![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
Giorgi- |
![]()
პოსტი
#341
|
![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,280 რეგისტრ.: 23-May 07 წევრი № 2,001 ![]() |
T I K O
ვნახე, მაგრამ შეგიძლია შენი პასუხი დაწერო კონკრეტულად ჩემს ამოცანაზე? აქ ოდნავ სხვანაირი პირობაა |
Giorgi- |
![]()
პოსტი
#342
|
![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,280 რეგისტრ.: 23-May 07 წევრი № 2,001 ![]() |
teo... tee
ჰოდა ეგ მაინტერესებს საიდან მოვიდა ის 1 ლარი? თითოეულმა გადაიხადა 12.5 ლარი თავდაპირველად პატრონს ეგონა რომ გადაიხადა 11 ლარი თითოეულმა თითოეულმა უკან მიიღო 1 ლარი, ანუ გადაიხადა 11.5 ლარი 11.5X2= 23 და + 3 ლარი = 26 teo... tee ციტატა საბრუნავი ფული იყო 25 და გახდა 23...არანაირი ლარი არ დამატებულა ბალანს...იმათმა გადაიხადეს 23 ლარი ორივე ფეხსაცმელში აქედან 20 ლარი დარჩა ვასოსო და 3 თემოს...არანარად არ უნდა მიუმატო 23+3...იმიტომ რომ 26 ლარი ბრუნვაში არ ყოფილა... ვასოს კი დარჩა 20 ლარი, მაგრამ უკან სწორედ 22 ლარიდან დაუბრუნა ჩამოყალიბებული, დასაბუთებული პასუხი მჭირდება |
T I K O |
![]()
პოსტი
#343
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,328 რეგისტრ.: 14-January 08 წევრი № 3,632 ![]() |
Giorgi-
ციტატა ვნახე, მაგრამ შეგიძლია შენი პასუხი დაწერო კონკრეტულად ჩემს ამოცანაზე? აქ ოდნავ სხვანაირი პირობაა იგივე ამოცანაა ესეც ზუსტად, უბრალოდ რიცხვებშია სხვაობა. მოკლედ ფეხსაცმელებში აღებული 25 ლარი ასე ნაწილდება: 20 რჩება ვასიკოს(25 - მოტეხილი 3 ლარი- დაბრუნებული 2 ლარი), 3 ლარი თემოს და 2 ლარი ბრუნდება მყიდველებთან. შესაბამისად 23 ლარს არ უნდა დაუმატო 3 ლარი, რადგან ეს თანხა ისედაც მაგ 23 ლარიდან არის აღებული ![]() უფრო გასაგებად რომ ვთქვა, 23 ლარი განაწილებულია ვასიკოსა და თემოს შორის და ამას უნდა დაემატოს მყიდველებისთვის დაბრუნებული 2 ლარი და მივიღებთ საწყის თანხას -------------------- An eye for eye only ends up making the whole world blind.
|
Giorgi- |
![]()
პოსტი
#344
|
![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,280 რეგისტრ.: 23-May 07 წევრი № 2,001 ![]() |
T I K O
მოიცა, მოიცა ![]() კლიენტმა იყიდა 23 ლარად ხომ მართალია? თემოს 3 ლარი ჯიბეში აქვს გამოდის 26 ლარი ???? |
T I K O |
![]()
პოსტი
#345
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,328 რეგისტრ.: 14-January 08 წევრი № 3,632 ![]() |
Giorgi-
მაგ გადახდილი 23 ლარიდან აიღო თემომ ის 3 ლარი ანუ 23 ლარი უკვე მოიცავს მოტეხილ თანხასაც და ერთადერთი მისამატებელი რჩება მყიდველებისთვის დაბრუნებული 2 ლარი. პ.ს.დამარცხებულო გამოდი ![]() -------------------- An eye for eye only ends up making the whole world blind.
|
k@the |
![]()
პოსტი
#346
|
![]() იყო და არა იყო რა... ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,796 რეგისტრ.: 21-May 07 მდებარ.: მყარად მიწაზე წევრი № 1,967 ![]() |
12.5 X 2 = 25
25 - 3 = 22 22 - 2 = 20 აქვს ვასკას (25 - 2 ) /2 = 23/ 2 = 11.5 გადაიხადა თითოეულმა ცალფეხამ 3 ლარი აქვს აFირისტ თემოს მოტეხილი ![]() და ამოცანის კითხვა რაში მდგომარეობს ვერ გავიგე ![]() -------------------- --
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't. |
Giorgi- |
![]()
პოსტი
#347
|
![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,280 რეგისტრ.: 23-May 07 წევრი № 2,001 ![]() |
teo... tee
ციტატა გიიოოო მოდი დაგვიჯერე რაა პასუხი მჭირდება, თორემ სხვა რამეს თუ მეტყვით, მაგალითად რა კარგი ამინდიაო დაგიჯერებთ k@the ციტატა 12.5 X 2 = 25 25 - 3 = 22 22 - 2 = 20 აქვს ვასკას (25 - 2 ) /2 = 23/ 2 = 11.5 გადაიხადა თითოეულმა ცალფეხამ 3 ლარი აქვს აFირისტ თემოს მოტეხილი და ამოცანის კითხვა რაში მდგომარეობს ვერ გავიგე რაში მდგომარეობს და 11.5X2= 23 პლუს ლარს 3 ლარი ჯიბეში აქვს = 26 ლარს არადა 25 ლარზე მეტი ნახსენები არ ყოფილა საიდან 1 ლარი T I K O ციტატა მაგ გადახდილი 23 ლარიდან აიღო თემომ ის 3 ლარი ანუ 23 ლარი უკვე მოიცავს მოტეხილ თანხასაც და ერთადერთი მისამატებელი რჩება მყიდველებისთვის დაბრუნებული 2 ლარი. ვიმეორებ ![]() თითოეულმა ჯერ გადაიხადა 12.5, შემდეგ 1 ლარი უკან დაუბრუნდა (ჯამში 2 ლარი) და თითოეულს გადახდილი აქვს 11.5 ლარი 3 ლარი ჯიბეში გვაქვს გამოდის რომ 26 ლარად გაყიდულა არადა 25 ლარად გაიყიდა |
Giorgi- |
![]()
პოსტი
#348
|
![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,280 რეგისტრ.: 23-May 07 წევრი № 2,001 ![]() |
teo... tee
ძვირფასო თეო თეე ![]() მაგ არარსებულ ლარს კი არ გადავეკიდე, მაინტერესებს საიდან გაჩნდა მართლაც რომ არარსებული 1 ლარი. პასუხი მჭირდება, თქვენი ნერვების მოშლა კი არა ![]() |
k@the |
![]()
პოსტი
#349
|
![]() იყო და არა იყო რა... ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,796 რეგისტრ.: 21-May 07 მდებარ.: მყარად მიწაზე წევრი № 1,967 ![]() |
Giorgi-
11.5X2= 23 ეგ გადაიხადა 2 მა ცალფეხამ, ანუ ფეხსაცმელის გაყიდვით ამოღებული თანხაა ეგ. რომელი + 3 ლარი აქვს ჯიბეში თემოს?? მაგ 23-ს მოაკლო ამ აFირისტმა 3 ლარი და 20 მიუტანა ვასკას. (20 + 3)/2 = 11.5 11.5X2+3 = 23 2 ლარი კიდევ ჩათვალე რო იმ ცალფეხებს ჯიბიდან არც ამოუღიათ. ![]() -------------------- --
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't. |
T I K O |
![]()
პოსტი
#350
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,328 რეგისტრ.: 14-January 08 წევრი № 3,632 ![]() |
Giorgi-
მყიდველებმა რომ 25 გადაიხადეს მერე დაუბრუნდათ 2 ლარი ანუ სულ გადახდილია 23. ეს 23 ლარი განაწილებულია ვასიკოს და თემოს შორის. შენ როცა 23 ლარს (რაც შეადგენს თემოს მიერ მოტეხილი 3 ლარისა და ვასიკოს მიერ აღებული 20 ლარის ჯამს) კიდევ ერთხელ უმატებ თემოს მოტეხილ 3 ლარს, არასწორ ციფრს იღებ, რადგან სინამდვილეში 3 ლარი მხოლოდ ერთხელ მოტეხა თემომ და ეს უკვე შევიდა იმ გადახდილ 23 ლარში. შესაბამისად ერთადერთი დასამატებელი რჩება მარტო მყიდველებისთვის დაბრუნებული 2 ლარი და ვიღებთ საწყის თანხას. -------------------- An eye for eye only ends up making the whole world blind.
|
Giorgi- |
![]()
პოსტი
#351
|
![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,280 რეგისტრ.: 23-May 07 წევრი № 2,001 ![]() |
k@the
ვასკას მიუტანა 20 თვითონ აქვს 3 მყიდველებმა გადაიხადეს 11.5X2=23 იმ 1 ლარს რა ქვია, საიდან გაჩნდა, რეიზა... ![]() |
k@the |
![]()
პოსტი
#352
|
![]() იყო და არა იყო რა... ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,796 რეგისტრ.: 21-May 07 მდებარ.: მყარად მიწაზე წევრი № 1,967 ![]() |
Giorgi-
ცალფეხა 1......... 1 ლარი ცალფეხა 2......... 1 ლარი თემო................ 3 მოტეხილი ლარი ![]() ვასკა................. 11.5X2 -3 მოტეხილი ლარი = 20 ლარი აი ასე არის 25 ლარი გადანაწილებული ხალხის ჯიბეებში და რომელ 1 ლარს ჩივი გამაგებინე? -------------------- --
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't. |
Giorgi- |
![]()
პოსტი
#353
|
![]() ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,280 რეგისტრ.: 23-May 07 წევრი № 2,001 ![]() |
k@the
teo... tee T I K O მართალია, თქვენი პასუხები სწორია, უბრალოდ საბოლოო დასაბუთება მაინტერესებდა, იმიტომ რომ ჩემი და თქვენი პასუხი არ აკმაყოფილებს ამ კითქვის ავტორს ![]() ![]() ![]() ბოლობოლო მივედით იმ დასკვნამდე, რომ იმ 23 ლარიდან აქვს 3 ლარი მოტეხილი, ვასოს აქვს 20 ლარი, თემოს აქვს 3 ლარი, კლიენტმა გადაიხადა 11.5 ![]() ბავშვი ჯერ არ დაბადებულა რას მილოცავთ ![]() |
guest1 |
![]()
პოსტი
#354
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 188 რეგისტრ.: 11-June 09 წევრი № 7,110 ![]() |
CONSCIENTIOUSNESS
ციტატა არა არა კი არა და კი ![]() მაგრამ ისე რატომ 8+2? იქნებ ცოტა მსჯელობც მოაყოლოთ ![]() ![]() ეს არის და ეს. ქუდის გამყიდველმა იზარალა 8 ლარი + ქუდი. ქვევით არის შენი საწყისი ამოცანა. ციტატა კაცი ყიდის ქუდებს , ფასი 2 ლარი. მოვიდა მყიდველი მისცა 10 ლარიანი ერთი ქუდის საყიდლად. გამყიდველს არ ჰქონდა ხურდა და გვერდით მაღაზიაში დაახურდავებინა. ამ კაცს დაუბრუნა 8 ლარი, გაატანა 2 ლარიანი ქუდი და გაუშვა. ცოტა ხანში მეორე მაღაზიიდან მოდიან და ეუბნებიან ამ გამყიდველს, რომ ის 10 ლარიანი ყალბია (მართლაც ყალბი).ესეც აძლევს ახალ 10 ლარიანს. მაეასი ციტატა ე.ი.კაცის ზარალია 12 ლარი... ათ ლარიანი ყალბი იყო და მას თავისი სხვა ათლარიანის დაბრუნება მოუწია მეორე გამყიდველისათვის ამას დამატებული ქუდის ზარალი ანუ ორი ლარი ანუ ჯამში 12 ლარი ![]() |
guest1 |
![]()
პოსტი
#355
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 188 რეგისტრ.: 11-June 09 წევრი № 7,110 ![]() |
ekato
ციტატა ელენეს თავისი ელექტრონული ფოსტის კოდი დაავიწყდა, მას ახსოვს რომ კოდი 6 სიმბოლოსგან შედგება, ამასთან კოდის პირველი 4 სიმბოლო მისი სახელის პირველი 4 ასოა, მესუთე სიმბოლო ციფრია, ხოლო ბოლო სიმბოლო ხმოვანია. ყველაზე უარეს შემთხვევაში რამდენი ვარიანტის გადასინჯვა მოუწევს ელენეს თავისი კოდის მისაგნებად? ამ ამოცანას დაზუსტება ჭირდება. პასუხი 50 არის სწორი მხოლოდ იმ შემთხვევაში, როცა ამ კოდის პირველი 4 სიმბოლო ზუსტად იმ თანმიმდევრობით არის განლაგებული, როგორც სიტყვა "ელენე"-ში პირველი 4 ასო, ანუ პირველი 4 სიმბოლო კოდის არის "ელენ". მაგრამ, ამოცანა ამას არ ამბობს. თუ ამოცანაში იგულისმება, რომ "ელენ"-დან მოცემულ კოდში ეს ასოები არ არის ამ თანმიმდევრობით განლაგებული (ანუ ელენეს "ე"-ს, "ლ"-ს დან "ნ"-ს თანმიმდევრობა არ ახსოვს), მაშინ 50 არ არის სწორი პასუხი. ამ შემთხვევაში 50 უნდა გაამრავლო 3-ის მე-4 ხარისხზე. ეს იმიტომ, რომ ელენეს სახელის პირველი 4 პოზიცია 3 ასოს მოიცავს. ამრიგად, სამი ასოსაგან და 4 პოზიციისაგან უნდა დაინგარიშო კომბინაციების რაოდენობა. 1 პოზიციას 3 კომბინაცია ჭირდება. მე-2 პოზიციის დამატებით, პირველი პოზიციის 3 კომბინაცია სათითაოდ წყვილდება 3 კომბინაციასთან, ანუ სულ გაძლევს 9 კომბინაციას. მე-3 და მე-4 ზე მსჯელობა იგივეა. მოკლედ, პირველ 4 პოზიციას ყველაზე ცუდ ვარიანტში ჭირდება 3^4 ("^" არის ხარისხის მაჩვენებელი) პოზიცია. ამას კიდევ გაამრავლებ 50-ზე (10*5=50 სადაც 10 არის ციფრების რაოდენობა და 5 ხმოვნების რაოდენობა, თუ ქართულ ანბანზეა საუბარი). |
guest1 |
![]()
პოსტი
#356
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 188 რეგისტრ.: 11-June 09 წევრი № 7,110 ![]() |
მასწავლებელი შედის კლასში და საკლასო ოთახში დატოვებული შოკოლადი შეჭმული დახვდება. მასწავლებელმა იცის, რომ, თუ იგი კითხვას დაუსმევს დამნაშავე მოსწავლეს, მაშინ დამნაშავე მოსწავლე აუცილებლად ტყუილს იტყვის. თუ იგი კითხვას დაუსმევს უდანაშაულო მოსწვლეს, მაშინ იგი აუცილებლად მართალს იტყვის (და მასწავლებლის ეს ვარაუდი სწორია). მასწავლებელი ეკითხვება თითოეულ მოსწავლეს: რამდენმა, თქვენს შორის, შეჭამა შოკოლადი? სულ 5 მოსწავლეა კლასში და მათი პასუხები ასეთია:
1) ჩვენს შორის 1-მა შეჭამა შოკოლადი. 2) ჩვენს შორის 2-მა შეჭამა შოკოლადი. 3) ჩვენს შორის 3-მა შეჭამა შოკოლადი. 4) ჩვენს შორის 4-მა შეჭამა შოკოლადი. 5) ჩვენს შორის 5-მა შეჭამა შოკოლადი. რამდენმა მოსწავლემ შეჭამა შოკოლადი და რომელი მოსწავლე არ არის დამნაშავე (1-ლე, მე-2, მე-3, მე-4 თუ მე-5?)? |
nino84 |
![]()
პოსტი
#357
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,108 რეგისტრ.: 27-May 09 წევრი № 7,041 ![]() |
guest1
ციტატა მასწავლებელი შედის კლასში და საკლასო ოთახში დატოვებული შოკოლადი შეჭმული დახვდება. მასწავლებელმა იცის, რომ, თუ იგი კითხვას დაუსმევს დამნაშავე მოსწავლეს, მაშინ დამნაშავე მოსწავლე აუცილებლად ტყუილს იტყვის. თუ იგი კითხვას დაუსმევს უდანაშაულო მოსწვლეს, მაშინ იგი აუცილებლად მართალს იტყვის (და მასწავლებლის ეს ვარაუდი სწორია). მასწავლებელი ეკითხვება თითოეულ მოსწავლეს: რამდენმა, თქვენს შორის, შეჭამა შოკოლადი? სულ 5 მოსწავლეა კლასში და მათი პასუხები ასეთია: 1) ჩვენს შორის 1-მა შეჭამა შოკოლადი. 2) ჩვენს შორის 2-მა შეჭამა შოკოლადი. 3) ჩვენს შორის 3-მა შეჭამა შოკოლადი. 4) ჩვენს შორის 4-მა შეჭამა შოკოლადი. 5) ჩვენს შორის 5-მა შეჭამა შოკოლადი. რამდენმა მოსწავლემ შეჭამა შოკოლადი და რომელი მოსწავლე არ არის დამნაშავე (1-ლე, მე-2, მე-3, მე-4 თუ მე-5?)? 4-ე მოსწავლე არ არის დამნაშავე და შესაბამისად 4-მა შეჭამა შოკოლადი: ანუ მე-5 თავიდანვე გამოვრიცხე, რადგან თუ 5-დან 5-მა შეჭამა შოკოლადი, მაშინ უდანაშაულო ვინღაა? ამოცანის პირობის მიხედვით მოსწავლეები ხომ დამნაშავეებად და უდანაშაულოებად იყოფიან ![]() 1-ლი, 2-ე და 3-ე პასუხები იმიტომ გამოვრიცხე, რომ ყველა მოსწავლე სხვადასხვა პასუხს იძლევა, არადა ყველა უდანაშაულო მოსწავლე ამოცანის პირობის თანახმად სიმართლეს ამბობს... ანუ თუ 1-მა (ან 2-მა ან 3-მმა) შეჭამა შოკოლადი და შესაბამისად 4 (ან 3 ან 2) უდანაშაულოა, ამ უდანაშაულოების პასუხები რატომ არ ემთხვევა ერთმანეთს?! ![]() ზნაჩიტ, მართალს მხოლოდ მეოთხე მოსწავლე ამბობს ![]() -------------------- ...თამაშობს ბავშვი,
მთელი ცხოვრების სამყოფს თამაშობს. |
guest1 |
![]()
პოსტი
#358
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 188 რეგისტრ.: 11-June 09 წევრი № 7,110 ![]() |
nino84
ციტატა guest1 მართალია შენი პასუხიც და მსჯელობაც.4-ე მოსწავლე არ არის დამნაშავე და შესაბამისად 4-მა შეჭამა შოკოლადი: ანუ მე-5 თავიდანვე გამოვრიცხე, რადგან თუ 5-დან 5-მა შეჭამა შოკოლადი, მაშინ უდანაშაულო ვინღაა? ამოცანის პირობის მიხედვით მოსწავლეები ხომ დამნაშავეებად და უდანაშაულოებად იყოფიან ![]() 1-ლი, 2-ე და 3-ე პასუხები იმიტომ გამოვრიცხე, რომ ყველა მოსწავლე სხვადასხვა პასუხს იძლევა, არადა ყველა უდანაშაულო მოსწავლე ამოცანის პირობის თანახმად სიმართლეს ამბობს... ანუ თუ 1-მა (ან 2-მა ან 3-მმა) შეჭამა შოკოლადი და შესაბამისად 4 (ან 3 ან 2) უდანაშაულოა, ამ უდანაშაულოების პასუხები რატომ არ ემთხვევა ერთმანეთს?! ![]() ზნაჩიტ, მართალს მხოლოდ მეოთხე მოსწავლე ამბობს ![]() მეორე მსჯელობა ასეა: რადგანაც შოკოლადი აუცილებლად უნდა შეეჭამა ან 1, ან 2, ან 3, ან 4 ან 5 მოსწავლეს (რადგანაც შოკოლადი შეჭმული იყო), ერთ-ერთი მოსწავლე მართალს ამბობს. მაგრამ მხოლოდ და მხოლოდ 1 ამბობს მართალს და დანარჩენი 4 ტყუის, რადგანაც 5-ვე პასუხი განსხვავებულია. ახლა უნდა ნახო რომელი მოსწავლე ამბობს, რომ 4-მა შეჭამა შოკოლადი და ეს მოსწავლეა მე-4 მოსწავლე. |
guest1 |
![]()
პოსტი
#359
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 188 რეგისტრ.: 11-June 09 წევრი № 7,110 ![]() |
აგერ კარგი ამოცანა. ოღონდ არ იჩქაროთ პასუხში:
შოუს წამყვანს აქვს ასეთი შოუა. შოუს მონაწილეს აძლევს ულებას აირჩიოს სამი კარიდან ერთ-ერთი. ეს კარებია A, B და C. A, და B კარის უკან არის ცხვარი. C კარის უკან არის მანქანა. რა თქმა უნდა, თამაშის მონაწილემ არ იცის რომელი კარის უკან რა არის. შოუს წამყვანმა იცის და ასე მიყავს შოუ: მონაწილე აირჩევს რომელიღაც კარს. ამის მერე შოუს წამყავნი აღებს არა იმ კარს, რომელიც მონაწილემ აირჩია, არამედ დარჩენილი 2 კარიდან იმ კარს, რომელშიც ცხვარია და მონაწილეს თავაზობს გააღოს ან პირველად არჩეული კარი, ან შეცვალოს კარი და მეორე დახურული კარი აირჩიოს. უნდა შეცვალოს თუ არა კარი მონაწილემ, რათა მანქანის მოგების შანსი გაზარდოს? |
nino84 |
![]()
პოსტი
#360
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,108 რეგისტრ.: 27-May 09 წევრი № 7,041 ![]() |
guest1
ციტატა უნდა შეცვალოს თუ არა კარი მონაწილემ, რათა მანქანის მოგების შანსი გაზარდოს? მოგების შანსს ვერ გაზრდის შეცვლით, 50/50-ზეა შანსები. ან ცხვარი აღმოჩნდება ან მანქანა -------------------- ...თამაშობს ბავშვი,
მთელი ცხოვრების სამყოფს თამაშობს. |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 22nd July 2025 - 10:53 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი