IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

25 გვერდი V « < 13 14 15 16 17 > »   
Reply to this topicStart new topic
> დიდგორის ბრძოლა და წმინდა გიორგი..., გჯერათ? :)
კანუდოსელი
პოსტი Nov 29 2007, 01:12 PM
პოსტი #281


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



მარიამი

ის დოკუმენტი არის დაწერილი კონსტანტინე დიდის განსადიდებლად -ეს ჩანს თავად სრულ ტექსტში - ამიტომ ყველაფერში მე მას ვერ ვენდობოდი

იქ ორ გამოცხადებაზეა საუბარი, ერთი თავად ჯავრი, როდესაც უთხრა, ამით დაამარცხებო - ჩვენ ქრისტიანებმა ვიცით რომ ჯვრით მარცხდება არა მტეერი არამედ ცოდვა და ეშმაკი, წინააღმდეგ შემთხვევაში გამოდის რაღაც ჯვაროსნული ომი - სხვათა შორის ჯვაროსნებს აქვთ ოხრად ეგეთი გამოცხადებები

მეორე გამოცხადება არის ე.წ. სიზმარი - მე აქ ოდნავ თავს შევიკავებდი, რადგან არ ვიცი საერთოდ რა სიზმარი იყო ის სინამდილეში. რადგან ჯერ ერტი კონსტანტინე დიდი როგორც მანდ წერია ეგრე მალე არ მოქცეულა ქრისტიანობისადმი პირადად, ის ძალიან გვიან მოინათლა და მეორეც აშკარა მიკერძოება იქიდან ჩანს მაგ ტექსტისა, რომ კონსტანტინე დიდს წარმოგვიდგენს როგორც ბუნებით კეთილს (გულისხმობს საერთოდ რომ ეგეთი იყო) - აი სწორედ ბუნებით ეგეთი ვერ იქნებოდა, თუნდაც იმიტომ რომ არის შვილის მკვლელი

ამიტომ ეგ წყარო ჩემთვის არის დაწერილი კონსტანტინეს პირადი მემატიანის მიერ - და შემდეგ გადაწერილი და ქრისტიანულად შემკობილი - ამისი ნიმუშებიც არის იქ, რომ მივიდნენ კონსტანტინესთან და მთელი ღვთისმეტყველება მოუყვნენ - ისტორიულად ესე ნამდვილად არ ყოფილა.

ყოველივე ეს მაფიქრებინებს, რომ ეგ დოკუმენტი ნამდვილად ბოლო ინსტანცია ნდობის თვალსაზრისით არ არის

ციტატა(მარიამი @ Nov 29 2007, 02:09 PM) *

იოანე ოქროპირმაც ვერ გაიგო? tongue.gif


რომელზე მეუბნები? მკითხველმა რომ მოიყვანა?


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Nov 29 2007, 01:13 PM
პოსტი #282


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



კანუდოსელი
ციტატა
ახლა არ მითხრათ, ალექსი II ჯარს რომ ლოცავდა ჩეჩნეთში წასასვლელად, მაგარ საქმეს აკეთებდაო

ასეთ ულოგიკო პოსტს არ ველოდი შენგან..... unsure.gif

ანუ ვინმე მღვდელმა ტალახიანი წყალი რომ აკურთხოს, ეს ნიშნავს, რომ წყლის კურთხევა მიუღებელია? ohmy.gif

ჯარის დალოცვა არის კურთხეული საქმე და შენ თუ რუსეთის დაპყრობითი ომები არ მოგწონს (და არც მე მომწონს wink.gif ) ეს სხვა თემაა და არანაირ კავშირში არ არის ჯარის დალოცვასთან. ამდენად, ალექსი II მაგალითი უსაფუძვლოა


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
marine
პოსტი Nov 29 2007, 01:13 PM
პოსტი #283


მ_ა_კ_ა
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 61,838
რეგისტრ.: 3-November 06
მდებარ.: გულის საკურთხეველი:)
წევრი № 381



ციტატა(კანუდოსელი @ Nov 29 2007, 01:03 PM) *

აი ამიტომ სიფრთხილეა საჭირო ასე უგზოუკლოდ ჯარის დალოცვა. ჩეჩნების წინააღმდეგ ომიც "დალოცვილია" ისე, რომ იცოდეთ cool.gif თან დალოცვილი მართლმადიდებელი მღვდლების და იერარქების მიერ


მე ჩემი საქართველოს ეკლესიის ისტორიიდან გამომდინარე მომყავს მაგალითები.

ჩვენი ეკლესია ქართველებს ყოველთვის მტერთან ბრძოლისას ულოცავდა გზას.

თამარი უწყვეტად ლოცულობდა ტაძარში, როცა ქართული სპა მტერს ეომებოდა.

ნუთუ ჩვენი წინაპრების გმირობა უნდა დავივიწყოთ და იეღოველებს დავემსგავსოთ?


--------------------
"კ უ ს_ ნ ა ბ ი ჯ ე ბ ი თ_ ფ უ ძ ი ა მ ა ს_ მ თ ი ს კ ე ნ".
-------------------
"არც შექებით ვხდებით უკეთესნი და არც გაკიცხვით უარესნი." /არქიმანდრიტი რაფაელი (კარელინი)/
--------------------
"ფრაზა, რომელსაც ხშირად იყენებდნენ ძველი გადამწერები: "ჴელი მწერლისა მიწასა შინა ლპების და ნაწერნი ჰგიან".
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Nov 29 2007, 01:14 PM
პოსტი #284


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



კანუდოსელი
მასეც ვიცოდი, რომ რაც არ გაწყობდა, მის სინამდვილეს ეჭვის ქვეშ დააყენებდი biggrin.gif
დაახლოებით ასეთი პათოსი გაქვს: თუ ფაქტები ეწინააღმდეგება ჩემს მოსაზრებებს, მით უარესი ფაქტებისთვის tongue.gif


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Nov 29 2007, 01:19 PM
პოსტი #285


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



მარიამი

ეგეთი პათოსი არ მაქვს, მე ანალიზი მიყვარს, ეგ ტექსტი კრტიკის დონეზე ვერაა მთლად სახარბიელო


ეგეთ დროს აჯობებს ჩემს არგუმენტებზე მიპასუხო და არა ენის გამოყოფით biggrin.gif

დამისაბუთე, რომ სანდოა დოკუმენტი


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Nov 29 2007, 01:20 PM
პოსტი #286


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



კანუდოსელი
ის, რომ საომარ იარაღებზე ჯვრებს გამოსახავდნენ, რა ანალიზიც არ უნდა ჩაუტარო, ფაქტია - შიშველი ფაქტი. რომლის წინააღმდეგაც ეკლესია არასდროს გამოსულა. და აგერ, თვით უფლის მითითებითაა ეს ტრადიცია დაარსებული. შენი ნებაა, რას დაიჯერებ და რას არა, მაგრამ ფაქტებს სად წაუხვალ?


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Nov 29 2007, 01:21 PM
პოსტი #287


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



კანონისტი

ეგ ულოგიკო პოსტი მოყვა იმას, რომ ზოგადად დალოცვაზე სიფრთხილეათქო, თანაც რა იგულისხმება ამ დალოცვაში ეგეც საკითხავია, ვიღაცა ამბობს - გინდა თუ არა სიკვდილიო

ერთი შენმა გაზდამ თუ იცი ტექსტი ჯარის კურთხევისა? biggrin.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Nov 29 2007, 01:21 PM
პოსტი #288


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



ციტატა
დამისაბუთე, რომ სანდოა დოკუმენტი

შენ დამისაბუთე, რომ არაა სანდო. ჩემთვის სანდოა, იმიტომ რომ ჩვენი ეკლესია მას იღებს და იწყნარებს. და არაერთ ჩვენზე ჭკვიანს და ჩვენზე წმინდას წაუკითხავს ჩვენამდე და ეჭვის ქვეშ არ დაუყენებია. თუნდაც ის ფაქტი, რომ ეკლესია ამ დოკუმენტს სარწმუნოდ მიიჩნევს, უკვე ნიშნავს, რომ ის მის სწავლებას არ ეწინააღმდეგება და ცოდვისმიერს არაფერს შეიცავს (თუნდაც რომ არასწორი იყოს). წინააღმდეგ შემთხვევაში თავიდანვე უარყოფდა, როგორც ეკლესიის სწავლებისთვის მიუღებელს.


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Nov 29 2007, 01:22 PM
პოსტი #289


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



მარიამი

ფაქტი ერთია, მისი ეტიმოლოგია - მეორე

ახლა უნდა დაასაბუთო, რომ ერთი უდრის მეორეს biggrin.gif

მე ვერც უარვყოფ და ვერც ვასაბუთებ - მე ვამბობ, რომ იმ დოკუმენტის ნდობა არ შეიძლება ბოლომდე. ხოლო აი სადამდეა სანდო არ ვიცი


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Nov 29 2007, 01:25 PM
პოსტი #290


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



კანუდოსელი
ზემოთა პოსტი შევავსე და წაიკითხე.


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Nov 29 2007, 01:26 PM
პოსტი #291


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



კანუდოსელი
ციტატა
ერთი შენმა გაზდამ თუ იცი ტექსტი ჯარის კურთხევისა?

იმის გათვალისწინებით, რომ არსებობს მოხელის და მოსამართლის კურთხევის განწესი (!) არ არის გასაკვირი ჯარისაც იყოს, თუმცაღა, მე პირადად არ მინახავს

ისე, რაც მინახავს და მომისმენია, არის სახელმწიფო დროშის კურთხევის ტექსტი, სადაც არის ღვთისგან მტრის ამოწყვეტის გამოთხოვა - "რათა მტვირთველსა ამის დროშისა, ქრისტეს მოყვარესა მხედრობასა ჩვენსა დაუმორჩილნეს მტერნი თვისნი და დაუმარცხნეს მბრძოლნი თვისნი, უფლისა მიმართ ვილოცოთ...."

ამ გახსენებულზე, თავად ჯარის ზემომოყვანილი ეპითეტიც გაიხსენე - ქრისტეს მოყვარე მხედრობა.....


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Nov 29 2007, 01:26 PM
პოსტი #292


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(მარიამი @ Nov 29 2007, 02:21 PM) *

შენ დამისაბუთე, რომ არაა სანდო. ჩემთვის სანდოა, იმიტომ რომ ჩვენი ეკლესია მას იღებს და იწყნარებს.



რავი მგონი დავწერე რატომაც არ მეჩვენება სანდოდ, გაგიმეორო?

გიმეორებ:
1. სათნოებით შემოსილი კონსტანტინე დიდი (ზოგადად ამ თვისების მატარებელი) მე არ მსმენია biggrin.gif (შვილის მკვლელია ბოლო ბოლო)
2. მისი მოქცევა და აღიარება ქრისტიანობისა იმწამსვე - ისტორიული მითია. ის მოინათლა სიკვდილის წინ (არა მთლად წინ, მაგრამ იმ პერიოდში)
3. მანდ ყველაფერი პირიქით პერსპექტივაში არის დაყენებული

და აი ეს
ციტატა(მარიამი @ Nov 29 2007, 02:21 PM) *

ეკლესია მას იღებს და იწყნარებს.

ძალიან ზოგადი ტერმინია, რადგან ეკლესიის ხმა მსოფლიო კრებაა, ყველაფერი დანარჩენი მხოლოდ კონკრეტული "ტრადიცია", რასაც ყოველთვის პირდაპირი კავშირი არა აქვს ეკლესიასთან. უფრო ხშირად პოლიტიკასთან და მონარქიასთან


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Nov 29 2007, 01:32 PM
პოსტი #293


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



ციტატა
სათნოებით შემოსილი კონსტანტინე დიდი (ზოგადად ამ თვისების მატარებელი) მე არ მსმენია

რა შუაშია კონსტანტინე დიდი? საუბარია უფლის გამოცხადებაზე. კონსტანტინეს კი არ გადაუწყვეტია, საომარ იარაღებზე ჯვრის გამოსახვა, მის "ცოდვილ" აზროვნებას რომ მივაწეროთ.

ციტატა
მისი მოქცევა და აღიარება ქრისტიანობისა იმწამსვე - ისტორიული მითია. ის მოინათლა სიკვდილის წინ (არა მთლად წინ, მაგრამ იმ პერიოდში)

ნუ ი ჩტო? ეს ნიშნავს, რომ მანამდე უფალი ვერაფრით ვერ გამოეცხადებოდა?

ციტატა
მანდ ყველაფერი პირიქით პერსპექტივაში არის დაყენებული

ეს ვერ გავიგე unsure.gif

ციტატა
ძალიან ზოგადი ტერმინია, რადგან ეკლესიის ხმა მსოფლიო კრებაა

რამდენი მსოფლიო კრება ჩატარდა კონსტანტინე დიდის მერე? რაღაც არ მსმენია, რომ რომელიმეზე ეს ფაქტი ეჭვის ქვეშ დაეყენებინათ, ან იარაღზე ჯვრის გამოსახვა აეკრძალათ.


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Nov 29 2007, 01:34 PM
პოსტი #294


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(კანონისტი @ Nov 29 2007, 02:26 PM) *

იმის გათვალისწინებით, რომ არსებობს მოხელის და მოსამართლის კურთხევის განწესი (!) არ არის გასაკვირი ჯარისაც იყოს, თუმცაღა, მე პირადად არ მინახავს



აი სწორედ ეგაა ეკლესია-მონარქია-პოლიტიკა

აქ კი გაარჩიო, რომელია ეკლესიის რომელი მონარქიის და რომელი ზოგადად პოლიტიკის სფერო - ძალიან რთულია

მარიამი

მარიამ მსოფლიო კრებები ტარდება რატომ?


ციტატა(მარიამი @ Nov 29 2007, 02:32 PM) *

ნუ ი ჩტო? ეს ნიშნავს, რომ მანამდე უფალი ვერაფრით ვერ გამოეცხადებოდა?


ეს ნიშნავს, რომ დოკუმენტი ბოლომდე სანდო არაა და აი სადამდეა სანდო - მე არ ვიცი


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Nov 29 2007, 01:37 PM
პოსტი #295


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



ციტატა
მარიამ მსოფლიო კრებები ტარდება რატომ?

როგორც ვიცი, ძირითადად ერესები რომ მომძლავრდებოდა, მაშინ ტარდებოდა ხოლმე ეკლესიის სწავლების დასამტკიცებლად.
ისე თუ გავითვალისწინებთ, რომ უბრძოლველი და უომარი სიტუაცია მსოფლიოში არასდროს ყოფილა და ეს საკითხი ყოველთვის აქტუალური იყო, მსოფლიო კრების ყურადღების მიღმა არ უნდა დარჩენილიყო ასეთი "საშინელი" დარღვევები.

ციტატა
ეს ნიშნავს, რომ დოკუმენტი ბოლომდე სანდო არაა და აი სადამდეა სანდო - მე არ ვიცი

რატომ არაა სანდო? ვერ გავიგე. არ შეეძლო უფალს, რომ გამოცხადებოდა?

ისე ერთი წინადადება მაქვს მოდერატორებთან. ეს თემა შეიძლება გაიყოს ორ ნაწილად: პირველი, რაც ისტორიას ეხება, დარჩეს აქ და მეორე - საღვთისმეტყველო გააზრება - გადავიდეს ღვთისმეტყველების განყოფილებაში. რა თქმა უნდა, თუ მოხერხდება ასეთი რამე და მოდერისთვის ძალიან მძიმე შრომა არ იქნება


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Nov 29 2007, 01:41 PM
პოსტი #296


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



მარიამი
ციტატა
მსოფლიო კრების ყურადღების მიღმა არ უნდა დარჩენილიყო ასეთი "საშინელი" დარღვევები

ის, რომ VI მსოფლიო კრებამ განიხილა მანამდე არსებული მეტ-ნაკლები ავტორიტეტის მქონე კანონები (არა მსოფლიოკრებისეული), გამოაკლო არაერთი მათგანი (მაგალითად, მოციქულთა განწესებანი) და დაადგინა ეკლესიის ოფიციალურ კანონთა კორპუსი (რადგან არსებობს ნომოკანონს მიღმა არსებული კანონებიც - იოანე მმარხველისანი, კანონნი შეცოდებულთანი და მრავალი სხვა), ნიშნავს იმას, რომ მათ, ფაქტობრივად აქვთ მსოფლიო კრების კანონთა ძალა, რადგან როგორც თავად კრებაზე მიღებული კონკრეტული კანონის ავტორიც კონკრეტული პირი იყო, რომელსაც შემდეგ მთელი კრება დაამოწმებდა, ასევე მოხდა ზემოხსენებულ კანონებთან დაკავშირებითაც

ამიტომ, ბასილი დიდის კანონიც აღნიშნულის თაობაზე არ შეიძლება მხოლოდ ეკლესიის ტრადიციად მოვნათლოთ


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Nov 29 2007, 01:48 PM
პოსტი #297


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(მარიამი @ Nov 29 2007, 02:37 PM) *

არ შეეძლო უფალს, რომ გამოცხადებოდა?



ჰოოოოოოოოო

მივედით:

მოკედ აქ რამდენი რამეა?
1. გამოცხადება როგორც ფაქტი
2. გამოცხადების მიღება - როგორც მოვლენა
3. მიღებულის გაგება
4. გაგებულის ინტერპრეტირება
5. მისი ინტერპრეტირების წერილობითი ფიქსაცია
6. ფიქსირებულის გადაწერა

რავი, აქ იმდენი პუნქტია, რომ მე ასე ადვილად არ მივუდგებოდი საკითხს..

ხო მართლა რატომ არ მპასუხობ ჩემს პოსტინგზე, რომელიც ადრე დაგიწერე?




--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
marine
პოსტი Nov 29 2007, 01:48 PM
პოსტი #298


მ_ა_კ_ა
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 61,838
რეგისტრ.: 3-November 06
მდებარ.: გულის საკურთხეველი:)
წევრი № 381



ციტატა(მარიამი @ Nov 29 2007, 01:37 PM) *

ისე ერთი წინადადება მაქვს მოდერატორებთან. ეს თემა შეიძლება გაიყოს ორ ნაწილად: პირველი, რაც ისტორიას ეხება, დარჩეს აქ და მეორე - საღვთისმეტყველო გააზრება - გადავიდეს ღვთისმეტყველების განყოფილებაში. რა თქმა უნდა, თუ მოხერხდება ასეთი რამე და მოდერისთვის ძალიან მძიმე შრომა არ იქნება


შენს თხოვნას გავითვალისწინებთ, მარი 2kiss.gif


--------------------
"კ უ ს_ ნ ა ბ ი ჯ ე ბ ი თ_ ფ უ ძ ი ა მ ა ს_ მ თ ი ს კ ე ნ".
-------------------
"არც შექებით ვხდებით უკეთესნი და არც გაკიცხვით უარესნი." /არქიმანდრიტი რაფაელი (კარელინი)/
--------------------
"ფრაზა, რომელსაც ხშირად იყენებდნენ ძველი გადამწერები: "ჴელი მწერლისა მიწასა შინა ლპების და ნაწერნი ჰგიან".
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Nov 29 2007, 01:53 PM
პოსტი #299


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



ციტატა
1. გამოცხადება როგორც ფაქტი
2. გამოცხადების მიღება - როგორც მოვლენა
3. მიღებულის გაგება
4. გაგებულის ინტერპრეტირება
5. მისი ინტერპრეტირების წერილობითი ფიქსაცია
6. ფიქსირებულის გადაწერა

7. ამ ყველაფრის აღიარება ეკლესიის მიერ. ვოტ! როცა ეს მეშვიდე არსებობს, ე.ი. ყველა წინა უკვე დადასტურებულია smile.gif

ციტატა
ხო მართლა რატომ არ მპასუხობ ჩემს პოსტინგზე, რომელიც ადრე დაგიწერე?

რომელზე აბა? ლინკი მომეცი. მასე მე ჯერ კაიროსის პოსტებიც არ წამიკითხავს. სად შემიძლია ამდენი ერთად? rolleyes.gif


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Nov 29 2007, 01:56 PM
პოსტი #300


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



მარიამ:

აი აქ გადმოვიტანე ჩემი ადრინდელი ორი პოსტი:


ასე მაგალითად იპოლიტე რომაელი მოციქულთა გადმოცემად მიიჩნევს იმას, რომ ჯარში წასვლა აკრძალულია, აი ნახე რას წერს ის:
Св. Ипполит Римский
Апостольское Предание

16. О делах и занятиях
Подобным образом и наездник, который соревнуется и идет на публичные состязания, пусть прекратит это либо будет отвержен. Гладиатор или кто учит гладиаторов сражаться, или зверолов, находящийся на охоте, или общественный раб, участвующий в гладиаторском состязании, пусть прекратят это либо будут отвержены. Кто является языческим жрецом или стражем идолов, пусть прекратит это либо будет отвержен. Оглашаемый или христианин, желающие стать воинами, да будут отвержены, потому что они презрели Бога

და ნახე ამას რითი ამთავრებს იპოლიტე რომაელი:

43. Заключение
Ибо, если все выслушавшие апостольское Предание последуют ему и соблюдут его, то никто из еретиков и решительно никакой человек не смогут завлечь вас


მოკლედ ახლა რაც შეეხება მცნებას: კი მცნება ნიშნავს რომ კვლა ცოდვაა და ამავე ადგილას გვხვდება კაცის კვლა ღმერთის მოთხოვნით.

აქ გასარკვევია ერთი რამ: რატომ არის ძვ. აღთქმა მკაცრი?
საქმე იმას ეხება, რომ ძველი აღთქმა უნდა იყოს მესიის მოსამზადებელი და უფრო მეტიც: აღთქმულ ერში უნდა დაიბადოს მესია, მაგრამ ამ ერს უწერია განადგურების და ასიმილაციის პერსპექტივა, რადგან გარშემო მტრული წარმართობაა.

იმისათვის, რომ ერმა არ განიცადოს:

1. ასიმილაცია ღმერთი მონიშნავს ერს წინადაცვეთით - ანუ ეს არის ნიშანი იმისა, რომ ეს ერი გამოირჩევა სხვა ერისგან და ამით იცნობა ის ეთნოსი სადაც უნდა დაიბადოს ღმერთი. (იხ. ლოსსკი: დოგმატური ღვთისმეტყველება). ამის დასამტკიცებლად იგივე ლოსსკის მოყავს შემდეგი გარემოება: რომ ეგვიპტეში ხეტიალის დროს,როდესაც არანაირი საშიშროება არ გვაქვს ასიმილაციისა, წინადაცვეთა არ ხდება და ის აღდგება მაშინ, როდესაც ებრაელი ერი მიაღწევს აღთქმულ მიწას, ანუ მაშინ, როდესაც ისევ დგება საშიშროება ასიმილაციის.

2. განადგურება, ღმერთი თავად აწესებს "აღთქმულ-კურთხეულ" ომს - ამ შემთხვევაში ომი წარმადგენს ხალხის ხელით მისი [b]უშუალო
სურვილის შესრულებას, რადგან სხვა გზა "არ არსებობს" იკონომიისა და განგებულობის მიხედვით, ანუ რომ გავიგოთ სიმკაცრე კურაევს მოყავს ძალიან კარგი პარალელი: "მოხდა ატომური აფეთქება, ერი დაიღუპა, მაგრამ ჯერ კიდევ დარჩა რაღაც ნაწილი. მატ აქვთ მცირე, მაგრამ სუფთა - არა რადიაციული საკვები", ეს საკვები არის მთელი გადარჩენილი ერის გადარჩენის ერთადერთი გზა. მაგრამ ის არაა საკმარისი. ამისათვის ხალხი მიმართავს შემდეგს: ის შემოღობავს არეალს, დათესავს იმ მიცრედს, და სასტიკად იცავს საზღვარს, რადგან მასზეა დამოკიდებული მთელი კაცობრიობის მომავალი.

ასევეა ძველი აღთქმაც: მასზე დამოკიდებულია მომავალი მთელი კაცობრიობის, რადგან, თუ განადგურდა ებაელი ერი - არაფრის ხსნაც არ მოხდება - ამიტომ არის ძველი აღთქმა მკაცრი.

ახლა ვნახოთ რა ხდება ახალ აღთქმაში: ახალი აღთქმა უკვე ნიშნავს რომ მესია დაიბადა, ანუ ის ძველი საშიშროება არღარ გვაქვს, ამის გამო იესო ქრისტე აძლევს კაცობრიობას ახალ მცნებას: "გიყვარდეთ მტრები", კრიტიკას ვერ უძლებს ის გარემოება, როდესაც ამბობენ, რომ პირად მტერზე უნდა თქვა ეგ და არა ზოგადადო...მაგრამ ჯერ ერტი იქ არ წერია არაფერი კონკრეტიკაზე, არამედ წერია "მტერი" და მორჩა და მეორეც, ძველ აღთქმაში: თვალი თვალისა წილ და კბილი კბილისა წილ არის ის ადგილი, რომლის განვრცობასაც გვთავაზობს იესო ქრისტე ახალი მცნებით: "გიყვარდეთ მტრები", ამიტომ მისი ამ მცნების გასაგებად, საინტერესოა ჯერ გავიგოთ ის ადგილი ძველი აღთქმიდან, რომელზეც იესო მიუთითებს. ჩვენ პროტსტანტები არ ვართ, რომ ზედაპრუად განვიხილოთ საკითხი, ამიტომ მოდი ვნახოთ რა იყო მოტივი იმ ცოდვისა და რა იგულისხმებოდა იქ.

მოკლედ აი რა წერია ძველ აღთქმაში:
Третья Книга Моисеева. Левит Синодальный перевод
Глава 24

11. хулил сын Израильтянки имя [Господне] и злословил. И привели его к Моисею [имя же матери его Саломиф, дочь Давриина, из племени Данова];


და ამის შემდეგ მოსე აძლევს ხალხს მცნებას "კბილი კბილისა წილ".

გავარჩიოთ: ვინ მოიყვანეს? მოიყვანეს მტერი უფალის, ანუ ის ადამიანი, რომელიც მკრეხელობდა ღმერთის სახელის წინააღმდეგ. ე.ი. ძველი კანონი: კბილი კბილისა წილ ხალხს მიეცა არა მარტო პირადი მტრის წინააღმდეგ, არამედ ღმერთის მტრებზეც. მაშინ, როდესაც იესო ამბობს: ახალ მცნებას გაძლევთ, და პარალელი მოყავს მაგ ძველ კანონთან, და ახალს წარმოგვიდგენს მის სრულყოფილ სახედ, ცხადია, რომ პარალელი გულისხმობს იგივე სიტუაციის მიხედვით მცნების სრულყოფილებას, წინააღმდეგ შემთხვევაში წარმოუდგენელია იესოს სიტყვები: გსმენიათ: კბილი კბილისა წილ ამ კონტექსტში,მაგრამ ახალი მცნება რადგან იგივე სიტუაციის მიხედვით უნდა გავიგოთ, ე.ი. მცნება გიყვარდეთ მტრები მარტო პირად მტერს არ გულისხმობს.

ამის მერე გასაგებია იესოს დამოკიდებულებაც პეტრე მოციქულის მიმართ, როდესაც ის უკრძალავს იარაღის გამოყენებას მოციქულს იმ ადამიანის წინააღმდეგ, რომელიც ნამდვილად მტერია თავად ქრისტესი - ეს კი თავის მხრივ იმ "მოტივს", რომ მტრის მოკვლა არაა ცოდვა,არამედ შესაქები საქმე - აბსურდია იესო ქრისტეს სიტყვების კონტექსტში.

ამიტომაც ახალ აღთქმაში უკვე აღარ გვხვდება კურთხეული ომის ცნება.


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

25 გვერდი V « < 13 14 15 16 17 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 2nd July 2025 - 04:35 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი