![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
Lashab |
![]()
პოსტი
#701
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 561 რეგისტრ.: 24-December 08 წევრი № 6,157 ![]() |
Lashab მამათმავალის და შპიონის თქმა იმ პიროვნებაზე, რომელიც ჩვენთვის ძალიან ძვირფასნი არიან ეს მხილებაა? ცოტა დაფიქრდი რა ბოლო-ბოლო სად ხარ და შენი მოძღვრება აქ არავის სჭირდება! გეყოთ რა აყვავება აქ, ყლორტები კი არა ნაყოფი გამოისხით უკვე იმდენი ხანია აქ თქვენს ბლაყა-ბლუყს ვუსმენთ! და კიდევ ჭკუას ასწავლით აქ ხალხს. ბატკანივით ხარ კაცმა რომ გკითხოს და რაც ხართ ეგ პრივატებიდან ჩანს... და ეს მხოლოდ ჩემი აზრი არ არის, ბევრის აქ ! პ.ს. ყველამ მისი აკრიტიკოს, ანუ ჩემი საყვარელი გამოთქმა: -> მიხედეთ თქვენს კოლხოზს! მე ნუ გადმომწვდი, მე მაინტერესებდა ამ სიტუაციაში გარკვევა... რომელ აყვავებაზეა საუბარი... მართლა იყო ეგეთი რამეები პატრიარქზე? ჩემი პირადი გადმოსახედიდან ძალიან ზედმეტი და უხეშობაა მამათმავალის თქმა... და თითქმის დარწმუნებული ვარ რომ ეგრე არაა(ზუსტად ვერ ვიქნები, რადგან არ ვიცნობ...) შპიონის თქმა- ეს მათი აზრია, და აქვთ უფლება და "საფუძველი" ეს ილაპარაკონ... კაი გავედი ამ თემიდან... -------------------- "ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)
"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8) |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#702
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა კაი გავედი ამ თემიდან... ![]() სწორი გადაწყვეტილებაა ![]() -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
Lashab |
![]()
პოსტი
#703
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 561 რეგისტრ.: 24-December 08 წევრი № 6,157 ![]() |
![]() სწორი გადაწყვეტილებაა ![]() რას მერჩი? მეტყობოდა მე რამე არაობიქტურობის? ზოგჯერ ზედმეტი მოგდის ![]() -------------------- "ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)
"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8) |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#704
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა ზოგჯერ ზედმეტი მოგდის ნუ გეშინია შენ ![]() აქ მართლმადიდებლები ვწერთ, ეგ ჩვენი პრობლემაა, ჩვენ ჩვენი ვერ გაგვირკვევია კარგად და ახლა არამართლმადიდებლებთან რა ვარკვიოთ? თქვენთვის არის ერთი განყოფილება და სხვაგან არ გვინდა კამათი, თან ეს კალენდარული საკითხია და არა მგონია დიდად გაინტერესებდეს ეგ საკითხი... იმედია გასაგებია... ციტატა პ.ს. ყველამ მისი აკრიტიკოს, ანუ ჩემი საყვარელი გამოთქმა: -> მიხედეთ თქვენს კოლხოზს! აი ამის გამო გეუბნები ლაშაბ, გვაცალე ჩვენს კოლხოზს მივხედოთ რა ![]() არ გეწყინოს, მაგრამ ეგრეა; კაიროსი! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#705
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
საინტერესოა ![]() ისე კი მე მაქვს მის ქადაგება ამ თემაზე მოსმენილი, ( მგონი მარხვაც არ იყო დაწყებული ) ქაშვეთის ტაძარში - ცალსახად იულიუსის კალენდრის მომხრე იყო. მომხრე შეიძლება მრავალი მოტივით იყო... მაგალითად, დღეს აი ამ მომენტში, მეც მომხრე ვარ ამ კალენდრის, მაგრამ არ ვარ მომხრე იმისა, რომ ეს კალენდარი გამოცხადდეს საკრალურად და მადლმოსილად და რაც მთავარია - უფრო ზუსტად ვიდრე გრიგორის კალენდარი... პ.ს. მ. ბიძინა რამდენადაც გავიგე (უკვე,ანუ ამ გადაცემაში) არ ახსენებს არანაირ ასტრონომიულ მოტივს რომ იულიანური კალენდარი ზუსტია - ჩვენც ეს გვინდა და მეტი არაფერი. -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
Iona |
![]()
პოსტი
#706
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 943 რეგისტრ.: 6-February 07 წევრი № 1,025 ![]() |
ციტატა მომხრე შეიძლება მრავალი მოტივით იყო... მაგალითად, დღეს აი ამ მომენტში, მეც მომხრე ვარ ამ კალენდრის, ... რავი ამის გაგონებას კი ნაგდად არ ველოდი ...... -------------------- ვაჲ ჩუენდა შენ მიერ, ჵ სიკუდილო, რამეთუ თანა-მდები ხარ უწყალოჲ, რომელი არავის მიუტევებ, და მოსესხე ხარ სასტიკი, რომელი არა გარდაიჴადები. და მტაცებელი ხარ ძლიერი, რომელი არა დააცადებ; და მპარავი ხარ მღჳძარე, რომელსა არა გრცხუენის; და ჴელმწიფე ხარ მბრძანებელი, რომელსა არა გეშინის...
|
KAIROS |
![]()
პოსტი
#707
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა აი ამ მომენტში, მეც მომხრე ვარ ამ კალენდრის მეც და ყველა ვისაც ჩვენს ეკლესიაზე შეტკივა გული.. -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#708
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
რავი ამის გაგონებას კი ნაგდად არ ველოდი ...... იმიტომ არ ელოდი, რომ როგორც ჩანს სტერეოტიპებით აზროვნებ ჩემთის კალენდარი არ არის არც მართლმადიდებური და არც საკრალური - უბრალოდ მოვლენათა აღწერისთვის შესაძლო ვარიანტია, რომლისთვისაც ზოგი უფრო ზუსტია და ზოგიც - ნაკლებად. ამიტომ თუ ერთის მხრივ წინააღმდეგი ვარ საკრალიზაციის, მეორეს მხრივ წინააღმდეგი ვარ რომ მუშტიკრივით შეიცვალოს კალენდარი. ამას წინ უნდა უძღვოდეს სერიოზულად დონის აწევა სასუიერო აკადემიაში და მხოლოდ ამის მერე შეცვლა კალენდრისა ამიტომ ვინაიდან 1. სასულიერო აკადემიაში დონე არასახარბიელოა 2. ჯერ ვერ ვხედავ სერიოზულ ძვრებს ამის გამოსწორებისთვის მიმაჩნია რომ კალენდარული რეფორმა უადგილოა, ისევე როგორც უადგილოა ამ კალენდრის გაფეტიშება. -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
Iona |
![]()
პოსტი
#709
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 943 რეგისტრ.: 6-February 07 წევრი № 1,025 ![]() |
ციტატა იმიტომ არ ელოდი, რომ როგორც ჩანს სტერეოტიპებით აზროვნებ .....კაი ერთი. არ გამომიტანა ვერდიქტი ![]() რა სტერეოტიპებზე მელაპარაკები?, 36 გვერდი იმას წერ რომ გრიგორიანული უფრო ზუსტია და მის არ მიგებით ირღვევა სრულდება ნიკეის კანონები და, ... რომ ყველაფრით ჯობია იულიანურს, რომ წმინდანებს სურდათ გრიგორიანული კალენდრის შემოღება და ასშ ......... და რატომ არ უნდა გამიკვირდეს? .... გამიკვირდა კი არა ყბა ჩამომივარდა ლამის ![]() ციტატა ამას წინ უნდა უძღვოდეს სერიოზულად დონის აწევა სასუიერო აკადემიაში და მხოლოდ ამის მერე შეცვლა კალენდრისა OK! მარა რა დონის აწევა უნდა მაგას ვერ ვხვდები ?! .... წაიკიტავენ ლიტერეტურას და გაერკვევიან, ყოველ შემთხვევაში რაც რაციონალური არგუმენტებია მაგაში მაინც , მისტიურის და საკრალურის კი მე ყოველ შემთხვევაში არაფერი არ გამეგება . თუ ვინმეს გაეგება იმან ილაპარაკოს -------------------- ვაჲ ჩუენდა შენ მიერ, ჵ სიკუდილო, რამეთუ თანა-მდები ხარ უწყალოჲ, რომელი არავის მიუტევებ, და მოსესხე ხარ სასტიკი, რომელი არა გარდაიჴადები. და მტაცებელი ხარ ძლიერი, რომელი არა დააცადებ; და მპარავი ხარ მღჳძარე, რომელსა არა გრცხუენის; და ჴელმწიფე ხარ მბრძანებელი, რომელსა არა გეშინის...
|
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#710
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
და რატომ არ უნდა გამიკვირდეს? რომ დავწერე იმის მერეც გიკვირს? OK! მარა რა დონის აწევა უნდა მაგას ვერ ვხვდები ?! ამაზე პასუხი ამასთანაა კავშირში: თუ ვინმეს გაეგება იმან ილაპარაკოს ანუ, აი სწორედ ამაშია საქმე, რომ საქართველოში თვლიან რომ გაეგებათ და ლაპარაკობენ კიდეც სისულელეებს და რაციონალური უბრალოდ დამაკნინებლად მიაჩნიათ კალენდართან მიმართებაში. ამიტომ ძალიან ბუნებრივია, რომ საჭიროა განათლების, ზოგადი განათლების დონის აწევა ზოგადად საქართველოს საგანნმანათლებლო სისტემაში, სადაც სიტუაცია ახლოა სავალალოსთან და კერძოდ აკადემიაში სადაც სიტუაცია უკვე კაი ხანია სავალალოა პ.ს. მე ახლაც იგივეს ვთვლი, რომ გრიგორის კალენდარი გაცილებით ზუსტია იულიანურზე, რომ ნამდვილად ჯობია მასზე გადასვლა, მაგრამ თუ ეს მოხდება განხეთქილების გზით - და ამისი ნიშნები არაერთია საქართველოში - მირჩევნია სანამ ასეთი მუხტი არსებობს - დავრჩე ძველზე რათა ეკლესიაში არ მოხდეს სქიზმა - ნუთუ ასე რთულია ამისი გაგება? იმიტომაც ვთვი, რომ სტერეოტიპებით აზროვნებმეთქი ალბათ -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
Lashab |
![]()
პოსტი
#711
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 561 რეგისტრ.: 24-December 08 წევრი № 6,157 ![]() |
ჩვენ ეხლა იულიანური კალენდრით ვმოქმედებთ?
4 წელიწადში ერთხელ არაა ნაკეანი წელიწადი(ანუ 1 დღის მიმატება) ჩვენთან? ანუ იულიანურზე ვართ ხომ ჩვენ? -------------------- "ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)
"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8) |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#712
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა ჩვენ ციტატა ჩვენთან ციტატა ჩვენ ვინ "ჩვენ" ![]() თქვენ არამართლმადიდებლები როგორ ხართ იულიანურზე კი ვერ ვხვდები, ისე კი საქ. მართლ. ეკლესია არის იულიანურ კალენდარზე, ხოლო საქ. სახელწმიფო გრეგორიანულზე. აი სააღდგომო ჩვენი იულიანური კალენდარის გამომთვლელი სისტემა http://5ko.free.fr/en/easter.php Month lengths The Julian reform set the lengths of the months to their modern values. However, a 13th century scholar, Sacrobosco, proposed a different explanation for the lengths of Julian months which is still widely repeated but is certainly wrong. According to Sacrobosco, the original scheme for the months in the Julian Calendar was very regular, alternately long and short. From January through December, the month lengths according to Sacrobosco for the Roman Republican calendar were: 30, 29, 30, 29, 30, 29, 30, 29, 30, 29, 30, 29 He then thought that Julius Caesar added one day to every month except February, a total of 11 more days, giving the year 365 days. A leap day could now be added to the extra short February: 31, 29/30, 31, 30, 31, 30, 31, 30, 31, 30, 31, 30 He then said Augustus changed this to: 31, 28/29, 31, 30, 31, 30, 31, 31, 30, 31, 30, 31 so that the length of Augustus would not be shorter than (and therefore inferior to) the length of Iulius, giving us the irregular month lengths which are still in use. There is abundant evidence disproving this theory. First, a wall painting of a Roman calendar predating the Julian reform has survived, which confirms the literary accounts that the months were already irregular before Julius Caesar reformed them: 29, 28, 31, 29, 31, 29, 31, 29, 29, 31, 29, 29 Also, the Julian reform did not change the dates of the Nones and Ides. In particular, the Ides were late (on the 15th rather than 13th) in March, May, July and October, showing that these months always had 31 days in the Roman calendar, whereas Sacrobosco's theory requires that March, May and July were originally 30 days long and that the length of October was changed from 29 to 30 days by Caesar and to 31 days by Augustus. Further, Sacrobosco's theory is explicitly contradicted by the 3rd and 5th century authors Censorinus and Macrobius, and it is inconsistent with seasonal lengths given by Varro, writing in 37 BC, before the Augustan reform, with the 31-day Sextilis given by the new Egyptian papyrus from 24 BC, and with the 28-day February shown in the Fasti Caeretani, which is dated before 12 BC. http://en.wikipedia.org/wiki/Julian_calendar -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
Lashab |
![]()
პოსტი
#713
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 561 რეგისტრ.: 24-December 08 წევრი № 6,157 ![]() |
KAIROS
მე ამ შემთხვევაში გეკითხებოდი არა როგორც არამართლმადიდებელი, არამედ როგორც საზოგადოების წევრი... მე ვიცი კალენდრების შესახებ უკვე ბლომად... ნაწილი კანუდოსელისგანაც გავიგე... მაგრამ რეალურად ვერ გავიგე ქართული საზოგადოება რომელს იყენებს... ანუ მხოლოდ თეორიული ცოდნით შემოვიფარგლები... ბავშვობაში მესმოდა- 4 წელიწადში ერთხელ 1 დღე ემატებაო... და ამიტომ ვიფიქრე საზოგადოება იულიანურ კალენდარს ხმარობს მეთქი... ეს არის და ეს... ჩემი შეკითხვის მიზანიც და ყველაფერიც ეს იყო ![]() ![]() -------------------- "ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)
"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8) |
Iona |
![]()
პოსტი
#714
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 943 რეგისტრ.: 6-February 07 წევრი № 1,025 ![]() |
ციტატა ნუთუ ასე რთულია ამისი გაგება? იმიტომაც ვთვი, რომ სტერეოტიპებით აზროვნებმეთქი ალბათ რავი მემგონი ჩემი გაკვირვების გაგებაც არ უნდა ყოფილიყო რთული წესით. -------------------- ვაჲ ჩუენდა შენ მიერ, ჵ სიკუდილო, რამეთუ თანა-მდები ხარ უწყალოჲ, რომელი არავის მიუტევებ, და მოსესხე ხარ სასტიკი, რომელი არა გარდაიჴადები. და მტაცებელი ხარ ძლიერი, რომელი არა დააცადებ; და მპარავი ხარ მღჳძარე, რომელსა არა გრცხუენის; და ჴელმწიფე ხარ მბრძანებელი, რომელსა არა გეშინის...
|
ბადრი |
![]()
პოსტი
#715
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,332 რეგისტრ.: 30-October 08 მდებარ.: წყალტუბო წევრი № 5,866 ![]() |
საერთოდ ეკლესიას რომ თავი დავანებოთ ახალი სტილის კალენდარი როდის გაჩნდა, სად, ვის მიერ, რა მიზეზით გადაწიეს 14 დღე?
ეს კალენდარი შემოიღო პაპმა გრეგორი XIII . ეს პაპი ცნობილია აგრეთვე "ბართლომეს ღამეთი". კალენდარი აგებულია მხოლოდ მზის წელიწადზე და არ ითვალისწინებს ვარსკვლავებისა დ მთვარის განლაგებას. არაა ციკლური. თოთხმეტი დღე განსხვავება არი იმის გამო რომ მზის წელიწადის მოთხოვნას ზუსტად არ ითვალისწინებს იულიუსის კალენდარი. -------------------- "უფალო ბაგენი ჩემი აღახვენ და პირი ჩემი იტყოდეს ქებულებასა შენსა"
"ეგრეთცა სარწმუნოებაი, უკუეთუ არა აქუნდენ საქმენი, მკუდარ არს იგი ხოლო." (იაკ 2.17) |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#716
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
მოდით წყნარად და წყაროების მოშველიებით განვიხილოთ შემდეგი (ზოგი რამ უკვე ადრე ნათქვამიც იყო): 1. პირველი მსოფლიო კრების მერე დადგინდა, რომ აღდგომა უნდა აღინიშნოს პირველ კვირა დღეს გაზაფხულის სავსემთვარეობის მერე, რომელიც დგება გაზაფხულის ბუნიობის (დღე-ღამ ტოლობის) დღეს ან მერე, და თუ ეს კვირა დღე მოსდევს ებრაული პასექის დღესასწაულს. წინააღმდეგ შემთხვევაში აღდგომის დღესასწაული გადაიტანება მომდევნო კვირა დღეს. აქ ერთი საინტერესო ფაქტი უნდა აღინიშნოს: ეკლესიის მამებს ნიკეის კრებაზე არ დაუდგენიათ პასქალიის ზუსტი გამოთვლის წესი, არამედ დაადგინეს, რომ ალექსანდრიის ეპისკოპოსს ენიჭებოდა პატივი გამოეთვალა პასქალია და ამის შესახებ შეეტყობინებინა დანარჩენ ეკლესიებისათვის, რომლებსაც ეს თარიღი უნდა გამოეყენებინათ. ალექსანდრიის ეკლესიის არჩევა შემთხვევითი როდი იყო: სწორედ აქ ყვაოდა მეცნიერება და, განსაკუთრებით, ასტრონომია (მოდით დავუკვირდეთ ამ ფაქტს). http://drevo.pravbeseda.ru/index.php?id=229 დავუკვირდეთ იმას, რომ ათვლის დღედ იყო გამოყენებული გაზაფხულის ბუნიობა, რაც მაშინ (კიდევ ერთხელ უნდა გამეორდეს) იყო 21 მარტი არსებული იულიანური კალენდრის მიხედვით. 2. უკვე 1324 წელს ბიზანტიელმა მეცნიერმა ნიკიფორ გრიგორმა შენიშნა, რომ გაზაფხულის ბუნიობა აღარ ხდებოდა 21 მარტს და შესაბამისად საჭირო იყო კალენდრის და პასქალიის შესწორება. მან ამაზე იმპერატორ ანდრონიკ მე-2 მიმართა, მაგრამ ვერ დაითანხმა იმ მიზეზის გამო, რომ კალენდრის შესწორებას შეეძლო გამოეწვია შფოთი ცალკეულ ეკლესიებს შორის. საგულისხმოა, რომ კალენდრის უზუსტობაზე მიანიშნებდნენ სხვა ბიზანტიელი მეცნიერებიც: მათე ვლასტარი და ისააკ არგირი. მათაც უარი მიიღეს კალენდრის რეფორმის ჩატარებაზე. http://www.religio.ru/calhist/hristianstvo/7_print.html 3. ახალი სტილის (გრიგორიანული კალენდარი) შემოღებამ გაზაფხულის ბუნიობა ისევ დააბრუნა თავის ადგილას, ანუ, უბრალოდ რომ ვთქვათ, ახლაც გაზაფხულის ბუნიობა ხდება 20-21 მარტს ახალი სტილით. თუმცა ძველი სტილით (იულიანური კალენდარი) ბუნიობა (21 მარტი) 13 დღით ჩამორჩება ნამდვილ ბუნიობას. ეს არის ფაქტი და ამაზე დავა არ არის საჭირო. თუ ვინმეს ამაში ეჭვი ეპარება, შეუძლია აიღოს საათი და მთელი წლის განმავლობაში გაზომოს ყოველი დღის და ღამის ხანგრძლივობა. მაგრამ ფაქტი ფაქტად რჩება. 4. საინტერესო ინფორმაცია: შემდეგი ციტატა გვიჩვენებს, თუ რატომ არის ასტრონომიულად ბუნიობა ასეთი მნიშვნელოვანი: ასტრონომიულად გაზაფხულის ბუნიობა შეესაბამება წელიწადის იმ პერიოდს, როდესაც მთელს დედამიწაზე (ორივე ნახევარსფეროში) დღის და ღამის სიგრძე ერთმანეთს უტოლდება და პოლარული ღამე მთავრდება. ამ მოვლენის მნიშვნელობა ამ პერიოდში იმაშია, რომ დედამიწის ზურგზე არ მოიპოვება არც ერთი ადგილი, რომელიც არ იყოს განათებული მზის სხივებით დღის განმავლობაში. ამას ემატება ისიც, რომ სავსემთვარეობის დადგომის დროს ამ პერიოდში, მთვარე რომელიც დედამიწის დაბნელებულ ნაწილშია აირეკლავს რა მზის სხივებს ანათებს დედამიწის ამ დაჩრდილულ ნაწილსაც. ანუ მთელი სამყაროა განათებული (გარკვეული ცდომილების ფარგლებში). http://www.holy-trinity.org/ecclesiology/o...ine-pascha.html 5. თუმცა ახალი სტილით გამოთვლილი უფლის აღდგომის დღე ხანდახან წინ უსწრებს ებრაულ პასექს, რაც ეწინააღმდეგება ეკლესიის მიერ დადგენილ წესს პასქალიის შესახებ (იხ. მუხლი 1) http://www.rayfowler.org/writings/articles...r-and-passover/ ანუ ვვარდებით შემდეგ წინააღმდეგობებში: - იულიანური კალენდრით დღევანდელ დღეს ბუნიობა აღარ ხდება 21 მარტს, და შესაბამისად პასქალიის გამოთვლაში ფიგურირებს არარეალური ბუნიობის დღე => წინააღმდეგობა ეკლესიის კანონთან. გრიგორიანული კალენდარით კი ბუნიობა ხდება 21 მარტს, როგორც ეს პირველ საუკუნეებში ხდებოდა და დღევანდელ სინამდვილეს შეესაბამება. - გრიგორიანული კალენდრით გამოთვლილი უფლის აღდგომის დღე ხანდახან წინ უსწრებს ებრაულ პასექს => წინააღმდეგობა ეკლესიის კანონთან. ასეთი რამ კი არ ხდება იულიანურ კალენდარში. ანუ, პასქალიის გამოთვლის კანონის მიხედვით სულ ცოტა ორი პუნქტი მაინც უნდა შესრულდეს: (1) ათვლის წერტილი - გაზაფხულის ბუნიობა და (2) აღდგომის დღე უნდა მოსდევდეს ებრაულ პასექს. აქედან გამომდინარე გასაგებია იმ ეკლესიების პოზიცია, რომლებმაც მიიღეს რა ახალი კალენდრული სტილი დაიტოვეს პასქალიის გამოთვლა ძველ სტილზე დაყრდნობით. აბა, ახლა თქვენი აზრი მაინტერესებს ეს ძალიან კარგი პოსტი იყო ჩვენი ძმის და თავიდან გადაკითხვას ვურჩევდი ბევრს -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#717
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
ეს ძალიან კარგი პოსტი იყო ჩვენი ძმის და თავიდან გადაკითხვას ვურჩევდი ბევრს მთავარი შენიშვნა მაგ პოსტში არის ის, რომ ძველი სტილი იმიტომ დაიტოვეს აღდგომის აღსანიშნავსდ, რომ ახალს ხარვეზი აქვს - იუდეველებზე ადრე უწევს პასექიო... აქ მე მაშინვე გავუკეთე ელესარს კომენტარი, რომ არაა ასე...იულიანურ კალენდარსაც ჰქონდა ასეთი ხარვეზი VIII საუკუნის ჩათვლით და რატომღაც არავის თავში არ მოსვლია მაშინ, რომ ამის გამო იულიანური კალენდარი გადაეგდო... -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#718
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ხო, დამავიწყდა მაგის ჩამატება, ახლავე დავამატებ:
იულიანური კალენდარიც მოიცავს (უ.ს. მოიცავდა) ამ ხარვეზს და დამთხვევები და წინ სწრებები იყო ქვემოთ მოყვანილ წლებში, თუმცა არავის ეჭვქვეშ არ დაუყენებია, აი ეს წლები: ამ დროს წინ უსწრებდა ორი დღით 306, 326,346,350,370,475,495 ამ დროს დაემთხვა 316,319,323,343,347,367,374,394,401,414,418,421,441,445,465,496,499,519,523,536, 543,563,570,590,594,614,743,783 -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
ნანინა |
![]()
პოსტი
#719
|
![]() სოფო ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 5,621 რეგისტრ.: 8-July 08 მდებარ.: dedaqalaqi წევრი № 5,299 ![]() |
ერთი კითხვა მაქვს. წინა თემაში საუბრობდა კაიროსი ბერძნულ სტილზე და სქიზმის საშიშროებაზე, რომ ვინმემ კალენდრის გამო სქიზმა არ შეიტანოს მართლმადიდბლურ ეკლესიაშიო. ეს ყველაფერი გავიგე, მაგრამ ერთი რამ მაინტერესებს, კონსტანტინეპოლის საპატრიარქო როგორ აღნიშნავს დღესასწაულებს? როგორც კათოლიკები შობა 25 დეკემბერს და ასე შემდეგ? მაგრამ აღდგომას მაშინ, როცა ცეცხლი გადმოდის, ანუ ძველი სტილით? მაშინ ეს რა გამოდის? იქნებ ამიხსნათ ეს ე.წ. "ბერძნების სტილი"?
![]() გასაგებია, რომ კალენდარის საკითხი გაცილებით რთულია, დღე-ღამის მონაცვლეობაზე, სავსემთვარეოაზე და რაღაცეებზეა დამოკიდებული, მე ამას მაინც ვერ გავიგებ ![]() ![]() ![]() -------------------- იყავი ის, რაც ხარ!!!
|
ბადრი |
![]()
პოსტი
#720
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,332 რეგისტრ.: 30-October 08 მდებარ.: წყალტუბო წევრი № 5,866 ![]() |
KAIROS
ციტატა ხო, დამავიწყდა მაგის ჩამატება, ახლავე დავამატებ: იულიანური კალენდარიც მოიცავს (უ.ს. მოიცავდა) ამ ხარვეზს და დამთხვევები და წინ სწრებები იყო ქვემოთ მოყვანილ წლებში, თუმცა არავის ეჭვქვეშ არ დაუყენებია, აი ეს წლები: ამ დროს წინ უსწრებდა ორი დღით 306, 326,346,350,370,475,495 არ ვიცი მაგ ამბავი როგორ მოხდა, მაგრამ ეტყობა გამოთვლაში დაუშვეს რაღაც შეცდომა, რადგან პასქალიის გამოთვლის ერთერთი მოთხოვნა, როგოც ზემოთ მოყვანილ პოსტშია აღნიშნული არის ის, რომ აღდგომა იდღესასწაულება ებრაული პასექის შემდეგ. ერთ საინტერესო მოვლენაზე მინდა შევაჩერო თქვენი ყურადღება. ებრაელები პასექის გამოსათვლელად იყენებდნენ მთვარის კალენდარს. აღდგომა იყო პასექის შემდეგ. იულიუსის კალენდარი სიმეტრიულია მთვარის კალენდარის მიმართ, 28 წლიანი ციკლი (4*7=28)- ყოველ 28 წელიწადში კვირის დღეები ერთი და იგივე თვე და რიცხვს ემთხვევა; 19 წლიანი ციკლი - ყოველ 19 წელიწადში მთვარის ყველა ფაზა თვის ერთსა და იმავე რიცხვს ემთხვევა; საღდგომო ციკლი ანუ დიდი ინდიქტიონი, იგი 532 წელს შეიცავს (19*28=532). დიდი ინდიქტიონის გავლის შემდეგ მთვარის ფაზების განლაგება, დრეები, კვირები და თვის რიცხვები მეორდება, ანუ აღდგომის დღესასწაული პერიოდული ხდება. ყველაზე საინტერესო ის არის , რომ გრიგორიანული კალენდარი არ ითვალისწინებს მთვარის კალენდარს და არც ვარსკვლავების განლაგებას. ანუ არღვევს ბიბლიურ სწავლებას, რომ უფალმა შექმნა მზე მთვარე და ვარსკვლავები დრო-ჟამის აღსანიშნავად. ანუ იულიანული კალენდარი ეკლესიის მოთხოვნებს სავსებით აკმაყოფილებს. -------------------- "უფალო ბაგენი ჩემი აღახვენ და პირი ჩემი იტყოდეს ქებულებასა შენსა"
"ეგრეთცა სარწმუნოებაი, უკუეთუ არა აქუნდენ საქმენი, მკუდარ არს იგი ხოლო." (იაკ 2.17) |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 17th June 2025 - 04:08 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი