IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

14 გვერდი V « < 6 7 8 9 10 > »   
Closed TopicStart new topic
> "ქართული სუფრა" და მისი აუცილებლობა
მართა
პოსტი Oct 17 2007, 07:05 PM
პოსტი #141


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,487
რეგისტრ.: 7-July 07
წევრი № 2,399



afxazi
ციტატა
მხოლოდ კაცებს?


გეთანხმები,არა მარტო კაცებს ქალებს არანეკლებად უყვართ მოლხენა,მე მომწონს ჩვენი ქართული სუფრა გადამეტებული სიტუაციის გარეშე,ვაღიაროთ რომ ჩვენი სუფრა ლამაზია თავისი სადღეგრძელოებით ,სიმღერით ცეკვით განა არაა გამორჩეული ჩვენი სუფრა ამით? თუ არ ჩავთვლით გადამთვრალ სუფრის წევრებს ეს ყველაფერი კარგია!


--------------------
ქართველნო ერთად ღვთისაკენ!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
abo
პოსტი Oct 17 2007, 07:08 PM
პოსტი #142


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,533
რეგისტრ.: 20-March 07
წევრი № 1,441



მართამოდი სკაიპში


--------------------
არ გაიწვრთნების სამი რამ: მგელი, არწივი, კაი ყმა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ნათია
პოსტი Oct 17 2007, 07:08 PM
პოსტი #143


Miss invisible
***

ჯგუფი: მოდერატორ-ფინანსისტი
პოსტები: 18,669
რეგისტრ.: 28-February 07
წევრი № 1,224



კარგ მოკრძალებულ ქართულ სუფრას რა სჯობს smile.gif


--------------------
პატიოსნება ჩვენი დროის ჭეშმარიტი არისტოკრატიზმია!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მართა
პოსტი Oct 17 2007, 07:10 PM
პოსტი #144


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,487
რეგისტრ.: 7-July 07
წევრი № 2,399



ნათია
აბა რა სადაც მართლა დაცულია ტრადიციები და მოკრძალებული ურთიერთდამოკიდებულებაა არამარტო თამადის მიმართ არამედ ზოგადად სუფრის წევრების მიმართ!


--------------------
ქართველნო ერთად ღვთისაკენ!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
თათარაშვილი
პოსტი Oct 17 2007, 07:16 PM
პოსტი #145


გამვლელი მემბერი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 5,533
რეგისტრ.: 2-June 07
მდებარ.: ზურგიანი სკამი
წევრი № 2,083



ციტატა(მნათე @ Oct 17 2007, 05:51 PM) *

ცალკეული კოსტუმიანი ადამიანი რა შუაშია - სუფრის დამახინჯებულ ფორმასთან, რომელიც არასდროს ყოფილა ისეთი - როგორიც დღეს არის biggrin.gif


ხოდა მაგაშია საქმე რომ ეს პიროვნული ამბავია, დღევანდელი სუფრა რომ დამახინჯებულია. ეს შეიძლება "ვიღაც ვიღაცეები" ამახინჯებენ.

პ.ს "დღევანდელი დამახინჯებული ქართული სუფრის" არა მარტო დაკნინებული სადღეგრძელოებზე შეიძლება საუბარი, ასევე "თრობაც" არის ის პრობლემაც რომლის განხილვაც არანაკლებ აუცილებელია.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
abo
პოსტი Oct 17 2007, 07:20 PM
პოსტი #146


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,533
რეგისტრ.: 20-March 07
წევრი № 1,441



ნათია
რა თქმა უნდა ნათია, ჩვენი ფორუმელები ცუდ სუფრებზე ხვდებიან თუ რა დაემართა ამ ხალხს.? თუმცა ცუდ სუფრაზე მეც მოვხვედრილვარ, მაგრამ იმით ხომ არ ვიმსჯელებთ? 10 სუფრიდა 3-ც რომ იყოს კარგი საკმარისია შეფასებიათვის... მე ყოველთვის ვკითხულობ ვინ იქნებიან სუფრის წევრები. და ყველგანაც არ დავდივარ.


--------------------
არ გაიწვრთნების სამი რამ: მგელი, არწივი, კაი ყმა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მაკუნა
პოსტი Oct 17 2007, 07:35 PM
პოსტი #147


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,495
რეგისტრ.: 18-March 07
წევრი № 1,409



საინტერესო ცნობებია ქართულ სუფრასთან დაკავსირებით, ვერ გადავაქართულე, ვინმე ხო არ დამეხმარებით? unsure.gif


qarTuli xasiaTis ganmsazRvrel mavne tradiciaTa ricxvSi qarTuli sufrisa da Tamadobis tradiciac moiazreba. levan bregaZes miaCnia, rom qarTuli sufraze sadRegrZelos da Tamadobis instituts orasi wlis istoria aqvs da Camoyalibda, rogorc kompensatoruli meqanizmi da kulturis pasuxi ruseTis SemadgenlobaSi Sesvlaze, erovnuli TviTmyofadobis SemanarCunebel identifikatorad religia aRar gamodgeboda da kulturam sufris rituali SeimuSava (2000). am koncefciaze dayrdnobiT sxva avtorebi axdenen qarTuli sufris gavleniT Camoyalibebuli xasiaTobrivi Taviseburebebis kritikas.
fsiqoanalitikuri interpretacia qarTuli sufris da Tamadobis axal Tvisobriv etapze ahyavs emzar jgerenaias (2000). misi azriT, "mamakacTaSorisi siyvaruli, sityvebi, romlebiTac mamakacebi sufris msvlelobisas mimarTaven erTmaneTs ("CavexutoT erTmaneTs", "movesiyvaruloT", "Zalian momenatra SenTan Cajdoma", "miyvarxar" da a.S.) Rrma erotizmisa da urTierTndomis Semcvelia. rasakvirvelia, es erotizmi ar aris gacnobierebuli rogorc wminda seqsualuri ltolva, aramed rogorc "Zmakacoba da "gulis gadaSla", siRrmeSi ki qarTuli sufra malavs ufro tragikul viTarebas, heteroseqsualuri aqtis arSemdgarobas, Rrma ltolvas qalisaken da imavdroulad qarTveli mamakacebis panikur SiSs qalis, misi seqsualobis winaSe (qaliSvilobis instituti am SiSis erT-erTi dadasturebaa). qarTuli sufra formiT homoseqsualuri da SinaarsiT tragi-heteroseqsualisturia. qarTveli mamakaci arSemdgari qali anu qalis cudi SemTxvevaa. iq, sadac warmoiTqmis winaprebis sadRegrZelo, adgili ar aris aratradiciuli kulturisaTvis, tolerantizmisaTvis. Tamada SeuZlebelia aratradiciuli Rirebulebebis matarebeli iyos"(gv.37-38). am mosazrebebSi saerTod ugulebelyofilia sadRegrZelos, qarTuli sufris warmoqmnis religiuri da qristianuli fesvebi. avtori gamoricxavs tradiciul kulturaSi tolerantobis arsebobas.
g. niJaraZe Tvlis, rom qarTuli sadRegrZelosaTvis ucxoa improvizacia, alegoriis gamoyeneba, originaluri Temebis Zieba (2000). visac cnobili Tamadebis sadRegrZeloebi mousmenia, Znelia daeTanxmos am msjelobas. gazeT "rezonansis" furclebze gamarTuli sadRegrZeloebis konkursic aseve uaryofs am mosazrebas. axalcixis muzeumis masalebSi exlac aris daculi XX saukunis 30-iani wlebis eTnografiuli eqspediciis Canawerebi, romlebic metyvelebs Tamadis rolis gadacemaze sxvadasxva pirebisaTvis erTi sufris ganmavlobaSi.
g.niJaraZe Tvlis, rom qarTul sufraze vlindeba qarTveli mamakacebisTvis damaxasiaTebeli infantilizmi da Tamadobis instituti aris qarTul kulturaSi mamis, rogorc socialuri rolis, sisustis kompensacia (2000). misi azriT, sufris ritualma Tavisi funqcia ase Tu ise Seasrula. raki sufra kompensatoruli xasiaTis iyo, damoukideblobis miRwevis Semdeg mas cvlileba unda ganecada, magram, raki sufra rCeba yvelaze sasurvel socialur aqciad, es imis maniSnebelia, rom kulturis masStabiT orientaciis Secvla sityvidan saqmisken ar SeimCneva. am avtors aviwydeba, rom qarTuli sufra yvelaze xSirad winaprebis gaxsenebas eZRvneba da ara mxolod fsiqologiur kompensacias religiis Tu damoukideblobis dakargvisa.
avtoris azriT, samoqalaqo sazogadoeba sufris sazogadoebis srul antipods warmoadgens. pirveli orientirebulia saqmeze, xolo meore sityvasa da urTierTobaze. saqarTveloSi sufris da sufris cnobierebis totaluri batonobis gamo samoqalaqo sazogadoebas "ar eqmneba ganviTarebis saSualeba. samoqalaqo sazogadoebis gaCena da momZlavreba pirdapir muqaras uqmnis Cvens sayvarel rituals. arCevani Cvenzea". niJaraZes urTierTobebze orientacia feminurobis gamovlenad miaCnia (niJaraZe, 2001, gv. 83) dasavlur fsiqologiaSi erT dros damkvidrebuli mosazrebis gamo, romlis mixedviTac urTierToba ufro qaluri atributia. aq unda aRiniSnos, rom pirovnul urTierTobebs saqmian urTierTobebze garkveuli prioriteti aqvT ara mxolod qarTul, aramed saerTod koleqtivistur, aseve aRmosavlur kulturebSi da es feminurobis gamovlenad an naklad ar unda davsaxoT, piriqiT, Tanamedrove menejmentis skolebSi swavleba im mimarTulebiT warimarTeba, rom momavali menejeri maqsimalurad iyos gacnobierebuli sxvadasxva kulturis TaviseburebaSi. sufra aucilebeli komponentia saqmiani urTierTobisTvis iseT qveynebSi, rogoric aris axlo aRmosavleTis qveynebi da iaponia.
krebulis winasityvaobac "qarTuli sufra demokratiis pirispir" im azris gamomxatvelia, rom erTis SexedviT yavlgasuli qarTuli tradiciebi upirispirdeba samoqalaqo sazogadoebis Rirebulebebs. g.nodia ase axasiTebs qarTul sufras: mas bevri ram aqvs aSkarad "arasamoqalaqo". mas axasiaTebs (marTalia, arCeuli) Tamadis erTpirovnuli, diqtatura, azrTa pluralizmisa da kriticizmis miuRebloba, erTxel dadgenili rutina, qalebis damorCilebuli statusi (maT adreve moiSoreben Tavidan mandilosnebis sadRegrZeloTi, raTa mere "personaluri sadRegrZeloebis" blokidan gamoricxon). sufra avtoritaruli urTierTobebis modelia. (2000. gv.6). avtoris es varaudi subieqtur STabeWdilebad unda CaiTvalos, radgan qarTuli sufris mkvlevarebi swored imas aRniSnaven, rom zedmetad avtoritarul midgomas adgili ara aqvs sufraze (Mars, G. 1987:275). qarTuli sufris yavlgasulobis moqadage avtorebi cdiloben sadRegrZelos warmoqmnis swored religiuri fesvebi ar axsenon. sufris winamZRolobis, (qarTulad - Tamadobis) jer kidev bibliaSi (sibrZne ziraqisa, 32) Camoyalibebuli standartebi, romlebic qarTul yofiT samyaroSi realurad xorcieldeba (Rlonti, 2000. gv. 26), iseve ucnobia maTTvis, rogorc sadRegrZelos, rogorc RvTismsaxurebis gagrZelebis da kvereqsis perifrazis koncefcia (andriaZe, 1997. gv.,47).
imave krebulSi ivliane xaindrava (gv.54) Tvlis, rom sufra samoqalaqo sazogadoebis profanaciaa. rac ufro gaZlierdeba samoqalaqo sazogadoeba saqarTveloSi, miT ufro Semcirdeba tradiciuli sufris segmenti da piriqiT, Tuki imZlavrebs totalitaruli tendencia, aRidgens Zvel datvirTvas tradiciuli qarTuli sufrac. rogorc vxedavT, am avtorsac qarTuli sufris tradicia qarTuli totalitarizmis "mZvinvarebis" maCveneblad miaCnia.
qarTul sufras is dadebiTi mniSvnelobac aqvs, rom Rvinis, rogorc alkoholuri sasmelis, miRebis tradiciul, optimalur wess eyrdnoba. alkoholis miRebis qveyanaTaSorisi Sedareba aCvenebs, rom xmelTaSuazRvispira kulturebSi, sadac didi raodenobiT moixmareba Rvino, naklebia alkoholTan dakavSirebuli problemebi, agresiuli qceva (Heath D. 2000, Marsh, Fox, 1992), sufra faqtiurad socializaciis mZlavr meqanizms warmoadgens, romlis moSla qarTul sazogadoebas bevr problemas Seuqmnis.
qarTuli sufris tradiciis winaaRmdeg mimarTuli kompania gvagonebs sabWoTa periodSi mavne tradiciebTan brZolis kompanias, rodesac ikrZaleboda mravalricxovani sufrebi (igulisxmeba 50 da meti), maSin, rodesac kviprosSi da saberZneTSi 1000-mde da meti adamiani SeiZleba iyos qorwilze dapatiJebuli.




--------------------
ყველას უნდა მთის მწვერვალზე ცხოვრება, თუმცა ჭეშმარტი ბედნიერება სწორედ იმაშია, თუ როგორ ადიხარ ციცაბო ფერდობზე...

ადამიანს უფლება აქვს უყუროს მეორეს ზემოდან ქვემოთ იმ შემთხვევაში, როდესაც მას წამოდგომაში ეხმარება...

არც ერთი ადამიანი არ იმსახურებს შენს ცრემლებს, ხოლო ვინც იმსახურებს ის არასოდეს აგატირებს...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ბიძია თომა
პოსტი Oct 17 2007, 07:51 PM
პოსტი #148


t.d
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 8,628
რეგისტრ.: 29-September 07
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 2,858



მართალია ქართულისუFრა გადაგვარების გზაზეა აღარ სცემენ პატივს თუნდაც ქართულ მანდილს, ხმაურობენ და თამადას აღარსცემენ პატივს ერთმანეთს არ უსმენენ და ცდილობენ აურზაურის შეტანას თამადაზეც ბევრია დამოკიდებული მან უნდა წაიყვანოს სუფრა და სილამაზე უნდა შეიტანოს რაც ახლა ხშირ შემთხვევაში არა მასე. ერთ დროს მართლა იყო აკადემია მაგრამ ასეთ ლამაზ სიტყვებს უკვე იშვიათად ვისმენ, ყველაზე ძან მსიამოვნებს კარგ საზოგადოებასთან ქეიფი.სადაც ურთიერთ გაგება და ხვტის მოშიში და მოსიYვარულე ხალხი ტრაპეზობს ასეთი სუფრა კი ნამდვილათ აკადემია


--------------------
უფალო, იესო ქრისტე, ძეო ღვთისაო, შემიწყალე მე ცოდვილი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
abo
პოსტი Oct 17 2007, 07:53 PM
პოსტი #149


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,533
რეგისტრ.: 20-March 07
წევრი № 1,441



მაკუნა
ძნელად იკითხება ... ისე ეს ლევან ბრეგაძე ვინაა?


--------------------
არ გაიწვრთნების სამი რამ: მგელი, არწივი, კაი ყმა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ბიძია თომა
პოსტი Oct 17 2007, 07:53 PM
პოსტი #150


t.d
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 8,628
რეგისტრ.: 29-September 07
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 2,858



და ერთი რამის დამატება მინდა ძალიან იშვიათად მიწევს ცუდ სუფრაზე ჯდომა, საერთოდ თუ არ მომწონს სიტყვაცია და არეულობა ჯობია არ მიაქციო ყურადღება შეიწიო ხვთის მშობელი და გაეცალო


--------------------
უფალო, იესო ქრისტე, ძეო ღვთისაო, შემიწყალე მე ცოდვილი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მაკუნა
პოსტი Oct 17 2007, 07:55 PM
პოსტი #151


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,495
რეგისტრ.: 18-March 07
წევრი № 1,409



ციტატა(t.d @ Oct 17 2007, 07:51 PM) *

ერთ დროს მართლა იყო აკადემია მაგრამ ასეთ ლამაზ სიტყვებს უკვე იშვიათად ვისმენ, ყველაზე ძან მსიამოვნებს კარგ საზოგადოებასთან ქეიფი.სადაც ურთიერთ გაგება და ხვტის მოშიში და მოსიYვარულე ხალხი ტრაპეზობს ასეთი სუფრა კი ნამდვილათ აკადემიაა

მდააა... fiqri.gif
სცოდნია laugh.gif laugh.gif
ალბათ ზოგჯერ ავიწყდება ხოლმე tongue.gif


--------------------
ყველას უნდა მთის მწვერვალზე ცხოვრება, თუმცა ჭეშმარტი ბედნიერება სწორედ იმაშია, თუ როგორ ადიხარ ციცაბო ფერდობზე...

ადამიანს უფლება აქვს უყუროს მეორეს ზემოდან ქვემოთ იმ შემთხვევაში, როდესაც მას წამოდგომაში ეხმარება...

არც ერთი ადამიანი არ იმსახურებს შენს ცრემლებს, ხოლო ვინც იმსახურებს ის არასოდეს აგატირებს...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ბიძია თომა
პოსტი Oct 17 2007, 07:58 PM
პოსტი #152


t.d
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 8,628
რეგისტრ.: 29-September 07
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 2,858



ციტატა(მაკუნა @ Oct 17 2007, 07:55 PM) *

მდააა... fiqri.gif
სცოდნია laugh.gif laugh.gif
ალბათ ზოგჯერ ავიწყდება ხოლმე tongue.gif

კაი ერთი მე არასდროს მავიწყდება სუფრასთან ქცევა ჩემო კარგო.სკაიპსჰი ვარ


--------------------
უფალო, იესო ქრისტე, ძეო ღვთისაო, შემიწყალე მე ცოდვილი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მაკუნა
პოსტი Oct 17 2007, 08:02 PM
პოსტი #153


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,495
რეგისტრ.: 18-March 07
წევრი № 1,409



ციტატა(abo @ Oct 17 2007, 07:53 PM) *

მაკუნა
ძნელად იკითხება ... ისე ეს ლევან ბრეგაძე ვინაა?


ავტორია ერთ-ერთი ნაშრომისა ამ თემაზე( "სადღეგრძელო და მისი კომპენსატორული ბუნება. ქართული სუფრა და სამოქალაქო საზოგადოება")

ადრე მქონდა ეს ნამუშევარი წაკითხული და ეხლა უცებ გამახსენდა,რომ იქ ქართულ სუფრაზეც იყო საუბარი და დავაკოპირე. smile.gif სამწუხაროდ დრო არ მაქვს თორე ქართულ ფონტში ავკრეფავდი, წაკითხვა რო არ ყოფილიყო რთული. sad.gif


--------------------
ყველას უნდა მთის მწვერვალზე ცხოვრება, თუმცა ჭეშმარტი ბედნიერება სწორედ იმაშია, თუ როგორ ადიხარ ციცაბო ფერდობზე...

ადამიანს უფლება აქვს უყუროს მეორეს ზემოდან ქვემოთ იმ შემთხვევაში, როდესაც მას წამოდგომაში ეხმარება...

არც ერთი ადამიანი არ იმსახურებს შენს ცრემლებს, ხოლო ვინც იმსახურებს ის არასოდეს აგატირებს...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ნათია
პოსტი Oct 17 2007, 08:18 PM
პოსტი #154


Miss invisible
***

ჯგუფი: მოდერატორ-ფინანსისტი
პოსტები: 18,669
რეგისტრ.: 28-February 07
წევრი № 1,224



ციტატა(მაკუნა @ Oct 17 2007, 08:35 PM) *

საინტერესო ცნობებია ქართულ სუფრასთან დაკავსირებით, ვერ გადავაქართულე, ვინმე ხო არ დამეხმარებით? unsure.gif


აჰა გადაგიქართულე (მე არ მიშრომია კონვერტერის დამსახურებაა)

ქართული ხასიათის განმსაზღვრელ მავნე ტრადიციათა რიცხვში ქართული სუფრისა და თამადობის ტრადიციაც მოიაზრება. ლევან ბრეგაძეს მიაჩნია, რომ ქართული სუფრაზე სადღეგრძელოს და თამადობის ინსტიტუტს ორასი წლის ისტორია აქვს და ჩამოყალიბდა, როგორც კომპენსატორული მექანიზმი და კულტურის პასუხი რუსეთის შემადგენლობაში შესვლაზე, ეროვნული თვითმყოფადობის შემანარჩუნებელ იდენტიფიკატორად რელიგია აღარ გამოდგებოდა და კულტურამ სუფრის რიტუალი შეიმუშავა (2000). ამ კონცეფციაზე დაყრდნობით სხვა ავტორები ახდენენ ქართული სუფრის გავლენით ჩამოყალიბებული ხასიათობრივი თავისებურებების კრიტიკას.
ფსიქოანალიტიკური ინტერპრეტაცია ქართული სუფრის და თამადობის ახალ თვისობრივ ეტაპზე აჰყავს ემზარ ჯგერენაიას (2000). მისი აზრით, "მამაკაცთაშორისი სიყვარული, სიტყვები, რომლებითაც მამაკაცები სუფრის მსვლელობისას მიმართავენ ერთმანეთს ("ჩავეხუტოთ ერთმანეთს", "მოვესიყვარულოთ", "ძალიან მომენატრა შენთან ჩაჯდომა", "მიყვარხარ" და ა.შ.) ღრმა ეროტიზმისა და ურთიერთნდომის შემცველია. რასაკვირველია, ეს ეროტიზმი არ არის გაცნობიერებული როგორც წმინდა სექსუალური ლტოლვა, არამედ როგორც "ძმაკაცობა და "გულის გადაშლა", სიღრმეში კი ქართული სუფრა მალავს უფრო ტრაგიკულ ვითარებას, ჰეტეროსექსუალური აქტის არშემდგარობას, ღრმა ლტოლვას ქალისაკენ და იმავდროულად ქართველი მამაკაცების პანიკურ შიშს ქალის, მისი სექსუალობის წინაშე (ქალიშვილობის ინსტიტუტი ამ შიშის ერთ-ერთი დადასტურებაა). ქართული სუფრა ფორმით ჰომოსექსუალური და შინაარსით ტრაგი-ჰეტეროსექსუალისტურია. ქართველი მამაკაცი არშემდგარი ქალი ანუ ქალის ცუდი შემთხვევაა. იქ, სადაც წარმოითქმის წინაპრების სადღეგრძელო, ადგილი არ არის არატრადიციული კულტურისათვის, ტოლერანტიზმისათვის. თამადა შეუძლებელია არატრადიციული ღირებულებების მატარებელი იყოს"(გვ.37-38). ამ მოსაზრებებში საერთოდ უგულებელყოფილია სადღეგრძელოს, ქართული სუფრის წარმოქმნის რელიგიური და ქრისტიანული ფესვები. ავტორი გამორიცხავს ტრადიციულ კულტურაში ტოლერანტობის არსებობას.
გ. ნიჟარაძე თვლის, რომ ქართული სადღეგრძელოსათვის უცხოა იმპროვიზაცია, ალეგორიის გამოყენება, ორიგინალური თემების ძიება (2000). ვისაც ცნობილი თამადების სადღეგრძელოები მოუსმენია, ძნელია დაეთანხმოს ამ მსჯელობას. გაზეთ "რეზონანსის" ფურცლებზე გამართული სადღეგრძელოების კონკურსიც ასევე უარყოფს ამ მოსაზრებას. ახალციხის მუზეუმის მასალებში ეხლაც არის დაცული XX საუკუნის 30-იანი წლების ეთნოგრაფიული ექსპედიციის ჩანაწერები, რომლებიც მეტყველებს თამადის როლის გადაცემაზე სხვადასხვა პირებისათვის ერთი სუფრის განმავლობაში.
გ.ნიჟარაძე თვლის, რომ ქართულ სუფრაზე ვლინდება ქართველი მამაკაცებისთვის დამახასიათებელი ინფანტილიზმი და თამადობის ინსტიტუტი არის ქართულ კულტურაში მამის, როგორც სოციალური როლის, სისუსტის კომპენსაცია (2000). მისი აზრით, სუფრის რიტუალმა თავისი ფუნქცია ასე თუ ისე შეასრულა. რაკი სუფრა კომპენსატორული ხასიათის იყო, დამოუკიდებლობის მიღწევის შემდეგ მას ცვლილება უნდა განეცადა, მაგრამ, რაკი სუფრა რჩება ყველაზე სასურველ სოციალურ აქციად, ეს იმის მანიშნებელია, რომ კულტურის მასშტაბით ორიენტაციის შეცვლა სიტყვიდან საქმისკენ არ შეიმჩნევა. ამ ავტორს ავიწყდება, რომ ქართული სუფრა ყველაზე ხშირად წინაპრების გახსენებას ეძღვნება და არა მხოლოდ ფსიქოლოგიურ კომპენსაციას რელიგიის თუ დამოუკიდებლობის დაკარგვისა.
ავტორის აზრით, სამოქალაქო საზოგადოება სუფრის საზოგადოების სრულ ანტიპოდს წარმოადგენს. პირველი ორიენტირებულია საქმეზე, ხოლო მეორე სიტყვასა და ურთიერთობაზე. საქართველოში სუფრის და სუფრის ცნობიერების ტოტალური ბატონობის გამო სამოქალაქო საზოგადოებას "არ ექმნება განვითარების საშუალება. სამოქალაქო საზოგადოების გაჩენა და მომძლავრება პირდაპირ მუქარას უქმნის ჩვენს საყვარელ რიტუალს. არჩევანი ჩვენზეა". ნიჟარაძეს ურთიერთობებზე ორიენტაცია ფემინურობის გამოვლენად მიაჩნია (ნიჟარაძე, 2001, გვ. 83) დასავლურ ფსიქოლოგიაში ერთ დროს დამკვიდრებული მოსაზრების გამო, რომლის მიხედვითაც ურთიერთობა უფრო ქალური ატრიბუტია. აქ უნდა აღინიშნოს, რომ პიროვნულ ურთიერთობებს საქმიან ურთიერთობებზე გარკვეული პრიორიტეტი აქვთ არა მხოლოდ ქართულ, არამედ საერთოდ კოლექტივისტურ, ასევე აღმოსავლურ კულტურებში და ეს ფემინურობის გამოვლენად ან ნაკლად არ უნდა დავსახოთ, პირიქით, თანამედროვე მენეჯმენტის სკოლებში სწავლება იმ მიმართულებით წარიმართება, რომ მომავალი მენეჯერი მაქსიმალურად იყოს გაცნობიერებული სხვადასხვა კულტურის თავისებურებაში. სუფრა აუცილებელი კომპონენტია საქმიანი ურთიერთობისთვის ისეთ ქვეყნებში, როგორიც არის ახლო აღმოსავლეთის ქვეყნები და იაპონია.
კრებულის წინასიტყვაობაც "ქართული სუფრა დემოკრატიის პირისპირ" იმ აზრის გამომხატველია, რომ ერთის შეხედვით ყავლგასული ქართული ტრადიციები უპირისპირდება სამოქალაქო საზოგადოების ღირებულებებს. გ.ნოდია ასე ახასითებს ქართულ სუფრას: მას ბევრი რამ აქვს აშკარად "არასამოქალაქო". მას ახასიათებს (მართალია, არჩეული) თამადის ერთპიროვნული, დიქტატურა, აზრთა პლურალიზმისა და კრიტიციზმის მიუღებლობა, ერთხელ დადგენილი რუტინა, ქალების დამორჩილებული სტატუსი (მათ ადრევე მოიშორებენ თავიდან მანდილოსნების სადღეგრძელოთი, რათა მერე "პერსონალური სადღეგრძელოების" ბლოკიდან გამორიცხონ). სუფრა ავტორიტარული ურთიერთობების მოდელია. (2000. გვ.6). ავტორის ეს ვარაუდი სუბიექტურ შთაბეჭდილებად უნდა ჩაითვალოს, რადგან ქართული სუფრის მკვლევარები სწორედ იმას აღნიშნავენ, რომ ზედმეტად ავტორიტარულ მიდგომას ადგილი არა აქვს სუფრაზე (Mარს, G. 1987:275). ქართული სუფრის ყავლგასულობის მოქადაგე ავტორები ცდილობენ სადღეგრძელოს წარმოქმნის სწორედ რელიგიური ფესვები არ ახსენონ. სუფრის წინამძღოლობის, (ქართულად - თამადობის) ჯერ კიდევ ბიბლიაში (სიბრძნე ზირაქისა, 32) ჩამოყალიბებული სტანდარტები, რომლებიც ქართულ ყოფით სამყაროში რეალურად ხორციელდება (ღლონტი, 2000. გვ. 26), ისევე უცნობია მათთვის, როგორც სადღეგრძელოს, როგორც ღვთისმსახურების გაგრძელების და კვერექსის პერიფრაზის კონცეფცია (ანდრიაძე, 1997. გვ.,47).
იმავე კრებულში ივლიანე ხაინდრავა (გვ.54) თვლის, რომ სუფრა სამოქალაქო საზოგადოების პროფანაციაა. რაც უფრო გაძლიერდება სამოქალაქო საზოგადოება საქართველოში, მით უფრო შემცირდება ტრადიციული სუფრის სეგმენტი და პირიქით, თუკი იმძლავრებს ტოტალიტარული ტენდენცია, აღიდგენს ძველ დატვირთვას ტრადიციული ქართული სუფრაც. როგორც ვხედავთ, ამ ავტორსაც ქართული სუფრის ტრადიცია ქართული ტოტალიტარიზმის "მძვინვარების" მაჩვენებლად მიაჩნია.
ქართულ სუფრას ის დადებითი მნიშვნელობაც აქვს, რომ ღვინის, როგორც ალკოჰოლური სასმელის, მიღების ტრადიციულ, ოპტიმალურ წესს ეყრდნობა. ალკოჰოლის მიღების ქვეყანათაშორისი შედარება აჩვენებს, რომ ხმელთაშუაზღვისპირა კულტურებში, სადაც დიდი რაოდენობით მოიხმარება ღვინო, ნაკლებია ალკოჰოლთან დაკავშირებული პრობლემები, აგრესიული ქცევა (Hეატჰ D. 2000, Mარსჰ, Fოხ, 1992), სუფრა ფაქტიურად სოციალიზაციის მძლავრ მექანიზმს წარმოადგენს, რომლის მოშლა ქართულ საზოგადოებას ბევრ პრობლემას შეუქმნის.
ქართული სუფრის ტრადიციის წინააღმდეგ მიმართული კომპანია გვაგონებს საბჭოთა პერიოდში მავნე ტრადიციებთან ბრძოლის კომპანიას, როდესაც იკრძალებოდა მრავალრიცხოვანი სუფრები (იგულისხმება 50 და მეტი), მაშინ, როდესაც კვიპროსში და საბერძნეთში 1000-მდე და მეტი ადამიანი შეიძლება იყოს ქორწილზე დაპატიჟებული.


--------------------
პატიოსნება ჩვენი დროის ჭეშმარიტი არისტოკრატიზმია!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
neo
პოსტი Oct 17 2007, 08:25 PM
პოსტი #155


Advanced Member
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 2,152
რეგისტრ.: 11-September 07
წევრი № 2,723



სუფრა, სუფრა...

აუცლებელია, აუცილებელი...

არა ბიჭო ევროპული ბარბექიუ და ვისკის გახეტქვამდე ხმაამოუღებელი სმა ჯობია smile.gif

მე ძალიან მიყვარს მეგობრებთან ერთად ქეიფი, ლოცვა, მსჯელობა, ოცნება...სიყვარული...

ჰო დალევაც მიყვარს, მარა ჩემი მოძღვარის ხელში რას დავლევ mellow.gif




ღვინო ახარებს გულსა კაცისასა laugh.gif პახმელიაზე პირიქით არის sad.gif


ძალიან გული მწყდება რომ საქართველოში ღვინის სმის ტრადიციას არაყი ანაცვლებს...


--------------------
www.cordesign.ge
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
abo
პოსტი Oct 17 2007, 08:41 PM
პოსტი #156


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,533
რეგისტრ.: 20-March 07
წევრი № 1,441



ემზარ ჯგენერაიას და გია ნოდიას გასარჩევი რომ იქნება ქართული სუფრა, მაშინ უნდა დავივიწყოთ გულბაათ ჭავჭავაძე, რევაზ ლაღიძე, ზურაბ ქაფიანიძე და სხვა დიდი ქართველი ცნობილი თამადები და კოლორიტები და არშემდგარი ქალის სახეები იყვნენ ისინი ხო?ერთი მაგენი მიცა ქაფიანიძეს სადმე კუნძულზე ერთი-ერთში გასაქცევი რომ არაა და იმას თუ გაუმეორებენ არშემდგარი ქალი ხარო... ეჰ ამას ქვია ზუსტად უძაღლო ქვეყანა...


--------------------
არ გაიწვრთნების სამი რამ: მგელი, არწივი, კაი ყმა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ნათია
პოსტი Oct 17 2007, 08:51 PM
პოსტი #157


Miss invisible
***

ჯგუფი: მოდერატორ-ფინანსისტი
პოსტები: 18,669
რეგისტრ.: 28-February 07
წევრი № 1,224



abo

ჩემი ბიძაშვილის ქორწილში იმერელი თამადა (ბიცოლა მყავს იმერელი) იყო და არაჩვეულებრივად მიყავდა სუფრა, არც ღვთის სადიდებელი დაუკლია, არც ლექსები და არც იუმორი


მართლა, ამ მხვრივ პირველობაში ვერავინ შეეცილება იმერეთს


--------------------
პატიოსნება ჩვენი დროის ჭეშმარიტი არისტოკრატიზმია!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Giorgi-
პოსტი Oct 18 2007, 10:29 AM
პოსტი #158



***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,280
რეგისტრ.: 23-May 07
წევრი № 2,001



ნათია


ხო, კინაღამ დამავიწყდა. ერთ-ერთ კუთხეში (საქართველოში) არ დავასახელებ, თურმე სანამ მამაკაცი არ გაილეშება ქალს უფლება არ აქვს დასაძინებლად წავიდეს და სულ თავს უნდა დატრიალებდეს.

ანუ გამოდის რომ კაცი, რომელიც სუფრაზეა თითქოს დიდ საქმეს აკეთებდეს ამით

ციტატა
სუფრა, რომელიც:
- არ იწყება უფლის სადიდებლით
- ეძღვნება ღრეობას
- შეიცავს ბევრ მწვალებლურ, ღვთის მგმობ და უაზრო შინაარსის სადღეგრძელოებს
- წარიმართება ურწმუნო თამადის მიერ

მიუღებელია და დასაგმობი მორწმუნე ადამიანის მიერ


იცოცხლეsmile.gif

მოდით სიმართლე ვთქვათ, სუფრაზე თუ მრევლი არ არის შეკრებილი არანაირად არ იწყება ღვთის სადიდებლით და პირიქით ბოლოსკენ ახსენებენ "ღმერთს გაუმარჯოსო"


ციტატა
ნუ მაგ შემთხვევაში თუ ვერ იყო მთლად კაი სიტუაცია, უნდა ადგე და გაერიდო იქაურობას, ასე არც ქართულ სუფრაზე შეგეცვლება წარმოდგენა და თან შენ ნერვებსაც გაუფრთხილდები...



ეს არაა ადვილი. ვერ დამაჯერებთ რომ თქვენი ნათესავების, და-ძმის და დედმამის მეგობრების 90% კარგ სიტუაციებს ქმნის სუფრაზე. როგორც წესი ისინი სტანდარტულად იქცევიან და "ტრადიციას იშველიებენ".

და კიდევ ერთი დამავიწყდა, როგორც წესი ასეთი ტიპის ე.წ. "მოქეიფე" ხალხი რესტორნის შემდეგ ბორდერში მიბრძანდებიან ხოლმე. ახლა არ მითხრათ რომ ვცდები. ქალებში სიარული ქართული სუფრის შემადგენელი ნაწილი გახდა

ციტატა
მე ქალების არ მესმის როგორ შეუძლიათ მანდილოსნების სადღეგრძელოს შემდეგ - ისმინონ გინება....


არსებობს ქალების კატეგორია, (არცთუ ისე ცოტა) რომლებსაც ძალიან მოსწონთ უზრდელი მამაკაცები. ამაში ვაჟკაცობას ხედავენ.

საერთოდ ძალიან საინტერესოა ქართველი ქალის როლი, რომელსაც "ევროპელობის" გამო პირველობაზე პრეტენზია აქვს და სუფრაზე თანახმაა მეორე და მეათეხარისხოვანი იყოს.

ციტატა
2. მას პირდაპირი კავშირი აქვს ისეთ საეკლესიო საიდუმლოებებთან, როგორიცაა ნათლობა და ჯვრისწერა (ალბათ უამრავი მაგალითი შეიძლება გავიხსენოთ, როდესაც ბავშვს არ ნათლავენ, რადგან "საშუალება" არ აქვთ, ქორწილებს გადადებენ და ა.შ. მე მახსოვს, როდესაც ერთმა ადამიანმა სესხი გამოიტანა ბანკიდან დიდი ქორწილი რომ გადაეხადა და არ "შერცხვენილიყო")



რატომღაც ვერავინ ვერ წაიკითხა???
ეს ხომ რეალობაა, შედეგი ჩვენი "ტრადიციონალიზმისა"
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
გლახა
პოსტი Oct 18 2007, 10:44 AM
პოსტი #159


--------
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,345
რეგისტრ.: 24-July 06
წევრი № 12



zviadauri
ციტატა
მე მჯერა,რომ ქართული სუფრა მართლაც არის"აკადემია"..

აკადემია კი არა კემბრიჯის უნივერსიტეტია smile.gif

მნათე
ციტატა
მე ქალების არ მესმის როგორ შეუძლიათ მანდილოსნების სადღეგრძელოს შემდეგ - ისმინონ გინება....

ქართველები იმდენად ნიჭიერი ხალხია რომ ყველაფერი შეუძლიათ smile.gif
მაგალითად ღიპიანი ბიძები სუფრაზე მანდილოსნის სადღეგრძელოს შესვავენ და სემდეგ "გამომტყვრალები" საუნაში წავლენ ქართველ "მანდილოსნებთან" smile.gif

LOVE და ეგეთები smile.gif


shore
ციტატა
გონებაწართმეულს, დამუნჯებულს, კუჭნაწლავგადმობრულებულს და სახეშეშლილს სახლში მიგათრევენ მაგრამ"ამაყად", რომ ყველაზე მეტი დალიე!

ვახ რა კარგად თქვიი... smile.gif

სამი დალიე აი მაგნაირებისთვისაა ნამღერი smile.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
guest
პოსტი Oct 18 2007, 10:44 AM
პოსტი #160


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,611
რეგისტრ.: 7-June 07
წევრი № 2,127



გიორგი, smile.gif

ციტატა
და კიდევ ერთი დამავიწყდა, როგორც წესი ასეთი ტიპის ე.წ. "მოქეიფე" ხალხი რესტორნის შემდეგ ბორდერში მიბრძანდებიან ხოლმე. ახლა არ მითხრათ რომ ვცდები. ქალებში სიარული ქართული სუფრის შემადგენელი ნაწილი გახდა


ხოდა ნურც დაბრუნებულან ! smile.gif

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

14 გვერდი V « < 6 7 8 9 10 > » 
Closed TopicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 27th April 2024 - 01:42 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი