![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
egri3 |
![]()
პოსტი
#141
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 409 რეგისტრ.: 27-January 08 წევრი № 3,768 ![]() |
Misha Songulashvili
ციტატა აუ რაზე მალაპარაკებ კონტექსტი წაიკითხე როგორ განმარტავს... სად რა იკარგება და სად რა ჩნდება მხოლოდ წაკითხვის შემდეგ თუ გაიგებ შენ როგორ ფიქრობ აქამდე არ წამიკითხავს? |
death |
![]()
პოსტი
#142
|
![]() A P O L O G I S T ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,274 რეგისტრ.: 4-February 07 წევრი № 1,003 ![]() |
სანამ უშუალოდ ამ საკითხს შევეხებოდე მინდა აქ გაკეთებულ კომენტარებს გამოვეხმაურო.
ლაპრაკი იმაზე რომ ბიბლიაში მხოლოდ მნიშვნელოვანი და ძირეულია სწორი ხოლო დეტალები შეიძლება იყოს შეცდომა არ შეესაბამება სიმართლეს. ბიბლიაში ყოველ სიტყვას დიდი მნიშვნელობა აქვს და იქ არაფერი უაზროდ ან რამის ლოგიკაში "ჩასაჯდომად" არ არის დაწერილი. თუ დავუშვებთ იმას რომ ბიბლიაში რამე შეცდომაა მაშინ შეუძლებელი იქნება, რომ ყოველ სიტყვას თავისი დატვირთვა და მნივშნელობა ჰქონდეს. მსგავსი "შეცდომების" პოვნამ შეიძლება მის აღიარებამდე მიგვიყვანოს ხოლო მისმა აღიარებამ კი როგორც ისტორიამ გვიჩვენა ერესამდე. ამიტომაც ბიბლიაში ყოველი სიტყვა, არსებითიც და არაასებითიც სიმართლეა. ეხლა რა შეეხება სულიწმინდის კარნახს საერთოდ "სულიწმინდის კარნახით" ცოტა პრიმიტიული გამოთქმაა. არ შეიძლება სულიწმინდამ ვინმეს რამე უკარნახოს, რადგან სულიწმინდა კი არ კარნხოს ვინმეს, არამედ შთააგონებს. დიალოგი მიდის არა სიტყვების კარნახით, არამედ ტელეპატიურად სადაც შენ სულიწმინდის 'ხმას" შინაგანად გრძნობ და არა გესმის რაღაც ხმები. ხმები ხშირ შემთხვევაში ფსიქიურად გაუწონასწორებელ ხალხს და შეპყრობილებს ესმით. ამ შთაგონებას შენ შენი ენით გადმოსცემ. მაგალითად როდესაც სულიწმინდა ჩააგონებს სამყაროს შექმნას აკადემიკოს ის ამას აკადემიური ენით დაწერს. ხოლო როდესაც ის ჩააგონებს უბრალო გლეხს ის გლეხური ენით. მათი ნაწერების კითხვისას ნათელი იქნება რომელი ვისი დაწერილია მაგრამ ტექსტის მნიშვნელობა იდენტური იქნება. ეხლა რაც შეეხება ამ ციტატას ბიბლიიდან ციტატა 5. ბოცვერი, რომელიც იცოხნის, მაგრამ გაუპობელი ჩლიქი აქვს, უწმიდურია თქვენთვის; 6. კურდღელი, რომელიც იცოხნის, მაგრამ გაუპობელი ჩლიქი აქვს, უწმიდურია თქვენთვის; ჩლიქზე უკვე ისაუბრეთ ამიტომ მე ცოხნას ![]() პირველი და მნიშვნელოვანი რაც უნდა ითქვას არის ის რომ ებრაულ ბიბლიაში ბოცვერის ადგილზე წერია shaphan ხოლო კურდრელის arnebeth. ორივე სიტყვის თავდაპირველი მნიშვნელობა ჩვენთვის უცხოა! შემდეგ ისინი მიაწერეს ბოცვერს და კურდრელს. ეხლა ყველაფერს რომ თავი დავანებოთ ეს ადგილი არ შეიძლება იყოს შეცდომა იმის გამო რომ არ ვიცით სინამდვილეში რა ცხოველებია აქ მოხსენიებული. შეიძლება ეს იყოს ბოცვერი შეიძლება ნუტრია ან შეიძლება ბროტონოზავრი (ეს ხურობით). მაგრამ ამის მიუხედავად მოდი მაინც განვიხილოთ ეს ადგილი: მცოხნელი ცხოველები იმით გამოირჩევიან სხვა ცხოველებისგან, რომ ისინი "პირველი" ჭამის დროს მაგრად ღეჭავენ საჭმელს, შემდეგ კი მას უშვებენ სპეციალურ კუჭში, სადაც ხდება მისი ნაწილობრივი მონელება. ამის შემდეგ ხდება მისი ამოღება და ხელახლა დაღეჭვა. რის შედეგადაც ის ჩადის ჩვენთვის კარგად ნაცნობ კუჭში. კურდღელები და ბოცვერებიც მსგავს პრაქტიკას იყენებენ ჭამის დროს. ისინი გადაუმუშავებელ საჭმელს ათავსებენ ცალკე ხოლო გარკვეული დროის შემდეგ ახდენენ მის ხელახლა დაღეჭვას. რაც წააგავს კიდეც ცოხვნას. ინგლისურად ამას ჰქვია “refection”. ეხლა რატომ მოვყევი ეს. სიტყვა gerah რომელიც წერია აქ ნიშნავს არა ბალახს, არამედ ნეხვს, დაღეჭილ საჭმელს და მარცველეულსაც კი ზოგ შემთხვევაში. ანუ ჩვენს შემთხვევაში კურდღელი ცოხნის უკვე დაღეჭილ საჭმელს, რასაც აკეთებს კიდეც სინამდვილეში (როგორც ზემოთ ავღნიშნე ის იყენებს მცოხნელების მსგავს პრაქტიკას საჭმელის გადამუშავებისას). ანუ სავარაუდოდ ჩვენ შემთხვევაში ცოხვნაში იგულისხმება დაღეჭილი ამოღებული საჭმლის ხელახლა დაღეჭვის (ცოხვნის) პროცესი, რასაც იდენტურად აკეთებს როგორც მცოხნელი ისევე კურდღელი. -------------------- ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.
The devil can cite scripture for his own purpose! — William Shakespeare თავისუფლებისათვის გაგვათავისუფლა ქრისტემ. მაშ, იდექით მასში და ნუღარ შეუდგებით მონობის უღელს" (გალ 5.1) |
მარიამი |
![]()
პოსტი
#143
|
![]() + + + ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 12,615 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: თბილისი წევრი № 6 ![]() |
death
გაიხარე ![]() -------------------- ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
|
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#144
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
თუ დავუშვებთ იმას რომ ბიბლიაში რამე შეცდომაა წრის სიგრძის ფარდობა დიამეტრთან 3-ის ტოლი ნაღდად არაა, არადა ასეთ თანაფარდობას იძლევა ძველი აღთქმა... მეორე ნეშტთა, 4 2. და ქმნა ზღუაჲ იგი რვალისა დასხმით ათ წყრთა საზომი მისი მრგვალი გარემო და ხუთ წყრთა სიმაღლე და გარემო ოცდაათ წყრთა. 30/10 = 3 და საინტერესოა ამას რომ წერ: ციტატა მსგავსი "შეცდომების" ... აღიარებამ კი როგორც ისტორიამ გვიჩვენა ერესამდე რას გულისხმობ? რადგან 3 არის და არა 3,14 აქედან რა ერესი უნდა წამოიზარდოს ვერ გამიგია, ნუთუ 3.14-იანთა? ![]() პ.ს. ნეო პროტესტანტების თითიდან გამოწოვილი არგუმენტი ვიცი ამის თაობაზე... -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
Misha Songulashvili |
![]()
პოსტი
#145
|
![]() ეკუმენისტი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,524 რეგისტრ.: 21-October 07 წევრი № 3,010 ![]() |
death
ციტატა ლაპრაკი იმაზე რომ ბიბლიაში მხოლოდ მნიშვნელოვანი და ძირეულია სწორი ხოლო დეტალები შეიძლება იყოს შეცდომა არ შეესაბამება სიმართლეს. ბიბლიაში ყოველ სიტყვას დიდი მნიშვნელობა აქვს და იქ არაფერი უაზროდ ან რამის ლოგიკაში "ჩასაჯდომად" არ არის დაწერილი. თუ დავუშვებთ იმას რომ ბიბლიაში რამე შეცდომაა მაშინ შეუძლებელი იქნება, რომ ყოველ სიტყვას თავისი დატვირთვა და მნივშნელობა ჰქონდეს. მსგავსი "შეცდომების" პოვნამ შეიძლება მის აღიარებამდე მიგვიყვანოს ხოლო მისმა აღიარებამ კი როგორც ისტორიამ გვიჩვენა ერესამდე. ამიტომაც ბიბლიაში ყოველი სიტყვა, არსებითიც და არაასებითიც სიმართლეა. არა მართალი იმის მტკიცება რომ ბიბლია დაზღვეულია მცირე უზუსტობობისაგან. ციტატა საერთოდ "სულიწმინდის კარნახით" ცოტა პრიმიტიული გამოთქმაა. ამაში აბსოლიტურად მართალი ბრძანდებით. ციტატა პირველი და მნიშვნელოვანი რაც უნდა ითქვას არის ის რომ ებრაულ ბიბლიაში ბოცვერის ადგილზე წერია shaphan ხოლო კურდრელის arnebeth. ორივე სიტყვის თავდაპირველი მნიშვნელობა ჩვენთვის უცხოა! შემდეგ ისინი მიაწერეს ბოცვერს და კურდრელს. ეხლა ყველაფერს რომ თავი დავანებოთ ეს ადგილი არ შეიძლება იყოს შეცდომა იმის გამო რომ არ ვიცით სინამდვილეში რა ცხოველებია აქ მოხსენიებული. შეიძლება ეს იყოს ბოცვერი შეიძლება ნუტრია ან შეიძლება ბროტონოზავრი (ეს ხურობით). როდის მოხდა ამის ბოზვერზე ან კურდღელზე მიწერა? ანუ ვინ მიაწერა? ციტატა მცოხნელი ცხოველები იმით გამოირჩევიან სხვა ცხოველებისგან, რომ ისინი "პირველი" ჭამის დროს მაგრად ღეჭავენ საჭმელს, შემდეგ კი მას უშვებენ სპეციალურ კუჭში, სადაც ხდება მისი ნაწილობრივი მონელება. ამის შემდეგ ხდება მისი ამოღება და ხელახლა დაღეჭვა. რის შედეგადაც ის ჩადის ჩვენთვის კარგად ნაცნობ კუჭში. კურდღელები და ბოცვერებიც მსგავს პრაქტიკას იყენებენ ჭამის დროს. ისინი გადაუმუშავებელ საჭმელს ათავსებენ ცალკე ხოლო გარკვეული დროის შემდეგ ახდენენ მის ხელახლა დაღეჭვას. რაც წააგავს კიდეც ცოხვნას. ინგლისურად ამას ჰქვია “refection”. აბა ცოხნა რაღაა თუ არა თავიდან ამოღეჭვა? -------------------- "ჩემზედ ამბობენ: 'ის სიავეს ქართლისას ამბობს,
ჩვენს ცუდს არ მალავს. ეგ ხომ ცხადი სიძულვილია!' ბრიყვნი ამბობენ, კარგი გული კი მაშინვე სცნობს _ ამ სიძულვილში რაოდენიც სიყვარულია!" |
egri3 |
![]()
პოსტი
#146
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 409 რეგისტრ.: 27-January 08 წევრი № 3,768 ![]() |
death
ციტატა ლაპრაკი იმაზე რომ ბიბლიაში მხოლოდ მნიშვნელოვანი და ძირეულია სწორი ხოლო დეტალები შეიძლება იყოს შეცდომა არ შეესაბამება სიმართლეს. ბიბლიაში ყოველ სიტყვას დიდი მნიშვნელობა აქვს და იქ არაფერი უაზროდ ან რამის ლოგიკაში "ჩასაჯდომად" არ არის დაწერილი. ანუ ყველა დეტალი ზედმიწევნით სწორია? ციტატა ამიტომაც ბიბლიაში ყოველი სიტყვა, არსებითიც და არაასებითიც სიმართლეა. გამოვცადოთ??? ![]() ციტატა ორივე სიტყვის თავდაპირველი მნიშვნელობა ჩვენთვის უცხოა! აქ უნდა გეწეროს "ჩემთვის", რამეთუ მთარგმნელებმა მშვენივრად გაიგეს მაგ სიტყვის მნიშვნელობა და თარგმნეს კიდეც. ციტატა კურდღელები და ბოცვერებიც მსგავს პრაქტიკას იყენებენ ჭამის დროს. ისინი გადაუმუშავებელ საჭმელს ათავსებენ ცალკე ხოლო გარკვეული დროის შემდეგ ახდენენ მის ხელახლა დაღეჭვას. რაც წააგავს კიდეც ცოხვნას. ბიოლოგი ხარ? Misha Songulashvili ციტატა არა მართალი იმის მტკიცება რომ ბიბლია დაზღვეულია მცირე უზუსტობობისაგან. პრობლემა არაა. დიდრონ უზუსტობებსაც შეგახსენებთ. ![]() |
egri3 |
![]()
პოსტი
#147
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 409 რეგისტრ.: 27-January 08 წევრი № 3,768 ![]() |
და მისცა დავით ურნიას ადგილისა მისთჳს ოქრო სიკლისა სასწორი ექუსასი. (I ნეშტთა 21.25)
მიუგო მეფემან და ჰრქუა: არა ეგრე, თუმცა ცუდად მოვიღე, არამედ ნაცვალი მიგცე შენ, არა შევსწირნე საკუერთხნი მედად უფლისა და ღმრთისა დასამშჳდებელად! და მოიყიდა დავით კალო იგი ცვალებით და ჴართა მათთჳს მისცა ორმოცდაათი სასწორი ვერცხლი, რომელ არს სატირი. (II მეფეთა 24.24) 600 თუ 50? |
egri3 |
![]()
პოსტი
#148
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 409 რეგისტრ.: 27-January 08 წევრი № 3,768 ![]() |
რამეთუ ვითარცა-იგი იყო იონა მუცელსა ვეშაპისასა სამ დღე და სამ ღამე, ეგრეთ იყოს ძე კაცისაჲ გულსა ქუეყანისასა სამ დღე და სამ ღამე. (მათე 12.40)
იესო გულსა ქუეყნისასა (ანუ სამარხში საიდანაც მკვდრეთით აღსდგა) იყო 1 ღამე პარასკევიდან შაბათ დილამდე, 1 დღე შაბათ დილიდან შაბათ საღამომდე და 1 ღამე შაბათ საღამოდან კვირა დილამდე. კვირას ქრისტე აღსდგა. ანუ 1 დღე და 2 ღამე და არა 3 დღე და 3 ღამე. |
Lenus |
![]()
პოსტი
#149
|
![]() ექს-მტყუან-მოდერატორი ;) ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,446 რეგისტრ.: 9-March 07 წევრი № 1,315 ![]() |
................
-------------------- "ქართველმან კაცმან თავი თვისი უნდა ამსგავსოს მგელსა და მტრის ჯარი კი ცხვრისა ფარასა და ეგრეთ შეერიოს მტრის ჯარსა, ვითარცა მგელი ცხვრის ფარასა..." (ლუარსაბ I)
აუწვდომელს ნუ აწუდები, გარდასულსა ნუ ინანი და რომელი შენთვის არა გინდეს ბოროტი, სხუასა ნუ უზამ და სცხონდე! |
egri3 |
![]()
პოსტი
#150
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 409 რეგისტრ.: 27-January 08 წევრი № 3,768 ![]() |
და დღეთა მათ აღმოვიდა ფარაო ნექაო, მეფე ეგჳპტისა, მეფისა მის ზედა ასურეთისასა მდინარესა ზედა ევფრატსა. და განვიდა იოსია მეფე შემთხუევად მისა. და მოკლა იგი ფარაო მაგედონს შინა შემთხუევასა მას მისსა. და აღმოიღეს იგი მონათა თჳსთა მაგედონით იერუსალჱმად და დაფლეს იგი საფლავსა თჳსსა. და მოიყვანა ერმან მის ქვეყანისამან იოაქაზ, ძე მისი, და სცხეს მას და მეფე-ყვეს იგი იოსიას, მამისა მისისა წილ. (IV მეფეთა 23.29-30)
და არა გარემიიქცია იოსია პირი მისგან, არამედ ბრძოლად მისა განეწყო და არა ისმინნა სიტყუანი ნექაოსისნი პირისაგან უფლისა და მოვიდა მისა ბრძოლად ველსა მას მაგედონისასა. და სცეს ისრითა მეფესა იოასსა და ჰრქუა მონასა თჳსსა: განმიყვანეთ მე ამიერ, რამეთუ მელმის მე ფრიად. და გამოიყვანეს იგი მონათა მისთა ეტლისა მისგან და აღსუეს იგი ეტლსა მას მეორესა მისსა და მოიყვანეს იგი იერუსალჱმდ და მოკუდა. და დაფლეს იგი მამათა მისთა თანა და ყოველი იუდა და იერუსალჱმი იგლოვდა იოსიას ზედა. (II ნეშტთა 35.22-24) სად მოკვდა იოსია მაგედონში, თუ იცოცხლა იერუსალიმამდე? |
death |
![]()
პოსტი
#151
|
![]() A P O L O G I S T ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,274 რეგისტრ.: 4-February 07 წევრი № 1,003 ![]() |
ეხლა დაკავებული ვარ ამიტომ ვერ ვახერხებ დროულად მოწერას...
მარიამი ებრაული სიტყვების მნიშვნელობები ერთერთ საიტზე წავიკითხე. ხოლო კურდღლის "თეოლოგიურ" და ზოოლოგიურ მხარეებზე რამოდენიმეგან ![]() კანუდოსელი ციტატა წრის სიგრძის ფარდობა დიამეტრთან 3-ის ტოლი ნაღდად არაა, არადა ასეთ თანაფარდობას იძლევა ძველი აღთქმა... მეორე ნეშტთა, 4 2. და ქმნა ზღუაჲ იგი რვალისა დასხმით ათ წყრთა საზომი მისი მრგვალი გარემო და ხუთ წყრთა სიმაღლე და გარემო ოცდაათ წყრთა. 30/10 = 3 და საინტერესოა ამას რომ წერ: ციტატა მსგავსი "შეცდომების" ... აღიარებამ კი როგორც ისტორიამ გვიჩვენა ერესამდე რას გულისხმობ? რადგან 3 არის და არა 3,14 აქედან რა ერესი უნდა წამოიზარდოს ვერ გამიგია, ნუთუ 3.14-იანთა? ანუ შენ ამბობ, რომ სწორია არა 3 არამედ 3,14 არა? ![]() ![]() Misha Songulashvili ციტატა არა მართალი იმის მტკიცება რომ ბიბლია დაზღვეულია მცირე უზუსტობობისაგან. ეხლა შენ თუ უზუსტობაში მაგალითად სამყაროს შექმნას გულისხმობ 6 დღეში მაშინ კი ბატონო (თუმცა იმავე ბიბლიაში წერია, რომ ღმერთისთვის ერთი დღე არის როგორც 1000 წელი და რომ ღმერთი უსასრულოა. რაც უკვე ეჭვქვეშ აყენებს ამ მოსაზრებას). ციტატა როდის მოხდა ამის ბოზვერზე ან კურდღელზე მიწერა? ანუ ვინ მიაწერა? სიმართლე გითხრა წარმოდგენა არა მაქვს. ინტერნეტში ვნახე რამოდენიმეგან ამ სიტყვების ერთგვარი ლინგვისტური ახსნა. მაგრამ ვინ მიაწერა ეს კურდღელს და როდის წარმოდგენა არა მაქვს. ალბათ ჰქონდათ რაღაც მიზეზი. თუმცა რაღაც მიზეზები გამოურიცხავ ჭეშმარიტებად არ უნდა აღვიქვათ. მაგრამ ეს მაინც არაფერც ცვლის, რადგან კურდღელი მართლაც იცოხნება და ამაზე გარკვევით ზემოთ დავწერე. ციტატა აბა ცოხნა რაღაა თუ არა თავიდან ამოღეჭვა? რა თქმა უნდა ცოხნაა, უბრალოდ კურდღელი არ მიკუთვნება მცოხნელთა ("ruminants") კლასს. ეხლა რაც შეეხება აქ მოყვანილ "შეუსაბამობებს": ციტატა და მისცა დავით ურნიას ადგილისა მისთჳს ოქრო სიკლისა სასწორი ექუსასი. (I ნეშტთა 21.25) მიუგო მეფემან და ჰრქუა: არა ეგრე, თუმცა ცუდად მოვიღე, არამედ ნაცვალი მიგცე შენ, არა შევსწირნე საკუერთხნი მედად უფლისა და ღმრთისა დასამშჳდებელად! და მოიყიდა დავით კალო იგი ცვალებით და ჴართა მათთჳს მისცა ორმოცდაათი სასწორი ვერცხლი, რომელ არს სატირი. (II მეფეთა 24.24) 600 თუ 50? 21-ე თავში წერია რომ დავითმა ადგილის საფასურად მისცა 600 შეკელი იქრო ხოლო 24-ე თავში წერია, რომ 50 შეკელი ვერცხლი. თუ მარტივ ლოგიკას მივყვებით ძნელი სავარაუდო არ იქნება, რომ დავითს მიუცია ან 50 შეკელი ვერცხლის ექვივლანეტური ოქროს შეკლი ან 600 ოქროს ექვივალენტური ვერცხლის შეკელი. მაგრამ რომელია სწორი? სხვათაშორის ეხლა გადავშალე მეფე ჯეიმსის ვერსიის ბიბლია და ამ კითხვაზე პასუხსაც გადავაწყდი. ![]() So David gave to Ornan for the place six hundred shekels of gold by weight. (I ნეშტთა 21.25) So David bought the threshingfloor and the oxen for fifty shekels of silver.(II მეფეთა 24.24) აქ წერია რომ დავითს მიუცია 600 ოქროს წონის (გავლენა, ძალის მქონე) ძალის მქონე ფული. ასევე წერია ებრაულ ბიბლიაში ხოლო II მეფეთაში ეს სიტყვა ნახსენებიც არ არის. ანუ აქედან გარკვევით მოჩანს რომ დავითმა მისცა 600 ოქროს ექვივლანეტური ფული. იგივე 50 ვერცხლის შეკელი. ეხლა ნურავინ ნუ გაისარჯება იმ არგუმენტის მოყვანით რომ ვერცხლი არ შეიძლება ოქროზე მეტად ფასობდესო. მშვენიერ ისტორიულ მაგალითს მოვიყვან. მოკლედ ერთი შეხედვით თუ ვიმსჯელებთ სიმართლეს ეს არგუმენტი შეეფერება. ეხლა არ მაქვს დრო ამის ჭეშმარიტება ვამოწმო. თუ ვინმე სერიოზულ კონტრარგუმენტს მოიყვანს (და არა შეპასუხების მიზმით მოწმწერს რაღაცა აბდა-უბდას) მაშინ კი ბატონო. ციტატა რამეთუ ვითარცა-იგი იყო იონა მუცელსა ვეშაპისასა სამ დღე და სამ ღამე, ეგრეთ იყოს ძე კაცისაჲ გულსა ქუეყანისასა სამ დღე და სამ ღამე. (მათე 12.40) იესო გულსა ქუეყნისასა (ანუ სამარხში საიდანაც მკვდრეთით აღსდგა) იყო 1 ღამე პარასკევიდან შაბათ დილამდე, 1 დღე შაბათ დილიდან შაბათ საღამომდე და 1 ღამე შაბათ საღამოდან კვირა დილამდე. კვირას ქრისტე აღსდგა. ანუ 1 დღე და 2 ღამე და არა 3 დღე და 3 ღამე. ამ არგუმენტით უკვე საუკუნეებია რაც სპეკულირებენ ![]() ქრისტე რომ აწამეს პარასკევს და აღსდგა კვირას ყველამ იცოდა მთელს იერუსალიმში იმ დროს. როგორც ბიბლიიდან ვხედავთ ეს სიტყვები ეკუთვნის უფალს. ეხლა რა ხდება ან ქრისტემ არ იცოდა როდის აღსდეგებოდა ან მათემ ვერ მიუმატა ერთს ორი ნორმანულად და შეეშალა და მეტიც ეს ქრისტეს მიაწერა. ![]() ეხლა რა ხდება სინამდვილეში. დღე და ღამე რა არის? ანუ დღეს რომ დავუმატოთ ღამე რა გამოვა? რადა ერთი დღე. პარასკევი ეს იყო პირველი დღე, შაბათი მეორე ხოლო კვირა მესამე. პარასკევს + შაბათი + კვირა = 3. ანუ ეს დღე და ღამე სიმბოლურად არის გაიგივებული ერთ დღესთან (რაც არის კიდეც ერთი სინამდვილეში) ხოლო ეს სამი თავის მხრივ არის პარასკევი, შაბათი და კვირა. როგორც ზემოთ ავღნიშნე ბიბლია არ არის წიგნი, რომელიც სიტყვიერად უნდა გავოგოთ. ეს არ არის შატლის კონსტრუქციის გეგმა, რომ ყველა დეტალი პირდაპირი მნიშვნელობით წამების და წუთების სრული გათვლით იყოს მოცემული. ციტატა და დღეთა მათ აღმოვიდა ფარაო ნექაო, მეფე ეგჳპტისა, მეფისა მის ზედა ასურეთისასა მდინარესა ზედა ევფრატსა. და განვიდა იოსია მეფე შემთხუევად მისა. და მოკლა იგი ფარაო მაგედონს შინა შემთხუევასა მას მისსა. და აღმოიღეს იგი მონათა თჳსთა მაგედონით იერუსალჱმად და დაფლეს იგი საფლავსა თჳსსა. და მოიყვანა ერმან მის ქვეყანისამან იოაქაზ, ძე მისი, და სცხეს მას და მეფე-ყვეს იგი იოსიას, მამისა მისისა წილ. (IV მეფეთა 23.29-30) და არა გარემიიქცია იოსია პირი მისგან, არამედ ბრძოლად მისა განეწყო და არა ისმინნა სიტყუანი ნექაოსისნი პირისაგან უფლისა და მოვიდა მისა ბრძოლად ველსა მას მაგედონისასა. და სცეს ისრითა მეფესა იოასსა და ჰრქუა მონასა თჳსსა: განმიყვანეთ მე ამიერ, რამეთუ მელმის მე ფრიად. და გამოიყვანეს იგი მონათა მისთა ეტლისა მისგან და აღსუეს იგი ეტლსა მას მეორესა მისსა და მოიყვანეს იგი იერუსალჱმდ და მოკუდა. და დაფლეს იგი მამათა მისთა თანა და ყოველი იუდა და იერუსალჱმი იგლოვდა იოსიას ზედა. (II ნეშტთა 35.22-24) სად მოკვდა იოსია მაგედონში, თუ იცოცხლა იერუსალიმამდე? ეს ორი ფაქტი ერთი შეხედვით მართლაც საპირისპიროა. მაგრამ თუ გავითვალისწინებთ ბიბლიის სპეციფიკას, რომელიც ხშირ შემთხვევებში უბრუნდება წარსულ ფაქტებს მოვლენის მსვლელობისას ეს გასაკვირი არც უნდა იყოს. ნამდვილად არ ვიცი ვინ როგორ განმარტებას აძლევს ამ ადგილს. მაგრამ მე ჩემს აზრს დავწერ. IV მეფეთადან ვგებულობთ მხოლოდ ორ რამეს: 1) რომ მოკვდა იოსია (მოკლა ფარაონმა დანახვისთანავე) და 2)რომ წაასვენეს. ხოლო II ნეშტთადან რომ დაიჭრა, რომ ითხოვა ეტლით გადაყვანა, რომ წაასვენეს და შემდეგ რომ მოკვდა. ე.ი. როგორც ჩანს იოსია ჯერ დაიჭრა, შემდეგ უთხოვნია წასვენება ხოლო შემდეგ კი ერთგან წერია, რომ მოკვდა ხოლო მეორეგან კი რომ წაასვენეს და შემდეგ მოკვდა. ანუ მეფეთაში გამოტოვებულია მისი დაჭრა, მისი თხოვნა გადასვენებაზე, მისი გადასვენება და მთელი სხვა დეტალები და პირდაპირ წერია, რომ ფარაონმა ის მოკლა. თუმცა აქ არის ერთი მნიშვნლოვანი დეტალი, რომლიც ამ ადგილს ნათელს ფენს. როგორც ნეშტთადან ჩანს იოსია მოკლა არა ფარაონმა, არამედ მისმა მოისრეებმა. ანუ როგორც ჩანს ფარაონი აქ გაიგივებულია მთლინად მის სამხედრო კამპანიასთან, რადგან იოსია იმსხვერპლა არა უშუალოდ ფარაონმა არამედ მისმა მშვილდოსნებმა. რის გამოც პირდაპირ წერია რომ ის მოკვდა!!! ანუ არ გვაქვს ჩვენ აქ არანაირი დეტალები ვის მიერ, როგორ, რანაირად, უბრალოდ 1) დაიწყო ომი 2) გამოვიდა ოსია საბრძოლველად 3) მოკვდა ეგრევე. ხოლო ნეშტთაში ეს ყველაფერი არის უფრო დეტალურად აღწერილი. ანუ მეფე ჯერ ჩავარდა სასიკვდილო მდგომარეობაში რის შედეგადაც ის მისი თხოვნის შედეგად ეტლით გადაასვენეს იერუსალიმში, სადაც გარდაიცვალა კიდეც. ეხლა ისმევა ასეთი კითხვა: თუ IV მეფეთაში პირდაპირ წერია მხოლოდ მისი სიკვდილი და შემდეგ ყველაფერი მთავრდება ამით მაშინ რატომ წერია ამის შემდეგ, რომ ის გადაასვენს იერუსალიმში? ის ხომ გადასვენების შემდეგ მოკვდა?აქ როგორც ზემოთ ავღნიშნე ეს ციტატა მოყვანილია ბიბლიურ სტილში, სადაც მომხდარ ფაქტებთან დაბრუნება უცხო არაა. ეს გამეორება კი თავსი მხრივ მოცემული არ არის ყოველგვარი აზრის გარეშე. აქ რომ ყოფილიყო დაწერილი მხოლოდ გადაასვენეს და მეტი არაფერი შეიძლება მართლაც უაზროდ მოგვჩვენებოდა ეს არგუმენტი. მაგრამ აქ წერია რომ: "წაასვენეს იგი მისმა მორჩილებმა მეგიდოდან იერუსალიმში და მის სამარხში დამარხეს." ანუ სიკვდილის შემდეგ მოხდა მისი სამარხში დამარხვა, რომლიც გამხორციელდა გადასვენების შედეგადო. ანუ ეს ადგილი გვეუბნება, რომ იოსიას იერუსალიმში დამარხვა გარნხორციელდა მისი გადასვენების შედეგად და არა სხეულის გამოსყიდვით ან სხვა რამითო. -------------------- ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.
The devil can cite scripture for his own purpose! — William Shakespeare თავისუფლებისათვის გაგვათავისუფლა ქრისტემ. მაშ, იდექით მასში და ნუღარ შეუდგებით მონობის უღელს" (გალ 5.1) |
egri3 |
![]()
პოსტი
#152
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 409 რეგისტრ.: 27-January 08 წევრი № 3,768 ![]() |
death
ციტატა 21-ე თავში წერია რომ დავითმა ადგილის საფასურად მისცა 600 შეკელი იქრო ხოლო 24-ე თავში წერია, რომ 50 შეკელი ვერცხლი. თუ მარტივ ლოგიკას მივყვებით ძნელი სავარაუდო არ იქნება, რომ დავითს მიუცია ან 50 შეკელი ვერცხლის ექვივლანეტური ოქროს შეკლი ან 600 ოქროს ექვივალენტური ვერცხლის შეკელი. ეგ ლოგიკა კი არა მისადაგება და ბიბლიის ტექსტის შენთვის სასურველი ინტერპრეტაციაა. ![]() შენის ნებართვით განვავრცობ. ჯერ ერთი უნდა დავადგინოთ, რომელი ძვირფასი ლითონით გაისტუმრა - ოქროთი, თუ ვერცხლით? ბიბლიის ტექსტი ორ სხვადასხვა ვარიანტს გვთავაზობს. მეორეც უნდა ვიცოდეთ, რომ შეკელი მონეტები კი არა წონაა. ანუ თუნდაც სპილენძით გაესტუმრებინა, რამდენი იყო სპილენძი - 50 წონა, თუ 600 წონა? რეზიუმე. დასახელებულია ორი სხვადასხვა ლითონი. დასახელებულია ორი სხვადასხვა წონა. თუნდაც ვერცხლი ოქროზე 12-ჯერ ძვირი ღირდეს (სასაცილოა და დაუდასტურებელია) ეს არაფერს ცვლის. ბიბლიის ტექსტში ორ სხვადასხვა ადგილას შეუსაბამობაა. ![]() ციტატა დღე და ღამე რა არის? ანუ დღეს რომ დავუმატოთ ღამე რა გამოვა? რადა ერთი დღე. როგორ? ხომ გარკვევით წერია: რამეთუ ვითარცა-იგი იყო იონა მუცელსა ვეშაპისასა სამ დღე და სამ ღამე, ეგრეთ იყოს ძე კაცისაჲ გულსა ქუეყანისასა სამ დღე და სამ ღამე. ანუ მათე არ აიგივებს დღე-ღამეს და დღეს. ხაზგასმით აღნიშნავს - სამ დღესო და სამ ღამესო. ![]() ციტატა ეხლა რა ხდება სინამდვილეში. დღე და ღამე რა არის? ანუ დღეს რომ დავუმატოთ ღამე რა გამოვა? რადა ერთი დღე. პარასკევი ეს იყო პირველი დღე, შაბათი მეორე ხოლო კვირა მესამე. პარასკევს + შაბათი + კვირა = 3. ახლა ვცადოთ შენი ლოგიკით. თუკი დღე+ღამე=დღე. მაშინ იესოს შემთხვევაში პარასკევი=1/2 დღე. შაბათი=1დღე კვირა=1/2 დღე. ანუ პარასკევი+შაბათი+კვირა=2 დღე. ![]() ციტატა ანუ ეს დღე და ღამე სიმბოლურად არის გაიგივებული ერთ დღესთან (რაც არის კიდეც ერთი სინამდვილეში) რა არის სინამდვილეში? საიდან იცი? არგუმენტი ის გაქვს, რომ ბიბლია არ შესცდებოდა? ციტატა ეს არ არის შატლის კონსტრუქციის გეგმა, რომ ყველა დეტალი პირდაპირი მნიშვნელობით წამების და წუთების სრული გათვლით იყოს მოცემული. გეთნხმები. ამიტომაც არის გაუგებარი ადგილები, შეცდომები და ა.შ. ციტატა IV მეფეთადან ვგებულობთ მხოლოდ ორ რამეს: 1) რომ მოკვდა იოსია (მოკლა ფარაონმა დანახვისთანავე) და 2)რომ წაასვენეს. ხოლო II ნეშტთადან რომ დაიჭრა, რომ ითხოვა ეტლით გადაყვანა, რომ წაასვენეს და შემდეგ რომ მოკვდა. IV მეფეთაში ამ ფრაზას: მოკლა იგი ფარაო მაგედონს შინა რომ წაიკითხავ ვერ გებულობ, რომ მაგედოში მოკვდა? II ნეშტთაში ამ ფრაზას: მოიყვანეს იგი იერუსალჱმდ და მოკუდა. რომ წაიკითხავ ვერ გებულობ, რომ იერუსალიმში მოკვდა? რატომ ვერ გებულობ? ![]() ციტატა ანუ არ გვაქვს ჩვენ აქ არანაირი დეტალები ვის მიერ, როგორ, რანაირად, ამ შემთხვევაში არც გვაინტერესებს. ![]() |
მხევალი ნინო |
![]()
პოსტი
#153
|
![]() ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 ![]() |
egri3
ეგრუსია, მთელ ბიბლიას კიტხულობ და ასე ნახულობ უზუსტობებს (თუ ისინია არიან საერთოდ უზუსტობები, შეიძლება უბრალოდ განმარტება არ ვიცით) თუ ვინმეს აქვს ამოკრეფილი და იმის გამოკვლევაში ხარ? ![]() -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
Genesis |
![]()
პოსტი
#154
|
მივაფსი კრემლს ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,902 რეგისტრ.: 11-November 07 მდებარ.: mtskheta წევრი № 3,150 ![]() |
egri3 ეგრუსია, მთელ ბიბლიას კიტხულობ და ასე ნახულობ უზუსტობებს (თუ ისინია არიან საერთოდ უზუსტობები, შეიძლება უბრალოდ განმარტება არ ვიცით) თუ ვინმეს აქვს ამოკრეფილი და იმის გამოკვლევაში ხარ? ![]() ახალს არაფერს არამბობს... სულ გასული საუკუნის ნამუშევრებიდანაა ამოკრეფილი... და განმარტების დონეზე ახსნა ნებისმიერ რამეს რომ შეიძლება მოეძებნოს ეს ჭკვიანი ადმიანისთვის ნათელი უნდა იყოს... ჩემი აზრით ვერც ესეთი ძლიერი შემართების ათეისტი დაამტკიცებს რომ ბიბლიის ტექსტში შეცდომაა და ვერც ოქროპირისნაირი განმმარტებელი დაუმტკიცებს ათეისტებს რომ მისი განმარტება ობიექტური იქნება ამშემთხვევაში... ხოდა ჩემი ადგილი იქაა რომელ აზრსაც ხსნის და სიკვდილის შემდგომ სიცოცხლის პრესპექტივა მოაქ... ანუ 20/80 ზეც რომ იყოს თეიზმის და ათეიზმის შანსები მაინც თეიზმის 20% მირჩევნია ათეიზმის 80%ს... ლოგიკურად რომ დაფიქრდეს კაცი, მათი 80% სიმართლე თუ გამოდგა ნაღდი არც რამეს ვკარგავ და ისინიც არაფერს იძენენ... ხოლო ჩემი 20% თუ გამოდგა მართალი მაშინ ისენი კარგავენ და მე ბედნიერებას ვიძენ... ხოდა ბედნიერების მცირე შანსიც კი არაფერზე როგორ გავცვალო? ![]() -------------------- ღმერთმა ყველაფერი იცის...
ადამიანმა კი უკეთ იცის, თუ რა იცის ღმერთმა... |
egri3 |
![]()
პოსტი
#155
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 409 რეგისტრ.: 27-January 08 წევრი № 3,768 ![]() |
მხევალი ნინო
ციტატა ეგრუსია, მთელ ბიბლიას კიტხულობ და ასე ნახულობ უზუსტობებს (თუ ისინია არიან საერთოდ უზუსტობები, შეიძლება უბრალოდ განმარტება არ ვიცით) თუ ვინმეს აქვს ამოკრეფილი და იმის გამოკვლევაში ხარ? მეორე. მთელი ბიბლია კი არა საკუთარი შრომის წიგნაკი არ მაქვს წაკითხული თავიდან ბოლომდე. ![]() კსტატი არის ბიბლიაში ერთი ადგილი, რომლის თანამიმდევრული ამხსნელისთვის მილიონდოლარიანი პრიზია დაწესებული. ![]() ისე ოთხთავი თავიდან ბოლომდე მაქვს წაკითხული, ზენონ კოსიდოვსკი კიდო და ლეო ტაქსილი. ძველი აღქმის ტექსტებსაც ვკითხულობ შიგადაშიგ, მაგრამ რთული ქართულის გამო ნაკლებად მსიამოვნებს. Genesis ციტატა ახალს არაფერს არამბობს... სულ გასული საუკუნის ნამუშევრებიდანაა ამოკრეფილი... რა ნაგლობაა. ![]() ამ საუკუნეში სულ 8 წელია ვცხოვრობთ. ![]() შენ გინდა მე 8 წელიწადში აღმოვაჩინო ბიბლიაში ის რაც 2000 წლის განმავლობაში არ აღმოუჩენიათ? ციტატა და განმარტების დონეზე ახსნა ნებისმიერ რამეს რომ შეიძლება მოეძებნოს ეს ჭკვიანი ადმიანისთვის ნათელი უნდა იყოს... ხომ ვიხილეთ ახსნები. დაგაკმაყოფილა? |
Genesis |
![]()
პოსტი
#156
|
მივაფსი კრემლს ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,902 რეგისტრ.: 11-November 07 მდებარ.: mtskheta წევრი № 3,150 ![]() |
ხომ ვიხილეთ ახსნები. დაგაკმაყოფილა? წაკითხული მაქ სადრაც ათეისტების კოზირებზე... და მათ შორის შენს მიერ მოყვანილი რამოდენიმე ადგილი... რას შამრას ნამარხებში აღმოჩენილ უგარიტებიდან სადაც პირველად ფიქსირდება შეკელის არსებობა... ზომა ხან 9 გრამია ვერცხლის ხან 500 გრამამდე... სად წავიკითხე ახლა არმახსოვს მარა გადასამოწმებლად ძებნისა წავაწყდი შემდეგ დოკუმენტს რას შარმას ნამარხებიდან: თურმე მეფე ბიბლოსს ქირით გაუცია სამხედრო გემები და აუღია საგარანტიოდ 540 შეკელი ვერცხლი და ქირის საფასური 50 შეკელი ვერცხლი... სავარაუდოდ ტერმინი მინა გვიან შემოვიდა და ერთ შეკელ ვერცხლში მოიაზრება 1 მინა (შედარებით ახალი საწყავი ერთეული ) რომელიც გამოთველბით უდრის 60 შეკელ ვერხლს... შესაბამისად უგარიტებში ნაწერი დაახლოებით 500 გრამის ტოლი შეკელი არის იგივე მინა... ანუ 9 ჯერ 60. ამ მოსაზრებას თუ მივყვებით დავითს გადაუხდია 3000 შეკელი ვერცხლი იგივე 50 მინა და იგივე 600 შეკელი ოქრო... ოქრო ყოველთვის ძვირად ფასოდა და 1:4 აღემატებოდა ვერცხლის ფასს ეგვიპტური და ბაბილონური წყაროებიდან... სხვაობა ორ მუხლს შორის ვალუტის რეფორმირების ბრალია, როგორც ახლანდელ თეთრსა და ძველ თეთრს შორისაა განსხვავება... რაც ზემოთ დავწერე ყველაფრის დამამტკიცებელი დოკუმენტების მოძიება შემიძლია ინტერნეტში, თუ სიტყვაზე არმენდობით... თუ მენდობით და ამას გაბათილებულად ჩათვლით, მაშინ სხვა "უზუსტობებზეც" გადავალ.... პ.ს. ჩემი ნარკვევი არაა ეს.. ადრეც წამიკითხია სადღაც ![]() -------------------- ღმერთმა ყველაფერი იცის...
ადამიანმა კი უკეთ იცის, თუ რა იცის ღმერთმა... |
egri3 |
![]()
პოსტი
#157
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 409 რეგისტრ.: 27-January 08 წევრი № 3,768 ![]() |
Genesis
ციტატა წაკითხული მაქ სადრაც ათეისტების კოზირებზე... ჯოკრებზე, ჯოკრებზე . . . ![]() ციტატა თუ მენდობით და ამას გაბათილებულად ჩათვლით, მაშინ სხვა "უზუსტობებზეც" გადავალ.... დავუშვათ გენდობი, მაგრამ როგორ აბათილებს ვერ მივხვდი. ![]() ჩემი მათემატიკის, დაჟე არითმეტიკის ცოდნას აღემატება. ციტატა სავარაუდოდ ტერმინი მინა გვიან შემოვიდა და ერთ შეკელ ვერცხლში მოიაზრება 1 მინა (შედარებით ახალი საწყავი ერთეული ) რომელიც გამოთველბით უდრის 60 შეკელ ვერხლს... 1. რა შუაშია მინა? 2. ანდა ერთ შეკელ ვერცხლში როგორ მოიაზრება ერთი მინა, რომელიც სამოცი შეკელიაო ამბობ? შენი ნაწერი დაახლოებით ასე გავიგე - ერთ კუპონში მოიაზრება 1 ლარი, რომელიც სინამდვილეში მილიონი კუპონის ტოლია. აბა ეს წინადადება ახლოსაა მათემატიკასთან? ციტატა შესაბამისად უგარიტებში ნაწერი დაახლოებით 500 გრამის ტოლი შეკელი არის იგივე მინა... ანუ 9 ჯერ 60. 3. რას ნიშნავს "უგერიტებში ნაწერი"? "უგარიტები" წიგნია? ზევით დაწერე, რომ ერთი მინა არის 60 შეკელი. ახლა ამბობ რომ არის 500 გრამი შეკელი. ანუ 60 შეკელი=500 გრამს? დავუშვათ. მაშინ ერთი შეკელი გამოდის 8.33 გრამი ვერცხლი. კი თუ არა? ციტატა ამ მოსაზრებას თუ მივყვებით დავითს გადაუხდია 3000 შეკელი ვერცხლი როგორ კაცო? 50 შეკელიო წერია და 3000 როგორ გახდა? მინა წერია სადმე? რატომ არ წერია მინა და წერია შეკელი? ჰოოდა 50 მინაც რომ ეწეროს 8.33X50=416.67 შეკელი, ან 50*50=2500 გრამი ვერცხლი. 3000 შეკელი მაინც არანაირად არ გამოდის. ციტატა ოქრო ყოველთვის ძვირად ფასოდა და 1:4 აღემატებოდა ვერცხლის ფასს ეგვიპტური და ბაბილონური წყაროებიდან... 4. ჰოდა ამ პროპორციის წყარო კი ნამდვილად დაგვჭირდება. მაშინდელი ფორექსის ლინკი წავა. ![]() ჰოოოოდა, არითმეტიკული გამოთვლები და 4 დანომრილ კითხვაზე 4 დანომრილი პასუხი მჭირდება კიდევ. |
Genesis |
![]()
პოსტი
#158
|
მივაფსი კრემლს ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,902 რეგისტრ.: 11-November 07 მდებარ.: mtskheta წევრი № 3,150 ![]() |
უგარიტი ეს ქალაქია არაბეთის ტერიტორიაზე
მარტივია ძალიან... ეს არის ერთგვარი საწყაოს რეფორმა. ანუ შეკელი იყო თავიდან 9 გრამამდე... და სიტუაციამ მოითხოვა რომ გაზრდილიყო 400 გრამამდე ან 9X60... ახლა არითმეტიკულად არ გამოდისო არ დამიწყო... სავარაუდო ციფრებზეა საუბარი და ზუსტი წონები თუ დაგაინტერესებს თავად მოიძიე... სავარაუდოდ მოგვიანებით ტერმინი შეკელი ჩაანაცვლა მინამ. აქედან აიხსნება ის მოსაზრება რომ უგარიტიდან ამოღებულ ინფორმაციებში შეკელი სხვადასხვა წონას ასახავს. 50 მინა ვერცხლი(ადრეულ დროში 50 შეკელი) კიდევ დაახლოებით 600 შეკელი ოქროს ტოლია და ასევე 3000 შეკელი ვერცხლისა... ეს ყველაფერი მიახლოებით ემთხვევა ერთმანეთს და ეს ასეც უნდა იყოს... 1 ლარი რომ გადაახურდავო დოლარზე და გადმოახურდავო ისევ ლარზე მიიღებ 60 თეთრს... ასე არაა? არითმეტიკის ცოდნასთან ერთად ცოტა მარკეტინგის ცოდნაც უნდა გააჩნდეს ადამიანს რომ ასე ერთბაშად არ გადაუსვას ხაზი ![]() პ.ს. მეფე ბიბლოსს მეე ჭვება ისე მცირე თანხა აეღო გემების საფასურში როგორც ეს შეკელის 9 გრამიან ვარიანტში გამოდის... ე.ი. 4 კილო ვერცხლი დაიტოვა გემების გირაოდ? არმჯერა რაღაც... ფაქტია რომ შეკელი მომავალ მინად არის მოაზრებული ანუ 400 გრამამდე სადგაც... ![]() -------------------- ღმერთმა ყველაფერი იცის...
ადამიანმა კი უკეთ იცის, თუ რა იცის ღმერთმა... |
egri3 |
![]()
პოსტი
#159
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 409 რეგისტრ.: 27-January 08 წევრი № 3,768 ![]() |
Genesis
ციტატა უგარიტი ეს ქალაქია არაბეთის ტერიტორიაზე ჰოო, მეც ეგრე ვიცოდი. ![]() ციტატა ანუ შეკელი იყო თავიდან 9 გრამამდე... იყო 9 გრამიანი გობი ციტატა და სიტუაციამ მოითხოვა რომ გაზრდილიყო 400 გრამამდე ან 9X60... გახდა 400 გრამიანი გობი. ანუ გაიზარდა 44.44-ჯერ. წინაზე გეწერა 500 გრამი გახდაო. ცოტა სტრანნია, არა? ციტატა ახლა არითმეტიკულად არ გამოდისო არ დამიწყო... სავარაუდო ციფრებზეა საუბარი და ზუსტი წონები თუ დაგაინტერესებს თავად მოიძიე... მტკიცების ტვირთი შენ იტვირთე და თავად მოიძიე. ![]() მოძიებას თავი დავანებოთ, 400 რომ 9-ზე ზუსტად გავყოთ ასე რთულია? ციტატა 50 მინა ვერცხლი(ადრეულ დროში 50 შეკელი) ამას ვერანაირად ვერ ვიგებ? საიდან მოვიდა მინა? ციტატა 50 მინა ვერცხლი(ადრეულ დროში 50 შეკელი) ადრეულ დროში 50 შეკელი რა? ანუ ადრე შეკელი უდრიდა შეკელს და მას მერე, რაც მინა შემოიღეს მინა გაუტოლდა შეკელს? კი მაგრამ, ზევით რომ წერ მინა გაუტოლდა 50 შეკელსო? ავირიე. სპეციალურად აკეთებ? ციტატა ეს ყველაფერი მიახლოებით ემთხვევა ერთმანეთს და ეს ასეც უნდა იყოს... თუ ეს ასეც უნდა იყოს გამოდის უზუსტობები გვაქვს. თანაც არა მცირე, არამედ ძალიან დიდი. ![]() ციტატა 1 ლარი რომ გადაახურდავო დოლარზე და გადმოახურდავო ისევ ლარზე მიიღებ 60 თეთრს... ასე არაა? არა. სად იპოვე ეგეთი სავალუტო პუნქტი? მაქსიმუმ 98 თეთრიდან 1 ლარ და 2 თეთრამდე. ამხელა სხვაობა (40%) არანაირად. ციტატა არითმეტიკის ცოდნასთან ერთად ცოტა მარკეტინგის ცოდნაც უნდა გააჩნდეს ადამიანს რომ ასე ერთბაშად არ გადაუსვას ხაზი შენ ეტყობა ძალიან დაშორებული ხარ მარკეტინგს. რაზეც ვსაუბრობთ არანაირ კავშირში არაა მარკეტინგთან. აშკარად სავალუტო ოპერაციები და ელემენტარული არითმეტიკაა. ![]() ციტატა პ.ს. მეფე ბიბლოსს მეე ჭვება ისე მცირე თანხა აეღო გემების საფასურში როგორც ეს შეკელის 9 გრამიან ვარიანტში გამოდის... ე.ი. 4 კილო ვერცხლი დაიტოვა გემების გირაოდ? არმჯერა რაღაც... ფაქტია რომ შეკელი მომავალ მინად არის მოაზრებული ანუ 400 გრამამდე სადგაც... ეს საერთოდ ვერ დავაკავშირე კამათის თემასთან. სანამ თანამიმდევრულად ყველა შეკითხვაზე პასუხს არ ვისწავლით, დიალოგი არ გამოგვივა. ![]() |
Genesis |
![]()
პოსტი
#160
|
მივაფსი კრემლს ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,902 რეგისტრ.: 11-November 07 მდებარ.: mtskheta წევრი № 3,150 ![]() |
დროშია უბრალოდ სხვაობა...
კოლხური თეთრი და დგევანდელი თეთრი შეადარე... საფუძველი ერთიაქვთ მნიშვნელობა კი სხვა... ![]() ანუ ნამარხიდან ამოღებული ინფორმაციის მიხედვით შეკელი შეიძლება 439 გრამიც იყოს და 9.5გრამიც... ხოდა აქედან გამოთქვეს ჰიპოთეზა რომ შეკელი გამოიყენებოდა როგორც მინა... ანუ მოგვიანებით შეკელ მინა და შემდგომ უშუალოდ მინა რომელიც უდრის 60 (50) შეკელს სხვადასხვა ქვეყნებში სხვადასხვანაირად მერყეობს ერთეულები... ეგვიპტეში შეკელი 8.3 გრამია ქანაანიტებში 11.5 და ა.შ. ბიბლოსის მაგალითი იმიტომ მოვიყვანე რომ შეუძლებელია გემების საზღაური 4 კილო ვერცხლი ყოფილიყო და გირაოდ დაეტოვებინა... ამასთან ქირის საფასური ამ გემებისა აეღო 400 გრამი ვერცხლი... მეფე იყო და არა მელოჩნიკი... ხოდა რახან წერია 540 შეკელი გირაოდ მიიღო და 50 შეკელი ქირის თანხადო... აქ მოიაზრება შეკელის (შეკელმინის) წონა 439 გრამი და შესაბამისად ნორმალური გირაოც და ნორმალური ქირის საფასურიც გამოდის... იგივე დავით მეფეზე... 50 შეკელი არის 600 გრამი ვერცხლი... განა ასეთი იაფი შეიძლება ღირდეს მიწა? ანუ მანდაც შეკელის მოდიდო ვარიანტზეა საუბარი, ანუ 50 შეკელი ვერცხლი ტოლი იქნებოდა 50X600 გრამისა სადაც 600 გრამი არის ქანაანური მინის ექვივალენტი. საბოლოო ჯამში 35 კილო ვერცხლი. მიახლოებით და მოგვიანებული გადმოსახედიდან 600 შეკელი (შეკელის მომცრო ვარიანტი 11,55 გრამი) ოქროსი ანუ 6,8 კილო ოქრო. მოკლედ: 50 შეკელი ვერცხლი პირველ ციტატაში შეიძლება მოცემული იყოს როგორც შეკელმინა და ტოლი იყოს 35 კილო ვერცხლის 600 შეკელი ოქრო მეორე ციტატაში არის ჩვეულებრივი შეკელი და 6,8 კილო ოქრო 35კილო ვერცხლი ~ 6,8 კილო ოქრო როგორც ავგნიშნე ოქრო 1:4 აღემატებოდა ვერცხლს. პ.ს. ეს შეიძლება მცდარი შეხედულება იყოს მარა ფაქტებზე დაყრდნობილი ლოგიკა არსებობს და უზუსტობის მტკიცებულებას უკვე ბზარს უჩენს... მე ამ შეხედულების მჯერა -------------------- ღმერთმა ყველაფერი იცის...
ადამიანმა კი უკეთ იცის, თუ რა იცის ღმერთმა... |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 16th June 2025 - 08:21 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი