IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

41 გვერდი V « < 17 18 19 20 > »   
Reply to this topicStart new topic
> კალენდარული საკითხი
KAIROS
პოსტი Jan 4 2009, 04:46 AM
პოსტი #356


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ჩვენი მოპაექრეები როგორც მივხვდი "ბანაობენ" , ჰოდა ჩვენ დავტოვოთ პასუხი და ან ისინი ან უფრო მეტად კორექტულები და სურვილისამებრ მეტად მომზადებული მათი მომხრეები შემოვლენ და გაგვიზიარებენ მათ პოზიციას, შესაბამისად უფრო კორექტულად და მომზადებულად:
აშკარაა გამოიკვეთა ორი ულტრაკონსერვატორული პოზიცია, ორივე აბსურდი და ორივე სიცრუე:
1. "ანტი1იანვარი"-ს ფანატიკური მოძრაობა
2. და საერთოდ "ანტიახალიწელი"-ს მოძრაობა

ორივე სრული ფანატიზმია და საკმარისია ჩვენს მიერ მოყვანილ არგუმენტებს ქვემოთ გაეცნოთ, რომ აშკარა გახდა, რომ რომ პირველებიც და მეორენიც ან ერთად ან ცალცალკე აყალბებენ ისტორიას, ბიბლიას, ეკლესიის კანონებს...
ახლა პასუხი იმ ვაინაწერს:
ციტატა
წარმართული საერო

ელაპარაკე ახლა ამას biggrin.gif
კაცო, წარმართული ნიშნავს როცა კერპს სცემენ თაყვანს და ა.შ. საერო ნიშნავს, მაგალითად დამოუკიდებლობის დღეს, წლის აღრიცხვის დაწყებას, უბრალოდ დაბადების დღეს, დაბადების დღეც იკრძალება მაქეთ? biggrin.gif ხოდა წლის დაბადების დღეა, ვახ biggrin.gif და ა.შ. ახლა ამათ შორის განსხვავებას, ყველა ობიექტურად მოაზროვნე დაინახავს , და ახლა ლაოდიკიის კრების მოხმობა და მისი მორგება ანტისაახალწლო აზროვნებასთან, სრული ალოგიზმია, იქაა საუბარი "
ციტატა
წარმართებთან ერთად დღესასწაულობა
-ზე რაც ნიშნავს წარმართულ დღესასწაულში ანუ კერპთაყვანისმცემლობაში მონაწილეობის აკრძალვას, ხოლო ღანგრის კრება კრძალავს მარხვის დარღვევას, ახლა სადაა აქ რაიმე დაწერილი კერძოდ ახალი წლის წინააღმდეგ? smile.gif ახალ წელს მორწმუნე ხვდება ჩვეულებრივ, არავაკხანიულად, მმარხველი და ა.შ. და კიდევ მგონი ჩემი არგუმენტიაცია ხუთპუნქტიანი იყო biggrin.gif და შენ ვაიპასუხში მხოლოდ ერთზე იყო გამოხმაურება ( ნეტა არ ყოფილიყო იმნაირი ) , დანარჩენზე ?
აი ასე რომ რჩება ძალაში, ჩვენი ყველა არგუმენტი:
ციტატა
1. 1/14 იანვარი, რომელი სტილითაც არ იყოს, ახალი წელი არის საერო დღესასწაული ( თუმცა არაა წარმართული, არამედ საერო როგორც დამოუკიდებლობის დღე ან დაბადების დღე და ა.შ. smile.gif) და იგი არ აღინიშნება არცერთ საეკლესიო ხსენებაში და არ შეადგენს ქრისტიანული ლიტურგიკის ნაწილს

2. 1/14 იანვარი არის რა საერო დღესასწაული, არ რა გააჩნია რაიმე საეკლესიო დატვირთვა, შესაბამისად მისი რომელიმე სტილით დღესასწაულობა არ ნიშნავს არანაირი საეკლესიო კანონის დარღვევას, რადგან უბრალოდ ასეთი კანონი არც არსებობს

3. 1/14 იანვარი არის საკმაოდ მოკლე ისტორიის მქონე დღესასწაული, როგორც ზემოთ გამოჩნდა, მთელი მსოფლიო საქრისიტიანოს მაშტაბით, სრულიად განსხვავებულ თარიღებში ხდებოდა მისი დღესასწაულობა, ხან ხარებას, ხან აღდგომას, ხან შობას(უნდა ვიცოდეთ, რომ ადრე შობა და ნათლისღება ერთად 6/19 იანვარს აღინიშნებოდა და შესაბამისად არ არსებობდა რაიმე "წმინდა 1/14 იანვარი ) , ხან 1 მარტს ან სხვა დღეს, შესაბამისად ახალი წელი არ უკავშირდებოდა ქრისტიანულ აზროვნებაში უცილობლად და განუყოფლად მხოლოდ შობას, არამედ ასევე ყველაზე დიდ დღესასწაულს დღესასწაულთა შორის - აღდგომას, ასევე ხსნის დასაწაყისს ხარებას ან უბრალოდ გაზაფხულის დადგომას-სიცოცხლის გაღვიძებას-1 მარტს, ასე რომ ნებისმიერი მცდელობა 1/14 იანვარის ქრისტიანულ დღესასწაულად წარმოჩენისა არის სიცრუე და არაისტორიული.

4. 1/14 იანვარი შესაბამისად არასოდეს ყოფილა საეკლესიო წელთაღრიცხვის ათვლის წერტილი, არამედ სულ სხვა დღე, 1/14 სექტემბერი, რომელსაც დღესაც აღნიშნავს წმიდა ეკლესია, მოიხსენიებს რა ამ დღეს :"გვირგვინი წელიწადისა და დაწყება ინდიქტიონისა", მსგავსი არაფერი არ გვხდება არც 1-ელ არც 14 იანვარის საეკლესიო კალენდარში.

5. ასე რომ შეგვიძლია დავასკვნათ არც ისტორიული, არც ლიტურგიკული, არც პატრისტიკული არგუმენტაციით ნებისმიერი კამათის და მით უმეტეს იერარქის შეურაცხყოფის ან სქიზმის მცდელობის დაწყება რაიმე საერო დღესასწაულის გამო არის აბსურდი, უცოდინარობა და ფანატიზმი.

ნებისმიერი შემდეგ მოკამათეს ვთხოვ:
1. არ მიაყენოს შეურაცხყოფა ჩვენი ეკლესიის მწყემსმთავარს
2. არ მიაყენოს შეურაცხყოფა ჩვენი ფორუმის ნებისმიერ იუზერს
3. შეკამათებისას იყოს არგუმენტირებული და არა მხოლოდ პირადი ემოციებით მოტივირებული.

მადლობა ;
კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Geogeorgia
პოსტი Jan 4 2009, 02:24 PM
პოსტი #357


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 48
რეგისტრ.: 6-February 08
წევრი № 3,879



ციტატა(ნაინა @ Jan 4 2009, 02:13 AM) *

k@the

kiss1.gif
გაიხარე კოტიკო, განაჩენი შესანიშავია და გასაჩივრებას არ ექვემდებარება,
ისედაც დიდ ხანი ილანძღებოდნენ.

ესენი რომ არ გამოჩეილიყვნენ რა გვეშველებოდა უბრალო წარმართ
მოკვდავებს, ვცხოვრობდით ბნელში და აგვიხილეს თვალები biggrin.gif


ჩვენ რომ არ ვყოფილიყავით მართლა რა გეშველებოდა, ვის დაემუქრებოდი? იმიტომ, რომ აქ აარავინ არ შემოდიოდა.... rolleyes.gif

ეს კაიროსმა დაგვპატიჟა, და თუ ვინმე ბანს დაგვადებს, ჩვენ ჩავთვლით რომ თქვენ გაფარჩაქდით.... იყოს ასე?

აბა, დამდეგ შობა - ახალ წელს გილოცავთ!!! laugh.gif


პ.ს. დევნილმა ძაან მშვენიერი არგუმენტები მოიყვანა, მე მგონი ყველასთვის გასაგებია.....


--------------------
საქართველო - წმიდა ივერია ქრისტე აღდგა! ჭეშმარიტად აღდგა!
..." გარნა არათუ უბიწოებასა ქართველთა სარწმუნოებისასა ბიწი რაიმე შეჰხებოდა, ნუ იყოფინ ესე! არა გეცრუვნეთ შენ, სიწმიდით მშობელო ჩვენო კათოლიკე ეკლესიაო, არცა განგცეთ შენ, სიქადულო ჩუენო მართლმადიდებლობაო, რომლისა არცა განმცემელქმნილ ვართ, ვინაითგან შემეცნებასა შენსა ღირსქმნილ ვართ - მოწამე არს ჭეშმარიტებაი".
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
guest
პოსტი Jan 4 2009, 06:14 PM
პოსტი #358


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,611
რეგისტრ.: 7-June 07
წევრი № 2,127



Geogeorgia
ციტატა
ჩვენ რომ არ ვყოფილიყავით მართლა რა გეშველებოდა, ვის დაემუქრებოდი? იმიტომ, რომ აქ აარავინ არ შემოდიოდა.... rolleyes.gif

და ესენი სათნოებასა და ქრისტიანლ მორალზე ბაასობენ იდეაში? rolleyes.gif

პ.ს. j . t. p. m. k.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Jan 4 2009, 07:10 PM
პოსტი #359


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



ციტატა
ახალი წლის ღამეს იცოდნენ და ახლაც იციან მეკვლის მოხმობას ოჯახში,

ეს თავად არის წარმართული ტრადიცია, რომელიც ერთგვარად გააკეთილშობილა ეკლესიამ (თუმცა, ბოლომდე ვერ შეძლო) და მისი მოხმობა იმ საუბარში, სადაც საეკლესიო კანონებზეა საუბარი, რბილად რომ ვთქვათ, სასაცილოა.

მეკვლე და ფერხობა, მერე ბედისწერის აღიარებაზეც გადადით, მერე იქიდან სულ ახლოა ალ-მაზჰაბ ალ-ყადრ-ამდე და იქიდან მაჰმადისა და ფეიღამბარის აღიარებამდე....

ქრისტიანობა ბედისწერას არ ცნობს, შესაბამისად, მე არ ვიცი ვინ არის მეკვლე, ან რისთვის უხმობენ მას. თუ თქვენ აღიარებთ, მაშ აღსრულებულა წმ. იოანე ოქროპირის სიტყვები, "ყოველი სქიზმა დასაბამია მწვალებლობისაო" და უკვე რწმენაც დაგიმახინჯებიათ, სამწუხაროდ.

devnili
ციტატა
"წარმართებთან ერთად დღესასწაულობა და მათი ღვთისმბრძოლობის თანაზიარად გახდომა" (ლაოდეკიის კრების 39 კანონი)

ვერ გავიგე, ახალი წელი წარმართულია თუ ქრისტიანული?

თქვენ ამბობთ წარმართულიო, აგერ Geogeorgia გვიმტკიცებს, რომ თურმე იმდენად დიდი ქრისტიანული დღესასწაული ყოფილა, რომ მისი აღნიშვნა აუცილებლად კალენდრით გათვალისწინებულ დროს უნდა მოხდეს.

ასე რომ, იქნებ ჯერ თავად გაერკვეთ ახალი წლის არსში და მერე უფრო კარგად გიპასუხებთ.

ხოლო თქვენ მიერ მოხმობილ კანონს რაც შეეხება, სერბი კანონისტი ნიკოდოიმოს მილაში ბრძანებს, რომ 37, 38 და 39 კანონით განსაზღვრული აკრძალვა გულისხმობს მოციქულთა 70 და 71 კანონებით დადგენილ წესს (იხ. Правила Православной Церкви, с толкованиями Никодима, Епископа Далматинско-Истрийского, пер. с сербского, том II, изд. Свято-Троицкой Сергиевой Лавры, 1996, გვ. 107)

მოციქულთა 70 და 71 კანონების განმარტებაში კი ვკითხულობთ:
"წინამდებარე კანონი იუდეველებთან რელიგიურ ურთიერთობის აკრძალვას ამტკიცებს მღვდელმსახურებისა და ეკლესიის მსახურების წოდებიდან განკვეთის, ხოლო ერისკაცებისათვის ზიარებიდან განყენების მუქარით."

"ეს კანონი ქრისტიანებს უკრძალავს წარმართულ ტაძარში ძღვენის მიტანას.... როგორც მინუციოს ფელიქსი ამბობს, წარმართულ ტაძრებში მრუშობა უფრო აღვირახსნილ ხასიათს ატარებდა, ვიდრე საროსკიპო სახლებში... ამიტომ სავსებით გასაგებია, რაოდენ მკაცრად განიკითხავდნენ ქრისტიანს, რომელიც წარმართებთან რელიგიურ თანაზიარებაში შევიდოდა..."
მართლმადიდებელი ეკლესიის კანონები ეპისკოპოს ნიკოდიმოსის (მილაში) განმარტებებით, ტომი I, თბილისი, 2007, გვ. 126-127

პატივცემულო, მე არაერთხელ მინახავს დიდგორის საიტი და ასეთი შთაბეჭდილება მრჩება, რომ არავინ მადლიანი მოიძებნა საეკლესიო კანონები რომ განგიმარტოთ. კი მაგრამ, თქვენ თავად რომ განმარტავთ კანონებს, ვინ მოგცათ ამის ნება, როცა ეკლესიის დიდ მამებს განმარტებული და დადგენილი აქვთ სჯულისკანონის ყოველი კანონის მნიშვნელობა. "ნუ იქნებით ყველანი განმმარტებლები" (1 კორ. 12; 30) - ბრძანებს პავლე მოციქული და როდესაც მართლმადიდებელი ეკლესიის წმინდა კანონების მოხმობას გადაწყვეტთ, ჯერ ნახეთ მათი მნიშვნელობა, რას ეხება, რა პერიოდშია დაწერილი, რას კრძალავს, რა ურთიერთობებზე ვრცელდება და ამის შემდეგ აკრიტიკეთ მავანნი.

აღნიშნული განმარტებებიდან გამომდინარე, მე გეკითხებით, რომელი ჩვენგანი იყო ახალ წელს ებრაულ სინაგოგაში ან რომელი ჩვენგანი ნახეთ არტემიდას ტაძარში ჯგუფურ სქესობრივ კავშირში წარმართებთან ერთად?

სხვა რამეს ეს კანონი არ კრძალავს.....


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
devnili
პოსტი Jan 4 2009, 09:04 PM
პოსტი #360


ირაკლი
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 47
რეგისტრ.: 1-January 09
წევრი № 6,202



"ბანი" არასამართლიანად მქონდა დადებული მოდერატორისაგან. კიდევ ერთხელ მსურს განვაცხადო, რომ ჩემი მხრიდან არავის შეურაცხყოფას არ ჰქონდა ადგილი. ძალიან ვთხოვ მოდერატორს ყურადღება მიაქციოს ზოგიერთი ფორუმელის აგდებულ და შეურაცხმყოფელ ტონს.

აი, მოციქულთა 70-ე და 71-ე კანონებით დადგენილი წესი:


Правило 70.
Аще кто, епископ, или пресвитер, или диакон, или вообще из списка клира, постится с иудеями, или празднует с ними, или приемлет от них дары праздников их, как-то: опресноки, или нечто подобное; да будет извержен. Аще же мирянин: да будет отлучен.

(Ап. 7, 64, 71; Трул. 11; Антиох. 1; Лаод. 29, 37, 38; Карф. 51, 73, 106).

Религиозное общение христиан с иудеями воспрещено уже 7-м и 64-м Ап. правилами. В данном правиле подтверждается это воспрещение с угрозою извержения из священного сана священнослужителей и церковнослужителей, и отлучения от святого причащения мирян, осмелившихся соблюдать иудейские посты, праздновать их праздники или принимать праздничные иудейские дары. Такое, как и вообще всякое религиозное общение с иудеями, Апостолы строго воспрещали в своих посланиях, и Апостольские правила только выражают это воспрещение в форме закона. В этом правиле осуждается главным образом религиозный индифферентизм, замечавшийся не только у некоторых верных, но и у духовных лиц. Не отступая совершенно от своего верования, таковые показывали какую-то неоправданную терпимость по отношению к иудейским религиозным установлениям, и в то же время индифферентизм по отношению к своим религиозным предписаниям, и в силу этого вместе с иудеями постились, праздновали их праздники и, по их иудейскому обычаю, делили с ними их праздничные дары (Есф. 9:19, 22). Поступая таким образом, они, как говорит Зонара в толковании этого правила, хотя и не разделяли, быть может, верования иудеев, но тем не менее подавали повод к соблазну и возбуждали против себя подозрение, как приверженцы иудейских обрядов; кроме того, сами они осквернялись подобным общением с иудеями, которым Бог еще прежде Христоубийства сказал через пророка: “беззакония — и празднование!... и праздники ваши ненавидит душа моя” (Ис. 1:14). По поводу принятия христианами иудейских праздничных даров, и особенно пресных хлебов, Вальсамон в толковании этого правила замечает, что многие на основании этого правила обличают тех, которые совершают таинственную жертву на пресном хлебе; ибо, если подвергаются извержению и отлучению те, которые только вкусили пресного хлеба во время иудейских праздников, то какому осуждению и наказанию должны подвергаться причащающиеся пресным хлебом, как телом Господним, или, подобно иудеям, совершающие на пресном хлебе Пасху?.

http://mamuli.net/didgori/default.asp?bpgp...1&kw=&pq=&pqpg=

Правило 71.
Аще который христианин принесет елей в капище языческое, или в синагогу иудейскую, в их праздники, или возжжет свещу: да будет отлучен от общения церковного.

(Ап. 7, 64, 70; Трул. 11, 94; Анкир. 7, 24; Антиох. 1; Лаодик. 29, 37, 38, 39; Карф. 21).

Это правило является дополнением к 70-му Ап. правилу. Апостол Павел ясно проповедует, что не может быть ничего общего у праведности с беззаконием, у света с тьмою, или у верного с неверным (2 Кор. 6:14, 15). Об осуждении за религиозное общение христиан с иудеями уже достаточно сказано в толкованиях 7-го, 64-го и 70-го Ап. правил. Если христианин не смеет иметь никакого религиозного общения с иудеями, которые, во всяком случае, почитают Моисея и пророков и которые являются членами ветхозаветной церкви, то тем более он не должен иметь ни малейшего общения с язычниками, не знающими Бога. В силу этого, данное правило предписывает лишать церковного общения каждого христианина, приходящего с религиозными приношениями в места, называемые у язычников святилищами, и дающего в знак благоговения в дни языческих праздников елей и свечи. Языческий храм, не говоря уже о проповедуемом в нем религиозном учении, не имеющем ничего общего с христианским учением, являлся, кроме того, средоточием всего самого безнравственного, что только можно было себе представить. Культ Афродиты, особенно распространенный вследствие своей безнравственности во время появления христианства, дает ясное представление о том, чем был языческий храм, в котором этот культ господствовал. Величайшею распущенностью сопровождались даже и в храмах главные языческие праздники, каков, напр., праздник в честь Димитры в Элевзине. Куртизан Луциан упоминает об одной позорной похвале педерастии, что произносилось в форме речи в храмах во время большого праздника. Невинная молодежь слушала в храмах, как религиозное поучение, все, что могло быть самого дурного и постыдного в смысле полового наслаждения. Α так как половое наслаждение составляло часть культа, то никто не стеснялся пользоваться храмом для удовлетворения этого наслаждения. Храмы служили главным образом местом для любовных интриг и, как говорит Минуций Феликс, блуд в языческих храмах развивался свободнее, чем в открытых публичных домах. Хорошо известно также, какую роль играло вино, особенно на праздник Диониса, когда считалось, что более всего угоден божеству тот, кто больше всех выпьет.

После этого краткого описания языческого храма и языческих праздников станет вполне понятным, какого осуждения достоин был христианин, вступающий в религиозное общение с язычниками, и насколько заслуживал он наказания отлучением его от церковного общения. Подробно говорят об этом и Апостольские постановления (II, 61, 62).

http://mamuli.net/didgori/default.asp?bpgp...2&kw=&pq=&pqpg=


Правила
Святой Православной Церкви
с толкованиями Епископа Никодима (Милош)


http://mamuli.net/didgori/default.asp?bpgp...1&kw=&pq=&pqpg=

მიმაგრებული სურათი


საქართველოს ეკუმენისტი პატრიარქი ილია II იუდეველ რაბინ მიხელაშვილთან ხანუკას დღესასწაულზე და რომის პაპ იოანე -პავლე II _სთან

მენორას სანთლები ანუ "ხოხმა"

იუდეველები ხანუკას დღესასწაულზე საზეიმოდ ანთებენ მენორას (რვატოტა შანდალს), რითიც გამოხატავენ სურვილს ღმერთთან, ჭეშმარიტებასთან, თორასთან (მოსეს ხუთწიგნეული) დაბრუნებისა. იუდაიზმის მისტიკური ტრადიცია - ხანუკას, მენორაზე სანთლების დანთების შესახებ ასეთია: "დღეს როდესაც ჩვენ ვანთებთ მენორას, ამით ჩვენ ვანთებთ საკუთარ თავში ღვთაებრივ ნაპერწკალს, როდესაც ჩვენი მენორა ანთია, ამით ჩვენ ვანახებთ ღმერთს, რომ ჩვენ მას ვეძებთ, მივისწრაფით მისკენ. მენორას დანთებით ჩვენ გამოვთქვამთ იმედს, რომ შევიცნობთ ჭეშმარიტებას და ვიხილავთ ღვთაებრივ ნათელს ამქვეყნად. (რაბინი ლაზერსონი-"Jewsweek")

აქედან გამომდინარე, ის ვინც ხანუკას დროს (გრძელდება რვა დღე) მენორაზე სანთლებს დაანთებს, ამით გამოხატავს სურვილს ჭეშმარიტების, ღმერთის ძიებისა, თორასთან (ძველ აღთქმასთან) დაბრუნებისა. ეს კი ახალი აღთქმის, ჭეშმარიტი მესიის, მაცხოვრის, ქრისტეს უარყოფის ტოლფასია. მენორაზე სანთლების დანთება, რომელიც არის სიმბოლო იუდაიზმისა , ანუ "ახალი" მესიის (ანტიქრისტეს) მოლოდინისა, ნიშნავს ჭეშმარიტ ნათელზე, თაბორის ნათელზე უარის თქმას და რაღაც ახალი "ნათელის" მოლოდინს.

იუდაიზმის მისტიკურ ტრადიციაში ჭეშმარიტების შემეცნების პროცესი სამ კატეგორიად იყოფა - ხოხმა, ბინა და დაათი. როდესაც ასურელებმა ისრაელი დაიპყრეს, მათ იერუსალიმის ტაძარში წაბილწეს ზეთი, რომლითაც ებრაელები მენორას (მაშინ იგი შვიდტოტა იყო) ანთებდნენ. მისტიური თვალსაზრისით, ზეთი (შემდგომ იგი სანთლებით შეცვალეს) არის სიმბოლო ხოხმისა (უმაღლესი ღვთებრივი სიბრძნე). იუდეველთათვის ხოხმა არის უმაღლესი ნიჭი , რომელიც უნდა გამოყენებულ იქნას მოსეს სჯულის შემეცნებასა და აღსრულებაში.
უფალმა ჩვენმა იესო ქრისტემ გააუქმა ძველი სჯული, რომელიც იყო მხოლოდ აჩრდილი, მინიშნება, მოლოდინი ახალი აღთქმისა, ჭეშმარიტებისა. შესაბამისად მენორაზე სანთლების დანთება, მით უმეტეს იუდეველთა რაბინებთან ერთად ხანუკას დღეებში, არის ქრისტეს უარყოფის, ძველ სჯულთან მიბრუნების სიმბოლური ნიშანი, ანუ "ხოხმა".

წმ. მოციქულთა 70-ე კანონი:

„თუ ეპისკიპოსმა, მღვდელმა, დიაკონმა ან სამღვდელო დასის სხვა წარმომადგენელმა ურიებთან ერთად იმარხვოს ან იდღესასწაულოს, ან მიიღოს მათგან რაიმე სადღესასწაულო ძღვენი, მაგალითად, უცომო ან სხვა რაიმე მსგავსი, განიკვეთოს. ერისკაცი უზიარებლობით დაისაჯოს“.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Jan 4 2009, 09:04 PM
პოსტი #361


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



devnili
ციტატა
"ბანი" არასამართლიანად მქონდა დადებული მოდერატორისაგან.

სამართლიანი იყო თუ არა, ამ ეტაპზე ჩემი თხოვნით მოგიხსენს. შეეცადე შეინარჩუნო კორექტული ტონი და უკიდურესად განსხვავებული აზრის გამოც კი არავინ განგდევნის აქედან.

კარგია, რომ მოიყვანე ეგ კანონები. ისე ქართულად ჯობდა. მე ბერძნული ორიგინალიც მაქვს და მინდა გითხრა, რომ არცერთგან არ არის ახალი წლის აღნიშვნა აკრძალული.

თუ იმას ამბობ, რომ გადამეტებული ზეიმი არ ეგების მარხვაში, კი ბატონო, მაგრამ გადამეტებული ხსნილშიც არ არის მთლად კურთხეული, მინდა გითხრათ.

ველოდები კონკრეტულ კანონს ან ამგვარ განმარტებას, რომელიც გვიკრძალავს ახალი წლის აღნიშვნას, ან თქვენგან იმის დადასტურებას, რომ შეგეშალათ.

სხვა შემთხვევაში, დიალოგს აზრი არ აქვს


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Jan 4 2009, 09:06 PM
პოსტი #362


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



ციტატა
საქართველოს ეკუმენისტი პატრიარქი ილია II იუდეველ რაბინ მიხელაშვილთან ხანუკას დღესასწაულზე და რომის პაპ იოანე -პავლე II _სთან

მენორას სანთლები ანუ "ხოხმა"

აბა აბა! ეს რას ჰგავს?

სად კალენდარი და სად ხანუქა?

იმას მოვრჩით, ამაზე რომ გადმოდი?

ჯერ იმაზე მიპასუხე, და მერე მენორა!!

რა ხალხია კაცო, ვაჰ!....


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
devnili
პოსტი Jan 4 2009, 09:14 PM
პოსტი #363


ირაკლი
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 47
რეგისტრ.: 1-January 09
წევრი № 6,202



უკაცრავად მოდერატორო, ეკუმენისტობა სალანძღავ სიტყვებში გადის?

ბართოლომეოსი თავის თავს ეკუმენისტს ეძახის და ევროპაში ეკუმენისტობა პროგრესულობას ნიშნავს.

ამას წინათ ზუგდიდის ეპარქიიდანაც იყო ერთი საპატრიარქოს მღვდელი ეკუმენისტებთან ჩამოსული და ერთობლივ დოკუმენტზეც მოაწერა ხელი.

Об осуждении за религиозное общение христиан с иудеями уже достаточно сказано в толкованиях 7-го, 64-го и 70-го Ап. правил. Если христианин не смеет иметь никакого религиозного общения с иудеями, которые, во всяком случае, почитают Моисея и пророков и которые являются членами ветхозаветной церкви, то тем более он не должен иметь ни малейшего общения с язычниками, не знающими Бога.

არავითარი რელიგიური ურთიერთობაო! გასაგებია?!

რა ვიცი კანონისტო კანონის მიხედვით საერთოდ აკრძალულია და ეხლა შენ გეცოდინება როგორ უნდა განმარტო უკუღმა ეს კანონი!

ხანუკობაზე მისვლა და სანთლების დანთება რელიგიურ ურთიერთობას არ ნიშნავს? никакого религиозного общения с иудеями
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Jan 4 2009, 09:21 PM
პოსტი #364


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



devnili
საქართველოს პატრიარქი ეკუმენისტი არ არის, რამდენადაც საქართველოს საპატრიარქო გამოსულია ეკლესიათა მსოფლიო საბჭოდან და ეკუმენური მოძრაობიდან.

ამასთან, ის ეკუმენისტია თუ არა, უპირველესად ის "უწმიდესი და უნეტარესი, სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქია", რომელ ტიტულსაც თქვენ უარყოფთ.

და კიდევ, მიპასუხებთ ახალ წელზე რამეს, თუ ჩავთვალო, რომ პასუხი არ გაქვთ?

ოღონდ მერე არ მინდა დიდგორზე ჩემი "სამხილებელი" ეპისტოლეების მოძღვნები!....


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
devnili
პოსტი Jan 4 2009, 10:08 PM
პოსტი #365


ირაკლი
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 47
რეგისტრ.: 1-January 09
წევრი № 6,202



"კანონისტო" რადგან ადრე უკვე შემაქე კანონების გამიქვეყნებისთვის კვლავ კანონებზე მოგწერ ჯერ-ჯერობით. ეს უფრო მნიშვნელოვანია.

მოციქულთა 45-ე კანონი: „თუ ეპისკოპოსი, მღვდელი ან დიაკონი მწვალებელთან ერთად ილოცებს, აეკრძალოს მღვდლობა. თუ ნებას მისცემს მათ (ერეტიკოსებს), რომ შეასრულონ რაიმე სამღვდელო წესი, როგორც მღვდლებმა, განიკვეთოს“.

ეს ეკლესიათა მსოფლოო საბჭოდან გამოსვლის შემდგომი კომპრომატია და თქვენ კითხვაზე პასუხიც მანდ არის.

http://didgori.wordpress.com/2008/10/01/%e...83%ae%e1%83%94/

დიდი სჯულისკანონი, ნაწილი IX: ,,ეპისკოპოსთა და სხვა სასულიერო პირთა ცოდვებისა და მსჯავრის შესახებ…”; თავი XXXIII: „სამღვდელო დასის წარმომადგენელთა ცოდვა თუ იცის ვინმემ და არ განაცხადოს:

ბასილი დიდის კანონი 71: „ვინც მოწმე იყოს ყველა ზემოჩამოთვლილი ცოდვისა და თვითონ კი არ აღიაროს, არამედ სხვამ ამხილოს, რომ იცის ცოდვის შესახებ, იმდენ ხანს იყოს დასჯილი ისიც, რამდენ ხანსაც განკანონებული იქნება თვითონ ცოდვის ჩამდენი”.

პ.ს.

დიდგორზე მე არავინ მეკითხება სამხილებელ ეპისტოლეებს. პირადად თქვენზე არავითარი სამხელი არა მაქვს და არც მსურს ვინმესთან კონფლიქტი, როდესაც შეიძლება საკამათო საკითხები ცივილური გზებით გაირკვეს.

თქვენ არ გამეცით კითხვაზე პასუხი: ეკუმენისტობა მწვალებლობაა თუ არა? რატომ თვლის ზოგიერთი ამ სიტყვის ვინმეს მიმართ წარმოთქმას შეურაცხყოფად?
პატ. "დევნილი"
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
guest
პოსტი Jan 4 2009, 10:21 PM
პოსტი #366


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,611
რეგისტრ.: 7-June 07
წევრი № 2,127




devnili

და "თქვენი პატრიარქი" ვინაა? გყავთ ვინმე "პატრონი"?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Jan 4 2009, 10:31 PM
პოსტი #367


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



devnili
მომისმინე, მეგობარო. ყველა ფორუმს აქვს თავისი წესი და ამაში ცუდი, არაფერია.

ეს თემა ეხება კალენდარულ საკითხს და არა მისი უწმიდესობის მიერ შესრულებული ქმედებების ანალიზს. შესაბამისად, ამ თემაში მე ვერ გიპასუხებთ მაგაზე, რადგან ამით აირევა მსჯელობის ერთიანი ხაზი.

კალენდარს რაც შეეხება, სამწუხაროდ, ვერ ვნახე (იქნებ თქვენ დამიძებნოთ ან მიმითითოთ), სად წერია, რომ ახალი წლის აღნიშვნას კრძალავს რომელიმე კანონი. თქვენს მიერ მოხმობილი და მათ მიერ მითითებული კანონები, ამას არ კრძალავს.

ახლა ველოდები თქვენ პასუხს (რადგან მეეჭვება სხილაძემ შეძლოს აქ დაპოსტვა), არის თუ არა აკრძალული 1 იანვრის (ახ.სტ.) მილოცვა? თუ არის ვის მიერ და რომელი კანონის განმარტებით დასტურდება ეს?

თუ შეგეშალათ, არაფერია kiss1.gif ყველას გვეშლება. მაშინ დაწერეთ, რომ ამ კონკრეტულ საკითხზე შეცდით.

"გასაკვირი ის კი არ არის, ადამიანს რომ ეშლება და ცოდვით ეცემა, გასაკვირი ისაა, ამის შემდეგ წამოდგომა რომ არ უნდა" - წმ. იოანე ოქროპირი

ციტატა
ეკუმენისტობა მწვალებლობაა თუ არა?

მოკლედ გიპასუხებთ.

კითხვა უკვე არასწორად არის დასმული, რადგან არ აზუსტებთ, ამ ტერმინში რას მოიაზრებთ. მართლმადიდებელი ეკლესია თავად არის ეკუმენური, რადგან იგი უფლის მიერ მოწოდებულია, რომ ყოველ ერსა და ენას უქადაგოს ჭეშმარიტება. შესაბამისად, ამ მიმართულებით მოღვაწეობა არათუ მწვალებლობა, საღვთო საქმეცაა.

თუ ეკუმენურში თქვენ მწვალებლებთან თანალოცვას გულისხმობთ, ეს ჩემამდე ბევრად ადრე განსაზღვრა ეკლესიამ, როგორც მწვალებლობა.

თუმცა აქ პატარა პრობლემაა, რადგან თავად უკვე ტერმინი მწვალებლობა არის დასაზუსტებელი, რამეთუ დოგმატიკიდან გადახვევა ავტომატურად არ არის მწვალებლობა. ამის დამტკიცებას და დადასტურებას კომპეტენტური საეკლესიო ორგანო ჭირდება და მე და თქვენ არავინ მოგვცა უფლება, ესა თუ ის პირი თუ ეკლესია მწვალებლად გამოვაცხადოთ.....


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
devnili
პოსტი Jan 4 2009, 11:27 PM
პოსტი #368


ირაკლი
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 47
რეგისტრ.: 1-January 09
წევრი № 6,202



საინტერესოდ გაცემული პასუხია და შეკითხვაც საინტერესოდ შემომიბრუნეთ. ამ კონტრშეკითხვაზეც გიპასუხებთ შემდეგ პოსტში. ახლა კი ძველ დიალოგს მივუბრუნდეთ.

ადრეც მოგახსენეთ, რომ დიდგორის გულშემატკივარი ვარ მეთქი და მათი საიტი მომწონს. მათი მსჯელობა უფრო დამაჯერებლად მიმაჩნია ვიდრე სხვებისა, ვინაიდან სჯულისკანონიდან გამომდინარეობენ.

თქვენს შეკითხვას პასუხობს ამჯერად ბ-ნი ნიკა გვარამია:
ბ-ნო კანონისტო, წმინდა ეკლესია წარმოადგენს ყველა ერის და ყველა ჩვენთაგანის მასწავლებელს და განმმაარტებელს თუ როგორ უნდა ვიცხოვროთ, როდის ვიდღესასწაულოთ, როგორ ვიდღესასწაულოთ, რათა დავიმკვიდროთ ზეციური სასუფეველი. და ვინც ეკლესიის სწავლებას არ იცავს ის ღვთისმბრძოლობს, მეტი როგორღა აგიხსნათ და რანაირად აგიხსნათ რომ ყველა ერისათვის დადგენილი ახალი წელი ეკლესიის სწავლებით არის 1/14 სექტემბერს, ხოლო თქვენ აღიარებთ ადამიანთა დადგენილ ახალ წელს 1 იანვარს (ახ.სტ.) და არ აღიარებთ წმინდა ეკლესიის მიერ დადგენილ ახალ წელს; ეკლესიის მიერ არ დაწესებულ წელთაღრიცხვას აღიარებთ და თან ამ სიცრუის მილოც-მოლოცვაში ხართ! ჩვენ გთხოვეთ, რომ ნუ ეწევით დემაგოგიას და ახლა უკვე არა მხოლოდ ეწევით გაუკუღმართებულ ბრძნობას, არამედ რაღაც ბასილ კობახიძე ზაზა თევზაძისეულ მოდერნიზმს ქადაგებთ! თქვენ ვერ წარმოადგინეთ კონტრარგუმენტი ერებში ამ ცრუ ახალ წლის მკრეხელური ვაკანალიის ორი კანონის დარღვევის შესახებ და ვერც წარმოადგენთ, რადგან მარხვაში საკლავთა კვლა, ქეიფი, ცეკვა-თამაში, ღრეობა და შემდეგ ამ ღვთისმბრძოლობის მილოცვ-დალოცვაც გმობაა უფლის, რადგან ამ დროს ერი უნდა იყოს მმარხველი და პირიქით ახსნილებს და მართავს საყოველთაო ორგიებს. და თუ ადამიანს მარხვაში დაბადებულს ასე განუწესა ეკლესიამ, რომ „მარხვაში არ უნდა გადავიხადოთ დაბადების დღე და ქორწილი" (ლაოდეკიის კრების 53 კანონი), [b]მაშინ როგორ შეიძლება ეს საყოველთაო სადღესასწაულო ვაკხანალია, რაც მთელს ერში ხდება, რაღაც გამოგონილი დღესასწაულის გამო, რითაც წმიდა მარხვის კანონი ირღვევა? გიმეორებთ რომ ეკლესიის მიერ დაწესებული ახალი წელი 1/14 სექტემბერია, ხოლო 1 იანვარს (ახ.სტ.) არანაირი ახალი წელი არ არსებობს და არ იდღესასწაულება ის რაც არ არსებობს. ხოლო თქვენ იუდეველებთან, ლათინო-პაპისტებთან, ბაბტისტებთან და სხვა ერეტიკოსებთან თუ გსურთ გამოგონილი თქვენს მიერ დაწესებული დღესასწაულებით იცხოვროთ და არა მართლმადიდებელი ეკლესიის დადგენილი კანონებით, ეს თქვენი არჩევანია და არა უფლის წმიდა ეკლესიის მიერ დაწესებული კანონი და დღესასწაული. ამით ვამთავრებთ ჩვენ ამ თემას, რადგან ვთვლით, რომ ამ ტემაზე ამომწურავად გიპასუხეთ!

„დიდგორის" პრესსამსახურის წევრი ნიკა გვარამია

პ.ს.

კანონისტო, ქართულ ისტორიულ წყაროებში თუ არის სადმე მოხსენიებული ახალი წლის აღნიშვნის შესახებ 1/14 იანვარს?

მართლა მაინტერესებს.

თუ არის და როდიდან? ე.ი. როდის დაიწყო ქართველობამ ახალი წლის აღმიშვნა 1/14 იანვარს?


პატ. "დევნილი"
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 5 2009, 12:35 AM
პოსტი #369


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



აჰა, შემოვიდნენ მეორე კატეგორია, საერთოდ რომ უარყოფენ საერო ახალ წელს biggrin.gif
აგე კანონისტის არ იყოს ერთი სქიზმატების დამცველი:
ციტატა
Geogeorgia გვიმტკიცებს, რომ თურმე იმდენად დიდი ქრისტიანული დღესასწაული ყოფილა, რომ მისი აღნიშვნა აუცილებლად კალენდრით გათვალისწინებულ დროს უნდა მოხდესო"

ახლა ამტკიცებენ არც წარმართულიაო, არამედ საეროო, რადგან პასუხი გაეცა, თუ წარმართულზეა პრობლემა, არანაირი წარმართული რიტუალი არ ხდება:
ციტატა
რომელი ჩვენგანი იყო ახალ წელს ებრაულ სინაგოგაში ან რომელი ჩვენგანი ნახეთ არტემიდას ტაძარში ჯგუფურ სქესობრივ კავშირში წარმართებთან ერთად?

ახლა საწყალი ახალი წლის ბრალდებებს დარჩა მესამე, ანუ ის რომ ის საერო გამონაგონია smile.gif
აქაც ვერ არიან კარგად ჩვენი მეგობრები, რადგან მაშინ არც დამოუკიდებლობის დღე უნდა აღნიშნონ, არც 9 აპრილი, და რაღათქმაუნდა არც საკუთარი დაბადების დღე biggrin.gif
და აი ბოლო ხავსი, რასაც სქიზმატების დამცველები და პატრიარქის მაგინებელები ებღაუჭებიან:
ესაა ის ფაქტი, რომ ჩვენს, რუსეთის, სერბეთის და ბულგარეთის ეკლესიებში, შობა აღინიშნება 7 იანვარს ( სხვა დანარჩენ და უმრავლეს, ანუ ბერძნული გავლენის ეკლესიებში 25 დეკემბერს) და შესაბამისად ახალი წელი 1 იანავარი, უწევს მარხვაში, აი ესაა ამათი პრობლემა და ამიტომ ლანძღავენ პატრიარქს.
ახლა იბადება კითხვა, ეკლესიას არ უთქვამს ვაკხანალია მოაწყვეთ, საკლავები დაკალითო და მარხვა დაარღვიეთო, არამედ რადგან ეს საერო დღესასწაული ემთხვევა მარხვაში ვულოცავთ ერთმანეთს მარხვაში და აღვნიშნავთ მორწმუნები მარხვულად ( და არა დიდი დღესასწაულით, რაც არ შეიძლება, როგორც დაწერეს, ამისთვისაა რომ მოვიტოვეთ მეორე ახალი წელი biggrin.gif), ე.ი. რა გამოდის? ახალი წელი ( რა გახდა ეს 1/14 იანვარი, მე თითქმის არც კი ამიღნიშნია წესიარად biggrin.gif) არ ყოფილა წარმართული smile.gif , არ ყოფილა მხოლოდ 14 იანვარი აუცილებლად "ზეღვთიური" biggrin.gif , არ ყოფილა უცილობლად დასაგმობი საერო დღესასწაული ( არამედ როგორც დაბადების დღე და სხვა ეროვნული დღესასწაული არის ჩვეულებრივი საერო დღესასწაული) და ყოფილა მარხვაში სამარხვოდ და ხსნილში ( 14 ში ანუ ) სახსნილოდ აღსანიშნავი smile.gif
და ღირს კი ამად ეკლესიის, მისი მწყემსმთავარის უკანასკნელი სიტყვებით ლანძღვა?
იხარეთ;
კაიროსი!
პ.ს.
...ეს ნიკა გვარამია კანონისტ შემთხვევით ხომ გეკოლეგება ან გეპარტიელება? biggrin.gif თუ სხვაა (იმედია)?


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Geogeorgia
პოსტი Jan 5 2009, 12:42 AM
პოსტი #370


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 48
რეგისტრ.: 6-February 08
წევრი № 3,879



ციტატა(devnili @ Jan 4 2009, 11:27 PM) *

საინტერესოდ გაცემული პასუხია და შეკითხვაც საინტერესოდ შემომიბრუნეთ. ამ კონტრშეკითხვაზეც გიპასუხებთ შემდეგ პოსტში. ახლა კი ძველ დიალოგს მივუბრუნდეთ.

ადრეც მოგახსენეთ, რომ დიდგორის გულშემატკივარი ვარ მეთქი და მათი საიტი მომწონს. მათი მსჯელობა უფრო დამაჯერებლად მიმაჩნია ვიდრე სხვებისა, ვინაიდან სჯულისკანონიდან გამომდინარეობენ.

თქვენს შეკითხვას პასუხობს ამჯერად ბ-ნი ნიკა გვარამია:
ბ-ნო კანონისტო, წმინდა ეკლესია წარმოადგენს ყველა ერის და ყველა ჩვენთაგანის მასწავლებელს და განმმაარტებელს თუ როგორ უნდა ვიცხოვროთ, როდის ვიდღესასწაულოთ, როგორ ვიდღესასწაულოთ, რათა დავიმკვიდროთ ზეციური სასუფეველი. და ვინც ეკლესიის სწავლებას არ იცავს ის ღვთისმბრძოლობს, მეტი როგორღა აგიხსნათ და რანაირად აგიხსნათ რომ ყველა ერისათვის დადგენილი ახალი წელი ეკლესიის სწავლებით არის 1/14 სექტემბერს, ხოლო თქვენ აღიარებთ ადამიანთა დადგენილ ახალ წელს 1 იანვარს (ახ.სტ.) და არ აღიარებთ წმინდა ეკლესიის მიერ დადგენილ ახალ წელს; ეკლესიის მიერ არ დაწესებულ წელთაღრიცხვას აღიარებთ და თან ამ სიცრუის მილოც-მოლოცვაში ხართ! ჩვენ გთხოვეთ, რომ ნუ ეწევით დემაგოგიას და ახლა უკვე არა მხოლოდ ეწევით გაუკუღმართებულ ბრძნობას, არამედ რაღაც ბასილ კობახიძე ზაზა თევზაძისეულ მოდერნიზმს ქადაგებთ! თქვენ ვერ წარმოადგინეთ კონტრარგუმენტი ერებში ამ ცრუ ახალ წლის მკრეხელური ვაკანალიის ორი კანონის დარღვევის შესახებ და ვერც წარმოადგენთ, რადგან მარხვაში საკლავთა კვლა, ქეიფი, ცეკვა-თამაში, ღრეობა და შემდეგ ამ ღვთისმბრძოლობის მილოცვ-დალოცვაც გმობაა უფლის, რადგან ამ დროს ერი უნდა იყოს მმარხველი და პირიქით ახსნილებს და მართავს საყოველთაო ორგიებს. და თუ ადამიანს მარხვაში დაბადებულს ასე განუწესა ეკლესიამ, რომ „მარხვაში არ უნდა გადავიხადოთ დაბადების დღე და ქორწილი" (ლაოდეკიის კრების 53 კანონი), მაშინ როგორ შეიძლება ეს საყოველთაო სადღესასწაულო ვაკხანალია, რაც მთელს ერში ხდება, რაღაც გამოგონილი დღესასწაულის გამო, რითაც წმიდა მარხვის კანონი ირღვევა? გიმეორებთ რომ ეკლესიის მიერ დაწესებული ახალი წელი 1/14 სექტემბერია, ხოლო 1 იანვარს (ახ.სტ.) არანაირი ახალი წელი არ არსებობს და არ იდღესასწაულება ის რაც არ არსებობს. ხოლო თქვენ იუდეველებთან, ლათინო-პაპისტებთან, ბაბტისტებთან და სხვა ერეტიკოსებთან თუ გსურთ გამოგონილი თქვენს მიერ დაწესებული დღესასწაულებით იცხოვროთ და არა მართლმადიდებელი ეკლესიის დადგენილი კანონებით, ეს თქვენი არჩევანია და არა უფლის წმიდა ეკლესიის მიერ დაწესებული კანონი და დღესასწაული. ამით ვამთავრებთ ჩვენ ამ თემას, რადგან ვთვლით, რომ ამ ტემაზე ამომწურავად გიპასუხეთ!

„დიდგორის" პრესსამსახურის წევრი ნიკა გვარამია

პ.ს.

კანონისტო, ქართულ ისტორიულ წყაროებში თუ არის სადმე მოხსენიებული ახალი წლის აღნიშვნის შესახებ 1/14 იანვარს?

მართლა მაინტერესებს.

თუ არის და როდიდან? ე.ი. როდის დაიწყო ქართველობამ ახალი წლის აღმიშვნა 1/14 იანვარს?


პატ. "დევნილი"



ძალზედ რთულია ერთი და იგივეზე ასჯერ საუბარი..... umnik3.gif

ხალხნო არის საგალობლები, არის ჟამთაღნუსხვის უტყუარი გადმოცემა, ანუ უბრალოდ წარმოიდგინეთ, რომ არ არის ე. წ. პაპისტური გრიგორის კალენდარული სტილი და დღეს ჩვეულებრივად, როგორც საუკუნეების განმავლობაში 23 დეკემბერია, ზეგ ქრისტეშობაა, მოიმარჯვებ საგალობელს 25-სა დეკემბერსა შობა ახალ წელიწადი თეთრად გათენებულაო.... დაიწყებ ჩიჩილაკის მომზადებას და სხვა მამა-პაპათა გადმოცემის შესრულებას... ახლა ზოგიერთი ურწმუნო იმასაც იტყვის სახარებასი სად წერია ან კვერცხუ უნდა შეღებოო ან პასკა გამოაცხოო, ან სანთელი დაანთოო ან მიცვალებულის სახელზე სუფრა გააწყვეო... როგორც წმიდა მამები იტყოდნენ ჩვენი ლოცვა ღმერთს კი არ სჭირდება, არამედ ჩვენ გვჭირდება... ანუ ყოველივე ეს ლამაზი ქრისტიანული ტრადიციაა, რომელიც მრავალ თაობებს ასაზრდოებს და უყალიბებს სწორ ხედვას სამყაროზე... არ შეიძლება მთელი ერი მონასტერში შეყარო... ღმერთმა მეფე აკურთხა, მაშასადამე აკურტხა ყველა მეფის და სახელმწიფოსთვის აუცილებელი უწყება თუ ორგანიზმი... სადაც ჯარია იქ ცივი იარაღია, იქ ვაჯკაცობაა და შესაბამისი სისასტიკე, სადაც მეფეა იქ ჟამდარმერიაა, იქ ციხესიც ჩასვამენ და ხელსაც მოკვეთავენ, ხანდახან სეიძლება უსამართლოდაც, ან ცოლის წარტმევის მიზნით ომსი გაგაგზავნონ და ასე შემდეგ...

ანუ ამით მე იმის თქმა მინდა, რომ არ შეიძლება ყველაფრის ასე უარყოფა...

გასაგებია როცა მარხვაში რაცხას ზეიმობენ, თავადაც რომ არ იციან რას ზეიმობენ, ან ხარის წელს, ან ბაირამობას, ან ჰარი კრიშნას, ან კიდე უბრალოდ ახირებულ ახალ შემოღებული კალენდრის წლის დასარულს....

მაგრამ, როცა არსებობს საუკუნოვანი ტრადიცია შობა - ახალი წლის აღნიშნვისა, დალოცვისა, კურთხევისა, მადლისა და ბარაქისა....

მე ამათ ვედავები, რომ არ შეიძლება მართლმადიდებელ პატრიარქად წოდებული პიროვნება ასე ხელაღებით მოუწოდებდეს უწმიდეს მარხვაში, მაშინ, როცა ჯერ არ დადგა ქრისტეს შობა, ამ მარხვის დრღვევისაკენ და რაცხა გაურკვეველის დღესასწაულობა...

ახლა აქ კანონისტმა იკითხა, რომ შობა - ახლი წელი ეს ქრისტიანულია თუ წარმართულიო... წარმართობა არის ის, რაც ეწინააღმდეგება ქრისტიანობას, სხვა გაგება აქ არ არსებობს....

ახლა ხვალ ვინმე პრეზიდენტი რომ დააწესებს რომელიმე კერპის ახალ წელს, და ეს იქნება უდიდესი დღესასწაულის წინ, ქრისტეშობის წინ, უნდა მიულოცოს პატრიარქმა ერს ეს მოვლენა და აგალობოს სამებაში მრავალჟამიერი თუ ერს მარხვის არ გატეხვისკენ მოუწოდოს?!!! აი ეს არი წარმართობა, თორემ დამოუკიდებლობის დღეს ვინ ჩივის..... [b]თორემ, ქრისტიანულ სამყაროში ახალი წელი ქრისტეს შობას უკავშირდება, რადგან მხსნელი დაბადებიტ დაიწყო ახალი ერა, ახალი საუკუნე, იხსნილება და იდღესასწაულება ყოველივე დასაწყისი, გამრავლება, ხვავი და ბარაქა....


აბა ყველას გილოცავთ უკვე კარს მომდგარი შობა ახალ წელიწადი....

დღეს ხომ 23 დეკემბერია....





--------------------
საქართველო - წმიდა ივერია ქრისტე აღდგა! ჭეშმარიტად აღდგა!
..." გარნა არათუ უბიწოებასა ქართველთა სარწმუნოებისასა ბიწი რაიმე შეჰხებოდა, ნუ იყოფინ ესე! არა გეცრუვნეთ შენ, სიწმიდით მშობელო ჩვენო კათოლიკე ეკლესიაო, არცა განგცეთ შენ, სიქადულო ჩუენო მართლმადიდებლობაო, რომლისა არცა განმცემელქმნილ ვართ, ვინაითგან შემეცნებასა შენსა ღირსქმნილ ვართ - მოწამე არს ჭეშმარიტებაი".
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 5 2009, 12:49 AM
პოსტი #371


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
პრეზიდენტი რომ დააწესებს რომელიმე კერპის ახალ წელს

biggrin.gif
რა კერპი რის კერპი biggrin.gif
კაცო შენ მაპატიე და ჩიჩილაკების იქით არგუმენტიციას ცოტა უნდა გაცდე ხოლმე, ხომ დაგიწერეთ, რომ 1/14 იანვარი არის საერო დღესასწაული, უბრალო და ჩვეულებრივი, მარხვაში ( 1.ში ) მარხვით, ხსნილში (14) ხსნილით აღსანიშნავი smile.gif არც წარმართული ( არც 1 და არც 14 ) და რაიმე ზექრისტიანული ( ისევ არც 1 და არც 14 ), ახლა ერთიდაიგივეს კი ნუ იმეორებ, დაწერილებს უპასუხე...
მრავალ ახალ წელს და დამდეგ შობას biggrin.gif
იხარე;
კაიროსი!

ციტატა
ქრისტიანულ სამყაროში ახალი წელი ქრისტეს შობას უკავშირდება, რადგან მხსნელი დაბადებიტ დაიწყო ახალი ერა, ახალი საუკუნე, იხსნილება და იდღესასწაულება ყოველივე დასაწყისი, გამრავლება, ხვავი და ბარაქა....

კითხვასთან ავად ხარ? biggrin.gif ეს სისულელეა მეგობარო, არაა სიმართლე, დაწერილია მაგაზე, სულ რაღაც 3-4 საუკუნის უკან , ისევ იქით ( აქეთ biggrin.gif ) ევროპაში დაუკავშირეს შობას ახალი წელი, ჩვენთან და სხვა დანარჩენ ტერიტორიაზე მთელი 1600 წელი არ ყოფილა ასე biggrin.gif ვახ biggrin.gif

მოდი ისევ გეორგეორგია ( და ძმანი მისნი, ან სხვა დაჯგუფების ძმები biggrin.gif) ისევ დავწერ...
ციტატა
1. 1/14 იანვარი, რომელი სტილითაც არ იყოს, ახალი წელი არის საერო დღესასწაული ( თუმცა არაა წარმართული, არამედ საერო როგორც დამოუკიდებლობის დღე ან დაბადების დღე და ა.შ. smile.gif) და იგი არ აღინიშნება არცერთ საეკლესიო ხსენებაში და არ შეადგენს ქრისტიანული ლიტურგიკის ნაწილს

2. 1/14 იანვარი არის რა საერო დღესასწაული, არ რა გააჩნია რაიმე საეკლესიო დატვირთვა, შესაბამისად მისი რომელიმე სტილით დღესასწაულობა არ ნიშნავს არანაირი საეკლესიო კანონის დარღვევას, რადგან უბრალოდ ასეთი კანონი არც არსებობს

3. 1/14 იანვარი არის საკმაოდ მოკლე ისტორიის მქონე დღესასწაული, როგორც ზემოთ გამოჩნდა, მთელი მსოფლიო საქრისიტიანოს მაშტაბით, სრულიად განსხვავებულ თარიღებში ხდებოდა მისი დღესასწაულობა, ხან ხარებას, ხან აღდგომას, ხან შობას(უნდა ვიცოდეთ, რომ ადრე შობა და ნათლისღება ერთად 6/19 იანვარს აღინიშნებოდა და შესაბამისად არ არსებობდა რაიმე "წმინდა 1/14 იანვარი ) , ხან 1 მარტს ან სხვა დღეს, შესაბამისად ახალი წელი არ უკავშირდებოდა ქრისტიანულ აზროვნებაში უცილობლად და განუყოფლად მხოლოდ შობას, არამედ ასევე ყველაზე დიდ დღესასწაულს დღესასწაულთა შორის - აღდგომას, ასევე ხსნის დასაწაყისს ხარებას ან უბრალოდ გაზაფხულის დადგომას-სიცოცხლის გაღვიძებას-1 მარტს, ასე რომ ნებისმიერი მცდელობა 1/14 იანვარის ქრისტიანულ დღესასწაულად წარმოჩენისა არის სიცრუე და არაისტორიული.

4. 1/14 იანვარი შესაბამისად არასოდეს ყოფილა საეკლესიო წელთაღრიცხვის ათვლის წერტილი, არამედ სულ სხვა დღე, 1/14 სექტემბერი, რომელსაც დღესაც აღნიშნავს წმიდა ეკლესია, მოიხსენიებს რა ამ დღეს :"გვირგვინი წელიწადისა და დაწყება ინდიქტიონისა", მსგავსი არაფერი არ გვხდება არც 1-ელ არც 14 იანვარის საეკლესიო კალენდარში.

5. ასე რომ შეგვიძლია დავასკვნათ არც ისტორიული, არც ლიტურგიკული, არც პატრისტიკული არგუმენტაციით ნებისმიერი კამათის და მით უმეტეს იერარქის შეურაცხყოფის ან სქიზმის მცდელობის დაწყება რაიმე საერო დღესასწაულის გამო არის აბსურდი, უცოდინარობა და ფანატიზმი.

ნებისმიერი შემდეგ მოკამათეს ვთხოვ:
1. არ მიაყენოს შეურაცხყოფა ჩვენი ეკლესიის მწყემსმთავარს
2. არ მიაყენოს შეურაცხყოფა ჩვენი ფორუმის ნებისმიერ იუზერს
3. შეკამათებისას იყოს არგუმენტირებული და არა მხოლოდ პირადი ემოციებით მოტივირებული.



--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
devnili
პოსტი Jan 5 2009, 01:33 AM
პოსტი #372


ირაკლი
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 47
რეგისტრ.: 1-January 09
წევრი № 6,202



დიდგორელებმა მთხოვეს Geogeorgia-ს მოსაზრებებთან დაკავშირებით გამოვუქვეყნო შემდეგი ჩანაწერი.
---------------------------------------
„გთხოვთ, ნუ გვაიგივებთ "გეოგეორგიას" შეხედულებებთან "დიდგორის" რედაქციას, ისე როგორც თქვენ დაიწესეთ ანტიეკლესიური ახალი წელი 1 იანვარს (ახ. სტ.), ისე დაიწესა მანაც 1/14 იანვარს ახალი წელი, კონსერვატორთა ფორუმზე მას ჩვენ გავეცით ამის შესახებ პასუხი, და აქაც ვაქვეყნებთ; " დიდგორის" რედაქცია მხოლოდ საკუთარი რედაქციისა და პრესსამსახურის წერილებზე აგებს პასუხს: "

პასუხი "Geoივერია"-ს

"Geoივერია" ბრძანებს: „სამწუხაროდ საბჭოთა პატრიარქს ამოფარებული ეკუმენიზმის ძალები ზუსტად სექტემბრის ახალი წლით მანიპულირებენ, როდესაც კამათი ქრისტეშობა-ახალი წლის საკითხს შეეხება ხოლმე... არა ბატონებო, ვინც ამას ამტკიცებს ძალაუნებურად, ნებსით თუ უნებლიედ იმ მასონური "ბრძენკაცთა" მიერ გავრცელებული სიცრუის - გამავრცელებელია!!!"

როგორც ვიცით გიორგი კალატოზიშვილი იყო გლდანის ეპარქიის მრევლი და დღესაც საბერძნეთის ანტიეკუმენისტური სინოდის (მიტროპოლიტი კვიპრიანე) მრევლის წარმომადგენლად თვლის თავს, რადგანაც იგი ისე მკრეხელურად გაამპარტავნდა, რომ მამა გიორგი სხილაძე მოიხსენია ბნელი ძალებიდან მართულ მასონად, რომლის წარმოდგენილ საეკლესიო უტყუარ ჭეშმარიტებასაც მისთვის ავტორიტეტი თურმე არ გააჩნია, ამიტომ ჩვენ შევეკითხეთ საბერძნეთში მიტროპოლიტ კვიპრიანეს მოადგილეს ეპისკოპოს ამბროსი ბაირდს ნამდვილი ახალი წლის შესახებ და ვაქვეყნებთ მის გზავნილს; იმედია, გ. კალატოზიშვილი ისე არ გაკადნიერდება, რომ თავის ეპისკოპოსსაც უწოდებს ბნელი ძალებიდან მართულ მასონს და მის შეგონებას მაინც მიიღებს:

„Tserkovnii novii god nachinayet 1/14 September, Eto vsem izvestno.

+Amvrosii"


ასევე შევეკითხეთ რუსული ემიგრაციული ეკლესიის მიტროპოლიტს დამასკინ ბალაბანოვს და ვაქვეყნებთ მის პასუხსაც:

„Мир Вам!

Дорогой, Георгий!

На Ваш вопрос имею сказать следующее:

Первое сентября по старому стилю есть Церковное Новолетие. Оно проистекает из константинопольской традиции, введённой ещё Св. Равноапостольным Константином Великим... Оставайтесь с Богом!

+ Митрополитъ Дамаскинъ."


პ.ს.

აი, დიდგორზეც არის პრესსამსახურის განცხადებაც:

იხ. კომენტარებში

http://didgori.wordpress.com/2008/12/29/%e...a1/#comment-198
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
იოანა
პოსტი Jan 5 2009, 01:52 AM
პოსტი #373


აკურთხევს სული ჩემი უფალსა
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,554
რეგისტრ.: 23-July 06
წევრი № 5



ციტატა(devnili @ Jan 4 2009, 07:04 PM) *

მენორას სანთლები ანუ "ხოხმა"


საქართველოს საპატრიარქოს განცხადება
(აუცილებელი განმარტება)


2005 წლის 29 დეკემბერს სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქმა მიიღო ლუბოვიჩის რებეს წარმომადგენელი, რაბინი აბრაამ მიხელაშვილი. შეხვედრამ გულთბილ ატმოსფეროში ჩაიარა, რასაც გავრცელებული ინფორმაციაც იუწყება. სამწუხაროდ, ამ ინფორმაციაში დაშვებულია სხვა რამდენიმე სერიოზული შეცდომა, რაც გაუგებრობის და არასწორი ინტერპრეტაციის მიზეზი ხდება. კერძოდ:

1) ნათქვამია, რომ რაბინ აბრაამ მიხელაშვილთან შეხვედრა კათოლიკოს-პატრიარქის ინიციატივით მოხდა.
სინამდვილეში ინიციატივა იყო რაბინ მიხელაშვილის და შეხვედრა მარხვის და მისი უწმინდესობის მოუცლელობის გამო წინა 12 დღის განმავლობაში ვერ განხორციელდა.

2) ასევე ნათქვამია, რომ "ილია II-მ ხანუკის დღესასწაული მიულოცა ებრაელ ხალხს და რაბინ მიხელაშვილის მიერ საჩუქრად გადაცემული ხანუკის სანთლები დაანთო".
სინამდვილეში შეხვედრაზე რაბინმა აღნიშნა, რომ მათ ქონდათ ხანუკის დღესასწაული, განმარტა ამის მნიშვნელობა და პატრიარქს წიგნებთან ერთად საჩუქრად შანდალი გადასცა; ამ შანდალზე, საუბრის ბოლოს, სტუმრის პატივისცემის ნიშნად, მისმა უწმინდესობამ არა ხანუკის, არამედ საპატრიარქოში დამზადებული სანთლები დაანთო.

3) გავრცელებული ტექსტის მიხედვით, იქმნება შთაბეჭდილება, თითქოს კათოლიოს-პატრიარქმა და რაბინმა ერთად ილოცეს და იგალობეს ფსალმუნი, რაც რეალობას არ შეესაბამება.
მის უწმინდესობას საერთოდ აინტერესებს მელოდია ფსალმუნის ებრაულად კითხვისა და ამ მიზნით სთხოვა რაბინ აბრაამს ეგალობა პირველი ფსალმუნი, შემდეგ კი თვითონ იგალობა იგივე ფსალმუნი, რომ მისთვის ქართული მელოდია ეჩვენებინა; ამას კი, რა თქმა უნდა, არანაირი ლოცვითი დატვირთვა არ ქონდა.
ვიმედოვნებთ მომავალში ასეთ უზუსტობებს და გაუგებრობას ადგილი აღარ ექნება.

P.S.
აღნიშნული ტექსტს გაეცნო და მის სისწორეს ადასტურებს
რაბინი აბრაამ მიხელაშვილი


ციტატა(devnili @ Jan 4 2009, 09:27 PM) *

გიმეორებთ რომ ეკლესიის მიერ დაწესებული ახალი წელი 1/14 სექტემბერია, ხოლო 1 იანვარს (ახ.სტ.) არანაირი ახალი წელი არ არსებობს და არ იდღესასწაულება ის რაც არ არსებობს.


საერო და საეკლესიო დღესასწაულების აღრევის აბსურდულობის სიღრმეს ვერ ჩავწვდი.

ციტატა(Geogeorgia @ Jan 4 2009, 10:42 PM) *

მე ამათ ვედავები, რომ არ შეიძლება მართლმადიდებელ პატრიარქად წოდებული პიროვნება ასე ხელაღებით მოუწოდებდეს უწმიდეს მარხვაში, მაშინ, როცა ჯერ არ დადგა ქრისტეს შობა, ამ მარხვის დრღვევისაკენ და რაცხა გაურკვეველის დღესასწაულობა...


და ის თუ შეიძლება, რომ ასე ხელაღებით მართლმადიდებელ პატრიარქს ცილი დასწამო და აუგად მოიხსენიო? a075.gif



პ.ს იმედი მაქვს პატრიარქის შეურაცხმყოფელი ყველა პოსტი ჩასწორდება...


--------------------
თავის სახედ და ხატად შექმნა ღმერთმა ადამიანი და ამ არსების უპირველესი დანიშნულებაა თანდათანობით უფროდაუფრო ემსაგვსოს შემქმნელს თავისას...
------------------------------------------------------
იყო და არა იყო რა, ღვთის უკეთესი რა იქნებოდა?! იყო შაშვი მგალობელი, ღმერთი ჩვენი მწყალობელი...
------------------------------------------------------
აზროვნება სულის თვისებაა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
გიორგი
პოსტი Jan 5 2009, 02:10 AM
პოსტი #374


მეცნიერი & ხელოვანი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 7,905
რეგისტრ.: 18-November 06
წევრი № 491



devnili

დღესასწაულობ თუ არა საქართველოს დამოუკიდებლობის დღეს?
დღესასწაულობ თუ არა დედის დღეს?

თუ მარტო საეკლესიო დღესასწაულების აღნიშვნა შეიძლება?


--------------------
My Favourites:

Dinamo Tbilisi & Real Madrid, as Football Clubs.
Georgia & Italy, as National Teams.
Katie Melua, as a Musician.
Stephen Hawking, as a Scientist.
'Contact' (1997), as a Film.
'Don Quixote', as a Novel.
Miguel de Cervantes, as a Writer.
Ayrton Senna, as F1 Racing Driver.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
გიორგი
პოსტი Jan 5 2009, 02:23 AM
პოსტი #375


მეცნიერი & ხელოვანი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 7,905
რეგისტრ.: 18-November 06
წევრი № 491



devnili
ციტატა
ჩემთის დედის დღე ღვთისმშობლის დღესასწაულია და რაღა საჭიროა ახლის მოგონება? განა უფლის დედაზე ძვირფასი დედა არსებობს?

დამოუკიდებლობის დღე? rolleyes.gif
ერთ კონკრეტულ დღესასწაულზე რატომ გადაიტანე აქცენტი...? unsure.gif

ანდა რაიმე საერო ტიპის დღესასწაულს დღესასწაულობ ხოლმე?
ციტატა
დაბადების დღეს თუ მარხვაში მოუწია გადავიტან.

შენც სამარხვო სუფრით აღნიშნე... yes.gif
(რაც შენ თქვი, ეგ დაბადების დღის არ აღნიშვნის მიზეზი არ არის)

მაგალითად ბზობა ერთ-ერთი 12 დღესასწაულთაგანია, საზეიმო შინაარსის, მას დიდ მარხვაში დღესასწაულობენ. yes.gif
(შესაბამისი სუფრით)

თუმცა ასე სხვაგან წავალთ. პრინციპული კითხვა მდგომარეობს შემდეგში:

დღესასწაულობ თუ არა საერო დღესასწაულებს?


--------------------
My Favourites:

Dinamo Tbilisi & Real Madrid, as Football Clubs.
Georgia & Italy, as National Teams.
Katie Melua, as a Musician.
Stephen Hawking, as a Scientist.
'Contact' (1997), as a Film.
'Don Quixote', as a Novel.
Miguel de Cervantes, as a Writer.
Ayrton Senna, as F1 Racing Driver.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

41 გვერდი V « < 17 18 19 20 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 19th June 2025 - 05:42 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი