![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
მატასი |
![]()
პოსტი
#321
|
![]() თამ... ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,614 რეგისტრ.: 10-November 06 მდებარ.: dedamiweli :) წევრი № 440 ![]() |
marine
როგორც ჩანს, ძაელ ქართველებს უფრო სჯეროდათ წმინდა გიორგის ბრძოლაში დახმარების ისტორიები არა? ![]() თუნდაც "ბაში-აჩუკი" გავიხსენოთ... სიზმარი... ![]() მე მინდა რომ მჯეროდეს...და მჯერა ![]() -------------------- მუჭაში ვაგროვებდი მზეს შენთვის...
აჰა, მიიღე... "ერთხანს შორიშორს იდგნენ და ოდნავი შეხედვისაც ეშინოდათ, რადგან აშკარად გრძნობდნენ გატრუნულნი, როგორ ამოდიოდა მათ სხეულში უცნაური, მჩხვლეტავი მცენარე - სიყვარულის კაკტუსი..." |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#322
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა აელ ქართველებს უფრო სჯეროდათ წმინდა გიორგის ბრძოლაში დახმარების ისტორიები მატასი, ჩვენც გვეჯერა ![]() ოღონდ ვაზუსტებთ რას ნიშნავს ეს... ნუ გამოგვრიცხავ შენი ჭირიმე ![]() იხარე; კაიროსი! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
მატასი |
![]()
პოსტი
#323
|
![]() თამ... ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,614 რეგისტრ.: 10-November 06 მდებარ.: dedamiweli :) წევრი № 440 ![]() |
KAIROS
ციტატა მატასი, ჩვენც გვეჯერა ოღონდ ვაზუსტებთ რას ნიშნავს ეს... ნუ გამოგვრიცხავ შენი ჭირიმე იხარე; კაიროსი! არავის გამოვრიცხავ მე, მითუმეტეს შენ კაიროს ![]() კონკრეტულად არავისზე დამიწერია... ზოგადად დავწერე... ![]() ![]() -------------------- მუჭაში ვაგროვებდი მზეს შენთვის...
აჰა, მიიღე... "ერთხანს შორიშორს იდგნენ და ოდნავი შეხედვისაც ეშინოდათ, რადგან აშკარად გრძნობდნენ გატრუნულნი, როგორ ამოდიოდა მათ სხეულში უცნაური, მჩხვლეტავი მცენარე - სიყვარულის კაკტუსი..." |
Didgoreli |
![]()
პოსტი
#324
|
![]() ძლევაი საკვირველი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,829 რეგისტრ.: 24-May 07 მდებარ.: თბილისი, დელისი :)) წევრი № 2,010 ![]() |
_Matasi_
ციტატა მე მინდა რომ მჯეროდეს...და მჯერა )) მეც მჯერა , რადგან მისი შემწეობის გარეშე დიდგორის ბრძოლის მოგება შეუძლებელი იქნებოდა ![]() -------------------- ნიკოლოზ ირაკლის ძე ივანაშვილი
www.didgorelebi.ge |
marine |
![]()
პოსტი
#325
|
![]() მ_ა_კ_ა ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 61,837 რეგისტრ.: 3-November 06 მდებარ.: გულის საკურთხეველი:) წევრი № 381 ![]() |
marine როგორც ჩანს, ძაელ ქართველებს უფრო სჯეროდათ წმინდა გიორგის ბრძოლაში დახმარების ისტორიები არა? ![]() იმედს ვიტოვებ, თამარ, რომ დღესაც იმავე დოზით სჯერავთ ქართველებს წმინდა გიორგის შემწეობის ![]() ასე რომ არა, რაღაა მაშინ ჩვენი მორწმუნეობა, რაღატომ ვლოცულობთ და გვწამს წმინდა გიორგი.. -------------------- "კ უ ს_ ნ ა ბ ი ჯ ე ბ ი თ_ ფ უ ძ ი ა მ ა ს_ მ თ ი ს კ ე ნ".
------------------- "არც შექებით ვხდებით უკეთესნი და არც გაკიცხვით უარესნი." /არქიმანდრიტი რაფაელი (კარელინი)/ -------------------- "ფრაზა, რომელსაც ხშირად იყენებდნენ ძველი გადამწერები: "ჴელი მწერლისა მიწასა შინა ლპების და ნაწერნი ჰგიან". |
tamuna m |
![]()
პოსტი
#326
|
![]() კატეგორია: მოკვდავი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 4,790 რეგისტრ.: 4-February 08 მდებარ.: არც იქით და არც აქეთ წევრი № 3,842 ![]() |
დათო ტურაშვილს აქვს დაწერილი მოთხრობა "ჯგრაგი" (გიორგის სვანური შესატყვისი)
ეს მოთხრობა შედგება იმ ფაქტებისგან, რომლებიც ადასტურებენ, დიდგორის ომში წმინდა გიორგის გამოჩენას. მოვიყვან რამდენიმე მისიონერის აღწერილობას: გვიდო კარდულინი (მისიონერი)-"როგორც მის უავგუსტესობას რელაციონით ვაუწყეთ, აფხაზთა და ქართველტა მეფის დავითის ლაშქრის ძლევაი სარკინოზთა ზედა ტფილისის მახლობლად, დიდად სასიხარული იყო მთელი საქრისტიანოსათვის და ფრიადაც გავიხარენით, რამეთუ სულტანი ილღაზი ალეპოსი და სხვა მოჰამედიანთა, ეპირებოდა ნგრევასა წმიდისა ქალაქისა იერუსასლიმთა და ასეც მოხდებოდა, რომ არა მტკიცენი იბერიელნი, რომელთა დალეწენ მოჰამედიანნი ველსა დიდგორისასა. გვეუწყა აგრეტვეცა მხიარულობა პაპისა ჩვენისა ამა ზლევისა გამო და აგრეთვეცა გვეუწყა ინტერესი ფრიადი მისისა უავგუსტესობისა, რომელი განაკვირვა ხსენებამ წმიდისა გიორგისი, რელაციონის აღწერილობაშიდ ბრძოლის ველზედ ჩვენ პირველმან მოვიხსენიეთ წმიდა გიორგი, რომელი გამოეცხადა მოლაშქრეთ და მხილვენი ზემორე თქმულისა, არიან მრავალნი ორთავე სპათა შინა. უკუეთუ მისი უავგუსტესობა, ისურვებდეს წვრილ ამბავთა თხრობასა შესახებ ამისა, ყოველსა ცნობასა ვაახლებდეთ პაპის კანცლერსა თქუენის მეშვეობითა და ჩვენისა მეცადინეობითა..." (თარგმნის ავტორი უცნობია. ცვენი ვერსიით, შესაძლოა ქართულად გადმოეღო ეს ტექსტი არქანჯელო ლამბერტის (მოგვიანებით) ან პირიქით-ლათინურის მცოდნე რომელიმე ქართველს). ბეწიკა ლიქოკელი (დიდგორის ბრძოლის მონაწილე) "ფხოველთა ჩვენ ხელმწიფის გვერდით დგომა გვეწადის! თუცაღა ფრანკთა შორის ჩაგვაყენეს სპასალარმან ჯუართა გამო ჩონ ტალავერზედა-ფრანკნი მრავალნი ეგონების მტერთაო. ფრანკთა დიაღაც ცოტანი იყვნენ მეომარნი და თურქთა კი უნდა სცოდნიყოთ, რო ევროპელნი მრავალნი ბრძოდნენ ქართველთა გამო. ამადაც ვერა ვიხილენით ახლოით წმიდა გივარგი, რომელიც მეფეთ მეფეთა ჩუენსა დავითსა ხელმარჯვნივ სდგა სიმტკიცისა წამქეზებელათ მტერთა ზედა. ხოლო ოდენ გვესმოდის ქართველთა სპათა, რომ წმიდა გივარგი გამოსჩდაო თვითან თეთრსა ცხენზედ ამხედრებული შუბითა განგმირავითა და მფარველსა ვადიდებდეთ უფალსა ჩუონსაო. ერთი ფრაკთაგანი მხრებზედ შესდგა ჯვაროსანსა ამხანიგსა თვისსა, რომელსა ესრეთ სწყუროდის და ეწადის ხილვაი წმიდისა გივარგისა და ჰყვიროდიან ფრანკთა ენაზე-ეჰა, გივარგი!.." ჟან პიერ გალუა (ჯვაროსანი, დიდგორის ბრძოლის მონაწილე) "მე გახლდით მოხალისეთაგანი იბერიელთა ომში, რადგან ვიცოდით, რომ რაინდთა ქართველების ქვეყანას ისოს სახელით ეწადა სარკინოზების დამსხვრევა და ჩვენ, როგორც ქრისტეს ჯარისკაცებს, გვსურდა მათთან ერთად ბრძოლა ილამის დროშის წინააღმდეგ. იბერიაში, რომლის დასავლეთ ნაწილს ეწოდება აფხაზეთი, გემით ჩავედით გენუელ ჯვარისნებთან ერთად, სადაც დაგვხვდა სიცხე და ნესტი, რომლის სახელი აღარ მახსოვს, რადგან მეორე დღესვე ვიარეთ აღმოსავლეთით და გადავიოარეთ მთა ლიხი. სოფლად გზებზე ხალხი გვაწვდიდა სანოვაგეს სიხარულით და გვლოცავდა მათს მეფესთან ერთად, მაგრამ მახსოვს, რომ უკვირდათ ჩვენი საჭურვლის სიმრავლე და სიმძიმე. ხოლო საკუთრივ იბერიაში, როცა გავივაკეთ, გვჩუქნიდნენ ქალები მოტკბო პურს, რომელთაც თავიანთ ენაზე ეძახდნენ "ნაზუქს" და ასევე გრძელ საღეჭს, რომელსაც რთული სახელი ჰქონდა და ვეღარ დავიმახსოვრეთ. ტიფლისის მახლობლად დაგვიხვდნენ ასევე ჯვაროსნები ბალდუინ მეფისა იერუსალიმითგან ჩვენზე ადრე მოსულები და ბრძოლაც იყო იბერიელების დედაქალაქის ტიფლისის მახლობლად. ხოლო რაც შეეხება წმიდა გიორგის გამოჩენას საკუთრივ ომში, შემიძლია დავადასტურო, რომ ბრძოლის დაწყების წინ სწორედ იქ, სადაც მათი მეფე დავითი იყო ამხედრებული, გამოჩნდა შუბით შემოსილი მეომარი ქართველთა მეფისაგან მარჯვნივ, რომლის შესახებ ჯერ ჩურჩულებდნენ აღელვებული ქართველები, მერე კი აღტაცებით იძახდნენ-"წმინდა გიორგი ჩვენთან არს!..." (ფრანგულიდან თარგმნა ნიაზ დიასამიძემ) -------------------- ..................... ენა მაქვს ძირში ამოსაგლეჯი, მაგრამ ვერავინ რისკავს ..................... სენატორიც თავიდან რიგითი იუზერი იყო :D ................... პ. ს. ბავშვობაში ყველა ხატავს |
marine |
![]()
პოსტი
#327
|
![]() მ_ა_კ_ა ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 61,837 რეგისტრ.: 3-November 06 მდებარ.: გულის საკურთხეველი:) წევრი № 381 ![]() |
ხოლო რაც შეეხება წმიდა გიორგის გამოჩენას საკუთრივ ომში, შემიძლია დავადასტურო, რომ ბრძოლის დაწყების წინ სწორედ იქ, სადაც მათი მეფე დავითი იყო ამხედრებული, გამოჩნდა შუბით შემოსილი მეომარი ქართველთა მეფისაგან მარჯვნივ, რომლის შესახებ ჯერ ჩურჩულებდნენ აღელვებული ქართველები, მერე კი აღტაცებით იძახდნენ-"წმინდა გიორგი ჩვენთან არს!..." ძალიან საგულისხმო მასალაა, თამუნა ![]() ![]() დათო ტურაშვილს აქვს დაწერილი მოთხრობა "ჯგრაგი" ვნახე ინტერნეტში და აუცილებლად წავიკითხავ ![]() http://www.lib.ge/body_text.php?689 -------------------- "კ უ ს_ ნ ა ბ ი ჯ ე ბ ი თ_ ფ უ ძ ი ა მ ა ს_ მ თ ი ს კ ე ნ".
------------------- "არც შექებით ვხდებით უკეთესნი და არც გაკიცხვით უარესნი." /არქიმანდრიტი რაფაელი (კარელინი)/ -------------------- "ფრაზა, რომელსაც ხშირად იყენებდნენ ძველი გადამწერები: "ჴელი მწერლისა მიწასა შინა ლპების და ნაწერნი ჰგიან". |
sable |
![]()
პოსტი
#328
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,694 რეგისტრ.: 29-August 07 წევრი № 2,651 ![]() |
დათო ტურაშვილს აქვს დაწერილი მოთხრობა "ჯგრაგი" (გიორგის სვანური შესატყვისი) ეს მოთხრობა შედგება იმ ფაქტებისგან, რომლებიც ადასტურებენ, დიდგორის ომში წმინდა გიორგის გამოჩენას. მოვიყვან რამდენიმე მისიონერის აღწერილობას: გვიდო კარდულინი (მისიონერი)-"როგორც მის უავგუსტესობას რელაციონით ვაუწყეთ, აფხაზთა და ქართველტა მეფის დავითის ლაშქრის ძლევაი სარკინოზთა ზედა ტფილისის მახლობლად, დიდად სასიხარული იყო მთელი საქრისტიანოსათვის და ფრიადაც გავიხარენით, რამეთუ სულტანი ილღაზი ალეპოსი და სხვა მოჰამედიანთა, ეპირებოდა ნგრევასა წმიდისა ქალაქისა იერუსასლიმთა და ასეც მოხდებოდა, რომ არა მტკიცენი იბერიელნი, რომელთა დალეწენ მოჰამედიანნი ველსა დიდგორისასა. გვეუწყა აგრეტვეცა მხიარულობა პაპისა ჩვენისა ამა ზლევისა გამო და აგრეთვეცა გვეუწყა ინტერესი ფრიადი მისისა უავგუსტესობისა, რომელი განაკვირვა ხსენებამ წმიდისა გიორგისი, რელაციონის აღწერილობაშიდ ბრძოლის ველზედ ჩვენ პირველმან მოვიხსენიეთ წმიდა გიორგი, რომელი გამოეცხადა მოლაშქრეთ და მხილვენი ზემორე თქმულისა, არიან მრავალნი ორთავე სპათა შინა. უკუეთუ მისი უავგუსტესობა, ისურვებდეს წვრილ ამბავთა თხრობასა შესახებ ამისა, ყოველსა ცნობასა ვაახლებდეთ პაპის კანცლერსა თქუენის მეშვეობითა და ჩვენისა მეცადინეობითა..." (თარგმნის ავტორი უცნობია. ცვენი ვერსიით, შესაძლოა ქართულად გადმოეღო ეს ტექსტი არქანჯელო ლამბერტის (მოგვიანებით) ან პირიქით-ლათინურის მცოდნე რომელიმე ქართველს). ბეწიკა ლიქოკელი (დიდგორის ბრძოლის მონაწილე) "ფხოველთა ჩვენ ხელმწიფის გვერდით დგომა გვეწადის! თუცაღა ფრანკთა შორის ჩაგვაყენეს სპასალარმან ჯუართა გამო ჩონ ტალავერზედა-ფრანკნი მრავალნი ეგონების მტერთაო. ფრანკთა დიაღაც ცოტანი იყვნენ მეომარნი და თურქთა კი უნდა სცოდნიყოთ, რო ევროპელნი მრავალნი ბრძოდნენ ქართველთა გამო. ამადაც ვერა ვიხილენით ახლოით წმიდა გივარგი, რომელიც მეფეთ მეფეთა ჩუენსა დავითსა ხელმარჯვნივ სდგა სიმტკიცისა წამქეზებელათ მტერთა ზედა. ხოლო ოდენ გვესმოდის ქართველთა სპათა, რომ წმიდა გივარგი გამოსჩდაო თვითან თეთრსა ცხენზედ ამხედრებული შუბითა განგმირავითა და მფარველსა ვადიდებდეთ უფალსა ჩუონსაო. ერთი ფრაკთაგანი მხრებზედ შესდგა ჯვაროსანსა ამხანიგსა თვისსა, რომელსა ესრეთ სწყუროდის და ეწადის ხილვაი წმიდისა გივარგისა და ჰყვიროდიან ფრანკთა ენაზე-ეჰა, გივარგი!.." ჟან პიერ გალუა (ჯვაროსანი, დიდგორის ბრძოლის მონაწილე) "მე გახლდით მოხალისეთაგანი იბერიელთა ომში, რადგან ვიცოდით, რომ რაინდთა ქართველების ქვეყანას ისოს სახელით ეწადა სარკინოზების დამსხვრევა და ჩვენ, როგორც ქრისტეს ჯარისკაცებს, გვსურდა მათთან ერთად ბრძოლა ილამის დროშის წინააღმდეგ. იბერიაში, რომლის დასავლეთ ნაწილს ეწოდება აფხაზეთი, გემით ჩავედით გენუელ ჯვარისნებთან ერთად, სადაც დაგვხვდა სიცხე და ნესტი, რომლის სახელი აღარ მახსოვს, რადგან მეორე დღესვე ვიარეთ აღმოსავლეთით და გადავიოარეთ მთა ლიხი. სოფლად გზებზე ხალხი გვაწვდიდა სანოვაგეს სიხარულით და გვლოცავდა მათს მეფესთან ერთად, მაგრამ მახსოვს, რომ უკვირდათ ჩვენი საჭურვლის სიმრავლე და სიმძიმე. ხოლო საკუთრივ იბერიაში, როცა გავივაკეთ, გვჩუქნიდნენ ქალები მოტკბო პურს, რომელთაც თავიანთ ენაზე ეძახდნენ "ნაზუქს" და ასევე გრძელ საღეჭს, რომელსაც რთული სახელი ჰქონდა და ვეღარ დავიმახსოვრეთ. ტიფლისის მახლობლად დაგვიხვდნენ ასევე ჯვაროსნები ბალდუინ მეფისა იერუსალიმითგან ჩვენზე ადრე მოსულები და ბრძოლაც იყო იბერიელების დედაქალაქის ტიფლისის მახლობლად. ხოლო რაც შეეხება წმიდა გიორგის გამოჩენას საკუთრივ ომში, შემიძლია დავადასტურო, რომ ბრძოლის დაწყების წინ სწორედ იქ, სადაც მათი მეფე დავითი იყო ამხედრებული, გამოჩნდა შუბით შემოსილი მეომარი ქართველთა მეფისაგან მარჯვნივ, რომლის შესახებ ჯერ ჩურჩულებდნენ აღელვებული ქართველები, მერე კი აღტაცებით იძახდნენ-"წმინდა გიორგი ჩვენთან არს!..." (ფრანგულიდან თარგმნა ნიაზ დიასამიძემ) ჩემო კარგო დათო ტურაშვილის მიერ მისი ფანტაზიით მოხმობილი სცენარი რეალობად გადმოიტანო და თქვა რომ წმ. გიორგი დიდგორის ბრძოლასში მონაწილეობდაო არ არის სიმართლე. კარგი იქნება თუ შესძლებ ისტორიული მასალების და პოპულარული ლიტერატურული მასალის გარჩევას. ისტორიული მასალა არის ის რაც ნარატივის ანუ თხრობის სახით არის ჩაწერილი ძველ ისტორიულ ძეგლებში, ასე მაგალითად ფარსადან გორგიჯანიძე იყო მეფე როსტომის (1633-1658) კარის ისტორიკოსი და წერდა იმას რაც გადახდა მას და მის სამშობლოს როსტომის მეფობის დროს. ის ინფორმაცია რომელიც როსტომამდე მოხდა მას ძირითადად სხვა ძველი ისტორიკოსების ცნობებიდან ააქვს აღებული, ასეა ნებისმიერი სხვა ისტორიკოსი. რაც შეეხება დათო ტურაშვულს ან კიდევ მაგალითად კონსტანტინე გამსახურდიას ან კიდევ ლევან გოთუა და აშ ესენი არის მწერლები რომლებიც წერენ არა იმას თუ რა მოხდა წარსულში არამედ მხოლოდ იმის იმიტაციას და ისიც მათი ფანტაზიის მიხედვით, არის შემთხვევები როდესაც ისინი იყენებენ ისტორიულ წყაროებს იმისთვის რომ თხრობა შუა საუკუნეების რეალობას მიუახლოვონ მაგრამ თვით ის ფაქტი რომ ეს მათი ნაწერი არ არის ისტორიული სიმართლე ეფ ფაქტია -------------------- გერმანიაში ნაცისტები რომ კომუნისტებს მოადგნენ ხმა არ ამომიღია რადგან კომუნისტი არ ვყოფილვარ
ებრაელებს მიადგნენ და ხმა არ ამომიღია რადგან ებრაელი არ ვყოფილვარ პროფკავშირებს მიადგნენ და ხმა არ ამომიღია რადგან პროფკავშირელი არ ვყოფილვარ კათოლიკებზე გადავიდნენ და ხმა არ ამომიღია რადგან კათოლიკე არ ვყოფილვარ შემდეგ მე მომადგნენ და აღარავინ იყო დარჩენილი ხმა რომ ამოეღო |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#329
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
ვაჰ, ისევ აქტუალურია ეს თემა?....
ერთი კითხვა მაქვს: რა დატვირთვა აქვს წმინდა გიორგის შემწეობას ხილული სახით? რა, უხილავად შემწეობა წმინდანებისა ვერ ქაჩავს შემწეობაზე? დავანებოთ თავი იმას, მოხდა თუ არა, ვისაუბროთ წმინდა ფსიქოლოგიურ ასპექტზე, ანუ იმაზე, თუ რატომ არის უშუალო ჩარევა უფრო ფასეული -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
guest |
![]()
პოსტი
#330
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 6,611 რეგისტრ.: 7-June 07 წევრი № 2,127 ![]() |
მე ვფიქრობ, წმინდანის გამოცხადება დიდგორის ომშიც კი ფსიქოლოგიური დატვირთვის იყო, ანუ შეახსენა მან თავი მეომრებს. ეს ჩემი აზრია.
პ.ს. ისე რა საოცარია, ვინც ეს იხილა ![]() |
tamuna m |
![]()
პოსტი
#331
|
![]() კატეგორია: მოკვდავი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 4,790 რეგისტრ.: 4-February 08 მდებარ.: არც იქით და არც აქეთ წევრი № 3,842 ![]() |
sable
გეთანხმები, მეც დიდხანს ვიფიქრე, რამდენად შეესაბამებოდა ეს მოთხრობა რეალურ ფაქტებს. სადაც წავიკითხე "ჯგრაგი", იქვე არის ინტერვიუა ავტორთან -დათო, მოთხრობა შედგება ეპიზოდური მონათხრობებისაგან, რომლებსაც მთხრობელის ვინაობაც ახლავს. ზოგიერთ მათგანი რეალურად არსებული ადამიანია, ზოგიც-მწერლის ფანტაზიის ნაყოფი. -საქართველოში იმ დროს მისიონერები მრავლად იყვნენ. გარდა იმ ფუნქციისსა, რომელსაც მათ ვატიკანი ანიჭებდა,-გაევრცელებინათ სარწმუნოება,-ისინი აღწერდნენ ვიტარებას, რომელიც ქვეყანაში სუფევდა (დაზვერვითი ფუნქცია ჰქონდათ). ამ აღწერას რელაციონი ერქვა. ვატიკანში ასეთი რელაციონები მრავლად არის გაგზავნილი საქართველოდან. რასაკვირველია, მე ხელთ მაქვს მხოლოდ რამდენიმე ნიმუში ევროპელებისა და არბების მიერ გაგზავნილი აღწერებისა, ამასთან, ქართველთა ღწერილობანი, რომლებიც ადასტურებს დიდგორის ომში წმინდა გიორგის გამოჩენას. (დ.ტურაშვილი) აქედან გამომდინარე, ეს ნაწარმოები, მხოლოდ მწერლის ფანტაზიის ნაყოფზე დაყრდნობით არ არის შექმნილი. ვფიქრობ ამ თემაში, მისი განთავსება საინტერესოა. ერთი კითხვა მაქვს: რა დატვირთვა აქვს წმინდა გიორგის შემწეობას ხილული სახით? რათა მტერი სულიერად და ფსიქოლოგიურად დაეთრგუნა. ასევე მართლმადიდებლური სარწმუნოების კიდევ ერთი ხილული სასწაული იყო, იმისთვის რომ ქრისტეს რწმენა უფრო მეტად განემტკიცებინა ხალხში. ეს კიდევ ერთი დასტურია, იმისა, რომ წმ. გიორგი ყოველთვის იყოს განსაკუთრებული მფარველი ქართველი ერისა. -------------------- ..................... ენა მაქვს ძირში ამოსაგლეჯი, მაგრამ ვერავინ რისკავს ..................... სენატორიც თავიდან რიგითი იუზერი იყო :D ................... პ. ს. ბავშვობაში ყველა ხატავს |
მხევალი ნინო |
![]()
პოსტი
#332
|
![]() ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 ![]() |
ციტატა _Matasi_ ციტატა არსებობს ლეგენდა დიდგორის ომში წმინდა გიორგის გამოცხადების შესახებ... რომ იგი ქართველებს ეხმარებოდა ბრძოლაში.... ალბათ ამის შესახებ ყველა ქართველს სმენია... მაინტერესებს ვის გჯერათ ამის და ვის არა... აი თემის შეკითხვა. არც ერთ იუზერს არც პოზიციას და არც ოპოზიციას არ უთქვამს, რომ წმინდა გიორგის შეწევნა არ ყოფილა დიდგორის ბრძოლაში. აქ მხოლოდ სეწევნის ფორმაზე ყო საუბარი. მე პირადად პირველად კაიროსისგან გვიგე, რომ შეწევნა შეიძლება ყოფილიყო ასე ვთქვათ ანალოგიის სახით, ანუ ქართველებს, რიომ შეწევნა დანახათ კიდევ უფრო კონკრეტულად ადამიანებს, რომ შეწევნა დაენახათ, მათ სჭირდებოდათ წმინდა გიორგის იმ სახით დანახვა რა მდგომარეობაშიც ტავად იყვნენ, ანუ მებრძოლის სახით. შესაძლებელია, მაშინ როცა იბრძვი და ხმალს იქნევ, მლოცველი წმინდა გიოგის შეწევნა (ანუ მლოცველის სახით) შენთვის არ იყოს ისეთი დიდი ნუგეში და ძალის მომცემი, როგორც მებრძოლის სახით დანახვა. მე მგონი ეს რთული მისაღები არ არის და არც დახმარებას არ გამორიცხავს. მე მგონი ტყუილად ვდაობთ. ანუ ვდაობთ იმაზე, რაზეც სინამდვილეში არ ვდაობთ) ნამეტანი გავართულე) -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
marine |
![]()
პოსტი
#333
|
![]() მ_ა_კ_ა ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 61,837 რეგისტრ.: 3-November 06 მდებარ.: გულის საკურთხეველი:) წევრი № 381 ![]() |
მხევალი ნინო
გეთანხმები ნინო, აქ საკამათო მართლაც აღაფერია. ყველაფერი რწმენაზეა დაფუძნებული. თუკი ადამიანი მართლმადიდებელია და სწამს წმინდა გიორგის ძალმოსილების, სწამს კიდევაც რომ მას შესწევდა ძალა ხილულად დახმარებოდა ქართველებს დიდგორის ომში. ჩვენი ეკლესიის ისტორია დღემდე სავსეა უამრავი სასწაულით და არამგონია ქართველებს ამ სასწაულში ეჭვი შეეპაროს. -------------------- "კ უ ს_ ნ ა ბ ი ჯ ე ბ ი თ_ ფ უ ძ ი ა მ ა ს_ მ თ ი ს კ ე ნ".
------------------- "არც შექებით ვხდებით უკეთესნი და არც გაკიცხვით უარესნი." /არქიმანდრიტი რაფაელი (კარელინი)/ -------------------- "ფრაზა, რომელსაც ხშირად იყენებდნენ ძველი გადამწერები: "ჴელი მწერლისა მიწასა შინა ლპების და ნაწერნი ჰგიან". |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#334
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა სწამს კიდევაც რომ მას შესწევდა ძალა ხილულად დახმარებოდა ქართველებს დიდგორის ომში. არც ამაში შეაქვს ეჭვი არავის, ჩვენ უბრალოდ ვაზუსტებთ ეს ხილული დახმარება ფიზიკურ-მატერიალურ-სისხლისმღვრელი იყო, თუ სხვა რამ უფრო აღმატებული, უბრალოდ გამოვდივართ წმიდანის ნეტარი მდგომარეობიდან და იმიდან რომ წმ. გიორგის შეწევნა უფრო აღმატებულ საფეხურზე უნდა ავიყვანოთ ჩვენს ცნობიერებაში! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
ქევანა |
![]()
პოსტი
#335
|
![]() მთვლემარე დრაკონი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 7,454 რეგისტრ.: 11-February 07 მდებარ.: Shire, Hobbitland, Middle-earth წევრი № 1,055 ![]() |
tamuna m
ციტატა აქედან გამომდინარე, ეს ნაწარმოები, მხოლოდ მწერლის ფანტაზიის ნაყოფზე დაყრდნობით არ არის შექმნილი. ვფიქრობ ამ თემაში, მისი განთავსება საინტერესოა. ტყუილად არ ახსენეს გოთუა და გამსახურდია. ისინიც იყენებდნენ ისტორიულ ფაქტებს, მაგრამ გადაამუშავეს თავისებურად ![]() შესაბამისად, ტურაშვილიც.. ![]() ![]() პ.ს. წმინდა ფსიქოლოგიური ასპექტიდან ალბათ ზოგჯერ საჭიროა წმინდანის ხილული დახმარება, ისევე შეფასდება როგორც სასწაული ვთქვათ, ხომ ხდება, რომ ზოგი ვერ ხედავს და სწამს, ზოგი ხედავს და მერე იჯერებს... -------------------- “I'd built that bridge for you. But I didn’t know that I would be building it for you and him.” ("Dაისყ")
"He was born with a gift of laughter and a sense that the world was mad. And that was all his patrimony." - Scaramouche, Rafael Sabatini *** ფორუმზე გლანძღავ და მიწასთან გასწორებ, ძვირფასო, მაგრამ გახსოვდეს, ფორუმს გარეთ მე შენ მიყვარხარ : ) *** Спасение утопающего – дело рук самого утопающего... *** ამინდის შემქმნელი |
Rozoma |
![]()
პოსტი
#336
|
![]() levan ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 408 რეგისტრ.: 15-February 08 მდებარ.: saqartvelo, tbilisi წევრი № 3,940 ![]() |
არ შეიძლება ვიფიქროთ, რომ ეს დიდგორის ომის მონაწილეთა უდიდესი რწმენის შედეგი იყო და არა რეალურად ცხენზე ამხედრებული და შეიარაღებული წმინდა გიორგი?
-------------------- საქართველოს მონასტრების სამი კანონი:
1) არ განიკითხო! 2) რაჟამს მოყვასი ბრალს გდებდეს, თავს ნუ იმართლებ, სთხოვე შენდობა და გაშორდი! 3) ყოველ ადამიანში დაინახე მხოლოდ სიკეთე, მიმართე მას კეთილი სიტყვით. თუ ეს არ ძალგიძს ნურაფერს ეტყვი!!! |
დავით ივერიელი |
![]()
პოსტი
#337
|
![]() Illuminatus ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,988 რეგისტრ.: 27-July 06 მდებარ.: L.o.r.i.e.n. წევრი № 21 ![]() |
ციტატა დიდგორის ბრძოლა და წმინდა გიორგი..., გჯერათ? ![]() ა რ ა ციტატა არსებობს ლეგენდა დიდგორის ომში წმინდა გიორგის გამოცხადების შესახებ... რომ იგი ქართველებს ეხმარებოდა ბრძოლაში.... მართალია ზუსტად ლეგენდა არსებობს... ლოგიკურად იმსჯელეთ რომელიმე წმინდანი დაეხმარება ადამაინს მეორე ადამიანთან ბრძოლაში და მითუმეტეს მის მოკვლაში, როცა ქრისტე სიყვარულსა და სიცოცხლეს ქადაგებს? როცა ამბობს ერთ ლოყაში რომ გაგარტყამენ მეორე მიუშვირეო... -------------------- მერე რა რომ . . .
|
tamuna m |
![]()
პოსტი
#338
|
![]() კატეგორია: მოკვდავი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 4,790 რეგისტრ.: 4-February 08 მდებარ.: არც იქით და არც აქეთ წევრი № 3,842 ![]() |
- წმიდა ათანასე ალექსანდრიელის კანონიკურ ეპისტოლეში ამონ მონაზვნის მიმართ, მათქვამია: „ამ ცხოვრებაში ქმედება ორადაა გაყოფილი: უჯეროა კაცის კვლა, მაგრამ ბრძოლაში მოწინააღმდეგეთა ამოწყვეტა კანონიერია და ქების ღირსი. ამიტომ ბრძოლაში მამაცობით გამორჩეული პატივის ღირსია და მათ სახელზე მათი სიმართლის მქადაგებელი ძეგლები აღიმართება“.
-------------------- ..................... ენა მაქვს ძირში ამოსაგლეჯი, მაგრამ ვერავინ რისკავს ..................... სენატორიც თავიდან რიგითი იუზერი იყო :D ................... პ. ს. ბავშვობაში ყველა ხატავს |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#339
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
თამუნა მ.
და ზოგადადაც, უნდა შევნიშნო, რომ როცა მოგვყავს რომელიმე მამის რომელიმე აზრი, აუცილებლად უნდა წავიკითხოთ, რა კონტექსტში და ვის გულისხმობს, ანუ ის შენს მიერ დაწერილი აზრი ათანასე ალექსანდრიელისა, არის დაწერილი ცოცხალ ადამიანთა შესახებ ( აქაც დასაზუსტებელია, რომ მეომარი, რომელიც სხვათა გამო ქების ღირსია, ომიდან დაბრუნებული სინანულის კანონს ექვემდებარებოდა და არცთუისე მცირე, 3 წლიან უზიარებლობის ეპიტემიასაც ღებულობდა ეკლესიიდან ) , ანუ აქაა საუბარი მიწიერი ადამიანის, მიწიერ და გამოუვალ სიტუაციაში ცუდსა და უარესს შორის გაკეთებულ არჩევანზე და არა წმიდანის ქმედებაზე, რომელიც მუდმივ ნეტარებაშია და როგორც სული უფლის წმიდა სულით სავსე სულიერად მოქმედებს და შორსაა მისგან ადამიანური ქმედებები და სისხლი და კვლა... გთხოვთ, ან შევწყვიტოთ ამ თემაზე კამათი ( რადგან ერთგვარი გამყარებაა ორივე მხრიდან და პოზიციები არ იცვლება ) ან კიდევ განვაახლოთ კამათი ( თუმცა არ მსურს) , ოღონდ არგუმენტები იყოს შესაბამისი! იხარეთ; კაიროსი! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
ალექსანდრე |
![]()
პოსტი
#340
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 6,232 რეგისტრ.: 24-July 06 მდებარ.: თბილისი წევრი № 7 ![]() |
მე მაინც ვერ მივხვდი რატომაა ასეთი წარმოუდგენელი, რომ წმიდა გიორგი თუნდაც ხილული სახით გამოცხადებულიყო? განა არ ყოფილა შემთხვევები ეკლსიის ისტორიაში, რომ მაგალიტად მთავარანგელოზნი ან სხვა რომელიმე წმიდანი გამოსცხადებოდნენ და შესწეოდნენ ხილულად? თუნდაც მიქაელ მთავარანგელოზის მიერ ხონას ტაძარში აღსრულებული სასწაული გავიხსენოთ როდესაც მთავარანგელოზმა წყლის წალეკვისაგან იხსნა ტაძარი . 19 სექტემბერსაა ამ სასწაულის ხსენება.
და კიდე კითხვა მაქვს თუ ბოროტ სულს შეუძლია ხილული სახით გამოცხადება მითუმეტეს რატომღაა შეუძლებელი რომ წმიდანებიც ხილული სახით ეცახდებოდნენ ადამიანებს? -------------------- ჩვენისა ცხორებისათვის ჯვარცმული იესუ, ჩვეულებისაებრ ტკბილად გეტყოდა, ნუ მტირ მე, დედაო საყვარელო, გარნა შენ გოდებით ხმობდი, მეცა შენთანა მოვკუდები, ძეო ჩემო საყვარელო. ვითარცა ლეღვსა მას უნაყოფოსა, ნუ მომკვეთ მე მაცხოვარ ცოდვილსა ამას, არამედ მერმეცა მრვალ-ჟამ შენდობაი მომმადლე და მორწყე სული ჩემი, ცრემლითა სინანულისათა, რათა ნაყოფი მოგართვა შენ მოწყალებისა |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 2nd July 2025 - 04:13 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი