![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
athos |
![]()
პოსტი
#201
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
ციტატა გირჩევ დაკვირვებით წაიკითხო კანონი, თან განმარტებითურთ. რაც VI მსოფლიოს საეკლესიო კრების 96 კანონში დეტალურადაა წარმოჩენილი. რომელი 96-ე? დიდი მადლობა, ლინკსაც ხომ არ მომიყვანთ? ![]() -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#202
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
მოგვიანებით შემოვალ...
ეს ლინკია VI მსოფლიო კრების დადგენილებებისა განმარტებებითურთ: http://agioskanon.ru/vsobor/006.htm -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
athos |
![]()
პოსტი
#203
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
ციტატა არა მგონია, თუმცა ეგრეც რომ იყოს, პრინციპული სხვაა და ეს თემაც ამას ეხება: რადგან არსებობს პრაქტიკა ნათლობის გარეშე მიღებისა, გასარკვევია რა იმალება ამის უკან ზაზა, მერამდენე წრეზე უნდა წახვიდე? არ დაიღალე? სოტირისთან არ იკამათე ამის შესახებ ზუსტად ამავე თემაში? ციტატა მოგვიანებით შემოვალ... ეს ლინკია VI მსოფლიო კრების დადგენილებებისა განმარტებებითურთ: http://agioskanon.ru/vsobor/006.htm ჩემო კარგო, მე ძალიან კარგად ვიცი სადაც არის კანონები, უბრალოდ ზოგიერთმა ისიც არ იცის მერამდენე კანონზეა ლაპარაკი -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#204
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
ეკატერინე
კამათს ამ თემაზე აპირებ თუ იმაზე, რამდენად ზუსტია ის თარიღები? ჩემო კარგო, მე ძალიან კარგად ვიცი სადაც არის კანონები, უბრალოდ ზოგიერთმა ისიც არ იცის მერამდენე კანონზეა ლაპარაკი მერე ასწავლე, ოღონდ მშვიდად ![]() პ.ს. და ხანდახან იმის გატარება ღირს 96-ია თუ 95 -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
athos |
![]()
პოსტი
#205
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
მე მაგალითად წრეზე სიარულით ვიღლები.
შენსა და სოტირსს შორი კამათზეც ვერ ვიტყვი რომ შენი არგუმენტები ისე ბასრი იყო რომ მოწინააღმდეგის არგუმენტები გაანადგურა. ასე რომ ეგ თემა თუ გაინტერესებს, წინა გვერდებს გადახედე ![]() -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#206
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
ციტატა რადგან არსებობს პრაქტიკა ნათლობის გარეშე მიღებისა, გასარკვევია რა იმალება ამის უკან პანაიოტის ბუმისი ამაზე ასეთ რამეს ამბობს: [ციტატა მომყავს ჩემი სიტყვებით] იმ ეკლესიების მიერ მონათლული პირების მიღების დროს, რომელთა სამოციქულო მემკვიდრეობა ეჭვს არ იწვევს, დასაშვებია, რომ ნათლობა აღარ შესრულდეს, რადგანაც მართლმადიდებლურ ეკლესიას ძალუძს თავისი მადლმოქმედებით აღავსოს მათ მიერ შესრულებული ნათლობა.... -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
athos |
![]()
პოსტი
#207
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
ციტატა და ხანდახან იმის გატარება ღირს 96-ია თუ 95 კი, ღირს, ოღონდ თუ გირჩევ დაკვირვებით წაიკითხო კანონი, თან განმარტებითურთ. ამას არ გიწერენ ![]() ციტატა იმ ეკლესიების მიერ მონათლული პირების მიღების დროს, რომელთა სამოციქულო მემკვიდრეობა ეჭვს არ იწვევს, დასაშვებია, რომ ნათლობა აღარ შესრულდეს, რადგანაც მართლმადიდებლურ ეკლესიას ძალუძს თავისი მადლმოქმედებით აღავსოს მათ მიერ შესრულებული ნათლობა.... გაიხარე დავით ![]() -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
afxazi |
![]()
პოსტი
#208
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
ეკატერინე
ციტატა ჩემო კარგო, მე ძალიან კარგად ვიცი სადაც არის კანონები, უბრალოდ ზოგიერთმა ისიც არ იცის მერამდენე კანონზეა ლაპარაკი ![]() ეს მეორე მსოფიო კრების მეშვიდე კანონია (ამჯერად არ მეშლება). [კანონი 7. მწვალებელთა შეწყნარების წესი] მწვალებლებს, რომელთაც სურთ გახდნენ მართლმადიდებელნი, ეკლესია შეიწყნარებს სხვადასხვა წესით: არიანელნი, მაკედონიანელნი, სავატიანელნი, ნავატიანელნი 5, მეთოთხმეტიანელნი 6, აპოლინარელნი შეიწყნარებიან წერილობითი მოწმობით, ლიველონით (ქარტა სიმტკიცისა). ამ მოწმობაში ანუ ქარტაში ისინი შეაჩვენებენ თავის შეხედულებებს და ყოველნაირ მწვალებლობას. შემდეგ მათ სცხებენ მირონს შუბლზე, თვალებზე, ცხვირზე, პირსა და ყურებზე. მათ ეკლესია არ ნათლავს ხელახლა, რადგანაც ნათლისცემით ისინი არ განსხვავდებიან მართლმადიდებლებისაგან. რაც შეეხებათ სხვა მწვალებლებს, როგორიც არიან ევნომიანელნი, წყალში ერთხელ ჩაყოფით ნათელღებულნი, მონტანელნი, ანუ ფრიგიელნი 7, საბელიანელნი, რომელნიც ძე-მამობას ასწავლიან და სხვა ბევრ სისაძაგლეს ჩადიან, და სხვა მწვალებელნი, რომელთა უმრავლესობა გალატელთა სოფლიდან მომდინარეობს, თუ მოისურვებენ მართლმადიდებლობის აღსარებას, ისინი მიიღებიან როგორც წარმართნი, ე.ი. მათ ნათლავენ კიდეც და მირონსაც სცხებენ. პირველ დღეს ისინი ქრისტიანები ხდებიან, ხოლო მეორე დღეს - კათაკმეველნი, მესამე დღეს დააფიცებენ სამჯერ შებერვით პირსა და ყურებში. ისინი წიგნის კითხვის მსმენელები არიან ეკლესიაში მრავალი დღის განმავლობაში და მხოლოდ შემდეგ ხდება მათი ნათლისცემა. ეკატერინე ციტატა კი, ღირს, ოღონდ თუ გირჩევ დაკვირვებით წაიკითხო კანონი, თან განმარტებითურთ. ამას არ გიწერენ ![]() -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
athos |
![]()
პოსტი
#209
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
ამ საუბრის (თუ კამათის) ძირითადი აზრი იყო არის თუ არა მადლი სხვა ეკლესიებში.
რაც თქვენ მოგყავთ, ეგ არის კანონები იმასთან დაკავშირებით, თუ როგორ იღებდნენ სხვადასხვა ერეტიკოსებს ადრე. აქედან არანაირად არ გამომდინარეობს რომ რომელიმე მათგანში მადლია. აგერ რას წერს ბუმისი: ციტატა იმ ეკლესიების მიერ მონათლული პირების მიღების დროს, რომელთა სამოციქულო მემკვიდრეობა ეჭვს არ იწვევს, დასაშვებია, რომ ნათლობა აღარ შესრულდეს, რადგანაც მართლმადიდებლურ ეკლესიას ძალუძს თავისი მადლმოქმედებით აღავსოს მათ მიერ შესრულებული ნათლობა.... afxazi ![]() -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#210
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
ეკატერინე
მე ცოტა კანონიკურად ვიტყვი ნათლობის საიდუმლოს, თეოლოგიური თვალსაზრისით, აქვს ცოდვათა მიტევების, ადამისეული ცოდვის წარხოცვის და ახალი ადამიანის სულიერი შობის მნიშვნელობა. რაც შეეხება კანონიკას, კანონიკურად ნათლობის მნიშვნელობა არის შეერთება ქრისტეს წმინდა ეკლესიასთან. რამდენადაც არამართლმადიდებლური კონფესიის მიერ აღსრულებული ნათლობა ვერ იწვევს ამ შედეგების დადგომას, შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ეს ნათლობები ანულირებულია, ანუ იგი არავითარ კანონიკურ შედეგს არ იწვევს. სხვა საკითხია, ჩვენი ეკლესია უშუალოდ სამების სახელით წყალში შთაფვლას აღასრულებს თუ არა, რადგან ეს ღვთისმსახურების ნაწილია. ფაქტი არის ის, რომ კათოლიკური ან სომხური ეკლესიის მიერ შესრულებული ნათლობა არავითარ შედეგს იწვევს მართლმადიდებელი ეკლესიისთვის -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
afxazi |
![]()
პოსტი
#211
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
კანონისტი
ციტატა რაც შეეხება კანონიკას, კანონიკურად ნათლობის მნიშვნელობა არის შეერთება ქრისტეს წმინდა ეკლესიასთან. რამდენადაც არამართლმადიდებლური კონფესიის მიერ აღსრულებული ნათლობა ვერ იწვევს ამ შედეგების დადგომას, შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ეს ნათლობები ანულირებულია, ანუ იგი არავითარ კანონიკურ შედეგს არ იწვევს. სხვა საკითხია, ჩვენი ეკლესია უშუალოდ სამების სახელით წყალში შთაფვლას აღასრულებს თუ არა, რადგან ეს ღვთისმსახურების ნაწილია. ფაქტი არის ის, რომ კათოლიკური ან სომხური ეკლესიის მიერ შესრულებული ნათლობა არავითარ შედეგს იწვევს მართლმადიდებელი ეკლესიისთვის ცხადია ამაში არავინ გეწინააღმდეგება და შესაბამისი ლექცია დავდე ამ საკითხის შესახებ. მადლი გადმოდის ადამიანზე, მაგრამ მასში არ აღწევს ეს მადლი. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
.:Lela:. |
![]()
პოსტი
#212
|
![]() .:Sheecie urcmunoebasa chemsa:. ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 4,825 რეგისტრ.: 7-January 08 წევრი № 3,568 ![]() |
ყველა პოსტი არ წამიკითხავს
იქნებ მიპასუხოთ ![]() რატომ ასრულებენ ეკლესიაში მოკლე რიტუალს მაშინ როდესაც ადამიანი სხვა სარწმუნოებიდან გადმოდის მართმადიდებლობაზე და არა სრულს? მადლობთ -------------------- შეიძლება ბევრი რამ ისე არ აეწყოს როგორც ჩვენ გვინდა, მაგრამ მთავარი, - ''სულის გადარჩენის იდეა'', მიზანი არ უნდა დაგვეკარგოს და მას დავუმორჩილოთ ყველაფერი.
მეორე მეგრელი ხარ ვინც მაგრად მ ი ყ ვ ა რ ს :D Разве любят за чтото? Вот дети как люят, маленькие. Oни любят проста так не нарошно :) Kings Of Convenience - Cayman Islands |
athos |
![]()
პოსტი
#213
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
ციტატა მადლი გადმოდის ადამიანზე, მაგრამ მასში არ აღწევს ეს მადლი. მაშინ რა მნიშვნელობა აქვს მადლის ქონა-არქონას -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
afxazi |
![]()
პოსტი
#214
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
ეკატერინე
ციტატა მაშინ რა მნიშვნელობა აქვს მადლის ქონა-არქონას არ ვიცი წაიკითხეთ თუ არა ზემოთ დაწერილი ლექცია, სადაც კარგადაა ეს ჩამოყალიბებული. მადლი ყველგანაა, ამას ვერ უარვყოფთ, მაგრამ ყველგანა არაა მადლმოქმედება. სულიწმინდა ყველგანაა, მაგრამ ყველაფერი არაა სულიწმინდაში. მადლის გარდამოვლენა ადამიანზე არაა დამოკიდებული. საქმე მოციქულთაში არსი ერთი მეტად საინტერესო ეპიზოდი, როდესაც პეტრე მოციქული წარმართების მოსანათლად გაემართება ღვთის მოწოდებით და ის იხილავს სულიწმინდას გარდამომავალს წარმართებზე, მანამდე სანამ ნათლობას აღასრულებდა. მადლი შეიძლება გარდამოვიდეს ადამიანზე, მაგრამ ეს მადლი რეალურ მოქმედებას იძენს, მაშინ როდესაც პიროვნების მიერ ხდება ჭეშმარიტების გაცნობიერებულად და მთელი არსებით აღიარების შემთხვევაში. როგორც ამ ლექციაშია მაგალითი მოტანილი, რომ მინდორში დაგდებული ქვა, რომელსაც მზე ენათება, ამ მზის მიმღები არაა, მისი ბუნებიდან გამომდინარე, საპირისპირონ მინისა, რომელშიც აღწევს მზე. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
athos |
![]()
პოსტი
#215
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
ციტატა არ ვიცი წაიკითხეთ თუ არა ზემოთ დაწერილი ლექცია, სადაც კარგადაა ეს ჩამოყალიბებული. მადლი ყველგანაა, ამას ვერ უარვყოფთ, მაგრამ ყველგანა არაა მადლმოქმედება. სულიწმინდა ყველგანაა, მაგრამ ყველაფერი არაა სულიწმინდაში. ჩვენ აქ ეკლესიის გარეთ არსებულ მაცხოვნებელ მადლზე ვლაპარაკობთ, თორემ ღმერთი რომ ყველგანაა, ყველამ იცის. ის რომ ეკლესიის გარეთ მადლი არ არის, ამის შესახებ მე ედიშერის ლექციაზე არანაკლებ დამაჯერებელი სტატიები წამიკითხავს და რატომ უნდა ვენდო მაინდამაინც ედიშერს? -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
afxazi |
![]()
პოსტი
#216
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
ეკატერინე
ციტატა ის რომ ეკლესიის გარეთ მადლი არ არის, ამის შესახებ მე ედიშერის ლექციაზე არანაკლებ დამაჯერებელი სტატიები წამიკითხავს და რატომ უნდა ვენდო მაინდამაინც ედიშერს? ეს აბსოლუტურად შენი ნებაა, ამაში ვერავინ ვერ შეგზღუდავს. მაგრამ სწორად გაიგეთ, აქ არ არის ნათქვამი ეკლესიის გარეთ მადლის მოქმედების შესახებ. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
athos |
![]()
პოსტი
#217
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
ციტატა მაგრამ სწორად გაიგეთ, აქ არ არის ნათქვამი ეკლესიის გარეთ მადლის მოქმედების შესახებ. ჩვენ ვლაპარაკობთ იმაზე, არის თუ არა მადლი მართლმადიდებლობის გარეთ აღსრულებულ საიდუმლოებებში. და რა აზრი აქვს მადლს, თუ ის უმოქმედოა? ყველაფერი საიდუმლოს გარეგნულობაზე ხომ არ დაგვყავს? -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
afxazi |
![]()
პოსტი
#218
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
ეკატერინე
ციტატა და რა აზრი აქვს მადლს, თუ ის უმოქმედოა? ყველაფერი საიდუმლოს გარეგნულობაზე ხომ არ დაგვყავს? პირიქით? კითხვას შეგიბრუნებ: რატომ უთითებდა მსოფლიოს საეკლესიო კრების კანონი იმაზე რომ ზოგიერთი ერესიდან მოსული აღარ უნდა მონათლულიყო. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
athos |
![]()
პოსტი
#219
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
ციტატა რატომ უთითებდა მსოფლიოს საეკლესიო კრების კანონი იმაზე რომ ზოგიერთი ერესიდან მოსული აღარ უნდა მონათლულიყო. დავით, ამ საკითხზე და კიდევ ბევრ საკითხზე უკვე იყო ზუსტად ამ თემაში ლაპარაკი. ერთიდაიგივე ბევრჯერ რომ არ გავიმეოროთ, გადახედე თემას, და რა კითხვებიც დაგრჩება, მერე ვეცდები პასუხს -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#220
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
afxazi
დათო, აქ მგონი კითხვა ჯერ ასე უნდა დაისვას: რა მნიშვნელობა აქვს ნათლისღებას დამოუკიდებლად? როდის უერთდება ადამიანი ქრისტეს ეკლესიას? ნათლისღების აღსრულება არამართლმადიდებლის მიერ, თუკი ნათლობის ფორმულა სწორადაა წარმოთქმული შეიწყნარება ეკლესიის მიერ, მაგრამ არა მგონია იმიტომ, რომ იქ რაიმე მადლმოქმედებას აქვს ადგილი. ეკლესია იკონომიით იწყნარებს მათ მიერ შესრულებულ მსახურებას, თუმცა ამოწმებს მას სულიწმიდის ბეჭდით, ანუ მირონცხებით. ხომ ფაქტია, რომ მირონცხების გარეშე ნათლობის საიდუმლო არ აღესრულება სრული ძალმოსილებით. მაგალითად, ბალსამონი კონსტ. მე-7 კანონის კომენტარში ამბობს, რომ ეკლესია მწვალებლებს ორ ნაწილად ჰყოფსო - ერთნი არიან ისინი, ვინც მირონცხებით შეიძლება მიღებულ იქნენო, ხოლო მეორენი - რომლებიც სწორად უნდა მოინათლონო. დაუკვირდი "სწორად უნდა მოინათლონო". ანუ ეს ბერძენი კანონისტი სულაც არ მიიჩნევს, რომ რომელიმე მწვალებელს მადლმოქმედება აქვს შერჩენილი (საუბარია პირველ ჯგუფზე), უბრალოდ, მათ მიერ შესრულებული ნათლისღება სწორად არის შესრულებული. ამ კონტექსტში ერთი საინტერესო მოვლენაა განსახილველი. კერძოდ, ერისკაცის მიერ საგანგებო სიტუაციაში აღსრულებული ნათლობა და მისი კანონიკური შედეგები. 1. აქვს თუ არა ამ დროს ერისკაცს მღვდელმოქმედების მადლი? ა) თუ დიახ, რითი ენიჭება მას ეს? ბ) თუ არა, მაშ როგორღა ასრულებს ის საღვთო საიდუმლოს? 2. მის მიერ აღსრულებული ნათლისღება არის თუ არა კანონიკურად მღვდლის მიერ შესრულებულის ტოლფასი? ა) თუ დიახ, მაშ რატომ არის საჭირო მისი გადარჩენის შემთხვევაში ერთი მხრივ ნათლისღების საიდუმლოს დასრულება, ხოლო მეორე მხრივ - მირონცხების ცალკე შესრულება? ბ) თუ არა, მაშინ რატომ უთანაბრდება ასეთი ნათლობით გარდაცვლილი ადამიანი მღვდლის მიერ კანონიკურად მონათლულს და როგორ ხდება ის ეკლესიის წევრი? ამ კითხვებს თუ ჩავუღრმავდებით, ალბათ, დავასკვნით, რომ მღვდელმოქმედებას ერისკაცი არ ასრულებს. უბრალოდ, იკონომიით არის დაშვებული მის მიერ შესრულებული ნათლისღების კანონიერად მიჩნევა. შეიძლება მსგავსი ლოგიკის განვითარება არამართლმადიდებლური, მაგრამ სამოციქულო ეკლესიის მიერ შესრულებული ნათლისღების შემთხვევაშიც -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 18th June 2025 - 10:46 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი