IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

4 გვერდი V < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> თეოლოღუმენი ეკლესიაში
დოდო.დეიდა
პოსტი Dec 15 2007, 07:54 AM
პოსტი #21


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 10
რეგისტრ.: 9-December 07
წევრი № 3,383



ციტატა(მხევალი ნინო @ Dec 14 2007, 01:12 PM) *

კანუდოსელი
ხოლო გუჯა გახსნიდა ახალ ნიკს სახელით მწვალებელი, ნუ თუ უკვე არა აქვს გახსნილი tongue.gif


თვალს ვადევნებდი ხანდახან ფორუმს, და უკვე მერამდენედ მიხსენებ სხვადასხვა თემებში სიყვარულო, გენატლები ქო?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი Dec 15 2007, 09:40 AM
პოსტი #22


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



შესანიშნავი თემაა, შესანიშნავ მოსაუბრეებს გისურვებ კაიროს laugh.gif 2kiss.gif


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Dec 15 2007, 03:47 PM
პოსტი #23


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
შესანიშნავი თემაა, შესანიშნავ მოსაუბრეებს გისურვებ კაიროს



იმედია ,

ახლა მაინტერესებს, არის თუ არა თეოლოღუმენი ის პრობლემატიკური საკითხები, რაც ეკლესიაში დღეს არსებობს? იგულისხმება უნათლავ ჩვილთა საკითხი, ანუ ორივე მხარეს შეეძლოს დარჩენა თავის პოზიციაზე ისე რომ არცერთი მხარე არ დადანაშაულდეს რაიმე მწვალებლობაში?!

საინტერესოა ასევე სხვა საკითხთა ამ კუთხით განხილვა...




--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მეხელი
პოსტი Dec 15 2007, 05:17 PM
პოსტი #24


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 54
რეგისტრ.: 25-April 07
წევრი № 1,751



ციტატა(KAIROS @ Dec 15 2007, 03:47 PM) *

იმედია ,

ახლა მაინტერესებს, არის თუ არა თეოლოღუმენი ის პრობლემატიკური საკითხები, რაც ეკლესიაში დღეს არსებობს? იგულისხმება უნათლავ ჩვილთა საკითხი, ანუ ორივე მხარეს შეეძლოს დარჩენა თავის პოზიციაზე ისე რომ არცერთი მხარე არ დადანაშაულდეს რაიმე მწვალებლობაში?!

საინტერესოა ასევე სხვა საკითხთა ამ კუთხით განხილვა...



ზოგადად დღეს ჩვენს ეკლესიაში არის ტენდენცია, რომ ყველა თეოლოგუმენი (და არამხოლოდ თეოლოგუმენი) დოგმატის ავტორიტეტით შეიმოსოს. ამის მიზეზი არის ის, რომ ვერ ვისწავლეთ დიალოგი, ერთმანეთის მოსმენა და პატივისცემა, რადგან ზედმეტად პატივს ვცემთ საკუთარ აზრს და ჩვენს გონებაში სხვისი აზრისთვის ადგილი აღარ გვრჩება. ეს თავის მხრივ მომდინარეობს უბრალო ამპარტავნობიდან და ელემენტარული საღვთისმეტყველო განათლების არარსებობიდან.

რაც შეეხება უნათლავ ჩვილთა სკითხს, უკვე თავისთავად ის შეხედულება, რომ მოუნათლავი ჩვილები წარწყმდებიან, არის უკიდურესი შეუწყნარებლობის და უსიყვარულობის გამოხატულება და შეუძლებელია, მისი გამზიარებელი უშვებდეს განსხვავებულ აზრს.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მხევალი ნინო
პოსტი Dec 17 2007, 12:52 PM
პოსტი #25


ზღაპრის ბოლო კეთილია..
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 25,889
რეგისტრ.: 19-December 06
წევრი № 715



KAIROS
მეხელი



ძალიან გტხოვთ, ამ თემას უნათლავი ჩვილების განსახილველად ნუ ვაქცევთ.


--------------------
ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....

დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი

-Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? ©
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Dec 17 2007, 02:04 PM
პოსტი #26


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



არანაირად არ მსურს ამ თემის მაგ ლიანდაგზე გადაყვანა ნინო, პირიქით, ეგ ის გზაა, რომელიც ტაძრიდან გადის, არათუ ტაძარში მიყავს!

მეხელი, მესმის შენი და მეც მაგ აზრზე ვარ ზოგადად, მაგრამ არის სხვა ფაქტორიც, ის რაც ამ თემის იდეაა, კერძოდ მეცნიერული ძიების და დოკუმენტალიზირებული აზროვნების წინ წამოწევა, ამავდროულად დიალოგის შესწავლა და მოსმენის კულტურა, იმის გააზრებაც რომ შეიძლება და ძალიან თავისუფლადაც რომ ვცდებოდეთ ჩვენ და არა ჩვენი მოპაექრე, ამიტომ ყველა სიტყვა და არგუმენტი უნდა იყოს მყარი და დამტკიცებული, ჩვენს აზრს ჩვენი აზრი უნდა დავარქვათ , როგორც მამა დიაკონი წერს

знаете, вот по этому вопросу - это лишь моя позиция, у других богословов она может быть другой, но моя позиция такая, и я считаю, что она не противоречит Православной традиции.

და "ასე ფიქრობს ეკლესია" ან საერთოდ უნდა ამოვიღოთ ლექსიკონიდან ან კიდევ უნდა გავამყაროთ, მაგრამ აი აქაა პრობლემა რითი უნდა გამყარდეს, რომ ითქვას, რომ ესაა საეკლესიო აზრი? ზოგადი ეკლესიის შეხედულება? შეიძლება ვთქვათ "ასე ფიქრობს ეკლესია" მაშინ როცა ვიცით ერთი რომელიმე დიდი და განსწავლული მამის აზრი? ან ერთი რომელიმე დიდი იერარქის პოზიცია? ან თუნდაც რომელიმე წმიდა მამის ციტატა? არა! არ შეიძლება, მაშინ რაა ეკლესიის აზრი?

что можно назвать «мнение Церкви»?

- За почти четверть века, которые я провел в Церкви, я видел много трагедий и ошибок, непонимания и некомпетентности… Для себя (подчеркиваю –это ответ для самого себя, для внутреннего пользования) в конце концов я решил, что самое безопасное – следовать мнениям профессорско-преподавательских корпораций Духовных Академий. Все-таки это люди, которые всю свою жизнь посвятили изучению Писания и отцов, церковной истории и канонов. В этом мирке есть свои проблемы, свои дискуссии и разногласия, но в целом он на сегодня наиболее точно и понятно передает голос церковного Предания. В частности, и потому, что сам находится в постоянном общении и с приходским духовенством, и с монашеством Лавры, и с епископатом.[i]

ეს ამხელა სიფრთხილე იმიტომაა საჭირო, რომ ის საშინელი " много трагедий и ошибок, непонимания и некомпетентности" არ განმეორდეს, არ მოხდეს, არ დამკვიდრდეს! არ შეიძლება მართლა ტრაგედიებს ვეთამაშოთ, არ შეიძლება აზროვნება აიკრძალოს, არ შეიძლება ინკვიზიციას მართლმადიდებლური მანტია მოვასხათ და წიგნები ვწვათ; ამიტომაა, რომ ჩემო მეხელი, ვერ დაგეთანხმები სადღაც მაინც, უფრორე ბოლოში, იქ სადაც ამბობ :
ციტატა
"უკვე თავისთავად ის შეხედულება, რომ მოუნათლავი ჩვილები წარწყმდებიან, არის უკიდურესი შეუწყნარებლობის და უსიყვარულობის გამოხატულება და შეუძლებელია, მისი გამზიარებელი უშვებდეს განსხვავებულ აზრს.
არაა მთლად ასე, სადღაც აქ მამა ანდრია წერდა, ის ვინც გავიდა სქიზმაში, ზოგი მათგანი მართლა გულით ფიქრობდა, რომ ეკლესიაში წვალებაში იყოო და ზოგი მათგანი შემდეგ დაბრუნდა კიდეცო
ციტატა
ეკლესიის და სამშობლოს სიძულვილი ნამდვილად არ ამოძრავებდა მათ, არამედ უფრო გონიერებას მოკლებულმა მოშურნეობამ სძლია.
ამბობს მამა ანდრია, და მთლიანად ვეთანხმები, მიუხედავად იმისა, ვინ რა პოზიციაზეა, არ შეიძლება შეუწყანრებლობის, უსიყვარულობის და უკიდურესი განდგომილობის იარლიყი მივაკრაღ ყველას, ვიმეორებ ყველას, და არა იმათ ვინც განზრახ აფორიაქებს ეკლესიას, განზრახ ასაღებს, როგორც შენ სწორად შენიშნე მეხელი, განზრახ ცდილობს, რათა
ციტატა
ყველა თეოლოგუმენი (და არამხოლოდ თეოლოგუმენი) დოგმატის ავტორიტეტით შეიმოსოს.
, მაგრამ ხომ არიან სხვებიც, რომლებიც ამას მთელი გულით აკეთებენ? მთელი გულწრფელი რწმენით წამთ? აკი პავლე გულით ღმერთს ემსახურებოდა, მაშინც კი როცა სავლე იყო და ქრისტიანებს დევნიდა, დადგა ჟამი მისი გაპავლებისა, და იქცა მსოფლიო მოძღვრად!
შევაჯამებ, ის საკითხები რაც ასე ტკივა და შინაგანად ანაწევრებს დღეს ეკლესიის საზოგადოებას, იქნება ეს უნათლავთა ხვედრი, ემს-ში ყოფნა-არ ყოფნა, გალობები, კალენდარი და ა.შ. ხშირად არ წარმოადგენს დოგმატიკის სფეროს, არამედ კანონიკიდან თეოლოღუმენამდე მერყეობს და მისდამი დამოკიდებულებაც შესაბამისი უნდა იყოს, კანონიკური და თეოლოღუმენური, ანუ დიალოგის და შესწავლის გზა, სქიზმა და განყოფა მხოლოდ მტერს უნდა!

იხარეთ,

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მხევალი ნინო
პოსტი Dec 19 2007, 07:11 PM
პოსტი #27


ზღაპრის ბოლო კეთილია..
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 25,889
რეგისტრ.: 19-December 06
წევრი № 715



KAIROS
ციტატა
აკი პავლე გულით ღმერთს ემსახურებოდა, მაშინც კი როცა სავლე იყო და ქრისტიანებს დევნიდა, დადგა ჟამი მისი გაპავლებისა, და იქცა მსოფლიო მოძღვრად!




ამ თემას არ ეკუთვნის, მაგრამ ვინატრებ მაინც, ნეტავ ეს სიტყვები გამაგებინა..


--------------------
ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....

დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი

-Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? ©
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
k@the
პოსტი Dec 19 2007, 08:14 PM
პოსტი #28


იყო და არა იყო რა...
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,796
რეგისტრ.: 21-May 07
მდებარ.: მყარად მიწაზე
წევრი № 1,967



KAIROS
Если неофит не готов слушаться самую обычную церковную бабку, это значит, что такой человек ищет себя в Церкви, а не Христа в себе.

Изначальное неофитское вседоверие со временем может вылиться в серьезный кризис.

Если он не научится искать голос Церкви, не научится ориентироваться в многообразии церковных голосов, то он рискует повредить свою душу.

Но чтобы слушаться, надо слышать. Надо уметь расслышать голос Церкви. А где он? В чьих устах?

По мере нравственного взросления человек должен выработать в себе аксиологию, учение об иерархии ценностей.

Для этого необходимо научиться думать. Надо придти к пониманию, что, в ряде случаев в Православии нет легких ответов или нет общецерковного мнения.

Единство Церкви определяется единством нашей веры во Христа, а не единообразием наших суждений о современной культуре или политике.

Только если человек делает различие между своим сиюминутным мнением и мнением Церкви, между какой-либо публикацией и мнением Церкви, только в этом случае он действительно сможет брать то доброе, что есть у разных церковных людей, при этом не превращая самих этих людей в оракулов.

--
ეს ჩემთვის მოვინიშნე კურაევის სიტყვიდან და დამენანა წასაშლელად, კარგად აქვს ჩამოყალიბებული. მადლობა.


athos
ციტატა
თეოლოღუმენი, რამდენადაც მე ვიცი, არის კერძო საღთისმეტყველო აზრი, ძირითადად ისეთ საკითხზე, რაზეც ეკლესიას არ აქვს მკვეთრად ჩამოყალიბებული სწავლება ან არ ქონდა ჩამოყალიბებული იმ დროს როცა ეს აზრი გამოითქვა

ამ კითხვის დასმა მინდოდა და განმარტებული ყოფილა.

KAIROS
ციტატა
ის რაც ამ თემის იდეაა, კერძოდ მეცნიერული ძიების და დოკუმენტალიზირებული აზროვნების წინ წამოწევა, ამავდროულად დიალოგის შესწავლა და მოსმენის კულტურა, იმის გააზრებაც რომ შეიძლება და ძალიან თავისუფლადაც რომ ვცდებოდეთ ჩვენ და არა ჩვენი მოპაექრე,

ეს გასაგებია, მაგრამ როცა ადამიანი რასაც ამტკიცებ, იმისი მთელი გულით გწამს და ეს არ ეწინააღმდეგება საეკლესიო დოგმატებს, მაშინ ასეთ ადამიანზე არ უნდა ვთქვათ რომ ის ფანატიკოსია. მთავარია თავად იმ ადამიანმა გაიაზროს, რომ

знаете, вот по этому вопросу - это лишь моя позиция, у других богословов она может быть другой, но моя позиция такая, и я считаю, что она не противоречит Православной традиции.

თორემ, მტკიცება და მამების მოშველიება დიდხანსაა შესაძლებელი.


კიდევ კითხვა, რა შემთხვევაში ხდება ამა თუ იმ აზრის თეოლოღუმენად შერაცხვა? მას მერე რაც მასზე ეკლესიას ჩამოუყალიბდება განსხვავებული შეხედულება? თუ მას მერე რაც 4 წმინდა მამა ამ საკითხს ერთნაირად და მისგან განსხვავებულად განმარტავს? ეს 4-ივე ხომ შეიძლება ცდებოდეს? (4 პირობითად ვთქვი)

ყოფილა შემთხვევა, რომ რაიმე აზრი ჯერ თეოლოღუმენად გამოეცხადებინათ და შემდეგ ისევ სწორ სწავლებად?


--------------------
--
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
k@the
პოსტი Dec 19 2007, 08:31 PM
პოსტი #29


იყო და არა იყო რა...
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,796
რეგისტრ.: 21-May 07
მდებარ.: მყარად მიწაზე
წევრი № 1,967



ციტატა(KAIROS @ Dec 14 2007, 08:42 AM) *

არადა სიმცდარე დოგმატურ სფეროში უკვე მწვალებლობაა, ძირითადად კი დოგმატური სფერო იყოფა ორად 1. ტრინიტოლოგიური და 2. ქრისტოლოგიური,

ეს ვერ გავიგე, არ ვიცი ამ თემასთან კავშირშია თუ არა, მაგრამ კონკრეტულად რომელი რას გულისხმობს?


--------------------
--
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი Dec 20 2007, 01:49 AM
პოსტი #30


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910



რას იზამთ თუ ეს თემა( უნათლავ ჩვილთა შესახებ) კამათში გადაიზარდა? უწმინდესმა ამ საკიტხზე კამათი აკრძალა. მე ვვფიქრობ მაინც სიფრთხილეა საჭირო. ჩემი აზრით ჯობია დავტოვოთ ისე ეს საკითხი , როგორც იყო და რა პოზიციებიც გააჩნია ამაზე ეკლესიას, რომელიც თავის მხრივ წმინდა მამათა გან საზრდოობს. დავუჯეროთ მათ! და ზედმეტი გამოძიებაც არ მიმაჩნია სწორად, როცა ისიც კი არ ვიცით ჩვენ -მართმადიდებელი,მონათლული ადამიანი ვცონდებით თუ არა. (ვგულისხმობ იმ დასახულ გზაზე სიწმინდით და მუხლჩაუხრელად სიარულს, რაც უფალმა დაგვისახა).
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Dec 20 2007, 01:51 AM
პოსტი #31


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ნეტავ ეს სიტყვები გამაგებინა..


biggrin.gif რა მაგარი ხარ smile.gif

მაგაზე თუ გინდა წმიდა წერილში ვისაუბროთ smile.gif

ქეთი,

ციტატა
это лишь моя позиция


აი ესაა ის სიტყვა, რაც მაგის მთქმელის მაღალ პროფესიონალიზმზე მიუთითებს, რაც შეეხება ამას,
ციტატა
როცა ადამიანი რასაც ამტკიცებ, იმისი მთელი გულით გწამს და ეს არ ეწინააღმდეგება საეკლესიო დოგმატებს, მაშინ ასეთ ადამიანზე არ უნდა ვთქვათ რომ ის ფანატიკოსია
შეიძლება მასეც იყოს, შეიძლება დაგეთანხმო კიდეც, თუმცა ბევრზე ეს მიჭირს, როცა ეს აშკარა ფანატიზმზე, ფობია-მანიაზე მეტყველებს, ანუ შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ვინმე რაიმე ფობია-მანიით ( კომპიუტერის, შტრიხკოდის,ჩიპის ფობიების, ესქატომანიით და ა.შ.), ხშირად ფანატიზმში ვარდება, მაგრამ მწვალებლობაში არ შეგვიძლია დავდოთ ბრალი, მანამ სანამ აშკარად არ იქნება დარღვევა დოგმატიკისა...


ციტატა
რა შემთხვევაში ხდება ამა თუ იმ აზრის თეოლოღუმენად შერაცხვა?


საინტერესოა ეს პროცედურა, რაიმე კანონიკურ მიდგომას არ ვიცნობ, უბრალოდ ეკლესიის აზრი ან მამათა უმრავლესობის აზრი (და არა ოთხის), როცა არ ემთხვევა რომელიმე მამის საღვთისმეტყველო აზრს, მაშინ ამ აზრს კერძო ეწოდება...
ციტატა
1. ტრინიტოლოგიური და 2. ქრისტოლოგიური,

1. სწავლება წმ. სამების შესახებ
2. სწავლება განკაცებული ძე ღმერთის შესახებ

ხშირად და უმთავრესად ყველა დიდი წვალება აქ იბადება...

იხარეთ და წმ.ნიკოლოზი გფარავდეთ,

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მხევალი ნინო
პოსტი Dec 20 2007, 01:00 PM
პოსტი #32


ზღაპრის ბოლო კეთილია..
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 25,889
რეგისტრ.: 19-December 06
წევრი № 715



KAIROS
ციტატა
მაგაზე თუ გინდა წმიდა წერილში ვისაუბროთ



ძალიან, დაიწყე და მოგისმენ.


--------------------
ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....

დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი

-Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? ©
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
k@the
პოსტი Dec 20 2007, 03:27 PM
პოსტი #33


იყო და არა იყო რა...
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,796
რეგისტრ.: 21-May 07
მდებარ.: მყარად მიწაზე
წევრი № 1,967



ციტატა(KAIROS @ Dec 19 2007, 08:51 PM) *

ქეთი,
ხშირად ფანატიზმში ვარდება, მაგრამ მწვალებლობაში არ შეგვიძლია დავდოთ ბრალი, მანამ სანამ აშკარად არ იქნება დარღვევა დოგმატიკისა...

მე განვასხვავებდი ორგვარ ფანატიზმს, ერთი რომელიც მხოლოდ თავის თავში ინახავს რაიმე საკითხზე ფანატიკურად ერთ აზრს (აზრს რომელიც არ ეწინააღმდეგება დოგმატიკას) და მეორე, რომელსაც ფანატიკურად სწამს ამ აზრის და ასევე ფანატიკურად ცდილობს ყველა დანარჩენი დაარწმუნოს ამ აზრის სისწორეში.
პირველნი ჩემი აზრით არ არიან საშიშნი, ხოლო მორე კატეგორიაზე მეც ვერ ვიტყვი რამე კარგს. უნდა გვახსოვდეს, რომ მანამ სანამ ჩვენ ხორციელი ცხოვრებით ვცხოვრობთ, ჩვენ გაგვაჩნია კერძო, პირადი აზრი საკითხზე და ეს ჩვენი აზრი, ვერ იქნება ყოველთვის უცილო ჭეშმარიტება, მიუხედევად იმისა სიკვდილის შემდეგ წმინდანად შეგრაცხავენ თუ პირდაპირი რეისით ლუცითან( ©კანუდოსელი ) მოვხვდებით.

ციტატა
საინტერესოა ეს პროცედურა, რაიმე კანონიკურ მიდგომას არ ვიცნობ, უბრალოდ ეკლესიის აზრი ან მამათა უმრავლესობის აზრი (და არა ოთხის), როცა არ ემთხვევა რომელიმე მამის საღვთისმეტყველო აზრს, მაშინ ამ აზრს კერძო ეწოდება...

აქ, კი მაინც ვერ გავერკვიე კარგად. 16-ე საუკუნეში ჯორდანო ბრუნო ამტკიცებდა დედამიწა ბრუნავსო და რა ბედია ეწია საწყალს გეცოდინებათ, 17-ე საუკუნეში გალილეო გალილეიმ გააკეთა ტელესკოპი და დაამტკიცა დედამიწა ბრუნავსო და არც იმას დაადგა კარგი დღე. ამით იმის თქმა მინდა, რომ აზრი რომელიც არ ეწინააღმდეგება დოგმატიკას და შერაცხულია თეოლოღუმენად შესაძლოა სულაც არ იყოს თეოლოღუმენი, რადგან ჩვენ მოკვდავნი ვცდებით და ეს შეცდომა შეიძლება სრულ უმრავლესობასაც მოუვიდეს.

მაშ ჩემი კითხვა უპასუხოდ რჩება? ყოფილა თუ არა მსგავსი შემთხვევა, რომ თეოლოღუმენად გამოცხადებული აზრი, შემდგომ სწორად შერაცხულიყო, რადგან ვთქვათ გავიდა დრო და უმრავლესობაც მიხვდა იმ ერთის სისწორეს.
ისევე, როგორც მიხვდნენ, რომ დედამიწა მართლაც ბრუნავს.

ციტატა

1. სწავლება წმ. სამების შესახებ
2. სწავლება განკაცებული ძე ღმერთის შესახებ

ხშირად და უმთავრესად ყველა დიდი წვალება აქ იბადება...
მადლობა.


--------------------
--
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Dec 20 2007, 10:50 PM
პოსტი #34


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
მე განვასხვავებდი ორგვარ ფანატიზმს, ერთი რომელიც მხოლოდ თავის თავში ინახავს რაიმე საკითხზე ფანატიკურად ერთ აზრს (აზრს რომელიც არ ეწინააღმდეგება დოგმატიკას) და მეორე, რომელსაც ფანატიკურად სწამს ამ აზრის და ასევე ფანატიკურად ცდილობს ყველა დანარჩენი დაარწმუნოს ამ აზრის სისწორეში.
პირველნი ჩემი აზრით არ არიან საშიშნი, ხოლო მორე კატეგორიაზე მეც ვერ ვიტყვი რამე კარგს.


ეგრეა, ამის აშკარა მაგალითებს ვედროს შაურად ვაწყდებით ამ ფორუმზეც sad.gif


ციტატა
ყოფილა თუ არა მსგავსი შემთხვევა, რომ თეოლოღუმენად გამოცხადებული აზრი, შემდგომ სწორად შერაცხულიყო, რადგან ვთქვათ გავიდა დრო და უმრავლესობაც მიხვდა იმ ერთის სისწორეს.



საწყალი ჯორდანიკო ( აგერ შეაპუწკუნეს ჩემთთან ახლოს, კამპო დე ფიორიზე, ახლა იქ მისი ძეგლია, მაგრამ მას რა ამით biggrin.gif ) რასაც ამტკიცებდა ეს იყო მეცნიერული საკითხი, სადაც შეცდომა ნიშნავს წინსვლას; ხოლო თეოლოღუმენი არის კერძო აზრი, ოღონდ თეოლოგიაში, ღვთისმეტყველებაში, და იგი თეოლოღუმენად მხოლოდ მაშინ იწოდება, როცა უკვე განირჩევა ეკლესიის ზოგადად მიღებული სწავლებიდან, და აქედან არ შეიძლება თეოლოღუმენი თეოლოგიად იქცეს, თუმცა ვიმეორებ თეოლოღუმენთა არსებობა არის თეოლოგიური აზროვნების შედეგი, რაც თავად თეოლოგიის განვითარებას უწყობს ხელს.

იხარე,

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მხევალი ნინო
პოსტი Dec 21 2007, 12:31 PM
პოსტი #35


ზღაპრის ბოლო კეთილია..
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 25,889
რეგისტრ.: 19-December 06
წევრი № 715



KAIROS
ციტატა
თეოლოღუმენად მხოლოდ მაშინ იწოდება, როცა უკვე განირჩევა ეკლესიის ზოგადად მიღებული სწავლებიდან,



კაიროს, შეიძლება ერთი და იგივეს ფქვავთ, მაგრამ მოდი კიდევ ერთხელ გავიმეოროთ. თეოლოღუმენი არის აზრი, რომელიც უკვე ჩამოყალიბებული აზრისგან განსხვავებულად განმარტავს ამა თუ იმ საკითხს, თუ , როცა ჯერ არ აის ჩამოყალიბებული აზრი ამა თუ იმ საკითხზე, შემდგომ ასე ვთქვათ რაღაც აზრს სეიწყნარებს თუ მიიღებს ეკლესია და ამისგან გასნხვავებული აზრები ოღონდ უკვე გამოთქმული იწოდება თეოლოღუმენად.

ისე არ გამოვიდეს, როგორც ათოსმა ბრძანა, რომ უკვე ცამოყალიბებული და მიღებული აზრისგან განსხვავებული აზრი, ეს უკვე ერესიაო. ხოდა კიდევ ერთხელ გავიმეოროთ თქო.

ერთი ორი კონკრეტული მაგალითიც გვაჩუქე tongue.gif


--------------------
ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....

დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი

-Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? ©
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Dec 21 2007, 02:50 PM
პოსტი #36


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
. თეოლოღუმენი არის აზრი, რომელიც უკვე ჩამოყალიბებული აზრისგან განსხვავებულად განმარტავს ამა თუ იმ საკითხს, თუ , როცა ჯერ არ აის ჩამოყალიბებული აზრი ამა თუ იმ საკითხზე, შემდგომ ასე ვთქვათ რაღაც აზრს სეიწყნარებს თუ მიიღებს ეკლესია და ამისგან გასნხვავებული აზრები ოღონდ უკვე გამოთქმული იწოდება თეოლოღუმენად.



ნენა რა ჩახლართა biggrin.gif ეს იურისტები biggrin.gif

ახლა ასეა, თეოლოღუმენია მაგალითად ჯოჯოხეთის ნივთიერი ცეცხლის შესახებ სწავლება, ეკუთვნის წმ.გრიგოლ დიდს, რომის პაპს, დიოლოღოსს, მაგრამ მოგვიანებით, წმ. იოანე დამასკელმა საპირისპირო აზრი დაიცვა, ანუ ცეცხლის უნივთობის შესახებ, და ეკლესიამ მიიღო ეს სწავლება, წმ. გრიგოლის სწავლება დარჩა მის კერძო აზრად, მაგრამ არა ერესად, ანუ ერესი არის დოგმატიკის დარღვევა, მაგ, ტრინიტოლოგიის ან ქრისტოლოგიის საკითხში, მოკლედ გეტყვი

1-ლი შემთხვევა არიოზის სწავლება ერესია, მიუხედავად იმისა, რომ ეკლესიას ამ დროს ტერმინოლოგიურად არ ქონდა ჩამოყალიბებული თავისი სწავლება, მაგრამ იგი საყოველთაო რწმენის საკითხს ანუ დოგმატიკას შეადგენდა

მე-2 შემთხვევა დაწერა რაღაც წმ გრიგოლ დიდმა ჯოჯოხეთზე, ეკლესიამ მეორე უფრო დაზუსტებული აზრი მიიღო, მაგრამ საკითხი არ ეხებოდა მთავარს, ანუ ჯოჯოხეთის არსებობა და არ არსებობას, არამედ დეტალს, წამების სახის შესახებ, მცდარი აზრი დარჩა თეოლოღუმენად, უფრო ზუსტი კი შევიდა თეოლოგიაში.

უფრო მოკლედ ის რაც დოგმატიკას არ ეწინააღმდეგება და არაა სავნო თეოლოღუმენია, რაც ადამიანს აცდენს მამათა სწავლებიდან ერესი...

იხარე,

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Dec 21 2007, 08:53 PM
პოსტი #37


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ციტატა
ისე არ გამოვიდეს, როგორც ათოსმა ბრძანა, რომ უკვე ცამოყალიბებული და მიღებული აზრისგან განსხვავებული აზრი, ეს უკვე ერესიაო. ხოდა კიდევ ერთხელ გავიმეოროთ თქო.


მე ეს არ მითქვამს ნინო, არასწორად გაიგე (ან მე ვერ გამოვთქვი კარგად). გააჩნია რის შესახებაა განსხვავებული აზრი (ანუ ეხება დოგმატურ საკითხებს თუ არა)


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მხევალი ნინო
პოსტი Dec 24 2007, 06:56 PM
პოსტი #38


ზღაპრის ბოლო კეთილია..
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 25,889
რეგისტრ.: 19-December 06
წევრი № 715



KAIROS
athos


მომკლეს ამ თეოლოგებმა.

ეი. თუ დოგმატიკას ეწინააღმდეგება ეს ცალსახა ერესია, ხოლო თუ სხვა საკითხებს, რომელიც დოგმატიკას არ ცვლის თეოლოღუმენი.

ოკ, ანუ მაგალითად გეტყვი, ბოლომდე ამოვწურო რააააtongue.gif

მაგალიტად:იოანე დამასკელის ცეცხლის უნივთობის შესახებ აზრი მიიღო ეკლესიამ, ეს დოგმატიკა არააsmile.gif)), ამ შემთხვევაში, ანუ ამ აზრის შედეგ (აქ მნიშვნელოვანი ის, რომ აზრი მიიღო უკვე ეკლესიამ), რომ გამოეტქვა აზრი საწინააღმდეგო სხვა რომელიმე მამას თუნდაც
ციტატა
წმ.გრიგოლ დიდს, რომის პაპს, დიოლოღოსს,
. ეს კვლავ დარჩებოდა თეოლოღუმენად, რადგან არ ეწინააღმდეგება დოგმატიკას, ხომ ასეა? ერესი ამ შემთხვევაში იქნებოდა? მე როგორც გავიგე არა, რადგან არ ეწინააღმდეგებოდა დოგმატიკას, მიუხედავად იმისა, რომ ეკლესიამ უკვე სხვა აზრი მიიღო.

რა კარგია იურისტი, რომ ვარ ეხლა მივხვდიsmile.gif


--------------------
ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....

დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი

-Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? ©
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
guest
პოსტი Dec 24 2007, 08:13 PM
პოსტი #39


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,611
რეგისტრ.: 7-June 07
წევრი № 2,127



უკაცრავად თემიდან გადახვევა, მარა მაწამებს კითხვა და უნდა დავსვა, ათოსზე მახსენდება სულ და ვერ ვიკითხე ჯერsmile.gif ქალებისთვის არსებობს სასულიერო აკადემია ? თუ მხოლოდ თეოლოგიური ფაკულტეტებია უნი-ებში?

მადლობთ
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Dec 24 2007, 08:18 PM
პოსტი #40


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ქალებისთვის არსებობს სასულიერო აკადემია ? თუ მხოლოდ თეოლოგიური ფაკულტეტებია უნი-ებში?


სასულიერო აკადემიას არსებულ უნ-ში შეუძლიათ ისწავლონ,
ციტატა
ათოსზე მახსენდება სულ
მაგრამ აი ათოსუკავით თუ არიან განათლებულები სულაც არაა აუცილებელი smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

4 გვერდი V < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 16th June 2025 - 10:51 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი