![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
athos |
![]()
პოსტი
#241
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
(რუსულად იმიტომ მოვიყვანე, რომ იოლია დაკოპირება, ვიცი შესაბამისი ინტერნეტ რესურსები.
თუ ქართული ვარიანტის მოყვანის აუცილებლობა გაჩნდება, ეგეც შესაძლებელია ცოტა მოგვიანებით). ლაოდიკიის კრების კანონები: 49. Не подобает в четыредесятницу приносити святый хлеб, разве токмо в субботу, и в день воскресный. 51. Не подобает в четыредесятницу дни рождения мучеников праздновати, но совершати память святых мучеников в субботы и в дни воскресные. -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
A.V.M |
![]()
პოსტი
#242
|
![]() მადლობა ამ ფორუმს! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 13,742 რეგისტრ.: 14-June 11 მდებარ.: ფორუმს გარეთ წევრი № 11,203 ![]() |
ვიცი ეგ კანონი და განმარტებებსაც გაცნობილი ვარ . (მილაშისას დავდებ , თუ მოვიძიებ ახლა) , მაგრამ არ ნიშნავს იმას ( ნუ ჩვენ ასე ვიქცევით ) , რომ მიცვალებულის სულის საოხად , შეკვეთილი წირვა არ ჩაარდეს მარხვის პერიოდში .
-------------------- აბა ჰე და აბა ჰო!
|
athos |
![]()
პოსტი
#243
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
ციტატა სპეციალურად ამ საკითხზე ( მარხვაში შეკვეთილი წირვის ჩატარება) , საუბარი მქონდა ლიტურგისტებთან (არ დავასახელებ , მაგრამ საქართველოში , ყველაზე უკეთ , ეს სფერო მათ იციან ), ერთმნიშვნელოვნად მითხრა ყველამ , რომ თუ დიდმარხვაში შესრულდებოდა იოანე ოქროპირის ამისწირვა , ამით ტრადიცია დაირღვეოდა მხოლოდ და არა კანონიკა . არ ვიცი რამდენად იციან ლიტურგიკა, მაგრამ კანონიკა არც ისე კარგად. ციტატა მაგრამ , საქართველოში , მეთორმეტე საუკუნემდე თუ სწორად მახსოვს , პირველშეწირულის ლიტურღიაც , ბასილი დიდის განწესებით აღესრულებოდა ხოლმე . არა მგონია სწორად გახსოვდეს, მაგრამ ნებისმიერ შემთხვევაში სანდო სამეცნიერო წყაროს თუ მოიტან კარგი იქნება. -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
A.V.M |
![]()
პოსტი
#244
|
![]() მადლობა ამ ფორუმს! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 13,742 რეგისტრ.: 14-June 11 მდებარ.: ფორუმს გარეთ წევრი № 11,203 ![]() |
athos
თამამად ვიტყვი რომ როგორც პრაქტიკული , ისე თეორიული კუთხით , ლიტურგიკა უმაღლეს დონეზე იციან საქართველოს კვალობაზე . უცხოეთში აქვთ გგანათლება მიღებული და წლების მანძილზე იქ მსახურობდნენ . რაც შეეხება კანონიკას , მაგას კანონიკური სამართლის ლექტორებთან გადავამოწმებ და რასაც მეტყვიან , დავდებ . athos ციტატა არა მგონია სწორად გახსოვდეს, მაგრამ ნებისმიერ შემთხვევაში სანდო სამეცნიერო წყაროს თუ მოიტან კარგი იქნება. ესაა ციტატა : ამას მოწმობს მე-12 საუკუნის ერთ-ერთი ხელნაწერი: „ჟამის წირვაჲ მარხვათა განახლებაჲ თქმული წმიდისა ბასილისი“. - See more at: http://www.orthodoxy.ge/sakhli/pirvelshets...h.ABK1Vx3Q.dpuf გაბიძაშვილის წიგნი თუ ვნახე სემინარიაში , იქ ეწერება თავად წყარო და დავდებ . -------------------- აბა ჰე და აბა ჰო!
|
athos |
![]()
პოსტი
#245
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
შენი აზრით 40 დღემდე მიცვალებულის მოხსენება კანონიკაა და იოანე ოქროპირის წირვის მარხვაში ჩატარება ტრადიცია?
რა არის საერთოდ შეკვეთილი წირვა? ეგ უფრო ტრადიცია არ არის? მიიტანოს ადამიანმა შაბათის მიცვალებულთა მსახურებაზე სეფისკვერი და საბარძიმე ღვინო, ზეთი კანდელებისთვის და შესაწირი, და სთხოვოს თავისი მიცვალებულის მოხსენება. -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
A.V.M |
![]()
პოსტი
#246
|
![]() მადლობა ამ ფორუმს! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 13,742 რეგისტრ.: 14-June 11 მდებარ.: ფორუმს გარეთ წევრი № 11,203 ![]() |
მოკლედ . კანონისტთანაც გადავამოწმე ( რა თქმა უნდა უცხოეთსი განათლება მიღებულის) , რომელიც მეუბნევა ,რომ კანონიკური კუთხით არ შეიძლება , რადგან ამა და ამ კანონების საფუძველზე , იკრძალება .
ეს კანონისტების აზრია . ლიტურგისტებისა მოგახსენეთ . ხოდა ახლა თავად გადაწყვიტეთ , ვის დაუჯერებთ ... -------------------- აბა ჰე და აბა ჰო!
|
athos |
![]()
პოსტი
#247
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
A.V.M
ციტატა ლიტურგისტებისა მოგახსენეთ . ხოდა ახლა თავად გადაწყვიტეთ , ვის დაუჯერებთ ... შენი აზრით ლიტურგიკა და კანონიკა ერთმანეთთან თანხმობაში უნდა იყოს თუ არა? ![]() ლიტურგისტები რის საფუძველზე ამტკიცებდნენ რომ შესაძლებელია? (სავარაუდოდ, ეს მათი კერძო აზრია) ეჰ... რა მინდოდა ამ მარხვაში ფორუმზე... წავედი. -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
A.V.M |
![]()
პოსტი
#248
|
![]() მადლობა ამ ფორუმს! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 13,742 რეგისტრ.: 14-June 11 მდებარ.: ფორუმს გარეთ წევრი № 11,203 ![]() |
ციტატა შენი აზრით ლიტურგიკა და კანონიკა ერთმანეთთან თანხმობაში უნდა იყოს თუ არა? რა უნდა იყოს ერთია და პრაქტიკაში როგორაა მეორე . ბევრი ლიტურგიკული ნიუანსის დასახელება შემიძლია , რომელიც არც ტრადიციაში იყო , არც კანონიკაშI , მაგრამ პრაქტიკაში სრულდება და სრულდებოდა . აქედან გამომდინარე , თუ დასდებიან ქართველი ლიტურგისტები , კანონისტებთან ერთად და გადაწყვეტენ ამ საკითხს , კარგი იქნება . იქამდე კი ეს ორი აზრი ფიგურრებს , გვინდა ეს თუ არა . პირადად მე მივესალმები , თუკი მოგვარდება ერთხელ და სამუდამოდ , საქართველოს ეკლესიაში ეს და სხვა სახის გაურკვევლობები . -------------------- აბა ჰე და აბა ჰო!
|
athos |
![]()
პოსტი
#249
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
A.V.M
ციტატა აქედან გამომდინარე , თუ დასდებიან ქართველი ლიტურგისტები , კანონისტებთან ერთად და გადაწყვეტენ ამ საკითხს , კარგი იქნება . იქამდე კი ეს ორი აზრი ფიგურრებს , გვინდა ეს თუ არა . პირადად მე მივესალმები , თუკი მოგვარდება ერთხელ და სამუდამოდ , საქართველოს ეკლესიაში ეს და სხვა სახის გაურკვევლობები . გურამ, არ ვფიქრობ რომ ეს საკითხი დიდ მსჯელობას და განსაკუთრებული გადაწყვეტილების მიღებას მოითხოვს. მსგავსი გაურკვევლობა პირველშეწირულთან დაკავშირებით საქართველოს ეკლესიის გარდა არსად შემხვედრია (თუ ვცდები, მადლობელი ვიქნები თუ მიმითითებ). საკამათო საკითხად თუ ითვლებოდა ეგეც არ ვიცოდი. რაც შეეხება ციტატა ამას მოწმობს მე-12 საუკუნის ერთ-ერთი ხელნაწერი: „ჟამის წირვაჲ მარხვათა განახლებაჲ თქმული წმიდისა ბასილისი“. ეს ატრიბუციის საკითხია და არა განსხვავებული განწესების. -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
sopo... |
![]()
პოსტი
#250
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 808 რეგისტრ.: 21-August 08 წევრი № 5,502 ![]() |
A.V.M შენი აზრით ლიტურგიკა და კანონიკა ერთმანეთთან თანხმობაში უნდა იყოს თუ არა? ![]() ლიტურგისტები რის საფუძველზე ამტკიცებდნენ რომ შესაძლებელია? (სავარაუდოდ, ეს მათი კერძო აზრია) ეჰ... რა მინდოდა ამ მარხვაში ფორუმზე... წავედი. athos კიდევ კაი შემოიხედე ფორუმზე , ისედაც სიგიჟის ზღვარზე ვარ ,(( თან ეს გაურკვევლობაც რომ ვერ გავაკეთო როგორც საჭიროა, ანუ თავიდან მე დავსვი ეგ კითხვა, მარტო ინფორმაციისთვის არა შეკვეთა მინდოდა მაპატიე მარტო შაბათს შეიძლება ხო წირვა მაგრამ ამ შაბათებსაც კერძო შეკვეთა მაინც არა ? ეს შეკვეთა ტრადიციაა? ანუ ხომ ამბობენ რომ ძალიან მნიშვნელოვანია AVM მადლობა ანუ კანონიკური კუთხით იკრძალება ? ანუ შაბათსაც? თიტქოს მარტო ის იყო თემა რომ შაბათს შეიძლება მხოლოდ წირვა, შაბათზე ვეღარ მივხვდი მაპატიეთ ვწვრილმანდები ისე ჩანს, მარა ამ წვრილმანზე მნიშვნელოვანი ჩემს ცხოვრებაში მეტი აღრაფერია (( |
athos |
![]()
პოსტი
#251
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
ციტატა მაპატიე მარტო შაბათს შეიძლება ხო წირვა მაგრამ ამ შაბათებსაც კერძო შეკვეთა მაინც არა ? ეს შეკვეთა ტრადიციაა? ანუ ხომ ამბობენ რომ ძალიან მნიშვნელოვანია შაბათს შეიძლება, მაგრამ დიდი მარხვის ყოველ შაბათს ისედაც არის მსახურება ტაძრებში (შეიძლება ისეთიც მოიძებნოს, სადაც შაბათის მსახურებები არ ტარდება და მაშინ შეიძლება შეკვეთილის ჩატარება) 2-ტრაპეზიანი ტაძარი ასევე შეიძლება იყოს გამოსავალი. ან კონკრეტულმა მოძღვარმა ჩაატაროს შაბათის მსახურება, როგორც შეკვეთილი. ციტატა ეს შეკვეთა ტრადიციაა? ანუ ხომ ამბობენ რომ ძალიან მნიშვნელოვანია მნიშვნელოვანია, მაგრამ თუ 40 დღის განმავლობაში არ ხერხდება, შეიძლება მოგვიანებითაც. თომას კვირის მერე შეიძლება. (სულთმოფენასთან დაკავშირებით გადააჭარბეს). ბევრ ტაძარში დიდი მარხვის განმავლობაში ყოველდღიური პანაშვიდები ტარდება და იქაც შეიძლება ჩაწერა. აქაც დაწერე სახელი. -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
A.V.M |
![]()
პოსტი
#252
|
![]() მადლობა ამ ფორუმს! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 13,742 რეგისტრ.: 14-June 11 მდებარ.: ფორუმს გარეთ წევრი № 11,203 ![]() |
athos
ციტატა მსგავსი გაურკვევლობა პირველშეწირულთან დაკავშირებით საქართველოს ეკლესიის გარდა არსად შემხვედრია (თუ ვცდები, მადლობელი ვიქნები თუ მიმითითებ). საკამათო საკითხად თუ ითვლებოდა ეგეც არ ვიცოდი. რა ვქნათ , ფაქტია რომ საქართველოს ეკლესიაში არაა გარკვეული ეს საკითხი . sopo... ამხელა სჯა-ბაასის შემდეგ , ასეთ დასკვნს გთავაზობთ : ![]() გამოიღო შედეგი ამხელა საუბრებმა თუ არა ? ![]() -------------------- აბა ჰე და აბა ჰო!
|
sopo... |
![]()
პოსტი
#253
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 808 რეგისტრ.: 21-August 08 წევრი № 5,502 ![]() |
athos რა ვქნათ , ფაქტია რომ საქართველოს ეკლესიაში არაა გარკვეული ეს საკითხი . sopo... ამხელა სჯა-ბაასის შემდეგ , ასეთ დასკვნს გთავაზობთ : ![]() გამოიღო შედეგი ამხელა საუბრებმა თუ არა ? ![]() AVM კიკი მეც მაგას ვფიქრობდი სანამ დაწერდი , სამივე შაბათს შევუკვეთავ სიონში, სამება რადგან გადაჭედილია .. მადლობთ შაბათს შეიძლება, მაგრამ დიდი მარხვის ყოველ შაბათს ისედაც არის მსახურება ტაძრებში (შეიძლება ისეთიც მოიძებნოს, სადაც შაბათის მსახურებები არ ტარდება და მაშინ შეიძლება შეკვეთილის ჩატარება) 2-ტრაპეზიანი ტაძარი ასევე შეიძლება იყოს გამოსავალი. ან კონკრეტულმა მოძღვარმა ჩაატაროს შაბათის მსახურება, როგორც შეკვეთილი. მნიშვნელოვანია, მაგრამ თუ 40 დღის განმავლობაში არ ხერხდება, შეიძლება მოგვიანებითაც. თომას კვირის მერე შეიძლება. (სულთმოფენასთან დაკავშირებით გადააჭარბეს). ბევრ ტაძარში დიდი მარხვის განმავლობაში ყოველდღიური პანაშვიდები ტარდება და იქაც შეიძლება ჩაწერა. აქაც დაწერე სახელი. athos ოც ტაძარში დაახლოებით დავტოვე სახელი 40დღიანი მოსახსენებელი მოძღვრებთან, ზოგან მითხრეს ყოველდღე ილოცებენო 40 დღე, ზოგან ყოველდღე პანაშვიდები იქნებაო, მიცვალებულთა შაბათებსაც მოიხსენება, ერთმა ტაძრის წიგნში ჩაწერა და სანამ ტაძარი იარსებებსო.. ფსალმუნების ჯგუფიც გააკეთეს მეგობრებმა ოცი კანონისთვის..მე პირად ლოცვვებში თავისთავად, ჩემი ლოცვების შესმენის იმედი არ მაქვს დიდად და(( უფრო ამიტომ , თქვენც თუ გაგახსენდებათ პირად ლოცვებში ეს თვე რომ მოიხსენოთ სანდრო, უსაზღვროდ მადლიერი ვიქნები,.. ან თუ რამე გაგახსენდათ კიდევ რომ შეიძლება გავაკეთო.. დიდი მადლობა.. უფალმა ათასმაგად გადაგიხადოთ სიკეთე.. |
A.V.M |
![]()
პოსტი
#254
|
![]() მადლობა ამ ფორუმს! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 13,742 რეგისტრ.: 14-June 11 მდებარ.: ფორუმს გარეთ წევრი № 11,203 ![]() |
ციტატა თქვენც თუ გაგახსენდებათ პირად ლოცვებში ეს თვე რომ მოიხსენოთ სანდრო -------------------- აბა ჰე და აბა ჰო!
|
athos |
![]()
პოსტი
#255
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
A.V.M
გურამ, შეიძლება ცოტა უხეშად ჩავერთე ამ თემაში, მაგრამ ისეთი დარწმუნებით ამტკიცებდი რომ შესაძლებელია იოანე ოქროპირის ლიტურგიის ჩატარება დიდი მარხვის სადაგ დღეებში, მეგონა არაფერი იცოდი კანონიკური აკრძალვის შესახებ. მეორეს მხრივ გამიკვირდა, როცა გავიგე რომ იცოდი. ყოველთვის მოზომილი და აზრიანი პოსტები გაქვს და ვფიქრობ თუ იცი რომ მსგავსი აკრძალვა არსებობს, რომც არ ეთანხმებოდე, ჯობია მაინც მიანიშნო. ისე, მაინტერესებს, რა არგუმენტები აქვთ შენს ნაცნობ ლიტურგისტებს? (ის რომ სადღაც მიიღეს განათლება, არგუმენტი არ არის). -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
A.V.M |
![]()
პოსტი
#256
|
![]() მადლობა ამ ფორუმს! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 13,742 რეგისტრ.: 14-June 11 მდებარ.: ფორუმს გარეთ წევრი № 11,203 ![]() |
athos
ციტატა ვფიქრობ თუ იცი რომ მსგავსი აკრძალვა არსებობს, რომც არ ეთანხმებოდე, ჯობია მაინც მიანიშნო. სჯულისკანონში მრავალი სახის აკრძალვა არსებობს , და ხშირად ( შეიძლება ცუდია , მაგრამ რეალობაა) , რომ პრაქტიკაში , ეს აკრძალვები არ სრულდება და გამომდინარე იქიდან , რომ იოანე ოქროპირის მსახურება სრულდება დღეს ქართულ ეკლესიაში დიდმარხვის დროს ( შეიძლება საერთოდ არ მომწონს ეს , მაგრამ ფაქტია) და ისიც ფაქტია , რომ არანაირი სანქცია ან სხვა სახის ღონისძიება , არ ყოფილა მიმართული მის ,,წინააღმდეგ'' , მაძლევს საშუალებას რომ ღიად გამოვთქვა ჩემი აზრი . ციტატა ისე, მაინტერესებს, რა არგუმენტები აქვთ შენს ნაცნობ ლიტურგისტებს? პრაქტიკული მხარე , როგორც საქართველოს , ისე საზღვარგარეთის ეკლესიებში . ( თუმცა , ყველა აღნიშნავს ,რომ უმჯობესი იქნება თუ მარხვაში არ ჩატარდება ეს მსახურება , მაგრამ ვინაიდან და რადგანაც , საქართველოს ეკლესიას არ გაუკეთებია კონკრეტული სანქცია ,დასკვნა თუ განცხადება ამ საკითხის შესახებ , არ ,,უარყოფენ'' მისი ჩატარების შესაძლებლობას ) . -------------------- აბა ჰე და აბა ჰო!
|
athos |
![]()
პოსტი
#257
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
A.V.M
ციტატა გამომდინარე იქიდან , რომ იოანე ოქროპირის მსახურება სრულდება დღეს ქართულ ეკლესიაში დიდმარხვის დროს 20 წელია ეკლესიის მრევლი ვარ და პირველად გავიგე. არასდროს შევსწრებივარ. რა აუცილებლობას ხედავენ მღვდლები, რომლებიც მას ატარებენ, რომ მაინდამაინც დიდი მარხვის სადაგ დღეებში ჩაატარონ? ციტატა სჯულისკანონში მრავალი სახის აკრძალვა არსებობს , და ხშირად ( შეიძლება ცუდია , მაგრამ რეალობაა) , რომ პრაქტიკაში , ეს აკრძალვები არ სრულდება ეს ნიშნავს, რომ თუ ერთი კანონის დარღვევა შეიძლება, ყველასი შეიძლება? ციტატა ისე საზღვარგარეთის ეკლესიებში . კონკრეტულად რომელში? შენ თვითონ თვლი რომ დასაშვებია? რატომ? -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
A.V.M |
![]()
პოსტი
#258
|
![]() მადლობა ამ ფორუმს! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 13,742 რეგისტრ.: 14-June 11 მდებარ.: ფორუმს გარეთ წევრი № 11,203 ![]() |
athos
ციტატა რა აუცილებლობას ხედავენ მღვდლები, რომლებიც მას ატარებენ, რომ მაინდამაინც დიდი მარხვის სადაგ დღეებში ჩაატარონ? ვერ გეტყვი . არ შევკითხივარ . ციტატა ეს ნიშნავს, რომ თუ ერთი კანონის დარღვევა შეიძლება, ყველასი შეიძლება? ვერ დაგეთანხმები . ( ამ შემთხვევას არ ვგულისხმობ) . ფაქტია , რომ დღეს , სჯულისკანონში უფრო მეტი იკონომიაა და არა აკრიბია . რა თქმა უნდა , იკონომია არასდროს აუქმებს აკრიბიას , მაგრამ პრაქტიკაში გამოიყენება . ციტატა კონკრეტულად რომელში? ერთ-ერთი მათგანი , საბერძნეთში იყო შესწრებული , მეორე რუსეთში თუ არ ვცდები . ციტატა 20 წელია ეკლესიის მრევლი ვარ და პირველად გავიგე. არასდროს შევსწრებივარ. ამ მარხვაშიც ვიცი , სასულიერო პირი , რომელმაც ჩაატარა . სწორად გამიგე ეკა , არ ვამბობ რომ ეს ტრადიცია უნდა დავნერგოთ ან დავაკანონოთ , უბრალოდ , რადგან არაერთი მაგალითია მისი შესრულებისა და ეკლესიას კი ოფიციალური მოქმედება არ გაუკეთებია მისი ალაგმვის შესახებ , მაძლევს საშუალებას , რომ ძალიან კატეგორიული არ ვიყო . -------------------- აბა ჰე და აბა ჰო!
|
athos |
![]()
პოსტი
#259
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
ციტატა ფაქტია , რომ დღეს , სჯულისკანონში უფრო მეტი იკონომიაა და არა აკრიბია . რა თქმა უნდა , იკონომია არასდროს აუქმებს აკრიბიას , მაგრამ პრაქტიკაში გამოიყენება . გურამ, იკონომია ისეთ საკითხებთან დაკავშირებით ხდება, როცა გასათვალისწინებელია ადამიანის უძლური ბუნება, ან შეცვლილი რეალობა. კონკრეტულად ამ შემთხვევასთან დაკავშირებით, რატომ არის იკონომიის აუცილებლობა, თუ ეკლესიის დევნა არ არის, სადმე მიყრუებულ ადგილას ვინმე არ კვდება და ა.შ? -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
A.V.M |
![]()
პოსტი
#260
|
![]() მადლობა ამ ფორუმს! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 13,742 რეგისტრ.: 14-June 11 მდებარ.: ფორუმს გარეთ წევრი № 11,203 ![]() |
athos
ციტატა კონკრეტულად ამ შემთხვევასთან დაკავშირებით, რატომ არის იკონომიის აუცილებლობა, თუ ეკლესიის დევნა არ არის, სადმე მიყრუებულ ადგილას ვინმე არ კვდება და ა.შ? არ ვიცი . შესაძლებელია , ამ შემთხვევათა 99%-ში არცაა აუცილებელი იკონომიის აუცილებლობა . -------------------- აბა ჰე და აბა ჰო!
|
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 17th June 2025 - 02:48 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი