![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
rock |
![]()
პოსტი
#41
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 213 რეგისტრ.: 11-September 07 წევრი № 2,719 ![]() |
თემო
ციტატა წმიდა მამების შრომებიდან და მათ დაეჯერებათ რადგან ისინიც სულიწმიდით წერდნენ სახარების განმარტებებს . უკაცრავად და წმინდა მამები რომ სულიწმინდას კარნახით წერდნენ ეგ საიდანღა იცით? ციტატა შეგიძლია იოანე ოქროპირს არ დაუჯერო? მგონი კი. ციტატა მას ხომ პირდაპირ მახარებელი ეცხადებოდა სახარების განმარტებისას ეგ საიდანღა ვიცით? ციტატა ასე რომ, რუსი მეცნიერი ტუპოლევი მეც არ მინახია, მაგრამ მჯერა რომ თვითმფრინავი "ტუ"-დ წოდებული მან გამოიგონა რატომ გჯერა? ეგებ სხვამ გამოიგონა და მან მიითვისა სხვისი გამოგონება? საკონსტრუქტორო ბიუროს ხელმძღვანელი იყო და სსრკ-ს დროს ეგეთი რაღაცეები ხდებოდა. თანაც თვითმფრინავის ავტორობა და სულიწმინდასთან პირაპირი აუდიო (და შესაძლოა ვიდეო) კავშირი რბილად რომ ვთქვათ არათანაბარი შედარებაა. ![]() ციტატა იუდას "სახარების" აპოკრიფულობას თავად ის ფილმიც ადასტურებს იუდას სახარების აპოკრიფულობა-არაკანონიკურობაზე არ ვკამათობ ამჟამად. ჯერ სხვა რამის დადგენა მწადია და შემდგომ დავუბრუნდები იუდას სახარებას. კანუდოსელი ციტატა ძველი აღთქმა თუ გსმენიათ? მგონი იქ ძალიან კარგად ჩამოყალიბებულია თუ რა უნდა მოხდეს და ის რასაც გვთავაზობს იუდას სახარება არანაირ თანაკვეთაში არ მოდის მასთან აი სინოპტიკური სახარებები კი ზედმიწევნით ზუსტად მისდევენ ქრონოლოგიას...ეს მგონი ერთი დიდი არგუმენტია და ასეთი უამრავია.... თუ სწორად მახსოვს სინოპტიკური სახარებები და ოთხი სახარება განსხვავებული ცნებებია. თუ ვცდები შემისწორეთ. |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#42
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
თუ სწორად მახსოვს სინოპტიკური სახარებები და ოთხი სახარება განსხვავებული ცნებებია. თუ ვცდები შემისწორეთ. სინოპტიკური არის პირველი სამი, იოანეს გამოკლებით,და ეგ იმიტომ დავწერე რომ იქ ძალიან კარგად არის გადმოცემული ქრონოლოგიურად -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
თემო |
![]()
პოსტი
#43
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 1,357 რეგისტრ.: 30-May 07 წევრი № 2,053 ![]() |
ციტატა ციტატა შეგიძლია იოანე ოქროპირს არ დაუჯერო? მგონი კი. მე აღარაფერი მაქვს სათქმელი |
rock |
![]()
პოსტი
#44
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 213 რეგისტრ.: 11-September 07 წევრი № 2,719 ![]() |
კანუდოსელი
ციტატა სინოპტიკური არის პირველი სამი, იოანეს გამოკლებით,და ეგ იმიტომ დავწერე რომ იქ ძალიან კარგად არის გადმოცემული ქრონოლოგიური ამბები.... ხო რაღაც ეგეთი მახსოვდა. ![]() ჩემს წინა კითხვებზე თუ გაქვს ისეთი პასუხები, ანალიტიკური აზროვნებით რომ შეიძლება ჩაწვდომა? თემო ციტატა მე აღარაფერი მაქვს სათქმელი კაკ ვსეგდა ნა სამომ ინტერესნომ მესტე. ![]() |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#45
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
კანუდოსელი ხო რაღაც ეგეთი მახსოვდა. ![]() ჩემს წინა კითხვებზე თუ გაქვს ისეთი პასუხები, ანალიტიკური აზროვნებით რომ შეიძლება ჩაწვდომა? ახლა ვმუშაობ და მოგვიანებით რაღაცეებ დავდებ.... -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
rock |
![]()
პოსტი
#46
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 213 რეგისტრ.: 11-September 07 წევრი № 2,719 ![]() |
კანუდოსელი
ციტატა ახლა ვმუშაობ და მოგვიანებით რაღაცეებ დავდებ.... მადლობთ. |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#47
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
მე აღარაფერი მაქვს სათქმელი არის საკითხი, რაშიც არც თქვენ ეთანხმებით იოანე ოქროპირს -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#48
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
rock
ციტატა თუ სწორად მახსოვს si certo, il Vangelo di Giuda ![]() ![]() ![]() -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
აფხაზეთი |
![]()
პოსტი
#49
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 21 რეგისტრ.: 10-March 07 წევრი № 1,331 ![]() |
შეგეშალა მაგი იუდას ტოლმაა ![]() როდის იყო, რომ ჯერ სახარებას წერდნენ და მერე თავს იკლავდნენ. ![]() და რომელმა დაწერა ე.წ. კანონიკური სახარებებიდან საკუთარი ხელით რომელიმე მათგანი? მარკოზმა, ლუკამ, მათემ თუ იოანემ? ![]() ბატონებო, გმადლობთ კომენტარებისათვის, მაგრამ თქვენ ვერ ჩაწვდით დასმული კითხვის შინაარსს: მე მაინტერესებს ეგვიპტეში აღმოჩენილ დოკუმენტს სიყალბედ (მართლმადიდებლობის მტრების მიერ სპეციალურად შექმნილ) მიიჩნევთ თუ ის თავისი შინააარსიდან გამომდინარე არის თქვენთვის მიუღებელი ანუ როგორც უწოდებთ - არაკანონიკური. |
ნათია |
![]()
პოსტი
#50
|
![]() Miss invisible ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: მოდერატორ-ფინანსისტი პოსტები: 18,669 რეგისტრ.: 28-February 07 წევრი № 1,224 ![]() |
ეს ინფო ვიპოვე ეხლა... ნახეთ აბა
იუდას სახარება არის დოკუმენტი, რომელსაც კაენიტები, ადრეული ქრისტიანული გნოსტიკური სექტა, იყენებდნენ, და რომელიც 2006 წელს გამოქვეყნდა ნაწილობრივი რეკონსტრუქციის შემდეგ. დაახლოებით 50-მდე ნამუშევარი არსებობს, რომელსაც მიიჩნევენ ადრეული ეკლესიის "სახარებებად", თუმცა მნიშვნელოვანი ინფორმაცია მხოლოდ 20 მათგანზე არსებობს, რომელთაგან ოთხი მათეს, მარკოზის, ლუკასა და იოანეს კანონიკური სახარებებია. იუდას სახარება ერთ-ერთია 16 დანარჩენი სახარებიდან, რომელთა შესახებ გარკვეული ინფორმაცია ისტორიულად შემონახულ იქნა ადრეულ ეკლესიურ ნაწერებში. ერთადერთი ცნობილი მანუსკრიპტი, რომელშიც ამ სახარების ტექსტია დართული არის ბოლო დროს 1700 წლის შემდეგ აღმოჩენილი ტყავგადაკრული პაპირუსის მანუსკრიპტი ეგვიპტის უდაბნოდან. პაპირი, რომელზეც სახარებაა დატანებული ფრაგმენტულია და მისი ზოგიერთი ნაწილები დაკარგულია. როდოლფ კასერის თანახმად, კოდექსი თავდაპირველად 62 გვერდიანი იყო. აღმოჩენისას მანუსკრიპტიდან რამდენიმე ფურცელი ამოღებული და გაყიდული იქნა ცალცალკე და დღემდე ერთობლივად მხოლოდ 26 გვერდმა მოაღწია. თუმცა დროდადრო, დაკარგული ფურცლებიც ჩნდება, მათ მფლობელთაგან გაყიდვის მსურველთა გამოჩენისას. იუდას სახარების მანუსკრიპტის რადიოკარბონულმა დათარიღებამ ის მე-3 და მე-4 საუკუნეებს მიაკუთვნა. შედარებისთვის ყველაზე ძველი ფრაგმენტი იოანეს სახარებიდან - პაპირუსი P52 - თარიღდება 125 წლით. თუმცა იუდას სახარებას მიიჩნევენ უფრო ძველი დაახ. 130 წლის მანუსკრიპტის ასლად. ეს დაახ. 100 წელიწადშია იესოს გარდაცვალების ბიბლიურ თარიღიდან. იუდას სახარება თავდაპირველად ბერძნულად უნდა ყოფილიყო დაწერილი, ტუმცა მანუსკრიპტი ძველ კოპტურ ენაზეა. უეჭველია, რომ იუდას სახარების ავტორად იუდა ისკარიოტელს არ მიიჩნევენ, თუმცა მკვლევარებს ახალ აღთქმაში იოანეს სახარების ავტორობაზეც მრავალი ეჭვი აქვთ. -------------------- პატიოსნება ჩვენი დროის ჭეშმარიტი არისტოკრატიზმია!
|
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#51
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
და რომელმა დაწერა ე.წ. კანონიკური სახარებებიდან საკუთარი ხელით რომელიმე მათგანი? მარკოზმა, ლუკამ, მათემ თუ იოანემ? ![]() არსებობს მანუსკრიპტი, რომელიც შესაძლოა იყოს მარკოზის სახარების ფრაგმენტი და ანალიზი აჩვენებს, რომ: 1. დათარიღება არის არა უგვიანეს 50 წლისა ჩვენი წელთ აღრიცხვით (საეკლესიო გადმოცემით კი სწორედ ამ დროს მოხდა ამ სახარების დაწერა) 2. კალიგრაფიის ანალიზი აჩვენებს, რომ დაწერილია იმ ტერიტორიაზე სადაც მოღვაწეობდნენ მოციქულები ამიტომ არის ვერსიაც, რომ არაა გამორიცხული, რომ ეგ იყოს ან თავად მოციქულის დაწერილი, ან რომელიმე უახლოესი გადამწერი -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
rock |
![]()
პოსტი
#52
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 213 რეგისტრ.: 11-September 07 წევრი № 2,719 ![]() |
კანუდოსელი
ციტატა შესაძლოა იყოს მარკოზის სახარების ფრაგმენტი ციტატა ამიტომ არის ვერსიაც ციტატა რომ არაა გამორიცხული ციტატა ან რომელიმე უახლოესი გადამწერი დაეკარგა დამაჯერებლობა. ![]() |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#53
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
კანუდოსელი დაეკარგა დამაჯერებლობა. ![]() მეცნერება ეგაა და მაგ მიდგომაში სხვა მეთოდი არც არსებობს , მეცნიერულად ფაქტია რომ ის არის I საუკუნის 50 წლის ..., ხოლო იუდას სახარების III საუკუნე ან IV-ის დასაწყისი - რომელი უფრო სარწმუნოა? როგორც ვატყობ არ იცნობთ მეცნიერებაში კვლევის მეთოდების დიალექტიკას....თუმცა უფრო სარმწუნო აგერ იოანეს სახარებაა, მანუსკრიპტი ხელთ გვაქვს, დათარიღEბულია 125 წლით და მეორე მხარეს კი იუდას სახარება III-IV საუკუნით -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
rock |
![]()
პოსტი
#54
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 213 რეგისტრ.: 11-September 07 წევრი № 2,719 ![]() |
კანუდოსელი
ციტატა მეცნერება ეგაა და მაგ მიდგომაში სხვა მეთოდი არც არსებობს , მეცნიერულად ფაქტია რომ ის არის I საუკუნის 50 წლის ..., ხოლო იუდას სახარების III საუკუნე ან IV-ის დასაწყისი - რომელი უფრო სარწმუნოა? რას ნიშნავს სარწმუნოა? ის რომ ავტორები (ან მკარნახებლები) მარკოზი და იუდა არიან? მაშინ არცერთი არაა სარწმუნო. ![]() |
თემო |
![]()
პოსტი
#55
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 1,357 რეგისტრ.: 30-May 07 წევრი № 2,053 ![]() |
|
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#56
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
მე????, რაში აბა? ![]() რომ მეორედ მოსვლა უნდა მომხდარიყო მეოთხე საუკუნეში - ეს იყო იოანე ოქროპირის წინასწარმეტყველება კანუდოსელი რას ნიშნავს სარწმუნოა? ის რომ ავტორები (ან მკარნახებლები) მარკოზი და იუდა არიან? მაშინ არცერთი არაა სარწმუნო. ![]() თავად ავტორობაზე არ ამბობს არავინ, საკითხი ეხება ტრადიციის ისტორიულ იდენტიფიკაციას და არა კონკრეტულად ავტორის...ამ შემთხვევაში არაა მთავარი თუ ვინაა ავტორი მარკოზის სახარებისა, მთავარია, რომ ის გადმოსცემს ეკლესიის ტრადიციას სწორად. ეს ტრადიცია კი მეორეს მხრივ უავშირებს ამ სახარებას მარკოზს... -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
rock |
![]()
პოსტი
#57
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 213 რეგისტრ.: 11-September 07 წევრი № 2,719 ![]() |
კანუდოსელი
ციტატა საკითხი ეხება ტრადიციის ისტორიულ იდენტიფიკაციას და არა კონკრეტულად ავტორის...ამ შემთხვევაში არაა მთავარი თუ ვინაა ავტორი მარკოზის სახარებისა, მთავარია, რომ ის გადმოსცემს ეკლესიის ტრადიციას სწორად. ეს ტრადიცია კი მეორეს მხრივ უავშირებს ამ სახარებას მარკოზს... ![]() საიდან ფული - ცოლმა მომცა, ცოლს საიდან - ტუმბოჩკიდან აიღო, თუმბოჩკაში საიდან - მე ჩავდე, შენ საიდან - ცოლმა მომცა . . . ისე კი მივხვდი რაც იგულისხმე. |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#58
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
კანუდოსელი ![]() საიდან ფული - ცოლმა მომცა, ცოლს საიდან - ტუმბოჩკიდან აიღო, თუმბოჩკაში საიდან - მე ჩავდე, შენ საიდან - ცოლმა მომცა . . . ისე კი მივხვდი რაც იგულისხმე. არა თქო გეუბნები და ვერ მიხვდი როგრც ჩანს... ვისია ეგ არაა პრინციპული, თუმცა ტრადიცია ამბობს, რომ მარკოზის - ესაა და ეს... მაგალითად პავლე მოციქულის ეპისტოლე ებრაელთა მიმართ თითქმის დანამდვილებითაა ცნობილი, რომ მას არ ეკუთვნის, მაგრამ ეკლესიაში ის არსებობს იმიტომ, რომ იგი შეიცავს კანონიკურ სწავლებას - გახსენებ კრიტერიუმს: ტრადიცია და როცა ვამბობ გადმოსცემს ტრადიციასთქო, ვგულისხმობ სწავლებას და არა ვინმეს ავტორობას -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
rock |
![]()
პოსტი
#59
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 213 რეგისტრ.: 11-September 07 წევრი № 2,719 ![]() |
კანუდოსელი
ციტატა არა თქო გეუბნები და ვერ მიხვდი როგრც ჩანს... ვისია ეგ არაა პრინციპული მე კი პირიქით მგონია. ბიბლიაში აღწერილი ამბების დამაჯერებლობა დიდადაა დამოკიდებული მათ ავტორებზე. ავტორების არატენდენციურობაზე, საღ აზროვნებაზე და ა.შ. თუ ბიბლია არც სულიწმინდას კარნახით არ დაწერილა და არც ავტორების ვინაობაა პრინციპული, მაშინ იგი ბერძნული მითების დონის ნაწარმოებად იქცევა. ![]() შესაბამისად ფასი მაგ ტრადიციის, კანონიკური სწავლების და მოკლედ ყველაფრის რაც ბიბლიაზეა დაშენებული, გახვრეტილი კაპიკია. |
saria-giorgi |
![]()
პოსტი
#60
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 407 რეგისტრ.: 4-July 07 მდებარ.: q.walenjixa წევრი № 2,386 ![]() |
saria-giorgi ოთხი სახარების ავტორების ავტორობა რის საფუძველზეა დადგენილი? წმ.მამების მიერ მსოფლიო კრებაზე. -------------------- [indent]undefined[/indent] [size=7]"შეიძლება ღმერთი გწამდეს,სამებაც აღიარო და ამავე დროს სახარებაც იქადაგო,მაგრამ ცხონება ეკლესიის გარეშე არ არსებობს."[/size][size=7]
|
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 15th June 2025 - 03:36 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი