IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

15 გვერდი V « < 13 14 15  
Reply to this topicStart new topic
> ღვთისმეტყველება და ეკლესიოლოგია
კანუდოსელი
პოსტი May 29 2008, 12:02 AM
პოსტი #281


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(ზვარე @ May 28 2008, 11:37 PM) *

ანუ მე სწორად მითქვამს, რომ არაერთგვაროვანი პრაქტიკაა დღესდღეობით და ცალსახად ჩამოყალიბებული პოზიცია არ არსებობს

საქართველოში საერთოდ დიდი ბარდაგია ყელა სფეროში და რა არის გასაკვირი?


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ზვარე
პოსტი May 30 2008, 03:21 AM
პოსტი #282


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 286
რეგისტრ.: 15-February 08
წევრი № 3,936



QUOTE(KAIROS @ May 28 2008, 10:12 PM) *

არაფერი, ის რომ ეს არის ბუმისის წიგნი, ის ბერძენია, კონტ.ის ეკლესიის გამოცდილებას წერს, ჩვენ კი საქ, ეკლ-ის , ასეა ზვარე, ეს არაა დოგმატიკა, კანონიკაა, განსხვავებული და ცვალებადი...



QUOTE(კანუდოსელი @ May 28 2008, 10:17 PM) *

მე არ ვეთანხმები კაიროსის მოსაზრებას, რომ კანონიკაა და წერტილი...კანონიკის უკან ღვთისმეტყველება და რაც მთავარია ეკლესიოლოგია იმალება



რა ვიცი, მე როგორც საერთაშორისო სამართლის კურსდამთავრებულს ჩემებურად წარმომედგინა. პარალელს ვავლებდი საერთაშორისო სამართალთან, სადაც პირველ ადგილზეა საერთაშორისო სამართლის ზოგადი პრინციპები და მეორეზე საერთაშორისო ჩვეულებები და ორმხრივი და მრავალმხრივი ხელშეკრულებები.

პირველს როგორც ურყევს ვადარებდი დოგმატიკას და მის საფუძველზე დამყარებულად მიმაჩნდა კანონიკა.

პროტოპრესვიტერ მ. პომაზანსკის თანახმად - ,,საეკლესიო ტერმინოლოგიით მიღებულია, დოგმატებად იწოდებოდეს ქრისტიანული სწავლების, სარწმუნოების ჭეშმარიტებანი. რაც შეეხება კანონს, ესაა საეკლესიო მოწყობის, მისი მართვის, სახარებისა და სამოციქულო სწავლების ზნეობრივი საფუძვლებიდან გამომდინარე საეკლესიო იერარქიის, მღვდელმსახურთა და თითოეული ქრისტიანის მოვალეობათა განაწესი. კანონი (κανών) ბერძნული სიტყვაა და სიტყვა-სიტყვით სწორ, გათლილ ჯოხს, მიმართულების ზუსტ საზომს აღნიშნავს.''

რამდენად არის კანონიკა დოგმატიკის ,,საძირკველზე'' ,,დაშენებული სახლი''? ან არის თუ არა?


--------------------
მახლობელ არს ჩემდა ერი ესე პირითა მათითა და ბაგითა მათითა პატივ-მცემს მე, ხოლო გულნი მათნი შორს განშორებულ არიან ჩემგან
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი May 30 2008, 03:24 AM
პოსტი #283


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
რომ კანონიკაა და წერტილი...კანონიკის უკან ღვთისმეტყველება და რაც მთავარია ეკლესიოლოგია იმალება

კანუდოსას ამ სიტყვებში არც არავინ შეკამათებია,უბრალოდ იქვე მე დავუზუსტე, რომ ჩვენ ვსაუბრობთ ფაქტზე, ხოლო დოგმატისა და კანონიკისა აღრევა არ შეიძლება, ერთი აუცილებლად ცვალებადია და მეორე აუცილებლად უცვლელი...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი May 30 2008, 11:14 AM
პოსტი #284


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(KAIROS @ May 30 2008, 03:24 AM) *

კანუდოსას ამ სიტყვებში არც არავინ შეკამათებია,უბრალოდ იქვე მე დავუზუსტე, რომ ჩვენ ვსაუბრობთ ფაქტზე, ხოლო დოგმატისა და კანონიკისა აღრევა არ შეიძლება, ერთი აუცილებლად ცვალებადია და მეორე აუცილებლად უცვლელი...


ყოველთვის ასეთი ცალსახა ზღვარი არაა და შენ ეს იცი...

ასეთი დაშორიშორება უფრო ტომიზმს ახასიათებს (თომა აქვინელის სკოლას)


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი May 30 2008, 05:43 PM
პოსტი #285


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
დაშორიშორება უფრო ტომიზმს ახასიათებს

ეგ კი...
მაგრამ ეკლესია რადგან ყოველთვის მოქმედებს ეკლესიოლოგიური მეთოდებით, ქონდა ღვთისმეტყველებითი არგუმენტები, როცა მაგალითად ნათლისღებით ღებულობდა კათოლიკეთ და აქვს იგივე როცა უნათლავად ღებულობს...
აქედან სჩანს რომ რაიმე უნდა შეცვლილიყო ან თავად კათოლიკებში არსებითი ან მათთან დამოკიდებულებაში, კათოლიკებში ( ეს მაგალითად ვწერ) ახლა სასიკეთო ცვლილებები ( დოგმატური თვალსაზრისით ) ნამდვილად არაა , თუ არა პირიქით, აი დამოკიდებულება აშკარად შეიცვალა, ღია დიალოგი, თანაცხოვრება მართლმადიდებელთა და კათოლიკეთა, შერეული ქორწინებები და სხვა... ამიტომაც ვწერ, რომ კანონიკა არის ცვალებადი, რათქმაუნდა რაღაც საზღვრებში, ანუ ბუდისტის უნათლავად მიღება არ არსებობს biggrin.gif , მაგრამ მონოფოზიზტეზე და კათოილეკზე სხვდასხვა ეკლესიაშიც კი სხვადასხვა აზრია და სხვადასხვა იყო იგი სხვადასხვა პერიოდში, ეს იმაზე არ მიანიშნებს რომ ერთიან ეკლესიას სხვდასხვა აზრი და ეკლესიოლოგია აქვს...
მე ასე ვფიქრობ, და სულაც არ ვარ ამბიონზე smile.gif
კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ზვარე
პოსტი May 30 2008, 07:52 PM
პოსტი #286


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 286
რეგისტრ.: 15-February 08
წევრი № 3,936



II მსოფლიო კრების კანონები
(კონსტანტინოპოლი)
წმინდა კრების მიმართვა
კეთილმსახური მეფის თეოდოსი დიდსადმი:



[კანონი 7. მწვალებელთა შეწყნარების წესი]
მწვალებლებს, რომელთაც სურთ გახდნენ მართლმადიდებელნი, ეკლესია შეიწყნარებს სხვადასხვა წესით:

არიანელნი, მაკედონიანელნი, სავატიანელნი, ნავატიანელნი 5, მეთოთხმეტიანელნი 6, აპოლინარელნი შეიწყნარებიან წერილობითი მოწმობით, ლიველონით (ქარტა სიმტკიცისა). ამ მოწმობაში ანუ ქარტაში ისინი შეაჩვენებენ თავის შეხედულებებს და ყოველნაირ მწვალებლობას. შემდეგ მათ სცხებენ მირონს შუბლზე, თვალებზე, ცხვირზე, პირსა და ყურებზე. მათ ეკლესია არ ნათლავს ხელახლა, რადგანაც ნათლისცემით ისინი არ განსხვავდებიან მართლმადიდებლებისაგან.

რაც შეეხებათ სხვა მწვალებლებს, როგორიც არიან ევნომიანელნი, წყალში ერთხელ ჩაყოფით ნათელღებულნი, მონტანელნი, ანუ ფრიგიელნი 7, საბელიანელნი, რომელნიც ძე-მამობას ასწავლიან და სხვა ბევრ სისაძაგლეს ჩადიან, და სხვა მწვალებელნი, რომელთა უმრავლესობა გალატელთა სოფლიდან მომდინარეობს, თუ მოისურვებენ მართლმადიდებლობის აღსარებას, ისინი მიიღებიან როგორც წარმართნი, ე.ი. მათ ნათლავენ კიდეც და მირონსაც სცხებენ. პირველ დღეს ისინი ქრისტიანები ხდებიან, ხოლო მეორე დღეს - კათაკმეველნი, მესამე დღეს დააფიცებენ სამჯერ შებერვით პირსა და ყურებში. ისინი წიგნის კითხვის მსმენელები არიან ეკლესიაში მრავალი დღის განმავლობაში და მხოლოდ შემდეგ ხდება მათი ნათლისცემა.


--------------------
მახლობელ არს ჩემდა ერი ესე პირითა მათითა და ბაგითა მათითა პატივ-მცემს მე, ხოლო გულნი მათნი შორს განშორებულ არიან ჩემგან
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი May 30 2008, 07:55 PM
პოსტი #287


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ზვარე
ამ საკითხზე მათ შორის ამ კანონების მოშველიებით მაგარი დაგნარი იყო წინა გვერდებზე...სადღაც 6-ე გვერდიდან იწყება თავდავიწყება, მე და სოტირისმა ლამის ერთმანეთი დავკალით ამის თაობაზე biggrin.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ზვარე
პოსტი Jun 19 2008, 02:33 AM
პოსტი #288


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 286
რეგისტრ.: 15-February 08
წევრი № 3,936



QUOTE(კანუდოსელი @ May 30 2008, 06:55 PM) *

ზვარე
ამ საკითხზე მათ შორის ამ კანონების მოშველიებით მაგარი დაგნარი იყო წინა გვერდებზე...სადღაც 6-ე გვერდიდან იწყება თავდავიწყება, მე და სოტირისმა ლამის ერთმანეთი დავკალით ამის თაობაზე biggrin.gif


გადავხედე ამ გვერდებს და უკმარობის გრძნობა დამრჩა. მძიმე კამათი იყო, გავლილია მთელი კანონიკა და საქართველოს ეკლესიის პოზიცია მხოლოდ ყურმოკრულივითაა გაჟღერებული. არადა ცხადია, რომ ამ საკითხზე არაერთგვაროვანი პრაქტიკაა.

კი ბატონო, გავიზიაროთ კაიროსის მოსაზრება, რომ ეს კანონიკაა და ცვალებადი.

კი მაგრამ, დროის კონკრეტულ მონაკვეთში, ერთსა და იმავე ავტოკეფალურ ეკლესიაში და ხშირად ერთსა და იმავე ეპარქიაში როგორაა ცვალებადი........


--------------------
მახლობელ არს ჩემდა ერი ესე პირითა მათითა და ბაგითა მათითა პატივ-მცემს მე, ხოლო გულნი მათნი შორს განშორებულ არიან ჩემგან
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Jun 19 2008, 11:15 AM
პოსტი #289


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(ზვარე @ Jun 19 2008, 02:33 AM) *

კი მაგრამ, დროის კონკრეტულ მონაკვეთში, ერთსა და იმავე ავტოკეფალურ ეკლესიაში და ხშირად ერთსა და იმავე ეპარქიაში როგორაა ცვალებადი........

იხილე ამ გვერდის პირველი პოსტი biggrin.gif
მაგას ჩემი მოძღვარი უფრო კორექტულად მოიხსენიებს: PH Fაქტორ - P-პრავოსლავნი H-Hაოს biggrin.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

15 გვერდი V « < 13 14 15
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 17th June 2025 - 10:12 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი