IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

43 გვერდი V « < 28 29 30 31 32 > »   
Reply to this topicStart new topic
> გამარკვიეთ..., ზოგადი შეკითხვები და ძიებანი ბიბლიაში
afxazi
პოსტი May 15 2010, 10:19 PM
პოსტი #581


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



ციტატა
პ.ს. ერთი შეკითხვა მაქვს კიდევ - რატომ არ ამართლებთ მართლმადიდებელ მშობელთა კავშირს? განა წმინდა ათანასე ნაკლებს აკეთებდა არიანელების და მელიტიანელების წინააღმდეგ? მუდმივი ბრალდებები იყო მისი მისამართით კრებებზე ძალადობის გამო... (ალექსანდრიაში მუდმივი დაპირისპირება იყო... არაფერს ვამბობ არიანელი გიორგი ლაოდეკიელის სასტიკ წამებაზე, რომელიც ალექსანდრიის ეპისკოპოსი იყო ცოტა ხნით)

ერთ კრებაზე ათანასეს ბრალი დასდეს, რომ მან მის უახლოეს მეგობარს(და სასულიერო პირს) სასტიკად აცემინა მელიტიანელი მღვდელი, ხოლო მისი ეკლესია კი ვანდალურად დაარბიეს... (ევქარისტიის დახლი გადმოაყირავეს თუნდაც და ა.შ.) ამის გამო მასზე ორი ბრალდება იყო: "მკრეხელობა და ძალადობა", რაზეც ათანასე პასუხობდა: "მკრეხელობა- არა!(რადგან მღვდლად და ეკლესიად არ ვთვლი მე მაგეებს), მაგრამ ძAლადობა - კი!" ანუ ათანასემ არ უარყო რომ მართლა აცემინა...


ამაზე რა კომენტარი უნდა გავაკეთო არ მესმის. ისტორიაში ყველაფერი ცხადადაა მოწოდებული და ისიც ნათქვამია, რომ ეს ბრალდებანი მხოლოდ და მხოლოდ ცილისმწამებლური იყო არიანელთა მხრიდან შეთითხნილი, რაზეც ათანასე ძალიან კარგი და პასუხები გასცა. და რომ ასეთი ცილისწამებებით ვერაფერი მოუხერხეს მას მრავალჯერადად გადაასახლეს, თუმცა მაინც ვერ გააჩერეს.



ციტატა
ეკლესია ხომ კრებითია? ხოდა ანათემას გადასცეს ეპისკოპოსებმა(უმრავლესობამ)... კი ბატონო, დასავლეთის კრებებზე(რომის პაპმა რომ მოიწვია), ათანასე გაამართლეს, მაგრამ ამ კრებებზე მხოლოდ დასავლელი და ეგვიპტელი ეპისკოპოსები ესწრებოდნენ - ანუ არც თუ ისე ბევრი... რის გამოც ათანასე კვლავ დაიგმო ფილიოპოლისში სადაც ეპისკოპოსთა დიდმა ნაწილმა(კრებაზე ყველამ მოაწერა, უბრალოდ ზოგადად ბევრნი იყვნენ) მოაწერა ხელი მის ანათემას...



ეს კი უბრალოდ ვერ გაცნობიერებაა ეკლესიის უცთმელობის დოგმატისა. მართმადიდებლური მოძღვრებით აბსოლუტური უცდომელი მსოფლიო კრებაა და ის ადგილობრივი კრებები, რომლებსაც სანქცირება მსოლფიო კრებებმა მისცა. ის ადგილობრივი კრებები, რომლებმაც ერთმანეთის მიყლებით ათანასე, ევსტათი, მარკელოზი და სხვა მოღვაწეები გადააყენა, იყო არიანელთა (პირველი მსოფლიო კრების მიერ შეჩვენებულ მწვალებელთა) მიერ მოწვეული. შესაბამისად მას არ გააჩნდა უფლება ეკლესიის სახელით რაიმეს თქმისა. ეკლესიას ამ შემთხვევაში წარმოადგენდნენ ის მოღვაწეები, რომლებიც ინარჩუნებდნენ უცდომელ გამოცხადებით მოძღვრებას.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი May 15 2010, 11:22 PM
პოსტი #582


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



afxazi

1. როგორ უწოდებ ნიკეის კრებას მსოფლიო კრებას როცა მასზე 250-300-მდე ეპისკოპოსი იყო... როცა მანამდე ნიკომედიაში მომხდარი კრება მოიცავდა 300-400-მდე ეპისკოპოსს(არიოზი ალექსანდრემ 100-მდე ეპისკოპოსისგან შემდგარი კრებით დაგმო, სადაც თითქმის 80-მა მოაწერა ხელი... ხოლო ნიკომედიაშI მომხდარ კრებაზე აბსოლუტურად ყველამ გაამართLა არიოზი), ისევე როგორც რიმინი-სელუციას კრება რომელიც ასევე ამდენივე ეპისკოპოსს მოიცავდა...

რომის პაპმა რომ კრება მოაწყო ათანასეს დასაცავად 100-150-მდე ეპისკოპოსი ესწრებოდა... ხოლო კონსტანტინოპოლის კრებას 100-მდე... ამ 100-დან 20 უარზე იყო ხელის მოწერის სხვათაშორის... (კათოლიკებს არც მოსწონთ კონსტანტინოპოლის კრება, თან მიუთითებენ გრიგოლ ღვთისმეტყველზე, რომელმაც დატოვა კრება დამთავრებამდე)


მათ მხოლოდ იმიტომ ქვიათ მსოფლიო კრებები, რადგან ასე მერე შეერქვათ - ათანასიანელების გამარჯვების მერე... ესაა და ეს... თორემ არანაკლები კრებები იყო სხვები...

2. ათანასემ აღიარა რომ მართლაც ეწეოდა ძალადობას... მაგრამ მკრეხელობის ბრალდებას უარყოფდა კატეგორიულად, რადგან არ თვლიდა მაგ ხალხს ქრისტიანებად...

შეიძლება არიანელებმა გადააჭარბეს, მაგრამ არაფრის ნიადაგზე გადაჭარბება არ ხდება... მელიტიანელებს მოეთათბირა ნიკომედიელი რომ - მათ გასაჭირს(ჩაგვრას, ათანასეს მიერ) იმპერატორს მოახსენებდნენ, ის კი იმპერატორს წააქეზებდა... სანაცვლოდ ევსებიმ მოითხოვა მათი მხარდაჭერა არიოზისა...

მაგრამ მელიტიანელები არ ტყუოდნენ... ალექსანდრიაში და საერთოდ ეგვიპტეში სერიოზული დაპირისპირება და იყო მართლაც უამრავი ძალადობის ფაქტები იყო... (ორივე მხრიდან, მაგრამ ძალაუფლება ათანასეს ჰქონდა და...)



პ.ს. მარკელოზი - ეს ეპისკოპოსი საბელიანისტი იყო...


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Molen
პოსტი May 18 2010, 11:41 AM
პოსტი #583


გიორგი
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 295
რეგისტრ.: 17-December 07
წევრი № 3,434



20. ხოლო როდესაც ფარისევლებმა ჰკითხეს, როდის მოვა ღმრთის სასუფეველიო, მიუგო და უთხრა მათ: ღმრთის სასუფეველი არ მოვა სააშკარაოდ;

21. ვერ იტყვიან: აგერ, აქ არის, ან კიდევ: აგერ, იქო; ვინაიდან, აჰა, ღმრთის სასუფეველი თვითონ თქვენშია.

რას ნიშნავს ეს სიტყვები?


--------------------
და უკანასკნელი მტერი განქარდება, - სიკდვილი (კორ. 15:26).

Solomon's Wisdom
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
nanuca
პოსტი May 30 2010, 06:33 PM
პოსტი #584


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 50
რეგისტრ.: 6-December 09
წევრი № 7,804



სახარებიდან მაინტერესებს ეს ადგილი

"მას რომელიც მამამ [/u]განწმიდა და მოავლინა წუთისოფელში, ეუბნებით:ღმერთს გმობო, რაკი ვთქვი ღვთის ძე ვარ მეთქი? "

რა განწმედაზეა აქ საუბარიი? huh.gif (იოანე 10,36)


--------------------
მაუწყე მე, უფალო, გზაი, რომელსაცა ვიდოდე, რამეთუ შენდამი აღვიღე სული ჩემი..
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
kinoteli
პოსტი May 30 2010, 06:39 PM
პოსტი #585


SHEFICULI
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 875
რეგისტრ.: 5-April 10
წევრი № 8,575



უფრო სწორი იქნება:მას, ვინც წმიდა-ყო და ამ ქვეყნად მოავლინა მამამ, ეუბნებით, ღმერთსა გმობო, რაკიღა ვთქვი: მე ვარ ძე ღმრთისა?


--------------------
„არა გეცრუვნეთ შენ სიწმიდით მშობელო ჩუენო, კათოლიკე ეკლესიაო, არცა განგცეთ შენ, სიქადულო ჩუენო, მართლმადიდებლობაო".

"სულის გადარჩენისათვის ადამიანს აუცილებლად უნდა ჰქონდეს რწმენა, მხოლოდ მართლმადიდებლური სარწმუნოება უნდა ვიგულისხმოთ".... ილია II

"რაც უნდა ჭირი მომკერძო,
ბილწთ არ შევეკვრი ზავითა;
მცნებას ვერ შემაცვლეინებ
მოზღვავებულის ავითა!"
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
nanuca
პოსტი May 30 2010, 06:51 PM
პოსტი #586


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 50
რეგისტრ.: 6-December 09
წევრი № 7,804



ციტატა(kinoteli @ May 30 2010, 07:39 PM) *

უფრო სწორი იქნება:მას, ვინც წმიდა-ყო და ამ ქვეყნად მოავლინა მამამ, ეუბნებით, ღმერთსა გმობო, რაკიღა ვთქვი: მე ვარ ძე ღმრთისა?


ეგრეა?არ ვიცი ასე წერია..


--------------------
მაუწყე მე, უფალო, გზაი, რომელსაცა ვიდოდე, რამეთუ შენდამი აღვიღე სული ჩემი..
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
kinoteli
პოსტი May 30 2010, 07:15 PM
პოსტი #587


SHEFICULI
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 875
რეგისტრ.: 5-April 10
წევრი № 8,575



წ მ ი დ ა-მოასწავებს:დიდებულ იყავ,ქებულ იყავ,ამაღლებულ იყავ. წ მ ი დ ა ითქმის მხოლოსა ღმერთსა ზედა და რომელნი ღმერთმან წმიდა ყვნა მსახურნი და სათნომყოფელნი მისნი.(სულხან საბა ორბელიანი_ლექსიკონი ქართული)


--------------------
„არა გეცრუვნეთ შენ სიწმიდით მშობელო ჩუენო, კათოლიკე ეკლესიაო, არცა განგცეთ შენ, სიქადულო ჩუენო, მართლმადიდებლობაო".

"სულის გადარჩენისათვის ადამიანს აუცილებლად უნდა ჰქონდეს რწმენა, მხოლოდ მართლმადიდებლური სარწმუნოება უნდა ვიგულისხმოთ".... ილია II

"რაც უნდა ჭირი მომკერძო,
ბილწთ არ შევეკვრი ზავითა;
მცნებას ვერ შემაცვლეინებ
მოზღვავებულის ავითა!"
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
nanuca
პოსტი May 30 2010, 08:27 PM
პოსტი #588


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 50
რეგისტრ.: 6-December 09
წევრი № 7,804



ციტატა(kinoteli @ May 30 2010, 08:15 PM) *

წ მ ი დ ა-მოასწავებს:დიდებულ იყავ,ქებულ იყავ,ამაღლებულ იყავ. წ მ ი დ ა ითქმის მხოლოსა ღმერთსა ზედა და რომელნი ღმერთმან წმიდა ყვნა მსახურნი და სათნომყოფელნი მისნი.(სულხან საბა ორბელიანი_ლექსიკონი ქართული)


მადლობა.გაიხარეე!!!!


--------------------
მაუწყე მე, უფალო, გზაი, რომელსაცა ვიდოდე, რამეთუ შენდამი აღვიღე სული ჩემი..
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Crazy Soul
პოსტი Sep 7 2010, 04:52 PM
პოსტი #589


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 224
რეგისტრ.: 25-July 10
წევრი № 9,193



ესე იგი ვიწყებ ახალი აღთქმის საფუძვლიან შესწავლას, სანამ დრო მაქვს და მოდი ბევრი დრო რომ არ დავკარგო ზოგად-ისტორიულ საკითხებში გამარკვიეთ.

მოკლედ მესაჭირეობა ზუსტი ცნობები:

1) რომელი სახარება რომელ წლებში და ვის მიერ დაიწერა?

2) როდის დადგინდა ოთხი სახარება იმ სახით, როგორიც ახლა არის?

3) რა ენაზეა სახარებისორიგინალები და საიდანაა პირველწყაროები (ანუ საიდან მოაღწია ჩვენამდე)?

ლინკები და გადამისამართებები არ მინდა, თუ ვინმემ იცით მოკლე და ზუსტი პასუხები მომწერეთ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
terra
პოსტი Sep 7 2010, 06:49 PM
პოსტი #590


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,231
რეგისტრ.: 2-April 08
წევრი № 4,398



Crazy Soul

მე ამდენი ცოდნა არ მაქვს.

აფხაზი თუ გაგცემს ამომწურავ პასუხს smile.gif
შეგიძლია პრივატშიც მისწერო.


--------------------
უფალო, იესუ ქრისტე, შემიწყალე მე..
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Crazy Soul
პოსტი Sep 7 2010, 06:50 PM
პოსტი #591


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 224
რეგისტრ.: 25-July 10
წევრი № 9,193



terra

გმადლობ. მე მეგონა კაიროსი იყო აქ შეფი biggrin.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ქევანა
პოსტი Sep 7 2010, 07:02 PM
პოსტი #592


მთვლემარე დრაკონი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 7,454
რეგისტრ.: 11-February 07
მდებარ.: Shire, Hobbitland, Middle-earth
წევრი № 1,055



Crazy Soul
კაიროსი ეხ.. ისვენებს ჯერ biggrin.gif
სანამ აფხაზი მოვა, ცოტას მოგეშველები

ციტატა
1) რომელი სახარება რომელ წლებში და ვის მიერ დაიწერა?

ნუ ამაზე გითხარი, იოანეს სახარება როდის დაიწერა არ ვიცი. მე2 საუკუნეში არა მგონია.

ციტატა
2) როდის დადგინდა ოთხი სახარება იმ სახით, როგორიც ახლა არის?

ოოო... საერთოდ, გეცოდინება ალბათ რომ არის აპოკრიფული ანუ არაკანონიზირებული სახარებები.
ეს 4 სახარება კანონიზირებულად საეკლესიო კრებამ გამოაცხადა.
ამაზე უფრო დაწვრილებით სადმე თემაში იქნება საეკლესიო კრებებზე ან მცოდნეები გეტყვიან.

ციტატა
3) რა ენაზეა სახარებისორიგინალები და საიდანაა პირველწყაროები (ანუ საიდან მოაღწია ჩვენამდე)?

ესეც გითხარი, მათეს სახარება არ უნდა იყოს დაწერილი მგონი ბერძნულ ენაზე, მაგრამ ბერძნული თარგმანი არის შემორჩენილი. დანარჩენი დაწერილია ბერძნულ ენაზე და

ეს საინტერესო ბმულია:
http://church.ge/index.php?showtopic=4355


--------------------
“I'd built that bridge for you. But I didn’t know that I would be building it for you and him.” ("Dაისყ")

"He was born with a gift of laughter and a sense that the world was mad. And that was all his patrimony." - Scaramouche, Rafael Sabatini

***
ფორუმზე გლანძღავ და მიწასთან გასწორებ, ძვირფასო, მაგრამ გახსოვდეს, ფორუმს გარეთ მე შენ მიყვარხარ : )

***
Спасение утопающего – дело рук самого утопающего...

***
ამინდის შემქმნელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Crazy Soul
პოსტი Sep 7 2010, 07:04 PM
პოსტი #593


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 224
რეგისტრ.: 25-July 10
წევრი № 9,193



ქევანა

გმადლობ
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
dzvelmartlmadidebeli
პოსტი Sep 14 2010, 04:44 PM
პოსტი #594


Oldbeliever
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 591
რეგისტრ.: 5-June 10
წევრი № 8,957



Crazy Soul
ციტატა
ესე იგი ვიწყებ ახალი აღთქმის საფუძვლიან შესწავლას, სანამ დრო მაქვს და მოდი ბევრი დრო რომ არ დავკარგო ზოგად-ისტორიულ საკითხებში გამარკვიეთ.მოკლედ მესაჭირეობა ზუსტი ცნობები:1) რომელი სახარება რომელ წლებში და ვის მიერ დაიწერა?2) როდის დადგინდა ოთხი სახარება იმ სახით, როგორიც ახლა არის?3) რა ენაზეა სახარებისორიგინალები და საიდანაა პირველწყაროები (ანუ საიდან მოაღწია ჩვენამდე)?ლინკები და გადამისამართებები არ მინდა, თუ ვინმემ იცით მოკლე და ზუსტი პასუხები მომწერეთ.



ყველაზე ადრეული წყაროები, რომლებიც ახსენებენ ოთხ კანონიკურ სახარებას (ერთდროულად), წარმოადგენენ:
"მოციქულთა განწესებები" (IV ს.) და ლაოდიკიის კრება (364 წ.). ამ თხზულებებში სახარებები წოდებულია მათი დამწერების სახელების მიხედვით: მათესი, მარკოზისა, ლუკასი და იოანესი.



მათეს სახარება:


სახარების ტექსტებში ავტორის ვინაობა მითითებული არ არის, მაგრამ ძველი საეკლესიო გადმოცემა პირველი სახარების ავტორად მიიჩნევს მებაჟე მათეს, რომელიც ქრისტეს მიჰყვა (9:9; 10:3). ეს ტრადიცია დადასტურებულია IV საუკუნის საეკლესიო ისტორიკოსის, ევსები კესარიელის მიერაც, რომელიც წერს: "მათემ პირველად ებრაელებს უქადაგა, როდესაც აპირებდა სხვებთანაც წასვლას, მშობლიურ ენაზე წერილობით გადასცა თავისი სახარება და მისი არყოფნა წერილის მეშვეობით შეუვსო მათ, რომელთაგან იქნა წარგზავნილი. (ევსები კესარიელის ეკლესიის ისტორია. III, 24:6).

იგივე ევსები იმოწმებს II საუკუნის პირველი ნახევრის ქრისტეან მწერალ პაპიუს იერაპოლელს, რომელიც იტყობინება, რომ მათემ იესუს ქადაგებები ჩაწერა ებრაულად (იქვე. 39:16).

ეს გადმოცემა ცნობილი ყოფილა წმ. ირინეოსისთვისაც (II ს.): "მათემ მშობლიურ ენაზე დაუწერა ებრაელებს სახარება იმ დროს, როდესაც, პეტრე და პავლე რომში ქადაგებდნენ და აფუძნებდნენ ეკლესიას (св. Ириней Лионский, Против ересей, III, 1, 1).

ნეტ. იერონიმე სტრიდონელი იმასაც კი ამტკიცებს, რომ მას მათეს სახარება ორიგინალში უნახავს ძველებრაულ იენაზე, რომელიც იმყოფებოდა კესარიის ბიბლიოთეკაში, რომელიც მოწამე პამფილუსს შეუკრებია (Иероним Стридонский, О знаменитых мужах, 3)

მათეს სახარების დაწერის ზუსტი დრო უცნობია. მკვლევარები ვარაუდობენ, რომ მათეს სახარება დაიწერა პირველად, ზოგიერთი კი მიიჩნევს, რომ ის არის მეორე მარკოზის სახარების შემდეგ. უეჭველია, რომ ის დაწერილია ლუკას და იოანეს სახარებათა უადრეს. მათეს სახარების დაწერის თარიღად ტრადიციულად მიჩნეულია 41-55 წლები.


მარკოზის სახარება:


თვით სახარების ტექსტში ავტორის პიროვნებაზე რაიმე მითითება არ არსებობს, მაგრამ ძველი საეკლესიო გადმოცემა მის ავტორად მიიჩნევს 70 მოციქულთაგან ერთ-ერთს, მოციქულ პეტრეს მოწაფეს, მარკოზს. მოციქული მარკოზი მოხსენიებულია მოციქულთა საქმეებშიც. ევსები კესარიელის ცნობით, პაპიუს იერაპოლელი, რომელიც II საუკუნის დასაწყისში ცხოვრობდა, იტყობინება, რომ "მარკოზმა, მოციქულ პეტრეს სიტყვათა განმმარტებელმა, პეტრესგან ზუსტად, მაგრამ არათანმიმდევრულად ჩაიწერა ქრისტეს სიტყვები და ცხოვრება.

დაწერის თარიღი უცნობია. ზოგიერთ მკვლევართა აზრით, როგორც უკვე აღვნიშნე, მარკოზის სახარება დაიწერა პირველად, თუმცა ავგუსტინე და ზოგიერთნი მიიჩნევენ, რომ პირველად დაიწერა მათეს სახარება, ხოლო შემდეგ მარკოზისა. მკვლევართა უმეტესობა ფიქრობს, რომ მარკოზის სახარება დაწერილია ლუკას და იოანეს სახარებებზე უფრო ადრე. დაახლ. პირველი საუკუნის 60-70 წლებში. ევსები კესარიელის ვერსიით მარკოზის სახარება დაწერილია 43 წელს, რომში. ამაზე მეტყველებენ პაპიუსი, კლიმენტი და ირინეოსი. მარკოზის სახარებაში არსებობს ლათინიზმები (ცენტურიონი, ლეგიონი, დინარი), რომელიც მათეს სახარებაში არ გვხვდება. წმ. იოანე ოქროპირის აზრით, წიგნი დაწერილია ალექსანდრიაში.


ლუკას სახარება:


ძველი საეკლესიო გადმოცემა ოთხი კანონიკური სახარებიდან ერთ ერთის ავტორად მიიჩნევს მოციქულ პავლეს მოწაფეს, ლუკას. უეჭველია, რომ მანვე დაწერა მოციქულთა საქმეები. რასაც ადასტურებს ამ ორი თხზულების ერთი და იგივე ლიტერატურული სტილი და ენობრივი თავისებურებები.

ლუკას ავტორობას ადასტურებენ ძველი ქრისტეანი მწერლები: ირინეოს ლიონელი (Против Ересей, III,1). ასევე ევსები კესარიელი, კლიმენტი ალექსანდრიელი, ორიგენე და ტერტულიანე. ლუკას სახარება შედის მურატორის კანონში. ადრეულ ეკლესიაში ლუკას ავტორობა ერთ ერთი სახარებისა არავის ეეჭვებოდა და სხვა ალტერნატივა არ განიხილებოდა.

დაწერის თარიღი უცნობია. მკვლევართა უმრავლესობის აზრით ის დაიწერა მათეს და მარკოზის სახარებებზე უგვიანეს, მაგრამ უფრო ადრე ვიდრე იოანეს სახარება. ფიქრობენ, რომ ლუკას სიტყვებში: "რაკი მრავალმა მიჰყო ხელი იმ ამბების დალაგებით გადმოცემას, რომლებიც ჩვენში მოხდა, როგორც გადმოგვცეს მათ, ვინც იმთავითვე თვითმხილველნი იყვნენ და სიტყვის მსახურნი" (ლუკა 1:1-2) - სწორედ მათე და მარკოზი იგულისხმებიან.
ტრადიცია ლუკას სახარებას განაკუთვნებს პირველი საუკუნის 60 წელს, თუმცა ზოგიერთი ფიქრობს, რომ ეს სახარება დაწერილია 70-80 წლებს შორის.


იოანეს სახარება:

იოანეს სახარება დაწერილია ჩვენი წელთაღრიცხვის პირველი საუკუნის 90-იან წლებში. მისი დამწერია ქრისტეს საყვარელი მოწაფე, - იოანე, რომელიც მოგვიანებით ღვთისმეტყველად იწოდა.

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
guest1
პოსტი Sep 20 2010, 11:12 AM
პოსტი #595


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 188
რეგისტრ.: 11-June 09
წევრი № 7,110



Crazy Soul
ციტატა
ლინკები და გადამისამართებები არ მინდა, თუ ვინმემ იცით მოკლე და ზუსტი პასუხები მომწერეთ.
მოკლე და ზუსტი პასუხები ამაზე არ არსებობს a075.gif არსებობს სხვადასხვა პასუხები, სხვადასხვა გამოკვლევები და ხშირად სხვადასხვა ეკლესიაც შეიძლება არ ეთანხმებოდეს ერთმანეთის პასუხებს.

ციტატა
1) რომელი სახარება რომელ წლებში და ვის მიერ დაიწერა?
არც ისე ადვილია პასუხის გაცემა ამ კითხვაზე. ერთია თქვა რომელია უძველესი მანუსკრიპტი რომელმაც ჩვენამდე მოაღწია და მეორეა წარმოადგენს თუ არა ეს უძველესი მანუსკრიპტი პირველს (რაც, ალბათ, საერთოდ შეუძლებელია რომ დადგინდეს). შენ კითხვაზე პასუხის გაცემისათვის, ჯობია სპეციალური ნაშრომები წაიკითხო ამის თაობაზე. სახარების დათარიღება ზოგადად უნდა იყენებდეს ისტორიული კვლევის დათარიღების მეთოდებს. მაგალითად, რა მოვლენებია აღწერილი (ან ფიზიკური შენობები, ქალაქები და ა.შ.), რომელიც დათარიღებაში მოეხმარება მკლევარს; სად და ვისთან (რომლის მოღვაწეობის თარიღი ცნობილია) არის ნახსენები მოცემული წყარო და ა.შ. თუ დაახლოებით გაინტერესებს პასუხები, მაშინ დაახლოებით ყველა სახარება პირველ საუკუნეში შეიქმნა.

ციტატა
2) როდის დადგინდა ოთხი სახარება იმ სახით, როგორიც ახლა არის?
ამასაც თავისი ისტორია აქვს. შეიძლება ითქვას, რომ წმიდა ირენემ დაასახელა პირველად ის 4 სახარება, რაც კანონიკურად არის დღეს მიღებული. შემდეგ ლაოდიკიის კრებაზე (პატარა კრება იყო) იქნა კანონიზირებული ეს 4 სახარება (და ახალი აღქთქმის სხვა წიგნები, გამოცხადების გარდა, რომელიც უფრო გვიან იქნა კანონიზირებული)

ციტატა
3) რა ენაზეა სახარებისორიგინალები და საიდანაა პირველწყაროები (ანუ საიდან მოაღწია ჩვენამდე)?
ბერძნულ ენებზეა ორიგინალები, თუმცა მათეს სახარების გარშემო კამათია. ზოგიერთის აზრით ორიგინალი ამ სახარებისა იყო არამეულ-ზე ან ებრაულზე. იგივე ითქმის პავლე მოციქულის წერილზე "ებრაელთა მიმართ". უმეტესობის აზრით ესეც ორიგინალში ბერძნულად იყო დაწერილი. მცირე მკლევარების აზრით, ჯერ ებრაულად დაიწერა და შედარებით მოგვიანებით გადაითარგმნა. რაც შეეხება ამ ბოლო კითხვის მეორე ნაწილს: აქაც სხვადასხვა აზრია.

ისე, ჯობია ვინმე მართლმადიდებელ ბიბლიის ისტორიკოსს შეეკითხო ეგ კითხვები და ჩვენს მეცნიერებში გავრცელებული აზრი მიიღო. მე რასაც ვამბობ, ეს უცხო წყაროებზე დაყრდნობითაა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Funkenstein
პოსტი Sep 20 2010, 12:28 PM
პოსტი #596


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 511
რეგისტრ.: 9-January 09
წევრი № 6,259



ხოლო იესომ უთხრა მათ: ჩემს სასმისს შესვამთ, მაგრამ მე როდი მომეცა, თუ ვინ დაჯდება ჩემს მარჯვნივ და მარცხნივ, არამედ ვისთვისაც ეს გამზადებულია ჩემი მამის მიერ. (მათე 20:23) აი ეს არ მესმის და იქნებ ამიხსნათ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
lingvo
პოსტი Sep 20 2010, 01:21 PM
პოსტი #597


ვახტანგი
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 4,095
რეგისტრ.: 13-July 07
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 2,456



ციტატა(Funkenstein @ Sep 20 2010, 12:28 PM) *

ხოლო იესომ უთხრა მათ: ჩემს სასმისს შესვამთ, მაგრამ მე როდი მომეცა, თუ ვინ დაჯდება ჩემს მარჯვნივ და მარცხნივ, არამედ ვისთვისაც ეს გამზადებულია ჩემი მამის მიერ. (მათე 20:23) აი ეს არ მესმის და იქნებ ამიხსნათ.

აქ წაიკითხე განმარტება: http://www.orthodoxy.ge/tserili/zosime/20_17-28.htm


--------------------
ნათელი იგი ბნელსა შინა ჩანს, და ბნელი იგი მას ვერ ეწია. (ინ.1,5)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Funkenstein
პოსტი Sep 20 2010, 01:37 PM
პოსტი #598


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 511
რეგისტრ.: 9-January 09
წევრი № 6,259



ციტატა(lingvo @ Sep 20 2010, 01:21 PM) *

აქ წაიკითხე განმარტება: http://www.orthodoxy.ge/tserili/zosime/20_17-28.htm

გაიხარე ვახო a075.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
self
პოსტი Sep 23 2010, 04:46 PM
პოსტი #599


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 47
რეგისტრ.: 17-April 10
წევრი № 8,639



კიდევ ერთხელ გადავავლე თვალი სახარებას, კითხვები ბევრია, მაგრამ იოანეს სახარების ბოლო ნაწილმა ცოტა არ იყოს დამაბნია.

19. ხოლო ეს თქვა, რათა ენიშნებინა, როგორი სიკვდილით განადიდებდა იგი ღმერთს. ეს რომ თქვა, უთხრა: მომყევიო.

20. შემობრუნდა პეტრე და დაინახა, რომ უკან მოსდევდა მოწაფე, რომელიც უყვარდა იესოს, სწორედ ის, სერობისას მის მკერდზე მიყრდნობილმა რომ უთხრა: უფალო, ვინ გაგცემს შენ?

21. ეს რომ დაინახა, პეტრემ უთხრა იესოს: უფალო, ამას რა?

22. უთხრა მას იესომ: თუკი მნებავს, რომ ჩემს მოსვლამდე დარჩეს, შენ რა? შენ მე გამომყევ.

23. და გავრცელდა ეს სიტყვა ძმებს შორის, რომ ის მოწაფე არ მოკვდებოდა. მაგრამ იესოს ის კი არ უთქვამს, არ მოკვდებაო, არამედ: თუკი მნებავს, რომ ჩემს მოსვლამდე დარჩეს, მერე შენ რაო?



როგორ შეიძლება იესოს სიტყვების ახსნა:,,თუკი მნებავს, რომ ჩემს მოსვლამდე დარჩეს, შენ რა? შენ მე გამომყევ"? huh.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
self
პოსტი Sep 24 2010, 05:55 PM
პოსტი #600


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 47
რეგისტრ.: 17-April 10
წევრი № 8,639



მგონი არასწორ თემაში დავპოსტე ეს კითხვა, დამეწერა "გავუზიაროთ აზრებში", ქე მაინც წაიკითხავდით პასუხი თუ არ გექნებოდათ biggrin.gif biggrin.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

43 გვერდი V « < 28 29 30 31 32 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 17th June 2025 - 09:35 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი