IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

130 გვერდი V « < 40 41 42 43 44 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ეკუმენიზმის შესახებ, ემოციების გარეშე
lamasvani
პოსტი Oct 9 2007, 02:17 PM
პოსტი #821


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 120
რეგისტრ.: 28-June 07
მდებარ.: tbilisi
წევრი № 2,318



და თქვენ თუ იცით რომ "ფილიოკვეს" დოგმატის კათოლიკურ გაგებას გიორგი მთაწმინდელი ემხრობა??????

smile.gif

მაგალითს თუ გსურთ მოგიყვანთ smile.gif


--------------------
დამსეტყვე ცაო დამსეტყვე
აქა ვარ ჩემის თავითა

www.karavi.ge
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Oct 9 2007, 02:32 PM
პოსტი #822


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(lamasvani @ Oct 9 2007, 02:17 PM) *

და თქვენ თუ იცით რომ "ფილიოკვეს" დოგმატის კათოლიკურ გაგებას გიორგი მთაწმინდელი ემხრობა??????

smile.gif

მაგალითს თუ გსურთ მოგიყვანთ smile.gif



ეგ არაფერს არც ნიშნავს, თუნდაც რომ ემხრობა...ისე ეგ საკითხი (რომ ემხრობა) არცთუ მარტივია,როგორც გონია ზოგს...

არ ნიშნავს არაფერს, რადგან ეკლესიაში კათოლიკე - ტერმინი ეკუთვნის ეკლესიის ერთობას და არა რომელიმე თუნდაც წმინდან ადამიანს.
კი ბატონო ვისაუბრთ, თუ გნებავთ


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მეხელი
პოსტი Oct 9 2007, 06:17 PM
პოსტი #823


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 54
რეგისტრ.: 25-April 07
წევრი № 1,751



ციტატა(lamasvani @ Oct 9 2007, 02:17 PM) *

და თქვენ თუ იცით რომ "ფილიოკვეს" დოგმატის კათოლიკურ გაგებას გიორგი მთაწმინდელი ემხრობა??????

smile.gif

მაგალითს თუ გსურთ მოგიყვანთ smile.gif


ძალიან მაინტერესებს, თუ შეიძლება მოიყვანეთ მაგალითი.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
lamasvani
პოსტი Oct 9 2007, 09:41 PM
პოსტი #824


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 120
რეგისტრ.: 28-June 07
მდებარ.: tbilisi
წევრი № 2,318



გიორგი მთაწმინდელმა, როდესაც თარგმნა ათანასე ალექსანდრიელის "სიმბოლო" ანუ "მრწამსი" სადაც კათოლიკური "ფილიოკვეა" დაფიქსირებული ანუ სულიწმიდის გამომავალობა მამისაგან და ძისაგან

ანდერძში დაურთო მინაწერი: ვინც ამას ისეთი სახით არ ირწმუნებს როგორც იგი გამოვიდა ჩემი ხელიდანო (თავისი კათოლიკური "ფილიოკვეთი") ის არ იქნება ჭეშმარიტი მორწმუნეო ასე რომ თუ გავითვალისწინებთ იმას თუ როდის მოღვაწეობდა გიორგი მთაწმინდელი ანუ იგი ამ თხზულებას წერდა მაშინ, როდესაც მომხდარი იყო დიდი სქიზმა მივხვდებით მის (მთაწმინდელის) პოზიციას ამ საკითხთან დაკავშირებით...

შემდეგ კი ამ ხელნაწერზე იძალადეს და 17-18 საუკუნეში მთაწმინდელის თარგნამიდან ამოიღეს ფორმულირება "და ძისა თანა გამოვალს" .... რა თქმა უნდა რუსეთის ეკლესიის გავლენით რომელიც სწორედ ამ პერიოდიდან იწყება... და რომელსაც სხვათაშორის შერმდგომში საბა ორბელიანის შერისხვაც მოყვა

ასევე ქართველი ათონელი ბერი გამოხატავს თავის პოზიციას უფუარობის დოგმატთან დაკავშირებით და ამბობს, რომ იგი უმნიშვნელოაო და საერთოდ იგი დიდ პატივს ცემდა რომის ეკლესიას... ეს მისი ცხოვრებიდან გამომდინარეც ჩანს, როდესაც გიორგი მცირე აღწერს გიორგი მთაწმინდელის ცხოვრებას ამბობს, რომ მას (მთაწმინდელს) უყვარდა იმავე ათონის მონასტერში მოღვაწე კათოლიკე ბერი რომელსაც უსიტყვოდაც უგებდაო

ეს იმის ნიშანია, რომ გიორგი მთაწმინდელი უდიდეს პატივს ცემდა რომის ეკლესიას

ასე რომ მე გიორგი მთაწმინდელის უფრო მწამს ვიდრე რომელიმე ტვინნაღრძობი სასდულიერო პირისა, რომელიც დღეს აბსოლუტურ სისულელეს ქადაგებს
და კათოლიკეებს მწვალებლებად მოიხსენიებს

აი ასეთია ჩემი პოზიცია


--------------------
დამსეტყვე ცაო დამსეტყვე
აქა ვარ ჩემის თავითა

www.karavi.ge
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Oct 9 2007, 10:12 PM
პოსტი #825


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ეგ სარწმუნოების სიმბოლო ნაკლებ სავარაუდოა რომ ათანასეს ეკუთვნის, ეს უკვე გითხარი. ის რომ ეს სიმბოლო არ ეკუთვნის ათანასეს საკმაოდ ავტორიტეტულ ისტორიულ სტატიებში მაქვს წაკითხული და თუ სურვილი გაქვს მოგიძებნი, ჯერ კი მხოლოდ ვიკიპედიის ტექსტს დაგიდებ:

Афана́сьевский си́мвол ве́ры (лат. Symbolum Quicumque) — древний христианский символ веры. Традиционно приписывается св. Афанасию Александрийскому, жившему в IV веке, однако большинство историков полагает, что он был составлен в начале V века, к тому же на латыни, а не на греческом.


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
lamasvani
პოსტი Oct 9 2007, 10:20 PM
პოსტი #826


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 120
რეგისტრ.: 28-June 07
მდებარ.: tbilisi
წევრი № 2,318



athos

შენ რომ ჩემს აზრს დააკვირდე მიხვდები რომ მთავარი ის არ არის ვის ეკუთვნის ეს ძეგლი მთავარია რომ გიორგი მთაწმინდალმა თარგმნა და ამ თარგმანში დაფიქსირებული იყო "ფილიოკვეს" დოგმატი და სწორედ ამ დოგმატიანად მიიჩნევდა გიორგი მთაწმინდელი ამ სიმბოლოს ჭეშმარიტად მთავარი აქ გიორგი მთაწმინდელის პოზიციაა და არა ის თუ ვისია ეს სიმბოლო რეალურად

ამას იმედია მიხვდები

ხოლო ის ხელნაწერი კი ნამდვილად გიორგი მთაწმინდელს ეკუთვნის და ამაში ეჭვის შეტანა სისულელეა და გაუმართლებელი


--------------------
დამსეტყვე ცაო დამსეტყვე
აქა ვარ ჩემის თავითა

www.karavi.ge
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Oct 9 2007, 10:26 PM
პოსტი #827


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ციტატა
ასევე ქართველი ათონელი ბერი გამოხატავს თავის პოზიციას უფუარობის დოგმატთან დაკავშირებით და ამბობს, რომ იგი უმნიშვნელოაო

უფუარობა არ არის დოგმატი

საერთოდ არ შეიძლება ასე ზედაპირულად ამ ყველაფრის განხილვა. გიორგი მთაწმინდელის დამოკიდებულება რაღაც საკითხისადმი ჭეშმარიტების საზომია? თან სასურველია თუ მოიყვან თვითონ გიორგი მთაწმინდელისეულ ტექსტებს.

მართლმადიდებლური სწავლების მიხედვით ფილიოქვე ერესია და ეს მხოლოდ
ციტატა
რომელიმე ტვინნაღრძობი სასდულიერო პირის, რომელიც დღეს აბსოლუტურ სისულელეს ქადაგებს
და კათოლიკეებს მწვალებლებად მოიხსენიებს

აზრი არ არის


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Oct 9 2007, 10:49 PM
პოსტი #828


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
მართლმადიდებლური სწავლების მიხედვით ფილიოქვე ერესია და ეს მხოლოდ

ციტატა
რომელიმე ტვინნაღრძობი სასდულიერო პირის, რომელიც დღეს აბსოლუტურ სისულელეს ქადაგებს
და კათოლიკეებს მწვალებლებად მოიხსენიებს

აზრი არ არის


ნამდვილად ასეა და იმისათვის, რომ კამათი სწორი მიმართულებით წარიმართოს, ვურჩევ ჩვენს ძმა- ლამასვანს, დავკონკრეტდეთ, რომელიმე საკითხზე, ვიდრე ზოგადად და უშედეგოდ ვიკამათოთ!

დროებით,

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
lamasvani
პოსტი Oct 9 2007, 11:28 PM
პოსტი #829


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 120
რეგისტრ.: 28-June 07
მდებარ.: tbilisi
წევრი № 2,318



KAIROS

დაკონკრეტებაც მალე იქნება

კი გეთანხმები უფუარობა არაა დოგმატი მარა ეს ერთ ერთი განმასხვავებელკი ნიშანია ამ ორ კომფენსიას შორის

გაგრძელება იქნება

კონკრეტული საბუთების მოყვანით


--------------------
დამსეტყვე ცაო დამსეტყვე
აქა ვარ ჩემის თავითა

www.karavi.ge
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
G_I_O_R_G_I_
პოსტი Oct 10 2007, 01:14 AM
პოსტი #830


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,857
რეგისტრ.: 31-July 06
წევრი № 27



მართლმადიდებლებსა და კათოლიკეებს შორის საკმაოდ ბევრი განსხვავებული შეხედულებაა სხვადასხვა საკითხებთან დაკავშირებით.გიორგი მთაწმინდელზე ნათქვამი მეეჭვება.
ისე კი როგორც ედიშერ ჭელიძემ თქვა მთავარია არა რომელიმე წმინდანის მიერ ნათქვამი არამედ საეკლესიო კრების მიერ მიღებული შეხედეულება ამა თუ იმ საკითხზე და თუ რომელიმე წმინდანის აზრი არ ემთხვევა იმ კონკრეტულ საკითხს შეიძლება იგი ცდებოდეს.
ისე კი მრწამსში ყველაფერი ნათლად არის ნათქვამი.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
lamasvani
პოსტი Oct 10 2007, 07:54 AM
პოსტი #831


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 120
რეგისტრ.: 28-June 07
მდებარ.: tbilisi
წევრი № 2,318



solomony

ააააააააააააააა

ედიშერმა თქვა ხომ???? biggrin.gif:D:D:D

მე ედიშერზე მეტად გიორგი მთაწმინდელისა მჯერა, რომელიც დიდი სქიზმის დროს ამბობს ასეთ აზრს, რადგანაც მან ზუსტად იცოდა თუ რა მიზეზით მოხდა სქიზმა და რომ ამაში, როგორც მინიმუმ, რომის ეკლესია არ იყო დამნაშავე მხოლოდ არამედ ბრალი ამ განხეთქილებაში ჩვენც მიგვიძღვის და აქედან გამომდინარე უნდა ვიფიქროთ, რომ მომავალში უნდა გავერთიანდეთ არა სრულებით, არამედ ნომინალური განსხვავებებით, რადგანაც ერთიანობა როგორც ცნება არ არსებობს თუ არ ვიგულისხმეთ განსხვავებულები, რომელთა ერთობიდანაც იქმნება ერთიანობა


Qeti

მე მგონი ეს თემაც ეკუმენიზმს ეხება იმ კონტექსტში, რომ განხეთქილებაიყო მიუღებელი და ასე სჯეროდა მთაწმინდელს და ის ემხრობოდა კათოლიკურ "ფილიოკვეს"


wink.gif
...და მოვიყვან კიდეც თუ რა თქვა მან (მთაწმინდელმა) ასე, რომ ნაადრევი დასკვნებისგან თავი შევიკავოთ smile.gif wink.gif


--------------------
დამსეტყვე ცაო დამსეტყვე
აქა ვარ ჩემის თავითა

www.karavi.ge
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
lamasvani
პოსტი Oct 10 2007, 09:15 AM
პოსტი #832


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 120
რეგისტრ.: 28-June 07
მდებარ.: tbilisi
წევრი № 2,318



megobrebo ai chemi argumenti

ჩვენთვის ამჟამად საინტერესოა ათანასე ალექსანდრიელის "სიმბოლოს" გიორგი მთაწმინდისეული თარგმანი (ვიმეორებ არ აქვს მნიშვნელობა ეს ტექსტი ფსევდო ათანასესეულია თუ არა) სადაც დაფიქსირებულია ის პნევმნატოლოგიური დებულება, რომელიც დასავლეთის (რომის) საეკლესიპო დოგმატის თავისებურებადაა მიჩნეული (აღმოსავლურის საპირისპიროდ) - სულიწმიდის გამოსვლა მამისაგან და ძისაგან.
"სული წმიდაი - მამისაგან და ძისა, არა შექმნით არცა დაბადებით არცა შობით არამედ გამოსლვით".

დიდ ქართველ სწავლულ ღმრთისმეტყველ გიორგი მთაწმინდელს მოღვაწეობა მოუხდა დიდი სქიზმის ჯამს (გარდ1065 წელს), და, შეუძლებელია მისადმი გულგრილი ყოფილიყო.

გიორგი მთაწმიდელს რომის ეკლესიის აღმსარებლობის ჭეშმარიტებაში ეჭვი არასოდეს შეუტანია; პირიქით, ისტორიულად წმიდა და მწვალებლობისაგან დაცულ სულიერ ოაზისად წარმოედგინა იგი. (იხ. გიორგი მცირე: "ცხოვრება გიორგი მთაწმიდელისა" 1994 წ. გვ: 238)
მაშასადამე, ის დოგმატიკური კამათი რაც დასავლეთსა და აღმოსავლეთის ეკლესიებს შორის იყო აღძრული გიორგი მთაწმიდელს უსაფუძვლოდ მიაჩნდა და ამით ეკლესიის ერთიანობის დამცველად გამოდიოდა. გიორგი მთაწმიდელის ცხოვრებიდან ცნობილია, რომ იგი ევქარისტიაში სამსხვერპლო პურისა და ღვინის სხვადასხვაგვარობას არარად მიიჩნევდა: "არარაი არს ამას შინა განყოფილებაი ოდენ სარწმუნოებაი მართალი იყოს", - აცხადებს იგი მეფე კონსტანტინე დუკას წინაშე.

უნდა აღინიშნოს ერთი მეტას საგულისხმო ფაქტი, გიორგი მთაწმიდელის აღნიშნული თარგმანის გამომცემლის, პროფესორ ექვთიმე კოჭლამაზაშვილის დაკვირვებით, "ფილიოკვეს" დოგმატი დაფიქსირებულია ტარგმანის უძველეს ნუსხებში, ხოლო შემდგომ XVII-XIX სს-ის ხელნაწერებში "და ძისა"-ს განსწვრივ გვიანდელი ხელით მხედრულით მიწერილია: "არა და ძისა".

უფრო რადიკალურად მოქცეულან შემდგომდროინდელი გადამწერები, რომლებსაც : "და ძისა" სრულიად ამოუშლიათ, ხოლო ყველაზე გვიანდელ ხელნაწერში "და ძისა" აღარ შეუტანიათ; აშკარად ანტიკათოლიკური მოსაზრებებით. (იხ. კრებული "მრავალთავი" XVIII 1999 წ. გვ: 161-162) ეს ყველაფერი მეტყველებს ქართულ ეკლესიაში საღი აზრის წინააღმდეგ აშკარა ბრძოლის დაწყებაზე, რაც ჩემი აზრით გამოწვეული იყო საქართველოსსაქართველოს ეკლესიაზე რუსული ეკლესიის გავლენის გაძლიერებით, რომელიც დაიწყო XVIII-XIX ს.ს.-ში.

სწორედ რუსული ეკლესიის გავლენის ქვეშ მყოფმა დესტრუქციულმა ძალებმა შერისხეს სულხან-საბა ორბელიანი, როდესაც იგი ევროპიდან სამშობლოში დაბრუნდა.


--------------------
დამსეტყვე ცაო დამსეტყვე
აქა ვარ ჩემის თავითა

www.karavi.ge
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Oct 10 2007, 10:13 AM
პოსტი #833


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ციტატა
ჩვენთვის ამ შემთხვევაში საინტერესოა ათანასე ალექსანდრიელის “სიმბოლოს” გიორგი მთაწმინდელისეული თარგმანი სადაც დაფიქსირებულია ის პნევმატოლოგიური დებულება, რომელიც დასავლეთის (რომის) საეკლესიო დოგმატის თავისებურებადაა მიჩნეული (აღმოსავლურის საპირისპიროდ) _ სულიწმინდის გამოსვლა მამისაგან და ძისაგან.

მე ტყუილად კი არ მითქვამს რომ ეს სიმბოლო ათანასესი არ არის. ამას ძალიან დიდი მნიშვნელობა აქვს. ათანასე აღმოსავლელ მამად ითვლება და ამ სიმბოლოს ათანასეზე მიბმით ცდილობენ ისე წარმოაჩინონ, თითქოს აღმოსავლელი მამებიც იზიარებდნენ ფილიოკვეს, რაც ასე არ ყოფილა.

მე მაგ სიმბოლოდან ნაწყვეტი კი არ მაინტერესებს, არამედ მთაწმინდელის ანდერძი, რომელშიც ის თურმე ამტკიცებს ამ მრწამსის ჭეშმარიტებას
ციტატა
გიორგი მთაწმიდელს რომის ეკლესიის აღმსარებლობის ჭეშმარიტებაში ეჭვი არასოდეს შეუტანია; პირიქით, ისტორიულად წმიდა და მწვალებლობისაგან დაცულ სულიერ ოაზისად წარმოედგინა იგი. (იხ.

რომის ეკლესია ფილიოკვემდე მართლა არ ყოფილა ერესში, მერე რა? ის რომ ისტორიულად მანამდე მწვალებლობისგან დაცული იყო, არ ნიშნავს რომ არ შეეძლოთ მოგვიანებით შეეტანათ ცრუ სწავლება


ციტატა
უნდა აღინიშნოს ერთი მეტას საგულისხმო ფაქტი, გიორგი მთაწმიდელის აღნიშნული თარგმანის გამომცემლის, პროფესორ ექვთიმე კოჭლამაზაშვილის დაკვირვებით, "ფილიოკვეს" დოგმატი დაფიქსირებულია თარგმანის უძველეს ნუსხებში, ხოლო შემდგომ XVII-XIX სს-ის ხელნაწერებში "და ძისა"-ს განსწვრივ გვიანდელი ხელით მხედრულით მიწერილია: "არა და ძისა".


არ არის საჭირო ერთი და იგივეს გამეორება. ცნობილია რომ არსებობს ეგ სიმბოლო, ისიც ცნობილია რომ ის დასავლეთში შეიქმნა, ეგ სიმბოლო არასდროს ყოფილა კრებებზე მიღებული ნიკეა-კონსტანტინეპოლის სიმბოლოზე უფრო ავტორიტეტული, ხოდა რა გასაკვირია რომ და ძისაგან წაშალეს. ავტორიტეტული მხოლოდ კრებებია, კრებებზე კი ფილიოკვე არ მიუღიათ ხოდა რისი თქმა გინდა მაგით ვერ ვხვდები.

ციტატა
ყველაფერი მეტყველებს ქართულ ეკლესიაში საღი აზრის წინააღმდეგ აშკარა ბრძოლის დაწყებაზე, რაც ჩემი აზრით გამოწვეული იყო საქართველოსსაქართველოს ეკლესიაზე რუსული ეკლესიის გავლენის გაძლიერებით, რომელიც დაიწყო XVIII-XIX ს.ს.-ში.

სწორედ რუსული ეკლესიის გავლენის ქვეშ მყოფმა დესტრუქციულმა ძალებმა შერისხეს სულხან-საბა ორბელიანი, როდესაც იგი ევროპიდან სამშობლოში დაბრუნდა.

რუსეთი კიდე რა შუაშია ვერ გავიგე, მარტო რუსეთი უარყოფს ფილიოკვეს და სხვა ადგილობრივი ეკლესიები, კერძოდ კონსტანტინეპოლის, ალექსანდრიის, ანტიოქიის, იერუსალიმის, ელადის, სერბეთის და ა.შ. აღიარებენ?

სამწუხაროა რომ ამ საკითხებს მხოლოდ ცალმხრივად და ზედაპირულად იცნობ

ციტატა
რომელიც დასავლეთის (რომის) საეკლესიპო დოგმატის თავისებურებადაა მიჩნეული (აღმოსავლურის საპირისპიროდ) - სულიწმიდის გამოსვლა მამისაგან და ძისაგან.

ფილიოკვე დოგმატის თავისებურება კი არ არის, ახალი სწავლებაა. თუმცა კათოლიკები კი ცდილობენ მთელი ძალებით დოგმატის თავისებურებად გამოიყვანონ.

საეკლესიო კრებების შესახებ რამე გსმენია? ჩვენ ვიცავთ ამ კრებებზე მიღებულ მრწამს, რომელშიც ფილიოკვე არ არის


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
lamasvani
პოსტი Oct 10 2007, 10:20 AM
პოსტი #834


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 120
რეგისტრ.: 28-June 07
მდებარ.: tbilisi
წევრი № 2,318



mtawmidelma icoda tu ra mizezit gaiko or nawilad qristianuli eklesia da amitom gausva xazi swored am moments anu filiokves dogmatis katolikur gagebas dauchira mxari da aq esaa mtavari

xolo shemdgom droindel xelnawerebshi ki wavida brzola giorgi mtawmidelis azris winaaghmdeg da amoshales misi targmanidan "da zisa" anu mtavari nawili

da es saqme ki gaaketes rusetis eklesiis warmomadgenlebma romlebsac qondat da aqvt pretenzia mesame romisa

da es tu araa tqventvis gasagebi es tqveni problemaa


--------------------
დამსეტყვე ცაო დამსეტყვე
აქა ვარ ჩემის თავითა

www.karavi.ge
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Oct 10 2007, 10:23 AM
პოსტი #835


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



lamasvani
მთაწმინდელი = მართლმადიდებლობას? თუ როგორაა საქმე?
მთაწმინდელმადიდებლები ვართ თუ მართლმადიდებლები? მართლმადიდებლური სწავლება კი კრებებზე მტკიცდება და არა კონკრეტული ადამიანების (თუნდაც წმინდანების) გამონათქვამებზე.
da es tu araa tqventvis gasagebi es tqveni problemaa

პ.ს. მე პირადად ეჭვი მეპარება მთაწმინდელთან დაკავშირებით რასაც ამბობ, იმაშიც. თუმცა ზუსტად არ ვიცი და ამიტომ კომენტარს არ გავაკეთებ.


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
lamasvani
პოსტი Oct 10 2007, 10:28 AM
პოსტი #836


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 120
რეგისტრ.: 28-June 07
მდებარ.: tbilisi
წევრი № 2,318



termini martlmadidebloba XVII-XIX saukuneebis terminia da momdinareobs termin

"pravaslaviesgan"

esec ise sxvatashoris

da chven vart qristianebi da ara mxolod martlmadiodeblebi


es gauazrebeli gagebaa

am terminisa

რადგან მართლმადიდებლურია მთლიანად ქრისტიანობა

ამ რელიგიის სათავე კი ერთადერთია ბიბლია და განსაკუთრებით წმიდა ოთხთავი


--------------------
დამსეტყვე ცაო დამსეტყვე
აქა ვარ ჩემის თავითა

www.karavi.ge
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Oct 10 2007, 10:39 AM
პოსტი #837


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



lamasvani
მსოფლიო საეკლესიო კრებებზე რამე გსმენიათ?
მეორე კითხვა: შეიძლება თუ არა არსებობდეს ორი ერთმანეთის გამომრიცხავი ჭეშმარიტება?


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Oct 10 2007, 10:45 AM
პოსტი #838


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



იმედია არ გეწყინება ეს კითხვა და წინასწარ ვითხოვ შენდობას, მაგრამ პროკათოლიკური ლიტერატურის გარდა სხვა წყაროებს არ კითხულობ? ისეთი შთაბეჭდილება მრჩება, რომ არა. ცოტათი ტენდენციური ხარ.

მოდი მივყვეთ ისტორიას, ისტორიულად ფილიოკვე მოგვიანებით პერიოდში გაჩნდა, იმედია დამეთანხმები. 7 მსოფლიო კრებას, რომლებიც ყველაზე ავტორიტეტულია ჩვენთვის, ის არ დაუმტკიცებია.
გიორგი მთაწმინდელმა უბრალოდ თარგმნა ეს სიმბოლო, შეიძლება ისიც შეცდომაში იყო შეყვანილი და მანაც ათანასესეულად მიიჩნია ეს ჩამატება, ამიტომ ასე ხელაღებით ვერ უარყო, თუმცა რამე მოსაზრების უბრალოდ მხარდაჭერა არ არის საკმარისი მართლმადიდებლობაში, სად არის აბა გიორგი მთაწმინდელის რამე საღვთისმეტყველო თხზულება სადაც იგი განიხილავს ფილიოკვეს და ღვთისმეტყველურად ამტკიცებს მის ჭეშმარიტებას?
ციტატა
termini martlmadidebloba XVII-XIX saukuneebis terminia da momdinareobs termin

"pravaslaviesgan"

esec ise sxvatashoris


ისე ორთოდოქსიაც რუსულიდან შევიდა ბერძნულში? აბა იოანე დამასკელის ნაშრომს, რომელიც მან მე-8 საუკუნეში დაწერა სინამდვილეში რა ერქვა?


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
lamasvani
პოსტი Oct 10 2007, 10:52 AM
პოსტი #839


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 120
რეგისტრ.: 28-June 07
მდებარ.: tbilisi
წევრი № 2,318



კი ნამდვილად მსმენია კრებებზე მარა აქ რა მნიშვნელობა აქვს კრებებს როდესაც კონკრეტულად სქიზმაზე გვაქვს საუბარი და მასთან დაკავშირებულ მართლმადიდებელი წმინდანის დამოკიდებულებაზე

თქვენი ლოგიკით პატივცემულო გიორგი მთაწმიდელი მწვალებლად შეიძლება გამოცხადდეს რაც ჩემთვის მიუღებელია

ხოლო რაც შეეხება მეორე კითხვას:

ნამდვილად არ არსებობს ერთურთის გამომრიცხავი ჭეშმარიტება იმიტომ, რომ მართლმადიდებლობა და კათოლიციზმი (უფრო მართებული ვიქნებით ვთქვათ აღმოსავლური და დასავლური ქრისტიანობა) პრინციპულად არ უპირისპირდებიან ერთურთს, რადგანაც ისინი ემყარებიან ერთ საერთო ფესვებს, რომელსაც წმიდა ოთხთავი ჰქვია

athos

გიორგი მთაწმიდელი აშკარა სიმპატიებს გამოხატავდა, ვთქვი ეს მე უკვე და იმედია წაიკითხეთ, რომის ეკლესიის მიმართ სწორედ რომ სქიზმის შემდგომ... ასე , რომ ათონელი ბერის დამოკიდებულება აშკარაა ამ საკითხთან მიმართებაში და ის თხზულება რომც არ ეკუთვნოდეს ათანასეს
გიორგი მთაწმიდელი ასე უპასუხისმგებლოდ არ მიემხრობოდა კათოლიკურ "ფილიოკვეს" რადგანაც მან თქვენზე კარგად და ჩემზე უკეთ იცოდა თუ რა მნიშვნელობა ჰქონდა ამ დოგმატს

ასე, რომ მეგობარო ცოტა დაკვირვება და ნაკლები ტენდენციურობაა თქვენს მსჯელობაში საჭირო

პატივისცემით: ლამასვანი smile.gif


--------------------
დამსეტყვე ცაო დამსეტყვე
აქა ვარ ჩემის თავითა

www.karavi.ge
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Oct 10 2007, 10:56 AM
პოსტი #840


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



დარწმუნებული ხარ რომ არ უპირისპირდებიან?
მე-2 ვატიკანამდე, ვინც რომის პაპის პრიმატს არ აღიარებდა, ყველა ჯოჯოხეთში მიდიოდა, ამჟამად კი ისეთი ორაზროვანი სწავლებაა, ყველანაირ აზრს გამოიტან და ინტერპრეტაციას გააკეთებ

ოთხთავი ყველას თუ არა უმრავლესობა სექტას ხელში უჭირავს კი არა, ზეპირადაც იცის


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

130 გვერდი V « < 40 41 42 43 44 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 2 მომხმარებელი (მათ შორის 2 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 20th June 2025 - 05:29 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი