![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
ilarion_qartveli |
![]()
პოსტი
#521
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 66 რეგისტრ.: 27-March 08 წევრი № 4,341 ![]() |
ციტატა დამასკელის საგალობლების ხელნაწერები არ არსებობს მე თუ მოვიძიე გადმოგცემ |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#522
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
ilarion_qartveli
ციტატა ჩვენც გვაცალეთ რა იცი ხვალ და ზეგ რა შეიცვლება ხოოო, ჩქარობთ პატრიარქის სიკვდილს. და ამის მერე კიდევ ამას წერ: ციტატა იცი რისი ბრალია? სიყვარულის ნაკლებობის ilarion_qartveli ციტატა მე თუ მოვიძიე გადმოგცემ მე არა, იუნესკოს გადაეცი და ფულადი პრემიით დაგაჯილდოვებენ. ![]() ნუ, კარგი დავუშვათ, რომ არის ეს ხელნაწერები და მე არ ვიცი, ჩემი ბრალი იქნება ნამდვილად, მაშინ ამას შევხედოთ: ციტატა ეხლა დავუშვათ, რომ იოანე დამასკელის ხელნაწერები ხელთ გვაქვს და ის გალობა, რაც საბერძნეთშია გავრცელებული, სწორედ იქიდან მომდინარეობს. თუ ჩავიხედავთ, ამ არარსებულ ხელნაწერებში, აღმოვაჩენთ, რომ დამასკელს ქართულ ენაზე კი არა, ბერძნულად (ისე, ეგ არ ვიცი რა ენაზე დაწერა, შეიძლება სულაც არაბული იყო) უწერია. ესეიგი თქვნი მოღვაწეობა მაინც მცდარი გამოდის. -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
მატასი |
![]()
პოსტი
#523
|
![]() თამ... ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,614 რეგისტრ.: 10-November 06 მდებარ.: dedamiweli :) წევრი № 440 ![]() |
ilarion_qartveli
რა სახელს არცხვენ ![]() -------------------- მუჭაში ვაგროვებდი მზეს შენთვის...
აჰა, მიიღე... "ერთხანს შორიშორს იდგნენ და ოდნავი შეხედვისაც ეშინოდათ, რადგან აშკარად გრძნობდნენ გატრუნულნი, როგორ ამოდიოდა მათ სხეულში უცნაური, მჩხვლეტავი მცენარე - სიყვარულის კაკტუსი..." |
ilarion_qartveli |
![]()
პოსტი
#524
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 66 რეგისტრ.: 27-March 08 წევრი № 4,341 ![]() |
ციტატა ხოოო, ჩქარობთ პატრიარქის სიკვდილს. იქნებ ამ ცილისწამების გამო, მითუმეტეს ამ მარხვაში შენდობა გეთხოვა ან აღსარებაში მაინც თქვი,, |
S a l l y |
![]()
პოსტი
#525
|
![]() infinity... ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 9,631 რეგისტრ.: 11-September 06 მდებარ.: Sallylandia წევრი № 182 ![]() |
მე არა, იუნესკოს გადაეცი და ფულადი პრემიით დაგაჯილდოვებენ. ![]() გლიჯამ ![]() -------------------- Я хочу безумно жить: Всё сущее - увековечить, Безличное - вочеловечить, Несбывшееся - воплотить! I'm selfish, impatient, and a little insecure. I make mistakes, I am out of control, and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.. |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#526
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
ilarion_qartveli
ციტატა იქნებ ამ ცილისწამების გამო, მითუმეტეს ამ მარხვაში შენდობა გეთხოვა ან აღსარებაში მაინც თქვი,, ე ბიჯო, შენ კიდევ ებრაელების ამპარტავნებაზე უნდა ამოიღო ხმა? ჩემი პოსტებიდან მხოლოდ იმას პასუხობ, პირადად შენ რაც გეწვის. კაი ბატონო, წავალ და ვიტყვი აღსარებაში და შენც შენდობას გთხოვ ამ "ცილისწამებისთვის", მაგრამ შენ იმას უპასუხე, რაც მთავარია ამ თემაში. ჰმ, ებრაელების ამპარტავნება. ტოჟე მნე, ანგელ ნებესნი. ![]() -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
ilarion_qartveli |
![]()
პოსტი
#527
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 66 რეგისტრ.: 27-March 08 წევრი № 4,341 ![]() |
ციტატა ჩემი პოსტებიდან მხოლოდ იმას პასუხობ, პირადად შენ რაც გეწვის. აბა ვნახოთ თუ მარტო მე მეხება ციტატა ხოოო, ჩქარობთ პატრიარქის სიკვდილს. ციტატა ჩქარობთ ციტატა ჩქარობთ მემგონი მარტო ჩემზე არ ვწუხვარ |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#528
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
ilarion_qartveli
ციტატა მემგონი მარტო ჩემზე არ ვწუხვარ გამომიჭირე. ![]() მაშინ კოლექტიური ამპარტოვნების (როგორც მამა უშანგი ამბობს) სინდრომთან გვქონია საქმე. ერთის მიმართ ნათქვამი, მთელ კოლექტივს ეწვის და ყველას მიმართ ნათქვამი ერთს. "ოდინ ზა ვსეხ, ვსე ზა ოდნოგო" - © დარტანიანი, ათოსი, პორთოსი და არამისი ![]() ხოლო, რაც შეეხება ამას: ციტატა შენ იმას უპასუხე, რაც მთავარია ამ თემაში. აღარც აინტერესებს(თ). ![]() მთავარია, მის (მათ) "მეს", "ეგოს", არ შეეხოს ვინმე და არაფერი აღარ აინტერესებს(თ). -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
ilarion_qartveli |
![]()
პოსტი
#529
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 66 რეგისტრ.: 27-March 08 წევრი № 4,341 ![]() |
ციტატა შენ იმას უპასუხე, რაც მთავარია ამ თემაში. მაინც რას? |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#530
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
ilarion_qartveli
ციტატა მაინც რას? შენ მომწერე, რომ: ციტატა მე თუ მოვიძიე გადმოგცემ კაი ბატონო. მაშინ: ციტატა ეხლა დავუშვათ, რომ იოანე დამასკელის ხელნაწერები ხელთ გვაქვს და ის გალობა, რაც საბერძნეთშია გავრცელებული, სწორედ იქიდან მომდინარეობს. თუ ჩავიხედავთ, ამ არარსებულ ხელნაწერებში, აღმოვაჩენთ, რომ დამასკელს ქართულ ენაზე კი არა, ბერძნულად (ისე, ეგ არ ვიცი რა ენაზე დაწერა, შეიძლება სულაც არაბული იყო) უწერია. ესეიგი თქვნი მოღვაწეობა მაინც მცდარი გამოდის. თანაც ჩავთვალოთ, რომ შენ მიერ მოწოდებულ ხელნაწერებში ბერძნული ტექსტი იქნება (ნახე რამხელა ფორებს გაძლევ? არც კი მიფასებ ![]() მერე იმის დამტკიცება მოგიწევს (მეტი არაა ჩემი მტერი), რომ ქართველები მაგ გალობას გალობდნენ. მე გირჩევ, მიდი მამა დავითთან და ეს ჩემი კითხვები პირადად გადაეცი და პასუხებიც (თავისი მამტკიცებელი საბუთებით) მისგან წამოიღე, ვინაიდან ვატყობ, რომ შენ საკუთარი აზრი არ გაგაჩნია მაგის შესახებ და ვიღაცის (ამ შემთხვევაში მოძღვრის) ნალაპარაკევს იზუთხავ და იმეორებ. საკუთარი აზრი არ გაგაჩნიაააა. თავიდან გადაავლე თვალი ამ თემას. "ანუსკა", "ამჟამად" და ზოგიერთები იყვნენ შენნაირები ზუსტად. ერთადერთი "სოტირისი" იყო, რომელსაც საკუთარი აზრიც გააჩნდა და საკმაოდ არგუმენტირებულად წერდა, თუმცა მაგანაც (რომელმაც შენზე ათასჯერ მეტი იცოდა) ვერ შეძლო იმის დამტკიცება, რომ შენი, ილარიონ ქართველის, წინაპარი ბერძნულ გალობას გალობდა ქართული სიტყვებით. წადი მეგობარო და მამა დავითისგან წამოიღე პასუხები თავისი დამამტკიცებელი საბუთებით. წინასწარ გეტყვი, რომ ამ საკითხში თვითონაც ვერ ერკვევა (ისიც სხვის ნალაპარაკევს იმეორებს). არ შეიძლება მღვდელი შუმახერზე დიდი პილოტი იყოს, თუ თვითონ შუმახერმა არ გადაწვიტა მღვდლობა. ![]() ხოლო, მე როგორც ვიცი, მამა დავითი შუმახერი არაა გვარად. ![]() P.S. სუუუულ-სულ ბოლოს ისიც გავარკვიოთ, ბერძნული გალობა ერთხმიანია, თუ მეტხმიანი. ![]() -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
marianitta |
![]()
პოსტი
#531
|
![]() Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 68 რეგისტრ.: 23-March 08 მდებარ.: tbilisi წევრი № 4,305 ![]() |
მაპატიეთ რომ გერთვებით, ნამდვილად აღარ მინდა ამ თემაზე დავა, რადგან აზრი არ აქვს, მაგრამ ერთს ვიტყვი და მორჩა: სახარებაც არე დაწერილა ქართულ ენაზე და ჩვენამდე თარგმანის სახით მოვიდა, მაგრამ ეს იმას ხომ არ ნიშნავს, რომ ის თარგმანი კანონიკური არაა.
აბა ჰე ვეშაპო, რაც კი სალანძღავი სიტყვები გაქვს გამოუშვი, ავიტან ![]() |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#532
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
marianitta
ციტატა სახარებაც არე დაწერილა ქართულ ენაზე და ჩვენამდე თარგმანის სახით მოვიდა, მაგრამ ეს იმას ხომ არ ნიშნავს, რომ ის თარგმანი კანონიკური არაა. ეს ძალიან კარგი და ლოგიკური მაგალითია თქვენთვისვე. სახარება ითარგმნა, დავითნი ითარგმნა, სამოციქულო ითარგმნა, მათი კითხვის მანერა ითარგმნა, გალობა ითარგმნა, ეს სულაც არ ნიშნავს იმას, რომ ქართული გალობა არაკანონიკურია. ციტატა აბა ჰე ვეშაპო, რაც კი სალანძღავი სიტყვები გაქვს გამოუშვი, ავიტან არა ჩემო კარგო, მე შენ არ გამილანძღიხარ არასოდეს. ხოლო, შენ რაც ლანძღვად მიიჩნიე, იმაზეც ბოდიში მოვითხოვე და როგორც მახსოვს, შენ შემინდე. ![]() -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
marianitta |
![]()
პოსტი
#533
|
![]() Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 68 რეგისტრ.: 23-March 08 მდებარ.: tbilisi წევრი № 4,305 ![]() |
ციტატა ეს სულაც არ ნიშნავს იმას, რომ ქართული გალობა არაკანონიკურია. ღმერთმა დამიფაროს იმის თქმისაგან რომ ქართული გალობა არაა კანონიკური, ეს არასოდეს არ მითქვამს არც აქ და არც სხვაგან. მე მხოლოდ იმაზე მივანიშნე, რომ ბერძნული გალობაც კანონიკურია. რაც შეეხება "ლანძღვას" უბრალოდ გავიხუმრე. საბოდიშო ნამდვილად არაფერი არ იყო იქ. მაგრამ შენი მხრიდან მაინც კარგი ჟესტი იყო ![]() ![]() |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#534
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
marianitta
ციტატა მე მხოლოდ იმაზე მივანიშნე, რომ ბერძნული გალობაც კანონიკურია. ბერძნული გალობა კანონიკური არის ბერძნულ ენაზე და ისიც საბერძნეთში. ![]() marianitta ციტატა ბიზანტიური გალობის "მსმენელი" ![]() მაგას მოძღვარი და ბერძენი გეუბნება, რომ ბიზანტიურია. ბერძნული ვთქვათ, ისიც ბერძნულ ენაზე, უფრო მარტივია. ![]() -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
marianitta |
![]()
პოსტი
#535
|
![]() Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 68 რეგისტრ.: 23-March 08 მდებარ.: tbilisi წევრი № 4,305 ![]() |
ციტატა ბერძნული გალობა კანონიკური არის ბერძნულ ენაზე და ისიც საბერძნეთში. მაგ კუთხით თუ შევხედავთ ამ საკითხს მაშინ ლოგიკურად ხომ არ ჟღერს ის, რომ ბერძნულად დაწერილი ახალი აღთქმა (და თუნდაც ებრაულ ენაზე დაწერილი ძველიც) მხოლოდ საბერძნეთშია კანონიკური. არადა ასე არაა ხომ? ჩვენ ხომ არ დაგვიწერია ქართველებს ახალი სახარება, ვთარგმნეთ ბერძნული. თუმცა ის სულ სხვა თEმაა, რომ ის იოანე დამასკელის დაწერილი გალობა ალბათ განსხვავდება ეხლანდელისაგან. რაც ბუნებრივია, 1453 წლის მერე დღემდე განიცდიდა თUრქულის გავლენას აბა რას იზამდა?ეგრე სახარების თარგმანებიც ხომ განსხვავდება ორიგინალისაგან? ზოგი გადამწერის ბრალია, ზოგი რისი და ზოგი რისი. |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#536
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
marianitta
ციტატა მაგ კუთხით თუ შევხედავთ ამ საკითხს მაშინ ლოგიკურად ხომ არ ჟღერს ის, რომ ბერძნულად დაწერილი ახალი აღთქმა (და თუნდაც ებრაულ ენაზე დაწერილი ძველიც) მხოლოდ საბერძნეთშია კანონიკური. არადა ასე არაა ხომ? სახარება აბსოლუტურად ყველა ენაზე კანონიკურია, თუნდაც მოზამბიკურზე. თვითონ სახარებაა კანონიკური და არა რომელიმე ენაზე დაწერილი სახარება მარტო. ასევეა მელოდიაც. თუ სიტყვაზე საქართველოში გალობას სპირიჩუელზის მელოდიაზე დააკანონებენ, ისიც კანონიკური იქნება. ჩვენთან რაც დაკანონებულია ისაა კანონიკური. საბერძნეთში რაცაა დაკანონებული ისაა კანონიკური. ჩვენ თავისუფლად შეგვიძლია ჩავიდეთ საბერძნეთში და ჩვენი კანონიკური საგალობლებით მივიღოთ იქაურ წირვაში მონაწილეობა, ასევე ბერძნებსაც შეუძლიათ ჩამოვიდნენ და თავიანთი გალობით მონაწილეობა მიიღონ ჩვენს ლოცვაში. მაგრამ, როცა შენ (შენ არ გგულისხმობ) მეუბნები, რომ ჩემი წინაპარი ბერძნულ მელოდიებზე ქართული სიტყვებით გალობდა, თანაც ლამის XIX საუკუნემდე (აქეთ ვეღარ მოდიან ვინაიდან უძველესი ჩანაწერები არსებობს, რომელიც ძალიან ცივ წყალს ასხამს მათ მოსაზრებას) და ამას უკმეხად მიმტკიცებ, ისე რომ არავითარი საბუთი არ გიჭირავს ხელთ, ბოდიში, მაგრამ უზნეობაა, გინდა მოძღვარი იყავი და გინდა მზარეული. და რატომაა იცი უზნეობა? ქართველს, რომელსაც 3000 წელზე მეტია უკვე, რაც განვითარებული მრავალხმიანი მუსიკალური შემოქმედება აქვს და ამას ადასტურებენ ანტიკური ხანის მოგზაურებიც, უცებ მტენი რაღაც განუვითარებელ, პრიმიტიულ და საკმაოდ ერთფეროვან, ორ-ხმიანობას (სულ მინიმუმ, ვინაიდან ბერძნული ერთხმიანობა მე არ მომისენია). თან ყველაზე გულდასაწყვეთი და კურიოზული არის ის, რომ ამას მთავაზობენ ის მღვდლები, რომლებიც მსოფლიო მასშტაბით ყველაზე განვითარებული პოლიფონიის პატრონი კუთხიდან, გურიიდან არიან წარმოშობით (ძირითადად). თანაც ვიცით, რომ მამა ზურაბის (ანთაძე) წინაპარი, უდიდესი მგალობელი იყო. ბოდიში, მაგრამ საკუთარ წინაპარზე ასე უცებ ნაცრის მიყრა უზნეობაა. ქართველმა თარგმნა ქართულად მთელი ლოცვა, ვინაიდან ვერ შეითვისა ბერძნული, ქართველმა თარგმნა მუსიკაც, ვინაიდან ისევე გაუგებარი და უჩვეულო იყო მისთვის ასეთი პრიმიტიული მუსიკა (შეურაცხყოფის მიზნით არ ვწერ, ვინაიდან მუსიკალური ანალიზის გაკეთების შემდეგ ადვილად დაინახავ, რომ პრიმიტიულია). არ ჯდებოდა მის ტემპერამენტში, ესთეტიკაში, აზროვნებაში და შეცვალა მუსიკაც. ამ გურულ მოძღვრებს რა დაემართათ ასეთი, რომ ეს ორხმიანობა ჩაუჯდათ ესთეტიკაშიც, აზროვნებაშიც და ტემპერამენტშიც? ![]() კი ბატონო, მომწონს ბერძნული გალობა მეც. ვთვლი, რომ ქართველები ძალიან შორს არიან მათგან, ვინაიდან ბერძნები არატემპერირებულ წყობას იყენებენ გალობისას, რაც კიდევ უფრო სხვა ელფერს აძლევს მათ გალობას. კი, კარგია, მაგრამ ჩვენთან კეთილი ინებონ და ეკლესიას თავი დაანებონ. იგალობონ ის, რაც არის ჩვენი ტრადიცია. ხოლო, თუ მოსწონთ ბერძნული გალობა, პატრიარქის თქმის არ იყოს: მამა ზურაბს თუ უნდა სახლში ასწავლოს თავის შვილებს ბერძნული საგალობლები. marianitta ციტატა 1453 წლის მერე დღემდე განიცდიდა თUრქულის გავლენას აბა რას იზამდა?ეგრე სახარების თარგმანებიც ხომ განსხვავდება ორიგინალისაგან? ზოგი გადამწერის ბრალია, ზოგი რისი და ზოგი რისი. ![]() ბიზანტიამ თავის ტერიტორიაზე კონტროლი XIV საუკუნეში დაკარგა, მანასკერტის (თუ სწორად მახსოვს) ბრძოლის შემდგომ. 1453 წელს კონსტანტინოპოლი დაეცა უბრალოდ. დანარჩენი ტერიტორია კაი საუკუნის გადახნული ქონდათ თურქებს. -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
marianitta |
![]()
პოსტი
#537
|
![]() Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 68 რეგისტრ.: 23-March 08 მდებარ.: tbilisi წევრი № 4,305 ![]() |
ციტატა დანარჩენი ტერიტორია კაი საუკუნის გადახნული ქონდათ თურქებს. მასე ჩვენი ტერიტორია გადახნული კი არა რა დავარქვა აღარ ვიცი, ისეთ დღეში ქონდათ არამარტო თურქებს ჩაგდებული. კი არის გავლენები ენაში და ა.შ. მაგრამ მუსიკაში ნაკლებად. რაც შეეხება ბიზანტია-თურქეთის ურთიერთობას რაღათქმაუნდა რომ მთავარი ქალაქის აღების შემდეგ გავლენა გაიზრდებოდა, ჩემი აზრით შემოსევები უფრო ნაკლებად მოქმედებს ეთნოსზე, ვიდრე თანაცხოვრება. არ მეთანხმები? |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#538
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
marianitta
ციტატა მასე ჩვენი ტერიტორია გადახნული კი არა რა დავარქვა აღარ ვიცი, ისეთ დღეში ქონდათ არამარტო თურქებს ჩაგდებული. ![]() საქართველოდან ოსმალეთის იმპერიაში მხოლოდ ტაო-კლარჯეთი და სამცხე-ჯავახეთი შედიოდა, (კულტურული გავლენაც ამ კუთხეებზე შედარებით მეტია). თვითონ საქართველო არასოდეს ყოფილა ოსმალეთის იმპერიის შიდა საზღვრებში. ციტატა რაც შეეხება ბიზანტია-თურქეთის ურთიერთობას რაღათქმაუნდა რომ მთავარი ქალაქის აღების შემდეგ გავლენა გაიზრდებოდა მაგას უკვე დიდი მნიშვნელოა აღარ ქონდა. თურქებს 100 წლის მანძილზე დაპყრობილი ქონდათ უკვე მთელი ანატოლიის ზეგანი, კაბადოკია (ბიზანტიის იმპერიის შიდა ძირითადი ტერიტორია), ქურთისტანი და ანტიოქია. კონსტანნტინოპოლის აღებამ უბრალოდ ბიზანტიური კულტურის უკანასკნელ ნიშანწყალს მოუღო ბოლო. ციტატა ჩემი აზრით შემოსევები უფრო ნაკლებად მოქმედებს ეთნოსზე, ვიდრე თანაცხოვრება. არ მეთანხმები? რა თქმა უნდა, ასეც არის და თუ გავითვალისწინებთ იმას, რომ საქართველოში მხოლოდ შემოსევებით იფარგლებოდნენ თურქები, ვინაიდან ქართველებს გადამწყვეტ მომენტში ახასიათებდათ ძალით ჩამოსახლებული ხალხის დედაბუდიანად გაჟლეტვა (აღმაშენებელმა დიდი თურქობა ასე მოსპო, ბახტრიონის აჯანყებაში კახელებმა და მთიელებმა დედაწულიანად ამოწყვიტეს თურქმანები). რაც შეეხება ბიზანტიას და ბალკანეთის ნახევარკუნძულს, აქ სხვა მდგომარეობაა. თურქები არა მარტო შეესიენ, არამედ დედაწულიანად ჩასახლდნენ და დიდი გავლენა იქონიეს ადგილობრივი მოსახლეობის ტრადიციებზე. ერთადერთი, რითაც კაბადოკიელმა და პონტოელმა ბერძნებმა თვითშეგნება შეინარჩუნეს, ეს იყო ქრისტიანობა, დანარჩენები (ფებლაღონიელები, ანტიოქიელი და ანატოლიელი) გათათრდნენ. მათ მამულიც დაკარგეს და ენაც. ხოლო, 1915-20 წლებიდან თურქეთში ბერძენის სახსენებელიც გაქრა. არა, ბერძნების ასიმილაცია თურქებმა ძალიან სწრაფად მოახდინეს და ეს იყო კონსტანტინოპოლის დაცემამდე კაი ხნით ადრე. -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
marianitta |
![]()
პოსტი
#539
|
![]() Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 68 რეგისტრ.: 23-March 08 მდებარ.: tbilisi წევრი № 4,305 ![]() |
ციტატა ვეშაპო ნუ რაზე შეგედაო, რაც იცი იცი!!! ![]() ციტატა თვითონ საქართველო არასოდეს ყოფილა ოსმალეთის იმპერიის შიდა საზღვრებში. კი, მაგრამ ოსმალეთის და სხვა მუსლიმანური ქვეყნების თუ უბრალოდ მომთაბარე ტომების მხრიდან მუდმივად იყო ამის მცდელობა. მე თავიდან პირდაპირ თურქებზე არ მქონია აქცენტი, ვთქვი რომ არამარტო თურქები დათარეშობდნენ ჩვენს ტერიტორიაზე. თორემ შენც კარგად მოგეხსენება, რომ თუ ოსმალეთის არა, სხვა დიდი იმპერიების გავლენის სფეროში ხომ ვყოფილვართ მოქცეულები, დაწყებული რომის იმპერიიდან, რუსეთის იმპერიით დამთავრებული. რომზე ადრე სხვა აგრესორებიც იყნენ, მაგრამ მაშინ შემოსევებისა და ხარკის დაკისრების იქით საქმე არ წასულა. ხოდა აი მაგალითად არაბული მუსიკის გავლენა იგრძნობა ქართულ მუსიკაში? ნამდვილად არ ვიცი მონღოლებს როგორი მუსიკა ქონდათ, ეხლა რუსული მუსიკის გავლენაა დღეს რომ ქართული რომანსი გვაქვს, ხომ ასეა? მაგრამ ისიც მართალია, რომ ბიზანტიის ტერიტორიის გათურქება იმის ბრალია, რომ მათ დიდხანს მოუწიათ მათ უღელ-ქვეშ ყოფნა, ეს "დიდხანს" მართლაც დიდხანს იყო,ალბათ ჩვენც მათ ადგილზე იგივე დაგვემართებოდა, მადლობა ღმერთს ეს რომ არ დაუშვა და გადაგვარჩინა. |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#540
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
ilarionis ანუ იგივე ilarion_qartveli
ციტატა თუ იცი ათონის მთაზე რას ამბობენ ამ გალობაზე რასაც საქართველოში გალობენ, თქვენტვის არ მოსაწონი ადამიანები,,--- "გაკვირვებულები არიან ამ მოკლე ხანში ამდენს როგორ მიახწიეთო" და იცი კიდე რა უკვირთ როგორ შეიძლება ეს გალობა რო აიკრძალოსო? თქვენც ანთება გქონდათ ბალღობაში? ![]() პ.ს. ფილტვების არა, ყურის ![]() პ.პ.ს. ის ღნავილი თუ გალობაა, რასაც თქვენი ჯგუფი გალობს, მაშინ ნაღდად სამოთხეში მოხვდებით, მაგ ჯვარის ზიდვა არც თუ ადვილია ![]() -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 19th June 2025 - 01:21 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი