![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#281
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
ანუ მე სწორად მითქვამს, რომ არაერთგვაროვანი პრაქტიკაა დღესდღეობით და ცალსახად ჩამოყალიბებული პოზიცია არ არსებობს საქართველოში საერთოდ დიდი ბარდაგია ყელა სფეროში და რა არის გასაკვირი? -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
ზვარე |
![]()
პოსტი
#282
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 286 რეგისტრ.: 15-February 08 წევრი № 3,936 ![]() |
არაფერი, ის რომ ეს არის ბუმისის წიგნი, ის ბერძენია, კონტ.ის ეკლესიის გამოცდილებას წერს, ჩვენ კი საქ, ეკლ-ის , ასეა ზვარე, ეს არაა დოგმატიკა, კანონიკაა, განსხვავებული და ცვალებადი... მე არ ვეთანხმები კაიროსის მოსაზრებას, რომ კანონიკაა და წერტილი...კანონიკის უკან ღვთისმეტყველება და რაც მთავარია ეკლესიოლოგია იმალება რა ვიცი, მე როგორც საერთაშორისო სამართლის კურსდამთავრებულს ჩემებურად წარმომედგინა. პარალელს ვავლებდი საერთაშორისო სამართალთან, სადაც პირველ ადგილზეა საერთაშორისო სამართლის ზოგადი პრინციპები და მეორეზე საერთაშორისო ჩვეულებები და ორმხრივი და მრავალმხრივი ხელშეკრულებები. პირველს როგორც ურყევს ვადარებდი დოგმატიკას და მის საფუძველზე დამყარებულად მიმაჩნდა კანონიკა. პროტოპრესვიტერ მ. პომაზანსკის თანახმად - ,,საეკლესიო ტერმინოლოგიით მიღებულია, დოგმატებად იწოდებოდეს ქრისტიანული სწავლების, სარწმუნოების ჭეშმარიტებანი. რაც შეეხება კანონს, ესაა საეკლესიო მოწყობის, მისი მართვის, სახარებისა და სამოციქულო სწავლების ზნეობრივი საფუძვლებიდან გამომდინარე საეკლესიო იერარქიის, მღვდელმსახურთა და თითოეული ქრისტიანის მოვალეობათა განაწესი. კანონი (κανών) ბერძნული სიტყვაა და სიტყვა-სიტყვით სწორ, გათლილ ჯოხს, მიმართულების ზუსტ საზომს აღნიშნავს.'' რამდენად არის კანონიკა დოგმატიკის ,,საძირკველზე'' ,,დაშენებული სახლი''? ან არის თუ არა? -------------------- მახლობელ არს ჩემდა ერი ესე პირითა მათითა და ბაგითა მათითა პატივ-მცემს მე, ხოლო გულნი მათნი შორს განშორებულ არიან ჩემგან
|
KAIROS |
![]()
პოსტი
#283
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა რომ კანონიკაა და წერტილი...კანონიკის უკან ღვთისმეტყველება და რაც მთავარია ეკლესიოლოგია იმალება კანუდოსას ამ სიტყვებში არც არავინ შეკამათებია,უბრალოდ იქვე მე დავუზუსტე, რომ ჩვენ ვსაუბრობთ ფაქტზე, ხოლო დოგმატისა და კანონიკისა აღრევა არ შეიძლება, ერთი აუცილებლად ცვალებადია და მეორე აუცილებლად უცვლელი... -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#284
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
კანუდოსას ამ სიტყვებში არც არავინ შეკამათებია,უბრალოდ იქვე მე დავუზუსტე, რომ ჩვენ ვსაუბრობთ ფაქტზე, ხოლო დოგმატისა და კანონიკისა აღრევა არ შეიძლება, ერთი აუცილებლად ცვალებადია და მეორე აუცილებლად უცვლელი... ყოველთვის ასეთი ცალსახა ზღვარი არაა და შენ ეს იცი... ასეთი დაშორიშორება უფრო ტომიზმს ახასიათებს (თომა აქვინელის სკოლას) -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#285
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა დაშორიშორება უფრო ტომიზმს ახასიათებს ეგ კი... მაგრამ ეკლესია რადგან ყოველთვის მოქმედებს ეკლესიოლოგიური მეთოდებით, ქონდა ღვთისმეტყველებითი არგუმენტები, როცა მაგალითად ნათლისღებით ღებულობდა კათოლიკეთ და აქვს იგივე როცა უნათლავად ღებულობს... აქედან სჩანს რომ რაიმე უნდა შეცვლილიყო ან თავად კათოლიკებში არსებითი ან მათთან დამოკიდებულებაში, კათოლიკებში ( ეს მაგალითად ვწერ) ახლა სასიკეთო ცვლილებები ( დოგმატური თვალსაზრისით ) ნამდვილად არაა , თუ არა პირიქით, აი დამოკიდებულება აშკარად შეიცვალა, ღია დიალოგი, თანაცხოვრება მართლმადიდებელთა და კათოლიკეთა, შერეული ქორწინებები და სხვა... ამიტომაც ვწერ, რომ კანონიკა არის ცვალებადი, რათქმაუნდა რაღაც საზღვრებში, ანუ ბუდისტის უნათლავად მიღება არ არსებობს ![]() მე ასე ვფიქრობ, და სულაც არ ვარ ამბიონზე ![]() კაიროსი! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
ზვარე |
![]()
პოსტი
#286
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 286 რეგისტრ.: 15-February 08 წევრი № 3,936 ![]() |
II მსოფლიო კრების კანონები
(კონსტანტინოპოლი) წმინდა კრების მიმართვა კეთილმსახური მეფის თეოდოსი დიდსადმი: [კანონი 7. მწვალებელთა შეწყნარების წესი] მწვალებლებს, რომელთაც სურთ გახდნენ მართლმადიდებელნი, ეკლესია შეიწყნარებს სხვადასხვა წესით: არიანელნი, მაკედონიანელნი, სავატიანელნი, ნავატიანელნი 5, მეთოთხმეტიანელნი 6, აპოლინარელნი შეიწყნარებიან წერილობითი მოწმობით, ლიველონით (ქარტა სიმტკიცისა). ამ მოწმობაში ანუ ქარტაში ისინი შეაჩვენებენ თავის შეხედულებებს და ყოველნაირ მწვალებლობას. შემდეგ მათ სცხებენ მირონს შუბლზე, თვალებზე, ცხვირზე, პირსა და ყურებზე. მათ ეკლესია არ ნათლავს ხელახლა, რადგანაც ნათლისცემით ისინი არ განსხვავდებიან მართლმადიდებლებისაგან. რაც შეეხებათ სხვა მწვალებლებს, როგორიც არიან ევნომიანელნი, წყალში ერთხელ ჩაყოფით ნათელღებულნი, მონტანელნი, ანუ ფრიგიელნი 7, საბელიანელნი, რომელნიც ძე-მამობას ასწავლიან და სხვა ბევრ სისაძაგლეს ჩადიან, და სხვა მწვალებელნი, რომელთა უმრავლესობა გალატელთა სოფლიდან მომდინარეობს, თუ მოისურვებენ მართლმადიდებლობის აღსარებას, ისინი მიიღებიან როგორც წარმართნი, ე.ი. მათ ნათლავენ კიდეც და მირონსაც სცხებენ. პირველ დღეს ისინი ქრისტიანები ხდებიან, ხოლო მეორე დღეს - კათაკმეველნი, მესამე დღეს დააფიცებენ სამჯერ შებერვით პირსა და ყურებში. ისინი წიგნის კითხვის მსმენელები არიან ეკლესიაში მრავალი დღის განმავლობაში და მხოლოდ შემდეგ ხდება მათი ნათლისცემა. -------------------- მახლობელ არს ჩემდა ერი ესე პირითა მათითა და ბაგითა მათითა პატივ-მცემს მე, ხოლო გულნი მათნი შორს განშორებულ არიან ჩემგან
|
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#287
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
ზვარე
ამ საკითხზე მათ შორის ამ კანონების მოშველიებით მაგარი დაგნარი იყო წინა გვერდებზე...სადღაც 6-ე გვერდიდან იწყება თავდავიწყება, მე და სოტირისმა ლამის ერთმანეთი დავკალით ამის თაობაზე ![]() -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
ზვარე |
![]()
პოსტი
#288
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 286 რეგისტრ.: 15-February 08 წევრი № 3,936 ![]() |
ზვარე ამ საკითხზე მათ შორის ამ კანონების მოშველიებით მაგარი დაგნარი იყო წინა გვერდებზე...სადღაც 6-ე გვერდიდან იწყება თავდავიწყება, მე და სოტირისმა ლამის ერთმანეთი დავკალით ამის თაობაზე ![]() გადავხედე ამ გვერდებს და უკმარობის გრძნობა დამრჩა. მძიმე კამათი იყო, გავლილია მთელი კანონიკა და საქართველოს ეკლესიის პოზიცია მხოლოდ ყურმოკრულივითაა გაჟღერებული. არადა ცხადია, რომ ამ საკითხზე არაერთგვაროვანი პრაქტიკაა. კი ბატონო, გავიზიაროთ კაიროსის მოსაზრება, რომ ეს კანონიკაა და ცვალებადი. კი მაგრამ, დროის კონკრეტულ მონაკვეთში, ერთსა და იმავე ავტოკეფალურ ეკლესიაში და ხშირად ერთსა და იმავე ეპარქიაში როგორაა ცვალებადი........ -------------------- მახლობელ არს ჩემდა ერი ესე პირითა მათითა და ბაგითა მათითა პატივ-მცემს მე, ხოლო გულნი მათნი შორს განშორებულ არიან ჩემგან
|
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#289
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
კი მაგრამ, დროის კონკრეტულ მონაკვეთში, ერთსა და იმავე ავტოკეფალურ ეკლესიაში და ხშირად ერთსა და იმავე ეპარქიაში როგორაა ცვალებადი........ იხილე ამ გვერდის პირველი პოსტი ![]() მაგას ჩემი მოძღვარი უფრო კორექტულად მოიხსენიებს: PH Fაქტორ - P-პრავოსლავნი H-Hაოს ![]() -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 17th June 2025 - 10:12 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი