![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
ნაინა |
![]()
პოსტი
#461
|
![]() პროვინციელი ალქაჯი!!!!! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 15,155 რეგისტრ.: 11-May 07 მდებარ.: ,,მოუსავლეთი'' მიჩიგანის კოლმეურნეობა. წევრი № 1,886 ![]() |
ხალხო, ისეთი შთაბეჭდილება მრჩება აქ წაკითხული პოსტებიდან, რომ
მართლმადიდებლობა ნიშნავს თავზე ნაცრის წაყრას, დარდს, გლოვას, მუდამ სიკვდილზე ფიქრს და არანაირ სიხარულს. ცოტა გადამეტებული ხომ არაა? (მე ასეთი დასკვნა გამოვიტანე ყოველ შემთხვევაში.) არადა ვიცოდი, რომ ყოველი ახალი დღის გათენება უნდა გვიხაროდეს, უფალს მადლობას ვწირავდეთ ჩვენი სიცოცხლის კიდევ ერთი დღისთვის, ვხარობდეთ, ვლოცულობდეთ, ერთმანეთს ვეხმარებოდეთ, ასევე ვდარდოვდეთ როცა ეს საჭიროა და ასე შემდეგ. ნუთუ ყოველი საერო დღესასწაული, თუნდაც ახალი წელი, თუნდაც დაბადების დღე მხოლოდ და მხოლოდ სიკვდილზე ფიქრით უნდა იწყებოდეს და მთავრდებოდეს? ვიცი რომ ყოველი ახალი დღე კიდევ უფრო გვაახლოვებს სიკვდილთან, მაგრამ ამის გამო ძაძები ჩავიცვათ და თვალწინ მუდამ შავი კუბო გვედგეს და სიკვდილზე ვფიქრობდეთ, მე მგონი ეს გადამეტებულია. ზომიერება ყველაფერში საჭიროა მე მგონი, დარდშიც და სიხარულშიც. ესე იგი გამოდის რომ მოსიარულე მიცვალებულებად უნდა ვიქცეთ? ეეჰჰჰ, კარგით რა. ![]() -------------------- ________________________________________________
გიგრძვნიათ ოდესმე სუსხიან ზამთარში, მზისგან მოგზავნილი სხივების სინაზე? ხანდახან გულნატკენს ტირილი რომ გინდათ... და მაინც იცინით სუყველას ჯინაზე... ________________________________________________ |
guest |
![]()
პოსტი
#462
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 6,611 რეგისტრ.: 7-June 07 წევრი № 2,127 ![]() |
staywhite კაი ეხლა ტონს ძაბავ,საუბარი საუბრის ფარგლებს არ გავაცილოთ,შემომესმინოს,შემომ აკვდეს;შემომელახოს ![]() შენ ყველაფერს დაძაბვას ეძახი და რაც არ მოგწონს მაგით იფარგლები, რომ ტონზე და მართლა დაბრალებებზე გადადიხარ. მგონი არასოდეს გამომიყენებია მე შენტან ტონი, მაგრამ ეტყობა მასე ხარ განწყობილი და ეს ჩემი ბრალი ნამდვილად არ არის. კითხვაზე მაინც არ მიპასუხე: რომ უცებ შემთხვევით შემოგესმინოს... კაი, სხვანაირად როგორ ვთქვა არ ვიცი... უცებ რომ მოხდე იქ,სადაც უსმენენ რამმშტაინს, ემინემს, ბონი მ-ს თუ რა ვიცი , მაშინ ? პ.ს. შემომესმინოს და შემომელახოს შორის დიდი სხვაობაა და ამ უკანასკნელტან ცოტა დაფიქრებულად ![]() ციტატა ![]() ![]() ეტყობა თავიდანვე განწყობილი ხარ ისე, რომ ეგ იფიქრო, მე არ მითქვამს, რომ სენ აბრალებ, არამედ ზოგადად ... მაგრამ როგორც ჩანს ან ვერ ხვდები ან არ გინდა რომ მიხვდე და გამოიყენო ასე განავაროტკებული ციტატები. ციტატა კიდევ უმუშევრობა გვინდა ჩვენ? ![]() ![]() ![]() სანდომიან, სათნო, სიყვარულით ნათქვამ მითითებაზე არ მაქვს მე საუბარი, არამედ იმის ძახილი , რომ ისინი წარწყმდებიან , რადგანაც ასე აკეთებენ. ახლობელს კი ეტყვი , რომ ასე არ ვარგა, ცოტა მოზომე, მაგრამ სხვას უნდა ატაკო კაცმა თითი თვალში? მისი საქმის იცის ყველამ. მეც არ მომწონს ბევრი რამე, მაგრამ არ დავდივარ და არ ვმოძღვრავ ვიღაც უცნობებს, რომლებიც მასხრად აგდების მეტს რეაქციას არაფერს მაჩვენებენ ისედაც ცხადია. რაც არ მომწონს ჩემს შვილს ვაფრთხილებ და ვასწავლი. ჯოჯოხეთში წასვლას ჩვენ არ ვადგენთ და არავინ იცის ვინ სად წავა. ხომ გახსოვს, გაკვირვებული დარჩები ვისაც იხილავ სასუფეველშიო... პ.ს. მე ყოველ შემთხვევაში ჯერ ფრთები არ ამყვავებია და შეიძლება საუბარში მივიღო მონაწილეობა ? ![]() |
Темур |
![]()
პოსტი
#463
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 79 რეგისტრ.: 18-January 09 წევრი № 6,326 ![]() |
ბიჯოო, ბიჯოო ბიჯოოო.
ასეთი ხალხი თუ დააბიჯებდა საქართველოში რას ვიფიქრებდი?! ![]() |
ნაინა |
![]()
პოსტი
#464
|
![]() პროვინციელი ალქაჯი!!!!! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 15,155 რეგისტრ.: 11-May 07 მდებარ.: ,,მოუსავლეთი'' მიჩიგანის კოლმეურნეობა. წევრი № 1,886 ![]() |
daviti_23
ციტატა მერე მასეც არის ჩEმო კარგო,რა შუაშია ნაცარი,აბა პატერიკები რომ წაიკთხო სულ დაბრკოლდე შეიძლება,"ეკლესია არის ადგილი სადაც ხალხი დაღუპვას სინანულის საფუძველზე გაურბის"წმ; ეფრემ ასური. ეს კი ვიცი, რომ ადამიანს ეკლესია, სინანული და ცოდვების მონანიება სჭირდება, მაგრამ შენი პოსტების შემდეგ მრჩება აზრი, რომ არაფერი არ უნდა გვახარებდეს და მარტო სიკვდილზე ვფიქრობდეთ. ![]() -------------------- ________________________________________________
გიგრძვნიათ ოდესმე სუსხიან ზამთარში, მზისგან მოგზავნილი სხივების სინაზე? ხანდახან გულნატკენს ტირილი რომ გინდათ... და მაინც იცინით სუყველას ჯინაზე... ________________________________________________ |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#465
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
მესხეთი აოფებ... მხოლოდ თემის ირგვლივ და ისიც ზრდილობიანად!
გთხოვთ შევწყვიტოთ კალენდრის გარეთ კამათი, აქ სრულიად განსხავავებული აზროვნებაა, მსგავსი კამათებით არა მგონია დიდ მიღწევებს მივაღწიოთ, იმაზე როგორ უნდა იცხოვროს ქრისტიანმა და როგორ უნდა აღნიშნოს საერო და პირადი დღესასწაულები ამ თემაში: "ზნეობრივი ღვთისმეტყველება" http://church.ge/index.php?showtopic=2962&st=140 ხოლო აქ მხოლოდ "კალენდარული საკითხის" ირგვლივ: ციტატა ახალი წლის წინააღმდეგ არ არსებობს არანაირი არგუმენტი, არც კანონიკაში , არც თეოლოგიაში და არც ისტორიაში. ამაზე ბევრი ვწერეთ, თუ გაქვს რაიმე კონტარგუმენტი დაწერე, თორემ ახლა მორალის შესახებ სხვა თემაში ხომ? აი ორი პოსტის შესახებ და აქედან ამოვიდეთ: ციტატა ქრისტიანულ სამყაროში ახალი წელი ქრისტეს შობას უკავშირდება, რადგან მხსნელი დაბადებიტ დაიწყო ახალი ერა, ახალი საუკუნე, იხსნილება და იდღესასწაულება ყოველივე დასაწყისი, გამრავლება, ხვავი და ბარაქა.... სისულელეა თქო გიწერ კაცო ეგ აზრი და რატომ ვერ იგებ არაა მასე, არც არასოდეს ყოფილა, მხოლოდ ბოლო 3 საუკუნეა და ისიც შენ რომ არ გიყვარს იმ კათოლიკურმა დასავლეთმა შემოიღო ეგ შენი 14 იანვარი ( მაშინ 1 იანვარი იყო ) და შეეშვი ამ მართლა უაზრობების გამეორებას, ყოველგვარი არგუმენტაციის გარეშე, გადაავლე თვალი ჩემს პოსტს, სადაც 1/14 იანვარის ისტორია წერია და მიხვდები, რომ არ ყოფილა შობა ათვლის წერტილი, არამედ აღდგომა, ხარება, ასევე გაზაფხულის დაწყება, ან ინდიქტიონის ათვლა, მეტიც შობა ადრე საერთოდ 19 იანვარს ( 6 იანვარს ძვ. სტ) ნათლისღებასთან ერთად აღინიშნებოდა, და საერთოდ არ არსებობდა ცალკე, ასე რომ თავისთავად სულაც არ უკავშირდებოდა რაიმე "ახალ წელს", ეს მოხდა სულ ბოლო დროს XVII ს.ში... გთხოვ ნუ იმეორებ ამას, შენ შეგიძლია ახალ წელს შეხვდე 29 თებერვალსაც ( ასე 4 წელი დავისვენებთ ), ოღონდ ქრისტეს შობასთან დაკავშირებას შეეშვი, სიცრუეა და იმიტომ! მრავალ შობას დაესწარით! კაიროსი! პ.ს. სანამ შეკამათებას დააპირებდე მანამ კარგად წაიკითხე ეს პოსტი: http://church.ge/index.php?s=&showtopic=34...ndpost&p=445466 და მერე არგუმენტები დაძებნე, ან შეეშვი ამ ცრუჰოლინიუიარის თეოლოგიას აი ეს წაიკითხე: http://church.ge/index.php?s=&showtopic=34...ndpost&p=445574 და ეს http://church.ge/index.php?s=&showtopic=34...ndpost&p=445205 ესეც: http://church.ge/index.php?s=&showtopic=34...ndpost&p=445299 ესენი ეხება ამ თემას და ამათ ირგვლივ -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#466
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
პ.ს.
დავით 23 2 დღეში შემოგვიერთდება და გვიპასუხებს, მანამ თუკი ვიკამათებთ , მხოლოდ თემის ირგვლივ, მადლობა! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#467
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
daviti_23
ციტატა მდაა;ოლიმპიადა და ქრისტესთვის თავდადება სიცოცხლის გაწირვა შეადარა ერტმანეთს,მიბიძგებ და მაბრკოლებ ძმაო ეკლესიაზე,გეხვეწები ნუ წერთ ამნაირ რაღაცეებს,თამაშობები რომლებიც აკრძალულია ეკლესიისგან შეადარე სარწმუნოების დაცვას სიცოცხლის ფასად.აბა შენ კიდე სხვაგან ეძებ სარკაზმის მაგალითებს..... მე არ გაბრკოლებ. თუკი ეკლესია იკონომიის წესით ნებას რთავს ქრისტიანს, ჩაიდინოს ერთ-ერთი უმძიმესი დანაშაული - კაცის კვლა და იგი მას ამას "სასახელო საქმედ" უთვლის, საიმისოდ, რომ ერი გადარჩეს ამხელა რა ცოდვაა სპორტი, რომ ერის ღირსების დასაცავად (ოლიმპიადა თამაში და გართობა მაყურებლისთვისაა, თორემ მონაწილისთვის პატარა გამოუცხადებელი ომია ერის ღირსებისთვის) მისი უწმიდესობის მიერ სპორტსმენების დალოცვა მას ცოდვად ჩავუთვალოთ? მეორეც, დავიღალე ამდენჯერ გამეორებით, მაგრამ ნახეთ რა იმ საეკლესიო კანონების განმარტებები, რას კრძალავს იგი და კრძალავს თუ არა სპორტს. თქვენი აზრით, წმ. გიორგი არ გადიოდა საბრძოლო წვრთნებს? თუ როგორ იყო ასეთი ძლევამოსილი მხედართმთავარი? თუ წმ. კეთილმსახური დავით აღმაშენებელი არ წვრთნიდა პირადად ჯარს? სპორტი აბა რაა სხვა? არ მესმის.... -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
მხევალი ნინო |
![]()
პოსტი
#468
|
![]() ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 ![]() |
Темур
ციტატა ასეთი ხალხი თუ დააბიჯებდა საქართველოში რას ვიფიქრებდი?! როგორი?? -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
Lashab |
![]()
პოსტი
#469
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 561 რეგისტრ.: 24-December 08 წევრი № 6,157 ![]() |
daviti_23 მე არ გაბრკოლებ. თუკი ეკლესია იკონომიის წესით ნებას რთავს ქრისტიანს, ჩაიდინოს ერთ-ერთი უმძიმესი დანაშაული - კაცის კვლა და იგი მას ამას "სასახელო საქმედ" უთვლის, საიმისოდ, რომ ერი გადარჩეს ამხელა რა ცოდვაა სპორტი, რომ ერის ღირსების დასაცავად (ოლიმპიადა თამაში და გართობა მაყურებლისთვისაა, თორემ მონაწილისთვის პატარა გამოუცხადებელი ომია ერის ღირსებისთვის) მისი უწმიდესობის მიერ სპორტსმენების დალოცვა მას ცოდვად ჩავუთვალოთ? მეორეც, დავიღალე ამდენჯერ გამეორებით, მაგრამ ნახეთ რა იმ საეკლესიო კანონების განმარტებები, რას კრძალავს იგი და კრძალავს თუ არა სპორტს. თქვენი აზრით, წმ. გიორგი არ გადიოდა საბრძოლო წვრთნებს? თუ როგორ იყო ასეთი ძლევამოსილი მხედართმთავარი? თუ წმ. კეთილმსახური დავით აღმაშენებელი არ წვრთნიდა პირადად ჯარს? სპორტი აბა რაა სხვა? არ მესმის.... კანონისტო, ადრე მახსოვს გეწერა ბასილი დიდზე და მის დამოკიდებულებაზე სამხედროებთან... იმედია არ მიწყენ თუ ჩავერევი... ბასილი დიდი სამხედრო პირებს 3 წლით უზიარებლობას განუწესებდა, მართალია არ ეუბნებოდა ნუღარ იქნებით სამხედროებიო, მაგრამ 3 წლით უაზიარებლობა მგონი არაა პატარა სასჯელი... პირდაპირ შემიძლია ვთქვა რომ მეომრობა მართლმადიდებლურად არის ძAლიან რთული და საპასუხიმსგებლო და მხოლოდ თავდაცვითი ომია გამართლებული... ხოლო ოლიპიადა არის სულ სხვა... თუმცა 5. ხოლო ვინც ომობს, ვერ გახდება გვირგვინის ღირსი, თუკი არასჯულიერად ომობს. (2 ტიმოთე 2:5) თარგმანი არის ცოტათი არასწორი და სწორედ არის მითითება თამაშებზე: დავყვეთ თარგმანებს: 1. 2 Timothy 2:5 (New International Version) 5Similarly, if anyone competes as an athlete, he does not receive the victor's crown unless he competes according to the rules. 2. 2 Timothy 2:5 (New American Standard Bible) 5Also if anyone competes as an athlete, he does not win the prize unless he competes according to the rules. 3. 2 Timothy 2:5 (New World Translation of the Holy Scriptures) 5. Moreover, if anyone contends even in the games, he is not crowned unless he has contended according to the rules. ანუ ეს თარგმანები სიტყვა-სიტყვით გადმოცემს აზრს... თორემ ქართულში უბრალოდ "ომობს" წერია... ეს კი ბერძნული სიტყვა რომელიც არის გამოყენებული: "athleo" [ath-leh'-o] - რომელიც ომს არ ნიშნავს, არამედ შეჯიბრებებს...(თუნდაც ოლიმპიადის პონტში) ასე რომ მე აკრძალვას ვერ ვხედავ ოლიმპიურ თამაშებზე და საერთოდ შეჯიბრებეზე პავლე მოციქულის მიერ!!! თუმცა ამბობს რომ სამართლიანად უნდა მოხდეს პრიზის მოგებაო ![]() ![]() -------------------- "ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)
"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8) |
მხევალი ნინო |
![]()
პოსტი
#470
|
![]() ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 ![]() |
Lashab
ციტატა ასე რომ მე აკრძალვას ვერ ვხედავ ოლიმპიურ თამაშებზე და საერთოდ შეჯიბრებეზე პავლე მოციქულის მიერ!!! თუმცა ამბობს რომ სამართლიანად უნდა მოხდეს პრიზის მოგებაო ნუ, ქართულში (ალბათ ტანამედროვეში) ომი წერია, ადრე ეგებ სხვა რამ ეწერა, ან იქნებ, ომი საბრძოლო შEჯიბრებებს ნიშნავდა,. ინგლისურის გარდა,მ სხვა ენებზე როორ წერია და როგორ განიმარტება ეგ სიტყვები? -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#471
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
მოდერს ვთხოვ ოდესმე თუკი გვეშველება და აპოლოგეტიკის ქვეგანყოფილება გაიხსნება იქ გადაიტანოს ეს ბოლო სამი პოსტი "წმ. წერილის საკამათო ადგილების შესახებ" თემასთან ერთად ...
ხალხო, ამ თემას ქვია "კალენდარული საკითხი" წინ შენიშვნა მივეცი, ზნეობრივი საკითხები შესაბამის თემაში არჩიეთთქო, და ახლა თქვენ "ათლეტიზმისა" და "ომის" შესახებ საუბრობთ? ახლა მოკლედ მაინც ვუპასუხებ და მერე იქ გავაგრძელოთ... ლაშაბ, მოკლედ რა, სად ნახულობ ამდენ საკამათოს ![]() ![]() ![]() და შენს ბოლო დასკვნასაც, ციტატა ასე რომ მე აკრძალვას ვერ ვხედავ ოლიმპიურ თამაშებზე და საერთოდ შეჯიბრებეზე პავლე მოციქულის მიერ!!! თუმცა ამბობს რომ სამართლიანად უნდა მოხდეს პრიზის მოგებაო" ვეთანხმები, როგორც შენ უნდა დამეთანხმო , რომ მე.-4 მუხლში სწორედ რომ მეომარი მოყავს მაგალითად და მერე ათლეტი ![]() ისე კი დავაზუსტოთ, ნამდვილად პავლე მოციქული იყენებს ორ შედარებას "მეომრისა" მუხლი 4 და ათლეტისა მუხლი 5, ორივე კარგი მაგალითისთვისაა მოყვანილი ტიმოთესათვის. ვნახოთ ძველი ქართული შესანიშნავი თარგმანი, რომელსაც შინაარსი ამოაქვს არაჩვეულებრივად დაუკვირდით რომ ერთიდაგივე "მოღუაწებას" იყენებს წმ. გიორგი მთაწმიდელი ამ სამ მუხლში? არადა ბერძნულში სხვადასხვა ზმნებია, ქართულმა "მოღუაწებამ" ჩაიტია საკუთარ თავში ყველა შინაარსი და ასე ითარგმნა მეომრისა და ათლეტის მაგალითიც. "3. შენ უკუე ჭირი დაითმინე, ვითარცა კეთილმან მოღუაწემან ქრისტე იესუჲსმან. 4. არავინ მოღუაწე შეეყოფვის სოფლისა საქმეთა, რაჲთა ერისთავსა მას სათნო-ეყოს. 5. და უკუეთუ ვინმე იღუწიდესცა, არა გჳრგჳნოსან იქმნების, არა თუ შჯულიერად იღუაწოს. " რა სიტყვას იყენებს პავლე ტიმოთეს მიმართ ვინ ხარო? "მოღვაწე" , როგორაა ბერძნულში? στρατιώτης: ; a camperout, that is, a (common) warrior (literally or figuratively): - soldier. ე.ი. პირდაპირი ან გადატანითი მნიშვნელობითო "ჯარისკაცი" , ახლა რადგანაც ვიცით, რომ ტიმოთე სტრატიოტისი პირდაპირი მნიშვნელობით ნამდვილად არ ყოფილა, მაშინ გასაგებია, რომ აქ უწერს გადატანითი მნიშვნელობით "მეომრობაზე" ანუ იგივე რაც შესანიშნავად თარგმნა მთაწმიდელმა "მოღუაწობაზე". ასევეა ნათარგმნი იგივე იტალიურად: " come un buon soldato di Cristo Gesù." , "როგორც კარგი მეომარი იესო ქრისტესი" და ახლა გასაგებია, რომელ "მეომრობაზეა" საუბარი შემდეგ მუხლში კი ზოგადად წერია στρατευόμενος , სადაც მაგალითად ნამდვილი მეომარია მოყვანილი ( აქაც რადგან ზოგადაა, შეიძლება პირდაპირაც გავიგოთ და ასევე გადატანითი მნიშვნელობით); რომ მეომარმა, როცა ომობს, ყოველგვარი სხვაყველაფერი უნდა დაივიწყოს და ომზე იფიქროს ასევეა იტალიურშიც ( ინგლისურშიც, და სხვა ევროპულ ენებში) Nessuno però, quando presta servizio militare, s'intralcia nelle faccende della vita comune, se vuol piacere a colui che l'ha arruolato. To satisfy the one who recruited him, a soldier does not become entangled in the business affairs of life. და რუსულიც იყოს ბარემ Никакой воин не связывает себя делами житейскими, чтобы угодить военачальнику. გასაგებია ხომ? ![]() და შემდეგ უკვე სხვა კარგი მაგალითი მოყავს, ახლა მოვარჯიშესი, ათლეტის, და ამ ზუსტად ზმნას იყენებს ἀθλῇ რაც მოდის From ἄθλος athlos (a contest in the public lists); to contend in the competitive games: - strive. ასევეა იტალიურშიც, ანუ თუ მეომარზე შედარებისას ის თქვა, რომ ომზე უნდა იფიქროს და სხვა არაფერზეო, ათლეტზე იმას ამბობს, რომ სამართლიანადაც უნდა იყოს ეს გამარჯვებაო: Anche nelle gare atletiche, non riceve la corona se non chi ha lottato secondo le regole. ასევეა ინგლისურშიც 5 And if also a man strive for masteries, yet he is not crowned unless he strive lawfully 5Если же кто и подвизается, не увенчивается, если незаконно будет подвизаться. ანუ კიდევ ერთი კარგი მაგალითი, როგორც მეომარმა გულდადებით უნდა იომოს, ასევე ათლეტმაც, თან აქ გამარჯვების გვირგვინის სამართლიან მიღებაზეა საუბარი, როგორც ლაშამაც დაწერა... ასე რომ ლაშაბ, მეხუთე მუხლში სწორი ხარ ათლეტზეა საუბარი და კარგად ახასიათებს მას პავლე, ნამდვილი სპორტული დახასიათებით ![]() ![]() იხარე; კაიროსი! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
zaza89 |
![]()
პოსტი
#472
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1 რეგისტრ.: 26-January 09 წევრი № 6,391 ![]() |
თქვენი აზრით, წმ. გიორგი არ გადიოდა საბრძოლო წვრთნებს? თუ როგორ იყო ასეთი ძლევამოსილი მხედართმთავარი?
თუ წმ. კეთილმსახური დავით აღმაშენებელი არ წვრთნიდა პირადად ჯარს? სპორტი აბა რაა სხვა? არ მესმის.... როგორ შეიძლება წმ გიორგის დ დავით აღმაშენებელი შეადარო უწოდო სპორცმენები აღმაშენებელი ღვთის სიტყვის დასაცავად და სამშობლოს დასაცავად წრვთნიდა ჯარს და არა ოლიმპიური გასართობი და დიდების მოყვარე ამპარტავნულ ტამაშებისთვის |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#473
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
მხოლოდ საკითხის ირგვლივ!
აოფებთ ახლა.. -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
mRvdeli giorgi sxilaZe |
![]()
პოსტი
#474
|
![]() Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 24 რეგისტრ.: 24-January 09 წევრი № 6,373 ![]() |
კათოლიკურ კალენდარზე
ადამიანური საზომის გარდა არსებობს ანგელოზური საზომი, რომელსაც ,,აპოკალიფსში“ ,,ლერწამი ოქროისაი“ ეწოდება (,,გამოცხადება იოანესი“: 21, 15). აქედან გამომდინარე, ბუნებაში ზედმიწევნით სწორი (აბსოლუტურად ზუსტი) კალენდარი ვერ იარსებებდა და არც არსებობს. მაგრამ ე. წ. იულიუსის კალენდარი, რასაც სამოციქულო მართლმადიდებლობა მიჰყვება, მსოფლიოს პირველმა წმინდა საეკლესიო კრებამ აკურთხა და მსოფლიოს ყველაზე დიდ მეცნიერთა (ასტრონომთა და სხვ.) აზრითაც, სწორედ ისაა არსებულ კალენდრულ წყობებს (სისტემებს) შორის შედარებით ნაკლებად ცდომილი. ჩვენი აზრით, ყველაზე უფრო დიდი მტკიცებითი საბუთი (არგუმენტი) და პასუხი ამ საკითხზე არის შემდეგი: თავად მაცხოვარი როცა დედამიწაზე მობრძანდა, იმ დროს, ბუნებრივია, კალენდარული ცდომილებიდან გამომდინარე, ძველებრაული კალენდრისთვისაც ,,დაგროვილი“ იქნებოდა გარკვეული დრო, რაც მისთვისაც უნდა მიემატებინათ (ან უნდა მოეკლოთ). მაგრამ ქრისტე პასექის დღეს უკვე არსებული კალენდრის მიხედვით აღნიშნავდა. ხოლო კალენდრის რეფორმის მომხრეთა აზრით, მაშინ, ვის, თუ არა მას, უნდა შეეცვალა (შეესწორებინა) არსებული კალენდარი და პასექი ისე უნდა ედღესასწაულა (რაც უფალს არ გაუკეთებია). 1583წ. დიდი კრების განჩინება პასქალიის* დამრღვევთა დაùახალი კალენდრის მიმდევართა განკვეთის შესახებ რამდენადაც, ისევ ძველი რომის ეკლესია, თითქოსდა, უხარისო საკუთარ ასტრონომთა დიდებისმოყვარეობა, წინდაუხედავად შეცვალა რა მშვენიერი დადგენილებანი წმინდა აღდგომაზე, რომელიც მთელი ქვეყნის ქრისტეანების მიერ განსაზღვრებისამებრ აღესრულებოდა და იდღესასწაულებოდა _ ამის გამო ხდება ცდუნებათა მიზეზი, რამეთუ დღესასწაულობის პრაქტიკასთან დაკავშირებული კითხვით ჩვენი საწყავის წინაშე წარდგნენ სომეხი კაცები, რადგან მათაც კი აიძულებენ სიახლეთა მიღებას. ამისათვის, ჩვენ უნდა გვეთქვა, თუ რა არის ამაზე დადგენილი წმინდა მამაების მიერ. ჩვენი თანახმიერება, იმსჯელა რა ალექსანდრიის უნეტარეს პატრიარქთან, იერუსალიმის უნეტარეს პატრიარქთან და სინოდის სხვა წევრებთან ერთად სულიწმინდის მოხმობით, განსაზღვრავს და განმარტავს ამის თაობაზე წმ. მამათა გადაწყვეტილებას: ვინც არ მისდევს ეკლესიის წეს-ჩვეულებებსა და იმას, რაც მსოფლიოს შვიდმა წმინდა კრებამ გვიბრძანა წმინდა აღდგომასა და თუენზე** და კეთილად განაგო, მივყვებოდეთ მას, _ არამედ სურს, მისდიოს გრიგორიანულ*** პასქალიასა და თუენს, რითაც უღმერთო ასტრონომებითურთ ეწინააღმდეგება წმ. კრებათა განჩინებებს და სურს, შეცვალოს და დაასუსტოს ისინი, _ შეჩვენებულ იყოს (ანათემა) და ქრისტეს ეკლესიიდან და მორწმუნეთა კრებულიდან _ განკვეთილ! თქვენ კი, მართლმადიდებელო და კეთილმორწმუნე ქრისტეანენო, გეპყრათ ის, რაც გისწავლიათ, რაშიც იშვენით და აღიზარდენით და როცა გარდუვალობა მოგიხმობთ, საკუთარი სისხლიც კი დათხიეთ, რათა შეინარჩუნოთ მამათამიერი რწმენა და აღმსარებლობა! იფხიზლებდით და შემოიზღუდენით მათგან, რათა უფალი ჩვენი იესუ ქრისტე შეგეწიოთ და ჩვენი სისავსის ლოცვები იყავნ თქვენ ყოველთა თანა, ჭეშმარიტად (ამინ)! კონსტანტინოპოლის პატრიარქი იერემია II ალექსანდრიის პატრიარქი სილიბისტრო იერუსალიმის პატრიარქი სოფრონი და 1583წ. 20 ნოემბრის კრების სხვა მღვდელმთავრები ______________________ *პასქალია _ აღდგომისა და მის გარშემო მოძრავ დღესასწაულთა კალენდარული მონაცემების ცხრილი; **თუენი (თვენი) _ საეკლესიო კალენდრით განლაგებულ დღესასწაულთა და წმინდანთა განსადიდებელი (ჰიმნოგრაფიული) ლოცვების კრებული, რომელიც თვეების მიხედვითაა გაწყობილი (იწყება სექტემბრის თვიდან და მთავრდება აგვისტოს თვით); ***გრიგორიანული _ ასე ეწოდება ,,შესწორებულ“ კალენდარს, რომლის შემოტანაც 1583წ. კათოლიკობაში უკავშირდება რომის პაპ გრიგოლ XIII-ის სახელს _ მთარგმნელის (მღვდ. გ. სხილაძე) შენიშვნები. მღვდელი გიორგი სხილაძე, ლევილი -------------------- მღვდელი გიორგი სხილაძე
|
KAIROS |
![]()
პოსტი
#475
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა ე. წ. იულიუსის კალენდარი, რასაც სამოციქულო მართლმადიდებლობა მიჰყვება, მსოფლიოს პირველმა წმინდა საეკლესიო კრებამ აკურთხა და მსოფლიოს ყველაზე დიდ მეცნიერთა (ასტრონომთა და სხვ.) აზრითაც, სწორედ ისაა არსებულ კალენდრულ წყობებს (სისტემებს) შორის შედარებით ნაკლებად ცდომილი მეცნიერთა აზრზე რა მოგახსენოთ, უკეთესად მაგაზე კანუდოსელი დაგიწერთ ![]() მაგრამ რაც შეეხება კალენდარს, ისე "შერეულ" სტილს როგორ უყურებთ? ვგულისხმობ იმ სტილს რომელზეც მსოფლიო მართლმადიდებელი ეკლესიების დიდი უმრავლესობაა?მათ შორის თქვენი დამოწმებული კონსტანტინეპოლის მსოფლიო საპატრიარქოც და ალექსანდრიისაც? ![]() ციტატა ამ ქრისტე პასექის დღეს უკვე არსებული კალენდრის მიხედვით აღნიშნავდა. ხოლო კალენდრის რეფორმის მომხრეთა აზრით, მაშინ, ვის, თუ არა მას, უნდა შეეცვალა (შეესწორებინა) არსებული კალენდარი და პასექი ისე უნდა ედღესასწაულა (რაც უფალს არ გაუკეთებია). ამაზე კომენტარი რამოდენმე კითხვის შემდეგ: როგორი კალენდრით იდღესასწაულა უფალმა პასექი? იულიანურით? ![]() -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#476
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
ამხანაგო გიორგი თქვენს პოსტებში უამრავი ლაპსუსია და ძალიან მახარებს რომ ერთი გაუნათლებელი მღვდელით ნაკლებია საქართველოს ეკლესიაში
![]() ჯერ ერთი ილია II-ს მწვალებლად გამოცხადება, რითაც თქვენი ადრინდელი პოსტებია სავსე უკვე დაუმორჩილებლად გაცხადებთ და ურჩობის მამა ეშმაკია, ამიტომ თუ თქვენთვის რიტუალი მხოლოდ რიტუალია, მაშინ თქვენ კიდევ მღვდელი ხართ, ხოლო თუ საიდუმლო - მაქსიმუმ მრევლი, ისიც ურჩი ![]() ახლა საქმე: მაგრამ ე. წ. იულიუსის კალენდარი, რასაც სამოციქულო მართლმადიდებლობა მიჰყვება, მსოფლიოს პირველმა წმინდა საეკლესიო კრებამ აკურთხა აბა სად აკურთხა კრებამ კალენდარი? გთხოვთ დადოთ კონკრეტული ციტატა და შემოგვთავაზოთ კონკრეტული გარჩევა საკითხისა, ოღონდ არ დაიწყოთ: ის ფაქტიურად კურთხევას ნიშნავსო... და მსგავსები ![]() მსოფლიოს ყველაზე დიდ მეცნიერთა (ასტრონომთა და სხვ.) აზრითაც, სწორედ ისაა არსებულ კალენდრულ წყობებს (სისტემებს) შორის შედარებით ნაკლებად ცდომილი. ახლა გადავიდეთ არიტმეტიკის სწავლებაზე ![]() რას ეწოდება სიზუსტე? მით ზუსტია გამოთვლა ამა თუ იმ მოვლენისა, თუ გამოთვლილი შედეგი ახლოსაა რეალურ მოვლენასთან - ამას ეთანხმებით? (აღმოჩენას თუ არ გააკეთებთ არითმეტიკაში, ალბათ ეთანხმებით) მაშინ განვაგრძობ: სიტუაცია ისეთია, რომ თუ მოვლენა რომელიც უნდა მოხდეს t დროს და გაქვს ორი კალენდარი, რომელთაგან ერთის გამოთვლა გაძლევს t_1-ს ხოლო მეორეთი t_2-ს, მაშინ უფრო ზუსტი იქნება ის კალენდარი რომლისთვისაც მის მიერ გამოთვლილი დრო იქნება ყველაზე ახლოს რეალურ მომენტთან t-თან. რა მომენტზეა საუბარი? აქ მოვიხმობ პასქალიის კანონიდან მთავარ მომენტს: რომ პასექს ვზეიმობთ სავსე მთვარის მოვლენასთან მიმართებაში, რომ როდესაც გვაქვს გაზაფხულის დღეღამტოლობა, უნდა ვიზეიმოთ კვირა დღეს ე.ი. კალენდართა შორის უფრო ზუსტი ისაა, რომელიც ყველაზე ახლოს იქნება რეალურ თვალით დანახულ მოვლენასთან, რომელიც დავუშვათ მოხდა t-დროით მომენტში. ანუ მათემატიკურად საკითხი ასე დგას: ჯერ დავთვალოთ აბსოლუტური ცდომილებების მოდული D_1 = |t -t_1|, D_2 = |t -t_2| აქედან ცხადია, რომ რომლისთვისაც D იქნება მინიმალური, ის კალენდარი არის უფრო ზუსტი. ერთი წლის განმავლობაში თითოეული ცდომილება D_1 და D_2 არის საკმაოდ პატარა, მაგრამ როდესაც კალენდრით ხელმძღვანელობ მრავალი საუკუნის განმავლობაში, ეს მცირე დროები იჯამება და გაძლევს უკვე შესამჩნევ ცდომილებას, კერძოდ იულიანური კალენდრით 128 წლის განმავლობაში გამოყენების შემთხვევაში მიიღებ 1 დღიან ცდომილებას: 128*D_1 = 1დღე გრიგორიანულის გამოყენებისას იგივე დროის შემდეგ მიიღებ: 128*D_2 = D_2/D_1 = 1/20 დღე ანუ: მაშინ როცა იულიანური იძლევა 1 დღიან დაგვიანებას, გრიგორის - მხოლოდ [1 საათი და 12 წუთი]-ან დაგვიანებას. ანუ, თუ გამოთვლი იულიანური კალენდრით პასექის დროს, რომელიც ემყარება პასქალიის კანონს, და სადაც წერია, რომ ათვლა წარმოებს სავსე მთვარესთან მიმართებაში - საკმარისია აიხედო ცაში, რომ ნახავ, რომ მთვარე სავსე არაა. და თქვენ მაინც თვლით, რომ სავსეა? გთხოვთ მიპასუხეთ ამაზეც ე.ი. ჩვენ ფაქტიურად არ ვასრულებთ ნიკეის კრების დადგენილებას, რომ ვიზეიმოთ იმ კონკრეტულ ფაქტთან მიმართებაში. თუმცა აქაც ცალსახა არაა საკითხი და ახლა არ მინდა ამაზე, ჯერ იმ კითხვებზე მიპასუხეთ და მერე ამაზეც ვიტყვი... და რაც ყველაზე მთავარია, გრიგორის კალენდარი აღმოჩნდა 20-ჯერ უფრო ზუსტი. ეთანხმებით? თუ არა, მაშინ გთხოვთ ანალოგიური არითმეტიკა დამიდოთ, თუ ვერ დამიდებთ, მაშინ გვაცალეთ მწვალებლებს აზროვნება, თქვენთვის ეს როგორც ჩანს უცხო ხილია ![]() ვაგრძელებ ლაფსუსებს: ჩვენი აზრით, ყველაზე უფრო დიდი მტკიცებითი საბუთი (არგუმენტი) და პასუხი ამ საკითხზე არის შემდეგი: თავად მაცხოვარი როცა დედამიწაზე მობრძანდა, იმ დროს, ბუნებრივია, კალენდარული ცდომილებიდან გამომდინარე, ძველებრაული კალენდრისთვისაც ,,დაგროვილი“ იქნებოდა გარკვეული დრო, რაც მისთვისაც უნდა მიემატებინათ (ან უნდა მოეკლოთ). მაგრამ ქრისტე პასექის დღეს უკვე არსებული კალენდრის მიხედვით აღნიშნავდა. ხოლო კალენდრის რეფორმის მომხრეთა აზრით, მაშინ, ვის, თუ არა მას, უნდა შეეცვალა (შეესწორებინა) არსებული კალენდარი ქრისტეს მისიის შესახებ თუ გსმენიათ რამე? ვატყობ არცთუ ბევრი რამ...ე.ი. ქრისტე მოვიდა კალენდრების შესაცვლელადაც, მაგრამ რადგან ვერ იპოვა ცდომილება, აღარ შეცვალა ![]() კითხვა თქვენთან: გავაგრძელებ თქვენსავე ლოგიკას, რადგან ქრისტე მაგალითია, მაშინ ის აღნიშნავდა დღესასწაულებს არა იმ დროს რომის პროვინციებში უკვე არსებული იულიუსის არამეტ ებრაული კალენდრით და რატომ ქრისტეს არჩევანს არ მისდევთ და არ იყენებთ ძველებრაულ კალენდარს? მიპასუხეთ თუ შეიძლება? ჯერ ეს იყოს... პ.ს. თუ ჩემი უკმეხი ტონი გეწყინათ, გამიგია ლევილში კარგი ცივი წყალი მოდისო, ხოდა დალიეთ ![]() -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#477
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
ამხანაგო გიორგი (სხილაძე) უპასუხეთ თუ შეიძლება ამ პოსტინგს...
იმედია წერა-კითხვა იცით -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
afxazi |
![]()
პოსტი
#478
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
კანუდოსელი
აღარ არის საჭირო გაღიზიანება კანუდოს. ჩვენ ყველანი ვხედავთ როგორი ბოღმით სავსენი არიან ეს ადამიანები. მათ პასუხი არ აქვთ, მათ მხოლოდ გალანძღვა შეუძლიათ. ეს კი სიმხდალის ნიშანია. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
guest |
![]()
პოსტი
#479
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 6,611 რეგისტრ.: 7-June 07 წევრი № 2,127 ![]() |
afxazi
100%, მაგრამ ერთი პოსტი მასეთი ექსტრემ სალანძღავი დაგეტოვებინა კაი იყო, მერე აქეთ შემოგვედავებიან და მაგალითად ყოფილიყო რა ვიცი ![]() პ.ს. ბოდიშით ოFF |
kap |
![]()
პოსტი
#480
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 9 რეგისტრ.: 30-January 09 წევრი № 6,421 ![]() |
ამხანაგო გიორგი თქვენს პოსტებში უამრავი ლაპსუსია და ძალიან მახარებს რომ ერთი გაუნათლებელი მღვდელით ნაკლებია საქართველოს ეკლესიაში ![]() ჯერ ერთი ილია II-ს მწვალებლად გამოცხადება, რითაც თქვენი ადრინდელი პოსტებია სავსე უკვე დაუმორჩილებლად გაცხადებთ და ურჩობის მამა ეშმაკია, ამიტომ თუ თქვენთვის რიტუალი მხოლოდ რიტუალია, მაშინ თქვენ კიდევ მღვდელი ხართ, ხოლო თუ საიდუმლო - მაქსიმუმ მრევლი, ისიც ურჩი ![]() ახლა საქმე: აბა სად აკურთხა კრებამ კალენდარი? გთხოვთ დადოთ კონკრეტული ციტატა და შემოგვთავაზოთ კონკრეტული გარჩევა საკითხისა, ოღონდ არ დაიწყოთ: ის ფაქტიურად კურთხევას ნიშნავსო... და მსგავსები ![]() ახლა გადავიდეთ არიტმეტიკის სწავლებაზე ![]() რას ეწოდება სიზუსტე? მით ზუსტია გამოთვლა ამა თუ იმ მოვლენისა, თუ გამოთვლილი შედეგი ახლოსაა რეალურ მოვლენასთან - ამას ეთანხმებით? (აღმოჩენას თუ არ გააკეთებთ არითმეტიკაში, ალბათ ეთანხმებით) მაშინ განვაგრძობ: სიტუაცია ისეთია, რომ თუ მოვლენა რომელიც უნდა მოხდეს t დროს და გაქვს ორი კალენდარი, რომელთაგან ერთის გამოთვლა გაძლევს t_1-ს ხოლო მეორეთი t_2-ს, მაშინ უფრო ზუსტი იქნება ის კალენდარი რომლისთვისაც მის მიერ გამოთვლილი დრო იქნება ყველაზე ახლოს რეალურ მომენტთან t-თან. რა მომენტზეა საუბარი? აქ მოვიხმობ პასქალიის კანონიდან მთავარ მომენტს: რომ პასექს ვზეიმობთ სავსე მთვარის მოვლენასთან მიმართებაში, რომ როდესაც გვაქვს გაზაფხულის დღეღამტოლობა, უნდა ვიზეიმოთ კვირა დღეს ე.ი. კალენდართა შორის უფრო ზუსტი ისაა, რომელიც ყველაზე ახლოს იქნება რეალურ თვალით დანახულ მოვლენასთან, რომელიც დავუშვათ მოხდა t-დროით მომენტში. ანუ მათემატიკურად საკითხი ასე დგას: ჯერ დავთვალოთ აბსოლუტური ცდომილებების მოდული D_1 = |t -t_1|, D_2 = |t -t_2| აქედან ცხადია, რომ რომლისთვისაც D იქნება მინიმალური, ის კალენდარი არის უფრო ზუსტი. ერთი წლის განმავლობაში თითოეული ცდომილება D_1 და D_2 არის საკმაოდ პატარა, მაგრამ როდესაც კალენდრით ხელმძღვანელობ მრავალი საუკუნის განმავლობაში, ეს მცირე დროები იჯამება და გაძლევს უკვე შესამჩნევ ცდომილებას, კერძოდ იულიანური კალენდრით 128 წლის განმავლობაში გამოყენების შემთხვევაში მიიღებ 1 დღიან ცდომილებას: 128*D_1 = 1დღე გრიგორიანულის გამოყენებისას იგივე დროის შემდეგ მიიღებ: 128*D_2 = D_2/D_1 = 1/20 დღე ანუ: მაშინ როცა იულიანური იძლევა 1 დღიან დაგვიანებას, გრიგორის - მხოლოდ [1 საათი და 12 წუთი]-ან დაგვიანებას. ანუ, თუ გამოთვლი იულიანური კალენდრით პასექის დროს, რომელიც ემყარება პასქალიის კანონს, და სადაც წერია, რომ ათვლა წარმოებს სავსე მთვარესთან მიმართებაში - საკმარისია აიხედო ცაში, რომ ნახავ, რომ მთვარე სავსე არაა. და თქვენ მაინც თვლით, რომ სავსეა? გთხოვთ მიპასუხეთ ამაზეც ე.ი. ჩვენ ფაქტიურად არ ვასრულებთ ნიკეის კრების დადგენილებას, რომ ვიზეიმოთ იმ კონკრეტულ ფაქტთან მიმართებაში. თუმცა აქაც ცალსახა არაა საკითხი და ახლა არ მინდა ამაზე, ჯერ იმ კითხვებზე მიპასუხეთ და მერე ამაზეც ვიტყვი... და რაც ყველაზე მთავარია, გრიგორის კალენდარი აღმოჩნდა 20-ჯერ უფრო ზუსტი. ეთანხმებით? თუ არა, მაშინ გთხოვთ ანალოგიური არითმეტიკა დამიდოთ, თუ ვერ დამიდებთ, მაშინ გვაცალეთ მწვალებლებს აზროვნება, თქვენთვის ეს როგორც ჩანს უცხო ხილია ![]() ვაგრძელებ ლაფსუსებს: ქრისტეს მისიის შესახებ თუ გსმენიათ რამე? ვატყობ არცთუ ბევრი რამ...ე.ი. ქრისტე მოვიდა კალენდრების შესაცვლელადაც, მაგრამ რადგან ვერ იპოვა ცდომილება, აღარ შეცვალა ![]() კითხვა თქვენთან: გავაგრძელებ თქვენსავე ლოგიკას, რადგან ქრისტე მაგალითია, მაშინ ის აღნიშნავდა დღესასწაულებს არა იმ დროს რომის პროვინციებში უკვე არსებული იულიუსის არამეტ ებრაული კალენდრით და რატომ ქრისტეს არჩევანს არ მისდევთ და არ იყენებთ ძველებრაულ კალენდარს? მიპასუხეთ თუ შეიძლება? ჯერ ეს იყოს... პ.ს. თუ ჩემი უკმეხი ტონი გეწყინათ, გამიგია ლევილში კარგი ცივი წყალი მოდისო, ხოდა დალიეთ ![]() |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 17th June 2025 - 12:17 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი