სასჯელის კანონიკური გაგება, შეიძლება დავისაჯოთ წინაპართა ცოდვებისთვის? |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
სასჯელის კანონიკური გაგება, შეიძლება დავისაჯოთ წინაპართა ცოდვებისთვის? |
guest |
Feb 13 2008, 06:59 PM
პოსტი
#121
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 6,611 რეგისტრ.: 7-June 07 წევრი № 2,127 |
ეგაა ნინო, იმიტომ დავწერე მასე დაღეჭვით, რომ მაქამდე მივედით კიდევ ანუ რაღაც მიზეზამდე მე რაც მჭირს, მე მას ჩემს თავს ვაბრალი:
"გაუნათლებელი ადამიანი სხვას აყვედრის მის წარუმატებლობას (განსაცდელს); ის კი, ვინც ეს-ესაა ჩამოყალიბება დაიწყო, ის საკუთარ თავს აყვედრის. ხოლო განსწავლული კაცი კი არც თავს აყვედრის და არც სხვას " - ნიკოლოზ სერბის საუბრებში მოყვანილი ციტატა. ვინ რამდენად ეთანხმებით არ ვიცი, თვით ეს მამა კი ციტატად იყენებს. |
neo |
Feb 13 2008, 08:29 PM
პოსტი
#122
|
Advanced Member ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 2,152 რეგისტრ.: 11-September 07 წევრი № 2,723 |
ნეტა აქ რამე დავწერე უკვე ???
ადამიანი სულიერ ხორციელი არსებაა და ის მინიმუმ იმდენადვე გენეტიკურია სულიერად რამდენადაც ხორციელად... პასუხისმგებლობა პირად ცოდვებზე გვადევს მაგრამ გენეტიკურად, ანუ შთამომავლობით გადმოდის მიდრეკილებები როგორც ცოდვისაკენ ასევე სიკეთისაკენ... ადამიანები არ იაზრებენ პასუხიმგებლობას თავიანთ შთამომავლობაზე... -------------------- www.cordesign.ge
|
მხევალი ნინო |
Feb 14 2008, 12:06 PM
პოსტი
#123
|
ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 |
რამეზე შევთნხმდით ამ თემაში?
ზაზა, სად ხარ? შეიძლება ამ თემას მხოლოდ ნაწილობრივ პასუხობს, მაგრამ არასოდეს გიფიქრიათ რისი ბრალია სექსუალური უმცირესობის ამქვეყნად მოვლინება? რატომ იბადებიან ან რა განაპირობებს ასეთი ადამიანების ამქვეყნად მოვლინებას? ეს სულისგან არის თუ ხორცისგან? ზგი თვლის, რომ ხორციელი დავადებაა, ტავის ტვინოს ზოგიერთი უბნის არასწორ ჩამოყალიბებას უკავშირებს , ზოგი სულიერს, მაგრამ სინამდვილეში რა არის გამომწვევი? -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
afxazi |
Feb 14 2008, 01:43 PM
პოსტი
#124
|
დავითი ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 |
იოანე ოქროპისის მსჯელობა იოანეს სახარები მეცხრე თავის მეორე და მესამე მუხლებზე:
"მისმა მოწაფეებმა ჰკითხეს: რაბი, ვინ სცოდა? ამან თუ ამისმა მშობლებმა, ბრმა რომ დაიბადა? მიუგო იესომ: არც ამან სცოდა და არც ამისმა მშთბლებმა, არამედ რათა გაცხადდნენ უფლის საქმენი მასში". მცდარია მოციქულების შეკითხვა, რადგან როგორ შესცოდავდა ეს ადამიანი დაბადებდამდე (იგი ხომ დაბადებიდან იყო ბრმა) ან კიდევ თუკი მშობლები ივნენ ცოდვილნი ამის გამო შვილი რატომ უნდა დატანჯულიყო. მაშ რაღატომ დაუსვეს ეს შეკითხვა უფალს? იმიტომ რომ წინათ როდესაც უფალმა განრღვეული განკურნა მას უთხრა "აჰა განიკურნე და ამიერიდან ნუღარ სცოდავო", აქედან გამომდინარე მოციქულებმა დაასკვნეს რომ ეს ადამიანი ცოდვის გამო იყო დასნეულებული და ამიტომაც ამ შემთხვევაშიც ეკითხებიან უფალს: ვინ ცოდა, ამან თუ მისმა მშობლებმაო? მაგრამ როგორც უკვე აღინიშნა ორივე ეს შეკითხვა მცდარია რადგან შეუძლებელია მას დაბადებამდე შეეცოდა და არც მისი მშობლების ცოდვის შედეგად შეიძლებოდა დასნეულებულიყო, რადგან შვილს მშობლის გამო სასჯელი არ აქვს. როგორც ჩვენ, როდესაც პატარას ვიხილავთ სნეულების ჟამს და გაკვირვებულები ვიტყვით: "ნეტა რა დააშავა ამ პატარამ რომ დასნეულდაო?" მსგავსად ამისა მოწაფეები გაკვირვებულები ეკითხებოდნენ უფალს. უფალმა კი მიუგო მათ: "არც ამას შეუცოდავს და არც მის მშობლებს, რომ ეს ადამიანი ბრმად იშვაო". ამ სიტყვებით უფალმა ის კი არ თქვა, რომ მშობლები უცოდველნი იყვნენ, არამედ ის რომ მათი ცოდვის გამო არაა რომ ბრმად იშვა ეს ადამიანიო, არამედ "რაითა იდიდოს ძე ღმრთისაი", რადგან ცოდეს მანაც და მისმა მშობლებმაც, მაგრამ ამისგან არაა ეს სიბრმავე. რადგან შეუძლებელია სხვისი ცოდვის გამო სხვა დაისაჯოს. ამიტომ ამბობს ეზეკიელი: "ცხოველ ვარ მე იტყვის უფალი, არრარა იყოს იგავი ესე, რომელი ითქუმის, ვითარმედ: მამათა ჭამეს კაწახი და შვილთა კბილნი მოემუხნეს". და მოსეც იტყვის: "არა მოკვდეს მამაი შვილისათვის". მაგრამ აქ შეიძლება სხვა სიძნელე გამოჩნდეს, შეიძლება ვინმემ იკითხოს: "მისი ტანჯვის გარეშე არ შეიძლებოდა რომ უფლის დიდება გამოჩენილიყოო?", მაგრამ აქ ის კი არაა ნათქვამი რომ შეუძლებელი იყოო, რა თქმა უნდა ამ ადამიანის გარეშეც გამოჩნდებოდა უფლის დიდება, მაგრამ ამ შემთხვევაშI ისაა ნათქვამი რომ მასზეც გამოჩნდეს უფლის დიდებაო. და კიდევ თუკი ვინმე იტყვის კვლავ, რომ ამ ადმაინზე უსამართლოდ მოიწია ტანჯვა, რათა უფალი განდიდებულიყოო, მას ასეთ შეკიტხვას დაუსვამ: "რა ტანჯვა მოიწია მასზე როცა მას საერთოდ არ ქონდა ახელილი თვალი? პირიქით შეიძლება უმეტესად უკეთესიც იყო მისთვის ფიზიკური სიბრმავე, რადგან ამით მას შინაგანი სულიერი თვალი აღეხია. რადგან რა ხეირი იყო ებრაელებისათვის, თუკი ისინი ხედავდნენ, უფრო დიდი სასჯელი არ დაიტეხეს თავზე. მათ მიცემული ქონდათ თვალხილულობა, მაგრამ დაბრმავდნენ. ამას კი პირიქით უმეტესი სიკეთე ერგო ფიზიკური სიბრმავისაგან, რადგან მას შინაგანი თვალი აღეხილა. რადგან როგორც ბოროტნი ამა სოფლისანი არ არიან ბოროტნი, ისევე როგორც კეთლინი არ არიან კეთლნი, არამედ ცოდვაა ბოროტება, სიბრმავეც არ არის ბოროტება. ეს სიტყვები კი "რაითა იდიდოს ძე ღმრთისაი" არა მიზეზობრივი, არამედ აღსრულებითობისაა, როგორც ამბობს უფალი: "შჯად სოფლისა ამის მოსრულ ვარ მე, რომელნი არა ხედვიდეს და ჰხედვიდენ, და რომელნი ხედვიდეს, დაბრმენ". ამავე აზრს იზიარებენ წმ.კირილე ალექსანდრიელი, წმ. ანასტასი სინელი, ნეტარი თეოდორიტე, წმ. თეოფილაქტე ბულგარელი (რომლის განმარტება ზემოთ დავწერე)... შესაბამისად საეკლესიო ტრადიცია მკვეთრად ადასტურებს იმ გარეომოებას, რომ შვილს მამის ცოდვა არ მოეკითხება, მის გამო არ დაისჯება, თუკი შვილი ნებაყოფლობით, შეგნებულად, გააზრებულად და განზრახულობითად არ იქნება თანაზიარი მამის ცოდვისა, რაც გამორიცხვას ჩვილ ბავშვებზე მშობლის მიერ შეცოდების მოწევნას, ანუ მშობლის გამო მის დასჯას. და მაინც რატომ იბადებიან ავადმყოფი პატარები (ან რატომავადმყოფობენ შემდგომში), ასევე როგორც ნინომ თქვა სექსუალური უმცირესობები და ასე შემდეგ. ერტ რამეშიც უნდა შევთანხმდეტ რომ ყოველივე ამაში უფალი დამნაშავე არაა, ეს შეუძლებელია და ეს ზემოთ მოყვანილმა სახარებისეულმა ეპიზოდმაც გვაჩვენა. აქვე ერთ შეკითხვას დავსვამ: "ცოდვით დაცემა რომ არ მომხდარიყო იქნებოდა ამდენი უბედურება დედამიწაზე? რა თქმა უნდა არა. ადამიანის გაუკუღმართებულმა ბუნებამ შექმნა ყველა ის უბედურება რასაც დრეს თვითეული ჩვენგანი საკუტარ თავზე ცდის. აქვე შეიძლება შემეკითხოთ, ეს ხომ ფაქტიურად იმას ნიშნავს რომ ადამის ცოდვის გამო (მისი ცოდვით დაცემის გამო და ბუნები გაუკუღმარტების გამო) ისჯება დღეს კაცობრიობა, ავადმყოფად დაბადებუი ადამიანები და ა.შ. კიდევ ერთხელ ვამბობ, არავინ არავის ცოდვის გამო არ ისჯება, ფიზიკური ნაკლულობა ადამიანისა გაუკუღმართებული ბუნების შედეგია, ხშირ შემთხვევაში კი თვითონ მშობლების არასოწრი ცხოვრების, მაგრამ მე ღრმად მწამს რომ ყველა ადამიანს შემწედ ყავს უფალი, როგორც ეს ზემოთ ეპიზოდში დავინახეთ და იგი მიაგებს შესაბამისად. ფიზიკურ ნაკლს რამდენად შეიძლება დავარქვათ სასჯელი? რადგან სასკელი საბოლოო ჯამში სუფთა ზნეობრივი ხასიატისაა და იგი ადამიანის სულს ჯოჯოხეთში მოხვედრიტ აისახება. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
athos |
Feb 14 2008, 02:15 PM
პოსტი
#125
|
Άγιον Όρος ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 |
ციტატა რადგან როგორც ბოროტნი ამა სოფლისანი არ არიან ბოროტნი, ისევე როგორც კეთლინი არ არიან კეთლნი, არამედ ცოდვაა ბოროტება, სიბრმავეც არ არის ბოროტება. აბსოლუტურად ვეთანხმები ამ სიტყვებს ციტატა ცოდვით დაცემა რომ არ მომხდარიყო იქნებოდა ამდენი უბედურება დედამიწაზე? რა თქმა უნდა არა. ადამიანის გაუკუღმართებულმა ბუნებამ შექმნა ყველა ის უბედურება რასაც დრეს თვითეული ჩვენგანი საკუტარ თავზე ცდის. ამასაც ციტატა არავინ არავის ცოდვის გამო არ ისჯება, ფიზიკური ნაკლულობა ადამიანისა გაუკუღმართებული ბუნების შედეგია, ხშირ შემთხვევაში კი თვითონ მშობლების არასოწრი ცხოვრების დაახლოებით ამასვე ამბობდა ის მღვდელი, რომელის ციტატაც თავიდან მოვიყვანე, და რომელმაც ასეთი აღშფოთება გამოიწვია ციტატა ფიზიკურ ნაკლს რამდენად შეიძლება დავარქვათ სასჯელი? რადგან სასკელი საბოლოო ჯამში სუფთა ზნეობრივი ხასიატისაა და იგი ადამიანის სულს ჯოჯოხეთში მოხვედრიტ აისახება. ამასაც სრულად ვეთანხმები. ისე, კანონისტიც ამას ამტკიცებდა ამდენი ხანი -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
afxazi |
Feb 14 2008, 02:33 PM
პოსტი
#126
|
დავითი ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 |
ეკატერინე
ციტატა დაახლოებით ამასვე ამბობდა ის მღვდელი, რომელის ციტატაც თავიდან მოვიყვანე, და რომელმაც ასეთი აღშფოთება გამოიწვია აი იმ მოძღვრის სიტყვები: ციტატა თუ ჩვენ არ დაგვყავს ბავშვები ეკლესიაში, არ ვასწავლით ლოცვას, თუ შინ არა გვაქვს სახარება, ხატები, არ ვცდილობთ ღვთისმოსაობით ვიცხოვროთ, ეს ნიშნავს, რომ ჩვენ ვაბრკოლებთ მათ, ხელს ვუშლით მივიდნენ ქრისტესთან. და ეს არის ჩვენი უმთავრესი ცოდვა, რომელიც ბავშვებზე გადადის. აი, რატომ იტანჯებიან ჩვენი ცოდვების გამო ბავშვები, იმ შემთხვევაშიც, როცა თვითონ ამ ცოდვებში ბრალი არ მიუძღვით. ჩვენ მათთან უხილავი ძაფებით ვართ დაკავშირებულნი, მათში - ჩვენი სისხლია და სული. ისინი ჩვენი შვილები რომ არ ყოფილიყვნენ, ჩვენს გამო არ დაიტანჯებოდნენ" უფლის განგებაზე ვერ ისაუბრებ კანონებით, რადგან პირველ რიგში უფალი სიყვარულია და შემდეგ კანონი (თუ შეიძლება ასე ითქვას). ამიტომ მე ღმრად მწამს რომ თუკი ადამიანი იბადება ფიზიკურად ნაკლულევანი, მშობლების არასწორი ცხოვრებისა თუ სხვა რაიმე ბუნებრივი მოვლენის გამო, ეს ფიზიკური ნაკლი მისთვის საჯელი არ არის. მას უფალი ყავს შემწედ რომელიც სხვა უამრავ ტალანტს მიაგებს ამ ადამიანს ამ ფიზიკური ნაკლისა წილ. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
athos |
Feb 14 2008, 02:39 PM
პოსტი
#127
|
Άγιον Όρος ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 |
ციტატა ამიტომ მე ღმრად მწამს რომ თუკი ადამიანი იბადება ფიზიკურად ნაკლულევანი, მშობლების არასწორი ცხოვრებისა თუ სხვა რაიმე ბუნებრივი მოვლენის გამო, ეს ფიზიკური ნაკლი მისთვის საჯელი არ არის. მას უფალი ყავს შემწედ რომელიც სხვა უამრავ ტალანტს მიაგებს ამ ადამიანს ამ ფიზიკური ნაკლისა წილ. მე ამის საწინააღმდეგო არაფერი დამიწერია, პირიქით, ყოველმხრივ ვეთანხმები უბრალოდ ზოგიერთი ამტკიცებდა რომ ფიზიკური ნაკლი და ავადმყოფობაც სასჯელია, რასაც აბსურდამდე მივყავართ -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
კანონისტი |
Feb 14 2008, 02:43 PM
პოსტი
#128
|
დავით ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 |
afxazi
ციტატა ეს ფიზიკური ნაკლი მისთვის საჯელი არ არის გაიხარე, დათო. ამას ვამტკიცებ ამდენი ხანია. ეს ჩვენი დაცემული და სუსტი ბუნების აღქმადობის გამოა მიჩნეული სასჯელად, ამიტომ კანონიკურად არალოგიკურია ვისაუბროთ წინაპრის ცოდვის გამო შვილის დასჯაზე და სასჯელში ვგულისხმობდეთ ფიზიკურ ნაკლს. მგონი, იოანე ოქროპირის ამ კომენტარმა ძირითადად ნათელი მოჰფინა ჩვენ საკითხს: ციტატა რა ტანჯვა მოიწია მასზე როცა მას საერთოდ არ ქონდა ახელილი თვალი? პირიქით შეიძლება უმეტესად უკეთესიც იყო მისთვის ფიზიკური სიბრმავე, რადგან ამით მას შინაგანი სულიერი თვალი აღეხილა. ეკატერინე ციტატა ისე, კანონისტიც ამას ამტკიცებდა ამდენი ხანი გაიხარე -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
კანუდოსელი |
Feb 14 2008, 02:55 PM
პოსტი
#129
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 |
ეკატერინე
კანონისტი ახლა დრო არ მაქვს და როგორ გგონიათ, სიკვდილი შვილისა მშობლის გამო - ჯდება ღმერთის სიყვარულში? და საერთოდ ბევრი გინახავთ, შვილი რომ მოუკვდა და თვითონ ქრისტიანი გახდა? უმეტესი ასე არაა და რა გამოდის, რომ ღმერთმა, ვინც იცოდა წინასწარ, რომ არ მოექცეოდა, მაინც მოკლა შვილი? - აბსურდია რაღაც ციტატა ამ სიტყვებით უფალმა ის კი არ თქვა, რომ მშობლები უცოდველნი იყვნენ, არამედ ის რომ მათი ცოდვის გამო არაა რომ ბრმად იშვა ეს ადამიანიო, არამედ "რაითა იდიდოს ძე ღმრთისაი", რადგან ცოდეს მანაც და მისმა მშობლებმაც, მაგრამ ამისგან არაა ეს სიბრმავე. რადგან შეუძლებელია სხვისი ცოდვის გამო სხვა დაისაჯოს. ეს სიტყვები ადასტურებს, რომ იმ ადამიანის ხეიბრობას გარკვეულად "სასჯელად" განიხილავს წმინდა მამა, აბა არ დაწერდა მაშინ: ციტატა მაგრამ ამისგან არაა ეს სიბრმავე. რადგან შეუძლებელია სხვისი ცოდვის გამო სხვა დაისაჯოს. ანუ ასეთ მიწიერ სასჯელთანაც არ აკავშირებს ის მშობლების ცოდვილობას...იქნებ გამაგებინოთ მე თუ არ მესმის -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
afxazi |
Feb 14 2008, 03:06 PM
პოსტი
#130
|
დავითი ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 |
კანუდოსელი
ციტატა ეს სიტყვები ადასტურებს, რომ იმ ადამიანის ხეიბრობას გარკვეულად "სასჯელად" განიხილავს წმინდა მამა, აბა არ დაწერდა მაშინ: ვერანაირად ვერ დაგეთანხმები კანუდოს, რადგან ერთ ადგილას გარკვევით ამბობს წმ. იოანე ოქროპირი რომ ეს სიბრმავე როგორ შეიძლება იყოს საჯელი ამ ადამიანისათვის, როცა მას საერთოდ არ უხილავს სინათლე. მის ცნობიერებაში არ არის სინათლის აღქმის უნარი და შესაბამისად ის თვითონ, შეგნებით ვერ აღიქვამს რომ ეს მისთვის საჯელია. თუკი ადამიანი ხედავდა და შემდეგ დაბრმავდა, აი მას შეუძლია უკვე იფიქროს იმაზე რომ ის დაისაჯა. ეს სიტყვები კი ძველ ქარტულად ასე ჟღერს: "რამეთუ შეუძლებელ არს თუმცა სხუამან ცოდა და სხუაიმცა დაისაჯა ცოდვისა მისისათვის." ანუ აქ ზოგადად მოვლენაზე საუბრობს, რომ შეუძლებელია სხვამ შესცოდოს და ამით სხვა დაისაჯოს. გეთანხმები ჩანს ისე რომ ფიზიკური ნაკლი აქ განხილულია როგოც სახელად, მაგრამ ზემოთქმულიდან გამომდინარე ეს ხომ სასჯელი არაა თვითონ ამ ადამინისათვის, ასე შეიძლება ჩვენ გვეგონოს რომ ის დაისაჯა. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
კანუდოსელი |
Feb 14 2008, 03:19 PM
პოსტი
#131
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 |
გეთანხმები ჩანს ისე რომ ფიზიკური ნაკლი აქ განხილულია როგოც სახელად, მაგრამ ზემოთქმულიდან გამომდინარე ეს ხომ სასჯელი არაა თვითონ ამ ადამინისათვის, ასე შეიძლება ჩვენ გვეგონოს რომ ის დაისაჯა. ეგ ადგილი გამოვყავი მე სწორედ... კი მართალი ხარ პრინციპში... მე მაინც მგონია, რომ პირველი ადგილი რომელიც მე მოვიყვანე გულისხმობს სასჯელის მიწიერ გაგებას და მეორე,რომელიც აფხაზმა - ჭეშმარიტ სასჯელს - ტექსტუალური ანალიზი თითქოს ამას მიუთითებს... არც მე უარვყოფ, რომ არასწორი ცხოვრების გამო ცოდვა "გადადის", მაგრამ ეს არ არის რაღაც მისტიური აქტი, რაღაც ისეთი, როგორიც გვაქვს პირველქმნილ ცოდვასთან მიმართებაში,თუმცა ამ უკანასკნელშიც ხშირად გვხვდება წმინდა კათოლიკური გაგება ამ "მოვლენისა". -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
კანონისტი |
Feb 14 2008, 03:30 PM
პოსტი
#132
|
დავით ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 |
კანუდოსელი
ზაზა, სასჯელი არის სასჯელი, ანუ ადამიანის განსჯა. საეკლესიო სამართალი, პროფ. ბუმისის მიხედვით, საღვთო წარმოშობის სამართალია, იგი არ შეიძლება იყოს სუბიექტური, რადგან ობიექტურ სიმართლეს გადმოსცემს ამ კონტექსტში - არ შეიძლება კანონიკურად დავუშვათ სუბიექტური სასჯელი - ანუ რაღაც ისეთი ქმედება, რაც ზოგ შემთხვევაში სასჯელი იქნება, ზოგში - არაფერი, ზოგშიც - წყალობა. საღვთო სამართალი, ზოგადად, არ არის გარემოებებზე დამოკიდებული. ამიტომ, ყოველი სასჯელი, რომლის თუნდაც 1 შემთხვევა მაინც შეიძლება გავიხსენოთ, რომ დადებითად წაადგა ადამიანს, უკვე აღარ ყოფილა ობიექტური სასჯელი. იოანე მმარხველი თავის ცნობილ თხზულებაში ბრძანებს, რომ ქრისტიანისთვის უმძიმესი, მაგრამ ამავე დროს, ერთადერთი სასჯელი არის ქრისტესგან განშორება. სხვა სასჯელს ეკლესია არ იცნობს. Poena, ანუ სასჯელი მხოლოდ ესაა, დანარჩენს ეპიტიმია - ანუ მოწუართვნა ჰქვია. რაც შეეხება იმას, თუ რატომ უშვებს უფალი ბავშვის სნეულებას, როდესაც ამის გამო მშობელი არათუ ინანიებს, უარეს გმობაში ვარდება, უკავშირდება იმ დიდ და რთულ კითხვას, რასაც ჯოჯოხეთის მომავალი ბინადრის დაბადების დაშვებადობა ჰქვია უფლისაგან. უფალი აძლევს შანსს მშობელს, ისევე როგორც მისცა იუდას, ყოფილიყო მნათობი სოფლისა..... ამიტომ, ისევ ვიმეორებ, სრულიად დასაშვებია მშობლის ცოდვილობის გამო დასნეულდეს ბავშვი და ეს არ არის სასჯელი, არც მისთვის და არც მშობლისთვის -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
კანუდოსელი |
Feb 14 2008, 03:34 PM
პოსტი
#133
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 |
სრულიად დასაშვებია მშობლის ცოდვილობის გამო დასნეულდეს ბავშვი და მოკვდეს კიდევაც? მაშინ კითხვა: 1. ეს ბავშვი/მოზრდილიც აპრიორი ცხონდება? - თუ კი, კითხვა არ მაქვს მეტი, თუ არა, მაშინ რატომ ერთმევა შანსი ამა ცხოვრებაში მონანიებისა 2. ეს რა სამართალია, რომ მე ვიტანჯო სხვის გამო? - თუნდაც ფიზიკურად ვიტანჯო, ანუ არა იმის გამო რომ მე წინაპრისგან მივიღე სნეული ბუნება და მე ამ ბუნების შეთვისებით, თავისუფლად და ჩემი ნებით ვცდუნდი, არამეტ უბრალოდ მხოლოდ იმიტომ, რომ ის ცოდვილია -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
afxazi |
Feb 14 2008, 03:35 PM
პოსტი
#134
|
დავითი ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 |
კანუდოსელი
ციტატა არც მე უარვყოფ, რომ არასწორი ცხოვრების გამო ცოდვა "გადადის", მაგრამ ეს არ არის რაღაც მისტიური აქტი, რაღაც ისეთი, როგორიც გვაქვს პირველქმნილ ცოდვასთან მიმართებაში,თუმცა ამ უკანასკნელშიც ხშირად გვხვდება წმინდა კათოლიკური გაგება ამ "მოვლენისა". დიიიიიიიიიიახ ჩემო კანუდოს. იმაში უნდა შევთანხმდეთ რომ ცოდვას მართლაც არ აქვს მისტიური კავშირები რომ გადადიოდეს თაობიდან თაობამდე. უბრალოდ ნარკომანია ყველამ ვიცით რა ცოდვაცაა, და როგორ ანგრევს ადამიანის ორგანიზმს. ნარკომანი მშობლის შვილი ხომ შესაძლებელია დაიბადოს ფიზიკურად ნაკლულევანი. ამ შემთხვევაში ხომ ვერ ვიტყვით რომ აი ის ცოდავდა და ცოდვა შვილზე გადმოვიდაო. არა უბრალოდ ის რომ ცოდავდა ნარკომანიით ამან გამოიწვია ორგანიზმის რღვევა. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
კანონისტი |
Feb 14 2008, 03:43 PM
პოსტი
#135
|
დავით ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 |
კანუდოსელი
ციტატა 1. ეს ბავშვი/მოზრდილიც აპრიორი ცხონდება? - თუ კი, კითხვა არ მაქვს მეტი, თუ არა, მაშინ რატომ ერთმევა შანსი ამა ცხოვრებაში მონანიებისა ვერც კის გეტყვი და ვერც არას, მაგრამ უფლის კაცთმოყვარების გათვალისწინებით, ცხადია, ის არ გაიყვანს იმ ადამიანს ამ სოფლიდან განწირულად, თორემ აი ეგ, უკვე მართლა გამოვა შვილის დასჯა ციტატა 2. ეს რა სამართალია, რომ მე ვიტანჯო სხვის გამო? - თუნდაც ფიზიკურად ვიტანჯო საღვთო სამართალს ხომ იცი ვერ ჩავწვდებით. არ არის გამორიცხული, ეს ტანჯვაც სასარგებლო გამოდგეს ჩვენი სულისათვის. დავითმა სწორი თქვა: უფალი ჯერ სიყვარულია და მერე კანონი. ამიტომ, დარწმუნებული უნდა ვიყოთ, რომ თუკი უფალი დაუშვებს ამგვარ განსაცდელს უდანაშაულო ადამიანზე წინაპრის ცოდვის გამო, იგი ამის გამო სულიერად არ დაზარალდება. როგორც მინიმუმი afxazi ციტატა უბრალოდ ნარკომანია ყველამ ვიცით რა ცოდვაცაა, და როგორ ანგრევს ადამიანის ორგანიზმს. ნარკომანი მშობლის შვილი ხომ შესაძლებელია დაიბადოს ფიზიკურად ნაკლულევანი. ამ შემთხვევაში ხომ ვერ ვიტყვით რომ აი ის ცოდავდა და ცოდვა შვილზე გადმოვიდაო. არა უბრალოდ ის რომ ცოდავდა ნარკომანიით ამან გამოიწვია ორგანიზმის რღვევა. ეგ ხო, მაგრამ ამის გარდაც შეიძლება სულაც არ იყოს მშობლის ფიზიკურ ნაკლთან კავშირში შვილის ნაკლი. გეთანხმებით, რომ წინაპრის ცოდვასთან მისტიკური და პირდაპირი კავშირი არ არის. ამგვარი ასე ვთქვათ "ღონისძიება" უფალმა შეიძლება დაუშვას ადამიანზე სინანულის გამო და მხოლოდ ინდივიდუალურად (ანუ ამ მეთოდის განზოგადებაც დაუშვებელია) -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
sandro40 |
Feb 14 2008, 04:21 PM
პოსტი
#136
|
Member ჯგუფი: Members პოსტები: 539 რეგისტრ.: 7-February 08 წევრი № 3,881 |
|
afxazi |
Feb 14 2008, 04:34 PM
პოსტი
#137
|
დავითი ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 |
sandro40
ციტატა პრაქტიკულად ქრისტემ პასუხს თავი აარიდა რა ვქნა გავიღიმო. წაიკითხე მაინც ზემოთ დაწერილი. იცით რა არის სამწუხარო, როდესაც ადმაიანი დიდმნიშვნელოვნად განაცხადებს ხოლმე რაიმეს და მოყვება ამის მტკიცებას. იქნებ დაფიქრებულიყავი ჩემო მეგობარო იმაზე რაც უნდა ტქვა ხოლმე. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
athos |
Feb 14 2008, 04:48 PM
პოსტი
#138
|
Άγιον Όρος ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 |
ციტატა თუ ჩვენ არ დაგვყავს ბავშვები ეკლესიაში, არ ვასწავლით ლოცვას, თუ შინ არა გვაქვს სახარება, ხატები, არ ვცდილობთ ღვთისმოსაობით ვიცხოვროთ, ეს ნიშნავს, რომ ჩვენ ვაბრკოლებთ მათ, ხელს ვუშლით მივიდნენ ქრისტესთან. და ეს არის ჩვენი უმთავრესი ცოდვა, რომელიც ბავშვებზე გადადის. აი, რატომ იტანჯებიან ჩვენი ცოდვების გამო ბავშვები, იმ შემთხვევაშიც, როცა თვითონ ამ ცოდვებში ბრალი არ მიუძღვით. ჩვენ მათთან უხილავი ძაფებით ვართ დაკავშირებულნი, მათში - ჩვენი სისხლია და სული. ისინი ჩვენი შვილები რომ არ ყოფილიყვნენ, ჩვენს გამო არ დაიტანჯებოდნენ" აქ ეჭვი მეპარება რომ მოძღვარი ცოდვის მისტიურ გადაცემას გულისხმობდა. უბრალოდ მან თქვა რომ მშობლების არასწორი ცხოვრება შეიძლება აისახოს ბავშვებზე სრულიად ობიექტური მიზეზებიდან გამომდინარე. -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
მხევალი ნინო |
Feb 14 2008, 06:15 PM
პოსტი
#139
|
ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 |
afxazi
ციტატა ამ შემთხვევაში ხომ ვერ ვიტყვით რომ აი ის ცოდავდა და ცოდვა შვილზე გადმოვიდაო. არა უბრალოდ ის რომ ცოდავდა ნარკომანიით ამან გამოიწვია ორგანიზმის რღვევა. ასეა. მე ვფიქრობ ცოდვის გამო ადამინზე მოვლენილი სასჯელიც ნაწილობივ ასე ხდება, ხმაურიანი და ემოციური ადამინი გულით ავადმყოფობს, ღორმუცელა კუჭით და აშ. იმედია არ გამლახავთ. -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
კანუდოსელი |
Feb 14 2008, 06:54 PM
პოსტი
#140
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 |
აქ ეჭვი მეპარება რომ მოძღვარი ცოდვის მისტიურ გადაცემას გულისხმობდა. უბრალოდ მან თქვა რომ მშობლების არასწორი ცხოვრება შეიძლება აისახოს ბავშვებზე სრულიად ობიექტური მიზეზებიდან გამომდინარე. არასწირად აღვზარდე შვილი, ვთქვათ ვასწავლე რომ კაცის კვლა კარგია - რა შუაშია აქ მისტიკა? -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 26th May 2024 - 05:06 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი