IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

 
Reply to this topicStart new topic
> პანაიოტის ბუმისის "კანონიკური სამართალი", კრიტიკული ანალიზი
KAIROS
პოსტი Oct 6 2007, 12:20 PM
პოსტი #1


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
პანაიოტის ბუმისის ახალი წიგნია ქართულად...საკმაოდ საინტერესო....



ბუმისის წიგნი მართლაც ახალი სიტყვაა საეკლესიო სამართალში, ყოველშემთხვევაში ჩვენთან, იქ სადაც აქამდის ქართულ ენაზე ფაქტობრივად არავითარი წიგნი და მითუმეტეს სახელმძღვანელო არ იყო!

გამიხარდა, რამოდენიმე ახალი წიგნის პოვნა, ისე მწარედ გამეღიმა, სულ რაღაც 3-4 წიგნი ვიპოვე საინტერესო და ახალი, არადა აქ საათში გამოდის ამდენი და უფრო მეტიც sad.gif

ახლა ბუმისის წიგნის შესახებ, მას ახასიათებს რამდენიმე თავისებურება, რაზედაც მთარგმნელი ( არაჩვეულებრივი ქალბატონი) და საკმაოდ კომპეტენტური ( ჩვენს პირობებში) სარედაქციო კოლეგია აპირებს შემდეგში ისევ გამოსცეს ეს წიგნი, და სწერენ რომ სიხარულით მიიღებენ ყველა შენიშვნას.

წიგნის თავისებურებებზე უნდა შევჩერდე ( რომლებიც ალბათ აჯობებდა თავად სარედაქციო კოლეგიის მიერ რომ ყოფილიყო კომენტირებული, ასეთი კომენტარი ძალზე იშვიათადაა)

1. ჰაერით ნათლობის ტრადიცია ( კომენტარი აქვს რედ. კოლეგიას) - სამჯერ ატაცება ჰაერში, თუ მოუნათლავი კვდება და ირგვლივ არც წყალია და არც ქვიშა, საინტერესო საკითხია ესეც, განსაკუთრებით BAPTISMUS FLAMINIS ტრადიცია, ანუ კათოლიკებში მიღებულ ნება.სურვილის ნათლისღებას, ტრადიცია, რომელიც ადრინდელ ქრისტიანებში არსებობდა, კერძოდ ისინი გამოთქვამდნენ მათ ნებას ნათლობის შესახებ, ხოლო ნათლობას სიკვდილის წინ გადადებდნენ, მოულოდნელად გარდაცვალების შემთხვევაში მათი სურვილი ნათლობად ერაცხებოდათ, შემდეგში ეკლესიამ ( აღმოსავლეთის) აკრძალა ეს ტრადიცია, თუმცა ნიკოდიმოს მთაწმიდელი თავის "პიდალიონში" ასეთ უნათლავად და "სურვილით მონათლულებზე " წერს:"ისინი მთლიანად არ არიან მოკლებულნი ცხონების სასოებას, თუკი უცაბედად აღესრულნენ"( თ.143)--- ეს არის ერთერთი ნაწყვეტი ამ წიგნიდან, რომელზედაც თქვენი აზრი მაინტერესებს...

2.ბუმისი ამტკიცებს, რომ ნათლისღებისას ხდება "მიტევება წინაპართა ცოდვისა, რომელიც მემკვიდრეობით გადადის ყოველ ადამიანზე ადამისა და ევას ცოდვის დაცემის გამო" ( გვ.82), ანუ ბუმისი აქ არ საუბრობს ცოდვის შედეგებზე და არამედ თავად ცოდვის პატიებაზე, ( წინაპართა ცოდვაზე თავად უფალი ამბობს, არ მოვთხოვ პაპის ცოდვას შვილიშვილს) მოყავს რა კართაგენის კრების 110 და 111 კანონები, არადა იქ აშკარად განირჩევა რა ეპატიება ნათლისღებულს ანუ საკუთარი ცოდვა ნათლობამდე ჩადენილი ( სასულიერო პირიც შეიძლება გახდეს ადამიანი, ვისაც ნათლობამდე თვით სასიკვდინე ცოდვები აქვს ჩადენილი), და შემდეგ ნათლად წერს "რაითა განიწმიდნენ (!) (ტექსტში "განწმდნენ") იგინი მეორედ შობისა მის შეცოდებისა მისგან პირველისა მამისა მიერ მათდა მომართ შთამომავალისა", აქ განწმედაზეა საუბარი და არა მიტევებაზე... მოკლედ ამაზე ჩვენ უკვე დავწერეთ და ვიკამათეთ, მაგრამ ის რაც ჩვენს კატეხიზმოებში ეწერა, აგერ თანამედროვე სამართლის პროფესორის წიგნშიც ვნახულობთ.


3. სხვა აღმსარებლობიდან შემოსულთათვის იმისათვის რომ ნათლისღება არ აღსულდეს. და მხოლოდ მირონცხება ჩატარდეს ახლადმოქცეულზე ( საუბარია მონოფიზიტზე და კათოლიკეზე, ჩვენთან სომხებს ნათლავენ...ისე კათოლიკებსაც biggrin.gif) საჭიროა სამების რწმენა და ნათლისღების რიტუალი სამჯერ შთაფვლით, ამასთან ერთად უწყვეტი მოციქულებრივი ჯაჭვი, ამიტომ ასკვნის ბუმისი, ანგლიკანები "უმჯობესია "ახლად" იღონ ნათელი, რადგან საეჭვოა აქვთ თუ არა მათ ეპისკოპოსებს სამოციქულო მემკვიდრეობა", და ცოტა ზემოთ ამბობს " ეკლესიას ( მართლმადიდებელს) როგორც საღმრთო მადლის მფლობელს, შესწევს ძალა, აღავსოს ღმრთიული მადლით საიდუმლოს ის წესი, რომელიც აღსრულდა ამა თუ იმ მწვალებლურ, ან სქიზმატურ ქრისტიანულ განშტოებაზე"... ამ იდეის არგუმენტად არის მოყვანილი "საქმე 8.14-17, სადაც ნათლისღებულბზე "ბანილ ხოლო იყვნეს " წერია, მხოლოდ ხელთდასხმის ( დღევანდელი მირონცხება) შემდეგ მიიღეს სულიწმიდა"... ესეც განსახილველი საკითხია; იბადება კითხვა, თუკი ნათლისღებისას მადლი არ გადადის, მხოლოდ წესი სამჯერ შთაფვლაა მიღებული, მაშინ უწყვეტი სამოციქულო ჯაჭვი, თუკი იგი უმადლოა, რაღა აუცილებელია? და ასევე სხვა კითხვები, ნელნელა ვისაუბროთ ამათზეც.

ჯერ ესენი იყოს, შემდეგ სხვა საკითხებსაც მივხედოთ, ზოგადად წიგნი ძალიან სასარგებლოა, მაგრამ რიგი საკითხებისა დაზუსტებას და განმარტებას საჭიროებენ.

იხარეთ,

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Oct 12 2007, 11:28 AM
პოსტი #2


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



საინტერესოა...

ეს თემა ადრე უბრალო პოსტი იყო, კანონისტმა გადააკეთა შემდეგ თემად, მეც დავეთანხმე, მაგრამ ეტყობა შევდით, სულ 8 ნახვა და არც პასუხი...

სამწუხაროა, იმედია როგორღაც მიაღწევს ეს შენიშვნები გამომცემელ-რედაქტორამდე, მე კი ისევ დავამატებ ერთი-ორს

4. გვერდი 116-117

აქ საუბარია ნათესაური კავშირის გამოთვლაზე, სადაც მოყვანილია სხვადასხვა სქემები, მოვიყვან ციტატას :" გვერდითი ხაზის ნათესავებს ( (ზემოთ დაზუტებულია ძმები/დები სისხლით ნათესავია გვერდითი ხაზით, შემდეგ ბიძაშვილი/დეიდაშვილი) უფლება არა აქვთ დაქორწინებისა ვიდრე მეოთხე ხარისხამდე (???)"

ანუ თუკი მარტივად ვიტყვით, ჩემს შვილთაშვილს ( ან მაქსიმუმ შვილთაშვილის შვილს) შეუძლია დაქორწინდეს ჩემივე დის იმავე შტოზე!!! რაც ქართულ ტრადიციაში უკიდურესად მიუღებელია, რადგან ჩვენ ახლაც ვინარჩუნებთ დიდ გენეალოგიურ შტოს და ნათესაობას ვიდრე მეშვიდე (!) თაობამდე.

5. შემდეგი საკითხი უკავშირდება მეოთხე პუნქტს, კერძოდ როგორ ხდება ამ საფეხურთა გამოთვლა? 117-118 გვ-ზე მოყვანილია საკმაოდ უცნაური ცხრილი, რომლის მიხედვით თაობა არ ითვლება ჩვენებური გაგებით
კერძოდ

მამა-დედა
1) ძმა-და
2)ბიძაშვილი-დეიდაშვილი 1 ხარისხის
და ა.შ.

არამედ სრულიად უცნაურად

-----------მშობლები
ა. შვილი ------------ ბ. შვილი
გ.შვილიშვილი ----- დ. შვილიშვილი
ე. შვილთაშვილი ---- ვ. შვილთაშვილი

ჩვენებური გაგებით აქ მესამე გვერდითი ხარისხის ნათესაობაა, ბუმისის მიხედვით კი მეხუთე და ქორწინებასაც კი უშვებს !!! ( იხ. მეოთხე პუნქტი)

დამატების სახით:

ბუმისი თავის იდეას ამყარებს V-VI მსოფ. კრების 54-ე კანონით,ხოლო 106 გვ.ზე ამბობს რომ მე-7 ხარისხამდე ქორწინების აკრძალვა არის დაცული კანონიკურ დადგენილებებში და არა კანონებში ( "პიდალიონი", თავი 742)

...................


ასე რომ საინტერესო იქნებოდა რედაქციას თავისი კომენტარი გაეკეთებინა ამ მუხლებთან დაკავშირებით.

დროებით,

კაიროსი

პ.ს.

ისე თქვენი აზრიც მაინტერესებს smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Oct 12 2007, 11:55 AM
პოსტი #3


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



KAIROS
ციტატა
ანუ თუკი მარტივად ვიტყვით, ჩემს შვილთაშვილს ( ან მაქსიმუმ შვილთაშვილის შვილს) შეუძლია დაქორწინდეს ჩემივე დის იმავე შტოზე!!! რაც ქართულ ტრადიციაში უკიდურესად მიუღებელია, რადგან ჩვენ ახლაც ვინარჩუნებთ დიდ გენეალოგიურ შტოს და ნათესაობას ვიდრე მეშვიდე (!) თაობამდე.


სწორად აღნიშნე - ქართულ ტრადიციაში

მე პირადად, ბევრი ვეცადე დამედგინა, საიდან მოდის ეს მეშვიდე თაობა და პრაქტიკულად გავარკვიე, რომ არსაიდან, ყოველ შემთხვევაში მას არც კანონიკური საფუძველი აქვს და არც სახელმწიფო კანონებში იყო ადრე მსგავსი რამ (საერთოდაც სახელმწიფო კანონი ასეთ საკითხებზე მთლიანად ეკლესიას ეფუძნებოდა). რეალურადაც, ჩვენებური წესით ნათესაობის გამოთვლა (პირდაპირი გადათვლა შტოსი) განუხორციელებელია...

წარმოდგინე, მეშვიდე თაობა ვინ არის ჩემთვის?

შვილიშვილის (2), შვილიშვილის (2), შვილიშვილის (2) შვილი (!)

თუკი ავიღებთ სტატისტიკოსთა შორის მიღებულ 25 წელს, რომლითაც ისინი მიჯნავენ ერთ თაობას მეორისაგან, გამოვა რომ დაქორწინება არ შეიძლება მოხდეს ჩემ შთამომავლობას შორის ჩემიდან 175 წლის შემდეგაც კი (!) რაც თითქმის უაზრობაა

ციტატა
ჩვენებური გაგებით აქ მესამე გვერდითი ხარისხის ნათესაობაა, ბუმისის მიხედვით კი მეხუთე და ქორწინებასაც კი უშვებს !!! ( იხ. მეოთხე პუნქტი)


საინტერესოა ერთი მომენტი. საეკლესიო კანონები ამბობს, რომ დაქორწინება აკრძალულია ახლო ნათესავებს შორის. ეს კანონი პირდაპირ გულისხმობს იმას, რომ შორეულ ნათესავებს შორის ქორწინება დასაშვებია, წინააღმდეგ შემთხვევაში სიტყვა "ახლო" არ იქნებოდა გამოყენებული

ეს არის საპატრიარქოს გამოცემული ბროშურის ელ-ვერსია. აქაც, ბუმისის მსგავსად არ არის საუბარი პირდაპირი ხაზის მეშვიდე შტოზე, არამედ გამოთვლის წესი არის ზუსტად ისეთი, რაც მითითებულია "კანონიკურ სამართალში"

აი ვნახოთ ვიზუალურად:


IPB-ს სურათი



უფალი შენ თანა! kanonisti.gif


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Oct 12 2007, 03:58 PM
პოსტი #4


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



მნათე
ციტატა
კერძოდ ეს სურვილგამოთქმულნი - თუ იღებდნენ წმიდა ზიარებას?

ცხადია, ვერ მიიღებდნენ და არც უნდა მიეღოთ, ვინაიდან წმ. ზიარება დაწესებულია ეკლესიის წევრთათვის, ხოლო უნათლავი ეკლესიის წევრი არ არის.

გამონაკლისია ე.წ. "შემთხვევითი ზიარება" (რომელზეც საუბრობს კანონიკური ეპისტოლე), მაგრამ ის ჯერ ერთი ეხება ბავშვს და მეორეც, ის ამით არც ეკლესიის წევრად ითვლება და არც ზიარებულად. მითითებაა რომ დაუყოვნებლივ მოინათლოს


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Oct 12 2007, 07:09 PM
პოსტი #5


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
სწორად აღნიშნე - ქართულ ტრადიციაში

მე პირადად, ბევრი ვეცადე დამედგინა, საიდან მოდის ეს მეშვიდე თაობა და პრაქტიკულად გავარკვიე, რომ არსაიდან,



კანონისტ, ეგ ვიცოდი, მაგრამ მიუხედავად იმისა, რომ "ქართული წესი", როგორც ჩვენ ვუწოდებთ არაა მთლიანად ქართული წესი, მე ხომ მივანიშნე ზემოთ "პიდალიონი"?
ციტატა
106 გვ.ზე ამბობს რომ მე-7 ხარისხამდე ქორწინების აკრძალვა არის დაცული კანონიკურ დადგენილებებში და არა კანონებში ( "პიდალიონი", თავი 742)

ასე რომ აქ ნამდვილად გვაქვს საქმე წყაროსთან, მიუხედავად იმისა, რომ მართლაც შეუძლებლად სჩანს მეშვიდე თაობის დადგენა, ეს ბერძნული წესი ( ის რაც შენ მოიყვანე ქართულად ნათარგმნია და ისიც ბერძნულიდანაა) საკმაოდ "მეხამუშება", ჩემი და ჩემი დის შვილთაშვილები, აბა ამიხსენი როგორ უნდა დაქორწინდნენ? ohmy.gif მე ახლაცა მაქვს უახლოესი ურთიერთობა მამაჩემის ბიძაშვილების შვილებთან და იმათ შვილებთანაც(მგონი მეოთხე თაობაა არა?)და ჩვენც, რომლებიც ვართ შვილიშვილები საერთო პაპა ძმებისა, ჩვენ შვილებს (მე რომ მეყოლება მათაც ასე ვასწალი) ერთმანეთს ვაახლოებთ და ბიძაშვილ/მამიდაშვილობასაც ვაგრძელებთ! არის ახლა აქ რაიმე დარღვევა? smile.gif


იხარეთ,

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Oct 13 2007, 01:25 AM
პოსტი #6


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



KAIROS
ციტატა
ჩემი და ჩემი დის შვილთაშვილები, აბა ამიხსენი როგორ უნდა დაქორწინდნენ? მე ახლაცა მაქვს უახლოესი ურთიერთობა მამაჩემის ბიძაშვილების შვილებთან და იმათ შვილებთანაც(მგონი მეოთხე თაობაა არა?)და ჩვენც, რომლებიც ვართ შვილიშვილები საერთო პაპა ძმებისა, ჩვენ შვილებს (მე რომ მეყოლება მათაც ასე ვასწალი) ერთმანეთს ვაახლოებთ და ბიძაშვილ/მამიდაშვილობასაც ვაგრძელებთ! არის ახლა აქ რაიმე დარღვევა?


ცხადია, დარღვევა არ არის. მაგრამ არც აკრძალვაა. ქართული ტრადიციით, მეზობლის ქალსაც არ უნდა ახლო ხელი, მაგრამ ეს კანონიკური წესი ხომ არ არის, თავისთავად. ცუდიც არაფერია მასში.

მაგას რა ჯობია, მაგრამ მგონი რომ კანონიკურად არ არის სავალდებულო.... მახსოვს, ქორწინების საკითხის განხილვისას ჩემ წიგნში მივუთითე (საუბარია თავადებისა და გლეხების ქორწინებაზე ფეოდალურ ეპოქაში), რომ ეკლესია ცხადია აკურთხებდა ასეთ ქორწინებას და არც აკრძალვა არსებობდა, მაგრამ თუკი საზოგადოებრივი აზრი ისე იყო დამკვიდრებული, რომ ამ ორი ფენის წარმომადგენელნი არ ქორწინდებოდნენ, ეკლესია ხომ ვერ დაავალდებულებდა მათ? ეს უფლება იყო და არა ვალდებულება!

იმავეს ვიტყოდი აქაც: მეშვიდე კი არა, თუკი შეძლებ მეცხრე თაობამდეც შეინახე სისხლის სიწმიდე და ნუ აღრევ, მაგრამ ეს უფლებაა და არა ვალდებულება


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Oct 13 2007, 01:32 PM
პოსტი #7


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
დარღვევა არ არის. მაგრამ არც აკრძალვაა.



ჰო,მაგრამ პიდალიონზე რას იტყვი? მგონი ეს გამოგრჩა

ციტატა
106 გვ.ზე ამბობს რომ მე-7 ხარისხამდე ქორწინების აკრძალვა არის დაცული კანონიკურ დადგენილებებში და არა კანონებში ( "პიდალიონი", თავი 742)



ციტატა
ცხადია, დარღვევა არ არის. მაგრამ არც აკრძალვაა. ქართული ტრადიციით, მეზობლის ქალსაც არ უნდა ახლო ხელი


ეს და დედ-მამიშვილების შვილთაშვილთა ერთმანეთში ქორწინების შედარება, ცოტა უხერხულია smile.gif

თუმცა არ გეკამათები, უბრალოდ ვამბობ, რედაქციას უნდა მიეთითებინა იმ საკითხების შესახებ, რომლებიც ჩამოვთვალე.


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Oct 13 2007, 01:46 PM
პოსტი #8


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



KAIROS
ციტატა
მე-7 ხარისხამდე ქორწინების აკრძალვა არის დაცული კანონიკურ დადგენილებებში და არა კანონებში


ჰო, მაგრამ სწორედ ამ მე-7 ხარისხის გამოთვლაშია საქმე. მე არ მინახავს პიდალიონი და წერია იქ სადმე, რომ პირდაპირი ხაზით გადადის?


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
lia-07
პოსტი Oct 13 2007, 03:11 PM
პოსტი #9


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8
რეგისტრ.: 6-June 07
წევრი № 2,118



[size=7] ხალხო, ჩემი 9 თაობის წინანდელი წინაპარიც კი ვიცი ვინ იყო , იმ კაცის ყველა შთამომავალი ჩემს ბიძაშვილად მიმაჩნია და რა ჭკუაზე უნდა ვიყო, რომ მათთან ქორწინება ნორმალურ მოვლენად მიმაჩნდეს. ჩვენ ხომ ერთი კაცის შთამომავალნი ვართ, მაგას გულში როგორ გავივლებ, ღმერთმა დამიფაროს. მიუხედავად იმისა ,რომ როგორც ავღნიშნე 9 თაობის წინანდელი განაყოფია, მე საკუთარ თავს ვერ მივცემ მაგის უფლებას ,,ჩემის გაგებით ბიძაშვილზე", თუნდაც ძალიან შორეულზე, ვიქორწინო. რა ქვეყნად გვარი და კაცი დაილია მაინცდამაინც შენს ნათესავზე რომ არ იქორწინო? მაგრამ აქ ერთი მომენტია მნიშვნელოვანი. როცა არ იცნობ იმ შენს 7 იქნება თუ 9 თაობის წინანდელ ნათესავს შეიძლება არ მიაქციო ყურადღება, მაგრამ როცა იცი და კარგად იცნობ დამიჯერეთ მაგრად ტეხავს.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Oct 13 2007, 03:27 PM
პოსტი #10


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438




ციტატა
სწორედ ამ მე-7 ხარისხის გამოთვლაშია საქმე



ეგაა სწორედ საქმე, ბუმისი თაობების ნაცვლად პიროვნებებს ითვლის ( -1 ანუ პირველი), ჩვენ კი ვითვლით ახალ შობას, ახალ თაობას, თორემ პიროვნებებით ( დედა-მამა.ერთი ბიძაშვილი-მეორე ბიძაშვილი) მესამე ბიძაშვილი ( იხ. ჩემი მონათხრობი), რომელიც მესამე თაობაა ( პაპის ძის(ან ქალიშვილის) ძის (ან ქალიშვილის) შვილიშვილი (ან ქალიშვილი ), ანუ მოკლედ რომ ვთქვათ შვილთაშვილის შვილი , პაპა არ ითვლება ( როგორც საერთო წინაპარი, ნულოვანი ხარისხი) ბუმისის მიხედვით მესამე კი არა მეშვიდეა და შემდეგ ქორწინებაც კი შეიძლება!

მე ვეთანხმები ლიას და ვფიქრობ, საეკლესიო სამართალი, არის სამართალი და უნდა მოდიოდეს შესაბამისობაში, ქვეყანაში არსებულ კარგ ტრადიციებთან, ამიტომ ბუმისის და საერთოდ ბერძნების წესის დანერგვას, მე პირადად ვეწინააღმდეგები, ჩემთვის მესამე ხარისხის ბიძაშვილი, მეოთხე თაობაა და არა მეშვიდე!

მოკლედ, საინტერესო თემაა...

იხარეთ,

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
tako@tako
პოსტი Oct 13 2007, 03:49 PM
პოსტი #11


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 237
რეგისტრ.: 4-June 07
წევრი № 2,096



იცით რა ? ჩემი დიდი ბებიის დედა იყო ვარდოსანიძ, კურსელიც ვარდოსანიძე მყავდა ჩემი ნათესავი არ იყო ,მაგრამ სახლში ყველა მეკითხებოდა ჩვენი ბიძაშვილი ვარდოსანიძე როგორააო,მეც ჩავთვალე რომ ეს გვარი ჩემი ახლობელი გვარია .ისე ზოგმა დიდი ბებიის ახალგაზრდობის გვარი არც იცის და არ მიმაჩნია ეს გამართლებულად ,თვითონ ბებიაჩემი თავისივე დედის მეგვარეს წაყვა და შეშინებული იყო ღვთისგან.უფალმა დასაჯა და მერე ბებიის ნაჭამმა ტყემალმა შვილიშვილებსაც მიგვკვეთა კბილები.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Oct 13 2007, 07:39 PM
პოსტი #12


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ბებიის ნაჭამმა ტყემალმა შვილიშვილებსაც მიგვკვეთა კბილები.

პ.ს.

ახალ აღთქმაში ვართ smile.gif შეიხედე ღვთისმეტყველებაში, იქ საინტერესო ინფორმაციებს იპოვი, ისე კი ქრისტიანობაში არავინ არ ისჯება სხვათა ცოდვის გამო, ერთადერთი შეიძლება მოხდეს სხეულებრივი რაიმე სასჯელი, მაგრამ არ ისჯება სული, ამას გარდა ბებიათქვენი, თუკი მხოლოდ მოგვარე იყო მისი მეუღლე, მაშინ არაფერი შეუცოდავს!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Dec 21 2007, 03:24 PM
პოსტი #13


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



იცით, ეს თემა ამოიწურასავით, მაქვს იდეა, იქნებ ადმინისტრაციამ გახსნას " საეკლესიო ლიტერატურის მიმოხილვა" ალბათ ღვთისმეტყველებაში პინირებული იქნება და სხვა წიგნებსაც მიმოვიხილავთ, მე უკვე მზად მაქვს სამი ქართული, რამოდენიმე რუსული და სხვა უცხოური წიგნები smile.gif

იხარეთ,

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Dec 22 2007, 10:58 PM
პოსტი #14


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



KAIROS
ეჰ ჩემო კაიროს, სად ამოიწურა, მაგრამ არც მე მაქვს დრო ხეირიანად და არც შენ, გატყობ smile.gif

5 იანვრის მერე მოვიცლი smile.gif


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Dec 22 2007, 11:48 PM
პოსტი #15


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
5 იანვრის მერე მოვიცლი


სააკაშვილიც მოცლილი რო დარჩეს, მაშინაც ? biggrin.gif

კაი ძმა, მარა ეგ იდეა მართლა მაქვს, გვქონდეს საერთო მიმოხილვის თოფიქი, რას იტყვის მთავრობა ამა ფორუმისა? smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Dec 22 2007, 11:50 PM
პოსტი #16


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



KAIROS
ციტატა
სააკაშვილიც მოცლილი რო დარჩეს, მაშინაც ?

სააკაშვილი თუ ვერ გახდა პრეზიდენტი, მერე რა ვიცი, იქნებ დამიჭირონ კიდევაც (ერთმა კანდიდატმა ბრძანა - ყველა ნაციონალი ქვეყნის მოღალატეაო tongue.gif biggrin.gif )

იდეაზე მხარს გიჭერ yes.gif


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Dec 23 2007, 05:20 AM
პოსტი #17


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



აბა მაშინ მოიფიქრეთ სენატში რა სახის და სად უნდა იყოს...

ნუ გეშინია, მინიმუმ 4 წელი ეგ არ გემუქრება biggrin.gif მერე გააჩნია როგორ მოიქცევით wink.gif

იხარე,

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Dec 30 2007, 10:44 AM
პოსტი #18


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
. ჰაერით ნათლობის ტრადიცია ( კომენტარი აქვს რედ. კოლეგიას) - სამჯერ ატაცება ჰაერში, თუ მოუნათლავი კვდება და ირგვლივ არც წყალია და არც ქვიშა, საინტერესო საკითხია ესეც, განსაკუთრებით BAPTISMUS FLAMINIS ტრადიცია, ანუ კათოლიკებში მიღებულ ნება.სურვილის ნათლისღებას, ტრადიცია, რომელიც ადრინდელ ქრისტიანებში არსებობდა, კერძოდ ისინი გამოთქვამდნენ მათ ნებას ნათლობის შესახებ, ხოლო ნათლობას სიკვდილის წინ გადადებდნენ, მოულოდნელად გარდაცვალების შემთხვევაში მათი სურვილი ნათლობად ერაცხებოდათ, შემდეგში ეკლესიამ ( აღმოსავლეთის) აკრძალა ეს ტრადიცია, თუმცა ნიკოდიმოს მთაწმიდელი თავის "პიდალიონში" ასეთ უნათლავად და "სურვილით მონათლულებზე " წერს:"ისინი მთლიანად არ არიან მოკლებულნი ცხონების სასოებას, თუკი უცაბედად აღესრულნენ"( თ.143)--- ეს არის ერთერთი ნაწყვეტი ამ წიგნიდან, რომელზედაც თქვენი აზრი მაინტერესებს...



ესაა საინტერესო მომენტი, რომელიც უკომენტაროდ დარჩა...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 24th May 2024 - 12:55 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი