![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
სარდიონ |
![]()
პოსტი
#121
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 677 რეგისტრ.: 3-April 08 წევრი № 4,428 ![]() |
KAIROS
ნაწილობრივ ჩვენ ერტ და იგივეს ვლაპარაკობთ. შეიზლება ითქვას აქ დიდი საკამათო არაფერია. თან თუ იმასაც გავითვალისწინებთ რომ ისტორიულად ეკლესიაში სალოსობისადმი მიდგომა არაერთგვაროვანია. იყვნენ მაფანატებლებიც და იყვნენ სრულიად მოწინააღმდეგეებიც, უმაღლეს იერარქტა და ადგილობრივ კრებათა დონეზე. მაგრამ ამ კამათის შემდეგ კაიროსს და კანუდოსელს რომ ("მომიტევეთ და მხოლოდ ერთი სურვილი მრჩება ამ საუბრების მოსმენიდან: ღმერთო შენ დაგვიფარე.""სამწუხაროდ ვუერთდები კანუდოსელის აზრს და განწყობილებას ".) ერთ ან მრავალსართულიანის წარმოთქმის სურვილი გაუჩნდათ, ეს ცუდია. პლოხო. -------------------- KILL YOUR TV !
|
მარიამი |
![]()
პოსტი
#122
|
![]() + + + ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 12,615 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: თბილისი წევრი № 6 ![]() |
KAIROS,
ისევ იგივეს იმეორებ და ისევ დაუმტკიცებლად. ამიტომ მეც წრეზე არ წამოგყვები. ერთს ვიტყვი უბრალოდ: მე შეიძლება დიდი ღვთისმეტყველი არა ვარ, მაგრამ ის კი ვიცი, რომ სალოსობის ფენომენი ღვთისმეტყველებაში არ ჯდება. და როდესაც სასწაულთმოქმედ მამაზე ამტკიცებ, რომ უკანასკნელი ცოდვილია, შენ გადგება ჩრდილი და არა - მას. ამაზე დაფიქრებაც არ იქნებოდა ურიგო ![]() რაც შეეხება ნეოს მოყვანილ ციტატას, შენს მიერ მეათე ნეტარებად გასაღებულს, ეგ ციტატა წმინდა წერილიდანაა და მასზე ქილიკი არ ღირს... -------------------- ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
|
დათიკო |
![]()
პოსტი
#123
|
![]() დათიკო ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,383 რეგისტრ.: 24-July 06 მდებარ.: ვეიკი წევრი № 10 ![]() |
G_I_O_R_G_I_
ციტატა საოცარია როგორც მივხვდი თავად მამა გაბრიელი საუბრობს. კი, ნამდვილად. |
მნათე |
![]()
პოსტი
#124
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 ![]() |
ციტატა სადაც ერთი ცოდვა ერთს არ ეპატიება და მეორეს კი ეს აბსურდია, მაგრამ კაიროს ხომ არ გეჩვენება რომ ჩვენ გარემოებებს ვივიწყებთ? როგორ ფიქრობ, ეკლესიურ აზროვნებას დასაშვებად მიაჩნია გარემოებათა განურჩევლად სახელდოს ცოდვა? მე ასე ვერ ჩავთვლი... ჩემთვის როგორც ქრისტიანისთვის გაცილებით მნიშვნელოვანია ადამიანის მოტივირება... ავიღოთ იგივე კათოლიკური ინკვიზიცია, მასზე მრავალ მითსა და სისაძაგლეს მოგვითხრობენ მაგრამ ალბათ ეკლესიოლოგია ცოტა უფრო მეცნიერულია და ეზოთერიული "შავი ლეგენდა" შეიკვეცა და შემდეგ მორალურად გაიცხრილა, აი რაშია საქმე: თუ თქვენ, თქვენი უვიცობიდან გამომდინარე, გეცოდინებოდათ რომ ინკვიზიციურ კოცონზე დაწვით სპობთ ადამიანთა მტერს, ჯადოქარს, განხორციელებულ სატანას, რომელსაც შეუძლია ზიანი მიაყენოს გარემომცველ ადამიანებს, დაგიხოცოთ შვილები და ა.შ დიდი ეჭვი მაქვს იმ დროინდელ საზოგადოებაში უარი გეთქვათ კონკრეტული პიროვნების დაწვაზე.... როგორ ფიქრობთ, კონკრეტულ შემთხვევაში ვისმეს იმ ქვეყნად გასტუმრება, უვიცობის კუთვნილება უფრო იქნებოდა თუ კაცთმოძულე მიზანთროპიის, რომელსაც სურს ვისმეს ხორცის შხიტინით იჯეროს გული? აქაც ასეა, ქრისტიანობა ჩემი აზრით ცოტა უფრო დინამიური და ინდივიდუალურია ვიდრე ამ თემაში გამოჩნდა, ცოდვის ცალსახა გაგება ეჭვი მაქვს ვინმეს ახასიათებდეს, თუ სიყვარული ჩვენშია, მაშინ ბარიერები აღარ არსებობენ, რადგან მათი დადგენა საჭირო გახდა ადამიანის ცნობიერებისთვის სიყვარულის კომპონენტის შესაქმნელად... იგვე ნეოს მაგალითი, როცა შენ ცდილობ ვინმეს გადარჩენას და ამ გადარჩენაში აბსოლუტურად არაემოციური კავშირით გინებასთან, ცდილობ ხერხი იხმარო, მე ეს არავითარ შემთხვევაში არ მესახება ცოდვით კატეგორიად, ან უარეს შემთხვევაში ძალიან დიდ შემამსუბუქებელ გარემოებად რომელსაც წინ ადამიანის გაუთვითცნობიერებლობა უდევს... გინების აპოლოგიას არ მოვყვები, მე უბრალოდ მინდა გავერკვათ, ხომ არ არსებობს ისეთი გარემოებები სადაც ინდივიდი, თავისი ერთი შეხედვით ცოდვითი ქცევით, საკუთარ გულში აკეთებს კეთილ არჩევანს? რა არის უფლისთვის მთავარი, მოქმედებები თუ ის, რაც ადამიანის გულში ხდება? -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
G_I_O_R_G_I_ |
![]()
პოსტი
#125
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,857 რეგისტრ.: 31-July 06 წევრი № 27 ![]() |
მამა გაბრიელის და ეკლესიის მიერ წმინდანად შერაცხული სალოსების საქციელთა და ქმედებათა ჩვენ დაბალი სულიერების მქონე ადამიანების მიერ მათი განხილვა და შეფასება მსუბუქად რომ ვთქვა არასწორია.
ზოგადად კი სალოსობა როგორც უდიდესი მოღვაწეობის ერთერთი სახეობა ერის ადამიანთაგან ძნელადაა გასაგები და თუ დეტალებში მისი ყველა ქმედების ახსნა-გაგება მოუნდება ერის კაცს ვინც არ უნდა იყოს ის მაინც ვერ მიხვდება და განკითხვაშიო ჩავარდნის მეტს ვერაფერს მოუტანს. საერთოდ კი ნათქვამია "ხე ნაყოფით იცნობაო"ვიხილოთ ნაყოფი და ნუ განვიკითხავთ. |
k@the |
![]()
პოსტი
#126
|
![]() იყო და არა იყო რა... ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,796 რეგისტრ.: 21-May 07 მდებარ.: მყარად მიწაზე წევრი № 1,967 ![]() |
![]() ვერ გავიგე რაღაც. მე ბოდიში, მაგრამ გინება ცოდვა არის, თუმცა უცოდველი ვინაა?? ისიც ნათქვამი იყო სადღაც, რომ წმინდანებიც კი ხორციელი, მიწიერი ცხოვრების დროს არ ყოფილან უცოდველები. ცოდვაზე რომ თქვა ცოდვააო, მგონი არ ნიშნავს ვინმე განიკითხო... მეორეს მხრივ, სალოსი მართლაც ჩემთვის ამოუცნობი ფენომენია, თუ სალოსის სალოსური მოქმედება უნდა იყოს მიმართული ვინმეს საკეთილდღეოდ, (ცოდვაა გააცნობიეროს, ამპარტავნობა დააძლევინოს და ა.შ. ) მაშინ, რატომ არ შეიძლება ეს მოქმედება გინება ყოფილიყო?? დღესდღეობით გინება, იმდენად გაუფასურებულია და იმდენად ხშირი ახალგაზრდა თაობაში, ყოველი მეორე მცირედ გაღიზიანებას სწორედ ასე გამოხატავს, კარგი იქნებოდა თუ ვინმეს მეშვეობით, ამ საშინელი ცოდვის მიმართ ზიზღი გაუჩნდებოდათ ხალხს ... თანაც, სიმართლე გითხრათ გინება ამწარებს თვით იმ ადამიანს, ვისაც აგინებენ და არა იმას ვისაც უგინებენ (ღმერთს და ხატს არ ვგულისხმობ), ხოლო მანდ დათმენაც სათნოებაა, თუ ვცდები? ![]() პ.ს. ბევრი წავიკითხე აქ, თუმცა ყველაფერი არა და უკაცრავად თუ რამე არასწორი ვთქვი... დათიკო იმ ფაილს საზღვარგარეთ ვერ ვიწერთ ![]() -------------------- --
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't. |
მნათე |
![]()
პოსტი
#127
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 ![]() |
ციტატა მამა გაბრიელის და ეკლესიის მიერ წმინდანად შერაცხული სალოსების საქციელთა და ქმედებათა ჩვენ დაბალი სულიერების მქონე ადამიანების მიერ მათი განხილვა და შეფასება მსუბუქად რომ ვთქვა არასწორია. ზოგადად კი სალოსობა როგორც უდიდესი მოღვაწეობის ერთერთი სახეობა ერის ადამიანთაგან ძნელადაა გასაგები და თუ დეტალებში მისი ყველა ქმედების ახსნა-გაგება მოუნდება ერის კაცს ვინც არ უნდა იყოს ის მაინც ვერ მიხვდება და განკითხვაშიო ჩავარდნის მეტს ვერაფერს მოუტანს. საერთოდ კი ნათქვამია "ხე ნაყოფით იცნობაო"ვიხილოთ ნაყოფი და ნუ განვიკითხავთ. აი ამაში კი ნამდვილად ცდები, ერისკაცობა აქ არაფერ შუაშია, ეკლესიაში არ შეიძლება რაიმე იყოს დამალული, იმ ნაწილში, რომელშიც საქმე ადამიანებს ეხება... წმინდანიც ერთი ჩვეულებრივი ადამიანია, რომელსაც გააჩნია შეცდომები, ხოლო როცა ჩვენ რაიმეგვარ წესს შევიწყნარებთ (ეს ჩემი შეწყნარებაც უნდა იყოს, რადგან ბრმად მორწმუნეობა ქრისტიანობის ანტითეზაა) უნდა ვიცოდე, რატომ და რისთვის გავაკეთე ეს, ანუ მე უნდა ვიცოდე რატომ გადაწყვიტა ეკლესიამ დასაშვებად მიაჩნდეს სალოსობა, მე მინდა გავერკვა ამაში... არა იმიტომ რომ ეკლესიას არ ვენდობი, არამედ იმიტომ, რომ არსებობს შემთხვევები და შეწყნარებები, რომელშიც გადამწყვეტი როლი ითამაშა ეპოქამ, ეპოქას კი, როგორც ყველას კარგად მოგეხსენებათ ცვალებადობა ახასიათებს... -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
დათიკო |
![]()
პოსტი
#128
|
![]() დათიკო ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,383 რეგისტრ.: 24-July 06 მდებარ.: ვეიკი წევრი № 10 ![]() |
k@the
ციტატა იმ ფაილს საზღვარგარეთ ვერ ვიწერთ , იქნებ ვინც გადმოწერა უკვე სხვა სერვერზე ატვირთოს, ფილეს.გე ან სხვა, ძალიან მინდა მოსმენა... გლობალზე ატვირთვა მიჭირს ხოლმე და მირჩევნია PM ით მეილი მომწერო და გადმოგიგზავნი. ![]() |
G_I_O_R_G_I_ |
![]()
პოსტი
#129
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,857 რეგისტრ.: 31-July 06 წევრი № 27 ![]() |
ციტატა აი ამაში კი ნამდვილად ცდები, ერისკაცობა აქ არაფერ შუაშია ერისკაცობა ზოგადად დავწერე.ადამიანის სულიერების დონეს გააჩნია რაც უფრო სულიერია ადამიანი მით უფრო ხვდება მასზე ზევით მყოფი სულიერების (წმინდანთა )ამათუ იმ ქმედებას და უფრო მეტად წვდება მათ სიღრმეებს. ჩვენ კი რომ გვეცხოვრა რომელიმე წმინდანი სალოსის გვერდით მათ ყველა ქმედებას ვერ მივხვდებოდით რომელი კუთხიდანაც არ უნდა შეგვეხედა ღვთისმეტყველური თუ სხვა და ასეთი მცდელობაც ჩვენის მხრიდან არასწორია. მაგ წმ ანდრია სალოსის ცხოვრებიდან ვიტყვი მაგალითს მან ეკლესიას დაუწყო ქვების სროლა ,მცირე ხნის შემდგომ კი სამეძაოსახლის კედლებს დაუწყო მოფერება და ყოველივე ამის მხილველებმა ვერაფერი გაიგეს და სანამ მოწაფეებმა არ კითხეს წმ.ანრდიას ამ ქცევის მიზეზი და არ უთხრა მან და ეხლა ჩვენ რა კუთხითაც არ შევხედოთ ვერ მივხვდებით ამ სალოსი ბერის საქციელს და შეიძლება იმ დროს ბევრიც დაბრკოლდა ზოგადად ამ ქცევის შემხედვარე და განიკითხა წმ.ანდრია |
მნათე |
![]()
პოსტი
#130
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 ![]() |
ციტატა ერისკაცობა ზოგადად დავწერე.ადამიანის სულიერების დონეს გააჩნია რაც უფრო სულიერია ადამიანი მით უფრო ხვდება მასზე ზევით მყოფი სულიერების (წმინდანთა )ამათუ იმ ქმედებას და უფრო მეტად წვდება მათ სიღრმეებს. ჩვენ კი რომ გვეცხოვრა რომელიმე წმინდანი სალოსის გვერდით მათ ყველა ქმედებას ვერ მივხვდებოდით რომელი კუთხიდანაც არ უნდა შეგვეხედა ღვთისმეტყველური თუ სხვა და ასეთი მცდელობაც ჩვენის მხრიდან არასწორია. მაგ წმ ანდრია სალოსის ცხოვრებიდან ვიტყვი მაგალითს მან ეკლესიას დაუწყო ქვების სროლა ,მცირე ხნის შემდგომ კი სამეძაოსახლის კედლებს დაუწყო მოფერება და ყოველივე ამის მხილველებმა ვერაფერი გაიგეს და სანამ მოწაფეებმა არ კითხეს წმ.ანრდიას ამ ქცევის მიზეზი და არ უთხრა მან და ეხლა ჩვენ რა კუთხითაც არ შევხედოთ ვერ მივხვდებით ამ სალოსი ბერის საქციელს და შეიძლება იმ დროს ბევრიც დაბრკოლდა ზოგადად ამ ქცევის შემხედვარე და განიკითხა წმ.ანდრია მაშ შენ გინდა თქვა, რომ სალოსის ქმედება გამოუკვლელველია? მაპატიე, მაგრამ მე ამას ვერ დავიჯერებ, რადგან ადამიანის მაღალსულიერება უნდა განიმარტებოდეს ეკლესიის მიერ, ეკლესიამ უნდა თქვას, რატომ შერაცხა იგი სათნოებად და გამაგებინოს ასევე მეც. ეს არის სიბრმავის აღმოფხვრის პირველი წამალი, რადგან წმიდა ანდრია სალოსი, სავსებით შესაძლებელია იმ დროს შემცდარიყო... ჩვენ გვჭირდება განმარტება, რადგან საქმე ეხება ჩვენებრ ადამიანს, ალბათ ხვდები, რომ საღვთისმეტყველო თემებს სწორედ მაღალსულიერი მამები უძღვებოდნენ, მაგრამ ის მხოლოდ მათთვის არ იყო, ჩვენთვისაც არის და სწორედ ამიტომ არსებობს კატეხიზმო, ასევე როცა საქმე გვაქვს რაიმეგვარ ქცევასთან, არა მე, არამედ ეკლესია, რომელმაც უკანასკნელი ქცევა შეიწყნარა, უნდა განმარტავდეს, რატომ გააკეთა ეს, რადგან კანონიზაციას წინ უძღვის მთელი რიგი გამოკვლევები და ის თითქმის არასდროს სრულდება, რადგან წმინდანის ქცევა ავტომატურად როდი ნიშნავს მართალ ქცევას.... სახარებისეული მაგალითი რომ გავიხსენოთ, პეტრე შეცდა როდესაც არ ჭამა წინდაუცვეთელებთან, სისულელე იქნებოდა ჩვენ წინდაცვეთილობა მიგვეღო, თუ საბედისწეროდ არ იქნებოდა ცნობილი პავლეს პოზიცია... აქედან გამომდინარე, როდესაც რომელიმე ქცევის ანალიზს ვაკეთებთ, ჩვენ საკუთარ სულიერებას კი არ ვენდობით, არამედ ეკლესიის სწავლებითა და სიყვარულით გვსურს განვიხილოთ ყოველივე ეს... ეკლესია კი, განმარტების გარეშე არავის და არასოდეს ტოვებს.... შესაბამისად ყოველგვარი მოწოდება იმისკენ, რომ ჩვენ, ჩვენივე დაბალსულიერების გამო, უფლება არ გვაქვს კონკრეტული საქციელი შევაფასოთ ეკლესიის სწავლების მიხდვით, ჩემი აზრით გადაჭარბებული და არადიალოგისმიერია, რადგან ერთია წარმოთქვამდე მრწამსს, იღებდე მას როგორც შენს აღსარებას, მაგრამ მეორეა გესმოდეს მისი შინაარსი... შენი აზრით, თუ ანდრია სალოსი ერთ კაცს მაინც დააბრკოლებდა, ღირდა ქვების სროლა? ქცევა, რომელიც უფლისმიერია, არავის განარიდებს ეკლესიისგან.... -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
G_I_O_R_G_I_ |
![]()
პოსტი
#131
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,857 რეგისტრ.: 31-July 06 წევრი № 27 ![]() |
ციტატა შენი აზრით, თუ ანდრია სალოსი ერთ კაცს მაინც დააბრკოლებდა, ღირდა ქვების სროლა წმ ანდრიამ რატომ ისროლა ქვები ეს ვიცით (ნათქვამია მის ცხოვრებაში).ზოგადად კი დაბრკოლებასთან დაკავშირებით ჩემი ხედვა ასეთია რომ ვინც ბრკოლდება ეს მისი ბრალია რადგანაც ადამიანის ურთიერთობაში ღმერთთან სხვა ადამიანის რაიმე ქმედებამ არ უნდა იქონიოს გავლენა.მაგ ხანდახან იტყიან მაგ ის მოძღვარი თუ ის მორწმუნე ისე რომ იქცევა ან იმ მანქანით დადის მე ეკლესიაში აღარ დავდივარ,არ ვლოცულობ და გული გაუცივდებათ ეკლესიაზე სარწმუნოებაზე და სხვა. ციტატა მაშ შენ გინდა თქვა, რომ სალოსის ქმედება გამოუკვლელველია? სულ ყველაფერს ვერ მივხვდებით თორემ ადამიანის ნაყოფებს(ცხოვრებას,საქმეებს, უ რას ქადაგებს და სხვა) მაშტაბურად თუ შევხედავთ.ძირითადში მივხვდებით ვინ ვინაა.მე უბრალოდ არასწორად მიმაჩნია ზედმეტი წვრილმანებში ჩაძიება და ყველაფრის გამოძიება რამაც შეიძლება უმეტეს შემთხვევაში არასწორ დასკვნამდე მიგვიყვანოს აქ ვგულისხმობ ცალკეულ ადამიანს და არა ეკლესიას. |
მნათე |
![]()
პოსტი
#132
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 ![]() |
ციტატა ვინც ბრკოლდება ეს მისი ბრალია გარკვეულწილად, მაგრამ ქრისტე დამბრკოლებელსაც სდებდა ბრალს... ციტატა .მე უბრალოდ არასწორად მიმაჩნია ზედმეტი წვრილმანებში ჩაძიება და ყველაფრის გამოძიება რამაც შეიძლება უმეტეს შემთხვევაში არასწორ დასკვნამდე მიგვიყვანოს აქ ვგულისხმობ ცალკეულ ადამიანს და არა ეკლესიას. ბუნებრივია, მაგრამ აქ წვრილმანებს არ განვიხილავთ, ჩვენ გვაინტერესებს სალოსი და მის ქცევის გამომწვევი მიზეზების რაობა, კონკრეტიკა კი მხოლოდ მაგალითის სახისაა... -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
G_I_O_R_G_I_ |
![]()
პოსტი
#133
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,857 რეგისტრ.: 31-July 06 წევრი № 27 ![]() |
ციტატა გარკვეულწილად, მაგრამ ქრისტე დამბრკოლებელსაც სდებდა ბრალს... უფრო იმ კუთხით რომ როცა სწორის მაგივრად არასწორს ასწავლი კეთილის მაგივრად ბოროტს.თუმცა ახლად მოსული ეკლესიაში ყველაფერს დიდ ყურადღებას აქცევს და ადვილად ბრკოლდება სხვადასხვა საქციელზე და სულიერი წინსვლის და გამოცდილების მიღების შემდეგ უფრო და უფრო მტკიცდება.ზოგადად კი შენი პირადი ურთიერთობა ღმერთთან არ უნდა იცვლებოდეს სხვისი უმსგავსო საქციელის გამო. ციტატა ჩვენ გვაინტერესებს სალოსი და მის ქცევის გამომწვევი მიზეზების რაობა მე ამის გაგება ძნელ საქმედ მეჩვენება და ![]() |
მნათე |
![]()
პოსტი
#134
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 ![]() |
ციტატა უფრო იმ კუთხით რომ როცა სწორის მაგივრად არასწორს ასწავლი კეთილის მაგივრად ბოროტს.თუმცა ახლად მოსული ეკლესიაში ყველაფერს დიდ ყურადღებას აქცევს და ადვილად ბრკოლდება სხვადასხვა საქციელზე და სულიერი წინსვლის და გამოცდილების მიღების შემდეგ უფრო და უფრო მტკიცდება.ზოგადად კი შენი პირადი ურთიერთობა ღმერთთან არ უნდა იცვლებოდეს სხვისი უმსგავსო საქციელის გამო. ბუნებრივია ეს ასეც არის, მაგრამ ჩვენ არ უნდა ვიქცეოდეთ ისე, რომ სხვას ვაბრკოლებდეთ, ეს მარტივი ჭეშმარიტებაა, მაგრამ, როცა შენ აკეთებ კარგს და ხედავ რომ ამით ვინმე ბრკოლდება, ვფიქრობ აქ კარგის დეფინიცია სწორედ ამ საკეთებელის შეწყვეტაზე გადის... განა პავლე არ საუბრობდა იმაზე, რომ არ შეიძლება ჭამა მაგალითად ღორის, თუ შენ ძმას დააბრკოლებს? თავისთავად ღორისჭამა ცოდვისგან თავისუფალია, მაგრამ მისი გაკეთება მაშინ, როცა სხვა დაბრკოლდება, დიდი ვერაფერი ქრისტიანობაა... საქმეც ამაშია, მოტივირება, რომლის გამოც შენ კონკრეტული ქცევა განახორციელე ხალხის დასანახად, თუ ამ ხალხს ავნო, ცხადია ცოდვის კატეგორიაა... მაგრამ აქვე ისმის კითხვა, სად არის გარანტიები იმისა, რომ შენი ქცევის შემდეგ ადამიანი კი არ მოექცევა, არამედ დაბრკოლდება...? მაპატიე, მაგრამ როცა უფალი საუბრობდა საშინელ სასჯელზე, დამბრკოლებელთა მიმართ, ის ცხადია ითვალისწინებდა იმასაც, რომ დაბრკოლება დიდი ვერაფერი ხეირია... ციტატა მე ამის გაგება ძნელ საქმედ მეჩვენება და ინდივიდუალურ შემთხვევებში მეც, მაგრამ როგორც კაიროსმა აღნიშნა, ეკლესიას გააჩნია თავისი ჩარჩოები და კრიტერიუმები... -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
G_I_O_R_G_I_ |
![]()
პოსტი
#135
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,857 რეგისტრ.: 31-July 06 წევრი № 27 ![]() |
სალოსის შემთხვევაში შეიძლება იყოს მოტივი რომელიც იმ კონკრეტულ შემთხვევაში სხვის დაბრკოლებაზე აღმატებულია და აქედან გამომდინარე ქმედება არ იყოს ცოდვა.
მაგ ერთმა ბერმა დიდად გაითქვა სახელი მთელს ქვეყანაში და მრავალი აკითხავდა მას და როცა იგრძნო ამით თავისი სულის დაღუპვის საფრთხე ითხოვა უფლისგან განსაცდელი რათა თავი დაეხსნა მომსვლელთაგან და ეშმაკეულად იქცა ისე რომ ძაჭვებით ძლივს აბამდნენ და ასე იყო სამი წელი და ხალხმაც დაანება თავი თუმცა იმ ბერს გონება ნათელი ჰქონდა უბრალოდ ფიზიკურ ქცევაში იყო ასეთი |
მნათე |
![]()
პოსტი
#136
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 ![]() |
ციტატა სალოსის შემთხვევაში შეიძლება იყოს მოტივი რომელიც იმ კონკრეტულ შემთხვევაში სხვის დაბრკოლებაზე აღმატებულია და აქედან გამომდინარე ქმედება არ იყოს ცოდვა. არ არსებობს მოტივი, რომელიც სხვის დაბრკოლებაზე უპირატესია, არ არსებობს ადამიანზე დიდი ღირებულება და მოტივი, რადგან არ არსებობს ადამიანის გარეშე განსხვავებული ანარეკლი სრულყოფილებისა. ციტატა მაგ ერთმა ბერმა დიდად გაითქვა სახელი მთელს ქვეყანაში და მრავალი აკითხავდა მას და როცა იგრძნო ამით თავისი სულის დაღუპვის საფრთხე ითხოვა უფლისგან განსაცდელი რათა თავი დაეხსნა მომსვლელთაგან და ეშმაკეულად იქცა ისე რომ ძაჭვებით ძლივს აბამდნენ და ასე იყო სამი წელი და ხალხმაც დაანება თავი თუმცა იმ ბერს გონება ნათელი ჰქონდა უბრალოდ ფიზიკურ ქცევაში იყო ასეთი აქ ცოტა არ იყო გაკვირვებული ვარ, ამპარტავნება შეეპარა განკურნების დროს? და იმ დროს არ ეპარებოდა, როცა ეშმაკეულივით იქცეოდა? სად არ არის საფრთხე ეგ თქვი შენ.. მოკლედ, უნდა შევთანხმდეთ იმაზე, რომ ადამიანის ქცევა ვერ იქნება სრულყოფილი... -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#137
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა ერთ ან მრავალსართულიანის წარმოთქმის სურვილი გაუჩნდათ, ეს ცუდია და ვინ თქვა ეს? აბა ეს გინებაა? ეს სართულებიანია? ციტატა ღმერთო შენ დაგვიფარე თავად ვგმობ გინებას და ამის გამო გინების სურვილი გაჩენას რად გვაბრალი? ოჩენ პლოხო ![]() ციტატა ისევ იგივეს იმეორებ და ისევ დაუმტკიცებლად მარიამ... ნუ რა ვქნა, ახლა რაა დაუმტკიცებელი იმაში რომ 1) გინება არის ცალმხრივად ცოდვა, რომელსაც არ გააჩნია გამონაკლისი რომ ცოდვა არ იყოს, და ეს ასეა და შეგიძლიათ გადამოწმოთ ნებისმიერ მამასთან, ამ ცოდვასთან გამონაკლისები არ არსებობს, ანუ მნათე მართალია ციტატა მნიშვნელოვანია ადამიანის მოტივირება... , მაგრამ არა ამ ცოდვასთან, ვერანაირი მოტივირება ცოდვას ცოდვის სიმძიმეს ვერ ახდის, შეიძლება იგი გახადოს მსუბუქი, გასაგები, მაგრამ არა უცოდველი, ანუ გინება, არის ცალმხრივად ცოდვა, მეტნაკლებად მძიმე სხვადასხვა სიტუაციიდან გამომდინარე, მაგრამ აუცილებლად ცოდვა და ცოდვით რომ სიკეთე არ ითესება ეს მგონი ცნობილია... და ძალიან გთხოვთ ამ ფაქტს ჩავუღრმავდეთ და არა კონტრშეკითხვებს, რადგან აქ ამაზეა საუბარი, და ამაზე ვიფიქროთ... კონცენტრაციის სხვა თემაზე გადატანა, სანამ ამას არ გავარკვევთ არ ვარგა... 2) გინება არის ა) მომცველი ცოდვა ანუ ხშირად იქ ჩართულია საერთოდ უცხო პიროვნება (დედა, კეთილი, ნათესავი...) და ბ) ბილწად შეურაცხმყოფელი ცოდვა ( რა ვქნა ტექსტს ხომ არ დავდებ, რომ კარგად გამოჩნდეს?...) რომელსაც არანაირად არ ძალუძს რაიმე სიკეთის მოტანა, თავისი არსით იგი ცოდვის შვილია , ერთგან იოანე კიბისაღმწერელი წერს: " 3. შევიტყვე, რომ ზოგიერთები მოყვასზე ავს ამბობდნენ. მე ავუკრძალე მათ ეს. ამ ბოროტმოქმედებმა მოსაბოდიშებლად მითხრეს, რომ ამას მოყვასზე ზრუნვითა და სიყვარულით იქმოდნენ. მე კი მივუგე: რომელი იტყოდა იდუმალ მოყუასისა თვისისა ძვირსა, იგი გარეგან ვსდევნე (ფს. 100.5). " და კიდევ სხვაგან: "64. როგორც ჩიტები უფრთხიან შავარდენს, ისე ერიდება სიმდაბლე ბილწსიტყვაობას." ნახეთ, აქ არათუ ბილწ გინებაზე კი არაა საუბარი, არამედ განკითხვაზე, ავად საუბარზე, ამასაც კი უკრძალავს კიბისაღმწერელი, რადგან არ შეიძლება სიყვარულით ცოდვას იქმოდე! 3) ცოდვა კი ყველასათვის ცოდვაა, ისევ მეტნაკლებად მძიმე, მაგრამ მაინც ცოდვაა, ცოდვა არასოდეს არ იღებს უცოდველობის სახეს, იგი შეიძლება შემსუბუქდეს, მაგრამ არა გაუქმდეს 4) ციტატა როდესაც სასწაულთმოქმედ მამაზე ამტკიცებ, რომ უკანასკნელი ცოდვილია, შენ გადგება ჩრდილი და არა - მას. რატომ დაწერე ეს მარიამ ? ![]() ![]() მეწყინა ეგ ძალიან ![]() მარიამ და ყველას გთხოვთ, ნუ აკეთებთ ასეთ რადიკალურ და სრულიად მიუღებელ, და ცოტათი კი არა საკმაოდ შეურაცხმყოფელ დასკვნებს, გთხოვთ რა; ვისაუბროთ, ვიკამათოთ, ვიფიქროთ, მაგრამ ერთმანეთის რწმენას და პიროვნულ დამოკიდებულებებს ნუ შევეხებით, თუ მსგავს კიდევ დამიწერთ, მართლა გავალ ამ თემიდან, არ შეიძლება სულ ერთიდაიგივე ვიმეორო, შევეშვათ ერთმანეთის პერსონალურ ლანძღვას! ანუ მე არ ვსაუბრობ მამა გაბრიელზე პირადად, მე იგი არც მგინებელი მინახავს, და არც მაკურთხეველი, ერთადერთჯერ ვნახე, და ისიც მდუმარე, და ძალიან კარგად დამამახსოვრდა; მე რასაც ვწერ, ვწერ საეკლესიო აზროვნებიდან, მიუკუთვნელი, ობიექტური და საღი ღვთისმეტყველური დაფიქრებიდან გამომდინარე, ვსაუბრობ გინებაზე, ვსაუბრობ სალოსობის ინსტიტუტზე, და თქვენთან ერთად ვეძებ სხვადასხვა კითხვებზე პასუხს, მაგრამ ყოველთვის ვაზროვნებ იმის შეგრძნებით რომ ჭეშმარიტება ყველაზე მაღლა დგას "მიყვარს პლატონი, მაგრამ ჭეშმარიტება უფრო მეტად", ძალიან დიდი სიამოვნებით წავიკითხავ ნამსჯელს, ნაფიქრს, მაგალითებით გამყარებულ იდეას, ვიმეორებ, მიუხედავად იმისა, რომ ბევრ რამეში სოტირისს არ ვეთანხმებოდი, მისი პოსტები ახლაც შენახული მაქვს და ვფიქრობ მათზე, რადგან კარგად აყალიბებდა მის აზრს და ამყარებდა კიდეც, რამდენად გამოდიოდა ეს სხვა საქმეა... უნდა ვისწავლოთ ერთმანეთთან საუბარი... ციტატა ეგ ციტატა წმინდა წერილიდანაა და მასზე ქილიკი არ ღირს... ესეც არ ვარგა მარიამ, იქ ქილიკი ( ჯერ არც ეს ყოფილა, მაგრამ ეგ არაა მნიშვნელოვანი) ციტატაზე კი არა იყო, მის სრულიად არაქრისტიანულ ინტერპრეტაციაზე, რაც მე მგონი შენთვისაც ნათელია... მოკლედ ეს ნაწერი, უბრალოდ გულნატკენმა დავწერე, როცა რეაქცია წავიკითხე, არადა ქეითმა შესანიშნავად გაიგო ჩემი ნაწერი და იდეა : ციტატა წმინდანებიც კი ხორციელი, მიწიერი ცხოვრების დროს არ ყოფილან უცოდველები. ცოდვაზე რომ თქვა ცოდვააო, მგონი არ ნიშნავს ვინმე განიკითხო... საწყენია, რომ ნებისმიერი კამათისას საზღვრებს გადავდივართ... სანამდის?-ით; კაიროსი! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
synodia |
![]()
პოსტი
#138
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 6 რეგისტრ.: 28-March 08 წევრი № 4,356 ![]() |
ციტატა არამედ ღვთისმეტყველებაზე, რომელიც ყველასათვის ერთია და თანაბარი! თანამედროვე ღვთისმეტყველებაზე იმის თქმა რომ ის ერთია და თანაბარი ცოტა ძნელია. ამჟამად უამრავი განსხვავებული აზრი არსებობს ბევრ საღვთისმეტყველო საკითხზე, ანუ ბევრი თეოლოგი როგორც უნდა ისე "უბერავს" (ბოდიშს ვიხდი ამ გამოთქმისთვის). არ არის კარგი როცა საღვთისმეტყველო თემებზე კამათისას მხოლოდ საკუთარი აზრების დაფიქსირება ხდება, და მათ გასამყარებლად ერთი ციტატაც არ მოყავთ ავტორიტეტული წყაროებიდან. ციტატა მიუხედავად იმისა, რომ ბევრ რამეში სოტირისს არ ვეთანხმებოდი, მისი პოსტები ახლაც შენახული მაქვს და ვფიქრობ მათზე, რადგან კარგად აყალიბებდა მის აზრს და ამყარებდა კიდეც, რამდენად გამოდიოდა ეს სხვა საქმეა ვფიქრობ, სოტირისს შესანიშნავად გამოსდიოდა (არანაკლებ, ვიდრე კაიროსსა და კანუდოსელს), და რასაც ამბობდა, ყველაფერს სწორს ამბობდა, თუნდაც ევქარისტიასთან დაკავშირებით. |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#139
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა პოსტები: 1 ![]() გამარჯობა მაინც გეთქვა ![]() ჩემით დაიწყე? ![]() გაგიმარჯოს მაინც ![]() ციტატა თანამედროვე ღვთისმეტყველებაზე აქაა საუბარი ღვთისმეტყველების უცვლელ არსზე, მის გულზე, ცოდვათა და ვნებათა დეფინიაციაზე, რომელიც ყოველთვის უცვლელია, და არა "გაბერვებზე" ციტატა ხოლოდ საკუთარი აზრების დაფიქსირება ხდება, და მათ გასამყარებლად ერთი ციტატაც არ მოყავთ ავტორიტეტული წყაროებიდან. კიბისაღმწერელი ავტორიტეტი არაა? ![]() ციტატა " 3. შევიტყვე, რომ ზოგიერთები მოყვასზე ავს ამბობდნენ. მე ავუკრძალე მათ ეს. ამ ბოროტმოქმედებმა მოსაბოდიშებლად მითხრეს, რომ ამას მოყვასზე ზრუნვითა და სიყვარულით იქმოდნენ. მე კი მივუგე: რომელი იტყოდა იდუმალ მოყუასისა თვისისა ძვირსა, იგი გარეგან ვსდევნე (ფს. 100.5). " და კიდევ სხვაგან: "64. როგორც ჩიტები უფრთხიან შავარდენს, ისე ერიდება სიმდაბლე ბილწსიტყვაობას." ძალიან ცალმხრივად წერ ჩემო კარგო, ძალიან, რადგან ალბათ შენც გაბრაზებული ხარ, და შენ გგონია, რომ მე მამა გაბრიელის ფიგურას ვებრძვი და ა.შ. ეს შეცდომაა და სანამ ასე ფიქრობთ, მანამ ალბათ გაგიჭრიდებათ დაინახოთ, რომ განყენებულად ვსაუბრობ პრობლემაზე; ყოველგვარი კონკრეტიკის გარეშე... ციტატა ვფიქრობ, სოტირისს შესანიშნავად გამოსდიოდა (არანაკლებ, ვიდრე კაიროსსა და კანუდოსელს), და რასაც ამბობდა, ყველაფერს სწორს ამბობდა, თუნდაც ევქარისტიასთან დაკავშირებით. ახ, ეტყუობა არ ხარ არცისე "ახალი " ![]() ![]() მოკლედ, არ გამოვა ვატყობ აქ არასუბიექტური , ანუ ობიექტური საუბარი... აქ მაინც იმასზე მიდის მსჯელობა შეფარულად არის თუ არ აწმიდანი მამმა გაბრიელი, თუ ასეა თქვით და მე ხმას არ ამოვიღებ, სანამ სინოდი არ გადაწყვეტს, ხოლო თუკი გინებაზე და სალოსობაზეა საუბარი, შეიწყნარეთ განსხბვავებული აზრი... გავედი, გავედი... კაიროსი! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
მარიამი |
![]()
პოსტი
#140
|
![]() + + + ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 12,615 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: თბილისი წევრი № 6 ![]() |
KAIROS
არავინ ამბობს, რომ გინება არ არის ცოდვა და ამხელა ციტატების მოყვანა სრულიად ზედმეტი იყო. შენ ვერ ამტკიცებ, სალოსს თუ შეუძლია სიშიშვლის ცოდვის ჩადენა და ეს ცოდვა ცოდვად არ ეთვლება, რატომ იგივე არ შეიძლება იყოს გინებაზე. ნეომ მშვენიერი მაგალითი მოიყვანა იმისა, როცა გინება ცოდვად კი არა, მოყვასისთვის თავდადებად შეიძლება ჩაითვალოს (ნახე ნეოს პოსტი რამდენიმე გვერდის წინ). ანუ ის მტკიცებაც, რომ გინება ყველა შემთხვევაში ცოდვაა, ხოლო სიშიშვე ზოგჯერ ცოდვა არაა, არასწორია. იმ სიტუაციაში, როგორშიც წმ. სვიმეონ სალოსი გაშიშვლდა, ის ცოდვად ჩაითვლებოდა სხვისთვის, მაგრამ ცოდვად არ შეერაცხა მას. ადამინი რომ თავისი ბილწი გულიდან ამოსულ ბილწ სიტყვებს ისრვის გარშემო, უდიდესი ცოდვაა, მაგრამ როცა იგივეს აკეთებს სალოსი, რომელსაც გულში არა აქვს ეს სიბილწე (ანუ მისი გული წმინდაა) და ამას აკეთებს გარკვეული მოტივით და მიზნით (რომელიც სავარაუდოდ სხვისთვის სასიკეთოა), ის ცოდვად არ ჩაითვლება. ასე რთული გასაგებია? ციტატა ვინ თქვა მამა გაბრიელზე უკანასკნელი ცოდვილიაო? რამდენად გასაკვირიც არ უნდა იყოს, შენ და კანუდოსელმა. ორივე ამტკიცებთ, რომ არ შეიძლება ადამიანი ისე იგინებოდეს, რომ არ სცოდავდეს. მამა გაბრიელი კი (კანუდოსელის მტკიცებით) ყოველ წუთასს იგინებოდა, ე.ი. ყოველ წუთას სცოდავდა. ამაში შენც ეთანხმები. არ ნიშნავს ეს, რომ მამა გაბრიელი უკანასკნელი ცოდვილია? რამდენიც არ უნდა იძახო, მამა გაბრიელზე არ ვამბობო, საბოლოოდ მაინც მაგის გამო გაიხსნა ეს თემა და ამას ალბათ შენც კარგად ხვდები ![]() ციტატა ესეც არ ვარგა მარიამ, იქ ქილიკი ( ჯერ არც ეს ყოფილა, მაგრამ ეგ არაა მნიშვნელოვანი) ციტატაზე კი არა იყო, მის სრულიად არაქრისტიანულ ინტერპრეტაციაზე, რაც მე მგონი შენთვისაც ნათელია... მე ქილიკი დავინახე და თუ არ ყოფილა, ძალიან კარგი ![]() ახლა ველოდები მაგ ციტატის ქრისტიანულ ინტერპრეტაციას შენგან... -------------------- ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
|
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 16th June 2025 - 08:18 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი