IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

7 გვერდი V < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> მიაფიზიტები, თუ მონოფიზიტები????
კანონისტი
პოსტი Sep 6 2007, 07:32 PM
პოსტი #41


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



დათიკო
წაიკითხე ის რუსული ტექსტი?

რაც ვითომ გარკვეული და დალაგებული მქონდა ამ საკითხზე თავში, ისიც ამერ-დამერია sad.gif


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
დათიკო
პოსტი Sep 6 2007, 07:35 PM
პოსტი #42


დათიკო
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,383
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: ვეიკი
წევრი № 10



კანონისტი
ციტატა
წაიკითხე ის რუსული ტექსტი?

წავიკითხე
საინტერესო და ამომწურავია თითქოს ყველაფერი, მაგრამ მაინც არ ალაგებს ყველაფერს თავის ადგილებზე.
ბოლო ბოლო ვერავინ ამბობს იმას არის თუა რა ერთი და იგივე: ერთი ჰიპოსტასი (ჩვენთან) და ერთი ბუნება (მაგათთან) არის თუ არა მხოლოდ ტერმინოლოგიური ცდომილება?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Sotiris
პოსტი Sep 6 2007, 08:48 PM
პოსტი #43


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



ციტატა(კანონისტი @ Sep 6 2007, 12:28 PM) *

Православные Церкви не являются диофизитскими, ибо диофизитизм — это несторианство,


ამის დამწერი რამის აზრზე იყო საერთოდ? IPB-ს სურათი


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
დათიკო
პოსტი Sep 6 2007, 09:24 PM
პოსტი #44


დათიკო
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,383
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: ვეიკი
წევრი № 10



Sotiris
ციტატა
ამის დამწერი რამის აზრზე იყო საერთოდ

laugh.gif
უი ეგ ვერ შევამჩნიე biggrin.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
რემანოზი
პოსტი Sep 11 2007, 09:12 PM
პოსტი #45


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 9
რეგისტრ.: 2-August 07
წევრი № 2,562



რაც შ
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Oct 2 2007, 11:59 AM
პოსტი #46


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



ძალიან საინტერესო დიალოგი შეიძლება წარიმართოს ამ საკითხებზე. დისკუსიაში ჩავერთე სომხური ეკლესიის იერუსალიმის საპატრიარქოს მღვდელ მამა ღევონდთან
http://armenia.ge/forum/index.php?s=&showt...indpost&p=17881

შეგიძლიათ შემოუერთდეთ


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
konstantin Logos
პოსტი Jul 6 2012, 08:41 AM
პოსტი #47


ქრისტიანი
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 41
რეგისტრ.: 10-May 12
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 12,342



სომხური ეკლესია არის მიაფიზიტური- რაც ნიშნავს ქრისტეს ერთიანი, ღმერთკაცური ბუნების აღიარებას. მათი აზრით ქრისტე არის როგორც სრულყოფილი ადამიანი, ასევე სრულყოფილი ღმერთი. ორი ბუნება შეერთებულია ერთიანად - შეუცვლელად, შეურწყმელად და განუყოფლად. ანუ ქრისტეს გააჩნია ერთიანი ბუნება, ასევე ერთიანი ნება და ერთიანი მოქმედება.

ავარაირის ბრძოლის გამო ისინი ვერ დაესწრნენ ქალკედონის IV მსოფლიო საეკლესიო კრებას (451) და მთელი მეხუთე საუკუნის II ნახევრის მანძილზე მონაწილეობა არ მიუღიათ დიოფიზიტობასა და მონოფიზიტობას შორის გამართულ პოლემიკაში. დვინის (506) საერთოკავკასიურ კრებაზე ქართლისა და ალბანეთის ეკლესიებთან ერთად სომხეთის ეკლესიამ მიიღო ზენონის ჰენოტიკონი და გადაჭრით დაგმო ნესტორიანელობა.

554 წელს ჩატარდა დვინის მეორე კრება, სადაც სომხურმა ეკლესიამ ანათემას გადასცა ევტიქის ერესი (მონოფიზიტობა), სევერიანობა, პავლიკიანობა, და ასევე ქალკედონიტობა.

726 წელს მანასკერტის კრებამ ჩამოაყალიბა და დაამტკიცა 10 ანათემატიზმი, რომელიც გახდა სომხური ეკლესიის ქრისტოლოგიის ბაზისი. ამ ანათემატიზმების მიხედვით დაგმობილ იქნა:

1. ევტიქის სწავლება (მონოფიზიტობა), კერძოდ ქრისტეს ორი ბუნების შერწყმის და ღვთაებრივი ბუნების მიერ ადამიანური ბუნების სრული შთანთქმის აღიარებისთვის.(ერთი ბუნების, ღვთაებრივის აღიარებისთვის, ან შედგენილი ბუნების აღიარებისთვის, სადაც ღვთაებრივი დომინანტია)
2. ნესტორის სწავლება (ნესტორიანელობა), კერძოდ ქრისტეს ორბუნებოვნების და ორჰიპოსტასობის აღიარებისთვის.(ორი ბუნება=ორი ქრისტე.)
3. სევეროზ ანტიოქიელის სწავლება (სევერიანობა), კერძოდ ქრისტეს ხრწნადი სხეულის აღიარებისთვის.
4. ივლიანე ჰალიკარნასელის სწავლება (ივლიანიტობა), კერძოდ ქრისტეს სხეულის უწრწნელ-მოჩვენებითობის აღიარებისთვის.(ქრისტეს სხეულის უვნებობა)
5. ქალკედონიტობა (მართლმადიდებლობა), კერძოდ ქრისტეს ორი ბუნების აღიარებისთვის.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Jul 11 2012, 05:05 PM
პოსტი #48


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



konstantin Logos
რაღაც მაინტერესებს და არ გეწყინოს.
მონოფიზიტი ხო არა ხარ შემთხვევით?
(სხვა პოსტებიც რომ გეწეროს კარგი იქნება)


--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
konstantin Logos
პოსტი Jul 20 2012, 09:30 AM
პოსტი #49


ქრისტიანი
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 41
რეგისტრ.: 10-May 12
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 12,342



ციტატა(A.V.M @ Jul 11 2012, 05:05 PM) *

konstantin Logos
რაღაც მაინტერესებს და არ გეწყინოს.
მონოფიზიტი ხო არა ხარ შემთხვევით?
(სხვა პოსტებიც რომ გეწეროს კარგი იქნება)

რატომ უნდა მეწყინოს? smile.gif
არა, მართლმადიდებელი ვარ
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
dokeri
პოსტი Jul 20 2012, 03:34 PM
პოსტი #50


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 7
რეგისტრ.: 19-July 12
წევრი № 12,519



მონოფიზიტობა არის მწვალებლობა და ამას ვერ შევცვლით. ეს არა ერთმა წმინდა მამამ აღწერა და დაასაბუთა. არა აქვს მნიშვნელობა როგორ ლამაზად შევფუთავთ და რა მხრიდან შევხედავთ. არც იმას აქვს მნიშვნელობა რას უწოდებენ ისინი თავიანთ "ეკლესიას".
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
konstantin Logos
პოსტი Jul 20 2012, 08:47 PM
პოსტი #51


ქრისტიანი
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 41
რეგისტრ.: 10-May 12
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 12,342



ციტატა(dokeri @ Jul 20 2012, 03:34 PM) *

მონოფიზიტობა არის მწვალებლობა და ამას ვერ შევცვლით. ეს არა ერთმა წმინდა მამამ აღწერა და დაასაბუთა. არა აქვს მნიშვნელობა როგორ ლამაზად შევფუთავთ და რა მხრიდან შევხედავთ. არც იმას აქვს მნიშვნელობა რას უწოდებენ ისინი თავიანთ "ეკლესიას".

მონოფიზიტობა მწვალებლობაა, ეს უდავოა. მაგრამ მიაფიზიტობა და მონოფიზიტობა რომ ერთი და იგივე არ არის, ამასაც წყალი არ გაუვა.

იგივე ლოგიკით მაშინ, მართლმადიდებლობა ნესტორიანელობაა..
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Jul 20 2012, 09:29 PM
პოსტი #52


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



konstantin Logos

ციტატა
მონოფიზიტობა მწვალებლობაა, ეს უდავოა. მაგრამ მიაფიზიტობა და მონოფიზიტობა რომ ერთი და იგივე არ არის, ამასაც წყალი არ გაუვა.


გინდა მიაფიზიტობა უწოდე და გინდა სხვა რამე, ეს უკანასკნელი მონოფიზიტობის ერთ-ერთი სახესხვაობაა. მონოფიზიტობა ნიშნავს ერთბუნებოვნების შესახებ სწავლებას, ანუ ერთ ბუნებას. მიაფიზიტობაც ერთი ბუნებაა, ოღონდ განმარტებულია თუ როგორია ეს ერთი ბუნება. შესაბამისად მიაფიზიტობაც მონოფიზიტობაა და მეტი არაფერი.

ციტატა
იგივე ლოგიკით მაშინ, მართლმადიდებლობა ნესტორიანელობაა..


რომელი ლოგიკით, ან ეს რა შუაშია? ამ ორს შუა მკვეთრი მიჯნაა. ნესტორი ორ ძეს აღიარებდა, მართლმადიდებლობა კი ერთ ძეს აღიარებს.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
konstantin Logos
პოსტი Jul 20 2012, 10:17 PM
პოსტი #53


ქრისტიანი
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 41
რეგისტრ.: 10-May 12
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 12,342



ციტატა(afxazi @ Jul 20 2012, 09:29 PM) *

konstantin Logos
გინდა მიაფიზიტობა უწოდე და გინდა სხვა რამე, ეს უკანასკნელი მონოფიზიტობის ერთ-ერთი სახესხვაობაა. მონოფიზიტობა ნიშნავს ერთბუნებოვნების შესახებ სწავლებას, ანუ ერთ ბუნებას. მიაფიზიტობაც ერთი ბუნებაა, ოღონდ განმარტებულია თუ როგორია ეს ერთი ბუნება. შესაბამისად მიაფიზიტობაც მონოფიზიტობაა და მეტი არაფერი.

მიაფიზიტობა - თვითონ ეს სახელწოდება არის ხელოვნურად შემოღებული, სპეციალურად იმისთვის რომ თავიდან ავიცილოთ მცდარი შეხედულება გავრცელებული მართლმადიდებელ სამყაროში, სადაც ქალკედონამდელი ეკლესეიბი მონოფიზიტურ ეკლესიებად იხსენიებიან, მაშინ როდესაც ევტიქის სწავლება ღმერთის ერთი ბუნების შესახებ(მონოფიზიტობა) ანათემირებული ყავს ყველა ამ ეკლესიას. თვითონ ტერმინი მია-ფიზის ეფუძნება კირილე ალექსანდრიელის ფორმულას: "ერთიანია განხორციელებული სიტყვა-ღმერთის ბუნება"... თქვენ შეგიძლიათ თქვათ რომ კირილე ალექსანდრიელი მონოფიზიტი იყო?

ციტატა

რომელი ლოგიკით, ან ეს რა შუაშია? ამ ორს შუა მკვეთრი მიჯნაა. ნესტორი ორ ძეს აღიარებდა, მართლმადიდებლობა კი ერთ ძეს აღიარებს.

იმ ლოგიკით რომ ნესტორიანელობაც და ქალკედონიტობაც(მართლმადიდებ
ობა) აღიარებს ქრისტეში ორ ბუნებას ანუ არის დიოფიზიტური, შესაბამისად თუ მიაფიზიტობას და მონოფიზიტობას ვაიგივებთ, რატომ არ უნდა გავაიგივოთ ნესტორიანელობა და ქალკედონიტური მართლმადიდებლობაც?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Jul 21 2012, 01:23 PM
პოსტი #54


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



konstantin Logos

ციტატა
მიაფიზიტობა - თვითონ ეს სახელწოდება არის ხელოვნურად შემოღებული


საერთოდ ეს ტერმინი მხოლოდ მოგვიანებით აღმოვაჩინე და მას არც ვიყენებ მე პირადად ამა თუ იმ საუბარში. ერთბუნებიანობის აღმსარებელი ყველა მონოფიზიტია. მათ შორის შესაძლებელია იყოს სხვაობები და იყო კიდეც. ცნობილია რომ მონოფიზიტები უამრავ განშტოებად განცალკევდნენ.

ციტატა
თვითონ ტერმინი მია-ფიზის ეფუძნება კირილე ალექსანდრიელის ფორმულას: "ერთიანია განხორციელებული სიტყვა-ღმერთის ბუნება"... თქვენ შეგიძლიათ თქვათ რომ კირილე ალექსანდრიელი მონოფიზიტი იყო?


ევტიქიც კირილე ალექსანდრიელის ამ გამონათქვამს იყენებდა თავისი უკუღმართი მოძღვრების ვითომცდა განსამტკიცებლად, თუმცა ის, რომ კირილე აქ სრულიად სხვა რამეს, უფრო სწორად მართლმადიდებლურ სწავლებას გამოთქვამს, ეს თავად მანაც და მოგვიანებით წმ. იოანე დამასკელმაც ცხადად აჩვენა და სხვანაირად არც შეიძლებოდა ყოფილიყო, რადგან წმ. კირილე ალექსანდრიელი მკვეთრად მართლმადიდებელია, ანუ ორბუნებოვნების აღმსარებელია.

თუმცა ეს ყველაფერი იქით იყოს და რისი თქმა გინდა ვერ ვხვდები. ვინმეს ან რამეს ამართლებ? ზემოთ სომხური ეკლესია ახსენე. ანუ იმას ამბობ, რომ სომხური ეკლესია ჭეშმარიტების აღმსარებელია?

ციტატა
იმ ლოგიკით რომ ნესტორიანელობაც და ქალკედონიტობაც(მართლმადიდებ

��ობა) აღიარებს ქრისტეში ორ ბუნებას ანუ არის დიოფიზიტური, შესაბამისად თუ მიაფიზიტობას და მონოფიზიტობას ვაიგივებთ, რატომ არ უნდა გავაიგივოთ ნესტორიანელობა და ქალკედონიტური მართლმადიდებლობაც?


რაღაც აბსურდზე მელაპარაკები. ზემოთ დავწერე, რომ იმას რასაც მიაფიზიტობას ეძახი, არის იგივე მონოფიზიტობა, ანუ ერთბუნებიანობა. ეს უკანასკნელი ტერმინი ფართო მნიშვნელობისაა. ასე ძნელია ამის მიხვედრა. ყველა ვინც განკაცებული ძე ღმერთის მხოლოდ ერთ ბუნებას აღირებს (არ აქვს მნიშვნელობა როგორს, მხოლოდ კაცობრივს, თუ მხოლოდ საღვთოს, ანდა ამ ორივესგან შედგენილ ერთს) არის მონოფიზიტი. რაც შეეხება ნესტორიანიზმს, ეს უკანასკნელი მართლმადიდებლობას ეთანხმება იმაში, რომ აღიარებს ორ ბუნებას, თუმცა ეწინააღმდეგება როგორც ორი ძის აღმსარებელი. რაც შეეხება ტერმინს დიოფიზიტი, ის დამკვიდრდა ზოგადად მართლმადიდებლობის შინაარსით და თქმა იმისა, რომ ნესტორიანელობა დიოფიზიტურია, რბილად რომ ვთქვა უხერხულია.

თუმცა როგორც ვთქვი არ ვიცი რისი თქმა გინდა და ჯობს რომ თქვა.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Jul 21 2012, 03:02 PM
პოსტი #55


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



ფორუმული პოლემიკები მომენატრა...


--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
konstantin Logos
პოსტი Jul 21 2012, 10:50 PM
პოსტი #56


ქრისტიანი
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 41
რეგისტრ.: 10-May 12
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 12,342



afxazi
ციტატა
საერთოდ ეს ტერმინი მხოლოდ მოგვიანებით აღმოვაჩინე და მას არც ვიყენებ მე პირადად ამა თუ იმ საუბარში. ერთბუნებიანობის აღმსარებელი ყველა მონოფიზიტია. მათ შორის შესაძლებელია იყოს სხვაობები და იყო კიდეც. ცნობილია რომ მონოფიზიტები უამრავ განშტოებად განცალკევდნენ.

მგონი დეფინიციებში უნდა გავერკვეთ.

მონოფიზიტობა ნიშნავს ერთ ბუნებოვნებას, სადაც "მონო" ერთი, ერთადერთის მნიშვნელობას ატარებს. ანუ ეს ერთი ვერ იქნება ორი, სამი, ხუთი და ექვსი არც ერთად და არც ცალცალკე. მონოფიზიტობა აღიარებს მხოლოდ ერთ ღვთაებრივ ბუნებას ქრისტეში, რომელმაც ან შთანთქა ადამიანური ბუნება, ან შეერწყა ადამიანურ ბუნებას ისე რომ მისგან არაფერი დარჩა(ადამიანური ბუნებისგან)..

მონოფიზიტობა როგორც ტერმინი ქალკედონიტებმა მიაკერეს იარლიყად ყველა იმ ეკლესიას, რომელმაც არ მიიღო ქალკედონიტობა, და იმპერიის გარეთ ამოჩნდა(აღმოსავლეთ პროვინციები)...
ევტიქის ერესი, ევტიქიანელობა საბაბად გამოიყენეს, იმისათვის რომ ყველა ის ვინც ქალკედონურ ტერმინილოგიას არ ეთანხმებოდა და სუბიექტური თუ ობიექტური მიზეზების გამო არ ან ვერ დაესწრო კრებას, ან უარყო მისი ადექვატურობა - ყველა მონოფიზიტად შეირაცხა...ოღონდ არა თვითონ 5 საუკუნის დასაწყისში, როცა ევტიქის ერესი დაიგმო, არამედ 7 საუკუნის ბოლოს, როცა აღმოსავლეთ პროვინციები იმპერიის გარეთ აღმოჩნდნენ...


მიაფიზიტობა კი აღიარებს, რომ ქრისტეს ორი ბუნება აქვს, მაგრამ ეს ორი ბუნება შეერთებულია არა ერთ პირში როგორც ამას დიოფიზიტები ამბობენ, არამედ თვითონ ღმერთკაცურ ბუნებაშივე არსებობენ შეურევლად და შეურწყმელად, უნიკალური თვისებების შენარჩუნებით. ანუ ერთსა და იმავე განკაცებულ ლოგოსის ბუნებას ახასიათებს როგორც ღმერთის ასევე ადამიანის თვისებები... რაც სრულიად არ არის მონოფიზიტობა.

მიაფიზიტობა - ახალი ტერმინია და მისი გათანაბრება შეიძლება ტერმინთან „კირილეანიტობასთან“, ანუ ის არ ატარებს რაიმე ახალი მიმდინარეობის შინაარსს. ვინაიდან სწორედ კირილე ალექსანდრიელის მოღვაწეობის პერიოდში ქრისტოლოგიური ტერმინების და დეფინიციების გაგებას ეფუძნება. ქალკედონის კრებამდელ ტერმინებს და დეფინიციებს ვგულისხმობ, რომელიც დამკვიდრებული იყო ალექსანდრიის სკოლაში.
ალექსანდრიული სკოლის ტერმინოლოგიით უჰიპოსტასო ბუნება არ არსებობს, შესაბამისად ორი ბუნების აღიარება უტოლდება ორი ჰიპოსტასის აღიარებას, რაც ნესტორიანელობას უდრის, ხოლო ერთ ჰიპოსტაში ორი ბუნების შეერთება - კი შეუძლებლად მიაჩნდათ.


ციტატა
რაც შეეხება ნესტორიანიზმს, ეს უკანასკნელი მართლმადიდებლობას ეთანხმება იმაში, რომ აღიარებს ორ ბუნებას, თუმცა ეწინააღმდეგება როგორც ორი ძის აღმსარებელი. რაც შეეხება ტერმინს დიოფიზიტი, ის დამკვიდრდა ზოგადად მართლმადიდებლობის შინაარსით და თქმა იმისა, რომ ნესტორიანელობა დიოფიზიტურია, რბილად რომ ვთქვა უხერხულია.

ვინაიდან III საეკლესიო კრებამდე ცნება "ბუნება" და ჰიპოსტასი ურთიერთჩანაცვლებადი იყო. ანუ როდესაც საუბარი იყო ორ ბუნებაზე, შეუძლებელი იქნებოდა ერთ ჰიპოსტასზე საუბარი. ანტიოქიურმა სკოლამ, ნესტორის ხელმძღვანელობით აღიარა 2 ბუნებასთან ერთად 2 ჰიპოსტასი.

ნესტორიანელობის მთავარი საღვთისმეტყველო პრინციპი იმაში მდგომარეობს, რომ ის ქრისტეს ღმერთკაცური ბუნების სრულ სიმეტრიას აღიარებს: ერთიან ღმერთ-კაცურ პირში შეურწყმელად შეერთებულია ორი ჰიპოსტასი(ორი ბუნება) ღვთაებრივი და ადამიანური. ნესტორი ცდილობდა ერთიან პირში წარმოედგინა ღმერთის და ადამიანის ერთიანობა, ერთია ქრისტე ღმერთი, მაგრამ მას ორი ჰიპოსტასი აქვს: ლოგოსი-ძე ღვთისა, და იესო მარიამის ძე...სწორედ ეგ გახდა, იმის მიზეზი რომ ნესტორი ერიდებოდა მარიამის „ღვთისმშობლობის“ აღიარებას, იმიტომ რომ მარიამი იყო არა ქრისტეს, როგორც პირის დედა, არამედ ქრისტეს ადამიანური ჰიპოსტასის დედა.
ნესტორი დაგმობილ იქნა 3 საეკლესიო კრებაზე, სადაც იგი ამხილა კირილე ალექსანდრიელმა, მიღებულ იქნა 12 ანათემატიზმი. ეს იყო ალექსანდრიული სკოლის გამარჯვება ანტიოქიურ სკოლაზე, რომლის წარმომადგენელიც იყო ნესტორი. დადგინდა კირილეს ფორმულა: „ერთიანია განხორციელებული სიტყვა-ღმერთის ბუნება“
ქალკედონურმა კრებამ და მასთან ერთად პაპი ლეონის ტომოსმა ახალი ტერმინოლოგია შემოიღო, რომელიც უცხო იყო ალექსანრდიული სკოლისთვის. ხოლო ანტიოქიურ სკოლას მიეცა საშუალება „შური ეძია“ ალექსანდრიული სკოლისთვის, სწორედ ამიტომ 4 საეკლესიო კრებაზე ქალკედონში კირილეს 12 ანათემატიზმი არ წაუკითხავთ, წაიკითხეს მხოლოდ კირილეს წერილები, რომლებიც არ ეწინაამღდეგებოდნენ პაპი ლეონის ტომოსს და ქალკედონის ახალშემოღებულ „ენას“....
დადგინდა ანტიოქიური დიოფიზიტური ფორმულირება „ორი ბუნების“ შესახებ, რომელიც ერთ ჰიპოსტასში და ერთ პირში გაერთიანდა, ხოლო კირილე ალექსანდრიელის ფორმულა: ერთიანია განკაცებული სიტყვა-ღმერთის ბუნება - ამოღებულ იქნა ხმარებიდან... ყველა ვინც უარყოფდა ქალკედონის კრების გადაწყვეტილებებს და ენას - ევტიქიანებად ანუ მონოფიზიტებად შეირაცხნენ.
მიაფიზიტები მიიჩნევენ, რომ ქრისტეს ღმერთკაცური ბუნების ორად გახლეჩა-გაყოფა ნესტორიანელობის საფრთხეს ქმნის, ამიტომაც არ მიიღეს ქალკედონის კრების გადაწყვეტილებები.

უნდა აღინიშნოს რომ კირილე და იოანე ალექსანდრიელმა 3 საეკლესიო კრებაზე მიიღეს ისეთი ქრისტოლოგია, რომელიც მისაღები უნდა ყოფილიყო როგორც ანტიოქიისთვის, ასევე ალექსანდრიისთვის. მაგრამ მათი გარდაცვალების შემდეგ, ორივე ფლანგზე რადიკალურად განწყობილმა ფთრთებმა ჩაიგდეს ძალაუფლება ხელში. შესაბამისად ცდილობდნენ თავიანთი შეხედულებების წინწაწევას და პოზიციონირებას.

თვითონ ქალკედონის კრების მიღება ყველაზე მეტად რომს აწყობდა, ვინაიდან პაპი ლეონის უცოდველობასთან არ ყოფილიყო წინაამღდეგობა.(მიიღეს რა პაპი ლეონის ტომოსი), ხოლო ანტიოქიელებისთვის აუცილებელი გახდა 5 საეკლესიო კრების მოწვევა, იმიტომ რომ ბევრი კითხვა პასუხგაუცემელი იყო.

რომმა უპრობლემოდ მიიღო ქალკედონი. მაგრამ თვითონ შიდა ბიზანტიურ ეკლესიებს გაუჭირდათ ქალკედონური გადაწყვეტილებების მიღება, ქრისტოლოგიური დავა საყოველთაო სახალხო გახდა ბიზანტიისთვის, ამიტომ იმპერატორები ცდილობდნენ შეერიგებინათ მოკამათე მხარეები, იღებდნენ სხვადასხვა ბრძანებულებებს, სადაც იკრძალებოდა ქალკედონის თემის გახსენება, ამათთაგან ცნობილია იმპერატორ ზენონის ჰენოტიკონი, სხვათა შორის ეს ჰენოტიკონი კავკასიის ეკლესიებმაც მიიღეს..
მაგრამ ყველაფერი შეიცვალა, როცა იმპერატორის ტახტზე ავიდნენ პრორომაული ორიენტაციის იუსტინე და იუსტინიანე.. დაგმეს ზენონის ჰენოტიკონი და ცდილობდნენ რომის მიერ აღიარებული ქალკედონური კრების გადაწყვეტილებების აქტუალიზაციას და დანერგვას ხალხში, და მოახერხეს კიდეც ეს, ოღონდ აღმოსავლურ პროვინციებში ეს ნაკლებად გამოუვიდათ.
სამწუხაროა რომ ეს ყველაფერი გახდა იერარქების ხელში იარაღი პოლიტიკური ამბიციების დაკმაყოფილებისთვის, მაგრამ არც ეს აღმოჩნდა მარადიული. საბოლოოდ რომის ეკლესიას და ბიზანტიას შორის განხეთქილება მოხდა, და მიზეზი აქაც პოლიტიკური იყო

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
dokeri
პოსტი Aug 29 2012, 07:27 PM
პოსტი #57


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 7
რეგისტრ.: 19-July 12
წევრი № 12,519



ჭეშმარიტება ერთია და ეს ჭეშმარიტება არის მართლმადიდებლობაში. რადგანაც ის რაც მაცხოვარმა ჩვენმა იესო ქრისტემ და მის შემდეგ მისმა მოციქულებმა იქადაგეს დღეს იგივეს ამბობს მართლმადიდებელი ეკლესია. სხვა ყველაფერი ლამაზად შეფუთული სიცრუეა და სხვა არაფერი (ან თუ გნებავთ სიმართლეში გარეული ტყუილი, რაც ტყუილზე უარესია). და კიდევ ერთი– ცოდნა სხვაა და რწმენა კიდევ სულ სხვა. თუ კაცს რწმენა არა აქვს რამდენიც უნდა იკითხოს შეიძლება ნაკითხი კაცი გახდეს მაგრამ განათლებული ვერასოდეს ვერ იქნება რწმენის გარეშე. მოციქულების უმეტესობამ წერაკითხვაც კი არ იცოდა, მაგრამ მათზე განათლებული დღეს თუ არის ვინმე.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Aug 29 2012, 09:26 PM
პოსტი #58


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



konstantin Logos
ახლა ვნახე შენი პოსტი.
პასუხის გაცემა კი მინდა,მაგრამ აფხაზის მისამართითაა დაწერილი და დაველოდოთ.



--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
konstantin Logos
პოსტი Aug 30 2012, 07:36 AM
პოსტი #59


ქრისტიანი
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 41
რეგისტრ.: 10-May 12
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 12,342



dokeri
ციტატა
ჭეშმარიტება ერთია და ეს ჭეშმარიტება არის მართლმადიდებლობაში.

რა თქმა უნდა ჭეშმარიტია და უნაკლო biggrin.gif
ისე მიაფიზიტებიც საკუთარ თავს მართლმადიდებლებს უწოდებენ, მიუხედავად იმისა რომ ქალკედონიტი მართლმადიდებლები მათ მონოფიზიტებად რაცხავენ.. და კიდევ ერთი საინტერესო მომენტი, რუს მართლმადიდებლებში დამოკიდებულება მიაფიზიტებთან არის ბევრად უფრო ლოიალური ვიდრე ეს საქართველოშია..
ქართული მართლმადიდებლობა სამწუხაროდ შეგნებულად ირჩევს ინფორმაციული სიბრმავის პოლიტიკას სხვა კონფესიების მიმართ და ორთოდოქსულობის ნიღბის ქვეშ თვითონვე ვერ აცნობიერებს, რომ 21 საუკუნეში, ინფორმაციულ ეპოქაში ბევრად უფრო მარტივი იქნებოდა სხვადასხვა ტრადიციების მქონე სამოციქულო ეკლესიების გაერთიანება... იმიტომ რომ შესაძლებელი ხდება ერთ ენაზე საუბარი, ერთ საეკლესიო ენაზე, სადაც თვითოეულ სიტყვას ერთმანეთისთვის გასაგებ განმარტებას მივცემთ... გასაგებია რომ ტრადიციები გვიყვარს მაგრამ ადრე თუ არსებობდა ინფორმაციის დროული მიღება-გაცემის, ანალიზის პრობლემა, დღეს ეს მოხსნილია.. დროა გონს მოვიდეთ და გავაგრძელოთ დაწყებული დიალოგი...
მაგრამ საქმეც მაგაშია რომ არცერთ მხარეს უკვე არ აწყობს ეს რიგი მიზეზების გამო... ეკლესია უკვე სახელმწიფოსავითაა, რომელმაც აიღო გეზი, შექმნა სისტემა ამ გეზზე ორიენტირებული, და ამ სისტემის შეცვლა, კომპრომისებზე წასვლა, ელემენტარული საღი აზროვნების ჩართვა და მოსმენა მეორე, მესამე მხარის - არ სურს..
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Aug 30 2012, 12:27 PM
პოსტი #60


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



konstantin Logos
ჯერ კონკრეტულად უნდა გვითხრა შენი აღმსარებობის სესახებ. ეს უფრო გაგვიადვილებს ურთიერთობას.(ოღონდ ქრისტიანი რომ ხარ არ გვინდა მაგის თქმა. ეგ ისედაც ვიცით.კონკრეტულად თუ შეიძლება)
ციტატა

ისე მიაფიზიტებიც საკუთარ თავს მართლმადიდებლებს უწოდებენ, მიუხედავად იმისა რომ ქალკედონიტი მართლმადიდებლები მათ მონოფიზიტებად რაცხავენ

სხვათა შორის ჩვენც მუსლიმები ურჯულოებს გვიწოდებენ.(აღარ გავაგრძელებ)
ეს იმიტომ ვთქვი,რომ ერთია რასაც ჩვენ ვუწოდებთ საკუთარ თავს და რასაც სხვები გვეძახიან და მეორეა როგორია ეს საკითხი რეალურად.
ციტატა
საინტერესო მომენტი, რუს მართლმადიდებლებში დამოკიდებულება მიაფიზიტებთან არის ბევრად უფრო ლოიალური ვიდრე ეს საქართველოშია..

მომენტი მართლა საინტერესოა.უბრალოდთუ სხვა რომელიმე ეკლესია აკეთებს რაიმე კონკრეტულ ნაბიჯებს, არ ნიშნავს რომ ჩვენი ეკლესიაც კონკრეტულად ასე იმოქმედებს. მაგალითისთვის-არიან ეკლესიები რომლებიც ეკუმენისტურ ღონისძიებებში აქტიურად მონაწილეობენ. (აგრეთვე სხვა ბევრი საკითხია) ჩვენ კი ვერ დავუშვებთ რომ ეკლესიამ შეცვალოს ის საუკუნოვანი ისტორია რაც გააჩნია.
ციტატა
ქართული მართლმადიდებლობა სამწუხაროდ შეგნებულად ირჩევს ინფორმაციული სიბრმავის პოლიტიკას სხვა კონფესიების მიმართ და ორთოდოქსულობის ნიღბის ქვეშ თვითონვე ვერ აცნობიერებს,

ჯერ გეტყვი მეგობრულ რჩევას.
შენ შეიძლება გაგაჩნდეს საკუთარი მოსაზრებან, იდეები და.ა.შ.(ეს შენი თავისუფალი ნებიდან გამომდინარეობს) მაგრამ აქ ფორუმია და შენთვისვე იქნება უმჯობესი თუ ამგვარ რამეებს მოერიდები.ძალზე საინტერესო საუბარი მიმდინარეობს შენთან და არ მაქვს სურვილი რომ მალე შეწყდეს.(იმედია გაითვალისწინებ)
ახლა მეორე საკითხი. ჩვენი ჩვენ არათუ ვზღუდავთ სხვაკ ონფესიებს, არამედ საჭიროზე მეტად ,,ვათამამებთ.'' თუ გინდა კონკრეტულ მაგალითებით ვიმსჯელოთ როგორ ვექცევით სხვებს საქართველოსი და როგორ ექცევიან ისინი მართლმდიდებკლებს საკუთარ ქვეყანაში.
ციტატა
რომ 21 საუკუნეში, ინფორმაციულ ეპოქაში ბევრად უფრო მარტივი იქნებოდა სხვადასხვა ტრადიციების მქონე სამოციქულო ეკლესიების გაერთიანება

რომელი საუკუნეც არ უნდა იყოს. რომელი ათასწლეულიც და.ა.შ. ჩვენ შეგვიძლია გარკვეულ დათმობებზე წასვლა,მაგრამ ვერასდროს დავუშვებთ რომ გავერთიანდეთ სხვასთან,რომელიც ამახინჯებს იმ დოგმნატურ სწავლებებს რომლებიც ჩვენ გაგვაჩნია.(სხვაზე არაფერს ვიტყვი)
ციტატა
იმიტომ რომ შესაძლებელი ხდება ერთ ენაზე საუბარი, ერთ საეკლესიო ენაზე, სადაც თვითოეულ სიტყვას ერთმანეთისთვის გასაგებ განმარტებას მივცემთ

კიდევ ერთხელ ვამბობ.ჩვენ ყოველთვის ვიყავით და ვართ მზად დიალოგისთვის.მაგრამ ვერასდროს დავუშვებთ რომ ვიყოთ მასთან,ვინც ამახინჯებს ჩვენს ფუნდამენტურ ღირებულებებს.(თუნდაც იგივე დოგმატიკა გავიხსენოთ)

ციტატა
გასაგებია რომ ტრადიციები გვიყვარს მაგრამ ადრე თუ არსებობდა ინფორმაციის დროული მიღება-გაცემის, ანალიზის პრობლემა, დღეს ეს მოხსნილია.

ჩვენ ტრადიციები კი არა ის სწავლება გვიყვარს რომელზეც მართლმადიდებლობა დგას საუკუნეებია.
(თორემ იგივე ქართული ტრადიციებიდან იმდენია მიუღებელი რომ...)
ციტატა
დროა გონს მოვიდეთ და გავაგრძელოთ დაწყებული დიალოგი...

ვისთან?
ციტატა
ეკლესია უკვე სახელმწიფოსავითაა, რომელმაც აიღო გეზი, შექმნა სისტემა ამ გეზზე ორიენტირებული, და ამ სისტემის შეცვლა, კომპრომისებზე წასვლა, ელემენტარული საღი აზროვნების ჩართვა და მოსმენა მეორე, მესამე მხარის - არ სურს..

ქართული სამოციქულო ეკლესია აქტიურად იყო ჩართული სხვადასხვა საქმიანობებში.
ეს არათუ შენელდა არამედ გაძლიერდა.
ჩვენი ეკლეიის წარმომადგენლები (უწმინდესის თამადობით) აქტიურად აკეთებენ შეხვედრებს უცხოეთში. აწარმოებენ დიალოგს ბევრ არამართლმადიდებლურ ორგანიზაციასთან. ანალოგიურად საქართველოში ჩამოდის უამრავი უცხოელი საჯარო მოხელე თუ ორგანიზაცია,რომელსაც ხვდება საპატრიარქო, აწარმოებენ დიალოგს და.ა.შ.
(მოკლედ ამაზე ბევრს არ გავაგრძელებ.უშუალოდ საუბრისას დავამატებ რაღაცეებს)


--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

7 გვერდი V < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 17th June 2024 - 11:40 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი