![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
lamasvani |
![]()
პოსტი
#881
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 120 რეგისტრ.: 28-June 07 მდებარ.: tbilisi წევრი № 2,318 ![]() |
ისევე როგორც ღვთისმეტყველებზე, ანუ ტოლკა პოსლე ვას ![]() მიღებულია მეგობარო ![]() -------------------- დამსეტყვე ცაო დამსეტყვე
აქა ვარ ჩემის თავითა www.karavi.ge |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#882
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
აზრი არ აქვს თქვენთან ამ თემაზე კამათს რადგან თქვენ სულ სხვა მიმართულებით მსჯელობთ და მე კი სულ სხვა მიმართულება იგივეა, ანუ: შეიძლება თუ არა, რომ წმინდანს ქონდეს მწვალებლური აზრი და ამის მიუხედავად ის წმინდანად ითვლებოდეს ახლა შევადაროთ ეხება თუ არა ჩემი კითხვა თემას: გიორგი მთაწმინდელი წმინდანია? - კი მის პოზიციას (თუნდაც რომ ეგრეა) ჩვენ მწვალებლობად აღვიქვამთ? - კი და ამის მიუხედავად მიგვაჩნია, რომ ის მაინც წმინდანია? - კი ახლა ლოგიკა აამუშავე და მიხვდები, რომ ჩემს მიერ წამოჭრილი თემა პირდაპირ ეხება შენს მიერ ნახსენებს...თუ ასე არ ფიქრობ, მაშინ ეგეც მაჩვენე, რომ თემები სხვადასხვა ჭრილშია, ანუ მაჩვენე ისევე, როგორც აი ამ წუთას მე გავაკეთე. -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
lamasvani |
![]()
პოსტი
#883
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 120 რეგისტრ.: 28-June 07 მდებარ.: tbilisi წევრი № 2,318 ![]() |
დავსვამ მაშინ შეკითხვას კათოლიკე მორწმუნე ან თუნდაც პროტესტანტი მორწმუნე
ცხონდება??? თქვენი ლოგიკით არა და ეს კიდევ ჩემთვის ყოვლად მიუღებელი აზრია პასუხი მაინტერესებს მეგობრებო ![]() -------------------- დამსეტყვე ცაო დამსეტყვე
აქა ვარ ჩემის თავითა www.karavi.ge |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#884
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
ციტატა შეიძლება ვინმე მამა იზიარებდეს, რომელიმე მცდარ იდეას ან აზრს, მაგრამ ეს მას თეოლოგუმენად ეთვლება ეკლესიის მიერ ( და შენს ან ჩემს მიერ) და მწვალებლად არ იწოდება! აქვე დავუმატებდი, რომ საეკლესიო კანონებით ადამიანის მწვალებლად გამოცხადების უფლება აქვს საეკლესიო კრებას და არა მართლმადიდებლურ ფორუმს.... ![]() ![]() -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
lamasvani |
![]()
პოსტი
#885
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 120 რეგისტრ.: 28-June 07 მდებარ.: tbilisi წევრი № 2,318 ![]() |
მაინტერესებს თქვენი აზრით მორწმუნე კათოლიკე და მორწმუნე პროტესტანტი ცხონდება თუ არა ????
-------------------- დამსეტყვე ცაო დამსეტყვე
აქა ვარ ჩემის თავითა www.karavi.ge |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#886
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
lamasvani
ციტატა დავსვამ მაშინ შეკითხვას კათოლიკე მორწმუნე ან თუნდაც პროტესტანტი მორწმუნე ცხონდება??? თქვენი ლოგიკით არა რა არის ცხონებისათვის საჭირო? განა გაეცა პასუხი სხვა კითხვებს, ახალს რომ სვამ? -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#887
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა მაინტერესებს თქვენი აზრით მორწმუნე კათოლიკე და მორწმუნე პროტესტანტი ცხონდება თუ არა ???? ძამიკო, უპასუხე შენს გახარებას რა კითხვას და მერე დასვი ახალი საკითხი! ჩემს პოსტს რომ ვერ პასუხობ, ამაზ ე უკვე დიდი ხანია ხელი ჩავიქნიე, ამ მოკლე კითხვას მაინც უპასუხე! ციტატა ციტატა(lamasvani @ Oct 10 2007, 02:14 PM) აზრი არ აქვს თქვენთან ამ თემაზე კამათს რადგან თქვენ სულ სხვა მიმართულებით მსჯელობთ და მე კი სულ სხვა მიმართულება იგივეა, ანუ: შეიძლება თუ არა, რომ წმინდანს ქონდეს მწვალებლური აზრი და ამის მიუხედავად ის წმინდანად ითვლებოდეს ახლა შევადაროთ ეხება თუ არა ჩემი კითხვა თემას: გიორგი მთაწმინდელი წმინდანია? - კი მის პოზიციას (თუნდაც რომ ეგრეა) ჩვენ მწვალებლობად აღვიქვამთ? - კი და ამის მიუხედავად მიგვაჩნია, რომ ის მაინც წმინდანია? - კი ახლა ლოგიკა აამუშავე და მიხვდები, რომ ჩემს მიერ წამოჭრილი თემა პირდაპირ ეხება შენს მიერ ნახსენებს...თუ ასე არ ფიქრობ, მაშინ ეგეც მაჩვენე, რომ თემები სხვადასხვა ჭრილშია, ანუ მაჩვენე ისევე, როგორც აი ამ წუთას მე გავაკეთე. -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#888
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
დავსვამ მაშინ შეკითხვას კათოლიკე მორწმუნე ან თუნდაც პროტესტანტი მორწმუნე ცხონდება??? თქვენი ლოგიკით არა და ეს კიდევ ჩემთვის ყოვლად მიუღებელი აზრია პასუხი მაინტერესებს მეგობრებო ![]() ალბათ ესეც პასუხია ჩემს კითხვაზე ![]() ისე, ჩემი პოსტები ნახე ამ თემაზე ღვტისმეტყველების განყოფილებაში თემაში: "ღვთისმეტყველება და ეკლესიოლოგია" http://church.ge/index.php?showtopic=323 და მიხვდები ჩემს პოზიციას მე ვთვლი, რომ უფალი ვის აცხონებს და ვის არა - მისი საქმეა...შეიძლება ცხონდეს პროტესტანტიც პ.ს. თემას არ უბრუნდები? ![]() -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
lamasvani |
![]()
პოსტი
#889
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 120 რეგისტრ.: 28-June 07 მდებარ.: tbilisi წევრი № 2,318 ![]() |
ეს კითხვა უკავშირდება ამ საკითხს რადგანაც თქვენ სხვადასხვა მრწამსად მიიჩნევთ მართლმადიდებლოდას და კათოლიციზმს
არა და ორივე ერთიანია და გიორგი მთაწმინდელიც თუ შეიძლება ითქვას "სქიზმამდელი ქრისტიანობის" მომხრეა ანუ მე ამ საღ აზრს ვემხრობი ხოლო თქვენ კი ჩემის მოსაზრებით ხართ არამართებულ აზრზე და ამბობთ რომ მართლმადიდებლობასა და კათოლიციზმს შორის პრინციპული სხვაობა არ არისო აი ეს არის მიუღებელი აზრი გიორგი მთაწმიდელისთვის რადგან მას მიაჩნდა ქრისტიანობა უნდა ყოფილიყო ერთიანი და იგი მხარს უჭერდა თავდაპირველად ყველასაგან შეწყნარებულ ფილიოკვეს დოგმატს ასე, რომ კამათის გაგრძელებას აზრი არ აქვს მეგობრებო ![]() ალბათ ესეც პასუხია ჩემს კითხვაზე ![]() ისე, ჩემი პოსტები ნახე ამ თემაზე ღვტისმეტყველების განყოფილებაში თემაში: "ღვთისმეტყველება და ეკლესიოლოგია" http://church.ge/index.php?showtopic=323 და მიხვდები ჩემს პოზიციას მე ვთვლი, რომ უფალი ვის აცხონებს და ვის არა - მისი საქმეა...შეიძლება ცხონდეს პროტესტანტიც პ.ს. თემას არ უბრუნდები? ![]() ანუ მთავარია მორალი, სიკეთე და სიყვარული ქრისტიანობაში ხომ??? ![]() თუ...???? ![]() -------------------- დამსეტყვე ცაო დამსეტყვე
აქა ვარ ჩემის თავითა www.karavi.ge |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#890
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
ეს კითხვა უკავშირდება ამ საკითხს რადგანაც თქვენ სხვადასხვა მრწამსად მიიჩნევთ მართლმადიდებლოდას და კათოლიციზმს არა და ორივე ერთიანია და გიორგი მთაწმინდელიც თუ შეიძლება ითქვას "სქიზმამდელი ქრისტიანობის" მომხრეა ანუ მე ამ საღ აზრს ვემხრობი ხოლო თქვენ კი ჩემის მოსაზრებით ხართ არამართებულ აზრზე და ამბობთ რომ მართლმადიდებლობასა და კათოლიციზმს შორის პრინციპული სხვაობა არ არისო აი ეს არის მიუღებელი აზრი გიორგი მთაწმიდელისთვის რადგან მას მიაჩნდა ქრისტიანობა უნდა ყოფილიყო ერთიანი და იგი მხარს უჭერდა თავდაპირველად ყველასაგან შეწყნარებულ ფილიოკვეს დოგმატს ასე, რომ კამათის გაგრძელებას აზრი არ აქვს მეგობრებო ![]() სამწუხაროდ უნდა გითხრა, რომ სერიოზული პრობლემები გაქვს წაკითხულიდან შინაარსის გამოტანაში, წინააღმდეგ შემთხვევაში ჩემს მიერ ჩემივე პოსტების ამდენი განმარტების კიდევ განმარტებების გაკეთების შემდეგ (წმინდა წერილს კი არ ვწერ, რომ ვმარტავ ბოლო ბოლო ![]() ანუ მთავარია მორალი, სიკეთე და სიყვარული ქრისტიანობაში ხომ??? ![]() არა, წაიკითხეთქო და მიხვდები... მთავარია თავად ქრისტე -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
lamasvani |
![]()
პოსტი
#891
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 120 რეგისტრ.: 28-June 07 მდებარ.: tbilisi წევრი № 2,318 ![]() |
გაიხარე
-------------------- დამსეტყვე ცაო დამსეტყვე
აქა ვარ ჩემის თავითა www.karavi.ge |
athos |
![]()
პოსტი
#892
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
ციტატა აი ეს არის მიუღებელი აზრი გიორგი მთაწმიდელისთვის რადგან მას მიაჩნდა ქრისტიანობა უნდა ყოფილიყო ერთიანი და იგი მხარს უჭერდა თავდაპირველად ყველასაგან შეწყნარებულ ფილიოკვეს დოგმატს ასე, რომ კამათის გაგრძელებას აზრი არ აქვს მეგობრებო smile.gif რომელი ყველასგან იყო ფილიოკვე შეწყნარებული ? ![]() სქიზმამდელი ქრისტიანობა მართლმადიდებლობაა, ისტორიას გაეცანი ცოტა ჩემს პოსტი #879 მიპასუხე -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
lamasvani |
![]()
პოსტი
#893
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 120 რეგისტრ.: 28-June 07 მდებარ.: tbilisi წევრი № 2,318 ![]() |
ისტორიის გაცნობა ნამდვილად საჭიროა ახლა დავრწმუნდი
![]() -------------------- დამსეტყვე ცაო დამსეტყვე
აქა ვარ ჩემის თავითა www.karavi.ge |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#894
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
ისტორიის გაცნობა ნამდვილად საჭიროა ახლა დავრწმუნდი ![]() ასევე ღვთისმეტყველების, ოღონდ წინასწარ სასკოლო პროგრამა არ გაწყენდა, სადაც წაკითხულის შინაარსს წერენ ხოლმე საკონრტროლო დავალებისას ![]() -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
lamasvani |
![]()
პოსტი
#895
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 120 რეგისტრ.: 28-June 07 მდებარ.: tbilisi წევრი № 2,318 ![]() |
ასევე ღვთისმეტყველების, ოღონდ წინასწარ სასკოლო პროგრამა არ გაწყენდა, სადაც წაკითხულის შინაარსს წერენ ხოლმე საკონრტროლო დავალებისას ![]() დიდი მადლობა გაიხარე ![]() -------------------- დამსეტყვე ცაო დამსეტყვე
აქა ვარ ჩემის თავითა www.karavi.ge |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#896
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
დიდი მადლობა გაიხარე ![]() ისე, გამიკვირდა რომ მე ჩამთვალე იმ ფანატიკოსად, ვინც ჯოჯოხეთში უშვებს არამართლმადიდებლებს...ეს თემა ხომ მე გავხსენი და უნდა გენახა თემის შინაარსი რა იყო და პირადად ჩემი პოზიცია.... -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
lamasvani |
![]()
პოსტი
#897
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 120 რეგისტრ.: 28-June 07 მდებარ.: tbilisi წევრი № 2,318 ![]() |
gasagebia daxureT Tema
![]() -------------------- დამსეტყვე ცაო დამსეტყვე
აქა ვარ ჩემის თავითა www.karavi.ge |
მარიამი |
![]()
პოსტი
#898
|
![]() + + + ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 12,615 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: თბილისი წევრი № 6 ![]() |
gasagebia daxureT Tema ![]() მე პირადად მარტო ის გავიგე, რომ პასუხები არ გაქვს და ვინმემ სხვა რამე გაიგო? ![]() მაგალითად, ათოსის წინა პოსტი ნახე... -------------------- ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
|
athos |
![]()
პოსტი
#899
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
Sotiris-ის მოსაზრება ვნახე ამ საკითხთან დაკავშირებით მის ერთ-ერთ ძველ პოსტში, აი ამ http://church.ge/index.php?showtopic=1983 თემაში
"რაფიდზე ავტვირთე ექს-არქიმანდრიტ ექვთიმე კოჭლამაზაშვილის და ანა ღამბაშიძის სტატია, რომელიც ფსევდო-ათანასე ალექსანდრიელის სიმბოლოს გიორგი მთაწმიდელისეულ თარგმანს ეხება. ეს სიმბოლო იმითია საინტერესო, რომ ცხადად შეიცავს სულიწმიდის მამისა და ძისაგან გამომავლობის სწავლებას (ანუ ფილიოკვეს), რაც ქართულ თარგმანშიც არის შენარჩუებული. სტატია ნათელი მაგალითია იმისა, თუ როგორ არ უნდა დაიწეროს სამეცნიერო ნაშრომი, გეგონება ავტორებში მეცნიერებმა კი არა, კათოლიკე ნეოფიტებმა იმძლავრეს. ძირითადი თეზისი ორია: 1) გიორგი მთაწმიდელი შემწყნარებლურად იყო განწყობილი ფილიოკვეს, და ზოგადად დასავლეთის ეკლესიის სხვა სწავლებების მიმართაც და ლათინები მართლმადიდებლებად მიაჩნდა. 2) სიმბოლო სავარაუდოდ მართლაც ათანასეს დაწერილია. ჯერ მეორე პუნქტს შევეხოთ. ერთი, რაც კაცს თვალში მოხვდება, არის იმ სამეცნიერო ლიტერატურის სიმწირე, რომელსაც ავტორები მიუთითებენ. მეორე არის სხვადასხვა ფაქტობრივი შეცდომები, რომლებსაც ისინი უშვებენ. მესამე არის იმ აზრის დაშვება, რომ სიმბოლოს ავტორი მართლაც ათანასე ალექსანდრიელია. რეალური არგუმენტები ავტორებს არა აქვთ. ნაბიჯ-ნაბიჯ მივყვეთ. ა) ათანასეს სიმბოლო თავდაპირველად სულ არ იყო განკუთვნილი მრწამსის ფუნქციების შესასრულებლად, ეს მან მოგვიანებით შეიძინა. დასაწყისში იგი სასწავლო დანიშნულების დოკუმენტი იყო. შედარება სხვადასხვა მრწამსებთან, რომლებსაც ავტორები აკეთებენ, უადგილოა. ბ) ავტორები ამბობენ, რომ მე-17 ს.-მდე ათანასეს ავტორობა ეჭვს არ იწვევდა და პირველი, ვინც ეს ფაქტი ეჭვქვეშ დააყენა, იყო გ. ფოსი 1642 წ.-ს. ეს მართალი არაა. სიმბოლოს ავთენტურობას ბიზანტიაშიც აყენებდნენ ეჭვქვეშ. ათანასეს ავტორობაში ეჭვი შეიტანეს მე-16 ს.-ში იოახიმ კამერარიუსმა (1547 წ.) და ჯონ ჯუელმა, სოლსბერის ეპისკოპოსმა (1569 წ.). გ) ავტორები ამბობენ, რომ ათანასეს ავტორობის საწინააღმდეგო არგუმენტები უფრო სუბიექტური ხასიათისაა, ვიდრე ობიექტური. სხვაგან იმეორებენ, რომ ის ფაქტი, რომ შესაძლოა სიმბოლო თავიდანვე ლათინურად იყო დაწერილი, ვერ გამოდგება ათანასეს ავტორობის უარსაყოფად, რადგან მან რამდენიმე წელი გაატარა დასავლეთში დევნილებაში და შესაძლოა ლათინურადაც დაწერა ზოგიერთი ნაშრომი. აქ ვლინდება ყველაზე კარგად ავტორების მიერ თანამედროვე ლიტერატურის არცოდნა. ათანასეს ავტორობაზე ფანატიკოსი და გაუნათლებელი კათოლიკეების მეტი აღარავინ საუბრობს და ამისთვის კარგი არგუმენტებიც არსებობს. სიმბოლოსთან დაკავშირებული პრობლემატიკის შესახებ ერთი ასეთი საინტერესო შემაჯამებელი წიგნია J.N.D. Kelly, The Athanasian Creed, London, 1964. არა მგონია მისი წაკითხვის მერე ვინმეს ეჭვი დარჩეს სიმბოლოს ფსევდო-ეპიგრაფულობაში (კელის შეიძლება რაღაცეებში არ დაეთანხმო, მაგრამ ეს საკითხები უმრავლეს შემთხვევაში არანაირ კავშირშია ათანასეს ავტორობასთან). სიმბოლო დაწერილი უნდა იყოს დაახლოებით 430-500 წ. პერიოდში ლათინურ ენაზე სამხრეთ გალიაში (ესეთი დასკვნა კელიმდეც კარგა ხნით ადრე იყო ცნობილი, მას მხარს უჭერდნენ ტიქსერონი, ტერნერი და მორენი). ათანასე მასთან არაფერ შუაშია. გიორგის თარგმანს ასეთი საინტერესო მინაწერი ახლავს: ესე მართლისა სარწმუნოებისა აღსარებაჲ ჰრომთა წიგნისაგან გარდმოვწერე. ვინ აღმოიკითხო, ლოცვა ყავთ გლახაკისა გიორგისათჳს რომელმან ესე ვთარგმანე. აქედან ისე ჩანს თითქოს, რომ გიორგის ათანასეს სიმბოლო ლათინური წიგნიდან უთარგმნია. ავტორები ჯერ იმას იმეორებენ, რომ ქართული ვერსია ბერძნულიდანაა თარგმნილი, მაგრამ მერე ლათინური ორიგინალის შესაძლებლობასაც უშვებენ. წინააღმდეგობა აშკარაა. არანაირი შედარება ლათინურ ვერსიასთან გაკეთებული არ არის (არსებობს მისი კრიტიკულად დადგენილი გამოცემა, C.H. Turner, A Critical Text of Quicunque Vult, Journal of Theological Studies, xi, 1910, pp. 401-411, რომლის შესახებაც ავტორებმა არაფერი იციან და მინის პატროლოგიაზე საუბრობენ მარტო). არანაკლებ გამაღიზიანებელია მცდელობა, ჩაგვინერგონ აზრი, რომ პაპიზმი ერესი არაა (რა შუაშია ეს სამეცნიერო სტატიასთან?) და ეს კეთდება გიორგი მთაწმიდელის ზურგს უკან ამოფარებით. მაგალითად ავტორები წერენ, რომ გიორგი მთაწმიდელს უმნიშვნელო საკითხად მიაჩნდა ლიტურგიისას აუფუებელი პურის გამოყენება და ამიტომ შემწყნარებლურად იყო განწყობილი ლათინთა მიმართ. აქ იმის შენიშვნა შეგვიძლია, რომ არც გიორგის თანამედროვეს, ანტიოქიის პატრიარქ პეტრეს მიაჩნდა ეს საკითხი მნიშვნელოვნად, როგორც ეს კონსტანტინეპოლის პატრიარქ მიქაელ კირულარიოსთან გამართული კორესპონდენციიდან ჩანს, მაგრამ პაპიზმი მაინც ცდომილებად მიაჩნდა. ავტორები ამით არ კმაყოფილდებიან, და ცდილობენ ახლა ათანასეს სიმბოლოს თარგმანი გამოიყენონ თავისი პოზიციის განსამტკიცებლად (გიორგი მთაწმიდელს არაფრად მიაჩნდა ფილიოკვე). სინამდვილეში აქედან ბევრი არაფერი გამომდინარეობს - გიორგიმ თარგმნა ათანასეს სიმბოლო ისე, როგორც დედანში ნახა, არც მეტი და არც ნაკლები. აქედან გიორგის პოზიციის შესახებ დასკვნას ვერ გავაკეთებთ. გიორგიმ მასე ფოტი კონსტანტინეპოლელის სიმბოლოც თარგმნა, რომელიც სხვა რამეზე საუბრობს, მაგრამ ავტორებმა არჩიეს ეს "დაევიწყებინათ". არ ჩანს, რომ გიორგი მძაფრად ნეგატიურად იყო განწყობილი ლათინების მიმართ, მაგრამ ეკლესიამ კარგა ხანია გამოიტანა დასკვნა ფილიოკვეს შესახებ და არაა გიორგის სახელით სპეკულირება საჭირო." -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
lamasvani |
![]()
პოსტი
#900
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 120 რეგისტრ.: 28-June 07 მდებარ.: tbilisi წევრი № 2,318 ![]() |
მე პირადად მარტო ის გავიგე, რომ პასუხები არ გაქვს და ვინმემ სხვა რამე გაიგო? ![]() მაგალითად, ათოსის წინა პოსტი ნახე... აი მოკლედ ვერ გაიგეთ და რა გიყოთ ახლა მოვრჩი მე ამ თემაზე საუბარს და ჩათვალეთ, რომ დავმარცხდი კამათში არაა ეს პრობლემა ![]() ![]() -------------------- დამსეტყვე ცაო დამსეტყვე
აქა ვარ ჩემის თავითა www.karavi.ge |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 20th June 2025 - 10:59 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი