IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

29 გვერდი V « < 5 6 7 8 9 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ქორწინება საეკლესიო სამართალში, ტრადიცია, კანონიკა და ნორმა.
k@the
პოსტი Mar 18 2008, 01:29 PM
პოსტი #121


იყო და არა იყო რა...
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,796
რეგისტრ.: 21-May 07
მდებარ.: მყარად მიწაზე
წევრი № 1,967



უკაცრავად და საერთოდაც, რატო უშვებს ეკლესია ჯვრისწერას მეორედ? ან მესამედ?
ან ეს სამი, რას ნიშნავს, მე მაპატიეთ და სადაც სამი იქაც ოთხი და რითია უკეთესი 3-ჯერ ჯვარდაწერილი ადამიანი, იმაზე ვინც მეოთხედაც მოინდომა ჯვარდაწერა?
ასე, იმდენჯერ შეიძლება ''შეგეშალოს'' და იმ ერთადერთს ვერ შეხვდე და მერე აიყარო-დაიწერო-აიყარო-დაიწერო ჯვარი. :-) მკაცრად გამომდის ეხლა, არავინ იცის ვის რა შეემთხვევა ცხოვრებაში, მარა მაინც არ მესმის მე ეს სამი ''ცდა'' საიდან მოდის და იქნებ ვინმემ ამიხსნას.

კიდევ ერთი კითხვა მაქვს, ჯვრისწერის საიდუმლო და ნათლიბის საიდუმლო თანაბარ რანგში არიან? თუ კი, მაშინ რატომ არის შესაძლებელი ჯვარდაწერილი მეუღლე ''გამოიცვალო'', თუ მასში ''არ გაგიმართლა'', ხოლო ნათლია ვერა? მომიტევეთ თუ სულელური შეკითხვაა, მარა ვინც იცის იქნებ დალაგებულად ამისხნას. მადლობა.


--------------------
--
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Mar 18 2008, 01:52 PM
პოსტი #122


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



პირველი ქორწინება იმიტომაა საიდუმლო, რომ ის სიმბოლურად ქრისტეს და ეკლესიის ურთიერთობას გამოსახავს, ამავე მიზეზით არ შეიძლება საიდუმლოდ ჩაითვალოს მეორე და მესამე ქორწინება, ისინი მხოლოდ იკონომიით დაიშვება

ციტატა
ამ ლოგიკით, თუკი სახელმწიფო რეგისტრაციაგავლილ და მერე განქორწინებულ პირს უარს ვეტყვით პირველი წესით ჯვრისწერაზე და აღვასრულებთ მეორე წესს, იგი საიდუმლო აღარ იქნება და გამოდის, ადამიანს უარს ვეუბნებით საიდუმლოს შესრულებაზე მაშინ, როდესაც მასზე ეს საიდუმლო არც შესრულებულა. ამის მაგალითიც არსებობს, როდესაც ჩემს ახლობელს მოძღვარმა (რამდენადაც ვიცი, ქორეპისკოპოსთან შეთანხმებით) პირველი წესით დაწერა ჯვარი, თუმცა იგი იქამდე კანონიერ სამოქალაქო ქორწინებაში იყო პირველ მეუღლესთან და შვილიც ჰყავდა მასთან, თუცმა ჯვარი არ ჰქონდა დაწერილი.

ამიტომ, ეკლესიის მიერ ჯვრისწერის მეორე წესი უნდა შესრულდეს მაშინ, როდესაც პირი პირველი წესით უკვე იყო ჯვარდაწერილი.


ისე, მგონი მთლად სწორი არ არის პირველი წესით ჯვრის დაწერა, თუ ადამიანს უკვე ყავდა ცოლ-შვილი


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
k@the
პოსტი Mar 18 2008, 02:06 PM
პოსტი #123


იყო და არა იყო რა...
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,796
რეგისტრ.: 21-May 07
მდებარ.: მყარად მიწაზე
წევრი № 1,967



ციტატა(ეკატერინე @ Mar 18 2008, 10:52 AM) *

პირველი ქორწინება იმიტომაა საიდუმლო, რომ ის სიმბოლურად ქრისტეს და ეკლესიის ურთიერთობას გამოსახავს, ამავე მიზეზით არ შეიძლება საიდუმლოდ ჩაითვალოს მეორე და მესამე ქორწინება, ისინი მხოლოდ იკონომიით დაიშვება

იკონომიით დაიშვება, მარა საიდუმლო არ აღსრულდება ჯვრისწერის? ეგეც იკონომიაა? და თუ აღსრულდება ჯვრისწრერის საიდუმლო, თან ისე რო მას საიდუმლოება არც გააჩნია, მაშინ რა 'დომხალია' მე ვერ გავიგე blink.gif

ციტატა
ისე, მგონი მთლად სწორი არ არის პირველი წესით ჯვრის დაწერა, თუ ადამიანს უკვე ყავდა ცოლ-შვილი

არც მე მიმაჩნია ისე ეგ სწორად, რა ეხლა ვის ვატყუებთ ამით? unsure.gif
მართლა ყველაფერს წმინდა სამართლის თვალით ხო ვერ შევხედავთ. ისე გამოდის, ''არანაიარი იურიდიული საფუძველი არ გვქონდა, პირველი წესით საიდუმლოს აღსრულების უარზეო''. რაა ეხლა აბა ეგ?


ერთი, ღვთისმეტყველება ზნეობის შესახებ, რას გვეტყვის? სადაა აქ ზნეობა? unsure.gif


--------------------
--
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Mar 18 2008, 02:17 PM
პოსტი #124


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ციტატა
იკონომიით დაიშვება, მარა საიდუმლო არ აღსრულდება ჯვრისწერის? ეგეც იკონომიაა? და თუ აღსრულდება ჯვრისწრერის საიდუმლო, თან ისე რო მას საიდუმლოება არც გააჩნია, მაშინ რა 'დომხალია' მე ვერ გავიგე


იკონომიაში იგულისხმება, რომ ეს კავშირი მრუშობად არ ითვლება და ეკლესია შეიწყნარებს.
მაგრამ თვითონ წესი ასეთი ჯვრისწერისა აღარ არის საზეიმო და სადღესასწაულო, არამედ გარკვეული სინანულის ელემენტებიც აქვს.
ხოდა რა ვიცი, შეიძლება საიდუმლოს აღსრულება არ იყოს სადღესასწაულო?

smile.gif


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
k@the
პოსტი Mar 18 2008, 02:34 PM
პოსტი #125


იყო და არა იყო რა...
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,796
რეგისტრ.: 21-May 07
მდებარ.: მყარად მიწაზე
წევრი № 1,967



ციტატა(ეკატერინე @ Mar 18 2008, 11:17 AM) *

ხოდა რა ვიცი, შეიძლება საიდუმლოს აღსრულება არ იყოს სადღესასწაულო?

კი, ეს აზრი მომწონს, : ) მართლაც რაა სადღესასწაულო. სინანულის და მადლიერების გრძნობა უფრო უნდა გქონდეს ადამიანს მგონი, სინანულის პირველი შეცდომის გამო და მადლიერება რო, გიწყალებს უფალი და შენს ამ შექმნილ ოჯახს მრუშობად არ მიიჩნევს.

ჰოდა, ის მაგალითი კი, ოჯახშექმნილ და განაშვებ ადამიანს პირველი წესით დაწერო ჯვარი, მაინც არ მესმის.
მეორე წესიც ხომ უფლის კურთხევაა და მიტევება ცოდვათა, რომ შეძლო ყველაფრის თავიდან დაწყება. რატომ უნდა უნდოდეს ადამიანს მაინცადამაინც პირველი წესი? რა მნიშვნელობა აქვს ამას? აქაც ჩვენი ამპარტავნება ხო არაა, unsure.gif ხომ ვიცით რომ არ გვეკუთვნის. (გასაგებია რომ ბევრი რამეც არ გვეკუთვნის და მაინც მოწყალეა უფალი, აქ სხვა რამეს ვგულისხმობ და იმედია მიმიხვდებიან)


--------------------
--
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Mar 18 2008, 02:57 PM
პოსტი #126


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ციტატა
ჰოდა, ის მაგალითი კი, ოჯახშექმნილ და განაშვებ ადამიანს პირველი წესით დაწერო ჯვარი, მაინც არ მესმის.
მეორე წესიც ხომ უფლის კურთხევაა და მიტევება ცოდვათა, რომ შეძლო ყველაფრის თავიდან დაწყება. რატომ უნდა უნდოდეს ადამიანს მაინცადამაინც პირველი წესი? რა მნიშვნელობა აქვს ამას? აქაც ჩვენი ამპარტავნება ხო არაა, ხომ ვიცით რომ არ გვეკუთვნის. (გასაგებია რომ ბევრი რამეც არ გვეკუთვნის და მაინც მოწყალეა უფალი, აქ სხვა რამეს ვგულისხმობ და იმედია მიმიხვდებიან)

გეთანხმები
smile.gif


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Mar 18 2008, 07:19 PM
პოსტი #127


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



საინტერესო საკითხია მართლაც, არცაა გასაკვირი თუ აქ პატარა ფორუმზე ვერ შევთანხმდებით,
აკი ამაში ათასი წელია უკვე დასავლეთ და აღმოსავლეთ ეკლესიებიც ვერ შეთანხმებულან...
ციტატა
უკაცრავად და საერთოდაც, რატო უშვებს ეკლესია ჯვრისწერას მეორედ? ან მესამედ?
ან ეს სამი, რას ნიშნავს, მე მაპატიეთ და სადაც სამი იქაც ოთხი

ეგ სამი არის მაქსიმუმი, იმის შემდეგ უკვე მრუშობაა, ანუ პირველი ქორწინება იდეალურია, მეორე გამონაკლისი და ეპიტემია ედება ადამიანს, ხოლო საერთოდ ბასილი დიდს თუ დავუჯერებთ, მესამეს ისიც უშვებდა სადღაც, მაგრამ მაინც მცირე მრუშობას უძახოდა... ამის იქით კი უკვე მართლაც მრუშობაა...

ახლა სხვა საკითხი, ლიტურგიკულად ჯვრისწერის საიდუმლო გამოსახავს ქრისტეს და ეკლესიის ურთიერთობას, და არა ის მერამდენეჯერ აღესრულება იგი... ანუ ჩემი აზრით, ჯვრისწერა თუკი აღესრულება, მაშინ აღესრულება საიდუმლოც, ხოლო საიდუმლო არასადღესასწაულო ჩვენთვის ნაცნობი ფენომენია, კერძოდ ზიარება , ზიარება პირველშეწირულის ლიტურგიისას, მართლაც საიდუმლო აღსრულებულია, მაგრამ უშუალოდ მისი მიღება ხდება სრულიად არასადღესასწაულო ლიტურგიისას, ქრისტე იგივეა, ადამიანია სამარხვო განწყობილებაში, თუკი აქ არასადღესასწაულო სახის მიზეზი ლიტურგიკული ციკლია, მაშინ იქ, მეორედ ან მესამედ ჯვრისწერისას არასადღესასწაულო გარემოს თავად ეს მეორედ ამ მესამე ჯვრისწერა ქმნის, მაგრამ საიდუმლო აღესრულება, იკითხევა რა ზუსტად იგივე კურთხევის ლოცვები, მხოლოდ გარეგნული საზეიმო სახეა მოკლებული, ერთგვარი ეპიტემიის სახით...

საინტერესოა ისე, დავძებნი სხვა ინფორმაციებსაც...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
guest
პოსტი Mar 18 2008, 07:34 PM
პოსტი #128


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,611
რეგისტრ.: 7-June 07
წევრი № 2,127



თუ პირველმა არ "გაამართლა" და ერთად ყოფნა ტანჯვაა და ერთმანეთის ყვედრება, ეს უფრო დიდი ცოდვაა თუ ოდესმე მეორედ გქონდეს ოჯახის შექმნის შანსი? როცა ოჯახი სიყვარულს ექვემდებარება არ მესმის რატომ უნდა იყოს არ კურთხეული. ადამიანები განვსხვავდებით ერთმანეთისაგან ძლიერ და რა გასაკვირია თუ ვინმეს არ გაუმართლოს. შეიძლება მოითმინო ბევრი რამ, მაგრამ არის რაღაც რაც მოთმენას არ ექვემდებარება და აზრიც არ აქვს. დათმენა კი მხოლოდ ერთი მხრიდან თუ ხდება იქ ასეთი ურთიერთობა უკვე ძალადობაა. წესით კი არავის უხარია ოჯახის დანგრევა და ნებისმიერი ჭკუათმყოფელი ეცდება მის შენარჩუნებას, რამდენადაც შესაძლებელია. როცა აღარ გამოდის, ერთმანეთის ტანჯვას ჯობია გაცილება და მშვიდობა.თუმცა მე ყველას ვუსურვებ მაქსიმალურად შეეცადოს ოჯახის შენარჩუნებას, რამეთუ გული ადამიანისა მაინც საოცარი მოვლენაა და გრძნობების წაშლა ადვილი არაა და შეუძლებელიცაა. ერთმანეთთან ჩხუბს ჯობია მოცილება და შორიდან პატივისცემა, მითუფრო თუ შვილებიც არსებობენ. ეს ჩემი აზრია.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Mar 18 2008, 08:43 PM
პოსტი #129


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



საინტერესო მოსაზრება ამ თემასთან დაკავშირებით:

То, что церковный чин венчания стал единственным
способом заключения брака (в Византии с X в.), привело к искажению и его церковного смысла.
Как считает известный канонист С. В. Троицкий, «Церковное венчание Церковь рассматривала как некоторую особенную привилегию, которую она давала только достойным как награду за нравственную высоту и чистоту жизни до брака. Брачный венец был символом победы над страстью и право на него имели только те лица, которые сохранили невинность до брака»


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Mar 18 2008, 08:56 PM
პოსტი #130


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



Идея нерасторжимости брака для христиан была определяющей. Как писал бл. Августин, «Несомненно, сущность этого таинства состоит в том, чтобы мужчина и женщина, связанные супружескими узами, продолжали жить нераздельно до самой смерти <...> Среди людей, хоть однажды заключавший брачный союз, он сохраняет такую силу, что супругами будут считаться те, которые уже не живут вместе, чем те, которые сожительствуют без бракосочетания». Даже прелюбодеяние не расторгает брака, так как по Августину, оно уподобляется вероотступничеству, а душа, «даже потеряв веру, не лишается Таинства веры, т.е. не перестает быть христианской».
Задавая христианам образец брачного союза, заключаемого перед лицом Церкви и самого Христа и во образ союза Церкви и Христа, Церковь исходила из принципа нерасторжимости брака.
Подтверждение этому есть в чине венчания, в многих канонических и богословских сочинениях.
Нерасторжимость выступает «одним из существенных свойств брака». «Христианский брак нерасторжим, и это исключает всякие материалистические, утилитарные его истолкования. Союз мужа и жены является самоцелью: это вечный союз между двумя личностями, союз, который не может быть расторгнут
Однако жизненная реальность знает случаи, когда брак прекращается. Поэтому у
православных канонистов можно найти и такое высказывание, казалось бы, противоречащее только что приведенным утверждениям о нерасторжимости брака: «Православная церковь никогда строго не настаивала на идее нерасторжимости брака, в сущности неосуществимой во всей ее полноте и всегда допускала, по крайней мере один повод к разводу, именно прелюбодеяние на том основании,
что он указан в самом Евангелии»
Ряд церковных правил отлучал от Церкви за развод, а последующий брак приводил к отлучению (Ап. 48, VI Всел. 87). Особенно категорично здесь 115 (102 по Кормчей) правило Карфагенского собора, запрещающее разошедшимся супругам вступать в новый брак. При этом отцы собора сочли необходимым просить гражданскую власть об издании соответствующего закона. В толковании Вальсамона на это правило говорится о том, что оно утратило силу в связи с изданием последующих законов, разрешающих развод по определенным причинам.


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Mar 18 2008, 09:49 PM
პოსტი #131


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



აშკარად პრობლემატურია, თორემ ავგუსტინესეული სწავლებას დაბნეულობისაკენ მიყავართ, ფაქტობრივად მას ეყრდნობა დასავლეთის ეკლესიაც, რადგან
ციტატა
прелюбодеяние не расторгает брака
სწორედ მრუშობა ერთერთის მხრიდან არის დადებითი მიზეზი გაყრისა აღმოსავლეთის ეკლესიაში, ახლა საკითხი ასე დგას,
დავითმა და თამარმა დაიწერა ჯვარი, საიდუმლო აღესრულა, შემდეგ დავითი დაიღუპა, თამარი გათხოვდა და დაიწერა ჯვარი ვახტანგიზე, ახლა რომელთანაა
ციტატა
связанные супружескими узами, продолжали жить нераздельно до самой смерти
ჩემი აზრით და ლოგიკურად როდესაც ხდება ჯვრის აყრა, ხდება კავშირის გაწყვეტაც, და ხდება ახალი კავშირის დამყარებაც, რაც იგივე საიდუმლოა, ოღონდ ნაკლებად სადღესასწაული ნაკლებად "სრული" საიდუმლოთი" იმ გაგებით, რომ "случае второбрачия под неполнотой таинства понимается ограниченность даров Святаго Духа, получаемых в Таинстве второбрачными, но это ограниченность не благодати, а способности человека вместить благодать."
....

იხარეთ;

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Mar 18 2008, 09:59 PM
პოსტი #132


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ავგუსტინეს სწავლება მანდ უბრალოდ მაგალითად იყო მოყვანილი, თუ რამდენად სერიოზული მიდგომა იყო ადრე ჯვრისწერის საიდუმლოსადმი. გეთანხმები რომ დასავლეთის ეკლესია ეყრდნობა ამ სწავლებას.

რაც შეეხება გაყრას და მეორედ დაქორწინებას:

Согласно 134 новелле Юстиниана, виновный в разводе по другим причинам наказывался ссылкой в монастырь, имущество его делилось между детьми и монастырем, а утвердившие развод подвергались телесному наказанию и ссылкой на каторгу.

Принятие Церковью целого ряда поводов для «законного» развода, естественно, влекло за собой вопрос о второбрачии. Здесь основой являются Евангельские слова: «Кто разводится с женою своею, кроме вины любодеяния, тот подает ей повод прелюбодействовать; и кто женится на разведенной, тот прелюбодействует».
Второбрачие понимался как прелюбодеяние (близкое по тяжести к убийству), как грех, связанный с нарушением обетов, данных человеком при вступлении в первый брак.

Отрицательное отношение ко второбрачию Церковь проявляла в абсолютном запрете его для клириков: второбрачный не мог стать клириком (Ап. 17, VI Всел. 3, Неокес. 7, Васил. 12). Церковь не разрешала вступать в брак и овдовевшим священникам.


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Mar 18 2008, 10:44 PM
პოსტი #133


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ეს გასაგებია, დიდი სიხარულით არც დღეს ხვდება ეკლესია მეორედ ( მესამე საერთოდ უიშვიათესია) ქორწინებას, მაგრამ ისიც ცნობილია, რომ იუსტინიანეს ცოტა მკაცრი დამოკიდებულება ქონდა, და წესად ცდილობდა ის დაეწესებინა, რამაც შემდგომში რეალობასთან დაკარგა კავშირი და შესაბამისად არც განხორციელებულან, ასე მაგალითად საიდუმლო ლოცვის ხმამაღლა წაკითხვის წესი უნდოდა და 172 ნოველით დასჯითაც კი დაემუქრა ვინც ჩუმად წაიკითხავდა საიდუმლო ლოცვებს ( იხ. ლიტ. ბიბლიოთეკაში რ. ტაფტის სტატია), საკითხი კი სულ სხვაა, არა ის როგორ არ უნდოდა ეკლესიას ეს მეორე ( მესამე) არაამედ ის როდესაც ეს დაუშვა რა ხდება? ანუ საიდუმლო აღესრულება თუ არა? სხვადასხვა წყაროებზე დაყრდნობით მე ასე ვფიქრობ...
ციტატა
დავითმა და თამარმა დაიწერა ჯვარი, საიდუმლო აღესრულა, შემდეგ დავითი დაიღუპა, თამარი გათხოვდა და დაიწერა ჯვარი ვახტანგიზე, ახლა რომელთანაა
ციტატა
связанные супружескими узами, продолжали жить нераздельно до самой смерти
ჩემი აზრით და ლოგიკურად როდესაც ხდება ჯვრის აყრა, ხდება კავშირის გაწყვეტაც, და ხდება ახალი კავშირის დამყარებაც, რაც იგივე საიდუმლოა, ოღონდ ნაკლებად სადღესასწაული ნაკლებად "სრული" საიდუმლოთი" იმ გაგებით, რომ "случае второбрачия под неполнотой таинства понимается ограниченность даров Святаго Духа, получаемых в Таинстве второбрачными, но это ограниченность не благодати, а способности человека вместить благодать."



--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Mar 19 2008, 10:00 AM
პოსტი #134


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ციტატა
იუსტინიანეს ცოტა მკაცრი დამოკიდებულება ქონდა, და წესად ცდილობდა ის დაეწესებინა, რამაც შემდგომში რეალობასთან დაკარგა კავშირი და შესაბამისად არც განხორციელებულან, ასე მაგალითად საიდუმლო ლოცვის ხმამაღლა წაკითხვის წესი უნდოდა და 172 ნოველით დასჯითაც კი დაემუქრა ვინც ჩუმად წაიკითხავდა საიდუმლო ლოცვებს ( იხ. ლიტ. ბიბლიოთეკაში რ. ტაფტის სტატია),

მე მგონი ეს ამ თემასთან მაინდამაინც კავშირში არაა

საინტერესოა უფრო ავტორიტეტული წყაროები რას ამბობენ.

ძალიან არაერთგვაროვანი დამოკიდებულება იყო ისტორიულადაც.
Церковью был создан специальный чин для второбрачных., который совершался и в том случае, если один из брачующихся был ранее в браке.
Как показывают рукописные греческие и славянские Требники, чин этот имеет разные редакции. В одних опущены чтения Апостола и Евангелия, сугубая ектения, а также возложение венцов. В других — возложение венцов сохранено


ქრისტიანული ოჯახის არსებობა იწყება ჯვრისწერის მღვდელმოქმედებით. საიდუმლოს ტიპიკონის მთავარი ნაწილი არის გვირგვინის დადგმა მომავალ მეუღლეებზე სიტყვებით: „ჯვარს იწერს მონა ღვთისა... მხევალსა ღვთისაზე... (ჯვარს იწერს მხევალი ღვთისა... მონასა ღვთისაზე) სახელითა მამისაჲთა და ძისაჲთა და სულისა წმიდისაჲთა“. მას მოსდევს მათი საერთო დალოცვა, როდესაც სამჯერ წარმოითქმება: „უფალო ღმერთო ჩუენო, დასწერე ჯვარი დიდებითა და პატივითა“.

ანუ მეორე ჯვრისწერისას საიდუმლოს ტიპიკონის მთავარი ნაწილის შესრულება არ ხდება.

საინტერესოა ასევე ეს მოსაზრებებიც:

ციტატა
но таинства брака не совершала с той полнотой, с какой совершала первый брак.


ციტატა
Церковь вторые браки не благословляла так, как она благословляла первые, т. е. таинство брака здесь не совершалось церковным обрядом




ციტატა
საეკლესიო კანონებით, მეორე და მესამე ჯვრისწერა საღვთო საიდუმლოდ აღარ ითვლება.


კანონისტი
დავით, სად წერია ასე? თუ ბუმისთან, მაშინ სად უწერია ბუმისს? (გვერდი მიუთითე, თუ გექნება შესაძლებლობა)
თვითონ ბუმისი რაზე დაყრდნობით წერს?


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Mar 19 2008, 12:34 PM
პოსტი #135


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ანუ მეორე ჯვრისწერისას საიდუმლოს ტიპიკონის მთავარი ნაწილის შესრულება არ ხდება.

არა, რადგან გვირგვინის დადგმა სადღესასწაულო სახეა მსახურებისა, არაა იქ მთავარი, არამედ ლოცვები, რომლებიც იგივეა, ანუ "თუკი ეპიკლეზა იგივეა, სადიდებელი ლოცვები, სავედრებელი ლოცვები, მაშინ თეოლოგიაც შეესაბამება კეთილმსახურებას, რადგან საღვთო განგებულების მიზანი, კანონი კი არ არის, არამედ ადამიანთა ხსნა, უფალი ღებულობდა ადამიანებს, სადაც და როგორც მათ პოულობდა", ანუ ცივი იურიზმი, რომელიც მხოლოდ პირველ ქორწინებას თვლის საიდუმლოდ და დანარჩენს არა. არის დამახასიათებელი კათოლიკური მშრალი აზროვნებისათვის, რადგანაც ეკლესია მაკურთხეველია, მესაიდუმლეა, რაც არის კიდეც საღვთო მადლთან ზიარება, ამიტომ როდესაც ვამბობთ ეკლესიის ლიტურგიკულ მსახურებაზე, რომელიც განეკუთვნება შვიდიდან რომელიმეს, გულისხმობს მის საიდუმლოებით მსახურებას, ეს იქნება დაშვებული იკონომიით თუ არა, მიუხედავად იმისა, რომ პ. ბუმისის აზრი . რომ :" ქორწინების საიდუმლო საეკლესიო (შვიდი საიდუმლოს) შინაარსით განეკუთვნება მხოლოდ პირველი ქორწინების კურთხევას. მეორე და მესამე ქროწინების დროს აღარ ხდება ქორწინების კურთხევა" (გვ. 110) არის მცდარი და მიუღებელი, ვნახოთ რა ხდება მეორედ ქორწინების დროს:
იკითხება დაწინდვის ლოცვები, იკითხება ყველა საიდუმლო ლოცვა, იკითხება ბოლო მაკურთხეველი ლოცვა, ამოღებულია გვირგვინის დადგმა და "ისაია მხიარულ არს" და სხვა საზეიმო ფაქტორები, ანუ მტკიცება იმისა, რომ მეორე ან მესამე ქორწინება არ არის საიდუმლო, როგორც გავიკითხე თავად ავტორიტეტულ და ლიტურგისტ პროფესიონალებთან, ყოფილა პაპისტური პროპაგანდა, რომელიც შემოდის კონსერვატორული საბურველით...
ასე რომ საიდუმლო აღესრულება რადგან "произносится тайносовершительная молитва - значит является", და როდესაც ვამბობთ, რომ всей полнотой Таинства не обладает. ვგულისხმობთ: "Это все антропоморфизмы, способ говорить. В случае второбрачия под неполнотой таинства понимается ограниченность даров Святаго Духа, получаемых в Таинстве второбрачными, но это ограниченность не благодати, а способности человека вместить благодать."
დასკვნა ასეთია, თუკი ეკლესია აღასრულებს საიდუმლოს მსახურებას,თუნდაც არასაზეიმო სახით , მაშინ აღესრულება საიდუმლოც...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Mar 19 2008, 02:46 PM
პოსტი #136


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



მე ამ საკითხთან დაკავშირებით არ მაქვს ჯერ საბოლოო აზრი ჩამოყალიბებული, ამიტომ მხოლოდ კითხვები დავსვი.

მაინტერესებს ავტორიტეტული წყაროები.

გასაგებია რომ რომ ბუმისის აზრი შეიძლება კათოლიკური ზეგავლენით იყოს, მაგრამ მაშინ სადმე საპირისპირო აზრიც უნდა არსებობდეს

Отрицательное отношение ко второбрачию Церковь проявляла в абсолютном запрете его для клириков: второбрачный не мог стать клириком (Ап. 17, VI Всел. 3, Неокес. 7, Васил. 12). Церковь не разрешала вступать в брак и овдовевшим священникам.

რატომ არის აკრძალული სამღვდელო დასისთვის მეორე ქორწინება, თუ ის ისეთივე საიდუმლოა, და არაფრით განსხვავდება?

ვლადიმირ ვორობიოვი ცნობილი სასულიერო პირია, მაგრამ კარგი იქნება სხვების აზრების მოყვანაც.


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Mar 19 2008, 03:11 PM
პოსტი #137


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
რატომ არის აკრძალული სამღვდელო დასისთვის მეორე ქორწინება, თუ ის ისეთივე საიდუმლოა, და არაფრით განსხვავდება?

ვფიქრობ, მხოლოდ იმ მოტივით, რა მოტივითაც, იგი უნდა იყოს ხატი და მაგალითი ოჯახისა, მაგალითად მღვდელმა მღვდლობა უნდა დატოვოს, თუკი ცოლს გაეყარა, რამდენადაც "საპატიო" უნდა იყოს ეს ნაბიჯი, არადა ჯვრის აყრა მიღებულია...
მოკლედ, აშკარაა, რომ საიდუმლო უნდა იყოს, მთავარი ხომ ლოცვებია, LEX ORANDI LEX CREDENDI, ...
ჯერჯერობით ასე გავარკვიე ლიტურგისტებთან...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Mar 19 2008, 03:36 PM
პოსტი #138


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ციტატა
მოკლედ, აშკარაა, რომ საიდუმლო უნდა იყოს


არ არის აშკარა

no.gif

ავტორიტეტული წყარო და ლიტერატურის მითითებაა საჭირო




--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Mar 19 2008, 03:45 PM
პოსტი #139


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ვიგულისხმე ჩემთვის, გამომდინარე არაკათოლიკური ქორწინების გაგებიდან, დანარჩენს მოვიპოვებ და დავდებ...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Mar 19 2008, 03:48 PM
პოსტი #140


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



იმათ ვინც მეორედ ქორწინდება ეპიტიმიას ადებენ , ანუ ფაქტიურად ცოდვად ითვლება, შეიძლება საიდუმლო ცოდვა იყოს და სასჯელი ედებოდეს?


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

29 გვერდი V « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 16th June 2025 - 08:21 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი