![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1041
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
iakob7
ციტატა მართლა?შეგიძლია დადო ლინკი ან რამე მაგის შესახებ? მაგას მე მხოლოდ ერთი პირობით დავდებ. მივწერე კიდეც: ჯერ მაგან მაჩვენოს ის "წმინდა" გადმოცემა ბერძნულ გალობაზე და მერე კი ბატონო, რაზეა ლაპარაკი. ![]() -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
iakob7 |
![]()
პოსტი
#1042
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 164 რეგისტრ.: 18-June 08 მდებარ.: tbilisi წევრი № 5,117 ![]() |
ვეშაპო
ციტატა ჯერ მაგან მაჩვენოს ის "წმინდა" გადმოცემა ბერძნულ გალობაზე და მერე კი ბატონო, რაზეა ლაპარაკი აი შენაააა. ![]() მიდი რა დადე ძმურად. ისე ერთი შეკითხვა მაქ შენთან.თუ საიდუმლო არაა რამდენი წლის ხარ? -------------------- ნეტარ არს კაცი იგი, რომელმან დაუთმოს განსაცდელსა, რამეთუ გამოცდილ იქნეს და მიიღოს გვირგვინი ცხოვრებისაი, რომელ აღუთქვა ღმერთმან მოყვარეთა მისთა.
|
gruzian_ka |
![]()
პოსტი
#1043
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 102 რეგისტრ.: 1-June 10 წევრი № 8,938 ![]() |
(“ქართველთა ზნეობა”, გალობა, XIX ს-ის I ნახ. დ.
მაჩაბელი “ცისკარი” #5, 1884წ.დავით მაჩაბელი): “ყოველს საქართველოში ორი უმთავრესი გალობა არის სათავე სხუათა ყოველთა გალობათა: ბერძული და იტალიანური. პირველი არის მხოლოდ ერთი ხმა, მთქმელი, მრავალს ერთს ხმად შეწყობილს ბანში, გამომხატველი საღმრთოთა საგალობელთა, მოყვანილი საკმაოს სისრულეში, გალობა ესე ემსგავსების დაბალსა ქუხილსა, რომელშიაც ელვებრ გამოკრთის მშვენიერად მიმოგრაგნილი კანონიერს კილოზედ ხმა ერთისა მთქმელისა, ანათლებს გულსა და გონებასა. ხოლო მეორე, ესე იგი იტალიანური, არს შეწყობილი მრავალთა ხმათაგან ერთს ღარმონიად, მქონი ფრიად სასიამოვნოსა კაცობრივსა ზედა. იგი ჰპოვეს ევროპელთა უნამდვილეს ღარმონიად და მიიღეს ყოველთა სამეფოთა. როგორც საეკლესიოს საგალობელად, ისე საეროსა და სამხედროსა სახიობად (მუზიკად)”. უკაცრავად, გადმოვაკოპირე და ლათინური ასოებით გადმოიტანა,მე მგონი რთული არ იქნება... ![]() ასევე შემიძლია მოვიყვანო ძალიან მნიშვნელოვანი ეპიზოდი იოანე დამასკელის ცხოვრებიდან, მაპატიეთ ისიც ლათინურად იქნება, თუ შეიძლება ფონტის შეცვლა მასწავლეთ შემდეგში... ![]() მ. საბას ლავრაში სულიერმა მოძღვარმა, მორჩილებისათვის, იოანე დამასკელს ყველანაირი საღვთისმეტყველო წერილებისა და წიგნების წერა აუკრძალა. “რომელსა იგი შემდგომად მცირედთა დღეთა ჩუენებით გამოუჩნდა წმიდა ღმრთისმშობელი და ეტყოდა: რასა დაგიყოფიეს წყარო და არა დაუტევებ განფენად ნაკადულთა მათ ოქრონეკტარისათა? . . . “; “დაახშე წყარო ტკბილი და უხვი წყლისა _ წყალი, რომელიც უკეთესია უდაბნოში კლდიდან გადმოსულისა4, წყალი _ რომელიც სწყუროდა დავითს, წყალი _ რომელიც უფალმა აღუთქვა სამარიტელს5.. ნუ გადაუღობავ წყაროს დინებას: იგი უხვად გადმოდინდება და მთელ სამყაროს დაფარავს და დაარწყულებს, დაფარავს ერესთა ზღვებს და მათ საოცარ სიტკბოებად გადააქცევს. დაე, მწყურვალნი ამ წყალს დაეწაფონ, და მათ, ვისაც წმიდა ცხოვრების საუნჯე არ გააჩნია, დაე, გაყიდონ თავიანთი მიკერძოებანი და სათნომყოფელ იოანეს მიბაძვით მოი პოვონ სიწმიდე დოგმატებისა და სიწმიდე საქმეებში. იგი აიღებს წინასწარმეტყველთა ებანს, დავითის ფსალმუნებს, უფალს ახალ გალობას აღუვლენს, რაც მოსესა და მარიამის გალობას აღემატება. არაფერი იქნება მასთან შედარებით ორფეოსის უსარგე ბლო სიმღერა , რომლე ბზეც ზღა პრე ბში მოგვითხრობენ . . . იგი იგალოებებს სულიერ ზეციურ ჰანგებს და მიბაძავს ქერუბიმთა გალობას. იერუსალიმის ყველა ეკლესიას6 ქალწულთ ებანზე დამკვრელად გარდააქცევს, რათა უგალობონ უფალს, მიუთხრან ქრისტეს სიკვდილი და აღდგომა. იგი მართლმადიდებლობის დოგმატებს დაიცავს და ერეტიკოსთა ცრუ სწავლებებს ამხელს. გული მისი აღმოთქვამს სიტყვას კეთილს და მიუთხრობს საქმეთა მეუფისათა~. “ზეშთა გარდამეტებულად ეგულვების იოანეს შემკობად ეკლესია და ღმრთისა და სიხარულევან-ყოფად დღესასწაუილებსა და წმიდათა სასენებელსა ყოვლადბრძნითა მით სიტყუათა მისთა შეწყობილებითა და საგალობელთა მატკბილობითა, რომლითა ყოველნი მორწმუნენი განანათლენ მართლმადიდებლობამან შჯულთა მისთამან და საზოგადოდ საშუებელად ცხორებისად დაუტევნეს მათ ღმრთივშუენიერი სწავლანი თსნი. ვინაცა ამიერითგან უბრძანე მას თქუმად, რაცა სთნდეს, რამეთუ ნუგეშინისმცემელი და ყოვლადწმიდა სული იტყს ენით მისით”. “მოძღვარმა გათენებისთანავე დაუძახა იოანეს და უთხრა: `ქრისტეს მორჩილო შვილო, გახსენ ბაგენი შენნი, და ის, რაც გულით აღიქვი, ბაგეებით აღმოთქვი, დაე მათ იღაღადონ სიბრძნე, რომელიც შენ გულისხმაჰყავ ღმერთზე ფიქრისას, გახსენ პირი შენი არა უქმი თხრობისათვის, არამედ ჭეშმარიტებისათვის, არა მჩხიბაობისათვის, არამედ დოგმატებისათვის; მიუთხარ გულს იერუსალიმისას, ანუ მსოფლიო ეკლესიას, რომელიც ჭვრეტს ღმერთს. ილაპარაკე არა ჰაერში გაბნეული უქმი სიტყვებით, არამედ იმ სიტყვებით, რომლებიც სულიწმიდამ ჩაგიბეჭდა გულში. სინას ადი ღვთის ჭვრეტისა და ღმრთის საიდუმლოებათა გამოცხადების სიმაღლეზე და რადგან შენი თავმდაბლობით ჩახვედი ამ სიღრმეში, ახლა ადი კლდესა ზედა ეკლესიისასა და იქადაგე და ახარე იერუსალიმს, თამამად აღიმაღლე ხმა, რადგან მრავალი სასახელო რამ მითხრა შენ შესახებ ღმრთისმშობელმა. მე კი გევედრები, შემინდე, რომ გიშლიდი ჩემი უხეშობისა და უმეცრების გამო~. “ესრეთ განისნა რა დუმილისაგან მისის ყოვლადბრძენი იოანე, ვითარცა განბრძნობილი საღმრთოთა შინა, და ებრძან სიტყუად და სწავლად ბერისა მის მიერ, იწყო გამოთქუმად გალობებსა აღდგომისას და საუფლოთა სღესასწაულთასა და განაწყო დასდებლები სტიქარონთა”. |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1044
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
gruzian_ka
ჯერ ეს თემა ნახე, თქვენ (მრავლობითში ვწერ) გეძღვნებათ: http://church.ge/index.php?showtopic=8206&...=0entry628554 ახლა რაც შეეხება აქაურობას: ციტატა “ყოველს საქართველოში ორი უმთავრესი გალობა არის სათავე სხუათა ყოველთა გალობათა: ბერძული და იტალიანური. მაგას არც არავინ უარყოფს. აგერ პატრიარქის სიტყვა მაგასთან დაკავშირებით: ციტატა უწმიდესი და უნეტარესი ილია II: - მე არ გეთანხმები, მამაო ზურაბ, ე.ი. ასე გამოდის, რომ ის, რასაც თქვენ ამბობთ, ის კანონიკურია და ეს კი არაა კანონიკური. ეს არის უდიდესი შეცდომა და ეს არის დანაშაული, რასაც თქვენ ლაპარაკობთ. არ შეიძლება, ის ჩავთვალოთ ჩვენ კანონიკურად და ეს არაკანონიკურად. ე.ი. მთელი ჩვენი წინაპრები რასაც გალობდნენ, არაკანონიკური იყო? ეს ერთი, მეორე, მანდ არის, მამაო ზურაბ, კიდევ, (მაცალეთ ცოტა ხანს) საქართველოს ეკლესიამ თავისი ავტოკეფალია V საუკუნეში მიიღო. მაგრამ ამისათვის იგი თითქმის XX საუკუნემდე იბრძოდა. თქვენ გახსოვთ როცა, გიორგი მთაწმიდელი გამოძახებული იყო ანტიოქიის პატრიარქთან, თეოდოსისთან, კამათი ჰქონდა, ე.ი. მის დროსაც კი გვედავებოდნენ ჩევნ ავტოკეფალიას. რა თქმა უნდა, V საუკუნეში საქართველომ მიიღო ავტოკეფალია, ბერძნული გავლენა, რა თქმა უნდა, იყო კიდევ რამდენიმე საუკუნის განმავლობაში. აი, მე გეტყვით თქვენ: ამერიკის ეკლესია, მგონი, 20 წელი მაინც ავტოკეფალურია, და მთელი საგალობლები რუსული აქვს. დედა ეკლესიიდან გადავიდა, როგორც გალობდა რუსული ეკლესია, აიღეს და სიტყვები მიუსადაგეს და გალობენ რუსულ საგალობლებს. აი, ეს პროცესი იყო სწორედ, ის კი არ იყო, რომ ის კანონიკური იყო და მრავალხმოვანი არ იყო კანონიკური. http://www.orthodoxy.ge/galoba/17-06-1998.htm რაც შეეხება ამას: ციტატა ასევე შემიძლია მოვიყვანო ძალიან მნიშვნელოვანი ეპიზოდი იოანე დამასკელის ცხოვრებიდან, მაპატიეთ ისიც ლათინურად იქნება, თუ შეიძლება ფონტის შეცვლა მასწავლეთ შემდეგში... smile.gif არაფრის მომცემი ციტატაა ჩვენს შემთხვევაში. ჯერ ერთი, არაფერია ნათქვამი იმაზე, რომ მრავალხმიანი გალობა არ შეიძლება. მერე მეორე, არაფერია ნათქვამი იმაზე, რომ ქართველებს (და საერთოდ, ნებისმიერ ეროვნებას) საკუთარი გალობის თქმა არ შეუძლიათ. მერე მესამე, არაფერია ნათქვამი იმაზე, რომ ქართველებმა ქართულ ენაზე უნდა შეასრულონ მაგ ამბებიდან 1200 წლის მერე შექმნილი ბერძნული მელოდიები. მერე მეოთხე, იოანე დამასკელის შექმნილი საგალობლები ისედაც აღარ არსებობს. დაკარგულია, ფაფუ. ![]() ახლა რაც შეეხება ჩემს დაჟინებულ მოთხოვნას. აქ 2 კითხვა დაგისვი და იმათზე უპასუხე. მაშ ასე, კითხვა ნომერი 1: ციტატა ეგება ის მაინც ამიხსნათ, რომელი ეკლესიის სწავლებაში წერია, ეკლესიაში ერთმანეთზე შემჯდარები შემოდით და ბუკ-ნაღარას შემოჰკარითო (არაბ ქრისტიანებს ვგულისხმობ იერუსალიმის აღდგომის ტაძარში)? კითხვა ნომერი 2: ციტატა თუკი რომელიღაც მონასტერში მავანი ანგელოზის მიერ ნასწავლ ღირს არსს გალობენ დღესაც კი, რატომ სხვა მონასტრებში არ ვრცელდება ეგ ამბავი? დანარჩენ კითხვებს მერე მივხედავთ. P.S. ლათინური ასოების გადასაყვანად ეს საიტი გამოიყენე: http://www.convert.ge/ge/text.shtml P.P.S. ცოტა ხანში ამ თემას შევუერთებ ფსევდობიზანტიური საგალობლების თემას და ასევე ცოტა ხნით ღიად დავტოვებ. -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
ქევანა |
![]()
პოსტი
#1045
|
![]() მთვლემარე დრაკონი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 7,454 რეგისტრ.: 11-February 07 მდებარ.: Shire, Hobbitland, Middle-earth წევრი № 1,055 ![]() |
gruzian_ka
ციტატა ხომ არ შეიძლება ღმრთისმსახურება ტარდებოდეს, ტრადიციების და ეროვნებების მიხედვით.. ძალიან კარგადაც შეიძლება, აბა გრიგოლ ხანძთელი რას აკეთებდა? ![]() თუ თქვენ გრიგოლ ხანძთელს არ ცნობთ? ![]() მოკლედ, საოცარი ხალხი ხართ, ბუნებით კოსმოპოლიტები, ეროვნული მიკუთვნებულობის ნიშნები გინდათ ამოიშანთოთ ![]() -------------------- “I'd built that bridge for you. But I didn’t know that I would be building it for you and him.” ("Dაისყ")
"He was born with a gift of laughter and a sense that the world was mad. And that was all his patrimony." - Scaramouche, Rafael Sabatini *** ფორუმზე გლანძღავ და მიწასთან გასწორებ, ძვირფასო, მაგრამ გახსოვდეს, ფორუმს გარეთ მე შენ მიყვარხარ : ) *** Спасение утопающего – дело рук самого утопающего... *** ამინდის შემქმნელი |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1046
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
მოკლედ, ორი თემა გავაერთიანე და ამას დროებით ღიად დავტოვებ.
თუ ისევ ტყუილი ლაყაფი წავა, ისევ დავხურავ, მორიგ მოთხოვნამდე. -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
ნანინა |
![]()
პოსტი
#1047
|
![]() სოფო ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 5,621 რეგისტრ.: 8-July 08 მდებარ.: dedaqalaqi წევრი № 5,299 ![]() |
თემა გავწმინდე უაზრო ოფებისაგან. ნახევარზე მეტი გალობის გარდა ყველაფერზე იყო საუბარი
![]() თუ გნებავთ გააგრძელეთ მშვიდად კამათი, ისე კი არ გირჩევთ ვეშაპოსთან კამათს ![]() ![]() -------------------- იყავი ის, რაც ხარ!!!
|
gurulo |
![]()
პოსტი
#1048
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 815 რეგისტრ.: 1-November 07 მდებარ.: tbilisi,vaja წევრი № 3,082 ![]() |
ისე კი არ გირჩევთ ვეშაპოსთან კამათს ![]() ![]() ეგ არაფერ შუაშია, პირიქით ცუდი რჩევაა რომელიც ხელს უშლის კაცობრიობის კულტურულ განვითარებას ![]() ![]() პ.ს. თუ გინდა წაშალე ჩემი პოსტი, მარა შენიც უნდა მიაყოლო მაშინ ![]() -------------------- წინაპართაგან წავიდა ყველა, სხვა ხალხის ისმის აქ ჟრიამული
|
ნანინა |
![]()
პოსტი
#1049
|
![]() სოფო ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 5,621 რეგისტრ.: 8-July 08 მდებარ.: dedaqalaqi წევრი № 5,299 ![]() |
gurulo
მე ეს იმიტომ დავწერე, რომ როგორც ვიცი ვეშაპო ამ ფორუმზე 4 წელია არის და მას მერე ბიზანტიური გალობის მოტრფიალეებს ებრძვის ![]() ![]() ![]() პ.ს. კამათს აზრი მაშინ აქვს, როდესაც უსმენ ვიღაცას და ითვალისწინებ მის აზრს. თეთრზე რომ ამტკიცებენ შავიაო და თან წესიერი არგუმენტებიც არ აქვთ (ან როგორ ექნებათ), რაზეა საერთოდ ლაპარაკი -------------------- იყავი ის, რაც ხარ!!!
|
gruzian_ka |
![]()
პოსტი
#1050
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 102 რეგისტრ.: 1-June 10 წევრი № 8,938 ![]() |
ისე კი არ გირჩევთ ვეშაპოსთან კამათს ![]() ![]() ცოდნა და კონკრეტულ დარგში პროფესიონალიზმი არ ნიშნავს ჭეშმარიტებას, ხომ არ გავიწყდებათ მოციქულები უბრალო მეთევზეები რომ იყვნენ? ახლა რაც შეეხება ჩემს დაჟინებულ მოთხოვნას. აქ 2 კითხვა დაგისვი და იმათზე უპასუხე. მაშ ასე, კითხვა ნომერი 1: კითხვა ნომერი 2: დანარჩენ კითხვებს მერე მივხედავთ. კითხვა ნომერი 1-ზე რა გიპასუხო არც კი ვიცი, რა შუაშია აქ ვერ გავიგე და თუიტყვი რას გულისხმობ და რა კონტექსტში შეიძლება ვუპასუხო კიდეც... რაც შეეხება 2 კითხვას, ათონზე შემორჩენილი უძველესი მართლმადიდებლური კანონები რომ ვრცელდებოდეს ყველგან რა გვიჭირს... შესაბამისად ვერც აქ გაგახარებ და ვერ მოგცემ სიტყვებზე გამოკიდებისს აშუალებას, თუმცა შენ ისეთი ,,ნიჭიერი" ხარ მაინც მოახერხებ ![]() |
ნანინა |
![]()
პოსტი
#1051
|
![]() სოფო ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 5,621 რეგისტრ.: 8-July 08 მდებარ.: dedaqalaqi წევრი № 5,299 ![]() |
gruzian_ka
ციტატა ცოდნა და კონკრეტულ დარგში პროფესიონალიზმი არ ნიშნავს ჭეშმარიტებას, ხომ არ გავიწყდებათ მოციქულები უბრალო მეთევზეები რომ იყვნენ? მართლა? და არც წმინდა სინოდის ავტორიტეტი ნიშნავს თქვენტვის არაფერს? და მოციქულები რა შუაშუა საერთოდ? გცხვენოდეთ უბრალოდ. ქართულ გალობას, რომელსაც ამდენი ხნის ისტორია აქვს, კანონიკასა და სულიერებას რომ უწუნებთ! სირცხვილია უბრალოდ! მე ვეშაპოს ადგილას კამათზეც არ შევიწუხებდი თავს! ის, რასაც თქვენ აკეთებთ არის ანტიქართული, ანტიეროვნული და ანტიქრისტიანული და მოდით გონზ!!!!!!!!!!! -------------------- იყავი ის, რაც ხარ!!!
|
gruzian_ka |
![]()
პოსტი
#1052
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 102 რეგისტრ.: 1-June 10 წევრი № 8,938 ![]() |
gurulo მე ეს იმიტომ დავწერე, რომ როგორც ვიცი ვეშაპო ამ ფორუმზე 4 წელია არის და მას მერე ბიზანტიური გალობის მოტრფიალეებს ებრძვის ![]() ![]() ![]() პ.ს. კამათს აზრი მაშინ აქვს, როდესაც უსმენ ვიღაცას და ითვალისწინებ მის აზრს. თეთრზე რომ ამტკიცებენ შავიაო და თან წესიერი არგუმენტებიც არ აქვთ (ან როგორ ექნებათ), რაზეა საერთოდ ლაპარაკი კარგით მაშინ ერთ მაგარ რამესგეტყვით შენც და შენს ფავორიტ ვეშაპოს, ერთო გაიკითხეთ საქართველოს სინოდის გადაწყვეტილებით ახალ სტილზეა თუ ძველ სტილზე-თქო? მე გეუბნებით, რომ საქართევლოს წმ. სინოდის გადაწყვეტილებით (XX საუკუნის I ნახევარში, სამწუხაროდ კონკრეტული თარიღი არ მახსოვს) გადავიდა კალენდრის ახალ სტილზე, თუმცა მრევლის და ღირსეული მღვდელმსახურების უდიდესი ძალისხმევით, მსახურება დღემდე გრძელდება კალენდრის ძველი სტილით, ანუ არ ვემორჩილებით სინოდის გადაწყვეტილებას (იურიდიულად დღესაც ძალაშია აღნიშნული დადგენილება) და ამის გამოც დავისჯებით აქ ეკლესიის და იქ ღმერთის წინაშე? იმის გამო, რომ მაშინ სინოდმა არასწორი დადგენილება მიიღო ახალი სტილით ვიზეიმოთ დღესასწაულები? ხო, ხო... გაიკითხეთ ერთი კარგად ეს საკითხი... gruzian_ka მართლა? და არც წმინდა სინოდის ავტორიტეტი ნიშნავს თქვენტვის არაფერს? და მოციქულები რა შუაშუა საერთოდ? გცხვენოდეთ უბრალოდ. ქართულ გალობას, რომელსაც ამდენი ხნის ისტორია აქვს, კანონიკასა და სულიერებას რომ უწუნებთ! სირცხვილია უბრალოდ! მე ვეშაპოს ადგილას კამათზეც არ შევიწუხებდი თავს! ის, რასაც თქვენ აკეთებთ არის ანტიქართული, ანტიეროვნული და ანტიქრისტიანული და მოდით გონზ!!!!!!!!!!! მოციქულები რა შუაშია ჩემო კარგო და ინფორმაციული განათლება არ არის გარანტი შეუცდომლობისა... რაც შეეხება სინოდს ვცემ უდიდეს პატივს, თUმცა მართლმადიდებლურ სარწმუნოებაში უმაღლესი ავტორიტეტი წმ. წერილია, რომელშიც უფალი ბრძანებს ,,არა არს კაცი, რომელი ცხონდეს და არა სცოდოს"... |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1053
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
gruzian_ka
ციტატა მე გეუბნებით, რომ საქართევლოს წმ. სინოდის გადაწყვეტილებით (XX საუკუნის I ნახევარში, სამწუხაროდ კონკრეტული თარიღი არ მახსოვს) გადავიდა კალენდრის ახალ სტილზე, თუმცა მრევლის და ღირსეული მღვდელმსახურების უდიდესი ძალისხმევით, მსახურება დღემდე გრძელდება კალენდრის ძველი სტილით, ანუ არ ვემორჩილებით სინოდის გადაწყვეტილებას (იურიდიულად დღესაც ძალაშია აღნიშნული დადგენილება) და ამის გამოც დავისჯებით აქ ეკლესიის და იქ ღმერთის წინაშე? იმის გამო, რომ მაშინ სინოდმა არასწორი დადგენილება მიიღო ახალი სტილით ვიზეიმოთ დღესასწაულები? ხო, ხო... გაიკითხეთ ერთი კარგად ეს საკითხი... ეგება ისე გააფორმო მაინც ტყუილი, დამაჯერებელი იყოს რა. ![]() სად მოქმედებს დღემდე ის გადასვლა? ![]() ციტატა უმაღლესი ავტორიტეტი წმ. წერილია და რომ გთხოვე წმიდა წერილი მაჩვენე, სადაც წერია, რომ ერთადერთი გალობა ბიზანტიური უნდა იყოსთქო, ხო ეგრევე მოარბენინე რა. ![]() უამრავი კითხვა დაგისვი მაგის გარდა და არცერთზე პასუხი არა გაქვს. ნუ, რა თქმა უნდა ვერც გექნება, ჯერ ერთი იმიტომ, რომ რასაც წერ ბუნებაში არ არსებობს და არც არსებულა ოდესმე და მერე მეორე იმიტომ, რომ გალობაზე დამლაგებელი, ან მზარეული, ან მკერავი (ან ვინც გინდა, ის ჩასვი) არ უნდა ეკამათოს სპეციალისტს. -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
ნანინა |
![]()
პოსტი
#1054
|
![]() სოფო ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 5,621 რეგისტრ.: 8-July 08 მდებარ.: dedaqalaqi წევრი № 5,299 ![]() |
gruzian_ka
რა შუაშია მოციქულები და ახლი სტილი საერთოდ??? სისულელეებს ლაპარაკობ, ბოდიში მარა ასეა და უარგუმენრტობის ბრალია. ადამიანი მოძღვრის ჭკუაზე კი არ უნდა დადიოდეს მარტო, ან პროფესიონალებს უნდა უსმენდეს, ან ეკლესიას, ან კამათის შედეგად მიდიოდეს ჭეშმარიტებამდე. სამწუხაროა ჩემო კარგო, რომ შენნაირები იწუნებენსამხმიან ქართულ გალობას, რომელშიც იოანე პეტრიწი წმინდა სამების სიმბოლიკას ხედავდა...არა უშავს. დრო მოვა და ყველაფერს მოევლება. თქვენ კი იმედი მაქვს დაფიქრდებით ცივი გონებით. პ.ს. ვეშაპოს რაც შეეხება ის ჩემი ფავორიტი არაა, ის ამ განყოფილების მოდერატორია და ჩემი კოლეგაა აქ (სხვათაშორის პროფესიითაც მისი მომავალი კოლეგა ვარ). კეთილი ინებეთ და ნორმალურად მოიხსენიეთ. ლევან ვეშაპიძემ, მალხაზ ერქვანიძემ და მთელმა "ანჩისხატის" გუნდმა რა ღვაწლი დასდო ქართულ გალობას თქვენ არც დაგესიზმრებათ. თქვენნაირების სალანძღავი უნდა იყოს ვეშაპოსნაირი ადამიანები ანდა ქართული გალობა? კიდევ ერთხელ გრცხვენოდეთ!!!! -------------------- იყავი ის, რაც ხარ!!!
|
ნანინა |
![]()
პოსტი
#1055
|
![]() სოფო ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 5,621 რეგისტრ.: 8-July 08 მდებარ.: dedaqalaqi წევრი № 5,299 ![]() |
gruzian_ka
ციტატა ბიზანტიურის არსებობაც კი დავიწყოთ იქიდან რომ ბიზანტიური გალობა არ არსებობს ბუნებაშI (აღარ არსებობს). + ამას ქართულტექსტმისადაგებული საშინელებაა ![]() ციტატა პატარა ხარ დედი, პატარა ჯერ... ![]() -------------------- იყავი ის, რაც ხარ!!!
|
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1056
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
gruzian_ka
აქაც გადმოვიტან იმ შეკითხვებს, ეგებ ყურადღება მიაქციო რამენაირად: ციტატა შეგიძლია მაჩვენო წმინდა წერილის ის ფრაგმენტი, სადაც ნებადართულია ეკლესიაში ერთმანეთის მხრებზე შემჯდარი შესვლა და ბუკ-ნაღარის გრიალი? მაჩვენე რომელიმე მოციქულის კანონი და ნებისმიერი საეკლესიო დადგენილება, სადაც წერია, რომ ყველამ ბიზანტიური უნდა იგალობოს. მერე მაგას რომ მაჩვენებ, ისიც მოაყოლე, სადაა დაკანონებული თუნდაც საბერძნეთის ეკლესიაში დღევანდელი ბერძნული გალობა. და ბოლოს, შენ დაგავიწყდა კიდევ ერთ კითხვაზე პასუხის გაცემა, თუკი რომელიღაცა ანგელოზმა ვინმე ათონელ ბერს "ღირს არსი" ასწავლა და იმ მონასტერში დღესაც იმ "ღირს არსს" გალობენ, რატომ არ ვრცელდება ეგ ამბავი ათონის და საბერძნეთის სხვა ეკლესიებზე? -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
gruzian_ka |
![]()
პოსტი
#1057
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 102 რეგისტრ.: 1-June 10 წევრი № 8,938 ![]() |
ის სად წერია, რომ გაუქმდა ის გადასვლა? ან საერთოდ გადაიხედა თუ არა ეგ ამბავი? gruzian_ka დავიწყოთ იქიდან რომ ბიზანტიური გალობა არ არსებობს ბუნებაშI (აღარ არსებობს). + ამას ქართულტექსტმისადაგებული საშინელებაა ![]() ![]() მესმის შენი და ეჭვი არ მეპარება შენს გულწრფელობაში, მაგრამ ეს შენი ხომ იცი, რომ 17-18 საუკუნიდან იღებს სათავეს, რამდენი ნაშრომიც წავიკითხე ქართულ საეკლესიო გალობაზე, მაგაზე ადრე არცერთი არ მიდის, აი მანამდე ხომ არსებობდა საქართველო, მანამდე არსებობდა ეკლესიაც და მანამდე იყო საქართველოში სულიერი ცხოვრების ზენიტი, დავით აღმაშენებელი, თამარი და უამრავი წმინდანი, აი მაშინ რას გალობდნენ, მრავალხმიან საგალობლებს? შენს დამრიგებლებს ეს კითხვაც დაუსვი... ![]() |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1058
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
gruzian_ka
ციტატა ის სად წერია, რომ გაუქმდა ის გადასვლა? ო, მაშინ ის დოკუმენტი მაჩვენე, სადაა შემოღებული. ციტატა ან საერთოდ გადაიხედა თუ არა ეგ ამბავი? რავი, როგორც მახსოვს, შობას 7 იანვარს აღვნიშნავთ (2100 წლამდე) და ნათლისღებას 19 იანვარს (ეგეც 2100 წლამდე) და არ გამოდის გადახედილი? ![]() ციტატა 17-18 საუკუნიდან იღებს სათავეს, რამდენი ნაშრომიც წავიკითხე ქართულ საეკლესიო გალობაზე, მაგაზე ადრე არცერთი არ მიდის ისევ ტყუილი. ეგეთი ნაშრომი არ წაგიკითხავს, იმიტომ რომ არავის უწერია, 17-18-ე საუკუნეებიდან იღებს სათავესო. თუ შეიძლება ინფორმაცია მომაწოდე, ვის უწერია ეგ (რა თქმა უნდა, ავთოიეს ე.წ. ”წიგნს” არ ვგულისხმობ). ![]() ციტატა დავით აღმაშენებელი, თამარი და უამრავი წმინდანი, აი მაშინ რას გალობდნენ, მრავალხმიან საგალობლებს? შენს დამრიგებლებს ეს კითხვაც დაუსვი... smile.gif ნუ, შენ ვინც ჩამოთვალე, პეტრიწს თუ დავუჯერებთ, ნაღდად სამხმიანებს გალობდნენ: ციტატა იოანე პეტრიწს (XI-XII საუკუნეები), ეკუთვნის ცნობა ქართული მუსიკის მრავალხმიანობის შესახებ. იგი ასახელებს სამი ხმის იმდროინდელ სახელწოდებებს: „მზახრ“ (ნიშნავს „მძახებელს“), „ჟირ“ („ორი“), „ბამ“ (იგივეა, რაც ბანი) და აღნიშნავს, რომ ამ ხმათა შეწყობა კეთილხმოვანებას ქმნის. http://www.orthodoxy.ge/galoba/galoba.htm რა დავით აღმაშენებელზე და თამარ მეფეზე მელაპარაკები, პირდაპირ გეუბნება კაცი სამხმიანობას და თანაც სამებას ადარებს: ციტატა არამედ სამუსიკელოჲ რაჲ რამეთუ ყოვლითურთ სამოსოჲ არს ჩუენი ესე სამოყუსოჲ მორთული წმიდისა მიერ სულისა, და ესეცა სამთა მიერ ფრთონგთა, ვიტყჳ სამთა დაბამვათა, რომელთა მიერ შეინაწევრების ყოველი შეყოვლებული: მზახრ, ჟირ და ბამ, რქმულნი და რანივე მრთველობანი ძალთა და ჴმათანი. ამათ სამთა მიერ მემოქმედეობენ კეთილფთოგოვნებათა, რამეთუ უსწორობისაგან მორთულებათაჲსა მიეცემის სისწორე კეთილ დადასვასა მორთულებისასა. ვინაჲ ესთავე რიცხუსა შორის ზესთ წმიდისა სამობისასა იხილო, ვითარმედ მეთქუენი უშვიელობასა მამისასა, და შობასა ძისასა, და გამოვლენასა სულისა ზესთა წმიდისასა. და ერთობასა ბუნებისასა გასხუებულებითა გუამოვნებათაჲთა ვინაჲ აწ აქა სამუსოდ გასხუაებულთა ზედა იხილო მზახრსა, ჟირსა და ბამსა ერთობაჲ შეყოვლებისაჲ. ციტატა შენს დამრიგებლებს ეს კითხვაც დაუსვი... ![]() ჩემი ”დამრიგებლების” ლინკები მოგეცი, მაგრამ არც კი გადაგიხედავს. აჰა კიდევ ერთხელ: http://www.orthodoxy.ge/galoba/galoba.htm რა აცახცახებულები და დაშინებულები ხართ ამ მოძღვრებისაგან. ცოტა დამოუკიდებელი ფიქრი ისწავლეთ და წაიკითხეთ რასაც გიდებთ, ის ლინკები. ნუ გეშინიათ, არ იკბინებიან და არ წარგწყმენდენ. კერქი ერთი რაა. ![]() -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
dariala |
![]()
პოსტი
#1059
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 868 რეგისტრ.: 30-August 08 მდებარ.: www.boke.ge/user/marianita წევრი № 5,550 ![]() |
ის სად წერია, რომ გაუქმდა ის გადასვლა? ან საერთოდ გადაიხედა თუ არა ეგ ამბავი? მესმის შენი და ეჭვი არ მეპარება შენს გულწრფელობაში, მაგრამ ეს შენი ხომ იცი, რომ 17-18 საუკუნიდან იღებს სათავეს, რამდენი ნაშრომიც წავიკითხე ქართულ საეკლესიო გალობაზე, მაგაზე ადრე არცერთი არ მიდის, აი მანამდე ხომ არსებობდა საქართველო, მანამდე არსებობდა ეკლესიაც და მანამდე იყო საქართველოში სულიერი ცხოვრების ზენიტი, დავით აღმაშენებელი, თამარი და უამრავი წმინდანი, აი მაშინ რას გალობდნენ, მრავალხმიან საგალობლებს? შენს დამრიგებლებს ეს კითხვაც დაუსვი... ![]() რა ნაშრომებზეა საუბარი, როცა ნორმალური ისტორიოგრაფიაც კი არ გვაქვს. იმდენად მწირი და მშრალია თავად საქართველოს ისტორიის აღწერა, რომ რა გალობის შესახებ ნაშრომებზე ზედმეტია საუბარი. აი რომ ყოფილიყო სახელმწიფო დონეზე აყვანილი გალობის საკითხი, მაშინ შეიძლება რომ რომელიმე ისტორიკოსს გაემახვილებინა მასზე ყურადღება. ისა და შენ ხარ ვენახი ვისი დაწერილია და როდის დაიწერა ხო გახსოვს? ვეშაპო შენ გემახსოვრება კარგად, მიქაელ მოდრეკილის, იოანე მინჩხის და იოანე ზოსიმეს მიერ დაწერილი ნევმები რომ აღMოაჩინეს ის ხომ ააჟღერეთ თქვენ? თუ რაღაც მეშლება? თან როგორც ვიცი ბოლომდე გაშიფრული არ არის ზემოთხსენებული ნევმები. -------------------- http://forum.ge/?f=16&showtopic=34248922
|
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#1060
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
ვეშაპო
ციტატა სად მოქმედებს დღემდე ის გადასვლა? gruzian_ka ციტატა ის სად წერია, რომ გაუქმდა ის გადასვლა? ან საერთოდ გადაიხედა თუ არა ეგ ამბავი? ორივე არაზუსტად ამბობთ. თუმცა უფრო მართალს - gruzian ka ამბობს ![]() ახალ სტილზე გადასვლა შემოიღო საქართველოს საეკლესიო კრებამ და იმავე წელს შეაჩერა წმ. სინოდმა. ანუ რა გამოდის კანონიკურად: გადასვლა ერთი შეხედვით არ მოქმედებს (რადგან შეჩერებულია), მაგრამ რაკი ის შეჩერებულია არაუფლებამოსილი ორგანოს მიერ (სინოდს არ აქვს უფლება შეაჩეროს ან გააუქმოს საკრებო განჩინება), ამიტომ ახალ სტილზე გადასვლა მოქმედებს და ჩვენ მას ვარღვევთ. -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 16th June 2025 - 08:19 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი