IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

41 გვერდი V « < 14 15 16 17 18 > »   
Reply to this topicStart new topic
> კალენდარული საკითხი
კანონისტი
პოსტი Mar 6 2008, 10:53 AM
პოსტი #301


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



Geogeorgia
ღმერთმა გაგახაროს, უბრალოდ ფორუმს თავისი წესები აქვს და მაგიტომ შევნიშნე

თუ გეწყინა, მაპატიე user.gif


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Mar 6 2008, 11:16 AM
პოსტი #302


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



Geogeorgia
თამარი_ცქნაფო
კანონისტი
აოფებთ.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Mar 6 2008, 01:31 PM
პოსტი #303


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



Geogeorgia
ციტატა
უბრალოდ არ ვაპირებ მასტან კამათს... ჯობია დავრჩეთ ამ ფორუმის მეგობრებად.

მე უბრალოდ ვაწვდი საინტერესო ინფორმაციას, თუ არ შეიძლება unsure.gif

აბა კარგად დაფიქრდი რას წერ, მე კამათი შენთან არც გამიახლებია, არამედ მოგეცი შენიშვნა, რომ ინფორმაცია, რომელიც შენ მოიყვანე, იყო მცდარი, და მოგიყვანე ისტორიული ფაქტი... ახლა შენ ამის პასუხად გალილეის ისტორიას მიწერ, გადახარხარებული სიცილაკით, ახლა ესაა "ფორუმის მეგობრობად" დარჩება პერსპექტივა ან საერთოდ რა შუაში იყო?
აქ თუ წერ, წერე თემის ირგვლივ და წერე სიმართლე...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Mar 6 2008, 01:41 PM
პოსტი #304


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



Geogeorgia
ტკბილი ამბორით მომიკითხე სქიზმატები biggrin.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Dec 26 2008, 12:30 AM
პოსტი #305


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა


მეტი სიცხადისათვის სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის ილია II 2005 წლის საშობაო ეპისტოლედან ერთ-ერთ ფრაგმენტს გავიხსენებთ: „რაც შეეხება საერო ახალი წლის თარიღს. იგი ყველა ქვეყანაში და ყოველთვის ხელისუფალთაგან დგინდებოდა და სხვა და სხვა ეპოქაში სხვადასხვა დროს აღინიშნებოდა. რამდენიმე საუკუნეა, რაც ქვეყნების უდიდესი ნაწილი ამ თარიღს 1 იანვარს დღესასწაულობს, მათ შორის საქართველოც, რასაც რელიგიური დატვირთვა საერთოდ არა აქვს. ამდენად, ბუნებრივია, რომ 1 იანვარი ეკლესიისთვისაც ახალი კალენდარული წლის დასაწყისია და მისი დაკავშირება შობის დღესასწაულთან ან სხვა რაიმე რელიგიურ ზეიმთან მცდარი აზრია“.



ციტატა
ისი ღვთაებრივი ყოვლადუწმიდესობა, მსოფლიო პატრიარქ ბართოლომეოს I-ის სიტყვა, წარმოთქმული თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტში, ივანე ჯავახიშვილის სახელობის მედლით დაჯილდოებისას

ციტატა:

"...მართლმადიდებელ ეკლესიაში მყოფი დღევანდელი ზილოტები კალენდრის საკითხს, დიაქრისტიანულ და რელიგიათშორის დიალოგებს, ე.წ. ეკუმენურ მოძრაობას ძირითად დოგმატურ საკითხთა რანგში განიხილავენ, ვინაიდან მცდარი დამოკიდებულება აქვთ როგორც ამ საკითხთა ზუსტი განზომილებების, ასევე შესაბამისი ქმედებების მიმართ. გამოაცალკევებენ ხოლმე მამათა ზოგიერთ გამონათქვამს და მათზე დაყრდნობით მცდარ მეცნიერულ საფუძვლებს აყალიბებენ.
ასე, მაგალითად, კალენდრის საკითხი ცხოვნების საკითხთა რანგში აჰყავთ, თითოეული ადამიანის ცხოვნების კრიტერიუმად წარმოაჩენენ მაშინ, როდესაც ის მხოლოდ წესრიგის საკითხს განეკუთვნება. ამავე დროს, უგულებელყოფენ წმიდა იოანე ოქროპირის სწავლებას, რომ "არ არსებობს დრო ღმერთისათვის" და ასევე: "არცა დღეთა და არცა დროთ, და არცა წელიწადთ ვითვლით, არამედ ეკლესიას მივყვებით სიზუსტის დაცვით, სიყვარულსა და მშვიდობას ვამჯობინებთ ყველაფერს. და თუკი ეკლესიამ მაინც დაუშვა შეცდომა, ის არ იყო გამოწვეული დროის სიზუსტით, არამედ განხეთქილებითა და სქიზმით ჩადენილი დანაშაულის გამო. ამიტომაც ნურავინ მეტყვის სიტყვას დროის შესახებ, რამეთუ არ იქნება იგი ღმრთის მიერი"......................."



ციტატა
მოდით წყნარად და წყაროების მოშველიებით განვიხილოთ შემდეგი (ზოგი რამ უკვე ადრე ნათქვამიც იყო):

1. პირველი მსოფლიო კრების მერე დადგინდა, რომ აღდგომა უნდა აღინიშნოს პირველ კვირა დღეს გაზაფხულის სავსემთვარეობის მერე, რომელიც დგება გაზაფხულის ბუნიობის (დღე-ღამ ტოლობის) დღეს ან მერე, და თუ ეს კვირა დღე მოსდევს ებრაული პასექის დღესასწაულს. წინააღმდეგ შემთხვევაში აღდგომის დღესასწაული გადაიტანება მომდევნო კვირა დღეს.
აქ ერთი საინტერესო ფაქტი უნდა აღინიშნოს: ეკლესიის მამებს ნიკეის კრებაზე არ დაუდგენიათ პასქალიის ზუსტი გამოთვლის წესი, არამედ დაადგინეს, რომ ალექსანდრიის ეპისკოპოსს ენიჭებოდა პატივი გამოეთვალა პასქალია და ამის შესახებ შეეტყობინებინა დანარჩენ ეკლესიებისათვის, რომლებსაც ეს თარიღი უნდა გამოეყენებინათ. ალექსანდრიის ეკლესიის არჩევა შემთხვევითი როდი იყო: სწორედ აქ ყვაოდა მეცნიერება და, განსაკუთრებით, ასტრონომია (მოდით დავუკვირდეთ ამ ფაქტს).
http://drevo.pravbeseda.ru/index.php?id=229

დავუკვირდეთ იმას, რომ ათვლის დღედ იყო გამოყენებული გაზაფხულის ბუნიობა, რაც მაშინ (კიდევ ერთხელ უნდა გამეორდეს) იყო 21 მარტი არსებული იულიანური კალენდრის მიხედვით.

2. უკვე 1324 წელს ბიზანტიელმა მეცნიერმა ნიკიფორ გრიგორმა შენიშნა, რომ გაზაფხულის ბუნიობა აღარ ხდებოდა 21 მარტს და შესაბამისად საჭირო იყო კალენდრის და პასქალიის შესწორება. მან ამაზე იმპერატორ ანდრონიკ მე-2 მიმართა, მაგრამ ვერ დაითანხმა იმ მიზეზის გამო, რომ კალენდრის შესწორებას შეეძლო გამოეწვია შფოთი ცალკეულ ეკლესიებს შორის. საგულისხმოა, რომ კალენდრის უზუსტობაზე მიანიშნებდნენ სხვა ბიზანტიელი მეცნიერებიც: მათე ვლასტარი და ისააკ არგირი. მათაც უარი მიიღეს კალენდრის რეფორმის ჩატარებაზე.
http://www.religio.ru/calhist/hristianstvo/7_print.html

3. ახალი სტილის (გრიგორიანული კალენდარი) შემოღებამ გაზაფხულის ბუნიობა ისევ დააბრუნა თავის ადგილას, ანუ, უბრალოდ რომ ვთქვათ, ახლაც გაზაფხულის ბუნიობა ხდება 20-21 მარტს ახალი სტილით. თუმცა ძველი სტილით (იულიანური კალენდარი) ბუნიობა (21 მარტი) 13 დღით ჩამორჩება ნამდვილ ბუნიობას. ეს არის ფაქტი და ამაზე დავა არ არის საჭირო. თუ ვინმეს ამაში ეჭვი ეპარება, შეუძლია აიღოს საათი და მთელი წლის განმავლობაში გაზომოს ყოველი დღის და ღამის ხანგრძლივობა. მაგრამ ფაქტი ფაქტად რჩება.

4. საინტერესო ინფორმაცია: შემდეგი ციტატა გვიჩვენებს, თუ რატომ არის ასტრონომიულად ბუნიობა ასეთი მნიშვნელოვანი:
ასტრონომიულად გაზაფხულის ბუნიობა შეესაბამება წელიწადის იმ პერიოდს, როდესაც მთელს დედამიწაზე (ორივე ნახევარსფეროში) დღის და ღამის სიგრძე ერთმანეთს უტოლდება და პოლარული ღამე მთავრდება. ამ მოვლენის მნიშვნელობა ამ პერიოდში იმაშია, რომ დედამიწის ზურგზე არ მოიპოვება არც ერთი ადგილი, რომელიც არ იყოს განათებული მზის სხივებით დღის განმავლობაში. ამას ემატება ისიც, რომ სავსემთვარეობის დადგომის დროს ამ პერიოდში, მთვარე რომელიც დედამიწის დაბნელებულ ნაწილშია აირეკლავს რა მზის სხივებს ანათებს დედამიწის ამ დაჩრდილულ ნაწილსაც.
ანუ მთელი სამყაროა განათებული (გარკვეული ცდომილების ფარგლებში).
http://www.holy-trinity.org/ecclesiology/o...ine-pascha.html


5. თუმცა ახალი სტილით გამოთვლილი უფლის აღდგომის დღე ხანდახან წინ უსწრებს ებრაულ პასექს, რაც ეწინააღმდეგება ეკლესიის მიერ დადგენილ წესს პასქალიის შესახებ (იხ. მუხლი 1)
http://www.rayfowler.org/writings/articles...r-and-passover/


ანუ ვვარდებით შემდეგ წინააღმდეგობებში:

- იულიანური კალენდრით დღევანდელ დღეს ბუნიობა აღარ ხდება 21 მარტს, და შესაბამისად პასქალიის გამოთვლაში ფიგურირებს არარეალური ბუნიობის დღე => წინააღმდეგობა ეკლესიის კანონთან.
გრიგორიანული კალენდარით კი ბუნიობა ხდება 21 მარტს, როგორც ეს პირველ საუკუნეებში ხდებოდა და დღევანდელ სინამდვილეს შეესაბამება.

- გრიგორიანული კალენდრით გამოთვლილი უფლის აღდგომის დღე ხანდახან წინ უსწრებს ებრაულ პასექს => წინააღმდეგობა ეკლესიის კანონთან. ასეთი რამ კი არ ხდება იულიანურ კალენდარში. (იხ . დამატება- მოხადა იულიანურ კალენდარშიც)


ანუ, პასქალიის გამოთვლის კანონის მიხედვით სულ ცოტა ორი პუნქტი მაინც უნდა შესრულდეს: (1) ათვლის წერტილი - გაზაფხულის ბუნიობა და (2) აღდგომის დღე უნდა მოსდევდეს ებრაულ პასექს.

აქედან გამომდინარე გასაგებია იმ ეკლესიების პოზიცია, რომლებმაც მიიღეს რა ახალი კალენდრული სტილი დაიტოვეს პასქალიის გამოთვლა ძველ სტილზე დაყრდნობით.

დამატება:
კანუდოსელი
ციტატა
იულიანური კალენდარიც მოიცავს (უ.ს. მოიცავდა) ამ ხარვეზს და დამთხვევები და წინ სწრებები იყო ქვემოთ მოყვანილ წლებში, თუმცა არავის ეჭვქვეშ არ დაუყენებია, აი ეს წლები:

ამ დროს წინ უსწრებდა ორი დღით
306, 326,346,350,370,475,495
ამ დროს დაემთხვა
316,319,323,343,347,367,374,394,401,414,418,421,441,445,465,496,499,519,523,536,

543,563,570,590,594,614,743,783

კანონი რომ არ დარღვეულიყო:
ადგნენ და შემდეგ კვირას იზეიმეს

ასეთია დამატებითი წესი - რომ თუ დაემთხვა ან წინ უსწრებს - გადაიტანო
(ეს კანონი კი მანამ იყო სანამ ახალი სტილი იარსებებდა, შესაბამისად ამ კანონის არსებობა ნიშნავს, რომ შეიძლება დამტხვეოდა და სჩანს კიდეც ზემო თარიღებიდა-კაიროსი)



--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ზვარე
პოსტი Dec 26 2008, 12:47 AM
პოსტი #306


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 286
რეგისტრ.: 15-February 08
წევრი № 3,936




QUOTE(ზვარე @ Dec 26 2008, 12:41 AM) *

დღეს არსებული წელთააღრიცხვა შეიმუშავა ერთმა ბერმა, დიონისე მცირემ.

მან ქრისტეს შობის თარიღად და წელთააღრიცხვის სათავედ მიიღო 754 წელი რომის დაარსებიდან, ეს ვერ იქნებოდა 754 წელი, რადგან ჰეროდე გარდაიცვალა 749 წელს. ბოლო მონაცემებით სწორედ 749 (თუ 748?) წელს მიიჩნევენ მაცხოვრის დაბადების თარიღად.....



QUOTE(KAIROS @ Dec 26 2008, 12:43 AM) *

ჯიგარ, შენ რეკორდის დამყარებას აპირებ უკვე არსებულ თემებზე ახალი თემების გახსნით? კალენდარული საკითხი კულინარიას კი არ ეხება biggrin.gif შემოი და ვისაუბროთ smile.gif


არის უფროსო smile.gif

დღეს არსებული წელთააღრიცხვა შეიმუშავა ერთმა ბერმა, დიონისე მცირემ.

მან ქრისტეს შობის თარიღად და წელთააღრიცხვის სათავედ მიიღო 754 წელი რომის დაარსებიდან, ეს ვერ იქნებოდა 754 წელი, რადგან ჰეროდე გარდაიცვალა 749 წელს. ბოლო მონაცემებით სწორედ 749 (თუ 748?) წელს მიიჩნევენ მაცხოვრის დაბადების თარიღად.....


--------------------
მახლობელ არს ჩემდა ერი ესე პირითა მათითა და ბაგითა მათითა პატივ-მცემს მე, ხოლო გულნი მათნი შორს განშორებულ არიან ჩემგან
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Dec 26 2008, 04:53 AM
პოსტი #307


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ისე მართლა საინტერესოა ეგ ისტორია...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 1 2009, 10:33 PM
პოსტი #308


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



mRvdeli giorgi sxilaZe, levili

დაყენებული მღვდელი საფრანგეთიდან ინტერნეტის საშუალებით ავრცელებს პატრიარქის შეურაცხმყოფელ სტატიას საიტ "დიდგორიდან"

http://bpg.sytes.net/Didgori/default.asp?b...&pq=&pqpg=&pg=1

ამ აბსურდს ჩვენ მთელი 16 გვერდის განმავლობაში პასუხი გავეცით, თუკი ვინმეს დამატებით რაიმე დააინტერესებს მზად ვართ მამებზე და ფაქტებზე დაყრდნობით ვუპასუხებთ!

იხარეთ,

კაიროსი!



ციტატა
ციტატა


მეტი სიცხადისათვის სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის ილია II 2005 წლის საშობაო ეპისტოლედან ერთ-ერთ ფრაგმენტს გავიხსენებთ: „რაც შეეხება საერო ახალი წლის თარიღს. იგი ყველა ქვეყანაში და ყოველთვის ხელისუფალთაგან დგინდებოდა და სხვა და სხვა ეპოქაში სხვადასხვა დროს აღინიშნებოდა. რამდენიმე საუკუნეა, რაც ქვეყნების უდიდესი ნაწილი ამ თარიღს 1 იანვარს დღესასწაულობს, მათ შორის საქართველოც, რასაც რელიგიური დატვირთვა საერთოდ არა აქვს. ამდენად, ბუნებრივია, რომ 1 იანვარი ეკლესიისთვისაც ახალი კალენდარული წლის დასაწყისია და მისი დაკავშირება შობის დღესასწაულთან ან სხვა რაიმე რელიგიურ ზეიმთან მცდარი აზრია“.



ციტატა
ისი ღვთაებრივი ყოვლადუწმიდესობა, მსოფლიო პატრიარქ ბართოლომეოს I-ის სიტყვა, წარმოთქმული თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტში, ივანე ჯავახიშვილის სახელობის მედლით დაჯილდოებისას

ციტატა:

"...მართლმადიდებელ ეკლესიაში მყოფი დღევანდელი ზილოტები კალენდრის საკითხს, დიაქრისტიანულ და რელიგიათშორის დიალოგებს, ე.წ. ეკუმენურ მოძრაობას ძირითად დოგმატურ საკითხთა რანგში განიხილავენ, ვინაიდან მცდარი დამოკიდებულება აქვთ როგორც ამ საკითხთა ზუსტი განზომილებების, ასევე შესაბამისი ქმედებების მიმართ. გამოაცალკევებენ ხოლმე მამათა ზოგიერთ გამონათქვამს და მათზე დაყრდნობით მცდარ მეცნიერულ საფუძვლებს აყალიბებენ.
ასე, მაგალითად, კალენდრის საკითხი ცხოვნების საკითხთა რანგში აჰყავთ, თითოეული ადამიანის ცხოვნების კრიტერიუმად წარმოაჩენენ მაშინ, როდესაც ის მხოლოდ წესრიგის საკითხს განეკუთვნება. ამავე დროს, უგულებელყოფენ წმიდა იოანე ოქროპირის სწავლებას, რომ "არ არსებობს დრო ღმერთისათვის" და ასევე: "არცა დღეთა და არცა დროთ, და არცა წელიწადთ ვითვლით, არამედ ეკლესიას მივყვებით სიზუსტის დაცვით, სიყვარულსა და მშვიდობას ვამჯობინებთ ყველაფერს. და თუკი ეკლესიამ მაინც დაუშვა შეცდომა, ის არ იყო გამოწვეული დროის სიზუსტით, არამედ განხეთქილებითა და სქიზმით ჩადენილი დანაშაულის გამო. ამიტომაც ნურავინ მეტყვის სიტყვას დროის შესახებ, რამეთუ არ იქნება იგი ღმრთის მიერი"......................."



ციტატა
მოდით წყნარად და წყაროების მოშველიებით განვიხილოთ შემდეგი (ზოგი რამ უკვე ადრე ნათქვამიც იყო):

1. პირველი მსოფლიო კრების მერე დადგინდა, რომ აღდგომა უნდა აღინიშნოს პირველ კვირა დღეს გაზაფხულის სავსემთვარეობის მერე, რომელიც დგება გაზაფხულის ბუნიობის (დღე-ღამ ტოლობის) დღეს ან მერე, და თუ ეს კვირა დღე მოსდევს ებრაული პასექის დღესასწაულს. წინააღმდეგ შემთხვევაში აღდგომის დღესასწაული გადაიტანება მომდევნო კვირა დღეს.
აქ ერთი საინტერესო ფაქტი უნდა აღინიშნოს: ეკლესიის მამებს ნიკეის კრებაზე არ დაუდგენიათ პასქალიის ზუსტი გამოთვლის წესი, არამედ დაადგინეს, რომ ალექსანდრიის ეპისკოპოსს ენიჭებოდა პატივი გამოეთვალა პასქალია და ამის შესახებ შეეტყობინებინა დანარჩენ ეკლესიებისათვის, რომლებსაც ეს თარიღი უნდა გამოეყენებინათ. ალექსანდრიის ეკლესიის არჩევა შემთხვევითი როდი იყო: სწორედ აქ ყვაოდა მეცნიერება და, განსაკუთრებით, ასტრონომია (მოდით დავუკვირდეთ ამ ფაქტს).
http://drevo.pravbeseda.ru/index.php?id=229

დავუკვირდეთ იმას, რომ ათვლის დღედ იყო გამოყენებული გაზაფხულის ბუნიობა, რაც მაშინ (კიდევ ერთხელ უნდა გამეორდეს) იყო 21 მარტი არსებული იულიანური კალენდრის მიხედვით.

2. უკვე 1324 წელს ბიზანტიელმა მეცნიერმა ნიკიფორ გრიგორმა შენიშნა, რომ გაზაფხულის ბუნიობა აღარ ხდებოდა 21 მარტს და შესაბამისად საჭირო იყო კალენდრის და პასქალიის შესწორება. მან ამაზე იმპერატორ ანდრონიკ მე-2 მიმართა, მაგრამ ვერ დაითანხმა იმ მიზეზის გამო, რომ კალენდრის შესწორებას შეეძლო გამოეწვია შფოთი ცალკეულ ეკლესიებს შორის. საგულისხმოა, რომ კალენდრის უზუსტობაზე მიანიშნებდნენ სხვა ბიზანტიელი მეცნიერებიც: მათე ვლასტარი და ისააკ არგირი. მათაც უარი მიიღეს კალენდრის რეფორმის ჩატარებაზე.
http://www.religio.ru/calhist/hristianstvo/7_print.html

3. ახალი სტილის (გრიგორიანული კალენდარი) შემოღებამ გაზაფხულის ბუნიობა ისევ დააბრუნა თავის ადგილას, ანუ, უბრალოდ რომ ვთქვათ, ახლაც გაზაფხულის ბუნიობა ხდება 20-21 მარტს ახალი სტილით. თუმცა ძველი სტილით (იულიანური კალენდარი) ბუნიობა (21 მარტი) 13 დღით ჩამორჩება ნამდვილ ბუნიობას. ეს არის ფაქტი და ამაზე დავა არ არის საჭირო. თუ ვინმეს ამაში ეჭვი ეპარება, შეუძლია აიღოს საათი და მთელი წლის განმავლობაში გაზომოს ყოველი დღის და ღამის ხანგრძლივობა. მაგრამ ფაქტი ფაქტად რჩება.

4. საინტერესო ინფორმაცია: შემდეგი ციტატა გვიჩვენებს, თუ რატომ არის ასტრონომიულად ბუნიობა ასეთი მნიშვნელოვანი:
ასტრონომიულად გაზაფხულის ბუნიობა შეესაბამება წელიწადის იმ პერიოდს, როდესაც მთელს დედამიწაზე (ორივე ნახევარსფეროში) დღის და ღამის სიგრძე ერთმანეთს უტოლდება და პოლარული ღამე მთავრდება. ამ მოვლენის მნიშვნელობა ამ პერიოდში იმაშია, რომ დედამიწის ზურგზე არ მოიპოვება არც ერთი ადგილი, რომელიც არ იყოს განათებული მზის სხივებით დღის განმავლობაში. ამას ემატება ისიც, რომ სავსემთვარეობის დადგომის დროს ამ პერიოდში, მთვარე რომელიც დედამიწის დაბნელებულ ნაწილშია აირეკლავს რა მზის სხივებს ანათებს დედამიწის ამ დაჩრდილულ ნაწილსაც.
ანუ მთელი სამყაროა განათებული (გარკვეული ცდომილების ფარგლებში).
http://www.holy-trinity.org/ecclesiology/o...ine-pascha.html


5. თუმცა ახალი სტილით გამოთვლილი უფლის აღდგომის დღე ხანდახან წინ უსწრებს ებრაულ პასექს, რაც ეწინააღმდეგება ეკლესიის მიერ დადგენილ წესს პასქალიის შესახებ (იხ. მუხლი 1)
http://www.rayfowler.org/writings/articles...r-and-passover/


ანუ ვვარდებით შემდეგ წინააღმდეგობებში:

- იულიანური კალენდრით დღევანდელ დღეს ბუნიობა აღარ ხდება 21 მარტს, და შესაბამისად პასქალიის გამოთვლაში ფიგურირებს არარეალური ბუნიობის დღე => წინააღმდეგობა ეკლესიის კანონთან.
გრიგორიანული კალენდარით კი ბუნიობა ხდება 21 მარტს, როგორც ეს პირველ საუკუნეებში ხდებოდა და დღევანდელ სინამდვილეს შეესაბამება.

- გრიგორიანული კალენდრით გამოთვლილი უფლის აღდგომის დღე ხანდახან წინ უსწრებს ებრაულ პასექს => წინააღმდეგობა ეკლესიის კანონთან. ასეთი რამ კი არ ხდება იულიანურ კალენდარში. (იხ . დამატება- მოხადა იულიანურ კალენდარშიც)


ანუ, პასქალიის გამოთვლის კანონის მიხედვით სულ ცოტა ორი პუნქტი მაინც უნდა შესრულდეს: (1) ათვლის წერტილი - გაზაფხულის ბუნიობა და (2) აღდგომის დღე უნდა მოსდევდეს ებრაულ პასექს.

აქედან გამომდინარე გასაგებია იმ ეკლესიების პოზიცია, რომლებმაც მიიღეს რა ახალი კალენდრული სტილი დაიტოვეს პასქალიის გამოთვლა ძველ სტილზე დაყრდნობით.

დამატება:
კანუდოსელი
ციტატა
იულიანური კალენდარიც მოიცავს (უ.ს. მოიცავდა) ამ ხარვეზს და დამთხვევები და წინ სწრებები იყო ქვემოთ მოყვანილ წლებში, თუმცა არავის ეჭვქვეშ არ დაუყენებია, აი ეს წლები:

ამ დროს წინ უსწრებდა ორი დღით
306, 326,346,350,370,475,495
ამ დროს დაემთხვა
316,319,323,343,347,367,374,394,401,414,418,421,441,445,465,496,499,519,523,536,


543,563,570,590,594,614,743,783

კანონი რომ არ დარღვეულიყო:
ადგნენ და შემდეგ კვირას იზეიმეს

ასეთია დამატებითი წესი - რომ თუ დაემთხვა ან წინ უსწრებს - გადაიტანო
(ეს კანონი კი მანამ იყო სანამ ახალი სტილი იარსებებდა, შესაბამისად ამ კანონის არსებობა ნიშნავს, რომ შეიძლება დამტხვეოდა და სჩანს კიდეც ზემო თარიღებიდა-კაიროსი)




--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Geogeorgia
პოსტი Jan 1 2009, 10:52 PM
პოსტი #309


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 48
რეგისტრ.: 6-February 08
წევრი № 3,879



ციტატა(KAIROS @ Jan 1 2009, 10:33 PM) *

mRvdeli giorgi sxilaZe, levili

დაყენებული მღვდელი საფრანგეთიდან ინტერნეტის საშუალებით ავრცელებს პატრიარქის შეურაცხმყოფელ სტატიას საიტ "დიდგორიდან"

http://bpg.sytes.net/Didgori/default.asp?b...&pq=&pqpg=&pg=1

ამ აბსურდს ჩვენ მთელი 16 გვერდის განმავლობაში პასუხი გავეცით, თუკი ვინმეს დამატებით რაიმე დააინტერესებს მზად ვართ მამებზე და ფაქტებზე დაყრდნობით ვუპასუხებთ!

იხარეთ,

კაიროსი!


ესეიგი კაიროსი ვერ ისვენებს პატრიარქის დაცვით... blink.gif

მაშ კაიროს წაიკითხე ინტერნეტში რა ვრცელდება და აგვიხსენი რა.... unsure.gif
:

ახალი წელი - ატარებს ზებუნებრივ და ღვთაებრივ დატვირთვას. სხვადასხვა რელიგიის მატარებელი ხალხები ახალ წელს აღნიშნავენ თავიანთი ცრუ-ღმერთების სასწაულების მიხედვით.

ქრისტიანული სამყარო ახალი წლის (ახალი ცხოვრების) დასაწყისად მოციქულთა დროიდან ქრისტეს შობიდან ზეიმობდა. ანუ ქრისტესობის მარხვის შენახვის შემდეგ, ქრისტიანები ორკვირიანი ხსნილით, ქრისტეს შობიდან - ნათლისღებამდე უქმობნნენ, მადლობნენ ღმერთს მხსნელის მოვლინებისთვის, შლიდნენ ტკბილ სუფრებს, აწყობდნენ ცეკვა-თამაშებს (ქრისტიანული მორალის ჩარჩოში), მიდიოდნენ ერთმანეთთან ამ სიხარულის გასაზიარებლად და ოჯახების დასალოცად, ხოლო 14 იანვრისთვის (ანუ მაშინ ეს 1 იანვარი იყო, როცა სრულდებოდა კალენდარული 31 დღე და იწყებოდა უკვე ახალი წელთაღრიცხვა) თლიდნენ ან ყიდულობნენ ჩიცილაკებად წოდებულ "ბასილებს" (ბასილი დიდის თეთრი წვერების მიმსგავსებით) რასაც ბარაქის ხეებსაც ეძახოდნენ, კიდებნენ ზედ ხილს და ტკბილეულობას, რათა ახალი წელი ოჯახისთვის სიუხვის, წინსვლის, გამრავლების მოსავლიანობისა ყოფილიყო, ამით წმიდა ბასილი დიდის მიერ დალოცვასაც გულისხმობნენ.... ძველი სტილით 31 დეკემბრის ღამის 12 საათზე ეგებებოდნენ კოსმიური (ანუ საუფლო) ახალი წელიწადის დაწყებას ქრისტეს შობიდან! ეგებებოდნენ უხვად გაშლილი სუფრებით ( რაც იმის სიმბოლო იყო, რომ ღმერთმა ეს გვარი და ეს ოჯახი არ დატოვა ხვავისა, ბარაქისა და გამრავლების გარეშე), ოჯახის სალოცავ კითხეში აუცილებლად ანთებნენ კანდელ და სანთლებს(სასურველია კელაპტრები, აგრეთვე სუფრაზეც), აგრეთვე სურნელოვან საკმეველსაც (რაც უფრო ძვირად ღირებულია, მიანიშნებდა ოჯახის/გვარის ფინანსურ სიძლიერეზე, რაც ღვთის წყალობად ითვებოდა... ზუსტად 12 საათზე უჯახის უფროსი თოფიდან აკეთებდა გასროლას და ოჯახის წევრები მრავალჯამიერის გალობით უსხდებოდნენ სუფრას ოჯახის სტუმრებთან ერთად და იწყებოდა ღვინით ღმერთის, წმიდანების და შემდეგ ოჯახების დალოცვები და სხვადასხვა საახალწლო საგალობლებით უფლის მადლის მოხმობას მათ გვარ-ჯილაგზე...

აი ეს უნდა დავიცვათ, რაც მასონებმა კალენდარული სტილის აღრევით ამ ტრადიციის მოსპობას შეეცადნენ...

ხოლო, რატომ არის ხსნილი ქრისტეს შობიდან ნათლისღებამდე, ეს უკვე ღვთაებრივი საიდუმლოებაა... მე ერთი რამის თქმა შემიძლია ამასთან დაკავშირებით, ანუ ქრისტეს შობოთ დაიწყო ახალი ერა (ადამიანთა დახსნა ჯოჯოხეთიდან), 1 იანვარს (ძვ.სტ.) უფლის წინადაცვეთა რაც ღმერთის აღთქმის აღსრულებაა ნაგულისხმევი (აქ ადამიანთა მატერიალიზმია ნაგულისხმევი, რადგან ადამიანი ხილულად ხდება ღმერთის მონა) ამიტომაც განსაკუთრებულად ზეიმობენ გვარ-ჯილაგის დასალოცად, რადგან მაცხოვარი იყო მამრობითი სქესის და წინადაცვეთა ღმერთის მიერ ამ გამრავლების მონიშნვა იყო, ხოლო ხსნილის დასასრული 6 იანვარი (ძვ.სტ.) -ნათლისღება - მიგვანიშნებს სამოთხეში მოსახვედრად აუცილებელი უხილავი ღვთის მადლის მონიჭებას...

დამდეგ ქრისტეშობას და ახალი წლის მობრძანებას დაგილოცავთ! ღმერთმა ამრავლოს მართლმადიდებლები. ამინ.[/b]


--------------------
საქართველო - წმიდა ივერია ქრისტე აღდგა! ჭეშმარიტად აღდგა!
..." გარნა არათუ უბიწოებასა ქართველთა სარწმუნოებისასა ბიწი რაიმე შეჰხებოდა, ნუ იყოფინ ესე! არა გეცრუვნეთ შენ, სიწმიდით მშობელო ჩვენო კათოლიკე ეკლესიაო, არცა განგცეთ შენ, სიქადულო ჩუენო მართლმადიდებლობაო, რომლისა არცა განმცემელქმნილ ვართ, ვინაითგან შემეცნებასა შენსა ღირსქმნილ ვართ - მოწამე არს ჭეშმარიტებაი".
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 2 2009, 04:29 AM
პოსტი #310


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ესეიგი კაიროსი ვერ ისვენებს პატრიარქის დაცვით

არც მომასვენოს ღმერთმა ასეთი საპატივცემულო საქმის კეთებისაგან smile.gif
დიდად მადლობელი ვარ, ამას ქებად ვღებულობ, რადგან პატრიარქის და ჩვენი ეკლესიის დამცველად გამომიყვანე...
ციტატა
ახალი წელი - ატარებს ზებუნებრივ და ღვთაებრივ დატვირთვას

რა კომენტარი შეიძლება ადამიანმა ახლა ამას გაუკეთოს? smile.gif
ღვთაებრივი დატვირთვის ყოფილა თურმე 1/14 იანვარი biggrin.gif
ის აბსურდების დიდი ბუკეტი რაც დაწერე, ეკუთვნის აქიდან უკვე გაძევებულ ორთოდოქს ივერიას...
რა შუაშია თოფის სროლა და ჩიჩილაკი და საეკლესიო დღესასწაული? smile.gif
ციტატა
ქრისტიანული სამყარო ახალი წლის (ახალი ცხოვრების) დასაწყისად მოციქულთა დროიდან ქრისტეს შობიდან ზეიმობდა. ანუ ქრისტესობის მარხვის შენახვის შემდეგ

ანუ 1/14 იანვარს ქრისტიანები ზეიმობდნენ ახალ წელს? biggrin.gif ადამიანებო, მესმის რომ ბევრი არ გაქვთ ამ თემაზე წაკითხული, ეს სჩანს, მაგრამ ზემოთ დაწერილი მაინც წაიკითხეთ სანამ ამას დაწერდეთ ... რა მოციქულების დროიდან ახალი წელი 1 იანვარს? ვნახოთ რას ბრძანებს ჩვენი უწმიდესი:
ციტატა
რაც შეეხება საერო ახალი წლის თარიღს. იგი ყველა ქვეყანაში და ყოველთვის ხელისუფალთაგან დგინდებოდა და სხვა და სხვა ეპოქაში სხვადასხვა დროს აღინიშნებოდა. რამდენიმე საუკუნეა, რაც ქვეყნების უდიდესი ნაწილი ამ თარიღს 1 იანვარს დღესასწაულობს, მათ შორის საქართველოც, რასაც რელიგიური დატვირთვა საერთოდ არა აქვს

ჰა, ვინაა ახლა აქ მართალი, სხილაძისტი სქიზმატური აზროვნების გამავრცელებელი მეძველსტილე ჩვენი ექსფორუმელი თუ უწმიდესი?
( აქ კაიროსზე არაა საუბარი, არამედ ჩვენს ეკლესიაზე და მის წინამძღოლზე), აი თქვენ მცირე ისტორია საერო ახალი წლისა,
რომელსაც სანამ დავწერდე მანამ ყველას შევახსენებ, რომ მოცემული კამათი, სრული უმეცრების გამოა, რადგან საეკლესიო "ახალი წელი" იწყება 1/14 სექტემბერს !
ეს კი საერო ახალი წლის 1/14 იანვრის ისტორიაა, ხსენებულ პირებს შევახსენებ, რომ ისტორიაში როცა ვწერთ 1 იანვარს ე.ი. ვგულისხმობთ 14-საც , რადგან ორი სხვადასხვა სტილით ერთიდაიგივე დღესასწაულზე ვწერთ,
ასე რომ ის აბსურდი, რომ 1 იანვარია ცუდია წარმართული ფესვების გამოო, თავისთავად და ბუნებრივად ვრცელდება 14.ზეც ე.ი. მაშინ არც ის უნდა აღინიშნოს ...
თუმცა მივყვეთ ისტორიას:

წარმართული ფესვები ახალი წლის 1 იანვარს აღნიშვნას ( აქედან და შემდეგ ყველგან იგულისხმება 1/14 იანვარი, ორივე სტილით) , აქვს შორეულ წარსულში VII ს.ში ქრისტემდე, რომაულ ღმერთ იანვარიუსის დღესასწაულზე, დრუიდების შთამომავლები ( ფიანდრეები) დღესასწაულობდნენ ძველი წელის გაცილებას, ეს დღესასწაული შეიცვალა VII ს.ში ქრისტეს აქეთ , შემდეგ უკვე ადრეულ შუასაუკენეებში ვიდრე კალენდრულ რეფორმამდე, ანუ როცა დასავლეთი და აღმოსავლეთი იულიანურ კალენდარზე იყო, სხვადასხვა ქრისტიანული ქვეყანა სხვადასხვა დროს აღნიშნავდა ახალ წელს ( როგორც ბრძანა მისმა უწმიდესობამ) , მაგ:
ინგლისი და ირლანდია ხარებას აღნიშნავდნენ ახალ წელს ( ძველი სტილით 25 მარტს ) , და თან იცით რამდენი ხანი? XII საუკუნიდან 1752 წლამდე ! ხოლო ესპანეთში ასევე ადრეული შუასაუკუნეებიდან ვიდრე 1600 წლამდე ახალი წელი აღინიშნებოდა 25 დეკემბერს ძველი სტილით ანუ შობას, ყოვლადუცნაური რა ხდებოდა საფრანგეთში როცა ახალი წელი აღინიშნებოდა ... აღდგომას და ე.ი. იყო ცვალებადი, და ეს ხდებოდა 1564 წლამდის, უფრო დიდხანს შემორჩა 1 მარტის დღესასწაულივენეციის სამეფოში, და იგი სულ რაღაც 1797 წელს შეიცვალა !
ხოლო იტალიის სამხრეთი რეგიონები: პულია და კალაბრია ბიზანტიის გავლენით ახალ წელს აღნიშნავდნენ სწორედ რომ საეკლესიო ახალი წლის დაწყებისას, ანუ როგორც ზემოთ დავწერე 1 სექტემბერს ძველი სტილით, იგივე 14 სექტემბერი ( სემინარია-აკადემიაში ამ დროს ვიწყებდით სწავლას smile.gif ), მხოლოდდამხოლოდ XVII ს.ის ბოლოს ინნოკენტ XII სპეციალური ბულით ნელნელა დაიწყო 1 იანვარის ევროპაში გავრცელება, რუსეთში იგი შემოვიდა XVIII ს.ში და იქიდან ჩვენთან smile.gif
ასე რომ სრული აბსურდია ყველაფერი ის რაც ზემოთ იქნა დაწერილი და ამას ჩვენი ფორუმელებიც ხვდებიან, საწყენია, რომ მაილებით გრძელდება საახალწლოდ ჩვენი ხალხის მოწამვლა sad.gif

ამ საერო დღესასწაულის გამო ეკლესიას ნუ განეშორებით!

იხარეთ;

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Jan 2 2009, 12:50 PM
პოსტი #311


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



Geogeorgia
ციტატა
ახალი წელი - ატარებს ზებუნებრივ და ღვთაებრივ დატვირთვას. სხვადასხვა რელიგიის მატარებელი ხალხები ახალ წელს აღნიშნავენ თავიანთი ცრუ-ღმერთების სასწაულების მიხედვით.

წარმართობაში იქნებ ზებუნებრივზე მეტადაც ითვლებოდა ახალი წელი, მაგრამ იქნებ სადმე მიმითითო, ჩვენი სარწმუნოება სად აწებებს ამგვარ იარლიყს ახალ წელს? იქნებ ათორმეტ უდიდეს დღესასწაულში შედის ახალი წელი და მე დამავიწყდა? ან იქნებ 1/14 იანვარს ახალი წლის ნაცვლად ოდენ "წინადაცვეთა უფლისა ჩვენისა, ხსენება წმიდა ბასილი დიდისა, კესარია-კაბადოკიის მთავარეპისკოპოსისა" კალენდრის მხოლოდ ჩემ ეგზემლპარში აწერია და მეშლება?

კარგი რა, მართლა და მართლა.....

და თუ მაინც რაღაც განსაკუთრებული მნიშვნელობა გინდათ მიანიჭოთ ახალ წელს, კაიროსის თქმის არ იყოს, გაიხსენეთ, რომ ლიტურგიკულ წელს ეკლესია იწყებს 1/14 სექტემბერს, თვენი და სადღესასწაულო ორივე სექტემბრიდან იწყება და ამ დღეს ეწოდება "გვირგვინი წელიწადისა და დაწყება ინდიქტიონისა". ეს წარმართული იანუსის დროინდელი ახალი წელი და ეკლესია რა შუაშია, ვერ ვხვდები. მით უმეტეს, სქიზმაში გასვლისთვის.

ასე რომ, გილოცავ ახალ წელს და დამდეგ შობას! smile.gif

P.S. გაითვალისწინეთ ეს რჩევა:
ციტატა
ამ საერო დღესასწაულის გამო ეკლესიას ნუ განეშორებით!



--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Geogeorgia
პოსტი Jan 2 2009, 09:57 PM
პოსტი #312


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 48
რეგისტრ.: 6-February 08
წევრი № 3,879



ციტატა(KAIROS @ Jan 2 2009, 04:29 AM) *

არც მომასვენოს ღმერთმა ასეთი საპატივცემულო საქმის კეთებისაგან smile.gif
დიდად მადლობელი ვარ, ამას ქებად ვღებულობ, რადგან პატრიარქის და ჩვენი ეკლესიის დამცველად გამომიყვანე...




მანდ რომ სწერ ციტატას, რომ ხელისუფლების გადაწყვეტილებით ინიშნეოდა ახალი წლის ზეიმი, ეგ ხომ მე უფრო კაგად ვთქვი: სხვადასხვა ამპარტავნებაში და კერპთაყვანისცემაში გადავარდნილი მეფე თუ იმპერატორი თავის დაქვემდებარებაში მყოფ ხალხს ისე აზეიმებდნენ ხოლმე, ხან იანუარიუსის და ხან იულიუსის და ხან კამეჩის "ახალ წლებს".., ბოლო ჰეროდე იყო, რომელმაც ახალშობილ მაცხოვარში კონკურენტი დაინახა და ღვარძცოფით აღვსილმა ნახევარი ბეთლემის ყრმები ამოხოცა.... დიახ, იმიტომ რომ აქამდე მთელი ქვეყანა მასზე სწორდებოდა, ხოლო როცა შეიტყვეს ღვთის ძის შობა, ყველამ მისკენ გაიხედა, როგორც ეს მოგვებმა ქნეს.... ანუ აწი ახალი საუკუნის დასაწყისი ქრისტეს უნდა დაედგინა არა? და იგი (ახალი წელი) მისი შობიდან დადგინდა....

ზემით მოხმობილს ჩემს ნაწერს კიდევ ერთ ფაქტს დავურთავდი:

ქრისტეშობიდან ნათლისღებამდე ქრისტიანები ერთმანეთს შობა-ახალ წელს ულოცავდნენ და არა როგორც შენ ბრძანებ კაიროს "ახალ წელ - შობას გილოცავთო", ხომ ხედავ რა უკუღმართობაა?!

ახალი წლის ღამეს იცოდნენ და ახლაც იციან მეკვლის მოხმობას ოჯახში, უმეტეს შემთხვევაში ამ მისიას ბავშვებს აკისრებდნენ, რადგან ბავშვები ანგელოზის განსახიერებაა, როგორც თავად მაცხოვარმა გვასწავლა, და ეს პაწაწუნები ტკბილეულით ხელში შედიოდნენ ოჯახში და ლოცავდნენ გალობით: "შობა - ახალ წელს გილოცავთ ალილო...." და ასე შემდეგ, კარგად მოუსმინეთ აგეთვე საგალობელს "25 დეკემბერსა": " შობა -ახალ წელიწადი თეთრად გათენებულაოოოო, ალილოოოო"....

მაშ ეგ რა სქიზმაა?!

ღმერთმა სრულიად საქართველო მოაქციოს მართლმადიდებლობის დასაცავად.... ამინ...

დამდეგ შობასა 25 დეკემბერს (ძვ. სტ.) და ახალ წელს 1 იანვარს (ძვ.სტ.) გილოცავთ მართლმადიდებლებო, ალილო....


დამდეგ შობა-ახალ წელს... მრავალჟამიერი!!!


პ.ს. ხოდა, სანამ ქრისტეშობა არ მოვა, მანამ ახალი წლის ზეიმობაზე ფიქრიც კი მკრეხელობაა და დიდი სისულელე....


--------------------
საქართველო - წმიდა ივერია ქრისტე აღდგა! ჭეშმარიტად აღდგა!
..." გარნა არათუ უბიწოებასა ქართველთა სარწმუნოებისასა ბიწი რაიმე შეჰხებოდა, ნუ იყოფინ ესე! არა გეცრუვნეთ შენ, სიწმიდით მშობელო ჩვენო კათოლიკე ეკლესიაო, არცა განგცეთ შენ, სიქადულო ჩუენო მართლმადიდებლობაო, რომლისა არცა განმცემელქმნილ ვართ, ვინაითგან შემეცნებასა შენსა ღირსქმნილ ვართ - მოწამე არს ჭეშმარიტებაი".
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 2 2009, 10:29 PM
პოსტი #313


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
მე საბჭოთა პატრიარქს ვგულისხმობდი, და არა ჭეშმარიტ ქართველ მართლმადიდებელ პატრიარქს

ეგ ცოტა დაგვიზუსტე მეგობარო, მე კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II გწერ, შენ? და თან შენ მგონი პატრიარქს და ჩვენს სინოდსაც აგინებ ( ლაქიებში ვის გულისხმობ , დააზუსტე) და ამაზე ამ ფორუმში მკაცრი სასჯელია...

ციტატა

წააგე კაიროს კამათი და ეგ არი
.

ჯერ გადახტი და ჰოპ მე დაიძახეო, ხომ გაგიგონია? biggrin.gif აბა ვნახოთ ერთი რა "კონტარგუმენტების" კორიანტელი დადგა...
ციტატა
ანუ აწი ახალი საუკუნის დასაწყისი ქრისტეს უნდა დაედგინა არა? და იგი (ახალი წელი) მისი შობიდან დადგინდა...
.

კაცო, შენ კითხვასთან გაბრაზებული ხომ არ ხარ? biggrin.gif არ იყო მასე თქვა smile.gif საერთოდაც არ თვლიდა, მასე ქრისტიანული სამყარო რომ გინდათუარა შობას იწყება ახალი წელიო? ზემოთ მთელი მსოფლიოს ისტორია დაგიწერე, ირლანდია, ინგლისი, საფრანგეთი, იტალია, ბიზანტია, მერე კანონამ საქართველოც შეგახსენა, არ ყოფილა ვიდრე რამოდენიმე საუკუნის წინ პერიოდამდე, ახალი წელი 1/14 იანვარი, არ გესმის? იყო ხან ხარება, ხან აღდგომა, ხან შობა, ხან 1/14 სექტემბერი, რომელიც ახლაც ახალი წელია "გვირგვინი წელიწადისა" ქვია ნებისმიერ ლიტურგიკულ წიგნში, ახლა გირჩევ ემოციებით წერას, დამშვიდებით გადაიკითხო ყველა ის არგუმენტი
რაც დაგიწერეთ და მერე ასევე არგუმენტირებულად გასცე პასუხი, თორემ უაზროა უკვე ესეთი პოსტები...

ზემით მოხმობილს ჩემს ნაწერს კიდევ ერთ ფაქტს დავურთავდი:
ციტატა

ქრისტეშობიდან ნათლისღებამდე ქრისტიანები ერთმანეთს შობა-ახალ წელს ულოცავდნენ და არა როგორც შენ ბრძანებ კაიროს "ახალ წელ - შობას გილოცავთო",

დავტოვებ უკომენტაროდ biggrin.gif დაგიწერე ზემოთ, ქრისტიანების ვიდრე XVI-XVIII სს.მდე საერთოდ არ აღნიშნავდნენ ახალ წელს 1/14 იანვარს და თუ წყარო გაქვს რაიმე დაწერე, თუ არადა დეზინფორმაციას ნუ ავრცელებ smile.gif

ციტატა
ალილოოოო


ნუ ახლა სად ალილო და სად ახალი წელი? რეებს წერ თუ ძმა ხარ? ჩვენ აქ საუბარი გვაქვს საეკლესიო აზროვნებაზე და სახალხო ფოლკლორს შეეშვა სჯობს, ფოლკლორი მდიდრდება და იცვლება საუკუნეების განმავლობაში, მე ტიპიკონით, პარაკლიტონით, მამებით გესაუბრები შენ ჩიჩილაკით და კანფეტებით smile.gif ასე არ გამოვა... მოიყვანე არგუმენტებითქო !
ციტატა

მაშ ეგ რა სქიზმაა?!


სქიზმაა, ის რომ რაღაც საერო ახალი წელის, წმიდა საერო გამონაგონის გამო ენა გიტრიალდება შენ, ორთოდოქს ივერიას და ზოგიერთებ და ჩვენს პატრიარქს აგინებთ, მის ერთგულებას ეჭვქვეშ აყენებთ და არანაირი არგუმენტიაცია არ მოგყავთ ჩიჩილაკების გარდა, ახლა კეთილი ინებე, დაძებნე წყაროები, დაამტკიცე რომ 1/14 იანვარი "ათასწლოვანია" და "ზეღვთაებრივია" და თუ ამას არ შეძლებ დუმილი შეინარჩუნე, ასევე ფორუმის სახელით გთხოვ, ნუ გვიგინებ პატრიარქს!
ღმერთმა გიშველოთ და გარიდოთ სქიზმას!
კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Geogeorgia
პოსტი Jan 2 2009, 10:55 PM
პოსტი #314


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 48
რეგისტრ.: 6-February 08
წევრი № 3,879



ციტატა(KAIROS @ Jan 2 2009, 10:29 PM) *

ეგ ცოტა დაგვიზუსტე მეგობარო, მე კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II გწერ, შენ? და თან შენ მგონი პატრიარქს და ჩვენს სინოდსაც აგინებ ( ლაქიებში ვის გულისხმობ , დააზუსტე) და ამაზე ამ ფორუმში მკაცრი სასჯელია...

...ირლანდია, ინგლისი, საფრანგეთი, იტალია, ბიზანტია, მერე კანონამ საქართველოც შეგახსენა, არ ყოფილა ვიდრე რამოდენიმე საუკუნის წინ პერიოდამდე, ახალი წელი 1/14 იანვარი, არ გესმის? იყო ხან ხარება, ხან აღდგომა, ხან შობა, ხან 1/14 სექტემბერი, რომელიც ახლაც ახალი წელია "გვირგვინი წელიწადისა" ქვია ნებისმიერ ლიტურგიკულ წიგნში, ახლა გირჩევ ემოციებით წერას, დამშვიდებით გადაიკითხო ყველა ის არგუმენტი
რაც დაგიწერეთ და მერე ასევე არგუმენტირებულად გასცე პასუხი, თორემ უაზროა უკვე ესეთი პოსტები...

ნუ ახლა სად ალილო და სად ახალი წელი? რეებს წერ თუ ძმა ხარ? ჩვენ აქ საუბარი გვაქვს საეკლესიო აზროვნებაზე და სახალხო ფოლკლორს შეეშვა სჯობს, ფოლკლორი მდიდრდება და იცვლება საუკუნეების განმავლობაში, მე ტიპიკონით, პარაკლიტონით, მამებით გესაუბრები შენ ჩიჩილაკით და კანფეტებით smile.gif ასე არ გამოვა... მოიყვანე არგუმენტებითქო !
სქიზმაა, ის რომ რაღაც საერო ახალი წელის, წმიდა საერო გამონაგონის გამო ენა გიტრიალდება შენ, ორთოდოქს ივერიას და ზოგიერთებ და ჩვენს პატრიარქს აგინებთ, მის ერთგულებას ეჭვქვეშ აყენებთ და არანაირი არგუმენტიაცია არ მოგყავთ ჩიჩილაკების გარდა, ახლა კეთილი ინებე, დაძებნე წყაროები, დაამტკიცე რომ 1/14 იანვარი "ათასწლოვანია" და "ზეღვთაებრივია" და თუ ამას არ შეძლებ დუმილი შეინარჩუნე, ასევე ფორუმის სახელით გთხოვ, ნუ გვიგინებ პატრიარქს!
ღმერთმა გიშველოთ და გარიდოთ სქიზმას!
კაიროსი!



წააგე KAIROS, წააგეეეეეეეე.......

ეს ირლანდია, ინგლისი, საფრანგეთი, იტალია, ბიზანტია რად მოგყავს ვერ გავიგე?

ციტატა
იყო ხან ხარება, ხან აღდგომა, ხან შობა, ხან 1/14 სექტემბერი,


ისე რუსებს რომ მოვუსმინოთ, ქართველებს სახელმწიფო საერთოდ არ ჰქონიათო და რაც არი ისიც მატი დამსახურებააო, ისე გამოგდის შენც....

ისე ყველა სერიოზულ თემას აუარე გვერდი და რაღაც ფრაზებს გაეცი პასუხი, და რაც შეეხება ფოლკლორს, ეს როცა გჭირდებად ფოლკლორია და როცა გჭირდებათ სამებაში უკუღმართების ახალ წელს ააგუგუნებთ ხოლმე.... blink.gif

ისე კაიროს პავლეც თავიდან სავლე იყო, ეგების შენგანაც რამე გამოვიდეს....




--------------------
საქართველო - წმიდა ივერია ქრისტე აღდგა! ჭეშმარიტად აღდგა!
..." გარნა არათუ უბიწოებასა ქართველთა სარწმუნოებისასა ბიწი რაიმე შეჰხებოდა, ნუ იყოფინ ესე! არა გეცრუვნეთ შენ, სიწმიდით მშობელო ჩვენო კათოლიკე ეკლესიაო, არცა განგცეთ შენ, სიქადულო ჩუენო მართლმადიდებლობაო, რომლისა არცა განმცემელქმნილ ვართ, ვინაითგან შემეცნებასა შენსა ღირსქმნილ ვართ - მოწამე არს ჭეშმარიტებაი".
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
guest
პოსტი Jan 2 2009, 11:06 PM
პოსტი #315


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,611
რეგისტრ.: 7-June 07
წევრი № 2,127



ციტატა
ეგების შენგანაც რამე გამოვიდეს....

Geogeorgia
საუკეთესო თავდაცვა თავდასხმაოო - იმის მაგალითს მაგონებ. ნუ აყენებ შეურაცხყოფას აქ მეგობრებს,ამას ჯერ გთხოვთ კიდევ. ისაუბრე მშვიდად , აზრის უფლებას არავინ გართმევს.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ზვარე
პოსტი Jan 2 2009, 11:53 PM
პოსტი #316


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 286
რეგისტრ.: 15-February 08
წევრი № 3,936



QUOTE(Geogeorgia @ Jan 2 2009, 09:57 PM) *

ხო კაიროს, მაგრამ მე საბჭოთა პატრიარქს ვგულისხმობდი, და არა ჭეშმარიტ ქართველ მართლმადიდებელ პატრიარქს, რომლის დაცვასაც შენ კი არა, ახლა რომ ჰყავს ურა-ლაქია-მეხოტბეებიც კი ვერ შემედრებოდნენ მის უანგარო დაცვაში და გულით დაცვაში....



მდააააააააააააააა!

ამ გაგანია მარხვაში ამდენი ბოღმა და ღვარძლი სად დააგროვე?


ისე რომელ ეკლესიას ეკუთვნი?

მართლმადიდებლური ეკლესია და საერთოდ ეკლესია ორგანიზებული წარმონაქმნია და მისი წევრობა მისი იერარქების პატივისცემას ითვალესწინებს...............

საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესია უწყვეტი სამოციქულო მემკვიდრეობის წმიდა ეკლესიაა. მას გააჩნია კონკრეტული იერარქები, რომლებიც ატარებენ სამოციქულო მებკვიდრეობას და კონკრეტული მრევლი, ამ იერარქების (რომლებიც ატარებენ სამოციქულო მებკვიდრეობას!!!) სამწყსო. ის ვინც არ განეკუთვნება ზემოაღნიშნულს ის არ არის საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიის წევრი...........


--------------------
მახლობელ არს ჩემდა ერი ესე პირითა მათითა და ბაგითა მათითა პატივ-მცემს მე, ხოლო გულნი მათნი შორს განშორებულ არიან ჩემგან
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 3 2009, 12:13 AM
პოსტი #317


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა

ეს ირლანდია, ინგლისი, საფრანგეთი, იტალია, ბიზანტია რად მოგყავს ვერ გავიგე?

ვუპასუხო? არ ვუპასუხო? smile.gif მე ფორუმს და ობიექტურად მოაზროვნეებს ვაჩვენე, როგორი იყო ახალი წლის ტრადიცია მთელ მსოფლიოში, აღმოსავლეთიდან დასავლეთამდე, რომ ვინმემ1/14 იანვრის საკრალიზაციას არ მიყოს ხელი
ციტატა
როცა გჭირდებათ სამებაში უკუღმართების ახალ წელს ააგუგუნებთ ხოლმე.


ჰმ sad.gif
ციტატა

ისე კაიროს პავლეც თავიდან სავლე იყო, ეგების შენგანაც რამე გამოვიდეს..

ხო და იქნებ მოგვაციოს ყურადრება ვინმემ ზემოდან? sad.gif სანამდე უნდა ვილანღებოდე, მე ჯანდაბას მიჩვეული ვარ, მაგრამ პატრიარქსაც რომ ლანღავს ეს სუბიექტი, ეს მგონი ყურადღებისა მისაქევია...
შენა მეგობარო გითხარი ათასჯე, დაჯექი, არგუმენტები ნახე ჩვენი, და მერე პასუხები დაძებნე, აი თუ ვერ იპოვი, დუმილი მაინც შეინარჩუნე ამ ბოღმას და ლანძღვას ნამდვილად აჯობებს!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 3 2009, 12:30 AM
პოსტი #318


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



მოდი სანამ ამ სუბიექტთან ადმინისტრაცია გაარკვევს საქმეებს, პატრიარქის და იუზერების შეურაცხყოფის გამო, მანამ ვიცი, რომ აქ ბევრი შემოდის და შევეცდები უმთავრესი საკითხები კამათთან დაკავშირებით ცალკე გამოვყო:

1. 1/14 იანვარი, რომელი სტილითაც არ იყოს, ახალი წელი არის საერო დღესასწაული და იგი არ აღინიშნება არცერთ საეკლესიო ხსენებაში და არ შეადგენს ქრისტიანული ლიტურგიკის ნაწილს

2. 1/14 იანვარი არის რა საერო დღესასწაული, არ რა გააჩნია რაიმე საეკლესიო დატვირთვა, შესაბამისად მისი რომელიმე სტილით დღესასწაულობა არ ნიშნავს არანაირი საეკლესიო კანონის დარღვევას, რადგან უბრალოდ ასეთი კანონი არც არსებობს

3. 1/14 იანვარი არის საკმაოდ მოკლე ისტორიის მქონე დღესასწაული, როგორც ზემოთ გამოჩნდა, მთელი მსოფლიო საქრისიტიანოს მაშტაბით, სრულიად განსხვავებულ თარიღებში ხდებოდა მისი დღესასწაულობა, ხან ხარებას, ხან აღდგომას, ხან შობას, ხან 1 მარტს ან სხვა დღეს, შესაბამისად ახალი წელი არ უკავშირდებოდა ქრისტიანულ აზროვნებაში უცილობლად და განუყოფლად მხოლოდ შობას, არამედ ასევე ყველაზე დიდ დღესასწაულს დღესასწაულთა შორის - აღდგომას, ასევე ხსნის დასაწაყისს ხარებას ან უბრალოდ გაზაფხულის დადგომას-სიცოცხლის გაღვიძებას-1 მარტს, ასე რომ ნებისმიერი მცდელობა 1/14 იანვარის ქრისტიანულ დღესასწაულად წარმოჩენისა არის სიცრუე და არაისტორიული.

4. 1/14 იანვარი შესაბამისად არასოდეს ყოფილა საეკლესიო წელთაღრიცხვის ათვლის წერტილი, არამედ სულ სხვა დღე, 1/14 სექტემბერი, რომელსაც დღესაც აღნიშნავს წმიდა ეკლესია, მოიხსენიებს რა ამ დღეს :"გვირგვინი წელიწადისა და დაწყება ინდიქტიონისა", მსგავსი არაფერი არ გვხდება არც 1-ელ არც 14 იანვარის საეკლესიო კალენდარში.

5. ასე რომ შეგვიძლია დავასკვნათ არც ისტორიული, არც ლიტურგიკული, არც პატრისტიკული არგუმენტაციით ნებისმიერი კამათის და მით უმეტეს იერარქის შეურაცხყოფის ან სქიზმის მცდელობის დაწყება რაიმე საერო დღესასწაულის გამო არის აბსურდი, უცოდინარობა და ფანატიზმი.

ნებისმიერი შემდეგ მოკამათეს ვთხოვ:
1. არ მიაყენოს შეურაცხყოფა ჩვენი ეკლესიის მწყემსმთავარს
2. არ მიაყენოს შეურაცხყოფა ჩვენი ფორუმის ნებისმიერ იუზერს
3. შეკამათებისას იყოს არგუმენტირებული და არა მხოლოდ პირადი ემოციებით მოტივირებული.

იხარეთ;

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
devnili
პოსტი Jan 3 2009, 02:07 AM
პოსტი #319


ირაკლი
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 47
რეგისტრ.: 1-January 09
წევრი № 6,202



შეკითხვა "kanonisti"- ის მისამართით

ბ-ნო "კანონისტო", კი მაგრამ, კანონისტი ბრძანდებით და გეკადრებათ ასეთი გაუკუღმართებული კანონიკური_განსჯა? როგორ თუ გვილოცავთ ჯერ ახალ წელს და მერე შობას, განა წარმართული ახალი წლის მილოცვის შინაარსი არ იცით რაც არის, ე. ი. "წარმართებთან ერთად დღესასწაულობა და მათი ღვთისმბრძოლობის თანაზიარად გახდომა" (ლაოდეკიის კრების 39 კანონი)

მაშასადამე თქვენ ხალხს ულოცავთ გაახსნილონ მარხვა ეკლესიის მიერ დაწესებულ მარხვაში, დაკლან საკლავები და ცეკვა-თამაშით და ღრეობით იდღესასწაულონ ღვთისმბრძოლობა, მაშინ როდესაც მარხვაში ეკლესიის კანონით დაბადების დღის გადახდაც არ შეიძლება? ხოლო თქვენთან მოკამათე გეორგიანელს (გეო-ივერიას) ვაძლევთ შენიშვნას, რომ ნუ აცხადებს ძველ ახალ წლად უფლის წინადაცვეთისა და ბასილი დიდის ხსენების დღესასწაულს, რადგანაც რა ფასი აქვს ერთ საკითხზე სიცრუე იქადაგო და მეორე საკითხზე სიმართლე, გეო-ივერიას თავისმა ეპისკოპოსმა საბერძნეთიდან ამბროსი ბაირდმა უკვე განუმარტა შემდეგ ფორუმზე როდესაც არის ინდიქტიონი; იხ. ეს ბმული:


http://georgia.dix.cz/forum/viewtopic.php?...9e0707de2fc3cc1
www.didgori.wordpress.com
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
devnili
პოსტი Jan 3 2009, 02:18 AM
პოსტი #320


ირაკლი
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 47
რეგისტრ.: 1-January 09
წევრი № 6,202



ეს პოსტი ქვეყნდება მამა გიორგი სხილაძის თხოვნის საფუძველზე



რაც შეეხება ,,კაიროსის" მიერ საჯაროდ გავრცელებულ აზრს, თითქოსდა, მღვდლობიდან დაყენებული ვიყო, განვმარტავ: არც საქართველოს საპატრიარქოს (სადაც დიაკონი ვიყავი), არც სერბეთის საპატრიარქოს (სადაც მღვდლად მაკურთხეს) და არც ემიგრაციულ ეკლესიას (სადაც ამჟამად ვიმყოფები) ჩვენთვის მღვდელმოქმედების უფლება არასოდეს აუკრძალავს, _ რისი გადამოწმებაც ყველას შეუძლია საქართველოს საპატრიარქოში, სერბეთის ეკლესიის დასავლეთ ევროპის ეპარქიაში, ემიგრაციული ეკლესიის სინოდში და პარიზში მცხოვრებ ნებისმიერ მორწმუნე ქართველთან. ღმერთმა შეუნდოს ეს, ვფიქრობ _ უნებური, ცილისწამება და სინანული მიანიჭოს!
წმ. იოანე ოქროპირის სიტყვები _ ,,თვით აღდგომის სხვადასხვა დროს აღნიშვნაც კი არაფერია იმასთან, ვიდრე ეკლესიის ერთიანობის დარღვევა» _ წმინდანს ნათქვამი აქვს მაშინ, როცა მსოფლიოს ადგილობრივი ეკლესიები აღდგომას სხვადასხვა დროს აღნიშნავდნენ და _ იქამდე, სანამ, ანტიოქიის ადგილობრივი კრება პირველ კანონადვე განაჩინებდა შემდეგს:

,,ყველა, ვინც გაბედავს [და დაარღვევს] ნიკეაში შეკრებილი წმინდა და დიდი კრების* განსაზღვრებას (რომელიც შედგა კეთილმსახური და ღვთისმოყვარე მეფე კონსტანტინეს იქ ყოფნის დროს, საცხოვნებელი აღდგომის წმინდა დღესასწაულის გამო), უზიარებელი და განდევნილი უნდა იყოს ეკლესიიდან, თუ განაგრძობს კეთილად განსაზღვრულ საქმეთა წინააღმდეგობის გაწევას. ერისკაცების შესახებ ეს, უკვე, ნათქვამია.

თუ ეკლესიის ზედამდგომელი ეპისკოპოსი, მღვდელი ან დიაკონი ამ განსაზღვრების შემდეგ, ერის გზის გასამრუდებლად და ეკლესიის შესაშფოთებლად, გაბედავს განცალკევებითა და ურიებთან (იუდეველებთან) ერთად აღდგომის აღსრულებას, მას წმინდა კრება ამიერიდან ეკლესიისთვის უცხოდ ჩათვლის, როგორც არა მარტო თავისი ცოდვის, არამედ მრავალთა გახრწნისა და გზის გამრუდების საბაბს. და არა მხოლოდ მათნაირებს განკვეთს მღვდელმსახურებისგან, არამედ იმათაც, ვინც გაბედავს მათთან ურთიერთობას** მათი განკვეთის შემდგომ. განკვეთილები კარგავენ გარეგან პატივსაც, რომელიც წმინდა კანონმა და ღვთის საკურთხეველმა მიანიჭა მათ".


______________________

*იგულისხმება მსოფლიოს I კრება

**,,რაც შეეხაბა იმათ, რომლებიც ამბობენ, რომ მართლმადიდებლურ სარწმუნოებას აღმსარებლობენ, მაგრამ ურთიერთობაში იმყოფებიან სხვაგვარ აზრთა მპყრობელ ადამიანებთან, თუკი ისინი გაფრთხილებულნი არიან და შეუპოვარნი რჩებიან, მათთან არ შეიძლება არამარტო ურთიერთობაში დარჩენა, არამედ მათი ძმებად წოდებაც კი" (Patrologia Orientalis, Vol. 17, с. 303);


წმ. იოანე მოწყალის ცხოვრებიდან: ,,იმქვეყნიურ ცხოვრებაში ვერ გავექცევით სასჯელს მწვალებთებთან ერთად, თუკი მართლმადიდებლობასა და წმინდა სარწმუნოებას ერეტიკოსებთან ურთიერთობით შევბღალავთ" (მღვდ. გ. სხილაძე).
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

41 გვერდი V « < 14 15 16 17 18 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 17th June 2025 - 02:01 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი