IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

6 გვერდი V < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> რატომ უშვებს ღმერთი ჩვენსი ცოდვებს
MIZANDASAXULI
პოსტი Jun 16 2008, 04:58 PM
პოსტი #41


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 42
რეგისტრ.: 16-June 08
წევრი № 5,098



მოიპოვე სულიერი სიმშვიდე და შენს გარშემო სხვებიც გადარჩებიან
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
MIZANDASAXULI
პოსტი Jun 16 2008, 05:11 PM
პოსტი #42


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 42
რეგისტრ.: 16-June 08
წევრი № 5,098



...

'
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
argani
პოსტი Jun 17 2008, 12:50 AM
პოსტი #43


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 333
რეგისტრ.: 15-January 07
წევრი № 859



mr_morrison
ციტატა
ამით ჩვენ ღმერთს ადამიანურ განცდებს ვანიჭებთ


"თქვა ღმერთმა: შევქმნათ კაცი ჩვენი ხატისაებრ და მსგავსებისაებრ"
მაშ მან ადამიანი ოდენ თავის გარეგნულ ხატად შექმნა? საიდან მოდის ადამიანური განცდები, მაგალითად სიყვარული?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
mr_morrison
პოსტი Jun 17 2008, 09:37 PM
პოსტი #44


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 376
რეგისტრ.: 7-September 06
წევრი № 164



ციტატა
"თქვა ღმერთმა: შევქმნათ კაცი ჩვენი ხატისაებრ და მსგავსებისაებრ"მაშ მან ადამიანი ოდენ თავის გარეგნულ ხატად შექმნა? საიდან მოდის ადამიანური განცდები, მაგალითად სიყვარული?


სიყვარული თავად ღმერთია, ხოლო დანარჩენ განცდებზე ჩვენ ვერ ვილაპარაკებთ, იმიტომ რომ ღმერთს არ გააჩნია ადამიანური თვისებები:განრისხება,გაღვიძე
ბა,სივრცეში ყოფნა, რაც ლოცვებშიც არის ნახსენები და ბიბლიაშიც. ეს უბრალოდ პირობითია.


--------------------
მიმცხე ძია მიმცხე მე ცუღლუტს :*
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
argani
პოსტი Jun 17 2008, 10:19 PM
პოსტი #45


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 333
რეგისტრ.: 15-January 07
წევრი № 859



mr_morrison
ციტატა
არის ნახსენები და ბიბლიაშიც. ეს უბრალოდ პირობითია.


როგორაა პირობითი?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
დათიკო
პოსტი Jun 18 2008, 03:37 PM
პოსტი #46


დათიკო
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,383
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: ვეიკი
წევრი № 10



argani
ციტატა
როგორაა პირობითი?

აი მაგალითად როდესაც რაიმე ეპითეტს იყენებ:
"ქარმა გაშმაგებით დაიწყო ბრახუნი კარზე" - გაშმაგება როგორც ვიცით ადამიანური თვისებაა, მაგრამ ამა თუ იმ ემოციის გამოსახატავად გამოიყენება ეპითეტი, ალეგორია...ამა თუ იმ ადამიანური თვისების მიწერა როგორც უსულო ისე სხვა არსებებზე.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
argani
პოსტი Jun 18 2008, 08:33 PM
პოსტი #47


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 333
რეგისტრ.: 15-January 07
წევრი № 859



დათიკო
ციტატა
ამა თუ იმ ადამიანური თვისების მიწერა როგორც უსულო ისე სხვა არსებებზე.


ეს გასაგებია როცა ვთქვათ ქარზე ან ხეზე ვლაპარაკობთ, მაგრამ ადამინის თავის ხატად შემქმნელი ღმერთიც ამ ქარის ტოლია მაშინ, ისიც უსულო ნივთია?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
დათიკო
პოსტი Jun 19 2008, 11:59 AM
პოსტი #48


დათიკო
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,383
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: ვეიკი
წევრი № 10



argani
ციტატა
ეს გასაგებია როცა ვთქვათ ქარზე ან ხეზე ვლაპარაკობთ, მაგრამ ადამინის თავის ხატად შემქმნელი ღმერთიც ამ ქარის ტოლია მაშინ, ისიც უსულო ნივთია?

რადგან ერთი და იგივე ეპითეტი ორ განსხვავებულ რამეს ერგება, ეს არ განაპირობებს მათ მსგავსებას. ქარი განრისხდა და ღმერთი განრისხა - არ ნშინავს იმას რომ ქარი და ღმერთი ერთმანეთის მსგავსია.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
argani
პოსტი Jun 19 2008, 06:53 PM
პოსტი #49


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 333
რეგისტრ.: 15-January 07
წევრი № 859



დათიკო
ციტატა
ქარი განრისხდა და ღმერთი განრისხა - არ ნშინავს იმას რომ ქარი და ღმერთი ერთმანეთის მსგავსია.

მსგავსი არც შეიძლება იყოს. როცა ქარზე ვამბობთ განრისხდაო, მას ადანიმურ თვისებას ვანიჭებთ იმის გამო რომ ვიცით რას ნიშნავს ადამინის გამხეცება და მსგავსებას ვპოულობთ უსულო საგნის მოქმედებასთან.

მე სწორედ იმის გაგონებამ გამაკვირვა ღმერთსაც იგივენაირად უნდა მივუდგეთო, ანუ მასაც მივაწეროთ ადამინური თვისებაო. არადა ამის სააჭიროება არაა რადგან ღმერთს შინაგანად აქვს ამის უნარი. მაგალითად, იგი არის "ღმერთი მოშურნე, მიმგებელი ცოდვათა მამათასა შვილთა მიმართ მესამედ და მეოთხედ ნათესავადმდე" გამოსლვათა 20:5

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Jun 19 2008, 07:09 PM
პოსტი #50


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(argani @ Jun 19 2008, 06:53 PM) *

დათიკო

მსგავსი არც შეიძლება იყოს. როცა ქარზე ვამბობთ განრისხდაო, მას ადანიმურ თვისებას ვანიჭებთ იმის გამო რომ ვიცით რას ნიშნავს ადამინის გამხეცება და მსგავსებას ვპოულობთ უსულო საგნის მოქმედებასთან.

მე სწორედ იმის გაგონებამ გამაკვირვა ღმერთსაც იგივენაირად უნდა მივუდგეთო, ანუ მასაც მივაწეროთ ადამინური თვისებაო. არადა ამის სააჭიროება არაა რადგან ღმერთს შინაგანად აქვს ამის უნარი. მაგალითად, იგი არის "ღმერთი მოშურნე, მიმგებელი ცოდვათა მამათასა შვილთა მიმართ მესამედ და მეოთხედ ნათესავადმდე" გამოსლვათა 20:5

ამ თემაში ის გაკვირვებს, რომ ღმერთს ადამიანური თვისებები მიაკერეს და იქითა თემაში, ის გაკვირვებს, რატომ არ თვლის ხალხი, რომ ხატად თვისა ნიშნავს ფიზიკურ მსგავსებას biggrin.gif

ჩემი აზრით ან გიჭირს ან ახურებ biggrin.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
argani
პოსტი Jun 19 2008, 07:28 PM
პოსტი #51


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 333
რეგისტრ.: 15-January 07
წევრი № 859



კანუდოსელი
ციტატა
ან გიჭირს ან ახურებ

მსჯელობის და ლოგიკის რახან გესმის, გეცოდინება რომ მსგავი ორტოტი არჩევანი ცდომილებად ითვლება.
ციტატა
ის გაკვირვებს, რომ ღმერთს ადამიანური თვისებები მიაკერეს

მაკვირვებს , ვინაიდან მიწერა არაა საჭირო, მას თანდაყოლილად გააჩნია ასეთი რამ.
ციტატა
გაკვირვებს, რატომ არ თვლის ხალხი, რომ ხატად თვისა ნიშნავს ფიზიკურ მსგავსებას

მაკვირვებს რადგან ნათლად არის მინიშნებული რომ უფლის გარეგნულ იერად და ხატად შეიქმნა ადამიანი.

მას გარეგნობაც და გონებაც უფლისგან მიეცა, ვინაიდან როგორც ვიცით იგია მამა ჩვენი. განა არის ამაში რამე გასაკვირი?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Jun 19 2008, 07:50 PM
პოსტი #52


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



argani
ციტატა
მას გარეგნობაც და გონებაც უფლისგან მიეცა, ვინაიდან როგორც ვიცით იგია მამა ჩვენი. განა არის ამაში რამე გასაკვირი?

იყო ასეთი სექტა IV საუკუნეებში "ანთროპომორფისტების" სექტა რომელიც მიიჩნევდა რომ ღმერთს ადამიანის, ანუ ფიზიკური შესახედაობა ქონდა და საკმაოდ გავრცელებულიც იყო. ეს ერესი თუ არ ვცდები ათანასე ალექსანდრიელმა დაამხო თავისი შრომით ამ ერეტიკოსების წინააღმდეგ.

ნუ მიიღებ იმას თითქოს რამეს გაბრალებდე, უბრალოდ ეკლესია თავიდანვე გმობდა თუნდაც მცირედით მაინც დაშვებას იმისას რომ ღმერთს რაიმე ფიზიკური გარეგნულობა აქვს და შესაბამისად შემოსაზღვრულია. ეს გამორიცხულია და ამის დაშვება დოგმატური სწავლების დარღვევაა.

ხატება და მსგავსება ადამიანისა უფალთან ყველაზე საუკეთესო შემთხვევაშიც კი მეტად პრიმიტიული გამოხატულებაა უფლის თვისებებისა. ადამიანის ის თვისებები, ბუნებრივი თუ შეძენადი რომელზეც ითქმის რომ უფლის ხატი და მსგავსია ითქმის თუნდაც ადამაინის თავისუფლა ნებაზე და არანაირად რამე ფიზიკურზე, ეს არსად არაა დაფიქსირებული არავის მიერ და საერთოდ მსჯელობაც კი არაა ამაზე წარმოებული ეკლესიაში.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
argani
პოსტი Jun 19 2008, 08:16 PM
პოსტი #53


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 333
რეგისტრ.: 15-January 07
წევრი № 859



afxazi
ციტატა
. ადამიანის ის თვისებები, ბუნებრივი თუ შეძენადი რომელზეც ითქმის რომ უფლის ხატი და მსგავსია ითქმის თუნდაც ადამაინის თავისუფლა ნებაზე და არანაირად რამე ფიზიკურზე,


გმადლობ ამ განმარტებისთვის. ესე იგი სულიერი , უხულავი, გონისმიერი თვისებები იგულისხმება რომელიც ადამიანს ცხოველებისაგან განსხვავებს, არა?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Jun 19 2008, 09:23 PM
პოსტი #54


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



argani
ციტატა
გმადლობ ამ განმარტებისთვის. ესე იგი სულიერი , უხულავი, გონისმიერი თვისებები იგულისხმება რომელიც ადამიანს ცხოველებისაგან განსხვავებს, არა?

შეიძლება ასე ითქვას.

აი ლოპუხინის განმარტებაში რა წერია: "ჩვენს ხატად, ჩვენს მსგავსად" აქ გამოყენებულია ორი მონათესავე მნიშVნელობის სიტყვა, თუმცა ოდნავ განსხვავებული ელფერი დაჰკრავს მათში გამოხატულ აზრს: ერთი აღნიშნავს იდეალს, სრულყოფილების ნიმუშს; მეორე - ამ იდეალის რეალიზაციას, მოცემული ნიმუშის ასლს. "პირველი (ხატად) ამბობს წმ. გრიგოლ ნოსელი - ჩვენ გვაქვს შექმნის შედეგი, უკანასკნელს კი (მსგავსად) ჩვენ აღვასრულებთ ნებაყოფლობით. აქედან გამომდინარე, ღვთის ხატება ადამიანში შეადგენს მისი ბუნების განუყოფელ და წარუშლელ მახასიათებელს. ღმერთთან მსგავსება კი არის ადამიანის თავისუფალი ნება, რომელმაც შეიძLება მიაღწიოს ადამიანში თავისი განვითარების საკმაოდ მარალ ხარისხს.

რაც შეეხება ადამიანში თავად ღვთის სახეს, იგი აისახება მისი რთული ბუნების ძალათა ნაირფეროვნებაში: ადამიანის სულის უკვდავებაში, პირველყოფილ უცოდველობაში, სიწმინდეში და იმ ნიჭსა და თავისებურებებში, რომლითაც დაჯილდოებული იყო პირველქმნილი ადამიანი.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
argani
პოსტი Jun 19 2008, 09:45 PM
პოსტი #55


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 333
რეგისტრ.: 15-January 07
წევრი № 859



afxazi
ციტატა
ერთი აღნიშნავს იდეალს,

მაგრამ თუკი შესაქმის მატიანეში წერია უკვე ასეთ ხატად შექმნაო,ხოლო ლოპუხინის განმარტებით ხატი აღნიშნავს იდეალს, სრულყოფილების ნიმუშს, მაშინ როგორ უნდა ეღწვოდეს ადამიანი ამ შექმნის შედეგს (იდეალს) როცა ის უკვე შექმნილია? ის ხომ უკვე არსებობს, ვინაიდან, უკვე შექმნილია ღმერთის მიერ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
argani
პოსტი Jun 28 2008, 12:38 AM
პოსტი #56


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 333
რეგისტრ.: 15-January 07
წევრი № 859



afxazi

კვლავ ველი პასუხს ზემო კითხვაზე. smile.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
orthodox-georgia
პოსტი Jun 28 2008, 11:14 AM
პოსტი #57


----
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,373
რეგისტრ.: 13-May 08
მდებარ.: იქ
წევრი № 4,815



ციტატა(alilo @ Jul 14 2007, 01:42 PM) *

მოდი აქ ვისაუბროთ იმაზე რატომ უშვებს ღმერთი ჩვენში ცოდვებს

იმიტომ რომ თავისუფალი ნება გვაქვს


--------------------
ამ ბოლო დროს ისედაც არ ვიკლავდი თავს აქ შემოსვლით და ვატყობ სწორადაც ვიქცეოდი. აქ ჩემი "აგრესიის" გარეშე გაცილებით კარგად გრძნობენ თავს და აღარ შევაწუხებ ამის მეტი არავის. აწი მილოცვების და პატრიარქის ქადაგების მეტი თუ სადმე რამე დავწერო, შეგიძლიათ ბანი დამადოთ :)

ყველას შენდობას ვთხოვ ვისაც რამე გეწყინათ ჩემგან.

ღმერთს ებარებოდეთ!

პატივისცემით თქვენი orthodox-georgia
20.01.2012
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
animani
პოსტი Jun 29 2008, 08:35 PM
პოსტი #58


Ann
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 143
რეგისტრ.: 16-May 08
წევრი № 4,841



კაცი უფალმა შექმნა ღვთის ხატად. ამაში იგულისხმება ალბათ, როგორც ფიზიკური მხარე, ასევე სულიერი. რატომ არის, რომ ნებისმიერი ადამიანი უნდა მიისწრაფოდეს სრულყოფილებისკენ, რომ უფალს მიუახლოვდეს. აქ სულიერი მხარე ალბათ სრულიად გასაგებია, მხოლოდ სადავოა ფიზიკური ასპექტი, მაგრამ ნებისმიერი ადამიანი, რომელიც უფალთან საუბრობს, თავის წარმოსახვაში უზენაესს აღიქვამს , ისე როგორც ხატებსა და ფრესკებზეა გამოსახული და ეს ალაბათ სადავო არ უნდა იყოს.

ციტატა(alilo @ Jul 14 2007, 01:42 PM) *

მოდი აქ ვისაუბროთ იმაზე რატომ უშვებს ღმერთი ჩვენში ცოდვებს.მაინტერესბს სხვების აზრი და გავიზიაროთ ერთმანეთის აზრი ასეთ საკითხში.დიდი სიყვარულით და სითფოთი გთოხვთ მივიღოთ მონაწილეობა ამ შეკითხვაში.

თემას, რომ არ გადავუხვიოთ , რატომ უშვებს უფალი ჩვენს ცოდვებს? იმიტომ, რომ ღმერთმა დიდი სიყვარულით შექმნა ადამიანი და ამ სიყვარულის დასამტკიცებლად თავისუფალი ნება მიანიჭა, ჩვენ კი ჩვენი მხრივ უფალს უნდა დავუმტკიცოთ, რომ თავისუფალი არჩევნის პირობებშიც კი შეგვიძლია უფალს მივუახლოვდეთ ჩვენი ნებით, ჩვენი სრულყოფილებით . მან ხომ არჩევანის უფლება მოგვცა.........
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
argani
პოსტი Jun 29 2008, 09:12 PM
პოსტი #59


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 333
რეგისტრ.: 15-January 07
წევრი № 859



animani
ციტატა
ნებისმიერი ადამიანი, რომელიც უფალთან საუბრობს, თავის წარმოსახვაში უზენაესს აღიქვამს , ისე როგორც ხატებსა და ფრესკებზეა გამოსახული და ეს ალაბათ სადავო არ უნდა იყოს.

ნეტარ არიან ისინი ვინც შენსავით დარწმუნებულია რომ ადამიანი შეიქმნა უფლის მსგავს გარეგნულ ხატად, რომელიც, როგორც კარგად აღნიშნე, ჩვენს ხატებზე ასე უხვადაა გამოსახული, და რომელ მსგავხსების აშკარა მინიშნება მოტანილია შესაქმის მატიანეში.

ზოგი კი "ანთროპომორფისტების" სექტას აზსენებს ამის საპასუხოდ. sad.gif
ციტატა
დიდი სიყვარულით შექმნა ადამიანი და ამ სიყვარულის დასამტკიცებლად თავისუფალი ნება მიანიჭა,

მაგრამ რას ფიქრობ იმაზე როცა თავისუფალი არჩევნის საბაბით ბავშვს კლავენ ან აუპატიურებენ? სადაა აქ სიყვარული ბავშვის მიმართ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
orthodox-georgia
პოსტი Jun 29 2008, 09:41 PM
პოსტი #60


----
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,373
რეგისტრ.: 13-May 08
მდებარ.: იქ
წევრი № 4,815



ციტატა(argani @ Jun 29 2008, 09:12 PM) *

animani

მაგრამ რას ფიქრობ იმაზე როცა თავისუფალი არჩევნის საბაბით ბავშვს კლავენ ან აუპატიურებენ? სადაა აქ სიყვარული ბავშვის მიმართ?

თავისუფალი ნება რომ გვაქვს, ეგ უფლის სიყვარულის შედეგია.
ხოლო ის, თუ როგორ ვიყენებთ ამ თავისუფლებას, მაგაში ღმერთი არ ერევა. ეგ ჩვენი გადასაწყვეტია


--------------------
ამ ბოლო დროს ისედაც არ ვიკლავდი თავს აქ შემოსვლით და ვატყობ სწორადაც ვიქცეოდი. აქ ჩემი "აგრესიის" გარეშე გაცილებით კარგად გრძნობენ თავს და აღარ შევაწუხებ ამის მეტი არავის. აწი მილოცვების და პატრიარქის ქადაგების მეტი თუ სადმე რამე დავწერო, შეგიძლიათ ბანი დამადოთ :)

ყველას შენდობას ვთხოვ ვისაც რამე გეწყინათ ჩემგან.

ღმერთს ებარებოდეთ!

პატივისცემით თქვენი orthodox-georgia
20.01.2012
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

6 გვერდი V < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 10th July 2025 - 12:54 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი