![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
A.V.M |
![]()
პოსტი
#281
|
![]() მადლობა ამ ფორუმს! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 13,742 რეგისტრ.: 14-June 11 მდებარ.: ფორუმს გარეთ წევრი № 11,203 ![]() |
G_saxva
ციტატა არ იცოდი? მე კიდევ მეგონა იცოდი გურამ... მთავარი მიზეზი თუ იყო , ეგ არ ვიცოდი სახვა , თორემ ისე როგორ არა . იმ ბერძულ წყაროში (სახელი არ მახსოვვს ნამდვილად) , პირდაპირ წერია , რომ მთავარი მიზეზი , ხალხის მოუცლელობა იყო . athos ციტატა არ არის მთლად ეგრე. არ იყო ძველად სამსახურები 9-დან 6-მდე სამსახურში ოფისებს და კაბინეტებს არ ვგულისხმობ . ზოგადად , ,,ხალხის დაკავებულობის'' შესახებ ვამბობ . -------------------- აბა ჰე და აბა ჰო!
|
athos |
![]()
პოსტი
#282
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
ციტატა პირდაპირ წერია , რომ მთავარი მიზეზი , ხალხის მოუცლელობა იყო . რისი მიზეზი? უფრო ლოგიკური არ არის "მოუცლელი" ხალხისთვის ლიტურგია დილის 6-7 საათზე, ვიდრე 3-4 საათამდე უზმობა ზიარების მოლოდინში? -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
A.V.M |
![]()
პოსტი
#283
|
![]() მადლობა ამ ფორუმს! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 13,742 რეგისტრ.: 14-June 11 მდებარ.: ფორუმს გარეთ წევრი № 11,203 ![]() |
athos
ციტატა უფრო ლოგიკური არ არის "მოუცლელი" ხალხისთვის ლიტურგია დილის 6-7 საათზე, ვიდრე 3-4 საათამდე უზმობა ზიარების მოლოდინში? ლოგიკური რაა არ ვიცი , მაგრამ რაც წავიკითხე გითხარი . პ.ს. - გადავამოწმე ეგ ფაქტორიც ( საღამომდე უზმობა) და მითხრეს რომ , ამჟამად , ზიარებამდე 1-2 საათით ადრე თუ იცავენ ,,უზმოობას'' მხოლოდ და თავად მსახურება კი , დაახლოებით 6-7 საათზე იწყებაო . ციტატა რისი მიზეზი? მთავარი მიზეზი , პირველშეწირული ლიტურგიის დაწესებისა . -------------------- აბა ჰე და აბა ჰო!
|
athos |
![]()
პოსტი
#284
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
A.V.M
ციტატა პ.ს. - გადავამოწმე ეგ ფაქტორიც ( საღამომდე უზმობა) და მითხრეს რომ , ამჟამად , ზიარებამდე 1-2 საათით ადრე თუ იცავენ ,,უზმოობას'' მხოლოდ და თავად მსახურება კი , დაახლოებით 6-7 საათზე იწყებაო . პირველშეწირული დღეს არ დაწესებულა, და თავის დროზე ხდებოდა უზმობის დაცვა. მწუხრს ლიტურგია შობის და ნათლისღების წინა დღესაც მოებმის, როცა ასევე მარხვის დღეებია. ციტატა მთავარი მიზეზი , პირველშეწირული ლიტურგიის დაწესებისა . არ არის ეს ასე. მოუცლელობა კი არ იყო, არამედ დიდი ხნით რომ არ განშორებოდნენ უფლის წმიდა სისხლის და ხორცის მიღებას (რადგან ძღვნის შეწირვა მხოლოდ შაბათს და კვირას აღესრულებოდა დიდი მარხვის პერიოდში). ვერ გავიგე, შენი "წყაროს" აზრით ხალხი მოუცლელი მხოლოდ დიდი მარხვის განმავლობაშია? სხვა დროს (არა დიდი მარხვის პერიოდში) სადაგ დღეს მსახურებისას რატომ არ მოებმის წირვა მწუხრს და რატომ არ არის საღამოს 6 საათზე? კამათის აზრს ვერ ვხედავ და ვერც ამ ფორუმზე წერის გაგრძელების. -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
A.V.M |
![]()
პოსტი
#285
|
![]() მადლობა ამ ფორუმს! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 13,742 რეგისტრ.: 14-June 11 მდებარ.: ფორუმს გარეთ წევრი № 11,203 ![]() |
athos
ციტატა პირველშეწირული დღეს არ დაწესებულა, და თავის დროზე ხდებოდა უზმობის დაცვა. დღეს დაწესდა მეთქი არ მითქვამს , დღეს რა ხდება მეთქი პრაქტიკაში ის ვთქვი . ციტატა მოუცლელობა კი არ იყო, არამედ დიდი ხნით რომ არ განშორებოდნენ უფლის წმიდა სისხლის და ხორცის მიღებას (რადგან ძღვნის შეწირვა მხოლოდ შაბათს და კვირას აღესრულებოდა დიდი მარხვის პერიოდში). ეგ მიზეზი , პირველად არ იყო ჩათვლილი . -------------------- აბა ჰე და აბა ჰო!
|
athos |
![]()
პოსტი
#286
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
A.V.M
პირველშეწირულის ლიტურგიის პირველი და მთავარი დამახასიათებელი ნიშანია, რომ ეს ღმრთისმსახურება საღამოჟამს სრულდება. უფრო ზუსტად, ესაა ზიარება მწუხრის შემდეგ. საეკლესიო ცხოვრების ადრეულ ისტორიულ პერიოდში ეს საღმრთისმსახურო წესი მოკლებული იყო თავის დღევანდელ საზეიმო ხასიათს და მაშინ მისი კავშირი მწუხრის წესთან კიდევ უფრო საგრძნობი იყო. ამიტომ პირველი საკითხი ლიტურგიის მწუხრთან დამაკავშირებელ სწორედ ამ დამახასიათებელ ნიშანს ეხება. ჩვენ უკვე ვიცით, რომ მართლმადიდებლური გადმოცემა მოითხოვს ევქარისტიის წინ სრული მარხვის შენახვას. ეს ზოგადი პრინციპი ხსნის იმას, რომ ევქარისტიას, სხვა საღმრთისმსახურო წესთაგან განსხვავებით, დღის განმავლობაში თავისი განსაზღვრული დრო არ გააჩნია, რადგანაც ეს განსაზღვრული საათი დამოკიდებულია იმ კონკრეტულ დღეზე, როდესაც ევქარისტია უნდა შესრულდეს. მაგალითად, ტიპიკონის თანახმად, დიდი დღესასწაულებისას ლიტურგია დილით ადრე უნდა აღსრულდეს, რადგანაც ღამისთევის ლოცვაში მონაწილეობა ზიარებასთან მისაახლებლად განმზადებულთათვის სრული მარხვის მაგივრობას სწევს. მაგრამ როცა დღესასწაული ნაკლებად მნიშვნელოვანია და ღამისთევის ლოცვა არ ახლავს თან, ევქარისტია უფრო გვიან აღესრულება. ასე რომ, თეორიულად მაინც კვირის ჩვეულებრივ დღეებში იგი შუადღისათვის მთავრდება. და ბოლოს, იმ დღეებში, როცა ეკლესია მძიმე ან სრულ მარხვას მოითხოვს, ზიარებას („მარხვის შეწყვეტას“) ნაშუადღევს მიეახლებიან. სამწუხაროდ, დღეს ეს წესები უკვე მივიწყებული და უგულებელყოფილია, თუმცა მათი მნიშვნელობა საკმაოდ მარტივია: ევქარისტია ყოველთვის მისთვის სამზადისის დასასრულია, მოლოდინის დაგვირგვინებაა, ამიტომაც მისი აღსრულების დრო მარხვის ანუ თვით სამზადისის მოთხოვნებს შეესაბამება. ეს მარხვა ან ღამისთევის ლოცვას უიგივდება, ან ინდივიდუალურად უნდა იქნეს აღსრულებული. და რადგანაც დიდი მარხვის განმავლობაში ოთხშაბათი და პარასკევი მძიმე მარხვის დღეებია, ზიარება, როგორც მარხვის დასასრული, საღამოჟამს ხდება. პროტოპრესვიტერი ალექსანდრე შმემანი დიდი მარხვა http://www.orthodoxy.ge/tserilebi/shmemani/didmarkhva4.htm ველოდები შენს "ავტორიტეტულ" წყაროს მოუცლელობასთან დაკავშირებით -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
A.V.M |
![]()
პოსტი
#287
|
![]() მადლობა ამ ფორუმს! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 13,742 რეგისტრ.: 14-June 11 მდებარ.: ფორუმს გარეთ წევრი № 11,203 ![]() |
athos
ციტატა ველოდები შენს "ავტორიტეტულ" წყაროს მოუცლელობასთან დაკავშირებით ვშიშობ დიდხანს მოგიწევს ლოდინი . მეეჭვება რომ კარგა ხნის მანძილზე , ისევ ხელშ ჩამივარდნენ ის წიგნები ... -------------------- აბა ჰე და აბა ჰო!
|
athos |
![]()
პოსტი
#288
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
A.V.M
ციტატა ვშიშობ დიდხანს მოგიწევს ლოდინი . მეეჭვება რომ კარგა ხნის მანძილზე , ისევ ხელშ ჩამივარდნენ ის წიგნები ... წიგნები რა შუაშია? უამრავი მასალაა ინტერნეტში პირველშეწირულთან დაკავშირებით ნებისმიერ ენაზე. მოიძიე სანდო ავტორები, რომლებიც მოუცლელობაზე მიუთითებენ. -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
A.V.M |
![]()
პოსტი
#289
|
![]() მადლობა ამ ფორუმს! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 13,742 რეგისტრ.: 14-June 11 მდებარ.: ფორუმს გარეთ წევრი № 11,203 ![]() |
athos
რომელ წიგნებშიც და რომელ ენებზეც წავიკითხე , იმათ დავაკოპირებ სიტყვა-სიტყვით , ხელIშ ჩამივარდებიან თუ არა . იქამდე , სხვა საკითხები მიმოვიილოთ . (ბავშვების ზიარებაზეც შეიძლება 2 სიტყვის დაწერა . მოვიცლი და დავწერ და ვიმსჯელოთ მერე...) -------------------- აბა ჰე და აბა ჰო!
|
athos |
![]()
პოსტი
#290
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
A.V.M
ციტატა რომელ წიგნებშიც და რომელ ენებზეც წავიკითხე , იმათ დავაკოპირებ სიტყვა-სიტყვით , ხელIშ ჩამივარდებიან თუ არა . იმედია შმემანზე უფრო ავტორიტეტული წყარო იქნება ![]() ციტატა იქამდე , სხვა საკითხები მიმოვიილოთ . (ბავშვების ზიარებაზეც შეიძლება 2 სიტყვის დაწერა . მოვიცლი და დავწერ და ვიმსჯელოთ მერე...) ბავშვების ზიარება ჩემთვის საინტერესო საკითხებში არ შედის, ასე რომ იმედია სხვა მოსაუბრე გამოგიჩნდება ![]() -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
A.V.M |
![]()
პოსტი
#291
|
![]() მადლობა ამ ფორუმს! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 13,742 რეგისტრ.: 14-June 11 მდებარ.: ფორუმს გარეთ წევრი № 11,203 ![]() |
athos
ციტატა ბავშვების ზიარება ჩემთვის საინტერესო საკითხებში არ შედის, ასე რომ იმედია სხვა მოსაუბრე გამოგიჩნდება პირველშეწირულისას... -------------------- აბა ჰე და აბა ჰო!
|
A.V.M |
![]()
პოსტი
#292
|
![]() მადლობა ამ ფორუმს! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 13,742 რეგისტრ.: 14-June 11 მდებარ.: ფორუმს გარეთ წევრი № 11,203 ![]() |
დაპირებისამებრ ვისაუბროთ პირველშეწირულსა და ბავშვთა ზიარების შესახებ .
საქართველოში , (თანახმად რუსული საღვთისმსახურო ტრადიციისა) , ბავშვებს არ აზიარებენ პირველსეწირულის დროს ,. მისგან განსხვავებით , ბერძნულ პრაქტიკაშ საპირისპიროს ვხვდებით . დავიწყოთ მსჯელობა ამ საკითხზე ? -------------------- აბა ჰე და აბა ჰო!
|
iohanan |
![]()
პოსტი
#293
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 260 რეგისტრ.: 9-April 14 წევრი № 13,661 ![]() |
ამიხსენით რა ვინმემ ლიტურგია რა ნიშნავს?და სერობა ,მწუხრი...რომელი როდის ტარდება
![]() -------------------- ხოლო როცა ჭამდნენ ისინი, თქვა: ჭეშმარიტად გეუბნებით: ერთი თქვენგანი გამცემს მე (მათე26.21) მაშინ იუდამ, მისმა გამცემმა, თქვა: მე ხომ არა ვარ, რაბი? უთხრა მას: შენ სთქვი (მათ26.25) მიუგო პეტრემ და უთხრა მას: ყველა რომ შეცდეს შენს გამო, მე არასოდეს შევცდები. უთხრა იესომ: ჭეშმარიტად გეუბნები შენ: ამაღამ, მამლის ყივილამდე, სამჯერ უარმყოფ მე.(მათე26.33-34) |
iohanan |
![]()
პოსტი
#294
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 260 რეგისტრ.: 9-April 14 წევრი № 13,661 ![]() |
წირვის წინა დგეს ლოცვაზე დასწრებას და ზეთისცხებას რა ქვია???ლიტურგიის შემადგენელი ნაწილია თუ არა???
-------------------- ხოლო როცა ჭამდნენ ისინი, თქვა: ჭეშმარიტად გეუბნებით: ერთი თქვენგანი გამცემს მე (მათე26.21) მაშინ იუდამ, მისმა გამცემმა, თქვა: მე ხომ არა ვარ, რაბი? უთხრა მას: შენ სთქვი (მათ26.25) მიუგო პეტრემ და უთხრა მას: ყველა რომ შეცდეს შენს გამო, მე არასოდეს შევცდები. უთხრა იესომ: ჭეშმარიტად გეუბნები შენ: ამაღამ, მამლის ყივილამდე, სამჯერ უარმყოფ მე.(მათე26.33-34) |
qetevano |
![]()
პოსტი
#295
|
![]() ბრრრრრ ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 3,683 რეგისტრ.: 27-September 12 მდებარ.: ევრივეა წევრი № 12,646 ![]() |
ეხლა მე ხომ არ ავუხსნი ამდენი თეოლოგები აქ ხართ და დაუწერეთ რა არის ნორმალურად
-------------------- ბეტმენი ხელს არ აწერს!
|
A.V.M |
![]()
პოსტი
#296
|
![]() მადლობა ამ ფორუმს! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 13,742 რეგისტრ.: 14-June 11 მდებარ.: ფორუმს გარეთ წევრი № 11,203 ![]() |
iohanan
საღვთო ლიტურღიაა ის უდიდესი მნიშვნელობის მსახურება , რომელსაც ჩვენ ვესწრებით ხოლმე ყოველკვირას. მარტვად რომ გაიგო , თუ როდის იწყება იგი , დააკვირდი აღსავლის კარებს . პირველად როდესაც გაიღება იგი და მღვდელი იტყვის : ,,კურთხეულ არ მეუფება მაისა და ძისა და წმიდისა სულისა , აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე.'' ე.ი. ლიტურგიაც დაიწყო . წირვის წინა დღეს , როდესაც ესწრები ლოცვას , ამ დროს შენ ისმენ : მწუხრს , ცისკარს , პირველ ჟამნს . კვირას რომ მოდიხარ ტაძარში , კი ამ დროს უსმენ - მესამე ჟამნს , მეექვსე ჟამნს და საღვთო ლიტურღიას . -------------------- აბა ჰე და აბა ჰო!
|
iohanan |
![]()
პოსტი
#297
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 260 რეგისტრ.: 9-April 14 წევრი № 13,661 ![]() |
ააა გასაგებბია ,გაგახარებს ღმერთი!!!:)))
-------------------- ხოლო როცა ჭამდნენ ისინი, თქვა: ჭეშმარიტად გეუბნებით: ერთი თქვენგანი გამცემს მე (მათე26.21) მაშინ იუდამ, მისმა გამცემმა, თქვა: მე ხომ არა ვარ, რაბი? უთხრა მას: შენ სთქვი (მათ26.25) მიუგო პეტრემ და უთხრა მას: ყველა რომ შეცდეს შენს გამო, მე არასოდეს შევცდები. უთხრა იესომ: ჭეშმარიტად გეუბნები შენ: ამაღამ, მამლის ყივილამდე, სამჯერ უარმყოფ მე.(მათე26.33-34) |
iohanan |
![]()
პოსტი
#298
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 260 რეგისტრ.: 9-April 14 წევრი № 13,661 ![]() |
![]() 2.მღვდელი ან დიაკვანი რომ აკმევს და თან გარს რომ უვლის ეკლესიას... რომელია დიდი და რომელია მცირე გამოსვლა? 3.და ამდროს მრევლიც ხომ ბრუნავს და მაინტერესებს ერთი სრული წრე უნდა გავაკეთო(მარვნივ)_ თუ ნახევარწრე ჯერ მარჯვნივ და მერე უკან მარცხნივ ნახევარწრე??? ![]() ![]() ![]() -------------------- ხოლო როცა ჭამდნენ ისინი, თქვა: ჭეშმარიტად გეუბნებით: ერთი თქვენგანი გამცემს მე (მათე26.21) მაშინ იუდამ, მისმა გამცემმა, თქვა: მე ხომ არა ვარ, რაბი? უთხრა მას: შენ სთქვი (მათ26.25) მიუგო პეტრემ და უთხრა მას: ყველა რომ შეცდეს შენს გამო, მე არასოდეს შევცდები. უთხრა იესომ: ჭეშმარიტად გეუბნები შენ: ამაღამ, მამლის ყივილამდე, სამჯერ უარმყოფ მე.(მათე26.33-34) |
G_saxva |
![]()
პოსტი
#299
|
![]() I n t e r n e t ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 4,913 რეგისტრ.: 11-March 13 მდებარ.: i n t e r n e t წევრი № 13,010 ![]() |
iohanan
1 კმევა სულიწმინდის მოფენას ნიშნავს ტაძარში, როდესაც თავს ვხრით სულიწმინდის მადლის გარდამოსვლას ვიღებთ და მადლობისა და სიმდაბლის ნიშნავთ ვხრით თავს. 2 სრული კმევაა როდესაც ტაძარში ერთ სრულ წრეს ურტყავს, მცირე კმევაა როცა მხოლოდ ამბიონზე გამოდის და იქიდან აკმევს. 3 ნაწილობრივ ჩემი პირველი პასუხი სცემს პასუხს. ამ დროს თავს უხრი კმევას და მას მიჰყვები. სამი წრე რომ დაარტყას კმევით სამწი წრის გაკეთება მოგიხდება ![]() პ.ს უკეთ გურამიკო გეტყვის. -------------------- და მეცხრესა ოდენ ჟამსა ჴმა-ყო იესუ ჴმითა დიდითა და თქუა: ილი, ილი! ლიმა საბაქთანი? ესე არს: ღმერთო ჩემო, ღმერთო ჩემო! რაჲსათჳს დამიტევე მე? კაცი პატივსა შინა იყო და არა გულისხმა-ყო, ჰბაძვიდა იგი პირუტყუთა უგუნურთა და მიემსგავსა მათ. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
iohanan |
![]()
პოსტი
#300
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 260 რეგისტრ.: 9-April 14 წევრი № 13,661 ![]() |
რა არის იცი ,რომ დავაკვირდი სხვებს მაგიტო გამიჩნდა ეგ შეკითხვა ...მე ვბრუნავდი 360 გრადუსით
![]() ამოცანა გვეკითხება რამდენი გრადუსით უნდა შევბრუნდე მეეეეეეეეეეეეეეეეე ![]() ![]() ![]() -------------------- ხოლო როცა ჭამდნენ ისინი, თქვა: ჭეშმარიტად გეუბნებით: ერთი თქვენგანი გამცემს მე (მათე26.21) მაშინ იუდამ, მისმა გამცემმა, თქვა: მე ხომ არა ვარ, რაბი? უთხრა მას: შენ სთქვი (მათ26.25) მიუგო პეტრემ და უთხრა მას: ყველა რომ შეცდეს შენს გამო, მე არასოდეს შევცდები. უთხრა იესომ: ჭეშმარიტად გეუბნები შენ: ამაღამ, მამლის ყივილამდე, სამჯერ უარმყოფ მე.(მათე26.33-34) |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 17th June 2025 - 11:51 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი