![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
egri3 |
![]()
პოსტი
#341
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 409 რეგისტრ.: 27-January 08 წევრი № 3,768 ![]() |
death
ციტატა მამა ღმერთი არავის უნახავს ამიტომაც არ გამოვსახავთ მას ხატებზე, არც ფრესკებზე? sable ციტატა კაი 51 პროცენტი შეიძლება არ იყო მაგრამ სხვა რელიგიებთან შედარებით უპირატესობით სარგებლობდნენ არა. ციტატა აბა როგორ გგონია რატომ მოხდა მაინცდამაინც ქრისტიანობის შემოღება სახელმწიფო რელიგიად 325 წ. მიზეზები ბევრი იქნება. მთავარი მაინც რელიგიის შინაარსი მგონია. ციტატა სხვა რელიგიები ცოტა იყო თუ სასწაულს ჰქონდა ადგილი?! ამბობენ სასწაულსაც ჰქონდა ადგილიო. ![]() არ გსმენია ამის შესახებ, თუ სასწაულად არ აღიარებ? ![]() |
death |
![]()
პოსტი
#342
|
![]() A P O L O G I S T ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,274 რეგისტრ.: 4-February 07 წევრი № 1,003 ![]() |
-------------------- ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.
The devil can cite scripture for his own purpose! — William Shakespeare თავისუფლებისათვის გაგვათავისუფლა ქრისტემ. მაშ, იდექით მასში და ნუღარ შეუდგებით მონობის უღელს" (გალ 5.1) |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#343
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა მამა ღმერთი არავის უნახავს ამიტომაც არ გამოვსახავთ მას ხატებზე, არსებობს დანიელის წინასწარმეტყველებიდან აღებული სახე, რომელიც ფრესკებზეც გამოისახება და ხატებზეც, ამაზე ორი აზრია , ნაწილს იგი არაკანონიკურად მიაჩნია, ნაწილს დასაშვებად, რეალობაში კი არსებობს ![]() ახლა როგორები არსებობს: I ტიპი არის სიმბოლური გამოსახვა რუბლიოვის სამებისა, რომელსაც მე პირადად ყველაზე მეტად ვემხრობი აი მაგალითი: 1. არის აბრაამის სტუმრობის ხატების ნაწილი, სადაც არ ჩანს სამება პირდაპირ არამედ ცენტრში ძე ღმერთი ( თავზე ჯვრისებური შარავანდედი და "ო ონ" წარწერა ბერძნულად) და გვერდით ანგელოზები, როგორც ამ ბერძნულ ხატშია ![]() 2. ნამდვილი სამების ხატი,სადაც სამივე ერთმანეთს გავს და აქ ნამდვილადაა სამების იდეა ჩადებული პირდაპირ ანდრეი რუბლევი ![]() ხშირად ასეცაა უძველეს მოზაიკებზეც ![]() II ტიპი არის მოხუცებული კაცის ( დანიელის ხილვიდან ) აღებული სახე, რომელიც არ უნდა ავურიოთ მაცხოვრის "ძველთა დღეთა" ხატში... ესეც მაგალითები: ![]() III ტიპი, ძალიან იშვიათი, მაგრამ მაინც მამა ღმერთი ცალკე ![]() იხარეთ; კაიროსი! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
death |
![]()
პოსტი
#344
|
![]() A P O L O G I S T ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,274 რეგისტრ.: 4-February 07 წევრი № 1,003 ![]() |
რუბლიოვის სამების მიღება, კიდევ შესაძლებელია, რადგან ის სამების სიმბოლური ამღნიშვნელია. თუმცა სამების აღნიშვნა პირადად ჩემთვის წარმოუდგენელია, რადგან მისი იპოსტაზები უნდა განვსაზღვროთ სივრცეში რაც ამ დოგმატს ამახინჯებს და ფსიქოლოგიური კუთხით ხელს უწყობს დოგმატის მატერიალურ აღქმას.
ხოლო ეს დანიელ წინასწარმეტყველიდან აღებული სახე ჩემთვის კატეგორიულად მიუღებელია. -------------------- ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.
The devil can cite scripture for his own purpose! — William Shakespeare თავისუფლებისათვის გაგვათავისუფლა ქრისტემ. მაშ, იდექით მასში და ნუღარ შეუდგებით მონობის უღელს" (გალ 5.1) |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#345
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა ჩემთვის ჩემთვისაც ![]() მაგრამ არის და რა ვქნათ ![]() ბოლობოლო სიმბოლოა, ისეთი როგორც მტრედი ან ცეცხლი სულიწმიდისა, მართალია ეს ხილული სიმბოლოები იყო ის გამოცხადებითი, მაგრამ ორივე სიმბოლო ხომაა? -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
eriskaci |
![]()
პოსტი
#346
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 26 რეგისტრ.: 4-February 09 წევრი № 6,447 ![]() |
ტყუილად ელაპარაკებით მაგას მაიც არაფერი ეშველება ქართველი ადამიანი რო სექტაში ვსო მერე ხო ხედავთ სასწაულებისიც არ სწამთ
|
KAIROS |
![]()
პოსტი
#347
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ვისზე წერ ერისკაცი?
![]() -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
eriskaci |
![]()
პოსტი
#348
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 26 რეგისტრ.: 4-February 09 წევრი № 6,447 ![]() |
კაიროს
ციტატა ვისზე წერ ერისკაცი აი იმ სექტანტებზე ღვთიშობელი რო არ წამთ და ხატები ![]() |
Lashab |
![]()
პოსტი
#349
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 561 რეგისტრ.: 24-December 08 წევრი № 6,157 ![]() |
ერისკაცო:
"ღვთისმშობელი რომ არ წამთ" რას ნიშნავს? ![]() სექტაში არ ვარ, მარა ერთი რამე კაი სექტის შექმნა მინდა, გავერთობოდი ცოტას ![]() აქ საუბარი იყო სამების ხატზე... რა თქმა უნდა ვეთანხმები აპოლოგეტ სიკვდილს... ეგ იდეა ამახინჯებს სამების იდეას და გამოდის რომ თურმე 3 ღმერთია და არა ერთი... მაგრამ ერთ რამეში გამარკვიეთ, ზუსტად როგორაა? როგორც საბელიანიზმი ქადაგებს თუ როგორც პირდაპირი მნიშნნელობით მაგ ხატშია ასახული? ![]() -------------------- "ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)
"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8) |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#350
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
სამებაში გარკვევისათვის გაქვს შენ დათმობილი მთელი ქვეგანყოფილება და იქით ვისაუბროთ
![]() -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
janey |
![]()
პოსტი
#351
|
![]() Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 18 რეგისტრ.: 21-January 09 წევრი № 6,350 ![]() |
იქნებ ვინმემ მასწავლოთ სურათი როგორ ავტვირთო?
![]() |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#352
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა იქნებ ვინმემ მასწავლოთ სურათი როგორ ავტვირთო? აქ საღვთისმეტყველო კითხვებია:გადადი ტექნიკურ დახმარებაში, http://church.ge/index.php?showtopic=5531&st=380 -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
Lashab |
![]()
პოსტი
#353
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 561 რეგისტრ.: 24-December 08 წევრი № 6,157 ![]() |
სამებაში გარკვევისათვის გაქვს შენ დათმობილი მთელი ქვეგანყოფილება და იქით ვისაუბროთ ![]() კაიროს მე აქ არ გედავები, მაინტერესებს ზუსტად როგორ წარმოიდგნენ და როგორ ხსნიან სამებას მართლმადიდებლები, არ შეიძლება ამაზე კამათის გარეშე მივიღო პასუხი? ვეღარ გავიგე, ყველა სხვადასხვას ამბობს... ![]() -------------------- "ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)
"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8) |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#354
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
Lashab
ციტატა ვეღარ გავიგე, ყველა სხვადასხვას ამბობს... რა განსხვავებული ვერსიები მოისმინე აბა, იქნებ გვითხრა ![]() -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
janey |
![]()
პოსტი
#355
|
![]() Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 18 რეგისტრ.: 21-January 09 წევრი № 6,350 ![]() |
ციტატა აქ საღვთისმეტყველო კითხვებია:გადადი ტექნიკურ დახმარებაში,http://church.ge/index.php?showtopic=5531&st=380 დიდ მადლობა. |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#356
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა რა განსხვავებული ვერსიები მოისმინე აბა, იქნებ გვითხრა კამათს აგორდება ასე.... კაი ახლა ლაშა, გადადი რა აპოლოგეტიკაში, წმ. სამება გინდა ახლა კითხვა-პასუხში აგიხსნათ? ჩვენ რა უნდა აგიხსნათ, აი დამასკელი: "მრიგად, ყოვლითურთ უცვლელია და გარდაუქმნელია ღვთაება, რადგან მან წინასწარცოდნით წინაგანსაზღვრა ყოველივე ის, რაც ჩვენზე არ არის დამოკიდებული, - თითოეული თავისი შესაფერისი ჟამისა და ადგილის მიხედვით. ამიტომ, „მამა არავის განსჯის, არამედ მთელი განსჯა მისცა ძეს“ (იოან. 5.22), რადგან, ცხადია, განმსჯელია მამაც, ძეც, როგორც ღმერთი, და სულიწმინდაც, მაგრამ თავად ძე, როგორც ადამიანი, სხეულებრივად ჩამოვა და დაჯდება დიდების ტახტზე. სწორედ შემოსაზღვრული სხეულის თვისებაა ჩამოსვლა და დაჯდომა. და განსჯის იგი მთელ სამკვიდროს სამართლიანად. ყოველივე გამიჯნულია ღვთისგან, მაგრამ არა ადგილით, არამედ - ბუნებით. ჩვენთან დაკავშირებით გონიერება, სიბრძნე და განზრახვა, როგორც ნათვისობა, მომსვლელია და წამსვლელია, მაგრამ ასე არაა ღმერთთან დაკავშირებით, რადგან მასში არაფერი არ ჩნდება და არ ისპობა, არის რა გარდაუქმნელი და უცვლელი. ამიტომ, არ გვმართებს შემთხვევითი რამ მივაკუთვნოთ მას, რადგან სიკეთე მისი არსების თანმხლებია. ვისაც მარადის სურს ღმერთი, ის ხედავს მას, რადგან ღმერთი ყოველივეშია. მართლაც, ამ არსზეა დამოკიდებული არსნი და არ შეიძლება არსებობდეს რაიმე, რასაც არსში არ ექნება არსებობა. ყველაფერთან არის შეზავებული ღმერთი, როგორც ბუნების შემამტკიცებელი, ხოლო სიტყვა-ღმერთი თავის წმინდა ხორცს გვამოვნებითად შეუერთდა და შეურევლად შეერთო მას, რაც ჩვენეულია. ვერავინ ხედავს მამას გარდა ძისა და სულისა. ძე არის მამის განზრახულობა, სიბრძნე და ძალა, რადგან არ გვმართებს რაგვარობა განვუკუთვნოთ ღმერთს, რომ არ ვთქვათ იგი არსებისგან და რაგვარობისგან შედგენილად. ძე მამისგან არის და ყოველივე, რაც აქვს, მისგან აქვს. ამიტომ, არ ძალუძს თავისთავად ქმნას რამე, რადგან არ აქვს მას მამისგან განსხვავებული საკუთარი მოქმედება. ის, რომ ბუნებით უხილავად მყოფი ღმერთი ხილული ხდება მოქმედებებით, ეს ვუწყით ქვეყნიერების შემყარებისგან და წარმმართველობისგან გამომდინარე. ხატი მამისა არის ძე, და ძისა - სული, რომლის მიერ ადამიანში მკვიდრდება ქრისტე და აძლევს მას (ადამიანს) ხატისებრობას. ღმერთია სულიწმინდა, - უშობელისა და შობილის შუა და ძის მიერ მამასთან თანაშეკავშირებული. იგი ითქმის ღვთის სულად, ქრისტეს სულად, ქრისტეს გონებად, უფლის სულად, თვითუფლად, სულად ძეობილობისა, ჭეშმარიტებისა და სიბრძნისა (რადგან ისიც ყოველივე ამის შემქმნელია) ყოველივეს აღავსებს იგი არსებით და ყოველივეს შეამტკიცებს, არის რა ქვეყნიერების აღმავსებელი არსებისეულად, მაგრამ ქვეყნიერებისგან შეუცავი - ძალმოსილებითად. ღმერთი არის არსება მარადიული, უცვლელი, არსთა შემოქმედი და კეთილმსახურებითი ზნესრულობით თაყვანცემული. ღმერთია და მამა ის, ვინც მარადის უშობლად მყოფია, როგორც არავისგან შობილი, არამედ - მშობელი თანამარადიული ძისა. ღმერთია და ძე ის, ვინც მარადის მამასთან მყოფია და ნაშობია მისგან უჟამოდ, მარადიულად, წარუდინებლად, უვნებოდ და განუყოფლად. ღმერთია სულიწმინდა, ძალა წმინდამყოფელი, გვამოვნებითი, მამისგან გამომავალი განუყოფლად და ძეში დავანებული, თანაარსი მამისა და ძისა. სიტყვა არის ის, რომელიც არსებისეულად მარადის მამასთან თანამყოფია. კიდევ, სიტყვა არის გონების ბუნებითი მოძრაობაც, რომლითაც იგი მოძრაობს, მოიაზრებს და აზროვნებს, რაც არის მისი, ასე ვთქვათ, სინათლე და გამოცისკრება. კიდევ, არის სიტყვა, შიგნითმდებარე და გულში მეტყველი. კიდევ, არის სიტყვა წარმოთქმითი, აზრთა მაცნე. ამრიგად, ღმერთი-სიტყვა არსებისეულია და გვამოვნებითი, ხოლო სამი დანარჩენი სიტყვა - სულის ძალებია, რომლებიც საკუთარ გვამოვნებებში არ განიჭვრიტება. მათგან პირველი ბუნებითი ნაშობია გონებისა, მისგან მარადის ბუნებით წარმომდინარე; მეორე წოდებულია, როგორც შიგნითმდებარე, ხოლო მესამე - როგორც წარმოთქმითი." http://www.orthodoxy.ge/gvtismetkveleba/damaskeli/13.htm აი პომაზანსკი ყოვლადწმიდა სამების დოგმატი "ღმერთი ერთარსია და სამპიროვანი. სამების დოგმატი ქრისტიანობის ძირითადი დოგმატია. უშუალოდ მასზე დაფუძნებული ეკლესიის უმნიშვნელოვანესი და, უწინარეს ყოვლისა, ჩვენი გამოსყიდვის დოგმატები. განსაკუთრებული მნიშვნელობიდან გამომდინარე, სწავლება ყოვლადწმიდა სამებაზე სარწმუნოების ყოველი იმ სიმბოლოს ძირითად შინაარსს შეადგენს, რასაც მართლმადიდებელი ეკლესია წარსულშიც და ახლაც იყენებდა და იყენებს. იგივე მეორდება ეკლესიის მწყემსთა მიერ პირად, თუ სხვადასხვა შემთხვევათა გამო დაწერილ სარწმუნოების აღსარებებში. ყველა ქრისტიანულ დოგმატთაგან უმნიშვნელოვანესი - ყოვლადწმიდა სამების დოგმატი ადამიანის შეზღუდული გონებისათვის ყველაზე რთულად გასააზრებელიც არის. აი, რატომ იყო, რომ ეკლესიის ისტორიაში არც ერთი ქრისტიანული ჭეშმარიტებისათვის არ გამართულა ისეთი დაძაბული ბრძოლა, როგორიც ამ დოგმატისა და უშუალოდ მასთან დაკავშირებული საკითხების გარშემო გაჩაღდა. ყოვლადწმიდა სამების დოგმატი თავისთავში აერთიანებს ორ ძირითად ჭეშმარიტებას: ა. ღმერთი ერთარსია, მაგრამ სამპიროვანი, ანუ ღმერთი არის სამი ჰიპოსტასი, სამება ერთარსი; ბ. ჰიპოსტასებს პირადი თვისებები აქვთ: მამა არშობილია, ძე - მამისაგან შობილი, სულიწმიდა - მამისაგან გამომავალი. ჩვენ ქედს ვიხრით ყოვლადწმიდა სამების წინაშე ერთიანი, განუყოფელი თაყვანიცემით. ეკლესიის მამებისა და საღვთისმსახურო ნაწერებში სამებას ხშირად ეწოდება - „სამება ერთთმრთეება“, „სამჰიპოსტასოვანი ერთღმრთეება“. ყოვლადწმიდა სამების ერთი პირისადმი აღვლენილი ლოცვები მეტწილად სამივე პირის განდიდებით მთავრდება (მაგ., ლოცვა უფალ იესო ქრისტესადმი: „და შენდა დიდებასა აღვავლენთ თანადაუსაბამოდ მამით შენით და ყოვლადწმიდით სულით შენითურთ აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე, ამინ“). ეკლესია ლოცვებში ყოვლადწმიდა სამებას მიმართავს მხოლობით და არა მრავლობით რიცხვში. მაგალითად, „რამეთუ შენ (და არა თქვენ) გიგალობენ ძალნი ცათანი და შენდა (და არა თქვენდა) დიდებასა აღვავლენთ მამისა და ძისა და წმიდისა სულისა აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე, ამინ“. ეკლესია ლოცვებში ყოვლადწმიდა სამებას მიმართავს მხოლობით და არა მრავლობით რიცხვში. მაგალითად, „რამეთუ შენ (და არა თქვენ) გიგალობენ ძალნი ცათანი და შენდა (და არა თქვენდა) დიდებასა აღვავლენთ მამისა და ძისა და წმიდისა სულისა აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე, ამინ“. ქრისტიანული ეკლესია აცნობიერებს დოგმატის იდუმალებას და მას უდიდესი გამოცხადებად აღიქვამს. ეს გამოცხადება განუზომლად ამაღლებს ქრისტიანულ სარწმუნოებას ერთღმერთიანობის ყოველგვარ, მარტივ აღიარებასთან შედარებით (ერთღმერთიანობას სხვა, მათ შორის არაქრისტიანულ რელიგიებშიც კი ვხვდებით). სამჰიპოსტასობის დომგატი მიანიშნებს ღმერთში შინაგანი, იდუმალი ცხოვრების სისავსეზე, რამეთუ „ღმერთი სიყუარულ არს“ (I ინ. 4,8); ღვთის სიყვარული შეუძლებელია მხოლოდ მის მიერვე შექმნილ სამყაროს განეფინოს - იგი ყოვლადწმიდა სამებაში საღვთო შიდაცხოვრებასაც მოიცავს. სამჰიპოსტასობის დოგმატი კიდევ უფრო ნათლად მიუთითებს სამყაროსთან ღმერთის სიახლოვეზე: ღმერთია ჩვენს ზემოთ, ჩვენთან, ჩვენში და ყოველ ქმნილებაში. ჩვენს ზემოთ მამა ღმერთი სუფევს, წყარო დაუშრობელი, საეკლესიო ლოცვების მიხედვით - დასაბამი ყოველთა მყოფობისა, მამა სიუხვეთა, ჩვენი მოყვარული და თავის ქმნილებებზე მზრუნველი. ჩვენ მისი შვილნი ვართ მადლისმიერად. ჩვენთან არის ძე ღმერთი - იგი იშვა და საღვთო სიყვარულის გამო ადამიანებს კაცად მოევლინა, რათა გვცოდნოდა და საკუთარი თვალით გვეხილა, რომ უფალი ჩვენთან არის და რომ იგი უწრფელესად, ანუ უსრულყოფილესი სახით „თანაზიარ გვექმნა“ (ებრ. 3,14). სულიწმიდა ჩვენში და ყოველ ქმნილებაში თავისი ძალითა და მადლით აღავსებს ყოველივეს, იგია მომნიჭებელი სიცოცხლისა, ცხოველმყოფელი და ნუგეშინისმცემელი, სიკეთეთა საგანძური და წყარო. ყოვლადსაუკუნოდ და წინასაუკუნოდ მყოფი სამპიროვანი ღმერთი სამყაროს გამოეცხადა მაშინ, როცა ძე ღვთისა მოვიდა და განხორციელდა, როგორც „ერთ ძალ, ერთ არს, ერთ ღმერთ“ (სულთმოფენობის სტიქარონი). ღმერთი მთელი თავისი არსით არის სრული გონი, აზრი და თვით შემეცნება. მაშასადამე თვითშემეცნებადია ერთი ღმერთის მიერ თავისთვის სამობრივ, მარადიულ გამოვლინებასთან თითოეული. ყოველი მათგანი პირია და არა უბრალო ფორმა, ცალკეული გამოვლინება, თვისება თუ ქმედება - თავად საღვთო არსება არის სამპიროვანი. მაშასადამე, როდესაც ქრისტიანულ სწავლებაში სამპიროვან ერთ ღმერთზე ვსაუბრობთ, ვგულისხმობთ საღვთო სიღრმეებში დაფარულ იდუმალ შიდაცხოვრებას, რაც სამყაროსათვის დროის მონაკვეთში გაცხადებულ იქნა და გამოიხატა ახალ აღთქმაში მამისაგან ამა სოფლად ძე ღვთისას გამოგზავნასა და სასწაულმოქმედი, ცხოვრებისმომცემელი, მაცხონებელი ძალის მქონე ნუგეშინისცემლის - სულიწმიდის მოქმედებაში." http://www.orthodoxy.ge/gvtismetkveleba/pomazanski/4.htm კითხვა-პასუხისათვის საკმარისია, დაზუსტებისათვის აპოლოგეტიკაში. კაიროსი! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
XAFRAN |
![]()
პოსტი
#357
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 226 რეგისტრ.: 28-July 07 წევრი № 2,532 ![]() |
მადლობელი დაგრჩებით თუ გაამარკვევთ...... მართლმადიდებლები ქანდაკებებს რატომ არ ვაკეთებთ როგორც კათოლიკეები ![]() უბრალოდ კაი მოქანდაკეები არ გვყავდნენ თავის დროზე, როგორც რომაელებს თუ.... -------------------- ნუ გიყუარნ სოფელი ესე, ნუცა-ღა რაჲ არს სოფლისაჲ ამის. უკუეთუ ვისმე უყუარდეს სოფელი ესე, არა არს სიყუარული მამისაჲ მის თანა
|
pataraia |
![]()
პოსტი
#358
|
![]() Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 42 რეგისტრ.: 6-March 09 წევრი № 6,608 ![]() |
მადლობელი დაგრჩებით თუ გაამარკვევთ...... მართლმადიდებლები ქანდაკებებს რატომ არ ვაკეთებთ როგორც კათოლიკეები ![]() უბრალოდ კაი მოქანდაკეები არ გვყავდნენ თავის დროზე, როგორც რომაელებს თუ.... ძამია, ქანდაკება მემგონი უკვე გაკერპებაა ხატისა, ანუ გამოსახულებისა ხო? მე ასე მგონია.. არ ვიცი. ![]() ერისკაცო: "ღვთისმშობელი რომ არ წამთ" რას ნიშნავს? ![]() სექტაში არ ვარ, მარა ერთი რამე კაი სექტის შექმნა მინდა, გავერთობოდი ცოტას ![]() აქ საუბარი იყო სამების ხატზე... რა თქმა უნდა ვეთანხმები აპოლოგეტ სიკვდილს... ეგ იდეა ამახინჯებს სამების იდეას და გამოდის რომ თურმე 3 ღმერთია და არა ერთი... მაგრამ ერთ რამეში გამარკვიეთ, ზუსტად როგორაა? როგორც საბელიანიზმი ქადაგებს თუ როგორც პირდაპირი მნიშნნელობით მაგ ხატშია ასახული? ![]() საბელიანიზმი რაღაა ?? ![]() -------------------- გავუფრთხილდეთ პატარებს..
|
KAIROS |
![]()
პოსტი
#359
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა საბელიანიზმი რაღაა ?? ლაშაბ.ის ნუ უსმენ, ეგ არაა მართლმადიდებელი და სამწუხაროდ თავადვე არ იცის საბოლოოდ ვინააა ![]() ![]() საბელიოსი, იყო ერეტიკოსი, რომელიც უარყოფდა სამებას და ფიქრობდა, რომ ღმერთი ერთი პირია- ერთი ჰიპოსტასი,(განსხვავებით ჩვენი რწმენისაგან სამპიროვანი ერთარსი, ნახე ზემოთ დამასკელი), და ამბობდა რომ სამი გამოვლინება აქვსო ამ ერთპიროვან ღმერთსო... დაგმობილ იქნა ეკლესიის მიერ ძალიან ადრევე 217 წელს... -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
pataraia |
![]()
პოსტი
#360
|
![]() Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 42 რეგისტრ.: 6-March 09 წევრი № 6,608 ![]() |
ლაშაბ.ის ნუ უსმენ, ეგ არაა მართლმადიდებელი და სამწუხაროდ თავადვე არ იცის საბოლოოდ ვინააა ![]() ![]() საბელიოსი, იყო ერეტიკოსი, რომელიც უარყოფდა სამებას და ფიქრობდა, რომ ღმერთი ერთი პირია- ერთი ჰიპოსტასი,(განსხვავებით ჩვენი რწმენისაგან სამპიროვანი ერთარსი, ნახე ზემოთ დამასკელი), და ამბობდა რომ სამი გამოვლინება აქვსო ამ ერთპიროვან ღმერთსო... დაგმობილ იქნა ეკლესიის მიერ ძალიან ადრევე 217 წელს... არაა მართლმადიდებელი და ნუა. თუ არ მოუსმინე და არ გაიგე რა აწუხებს ვერც დაეხმარები. მემგონი ლაშა ჩვენს წმინდანებს წმინდანებად არ ცნობს და სამებას როგორ დაიჯერებს. იქნება ჯერ წმინდანების დავაჯეროთ ![]() კაიროს მე აქ არ გედავები, მაინტერესებს ზუსტად როგორ წარმოიდგნენ და როგორ ხსნიან სამებას მართლმადიდებლები, არ შეიძლება ამაზე კამათის გარეშე მივიღო პასუხი? ვეღარ გავიგე, ყველა სხვადასხვას ამბობს... ![]() სამება ეკლესიის მიხედვით სამებას ნიშნავს. მამა ძე და სულიწმინდა არ გაგიგია? ![]() ![]() აბა რა უნდა გელაპარაკო გაგებაში არ ხარ ![]() ![]() ხომ არ გაგიხსნან თემა რომ ყველაფერი დაგიწერონ იქნებ მერე მიხვდეეე ![]() -------------------- გავუფრთხილდეთ პატარებს..
|
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 27th July 2025 - 04:29 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი