![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#641
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
Iona
ციტატა ეს კალენდარი ხომ შეაჩვენეს ჩვენებმა - მართლმადიდებლებმა როგორც კი პაპმა ეს ცვლილება შემოიღო ? 1. კონსტანტინოპოლის ადგილობრივმა ეკლესიამ უარყო გრიგოლის კალენდარი XVII ს. 2. კონსტანტინოპოლისვე კრებამ შეცვალა ეს გადაწყვეტილება 1923 წ. და შემოიღო არა გრიგოლის, არამედ ე.წ. შესწორებული იულიანური კალენდარი. ამიტომ, ციტატა და ეს შეჩვენება რამდენ ხანს გრძელდება? აწ და მარადის ? ადგილობრივი კრების განჩინება მოქმედებს იქამდე, სანამ ეს კრებავე არ შეცვლის. უკვე აღარ მოქმედებს ეგ შეჩვენება, ანუ. ![]() -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#642
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
ბარემ იქნებ ე.წ. "შესწორებულ იულიანურ კალენდარზეც" დაგვეწერა, რომელზეც მართლმადიდებლური საპატრიარქოების საკმაო ნაწილი არის გადასული? კარგი, ოღონდ ცოტა შორიდან დავიცყებ, რომ გასაგები იყოს. მოკლედ, მცირე განმარტება: ტროპიკული წელი ეწოდება დროს, რომლის განმავლობაშიც მზე სრულ ბრუნს აკეთებს ეკლიპტიკაზე და ეს დრო უდრის 365,2422 დღეს. მეორეს მხრივ, კალენდარული დრო შედგება 365 ან 366 (ე.წ. ნაკიანი წელიწადი) დღისაგან, არ შეიძლება იყოს არამთელი დღეების რაოდენობა - ეს მოუხერხებელია. ამიტომ ეს ნიშნავს, რომ ის ნაშთი, რაც რჩება მთელი, რეალური ნაწილიდან: 365,2422-365 = 0,2422 დღე, უნდა როგორმე განაწილდეს და ზოგი წელიწადის დღეების რაოდენობა ავიღოთ არა 365, არამეტ 366 დღე ისე, რომ საშუალოდ წელიწადის ხანგრძლიობა ახლოს იყოს 365,2422 დღესთან. კერძოდ, თუ გამოვიყენებთ კალენდარს 10000 წლის განმავლობაში, ნაშთიდან (0.2422 დღე) ცხადი ხდება, რომ 10000 წლის განმავლობაში 2422 - ჯერ უნდა მოვახდინოთ წელიწადის არჩევა 366 დღის ტოლად. ასეთ შემთხვევაში 10 000 წლის განმავლობაში გვექნება 2422 ნაკიანი წელიწადი და შესაბამისად 2422X366 დღე და კიდევ (10000-2422) არანაკიანი წელი, შესაბამისად (10000-2422)X365 დღე. მაგრამ ასეთი წესი მოუხერხებელია, რადგან 10000 წელი "ელოდო", რომ შუალედებში 2422 - ჯერ მოახდინო 366 წლის არჩევა - ძალიან არარეალურია. ამიტომ საჭიროა რომ 0.2422 - როგორმე უფრო მარტივი თანაფარდობით წარმოვიდგინოთ და არა სახით: 2422/10000 - მაგრამ აქ ერთი პრობლემაა, რადგან ეს წილადი დაიყვანება (2-ზე შეკვეცით) შემდეგზე: 1211/5000 და უკვე შეუძლებელი ხდება მომდევნო გამარტივება ისე, რომ წილადი წარმოვიდგინოთ სახით M/N, სადაც M,N მთელი რიცხვებია, ამიტომ ერთადერთი გამოსავალია, რომ ზემოთნახსენები წილადი წარმოვიდგინოთ მიახლოებითი და უფრო მარტივი წილადით. და რაც მთავარია, ყოველი ასეთი კონკრეტული წილადის არჩევისას, ჩვენ ვირჩევთ კონკრეტულ კალენდარს. ანუ თუ ავირჩიეთ წილადი M/N, ეს ნიშნავს, რომ N წლების განმავლობაში ნაკიანი (366 დღიანი) წელიწადი გვექნება M - ცალი. ახლა საქმე: მოკლედ აღმოჩნდა, რომ "პირველ მიახლოებაში", შესაძლებელია, რომ ის წილადი 1211/5000 წარმოიდგინო სახით 1/4, რადგან 1211/5000 = 0,2422; ხოლო 1/4 = 0,25. ე.ი. ჩავთვალოთ, რომ ეს კარგი მიახლოებაა და ავირჩიოთ წესი, რომ ყოველ 4 წელში ერთხელ იყოს ნაკიანი წელი - ამ არჩეულ კალენდარს იულიანური კალენდარი ეწოდება. და თუ დავთვლით საშუალო ხანგრძლიობას ასეთი წელიწადისა, გამოვა 365,25დღე (ნაცვლად 365,2422დღისა). ეს არცთუ ცუდი მიახლოებაა, თუმცა გაცილებით უზუსტო, ვიდრე მომდევნო მიახლოებების განხორციელება. მომდევნო მიახლოება იმ მითიური წილადისა არის 7/29 - ანუ, თუ ავირჩევთ ასეთ კალენდარს, მაშინ ყოველ 29 წლის განმავლობაში მოგვიწევს 7-ჯერ არჩევა ნაკიანი წელიწადისა. ასეთი კალენდარი არასოდეს არ გამოუყენებიათ. ხოლო მომდევნო მიახლოება და უფრო ზუსტი არის შემდეგი: 8/33. ანუ თუ გამოთვლით ამ წილადს, მიიღებთ: 0.2413...... ნაცვლად რეალურისა, 0.2422 - ე.ი. ეს უფრო ზუსტად აღწერს მდგომარეობას, ვიდრე იულიანური, სადაც გვაქვს 0.25. მართლაც 0,25 უფრო შორსაა რიცხვით ღერძზე 0,2422 - გან ვიდრე 0,2413... ანუ, უფრო ზუსტი არჩევანია: წილადი 8/33. მოკლედ ამ კალენდრის მიხედვით, რომელიც გაცილებით ზუსტია იულიანურზე და რომელიც ეკუთვნის ცნობილ ასტრონომს ომარ ხაიამს - 33 წლის განმავლობაში უნდა მოვახდინოთ 8 წლის - ნაკიანად გამოცხადება. გრიგორის კალენდარს წარმოადგენს წილადის 97/400 არჩევა. ეს წილადი კიდევ უფრო ახლოსაა მთავარ წილადთან, ვიდრე იულიუსის, (თუმცა ჩამორჩება სიზუსტით ომარ ხაიამის კალენდარულ სისტემას [რა კაცი იყო ომარა მაინც? ![]() ახლა გავაგრძელოთ მიახლოების დაზუსტება: თუ ავიღებთ წილადს 218/900, მაშინ ამ წილადის მნიშვნელობა (0,24222....2...) იქნება კიდევ უფრო ახლოს, ვიდრე გრიგორის კალენდრისა. ამ კალენდარს ეწოდება ე.წ. განახლეული იულიანური კალენდარი, რომელიც 1 დღიან ცდომილებას აგროვებს 43500 წლის განმავლობაში და ცხადია ის გაცილებით ზუსტია ვიდრე გრიგორის, რომელიც 1 დღიანს აგროვებს დაახლოებით 3300 წლის განმავლობაში და კიდევ უფრო ზუსტია იულიანურზე, სადაც იგივე ცდომილება გროვდება 128 წელიწადში. მოკლედ, როგორც ხვდებით, კალენდარი თქვენც შეგიძლიათ გამოიგონოთ იმ პრინციპით, რომ იპოვოთ ისეთი წილადი, რომელიც კიდევ უფრო ახლოსაა 1211/5000 - თან. -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#643
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
კარგი, ოღონდ ცოტა შორიდან დავიცყებ, რომ გასაგები იყოს. მოკლედ, მცირე განმარტება: ტროპიკული წელი ეწოდება დროს, რომლის განმავლობაშიც მზე სრულ ბრუნს აკეთებს ეკლიპტიკაზე და ეს დრო უდრის 365,2422 დღეს. მეორეს მხრივ, კალენდარული დრო შედგება 365 ან 366 (ე.წ. ნაკიანი წელიწადი) დღისაგან, არ შეიძლება იყოს არამთელი დღეების რაოდენობა - ეს მოუხერხებელია. ამიტომ ეს ნიშნავს, რომ ის ნაშთი, რაც რჩება მთელი, რეალური ნაწილიდან: 365,2422-365 = 0,2422 დღე, უნდა როგორმე განაწილდეს და ზოგი წელიწადის დღეების რაოდენობა ავიღოთ არა 365, არამეტ 366 დღე ისე, რომ საშუალოდ წელიწადის ხანგრძლიობა ახლოს იყოს 365,2422 დღესთან. კერძოდ, თუ გამოვიყენებთ კალენდარს 10000 წლის განმავლობაში, ნაშთიდან (0.2422 დღე) ცხადი ხდება, რომ 10000 წლის განმავლობაში 2422 - ჯერ უნდა მოვახდინოთ წელიწადის არჩევა 366 დღის ტოლად. ასეთ შემთხვევაში 10 000 წლის განმავლობაში გვექნება 2422 ნაკიანი წელიწადი და შესაბამისად 2422X366 დღე და კიდევ (10000-2422) არანაკიანი წელი, შესაბამისად (10000-2422)X365 დღე. მაგრამ ასეთი წესი მოუხერხებელია, რადგან 10000 წელი "ელოდო", რომ შუალედებში 2422 - ჯერ მოახდინო 366 წლის არჩევა - ძალიან არარეალურია. ამიტომ საჭიროა რომ 0.2422 - როგორმე უფრო მარტივი თანაფარდობით წარმოვიდგინოთ და არა სახით: 2422/10000 - მაგრამ აქ ერთი პრობლემაა, რადგან ეს წილადი დაიყვანება (2-ზე შეკვეცით) შემდეგზე: 1211/5000 და უკვე შეუძლებელი ხდება მომდევნო გამარტივება ისე, რომ წილადი წარმოვიდგინოთ სახით M/N, სადაც M,N მთელი რიცხვებია, ამიტომ ერთადერთი გამოსავალია, რომ ზემოთნახსენები წილადი წარმოვიდგინოთ მიახლოებითი და უფრო მარტივი წილადით. და რაც მთავარია, ყოველი ასეთი კონკრეტული წილადის არჩევისას, ჩვენ ვირჩევთ კონკრეტულ კალენდარს. ანუ თუ ავირჩიეთ წილადი M/N, ეს ნიშნავს, რომ N წლების განმავლობაში ნაკიანი (366 დღიანი) წელიწადი გვექნება M - ცალი. ახლა საქმე: მოკლედ აღმოჩნდა, რომ პირველ მიახლოებაში, შესაძლებელია, რომ ის წილადი 1211/5000 წარმოიდგინო სახით 1/4, რადგან 1211/5000 = 0,2422; ხოლო 1/4 = 0,25. ე.ი. ჩავთვალოთ, რომ ეს კარგი მიახლოებაა და ავირჩიოთ წესი, რომ ყოველ 4 წელში ერთხელ იყოს ნაკიანი წელი - ამ არჩეულ კალენდარს იულიანური კალენდარი ეწოდება. და თუ დავთვლით საშუალო ხანგრძლიობას ასეთი წელიწადისა, გამოვა 365,25დღე (ნაცვლად 365,2422დღისა). ეს არცთუ ცუდი მიახლოებაა, თუმცა გაცილებით უზუსტო, ვიდრე მომდევნო მიახლოებების განხორციელება. მომდევნო მიახლოება იმ მითიური წილადისა არის 7/29 - ანუ, თუ ავირჩევთ ასეთ კალენდარს, მაშინ ყოველ 29 წლის განმავლობაში მოგვიწევს 7-ჯერ არჩევა ნაკიანი წელიწადისა. ასეთი კალენდარი არასოდეს არ გამოუყენებიათ. ხოლო მომდევნო მიახლოება და უფრო ზუსტი არის შემდეგი: 8/33. ანუ თუ გამოთვლით ამ წილადს, მიიღებთ: 0.2413...... ნაცვლად რეალურისა, 0.2422 - ე.ი. ეს უფრო ზუსტად აღწერს მდგომარეობას, ვიდრე იულიანური, სადაც გვაქვს 0.25. მართლაც 0,25 უფრო შორსაა რიცხვით ღერძზე 0,2422 - გან ვიდრე 0,2413... მომდევნო და უფროზუსტი არჩევანია: წილადი 8/33. მოკლედ ამ კალენდრის მიხედვით, რომელიც გაცილებით ზუსტია იულიანურზე და რომელიც ეკუთვნის ცნობილ ასტრონომს ომარ ხაიამს - 33 წლის განმავლობაში უნდა მოვახდინოთ 8 წლის - ნაკიანად გამოცხადება. გრიგორის კალენდარს წარმოადგენს წილადის 97/400 არჩევა. ეს წილადი კიდევ უფრო ახლოსაა მთავარ წილადთან, ვიდრე იულიუსის, (თუმცა ჩამორჩება სიზუსტით ომარ ხაიამის კალენდარულ სისტემას [რა კაცი იყო ომარა მაინც? ![]() ახლა გავაგრძელოთ მიახლოების დაზუსტება: თუ ავიღებთ წილადს 218/900, მაშინ ამ წილადის მნიშვნელობა (0,24222....2...) იქნება კიდევ უფრო ახლოს, ვიდრე გრიგორის კალენდრისა. ამ კალენდარს ეწოდება ე.წ. განახლეული იულიანური კალენდარი, რომელიც 1 დღიან ცდომილებას აგროვებს 43500 წლის განმავლობაში და ცხადია ის გაცილებით ზუსტია ვიდრე გრიგორის, რომელიც 1 დღიანს აგროვებს დაახლოებით 3300 წლის განმავლობაში და კიდევ უფრო ზუსტია იულიანურზე, სადაც იგივე ცდომილება გროვდება 128 წელიწადში. მოკლედ, როგორც ხვდებით, კალენდარი თქვენც შეგიძლიათ გამოიგონოთ იმ პრინციპით, რომ იპოვოთ ისეთი წილადი, რომელიც კიდევ უფრო ახლოსაა 1211/5000 - თან. ![]() ![]() ![]() ![]() გაიხარეეე ![]() -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
abo |
![]()
პოსტი
#644
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,533 რეგისტრ.: 20-March 07 წევრი № 1,441 ![]() |
კარგი, ოღონდ ცოტა შორიდან დავიცყებ, რომ გასაგები იყოს. მოკლედ, მცირე განმარტება: ტროპიკული წელი ეწოდება დროს, რომლის განმავლობაშიც მზე სრულ ბრუნს აკეთებს ეკლიპტიკაზე და ეს დრო უდრის 365,2422 დღეს. მეორეს მხრივ, კალენდარული დრო შედგება 365 ან 366 (ე.წ. ნაკიანი წელიწადი) დღისაგან, არ შეიძლება იყოს არამთელი დღეების რაოდენობა - ეს მოუხერხებელია. ამიტომ ეს ნიშნავს, რომ ის ნაშთი, რაც რჩება მთელი, რეალური ნაწილიდან: 365,2422-365 = 0,2422 დღე, უნდა როგორმე განაწილდეს და ზოგი წელიწადის დღეების რაოდენობა ავიღოთ არა 365, არამეტ 366 დღე ისე, რომ საშუალოდ წელიწადის ხანგრძლიობა ახლოს იყოს 365,2422 დღესთან. კერძოდ, თუ გამოვიყენებთ კალენდარს 10000 წლის განმავლობაში, ნაშთიდან (0.2422 დღე) ცხადი ხდება, რომ 10000 წლის განმავლობაში 2422 - ჯერ უნდა მოვახდინოთ წელიწადის არჩევა 366 დღის ტოლად. ასეთ შემთხვევაში 10 000 წლის განმავლობაში გვექნება 2422 ნაკიანი წელიწადი და შესაბამისად 2422X366 დღე და კიდევ (10000-2422) არანაკიანი წელი, შესაბამისად (10000-2422)X365 დღე. მაგრამ ასეთი წესი მოუხერხებელია, რადგან 10000 წელი "ელოდო", რომ შუალედებში 2422 - ჯერ მოახდინო 366 წლის არჩევა - ძალიან არარეალურია. ამიტომ საჭიროა რომ 0.2422 - როგორმე უფრო მარტივი თანაფარდობით წარმოვიდგინოთ და არა სახით: 2422/10000 - მაგრამ აქ ერთი პრობლემაა, რადგან ეს წილადი დაიყვანება (2-ზე შეკვეცით) შემდეგზე: 1211/5000 და უკვე შეუძლებელი ხდება მომდევნო გამარტივება ისე, რომ წილადი წარმოვიდგინოთ სახით M/N, სადაც M,N მთელი რიცხვებია, ამიტომ ერთადერთი გამოსავალია, რომ ზემოთნახსენები წილადი წარმოვიდგინოთ მიახლოებითი და უფრო მარტივი წილადით. და რაც მთავარია, ყოველი ასეთი კონკრეტული წილადის არჩევისას, ჩვენ ვირჩევთ კონკრეტულ კალენდარს. ანუ თუ ავირჩიეთ წილადი M/N, ეს ნიშნავს, რომ N წლების განმავლობაში ნაკიანი (366 დღიანი) წელიწადი გვექნება M - ცალი. ახლა საქმე: მოკლედ აღმოჩნდა, რომ პირველ მიახლოებაში, შესაძლებელია, რომ ის წილადი 1211/5000 წარმოიდგინო სახით 1/4, რადგან 1211/5000 = 0,2422; ხოლო 1/4 = 0,25. ე.ი. ჩავთვალოთ, რომ ეს კარგი მიახლოებაა და ავირჩიოთ წესი, რომ ყოველ 4 წელში ერთხელ იყოს ნაკიანი წელი - ამ არჩეულ კალენდარს იულიანური კალენდარი ეწოდება. და თუ დავთვლით საშუალო ხანგრძლიობას ასეთი წელიწადისა, გამოვა 365,25დღე (ნაცვლად 365,2422დღისა). ეს არცთუ ცუდი მიახლოებაა, თუმცა გაცილებით უზუსტო, ვიდრე მომდევნო მიახლოებების განხორციელება. მომდევნო მიახლოება იმ მითიური წილადისა არის 7/29 - ანუ, თუ ავირჩევთ ასეთ კალენდარს, მაშინ ყოველ 29 წლის განმავლობაში მოგვიწევს 7-ჯერ არჩევა ნაკიანი წელიწადისა. ასეთი კალენდარი არასოდეს არ გამოუყენებიათ. ხოლო მომდევნო მიახლოება და უფრო ზუსტი არის შემდეგი: 8/33. ანუ თუ გამოთვლით ამ წილადს, მიიღებთ: 0.2413...... ნაცვლად რეალურისა, 0.2422 - ე.ი. ეს უფრო ზუსტად აღწერს მდგომარეობას, ვიდრე იულიანური, სადაც გვაქვს 0.25. მართლაც 0,25 უფრო შორსაა რიცხვით ღერძზე 0,2422 - გან ვიდრე 0,2413... ანუ, უფრო ზუსტი არჩევანია: წილადი 8/33. მოკლედ ამ კალენდრის მიხედვით, რომელიც გაცილებით ზუსტია იულიანურზე და რომელიც ეკუთვნის ცნობილ ასტრონომს ომარ ხაიამს - 33 წლის განმავლობაში უნდა მოვახდინოთ 8 წლის - ნაკიანად გამოცხადება. გრიგორის კალენდარს წარმოადგენს წილადის 97/400 არჩევა. ეს წილადი კიდევ უფრო ახლოსაა მთავარ წილადთან, ვიდრე იულიუსის, (თუმცა ჩამორჩება სიზუსტით ომარ ხაიამის კალენდარულ სისტემას [რა კაცი იყო ომარა მაინც? ![]() ახლა გავაგრძელოთ მიახლოების დაზუსტება: თუ ავიღებთ წილადს 218/900, მაშინ ამ წილადის მნიშვნელობა (0,24222....2...) იქნება კიდევ უფრო ახლოს, ვიდრე გრიგორის კალენდრისა. ამ კალენდარს ეწოდება ე.წ. განახლეული იულიანური კალენდარი, რომელიც 1 დღიან ცდომილებას აგროვებს 43500 წლის განმავლობაში და ცხადია ის გაცილებით ზუსტია ვიდრე გრიგორის, რომელიც 1 დღიანს აგროვებს დაახლოებით 3300 წლის განმავლობაში და კიდევ უფრო ზუსტია იულიანურზე, სადაც იგივე ცდომილება გროვდება 128 წელიწადში. მოკლედ, როგორც ხვდებით, კალენდარი თქვენც შეგიძლიათ გამოიგონოთ იმ პრინციპით, რომ იპოვოთ ისეთი წილადი, რომელიც კიდევ უფრო ახლოსაა 1211/5000 - თან. ძალიან საინტერესო და დამაფიქრებელია აბო. -------------------- არ გაიწვრთნების სამი რამ: მგელი, არწივი, კაი ყმა.
|
KAIROS |
![]()
პოსტი
#645
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა ძალიან საინტერესო და დამაფიქრებელია აბო. ![]() ნამდვილად, შაკრიბე ჯიგარ ყველაფერი ეს და ჩვენ მერე მაგას ბიბლიოთეკაში დავდებთ ![]() იხარე; კაიროსი! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
abo |
![]()
პოსტი
#646
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,533 რეგისტრ.: 20-March 07 წევრი № 1,441 ![]() |
KAIROS
კაროჩე ზაზასკენ ვარ. -------------------- არ გაიწვრთნების სამი რამ: მგელი, არწივი, კაი ყმა.
|
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#647
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
-------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
მხევალი ნინო |
![]()
პოსტი
#648
|
![]() ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 ![]() |
კანუდოსელი
ციტატა კარგი, ოღონდ ცოტა შორიდან დავიცყებ, რომ გასაგები იყოს. მოკლედ, მცირე განმარტება: ტროპიკული წელი ეწოდება დროს, რომლის განმავლობაშიც მზე სრულ ბრუნს აკეთებს ეკლიპტიკაზე და ეს დრო უდრის 365,2422 დღეს. მეორეს მხრივ, კალენდარული დრო შედგება 365 ან 366 (ე.წ. ნაკიანი წელიწადი) დღისაგან, არ შეიძლება იყოს არამთელი დღეების რაოდენობა - ეს მოუხერხებელია. ამიტომ ეს ნიშნავს, რომ ის ნაშთი, რაც რჩება მთელი, რეალური ნაწილიდან: 365,2422-365 = 0,2422 დღე, უნდა როგორმე განაწილდეს და ზოგი წელიწადის დღეების რაოდენობა ავიღოთ არა 365, არამეტ 366 დღე ისე, რომ საშუალოდ წელიწადის ხანგრძლიობა ახლოს იყოს 365,2422 დღესთან. კერძოდ, თუ გამოვიყენებთ კალენდარს 10000 წლის განმავლობაში, ნაშთიდან (0.2422 დღე) ცხადი ხდება, რომ 10000 წლის განმავლობაში 2422 - ჯერ უნდა მოვახდინოთ წელიწადის არჩევა 366 დღის ტოლად. ასეთ შემთხვევაში 10 000 წლის განმავლობაში გვექნება 2422 ნაკიანი წელიწადი და შესაბამისად 2422X366 დღე და კიდევ (10000-2422) არანაკიანი წელი, შესაბამისად (10000-2422)X365 დღე. მაგრამ ასეთი წესი მოუხერხებელია, რადგან 10000 წელი "ელოდო", რომ შუალედებში 2422 - ჯერ მოახდინო 366 წლის არჩევა - ძალიან არარეალურია. ამიტომ საჭიროა რომ 0.2422 - როგორმე უფრო მარტივი თანაფარდობით წარმოვიდგინოთ და არა სახით: 2422/10000 - მაგრამ აქ ერთი პრობლემაა, რადგან ეს წილადი დაიყვანება (2-ზე შეკვეცით) შემდეგზე: 1211/5000 და უკვე შეუძლებელი ხდება მომდევნო გამარტივება ისე, რომ წილადი წარმოვიდგინოთ სახით M/N, სადაც M,N მთელი რიცხვებია, ამიტომ ერთადერთი გამოსავალია, რომ ზემოთნახსენები წილადი წარმოვიდგინოთ მიახლოებითი და უფრო მარტივი წილადით. და რაც მთავარია, ყოველი ასეთი კონკრეტული წილადის არჩევისას, ჩვენ ვირჩევთ კონკრეტულ კალენდარს. ანუ თუ ავირჩიეთ წილადი M/N, ეს ნიშნავს, რომ N წლების განმავლობაში ნაკიანი (366 დღიანი) წელიწადი გვექნება M - ცალი. ახლა საქმე: მოკლედ აღმოჩნდა, რომ პირველ მიახლოებაში, შესაძლებელია, რომ ის წილადი 1211/5000 წარმოიდგინო სახით 1/4, რადგან 1211/5000 = 0,2422; ხოლო 1/4 = 0,25. ე.ი. ჩავთვალოთ, რომ ეს კარგი მიახლოებაა და ავირჩიოთ წესი, რომ ყოველ 4 წელში ერთხელ იყოს ნაკიანი წელი - ამ არჩეულ კალენდარს იულიანური კალენდარი ეწოდება. და თუ დავთვლით საშუალო ხანგრძლიობას ასეთი წელიწადისა, გამოვა 365,25დღე (ნაცვლად 365,2422დღისა). ეს არცთუ ცუდი მიახლოებაა, თუმცა გაცილებით უზუსტო, ვიდრე მომდევნო მიახლოებების განხორციელება. მომდევნო მიახლოება იმ მითიური წილადისა არის 7/29 - ანუ, თუ ავირჩევთ ასეთ კალენდარს, მაშინ ყოველ 29 წლის განმავლობაში მოგვიწევს 7-ჯერ არჩევა ნაკიანი წელიწადისა. ასეთი კალენდარი არასოდეს არ გამოუყენებიათ. ხოლო მომდევნო მიახლოება და უფრო ზუსტი არის შემდეგი: 8/33. ანუ თუ გამოთვლით ამ წილადს, მიიღებთ: 0.2413...... ნაცვლად რეალურისა, 0.2422 - ე.ი. ეს უფრო ზუსტად აღწერს მდგომარეობას, ვიდრე იულიანური, სადაც გვაქვს 0.25. მართლაც 0,25 უფრო შორსაა რიცხვით ღერძზე 0,2422 - გან ვიდრე 0,2413... ანუ, უფრო ზუსტი არჩევანია: წილადი 8/33. მოკლედ ამ კალენდრის მიხედვით, რომელიც გაცილებით ზუსტია იულიანურზე და რომელიც ეკუთვნის ცნობილ ასტრონომს ომარ ხაიამს - 33 წლის განმავლობაში უნდა მოვახდინოთ 8 წლის - ნაკიანად გამოცხადება. გრიგორის კალენდარს წარმოადგენს წილადის 97/400 არჩევა. ეს წილადი კიდევ უფრო ახლოსაა მთავარ წილადთან, ვიდრე იულიუსის, (თუმცა ჩამორჩება სიზუსტით ომარ ხაიამის კალენდარულ სისტემას [რა კაცი იყო ომარა მაინც? ]), რადგან 97/400 = 0.2425 უფრო ახლოსაა წილადთან 1211/5000 ვიდრე იულიუსის წილადი, 1/4 (=0,25). ახლა გავაგრძელოთ მიახლოების დაზუსტება: თუ ავიღებთ წილადს 218/900, მაშინ ამ წილადის მნიშვნელობა (0,24222....2...) იქნება კიდევ უფრო ახლოს, ვიდრე გრიგორის კალენდრისა. ამ კალენდარს ეწოდება ე.წ. განახლეული იულიანური კალენდარი, რომელიც 1 დღიან ცდომილებას აგროვებს 43500 წლის განმავლობაში და ცხადია ის გაცილებით ზუსტია ვიდრე გრიგორის, რომელიც 1 დღიანს აგროვებს დაახლოებით 3300 წლის განმავლობაში და კიდევ უფრო ზუსტია იულიანურზე, სადაც იგივე ცდომილება გროვდება 128 წელიწადში. მოკლედ, როგორც ხვდებით, კალენდარი თქვენც შეგიძლიათ გამოიგონოთ იმ პრინციპით, რომ იპოვოთ ისეთი წილადი, რომელიც კიდევ უფრო ახლოსაა 1211/5000 - თან. ნუ, საშოინელებაა ![]() -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
daviti_23 |
![]()
პოსტი
#649
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 284 რეგისტრ.: 22-October 07 წევრი № 3,021 ![]() |
1583წ. დიდი კრების განჩინება პასქალიის* დამრღვევთა და ახალი კალენდრის მიმდევართა განკვეთის შესახებ
რამდენადაც, ისევ ძველი რომის ეკლესია, თითქოსდა, უხარისო საკუთარ ასტრონომთა დიდებისმოყვარეობა, წინდაუხედავად შეცვალა რა მშვენიერი დადგენილებანი წმინდა აღდგომაზე, რომელიც მთელი ქვეყნის ქრისტეანების მიერ განსაზღვრებისამებრ აღესრულებოდა და იდღესასწაულებოდა — ამის გამო ხდება ცდუნებათა მიზეზი, რამეთუ დღესასწაულობის პრაქტიკასთან დაკავშირებული კითხვით ჩვენი საწყავის წინაშე წარდგნენ სომეხი კაცები, რადგან მათაც კი აიძულებენ სიახლეთა მიღებას. ამისათვის, ჩვენ უნდა გვეთქვა, თუ რა არის ამაზე დადგენილი წმინდა მამაების მიერ. ჩვენი თანახმიერება, იმსჯელა რა ალექსანდრიის უნეტარეს პატრიარქთან, იერუსალიმის უნეტარეს პატრიარქთან და სინოდის სხვა წევრებთან ერთად სულიწმინდის მოხმობით, განსაზღვრავს და განმარტავს ამის თაობაზე წმ. მამათა გადაწყვეტილებას: ვინც არ მისდევს ეკლესიის წეს-ჩვეულებებსა და იმას, რაც მსოფლიოს შვიდმა წმინდა კრებამ გვიბრძანა წმინდა აღდგომასა და თუენზე** და კეთილად განაგო, მივყვებოდეთ მას, — არამედ სურს, მისდიოს გრიგორიანულ*** პასქალიასა და თუენს, რითაც უღმერთო ასტრონომებითურთ ეწინააღმდეგება წმ. კრებათა განჩინებებს და სურს, შეცვალოს და დაასუსტოს ისინი, — შეჩვენებულ იყოს (ანათემა) და ქრისტეს ეკლესიიდან და მორწმუნეთა კრებულიდან — განკვეთილ! თქვენ კი, მართლმადიდებელო და კეთილმორწმუნე ქრისტეანენო, გეპყრათ ის, რაც გისწავლიათ, რაშიც იშვენით და აღიზარდენით და როცა გარდუვალობა მოგიხმობთ, საკუთარი სისხლიც კი დათხიეთ, რათა შეინარჩუნოთ მამათამიერი რწმენა და აღმსარებლობა! იფხიზლებდით და შემოიზღუდენით მათგან, რათა უფალი ჩვენი იესუ ქრისტე შეგეწიოთ და ჩვენი სისავსის ლოცვები იყავნ თქვენ ყოველთა თანა, ჭეშმარიტად (ამინ)! კონსტანტინოპოლის პატრიარქი იერემია II ალექსანდრიის პატრიარქი სილიბისტრო იერუსალიმის პატრიარქი სოფრონი და 1583წ. 20 ნოემბრის კრების სხვა მღვდელმთავრები ______________________ *პასქალია — აღდგომისა და მის გარშემო მოძრავ დღესასწაულთა კალენდარული მონაცემების ცხრილი; **თუენი (თვენი) — საეკლესიო კალენდრით განლაგებულ დღესასწაულთა და წმინდანთა განსადიდებელი (ჰიმნოგრაფიული) ლოცვების კრებული, რომელიც თვეების მიხედვითაა გაწყობილი (იწყება სექტემბრის თვიდან და მთავრდება აგვისტოს თვით); ***გრიგორიანული — ასე ეწოდება „შესწორებულ“ კალენდარს, რომლის შემოტანაც 1583წ. კათოლიკობაში უკავშირდება რომის პაპ გრიგოლ XIII-ის სახელს — მთარგმნელის (მღვდ. გ. სხილაძე) შენიშვნები. -------------------- ჭეშმარიტება არის ნათელი და ამავდროულად მარტივი,რომელსაც ჩვენი ბნელი და რთული მისწრაფებების გამო ვერ შევიცნობთ.რაც სწორედ ღრუბელივითაა მზიან ამინდში რომელიც ესოდენ აშორებს ჩვენი თვალთახედვიდან მზეს.
|
KAIROS |
![]()
პოსტი
#650
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
დავით, რას გავს ახლა შენი საქციელი? ხომ დაიდო მაგის შესახებ ინფორმაცია, რომ კონსტანტინეპოლის ადგილობრივი კრების გადაწყვეტილება იგივე კონსტანტინტეპოლის კრებამ შეცვალაო?
რაა კაცო ეს ჩახვევა? არ შეგიძლიათ ხომ უპასუხოთ კანუდოსელს? გასაგებია, მაშინ ამ დემაგოგიას მაინც შეეშვით ! საწყენია; კაიროსი! ციტატა 2. პასქალიის შეცვლაზე ანათემა არ არის, მსოფლიო კრების კანონებით (არამედ - განკვეთა). ანათემას ადგენს ადგილობრივი კრების კანონი, მაგრამ მისი შეცვლის უფლება ამავე კრებას აქვს. ის განჩინება, რაც მიიღო კონსტანტინოპოლმა XVI საუკუნეში, იმავე კონსტანტინოპოლმა გააუქმა XX საუკუნეში და ამის უფლება მას ჰქონდა. 3. როგორ არ აქვს კრებას კანონის შეცვლის უფლება? აქვს. მხოლოდ უნდა შეცვალოს იმავე უფლებამოსილების კრებამ. მსოფლიო კრების კანონი - მსოფლიო კრებამ, ადგილობრივი - ადგილობრივმა და ასე. უცვალებელი არის დოგმატური სწავლება და არა საეკლესიო კანონი. ციტატა 1. კონსტანტინოპოლის ადგილობრივმა ეკლესიამ უარყო გრიგოლის კალენდარი XVII ს. 2. კონსტანტინოპოლისვე კრებამ შეცვალა ეს გადაწყვეტილება 1923 წ. და შემოიღო არა გრიგოლის, არამედ ე.წ. შესწორებული იულიანური კალენდარი. ამიტომ, ციტატა და ეს შეჩვენება რამდენ ხანს გრძელდება? აწ და მარადის ? ადგილობრივი კრების განჩინება მოქმედებს იქამდე, სანამ ეს კრებავე არ შეცვლის. უკვე აღარ მოქმედებს ეგ შეჩვენება, ანუ. -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#651
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
daviti_23
ციტატა წინდაუხედავად შეცვალა რა მშვენიერი დადგენილებანი წმინდა აღდგომაზე გაიგე, რაზეო? აღდგომაზეო. აღდგომას კონსტანტინოპოლის ეკლესიაც 6 (19) აპრილს აღნიშნავს წელს ![]() -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
daviti_23 |
![]()
პოსტი
#652
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 284 რეგისტრ.: 22-October 07 წევრი № 3,021 ![]() |
დავით, რას გავს ახლა შენი საქციელი? ხომ დაიდო მაგის შესახებ ინფორმაცია, რომ კონსტანტინეპოლის ადგილობრივი კრების გადაწყვეტილება იგივე კონსტანტინტეპოლის კრებამ შეცვალაო? რაა კაცო ეს ჩახვევა? არ შეგიძლიათ ხომ უპასუხოთ კანუდოსელს? გასაგებია, მაშინ ამ დემაგოგიას მაინც შეეშვით ! საწყენია; კაიროსი! კაიროს მშვიდად რომ უპასუხო პოსტებს ხომ შეგიძლია,მე ეს ეხლა მოვნახე და ინფორმაციისთვის დავდე,რატო ჩხუბობ.ხოლო რა შეცვალა ვერ გავიგე,რომელმა კრებამ შეცვალა და ცნო გრიგონიალრი კალენდარი?ან პასქალიის აღნიშვნაზე ვინ გააუქმა ანათემა?ვერ მივხვდი.კონსატნტინოპოლმა როგორც კანონისტს ეწერა კი არ შემოიღო გრიგონიალური კალენდარი(რითაც მართლაც გაუქმებდა ამ ანათემას არამედ შერეული,ხოლო შერეული გრიგონიანული ხომ არაა.)მაშინ დავდოთ ტექსტი სადაც ეწერება რომ 1583 წლის ანათემა გაუქმებულია.თAნ იქ ეწერა კანონისტს რომ კონსტანტინოპოლის ადგილობრივმა კრებამო,ხოლო ამ ანათემას იერლსალიმის და ალექსანდრიის პატრიარქებიც აწერენ ხელს,აქედან გამომდინარე მარტო კონსტანტინოპოლის გადაწყვეტილება შეცვლის ამას? პ.ს.კაიროს ძალიან გთხოვ ნუ ჩხუბობ.......ნუ ცდილობ ხოლმე ისეთი რაღაც დაწერო,რომ გამომწვევათ გიპასუხო.რით ვეღარ უნდა ვისწავლოთ მშვიდი საუბარი. დავით დიდგორზე გამოქვეყნდა კომენტარების მეხთე ნაწილი სადაც მგონი დევს მაგაზე პასუხი.გადაავლე აბა თვალი. daviti_23 გაიგე, რაზეო? აღდგომაზეო. აღდგომას კონსტანტინოპოლის ეკლესიაც 6 (19) აპრილს აღნიშნავს წელს ![]() ფინეთი როდის აღნიშნავს? daviti_23 გაიგე, რაზეო? აღდგომაზეო. აღდგომას კონსტანტინოპოლის ეკლესიაც 6 (19) აპრილს აღნიშნავს წელს ![]() თვენიცო იქვე წერია. -------------------- ჭეშმარიტება არის ნათელი და ამავდროულად მარტივი,რომელსაც ჩვენი ბნელი და რთული მისწრაფებების გამო ვერ შევიცნობთ.რაც სწორედ ღრუბელივითაა მზიან ამინდში რომელიც ესოდენ აშორებს ჩვენი თვალთახედვიდან მზეს.
|
KAIROS |
![]()
პოსტი
#653
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა ჩხუბობ არ ვჩხუბობ, არამედ გეუბნები, რომ ამ გვერდის თავშივე იყო პასუხი გაცემული მაგაზე და შეგეძლო უბრალოდ ზემოდ აგეხედა, უკვე მილიონჯერ ნათქვამს და დაწერილს სანამ ისევ დადებდი, და გამომწვევი რა დავწერე? გითხარი, რასაც აქვს პასუხი გაცემული ის აღარ დაწეროთქო, რაც დაწერე, გიპასუხებს კანონისტი... ახლა იმ V კომენტარზე... მე სადაც მახსენა მე გავცემ პასუხს სხილაძეს, სადაც სხვები არიან სხვები გასცემენ ",კაიროსი” იქამდეც კი მიდის, რომ ბრალდებას გვიყენებს, ჩემს კითხვებს თავს არიდებსო…" იქამდე კი არ მიდის ფაქტს ამბობს, ხსენებულმა პიროვნებამ ჯერჯერობით არ უპასუხა უამრავ კითხვას, თან არა მარტო ჩემი, არც კანონისტის და არც კანუდოსელის, მეტიც არც ის დაუწერია, მაცალეთ და დავწერო, ასე რომ თავისუფლად შემეძლო მემარაუდა რომ კითხვებს თავი აარიდა, უპასუხოს და ბრალდებაც გაქრება, არაფერია აქ საგანგაშო... სხილაძის მიერ პატრიარქის საქციელის შეფასება " გვერდით დაუდგა არა ხალხს, არამედ მკვლელებს… " მეტიც თურმე "მისი ანტროპოსოფიულ-ერისკაცული ცოდვები, რომლებიც ვერასგზით გადასწონიდნენ ეკუმენისტი მღვდელმთავრისას, " ე.ი. გამსახურდიას ანთროპოსოფიურ ( და არა ანტროპო) მწვალებლობა და ერისკაცული ცოდვები, არაფერი ყოფილა ეკუმენისტი პატრიარქის "ცოდვებთან" ... კითხულობ სხილაძის წერილს და ფიქრობ, გულწრფელად თუ წერს ეს კაცი, რასაა რომ აკეთებს? რას უშვება მილიონობით ქართველს ვინც მისი უწმიდესობის ლოცვაში მომხსენებელი მღვდლების სულიერი შვილებია? რა ქნას მაინც და მაინც ლევილში მისი, როგორც თავადვე ამბობს "ფრთებქვეშ მინდა, შემოვკრიბო ერთობით ყველა" პატრიარქის, წმიდა სინოდის, ჩვენი მოძღვრების შესამოსელს და ლოცვა-კურთხევას განერიდოს ის ხალხი, და სხილაძის ანაფორის სახელოებს შეეფაროს? არაფერია იმაზე ცუდი, როცა ისე აურევ სიმართლეს და დემაგოგიას, რომ მერე კაცს გზას არ უტოვებ, ან ასე ვინმე ბათუმელი მარიამის ნაწერის არ იყოს"ერიკაცები კი ვართ საქართველოში ვინც მართლად ვფიქრობთ სარწმუნოებაზე, მაგრამ მღვდლები არ არიან ჭეშმარიტი, ახლა კი ვნახე ჩემი ტაძარი - დიდგორის - სადაც მღვდლებიც არიან კეთილნი და მართალნი და მეც მათთანა ვარ (ბათუმი-მარიამი)" ( ისე კი ამ კომენტარში ნათლად გამოჩნდა ის, რაზედაც სხილაძე დიდი ხანია თვალს ხუჭავს; "მღვდლები" თქვა მრავლობითში მარიამმა, როცა სხილაძის გარდა, იქ მხოლოდ სქიზმატი აროშვილები არიან... ასე აბნევთ ამ ხალხს, და რატომ ვერ ხედავთ ამას? იქნებ აღიარებთ კიდეც სქიზმატებში მადლის არსებობას?) სხილაძესი არ ვიცით და რსმე-ეს არაფერი საერთო აქვს ბერძნულ სქიზმებთან ( სადაც დასახელებული სქიზმატი აროშვილები არიან), მაშინ რატომ აბნევს მისი იქ ყოფნით სხილაძე მარიამის მსგავსად უამრავ სხვა ადამიანს? იქნებ იმ ხალხს პატრიარქის მორჩილების მაგიერ სქიზმაში ყოფნას ურჩევს სხილაძე? და თუ არა ( იმედია) მაშინ არ ფიქრობს იმაზე, რამდენი ბათუმელი და არა ბათუმელი, მარიამი და დავითი, ვახტანგი და ნანა შეიძლება მისმა დემაგოგიურმა წერილებმა დააბრკოლოს? ხოლო ვინც ერთს დააბრკოლებს, ეკლესიის მადლს, ზიარებას, აღსარებას მოწყვიტავს, მისი სასჯელი თავადაც იცის რაა... დანარჩენზე პუტჩზე, ზვიადიზე, მიტინგზე მნიშვნელოვანი ისაა, რას თავაზობთ თქვენ ხალხს დღეს, რისკენ მოუწოდებთ და სად გინდათ წაიყვანოთ? ლევილში? იქნებ იმ სქიზმატ აროშვილებთან, რომელთა გვერდში ყოფნას ახლაც არ ეშვებით, მომიზეზებით ინტერეტსივრცისა, არანაირი პრობლემა არაა ახლა ინტერნეტ გვერდის გახსნა, განეშორეთ ეკლესიის გამყოფლებს, ის წინგადაგმული ნაბიჯი იქნება, თქვენ შეხვედრასაც უკრძალავთ სხვა კონფესიის წევრებთან და თავად სქიზმატებთან ერთად აგინებთ ჩვენს პატრიარქს, ან არაა ეგ გულწრფელობა ან უფრო ცუდი, სიბრმავეა! წერილი კი დიდი იყო, მაგრამ შინაარსი იგივე, პოლიტიკური ბრალდებები და რელიგიური დემაგოგია, არადა იმედი გვქონდა ფორუმზე დასმული კითხვებიდან ერთერთს მაინც უპასუხებდა, იქ თავს იმართლებს:"უბრალოდ, ყველა კითხვის წაკითხვის, გასიგრძეგანების (გაანალიზების) და პასუხის დაწერის დრო ნაკლებადა გვაქვს სამწყემსო-ლიტურგიული და სხვა უამრავი საქმის გამო" ვერ შევძელიო, მაგრამ გახარებულო, ამ ერთიდაიგივეს გამეორების გამო , როგორც ამბობ ,,კომენტარებზე” მუშაობისას გვიწევს ღამეების თევა" , დაწერე რა იმ კითხვებზე პასუხი არ აჯობებს? როგორაა რომ რ.ს.მ.ე ევქარისტიულ კავშირშია მოსკოვის საპატრიარქოსთან და შესაბამისად მთელ მართლმადიდებლურ სამყაროსთან, და თქვენ კი ჩვენი, რუსეთის, კონსტანტინეპოლის, იერუსალიმის საპატრიარქოების მადლმოსილებას ეჭვქვეშ აყენებ? ან ახალი წლის ცრუთეოლოგია გავიხსენოთ ან კალენდარული საკითხი, კანუდოსელის პოსტი რომ ამდენი ხანია გიცდით, ამაზე დახარჯეთ ეგ ღამეები, ასე აჯობებს თუ დიალოგი გსურთ. ახლა გამოცდილებიდან ვხვდები, თქვენს ერთ ღამეს ახლა ამ ჩემს პოსტს შესწირავთ,ამიტომ წინასწარ გთხოვთ, ეგ ძვირფასი დრო გამოიყენეთ პასუხების დასაწერად დასმულ კითხვებზე, ამასაა რომ ელის აქაური მკითხველი და არა მორიგ და უკვე მოსაწყენ დემაგოგიას... ისევ ველით პასუხებს; კაიროსი! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
daviti_23 |
![]()
პოსტი
#654
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 284 რეგისტრ.: 22-October 07 წევრი № 3,021 ![]() |
არ ვჩხუბობ, არამედ გეუბნები, რომ ამ გვერდის თავშივე იყო პასუხი გაცემული მაგაზე და შეგეძლო უბრალოდ ზემოდ აგეხედა, უკვე მილიონჯერ ნათქვამს და დაწერილს სანამ ისევ დადებდი, და გამომწვევი რა დავწერე? გითხარი, რასაც აქვს პასუხი გაცემული ის აღარ დაწეროთქო, რაც დაწერე, გიპასუხებს... მე სადაც მახსენა მე გავცემ პასუხს სხილაძეს, სადაც სხვები არიან სხვები გასცემენ ",კაიროსი” იქამდეც კი მიდის, რომ ბრალდებას გვიყენებს, ჩემს კითხვებს თავს არიდებსო…" იქამდე კი არ მიდის ფაქტს ამბობს, ხსენებულმა პიროვნებამ ჯერჯერობით არ უპასუხა უამრავ კითხვას, თან არა მარტო ჩემი, არც კანონისტის და არც კანუდოსელის, მეტიც არც ის დაუწერია, მაცალეთ და დავწერო, ასე რომ თავისუფლად შემეძლო მემარაუდა რომ კითხვებს თავი აარიდა, უპასუხოს და ბრალდებაც გაქრება, არაფერია აქ საგანგაშო... ახლა იმ V კომენტარზე... სხილაძის მიერ პატრიარქის საქციელის შეფასება " გვერდით დაუდგა არა ხალხს, არამედ მკვლელებს… " მეტიც თურმე "მისი ანტროპოსოფიულ-ერისკაცული ცოდვები, რომლებიც ვერასგზით გადასწონიდნენ ეკუმენისტი მღვდელმთავრისას, " ე.ი. გამსახურდიას ანთროპოსოფიურ ( და არა ანტროპო) მწვალებლობა და ერისკაცული ცოდვები, არაფერი ყოფილა ეკუმენისტი პატრიარქის "ცოდვებთან" ... კითხულობ სხილაძის წერილს და ფიქრობ, გულწრფელად თუ წერს ეს კაცი, რასაა რომ აკეთებს? რას უშვება მილიონობით ქართველს ვინც მისი უწმიდესობის ლოცვაში მომხსენებელი მღვდლების სულიერი შვილებია? რა ქნას მაინც და მაინც ლევილში მისი, როგორც თავადვე ამბობს "ფრთებქვეშ მინდა, შემოვკრიბო ერთობით ყველა" პატრიარქის, წმიდა სინოდის, ჩვენი მოძღვრების შესამოსელს და ლოცვა-კურთხევას განერიდოს ის ხალხი, და სხილაძის ანაფორის სახელოებს შეეფაროს? არაფერია იმაზე ცუდი, როცა ისე აურევ სიმართლეს და დემაგოგიას, რომ მერე კაცს გზას არ უტოვებ, ან ასე ვინმე ბათუმელი მარიამის ნაწერის არ იყოს"ერიკაცები კი ვართ საქართველოში ვინც მართლად ვფიქრობთ სარწმუნოებაზე, მაგრამ მღვდლები არ არიან ჭეშმარიტი, ახლა კი ვნახე ჩემი ტაძარი - დიდგორის - სადაც მღვდლებიც არიან კეთილნი და მართალნი და მეც მათთანა ვარ (ბათუმი-მარიამი)" ( ისე კი ამ კომენტარში ნათლად გამოჩნდა ის, რაზედაც სხილაძე დიდი ხანია თვალს ხუჭავს; "მღვდლები" თქვა მრავლობითში მარიამმა, როცა სხილაძის გარდა, იქ მხოლოდ სქიზმატი აროშვილები არიან... ასე აბნევთ ამ ხალხს, და რატომ ვერ ხედავთ ამას? იქნებ აღიარებთ კიდეც სქიზმატებში მადლის არსებობას?) სხილაძესი არ ვიცით და რსმე-ეს არაფერი საერთო აქვს ბერძნულ სქიზმებთან ( სადაც დასახელებული სქიზმატი აროშვილები არიან), მაშინ რატომ აბნევს მისი იქ ყოფნით სხილაძე მარიამის მსგავსად უამრავ სხვა ადამიანს? იქნებ იმ ხალხის პატრიარქის მორჩილებას სქიზმაში ყოფნას ურჩევს სხილაძე? თუ არა ( იმედია) მაშინ არ ფიქრობს იმაზე, რამდენი ბათუმელი და არა ბათუმელი, მარიამი და დავითი, ვახტანგი და ნანა შეიძლება მისმა დემაგოგიურმა წერილებმა დააბრკოლოს? ხოლო ვინც ერთს დააბროკოლებს, ეკლესიის მადლს, ზიარებას, აღსარებას მოწყვიტავს, მისი სასჯელი თავადაც იცის რაა... დანარჩენზე პუტჩზე, ზვიადიზე, მიტინგზე მნიშვნელოვანი ისაა, რას თავაზობთ თქვენ ხალხს დღეს, რისკენ მოუწოდებთ და სად გინდათ წაიყვანოთ? ლევილში? იქნებ იმ სქიზმატ მწვალებელ აროშვილებთან, რომელთა გვერდში ყოფნას ახლაც არ ეჩვევით, მომიზეზებით ინტერეტსივრცისა, არანაირი პრობლემა არაა ახლა ინტერნეტ გვერდის გახსნა, განეშორეთ ეკლესიის გამყოფლებს, ის წინგადაგმული ნაბიჯი იქნება, თქვენ შეხვედრასაც უკრძალავთ სხვა კონფესიის წევრებთან და თავად სქიზმატებთან ერთად აგინებთ ჩვენს პატრიარქს, ან არაა ეგ გულწრფელობა ან უფრო ცუდი, სიბრმავეა! წერილი კი დიდი იყო, მაგრამ შინაარსი იგივე, პოლიტიკური ბრალდებები და რელიგიური დემაგოგია, არადა იმედი გვქონდა ფორუმზე დასმული კითხვებიდან ერთერთს მაინც უპასუხებდა, იქ თავს იმართლებს:"უბრალოდ, ყველა კითხვის წაკითხვის, გასიგრძეგანების (გაანალიზების) და პასუხის დაწერის დრო ნაკლებადა გვაქვს სამწყემსო-ლიტურგიული და სხვა უამრავი საქმის გამო" ვერ შევძელიო, მაგრამ გახარებულო, ამ ერთიდაიგივეს გამეორების გამო , როგორც ამბობ ,,კომენტარებზე” მუშაობისას გვიწევს ღამეების თევა" , დაწერე რა იმ კითხვებზე პასუხი, როგორაა რომ რ.ს.მ.ე ევქარისტიულ კავშირშია მოსკოვის საპატრიარქოსთან და შესაბამისად მთელ მართლმადიდებლურ სამყაროსთან, თავად კი ჩვენი, არც რუსეთის, არც კონსტანტინეპოლის, არც იერუსალიმის საპატრიარქოების მადლმოსილებას ეჭვქვეშ აყენებ? ან ახალი წლის ცრუთეოლოგია გავიხსენოთ ან კალენდარული საკითხი, კანუდოსელის პოსტი რომ ამდენი ხანია გიცდით, ამაზე დახარჯეთ ეგ ღამეები, ასე აჯობებს თუ დიალოგი გსურთ და ძალიან ბავშვებადაც ნუ გამოგვიყვანთ და ნურც თქვენ თავს ძალიან მამად, ჩვენი დედაა ის ეკლესია, ვისთანაც თქვენ არ გაქვთ ევქარისტიული კავშირი, და ამიტომ მამად ვერ მიგიღებთ. ახლა გამოცდილებიდან ვხვდები, თქვენს ერთ ღამეს ახლა ამ ჩემს პოსტს შესწირავთ,ამიტომ წინასწარ გთხოვთ, ეგ ძვირფასი დრო გამოიყენეთ პასუხების დასაწარეად დასმულ კითხვებზე, ამასაა რომ ელის აქაური მკითხველი და არა მორიგ და უკვე მოსაწყენ დემაგოგიას... ისევ ველით პასუხებს; კაიროსი! კაიროს არა მგონია აქ მამა გიორგი კიდე შემოვიდეს,მითუფრო დიდი მარხვაში.სქიზმატებთან კავიშრი არაფერს შუაშია,დიდგორი ისეთივე საინფორმაციო საშუალებაა და ამაზე უკვე გასაცა პასუხი........; ხოლო ჩემს პოსტზე რაც შეეხება კაიროს,რომელმა კრებამ შეცვალა აღნიშნული ანათემა?კიდევ ვერ ვხვდები.პასუხში თუ იმას გულისხმობ უკვე რაც კანონისტს ეწერა.ზემოთ.ვიმეორებ.კითხვებს. . ციტატა ხოლო რა შეცვალა ვერ გავიგე,რომელმა კრებამ შეცვალა და ცნო გრიგონიალრი კალენდარი?ან პასქალიის აღნიშვნაზე ვინ გააუქმა ანათემა?ვერ მივხვდი.კონსატნტინოპოლმა როგორც კანონისტს ეწერა კი არ შემოიღო გრიგონიალური კალენდარი(რითაც მართლაც გაუქმებდა ამ ანათემას არამედ შერეული,ხოლო შერეული გრიგონიანული ხომ არაა.)მაშინ დავდოთ ტექსტი სადაც ეწერება რომ 1583 წლის ანათემა გაუქმებულია.თAნ იქ ეწერა კანონისტს რომ კონსტანტინოპოლის ადგილობრივმა კრებამო,ხოლო ამ ანათემას იერლსალიმის და ალექსანდრიის პატრიარქებიც აწერენ ხელს,აქედან გამომდინარე მარტო კონსტანტინოპოლის გადაწყვეტილება შეცვლის ამას? -------------------- ჭეშმარიტება არის ნათელი და ამავდროულად მარტივი,რომელსაც ჩვენი ბნელი და რთული მისწრაფებების გამო ვერ შევიცნობთ.რაც სწორედ ღრუბელივითაა მზიან ამინდში რომელიც ესოდენ აშორებს ჩვენი თვალთახედვიდან მზეს.
|
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#655
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
daviti_23
ციტატა იქ ეწერა კანონისტს რომ კონსტანტინოპოლის ადგილობრივმა კრებამო,ხოლო ამ ანათემას იერლსალიმის და ალექსანდრიის პატრიარქებიც აწერენ ხელს,აქედან გამომდინარე მარტო კონსტანტინოპოლის გადაწყვეტილება შეცვლის ამას? ალექსანდრიის ეკლესიამაც შეცვალა. იერუსალიმს არ შეუცვლია, ფაქტია, მაგრამ ის სრულ ევქარისტიულ კავშირშია როგორც ახალი, ისე ძველი სტილით მოსარგებლე მართლმადიდებელ ეკლესიებთან. ანუ, არ აქვს საწინააღმდეგო პოზიცია. ეს ნიშნავს იმას, რომ ის ზემომოხმობილი კანონი გაუქმებულია. ამასთან, როგორც მახსოვს, 1923 წლის კონსტანტინოპოლის კრებაზე სხვა ბერძნულენოვანი საპატრიარქოების წარმომადგენლებიც იყვნენ და დაადასტურეს იქ კალენდრის შეცვლაზე თანხმობა. მეტსაც გეტყვით, წმ. ამბროსი აღმსარებელმა (ხელაიამ) საპატიმროში, 1924-1927 წლებში ქრისტეშობა აღნიშნა 25 დეკემბერს და არა 7 იანვარს, ხოლო საქართველოს ეკლესიის სინოდის განჩინებით 1927 წელს ჩვენი ეკლესია გადავიდა შერეულ იულიანურ კალენდარზე, რაც არავის შეუცვლია! ერთი ისაა მხოლოდ, რომ 1928 წელს სინოდის ახალ გადაწყვეტილებაში ჩაიწერა, რომ სამღვდელოებას შორის საკითხის სრულ გარკვევამდე ეკლესია ისევ დაუბრუნდებოდა ძველ სტილს, მხოლოდ დროებით....... -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#656
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა დიდგორი ისეთივე საინფორმაციო საშუალებაა და ამაზე უკვე გასაცა პასუხი........; დიდგორი სქიზმატთა საყვირია და ხალხი რომ იბნევა, ამაზე თვალის დახუჭვა არის სრული სუბიექტივიზმი! გაუხსენით ცალკე გვერდი სხილაძეს და წეროს იქ, თან აროშვილებიც ამხილოს, რატომ ვერ ვნახულობთ ვერსად აროშვილებს სქიზმატურობის მამხილებელ წერილებს? არაა დავით იქ ყოფნა გამართლებული! შენს კითხვაზე ვისაც დაუსვი ის გიპასუხებს. -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
daviti_23 |
![]()
პოსტი
#657
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 284 რეგისტრ.: 22-October 07 წევრი № 3,021 ![]() |
daviti_23 ალექსანდრიის ეკლესიამაც შეცვალა. იერუსალიმს არ შეუცვლია, ფაქტია, მაგრამ ის სრულ ევქარისტიულ კავშირშია როგორც ახალი, ისე ძველი სტილით მოსარგებლე მართლმადიდებელ ეკლესიებთან. ანუ, არ აქვს საწინააღმდეგო პოზიცია. ეს ნიშნავს იმას, რომ ის ზემომოხმობილი კანონი გაუქმებულია. ამასთან, როგორც მახსოვს, 1923 წლის კონსტანტინოპოლის კრებაზე სხვა ბერძნულენოვანი საპატრიარქოების წარმომადგენლებიც იყვნენ და დაადასტურეს იქ კალენდრის შეცვლაზე თანხმობა. მეტსაც გეტყვით, წმ. ამბროსი აღმსარებელმა (ხელაიამ) საპატიმროში, 1924-1927 წლებში ქრისტეშობა აღნიშნა 25 დეკემბერს და არა 7 იანვარს, ხოლო საქართველოს ეკლესიის სინოდის განჩინებით 1927 წელს ჩვენი ეკლესია გადავიდა შერეულ იულიანურ კალენდარზე, რაც არავის შეუცვლია! ერთი ისაა მხოლოდ, რომ 1928 წელს სინოდის ახალ გადაწყვეტილებაში ჩაიწერა, რომ სამღვდელოებას შორის საკითხის სრულ გარკვევამდე ეკლესია ისევ დაუბრუნდებოდა ძველ სტილს, მხოლოდ დროებით....... დავით მერე ამ ანათემაში საუბარი იულიანური კალენდრის გაუნახლებობაზე ხომ არაა?აქ საუბარია ვინც გრიგონიანული კალენდარი მიიღოსო,რაც გულისხმობს აღდგომის სხვანაირად აღნიშვნასაც,ანუ მთლიანობით.რა არის გაუქმებული.?აღდგომის აღნიშვნა სხვა დროს შეიძლება?ანუ არა ისე როგორც ამას დღეს ეკლესია აკეთEბს?ხოლო ანათემის გაუქმებაზე შენი მოსაზრებააა თუ ეკლესიის დადგენილებაა,სადაც წერია რომ ანათემა გაუქმებულია?იქნებ დაგვედო ტექსტი? დიდგორი სქიზმატთა საყვირია და ხალხი რომ იბნევა, ამაზე თვალის დახუჭვა არის სრული სუბიექტივიზმი! გაუხსენით ცალკე გვერდი სხილაძეს და წეროს იქ, თან აროშვილებიც ამხილოს, რატომ ვერ ვნახულობთ ვერსად აროშვილებს სქიზმატურობის მამხილებელ წერილებს? არაა დავით იქ ყოფნა გამართლებული! შენს კითხვაზე ვისაც დაუსვი ის გიპასუხებს. არის საიტი სადაც დევს მხოლოდ მამა გიორგის წერილები www.saqme.fr ამ სა.ქ.მ.ე. აქვს უფრო სხვა დატვირთვაც,შეგიძლიათ გაეცნოთ.და თQვენი აზრი დააფიქსიროდ.ან შემოუერთდეთ.... -------------------- ჭეშმარიტება არის ნათელი და ამავდროულად მარტივი,რომელსაც ჩვენი ბნელი და რთული მისწრაფებების გამო ვერ შევიცნობთ.რაც სწორედ ღრუბელივითაა მზიან ამინდში რომელიც ესოდენ აშორებს ჩვენი თვალთახედვიდან მზეს.
|
KAIROS |
![]()
პოსტი
#658
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა არის საიტი სადაც დევს მხოლოდ მამა გიორგის წერილები www.saqme.fr ხოდა მოწყდეს სქიზმატებს და ამხილოს ისინი! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#659
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
daviti_23
ციტატა იქნებ დაგვედო ტექსტი? ვნახავ ტექსტს მაშინ. იქამდე ეს: ციტატა მეტსაც გეტყვით, წმ. ამბროსი აღმსარებელმა (ხელაიამ) საპატიმროში, 1924-1927 წლებში ქრისტეშობა აღნიშნა 25 დეკემბერს და არა 7 იანვარს, ხოლო საქართველოს ეკლესიის სინოდის განჩინებით 1927 წელს ჩვენი ეკლესია გადავიდა შერეულ იულიანურ კალენდარზე, რაც არავის შეუცვლია! ერთი ისაა მხოლოდ, რომ 1928 წელს სინოდის ახალ გადაწყვეტილებაში ჩაიწერა, რომ სამღვდელოებას შორის საკითხის სრულ გარკვევამდე ეკლესია ისევ დაუბრუნდებოდა ძველ სტილს, მხოლოდ დროებით....... -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
daviti_23 |
![]()
პოსტი
#660
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 284 რეგისტრ.: 22-October 07 წევრი № 3,021 ![]() |
დავით მე ახალ სტილზე ანუ რაზეც დღეს კოსტანტინოპოლია არ მაქვს საუბარი,ვიცი ქართული ეკლესიის გადასვლა გადმოსვლის ისტორია,მე საუბარი მაქვს აღდგომის აღნიშვნაზე,და კიდევ რომ ისევ იმაზე შევჩერდით რომ იულანური კალენდრის განახლებაო,იულიანური და გრიგონიაული ერთი და იგივე ხომ არაა,სახელებიც სხვაა და თემაც სხვაა,ხომ არის მასე,მე მაქვს ფინეთზე საუბარი ამიტომ დავდე და არა იმიტომ რომ კონსტანტინოპოლის ახალი სტილზე მინდოდა რამის თQმა,
კარგი იქნებოდა თექსტი დაგვედო,საინტერესოა როგორ აუქმებს პასკალიაზე ანათემას რომლიც მსოფლიო კერბამ მიიღო და აუქმებს ადგილობრივი კრება.;;დაუჯერებელია მაგრამ მაინც დაველოდები. -------------------- ჭეშმარიტება არის ნათელი და ამავდროულად მარტივი,რომელსაც ჩვენი ბნელი და რთული მისწრაფებების გამო ვერ შევიცნობთ.რაც სწორედ ღრუბელივითაა მზიან ამინდში რომელიც ესოდენ აშორებს ჩვენი თვალთახედვიდან მზეს.
|
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 18th June 2025 - 12:20 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი