IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

55 გვერდი V « < 45 46 47 48 49 > »   
Reply to this topicStart new topic
> კითხვები და თხოვნები
ვეშაპო
პოსტი Nov 27 2011, 08:11 PM
პოსტი #921


ბიზონებზე მონადირე
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 2,860
რეგისტრ.: 1-November 06
წევრი № 360



mevar
ციტატა
ე.ი. ვგულისხმობ მას, რომ ავტორი არაა ცნობილი ამ საგალობლებისა და ხალხში, კერზოდ კი რომელიმე გვარში (ოჯახში) იყო დაცული და შემონახული,როგორც მოაღწია საბჭოთა პერიოდამდე.

ეგეთი რამ არ არსებობს.

ციტატა
აი ამას ვგულისხმობდი:
"გამოცემული აქვს სანოტო კრებულები: "ქართული საგალობლები"(იმერულ-გურული კილო), თბილისი 1968 წელი; "ქართული საგალობლები"(იმერული კილო)"
http://www.folk.ge/index.php?cur_d=&month=...dms=75&idmss=75

ეგ ხალხური კილოს საგალობლები არაა.
ტერმინი "იმერულ-გურული კილო" და ა.შ. ხალხურ კილოს არ ნიშნავს.
ეს არის პირობითი დასახელება დასავლეთ საქართველოს გალობისა, ვინაიდან მელოდიური ნახაზი ერთი და იგივე აქვთ გელათისა და შემოქმედის სკოლის საგალობლებს.
ჰარმონიაა განსხვავებული.
განსხვავებულია აგრეთვე გამშვენების მეთოდები, როგორც მელოდიაში, ასევე ჰარმონიაში.

იოანე ბატონიშვილის კალმასობაში მეთოდისა და იოანეს გაბაასებაში გამოყენებულია ტერმინები ”იმერული გალობა” (ქასრთული გალობის დასავლური კილო), ”ქართული გალობა” და "ქართული კილო" (ქართული გალობის აღმოსავლური კილო):

ციტატა
შემდგომად ამისა მოიღეს სანოვაგე და, რა ხელჰყვეს, მერეთ, ვითა ჩვეულება არს იმერთა, იწყეს გალობა, დია სასიამოვნოდ სასმენი.

და ოდეს სრულყვეს, ი ო ა ნ ე მ ჰრქვა მეთოდის: ჭეშმარიტად იმერული გალობა დია სასიამოვნო ხმა არს და კარგად შეწყობილი, რომელ საკრავსა მიემსგავსების.

მ ე თ ო დ ი: მართალს ანბობთ, ქართულ გალობაზედ იმერული გალობა უკეთ არის შეწყობილი, და თქვენ რომელი გისწავლიათ?

ი ო ა ნ ე: მე ქართულის კილოთი.

ასევე:
ციტატა
ი ო ა ნ ე: ძველად ქართველნი გალობდენ ბერძულის ხმითა და მერე ქართული უკვე გალობა გააკეთა გიორგი მთაწმიდელმან ქართველმან, რომელიც იყო ბერძნულსა და ქართულსა ენასა ზედა მეცნიერ და გალობათა და საკრავთა შინაცა გამოცდილ. და მერე უფრორე განაშვენეს იმერთა და მეტადრე გურიაში, ვითა აწ არსცა. და ესე კმა იყავნ.

http://www.webmix.ge/vvi/doc.php?doc=1527


ხოლო შენ რასაც გულისხმობ, კონკრეტულად ეგ არის შემოქმედის სკოლის (გურული კილო) გალობა, გადმოცემული არტემ ერქომაიშვილის მიერ.
კახი როსებაშვილმა გაშიფრა მხოლოდ 20 საგალობელი, ხოლო დავით შუღლიაშვილმა არტემ ერქომაიშვილის მიერ გადმოცემული 118 საგალობელი, მათ შორის ის 20 საგალობელიც, რომლებიც კახი როსებაშვილმა გამოსცა.
ასევე საინტერესოა ისიც, რომ კახი როსებაშვილის მიერ გამოცემულ ერთ კრებულს აწერია "გურული კილო", ხოლო მეორეს "გურულ-იმერული კილო".
თუმცა საგალობლები ერთი და იმავე მგალობელის მიერაა ჩაწერილი და ერთი და იმავე სკოლის გალობას წარმოადგენს.
უფრო სწორი იყო, მეორე კრებულზეც "გურული კილო" დაეწერათ, ვინაიდან ორივე კრებულში გადმოცემულია მელოდია, თავის ჰარმონიით და ჰარმონია აშკარად შემოქმედის სკოლისაა (გურული).

ციტატა
ეს ნოტები მინდაsmile.gif ოღონდ სადმე საიტზე თუ დევს.

ნეტში ეგ მასალა არ მეგულება.
არის ფოლკლორის კათედრაზე ორივე წიგნი, მაგრამ მე გირჩევ, დათო შუღლიაშვილის მიერ გამოცემული წიგნი შეიძინო, სადაც თავმოყრილია არტემის მიერ გადმოცემული აბსოლუტურად ყველა საგალობელი.

P.S.
ფოლკლორის ცენტრის საიტზე დადებულ ინფორმაციაში შეცდომაა.

ამის ნაცვლად:
ციტატა
"ქართული საგალობლები"(იმერულ-გურული კილო), თბილისი 1968 წელი; "ქართული საგალობლები"(იმერული კილო)"

უნდა ეწეროს:
ციტატა
"ქართული საგალობლები"(იმერულ-გურული კილო), თბილისი 1968 წელი; "ქართული საგალობლები"(გურული კილო)"


--------------------
"ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ლევანი.
პოსტი Nov 28 2011, 10:09 PM
პოსტი #922


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 89
რეგისტრ.: 3-July 10
წევრი № 9,111



ვეშაპო
ვიცი აქ არ არის ამის ადგილი მაგრამ იქნება დამეხამრო რა.
Finalle-ეს ხაზები და კიდევ ეს როგორ მოვაშორო იქნებ მითხრა რა sad.gif

IPB-ს სურათი

აი ეს რაღაც Time Signature-ს სიმბოლო ( C )
და გამყოფი ხაზები რომ არის კიდევ ეგ. რომ ვწერ ნოტებს მერე აღარ ეტევა ზოგი შიგნით და მისმევს პაუზის ნიშანს... sad.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ვეშაპო
პოსტი Nov 28 2011, 10:20 PM
პოსტი #923


ბიზონებზე მონადირე
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 2,860
რეგისტრ.: 1-November 06
წევრი № 360



ლევანი.
აუფ, ასე ძაან გამიჭირდება.
ერთს გეტყვი, რომ ტაქტის ხაზების გასაქრობად measure tool უნდა ჩართო (აი, ბანის გასაღების გვერდით რომაა მენიუში), მერე იმ ტაქტს უნდა დააკლიკო, რომლის მერეც გინდა, რომ ხაზი გაქრეს და იქ მერე თავად მიხვდები, რაც უნდა გააკეთო.

რაც შეეხება ზომის გაქრობას.
Staff tool-ში უნდა შეხვიდე (აი, ვიოლინოს გასაღები რომ ახატია, მენიუში მეორე), მერე იმ ხაზზე უნდა დაკლიკო, რომელზეც აქრობ და გახსნილ ფანჯარაში Items to Display-ში Time signatures (სულ ბოლოა ჩამონათვალში) უნდა გამოურთო.


--------------------
"ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ლევანი.
პოსტი Nov 28 2011, 10:48 PM
პოსტი #924


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 89
რეგისტრ.: 3-July 10
წევრი № 9,111



ვეშაპო
რაღაც ისე მაინც არ გამოდის როგორც მე მინდა sad.gif
კარგი. გმადლობ.

პ.ს. შემით ისწავლე ეს პროგრამა თუ? smile.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ვეშაპო
პოსტი Nov 28 2011, 11:21 PM
პოსტი #925


ბიზონებზე მონადირე
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 2,860
რეგისტრ.: 1-November 06
წევრი № 360



ლევანი.
ციტატა
რაღაც ისე მაინც არ გამოდის როგორც მე მინდა sad.gif
კარგი. გმადლობ.

პ.ს. შემით ისწავლე ეს პროგრამა თუ? smile.gif

კი, ჩემით ვისწავლე ძირითადად.
ხანდახან რაღაცეები შევეკითხე ხოლმე მცოდნეებს, მაგრამ დიდი არაფერი.
ძირითადად ჩემით ვისწავლე.

აჰა, ეს სახელმძღვანელოები შეიძლება გამოგადგეს:

http://allshares.ge/download.php?id=4F8D626A74



--------------------
"ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
mevar
პოსტი Nov 29 2011, 12:36 PM
პოსტი #926


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 159
რეგისტრ.: 27-April 09
წევრი № 6,900



ვეშაპო
ციტატა

ეგეთი რამ არ არსებობს.

მაშინ, სამწუხაროა რომ ეს ინფორმაცია დევს ძალიან მაღალი მეცნიერული კომპეტენციის მქონე საიტზე
http://www.polyphony.ge/index.php?m=567
კერძოდ, ვკითხულობთ:
"ჟამთა ავად ცვლამ და ქართული გალობის დევნამ განაპირობა საგალობო სკოლების მონასტრებიდან ოჯახებში გადანაცვლება, რომელთა წყალობითაც გრძელდებოდა საქართველოში გალობის სწავლების ტრადიცია. შესაძლებელიამ ეს იყოს მიზეზი ამა თუ იმ საგალობო სკოლის სახელწოდებად სრულადმცოდნე მგალობელთა გვარ-სახელების დამკვიდრებისა (აქ შემდგომ აღწერილია დუმბაძის კოლო, რომელიც არტემმა შეითვისა თავად ანტონ დუმბაძის მოწაფის -მელქისედეკ ნაკაშიძისგან)... და შემდეგ -
...ზემოთდასახელებული წყაროებიდან მხოლოდ ძმები კარბელაშვილების გალობა, ე. წ. "კაბელაანთ კილო" წარმოადგენს აღმოსავლეთ საქართველოს საგალობო ტრადიციას, ე. წ. "ქართლ-კახურ გალობას"

ციტატა
არის ფოლკლორის კათედრაზე ორივე წიგნი, მაგრამ მე გირჩევ, დათო შუღლიაშვილის მიერ გამოცემული წიგნი შეიძინო, სადაც თავმოყრილია არტემის მიერ გადმოცემული აბსოლუტურად ყველა საგალობელი.

გმადლობ, გაიხარე, აუცილებლად ვნახავ. მგონი მალხაზსაც აქვს გამოცემული საგალობლები?


--------------------
ჭეშმარიტი ქრისტიანი არის მხოლოდ ის, ვისაც ესმის თუ რას ნიშნავს:" გაასწორეთ,შეცვალეთ თქვენი სამშვინველის წყობა, რათა ზეციურ სასუფეველს მიეცეს შემოღწევის საშუალება თქვენს მეობაში."

"ჩემს შემდეგ მომავალი მოგნათლავთ სულისწმიდით და ცეცხლით"
მათე 3,11.ლუკა 3,16.
"რადგან ჩვენი ღმერთი -მჭამელი ცეცხლია"
პავლე. ებრ.12,29
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ვეშაპო
პოსტი Nov 29 2011, 01:12 PM
პოსტი #927


ბიზონებზე მონადირე
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 2,860
რეგისტრ.: 1-November 06
წევრი № 360



ციტატა
მაშინ, სამწუხაროა რომ ეს ინფორმაცია დევს ძალიან მაღალი მეცნიერული კომპეტენციის მქონე საიტზე
http://www.polyphony.ge/index.php?m=567
კერძოდ, ვკითხულობთ:
"ჟამთა ავად ცვლამ და ქართული გალობის დევნამ განაპირობა საგალობო სკოლების მონასტრებიდან ოჯახებში გადანაცვლება, რომელთა წყალობითაც გრძელდებოდა საქართველოში გალობის სწავლების ტრადიცია. შესაძლებელიამ ეს იყოს მიზეზი ამა თუ იმ საგალობო სკოლის სახელწოდებად სრულადმცოდნე მგალობელთა გვარ-სახელების დამკვიდრებისა (აქ შემდგომ აღწერილია დუმბაძის კოლო, რომელიც არტემმა შეითვისა თავად ანტონ დუმბაძის მოწაფის -მელქისედეკ ნაკაშიძისგან)... და შემდეგ -
...ზემოთდასახელებული წყაროებიდან მხოლოდ ძმები კარბელაშვილების გალობა, ე. წ. "კაბელაანთ კილო" წარმოადგენს აღმოსავლეთ საქართველოს საგალობო ტრადიციას, ე. წ. "ქართლ-კახურ გალობას"

მერედა მანდ რა არის არასწორი?
ჩამოთვლილია უბრალოდ პიროვნებები, რომელთაც ბოლომდე შემოინახეს ქართული გალობა.
ეგეთი პიროვნებები რაჟდენ ხუნდაძესაც ყავს ჩამოთვლილი მის მიერვე გამოცემულ ”იოანე ოქროპირის ლიტურღია”-ში.
შემოქმედის სკოლის გალობას ”დუმბაძის” კილოსაც ეძახდნენ, ვინაიდან გურიაში სახელოვანი მგალობლების ბოლო მასწავლებლები სწორედ დუმბაძეები იყვნენ.
როცა ბერი აღარ გალობს მონასტერში, იმას საერო პირი ინახავს, თუმცა მაგლობელთაგან ბევრნი იყვნენ სასულიერო პირებიც.

რავიცი, რა ვერ გაიგე მანდ, ვერ ვხვდები.

მითუმეტეს, შენივე მოტანილ ციტატაში კარგად ჩანს, რომ ეგ ხალხური კილოს საგალობლები არაა, ვინაიდან გარკვევით წერია მანდ:
ციტატა
საგალობო სკოლების მონასტრებიდან ოჯახებში გადანაცვლება

რა, რახან მე საგალობელს ვამბობ ეკლესიაში და საერო პირი ვარ, ესეიგი გინდა თუ არა ხალხური კილოს გალობას ვამბობ?
და ბერმა თუ იგივე საგალობელი თქვა, ესეიგი საეკლესიოა?

ხალხური კილოს საგალობელი არ არსებობს.
შეიძლება არსდებობდეს არქაული სარიტუალო დანიშნულების სიმღერა-საგალობელი, მაგრამ ის არანაირად არ სრულდება ეკლესიაში.

მოკლედ, რაღაცა გაუგებრობასთან გაქვს საქმე. yes.gif

ციტატა
მგონი მალხაზსაც აქვს გამოცემული საგალობლები?

მალხაზს გამოცემული აქვს ქართული საეკლესიო გალობის 6 ტომი (აქედან 4 არის გელათის სკოლის გალობა, 1 არის გელათისა და შემოქმედის სკოლის, და ერთიც ე.წ. ”კარბელაანთ კილოსი”).
ასევე ქართული საეკლესიო გალობის 2 მცირე ზომის კრებული (ერთი გელათის სკოლის, მეორე ე.წ. ”კარბელაანთ კილოსი”).
ასევე გურული საეკლესიო და სალხინო საგალობლები (გადმოცემული ცნობილი მგალობელის დიმიტრი პატარავას მიერ).


--------------------
"ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
mevar
პოსტი Nov 29 2011, 04:33 PM
პოსტი #928


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 159
რეგისტრ.: 27-April 09
წევრი № 6,900



ვეშაპო
ციტატა
მოკლედ, რაღაცა გაუგებრობასთან გაქვს საქმე.

კაცო ვახsmile.gif ეგ "გაუგებრობა" ხომ აგიხსენი უკვეsmile.gif ვიგულისხმე ის, რასაც საიტზე დადებული ტექსტი გვამცნობს. რატომ ვიხმარე ტერმინი (რომელიც არ არსებობს) ხალხური კილო? მომწონს.biggrin.gif სრამდენადაც ვიცი მაგ (მხედველობაშია დუმბაძე-ერქომაიშვილი) საგალობლების ავტორი (ავტორები) უცნობია. სავარაუდოდ, შექმნის თარიღებიც უცნობია. მრავალი წლის (ალბათ 2 საუკუნის მაინც) მანძილზე ასე, ხალხური მოღერალ-მგალობლების მიერ ითქმეოდა და სავარაუდოდ მნიშვნელოვან ცვლილებებსაც განიცდიდა, რაც საერთოდ ახასიათებს ზეპირ (არაფიქსირებულ) გადაცემას. ამ სირთულის საგალობლები არც შექმნილა და არც შეიქმნება. გარდა ამისა, არის ერთი ძალიან სერიოზული მიზეზი რის გამოც მოვიხსენიებ "ხალხური კილოს" საგალობლებად, მაგრამ ამ მიზეზის განსაჯაროებისგან ჯერჯერობით თავს შევიკავებ, სანამ სათანადო მტკიცებულებებით არ გამყარდებაsmile.gif
ციტატა
მალხაზს გამოცემული აქვს ქართული საეკლესიო გალობის 6 ტომი (აქედან 4 არის გელათის სკოლის გალობა, 1 არის გელათისა და შემოქმედის სკოლის, და ერთიც ე.წ. ”კარბელაანთ კილოსი”).
ასევე ქართული საეკლესიო გალობის 2 მცირე ზომის კრებული (ერთი გელათის სკოლის, მეორე ე.წ. ”კარბელაანთ კილოსი”).
ასევე გურული საეკლესიო და სალხინო საგალობლები (გადმოცემული ცნობილი მგალობელის დიმიტრი პატარავას მიერ).


გმადლობ მეგობარო. ძალიან კი შეგაწუხეთ მაგრამ კიდევ ერთი შეკითხვის უფლებას მივცემ თავს. ზემოხსენებული საგალობლები რა ეპოქას მიეკუთვნება და ცნობილია თუ არა მათი ავტორები? გმადლობ წინასწარ.


--------------------
ჭეშმარიტი ქრისტიანი არის მხოლოდ ის, ვისაც ესმის თუ რას ნიშნავს:" გაასწორეთ,შეცვალეთ თქვენი სამშვინველის წყობა, რათა ზეციურ სასუფეველს მიეცეს შემოღწევის საშუალება თქვენს მეობაში."

"ჩემს შემდეგ მომავალი მოგნათლავთ სულისწმიდით და ცეცხლით"
მათე 3,11.ლუკა 3,16.
"რადგან ჩვენი ღმერთი -მჭამელი ცეცხლია"
პავლე. ებრ.12,29
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ვეშაპო
პოსტი Nov 29 2011, 04:56 PM
პოსტი #929


ბიზონებზე მონადირე
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 2,860
რეგისტრ.: 1-November 06
წევრი № 360



mevar
ციტატა
რატომ ვიხმარე ტერმინი (რომელიც არ არსებობს) ხალხური კილო? მომწონს.

ჰმ, მე რომ ახლა ეკლესიას თბილწყალკანალი დავარქვა მხოლოდ იმიტომ, რომ მომწონს, მართალი ვიქნები?

ციტატა
სრამდენადაც ვიცი მაგ (მხედველობაშია დუმბაძე-ერქომაიშვილი) საგალობლების ავტორი (ავტორები) უცნობია. სავარაუდოდ, შექმნის თარიღებიც უცნობია.

კაი, მაშინ მითხარი ე.წ. "კარბელაანთ კილოს" საგალობლების ავტორები, წლები, და თუ რატომ არ მიიჩნევ მათ "ხალხურ კილოდ"?

ციტატა
მრავალი წლის (ალბათ 2 საუკუნის მაინც) მანძილზე ასე, ხალხური მოღერალ-მგალობლების მიერ ითქმეოდა და სავარაუდოდ მნიშვნელოვან ცვლილებებსაც განიცდიდა, რაც საერთოდ ახასიათებს ზეპირ (არაფიქსირებულ) გადაცემას.

ნუ, თუ ეს გამუქებული "სასტავი" ხალხური მომღერლებია, მაშინ არ ვიცი: IPB-ს სურათი

ციტატა
იმერეთის ეპარქიაში: 1) დავით ჩხარელი (ასე უძახდენ) შოთაძე; 2) არქიმანდრიტი სიმონ (წულუკიძე); ძმა მისი
3) თავადი ყარამან წულუკიძე; ძმანი: 4) სინო, 5) იოანე, 6) ბესარიონ კანდელაკები; 7) ოქროპირ კანდელაკი; 8) გოგინა დავითის ძე შოთაძე; 9) სიმონა კუტი ფირცხალავა (ხონის `სობოროზე~ იყო და ავრცელებდა გალობას); 10) ანტონ ქუთათელაძე, დეკანოზი (ამ ანტონს, როგორც გამიგონია, ჭალაგანიძის ქალი ყავდა, რომელიც სრული მგალობელი იყო); 11) ნიკიფორე კანდელაკი სინოს ძე, არქიმანდრიტი (როგორც ვიცით, მთელათ წიგნები იცოდა გალობით, მარა ცუდი ხმის მიზეზით აღარ გალობდა; სამაგიეროთ ძალიან საქები კანანარხი იყო);

გურიაში: 12) იოანე ცქიტიშვილი; 13) გალობელი ანთაძე (ასე უძახდენ) ნიკოლოზ; 14) დეკანოზი იოანე გოგიტიძე;
15) მღვდელი გიორგი დუმბაძე;
6) ანტონ ნიკოლოზის ძე დუმბაძე; 17) დეკანოზი დავით ანტონის ძე დუმბაძე
(დღესაც არის);
18) იულო დუმბაძე; 19) ღვდელი მაქსიმე ჩხატარაიშვილი; 20) მაქსიმე წეროძე;

მეგრელიაში: 21) გიორგი ჭალაგანიძე (გურიიდან გადმოსახლებული); 22) დიმიტრი ჭალაგანიძე; 23) როსტომ
ჭალაგანიძე; ძენი მისნი: 24) ოსია, 25) გიორგი, 26) დიტო ჭალაგანიძეები (დიტო დღესაც არის); 27) გიორგიტა
გეგეჭკორი; ძე მისი 28) იოანე გეგეჭკორი; 29) არჩილ ივანეს ძე გეგეჭკორი; 30) სიკო გეგეჭკორი; თავადნი: 31) დავით (დათიკა) ჩიქოანი (მთავრის სახლთ უხუცესი); ძმა მისი 32) იოანე ჩიქოანი; 33) ჭყონდიდელ_მიტროპოლიტი ბესარიონ (მთავრის დადიანის ძე); ამან ზედმიწევნით იცოდა ქართული გალობა და როცა 1813 წელში ჟამმა ამოწყვიტა მეგრელიაში გალობლები, ამ ბესარიონ მიტროპოლიტმა ასწავლა სრული გალობა ზემოთ დასახელებულ როსტომ ჭალაგანიძეს და მით შემოაბრუნა მეგრელიაში გალობა.


კიდევ: ნიკო მეძმარიაშვილი; ოქროპირ კანდელაკი (მღვდელი); ივლიანე წერეთელი (მღვდელი); რაფიელ კანდელაკი;
ნიკოლოზ კანდელაკი; თავადნი: დათა გუგუნავა; მელქისედეკ ნაკაშიძე; არჩილ დადიანი; ჯამბაკურ გურიელი; ძმები მისი: ტელემაგუ და ვახტანგ გურიელები; ყურამან თავდგირიძე; სეფე გუგუნავა; სიმონ გუგუნავა; აგრეთვე: არისტო ქუთათელაძე;
ნანო ხაბთასი; ნესტორ კონტრიძე (მღვდელი); მელიტონ ქელბაქიანი; თემურაზ გეგეჭკორი; მ. სვანიძე; ალექსანდრე ჟღენტი;
იესიკა ჟღენტი; დავით ჯინჭარაძე (მღვდელი); მერაბა ცქიტიშვილი; კოსტანტინე თავდგირიძე; ასლან ერისთავი (რაჭისა) დასხვა;


ასევე მივამატებდი თავად ამ სიტყვების ავტორს, დეკანოზ რაჟდენ ხუნდაძეს.


ციტატა
გმადლობ მეგობარო. ძალიან კი შეგაწუხეთ მაგრამ კიდევ ერთი შეკითხვის უფლებას მივცემ თავს. ზემოხსენებული საგალობლები რა ეპოქას მიეკუთვნება და ცნობილია თუ არა მათი ავტორები? გმადლობ წინასწარ.

ნუ, თუ იოანეს (კალმასობიდან) დავუჯერებთ:
ციტატა
ი ო ა ნ ე: ძველად ქართველნი გალობდენ ბერძულის ხმითა და მერე ქართული უკვე გალობა გააკეთა გიორგი მთაწმიდელმან ქართველმან, რომელიც იყო ბერძნულსა და ქართულსა ენასა ზედა მეცნიერ და გალობათა და საკრავთა შინაცა გამოცდილ. და მერე უფრორე განაშვენეს იმერთა და მეტადრე გურიაში, ვითა აწ არსცა. და ესე კმა იყავნ.

მარა ზოგიერთ საგალობელზე თავად გიორგი მთაწმინდელი ამბობს, რომე ამა და ამ გალობას 400 წელი უფრო ახსოვსო.


--------------------
"ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
mevar
პოსტი Nov 29 2011, 05:26 PM
პოსტი #930


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 159
რეგისტრ.: 27-April 09
წევრი № 6,900



ვეშაპო
ციტატა
ჰმ, მე რომ ახლა ეკლესიას თბილწყალკანალი დავარქვა მხოლოდ იმიტომ, რომ მომწონს, მართალი ვიქნები?

smile.gif)) არა არ იქნები მართალი. იმიტომ რომ მიზანი და წარმოშობის წყარო სხვადასხვა აქვს მაგ ორ ფენომენსsmile.gif
მე რასაც ვამბობ იქ წყაროცა და მიზანიც საერთოა.
რაც შეეხება მოწონებას- გურულზე ნაკლები გურული მგელმა შეჭამოსოbiggrin.gif
ვითომ რატომ არ უნდა მოვიწონო ის, რაც ჯერ კიდევ დასამტკიცებელია (იხ.შ. ნუცუბიძეsmile.gif) მაშინ როცა აღიშნულ საიტზე ვხვდებით შეუწყნარებელი "მოწონების" ყოვლად გაუმართლებელ ფაქტს. კერძოდ (ჰო, ახლა რას გიხსნი მე შენ, ისედაც მოგეხსენება ალბათ, რომ დრო გადის და სულ სხვანაირად აჩვენებს მოვლენებს ვიდრე მეცნიერებას ეგონა):
ქართული მრავალხმიანობის შესახებ სტატიაში ვაწყდებით ნონსენსს- ტერმინს- "ოსტინატური მრავალხმიანობა"(!)
ეს არის სრული ნონსენსი.
მაგრამ ავტორს მოსწონს ტერმინი და ბასტა!:D

გამუქებულის გვერდით გაუმუქებელიც მრავლადაა, მაგრამ ეგ არაფერს წყვეტავს წარმოშობის პრობლემის მხრივ.


--------------------
ჭეშმარიტი ქრისტიანი არის მხოლოდ ის, ვისაც ესმის თუ რას ნიშნავს:" გაასწორეთ,შეცვალეთ თქვენი სამშვინველის წყობა, რათა ზეციურ სასუფეველს მიეცეს შემოღწევის საშუალება თქვენს მეობაში."

"ჩემს შემდეგ მომავალი მოგნათლავთ სულისწმიდით და ცეცხლით"
მათე 3,11.ლუკა 3,16.
"რადგან ჩვენი ღმერთი -მჭამელი ცეცხლია"
პავლე. ებრ.12,29
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ვეშაპო
პოსტი Nov 29 2011, 08:03 PM
პოსტი #931


ბიზონებზე მონადირე
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 2,860
რეგისტრ.: 1-November 06
წევრი № 360



mevar
ციტატა
ქართული მრავალხმიანობის შესახებ სტატიაში ვაწყდებით ნონსენსს- ტერმინს- "ოსტინატური მრავალხმიანობა"(!)
ეს არის სრული ნონსენსი.

რატომ?

ციტატა
გამუქებულის გვერდით გაუმუქებელიც მრავლადაა, მაგრამ ეგ არაფერს წყვეტავს წარმოშობის პრობლემის მხრივ.

ნუ, წარმოშობის პრობლემას რაც შეეხებოდა, ორჯერ მოვიტანე აბსოლუტურად სხვა ციტატა (აი კალმასობა რომ ჰქვიან), მაგრამ ”ალბათ” ყურადღება არ მიგიქცევია.
ასევე, კითხვაც დავსვი:
ციტატა
მითხარი ე.წ. "კარბელაანთ კილოს" საგალობლების ავტორები, წლები, და თუ რატომ არ მიიჩნევ მათ "ხალხურ კილოდ"?

"ალბათ" არც მაგას მიაქციე ყურადღება.

მერე კიდევ, რომც არ იყოს ცნობილი საგალობლების შემქმნელების ვინაობა, რატომ მაინცა და მაინც "ხალხური კილო" და რატომ არა "საეკლესიო, ან სამონასტრო კილო"?
გლეხურ ყოფაშია შექმნილი ეს გალობა?
მთელი რვა ხმის სისტემები, ძლისპირები, დასდებლები, ტროპარები, კონდაკები და ა.შ.


--------------------
"ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
mevar
პოსტი Nov 30 2011, 12:46 PM
პოსტი #932


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 159
რეგისტრ.: 27-April 09
წევრი № 6,900



ვეშაპო
ციტატა
რატომ?

იმიტომ, რომ ოსტინატო არის განვითარების პრინციპი, და არა მრავალხმიანობის ტიპი.smile.gif
ამას ლაფსუსიც აღარ ჰქვია.

ციტატა
ნუ, წარმოშობის პრობლემას რაც შეეხებოდა, ორჯერ მოვიტანე აბსოლუტურად სხვა ციტატა (აი კალმასობა რომ ჰქვიან), მაგრამ ”ალბათ” ყურადღება არ მიგიქცევია.

მივაქციე, კი როგორარა. ანუ პასუხი მივიღე. არმიქცევაში ალბათ იმას გულისხმობ რომ მადლობის გადახდა დამავიწყდა.ახლა გიხდი მადლობასsmile.gif


ციტატა
მითხარი ე.წ. "კარბელაანთ კილოს" საგალობლების ავტორები, წლები, და თუ რატომ არ მიიჩნევ მათ "ხალხურ კილოდ"?
"ალბათ" არც მაგას მიაქციე ყურადღება.

როგორ არ მივაქციე და მეგონა გიპასუხეbiggrin.gif
ამჟამად ასე ვთქვათ "დაკავებული" ვარ იმერულ-გურული კილოთი. ეს მაინტერესებს და ლოკალურად შემოვიფარგლები ამ რეგიონის მუს.ენით. ამიტომ კარბელასნთ კილოს არც ვეხები და არ შემიძლია არანაირი ზედაპირული დასკვნის გაკეთება. მოკლედ ამ ეტაპზე თავს ვიკავებ.
ციტატა
მერე კიდევ, რომც არ იყოს ცნობილი საგალობლების შემქმნელების ვინაობა, რატომ მაინცა და მაინც "ხალხური კილო" და რატომ არა "საეკლესიო, ან სამონასტრო კილო"?
გლეხურ ყოფაშია შექმნილი ეს გალობა?
მთელი რვა ხმის სისტემები, ძლისპირები, დასდებლები, ტროპარები, კონდაკები და ა.შ.


უძველესი ცნობები ხანძთელთან მოიპოვება კიდევ თუ არ ვცდები.
8ხმის სისტემას რაც შეეხება უკამათოა. 8ხმა არ მქონია მხედველობაში.
როცა ამ საკითხს ძალიან ფართოდ უყურებ ადამიანი, რომლიმე სუბკულტურაში არ ლოკალიზირდები, მაშინ ეს თემა უფრო ვრცელ მასშტაბზე გადის და აქ მე მთლიანად ვიზიარებ პატრიარქის გამოთქმულ აზრს ქართული გალობის, როგორც უძველესი სულიერი კულტურის შესახებ.
რა თქმა უნდა ამ წიაღში გამოკვეთება სუბკულტურები,სპეციფიკური მახასიათებლებით. მაგრამ უზოგადესი- ზოგადმუს.ენის სააზროვნო პრინციპები საერთოა, ერთიანია და ერთი წიაღიდან არის. გამომასახველობითი საშუალებების სპექტრი იცვლება კონკრეტული მიზანმიმართებით (საწესო, სამონასტრო და ა.შ.).
ვრცელი და რთული ასახსნელია ეს და დასასაბუთებელიც, ამიტომ ამ თემას აქ ვერც გავშლით და ვერც ამოვწურავთ.


--------------------
ჭეშმარიტი ქრისტიანი არის მხოლოდ ის, ვისაც ესმის თუ რას ნიშნავს:" გაასწორეთ,შეცვალეთ თქვენი სამშვინველის წყობა, რათა ზეციურ სასუფეველს მიეცეს შემოღწევის საშუალება თქვენს მეობაში."

"ჩემს შემდეგ მომავალი მოგნათლავთ სულისწმიდით და ცეცხლით"
მათე 3,11.ლუკა 3,16.
"რადგან ჩვენი ღმერთი -მჭამელი ცეცხლია"
პავლე. ებრ.12,29
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ვეშაპო
პოსტი Nov 30 2011, 04:23 PM
პოსტი #933


ბიზონებზე მონადირე
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 2,860
რეგისტრ.: 1-November 06
წევრი № 360



mevar
ციტატა
იმიტომ, რომ ოსტინატო არის განვითარების პრინციპი, და არა მრავალხმიანობის ტიპი.smile.gif
ამას ლაფსუსიც აღარ ჰქვია.

მაინც, ყოველი შემთხვევისთვის:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D1%81%...%B0%D1%82%D0%BE


ოსტინატური მრავალხმიანობა არ გულისხმობს, რომ ესა და ეს განვითარების პრინციპი, ასეთი და ასეთი მრავალხმიანობის ტიპია.
მაგ ტერმინში პირადად მე იმას ვხედავ, რომ ესა და ეს მრავალხმიანი სიმღერა ვითარდება ამა და ამ პრინციპით (ამ შემთხვევაში ოსტინატურად).

რატომ არ შეიძლება მრავალხმიანობა ოსტინატური, თუნდაც ბურდონული იყოს, ვერ ვხვდები.

ციტატა
არმიქცევაში ალბათ იმას გულისხმობ რომ მადლობის გადახდა დამავიწყდა.

არ მიქცევაში ვგულისხმობ იმას, რომ იგივე კითხვას იმეორებ, ან ისეთ ფრაზას წერ, რომ იგივე კითხვა იკვეთება.

ციტატა
ახლა გიხდი მადლობას

როგორ გეკადრება.
პირიქით მადლობა, რომ საგალობლების ავტორის ვინაობას აღარ კითხულობ. smile.gif

ციტატა
ამჟამად ასე ვთქვათ "დაკავებული" ვარ იმერულ-გურული კილოთი. ეს მაინტერესებს და ლოკალურად შემოვიფარგლები ამ რეგიონის მუს.ენით. ამიტომ კარბელასნთ კილოს არც ვეხები და არ შემიძლია არანაირი ზედაპირული დასკვნის გაკეთება. მოკლედ ამ ეტაპზე თავს ვიკავებ.

კაი, ეს ფრაზა დროებით უკანდახევად ჩავთვალოთ.

ციტატა
8ხმის სისტემას რაც შეეხება უკამათოა. 8ხმა არ მქონია მხედველობაში.

ის ძLისპირებიც, დასდებლებიც, ტროპარებიც, კონდაკებიც და ა.შ.-ც იმ 8 ხმის სისტემაში შედის.
თუკი თვლი, რომ 8 ხმის სისტემა ეკლესიის შემოქმედებაა, მასში შემავალი მელოდიებიც ასევე უნდა მიიჩნიო, თუ არადა საკუთარ თავს ეწინააღმდეგები.


--------------------
"ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
mevar
პოსტი Nov 30 2011, 05:54 PM
პოსტი #934


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 159
რეგისტრ.: 27-April 09
წევრი № 6,900



ვეშაპო
ციტატა
ოსტინატური მრავალხმიანობა არ გულისხმობს, რომ ესა და ეს განვითარების პრინციპი, ასეთი და ასეთი მრავალხმიანობის ტიპია.
მაგ ტერმინში პირადად მე იმას ვხედავ, რომ ესა და ეს მრავალხმიანი სიმღერა ვითარდება ამა და ამ პრინციპით (ამ შემთხვევაში ოსტინატურად).

რატომ არ შეიძლება მრავალხმიანობა ოსტინატური, თუნდაც ბურდონული იყოს, ვერ ვხვდები.

საამისოდ კარგად უნდა ვიცნობდეთ მუსიკის თეორიას და თეორიულ სისტემებს, აგრეთვე ფორმის ანალიზს.მანდ ვიკიპედია ვრ გიშველითbiggrin.gif
გავიმეორებ:
ტერმინი - მრავალხმიანობის ტიპი აღნიშნავს ხმათა შორის ურთიერთდამოკიდებულების უზოგადეს პლასტს, ტიპს, რომლიც ხმათა ურთიერთდამოკიდებულების ამა თუ იმ უზოგადეს ტიპიურ გამოხატულებას გულისხმობს.
ხოლო ოსტინატო- ეს არის მუს. ქსოვილის განვითარების კონკრეტული პრინციპი, რომელიც გულისხმობს ერთი რომელიმე (და არა მხოლოდ ბანის, ანუ basso როგორც ზერელედ ჰგონიათ) სეგმენტის (ხმის, ჰარმონიული კომპლექსის, რიტმის, ტემბრის და ა.შ.) დასრულებული ნახაზის უცვლელ თანმიმდევრობას,განმეორებადო
ას.
განა შეიძლება, რომ განვითარების ხერხი მრავალხმიანობის ტიპად გამოვაცხადოთ? არავითარ შეთხვევაში.
smile.gif
ხოლო ბურდონი - არის ზუსტადაც რომ ტიპი მრავალხმიანობისა და არა განვითარების ფორმა.



რაც შეეხება შენს დანარჩენ შენიშვნებს და გაკილვებს, ასეთ რამეს გეტყვი:
მაინტერესებს თქვენ რა იცით, რა საგანზე რა აზრი პრიველირებს, თქვენგან მაინტერესებს და ამიტომ
მე თქვენს წინ ბრიყვი ვარ და უვიცი.

კიდევ ერთხელ მადლობა და ბოდიში, რომ შეგაწუხეთ.
smile.gif


--------------------
ჭეშმარიტი ქრისტიანი არის მხოლოდ ის, ვისაც ესმის თუ რას ნიშნავს:" გაასწორეთ,შეცვალეთ თქვენი სამშვინველის წყობა, რათა ზეციურ სასუფეველს მიეცეს შემოღწევის საშუალება თქვენს მეობაში."

"ჩემს შემდეგ მომავალი მოგნათლავთ სულისწმიდით და ცეცხლით"
მათე 3,11.ლუკა 3,16.
"რადგან ჩვენი ღმერთი -მჭამელი ცეცხლია"
პავლე. ებრ.12,29
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ვეშაპო
პოსტი Nov 30 2011, 06:12 PM
პოსტი #935


ბიზონებზე მონადირე
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 2,860
რეგისტრ.: 1-November 06
წევრი № 360



mevar
ციტატა
საამისოდ კარგად უნდა ვიცნობდეთ მუსიკის თეორიას და თეორიულ სისტემებს, აგრეთვე ფორმის ანალიზს.მანდ ვიკიპედია ვრ გიშველითbiggrin.gif
გავიმეორებ:
ტერმინი - მრავალხმიანობის ტიპი აღნიშნავს ხმათა შორის ურთიერთდამოკიდებულების უზოგადეს პლასტს, ტიპს, რომლიც ხმათა ურთიერთდამოკიდებულების ამა თუ იმ უზოგადეს ტიპიურ გამოხატულებას გულისხმობს.
ხოლო ოსტინატო- ეს არის მუს. ქსოვილის განვითარების კონკრეტული პრინციპი, რომელიც გულისხმობს ერთი რომელიმე (და არა მხოლოდ ბანის, ანუ basso როგორც ზერელედ ჰგონიათ) სეგმენტის (ხმის, ჰარმონიული კომპლექსის, რიტმის, ტემბრის და ა.შ.) დასრულებული ნახაზის უცვლელ თანმიმდევრობას,განმეორებადო

��ას.
განა შეიძლება, რომ განვითარების ხერხი მრავალხმიანობის ტიპად გამოვაცხადოთ? არავითარ შეთხვევაში.

ვიკიპედია ჩემ საშველად არ მომიტანია და თუკი ადრესატი ვერ კითხულობს ოსტინატოს მნიშვნელობას, მაშინ აღარ ვიცი.
თან, ოსტინატო რასაც ნიშნავს, მარტო ვიკიპედიაში არ წერია ეგ, უბრალოდ ყველაზე გავრცელებული რესურსია და იმიტომ მოვიტანე.

მოკლედ, ჩემთვის აბსოლუტურად გასაგებია, რისი თქმა უნდა ტერმინ "ოსტინატური მრავალხმიანობის" ავტორს (მიუხედავად იმისა, რომ არ ვიცი, ვინაა) და სულ არ მაინტერესებს ამ შემთვევაში მართლწერის ნორმებს არღვევს, თუ სისხლის სამართლის კოდექსს.

ციტატა
ხოლო ბურდონი - არის ზუსტადაც რომ ტიპი მრავალხმიანობისა და არა განვითარების ფორმა.

რატომ ვითომ, ბურდონი ერთხმიანი რომ იყოს, არ შეიძლება?
მართალია გლახა მოსასმენია, მარა მაინც.



ციტატა
რაც შეეხება შენს დანარჩენ შენიშვნებს და გაკილვებს, ასეთ რამეს გეტყვი:
მაინტერესებს თქვენ რა იცით, რა საგანზე რა აზრი პრიველირებს, თქვენგან მაინტერესებს და ამიტომ
მე თქვენს წინ ბრიყვი ვარ და უვიცი.

კიდევ ერთხელ მადლობა და ბოდიში, რომ შეგაწუხეთ.

ვერ მივხვდი.
რამე დავწერე არასწორი? rolleyes.gif


--------------------
"ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
აკაკი
პოსტი Dec 3 2011, 02:38 AM
პოსტი #936


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,626
რეგისტრ.: 21-May 09
წევრი № 7,018



გამშვენებული სასუფეველსა შენსა მოიპოვება? მარტო მელოდიაა კომპიუტერი, რომ "უკრავს"
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ვეშაპო
პოსტი Dec 3 2011, 11:37 AM
პოსტი #937


ბიზონებზე მონადირე
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 2,860
რეგისტრ.: 1-November 06
წევრი № 360



აკაკი
ციტატა
გამშვენებული სასუფეველსა შენსა მოიპოვება? მარტო მელოდიაა კომპიუტერი, რომ "უკრავს"


ცხრა ნეტარება - გელათის სკოლა (გამშვენებული კილო) - ანსამბლი სახიობა


--------------------
"ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
აკაკი
პოსტი Dec 3 2011, 03:43 PM
პოსტი #938


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,626
რეგისტრ.: 21-May 09
წევრი № 7,018



აა, ეს სხვა არის.. მადლობა ესეც, რომ დადე

აი ამ მელოდიაზე ვამბობდი

http://soundcloud.com/yipiani/track-12

კარბელაანთ კილო - ქართული საეკლესიო გალობის III ტომი

ან თუ შეიძლება და შეგიძლია, რომ ნოტები დადო
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ვეშაპო
პოსტი Dec 3 2011, 10:10 PM
პოსტი #939


ბიზონებზე მონადირე
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 2,860
რეგისტრ.: 1-November 06
წევრი № 360



აკაკი
ციტატა
კარბელაანთ კილო - ქართული საეკლესიო გალობის III ტომი

ან თუ შეიძლება და შეგიძლია, რომ ნოტები დადო

ა ბატონო:

http://allshares.ge/download.php?id=B7BE169065


--------------------
"ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
აკაკი
პოსტი Dec 4 2011, 12:08 AM
პოსტი #940


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,626
რეგისტრ.: 21-May 09
წევრი № 7,018



მადლობა (ღრმითამო) smile.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

55 გვერდი V « < 45 46 47 48 49 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 17th June 2025 - 12:09 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი