ვეცდები ზუსტად გავიგო და შენც გითხრა. მაგრამ ფაქტია, რომ უდიდესი წმინდანები ასე იწერდნენ და დღესაც ასე იწერენ. განა ეს საკმარისი არაა?? ორბუნებოვანი ქრისტე ეცვა ჯვარს, კი ბატონო, მაგრამ თუ სამი თითით პირჯვრის წერისას გამოდის, რომ სამება ეცვა ჯვარს, როგორც იმ ადამიანმა თქვა, მისი ლოგიკით გამოდის რომ ქრისტეს ღვთაებრივი ბუნებაც ჯვარს ეცვა, როცა პირჯვარს ორი თითით ისახავ. ე.ი. მათი ლოგიკა მცდარია, სამწუხაროდ. ":) რა მნიშვნელობა აქვს ვის ეხება? პავლე მოციქული რადგან სხვას წერდა წერილებს, ის ჩვენ არ გვეხება? რა შუაშია გადაულახავი ჩარჩო.. მასე უამრავი რამე კეთდებოდა ეკლესიაში მაგრამ სწორი რომელიც არის ის კანონდება ხოლმე.. მე ვკითხულობ სად, ვინ და როდის დააკანონა 3 თითით პირჯვრისწერა მეთქი, და ამაზე პასუხი არ არსებობს.. აი ეს არის ნამდვილი პარადოქსი.. ![]() მე ვგულისხმობ არა ვის ეხება, არამედ რას ეხება. აქ ლაპარაკია იმაზე, რომ მონიფიზიტები არიან შეჩვენებულნი და არა სამი თითით გადამწერები. ან რატომ და როგორ უნდა შეეჩვენებინდა წმინდა არსენს სამი თითით პირჯვრის წერა, როცა ასეთი ტრადიცია საერთოდ არ არსებობდა იმ დროს. ასე არაა? [i]"ბლუ ნაით რათქმაუნდა სიყვარული უმთავრესია, გინდა ისე გადაიწერე, გინდა ასე, თუ ადამიანის და ღმერთის სიყვარული არ გაქვს ვერ გადარჩები.. მაგრამ რას ნიშნავს ღმერთის სიყვარული თუ არა მისი გზით ცხოვრებას.. მოდი მაშინ არ ვიაროთ ეკლესიაში, ღამის კლუბებში ვათენოთ ღამეები და ვთქვათ "მთავარი ხომ სიყვარულიაო". სწორი იქნება? მოდი დავარჭვიოთ სხვა კანონები და ვთქვათ "რა მოხდა,მთავარი ხომ სიყვარულია".. ეს აბსურდამდე მიიყვანს კაცობრიობას.. " მე ეს არც მიგულისხმია. ისე, ვინც ეკლესიაში არ დადის და ღამის კლუბში ათენებს ღამეებს, უფრო ღვთის გზით შეიძლება ცხოვრობდეს ვიდრე ის ვინც თითქოს ეკლესიაში დადის და ღამის კლუბი არ უყვარს. უბრალოდ, ასეთი ბოდიში, მაგრამ უაზრო კატეგორიულობა გარეგნულ წესებთან მიმართებით და განსაკუთრებით, უხეშობა ცოტათი ფარისევლობას მახსენებს. "ზუსტად არ მახსოვს და მაპატიეთ ციტირებას ვერ ვახდენ, მაგრამ იესოს აქვს ასეთი ნათქვამი - ბევრი მეტყვისო იქო მე ხომ შენი სახელით ვაკეთებდი ამას და იმასო და მე კი ვეტყვი, არ გიცნობ, გადი ჩემგან, მოქმედო ურჯულოებისაო.. ამიტომ წესების დაცვა შენსგან განსხვავებით ჩემთვის ასეთი უმნიშვნელო არ არის .. რა თქმაუნდა იმ პირობით, რომ სიყვარული ორივეს გვაქვს.." მემგონი პირიქით, აქ იმაზეა ლაპარაკი, რომ წესებს შეიძლება აღასრულებდე, ეზიარებოდე კიდეც, მაგრამ გულით უსჯულო იყო. წესები მნიშვნელოვანია ჩემთვისაც, მაგრამ წესების გაკერპება არ მეჩვენება სწორად. ![]() ![]() |
netvorc |
![]()
პოსტი
#502
|
![]() ზეზვა ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 154 რეგისტრ.: 14-June 10 მდებარ.: თბილისი წევრი № 9,007 ![]() |
არ გეჯიბრები ხატწერაში და შენი სიტყვებიდან გამომდინარე ვაღიარებ რომ ხატწერაში ჩემზე კარგად ერკვევი, ხატმწერი არც ვარ, და რომც ვიყო არც არავის ''შევეჯიბრებოდი'' ხატწერაში. და ეს მეოთხე საუკუნის სასწაულმოქმედი ხატი, რომელიც წმინდა მოწამე ნიკიტამ სიზმარში ნახა იესო ჯვრით,ზუსტად ისე როგორც ამ ხატზეა არაა ძველი? რატომ უკეთებთ იგნორს ამ ხატს? ![]() ან ამ სასწაულმოქმედ მირონმდინარე ხატზე რას იტყვი? აქ მგონი ხტწერაში ჩახედულობა არცაა საჭირო: ![]() მამა ჯორჯის მესიჯი იმისთვის კი არ დავწერე რომ ვიღაცისთვის ავტორიტეტია უბრალოთ მას უნდოდა ეთქვა: სამი თითით პირჯვრისწერა მიიღო თითქმის მთელმა ეეკლესიამ. მაგრამ ეს არ ნიშნავს რომ ჩვენ არ ვეთანხმებით ძველ ხერხს და ძველ კანონიკურ ტრადიციებს, ისინი იცვლება, მაგალითად ეპისკობოსებს რომ დავითნი ზეპირად უნდა ეთქვათ, ან მათ შეეძლოთ ცოლის ყოლა. ეკლესიას ჭირდება ცვლილებები და ცვლის ჩვენი გულისთვის. ანუ ჩვენ არ უარვყოფთ ძველს, უბრალოთ ახალსაც ვიღებთ, თუ ეს სიახლე არ ეწინააღმდეგება ჩვენს სარწმუნოებას. შეიძლება პირჯვის თითების შეცვლას ადამიანმა შეხედოს კიდევ როგორც გამოცდას ჩვენი მორჩილებისა: შეგვიძლია მივიღოთ ის რასაც ეკლესია გვიკარნახებს, თუ ვიფიქროთ, რომ ჩვენი აზრი უფრო სწორია, ვიდრე ერთობლივი აზრი მღვდელთმთავრებისა. ძველმორწმუნეები რუსეთში ასეულობით წლები სქიზმაში ცხოვრობდნენ და ახლაც ცხოვრობენ, მაგრამ ბევრი მათგანი მონანიებული დაბრუნდა, თბილადაც მიიღეს ეკლესიაში და ნებაც დართეს თავიანთი ტრადიციების გაგრძელებისა. _ანუ აქ ელემენტარულად, ეკლესიის მორჩIლებაზეა ლაპარაკი, და თუ ნიკონმა რაღაც დააშავა, რა ეკლესიის ბრალია? ნიკონი მთლიანი ეკლესიაა? ამის გამო თურმე სხვა ადგილობრივ ეკლესიებთანაც უნდა გაწყვიტო კავშირი და სქიზმაში წახვიდე? ძალიან მნიშვნელოვანია გავიგოთ როგორ განვითარდა ჩვენი ტრადიციები. უთუოდ ჭეშმარიტი არის ეკლესიის დოგმები. ისინი არის შეუცვლელი და უდავო საკითხები ღმერთის უცვლელი ჭეშმარიტებისა, მაგრამ ჩვენ ვიცით, რომ დოგმებიც კი ასე ვთქვათ ''განიწმინდა,'' მაგალითად ენა კომუნიკაციისა წმინდა სამების პირებთან და მათ ბუნებასთან შეიცვალა მესამე და მეოთხე მსოფლიო საეკლესიო კრებებზე. მაგრამ ნიშნავს ეს რომ ჭეშმარიტება დოგმისა შეიცვალა? არა! ის იყო ცნობება ჭეშმარიტებაში. ჩვენ არ უნდა ავურიოთ სიმბოლო ჭეშმარიტებაში. [b]_აი ეგაა რომ სიმბოლოს ურევთ ჭეშმარიტებაში. შეუცვლელია ეკლესიის დოგმები, მაგრამ კანონების შეცვლა, თუ მათი შეცვლა აკრძალული არაა და მწვალობლურ ხასიათს არ მიიღებს, შეიძლება. [/b] და ადამიანი როცა იწერს პირჯვარს შუბლიდან მუცელზე, მარცხნივ და მარჯვნივ, არ აქვს მნიშვნელობა ორი აწეული ტითით ან ორი მოხრილით (ანუ თქვენნაირად თუ ჩვენნაირად) გამოხატავს სამების ერთიანობას და ქრისტეს ორ ბუნებას, ორივე შემთხვევაში, და როგორც თქვეს (თუ არ ვცდები ძველმართლმადიდებელმა) მთელი ხელი მონაწილეობს პირჯვრის წწერაში, ანუ მნიშვნელობა იმას კი არ აქვს არა შუბლზე რას მიიდებ, არამედ მაჯით რას გამოხატავ, თითებით რას გამოხატავ. ანუ როცა ძველმართლმადიდებელი ამბობს რომ: მაგით (სამი თითით) გამოდის რომ ქრისტე კი არ ეცვა ჯვარს არამედ... (აღარ დავაბოლოვებ) მაშინ თუ მთელი მაჯით ვიწერთ ხელს და სამი თითი შეერთებული გვაქვს, თუნდაც მაშინ როცა ორი აწეული იყოს, მაშინ ძველმართლმადიდებელის სიტყვებიდან რომ ვიმსჯელოთ აქაც, მხოლოდ ქრისტე კი არ ეცვა ჯვარს, არამედ... (არც ახლა დავაბოლოვებ, ღმერთო მაპატიე) რადგან ის სამი თითიც მაჯის ნაწილია. ჩვენს შემთხვევაში შეიცვალა წყობა და არა შინაარსი. და ამას მიხვდა ძალიან ბევრი ძველმორწმუნე, დღეს ჩვენი სულიერი ძმები არიან, მაგრამ არავის დაუშლია ძველი ტრადიციების გაგრძელება, მათ სორის ორი თითით პირჯვრისწერა. მაგ ხატს იგნორს არ ვუკეთებ, იმასაც გეტყვი ეგ ხატი დედანი არაა, მასეთი ფორმით დღემდე ვერ მოვიდოდა, გითხარი კიდეც დედანი დაგედო, მეორე იმას ვიტყვი რომ ჩემს დადებულ ხატებს უკეთებთ იგნორს რამდენი ძველი ხატი ავტვირთე, სადაც მარიამ ეგვიპტელი ღვთისმშობელი 2 თითით იწერენ პირჯვარს. არცერთმა თვენგანმა არ დადო კანონი იმის შესახებ რომ 2 თითით პირჯვრისწერა იცვლება სამით, Νικόλαος იქნებ შენ მაინც დადო ეს კანონი? დადე კანონი სადაც შავით თეთრზე იქნება დაწერილი რომ ამა და ამ კრების დროს შეიცვალა პირჯვრისწერა, ანუ 2 თითი შეიცვალა სამი თითით. ხვალ დავდებ თითების წყობის სრულ განხილვას რას ნიშნავს სხვადასხვა ფორმის თითების წყობა ხატებში როდის შემოვიდა ესა თუ ის წყობა, ეს არის სანკტ პეტერბურგის სასულიერო აკადემიის (ოფიციალური ეკლესიის) სტუდენტის ნაშრომი, იმის თქმა მინდა რომ ვინც წერს თითების წყობაზე ძველართლმადიდებელი არაა პირიქით, მერე მაინც დაიჯერებთ ალბათ, რაც მთავარია თავის ნააზრევს არ წერს არამედ კვლევას. |
netvorc |
![]()
პოსტი
#503
|
![]() ზეზვა ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 154 რეგისტრ.: 14-June 10 მდებარ.: თბილისი წევრი № 9,007 ![]() |
netvorc მე დარწმუნებული ვარ IV ს-ში რომ გეცხოვრად ბასილი დიდს ან იოანე ოქროპირის ანათემას გამოუცხადებდით ლიტურგიის ახალი სტრუქტურის ჩამოყალიბებისათვის. თუ არ ვცდები ამ ცვლილებას რაღაც კანონი არ აღნიშნავს. არც იმაშI ვარ დარწმუნებული, რომ იესო ქრისტეს მიერ ნაქადაგებ მოძღვრებას მიიღებდით ებრაელები რომ ყოფილიყავით. რატომ უნდა გამომეცხადოს ანათემა ადამიანო, თუკი ჩემი მოქმედებით არ ვარღვევ შინაარსს. რომელი დოგმატი ირღვევა სამი თითით პირჯვრის გადაწერისას. იქნებ გამარკვიო ამაში. agmsarebeli შეეშვი არ ღირს. ჩაგვთვალონ მოღალატეებად და გამყალბებლებად, ამათთვის ხომ მთავარი ვინმესთვის გამყალბებლის იარლიყის მიკერებაა. იცი რას გეტყი, ვინ ვის არ მიიღებდა საკითხავია, ალბათ ნინო წმინდის დროს რომ გეცხოვრა სულ მცირე საქართველოდან გააძევებდი, დააბრალებდი დიდი არმაზის და შენი მამაპაპის კერპების შეურაწყოფას, ანათემას კიდევ მე არავის ვუცხადებ, არც დზველმართლმადიდებელი, მემგონი კითხულობ და აზრები ნაწერიდან ვერ გამოგაქვს, "ძველმართლმადიდებელი" წერდა არა თავის აზრებს არამედ წმინდანთა კანონებს და წყევლებს ვინც რამეს დაარღვევდა, ის შენი საქმეა შენ რამდენად თვლი არღვევ თუ არა. და კიდევ მე უკვე რამდენჯერმე ვთქვი რომ თუ 3 თითით პირჯვრისწერა ჭეშმარიტია უნდა არსებობდეს კანონი, დადე კანონი სადაც ეწერება რომ 2 თთითით პირჯვვრისწერა ამა და ამ დღიდან იცვლება და კანონდება 3 თითით პირჯვრისწერა. ამდენი ხანია ვდავობთ და ერთ თქვენგანსაც არ დაუდია საბუთი, სადაც ეწერება რომ 3 თითით პირჯვრისწერა კანონიერია. დადეთ საბუთი რომელ კრებაზე მიიღეს ეს კანონი |
netvorc |
![]()
პოსტი
#504
|
![]() ზეზვა ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 154 რეგისტრ.: 14-June 10 მდებარ.: თბილისი წევრი № 9,007 ![]() |
საეკლესიო გადმოცემა ძალიან დიდი საბუთია. იერარქიას აქვს შეკვრის და გახსნის უფლება. მოციქულთა განწესებით ეპისკოპოსი არ უნდა გაყროდა ცოლს, მაგრამ შემდეგ აიკრძალა ცოლიანის ეპისკოპოსად კურთხევა. 3 თითით პირჯვრის წერით დოგმატი არ ირღვევა, ვაღიარებთ წმიდა სამებას და იესო ქრისტეს ორ ბუნებას. შესაბამისად ვემორჩილები იერარქიას რომელიც ასე მასწავლის. ჩემს ცხონებას მაგ ამბავი არა მგონია ხელს უშლიდეს, ასე რომ არც ვინტერესდები განსაკუთრებით. ვიცი რომ წყლის პკურებით მომნათლავდნენ ალბათ, კომუნისტების დრო იყო და ასეც რომ ინათლებოდა ხალხი მადლობა უფალს. რა მოუნათლავი ვარ მაგიტო? კეთილგონიერებაა საჭირო და არა ყველაფრის პედანტურად შესრულება. ფარისევლები რჯულს ზედმიწევნით ასრულებდნენ გარეგნულად, მაგრამ რჯულის სული ვერ დაინახეს. ასე რომ ვთვლი ძველმართლმადიდებლები კარგი ხალხია სარწმუნეობისთვის რომ მეშურნეობენ, მაგრამ ზედმეტი მოსდით. გადაამლაშეს. კარგია რაღაცეებში რომ ერკვევი მაგრამ კანონის დაცვა არც ჩემი მოგონილია და არც "dzvelmartlmadidebelis" და საერთოდ არც ძველმართლმადიდებლობის, კანონები დაწერეს და დაამტკიცეს თავის დროზე წმინდანებმა, წმინდანთა კანონები რასაც ითხოვენ ჩვენგან იმას ვიცავთ და არაფერ ზედმეტს. შენც გეტყვი როგორც სხვებს თუ 3 თითით პირჯვრისწერა მაცხოვნებელია დადე კანონი, ასეთი კანონი უნდა მიეღოთ დაახლოებით მე 15 - 16 საუკუნეში, თუ არ არსებობს ასეთი კანონი მაშინ არ არსებობს მაცხოვნებელი 3 თითით პირჯვრისწერა |
A.v.B |
![]()
პოსტი
#505
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 427 რეგისტრ.: 8-March 10 წევრი № 8,338 ![]() |
ესეიგი 3 თითით რომ ვიწერ პირჯვარს რა მერე რო ?
![]() |
netvorc |
![]()
პოსტი
#506
|
![]() ზეზვა ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 154 რეგისტრ.: 14-June 10 მდებარ.: თბილისი წევრი № 9,007 ![]() |
ხელნაწერთა ინსტიტუტში მე ა რ მჭირდება წასვლა. იქ წავყვები მას, ვისაც ოქროპირის ციტატის არ სჯერა. მაშინ მაჩვენეთ წმინდა იოანე ოქროპირის ხსენებული ციტატის გაბათილება. XII საუკუნის ხატები ხო დავდეთ, კაცხის მაცხოვრის ხატიდან დაწყებული ლენჯერის ფრესკებით დამთავრებული. იქ კი ისეტი წყობაა ასახული რასაც თქვენ არ მიესალმებით. ეს არის დასტური იმისა, რომ არავითარი დოგმატური დარღვევა ხსნებულ საკითხთან დაკავშირებIთ არა არის. რაც შეეხება ივერიის ყოვლადწმინდა ღვთისმშობლის ხატს, მისი კანონიკური ასლი არის სიონის საპატრიარქო ტაძარში დაცული. კიდევ შეგახსენებთ, რომ იგი შექმნილია ბერძნების მიერ და მათზე უკეთ არავინ იცის როგორია დედანში ხსენებული ხატი. კიდევ ერთხელ შეგახენებთ იმასაც, რომ ჩვენ არ უარვყოფთ ისეთ წყობას, რომელსაც თქვენ თვლით მართებულად, მაგრამ საეკლესიო პრაქტიკიდან გამომდინარე ჩვენ ვიცავთ ისეთ ფორმას, როგორიც ეეკლესიამ დაამკვიდრა. ესეგი სანამ ხელნაწერებს გიხსენებდით მანამდე თურმე წმინდა იოანე ოქროპირი არ წერდა ამ სიტყვებს და ჩვენ გავაყალბეთ, ხოლო მერე იქამდეც მიხვედით, რომ ნაკლები მნიშვნელობა მიკანიჭეტ მას, მემ მგონია საბოლოოდ საერთოდ უარყოთ იგი. დაფიქრდით!!! შენ თუ მე 12 საუკუნის ხატები დამიმოწმე, მე 9 საუკუნის ივერიის ღვთისმშობლის ხატი დაგიმოწმე "დედანი" , რაც შეეხება ოქროპირს გეტყვი კიდევ, იუანე ოქროპირს ხელი წმ. მელეტი ანტიოქიელმა დაასხა რომელიც 2 თითით პირჯვრისწერას ასწავლიდა კანონიკურად, ასევე მათივე მედროვე ორი წმინდანი წმ. ბასილი დიდი და წმ. კირილე იერუსალიმელი ასწავლიდნენ 2 თითით პირჯვრისწერას, აქვე სამი წმინდანი ერთი წმინდანის წინააღმდეგობაში მოდის, ეს შენი ნებაა სამ დიდ წმინდანს ენდობი თუ ერთ დიდ წმინდანს, მე დარწმუნებული ვარ ოქროპირი "თითში" ერთი თითით პირჯვრისწერას არ გულისხმობდა იმიტომ რომ, ასეთი ერთი თითით პირჯვრისწერა წმინდანებმა დაგმეს და შეაჩვენეს მონოფიზიტების შემთხვევაში. მე ყველაფერი გარკვეული მაქვს, შენ გაარკვიე რამდენად სწორად იწერ პირჯვარს, და ისიც გაარკვიე ვინ მიიღო ეგ კანონი სამი თითით პირჯვრისწერას ვგულისხმობ. ასევე იმას რომ ამტკიცებთ არსი არ ირღვევაო სამი თითით პირჯვრისწერაშიო უბრალოდ თითების კომბინაცია შეიცვალაო, მასე სატანისტები ჯვარს ამობრუნებულს ხმარობენ თავიანთ რიტუალებში, იმათთანაც ჯვრის ფორმა იგივეა ოღონდ შებრუნებული და ეს მისაღებია? რადგან ჯვრის ფორმის არსი მათთანაც არ ირღვევა. შენც გეტყვი, დამიდე კანონი სადაც ეწერება რომ 3 თითით პირჯვრისწერა კანონიერია, ასეთი კანონი მიღებული უნდა ყოფილიყო დაახლოებით მე 15 - 16 საუკუნეებში, და ამით ყველაფერს წერტილს დაუსვავ, რადგან ხელში მყარი დოკუმენტი გექნება და ჩვენც დამარცხებას ვაღიარებთ. ესეიგი 3 თითით რომ ვიწერ პირჯვარს რა მერე რო ? ![]() ამაში რომ გაერკვე წინა პოსტებიდან უნდა დაიწყო კითხვა, დახლოებით მე 6 გვერდიდან იწყება, ამის შემდეგ შენც თუ კიდევ იმის გეჯერება რომ 3 თითით პირჯვრისწერა კანონიერია , დამიდე კანონი სადაც შავით თეთრზე ეწერება ეს ყველაფერი, ეს კანონი მე 15 - 16 საუკუნეში უნდა მიეღოთ, იმასაც გეტყვი ამ კანონს ვერ იპოვი ასეთი კრება არც ყოფილა და არც ასეთი კანონი მიღებულა შესაბამისად. და თუ მე ვცდები და რამე გამომეპარა დადე აქ და წამაკითხე მადლობელი ვიქნები. |
afxazi |
![]()
პოსტი
#507
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
netvorc
ციტატა დადეთ საბუთი რომელ კრებაზე მიიღეს ეს კანონი ამას რომ მოითხოვ იქნებ იმაში გაგვარკვიო რომელმა კრებამ გამოიმუშავა რჯულდებითი დადგენილება ორი თითით პირჯვრის წერასთან დაკავშირებით. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
agmsarebeli |
![]()
პოსტი
#508
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,206 რეგისტრ.: 14-May 07 წევრი № 1,910 ![]() |
ნეტვორკ, დადე კანონი, სადაც სისხლად და ხორცად გარდაქცევის აღმასრულებელი სიტყვებია დაკანონებული.
შენგან განსხვავებით ჩვენ ვაღიარებთ იმ ხატებს, რომელსაც შენ დებ, მაგრამ სამწუხაროდ სენ იგნორს უკეთებს ჩვენს მიერ დადებულს, მაგალითისთვის კაცხის მაცხოვარს. |
აკაკი |
![]()
პოსტი
#509
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,626 რეგისტრ.: 21-May 09 წევრი № 7,018 ![]() |
აი რა გააკეთა, წმ მელეტიმ, ანტიოქიის მთავარეპისკოპოსმა, კონსტანტინეპოლის კრებაზე 381 წელს:
Namely, he raised his clenched hand in the air, opening at first his three fingers and showed them to the people. |
(Νικόλαος) |
![]()
პოსტი
#510
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 179 რეგისტრ.: 18-May 10 წევრი № 8,853 ![]() |
მეორე იმას ვიტყვი რომ ჩემს დადებულ ხატებს უკეთებთ იგნორს რამდენი ძველი ხატი ავტვირთე, სადაც მარიამ ეგვიპტელი ღვთისმშობელი 2 თითით იწერენ პირჯვარს. აუ შენში უკვე ეჭვი შემეპარა. ან კარგად ვერ კითხულობ ან ჩემი ნაწერი იკითხება სხვანაირად. კარგად წაიკითხე რა მეგობარო: ძველმართლმადიდებელი ამბობდა რომ ორი თითით პირჯვრისწერა ჩვენთან აიკრძალა, რაც ტყუილია, რადგან მოსკოვის საპატრიარქოში დაბრუნებული ძველმორწმუნეები იყენებენ ძველ წესებს და არავინ არაფერს ეუბნება. მაგრამ როგორც ჩანს ეს ნეთვორქისთვის გაუგებარი იყო და ისეთ ხატებს დებდა, სადაც ორი თითით იყვნენ წმინდანები გამოსახული, მაგრამ ვერ გავიგე ამით რა უნდოდა ეთქვა, მე თავიდანვე ვამბობდი რომ ორი თითით პირჯვრისწერა არაა არასწორი და თან სახლშიც მაქვს ხატები სადაც ორი თითით არიან გამოსახული, ასე რომ ნეთვორქ, ნუ შეწუხდები აქ არ მინდა დადება და ჩვენება, სახლშიც შემიძლია ვნახო. |
ჯეგე |
![]()
პოსტი
#511
|
![]() ღორონთქ გოგიმორძგვან! ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 231 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: ორბიტა წევრი № 970 ![]() |
netvorc
ციტატა შეურაწყოფას შეცდომაა - შეურაწყოფა სწორია - შეურაცხყოფა ვიკამათოთ გამართული ქართულით ![]() -------------------- მუ ჟამს ორდუ წყარქ დოდგინერქ
გომოჩარტუ შარა დო ზღვინდაფით ქიხუტოლუ უჩა ზღვაში ქვარა! ------------------------------------- ჩქიმი ჯიმა ქორექჷდა, ვამიწუა ანწი ვარი, გემიჸუნწი ოჯალეში, დომიხვამი ჸუდე–კარი! |
blue night |
![]()
პოსტი
#512
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 114 რეგისტრ.: 3-November 09 წევრი № 7,680 ![]() |
netvorc
ამდენი ხანია ვდავობთ და ერთ თქვენგანსაც არ დაუდია საბუთი, სადაც ეწერება რომ 3 თითით პირჯვრისწერა კანონიერია. [/size] წმინდა სერაფიმე საროველი, წმინდა სერაფიმე ვირიცელი, წმინდა სილუან ათონელი და სხვა მრავალი უდიდესი წმინდანი 3 თითით იწერდა პირჯვარს. ეს უკვე კანონია. |
agmsarebeli |
![]()
პოსტი
#513
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,206 რეგისტრ.: 14-May 07 წევრი № 1,910 ![]() |
მათ რომ ჰკითხო ისინი მონათულულებიც კი არა არიან
|
(Νικόλαος) |
![]()
პოსტი
#514
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 179 რეგისტრ.: 18-May 10 წევრი № 8,853 ![]() |
იცით ძველმართლმადიდებლებო თქვენი უდიდესი შეცდომა რა არის ამ საკითხში? სიმბოლოებს ანიჭებთ დოგმატურ მნიშვნელობას. ჩვენ რომ სამი თითით ვიწერთ პირჯვარს ამით იმას კი არ ვაღიარებთ რაც ძველმართლმადიდებელმა თქვა. ეგრე შეიძლება ბევრი აზრი ჩადო, მაგრამ ჩვენ რაც მთავარია ვიწერთ პირჯვარს მარჯვნიდან მარცხნივ, არ ვდებთ მწვალებლურ შინაარსს, და ვაღიარებთ წმინდა სამებას და ქრისტეს ორ ბუნებიანობას, და რაც მთავარია მორჩილები ვართ, ვემორჩილებით ეკლესიას.
თან ძველმართლმადიდებელმა ხომ თქვა აქ მთელი ხელი მონაწილეობსო? მაშინ ჩვენ მაჯაზე, თითებით რას გამოვხატავთ იმას აქვს მნიშვნელობა, რადგან მხოლოდ ორი თითი კი არ მონაწილეობს პირჯვრის წერაში, არამედ დანარჩენი სამიც, შეერთებული, და არ აქვს მნიშვნელობა შუბლზე ორ თითს მიიდებ თუ სამს, რადგან პირჯვრის წერაში მონაწილეობს ხუთივე თითი, სამი ერთად - სამების ერთარსეის ასაღიარებლად და ორი ერთად ორბუნების ასაღიარებლად. ანუ ძველმართლმადიდებლის სიტყვებს რომ მივყვეთ სადაც ამბობს, თქვენ რახან სამით იწერთ პირჯვარს გამოდის ქრისტე კი არ ეცვა ჯვარს არამედ... მაგრამ მის შემთხვევაშიც ხომ ორ თითთან ერთად სამითაც იწერს პირჯვარს, რადგან ის სამი თითით მთლიანი ხელის ნაწილია? უბრალოდ შუბლზე იდებს ორ თითს, თორემ გამოისახება ხუთივეთი, ცალკე ორით არ გამოისახება. (ოღონდ ისე არ გაიგოთ თიტქოს რომაულ კათოლიკურ ხუთი თითით პირჯვრისწერას ვგულისხმობდე) |
netvorc |
![]()
პოსტი
#515
|
![]() ზეზვა ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 154 რეგისტრ.: 14-June 10 მდებარ.: თბილისი წევრი № 9,007 ![]() |
|
sopo... |
![]()
პოსტი
#516
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 808 რეგისტრ.: 21-August 08 წევრი № 5,502 ![]() |
კაი კაცო, მე ვიძახი კანონზე და არა ცალკეულ ადამიანებზე ვინ როგორ იწერდა. რა კანონზე იძახი ? ძველმართლმადიდებლის პოსტებს არ კითხულობ თუ არ ენდობი, თვითონ წერდა რომ კრებაზე დაამტკიცეს მეჩვიდმეტე საუკუნეში სამთითით პირჯვრისწერა, მეცამეტეში კი საბერძძნეთში - символ Православного трёхперстия - "Это и есть знак, который ввёл (по истории раскола в результате церковной борьбы за первенство) патриарх Никон в 1653г. при поддержке царя Алексея Михайловича. А уже в 1666г. на церковном соборе утвердили трёхперстие. Большой Московский Собор, открытый при участии александрийского патриарха Паисия и Антиохийского патриарха Макария 29 ноября 1666 года и продолжавший свою работу в 1667 году, объявил двуперстие «исповеданием во Святей Троице неравенства, яко ариане, и несториане, и духоборцы, и аполинаряне и прочии проклятии еритицы». в восточных православных церквях к XVII веку повсеместно было принято трехперстное сложение при крестном знамении, почти такое же древнее, как и двуперстное. Соединение трех первых пальцев означает единство Бога в трех лицах — Святую Троицу, а прижатые к ладони остальные два пальца — две природы Христа. В Русской церкви было принято древнее двуперстное крестное знамение: крестились двумя пальцами правой руки, что должно было напоминать верующему о двойственной природе Христа — божественной и человеческой. Крестное знамение для православного верующего — это больше, чем просто напоминание о крестном подвиге Христа. Это еще и знак сопричастности спасению, знак победы над злом, выражение Божьего присутствия в человеческой жизни, желания человека подчинить свою волю воле Создателя и, таким образом, божественному плану спасения мира. Поэтому даже простое изменение формы крестного знамения уже глубоко затрагивало чувства верующих. Тем более что речь шла о людях, для которых привычный обряд давно стал естественным выражением серьезных религиозных переживаний. При Никоне начали вводить «трехперстие»: в восточных православных церквях к XVII веку повсеместно было принято трехперстное сложение при крестном знамении, почти такое же древнее, как и двуперстное. Соединение трех первых пальцев означает единство Бога в трех лицах — Святую Троицу, а прижатые к ладони остальные два пальца — две природы Христа. Для чего была произведена замена и какое сочетание пальцев считается канонически правильным? «Я не богослов, но отвечу то, что мне как-то сказал один богослов. Сказал он примерно следующее: «Cуть не в том, сколькими перстами креститься. Самое главное, чтобы не было противоречий с Символом Веры и с догматами Церкви. Вот, например, Сергий Радонежский крестился двумя перстами, а Серафим Саровский — тремя. Ну и кто из них „святее“? Понятно, что некорректна сама постановка вопроса. От того, будете Вы креститься двумя перстами или тремя перстами, Православное учение не изменится. Так что делайте выбор самостоятельно. http://rusvera.mrezha.ru/375/7.htm აქ დაწვრილებით არის განხილული ზოგს დავაკოპირებ Св.Епифаний говорит о некоем знакомом ему православном муже Иосифе, что он, «взяв сосуд с водою собственным своим перстом напечатлел на нем крестное знамение». Заметим, в обоих случаях говорится об одном персте, коим следовало креститься. Об употреблении одного перста в крестном знамении говорят затем блаженный Иероним, блаженный Феодорит, церковный историк Созомен и другие. Древнехристианское единоперстие с течением времени, начиная с IX века, стало заменяться в Православной Греческой Церкви двуперстием, которое, вытеснив собою единоперстие, сделалось у греков господствующим Описывая эти собеседования, Феориан сообщает об упреке константинопольским грекам, представителем которых был Феориан: «Для чего вы изображаете крестное знамение двумя перстами? Не разделены ли персты, как особые один от другого? Cледовательно, по-вашему и два естества Христовы разделены между собой?» И тут Феориан подтвердил, что константинопольские греки действительно крестятся двумя перстами по таким-то основаниям. Значит, в 1170 году в Константинопольской Церкви в крестном знамении, несомненно, употреблялось двуперстие, которое служило и признавалось тогда внешним наглядным признаком, отличающим православных от монофизитов. Борьбою и постоянным соседским жительством с монофизитами объясняется то, почему двуперстие так долго держалось в Константинопольской Церкви и потом между сирийскими православными христианами, и почему троеперстие – эта, по-видимому, самая естественная для христианина форма перстосложения – могло сделаться в Греческой Церкви господствующим обычаем только в позднейшее время, когда уже окончательно прекратилась борьба с монофизитством. А потом и от двуперстия греки отказались не потому, что оно сделалось само по себе неправославным. Дело в том, что на смену монофизитства пришло другое еретическое учение – несторианство. Несториане всегда строго держались двуперстия, так как они соединили с ним свое еретическое учение о соединении во Христе двух природ. В двуперстии они видели символическое выражение и подтверждение своего еретического учения. Это и стало толчком к тому, что Константинопольская Церковь заменила у себя двуперстие на троеперстие, выражающее главный, основной догмат христианства – учение о Святой Троице. Эта перемена в крестном знамении у греков – из двуперстия в троеперстие – произошла в конце XII века и продолжалась до конца XIII, когда оно у них сделалось, наконец, господствующим საბავშვო ბაღია რა.. |
afxazi |
![]()
პოსტი
#517
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
netvorc
ციტატა ამას რომ მოითხოვ იქნებ იმაში გაგვარკვიო რომელმა კრებამ გამოიმუშავა რჯულდებითი დადგენილება ორი თითით პირჯვრის წერასთან დაკავშირებით. ამას ველოდები. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
Tatusi |
![]()
პოსტი
#518
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 18 რეგისტრ.: 9-June 10 წევრი № 8,983 ![]() |
აფხაზი
ციტატა ამათთვის ხომ მთავარი ვინმესთვის გამყალბებლის იარლიყის მიკერებაა აფხაზი არ გრცხვენია? მახსოვს შენიშვნებს აძლევდი ფორუმელებს შეურაცხყოფას ნურავის აყენებთო, და შენ თვითონ ეხლა რას აკეთებ.. ვინ "ამათთვის"? თუ ძველმართლმადიდებელს გულისხმობ, იმას ამბობდა რაც იცის, და ძალიან მნიშვნელოვან რაღაცაზე დამაფიქრა და მე პირადად მადლობელი ვარ, და შენ უკვე თვითონ მიაყენე შეურაცხყოფა და მიაკერე იარლიყი.. ეს არის ქრისტეანული სიყვარული? -------------------- უფალო, იესო ქრისტე, ძეო ღვთისაო, შემიწყალე მე ცოდვილი.
|
Tatusi |
![]()
პოსტი
#519
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 18 რეგისტრ.: 9-June 10 წევრი № 8,983 ![]() |
ზოგიერთ ფორუმელს
ამ დავას თავიდანვე არ ქონდა აზრი, იმიტომ რომ თქვენთვის (თქვენივე აღიარებით) მნიშვნელოვანი არ ყოფილა წესები, სასაცილოდ მიგაჩნიათ კანონებზე საუბარი.. არადა, წესებს რომ არავინ არ იცავს იმიტომ არის საქართველოს საქმე კარგად.. არც ექიმები იცავენ წამლის დანიშვნის წესებს, არც მშენებლები ბეტონის შენაერთის წესებს, არც საეკლესიო პირები - მაგალითად - ნათლობის წესებს.. და თქვენ ეს არ გადარდებთ.. წესები ხომ სასაცილოა, რა საჭიროა კანონები, გვიყვარდეს ერთმანეთი ![]() რომელიღაცამ ფარისევლობა ახსენეთ, და გირჩევთ ეგ სიტყვა სწორედ იმ საეკლესიო პირებს მოარგოთ, რომლებიც ძალაუფლებას ბოროტად იყენებენ და სიმართლისთვის ხმის ამომღებ მრევლს აშინებენ "ხმა არ ამოიღოთო, ჩვენ რასაც გეუბნებით ის არის მართალიო".. ქრისტეს დროსაც მასე იყო ზუსტად, როდესაც უფალმა აუყირავა სავაჭრო დახლები ეკლესიაში - როგორ ბედავო ეკლესიის წინააღმდეგ რამეს ამბობ და აკეთებო.. იესომ მოგვცა გამბედაობის მაგალითი, რომ ყოველთვის უნდა აღიარო გინდაც არაპოპულარული ჭეშმარიტება და ამხილო ურჯულოებაში, თუნდაც საეკლესიო პირები.. თქვენ კი ზოგიერთს ძალიან გეტყობათ იმის შიში რომ ვაითუ თქვენი ბაბუებისგან და გარშემო მყოფი საზოგადოებისგან განსხვავებული რამე აღმოაჩინოთ, თქვათ ან გააკეთოთ.. მე თქვენის ნებართვით გავაგრძელებ ჭეშმარიტების ძიებას ![]() -------------------- უფალო, იესო ქრისტე, ძეო ღვთისაო, შემიწყალე მე ცოდვილი.
|
netvorc |
![]()
პოსტი
#520
|
![]() ზეზვა ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 154 რეგისტრ.: 14-June 10 მდებარ.: თბილისი წევრი № 9,007 ![]() |
რა კანონზე იძახი ? ძველმართლმადიდებლის პოსტებს არ კითხულობ თუ არ ენდობი, თვითონ წერდა რომ კრებაზე დაამტკიცეს მეჩვიდმეტე საუკუნეში სამთითით პირჯვრისწერა, მეცამეტეში კი საბერძძნეთში - символ Православного трёхперстия - "Это и есть знак, который ввёл (по истории раскола в результате церковной борьбы за первенство) патриарх Никон в 1653г. при поддержке царя Алексея Михайловича. А уже в 1666г. на церковном соборе утвердили трёхперстие. Большой Московский Собор, открытый при участии александрийского патриарха Паисия и Антиохийского патриарха Макария 29 ноября 1666 года и продолжавший свою работу в 1667 году, объявил двуперстие «исповеданием во Святей Троице неравенства, яко ариане, и несториане, и духоборцы, и аполинаряне и прочии проклятии еритицы». в восточных православных церквях к XVII веку повсеместно было принято трехперстное сложение при крестном знамении, почти такое же древнее, как и двуперстное. Соединение трех первых пальцев означает единство Бога в трех лицах — Святую Троицу, а прижатые к ладони остальные два пальца — две природы Христа. В Русской церкви было принято древнее двуперстное крестное знамение: крестились двумя пальцами правой руки, что должно было напоминать верующему о двойственной природе Христа — божественной и человеческой. Крестное знамение для православного верующего — это больше, чем просто напоминание о крестном подвиге Христа. Это еще и знак сопричастности спасению, знак победы над злом, выражение Божьего присутствия в человеческой жизни, желания человека подчинить свою волю воле Создателя и, таким образом, божественному плану спасения мира. Поэтому даже простое изменение формы крестного знамения уже глубоко затрагивало чувства верующих. Тем более что речь шла о людях, для которых привычный обряд давно стал естественным выражением серьезных религиозных переживаний. При Никоне начали вводить «трехперстие»: в восточных православных церквях к XVII веку повсеместно было принято трехперстное сложение при крестном знамении, почти такое же древнее, как и двуперстное. Соединение трех первых пальцев означает единство Бога в трех лицах — Святую Троицу, а прижатые к ладони остальные два пальца — две природы Христа. Для чего была произведена замена и какое сочетание пальцев считается канонически правильным? «Я не богослов, но отвечу то, что мне как-то сказал один богослов. Сказал он примерно следующее: «Cуть не в том, сколькими перстами креститься. Самое главное, чтобы не было противоречий с Символом Веры и с догматами Церкви. Вот, например, Сергий Радонежский крестился двумя перстами, а Серафим Саровский — тремя. Ну и кто из них „святее“? Понятно, что некорректна сама постановка вопроса. От того, будете Вы креститься двумя перстами или тремя перстами, Православное учение не изменится. Так что делайте выбор самостоятельно. http://rusvera.mrezha.ru/375/7.htm აქ დაწვრილებით არის განხილული ზოგს დავაკოპირებ Св.Епифаний говорит о некоем знакомом ему православном муже Иосифе, что он, «взяв сосуд с водою собственным своим перстом напечатлел на нем крестное знамение». Заметим, в обоих случаях говорится об одном персте, коим следовало креститься. Об употреблении одного перста в крестном знамении говорят затем блаженный Иероним, блаженный Феодорит, церковный историк Созомен и другие. Древнехристианское единоперстие с течением времени, начиная с IX века, стало заменяться в Православной Греческой Церкви двуперстием, которое, вытеснив собою единоперстие, сделалось у греков господствующим Описывая эти собеседования, Феориан сообщает об упреке константинопольским грекам, представителем которых был Феориан: «Для чего вы изображаете крестное знамение двумя перстами? Не разделены ли персты, как особые один от другого? Cледовательно, по-вашему и два естества Христовы разделены между собой?» И тут Феориан подтвердил, что константинопольские греки действительно крестятся двумя перстами по таким-то основаниям. Значит, в 1170 году в Константинопольской Церкви в крестном знамении, несомненно, употреблялось двуперстие, которое служило и признавалось тогда внешним наглядным признаком, отличающим православных от монофизитов. Борьбою и постоянным соседским жительством с монофизитами объясняется то, почему двуперстие так долго держалось в Константинопольской Церкви и потом между сирийскими православными христианами, и почему троеперстие – эта, по-видимому, самая естественная для христианина форма перстосложения – могло сделаться в Греческой Церкви господствующим обычаем только в позднейшее время, когда уже окончательно прекратилась борьба с монофизитством. А потом и от двуперстия греки отказались не потому, что оно сделалось само по себе неправославным. Дело в том, что на смену монофизитства пришло другое еретическое учение – несторианство. Несториане всегда строго держались двуперстия, так как они соединили с ним свое еретическое учение о соединении во Христе двух природ. В двуперстии они видели символическое выражение и подтверждение своего еретического учения. Это и стало толчком к тому, что Константинопольская Церковь заменила у себя двуперстие на троеперстие, выражающее главный, основной догмат христианства – учение о Святой Троице. Эта перемена в крестном знамении у греков – из двуперстия в троеперстие – произошла в конце XII века и продолжалась до конца XIII, когда оно у них сделалось, наконец, господствующим საბავშვო ბაღია რა.. სოფო სკოლა დაამთავრე? რაც შეეხება კანონს შენ ალბათ კანონების მიღება ნინიას ბაღი გგონია, არავის აქვს უფლება დამოუკიდებლად მიიღოს ასეთი კანონები (სახელმწიფოს ვგულისხმობ) , რიგრიბობით მიღება კანონების ჯერ საბერძნეთში შემდეგ რუსეთში უკვე იმას ადასტურებს რომ, ამ სახელმწიფოებმა დამოუკიდებლად დაარღვიეს წმინდანთა კანონები და სჯულის კანონი, მე გელაპარაკები ოფიციალურ კანონზე სადაც რამდენიმე სახელმწიფო მონაწილეობს როცა ასეთი მნიშვნელობის (პირჯვრისწერის შეცვლა) რამე იცვლება. ზეგ დავდებ ხატწერაში თითების კომბინაციების მნიშვნელობას, სხვადასხვანაირი თითების წყობა ხატწერაში რას აღნიშნავს. თუ მე ვარ საბავშვო ბაღის დონე იქნებ ამიხსნა "აკადემიკოსო" რას ნიშნავს თითების სხვადასხვა წყობა ხატწერაში? |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 10th September 2025 - 08:18 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი