IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

31 გვერდი V « < 20 21 22 23 24 > »   
Reply to this topicStart new topic
> საზვერეები-მითი თუ რეალობა?
კანონისტი
პოსტი Jun 3 2008, 02:45 PM
პოსტი #421


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



მარიამი
კარგია

მეუფესთან შეხვედრის მერე გამახსენდა მამა გაბრიელის პასუხი ჩემი თანამშრომლის კითხვაზე - არსებობს თუ არა საზვერეები? (იგი მამა გაბრიელის მრევლი იყო)

- ცხადია არსებობს, მაგრამ არა ისე, როგორც აღწერენ. ეგრე რა გამოდის? მსაჯულები ეშმაკები ყოფილან და არა ქრისტე! ვინ ეკითხება ეშმაკს ჩემ ცოდვას, როცა თვითონაა ყოველგვარი ცოდვის სათავე? ადამიანს მხოლოდ უფალი განიკითხავს!...


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Jun 3 2008, 02:49 PM
პოსტი #422


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



ციტატა(კანონისტი @ Jun 3 2008, 02:45 PM) *

მარიამი
კარგია

მეუფესთან შეხვედრის მერე გამახსენდა მამა გაბრიელის პასუხი ჩემი თანამშრომლის კითხვაზე - არსებობს თუ არა საზვერეები? (იგი მამა გაბრიელის მრევლი იყო)

- ცხადია არსებობს, მაგრამ არა ისე, როგორც აღწერენ. ეგრე რა გამოდის? მსაჯულები ეშმაკები ყოფილან და არა ქრისტე! ვინ ეკითხება ეშმაკს ჩემ ცოდვას, როცა თვითონაა ყოველგვარი ცოდვის სათავე? ადამიანს მხოლოდ უფალი განიკითხავს!...

მართალია smile.gif დავუმოწმე მამა გაბრიელს ჭეშმარიტება biggrin.gif

საზვერეებზე როცა საუბრობენ, არც არასდროსაა ნათქვამი, რომ ეშმაკს აქვს მსჯავრი გადაცემული. უბრალოდ ეშმაკი თავისას ცდილობს, რომ ადამიანი ჩადენილი ცოდვების გამო დაღუპოს. საბოლოოდ კი, რა თქმა უნდა, უფლისაა მსაჯავრი და არა ეშმაკის.


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მხევალი ნინო
პოსტი Jun 3 2008, 02:50 PM
პოსტი #423


ზღაპრის ბოლო კეთილია..
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 25,889
რეგისტრ.: 19-December 06
წევრი № 715



კანონისტი
ციტატა
ცხადია არსებობს, მაგრამ არა ისე, როგორც აღწერენ. ეგრე რა გამოდის? მსაჯულები ეშმაკები ყოფილან და არა ქრისტე! ვინ ეკითხება ეშმაკს ჩემ ცოდვას, როცა თვითონაა ყოველგვარი ცოდვის სათავე? ადამიანს მხოლოდ უფალი განიკითხავს



ძავიბენი!

ანუ, აბა როგორ?


--------------------
ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....

დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი

-Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? ©
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი Jun 3 2008, 03:05 PM
პოსტი #424


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



თემა საჭიროებს ღრმა წიაღსვლას, რადგან ერთის მხრივ მაღალ-ყოვლადუსამღვდელოესი საკმაოდ კარგად აყალიბებს სათქმელს და მეორეს მხრივ შევხვდი რამდენიმე მამის შეხედულებას ამასთან დაკავშირებით, სადაც სიკვდილის სრულიად სხვაგვარი გაგებაა.

ჩემი აზრით ბუნდოვანება აშკარაა და ადამიანები სწორედ მისი გაფანტვის მცდელობით შედიან შეცდომაში...


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Jun 3 2008, 03:09 PM
პოსტი #425


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



მნათე
ციტატა
მაღალ-ყოვლადუსამღვდელოესი

მეუფე სტეფანეს გულისხმობ? smile.gif


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი Jun 3 2008, 03:11 PM
პოსტი #426


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



ციტატა
მეუფე სტეფანეს გულისხმობ?


არა, მის მეუფება ლაზარეს...


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Jun 3 2008, 03:16 PM
პოსტი #427


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



თუ დაჯერებაზე მიდგა საქმე, ჩემთვის ძველი მამები უფრო დიდი ავტორიტეტია. რა თქმა უნდა, ლოგიკა ყველა მოსაზრებაში შეიძლება იყოს. რომ არ იყოს, არც იარსებებდა ასეთი მოსაზრება. მაგრამ რომელი უფრო ავტორიტეტულია? წმ. იოანე დამასკელი და წმ. კირილე ალექსანდრიელი თუ მისი მეუფება ლაზარე?


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი Jun 3 2008, 03:19 PM
პოსტი #428


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



ციტატა
რა თქმა უნდა, ლოგიკა ყველა მოსაზრებაში შეიძლება იყოს. რომ არ იყოს, არც იარსებებდა ასეთი მოსაზრება.


საერთოდ ორივე მხარე არაპირდაპირ ერთმანეთის ალოგიკურობას ამტკიცებს smile.gif

ციტატა
მაგრამ რომელი უფრო ავტორიტეტულია? წმ. იოანე დამასკელი და წმ. კირილე ალექსანდრიელი თუ მისი მეუფება ლაზარე?


ქრისტიანული თეოლოგია.


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Jun 3 2008, 03:20 PM
პოსტი #429


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



მნათე
ციტატა
ქრისტიანული თეოლოგია

ანუ დამასკელი yes.gif


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
saria-giorgi
პოსტი Jun 3 2008, 03:20 PM
პოსტი #430


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 407
რეგისტრ.: 4-July 07
მდებარ.: q.walenjixa
წევრი № 2,386



ვფიქრობ ბევრმა არ წაიკითხა ჩემს მიერ დადებული მცირედი თემა ძველ მამებში ნაპოვნი საზვერეების შესახებ და გაუკეთე კოპირება,ნუ მიწყენთ.
ეს მთლიანად წმიდა მამების აზრებიდან ამოკრეფილი და ერთობაში მოქცეულია,წავიკითხოთ გულდასმით.

მიწიერ სიბრძნეთა ჯურღმულების ტუსაღნო!ვუსმინოთ მათ,ვინც სულიერი თავისუფლება ჰპოვა უფალში და გაუნათდა სულიერი თვალი!ბრმადშობილნო!მათ იხილეს ნათელი ჭეშმარიტი,იხილეს და მის ნათელში შეიცნეს ის,ის რაც შეუცნობია ხორციელი და მშვინვიერი გონებისათვის.ღმრთის სიტყვა და მისი თანამოქმედი სული,ღმრთის რჩეულ ჭურჭელთა მეოხებით,გვაუწყებს,რომ სივრცე ცასა და დედამიწას შორის,ხილული ცა,ცისქვეშეთი,ციდან გარდმოგდებულ დაცემულ ანგელოზთა სამყოფელია.
''და იქმნა ბრძოლა ცათა შინა:მიქაელ და ანგელოსნი მისნი ჰბრძოდენ ვეშაპსა მას და ვეშაპნი და ანგელოსნი მიმსნი ებრძოდნენ მათ.და ვერც შეუძლო და არცაღა ეპოვა მას ადგილი ცათა შინა.''(გამოცხ.12,7,8.)წმ.ანდრია კესარიელის განმარტებით,ეშმაკისა და მის მიერ წარტყვენულ სულთა გარდმოგდება მოჰყვა მათ პირველ შეცოდებას,როდესაც წმიდა ანგელოსთა მიერ განდევნილი იქნენ ანგელოსთა დასიდან,როგორც გვაუწყებს ამის შესახებ წმიდა წინასწარმეტყველი ეზეკიელი(28.16)იობის წიგნში დაცემული ანგელოსი წარმოდგენილია,როგორც ცისქვეშეთის განუსაზღვრელ სივრცეში მოხეტიალე:იგი ხეტიალობს,მსწრაფლ მიმოვლის ფრენით,ადამიანთა მიმართ გაუმაძღარი სიძულვილით დამაშვრალი(დაბ.1.7)პავლე მოციქული დაცემულ ანგელოსებს ცისქვეშეთის დაცემულ სულებს უწოდებს.(ეფ.6.12)ხოლო მათ მეთაურს ჰაერის ხელმწიფების მთავარს(ეფ.2.2)
დაცემული ანგელოსები მრავლად არიან მიმოფანტულნი ჩვენთვის ხილულ მთელს სივრცეში.ისინი მუდმივად აშფოთებენ ადამიანთა საზოგადოებას,თითოეულ ადამიანს პირად-პირადად და სხვადასხვაგვარად.არ არსებობს ბოროტება,არ არსებობს დანაშაული,რომლის დამწყები და მონაწილეც ისინი არ იყვნენ.ისინი ყოველგვარ საშუალებით ასწავლიან და მიმართავენ ადამიანს ცოდვის ჩადენისაკენ.ამიტომაც,''წინამოსაჯული თქვენი ეშმაკი ვითარცა ლომი მყვირალი მიმოვალს და ეძიებს,ვინცა შთანთქა''(1პეტ.5.8)მიწიერ ცხოვრებაშიც და სხეულიდან სულის განსვლის შემდგომაც.
როცა ქრისტეანის სული,თავის მიწიერი სამყოფელის დატოვების შემდგომ ზეციურ სამშობლოში მიემგზავრება,მას გზად დემონები აჩერრებენ,ცდილობენ თავისთან მსგავსება მოუძებნონ-აღმოუჩინონ ცოდვები,დაცემა და ჩააგდონ ჯოჯოხეთში,რომელიც ეშმაკისა და მისი ანგელოსებისთვის არის განმზადებული.ისინი ასე მათ მიერვე შეძენილი უფლებით მოქმედებენ.
უფალი მიუწვდომელი სიბრძნით,უფლისა ჩვენისა იესუ ქრისტეს მიერ ადამიანთა გამოსყიდვის შემდეგ,ადამიანს მინიჭებული აქვს თავისუფლება აირჩიოს სიკვდილი ან სიცოცხლე,შეიწყნაროს მაცხოვარი და მაცხოვარება ანდა უარყოს ისინი.და სამწუხაროდ,მრავალმა ისურვა სატანის ტყვეობასა და მონობაში დარჩენა,აღიარეს თავი მაცხოვრისა და მისი საღმრთო მოძღვრების მტრებად.
ყველა ვინც აშკარად უარყო მაცხოვარი,შეადგენს სატანის საკუთრებას:მათი სულები,სხეულიდან განსვლისთანავე ჯოჯოხეთში დაინთქმებიან(იგულისხმება,პირ
ველ საზვერესაც კი ვერ გაივლის ცოდვილის სული)აუცილებელია სამსჯავრო,რატა განისაზღვროს ცოდვებისადმი ქრისტეანის სულის მიდრეკილების ხარისხი იმის გასარჩევად,თუ რას იმსახურებს-მარადიულ სიცოცხლეს თუ მარადიულ სიკვდილს.და თითოეულ ქრისტეანის სულს სხეულიდან განსვლის შემდეგ,ელის ღმერთის პირუთვენელი სამსჯავრო,როგორც ამბობს წმ.პავლე მოციქული:''წინა-უც კაცთა ერთ-გზის სიკვდილი და მისა შემდგომად საშჯელი''(ებრ.9.27)
ღმერთი თავის სამართალს,სხეულიდან გასული ქრისტეანების სულთა მიმართ,როგორც კეთილი.ასევე ბოროტი ანგელოსების მეშვეობით წარმართავს.პირველნი ადამიანის მიწიერი ცხოვრების დროს მის მიერ ჩადენილ კეთი საქმეებს ინიშნავენ,ხოლო მეორენი-ძველ მის მიერ ჩადენილ უკანონობას.როცა ქრისტეანის სული ცისკენ იწყებს აღსვლას წმიდა ანგელოსების წინამძღოლობით,ბნელი სულები ამხელენ მის მოუნანიებელ ცოდვებს,როგორც სატანისათვის მსხვერპლშეწირვას
,როგორც წინდს მასთან ურთიერთობისა და მისი სამარადისო ხვედრის განაწილებისა.
ჰაერის სივრცეში გამავალი სულების განკითხვისათვის ბნელ მთავრობათა მიერ განსაკუთრებული მიმდევრობით დადგენილია ცალკეული სამსჯავროები და მცველები.დედდამიწიდან ზეცამდე,შრეების მიხედვით,დგანან დაცემული სულების საგუშაგო ლეგიონები.თითოეული მათგანი ცოდვის გარკვეულ სახეს განაგებს და პასუხს სთხოვს სულს,როცა მას მიაღწევს.ეშმაკთა ჰაერის საგუშაგოები და სამსჯავროები მამათა ნაწერებში იწოდება საზვერეებად,ხოლო მათში მომსახურე სულები-მეზვერეებად,მებაჟეებად.
მეზვერეებად,მებაჟეებად ქრისტეს დროის და ქრისტიანობის ეკლესიის პირველ საუკუნებში იწოდებოდნენ სახელმწიფო ბეგარის ამკრეფნი.მეზვერეები,ყოველგვარი ძალადობის,ვერაგობის,ტყუილის მომიზეზების,ურიცხვი ბორიტებისა და არაადამიანური ძარცვის უფლებას აძლევდნენ თავს.ისინი,ჩვეულებრივ,ქალაქების კარიბჭეებთან,ბაზრებსა და სხვა საზოგადოებრივ თავშეყრის ადგილებში დგებოდნენ,რათა არავინ გამორჩენოდათ თვალთაგან.მეზვერეები თავიანთი საქციელის გამო ხალხისთვის საძულველნი იყვნენ.მეზვერე აღიქმებოდა უგრძნობ,უსამართლო,ყოველგვარი
ბოროტების,ყოველგვარი უზნეობის ჩამდენ,ხალხისაგან განგდებულ ადამიანად.
მეზვერის სახელწოდება ადამიანიდან ეშმაკებზე გავრცელდა,რომლებიც მიწიდან ზეცად აღსვლას დარაჯობენ.როგორც ძენი სიცრუისა და მისი ერთგულნი,დემონები ადამიანთა სულებს ამხელენ არა მარტო მათ მიერ ჩადენილ ცოდვებში,არამედ მიაწერენ ისეთსაც,რომელიც არასოდეს ჩაუდენიათ.ისინი მიმართავენ სიცრუეს და მატყუარობას,ცილისწამებით,ურც
ხვობითა და კადნიერებით ვდილობენ რათა ხელი8დან გამოგლიჯონ სული ანგელოზებს და აღავსონ ჯოჯოხეთის მკვიდრთა სიმრავლე.
წმიდა მამა იოანე კიბის აღმწერელი მოგვითხრობს,რომ ვინმე მეუდაბნოე ბერმა სტეფანემ,რომელიც სინას მთაზე მოღვაწეობდა და ფრიად უყვარდა უდაბნო და მდუმარება,მრავალი წელი ბერულ მოღვაწეობაში გაატარა,შემკული იყო მარხვითა და მრავალი ცრემლით და გამშვენებული მრავალი კეთილი თვისებით,მიაღწია ჭეშმარიტი სინანულის ხარისხს.აღსრულებამდე ერთი დღით ადრე მოვიდა აღტაცებაში,იწყო მიხედვა სარეცელის მარჯვნივ და მარცხნივ,უხილავ არსებათა მიერ განკითხული,იქ მყოფთა ბგასაგონად ამბობდა:"დიახ ასეა;მაგრამ ამის გამო მე ამდენი და ამდენი წელი ვიმარხულე."შემდეგ ისევ:"დიახ,სწორედ ასეა,დიახ;მაგრამ მე ვტიროდი,თავი ძმებისადმი სამსახურს მივეცი." და ისევ:"არა,თქვენ მე ცილს მწამებთ."სხვა ბრალდებას კი ასე უპასუხა:"დიახ,სწორედ ასეა და არ ვიცი რა ვთქვა ამაზე:ღმერთი მოწყალეა."ეს მძიმე და საშინელი სანახავი იყო;ყველაზე მძიმე კი ის იყო,რომ ის დაადანაშაულეს ისეთ ქმედებაში,რომელიც არასდროს ჩაუდენია.ეს უტყვი განდეგილი თავის ზოგიერთ ცოდვაზე ამბობდა:"არ ვიცი,რა ვთქვა ამაზე";ამასთან მან 40–წელი ბერობაში გაატარა და მრავალი ცრემლიც დაღვარა.წინასწარმეტყველი ეზეკიელი ამბობს:"რაშიც გპოვებ,ისე განვსჯი."თვითმხილველები მოწმობენ,რომ სტეფანე საკუთარი ხელით კვებავდა ჯიქებს.სხეულს კი ასეთი გამოცდის შემდეგ ტოვებდა...უცნობი დარჩა,როგორ დამთავრდა მისი სამსჯავრო.
"ნუ მიმცემ მე სულთა მაჭირვებელთა ჩემთასა,რამეთუ აღდგეს ჩემზედა მოწამენი ცრუნი და უტყუვა სიცრუვემან თავსა თვისსა"(ფს.26.12),–ასე ამბობს სულიწმიდა ადამიანის პპირით,როცა აღწერს მის უხილავ ბრძოლას უხილავ მტრებთან.
საზვერეებზე არსებობს ეკლესიის მოძღვრება:ღმრთის პირადი სამსჯავრო სხეულიდან სულის განსვლისას,ეკლესიის სწავლებით,გადაიქცევა პასუხისგებად ე.წ. საზვერეებზე,სულის მმიწიდან აღსვლისას,ანგელოსთა თანხმლებით,როდესაც გაივლიან ჰაერის სივრცეს,იქ მათ ბოროტი სულები აჩერებენ და ამხელენ ცოდვებში,რომლებიც ცხოვრების მანძილზე ჩაიდინეს(მართლმადიდებელი კათოლიკე აღმოსავლური ეკლესიის დოგმატური ღმღთისმეტყველება).ეჭვს გარეშეა,რომ წმიდა პავლე მოციქული მათზე საუბრობს,როცა გვაუწყებს,რომ ქრისტეანებს ელით ბრძოლა ცისქვეშეთის დაცემულ სულთა წინააღმდეგ.(ფს.6.12)
საზვერეები და მათი თანმიმდევრობა ზედმიწევნით არის აღწერილი ღირსი დედა თეოდორას ნაამბობში.
ღმრთის უდიდესი წმიდანები,რომლებიც ძველ ადამის ბუნებიდან ახალი ადამის,უფლისა ჩვენისა–იესუ ქრისტეს ბუნებაში გადავიდნენ,თავიანთი წმიდა და ჩინებული სისხლით,პატიოსანი სული მსწრაფლ,განვლის ჰაერის ეშმაკთა საზვერეებს.ისინი ზეცაში აჰყავს სულიწმიდას,რომელიც მიწაზე მათი მწირობის ჟამსაც მუდმივად შეაგონებდა მათ სურვილს"განსვლა ხორცითა ამით და ქრისტესთანა ყოფად."(ფილ.1.23–24).
ელვის სისწრაფით,ერთ საათში განვლო ეს გზა ღირსმა მამა მარკოზ ფრაჩესკელმა."ოდეს აღვიხილენ თვალნი,–ამბობს ღირსი მამა სერაპიონი,რომელიც ესწრებოდა ღირსი მარკოზის აღსასრულს,–ვიხილე წმიდანის სული,რომელიც უკვე განხსნილიყო ხორცთა საკვრელთაგან და ანგელოსთა სპეტაკი სამოსით მოსილი,ზეცისაკენ მაღლდებოდა."
როცა ღირსი მამა მაკარი დიდის აღსასრული დადგა,ქერუბიმი,მისი მფარველი ანგელოსი,მრავალრიცხოვანი ზეციური მხედრობის თანმხლებით, მისი სულის მისარქმელად გარდამოხდა ზეცით.ანგელოსებთან ერთად გარდამოხდნენ მოციქულთა,წინასწარმეტყველთა,
მოწამეთა, მღვდელმთავართა, ღირსთა,მ ართალთა დასები გამწკრივდნენ.დემონები კი თავიანთ საზვერეებში,რათა ეჭვრიტათ განწმედილი სულის სვლისათვის.მან ამაღლება იწყო.მისგან მდგომი ბნელი სულები თავიანთი საზვერეებიდან უყვიროდნენ:"მაკარ!ვითარი დიდების ღირსი შეიქენ!"თავმდაბალი მოღვაწე კი პასუხობდა:"არა!ჯერ კიდევ ვძრწი,რამეთუ არ ვუწყი,აღვასრულე კი რაიმე სათნოება?"თან სწრაფად მიიწევდა ზეცისაკენ.უფრო მაღალი საზვერეებიდან კი გამოსძახოდნენ ჰაერის მცველნი:"გაგვექეცი უკვე,მაკარ!"–"არა,–პასუხობდა ის,–მე ჯერ კიდევ ვივლტი თქვენგან!"როცა ის უკვე მიუახლოვდა ზეცის კარიბჭეს,ისინი ბოროტებისა და შურისგან გოდებდნენ და ყვიროდნენ:"გაგვექეცი,გაგვექეცი,მაკარ!"მან უპასუხა:"მფარველობითა ძალითა ქრისტესითა ვიხსნენ მე თქვენისა მანქანებისაგან".მაკარი დიდის სვლა მიწიდან ზეცამდე,მისმა რამდენიმე მოწაფემ იხილა,რომლებიც განსაკუთრებულად წარმატებულნი იყვნენ ღვაწლში.ხოლო მის შესახებ გვამცნო ღირსმა პაფნუტიმ,რომელიც დიდი მამის შემდგომ შეიქმნა უდაბნოს წინამძღვარი.
ღმრთის დიდი სათნომყოფელი ბოროტ ძალთა საზვერეებს განვლიან სრული ხელმწიფებით იმიტომ,რომ მიწიერ ცხოვრებაში შეურიგებელ ბრძოლას უცხადებენ მათ,გულში ჰპპოვებენ სრულ თავისუფლებას ცოდვისაგან,შეიქმნენ სადგომი და სამსხვერპლო სულისა წმიდისა,სიტყვიერი ტაძარი თვისი შეუვალი გახადეს დაცემული ანგელოსისათვის.როგორც ქრისტეანული სულის აღდგომა სულიერ სიკვდილიდან,აღესრულება ჯერ კიდევ მიწიერ ცხოვრების ჟამს,სწორედ აევე საიდუმლოდ დედამიწაზევე განიკითხება ჰაერისმცველთა მიერ,დატყვევდება ან განთავისუფლდება მათგან;ზეცისკენ აღსვლისას ჰაერში განცხადდება ეს თავისუფლებაც და მონობაც.


ეს არის სულ მცირედი,რაც შეიძლებოდა მკითხველისთვის წარმომედგინა.ვფიქრობ,კმარა ვისაც ნამდვილად სურს გაიგოს არსებობს თუ არა საზვერეები გარდაცვალების შემდეგ.
ღმერთმა მოგვმადლოს ჭეშმარიტი სარწმუნოება,ჩვენი შერყვნილი აზრების გარეშე.


--------------------
[indent]undefined[/indent] [size=7]"შეიძლება ღმერთი გწამდეს,სამებაც აღიარო და ამავე დროს სახარებაც იქადაგო,მაგრამ ცხონება ეკლესიის გარეშე არ არსებობს."[/size][size=7]
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი Jun 3 2008, 03:21 PM
პოსტი #431


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



ციტატა
ანუ დამასკელი


smile.gif


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Jun 3 2008, 03:25 PM
პოსტი #432


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



ციტატა(მნათე @ Jun 3 2008, 03:19 PM) *

ქრისტიანული თეოლოგია.

რომელიც ვინ უფრო კარგად იცის: მეუფე ლაზარემ თუ წმ. იოანე დამასკელმა? smile.gif


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
saria-giorgi
პოსტი Jun 3 2008, 03:30 PM
პოსტი #433


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 407
რეგისტრ.: 4-July 07
მდებარ.: q.walenjixa
წევრი № 2,386



ციტატა(მარიამი @ Jun 3 2008, 03:25 PM) *

რომელიც ვინ უფრო კარგად იცის: მეუფე ლაზარემ თუ წმ. იოანე დამასკელმა? smile.gif


მეუფე ლაზარემდე და წმ.იოანე დამასკელამდეც ამ სწავლებას მამები იზიარებდნენ,რადგანაც მას ვხვდებით მაკარი დიდის,პაფნუტის და ა.შ წმიდა მამათა ცხოვრებაში.ეჭვის შეტანა რაც ეკლესიის სწავლებას ეხება არის არასწორი და დამღუპველი,არ არის აუცილებელი დოგმატი იყოს,ჩვენ სარწმუნოებით უნდა მივიღოთ.რომელი დოგმატური განხილვისას მიიღეს რომ პირჯვრის გამოსახვა აუცილებელია მორწმუნისთვის?ვერავინ ხომ ვერ ნახავს!?


--------------------
[indent]undefined[/indent] [size=7]"შეიძლება ღმერთი გწამდეს,სამებაც აღიარო და ამავე დროს სახარებაც იქადაგო,მაგრამ ცხონება ეკლესიის გარეშე არ არსებობს."[/size][size=7]
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი Jun 3 2008, 03:31 PM
პოსტი #434


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



ციტატა
რომელიც ვინ უფრო კარგად იცის: მეუფე ლაზარემ თუ წმ. იოანე დამასკელმა?


ამას მსჯელობა სჭირდება კონკრეტიკაში.

მართლმადიდებლური სარწმუნოების ზედმიწევნით გარდამოცემაში, არის საზვერეებზე ოდენ ცოტა რამ მაინც? smile.gif


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Jun 3 2008, 03:36 PM
პოსტი #435


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(saria-giorgi @ Jun 3 2008, 03:30 PM) *

ეჭვის შეტანა რაც ეკლესიის სწავლებას ეხება არის არასწორი

ეს სფერო ეკლესიის სწავლება არ გახლავთ

ციტატა(მარიამი @ Jun 3 2008, 03:25 PM) *

რომელიც ვინ უფრო კარგად იცის: მეუფე ლაზარემ თუ წმ. იოანე დამასკელმა? smile.gif

საკითხი დასმულია არასწორად...
ასეთი მიდგომით თეოლოგია არ უნდა არსებობდეს, რადგან თეოლოგია არის შესწავლა უცნობი ან ნაკლებაც განვრცობილი საკითხის და ამ მოტივით იტყვი, რომ თუ იოანე დამასკელი არ ამბობს ამ თემაზე ისე, როგორც საჭიროა - და მან თქვენზე მეტი იცის, ე.ი. თქმა საჭიროც არ ყოფილა...

საერთოდ ასეთი "დაპირისპირება" ვინ უფრო კარგად იცის საკითხი წმინდანმა თუ არა წმინდანმა - არ მგონია სწორი არჩევანი იყოს


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
saria-giorgi
პოსტი Jun 3 2008, 03:41 PM
პოსტი #436


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 407
რეგისტრ.: 4-July 07
მდებარ.: q.walenjixa
წევრი № 2,386



ციტატა(კანუდოსელი @ Jun 3 2008, 03:36 PM) *

ეს სფერო ეკლესიის სწავლება არ გახლავთ



ზედა პოსტი ნახე ჩემს მიერ დადებული და ნახავ თუ ვინ განიხილავდა.ეკლესიაში მოიაზრება კრებითობა აზრთა შორის და არა ცალკეული პიროვნებები,შენ თავად ნახავ იყო თუ არა ეკლესიის სფერო,როდესაც ზემორე პოსტს წაიკითხავ.ეკლესია ზოგადად არ ეხება იმას რაც მისი სფერო არ არის.
პროფესორმა ედიშერ ჭელიძემ ამ საკითხთან დაკავშირებით ისაუბრა,რასაც ლექციაზე ერთი საათი დაეთმო.მოგვიანებით შემოგთავაზებთ ჩანაწერს,მან თქვა რომ ეკლესიამ მიიღო საზვერეების შესახებ სწავლება.


--------------------
[indent]undefined[/indent] [size=7]"შეიძლება ღმერთი გწამდეს,სამებაც აღიარო და ამავე დროს სახარებაც იქადაგო,მაგრამ ცხონება ეკლესიის გარეშე არ არსებობს."[/size][size=7]
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Jun 3 2008, 03:42 PM
პოსტი #437


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



კანუდოსელი
წმინდანსაც გააჩნია, წმ. იოანე დამასკელი იმ დონის წმინდანია, რომელსაც მართლმადიდებლობის ბურჯი შეიძლება უწოდო. მისი საღვთისმეტყველო ცოდნის ეჭვქვეშ დაყენება ძალიან სარისკოა.


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი Jun 3 2008, 03:43 PM
პოსტი #438


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



ციტატა
პროფესორმა ედიშერ ჭელიძემ ამ საკითხთან დაკავშირებით ისაუბრა,რასაც ლექციაზე ერთი საათი დაეთმო.მოგვიანებით შემოგთავაზებთ ჩანაწერს,მან თქვა რომ ეკლესიამ მიიღო საზვერეების შესახებ სწავლება.


ისევე როგორც თავის დროზე კანონიკა, მაგრამ კანონი როგორც ასეთი ეკლესიური წარმომავლობის სულაც არ გახლავთ და ვერც გახლდებათ smile.gif

მოკლედ, მე მაინტერესებს დამასკელი და მართლმადიდებლური სარწმუნოების ზედმიწევნითი გადმოცემა, დასდეთ..


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
saria-giorgi
პოსტი Jun 3 2008, 03:46 PM
პოსტი #439


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 407
რეგისტრ.: 4-July 07
მდებარ.: q.walenjixa
წევრი № 2,386



ციტატა(მნათე @ Jun 3 2008, 03:43 PM) *

ისევე როგორც თავის დროზე კანონიკა, მაგრამ კანონი როგორც ასეთი ეკლესიური წარმომავლობის სულაც არ გახლავთ და ვერც გახლდებათ smile.gif



სჯულის კანონი რატომ ეწოდება,თუ ეკლესიის წარმომავლობისა არ არის?


--------------------
[indent]undefined[/indent] [size=7]"შეიძლება ღმერთი გწამდეს,სამებაც აღიარო და ამავე დროს სახარებაც იქადაგო,მაგრამ ცხონება ეკლესიის გარეშე არ არსებობს."[/size][size=7]
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Jun 3 2008, 03:47 PM
პოსტი #440


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



ციტატა
მოკლედ, მე მაინტერესებს დამასკელი და მართლმადიდებლური სარწმუნოების ზედმიწევნითი გადმოცემა, დასდეთ..

დამასკელს მარტო ეგა აქვს დაწერილი? smile.gif თუ ესაა სანდო და სხვა არაფერი დავუჯეროთ?

თუნდაც საეკლესიო ლოცვები (წმ. იოანე დამასკელის დაწერილი) ავტორიტეტული არაა?


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

31 გვერდი V « < 20 21 22 23 24 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 6th July 2025 - 06:50 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი