IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

 
Reply to this topicStart new topic
> უნებლიე მარხვა უფლისთვის სათნო არ არის
ნათია
პოსტი Jun 12 2007, 11:48 PM
პოსტი #1


Miss invisible
***

ჯგუფი: მოდერატორ-ფინანსისტი
პოსტები: 18,669
რეგისტრ.: 28-February 07
წევრი № 1,224




ერთ ბერს ვინმე წარჩინებულმა ჰკითხა: "თუკი ადამიანისათვის საჭიროა მარხვა და თავშეკავება, მაშინ რატომ არის ამ ქვეყნად შექმნილი ამდენი სასიამოვნო, ჩვენთვის დამატკბობელი რამ?" ბერმა უპასუხა: "თუკი ღმერთი არ შექმნიდა ამდენ მიწიერ რამეს, მაშინ ყველა უნებლიედ იმარხულებდა. მიწიერი სიკეთეები იმისათვის არ არის, რომ დავტკბეთ, ისინი მარხვის სრულყოფილებისთვისაა. ღმერთს არ სურს უნებლიე მარხვა, მას ნებავს, რომ ჩვენ ნებით ვმარხულობდეთ მხოლოდ, მისდამი სიყვარულის გამო."


--------------------
პატიოსნება ჩვენი დროის ჭეშმარიტი არისტოკრატიზმია!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
k@the
პოსტი Jun 13 2007, 01:52 AM
პოსტი #2


იყო და არა იყო რა...
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,796
რეგისტრ.: 21-May 07
მდებარ.: მყარად მიწაზე
წევრი № 1,967



ნათია
რა კარგი თემა გახსენი. wub.gif

ერთი კითხვა მაქვს და თუ ნებას მომცემ დავსვავ აქ rolleyes.gif

მაინტერესებს მარხვის დროს რა ჭამო და რა არა, საიდან მოდის?


(თუ თემიდან გადახვევაა, წავშლი კითხვას)


--------------------
--
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ninore
პოსტი Jun 13 2007, 03:39 PM
პოსტი #3


ნაყინი ჩემი ტკივილია!
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,849
რეგისტრ.: 8-November 06
მდებარ.: tbilisi
წევრი № 418



კარგი თემაა ნამდვილად და მითუმეტეს კითხვა, ძლიან საინტერესოა მამაოს პასუხი ალბათ ამასთან დაკავშირებით smile.gif

ისე გულახდილად რომ ვთქვათ, ძალიან მიჭირს მარხვის დაცვა, რა თქმა უნდა საჭმელს არ ვგულისხმობ sad.gif


--------------------
თუ ერთი კბილი აგტკივდა, გიხაროდეს, რომ ყველა არ გტკივა!

თუ ავად ხარ, გიხაროდეს, რომ უკურნებელი სენი არ გაქვს!

თუ მეგობარმა გიღალატა, გახსოვდეს, რომ კიდევ გყავს!

თუ სიყვარულში არ გაგიმართლა, გაიხსენე, რომ ჯერ ყველაფერი წინ გაქვს

და მიხვდები, რომ ცხოვრება მშვენიერიააააა!!!!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ლეონტი
პოსტი Jun 13 2007, 04:13 PM
პოსტი #4


ილოცე!!!
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,990
რეგისტრ.: 7-November 06
მდებარ.: ოთახი
წევრი № 416



რა ჭამო და რა არა ,როდის და რატომ, ამის წესები და კანონები მოდის წმინდა წერილიდან, ხოლო წმინდა წერილი თავის მხრივ ღმერთისგან. ამ ფორუმზე არიან შესაბამისი განათლების ხალხი, ვინც ციტატების დონეზე იცის, და გიპასუხებს.
smile.gif


--------------------
tamarapaint.com აგრეთვე putkari.ge
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
k@the
პოსტი Jun 13 2007, 04:55 PM
პოსტი #5


იყო და არა იყო რა...
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,796
რეგისტრ.: 21-May 07
მდებარ.: მყარად მიწაზე
წევრი № 1,967



ლეონტი
მეც მაგ ხალხის იმედი მქონდა ამ კითხვას რომ ვსვავდი და რიავიცი არ ჩანან rolleyes.gif

საქმე იმაშია ხალხნო, რომ მარხვას ვინახავ (ვცდილობ ყოველ შემთხვევაში) და მკითხეს, ერთი გვითხარი სად წერია, რომ უნდა იმარხულოო, ბიბლია კი გვაქვს ნასწავლი და იქ ეგეთი არაფერი წერიაო (აქ სკოლებში სწავლობენ ბიბლიას). ხოდა გავჩუმდი და ჩემ თავზე გავბრაზდი რო პასუხი არ მქონდა sad.gif


--------------------
--
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Jun 14 2007, 08:40 PM
პოსტი #6


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ციტატა
მკითხეს, ერთი გვითხარი სად წერია, რომ უნდა იმარხულოო, ბიბლია კი გვაქვს ნასწავლი და იქ ეგეთი არაფერი წერიაო (აქ სკოლებში სწავლობენ ბიბლიას). ხოდა გავჩუმდი და ჩემ თავზე გავბრაზდი რო პასუხი არ მქონდა sad.gif



შევეცდები შეძლებისდაგვარად გიპასუხო smile.gif

მარხვის შესახებ ძველ აღთქმაში:

"... რაჟამს აღვიდოდე მთასა მას მოღებად ფიცართა მათ ქვისათა, ფიცართა მათ შჯულისათა, რომელ-იგი მომცნა მე და ვიყავ მე მთასა მას ზედა ორმეოც დღე და ორმეოც ღამე, პური არ ვჭამე და არცა წყალი ვსუ"(რჯლ. 9,9)

" და იყო, რაჟამს მესმეს მე სიტყუანი ესე, დავჯედ და ვსტიროდე და ვიგლოვდი მრავალ დღე, ვიმარხევდი და თაყუანის-ვსცემდი წინაშე უფლისა ღმრთისა ჩემისა ზეცათასა"(ნეემ.1,4).

"ოცდამეოთხესა მის თთჳსასა შეკრბეს ძენი ისრაჱლისანი და იწყეს მარხვად და შთაიცვეს ძაძა და გარდაისხეს ნაცარი თავსა თჳსსა"(ნეემ. 9,1).

" და მივეც პირი ჩემი უფლისა მიმართ ღმრთისა გამოძიებად ლოცვითა და ვედრებითა მარხვათა მიერ და ძაძისა და ნაცრისა"(დან, 9,3).

"5.იწამეს ნინეველებმა ღმერთი, გამოაცხადეს მარხვა და დიდიან-პატარიანად ჯვალოთი შეიმოსნენ.
7.გამოაცხადებინა ნინევეში მეფისა და მისი კარისკაცების ბრძანება: არც კაცმა, არც პირუტყვმა, ძროხამ თუ ცხვარმა, არ ჭამოს, არ მოძოვოს, არც წყალი დალიოს."(იონა 3, 5,7)
ძველ აღთქმაში კიდევ ბევრია, ვფიქრობ ეს ამჯერად საკმარისია

ახალ აღთქმაში:

მაცხოვარმა იმარხულა "ორმოცი დღე და ორმოცი ღამე"

"2. და ვიდრე-იგი ჰმსახურებდეს უფალსა და იმარხვიდეს, ჰრქუა მათ სულმან წმიდამან: გამომირჩიენით მე ბარნაბა და სავლე საქმესა, რომელსა მე უწოდი მათ. 3. მაშინ იმარხეს და ილოცეს და დაასხნეს მათ ზედა ჴელნი მათნი და განუტევნეს"(საქმე 13, 2-3)

"ჰრქუა მას კორნილიოს: მეოთხით დღითგან ვიდრე აქა ჟამადმდე ვიყავ მარხული და მეცხრესა ჟამსა ვილოცევდ რაჲ სახლსა შინა ჩემსა, და აჰა-ესერა დადგა კაცი წინაშე ჩემსა სამოსლითა ბრწყინვალითა"(საქმე 10.30)

"და უკურთხნეს მათ ეკლესიად-ეკლესიად ხუცესნი, და ლოცვითა და მარხვითა შეჰვედრნეს იგინი უფალსა, რომლისაცა მიმართ ჰრწმენა"(საქმე 14.23).

"მაგრამ რაკი საკმაო ხანმა განვლო და ცურვა გაძნელდა, ვინაიდან მარხვა უკვე გასული იყო"(საქმე 27.9)

ეს ციტატები ბიბლიიდან (მხოლოდ ნაწილი მოვიყვანე, კიდევ ბევრია), ამის გარდა ადრეული პერიოდის ქრისტიანულ ნაწარმოებებში ბევრგან გვხვდება მარხვის შესახებ, მაგალითად "დიდაქეში"(ანუ მოძღვრება თორმეტი მოციქულისა)
"პირმოთნეთა მარხულობას ნუ დაემთხვევით. მათი მარხვა ორშაბათსა და ხუთშაბათს ხვდება; თქვენ იმარხულეთ ოთხშაბათსა და პარასკევს"(დიდაქე VIII 1).

ასევე ჰერმესის "მწყემსში" (II საუკ. დასაწყ)
"Однажды, когда я постился и сидел на горе, благодаря Господа за то, что сделал Он со мною..." ("Пастырь", Подобие пятое, 1)

მარხვის დღეებზე ლაპარაკობს ტერტულიანე:"... Нужно явиться на бдение? Муж назначит в это время свидание в бане. Придет день поста? Муж именно в этот день пригласит друзей на пир. Случится ли крестный ход? Именно в этот день как никогда много хлопот по дому"(Послание к жене II. 4)

მარხვა გულისხმობს საკვებისგან თავშეკავებას. ძველ აღთქმაში მარხვისას ხშირად საერთოდ არაფერს ჭამდნენ. მაგალითად დავით მეფემ ასე იმარხულა, რათა არ მომკვდარიყო მისი შვილი, რომელიც შეეძინა ბერსაბესთან (2მეფეთა 12, 15-23), ასევე იმარხულეს ნინეველებმაც, როგორც ზემოთ იყო ციტატაში მოყვანილი.
პირველი ქრისტიანები მარხვის დროს არაფერს ჭამდნენ საღამომდე, საღამოს კი მცირეოდენ საკვებს იღებდნენ.
მარხვისას მხოლოდ მცენარეული საკვების მიღება ჩამოყალიბდა სამონაზვნო ცხოვრების წესის გავლენით. თუმცა ყოველთვის ითვლებოდა რომ სამარხო საჭმელი უბრალო და მსუბუქი უნდა ყოფილიყო.


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ნათია
პოსტი Jun 14 2007, 11:03 PM
პოსტი #7


Miss invisible
***

ჯგუფი: მოდერატორ-ფინანსისტი
პოსტები: 18,669
რეგისტრ.: 28-February 07
წევრი № 1,224



„საყუარელნო, მარხვა დედა არს სიწმინდისა და წინამძღვარი ლოცვისა. მარხვა ცხადმყოფელი არს სინანულისა და ყვავილი ყოვლისა კეთილისა ნაყოფისა“. - ბრძანებს იოანე ოქროპირი.

წმიდა წერილი გვასწავლის, რომ ღმერთმა მარხვა დაუდგინა სამოთხეში მცხოვრებ ადამსა და ევას. ეს იყო პირველი მცნება, რომელიც უნდა დაეცვა ადამიანს. მას არ უნდა ეგემა ედემის შუაში დანერგილი კეთილისა და ბოროტის ცნობის ხის ნაყოფი, რომლის შეჭმაც სიკვდილს მოუტანდა. უცოდველი ადამიანი, რომელმაც არ იცოდა თუ რა არის უკეთურება, გაჭირვება, სნეულება, ხრწნა, სიკვდილი, უნდა დამორჩილებოდა თავის შემოქმედს. პირველი ადამიანის დაცემით დაეცა მთელი სამყარო და დამკვიდრდა სიკვდილი. რისთვის დაუდგინა უფალმა ადამსა და ევას მარხვა? რაში უნდა დასჭირვებოდა უზენაესს მათ მიერ საჭმლისაგან თავის შეკავება? წმიდა მამები გვასწავლიან, რომ ნაყოფი, რომლის ჭამაც ეკრძალებოდა ადამიანს, ჯერ არ დამწიფებულიყო მისთვის, ე.ი. ის ჯერ არ იყო მზად, რომ მიეღო ცოდნა ბოროტისა და კეთილის შესახებ. ამგვარად, მარხვა თავად ადამიანისთვის იყო საჭირო, რათა სრულყოფა განეცადა. მარხვის დარღვევით იგი წინ აღუდგა თავის შემოქმედს. ეს ნაბიჯი იყო ნიშანი მისი ამპარტავნებისა და კადნიერი სურვილისა, ყოფილიყო, ვითარცა ღმერთი.

წმიდა ეკლესია, რომელიც ღმერთმა დაამკვიდრა იმისთვის, რომ სასუფეველში შეჰკრიბოს თავისი ჭეშმარიტი შვილები, რომელიც არის სახე უფლის განკაცებული ძისა, იესო ქრისტესი, მოუწოდებს ყოველ ქრისტიანს, რომ შეინახოს მარხვა. იესო ქრისტემ თავისი ქვეყნიური ცხოვრებისას თვითონ მოგვცა მაგალითი მარხვისა, როცა ორმოცი დღე იმარხულა უდაბნოში. მსგავსად პირველი ადამიანებისა, მარხვა აუცილებელია თითოეული ჩვენგანისათვის. მარხვა არის საწინდარი ადამიანის სულიერი და ფიზიკური სიჯანსაღისა. შეუძლებელია, აღიწეროს ყოველი სიკეთე მარხვისა. მარხვა ანახლებს ცოდვით გახრწნილ სულს. მისი მეოხებით ადამიანი თრგუნავს მრავალ ვნებასა და უკეთურებას. იგი არის საფუძველი უბიწოებისა და მცველი ღვთისმოსაობისა. მარხვა განგვაშორებს ბოროტ ძალებს და გვაზიარებს სული წმიდის მადლს. მარხვით ცხრება ჩვენი მრისხანება, ითრგუნება ავხორცი აღძვრანი და იღვიძებენ სათნოებანი. მარხვით ყუჩდება ამაო გულისთქმათა ამბოხი, წყნარდება ჩვენი გონება, იწმინდება აზროვნება. ადამიანი უკეთ ფლობს საკუთარ სულიერ ძალებს, იმორჩილებს მოუთოკავ სხეულს და ცხოვრების მღელვარე ზღვაში თავისი ხომალდი სათნოებათა ნავთსაყუდელში მიჰყავს.

მარხვა არის მკურნალი არა მხოლოდ სულიერი უძლურებისა, იგი ჩვენს ხორციელ სიჯანსაღესაც უზრუნველყოფს. ყოველი დაავადების მიღმა დგას ადამიანის სულიერი სიძაბუნე, რომელიც არის თავი და თავი ამ სნეულებისა. ცნობილია, რომ დაავადებათა უმეტესობა სწორედ არსწორი და გადაჭარბებული კვებით არის გამოწვეული. არაზომიერი ჭამა, ნაყროვანება და გემოთმოყვარება ერთ-ერთი მძიმე ცოდვათაგანია, რომელიც სხვა უკეთურებების მიზეზიც ხდება. მაგრამ ძლიერ ცდებიან ისინი, ვისაც მარხვა მხოლოდ საჭმლისაგან თავის შეკავება ჰგონია. მარხვა არის თავისუფალი მორჩილება, რომლის დროსაც ადამიანი თავისსავე სურვილით ექცევა ეკლესიის სულიერი ცხოვრების რიტმში. ბასილი დიდი ბრძანებს: „ნუ განყენებითა ოდენ საჭმელთაჲ დაუდებ საზღვარსა სიკეთესა მას მარხვისასა, რამეთუ მარხვაჲ ჭეშმარიტი არს ბოროტთაგან უცხოყოფაჲ“. ამგვარად მარხვა არის თავის შეკავება ყოველგვარი უკეთურებისაგან. იგი არის ადამიანის განსაკუთრებული ძალისხმევა, რომ სრულჰყოს საკუთარი სულიერი ცხოვრება. განერიდოს მიწიერ საგნებზე ამაო ზრუნვას. დაკმაყოფილდეს მხოლოდ იმით, რაც აუცილებელია მისი ყოველდღიური ცხოვრებისათვის. თავი შეიკავოს გართობისაგან და უზრუნველობისაგან. მეტი დრო უნდა დაუთმოს ღვთის მსახურებას. აღასრულოს კეთილი საქმენი, დაეხმაროს გაჭირვებულს. სხვათა განსჯისა და განკითხვის ნაცვლად, საკუთარ გულში ჩაიხედოს და იქ ეძიოს უკეთურობა. მარხვა გარეშე სინანულისა, არ არის მარხვა. თუ ადამიანი ვერ ხედავს საკუთარ ნაკლსა და ცოდვებს, გულწრფელად არ განიცდის მათ, მისი მარხვა არ არის სრულყოფილი. მარხვის ჟამს ქრისტიანები სულის განსაწმედელად ხშირად ამბობენ აღსარებას, და იღებენ წმიდა ზიარების საიდუმლოს. განუყოფელია ერთმანეთისაგან მარხვა და ლოცვა.

ამასთან, მარხვა არის ადამიანის სულიერი მოღვაწეობა, მისი გარკვეული მოსაგრეობა და მსხვერპლი ღვთის წინაშე; იგია ნიშანი ადამიანის სურვილისა, ემსახუროს უფალს... ღმერთი გასაოცარ ჯილდოს გვიმზადებს მარხვის წილ. საუნჯე, რომელსაც გვაძლევს იგი, ზეციურია და არა ჰგავს ამა სოფლის ამაო სიამოვნებებს. უფალი დიდ სულიერ ძალას აძლევს ადამიანს და მის სულში სიმშვიდესა და უშფოთველობას ამკვიდრებს. სიყვარულით და სასოებით აღავსებს კაცის გულს და ღვთიურ ნეტარებას განაცდევინებს. უმარხველობა, რომელიც თავისთავად ღვთის წინაშე ურჩობასა და წმიდა ეკლესიისადმი ეჭვზეა ამოზრდილი, უკეთურობისაგან მოუწოდებს ადამიანს. იოანე ოქროპირის სიტყვით რომ ვთქვათ, იგი აღაგზნებს სიამოვნებებს, ამრავლებს ომებს, აღვივებს მტრობას და ბოლოს სათნოების უნარს უკარგავს კაცს... რადგან ადამიანი ვეღარ პოულობს წინააღმდეგობის ძალას და იოლი დასაძლევი ხდება მტერთათვის.

წმიდა ეკლესია, რომელშიც მკვიდრობს მადლი სული წმიდისა და რომელიც ღვთის ხმას გვამცნობს, წელიწადში ოთხ მარხვას ადგენს. თავის სამწყსოს იგი ოთხი უდიდესი დღესასწაულისთვის ამზადებს: უფლის ბრწყინვალე აღდგომისთვის, მაცხოვრის შობისთვის, მოციქულთა თავთა, პეტრესა და პავლეს ხსენებისთვის, და ღვთისმშობლის მიძინებისთვის. ეკლესიას სურს, რომ ადამიანი სულიერად განწმენდილი შეეგებოს ამ უდიდეს დღესასწულებს და გულის კარი გაუხსნას მადლს, რომელიც უშურველად მიენიჭება ყოველ ჭეშმარიტ მორწმუნეს, რათა მოხდეს ჩვენი სულიერი ფერისცვალება, რათა ჩვენს სულში იშვას იესო ქრისტე, ჯვარს ეცვას ჩვენი ცოდვილი ბუნება და აღსდგეს ახალი სულიერი ადამიანი, რათა მსგავსად მოციქულებისა შევიქმნათ ჭურჭელნი სულიწმიდის მადლისა და შეუვრდეთ ჩვენი სულის ხსნისათვის მარად მლოცველ დედა ღვთისმშობელს.



--------------------
პატიოსნება ჩვენი დროის ჭეშმარიტი არისტოკრატიზმია!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
k@the
პოსტი Jun 15 2007, 04:16 PM
პოსტი #8


იყო და არა იყო რა...
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,796
რეგისტრ.: 21-May 07
მდებარ.: მყარად მიწაზე
წევრი № 1,967



athos
მადლობა!
ნათია 2kiss.gif

რაღაც მაინც დამრჩა გაურკვეველი.
ციტატა
მარხვისას მხოლოდ მცენარეული საკვების მიღება ჩამოყალიბდა სამონაზვნო ცხოვრების წესის გავლენით. თუმცა ყოველთვის ითვლებოდა რომ სამარხო საჭმელი უბრალო და მსუბუქი უნდა ყოფილიყო.

როგორც მივხვდი, მარხვა არის თავშეკავება, ცოტა უნდა იკვებო, ილოცო და ეცადო ამ პერიოდში ცოდვა არ ჩაიდინო.
მაშინ რა განსხვავებაა არასამარხო მაიონეზით მომზადებულ ოლივიეს შევჭამ თუ სამარხო მაონეზით მომზადებულს? მგონი ორივეს ერთი გემო აქვს, ზოგს სამარხო უფრო უყვარს კიდეც. ხოდა მთავარი არის, რომ ზომიერება დავიცვა ჭამაში და ვთქვათ მწვადი არ ვჭამო (ვერც ვჭამ, სადაა აქ მწვადი თორე კიsmile.gif) ან რაიმე ხორციანი საჭმელი რისი ანალოგიც სამარხო არ არსებობს. ეგრეა ვითომ ეხლა? huh.gif unsure.gif


--------------------
--
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Jun 15 2007, 06:46 PM
პოსტი #9


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ციტატა
როგორც მივხვდი, მარხვა არის თავშეკავება, ცოტა უნდა იკვებო, ილოცო და ეცადო ამ პერიოდში ცოდვა არ ჩაიდინო.
მაშინ რა განსხვავებაა არასამარხო მაიონეზით მომზადებულ ოლივიეს შევჭამ თუ სამარხო მაიონეზით მომზადებულს? მგონი ორივეს ერთი გემო აქვს, ზოგს სამარხო უფრო უყვარს კიდეც. ხოდა მთავარი არის, რომ ზომიერება დავიცვა ჭამაში და ვთქვათ მწვადი არ ვჭამო (ვერც ვჭამ, სადაა აქ მწვადი თორე კიsmile.gif) ან რაიმე ხორციანი საჭმელი რისი ანალოგიც სამარხო არ არსებობს. ეგრეა ვითომ ეხლა? huh.gif unsure.gif


მარხვის ის წესი რომელიც ამჟამადაა, ძალიან ძველია, იგი შეწყნარებულია ეკლესიის მიერ, როგორც სულისთვის სასარგებლო. ძალიან ბევრ მამას აქვს დაწერილი იმაზე თუ რა მნიშვნელოვანია არამარტო საკვების რაოდენობა, არამედ ისიც, თუ რა სახისაა. (მოვძებნი თუ გაინტერესებს)
ის რომ ამჟამად მარხვამ არასწორი ფორმები მიიღო და გაჩნდა ათასგვარი სამარხვო კარაქები და კატლეტები არ ნიშნავს იმას რომ მეორე უკიდურესობაში გადავვარდეთ და საერთოდ უარი ვთქვათ მარხვის არსებულ წესზე smile.gif

მარხვის დაცვისადმი დამოკიდებულებას ადრე საკმაოდ მკაცრი იყო, ამას გამოხატავს მაგალითად მოციქულთა კრების 69 კანონი:
69. Если кто епископ, или пресвитер, или диакон, или иподиакон, или чтец, или певец, не постится во святую четыредесятницу пред Пасхою, или в среду, или в пятницу, кроме препятствия от немощи телесной: да будет извержен. Если же мирянин: да будет отлучен.

გარკვეული კატეგორიის ადამიანებისთვის მარხვა ძველთაგანვე არ იყო სავალდებულო
ამიტომ საჭიროა მოძღვართან გავარკვიოთ თუ რამე დაბრკოლება გვაქვს მარხვაში და ის მოგვცემს შესაბამის კურთხევას smile.gif





--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
k@the
პოსტი Jun 15 2007, 08:46 PM
პოსტი #10


იყო და არა იყო რა...
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,796
რეგისტრ.: 21-May 07
მდებარ.: მყარად მიწაზე
წევრი № 1,967



athos
გეთანხმები, რომ ეგ წესი დიდი ხნის დადგენილი იქნება. მაგრამ აი პირადად მე უსამართლობად მიმაჩნია არ მქონდეს, თუნდაც სიტყვაზე ვამბობ 'ოლივიე'-ს ჭამის საშუალება, მხოლოდ იმიტომ რომ საქართველოში არ ვარ და სამარხვო მაიონეზი აქ არ არსებობს, ნუ უგემრიელეს ლობიანებზე და კარტოფილის პერაშკებზე და კიდევ ათას რამეზე აღარაფერს ვამბობ რაც საქართველოში არანაირ პრობლემას არ წარმოადგენს. smile.gif
ანუ ეხლა ვწუწუნებ აქ პატარა ბავშვივთ და ვცდილობ ახსნა მოვუვძებნო ყველაფერს, თორე კი ვმარხულობ მაგ ყველაფრის გარეშე და არც ისეთი აუტანელად ძნელია ეგრე მარხვის შენახვა. smile.gif)


--------------------
--
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Jun 15 2007, 09:20 PM
პოსტი #11


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ციტატა
რა, არაფერი არ იციან ამ საზღვარგარეთ წესიერად


biggrin.gif

ციტატა
ღმერთს არ სურს უნებლიე მარხვა, მას ნებავს, რომ ჩვენ ნებით ვმარხულობდეთ მხოლოდ, მისდამი სიყვარულის გამო."


სადღაც წავიკითხე, რომ აფრიკელი მართლმადიდებლები, რადგან ისედაც ძირითადად სულ მცენარეულ საკვები აქვთ, მარხვის დღეებში საჭმელს მარილს არ უმატებენ და ასე მარხულობენ smile.gif


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ateisti
პოსტი Jun 17 2007, 11:13 PM
პოსტი #12


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2
რეგისტრ.: 17-June 07
წევრი № 2,219



მაინც ვერ გავიგე რას ნიშნავს ეს უნებლიე მარხვა
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
k@the
პოსტი Jun 18 2007, 01:47 AM
პოსტი #13


იყო და არა იყო რა...
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,796
რეგისტრ.: 21-May 07
მდებარ.: მყარად მიწაზე
წევრი № 1,967



ateisti
პავტარიაემ დლია ... ატეისტოვ tongue.gif
ციტატა(ნათია @ Jun 12 2007, 09:48 PM) *

ერთ ბერს ვინმე წარჩინებულმა ჰკითხა: "თუკი ადამიანისათვის საჭიროა მარხვა და თავშეკავება, მაშინ რატომ არის ამ ქვეყნად შექმნილი ამდენი სასიამოვნო, ჩვენთვის დამატკბობელი რამ?" ბერმა უპასუხა: "თუკი ღმერთი არ შექმნიდა ამდენ მიწიერ რამეს, მაშინ ყველა უნებლიედ იმარხულებდა. მიწიერი სიკეთეები იმისათვის არ არის, რომ დავტკბეთ, ისინი მარხვის სრულყოფილებისთვისაა. ღმერთს არ სურს უნებლიე მარხვა, მას ნებავს, რომ ჩვენ ნებით ვმარხულობდეთ მხოლოდ, მისდამი სიყვარულის გამო."


ateisti შეგნებულად უნდა იმარხულოო. არ უნდა შესცოდო, არა იმიტომ რომ ამ ცოდვის ჩადენის შესაძლებლობა არ გაქვს, არამედ იმიტომ რომ გააზრებული გაქვს ეს ცოდვაროა. 2kiss.gif


--------------------
--
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
iako
პოსტი Jun 26 2007, 08:54 PM
პოსტი #14


ნონა
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 926
რეგისტრ.: 19-August 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 83



მარხვა ხომ თავშეკავებას ნიშნავს. საქართველოში ყოფნისას კი გვითხრა მოძღვარმა. რომ მარხვისას სუფრა მრავალფეროვნი არ უნდა იყოს და სამარხვო მაიონეზეც გაამახვილა ყურადღება. ამ დროს ჭამაზე კი არ უნდა ვიფიქროთ და არასამარხვო პროდუქტები იგივე დასახელების სამარხვოთი არ უნდა შეიცვალოსო.

მე რამდენადაც აქაური მოძღვრისგან ვიცი, შეგვიძლია მძიმე მარხვაში თევზის ჭამა,ოთხშაბათი და პარასკევის გარდა. საზღვარგარეთ მყოფთათვის კურთხევა არის საპატრიარქოდან.

k@the
ბრეცელი შეგიძლია მიირთვა ძირითადად სამარხვოა, მაგრამ შემადგენლობა მაინც იკითხე. Bioladen-ებში არის სოიოს პროდუქტების ფართო არჩევანი. ტოფუსგან შეგიძლია მრავალი კერძი მოამზადო. ნახევარფაბრიკატებიც იყიდება, მაგრამ მე ვფიქრობ მაინც თავის შეკავება ჯობია.


--------------------
რომელსა უნებს შემდგომად ჩემსა მოსვლა, უარ-ჰყავნ თავი თვისი და აღიღენ ჯვარი თვისი და შემომიდეგინ მე
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
orthodox-georgia
პოსტი Jul 31 2011, 08:20 PM
პოსტი #15


----
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,373
რეგისტრ.: 13-May 08
მდებარ.: იქ
წევრი № 4,815



უნებლიე მარხვა რაღაც ვერ გავიგე რას ნიშნავს


--------------------
ამ ბოლო დროს ისედაც არ ვიკლავდი თავს აქ შემოსვლით და ვატყობ სწორადაც ვიქცეოდი. აქ ჩემი "აგრესიის" გარეშე გაცილებით კარგად გრძნობენ თავს და აღარ შევაწუხებ ამის მეტი არავის. აწი მილოცვების და პატრიარქის ქადაგების მეტი თუ სადმე რამე დავწერო, შეგიძლიათ ბანი დამადოთ :)

ყველას შენდობას ვთხოვ ვისაც რამე გეწყინათ ჩემგან.

ღმერთს ებარებოდეთ!

პატივისცემით თქვენი orthodox-georgia
20.01.2012
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
George Leluashvili
პოსტი Aug 1 2011, 01:51 PM
პოსტი #16


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 5,088
რეგისტრ.: 27-February 11
წევრი № 10,559



orthodox-georgia
ციტატა
უნებლიე მარხვა რაღაც ვერ გავიგე რას ნიშნავს

საერთოდ "მარხვა" და "უნებლიე",ვფიქრობ ერთმანეთთან შეუთავსებელი ცნებებია.ყოველშემთხვევაში ვინც ეს დაწერა, ალბათ მხედველობაში ჰქონდა მხოლოდ საკვებით მარხვა.
ხოლო რას ნიშნავს საკვებით უნებლიე მარხვა, ამის ასახსნელად მაგალითს მოვიყვან:ვთქვათ ერთი ადამიანი ხორცს არ ჭამს იმის გამო, რომ იცის იმ დღეს რომ მარხვაა და არ უნდა დაარღვიოს(ანუ ამას მიზანმიმართულად უფლისათვის აკეთებს), ხოლო მეორემ იმ დღეს, რა დღესაც მარხვაა, შეიძლება არ შეჭამოს ხორცი არა იმიტომ რომ მარხვის დღეა, არამედ შეიძლება ამის საშუალება არ ჰქონდა, ან საერთოდ, ხორცი არ უყვარს.
ზედაპირულად რომ შევხედოთ, არც ერთს არ დაურღვევია მარხვა, რადგან ხორცი არ ჭამეს, მაგრამ რატომ არ ჭამეს-აი, ამაშია საქმეsmile.gif



პ.ს.ერთ წმინდა მამას კითხეს, მარხვის პერიოდში რა არ უნდა ვჭამოთო და მან უპასუხა:ერთმანეთს ნუ დაჭამთოbiggrin.gif
მართლაც გენიალური პასუხია...


--------------------
________________________________________________________________________

შეიძულე სიმდიდრე და იქნები მდიდარი;
შეიძულე დიდება და იქნები დიდებული;
შეიძულე შეურაცხება და იქნები უძლეველი;
შეიძულე დასვენება და იპოვი მოსვენებას;
შეიძულე დედამიწა და იპოვი ზეცას.
________________________________________________________________________

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ქევანა
პოსტი Aug 1 2011, 03:25 PM
პოსტი #17


მთვლემარე დრაკონი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 7,454
რეგისტრ.: 11-February 07
მდებარ.: Shire, Hobbitland, Middle-earth
წევრი № 1,055



orthodox-georgia
ციტატა
უნებლიე მარხვა რაღაც ვერ გავიგე რას ნიშნავს

დიეტას biggrin.gif


--------------------
“I'd built that bridge for you. But I didn’t know that I would be building it for you and him.” ("Dაისყ")

"He was born with a gift of laughter and a sense that the world was mad. And that was all his patrimony." - Scaramouche, Rafael Sabatini

***
ფორუმზე გლანძღავ და მიწასთან გასწორებ, ძვირფასო, მაგრამ გახსოვდეს, ფორუმს გარეთ მე შენ მიყვარხარ : )

***
Спасение утопающего – дело рук самого утопающего...

***
ამინდის შემქმნელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 15th June 2025 - 02:10 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი