IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

43 გვერდი V « < 6 7 8 9 10 > »   
Reply to this topicStart new topic
> გამარკვიეთ..., ზოგადი შეკითხვები და ძიებანი ბიბლიაში
egri3
პოსტი Mar 20 2008, 01:12 AM
პოსტი #141


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 409
რეგისტრ.: 27-January 08
წევრი № 3,768



Misha Songulashvili
ციტატა
აუ რაზე მალაპარაკებ კონტექსტი წაიკითხე როგორ განმარტავს... სად რა იკარგება და სად რა ჩნდება მხოლოდ წაკითხვის შემდეგ თუ გაიგებ

შენ როგორ ფიქრობ აქამდე არ წამიკითხავს?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
death
პოსტი Mar 21 2008, 12:47 AM
პოსტი #142


A P O L O G I S T
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,274
რეგისტრ.: 4-February 07
წევრი № 1,003



სანამ უშუალოდ ამ საკითხს შევეხებოდე მინდა აქ გაკეთებულ კომენტარებს გამოვეხმაურო.

ლაპრაკი იმაზე რომ ბიბლიაში მხოლოდ მნიშვნელოვანი და ძირეულია სწორი ხოლო დეტალები შეიძლება იყოს შეცდომა არ შეესაბამება სიმართლეს. ბიბლიაში ყოველ სიტყვას დიდი მნიშვნელობა აქვს და იქ არაფერი უაზროდ ან რამის ლოგიკაში "ჩასაჯდომად" არ არის დაწერილი. თუ დავუშვებთ იმას რომ ბიბლიაში რამე შეცდომაა მაშინ
შეუძლებელი იქნება, რომ ყოველ სიტყვას თავისი დატვირთვა და მნივშნელობა ჰქონდეს. მსგავსი "შეცდომების" პოვნამ შეიძლება მის აღიარებამდე მიგვიყვანოს ხოლო მისმა აღიარებამ კი როგორც ისტორიამ გვიჩვენა ერესამდე. ამიტომაც ბიბლიაში ყოველი სიტყვა, არსებითიც და არაასებითიც სიმართლეა.

ეხლა რა შეეხება სულიწმინდის კარნახს

საერთოდ "სულიწმინდის კარნახით" ცოტა პრიმიტიული გამოთქმაა. არ შეიძლება სულიწმინდამ ვინმეს რამე უკარნახოს, რადგან სულიწმინდა კი არ კარნხოს ვინმეს, არამედ შთააგონებს. დიალოგი მიდის არა სიტყვების კარნახით, არამედ ტელეპატიურად სადაც შენ სულიწმინდის 'ხმას" შინაგანად გრძნობ და არა გესმის რაღაც ხმები. ხმები ხშირ შემთხვევაში ფსიქიურად გაუწონასწორებელ ხალხს და შეპყრობილებს ესმით. ამ შთაგონებას შენ შენი ენით გადმოსცემ. მაგალითად როდესაც სულიწმინდა ჩააგონებს სამყაროს შექმნას აკადემიკოს ის ამას აკადემიური ენით დაწერს. ხოლო როდესაც ის ჩააგონებს უბრალო გლეხს ის გლეხური ენით. მათი ნაწერების კითხვისას ნათელი იქნება რომელი ვისი დაწერილია მაგრამ ტექსტის მნიშვნელობა იდენტური იქნება.

ეხლა რაც შეეხება ამ ციტატას ბიბლიიდან

ციტატა

5. ბოცვერი, რომელიც იცოხნის, მაგრამ გაუპობელი ჩლიქი აქვს, უწმიდურია თქვენთვის;
6. კურდღელი, რომელიც იცოხნის, მაგრამ გაუპობელი ჩლიქი აქვს, უწმიდურია თქვენთვის;


ჩლიქზე უკვე ისაუბრეთ ამიტომ მე ცოხნას smile.gif მივხედავ

პირველი და მნიშვნელოვანი რაც უნდა ითქვას არის ის რომ ებრაულ ბიბლიაში ბოცვერის ადგილზე წერია shaphan ხოლო კურდრელის arnebeth. ორივე სიტყვის თავდაპირველი მნიშვნელობა ჩვენთვის უცხოა! შემდეგ ისინი მიაწერეს ბოცვერს და კურდრელს. ეხლა ყველაფერს რომ თავი დავანებოთ ეს ადგილი არ შეიძლება იყოს შეცდომა იმის გამო რომ არ ვიცით სინამდვილეში რა ცხოველებია აქ მოხსენიებული. შეიძლება ეს იყოს ბოცვერი შეიძლება ნუტრია ან შეიძლება ბროტონოზავრი (ეს ხურობით).

მაგრამ ამის მიუხედავად მოდი მაინც განვიხილოთ ეს ადგილი:

მცოხნელი ცხოველები იმით გამოირჩევიან სხვა ცხოველებისგან, რომ ისინი "პირველი" ჭამის დროს მაგრად ღეჭავენ საჭმელს, შემდეგ კი მას უშვებენ სპეციალურ კუჭში, სადაც ხდება მისი ნაწილობრივი მონელება. ამის შემდეგ ხდება მისი ამოღება და ხელახლა დაღეჭვა. რის შედეგადაც ის ჩადის ჩვენთვის კარგად ნაცნობ კუჭში.

კურდღელები და ბოცვერებიც მსგავს პრაქტიკას იყენებენ ჭამის დროს. ისინი გადაუმუშავებელ საჭმელს ათავსებენ ცალკე ხოლო გარკვეული დროის შემდეგ ახდენენ მის ხელახლა დაღეჭვას. რაც წააგავს კიდეც ცოხვნას. ინგლისურად ამას ჰქვია “refection”.

ეხლა რატომ მოვყევი ეს. სიტყვა gerah რომელიც წერია აქ ნიშნავს არა ბალახს, არამედ ნეხვს, დაღეჭილ საჭმელს და მარცველეულსაც კი ზოგ შემთხვევაში. ანუ ჩვენს შემთხვევაში კურდღელი ცოხნის უკვე დაღეჭილ საჭმელს, რასაც აკეთებს კიდეც სინამდვილეში (როგორც ზემოთ ავღნიშნე ის იყენებს მცოხნელების მსგავს პრაქტიკას საჭმელის გადამუშავებისას). ანუ სავარაუდოდ ჩვენ შემთხვევაში ცოხვნაში იგულისხმება დაღეჭილი ამოღებული საჭმლის ხელახლა დაღეჭვის (ცოხვნის) პროცესი, რასაც იდენტურად აკეთებს როგორც მცოხნელი ისევე კურდღელი.


--------------------
ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.

The devil can cite scripture for his own purpose! — William Shakespeare

თავისუფლებისათვის გაგვათავისუფლა ქრისტემ. მაშ, იდექით მასში და ნუღარ შეუდგებით მონობის უღელს"
(გალ 5.1)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Mar 21 2008, 04:48 PM
პოსტი #143


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



death
გაიხარე 2kiss.gif წაკითხული მქონდა ეს სადღაც და რამდენი ხანია ვეძებ, სად წავიკითხე და ვერაფრით ვეღარ ვიპოვე. იქნებ გამახსენო სად წერია.


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Mar 21 2008, 04:55 PM
პოსტი #144


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(death @ Mar 21 2008, 01:47 AM) *

თუ დავუშვებთ იმას რომ ბიბლიაში რამე შეცდომაა


წრის სიგრძის ფარდობა დიამეტრთან 3-ის ტოლი ნაღდად არაა, არადა ასეთ თანაფარდობას იძლევა ძველი აღთქმა...

მეორე ნეშტთა, 4
2. და ქმნა ზღუაჲ იგი რვალისა დასხმით ათ წყრთა საზომი მისი მრგვალი გარემო და ხუთ წყრთა სიმაღლე და გარემო ოცდაათ წყრთა.

30/10 = 3
და საინტერესოა ამას რომ წერ:
ციტატა
მსგავსი "შეცდომების" ... აღიარებამ კი როგორც ისტორიამ გვიჩვენა ერესამდე
რას გულისხმობ?
რადგან 3 არის და არა 3,14 აქედან რა ერესი უნდა წამოიზარდოს ვერ გამიგია, ნუთუ 3.14-იანთა? biggrin.gif


პ.ს.
ნეო პროტესტანტების თითიდან გამოწოვილი არგუმენტი ვიცი ამის თაობაზე...


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Misha Songulashvili
პოსტი Mar 21 2008, 07:00 PM
პოსტი #145


ეკუმენისტი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,524
რეგისტრ.: 21-October 07
წევრი № 3,010



death
ციტატა
ლაპრაკი იმაზე რომ ბიბლიაში მხოლოდ მნიშვნელოვანი და ძირეულია სწორი ხოლო დეტალები შეიძლება იყოს შეცდომა არ შეესაბამება სიმართლეს. ბიბლიაში ყოველ სიტყვას დიდი მნიშვნელობა აქვს და იქ არაფერი უაზროდ ან რამის ლოგიკაში "ჩასაჯდომად" არ არის დაწერილი. თუ დავუშვებთ იმას რომ ბიბლიაში რამე შეცდომაა მაშინ
შეუძლებელი იქნება, რომ ყოველ სიტყვას თავისი დატვირთვა და მნივშნელობა ჰქონდეს. მსგავსი "შეცდომების" პოვნამ შეიძლება მის აღიარებამდე მიგვიყვანოს ხოლო მისმა აღიარებამ კი როგორც ისტორიამ გვიჩვენა ერესამდე. ამიტომაც ბიბლიაში ყოველი სიტყვა, არსებითიც და არაასებითიც სიმართლეა.


არა მართალი იმის მტკიცება რომ ბიბლია დაზღვეულია მცირე უზუსტობობისაგან.

ციტატა
საერთოდ "სულიწმინდის კარნახით" ცოტა პრიმიტიული გამოთქმაა.

ამაში აბსოლიტურად მართალი ბრძანდებით.

ციტატა
პირველი და მნიშვნელოვანი რაც უნდა ითქვას არის ის რომ ებრაულ ბიბლიაში ბოცვერის ადგილზე წერია shaphan ხოლო კურდრელის arnebeth. ორივე სიტყვის თავდაპირველი მნიშვნელობა ჩვენთვის უცხოა! შემდეგ ისინი მიაწერეს ბოცვერს და კურდრელს. ეხლა ყველაფერს რომ თავი დავანებოთ ეს ადგილი არ შეიძლება იყოს შეცდომა იმის გამო რომ არ ვიცით სინამდვილეში რა ცხოველებია აქ მოხსენიებული. შეიძლება ეს იყოს ბოცვერი შეიძლება ნუტრია ან შეიძლება ბროტონოზავრი (ეს ხურობით).

როდის მოხდა ამის ბოზვერზე ან კურდღელზე მიწერა? ანუ ვინ მიაწერა?

ციტატა
მცოხნელი ცხოველები იმით გამოირჩევიან სხვა ცხოველებისგან, რომ ისინი "პირველი" ჭამის დროს მაგრად ღეჭავენ საჭმელს, შემდეგ კი მას უშვებენ სპეციალურ კუჭში, სადაც ხდება მისი ნაწილობრივი მონელება. ამის შემდეგ ხდება მისი ამოღება და ხელახლა დაღეჭვა. რის შედეგადაც ის ჩადის ჩვენთვის კარგად ნაცნობ კუჭში.

კურდღელები და ბოცვერებიც მსგავს პრაქტიკას იყენებენ ჭამის დროს. ისინი გადაუმუშავებელ საჭმელს ათავსებენ ცალკე ხოლო გარკვეული დროის შემდეგ ახდენენ მის ხელახლა დაღეჭვას. რაც წააგავს კიდეც ცოხვნას. ინგლისურად ამას ჰქვია “refection”.

აბა ცოხნა რაღაა თუ არა თავიდან ამოღეჭვა?


--------------------
"ჩემზედ ამბობენ: 'ის სიავეს ქართლისას ამბობს,
ჩვენს ცუდს არ მალავს. ეგ ხომ ცხადი სიძულვილია!'
ბრიყვნი ამბობენ, კარგი გული კი მაშინვე სცნობს _
ამ სიძულვილში რაოდენიც სიყვარულია!"
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
egri3
პოსტი Mar 21 2008, 07:31 PM
პოსტი #146


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 409
რეგისტრ.: 27-January 08
წევრი № 3,768



death
ციტატა
ლაპრაკი იმაზე რომ ბიბლიაში მხოლოდ მნიშვნელოვანი და ძირეულია სწორი ხოლო დეტალები შეიძლება იყოს შეცდომა არ შეესაბამება სიმართლეს. ბიბლიაში ყოველ სიტყვას დიდი მნიშვნელობა აქვს და იქ არაფერი უაზროდ ან რამის ლოგიკაში "ჩასაჯდომად" არ არის დაწერილი.

ანუ ყველა დეტალი ზედმიწევნით სწორია?
ციტატა
ამიტომაც ბიბლიაში ყოველი სიტყვა, არსებითიც და არაასებითიც სიმართლეა.

გამოვცადოთ??? wink.gif
ციტატა
ორივე სიტყვის თავდაპირველი მნიშვნელობა ჩვენთვის უცხოა!

აქ უნდა გეწეროს "ჩემთვის", რამეთუ მთარგმნელებმა მშვენივრად გაიგეს მაგ სიტყვის მნიშვნელობა და თარგმნეს კიდეც.
ციტატა
კურდღელები და ბოცვერებიც მსგავს პრაქტიკას იყენებენ ჭამის დროს. ისინი გადაუმუშავებელ საჭმელს ათავსებენ ცალკე ხოლო გარკვეული დროის შემდეგ ახდენენ მის ხელახლა დაღეჭვას. რაც წააგავს კიდეც ცოხვნას.

ბიოლოგი ხარ?


Misha Songulashvili
ციტატა
არა მართალი იმის მტკიცება რომ ბიბლია დაზღვეულია მცირე უზუსტობობისაგან.

პრობლემა არაა.
დიდრონ უზუსტობებსაც შეგახსენებთ. biggrin.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
egri3
პოსტი Mar 21 2008, 07:58 PM
პოსტი #147


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 409
რეგისტრ.: 27-January 08
წევრი № 3,768



და მისცა დავით ურნიას ადგილისა მისთჳს ოქრო სიკლისა სასწორი ექუსასი. (I ნეშტთა 21.25)

მიუგო მეფემან და ჰრქუა: არა ეგრე, თუმცა ცუდად მოვიღე, არამედ ნაცვალი მიგცე შენ, არა შევსწირნე საკუერთხნი მედად უფლისა და ღმრთისა დასამშჳდებელად! და მოიყიდა დავით კალო იგი ცვალებით და ჴართა მათთჳს მისცა ორმოცდაათი სასწორი ვერცხლი, რომელ არს სატირი. (II მეფეთა 24.24)

600 თუ 50?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
egri3
პოსტი Mar 21 2008, 08:26 PM
პოსტი #148


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 409
რეგისტრ.: 27-January 08
წევრი № 3,768



რამეთუ ვითარცა-იგი იყო იონა მუცელსა ვეშაპისასა სამ დღე და სამ ღამე, ეგრეთ იყოს ძე კაცისაჲ გულსა ქუეყანისასა სამ დღე და სამ ღამე. (მათე 12.40)

იესო გულსა ქუეყნისასა (ანუ სამარხში საიდანაც მკვდრეთით აღსდგა) იყო 1 ღამე პარასკევიდან შაბათ დილამდე, 1 დღე შაბათ დილიდან შაბათ საღამომდე და 1 ღამე შაბათ საღამოდან კვირა დილამდე. კვირას ქრისტე აღსდგა.

ანუ 1 დღე და 2 ღამე და არა 3 დღე და 3 ღამე.


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lenus
პოსტი Mar 21 2008, 08:28 PM
პოსტი #149


ექს-მტყუან-მოდერატორი ;)
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,446
რეგისტრ.: 9-March 07
წევრი № 1,315



................


--------------------
"ქართველმან კაცმან თავი თვისი უნდა ამსგავსოს მგელსა და მტრის ჯარი კი ცხვრისა ფარასა და ეგრეთ შეერიოს მტრის ჯარსა, ვითარცა მგელი ცხვრის ფარასა..." (ლუარსაბ I)

აუწვდომელს ნუ აწუდები, გარდასულსა ნუ ინანი და რომელი შენთვის არა გინდეს ბოროტი, სხუასა ნუ უზამ და სცხონდე!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
egri3
პოსტი Mar 21 2008, 08:42 PM
პოსტი #150


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 409
რეგისტრ.: 27-January 08
წევრი № 3,768



და დღეთა მათ აღმოვიდა ფარაო ნექაო, მეფე ეგჳპტისა, მეფისა მის ზედა ასურეთისასა მდინარესა ზედა ევფრატსა. და განვიდა იოსია მეფე შემთხუევად მისა. და მოკლა იგი ფარაო მაგედონს შინა შემთხუევასა მას მისსა. და აღმოიღეს იგი მონათა თჳსთა მაგედონით იერუსალჱმად და დაფლეს იგი საფლავსა თჳსსა. და მოიყვანა ერმან მის ქვეყანისამან იოაქაზ, ძე მისი, და სცხეს მას და მეფე-ყვეს იგი იოსიას, მამისა მისისა წილ. (IV მეფეთა 23.29-30)

და არა გარემიიქცია იოსია პირი მისგან, არამედ ბრძოლად მისა განეწყო და არა ისმინნა სიტყუანი ნექაოსისნი პირისაგან უფლისა და მოვიდა მისა ბრძოლად ველსა მას მაგედონისასა. და სცეს ისრითა მეფესა იოასსა და ჰრქუა მონასა თჳსსა: განმიყვანეთ მე ამიერ, რამეთუ მელმის მე ფრიად. და გამოიყვანეს იგი მონათა მისთა ეტლისა მისგან და აღსუეს იგი ეტლსა მას მეორესა მისსა და მოიყვანეს იგი იერუსალჱმდ და მოკუდა. და დაფლეს იგი მამათა მისთა თანა და ყოველი იუდა და იერუსალჱმი იგლოვდა იოსიას ზედა. (II ნეშტთა 35.22-24)

სად მოკვდა იოსია მაგედონში, თუ იცოცხლა იერუსალიმამდე?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
death
პოსტი Mar 23 2008, 09:40 PM
პოსტი #151


A P O L O G I S T
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,274
რეგისტრ.: 4-February 07
წევრი № 1,003



ეხლა დაკავებული ვარ ამიტომ ვერ ვახერხებ დროულად მოწერას...


მარიამი

ებრაული სიტყვების მნიშვნელობები ერთერთ საიტზე წავიკითხე. ხოლო კურდღლის "თეოლოგიურ" და ზოოლოგიურ მხარეებზე რამოდენიმეგან smile.gif მათი მისამართები ნამდვილად არ მახსოვს.

კანუდოსელი

ციტატა
წრის სიგრძის ფარდობა დიამეტრთან 3-ის ტოლი ნაღდად არაა, არადა ასეთ თანაფარდობას იძლევა ძველი აღთქმა...

მეორე ნეშტთა, 4
2. და ქმნა ზღუაჲ იგი რვალისა დასხმით ათ წყრთა საზომი მისი მრგვალი გარემო და ხუთ წყრთა სიმაღლე და გარემო ოცდაათ წყრთა.

30/10 = 3
და საინტერესოა ამას რომ წერ:

ციტატა
მსგავსი "შეცდომების" ... აღიარებამ კი როგორც ისტორიამ გვიჩვენა ერესამდე
რას გულისხმობ?
რადგან 3 არის და არა 3,14 აქედან რა ერესი უნდა წამოიზარდოს ვერ გამიგია, ნუთუ 3.14-იანთა?


ანუ შენ ამბობ, რომ სწორია არა 3 არამედ 3,14 არა? smile.gif კი ბატონო მაგრამ ნუთუ ესე აუცილებელი იყო რომ ყველაფერი მეათედებში და მესაედებში დაწერილიყო? აქ მოცემულია მიხლოვებული ციფრი. უფრო მარტივად რომ ვთქვათ დამგვალებულია. smile.gif შენი თქმისა არ იყოს არ არის ყველაფრის ბუკვალურად და შესაბამისად მილიმეტრებში გაგება საჭირო. ეხლა მაგალითად ბიბლიაში არის ადგილები სადაც ყველაფერი სანტიმეტრების და წუთების სიზუსტით არ არის დაწერილი, რადგან ამის აუცილებლობა არც არსებობს. აი მაგალითად ქრისტეს აღდგომა სამ დღესა და სამ ღამეში (ამაზე ცოტა უფრო ვრცლად ქვემოთ დავწერ).

Misha Songulashvili

ციტატა
არა მართალი იმის მტკიცება რომ ბიბლია დაზღვეულია მცირე უზუსტობობისაგან.


ეხლა შენ თუ უზუსტობაში მაგალითად სამყაროს შექმნას გულისხმობ 6 დღეში მაშინ კი ბატონო (თუმცა იმავე ბიბლიაში წერია, რომ ღმერთისთვის ერთი დღე არის როგორც 1000 წელი და რომ ღმერთი უსასრულოა. რაც უკვე ეჭვქვეშ აყენებს ამ მოსაზრებას).

ციტატა
როდის მოხდა ამის ბოზვერზე ან კურდღელზე მიწერა? ანუ ვინ მიაწერა?


სიმართლე გითხრა წარმოდგენა არა მაქვს. ინტერნეტში ვნახე რამოდენიმეგან ამ სიტყვების ერთგვარი ლინგვისტური ახსნა. მაგრამ ვინ მიაწერა ეს კურდღელს და როდის წარმოდგენა არა მაქვს. ალბათ ჰქონდათ რაღაც მიზეზი. თუმცა რაღაც მიზეზები გამოურიცხავ ჭეშმარიტებად არ უნდა აღვიქვათ. მაგრამ ეს მაინც არაფერც ცვლის, რადგან კურდღელი მართლაც იცოხნება და ამაზე გარკვევით ზემოთ დავწერე.

ციტატა
აბა ცოხნა რაღაა თუ არა თავიდან ამოღეჭვა?


რა თქმა უნდა ცოხნაა, უბრალოდ კურდღელი არ მიკუთვნება მცოხნელთა ("ruminants") კლასს.


ეხლა რაც შეეხება აქ მოყვანილ "შეუსაბამობებს":

ციტატა
და მისცა დავით ურნიას ადგილისა მისთჳს ოქრო სიკლისა სასწორი ექუსასი. (I ნეშტთა 21.25)

მიუგო მეფემან და ჰრქუა: არა ეგრე, თუმცა ცუდად მოვიღე, არამედ ნაცვალი მიგცე შენ, არა შევსწირნე საკუერთხნი მედად უფლისა და ღმრთისა დასამშჳდებელად! და მოიყიდა დავით კალო იგი ცვალებით და ჴართა მათთჳს მისცა ორმოცდაათი სასწორი ვერცხლი, რომელ არს სატირი. (II მეფეთა 24.24)

600 თუ 50?



21-ე თავში წერია რომ დავითმა ადგილის საფასურად მისცა 600 შეკელი იქრო ხოლო 24-ე თავში წერია, რომ 50 შეკელი ვერცხლი. თუ მარტივ ლოგიკას მივყვებით ძნელი სავარაუდო არ იქნება, რომ დავითს მიუცია ან 50 შეკელი ვერცხლის ექვივლანეტური ოქროს შეკლი ან 600 ოქროს ექვივალენტური ვერცხლის შეკელი. მაგრამ რომელია სწორი? სხვათაშორის ეხლა გადავშალე მეფე ჯეიმსის ვერსიის ბიბლია და ამ კითხვაზე პასუხსაც გადავაწყდი. smile.gif

So David gave to Ornan for the place six hundred shekels of gold by weight. (I ნეშტთა 21.25)

So David bought the threshingfloor and the oxen for fifty shekels of silver.(II მეფეთა 24.24)

აქ წერია რომ დავითს მიუცია 600 ოქროს წონის (გავლენა, ძალის მქონე) ძალის მქონე ფული. ასევე წერია ებრაულ ბიბლიაში ხოლო II მეფეთაში ეს სიტყვა ნახსენებიც არ არის. ანუ აქედან გარკვევით მოჩანს რომ დავითმა მისცა 600 ოქროს ექვივლანეტური ფული. იგივე 50 ვერცხლის შეკელი.

ეხლა ნურავინ ნუ გაისარჯება იმ არგუმენტის მოყვანით რომ ვერცხლი არ შეიძლება ოქროზე მეტად ფასობდესო. მშვენიერ ისტორიულ მაგალითს მოვიყვან.

მოკლედ ერთი შეხედვით თუ ვიმსჯელებთ სიმართლეს ეს არგუმენტი შეეფერება. ეხლა არ მაქვს დრო ამის ჭეშმარიტება ვამოწმო. თუ ვინმე სერიოზულ კონტრარგუმენტს მოიყვანს (და არა შეპასუხების მიზმით მოწმწერს რაღაცა აბდა-უბდას) მაშინ კი ბატონო.

ციტატა
რამეთუ ვითარცა-იგი იყო იონა მუცელსა ვეშაპისასა სამ დღე და სამ ღამე, ეგრეთ იყოს ძე კაცისაჲ გულსა ქუეყანისასა სამ დღე და სამ ღამე. (მათე 12.40)

იესო გულსა ქუეყნისასა (ანუ სამარხში საიდანაც მკვდრეთით აღსდგა) იყო 1 ღამე პარასკევიდან შაბათ დილამდე, 1 დღე შაბათ დილიდან შაბათ საღამომდე და 1 ღამე შაბათ საღამოდან კვირა დილამდე. კვირას ქრისტე აღსდგა.

ანუ 1 დღე და 2 ღამე და არა 3 დღე და 3 ღამე.


ამ არგუმენტით უკვე საუკუნეებია რაც სპეკულირებენ smile.gif. სხვათაშორის ამ არგუმენტმა 16 საუკუნეში (თუ არ ვცდები)სერიოზულად "გააბანძა" ქართული სამღვდელობა. მაგრამ ეს იქით იყოს

ქრისტე რომ აწამეს პარასკევს და აღსდგა კვირას ყველამ იცოდა მთელს იერუსალიმში იმ დროს. როგორც ბიბლიიდან ვხედავთ ეს სიტყვები ეკუთვნის უფალს. ეხლა რა ხდება ან ქრისტემ არ იცოდა როდის აღსდეგებოდა ან მათემ ვერ მიუმატა ერთს ორი ნორმანულად და შეეშალა და მეტიც ეს ქრისტეს მიაწერა.smile.gif ეხლა ნებისმიერი საღად მოაზროვნე ადამიანი მიხვდება რომ ეს არის აბსურდი და ეს განხილვადაც არ ღირს. რატომ? იმიტომ რომ ქრსიტე არის ღმერთი ამიტომ მას არ შეიძლებოდა ეს არ სცოდნოდა. მათე კი იყო ქრსიტეს მოწაფე, რომლიც სრულად ადევნებდა თვალს როგორც მის ჯვარცმას ისე აღდგომას. ამიტომ ლაპარაკი იმაზე, რომ მას არ შეიძლება სცოდნოდა ან შეშლოდა ეს არის სრული ნონსენსი. მოკლედ მეტს აღარ გავაგრძლებ პირდაპირ განხილვაზე გადავალ

ეხლა რა ხდება სინამდვილეში. დღე და ღამე რა არის? ანუ დღეს რომ დავუმატოთ ღამე რა გამოვა? რადა ერთი დღე. პარასკევი ეს იყო პირველი დღე, შაბათი მეორე ხოლო კვირა მესამე. პარასკევს + შაბათი + კვირა = 3. ანუ ეს დღე და ღამე სიმბოლურად არის გაიგივებული ერთ დღესთან (რაც არის კიდეც ერთი სინამდვილეში) ხოლო ეს სამი თავის მხრივ არის პარასკევი, შაბათი და კვირა. როგორც ზემოთ ავღნიშნე ბიბლია არ არის წიგნი, რომელიც სიტყვიერად უნდა გავოგოთ. ეს არ არის შატლის კონსტრუქციის გეგმა, რომ ყველა დეტალი პირდაპირი მნიშვნელობით წამების და წუთების სრული გათვლით იყოს მოცემული.

ციტატა
და დღეთა მათ აღმოვიდა ფარაო ნექაო, მეფე ეგჳპტისა, მეფისა მის ზედა ასურეთისასა მდინარესა ზედა ევფრატსა. და განვიდა იოსია მეფე შემთხუევად მისა. და მოკლა იგი ფარაო მაგედონს შინა შემთხუევასა მას მისსა. და აღმოიღეს იგი მონათა თჳსთა მაგედონით იერუსალჱმად და დაფლეს იგი საფლავსა თჳსსა. და მოიყვანა ერმან მის ქვეყანისამან იოაქაზ, ძე მისი, და სცხეს მას და მეფე-ყვეს იგი იოსიას, მამისა მისისა წილ. (IV მეფეთა 23.29-30)

და არა გარემიიქცია იოსია პირი მისგან, არამედ ბრძოლად მისა განეწყო და არა ისმინნა სიტყუანი ნექაოსისნი პირისაგან უფლისა და მოვიდა მისა ბრძოლად ველსა მას მაგედონისასა. და სცეს ისრითა მეფესა იოასსა და ჰრქუა მონასა თჳსსა: განმიყვანეთ მე ამიერ, რამეთუ მელმის მე ფრიად. და გამოიყვანეს იგი მონათა მისთა ეტლისა მისგან და აღსუეს იგი ეტლსა მას მეორესა მისსა და მოიყვანეს იგი იერუსალჱმდ და მოკუდა. და დაფლეს იგი მამათა მისთა თანა და ყოველი იუდა და იერუსალჱმი იგლოვდა იოსიას ზედა. (II ნეშტთა 35.22-24)

სად მოკვდა იოსია მაგედონში, თუ იცოცხლა იერუსალიმამდე?


ეს ორი ფაქტი ერთი შეხედვით მართლაც საპირისპიროა. მაგრამ თუ გავითვალისწინებთ ბიბლიის სპეციფიკას, რომელიც ხშირ შემთხვევებში უბრუნდება წარსულ ფაქტებს მოვლენის მსვლელობისას ეს გასაკვირი არც უნდა იყოს. ნამდვილად არ ვიცი ვინ როგორ განმარტებას აძლევს ამ ადგილს. მაგრამ მე ჩემს აზრს დავწერ.

IV მეფეთადან ვგებულობთ მხოლოდ ორ რამეს: 1) რომ მოკვდა იოსია (მოკლა ფარაონმა დანახვისთანავე) და 2)რომ წაასვენეს. ხოლო II ნეშტთადან რომ დაიჭრა, რომ ითხოვა ეტლით გადაყვანა, რომ წაასვენეს და შემდეგ რომ მოკვდა.

ე.ი. როგორც ჩანს იოსია ჯერ დაიჭრა, შემდეგ უთხოვნია წასვენება ხოლო შემდეგ კი ერთგან წერია, რომ მოკვდა ხოლო მეორეგან კი რომ წაასვენეს და შემდეგ მოკვდა. ანუ მეფეთაში გამოტოვებულია მისი დაჭრა, მისი თხოვნა გადასვენებაზე, მისი გადასვენება და მთელი სხვა დეტალები და პირდაპირ წერია, რომ ფარაონმა ის მოკლა. თუმცა აქ არის ერთი მნიშვნლოვანი დეტალი, რომლიც ამ ადგილს ნათელს ფენს. როგორც ნეშტთადან ჩანს იოსია მოკლა არა ფარაონმა, არამედ მისმა მოისრეებმა. ანუ როგორც ჩანს ფარაონი აქ გაიგივებულია მთლინად მის სამხედრო კამპანიასთან, რადგან იოსია იმსხვერპლა არა უშუალოდ ფარაონმა არამედ მისმა მშვილდოსნებმა. რის გამოც პირდაპირ წერია რომ ის მოკვდა!!! ანუ არ გვაქვს ჩვენ აქ არანაირი დეტალები ვის მიერ, როგორ, რანაირად, უბრალოდ 1) დაიწყო ომი 2) გამოვიდა ოსია საბრძოლველად 3) მოკვდა ეგრევე. ხოლო ნეშტთაში ეს ყველაფერი არის უფრო დეტალურად აღწერილი. ანუ მეფე ჯერ ჩავარდა სასიკვდილო მდგომარეობაში რის შედეგადაც ის მისი თხოვნის შედეგად ეტლით გადაასვენეს იერუსალიმში, სადაც გარდაიცვალა კიდეც.

ეხლა ისმევა ასეთი კითხვა: თუ IV მეფეთაში პირდაპირ წერია მხოლოდ მისი სიკვდილი და შემდეგ ყველაფერი მთავრდება ამით მაშინ რატომ წერია ამის შემდეგ, რომ ის გადაასვენს იერუსალიმში? ის ხომ გადასვენების შემდეგ მოკვდა?აქ როგორც ზემოთ ავღნიშნე ეს ციტატა მოყვანილია ბიბლიურ სტილში, სადაც მომხდარ ფაქტებთან დაბრუნება უცხო არაა. ეს გამეორება კი თავსი მხრივ მოცემული არ არის ყოველგვარი აზრის გარეშე. აქ რომ ყოფილიყო დაწერილი მხოლოდ გადაასვენეს და მეტი არაფერი შეიძლება მართლაც უაზროდ მოგვჩვენებოდა ეს არგუმენტი. მაგრამ აქ წერია რომ: "წაასვენეს იგი მისმა მორჩილებმა მეგიდოდან იერუსალიმში და მის სამარხში დამარხეს." ანუ სიკვდილის შემდეგ მოხდა მისი სამარხში დამარხვა, რომლიც გამხორციელდა გადასვენების შედეგადო. ანუ ეს ადგილი გვეუბნება, რომ იოსიას იერუსალიმში დამარხვა გარნხორციელდა მისი გადასვენების შედეგად და არა სხეულის გამოსყიდვით ან სხვა რამითო.


--------------------
ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.

The devil can cite scripture for his own purpose! — William Shakespeare

თავისუფლებისათვის გაგვათავისუფლა ქრისტემ. მაშ, იდექით მასში და ნუღარ შეუდგებით მონობის უღელს"
(გალ 5.1)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
egri3
პოსტი Mar 24 2008, 03:26 AM
პოსტი #152


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 409
რეგისტრ.: 27-January 08
წევრი № 3,768



death
ციტატა
21-ე თავში წერია რომ დავითმა ადგილის საფასურად მისცა 600 შეკელი იქრო ხოლო 24-ე თავში წერია, რომ 50 შეკელი ვერცხლი. თუ მარტივ ლოგიკას მივყვებით ძნელი სავარაუდო არ იქნება, რომ დავითს მიუცია ან 50 შეკელი ვერცხლის ექვივლანეტური ოქროს შეკლი ან 600 ოქროს ექვივალენტური ვერცხლის შეკელი.

ეგ ლოგიკა კი არა მისადაგება და ბიბლიის ტექსტის შენთვის სასურველი ინტერპრეტაციაა. wink.gif
შენის ნებართვით განვავრცობ.
ჯერ ერთი უნდა დავადგინოთ, რომელი ძვირფასი ლითონით გაისტუმრა - ოქროთი, თუ ვერცხლით?
ბიბლიის ტექსტი ორ სხვადასხვა ვარიანტს გვთავაზობს.
მეორეც უნდა ვიცოდეთ, რომ შეკელი მონეტები კი არა წონაა.
ანუ თუნდაც სპილენძით გაესტუმრებინა, რამდენი იყო სპილენძი - 50 წონა, თუ 600 წონა?
რეზიუმე.
დასახელებულია ორი სხვადასხვა ლითონი.
დასახელებულია ორი სხვადასხვა წონა.
თუნდაც ვერცხლი ოქროზე 12-ჯერ ძვირი ღირდეს (სასაცილოა და დაუდასტურებელია) ეს არაფერს ცვლის. ბიბლიის ტექსტში ორ სხვადასხვა ადგილას შეუსაბამობაა. wink.gif

ციტატა
დღე და ღამე რა არის? ანუ დღეს რომ დავუმატოთ ღამე რა გამოვა? რადა ერთი დღე.

როგორ?
ხომ გარკვევით წერია:
რამეთუ ვითარცა-იგი იყო იონა მუცელსა ვეშაპისასა სამ დღე და სამ ღამე, ეგრეთ იყოს ძე კაცისაჲ გულსა ქუეყანისასა სამ დღე და სამ ღამე.
ანუ მათე არ აიგივებს დღე-ღამეს და დღეს.
ხაზგასმით აღნიშნავს - სამ დღესო და სამ ღამესო. biggrin.gif
ციტატა
ეხლა რა ხდება სინამდვილეში. დღე და ღამე რა არის? ანუ დღეს რომ დავუმატოთ ღამე რა გამოვა? რადა ერთი დღე. პარასკევი ეს იყო პირველი დღე, შაბათი მეორე ხოლო კვირა მესამე. პარასკევს + შაბათი + კვირა = 3.

ახლა ვცადოთ შენი ლოგიკით.
თუკი დღე+ღამე=დღე.
მაშინ იესოს შემთხვევაში
პარასკევი=1/2 დღე.
შაბათი=1დღე
კვირა=1/2 დღე.
ანუ პარასკევი+შაბათი+კვირა=2 დღე. biggrin.gif
ციტატა
ანუ ეს დღე და ღამე სიმბოლურად არის გაიგივებული ერთ დღესთან (რაც არის კიდეც ერთი სინამდვილეში)

რა არის სინამდვილეში?
საიდან იცი?
არგუმენტი ის გაქვს, რომ ბიბლია არ შესცდებოდა?
ციტატა
ეს არ არის შატლის კონსტრუქციის გეგმა, რომ ყველა დეტალი პირდაპირი მნიშვნელობით წამების და წუთების სრული გათვლით იყოს მოცემული.

გეთნხმები.
ამიტომაც არის გაუგებარი ადგილები, შეცდომები და ა.შ.
ციტატა
IV მეფეთადან ვგებულობთ მხოლოდ ორ რამეს: 1) რომ მოკვდა იოსია (მოკლა ფარაონმა დანახვისთანავე) და 2)რომ წაასვენეს. ხოლო II ნეშტთადან რომ დაიჭრა, რომ ითხოვა ეტლით გადაყვანა, რომ წაასვენეს და შემდეგ რომ მოკვდა.


IV მეფეთაში ამ ფრაზას: მოკლა იგი ფარაო მაგედონს შინა რომ წაიკითხავ ვერ გებულობ, რომ მაგედოში მოკვდა?
II ნეშტთაში ამ ფრაზას: მოიყვანეს იგი იერუსალჱმდ და მოკუდა. რომ წაიკითხავ ვერ გებულობ, რომ იერუსალიმში მოკვდა?
რატომ ვერ გებულობ? biggrin.gif
ციტატა
ანუ არ გვაქვს ჩვენ აქ არანაირი დეტალები ვის მიერ, როგორ, რანაირად,

ამ შემთხვევაში არც გვაინტერესებს. wink.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მხევალი ნინო
პოსტი Mar 24 2008, 04:34 PM
პოსტი #153


ზღაპრის ბოლო კეთილია..
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 25,889
რეგისტრ.: 19-December 06
წევრი № 715



egri3


ეგრუსია, მთელ ბიბლიას კიტხულობ და ასე ნახულობ უზუსტობებს (თუ ისინია არიან საერთოდ უზუსტობები, შეიძლება უბრალოდ განმარტება არ ვიცით) თუ ვინმეს აქვს ამოკრეფილი და იმის გამოკვლევაში ხარ? rolleyes.gif


--------------------
ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....

დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი

-Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? ©
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Genesis
პოსტი Mar 24 2008, 08:14 PM
პოსტი #154


მივაფსი კრემლს
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,902
რეგისტრ.: 11-November 07
მდებარ.: mtskheta
წევრი № 3,150



ციტატა(მხევალი ნინო @ Mar 24 2008, 03:34 PM) *

egri3
ეგრუსია, მთელ ბიბლიას კიტხულობ და ასე ნახულობ უზუსტობებს (თუ ისინია არიან საერთოდ უზუსტობები, შეიძლება უბრალოდ განმარტება არ ვიცით) თუ ვინმეს აქვს ამოკრეფილი და იმის გამოკვლევაში ხარ? rolleyes.gif



ახალს არაფერს არამბობს... სულ გასული საუკუნის ნამუშევრებიდანაა ამოკრეფილი...

და განმარტების დონეზე ახსნა ნებისმიერ რამეს რომ შეიძლება მოეძებნოს ეს ჭკვიანი ადმიანისთვის ნათელი უნდა იყოს...






ჩემი აზრით ვერც ესეთი ძლიერი შემართების ათეისტი დაამტკიცებს რომ ბიბლიის ტექსტში შეცდომაა და ვერც ოქროპირისნაირი განმმარტებელი დაუმტკიცებს ათეისტებს რომ მისი განმარტება ობიექტური იქნება ამშემთხვევაში...

ხოდა ჩემი ადგილი იქაა რომელ აზრსაც ხსნის და სიკვდილის შემდგომ სიცოცხლის პრესპექტივა მოაქ...

ანუ 20/80 ზეც რომ იყოს თეიზმის და ათეიზმის შანსები მაინც თეიზმის 20% მირჩევნია ათეიზმის 80%ს... ლოგიკურად რომ დაფიქრდეს კაცი, მათი 80% სიმართლე თუ გამოდგა ნაღდი არც რამეს ვკარგავ და ისინიც არაფერს იძენენ... ხოლო ჩემი 20% თუ გამოდგა მართალი მაშინ ისენი კარგავენ და მე ბედნიერებას ვიძენ...

ხოდა ბედნიერების მცირე შანსიც კი არაფერზე როგორ გავცვალო? rolleyes.gif


--------------------
ღმერთმა ყველაფერი იცის...
ადამიანმა კი უკეთ იცის, თუ რა იცის ღმერთმა...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
egri3
პოსტი Mar 24 2008, 10:03 PM
პოსტი #155


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 409
რეგისტრ.: 27-January 08
წევრი № 3,768



მხევალი ნინო
ციტატა
ეგრუსია, მთელ ბიბლიას კიტხულობ და ასე ნახულობ უზუსტობებს (თუ ისინია არიან საერთოდ უზუსტობები, შეიძლება უბრალოდ განმარტება არ ვიცით) თუ ვინმეს აქვს ამოკრეფილი და იმის გამოკვლევაში ხარ?

მეორე.
მთელი ბიბლია კი არა საკუთარი შრომის წიგნაკი არ მაქვს წაკითხული თავიდან ბოლომდე. smile.gif
კსტატი არის ბიბლიაში ერთი ადგილი, რომლის თანამიმდევრული ამხსნელისთვის მილიონდოლარიანი პრიზია დაწესებული. wink.gif


ისე ოთხთავი თავიდან ბოლომდე მაქვს წაკითხული, ზენონ კოსიდოვსკი კიდო და ლეო ტაქსილი.
ძველი აღქმის ტექსტებსაც ვკითხულობ შიგადაშიგ, მაგრამ რთული ქართულის გამო ნაკლებად მსიამოვნებს.

Genesis
ციტატა
ახალს არაფერს არამბობს... სულ გასული საუკუნის ნამუშევრებიდანაა ამოკრეფილი...

რა ნაგლობაა. biggrin.gif
ამ საუკუნეში სულ 8 წელია ვცხოვრობთ. biggrin.gif
შენ გინდა მე 8 წელიწადში აღმოვაჩინო ბიბლიაში ის რაც 2000 წლის განმავლობაში არ აღმოუჩენიათ?

ციტატა
და განმარტების დონეზე ახსნა ნებისმიერ რამეს რომ შეიძლება მოეძებნოს ეს ჭკვიანი ადმიანისთვის ნათელი უნდა იყოს...

ხომ ვიხილეთ ახსნები.
დაგაკმაყოფილა?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Genesis
პოსტი Mar 24 2008, 10:49 PM
პოსტი #156


მივაფსი კრემლს
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,902
რეგისტრ.: 11-November 07
მდებარ.: mtskheta
წევრი № 3,150



ციტატა(egri3 @ Mar 24 2008, 09:03 PM) *

ხომ ვიხილეთ ახსნები.
დაგაკმაყოფილა?



წაკითხული მაქ სადრაც ათეისტების კოზირებზე... და მათ შორის შენს მიერ მოყვანილი რამოდენიმე ადგილი...

რას შამრას ნამარხებში აღმოჩენილ უგარიტებიდან სადაც პირველად ფიქსირდება შეკელის არსებობა... ზომა ხან 9 გრამია ვერცხლის ხან 500 გრამამდე... სად წავიკითხე ახლა არმახსოვს მარა გადასამოწმებლად ძებნისა წავაწყდი შემდეგ დოკუმენტს რას შარმას ნამარხებიდან: თურმე მეფე ბიბლოსს ქირით გაუცია სამხედრო გემები და აუღია საგარანტიოდ 540 შეკელი ვერცხლი და ქირის საფასური 50 შეკელი ვერცხლი...

სავარაუდოდ ტერმინი მინა გვიან შემოვიდა და ერთ შეკელ ვერცხლში მოიაზრება 1 მინა (შედარებით ახალი საწყავი ერთეული ) რომელიც გამოთველბით უდრის 60 შეკელ ვერხლს...

შესაბამისად უგარიტებში ნაწერი დაახლოებით 500 გრამის ტოლი შეკელი არის იგივე მინა... ანუ 9 ჯერ 60.

ამ მოსაზრებას თუ მივყვებით დავითს გადაუხდია 3000 შეკელი ვერცხლი იგივე 50 მინა და იგივე 600 შეკელი ოქრო...

ოქრო ყოველთვის ძვირად ფასოდა და 1:4 აღემატებოდა ვერცხლის ფასს ეგვიპტური და ბაბილონური წყაროებიდან...




სხვაობა ორ მუხლს შორის ვალუტის რეფორმირების ბრალია, როგორც ახლანდელ თეთრსა და ძველ თეთრს შორისაა განსხვავება...

რაც ზემოთ დავწერე ყველაფრის დამამტკიცებელი დოკუმენტების მოძიება შემიძლია ინტერნეტში, თუ სიტყვაზე არმენდობით...





თუ მენდობით და ამას გაბათილებულად ჩათვლით, მაშინ სხვა "უზუსტობებზეც" გადავალ....


პ.ს. ჩემი ნარკვევი არაა ეს.. ადრეც წამიკითხია სადღაც cool.gif


--------------------
ღმერთმა ყველაფერი იცის...
ადამიანმა კი უკეთ იცის, თუ რა იცის ღმერთმა...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
egri3
პოსტი Mar 24 2008, 11:35 PM
პოსტი #157


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 409
რეგისტრ.: 27-January 08
წევრი № 3,768



Genesis
ციტატა
წაკითხული მაქ სადრაც ათეისტების კოზირებზე...

ჯოკრებზე, ჯოკრებზე . . . biggrin.gif

ციტატა
თუ მენდობით და ამას გაბათილებულად ჩათვლით, მაშინ სხვა "უზუსტობებზეც" გადავალ....

დავუშვათ გენდობი, მაგრამ როგორ აბათილებს ვერ მივხვდი. smile.gif
ჩემი მათემატიკის, დაჟე არითმეტიკის ცოდნას აღემატება.

ციტატა
სავარაუდოდ ტერმინი მინა გვიან შემოვიდა და ერთ შეკელ ვერცხლში მოიაზრება 1 მინა (შედარებით ახალი საწყავი ერთეული ) რომელიც გამოთველბით უდრის 60 შეკელ ვერხლს...

1. რა შუაშია მინა?
2. ანდა ერთ შეკელ ვერცხლში როგორ მოიაზრება ერთი მინა, რომელიც სამოცი შეკელიაო ამბობ?
შენი ნაწერი დაახლოებით ასე გავიგე - ერთ კუპონში მოიაზრება 1 ლარი, რომელიც სინამდვილეში მილიონი კუპონის ტოლია.
აბა ეს წინადადება ახლოსაა მათემატიკასთან?
ციტატა
შესაბამისად უგარიტებში ნაწერი დაახლოებით 500 გრამის ტოლი შეკელი არის იგივე მინა... ანუ 9 ჯერ 60.

3. რას ნიშნავს "უგერიტებში ნაწერი"? "უგარიტები" წიგნია?
ზევით დაწერე, რომ ერთი მინა არის 60 შეკელი.
ახლა ამბობ რომ არის 500 გრამი შეკელი. ანუ 60 შეკელი=500 გრამს?
დავუშვათ.
მაშინ ერთი შეკელი გამოდის 8.33 გრამი ვერცხლი. კი თუ არა?
ციტატა
ამ მოსაზრებას თუ მივყვებით დავითს გადაუხდია 3000 შეკელი ვერცხლი

როგორ კაცო?
50 შეკელიო წერია და 3000 როგორ გახდა?
მინა წერია სადმე? რატომ არ წერია მინა და წერია შეკელი?
ჰოოდა 50 მინაც რომ ეწეროს 8.33X50=416.67 შეკელი, ან 50*50=2500 გრამი ვერცხლი.
3000 შეკელი მაინც არანაირად არ გამოდის.
ციტატა
ოქრო ყოველთვის ძვირად ფასოდა და 1:4 აღემატებოდა ვერცხლის ფასს ეგვიპტური და ბაბილონური წყაროებიდან...

4. ჰოდა ამ პროპორციის წყარო კი ნამდვილად დაგვჭირდება.
მაშინდელი ფორექსის ლინკი წავა. wink.gif

ჰოოოოდა, არითმეტიკული გამოთვლები და 4 დანომრილ კითხვაზე 4 დანომრილი პასუხი მჭირდება კიდევ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Genesis
პოსტი Mar 24 2008, 11:57 PM
პოსტი #158


მივაფსი კრემლს
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,902
რეგისტრ.: 11-November 07
მდებარ.: mtskheta
წევრი № 3,150



უგარიტი ეს ქალაქია არაბეთის ტერიტორიაზე




მარტივია ძალიან...
ეს არის ერთგვარი საწყაოს რეფორმა.
ანუ შეკელი იყო თავიდან 9 გრამამდე... და სიტუაციამ მოითხოვა რომ გაზრდილიყო 400 გრამამდე ან 9X60...

ახლა არითმეტიკულად არ გამოდისო არ დამიწყო... სავარაუდო ციფრებზეა საუბარი და ზუსტი წონები თუ დაგაინტერესებს თავად მოიძიე...

სავარაუდოდ მოგვიანებით ტერმინი შეკელი ჩაანაცვლა მინამ.

აქედან აიხსნება ის მოსაზრება რომ უგარიტიდან ამოღებულ ინფორმაციებში შეკელი სხვადასხვა წონას ასახავს.

50 მინა ვერცხლი(ადრეულ დროში 50 შეკელი) კიდევ დაახლოებით 600 შეკელი ოქროს ტოლია და ასევე 3000 შეკელი ვერცხლისა...

ეს ყველაფერი მიახლოებით ემთხვევა ერთმანეთს და ეს ასეც უნდა იყოს...

1 ლარი რომ გადაახურდავო დოლარზე და გადმოახურდავო ისევ ლარზე მიიღებ 60 თეთრს...

ასე არაა?

არითმეტიკის ცოდნასთან ერთად ცოტა მარკეტინგის ცოდნაც უნდა გააჩნდეს ადამიანს რომ ასე ერთბაშად არ გადაუსვას ხაზი smile.gif


პ.ს. მეფე ბიბლოსს მეე ჭვება ისე მცირე თანხა აეღო გემების საფასურში როგორც ეს შეკელის 9 გრამიან ვარიანტში გამოდის... ე.ი. 4 კილო ვერცხლი დაიტოვა გემების გირაოდ? არმჯერა რაღაც... ფაქტია რომ შეკელი მომავალ მინად არის მოაზრებული ანუ 400 გრამამდე სადგაც...


IPB-ს სურათი


--------------------
ღმერთმა ყველაფერი იცის...
ადამიანმა კი უკეთ იცის, თუ რა იცის ღმერთმა...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
egri3
პოსტი Mar 25 2008, 12:17 AM
პოსტი #159


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 409
რეგისტრ.: 27-January 08
წევრი № 3,768



Genesis
ციტატა
უგარიტი ეს ქალაქია არაბეთის ტერიტორიაზე

ჰოო, მეც ეგრე ვიცოდი. smile.gif

ციტატა
ანუ შეკელი იყო თავიდან 9 გრამამდე...

იყო 9 გრამიანი გობი
ციტატა
და სიტუაციამ მოითხოვა რომ გაზრდილიყო 400 გრამამდე ან 9X60...

გახდა 400 გრამიანი გობი. ანუ გაიზარდა 44.44-ჯერ.
წინაზე გეწერა 500 გრამი გახდაო. ცოტა სტრანნია, არა?
ციტატა
ახლა არითმეტიკულად არ გამოდისო არ დამიწყო... სავარაუდო ციფრებზეა საუბარი და ზუსტი წონები თუ დაგაინტერესებს თავად მოიძიე...

მტკიცების ტვირთი შენ იტვირთე და თავად მოიძიე. smile.gif
მოძიებას თავი დავანებოთ, 400 რომ 9-ზე ზუსტად გავყოთ ასე რთულია?
ციტატა
50 მინა ვერცხლი(ადრეულ დროში 50 შეკელი)

ამას ვერანაირად ვერ ვიგებ?
საიდან მოვიდა მინა?
ციტატა
50 მინა ვერცხლი(ადრეულ დროში 50 შეკელი)

ადრეულ დროში 50 შეკელი რა?
ანუ ადრე შეკელი უდრიდა შეკელს და მას მერე, რაც მინა შემოიღეს მინა გაუტოლდა შეკელს?
კი მაგრამ, ზევით რომ წერ მინა გაუტოლდა 50 შეკელსო?
ავირიე. სპეციალურად აკეთებ?
ციტატა
ეს ყველაფერი მიახლოებით ემთხვევა ერთმანეთს და ეს ასეც უნდა იყოს...

თუ ეს ასეც უნდა იყოს გამოდის უზუსტობები გვაქვს. თანაც არა მცირე, არამედ ძალიან დიდი. biggrin.gif

ციტატა
1 ლარი რომ გადაახურდავო დოლარზე და გადმოახურდავო ისევ ლარზე მიიღებ 60 თეთრს...

ასე არაა?

არა.
სად იპოვე ეგეთი სავალუტო პუნქტი?
მაქსიმუმ 98 თეთრიდან 1 ლარ და 2 თეთრამდე. ამხელა სხვაობა (40%) არანაირად.
ციტატა
არითმეტიკის ცოდნასთან ერთად ცოტა მარკეტინგის ცოდნაც უნდა გააჩნდეს ადამიანს რომ ასე ერთბაშად არ გადაუსვას ხაზი

შენ ეტყობა ძალიან დაშორებული ხარ მარკეტინგს. რაზეც ვსაუბრობთ არანაირ კავშირში არაა მარკეტინგთან. აშკარად სავალუტო ოპერაციები და ელემენტარული არითმეტიკაა. smile.gif

ციტატა
პ.ს. მეფე ბიბლოსს მეე ჭვება ისე მცირე თანხა აეღო გემების საფასურში როგორც ეს შეკელის 9 გრამიან ვარიანტში გამოდის... ე.ი. 4 კილო ვერცხლი დაიტოვა გემების გირაოდ? არმჯერა რაღაც... ფაქტია რომ შეკელი მომავალ მინად არის მოაზრებული ანუ 400 გრამამდე სადგაც...

ეს საერთოდ ვერ დავაკავშირე კამათის თემასთან.






სანამ თანამიმდევრულად ყველა შეკითხვაზე პასუხს არ ვისწავლით, დიალოგი არ გამოგვივა. 2kiss.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Genesis
პოსტი Mar 25 2008, 12:36 AM
პოსტი #160


მივაფსი კრემლს
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,902
რეგისტრ.: 11-November 07
მდებარ.: mtskheta
წევრი № 3,150



დროშია უბრალოდ სხვაობა...

კოლხური თეთრი და დგევანდელი თეთრი შეადარე... საფუძველი ერთიაქვთ მნიშვნელობა კი სხვა...



IPB-ს სურათი

ანუ ნამარხიდან ამოღებული ინფორმაციის მიხედვით შეკელი შეიძლება 439 გრამიც იყოს და 9.5გრამიც... ხოდა აქედან გამოთქვეს ჰიპოთეზა რომ შეკელი გამოიყენებოდა როგორც მინა... ანუ მოგვიანებით შეკელ მინა და შემდგომ უშუალოდ მინა რომელიც უდრის 60 (50) შეკელს

სხვადასხვა ქვეყნებში სხვადასხვანაირად მერყეობს ერთეულები... ეგვიპტეში შეკელი 8.3 გრამია ქანაანიტებში 11.5 და ა.შ.


ბიბლოსის მაგალითი იმიტომ მოვიყვანე რომ შეუძლებელია გემების საზღაური 4 კილო ვერცხლი ყოფილიყო და გირაოდ დაეტოვებინა... ამასთან ქირის საფასური ამ გემებისა აეღო 400 გრამი ვერცხლი...
მეფე იყო და არა მელოჩნიკი...
ხოდა რახან წერია 540 შეკელი გირაოდ მიიღო და 50 შეკელი ქირის თანხადო... აქ მოიაზრება შეკელის (შეკელმინის) წონა 439 გრამი და შესაბამისად ნორმალური გირაოც და ნორმალური ქირის საფასურიც გამოდის...



იგივე დავით მეფეზე... 50 შეკელი არის 600 გრამი ვერცხლი... განა ასეთი იაფი შეიძლება ღირდეს მიწა? ანუ მანდაც შეკელის მოდიდო ვარიანტზეა საუბარი, ანუ 50 შეკელი ვერცხლი ტოლი იქნებოდა 50X600 გრამისა სადაც 600 გრამი არის ქანაანური მინის ექვივალენტი. საბოლოო ჯამში 35 კილო ვერცხლი. მიახლოებით და მოგვიანებული გადმოსახედიდან 600 შეკელი (შეკელის მომცრო ვარიანტი 11,55 გრამი) ოქროსი ანუ 6,8 კილო ოქრო.

მოკლედ:
50 შეკელი ვერცხლი პირველ ციტატაში შეიძლება მოცემული იყოს როგორც შეკელმინა და ტოლი იყოს 35 კილო ვერცხლის
600 შეკელი ოქრო მეორე ციტატაში არის ჩვეულებრივი შეკელი და 6,8 კილო ოქრო

35კილო ვერცხლი ~ 6,8 კილო ოქრო

როგორც ავგნიშნე ოქრო 1:4 აღემატებოდა ვერცხლს.



პ.ს. ეს შეიძლება მცდარი შეხედულება იყოს მარა ფაქტებზე დაყრდნობილი ლოგიკა არსებობს და უზუსტობის მტკიცებულებას უკვე ბზარს უჩენს... მე ამ შეხედულების მჯერა


--------------------
ღმერთმა ყველაფერი იცის...
ადამიანმა კი უკეთ იცის, თუ რა იცის ღმერთმა...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

43 გვერდი V « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 16th June 2025 - 08:21 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი