![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1001
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
terra
ციტატა და რა გგონია, რუსეთი უფრო მეტი მტერია საქართველოსი, ვიდრე ამერიკა? ამერიკის მტრობა რაში გამოიხატება? -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
(Νικόλαος) |
![]()
პოსტი
#1002
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 179 რეგისტრ.: 18-May 10 წევრი № 8,853 ![]() |
ხო, მე შეხვედრებს გადავავლე თვალი, მაგრამ რისი მინიშნება გინდა ვერ მივხვდი
![]() არაფერს, ოღონდ მე ამით იმას არ ვამტკიცებ რო სინოდის გადაწყვეტილებას წინ უნდა აღვუდგეთ, ვიგალობოთ საქართველოში ქართული, ბიზანტიურს ისედაც ბევრგან გალობენ, ჩვენი გალობაც კანონიკურია და თან რომ დაიკარგოს დასანანი არ იქნება? მაგრამ კიდევ ერთხელ ვამბობ რომ სასტიკად ვეწინააღმდეგები ბიზანტიური გალობის დაცინვას და არაფრად ჩაგდებას, და მხოლოდ ქართული გალოის აღიარებას და მასზე გაფანატებას. ან პირიქით, ქართულის დაცინვას და მხოლოდ ბერძნულის აღიარებას და მასზე გაფანატებას. ქართველობა და მართლმადიდებლობა შესისხლხორცებულია, მაგრამ ეს რელიგიის ''განაციონალებაა'' |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1003
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
(Νικόλαος)
ციტატა ხო, მე შეხვედრებს გადავავლე თვალი, მაგრამ რისი მინიშნება გინდა ვერ მივხვდი იმის, რომ ბიზანტიური საგალობელი არ არსებობს. არსებობდა, მაგრამ აღარ არსებობს. ვერავინ ვერსად ვერ ასაბუთებს, რომ ესა, თუ ის საგალობელი 600 წლის წინ გამქრალ სახელმწიფოში არსებული საგალობელია. ციტატა სასტიკად ვეწინააღმდეგები ბიზანტიური გალობის დაცინვას შენ ერთი ის მაჩვენე სადაა ბიზანტიური საგალობლის დაცინვა? ![]() საერთოდ, ან საქართველოში სადაა ბიზანტიური გალობა, ან საბერძნეთში? -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
(Νικόλαος) |
![]()
პოსტი
#1004
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 179 რეგისტრ.: 18-May 10 წევრი № 8,853 ![]() |
დაცინვით და აგდებით ამ თემაში ილაპარაკეს, შეგიძლია კომენტარებს გადაავლო თვალი არ მინდა მითითება, და თან ზოგადადაც ვთქვი.
მოკლეთ ეგ საკითხი არის საკამათო, გინდაც არ იყოს ნამდვილი, შენი მოყვანილი საბუთი არასწორია იმ მხრივ რომ ამ საგალობლების შემდგენები მეოცე საუკუნეში ცხოვრობდნენ. შეგიძლია ერთერთ ბიზანტიური საგალობლების განმაახლებელზე - გრეგორიოსზე აქ წაიკითხო: http://www.ec-patr.net/en/history/gregory-byzantios.htm gruzian_ka მე რომ თქვენ ახლა ნაკაშიძის, დუმბაძის და მათი მოსწავლეების მიერ გადმოცემული აუდიო და სანოტო ჩანაწერები დაგიდოთ (რომლებიც მაქვს და რომელთაც თურმე: აღტაცებაში მოჰყვანდა ყოველი მსმენელი რუსნი და ბერძენიცადა გაჩვენოთ, როგორ გალობდნენ ქართველები ათონზე XX საუკუნემდე, შეიძლება საერთოდ გაიქცეთ საქართველოდან. აუ ძალიან გთხოვ დადე თუ შეგიძლია, ოღონდ გამომცდელად არ გეკითხები და იმედია ასე არც მიიღებ ![]() ![]() |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1005
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
(Νικόλαος)
ციტატა დაცინვით და აგდებით ამ თემაში ილაპარაკეს ხომ ვერ მაჩვენებ მაინც რომელ პოსტში? ციტატა მოკლეთ ეგ საკითხი არის საკამათო საკამათოა თუ არაა საკამათო, მგონი შენც კარგად იცი, რომ ქართული სიტყვებით ბერძნული მელოდიების გალობა არავის არსად დაუკანონებია. ციტატა შენი მოყვანილი საბუთი არასწორია იმ მხრივ რომ ამ საგალობლების შემდგენები მეოცე საუკუნეში ცხოვრობდნენ. მოდი რა, რომელი არაა სწორი კარასისი და ანგელოპულოსი, რომელიც დღესაც ცოცხალია? ხო, შეიძლება XXI-ც უნდა მიმეწერა. ![]() ციტატა შეგიძლია ერთერთ ბიზანტიური საგალობლების განმაახლებელზე - გრეგორიოსზე აქ წაიკითხო: http://www.ec-patr.net/en/history/gregory-byzantios.htm მაგას ვერ წავიკითხავ, ვინაიდან ინგლისური მაგ დონეზე არ ვიცი, მაგრამ მიგითითე კიდეც შენდამი მოწერილი ჩემი ფრაზა. აჰა, თუ გინდა კიდევ ერთხელ მიგითითებ: http://church.ge/index.php?showtopic=434&s...99entry616199 კარგად გადაავლე თვალი. მერე კიდევ: ციტატა ბიზანტიური საგალობლების განმაახლებელზე გინდა განმაახლებელი დაარქვი, გინდა მომხარშველი, გინდა გამაცამტვერებელი, ვერცერთი სიტყვით ვერ დაასაბუთებ ბიზანტიური გალობის იმ ხმოვანებას, რომელიც ჟღერდა 600 წლის წინ. ზუსტად მაგაზე მოგწერე: ან, იმავე მოდრეკილის ნევმები პავლე ინგოროყვამ რომ "გაშიფრა" და მაგის მიხედვით მაჭავარიანის კაპელამ რომ ჩაწერა 60-ან წლებში, იმაზე გაგიშვებ და ნახე ერთი, რავარი "გაშიფრული" აქვს პავლეს. "ტოჟე მნე", განმაახლებელი. მაგ სიტყვებში რასაც გინდა იმას იგულისხმებ. პრინციპში, კარასისიც და ანგელოპულოსიც განმაახლებლები არიან და რა, მათი შექმნილი საგალობლები დამასკელის და სტუდიელების შექმნილია? ![]() -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
gruzian_ka |
![]()
პოსტი
#1006
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 102 რეგისტრ.: 1-June 10 წევრი № 8,938 ![]() |
gruzian_ka ![]() რა საინტერესოა, ანგელოზმა ბერძნულ-ბიზანტიურ-აზიური მელიზმებიც გააკეთა როგორც ბერძნები? ობერტონებში იგალობა როგორც ბერძნები გალობენ? ალბათ მუსიკოსი იყო ანგელოზიც... როდის და სად აკრძალა ღმერთმა/ეკლესიამ კონკრეტულმა ერმა საკუთარი მუსიკალური ტრადიციით იგალობოსო? ქართველის მუსიკალური აზროვნება არის მრავალხმიანი. ჰარმონიული, კილოური (კვარტ-კვინტაკორდული) ეს მრავალხმიანობის ნიჭი ქართველს აქვს, ბერძნებს და ბიზანტიელებს არ აქვთ, ჰოდა მრავალხმიანი გალობა როცა შეიქმნა მიეძღვნა ღმერთს. კი ბატონო, იყო ადრე ეგ ბიზანტიური გალობა, როცა ქართველი ბერძნებისგან განისწავლა ქრისტიანობაში. მაგრამ რადგან ქართველი ვერ იგალობებდა მელიზმებით, აზიურ კილოში, საგალობელიც გამრავალხმიანდა. იმერელი/დასავლეთელი ქართველი კახურ სიმღერას ვერ მღერის, და დასავლეთში ბიზანტიურს იგალობებს ვინმე? მუსიკა გესმით საერთოდ? დადე ეგ საგალობელი, და მუსიკალურად განვიხილოთ. იცინე ბატონო იცინე, თუ სასაცილოა როცა საეკლესიო კანონიკას ცდები და ამას ტრადიციულობით და ეროვნებით ამართლებ... ჯერ ერთი აშკარად დილეტანტი ხარ მუსიკაში, ვინ გითხრა, რომ ქართველი ვერ იგალობებს ბიზანტიურად? სად გაიგე ეგ? ვინმემ დააკანონა? იცი, რომ აზიური კილო, სწორედ ერთხმიანი ბიზანტიური საგალობლებიდანაა აღებული და არა პირიქით... საგალობლების გამრავალხმიანება ქართული კულტურის გაევროპულებას უკავშირდება და არა მრავალხმიანობის ტრადიციას, ეს ანტონ კათალიკოსის ,,დამსახურებაა" ძირითადად რომ იცოდეთ... თქვენ თU იცით უძველესი ქართული სიმღერა ,,ოროველა"...იქნებ მოუსმინოთ და მითხრათ მრავალხმიანია თუ ერთხმიანი... და მეორეც, ყველაზე მნიშვნელოვანი: ძალიან ადვილად გაიშიფრე, უკვე აშკარაა რატომ გახსენი ეს თემა... მიზანი - ბიზანტიური გალობის დისკრედიტაცია, ვნახოთ, ვნახოთ... |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1007
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
gruzian_ka
ციტატა ჯერ ერთი აშკარად დილეტანტი ხარ მუსიკაში ფხ, შენ რომ იცოდე მაგას ვის წერ. ![]() ციტატა იცი, რომ აზიური კილო, სწორედ ერთხმიანი ბიზანტიური საგალობლებიდანაა აღებული და არა პირიქით... ოჰო, ეს რაღაც ახალია, თუ შეიძლება განავრცე. ![]() ციტატა საგალობლების გამრავალხმიანება ქართული კულტურის გაევროპულებას უკავშირდება და არა მრავალხმიანობის ტრადიციას თუ შეიძლება მაგის დამადასტურებელი საბუთიც მოვიყვანოთ, ვინაიდან ქართულ საგალობელში ევროპული გაცილებით ნაკლებია, ვინემ იმავე ბერძნულში. ციტატა თქვენ თU იცით უძველესი ქართული სიმღერა ,,ოროველა"...იქნებ მოუსმინოთ და მითხრათ მრავალხმიანია თუ ერთხმიანი... და შენ თუ იცი, რატომაა ერთხმიანი? მერე კიდევ, ოროველაზე გაცილებით ძველი სიმღერები არსებობს მრავალხმიანები. P.S. ოროველას გარდა ერთხმიანია ურმულიც. თუ იცი შენ, რატომაა ერთხმიანი ეგ სიმღერები? -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
(Νικόλαος) |
![]()
პოსტი
#1008
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 179 რეგისტრ.: 18-May 10 წევრი № 8,853 ![]() |
აუ კარგი რა,,, ტყულად ვილაპარაკე?????? მე წინააღმდეგი ვარ საქართველოში ბიზანტიური გალობის და ბიზანტიურ მელოდიაზე ქართული სიტყვების დადების. ხო დავწერე? რაატომ მდებთ ბრალს იმის გამო რომ მომწონს ბიზანტიური გალობა დფა ვიცავ მას?
კიდევ ერთხელ ვამბობ, მომისმენია ბიზ გალობა ბერძნულ, არაბულ და ინგლისურ ენებზეც მაგრამ ქართული მაინც სხვაა, მართლა არ გამოდის. იქ წერია იმის შესახებ რომ ის - გრეგორიოსი იყო ერთერთი იმ სამთაგანი ვინც ვინც ბიზანტიური მელოდიის ჟღერადობა ახალი ანალიტიკური მეთოდით გაშიფრა (მთლად ზუსტად არა, ანალიზით და გამოკვლევებით) და დაამკვიდრა. ყველგან ინტერნეტში ბიზანტიურ გალობაზე ინფორმაციას რომ ეძებ ამ სამ ადამიანის სახელს ნახავ და არა იმ ორის შენ რომ მოიყვანე მაგალითად ![]() ![]() |
gruzian_ka |
![]()
პოსტი
#1009
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 102 რეგისტრ.: 1-June 10 წევრი № 8,938 ![]() |
ვეშაპო
ციტატა მე ეჭვი მეპარება სადმე ეკლესიის ეგეთი სწავლება იყოს და რა თქმა უნდა მაგას ვერ მანახებ, მაგრამ კი ბატონო, ვთქვათ ბიზანტიური გალობა მსგავსი იყო ანგელოზებრივი გალობისა, მაშინ სადაა იგი და რატომ ვამტკიცებთ, რომ ერთერთ მონასტერში დღემდე გალობენ იმ ღირს არსს, რომელიც ანგელოზმა ასწავლა ბერს, მაშინ როცა: "XII-XIII საუკუნეებამდე არსებული ბერძნული ნევმები არ იშიფრება თვითონ ბერძენი სპეციალისტებისავე თქმით" (პროფ. მაგდა სუხიაშვილი)? ან, თუკი ბიზანტიური ანგელოზებრივია და ანგელოზებსაც თავისი ზეციური ბიზანტია აქვთ შექმნილი, სად წერია, რომ ქართული ადამიანური არ შეიძლება? ჯერ ერთი მაგდა სუხიაშვილის ეს კითხვა რატომ არის ასეთი მნიშვნელოვანი ვერ გავიგე, მეორეც საიდან მოაქვს, რომ გაშიფრული არ არის... ნაშრომი მიმითიტე და მეთვითონ წავიკიტხავ კონტექსტს რომ არ მოვწყდე... ძალიან ნუ გავეკრობით მიწას რა, რა შუაშია აქ ანგელოზებზე მსგავსი საუბარი... თუ წმ. გადმოცემების არ გჯერა, რომლებიც ზეპირ გადმოცემებს აც მოიცავს, რაღას მეკამათები... რატომ თვლით სიმონ კარასისის (გარდაიცვალა 1999წელს) და ლიკურგოს ანგელოპულოსის (დღესაც ცოცხალია) შექმნილ მელოდიებს (რაც დღესდღეობით ათონზე და საბერძნეთში იგალობება ძირითადად) დამასკელისეულად და თუნდაც ბიზანტიურად, როცა: "XII-XIII საუკუნეებამდე არსებული ბერძნული ნევმები არ იშიფრება თვითონ ბერძენი სპეციალისტებისავე თქმით" (პროფ. მაგდა სუხიაშვილი)? რამდენიც გინდა იმდენი გააბოლდე, კარასისი და ანგელოპულოსი ბიზანტიური საგალობლების მკვლევარები არიან და შენ რაც გინდა ის თქვი... საერთოდ ადამიანი რისი გაგებაც არ უნდა არ იგებს... რაც შეეხება ათონს, ეს არის ერთადერთI ადგილი, სადაც მაქსიმალურად დაცულია საეკლესიო კანონიკური საგალობლები... მაგდა სუხიაშვილის ნაშრომი დამიდო იქნება, მე თვითონ წავიკიტხავ, უბრალოდ იმიტომ რომ კონტექსტს არ მოვწყდე... თუმცა ის, რომ რაღაც არ იშიფრება არგუმენტი არაა... თანაც საეკლესიო გადმოცემებიტ ცნობილია, რომ პირველ საუკუნეებში არ არსებობდა ნევმური ნიშნები და საგალობლები წმ.მამებს ზეპირად გადაეცემოდათ, თუმცა შემდეგ საჭირო გახდა გაკეთებულიყო ჩანაწერი და ასე შეიქმნა ნევმები... ზეპირ გადმოცემებს ნუ უგულებელყოფთ თუ შეიძლება... |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1010
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
athos
ციტატა ვინ არის ასეთი, იქნებ ჩვენც გვითხრათ? არაა. ![]() (Νικόλαος) ციტატა იქ წერია იმის შესახებ რომ ის - გრეგორიოსი იყო ერთერთი იმ სამთაგანი ვინც ვინც ბიზანტიური მელოდიის ჟღერადობა ახალი ანალიტიკური მეთოდით გაშიფრა (მთლად ზუსტად არა, ანალიზით და გამოკვლევებით) და დაამკვიდრა. ხო, მასეთი მეთოდით "გაშიფრა" პავლე ინგოროყვამაც. ![]() ციტატა ნეო-ბიზანტიურ პერიოდთან მხოლოდ მათი სახელებია ნახსენები და რავქნა მეტი აქ მთავარია სიტყვა "ნეო-ბიზანტიურ პერიოდთან". ![]() თუმცა ალბათ თავადვე ხედავ, რომ ეგ პერიოდი არ არსებობს საკუთრივ ბიზნატიის არარსებობის გამოც, მაგრამ დაარქვი ნეო-ბიზანტიური. და სადაც კარასისი და ანგელოპულოსი იყო ნახსენები, ის ნაშრომი მიგითითე. gruzian_ka ციტატა ჯერ ერთი მაგდა სუხიაშვილის ეს კითხვა რატომ არის ასეთი მნიშვნელოვანი ვერ გავიგე რატომ? იმიტომ რომ მეცნიერია და დღესდღეობით ერთერთი ყველაზე კომპეტენტურია. ციტატა მეორეც საიდან მოაქვს, რომ გაშიფრული არ არის... მაგას კი არა, ბერძენ მკვლევარებს მოაქვთ. ხოლო თუ გაინტერესებს საიდან მოაქვთ ბერძენ მკვლევარებს, მიბრძანდი კონსერვატორიაში და პირადად გაესაუბრე ქალბატონ მაგდას. თუ სურვილი გაგიჩნდება PM-ში ტელეფონსაც მოგწერ. ციტატა თუ წმ. გადმოცემების არ გჯერა მე გთხოვე ერთი ეგ "წმინდა" გადმოცემა მაჩვენე მეთქი და ვერ შვები რაღაც. ციტატა რომლებიც ზეპირ გადმოცემებს აც მოიცავს, რაღას მეკამათები... მე რატომ არ მსმენია მასეთ "წმინდა" გადმოცემაზე? მაგისთანა რამდენ ზეპირსიტყვიერ "წმინდა" გადმოცემას გავაძრობ იცი? ![]() ციტატა რაც შეეხება ათონს, ეს არის ერთადერთI ადგილი, სადაც მაქსიმალურად დაცულია საეკლესიო კანონიკური საგალობლები... და მაგის დამადასტურებელი საბუთი სადაა? -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
(Νικόλαος) |
![]()
პოსტი
#1011
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 179 რეგისტრ.: 18-May 10 წევრი № 8,853 ![]() |
კარასისი და ანგელოპულოსი ბიზანტიური საგალობლების მკვლევარები არიან მათზე როგორც ბიზანტიური საგალობლების შემდგენლებზე ან განმაახლებლებზე არსად არაა ინფორმაცია, ამიტომ მე მჯერა რომ მკვლევარები არიან. თუ შეიძლება ვინც ეთანხმებით რომ ისინი არიან შემდგენლები ამის ინფიორმაცია დადეტ. მე შემიძლია რასაც ვამბობ დავამტკიცო. და ლინკებიც დავდე, თუ გინდათ კიდევ ბევრ ლინკსაც დავდეფ. ნეო-ბიზანტიურ პერიოდში არა ბიზანტიის იმპერიის პერიოდი, არამედ ბიზანტიური საგალობლების პერიოდი იგულისხმება რა სიტყვებზე მიჭერ? ![]() |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1012
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
gruzian_ka
ციტატა ზეპირ გადმოცემებს ნუ უგულებელყოფთ თუ შეიძლება... ხოო? მაშინ ესეც ზეპირი გადმოცემაა და შეირგე: უწმიდესი და უნეტარესი, სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი ილია II: ქართველმა ხალხმა უნდა იგალობოს ქართული ტრადიციით, რომელიც უკვე 17 საუკუნის განმავლობაში აქვს http://www.orthodoxy.ge/galoba/statisi-14-02-2003.htm athos ციტატა თუმცა მე იუმორინაზე და რესტორნებში დაკვრას დიდ პროფესორობად არ ვთვლი. არადილეტანტობისთვის ეს არ არის საკმარისი იუმორინა და რესტორანი შუაშია? anunaki, ანანო, გოგო, იუმორინაზე და რესტორანში უკრავ? ![]() athos ისე, შენ ვისაც გულისხმობ, იმას რომ მუსიკაში დილეტანტობას დააბრალებ, დიდი ცოდვაა. ![]() (Νικόλαος) ციტატა მათზე როგორც ბიზანტიური საგალობლების შემდგენლებზე ან განმაახლებლებზე არსად არაა ინფორმაცია მა ეს რა არის?: ციტატა * იბადება კითხვა, განა ბიზანტიურს უნდა მივაკუთვნოთ დიდი მელურგის სიმონოს კარასის (+1999), ანდა ცნობილი კომპოზიტორის ლიკურგოს ანგელოპულოსის (იგი დაახლოებით 60 წლისაა) საგალობლები, რომლებიც დღეს საბერძნეთის ეკლესიებში ჟღერს? (ამის შესახებ იხ: დ.დოლიძე, დოგმა და ტრადიცია კანონიკურ საეკლესიო გალობაში// ქართული საეკლესიო გალობის თანამედროვე პრობლემები. თბ. 2002 გვ. 79-81). ვიღაცის ნაშრომი ნეტში თუ არ დევს, იმას ნიშნავს, რომ ასეთი ნაშრომი არ არსებობს? ![]() თუ გინდა ნახვა, მაგასაც ნახავ, მაგრამ სურვილი არ გაქვს და არ ნახავ, ვინაიდან იცი, რომ გაწბილდები. -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
(Νικόλαος) |
![]()
პოსტი
#1013
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 179 რეგისტრ.: 18-May 10 წევრი № 8,853 ![]() |
აუფ მაგრა გავწბილდი
![]() ![]() Chrysanthos of Madytos (ca. 1770-1846), Gregory the Protopsaltis, and Chourmouzios the Archivist were responsible for a much needed reform of the notation of Greek ecclesiastical music. Their work consisted of simplifying the complex musical symbols. Their work is a landmark in the history of the Greek church music, since it introduced the system of neo-Byzantine music notation, upon which are based the present-day chants of the Greek Orthodox Church. The simplification attracted many believers to study the new Byzantine notation. ეხლა ესენი ნახე, თუ ინგლისურად კარგად ვერ გაიგებ, ვინც ინგლისური იცით, გადაამოწმეთ. http://www.ec-patr.net/en/history/gregory-byzantios.htm http://www.athanassios.gr/byzmusic_notation.htm http://www.monachos.net/content/liturgics/...and-performance http://orthodoxwiki.org/Byzantine_Chant http://www.kelfar.net/orthodoxiaradio/byzantine.html http://orthodoxwiki.org/Byzantine_Notation http://www.stanthonysmonastery.org/music/History.htm http://hemingways-studio.org/dictionary/Entries/S04494.htm |
gruzian_ka |
![]()
პოსტი
#1014
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 102 რეგისტრ.: 1-June 10 წევრი № 8,938 ![]() |
ვეშაპო
ციტატა რატომ? იმიტომ რომ მეცნიერია და დღესდღეობით ერთერთი ყველაზე კომპეტენტურია. ეს არაა საკმარისი... ბევრი მეცნიერი ეწინააღმდეგება ეკლესიის სწავლებას... ვეშაპო ციტატა მე რატომ არ მსმენია მასეთ "წმინდა" გადმოცემაზე? მაგისთანა რამდენ ზეპირსიტყვიერ "წმინდა" გადმოცემას გავაძრობ იცი? ტაძარში თუ არ დადიხარ რას გაიგებდი, თუმცა მარტო ტაძარში სიარულიც არაა საკმარისი, მართალი ხარ... რა ვქნა რა გირჩიო? ![]() |
gruzian_ka |
![]()
პოსტი
#1015
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 102 რეგისტრ.: 1-June 10 წევრი № 8,938 ![]() |
ვეშაპო
ციტატა და მაგის დამადასტურებელი საბუთი სადაა? ათონის მთის ისტორიულ წყაროებში... |
(Νικόλαος) |
![]()
პოსტი
#1016
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 179 რეგისტრ.: 18-May 10 წევრი № 8,853 ![]() |
ამდენი ლინკი დავდე რაღათ უნდა ლაპარაკი რომ ბიზანტიური საგალობლები არის მეცხრამეტე საუკუნის დასაწყისში გაშიფრული (მაგრამ ბოლომდე ვერა, მიახლოებით) ეს ამდენი რამე მოგონილი როგორ შეიძლება იყოს? ეს ზღაპარი ხო არაა? მართლა არსებობდნენ ეს სამი ადამიანი და ისტორია ინახავს მათ შესახებ ინფორმაციას და მიკვირს რატო არ ჯერა, რაც არ უნდა ილაპარაკოს მეცნიერი იქნება თუ ვინც, თეთრზე შავი რო იძახოს და რო მიმტკიცოს, მაინც არ დავუჯერებ. ჰა ფაქტები და იძახეთ ეხლა მეცნიერიო.
|
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1017
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
(Νικόλαος)
ციტატა აუფ მაგრა გავწბილდი ეს რამხელა არგუმენტია კაცო, შენ ნახე ეგ ნაშრომი და მერე გაწბილდები. ყოველ შემთხვევაში ამას ვეღარ დაწერ: ციტატა მათზე როგორც ბიზანტიური საგალობლების შემდგენლებზე ან განმაახლებლებზე არსად არაა ინფორმაცია ციტატა ეხლა ესენი ნახე, თუ ინგლისურად კარგად ვერ გაიგებ, ვინც ინგლისური იცით, გადაამოწმეთ. მერედა მანდ კარასისზე და ანგელოპულოსზე რა წერია? ![]() აი ლინკი: http://forum.ge/?f=72&showtopic=34139024 მანდაც არაფერი წერია მაგათზე. ციტატა ეს არაა საკმარისი... ბევრი მეცნიერი ეწინააღმდეგება ეკლესიის სწავლებას... მაგდა სუხიაშვილი რაში ეწინააღმდეგება? ციტატა ტაძარში თუ არ დადიხარ რას გაიგებდი მაგლობელი ვარ უკვე 21 წელია. ციტატა რა ვქნა რა გირჩიო? შენ ვერაფერს მირჩევ. მე რაც გირჩიე, იმას არ აკეთებ. წინა გვერდზე ძალიან ბევრი კითხვა დაგისვი და არცერთზე არ მიპასუხე. კაი, თავი დავანებოთ იმას, რომ სუხიაშვილის ფრაზას ვერ პასუხობ. მაშინ ეგებ იმ კითხვას უპასუხო, თუკი რომელიღაც მონასტერში მავანი ანგელოზის მიერ ნასწავლ ღირს არსს გალობენ დღესაც კი, რატომ სხვა მონასტრებში არ ვრცელდება ეგ ამბავი? terra ციტატა და მეგობრობა რაღაში გამოიხატება? მე არსად მიწერია, მეგობარიათქო. ციტატა სამხედრო პლაცდარმად რომ უნდა გამოგიყენოს და საზარბაზნე ხორცად გაქციოს? რაც მაგათ მსოფლიოს უქნეს, ვიეტნამს თუნდაც, ერაყს და ავღანეთს, რუსეთის ბოროტება მონაგონია. ჩემი დამსახურებაა, ვიეტნამში დღესაც რომ იბადებიან უხელო და ორთავიანი ბავშვები? კაი ნათქვამია : муж и жена одна сатана. ეს რომ მოხდება, მერე დავარქვათ მტერი. რუსეთმა უკვე მოახდინა და სამართლიანად ქვია მტერი. -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
(Νικόλαος) |
![]()
პოსტი
#1018
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 179 რეგისტრ.: 18-May 10 წევრი № 8,853 ![]() |
ვააა ეს ლინკები, უბრალოდ რო შეხედო რამდენია და რომც არ წაიკითხო არაა საკმარისი? აბა მოგონლია? ეს ადამიანები არ არსებობდნენ და დააბრალეს რომ გალობა განაახლეს?
|
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1019
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
(Νικόλαος)
ციტატა ვააა ეს ლინკები, უბრალოდ რო შეხედო რამდენია და რომც არ წაიკითხო არაა საკმარისი? აბა მოგონლია? ეს ადამიანები არ არსებობდნენ და დააბრალეს რომ გალობა განაახლეს? ვინ არ არსებობს? კარასისი და ანგელოპულოსი? -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
(Νικόλαος) |
![]()
პოსტი
#1020
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 179 რეგისტრ.: 18-May 10 წევრი № 8,853 ![]() |
არა ვინც მე ჩამოვთვალე და ვიზეც ინფორმაცია უხვადაა და ვისზეც დავდე ლინკები
|
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 16th June 2025 - 05:24 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი