IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

43 გვერდი V « < 12 13 14 15 16 > »   
Reply to this topicStart new topic
> გამარკვიეთ..., ზოგადი შეკითხვები და ძიებანი ბიბლიაში
KAIROS
პოსტი Oct 29 2008, 05:17 AM
პოსტი #261


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
რა?! ვინც ბატონის დანატოვარი ტალანტი სარგებელში ჩაუშვა, არ რისკავდა?!

დაკავშირებები გაქვს ორიგინალი smile.gif იმ ბატონის წინააღმდეგ კი არ წასულა კაცო მერე smile.gif
თორემ ღვთისმეტყველების შესწავლა თუ გინდა იგი უპირველესად ეყრდნობა წმ. წერილს, მერე წმ. გარდამოცემას და მერე წმ. მამებს, მხოლოდ ამის შემდეგ ხდება საკუთარი ხედვების განვითარება, ამიტომ ვუთხარი სალის, რომ სჯობდა მამების განმარტებით ეკითხა ბიბლია smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Genesis
პოსტი Oct 29 2008, 08:52 AM
პოსტი #262


მივაფსი კრემლს
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,902
რეგისტრ.: 11-November 07
მდებარ.: mtskheta
წევრი № 3,150



ციტატა(KAIROS @ Oct 29 2008, 04:17 AM) *

დაკავშირებები გაქვს ორიგინალი smile.gif იმ ბატონის წინააღმდეგ კი არ წასულა კაცო მერე smile.gif
თორემ ღვთისმეტყველების შესწავლა თუ გინდა იგი უპირველესად ეყრდნობა წმ. წერილს, მერე წმ. გარდამოცემას და მერე წმ. მამებს, მხოლოდ ამის შემდეგ ხდება საკუთარი ხედვების განვითარება, ამიტომ ვუთხარი სალის, რომ სჯობდა მამების განმარტებით ეკითხა ბიბლია smile.gif

არც მე მითქვია სხვა რამე... unsure.gif

უბრალოდ რაც არ უნდა წმინდანი იყოს განმმარტებელი, მაინც არ წარმოადგენს მისი განმარტება გარდაუვალ ჭეშმარიტებას...

ასეთი მცდარი აზრი კი ფართოდაა დამკვიდრებული არა მარტო მრევლში, არამედ სამღვდელოებაშიც cool.gif


--------------------
ღმერთმა ყველაფერი იცის...
ადამიანმა კი უკეთ იცის, თუ რა იცის ღმერთმა...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
TITUSI
პოსტი Nov 24 2008, 02:12 PM
პოსტი #263


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4
რეგისტრ.: 22-April 07
წევრი № 1,731



ვის აინტერესებს რუთზე?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Nov 24 2008, 08:28 PM
პოსტი #264


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ვის აინტერესებს რუთზე?

რა? smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
diletanti
პოსტი Jan 12 2009, 02:02 AM
პოსტი #265


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 112
რეგისტრ.: 8-January 09
წევრი № 6,254



ეს თემა მკვდარია?


--------------------
ღვთის მასახურება=საქართველოს მსახურება=სიყვარულის მსახურება
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 12 2009, 04:04 AM
პოსტი #266


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ეს თემა მკვდარია?

არა, განისვენებს biggrin.gif
და ელოდება კითხვებს smile.gif
აბა გისმენთ;
კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ქევანა
პოსტი Jan 12 2009, 04:38 PM
პოსტი #267


მთვლემარე დრაკონი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 7,454
რეგისტრ.: 11-February 07
მდებარ.: Shire, Hobbitland, Middle-earth
წევრი № 1,055



ციტატა
და ელოდება კითხვებს
აბა გისმენთ;

ლუკას სახარებაზე მაინტერესებს user.gif

"რაკი უკვე ბევრმა მიჰყო ხელი ჩვენს შორის აღსრულება ამბავთა თანამიმდევრულ აღწერას,
როგორც გადმოგვცეს თავიდანმვე თვითმხილველებმა და სიტყვის მსახურებმა,
მეც მივიჩნიე, რომ მას შემდეგ, რაც გულდასმით გამოვიკვლე ყოველივე თავიდან, თანამიმდევრულად აგიღწერო, ღირსეულო თეოფილე" ლუკა, თავი I, 1-3

რას ნიშნავს "უკვე ბევრმა მიჰყო ხელი ჩვენს შორის აღსრულება ამბავთა თანამიმდევრულ აღწერას"?


--------------------
“I'd built that bridge for you. But I didn’t know that I would be building it for you and him.” ("Dაისყ")

"He was born with a gift of laughter and a sense that the world was mad. And that was all his patrimony." - Scaramouche, Rafael Sabatini

***
ფორუმზე გლანძღავ და მიწასთან გასწორებ, ძვირფასო, მაგრამ გახსოვდეს, ფორუმს გარეთ მე შენ მიყვარხარ : )

***
Спасение утопающего – дело рук самого утопающего...

***
ამინდის შემქმნელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 12 2009, 08:05 PM
პოსტი #268


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
რას ნიშნავს "უკვე ბევრმა მიჰყო ხელი ჩვენს შორის აღსრულება ამბავთა თანამიმდევრულ აღწერას"?

smile.gif კარგი კითხვაა smile.gif
საინტერესოა და ამ საკითხზე, ეკლესიის ოფიციალური პოზიციის გვერდით არსებობს ბევრი "საიდუმლოთმოყვარეთა" დაჯგუფებების იდეები, ანუ არსებობენ ვარაუდები, რომ გარდა ცნობილი 4 სახარებისა, დაიწერაო მრავალი სხვა, ისე იდეაში არც გამოირიცხება, მაგრამ უცვალებლად და დაუმახინჯებლად შემორჩა ეს ოთხი,დანარჩენები ან მართლა აპოკრიფებია ანუ "ნატყუარი" წიგნები ან დროთა განმავლობაში გააპოკრიფდა...
აშკარაა, რომ დღესდღეობით სანდო და წმიდა წიგნი, ღვთივსულიერი არის 4 სახარება და დანარჩენი რაც ახალი აღთქმის კანონშია შესული, მოკლედ აი ესაა ასეთუისე შეჯამებული ეკლესიის პოზიცია:
1. ის რომ ლუკას სახარება თავისი შინაარსით, სტილით და მიმართულებით და განსხვავებულია

ა. იმიტომ რომ ოთხ მახარებელში მარკოზთან ერთად იგი ერთერთია ვინც არ შედის 12 მოციქულთა რიცხვში
ბ. იმიტომ რომ იგი არაებრაელია, ბერძენი ექიმი და მხატვარია.
გ. შესაბამისად მისი თხრობაც ძირეულად განსხვავდება ყველა სახარებად და იგი უფრო ისტორიულია, შესაბამისად ყველაზე მომცველიც, იოანეს შობიდან მაცხოვრის ამაღლებამდე.
დ. შესავალ ნაწილში როგორც ბერძენ ისტორიკოსებს ჩვევიათ, იწყებს წინასიტყვაობით, სადაც ყვება იმას რაც დაიწერა და იმას რა უნდა თავად გააკეთოს

2. უცილობლად აქ იგულისხმება სხვა წიგნებიც, რომლებიც უფლის გამომსყიდველ მოღვაწეობას აღწერდნენ და აღარ შემორჩა.
იხარე;
კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მოყვასი
პოსტი Jan 14 2009, 02:45 PM
პოსტი #269


הַלְלוּ-יָהּ
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 572
რეგისტრ.: 14-January 09
წევრი № 6,288



'KAIROS'

გამარჯობა კაიროს
და გამარჯობა ფორუმის ყველა მომხმარებელს.
დროის სიმცირის გამო, სრულად ვერ გადავავლე ფორუმს თვალი სამწუხაროდ.
რასაც ალბათ სხვა დროს მაინც მოვახერხებ. მანამდე კი, კაიროს, მაქვს ერთი კონკრეტული შეკითხვა შენთან ბიბლიის ერთერთ მუხლთან დაკავშირებით.

რაც შეიძლება მოკლე პასუხი მომწერე, ვიზეა საუბარი იგავების 8 თავის 22-მუხლში?

მოგვიანებით შეძლებ ვრცლად უპასუხო შეკითხვას, ჯერ მოკლ პასუხი მომწერე თუ შეიძლება.


წინასწარ მადლობას გიხდი.
შენი მოყვასი


--------------------
"კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lashab
პოსტი Jan 14 2009, 06:53 PM
პოსტი #270


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 561
რეგისტრ.: 24-December 08
წევრი № 6,157



გამარჯობა კაიროს, ჩემს ზემოთ რომ შეკითხვა დასვა მოყვასმა, მას რომ უპასუხებ, თუ შეიძლება მეც გამეცი პასუხი:

11. მაგრამ, როცა ანტიოქიაში მოვიდა პეტრე, წინ აღვუდექი მას, რადგანაც გასაკიცხი იყო;

12. ვინაიდან იაკობის მიერ ზოგიერთი წარმოგზავნილის მოსვლამდე წარმართებთან ერთად ჭამდა, ხოლო მათი მოსვლის შემდეგ განდგა და განცალკევდა წინადაცვეთილთა შიშით.

13. მასთან ერთად თვალთმაქცობდნენ დანარჩენი იუდეველნიც, ასე რომ, თვით ბარნაბაც აი ჩაითრია მათმა თვალთმაქცობამ.

14. მაგრამ, როდესაც დავრწმუნღი, რომ წრფელი გზით როდი მიდიან სახარებისეული ჭეშმარიტებისკენ, ყველას წინაშე ვუთხარი კეფას: თუკი შენ, იუდეველი, წარმართულად ცხოვრობ და არა იუდეურად, რატომღა აიძულებ წარმართებს, რომ იუდეველობდნენ?

აქ ჩანს რომ პავლე მოციქული ეწინააღმდეგება პეტრეს, რადგან რეალურად ამბობს რომ ცდებოდაო... თან თვალთმაქცობდაო...

ეს დაპირისპირება მოციქულებს შორის საინტერესოა, გამოდის არ ეთანხმებოდნენ ერთმანეთს იმაში თუ რასაც ქადაგებდნენ...

huh.gif

rolleyes.gif


--------------------
"ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)

"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 16 2009, 12:07 AM
პოსტი #271


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ახ, არ ვიყავი ეს დღეები და აუცილებლად შევეცდები ვუპასუხოთ smile.gif

ოღონდ შემდეგომში თუკი ეს კითხვა-მიგება გადაიზრდება კამათში, მაშინ ცალკე თემაც გავხსნათ smile.gif


ციტატა
რაც შეიძლება მოკლე პასუხი მომწერე, ვიზეა საუბარი იგავების 8 თავის 22-მუხლში?


უცილობლად წმ. სამების მეორე წევრზე. ძე ღმერთზე

აი ჩემი პასუხი, რომელიც PM-ი თ მოგწერე

22. უფალმან დამამტკიცა მე დასაბამად გზათა მისთა. საქმეთა შინა მისთა უწინარეს დასაბამისა დამამტკიცა მე,

გასაგებია საითკენაც უმიზნებ, გინდა გითხრა, რომ ეს უფალია იესო, და შენ მერე მეტყვი ნახე თურმე დასაბამდე არ ყოფილაო რასელისტების უბადრუკი ფანდებია ეგ თუ მაქეთკენ მიგყავს საუბარი, თავიდანვე გირჩევ არ ღირს

ახლა მაინც პასუხი...
მოდი შევაჯეროთ ამ ლამაზი თავის 22-30 მუხლები


Господь имел (дословно создал) меня началом пути Своего,
прежде созданий Своих, искони...
Я родилась прежде, нежели водружены были горы,
прежде холмов,
Когда еще Он не сотворил ни земли, ни полей,
ни начальных пылинок Вселенной.
Когда Он уготовлял небеса, я была там,
когда Он проводил круговую черту по лицу бездны...
Тогда я была при Нем художницею
и была радостью всякий день,
веселясь пред лицем Его во все время.
(8,22-30)

აქ რათქმაუნდა იგულისხმება უფალი იესო, იგავთა 3: 19 მიხედვით "19. ღმერთმან სიბრძნითა თჳსითა დააფუძნა სოფელი და განჰმზადნა ცანი გონიერებით." ეს სიბრძნე და გონიერება არის უფალი: бэ-хокма ებრაულად იგივე რასაც იოანე ამბობს დასაწყისში: " 3. ყოველივე მის მიერ შეიქმნა, და თჳნიერ მისა არცა ერთი რაჲ იქმნა, რაოდენი-რაჲ იქმნა" , ე.ი. როგორც ერთერთი ებრაელი მკვლევარი წერს ( და იყენებს არაქრისტიანულ, არამედ ებრაულ აზრებს, აქ კი გამორიცხულია ეკლესიის დომანინატი აზრი და ა.შ.)
: "Правитель описан как имеющий происхождение или существующий "от века". В Притчах 8:22-23 эта фраза используется, чтобы описать вечность, предшествовавшую сотворению мира. Поэтому Мессия, который произойдёт из Вифлеема, существует целую вечность"

http://tikvaisrael.com/art_rabtolk.html

ხოლო სრულ შეჯერებას ამის შესახებ აქ ნახავ:

http://www.sophia.orthodoxy.ru/magazine/20051/sophia.htm

სადაც სჩანს, რომ ამ მუხლებში იგულისხმება "სიბრძნე ღვთისა" და ის თანაარსებულია მუდამ ღმერთთან, რადგან სიბრძნე მას არასოდეს აკლდა ან განშორებია, და ა.შ. ანუ თავიდან სანამ მის გზათა დასაბამი იქნებოდა უკვე დამტკიცებული, რაც რათქმაუნდა მხოლოდ მარადიულობას ნიშნავს... მგონი ეს იყო ის პასუხი , რაც გაინტერესებდა...



ციტატა
ეს დაპირისპირება მოციქულებს შორის საინტერესოა, გამოდის არ ეთანხმებოდნენ ერთმანეთს იმაში თუ რასაც ქადაგებდნენ...

ახლა დაპირისპირება ადამიანური მომენტია და ხშირად ხდებოდა, როგორც მოციქულებში ისე ნებისმიერ დაცემის შემდგომ ნებისმიერ ადამიანურ საზოგადოებაში, ისე რომ ჩვენ ვიცნობთ ბევრ წმიდა მამას, რომლებიც პიროვნულად ერთმანეთს აკრიტიკებდნენ, მაგრამ სწავლებით ერთს ასწავლიდნენ, ამ შემთხვევაში პეტრესა და პავლეს აზრები რამოდენიმეჯერ გაიყო , ეს იყო საკითხი წინადაუცვეთლები და წინადაცვეთილები ეკლესიაში და ა.შ. სხვაგან პავლეს სხვა მოციქულთანაც მოსდის უთანხმოება და ა.შ.
ბოლოში ეკლესიის კრება არკვევს საბოლოო განაჩენს, ანუ დაპირისპირება
ადამიანურია, ჭეშმარიტება ღვთიური და ის ეკლესიის კრებსითობაში გამოიხატება...
რაც შეეხება იერუსალიმის კრების მნიშვნელობას და პეტრეს პოზიციას, ამაზე შეიძლება ცალკე ეკლესიის ისტორიის თემაში ვისაუბროთ smile.gif
ზოგადად კი პეტრეს იმისათვის რომ წინადაცვეთა უცილობლად არ მიეჩნია ნათლისღებისათვის გამოცხადება დასჭირდა და კორნელიუსის მოქცევაც,
და მხოლოდ მერე თქვა:
"47. მაშინ პეტრემ თქვა: ვინ აუკრძალავს წყლით ნათლისღებას ამათ, ჩვენსავით რომ მიიღეს სული წმიდა?"
აი ეს უკვე პავლეს პოზიციაა, ანუ ეკლესიის პოზიცია რაც იქნა კიდეც კრებით გამყარებული...
ამაზე კარგადაა აქ ნაწერი:
თავი 11 , საქმე მოციქულთა:
http://www.orthodoxy.ge/tserili/akhali_agtqma/saqme-11.htm

იხარეთ;
კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მოყვასი
პოსტი Jan 16 2009, 12:29 AM
პოსტი #272


הַלְלוּ-יָהּ
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 572
რეგისტრ.: 14-January 09
წევრი № 6,288



ციტატა(KAIROS @ Jan 16 2009, 12:07 AM) *

ახ, არ ვიყავი ეს დღეები და აუცილებლად შევეცდები ვუპასუხოთ smile.gif

ოღონდ შემდეგომში თუკი ეს კითხვა-მიგება გადაიზრდება კამათში, მაშინ ცალკე თემაც გავხსნათ smile.gif
უცილობლად წმ. სამების მეორე წევრზე. ძე ღმერთზე

აი ჩემი პასუხი, რომელიც PM-ი თ მოგწერე

22. უფალმან დამამტკიცა მე დასაბამად გზათა მისთა. საქმეთა შინა მისთა უწინარეს დასაბამისა დამამტკიცა მე,

გასაგებია საითკენაც უმიზნებ, გინდა გითხრა, რომ ეს უფალია იესო, და შენ მერე მეტყვი ნახე თურმე დასაბამდე არ ყოფილაო რასელისტების უბადრუკი ფანდებია ეგ თუ მაქეთკენ მიგყავს საუბარი, თავიდანვე გირჩევ არ ღირს

ახლა მაინც პასუხი...
მოდი შევაჯეროთ ამ ლამაზი თავის 22-30 მუხლები
Господь имел (дословно создал) меня....

აქ რათქმაუნდა იგულისხმება უფალი იესო, ...


იხარეთ;
კაიროსი!


მადლობ KAIROS პასუხისათვის. ძალიან გამახარა თქვენმა პასუხმა.

მანამ აქ დაწერდით თქვენს პასუხს, პირად შეტყობინებაშიც მოგწერეთ , რომ მე მხოლოდ ის გკითხეთ თუ ვიზეა იგავნის 8 თავის 22 მუხლში. თქვენ რატომღაც, მოვლენებს გაუსწარით და ნაჩქარევი დასკვნები გააკეთეთ თითქოს და ვინმეების უბადრუკ ილეთებს ვიყენებდე და ამის მეშვეობით სადღაც ვუმიზნებდე რაც თქვენ იფიქრეთ. არა, საქმე სულ სხვა რამეშია. იმედია, სხვა დროს გაითვალისწნებთ და მხოლოდ ჩემს შეკითხვებს გასცემთ პასუხებს თუ კი გექნებათ ამის სურვილი და შესაძლებლობაც.

იგავნის მე-8 თავის 22-რე მუხლზე ყველა სარწმუნოება სხვადასხვა ნაირ განმარტებებს იძლევა, მათ შორის მართლმადიდებელი ეკლესიაც, კათოლიკურიც და ასე შემდეგ.

ამ მოხლში ჩაწერილ სიტყვებს ყველა თავისებურ ინტერპრეტირებას უკეთებს. გამომდინარე იქიდან, თუ რანაირად აღიქვამენ მთლიან ბიბლიაში ჩაწერილ სიტყვებს, ფრაზებს თუ თავებს. ამაზე მოგვიანებით ვიმსჯელებ მათთან ვისაც ამის სურვილი და მოკრძალებული მანერა ექნება (ვგულისხმობ რომ ეს გააკეთოს აგრესიის გარეშე).


იგავის რვის ოცდაურში ჩაწერილი სიტყვების განმარტებამდე სანამ ვიმსჯელებდეთ, სურვილი მაქვს ვინმემ (ვისაც ეს საკითხი შესწავლილი და გულდასმით აქვს გამოკვლეული), მითხრას თუ რა წერია იგავნის 8:22-ში.


საკითხისადმი ასეთი მიდგომის მიზეზი ის გახლავთ, რომ ამ მუხლს არა თუ სხვადასხვა სახით განმარტავენ, არამედ, ამ მუხლს სხვადასხვა აზრით თარგმნიან ბიბლიებში. ვიმეორებ, სხვა და სხვა აზრით და მნიშვნელობის მატარებელი სიტყვებით.

ზოგი ქართული ბიბლია იგავნის 8:22-ს ისე თარგმნის როგორც თქვენ თქვით: "უფალმან დამამტკიცა"-ს მნიშვნელობით. ზოგი ქართული ბიბლია, კი: "უფალმა შემიძინა"-დ თარგმნის. უფრო მეტიც, ზოგი ქართული თარგმანი კი: "უფალმან აღმაგო"-დ.
პირადად თქვენს მიერ მოყვანილ რუსულ ენოვან თარგმანში თავად აღნიშნედ რომ (სიტყვა სიტყვით შემქმნაო).

ახლა კი, ყოველგვარი ინტერპრეტირების გარეშე, შეგიძლია მითხრა KAIROS სინამდვილეში რა წერის იგავების 8:22-ში?

გთხოვ ჩემს შეკითხვას გაეცი მოკლე და კონკრეტული პასუხი თუ გსურს.

მადლობ
მოყვასი


--------------------
"კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 16 2009, 12:35 AM
პოსტი #273


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
создал

დაიჭირააა biggrin.gif
პირველი შესწორებაsmile.gif
ციტატა
ათ შორის მართლმადიდებელი ეკლესიაც, კათოლიკურიც

სამების გაგებაში ამ ორ ეკლესიას ერთი აზრი აქვს, ფილიოქვეს გარდა, აქ კი ძე ღმერთზეა საუბარი smile.gif
ახლა ეს მომთხოვნი პოსტები არ გინდა რა smile.gif
იმის გარეშე დამიწერე, ასე დამიწერე, ვინმემ დამიწეროს, რა იყო რა მოთხოვნებს გვიყენებ? ისე დაგიწერ, როგორც მომესურვება, რადგან თუკი მამებით გავამყარე ჩემი აზრი, ეს არ ნიშნავს , რომ თემას ვუხვევ. მე როგორც მართლმადიდებელი ქრისტიანი ვეთანხმები ძველ ქართულ თარგმანს და გიწერ, რომ ამას წერს სწორედ smile.gif

ციტატა
22. უფალმან დამამტკიცა მე დასაბამად გზათა მისთა. საქმეთა შინა მისთა უწინარეს დასაბამისა დამამტკიცა მე,


ჩვენთვის ეს დამამტკიცა, პრობლემა არაა smile.gif

თქვი ახლა გახსნილად რა გინდა ?biggrin.gif

ხო კაი ვუპასუხებ მაინც smile.gif

მოკლედ სექტანტებს უნდათ, რომ აქ აჩვენონ, რომ ძე ღმერთი შექმნილია, ნუ ახლა ეს როგორაა ეს სხვა თემაა და ეგ შემდეგ:
ეს ტერმინი გამოიყენება ბევრ თარგმანში, მაგრამ ბევრ ( უფრორე ძველ ქართულ, ლათინურ, ბერძნულში) უფრო "დამტკიცება"
ვნახოთ:
22. O Senhor me criou, como primícia de suas obras, desde o princípio, antes do começo da terra. ეს პორტუგალიურია
The LORD begot me, the first-born of his ways, the forerunner of his prodigies of long ago;.
ასეა გერმანულად:
22 Der Herr hat mich geschaffen im Anfang seiner Wege, / vor seinen Werken in der Urzeit;
ახლა ბერძნულად:
22kurios ektisen me archn odwn autou eis erga autou
to create
ἔκτισας ἔκτισεν ἐκτίσθη ἐκτίσθησαν ἔκτισται κτίσαντα κτίσαντι κτίσαντος κτίσας κτίσῃ κτισθέντα κτισθέντες

Probably akin to ktaomai (through the idea of proprietorship of the manufacturer); to fabricate, i.e. Found (form originally) -- create, Creator, make.
აქ სულ "შექმნა" წერია
ლათინური:
22 Dominus possedit me in initio viarum suarum,
antequam quidquam faceret a principio;
აქ კი possĭdĕo ლათ;
possĭdĕo, possĭdes, possedi, possessum, possĭdēre
ნიშნავს სწორედ იმას რასაც ქართულად: "დამამტკიცა"




გავაგრძელებ...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lashab
პოსტი Jan 16 2009, 12:45 AM
პოსტი #274


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 561
რეგისტრ.: 24-December 08
წევრი № 6,157



ციტატა(KAIROS @ Jan 16 2009, 01:35 AM) *



ჩვენთვის ეს დამამტკიცა, პრობლემა არაა smile.gif

თქვი ახლა გახსნილად რა გინდა ?biggrin.gif


შეიძლება, მაგრამ ბიბლიური პასაჟია და მისი იგნორირება არ შეიძლება smile.gif აზრია აქ ჩადებული და ნუ გადავახტებით...

მეც მაინტერესებს, ესეგი უფალმა შექმნა თავისი ქმნილებების დასაწყისშიო... ნეტა ვინაა ნაგულისხმევი? smile.gif

rolleyes.gif


--------------------
"ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)

"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მოყვასი
პოსტი Jan 16 2009, 12:48 AM
პოსტი #275


הַלְלוּ-יָהּ
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 572
რეგისტრ.: 14-January 09
წევრი № 6,288



რატომღაც თავს ხომ არ არიდებ კონკრეტულად მიპასუხო რა წერია იგავნის 8:22 სინამდვილეში?

ციტატა(KAIROS @ Jan 16 2009, 12:35 AM) *

დაიჭირააა biggrin.gif
პირველი შესწორებაsmile.gif

სამების გაგებაში ამ ორ ეკლესიას ერთი აზრი აქვს, ფილიოქვეს გარდა, აქ კი ძე ღმერთზეა საუბარი smile.gif
ახლა ეს მომთხოვნი პოსტები არ გინდა რა smile.gif
იმის გარეშე დამიწერე, ასე დამიწერე, ვინმემ დამიწეროს, რა იყო რა მოთხოვნებს გვიყენებ? ისე დაგიწერ, როგორც მომესურვება, რადგან თუკი მამებით გავამყარე ჩემი აზრი, ეს არ ნიშნავს , რომ თემას ვუხვევ. მე როგორც მართლმადიდებელი ქრისტიანი ვეთანხმები ძველ ქართულ თარგმანს და გიწერ, რომ ამას წერს სწორედ smile.gif

ჩვენთვის ეს დამამტკიცა, პრობლემა არაა smile.gif

თქვი ახლა გახსნილად რა გინდა ?biggrin.gif


KAIROS

მომყავს იგავნის 8:22-რე მუხლში ჩაწერილი სიტყვები რამოდენიმე ქართული ბიბლიებიდან. შეგიძლიათ ერთერთზე მიმითითოთ თუ რომელია თქვენი აზრით სწორი თარგმანი. იქნებ კონკრეტულად მიმითითოთ რომელი თარგმანი მიგაჩნიათ სწორი. ეს დაგეხმარებათ (კეთილი გაგებით ვამბობ) ჩემს შეკითხვას მოკლე და კონკრეტული პასუხი გასცეთ რასაც დასაწყისშივე გთხოვ.

"უფალმან დამამტკიცა მე" - მცხეთური ხელნაწერის მიხედვით.

"უფალმა შემიძინა" - 1984 წლის საპატრიარქოს ლოცვა კურთხევით გამოცემულ თანამედროვე ქართული თარგმანის მიხედვით.

"უფალმან აღმაგო მე" - 1884 წელს ბიბლიის ორტომეულად გამოცემული თარგმანის მიხედვით.

"იეჰოვამ შემქმნა მე" - ახალი ქვეყნიერების თარგმანის მიხედვით.

"უფალმა შემქმნა მე" - სეპტუაგინტის თარგმანის მიხედვით.


--------------------
"კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 16 2009, 12:59 AM
პოსტი #276


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



დავწერე პასუხი, მოითმინე ცოტა კაცო biggrin.gif
ჩვენთვის არცერთი მაქაური ტერმინი დიდ პრობლემას არ წარმოადგენს , გვაქვს ყველაზე განმარტება, უფრორე კი მისაღები ჩემთვის არის "დამამტკიცა" ლათინურადაც მასეა smile.gif


ციტატა
მეც მაინტერესებს, ესეგი უფალმა შექმნა თავისი ქმნილებების დასაწყისშიო... ნეტა ვინაა ნაგულისხმევი?

მორჩი შენ პროვოკაციებს biggrin.gif მასე არაა დაწერილი და მაგის განმარტება მერე, ჯერ ტერმინზე ვსაუბრობთ smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მოყვასი
პოსტი Jan 16 2009, 01:04 AM
პოსტი #277


הַלְלוּ-יָהּ
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 572
რეგისტრ.: 14-January 09
წევრი № 6,288



ესე იგი, თქვენ ამბობთ რომ, იგავის 8:22-ში ჩაწერილის ქართული თარგმანია "უფალმა დამამტკიცა"?

შეგიძლია მოკლედ თქვა? ინტერპრეტირებას არ გთხოვ ამ ეტამზე. მივალთ მაქამდე თუ დამაინტერესდება ეგ.
რომელი თარგმანი გადმოსცემს ზუსტად იგავების 8:22-ში ჩაწერილს?
თუ ნამეტანი რთულ შეკითხვას გისვამ?


--------------------
"კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lashab
პოსტი Jan 16 2009, 01:04 AM
პოსტი #278


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 561
რეგისტრ.: 24-December 08
წევრი № 6,157



ციტატა(KAIROS @ Jan 16 2009, 01:59 AM) *


მორჩი შენ პროვოკაციებს biggrin.gif მასე არაა დაწერილი და მაგის განმარტება მერე, ჯერ ტერმინზე ვსაუბრობთ smile.gif


biggrin.gif ჰო კაი ტერმინია - დამამტკიცა? ვნახოთ სხვადასხვა ხელნაწერები? სეპტუაგინტა, მასორეთული ტექსტები, დანარჩენები და როგორ წერია ზუსტად...

და მერე - რა იგულისხმება დაწერე ზუსტად smile.gif

კაი გავედი ხვალ შემოგიერთდებით smile.gif


--------------------
"ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)

"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მოყვასი
პოსტი Jan 16 2009, 01:32 AM
პოსტი #279


הַלְלוּ-יָהּ
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 572
რეგისტრ.: 14-January 09
წევრი № 6,288



ციტატა(KAIROS @ Jan 16 2009, 12:07 AM) *

ახლა მაინც პასუხი...
მოდი შევაჯეროთ ამ ლამაზი თავის 22-30 მუხლები

Господь имел (дословно создал) меня началом пути Своего,


კაიროსი!


მომყავს იგავნის 8:22-რე მუხლში ჩაწერილი სიტყვები რამოდენიმე ქართული ბიბლიებიდან. შეგიძლიათ ერთერთზე მიმითითოთ თუ რომელია თქვენი აზრით სწორი თარგმანი. იქნებ კონკრეტულად მიმითითოთ რომელი თარგმანი მიგაჩნიათ სწორი. ეს დაგეხმარებათ (კეთილი გაგებით ვამბობ) ჩემს შეკითხვას მოკლე და კონკრეტული პასუხი გასცეთ რასაც დასაწყისშივე გთხოვ.

"უფალმან დამამტკიცა მე" - მცხეთური ხელნაწერის მიხედვით.

"უფალმა შემიძინა" - 1984 წლის საპატრიარქოს ლოცვა კურთხევით გამოცემულ თანამედროვე ქართული თარგმანის მიხედვით.

"უფალმან აღმაგო მე" - 1884 წელს ბიბლიის ორტომეულად გამოცემული თარგმანის მიხედვით.

"იეჰოვამ შემქმნა მე" - ახალი ქვეყნიერების თარგმანის მიხედვით.

"უფალმა შემქმნა მე" - სეპტუაგინტის თარგმანის მიხედვით.

პირადად თქვენს მიერ მოყვანილ რუსულ ენოვან თარგმანში თავად აღნიშნედ რომ (სიტყვა სიტყვით შემქმნაო).

ვეღარ გავერკვიე რას ამბობთ, ხან ამბობთ შემქმნაო ხან დამაფუძნაო, ხან შემიძინაო და ხან სხვა...


შეგიძლია მოკლედ თქვა? თუ ძნელია? თუ არ შეგიძლია პასუხი გამცე მოკლედ და კონკრეტულად არაა პრობლემა. ამ მუხლის ინტერპრეტირებას არ გთხოვ.

ველი შენს პასუხს ჩემს შეკითხვაზე:

რომელი თარგმანი გადმოსცემს ზუსტად იგავების 8:22-ში ჩაწერილს?
არსად არ ვჩქარობ გელოდებით


--------------------
"კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 16 2009, 04:32 AM
პოსტი #280


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
შეგიძლია მოკლედ თქვა? თუ ძნელია? თუ არ შეგიძლია პასუხი გამცე მოკლედ და კონკრეტულად არაა პრობლემა. ამ მუხლის ინტერპრეტირებას არ გთხოვ.

თქვენს პოსტებს გადავიყვანთ სხვა თემაში, რადგან აქ უკვე კამათის სფეროა...
და ცალკეა განსახილავი, როგორც სხვა ბევრი ციტატა, რომელიც სხვადასხვა აღმსარებლობის მიერ სხვადასხვანაირად გაიგება ან სხვადასხვანაირად განიმარტება..
აქ კი მხოლოდ მოკლედ კითხვა-პასუხის თემაა.
და კიდევასეთი რამეები არ გინდა, ძნელია, არ შეგიძლია, და ეს ზედმეტი გაფერადება- გადიდებებიც ზედმეტია, ნამდვილად არ გვაკლია თვალს, საკმარისია ხაზი გაუსვა, აი ის თემა სადაც მაგ თემაზე გავაგრძელებთ კამათს, ოღონდ უფრო მშვიდად smile.gif
იხარე;
კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

43 გვერდი V « < 12 13 14 15 16 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 17th June 2025 - 05:56 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი