IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

56 გვერდი V « < 16 17 18 19 20 > »   
Reply to this topicStart new topic
> კითხვები, და პასუხები
egri3
პოსტი Feb 25 2009, 04:43 PM
პოსტი #341


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 409
რეგისტრ.: 27-January 08
წევრი № 3,768



death
ციტატა
მამა ღმერთი არავის უნახავს ამიტომაც არ გამოვსახავთ მას ხატებზე,

არც ფრესკებზე?

sable
ციტატა
კაი 51 პროცენტი შეიძლება არ იყო მაგრამ სხვა რელიგიებთან შედარებით უპირატესობით სარგებლობდნენ

არა.
ციტატა
აბა როგორ

გგონია რატომ მოხდა მაინცდამაინც ქრისტიანობის შემოღება სახელმწიფო რელიგიად 325 წ.

მიზეზები ბევრი იქნება.
მთავარი მაინც რელიგიის შინაარსი მგონია.

ციტატა
სხვა რელიგიები ცოტა იყო

თუ სასწაულს ჰქონდა ადგილი?!

ამბობენ სასწაულსაც ჰქონდა ადგილიო. biggrin.gif
არ გსმენია ამის შესახებ, თუ სასწაულად არ აღიარებ? a075.gif


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
death
პოსტი Feb 25 2009, 06:25 PM
პოსტი #342


A P O L O G I S T
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,274
რეგისტრ.: 4-February 07
წევრი № 1,003



ციტატა(egri3 @ Feb 25 2009, 04:43 PM) *

death

არც ფრესკებზე?



არა


--------------------
ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.

The devil can cite scripture for his own purpose! — William Shakespeare

თავისუფლებისათვის გაგვათავისუფლა ქრისტემ. მაშ, იდექით მასში და ნუღარ შეუდგებით მონობის უღელს"
(გალ 5.1)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Feb 28 2009, 11:55 PM
პოსტი #343


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
მამა ღმერთი არავის უნახავს ამიტომაც არ გამოვსახავთ მას ხატებზე,

არსებობს დანიელის წინასწარმეტყველებიდან აღებული სახე, რომელიც ფრესკებზეც გამოისახება და ხატებზეც, ამაზე ორი აზრია , ნაწილს იგი არაკანონიკურად მიაჩნია, ნაწილს დასაშვებად, რეალობაში კი არსებობს smile.gif

ახლა როგორები არსებობს:

I ტიპი არის სიმბოლური გამოსახვა რუბლიოვის სამებისა, რომელსაც
მე პირადად ყველაზე მეტად ვემხრობი

აი მაგალითი:

1. არის აბრაამის სტუმრობის ხატების ნაწილი, სადაც არ ჩანს სამება პირდაპირ არამედ ცენტრში ძე ღმერთი ( თავზე ჯვრისებური შარავანდედი და "ო ონ" წარწერა ბერძნულად)
და გვერდით ანგელოზები, როგორც ამ ბერძნულ ხატშია

IPB-ს სურათი

2. ნამდვილი სამების ხატი,სადაც სამივე ერთმანეთს გავს და აქ ნამდვილადაა სამების იდეა ჩადებული პირდაპირ

ანდრეი რუბლევი

IPB-ს სურათი


ხშირად ასეცაა უძველეს მოზაიკებზეც

IPB-ს სურათი




II ტიპი არის მოხუცებული კაცის ( დანიელის ხილვიდან ) აღებული სახე, რომელიც არ უნდა ავურიოთ მაცხოვრის "ძველთა დღეთა" ხატში...

ესეც მაგალითები:

IPB-ს სურათი


III ტიპი, ძალიან იშვიათი, მაგრამ მაინც მამა ღმერთი ცალკე


IPB-ს სურათი

იხარეთ;

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
death
პოსტი Mar 1 2009, 03:11 PM
პოსტი #344


A P O L O G I S T
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,274
რეგისტრ.: 4-February 07
წევრი № 1,003



რუბლიოვის სამების მიღება, კიდევ შესაძლებელია, რადგან ის სამების სიმბოლური ამღნიშვნელია. თუმცა სამების აღნიშვნა პირადად ჩემთვის წარმოუდგენელია, რადგან მისი იპოსტაზები უნდა განვსაზღვროთ სივრცეში რაც ამ დოგმატს ამახინჯებს და ფსიქოლოგიური კუთხით ხელს უწყობს დოგმატის მატერიალურ აღქმას.

ხოლო ეს დანიელ წინასწარმეტყველიდან აღებული სახე ჩემთვის კატეგორიულად მიუღებელია.


--------------------
ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.

The devil can cite scripture for his own purpose! — William Shakespeare

თავისუფლებისათვის გაგვათავისუფლა ქრისტემ. მაშ, იდექით მასში და ნუღარ შეუდგებით მონობის უღელს"
(გალ 5.1)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Mar 2 2009, 05:44 AM
პოსტი #345


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ჩემთვის

ჩემთვისაც a075.gif
მაგრამ არის და რა ვქნათ smile.gif
ბოლობოლო სიმბოლოა, ისეთი როგორც მტრედი ან ცეცხლი სულიწმიდისა, მართალია
ეს ხილული სიმბოლოები იყო ის გამოცხადებითი, მაგრამ ორივე სიმბოლო ხომაა?


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
eriskaci
პოსტი Mar 2 2009, 11:12 PM
პოსტი #346


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 26
რეგისტრ.: 4-February 09
წევრი № 6,447



ტყუილად ელაპარაკებით მაგას მაიც არაფერი ეშველება ქართველი ადამიანი რო სექტაში ვსო მერე ხო ხედავთ სასწაულებისიც არ სწამთ
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Mar 2 2009, 11:58 PM
პოსტი #347


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ვისზე წერ ერისკაცი? smile.gif



--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
eriskaci
პოსტი Mar 3 2009, 06:22 PM
პოსტი #348


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 26
რეგისტრ.: 4-February 09
წევრი № 6,447



კაიროს
ციტატა
ვისზე წერ ერისკაცი

აი იმ სექტანტებზე ღვთიშობელი რო არ წამთ და ხატები a075.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lashab
პოსტი Mar 4 2009, 02:44 AM
პოსტი #349


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 561
რეგისტრ.: 24-December 08
წევრი № 6,157



ერისკაცო:

"ღვთისმშობელი რომ არ წამთ" რას ნიშნავს? biggrin.gif

სექტაში არ ვარ, მარა ერთი რამე კაი სექტის შექმნა მინდა, გავერთობოდი ცოტას biggrin.gif

აქ საუბარი იყო სამების ხატზე... რა თქმა უნდა ვეთანხმები აპოლოგეტ სიკვდილს... ეგ იდეა ამახინჯებს სამების იდეას და გამოდის რომ თურმე 3 ღმერთია და არა ერთი...


მაგრამ ერთ რამეში გამარკვიეთ, ზუსტად როგორაა? როგორც საბელიანიზმი ქადაგებს თუ როგორც პირდაპირი მნიშნნელობით მაგ ხატშია ასახული?

rolleyes.gif


--------------------
"ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)

"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Mar 4 2009, 06:16 AM
პოსტი #350


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



სამებაში გარკვევისათვის გაქვს შენ დათმობილი მთელი ქვეგანყოფილება და იქით ვისაუბროთ smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
janey
პოსტი Mar 4 2009, 01:42 PM
პოსტი #351


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 18
რეგისტრ.: 21-January 09
წევრი № 6,350



იქნებ ვინმემ მასწავლოთ სურათი როგორ ავტვირთო? huh.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Mar 4 2009, 01:51 PM
პოსტი #352


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
იქნებ ვინმემ მასწავლოთ სურათი როგორ ავტვირთო?

აქ საღვთისმეტყველო კითხვებია:გადადი ტექნიკურ დახმარებაში,
http://church.ge/index.php?showtopic=5531&st=380



--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lashab
პოსტი Mar 4 2009, 02:30 PM
პოსტი #353


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 561
რეგისტრ.: 24-December 08
წევრი № 6,157



ციტატა(KAIROS @ Mar 4 2009, 07:16 AM) *

სამებაში გარკვევისათვის გაქვს შენ დათმობილი მთელი ქვეგანყოფილება და იქით ვისაუბროთ smile.gif


კაიროს მე აქ არ გედავები, მაინტერესებს ზუსტად როგორ წარმოიდგნენ და როგორ ხსნიან სამებას მართლმადიდებლები, არ შეიძლება ამაზე კამათის გარეშე მივიღო პასუხი?

ვეღარ გავიგე, ყველა სხვადასხვას ამბობს...

rolleyes.gif


--------------------
"ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)

"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Mar 4 2009, 02:50 PM
პოსტი #354


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



Lashab
ციტატა
ვეღარ გავიგე, ყველა სხვადასხვას ამბობს...

რა განსხვავებული ვერსიები მოისმინე აბა, იქნებ გვითხრა smile.gif


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
janey
პოსტი Mar 4 2009, 05:34 PM
პოსტი #355


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 18
რეგისტრ.: 21-January 09
წევრი № 6,350



ციტატა
აქ საღვთისმეტყველო კითხვებია:გადადი ტექნიკურ დახმარებაში,http://church.ge/index.php?showtopic=5531&st=380

დიდ მადლობა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Mar 4 2009, 06:46 PM
პოსტი #356


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
რა განსხვავებული ვერსიები მოისმინე აბა, იქნებ გვითხრა

კამათს აგორდება ასე....
კაი ახლა ლაშა, გადადი რა აპოლოგეტიკაში, წმ. სამება გინდა ახლა კითხვა-პასუხში აგიხსნათ?
ჩვენ რა უნდა აგიხსნათ, აი დამასკელი:
"მრიგად, ყოვლითურთ უცვლელია და გარდაუქმნელია ღვთაება, რადგან მან წინასწარცოდნით წინაგანსაზღვრა ყოველივე ის, რაც ჩვენზე არ არის დამოკიდებული, - თითოეული თავისი შესაფერისი ჟამისა და ადგილის მიხედვით. ამიტომ, „მამა არავის განსჯის, არამედ მთელი განსჯა მისცა ძეს“ (იოან. 5.22), რადგან, ცხადია, განმსჯელია მამაც, ძეც, როგორც ღმერთი, და სულიწმინდაც, მაგრამ თავად ძე, როგორც ადამიანი, სხეულებრივად ჩამოვა და დაჯდება დიდების ტახტზე. სწორედ შემოსაზღვრული სხეულის თვისებაა ჩამოსვლა და დაჯდომა. და განსჯის იგი მთელ სამკვიდროს სამართლიანად.

ყოველივე გამიჯნულია ღვთისგან, მაგრამ არა ადგილით, არამედ - ბუნებით. ჩვენთან დაკავშირებით გონიერება, სიბრძნე და განზრახვა, როგორც ნათვისობა, მომსვლელია და წამსვლელია, მაგრამ ასე არაა ღმერთთან დაკავშირებით, რადგან მასში არაფერი არ ჩნდება და არ ისპობა, არის რა გარდაუქმნელი და უცვლელი. ამიტომ, არ გვმართებს შემთხვევითი რამ მივაკუთვნოთ მას, რადგან სიკეთე მისი არსების თანმხლებია.

ვისაც მარადის სურს ღმერთი, ის ხედავს მას, რადგან ღმერთი ყოველივეშია. მართლაც, ამ არსზეა დამოკიდებული არსნი და არ შეიძლება არსებობდეს რაიმე, რასაც არსში არ ექნება არსებობა. ყველაფერთან არის შეზავებული ღმერთი, როგორც ბუნების შემამტკიცებელი, ხოლო სიტყვა-ღმერთი თავის წმინდა ხორცს გვამოვნებითად შეუერთდა და შეურევლად შეერთო მას, რაც ჩვენეულია.

ვერავინ ხედავს მამას გარდა ძისა და სულისა.

ძე არის მამის განზრახულობა, სიბრძნე და ძალა, რადგან არ გვმართებს რაგვარობა განვუკუთვნოთ ღმერთს, რომ არ ვთქვათ იგი არსებისგან და რაგვარობისგან შედგენილად.

ძე მამისგან არის და ყოველივე, რაც აქვს, მისგან აქვს. ამიტომ, არ ძალუძს თავისთავად ქმნას რამე, რადგან არ აქვს მას მამისგან განსხვავებული საკუთარი მოქმედება.

ის, რომ ბუნებით უხილავად მყოფი ღმერთი ხილული ხდება მოქმედებებით, ეს ვუწყით ქვეყნიერების შემყარებისგან და წარმმართველობისგან გამომდინარე.

ხატი მამისა არის ძე, და ძისა - სული, რომლის მიერ ადამიანში მკვიდრდება ქრისტე და აძლევს მას (ადამიანს) ხატისებრობას.

ღმერთია სულიწმინდა, - უშობელისა და შობილის შუა და ძის მიერ მამასთან თანაშეკავშირებული. იგი ითქმის ღვთის სულად, ქრისტეს სულად, ქრისტეს გონებად, უფლის სულად, თვითუფლად, სულად ძეობილობისა, ჭეშმარიტებისა და სიბრძნისა (რადგან ისიც ყოველივე ამის შემქმნელია) ყოველივეს აღავსებს იგი არსებით და ყოველივეს შეამტკიცებს, არის რა ქვეყნიერების აღმავსებელი არსებისეულად, მაგრამ ქვეყნიერებისგან შეუცავი - ძალმოსილებითად.

ღმერთი არის არსება მარადიული, უცვლელი, არსთა შემოქმედი და კეთილმსახურებითი ზნესრულობით თაყვანცემული.

ღმერთია და მამა ის, ვინც მარადის უშობლად მყოფია, როგორც არავისგან შობილი, არამედ - მშობელი თანამარადიული ძისა. ღმერთია და ძე ის, ვინც მარადის მამასთან მყოფია და ნაშობია მისგან უჟამოდ, მარადიულად, წარუდინებლად, უვნებოდ და განუყოფლად. ღმერთია სულიწმინდა, ძალა წმინდამყოფელი, გვამოვნებითი, მამისგან გამომავალი განუყოფლად და ძეში დავანებული, თანაარსი მამისა და ძისა.

სიტყვა არის ის, რომელიც არსებისეულად მარადის მამასთან თანამყოფია. კიდევ, სიტყვა არის გონების ბუნებითი მოძრაობაც, რომლითაც იგი მოძრაობს, მოიაზრებს და აზროვნებს, რაც არის მისი, ასე ვთქვათ, სინათლე და გამოცისკრება. კიდევ, არის სიტყვა, შიგნითმდებარე და გულში მეტყველი. კიდევ, არის სიტყვა წარმოთქმითი, აზრთა მაცნე.

ამრიგად, ღმერთი-სიტყვა არსებისეულია და გვამოვნებითი, ხოლო სამი დანარჩენი სიტყვა - სულის ძალებია, რომლებიც საკუთარ გვამოვნებებში არ განიჭვრიტება. მათგან პირველი ბუნებითი ნაშობია გონებისა, მისგან მარადის ბუნებით წარმომდინარე; მეორე წოდებულია, როგორც შიგნითმდებარე, ხოლო მესამე - როგორც წარმოთქმითი."

http://www.orthodoxy.ge/gvtismetkveleba/damaskeli/13.htm

აი პომაზანსკი

ყოვლადწმიდა სამების დოგმატი

"ღმერთი ერთარსია და სამპიროვანი. სამების დოგმატი ქრისტიანობის ძირითადი დოგმატია. უშუალოდ მასზე დაფუძნებული ეკლესიის უმნიშვნელოვანესი და, უწინარეს ყოვლისა, ჩვენი გამოსყიდვის დოგმატები. განსაკუთრებული მნიშვნელობიდან გამომდინარე, სწავლება ყოვლადწმიდა სამებაზე სარწმუნოების ყოველი იმ სიმბოლოს ძირითად შინაარსს შეადგენს, რასაც მართლმადიდებელი ეკლესია წარსულშიც და ახლაც იყენებდა და იყენებს. იგივე მეორდება ეკლესიის მწყემსთა მიერ პირად, თუ სხვადასხვა შემთხვევათა გამო დაწერილ სარწმუნოების აღსარებებში.

ყველა ქრისტიანულ დოგმატთაგან უმნიშვნელოვანესი - ყოვლადწმიდა სამების დოგმატი ადამიანის შეზღუდული გონებისათვის ყველაზე რთულად გასააზრებელიც არის. აი, რატომ იყო, რომ ეკლესიის ისტორიაში არც ერთი ქრისტიანული ჭეშმარიტებისათვის არ გამართულა ისეთი დაძაბული ბრძოლა, როგორიც ამ დოგმატისა და უშუალოდ მასთან დაკავშირებული საკითხების გარშემო გაჩაღდა.

ყოვლადწმიდა სამების დოგმატი თავისთავში აერთიანებს ორ ძირითად ჭეშმარიტებას:

ა. ღმერთი ერთარსია, მაგრამ სამპიროვანი, ანუ ღმერთი არის სამი ჰიპოსტასი, სამება ერთარსი;

ბ. ჰიპოსტასებს პირადი თვისებები აქვთ: მამა არშობილია, ძე - მამისაგან შობილი, სულიწმიდა - მამისაგან გამომავალი.

ჩვენ ქედს ვიხრით ყოვლადწმიდა სამების წინაშე ერთიანი, განუყოფელი თაყვანიცემით. ეკლესიის მამებისა და საღვთისმსახურო ნაწერებში სამებას ხშირად ეწოდება - „სამება ერთთმრთეება“, „სამჰიპოსტასოვანი ერთღმრთეება“. ყოვლადწმიდა სამების ერთი პირისადმი აღვლენილი ლოცვები მეტწილად სამივე პირის განდიდებით მთავრდება (მაგ., ლოცვა უფალ იესო ქრისტესადმი: „და შენდა დიდებასა აღვავლენთ თანადაუსაბამოდ მამით შენით და ყოვლადწმიდით სულით შენითურთ აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე, ამინ“).

ეკლესია ლოცვებში ყოვლადწმიდა სამებას მიმართავს მხოლობით და არა მრავლობით რიცხვში. მაგალითად, „რამეთუ შენ (და არა თქვენ) გიგალობენ ძალნი ცათანი და შენდა (და არა თქვენდა) დიდებასა აღვავლენთ მამისა და ძისა და წმიდისა სულისა აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე, ამინ“.

ეკლესია ლოცვებში ყოვლადწმიდა სამებას მიმართავს მხოლობით და არა მრავლობით რიცხვში. მაგალითად, „რამეთუ შენ (და არა თქვენ) გიგალობენ ძალნი ცათანი და შენდა (და არა თქვენდა) დიდებასა აღვავლენთ მამისა და ძისა და წმიდისა სულისა აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე, ამინ“.

ქრისტიანული ეკლესია აცნობიერებს დოგმატის იდუმალებას და მას უდიდესი გამოცხადებად აღიქვამს. ეს გამოცხადება განუზომლად ამაღლებს ქრისტიანულ სარწმუნოებას ერთღმერთიანობის ყოველგვარ, მარტივ აღიარებასთან შედარებით (ერთღმერთიანობას სხვა, მათ შორის არაქრისტიანულ რელიგიებშიც კი ვხვდებით). სამჰიპოსტასობის დომგატი მიანიშნებს ღმერთში შინაგანი, იდუმალი ცხოვრების სისავსეზე, რამეთუ „ღმერთი სიყუარულ არს“ (I ინ. 4,8); ღვთის სიყვარული შეუძლებელია მხოლოდ მის მიერვე შექმნილ სამყაროს განეფინოს - იგი ყოვლადწმიდა სამებაში საღვთო შიდაცხოვრებასაც მოიცავს. სამჰიპოსტასობის დოგმატი კიდევ უფრო ნათლად მიუთითებს სამყაროსთან ღმერთის სიახლოვეზე: ღმერთია ჩვენს ზემოთ, ჩვენთან, ჩვენში და ყოველ ქმნილებაში. ჩვენს ზემოთ მამა ღმერთი სუფევს, წყარო დაუშრობელი, საეკლესიო ლოცვების მიხედვით - დასაბამი ყოველთა მყოფობისა, მამა სიუხვეთა, ჩვენი მოყვარული და თავის ქმნილებებზე მზრუნველი. ჩვენ მისი შვილნი ვართ მადლისმიერად. ჩვენთან არის ძე ღმერთი - იგი იშვა და საღვთო სიყვარულის გამო ადამიანებს კაცად მოევლინა, რათა გვცოდნოდა და საკუთარი თვალით გვეხილა, რომ უფალი ჩვენთან არის და რომ იგი უწრფელესად, ანუ უსრულყოფილესი სახით „თანაზიარ გვექმნა“ (ებრ. 3,14). სულიწმიდა ჩვენში და ყოველ ქმნილებაში თავისი ძალითა და მადლით აღავსებს ყოველივეს, იგია მომნიჭებელი სიცოცხლისა, ცხოველმყოფელი და ნუგეშინისმცემელი, სიკეთეთა საგანძური და წყარო. ყოვლადსაუკუნოდ და წინასაუკუნოდ მყოფი სამპიროვანი ღმერთი სამყაროს გამოეცხადა მაშინ, როცა ძე ღვთისა მოვიდა და განხორციელდა, როგორც „ერთ ძალ, ერთ არს, ერთ ღმერთ“ (სულთმოფენობის სტიქარონი).

ღმერთი მთელი თავისი არსით არის სრული გონი, აზრი და თვით შემეცნება. მაშასადამე თვითშემეცნებადია ერთი ღმერთის მიერ თავისთვის სამობრივ, მარადიულ გამოვლინებასთან თითოეული. ყოველი მათგანი პირია და არა უბრალო ფორმა, ცალკეული გამოვლინება, თვისება თუ ქმედება - თავად საღვთო არსება არის სამპიროვანი. მაშასადამე, როდესაც ქრისტიანულ სწავლებაში სამპიროვან ერთ ღმერთზე ვსაუბრობთ, ვგულისხმობთ საღვთო სიღრმეებში დაფარულ იდუმალ შიდაცხოვრებას, რაც სამყაროსათვის დროის მონაკვეთში გაცხადებულ იქნა და გამოიხატა ახალ აღთქმაში მამისაგან ამა სოფლად ძე ღვთისას გამოგზავნასა და სასწაულმოქმედი, ცხოვრებისმომცემელი, მაცხონებელი ძალის მქონე ნუგეშინისცემლის - სულიწმიდის მოქმედებაში."


http://www.orthodoxy.ge/gvtismetkveleba/pomazanski/4.htm

კითხვა-პასუხისათვის საკმარისია, დაზუსტებისათვის აპოლოგეტიკაში.

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
XAFRAN
პოსტი Mar 12 2009, 09:22 PM
პოსტი #357


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 226
რეგისტრ.: 28-July 07
წევრი № 2,532




მადლობელი დაგრჩებით თუ გაამარკვევთ......

მართლმადიდებლები ქანდაკებებს რატომ არ ვაკეთებთ როგორც კათოლიკეები rolleyes.gif

უბრალოდ კაი მოქანდაკეები არ გვყავდნენ თავის დროზე, როგორც რომაელებს თუ....


--------------------
ნუ გიყუარნ სოფელი ესე, ნუცა-ღა რაჲ არს სოფლისაჲ ამის. უკუეთუ ვისმე უყუარდეს სოფელი ესე, არა არს სიყუარული მამისაჲ მის თანა




User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
pataraia
პოსტი Mar 14 2009, 12:43 AM
პოსტი #358


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 42
რეგისტრ.: 6-March 09
წევრი № 6,608



ციტატა(XAFRAN @ Mar 12 2009, 09:22 PM) *

მადლობელი დაგრჩებით თუ გაამარკვევთ......

მართლმადიდებლები ქანდაკებებს რატომ არ ვაკეთებთ როგორც კათოლიკეები rolleyes.gif

უბრალოდ კაი მოქანდაკეები არ გვყავდნენ თავის დროზე, როგორც რომაელებს თუ....



ძამია, ქანდაკება მემგონი უკვე გაკერპებაა ხატისა, ანუ გამოსახულებისა ხო? მე ასე მგონია.. არ ვიცი. sad.gif

ციტატა(Lashab @ Mar 4 2009, 02:44 AM) *

ერისკაცო:

"ღვთისმშობელი რომ არ წამთ" რას ნიშნავს? biggrin.gif

სექტაში არ ვარ, მარა ერთი რამე კაი სექტის შექმნა მინდა, გავერთობოდი ცოტას biggrin.gif

აქ საუბარი იყო სამების ხატზე... რა თქმა უნდა ვეთანხმები აპოლოგეტ სიკვდილს... ეგ იდეა ამახინჯებს სამების იდეას და გამოდის რომ თურმე 3 ღმერთია და არა ერთი...
მაგრამ ერთ რამეში გამარკვიეთ, ზუსტად როგორაა? როგორც საბელიანიზმი ქადაგებს თუ როგორც პირდაპირი მნიშნნელობით მაგ ხატშია ასახული?

rolleyes.gif



საბელიანიზმი რაღაა ?? unsure.gif


--------------------
გავუფრთხილდეთ პატარებს..
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Mar 14 2009, 04:36 AM
პოსტი #359


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
საბელიანიზმი რაღაა ??


ლაშაბ.ის ნუ უსმენ, ეგ არაა მართლმადიდებელი და სამწუხაროდ თავადვე არ იცის საბოლოოდ ვინააა sad.gif smile.gif

საბელიოსი, იყო ერეტიკოსი, რომელიც უარყოფდა სამებას და ფიქრობდა, რომ ღმერთი ერთი პირია- ერთი ჰიპოსტასი,(განსხვავებით ჩვენი რწმენისაგან სამპიროვანი ერთარსი, ნახე ზემოთ დამასკელი), და ამბობდა რომ სამი გამოვლინება აქვსო ამ ერთპიროვან ღმერთსო... დაგმობილ იქნა ეკლესიის მიერ ძალიან ადრევე 217 წელს...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
pataraia
პოსტი Mar 23 2009, 03:36 PM
პოსტი #360


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 42
რეგისტრ.: 6-March 09
წევრი № 6,608



ციტატა(KAIROS @ Mar 14 2009, 04:36 AM) *

ლაშაბ.ის ნუ უსმენ, ეგ არაა მართლმადიდებელი და სამწუხაროდ თავადვე არ იცის საბოლოოდ ვინააა sad.gif smile.gif

საბელიოსი, იყო ერეტიკოსი, რომელიც უარყოფდა სამებას და ფიქრობდა, რომ ღმერთი ერთი პირია- ერთი ჰიპოსტასი,(განსხვავებით ჩვენი რწმენისაგან სამპიროვანი ერთარსი, ნახე ზემოთ დამასკელი), და ამბობდა რომ სამი გამოვლინება აქვსო ამ ერთპიროვან ღმერთსო... დაგმობილ იქნა ეკლესიის მიერ ძალიან ადრევე 217 წელს...


არაა მართლმადიდებელი და ნუა. თუ არ მოუსმინე და არ გაიგე რა აწუხებს ვერც დაეხმარები. მემგონი ლაშა ჩვენს წმინდანებს წმინდანებად არ ცნობს და სამებას როგორ დაიჯერებს. იქნება ჯერ წმინდანების დავაჯეროთ unsure.gif

ციტატა(Lashab @ Mar 4 2009, 02:30 PM) *

კაიროს მე აქ არ გედავები, მაინტერესებს ზუსტად როგორ წარმოიდგნენ და როგორ ხსნიან სამებას მართლმადიდებლები, არ შეიძლება ამაზე კამათის გარეშე მივიღო პასუხი?

ვეღარ გავიგე, ყველა სხვადასხვას ამბობს...

rolleyes.gif



სამება ეკლესიის მიხედვით სამებას ნიშნავს. მამა ძე და სულიწმინდა არ გაგიგია? biggrin.gif biggrin.gif

აბა რა უნდა გელაპარაკო გაგებაში არ ხარ biggrin.gif biggrin.gif

ხომ არ გაგიხსნან თემა რომ ყველაფერი დაგიწერონ იქნებ მერე მიხვდეეე mad.gif


--------------------
გავუფრთხილდეთ პატარებს..
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

56 გვერდი V « < 16 17 18 19 20 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 27th July 2025 - 04:29 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი