IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

28 გვერდი V « < 11 12 13 14 15 > »   
Reply to this topicStart new topic
> საღმრთო ლიტურგია, ყველაფერი წირვის შესახებ
athos
პოსტი Mar 7 2014, 10:07 PM
პოსტი #241


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



(რუსულად იმიტომ მოვიყვანე, რომ იოლია დაკოპირება, ვიცი შესაბამისი ინტერნეტ რესურსები.
თუ ქართული ვარიანტის მოყვანის აუცილებლობა გაჩნდება, ეგეც შესაძლებელია ცოტა მოგვიანებით).


ლაოდიკიის კრების კანონები:

49. Не подобает в четыредесятницу приносити святый хлеб, разве токмо в субботу, и в день воскресный.

51. Не подобает в четыредесятницу дни рождения мучеников праздновати, но совершати память святых мучеников в субботы и в дни воскресные.



--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Mar 7 2014, 10:08 PM
პოსტი #242


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



ვიცი ეგ კანონი და განმარტებებსაც გაცნობილი ვარ . (მილაშისას დავდებ , თუ მოვიძიებ ახლა) , მაგრამ არ ნიშნავს იმას ( ნუ ჩვენ ასე ვიქცევით ) , რომ მიცვალებულის სულის საოხად , შეკვეთილი წირვა არ ჩაარდეს მარხვის პერიოდში .


--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Mar 7 2014, 10:11 PM
პოსტი #243


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ციტატა
სპეციალურად ამ საკითხზე ( მარხვაში შეკვეთილი წირვის ჩატარება) , საუბარი მქონდა ლიტურგისტებთან (არ დავასახელებ , მაგრამ საქართველოში , ყველაზე უკეთ , ეს სფერო მათ იციან ), ერთმნიშვნელოვნად მითხრა ყველამ , რომ თუ დიდმარხვაში შესრულდებოდა იოანე ოქროპირის ამისწირვა , ამით ტრადიცია დაირღვეოდა მხოლოდ და არა კანონიკა .


არ ვიცი რამდენად იციან ლიტურგიკა, მაგრამ კანონიკა არც ისე კარგად.

ციტატა
მაგრამ , საქართველოში , მეთორმეტე საუკუნემდე თუ სწორად მახსოვს , პირველშეწირულის ლიტურღიაც , ბასილი დიდის განწესებით აღესრულებოდა ხოლმე .

არა მგონია სწორად გახსოვდეს, მაგრამ ნებისმიერ შემთხვევაში სანდო სამეცნიერო წყაროს თუ მოიტან კარგი იქნება.


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Mar 7 2014, 10:14 PM
პოსტი #244


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



athos
თამამად ვიტყვი რომ როგორც პრაქტიკული , ისე თეორიული კუთხით , ლიტურგიკა უმაღლეს დონეზე იციან საქართველოს კვალობაზე . უცხოეთში აქვთ გგანათლება მიღებული და წლების მანძილზე იქ მსახურობდნენ . რაც შეეხება კანონიკას , მაგას კანონიკური სამართლის ლექტორებთან გადავამოწმებ და რასაც მეტყვიან , დავდებ .

athos
ციტატა
არა მგონია სწორად გახსოვდეს, მაგრამ ნებისმიერ შემთხვევაში სანდო სამეცნიერო წყაროს თუ მოიტან კარგი იქნება.

ესაა ციტატა :
ამას მოწმობს მე-12 საუკუნის ერთ-ერთი ხელნაწერი: „ჟამის წირვაჲ მარხვათა განახლებაჲ თქმული წმიდისა ბასილისი“. - See more at: http://www.orthodoxy.ge/sakhli/pirvelshets...h.ABK1Vx3Q.dpuf

გაბიძაშვილის წიგნი თუ ვნახე სემინარიაში , იქ ეწერება თავად წყარო და დავდებ .


--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Mar 7 2014, 10:14 PM
პოსტი #245


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



შენი აზრით 40 დღემდე მიცვალებულის მოხსენება კანონიკაა და იოანე ოქროპირის წირვის მარხვაში ჩატარება ტრადიცია?

რა არის საერთოდ შეკვეთილი წირვა? ეგ უფრო ტრადიცია არ არის?
მიიტანოს ადამიანმა შაბათის მიცვალებულთა მსახურებაზე სეფისკვერი და საბარძიმე ღვინო, ზეთი კანდელებისთვის და შესაწირი, და სთხოვოს თავისი მიცვალებულის მოხსენება.


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Mar 7 2014, 10:22 PM
პოსტი #246


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



მოკლედ . კანონისტთანაც გადავამოწმე ( რა თქმა უნდა უცხოეთსი განათლება მიღებულის) , რომელიც მეუბნევა ,რომ კანონიკური კუთხით არ შეიძლება , რადგან ამა და ამ კანონების საფუძველზე , იკრძალება .
ეს კანონისტების აზრია .

ლიტურგისტებისა მოგახსენეთ . ხოდა ახლა თავად გადაწყვიტეთ , ვის დაუჯერებთ ...


--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Mar 7 2014, 10:25 PM
პოსტი #247


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



A.V.M
ციტატა
ლიტურგისტებისა მოგახსენეთ . ხოდა ახლა თავად გადაწყვიტეთ , ვის დაუჯერებთ ...

შენი აზრით ლიტურგიკა და კანონიკა ერთმანეთთან თანხმობაში უნდა იყოს თუ არა? smile.gif

ლიტურგისტები რის საფუძველზე ამტკიცებდნენ რომ შესაძლებელია?
(სავარაუდოდ, ეს მათი კერძო აზრია)

ეჰ... რა მინდოდა ამ მარხვაში ფორუმზე...
წავედი.


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Mar 7 2014, 10:40 PM
პოსტი #248


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



ციტატა
შენი აზრით ლიტურგიკა და კანონიკა ერთმანეთთან თანხმობაში უნდა იყოს თუ არა?

რა უნდა იყოს ერთია და პრაქტიკაში როგორაა მეორე . ბევრი ლიტურგიკული ნიუანსის დასახელება შემიძლია , რომელიც არც ტრადიციაში იყო , არც კანონიკაშI , მაგრამ პრაქტიკაში სრულდება და სრულდებოდა . აქედან გამომდინარე , თუ დასდებიან ქართველი ლიტურგისტები , კანონისტებთან ერთად და გადაწყვეტენ ამ საკითხს , კარგი იქნება . იქამდე კი ეს ორი აზრი ფიგურრებს , გვინდა ეს თუ არა . პირადად მე მივესალმები , თუკი მოგვარდება ერთხელ და სამუდამოდ , საქართველოს ეკლესიაში ეს და სხვა სახის გაურკვევლობები .



--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Mar 7 2014, 10:59 PM
პოსტი #249


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



A.V.M
ციტატა
აქედან გამომდინარე , თუ დასდებიან ქართველი ლიტურგისტები , კანონისტებთან ერთად და გადაწყვეტენ ამ საკითხს , კარგი იქნება . იქამდე კი ეს ორი აზრი ფიგურრებს , გვინდა ეს თუ არა . პირადად მე მივესალმები , თუკი მოგვარდება ერთხელ და სამუდამოდ , საქართველოს ეკლესიაში ეს და სხვა სახის გაურკვევლობები .

გურამ, არ ვფიქრობ რომ ეს საკითხი დიდ მსჯელობას და განსაკუთრებული გადაწყვეტილების მიღებას მოითხოვს.
მსგავსი გაურკვევლობა პირველშეწირულთან დაკავშირებით საქართველოს ეკლესიის გარდა არსად შემხვედრია (თუ ვცდები, მადლობელი ვიქნები თუ მიმითითებ).
საკამათო საკითხად თუ ითვლებოდა ეგეც არ ვიცოდი.

რაც შეეხება
ციტატა
ამას მოწმობს მე-12 საუკუნის ერთ-ერთი ხელნაწერი: „ჟამის წირვაჲ მარხვათა განახლებაჲ თქმული წმიდისა ბასილისი“.

ეს ატრიბუციის საკითხია და არა განსხვავებული განწესების.


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
sopo...
პოსტი Mar 7 2014, 10:59 PM
პოსტი #250


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 808
რეგისტრ.: 21-August 08
წევრი № 5,502



ციტატა(athos @ Mar 7 2014, 10:25 PM) *

A.V.M

შენი აზრით ლიტურგიკა და კანონიკა ერთმანეთთან თანხმობაში უნდა იყოს თუ არა? smile.gif

ლიტურგისტები რის საფუძველზე ამტკიცებდნენ რომ შესაძლებელია?
(სავარაუდოდ, ეს მათი კერძო აზრია)

ეჰ... რა მინდოდა ამ მარხვაში ფორუმზე...
წავედი.

athos
კიდევ კაი შემოიხედე ფორუმზე ,
ისედაც სიგიჟის ზღვარზე ვარ ,(( თან ეს გაურკვევლობაც რომ ვერ გავაკეთო როგორც საჭიროა,
ანუ თავიდან მე დავსვი ეგ კითხვა, მარტო ინფორმაციისთვის არა შეკვეთა მინდოდა
მაპატიე მარტო შაბათს შეიძლება ხო წირვა მაგრამ ამ შაბათებსაც კერძო შეკვეთა მაინც არა ?
ეს შეკვეთა ტრადიციაა? ანუ ხომ ამბობენ რომ ძალიან მნიშვნელოვანია


AVM
მადლობა
ანუ კანონიკური კუთხით იკრძალება ? ანუ შაბათსაც?
თიტქოს მარტო ის იყო თემა რომ შაბათს შეიძლება მხოლოდ წირვა, შაბათზე ვეღარ მივხვდი



მაპატიეთ ვწვრილმანდები ისე ჩანს, მარა ამ წვრილმანზე მნიშვნელოვანი ჩემს ცხოვრებაში მეტი აღრაფერია ((
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Mar 7 2014, 11:19 PM
პოსტი #251


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ციტატა
მაპატიე მარტო შაბათს შეიძლება ხო წირვა მაგრამ ამ შაბათებსაც კერძო შეკვეთა მაინც არა ?
ეს შეკვეთა ტრადიციაა? ანუ ხომ ამბობენ რომ ძალიან მნიშვნელოვანია

შაბათს შეიძლება, მაგრამ დიდი მარხვის ყოველ შაბათს ისედაც არის მსახურება ტაძრებში (შეიძლება ისეთიც მოიძებნოს, სადაც შაბათის მსახურებები არ ტარდება და მაშინ შეიძლება შეკვეთილის ჩატარება)
2-ტრაპეზიანი ტაძარი ასევე შეიძლება იყოს გამოსავალი.
ან კონკრეტულმა მოძღვარმა ჩაატაროს შაბათის მსახურება, როგორც შეკვეთილი.


ციტატა
ეს შეკვეთა ტრადიციაა? ანუ ხომ ამბობენ რომ ძალიან მნიშვნელოვანია


მნიშვნელოვანია, მაგრამ თუ 40 დღის განმავლობაში არ ხერხდება, შეიძლება მოგვიანებითაც.
თომას კვირის მერე შეიძლება.
(სულთმოფენასთან დაკავშირებით გადააჭარბეს).

ბევრ ტაძარში დიდი მარხვის განმავლობაში ყოველდღიური პანაშვიდები ტარდება და იქაც შეიძლება ჩაწერა.

აქაც დაწერე სახელი.


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Mar 8 2014, 02:12 AM
პოსტი #252


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



athos
ციტატა
მსგავსი გაურკვევლობა პირველშეწირულთან დაკავშირებით საქართველოს ეკლესიის გარდა არსად შემხვედრია (თუ ვცდები, მადლობელი ვიქნები თუ მიმითითებ).
საკამათო საკითხად თუ ითვლებოდა ეგეც არ ვიცოდი.

რა ვქნათ , ფაქტია რომ საქართველოს ეკლესიაში არაა გარკვეული ეს საკითხი .
sopo...
ამხელა სჯა-ბაასის შემდეგ , ასეთ დასკვნს გთავაზობთ : biggrin.gif კანონიკურად , მიუღებელია დიდმარხვის პერიოდის სადაგ დღეებში , შეკვეთილი წირვის ჩატარება . თუმცა , ლიტურგისტთა და სასულიერო პირთა ნაწილი , მაინც აღარსრულებს მას . აქედან გამომდინარე , ყველაზე ოპტიმალური გამოსავალი იქნება , თუ შეკვეთილ წირვას ჩაატარებინებ მღვდელს , შაბათ დღეს , (ანუ მაშIნ , როდესაც კანონიკურად დაშვებულია იოანე ოქროპირის წირვის ჩატარება) , ისეთ ტაძარში , სადაც არის მინიმუმ 2 ტრაპეზი .

გამოიღო შედეგი ამხელა საუბრებმა თუ არა ? biggrin.gif


--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
sopo...
პოსტი Mar 8 2014, 09:11 AM
პოსტი #253


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 808
რეგისტრ.: 21-August 08
წევრი № 5,502



ციტატა(A.V.M @ Mar 8 2014, 02:12 AM) *

athos

რა ვქნათ , ფაქტია რომ საქართველოს ეკლესიაში არაა გარკვეული ეს საკითხი .
sopo...
ამხელა სჯა-ბაასის შემდეგ , ასეთ დასკვნს გთავაზობთ : biggrin.gif კანონიკურად , მიუღებელია დიდმარხვის პერიოდის სადაგ დღეებში , შეკვეთილი წირვის ჩატარება . თუმცა , ლიტურგისტთა და სასულიერო პირთა ნაწილი , მაინც აღარსრულებს მას . აქედან გამომდინარე , ყველაზე ოპტიმალური გამოსავალი იქნება , თუ შეკვეთილ წირვას ჩაატარებინებ მღვდელს , შაბათ დღეს , (ანუ მაშIნ , როდესაც კანონიკურად დაშვებულია იოანე ოქროპირის წირვის ჩატარება) , ისეთ ტაძარში , სადაც არის მინიმუმ 2 ტრაპეზი .

გამოიღო შედეგი ამხელა საუბრებმა თუ არა ? biggrin.gif

AVM
კიკი მეც მაგას ვფიქრობდი სანამ დაწერდი , სამივე შაბათს შევუკვეთავ სიონში, სამება რადგან გადაჭედილია .. მადლობთ

ციტატა(athos @ Mar 7 2014, 11:19 PM) *

შაბათს შეიძლება, მაგრამ დიდი მარხვის ყოველ შაბათს ისედაც არის მსახურება ტაძრებში (შეიძლება ისეთიც მოიძებნოს, სადაც შაბათის მსახურებები არ ტარდება და მაშინ შეიძლება შეკვეთილის ჩატარება)
2-ტრაპეზიანი ტაძარი ასევე შეიძლება იყოს გამოსავალი.
ან კონკრეტულმა მოძღვარმა ჩაატაროს შაბათის მსახურება, როგორც შეკვეთილი.
მნიშვნელოვანია, მაგრამ თუ 40 დღის განმავლობაში არ ხერხდება, შეიძლება მოგვიანებითაც.
თომას კვირის მერე შეიძლება.
(სულთმოფენასთან დაკავშირებით გადააჭარბეს).

ბევრ ტაძარში დიდი მარხვის განმავლობაში ყოველდღიური პანაშვიდები ტარდება და იქაც შეიძლება ჩაწერა.

აქაც დაწერე სახელი.


athos
ოც ტაძარში დაახლოებით დავტოვე სახელი 40დღიანი მოსახსენებელი მოძღვრებთან, ზოგან მითხრეს ყოველდღე ილოცებენო 40 დღე, ზოგან ყოველდღე პანაშვიდები იქნებაო, მიცვალებულთა შაბათებსაც მოიხსენება, ერთმა ტაძრის წიგნში ჩაწერა და სანამ ტაძარი იარსებებსო.. ფსალმუნების ჯგუფიც გააკეთეს მეგობრებმა ოცი კანონისთვის..მე პირად ლოცვვებში თავისთავად, ჩემი ლოცვების შესმენის იმედი არ მაქვს დიდად და(( უფრო ამიტომ ,

თქვენც თუ გაგახსენდებათ პირად ლოცვებში ეს თვე რომ მოიხსენოთ სანდრო, უსაზღვროდ მადლიერი ვიქნები,..
ან თუ რამე გაგახსენდათ კიდევ რომ შეიძლება გავაკეთო..
დიდი მადლობა.. უფალმა ათასმაგად გადაგიხადოთ სიკეთე..
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Mar 8 2014, 01:05 PM
პოსტი #254


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



ციტატა
თქვენც თუ გაგახსენდებათ პირად ლოცვებში ეს თვე რომ მოიხსენოთ სანდრო



--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Mar 16 2014, 08:53 PM
პოსტი #255


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



A.V.M

გურამ, შეიძლება ცოტა უხეშად ჩავერთე ამ თემაში, მაგრამ ისეთი დარწმუნებით ამტკიცებდი რომ შესაძლებელია იოანე ოქროპირის ლიტურგიის ჩატარება დიდი მარხვის სადაგ დღეებში, მეგონა არაფერი იცოდი კანონიკური აკრძალვის შესახებ.

მეორეს მხრივ გამიკვირდა, როცა გავიგე რომ იცოდი. ყოველთვის მოზომილი და აზრიანი პოსტები გაქვს და ვფიქრობ თუ იცი რომ მსგავსი აკრძალვა არსებობს, რომც არ ეთანხმებოდე, ჯობია მაინც მიანიშნო.

ისე, მაინტერესებს, რა არგუმენტები აქვთ შენს ნაცნობ ლიტურგისტებს?
(ის რომ სადღაც მიიღეს განათლება, არგუმენტი არ არის).


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Mar 17 2014, 12:43 AM
პოსტი #256


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



athos
ციტატა
ვფიქრობ თუ იცი რომ მსგავსი აკრძალვა არსებობს, რომც არ ეთანხმებოდე, ჯობია მაინც მიანიშნო.

სჯულისკანონში მრავალი სახის აკრძალვა არსებობს , და ხშირად ( შეიძლება ცუდია , მაგრამ რეალობაა) , რომ პრაქტიკაში , ეს აკრძალვები არ სრულდება და გამომდინარე იქიდან , რომ იოანე ოქროპირის მსახურება სრულდება დღეს ქართულ ეკლესიაში დიდმარხვის დროს ( შეიძლება საერთოდ არ მომწონს ეს , მაგრამ ფაქტია) და ისიც ფაქტია , რომ არანაირი სანქცია ან სხვა სახის ღონისძიება , არ ყოფილა მიმართული მის ,,წინააღმდეგ'' , მაძლევს საშუალებას რომ ღიად გამოვთქვა ჩემი აზრი .
ციტატა
ისე, მაინტერესებს, რა არგუმენტები აქვთ შენს ნაცნობ ლიტურგისტებს?

პრაქტიკული მხარე , როგორც საქართველოს , ისე საზღვარგარეთის ეკლესიებში .
( თუმცა , ყველა აღნიშნავს ,რომ უმჯობესი იქნება თუ მარხვაში არ ჩატარდება ეს მსახურება , მაგრამ ვინაიდან და რადგანაც , საქართველოს ეკლესიას არ გაუკეთებია კონკრეტული სანქცია ,დასკვნა თუ განცხადება ამ საკითხის შესახებ , არ ,,უარყოფენ'' მისი ჩატარების შესაძლებლობას ) .


--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Mar 17 2014, 02:11 AM
პოსტი #257


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



A.V.M
ციტატა
გამომდინარე იქიდან , რომ იოანე ოქროპირის მსახურება სრულდება დღეს ქართულ ეკლესიაში დიდმარხვის დროს


20 წელია ეკლესიის მრევლი ვარ და პირველად გავიგე. არასდროს შევსწრებივარ.

რა აუცილებლობას ხედავენ მღვდლები, რომლებიც მას ატარებენ, რომ მაინდამაინც დიდი მარხვის სადაგ დღეებში ჩაატარონ?

ციტატა
სჯულისკანონში მრავალი სახის აკრძალვა არსებობს , და ხშირად ( შეიძლება ცუდია , მაგრამ რეალობაა) , რომ პრაქტიკაში , ეს აკრძალვები არ სრულდება

ეს ნიშნავს, რომ თუ ერთი კანონის დარღვევა შეიძლება, ყველასი შეიძლება?

ციტატა
ისე საზღვარგარეთის ეკლესიებში .

კონკრეტულად რომელში?

შენ თვითონ თვლი რომ დასაშვებია? რატომ?


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Mar 17 2014, 02:15 AM
პოსტი #258


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



athos
ციტატა

რა აუცილებლობას ხედავენ მღვდლები, რომლებიც მას ატარებენ, რომ მაინდამაინც დიდი მარხვის სადაგ დღეებში ჩაატარონ?

ვერ გეტყვი . არ შევკითხივარ .
ციტატა
ეს ნიშნავს, რომ თუ ერთი კანონის დარღვევა შეიძლება, ყველასი შეიძლება?

ვერ დაგეთანხმები . ( ამ შემთხვევას არ ვგულისხმობ) .
ფაქტია , რომ დღეს , სჯულისკანონში უფრო მეტი იკონომიაა და არა აკრიბია . რა თქმა უნდა , იკონომია არასდროს აუქმებს აკრიბიას , მაგრამ პრაქტიკაში გამოიყენება .
ციტატა
კონკრეტულად რომელში?

ერთ-ერთი მათგანი , საბერძნეთში იყო შესწრებული , მეორე რუსეთში თუ არ ვცდები .

ციტატა

20 წელია ეკლესიის მრევლი ვარ და პირველად გავიგე. არასდროს შევსწრებივარ.

ამ მარხვაშიც ვიცი , სასულიერო პირი , რომელმაც ჩაატარა .

სწორად გამიგე ეკა , არ ვამბობ რომ ეს ტრადიცია უნდა დავნერგოთ ან დავაკანონოთ , უბრალოდ , რადგან არაერთი მაგალითია მისი შესრულებისა და ეკლესიას კი ოფიციალური მოქმედება არ გაუკეთებია მისი ალაგმვის შესახებ , მაძლევს საშუალებას , რომ ძალიან კატეგორიული არ ვიყო .


--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Mar 17 2014, 02:20 AM
პოსტი #259


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ციტატა
ფაქტია , რომ დღეს , სჯულისკანონში უფრო მეტი იკონომიაა და არა აკრიბია . რა თქმა უნდა , იკონომია არასდროს აუქმებს აკრიბიას , მაგრამ პრაქტიკაში გამოიყენება .


გურამ, იკონომია ისეთ საკითხებთან დაკავშირებით ხდება, როცა გასათვალისწინებელია ადამიანის უძლური ბუნება, ან შეცვლილი რეალობა.
კონკრეტულად ამ შემთხვევასთან დაკავშირებით, რატომ არის იკონომიის აუცილებლობა, თუ ეკლესიის დევნა არ არის, სადმე მიყრუებულ ადგილას ვინმე არ კვდება და ა.შ?


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Mar 17 2014, 02:27 AM
პოსტი #260


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



athos
ციტატა
კონკრეტულად ამ შემთხვევასთან დაკავშირებით, რატომ არის იკონომიის აუცილებლობა, თუ ეკლესიის დევნა არ არის, სადმე მიყრუებულ ადგილას ვინმე არ კვდება და ა.შ?

არ ვიცი . შესაძლებელია , ამ შემთხვევათა 99%-ში არცაა აუცილებელი იკონომიის აუცილებლობა .


--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

28 გვერდი V « < 11 12 13 14 15 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 17th June 2025 - 02:48 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი