IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

15 გვერდი V « < 6 7 8 9 10 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ღვთისმეტყველება და ეკლესიოლოგია
Sotiris
პოსტი Dec 10 2006, 11:23 PM
პოსტი #141


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



ციტატა(კანუდოსელი @ Dec 10 2006, 01:11 AM) *

მამა რაფაელი სად არ მიყვარს ერთი შენმა გაზდამ?


ბნელიო, ასეთიო, ისეთიო, მე ვამბობდი მაგ სიტყვებს? biggrin.gif ეზიარებით თუ არა მამა რაფაელისგან "საჭირო რომ გახდეს"? და აროშვილებმა რა დაგიშავეს ისეთი, აი წმ. ავგუსტინე გეუბნებათ, შეიძლება ასეთი ხალხისგანაც ზიარებაო, "საჭირო რომ გახდეს"?

ციტატა

ამას რომ მიწერ: "ისე შმემანის კითხვა გეტყობათ ძალიან" სწორედ შმემანი ამბობდა ერთადააო ნათლობა და ევქარისტია, და დიდად მიქარავდა ამით. მე ეგ ვთქი? ლოგიკა მეთქი


მგონი თქვენ ვერ გამოიტანეთ სწორი დასკვნა იმიდან, რაც დავწერე. შმემანის კითხვა გეტყობათ ტერმინ "ევქარისტიულობის" წაღმა-უკუღმა გამოყენებაში, სადაც საჭიროა და სადაც არა. რაც შეეხება შმემანის "ერთადაა ნათლობა და ევქარისტიაო", მე ვიგულისხმე თუ ნათლობას ვაღიარებთ, მაშინ ევქარისტია რატომ არ უნდა ვაღიაროთო (ასეთ საკითხებზე, ე.ი. საიდუმლოებების ერთობაზე, წმ. იუსტინე პოპოვიჩს აქვს კარგად დაწერილი), ან თუ ევქარისტიას ვაღიარებთ, მაშინ რატომ არ უნდა ვაღიაროთ ნათლობა? ერთმანეთისგან არ არიან გამოყოფილი იმ თვალსაზრისით, რომ ორივე არსებობს ეკლესიაში.

ჩემი დასკვნები დისკუსიის შესახებ: თქვენ არ გესმით განსხვავება აკრივიასა და იკონომიას შორის და იკონომიის გამოყენებიდან მცდარ დასკვნებს აკეთებთ. თქვენ არ გესმით ბასილი დიდის კანონის არც ძვ. ქართული და არც რუსული თარგმანი. თქვენი პოზიციიდან ლოგიკურად გამომდინარეობს, რომ თქვენ ხართ გაერთიანებული ლათინებთან და პროტესტანტებთან ერთად ქრისტეს სხეულში, მის ეკლესიაში.

თქვენეული პოზიციის ჩემი აღქმა: სოტირისი არის ვირზე შემჯდარი. სოტირისს არ გააჩნია ლოგიკა. სოტირისი არის მამა რაფაელის ფანი, და რადგან მამა რაფაელის ფანები ბნელები არიან, სოტირისიც ბნელია. ეკლესიას გამოუძიებელი დარჩა სქიზმატთა და ერეტიკოსთა საიდუმლოებების რეალურობის საკითხი და ეს კანუდოსელმა უნდა გამოიძიოს ზოგიერთი თანამედროვე ღმრთისმეტყველის პოზიციების გათვალისწინებით. ნებისმიერი ნათელღებული ქრისტესთანაა შეერთებული, ქრისტე შეიმოსა. მირონცხებით მიღებული ერეტიკოსების ნათლობა ჭეშმარიტია.

დასკვნებში კორექტივების შეტანა თქვენც შეგიძლიათ რა თქმა უნდა. კამათის გაგრძელებას კი აზრი არა აქვს.


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Dec 11 2006, 12:03 AM
პოსტი #142


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



სოტირის, თუ დისკუსიის თემას გადახედავ, მიხვდები (იმედია), რომ თემა კანუდოსელს არ ეხება, ადრეც გითხარი დაგეწვას ლოგიკათქო biggrin.gif


ციტატა(კანუდოსელი @ Dec 11 2006, 12:46 AM) *

თქვენ არ გესმით ბასილი დიდის კანონის არც ძვ. ქართული და არც რუსული თარგმანი

რა თქმა უნდა: "ვიწყნარებთ ნათლობას" ნიშნავს ვიწყნარებთ ფორმასbiggrin.gif
და რუსულად
принимать Крещение ნიშნავს принимать форму biggrin.gif

ციტატა(კანუდოსელი @ Dec 11 2006, 12:46 AM) *

თქვენ არ გესმით განსხვავება აკრივიასა და იკონომიას შორის

რა თქმა უნდა, იკონომიაა არ უთხრა მოსანათლს რომ მონათლული არაა და ჩუმათ მის უცოდინრად მონათლო უცნაური წესით biggrin.gif




ციტატა(კანუდოსელი @ Dec 11 2006, 12:52 AM) *

ბნელიო, ასეთიო, ისეთიო, მე ვამბობდი მაგ სიტყვებს?

აბა ჭირიმე დამიდე ერთი რას ვამბობდი ზუსტად და მერე ვიბაასოთ
ციტატა(კანუდოსელი @ Dec 11 2006, 12:52 AM) *

ეზიარებით თუ არა მამა რაფაელისგან

ამან გაასწორა

მოკლედ სოტირის, ჩემი დასკვნა ასეთია:
იკონომიის ენაზე: შენ სხვა ენაზე საბრობ
აკრივიის ენაზე: აზრზე არა ხარ biggrin.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
დათიკო
პოსტი Dec 11 2006, 12:32 AM
პოსტი #143


დათიკო
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,383
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: ვეიკი
წევრი № 10



Sotiris
კანუდოსელი
ვატყობ ჩიხში შედის საუბარი.
თუ ასევე გაგრძელდება და შესაბამის ი არგუმენტაციით არ იქნება გამყარებული პოსტები, იძეულებული ვიქნები დავხურო ეს თემა.
არადა ძალიან არ მინდა sad.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Dec 11 2006, 12:39 AM
პოსტი #144


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



მოკლედ კაიროს საკითხი ასე დგას:

რა იძლევა საბაბს იმისა, რომ იქ ნათლობას ვაღიარებთ:

1. თუ მართალია ის, რომ იქ არანაირი ნათლობა არ არის, მაშინ როგორც კვიპრიანე კართაგენელი ამბობდა მათეული ნათლობა სიბინძურით განბანა არისო, მაშინ ბუნებრივია რომ გადმოსვლის დროს უნდა მოინათლნენ, რასაც თავად წმ. კვიპრიანე აკეთებდა, მაგრამ საქმე იმაშია რომ ეკლესიამ ეს წესი არ მიიღო ზოგად საყოველთაო წესად...და გამოდის, რომ ის,ვისაც არ ვნათლავთ, ვაღიარებთ მონათლულად

2. არის ბასილი დიდის კანონი,სადაც ის საუბრობს არამართლმადიდებელთა სამ კატეგორიად დაყოფაზე და ამბობს: Ибо древние положили принимать Крещение, ни в чем не отступающее от веры;
მაგ კანონში, ბასილი დიდი, სადაც საუბრობს ნათლობაზე, ცხადია, რომ იგულისხმება არა ფორმა არამედ თავად საიდუმლო, წინააღმდეგ შემთხვევაში არ იქნებოდა ისეთი მკაცრი მინიშნებები ნათლობის რწმენასთან კავშირზე, რომელსაც უნდა აკმაყოფილებდეს შესაბამისი ქრისტიანული თემი.

3. იგივეზე მსჯელობენ წმინდა მამებიდან ზოგიერთი, როგორიც არის ნეტარი ავგუსტინე, იერონიმე სტრიდონელი, და ცნობილი კანონისტი: ნიკოდიმოს მილაში. არაპირდაპირ, ნათლობაზე, მაგრამ მინიშნება აქვს წმინდა ფილარეტ მოსკოველს, რადგან ის აღიარებს, რომ კათოლიკენიც არიან ქრისტიანენი და ვერ ბედავს უწოდოს ძალიან მკაცრად

4. არაპირდაპირი მინიშნება მადლის არსებობაზე და სრულად არ მოსპობაზე გვხვდება წმინდან თეოფანე დაყუდებულთან, სადაც ის, მწვალებლებს ადარებს დასნეულებულ, მაგრამ მაინც არა სრულიად მკვდარ ფილტვს

5. თუ ჩავთვლით, რომ მოუნათლავია, მაგრამ ვნათლავთ მისგან ჩუმად, იკონომიის გათვალისწინებით (იკონომიის ისეთი გაგებით, რომ არ დავაბრკოლოთ), მაშინ გამოდის ორი წინააღმდეგობა:
5.1 ისეთი დიდი საიდუმლო, როგორიც არის ზიარება, ისიც ვერ ახდენს ნათლობას. (ტიმოთე ალექსანდრიელის პირველი კანონის მიხედვით, თუ კათაკმეველი წირვისას შემთხვევით ეზიარება, მისთვის მაინც აუცილებელია მონათვლა) და მითუმეტეს გაუგებარია, როგორ ახერხებს ამას მირონცხების საიდუმლო
5.2 უცნაური გამოდის იკონომიის მეთოდიც: მოუნათლავს ვაღიარებთ მოუნათლავად და ის მოდის ჩვენთან და მას არ ვეუბნებით რომ მონათლული არ არის და მირონცხების საიდუმლოში ისე ვნათლავთ, რომ მან ეს არ იცის-არასერიოზული მიდგომაა ჩემი აზრით

6. არის შემთხვევა, როდესაც აისორთა მრავალათასიანი თემი გადმოვიდა ნესტორიანული ეკლესიიდან მოსკოვის საპატრიარქოში, სადაც ეკლესიამ ისინი მიიღო ყოველგვარი წესის გარეშე

ახლა რა არის საწინააღმდეგო პოზიციისთვის არგუმენტი:

1. ზოგიერთი ეკლესიის მიერ მათი მონათვლა (მაგრამ ამ ადგილის სისუსტეზე ზემოთ ვისაუბრე)

2. წმინდანებიდან უფრო მეტი საუბრობს მკაცრად არამართლმადიდებლებზე

3. მთავარი არგუმენტი კვიპრიანე კართაგენელია

4. თუ დავუშვებთ, რომ იქ მადლი არის, მაშინ გამოდის, რომ ის ეკლესიები სადაც მათ ნათლავენ მეორედ უტარებენ საიდუმლოებას უკვე მონათლულს, რაც ასევე დარღვევაა მრწამსისა: "ერთი ნათლისღება".


მოკლედ მგონი პრობლემატიკა ასეთია, რაც ზემოთ დავწერე.
და მეჩვენება, რომ გამოიკვეთა მეოთხე პუნქტი.


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Dec 11 2006, 12:37 PM
პოსტი #145


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



აი ეგრე!

სოტირის უპასუხე ახლა შენც ასე და მორჩით ერთ ადგილზე ბუქნაობას და ერთმანეთის კბენას და შეფარულ ლანძღვას....

ვუცდით სოტირისის პასუხს,რომელიც არ უნდა იყოს კანუდოსელის კრიტიკა, არამედ მისი ჩამოყალიბებული აზრი, ისე როგორც კანუდოსელმა დაწერა, 1 კითხვა 1 პასუხი მოკლედ და მკაფიოდ... არგუმენტირებულად და სუბიქტური მიდგომის გარეშე ( რამდენადაც შეძლებ)..

მერე დავდობ ჩემსას და მერე დათიკოც მიახურავს ალბათ თემას smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Dec 11 2006, 04:00 PM
პოსტი #146


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(KAIROS @ Dec 11 2006, 01:37 PM) *

აი ეგრე!

სოტირის უპასუხე ახლა შენც ასე და მორჩით ერთ ადგილზე ბუქნაობას და ერთმანეთის კბენას და შეფარულ ლანძღვას....

ვუცდით სოტირისის პასუხს,რომელიც არ უნდა იყოს კანუდოსელის კრიტიკა, არამედ მისი ჩამოყალიბებული აზრი, ისე როგორც კანუდოსელმა დაწერა, 1 კითხვა 1 პასუხი მოკლედ და მკაფიოდ... არგუმენტირებულად და სუბიქტური მიდგომის გარეშე ( რამდენადაც შეძლებ)..

მერე დავდობ ჩემსას და მერე დათიკოც მიახურავს ალბათ თემას smile.gif


დადე მერე შენც, რას გვაწვალებ biggrin.gif
პ.ს.
რა ქართულია კაცო დავდ-ო-ბ cool.gif tongue.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
თამარი_ცქნაფო
პოსტი Dec 12 2006, 01:37 AM
პოსტი #147


მე რომ მიყვარხარ, განა ისე არწივს მთა უყვარს...
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 15,854
რეგისტრ.: 1-November 06
მდებარ.: მწვერვალი ''დიადი ვერასოდეს''
წევრი № 362



ციტატა(KAIROS @ Dec 12 2006, 01:35 AM) *

biggrin.gif ეგ გვაპატიეთ biggrin.gif საწყალი ჩემი ზემლიაკი შანიძე smile.gif

აშკარად ჩემი ზემლიაკია wink.gif


--------------------
''ადამიანზე გამძლეა თიხა,
მაგრამ თიხაზე გამძლეა სიტყვა,
ის შეიძლება უბრალო იყოს
და აუტანელ ტკივილად ითქვას''...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Sotiris
პოსტი Dec 12 2006, 09:57 PM
პოსტი #148


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



ციტატა(კანუდოსელი @ Dec 11 2006, 12:03 AM) *

მოკლედ სოტირის, ჩემი დასკვნა ასეთია:
იკონომიის ენაზე: შენ სხვა ენაზე საბრობ
აკრივიის ენაზე: აზრზე არა ხარ biggrin.gif


წმ. აღმსარებელი ილარიონ ტროიცკი.


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Dec 13 2006, 03:07 AM
პოსტი #149


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(Sotiris @ Dec 12 2006, 10:57 PM) *

სოტირის ეს სტატია წაკითხული მაქვს.


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Jan 14 2007, 03:21 AM
პოსტი #150


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



რა განმარტებები გინდა კაიროსჯან?

ისე კი აი შეგიძლია წაიკითხო აქ:
http://www.krotov.info/libr_min/s/stragoro/ob_otno.html ეს სერგი სტაროგრადელია, 20-ე საუკუნის ძალიან საინტერესო თეოლოგი
ასევე აქ:
http://www.krotov.info/library/f/florov/borders.html გიორგი ფლოროვსკი

ჰოდა ისე, ორივე მხარე როდესაც საუბრობენ მიღების წესზე, ხაზს უსვამენ სწორედ მის დოგმატურ შინაარსთან კავშირს და არა კანონიკას, ასე რომ არ იყოს ამაზე ამდენი კამათი არ იქნებოდა. კანონკაზე ვინ კამათობს ჯიგარ smile.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 14 2007, 03:31 AM
პოსტი #151


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



მოიცა, ისევ გაიწმინდა აქაურობა???


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Jan 14 2007, 03:34 AM
პოსტი #152


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(KAIROS @ Jan 14 2007, 04:31 AM) *

მოიცა, ისევ გაიწმინდა აქაურობა???



არ გაიწმინდა, ეს სხვა თემაა, მე აქ განვაგრძე biggrin.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი Jan 14 2007, 04:45 AM
პოსტი #153


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



უნებლიე პოსტვა დაეწყოთ laugh.gif


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ზებედე
პოსტი Jan 14 2007, 05:48 AM
პოსტი #154


ზეციკეთი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,332
რეგისტრ.: 27-July 06
წევრი № 19



ციტატა(KAIROS @ Jan 13 2007, 11:31 PM) *

მოიცა, ისევ გაიწმინდა აქაურობა???


ძაან დაბნეული ხარ ამ ბოლო დროს შენ biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
მზეო ამოდი, ამოდი
ნუ ეფარები გორასა
წიწილის თეთრი ბუმბული,
ველად გაჰქონდა ნიავსა
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 14 2007, 06:38 PM
პოსტი #155


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ძაან დაბნეული ხარ ამ ბოლო დროს შენ

ციტატა
უნებლიე პოსტვა დაეწყოთ

თქვენ ხომ არ უნდა გამოგეპაროთ არაფერი smile.gif

უბრალოდ ვკამათობდით რაღაც თემაზე, და მან რატომღაც აქ გამცა პასუხი, მე რომ ვუპასუხე, ვერ მივხვდი რატომ არ იყო ზემორე ნაწილი, მერე ამიხსნა, რომ რატომღაც გადაწყვიტა, სხვაგან ეპასუხა, უბრალოდ შემიყვანა შეცდომაში, გაატარეთ ხოლმე რაღაცეები smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ზებედე
პოსტი Jan 15 2007, 03:58 AM
პოსტი #156


ზეციკეთი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,332
რეგისტრ.: 27-July 06
წევრი № 19



ციტატა(KAIROS @ Jan 14 2007, 02:38 PM) *

გაატარეთ ხოლმე რაღაცეები smile.gif


ხომ არ გაბრაზდი?


--------------------
მზეო ამოდი, ამოდი
ნუ ეფარები გორასა
წიწილის თეთრი ბუმბული,
ველად გაჰქონდა ნიავსა
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 15 2007, 07:12 PM
პოსტი #157


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ხომ არ გაბრაზდი?

ნწუ smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Jun 14 2007, 02:30 PM
პოსტი #158


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



რაღაც ეს თემა ჩაკვდა, ბოლო საუბრისას გამოიკვეთა რიგი საკითხებისა

მოკლედ საკითხი ასე დგას:

რა იძლევა საბაბს იმისა, რომ იქ ნათლობას ვაღიარებთ:

1. თუ მართალია ის, რომ იქ არანაირი ნათლობა არ არის, მაშინ როგორც კვიპრიანე კართაგენელი ამბობდა მათეული ნათლობა სიბინძურით განბანა არისო, მაშინ ბუნებრივია რომ გადმოსვლის დროს უნდა მოინათლნენ, რასაც თავად წმ. კვიპრიანე აკეთებდა, მაგრამ საქმე იმაშია რომ ეკლესიამ ეს წესი არ მიიღო ზოგად საყოველთაო წესად...და გამოდის, რომ ის,ვისაც არ ვნათლავთ, ვაღიარებთ მონათლულად

2. არის ბასილი დიდის კანონი,სადაც ის საუბრობს არამართლმადიდებელთა სამ კატეგორიად დაყოფაზე და ამბობს: Ибо древние положили принимать Крещение, ни в чем не отступающее от веры;
მაგ კანონში, ბასილი დიდი, სადაც საუბრობს ნათლობაზე, ცხადია, რომ იგულისხმება არა ფორმა არამედ თავად საიდუმლო, წინააღმდეგ შემთხვევაში არ იქნებოდა ისეთი მკაცრი მინიშნებები ნათლობის რწმენასთან კავშირზე, რომელსაც უნდა აკმაყოფილებდეს შესაბამისი ქრისტიანული თემი.

3. იგივეზე მსჯელობენ წმინდა მამებიდან ზოგიერთი, როგორიც არის ნეტარი ავგუსტინე, იერონიმე სტრიდონელი, და ცნობილი კანონისტი: ნიკოდიმოს მილაში. არაპირდაპირ, ნათლობაზე, მაგრამ მინიშნება აქვს წმინდა ფილარეტ მოსკოველს, რადგან ის აღიარებს, რომ კათოლიკენიც არიან ქრისტიანენი და ვერ ბედავს უწოდოს ძალიან მკაცრად

4. არაპირდაპირი მინიშნება მადლის არსებობაზე და სრულად არ მოსპობაზე გვხვდება წმინდან თეოფანე დაყუდებულთან, სადაც ის, მწვალებლებს ადარებს დასნეულებულ, მაგრამ მაინც არა სრულიად მკვდარ ფილტვს

5. თუ ჩავთვლით, რომ მოუნათლავია, მაგრამ ვნათლავთ მისგან ჩუმად, იკონომიის გათვალისწინებით (იკონომიის ისეთი გაგებით, რომ არ დავაბრკოლოთ), მაშინ გამოდის ორი წინააღმდეგობა:
5.1 ისეთი დიდი საიდუმლო, როგორიც არის ზიარება, ისიც ვერ ახდენს ნათლობას. (ტიმოთე ალექსანდრიელის პირველი კანონის მიხედვით, თუ კათაკმეველი წირვისას შემთხვევით ეზიარება, მისთვის მაინც აუცილებელია მონათვლა) და მითუმეტეს გაუგებარია, როგორ ახერხებს ამას მირონცხების საიდუმლო
5.2 უცნაური გამოდის იკონომიის მეთოდიც: მოუნათლავს ვაღიარებთ მოუნათლავად და ის მოდის ჩვენთან და მას არ ვეუბნებით რომ მონათლული არ არის და მირონცხების საიდუმლოში ისე ვნათლავთ, რომ მან ეს არ იცის-არასერიოზული მიდგომაა ჩემი აზრით

6. არის შემთხვევა, როდესაც აისორთა მრავალათასიანი თემი გადმოვიდა ნესტორიანული ეკლესიიდან მოსკოვის საპატრიარქოში, სადაც ეკლესიამ ისინი მიიღო ყოველგვარი წესის გარეშე

ახლა რა არის საწინააღმდეგო პოზიციისთვის არგუმენტი:

1. ზოგიერთი ეკლესიის მიერ მათი მონათვლა (მაგრამ ამ ადგილის სისუსტეზე ზემოთ ვისაუბრე)

2. წმინდანებიდან უფრო მეტი საუბრობს მკაცრად არამართლმადიდებლებზე

3. მთავარი არგუმენტი კვიპრიანე კართაგენელია

4. თუ დავუშვებთ, რომ იქ მადლი არის, მაშინ გამოდის, რომ ის ეკლესიები სადაც მათ ნათლავენ მეორედ უტარებენ საიდუმლოებას უკვე მონათლულს, რაც ასევე დარღვევაა მრწამსისა: "ერთი ნათლისღება".


მოკლედ მგონი პრობლემატიკა ასეთია, რაც ზემოთ დავწერე.
და მეჩვენება, რომ გამოიკვეთა მეოთხე პუნქტი.


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jun 15 2007, 09:47 PM
პოსტი #159


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
1. ზოგიერთი ეკლესიის მიერ მათი მონათვლა (მაგრამ ამ ადგილის სისუსტეზე ზემოთ ვისაუბრე)



ერიქსონის შრომა წაიკითხე კანუდოსელ? ამ საკითხებს ეხება, ბიბლიოთეკაში დავდე, ძალიან საინტერესოა და განვიხილოთ მერე smile.gif

იხარე,

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Jun 18 2007, 12:13 PM
პოსტი #160


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(KAIROS @ Jun 15 2007, 09:47 PM) *

ერიქსონის შრომა წაიკითხე კანუდოსელ? ამ საკითხებს ეხება, ბიბლიოთეკაში დავდე, ძალიან საინტერესოა და განვიხილოთ მერე smile.gif

იხარე,

კაიროსი!


ოდნავ ზედაპირულად განიხილავს...მშრალად წერია, რა ვიცი, მე ეგრე მომეჩვენა....


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

15 გვერდი V « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 18th June 2025 - 03:20 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი