![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
ჯეგე |
![]()
პოსტი
#121
|
![]() ღორონთქ გოგიმორძგვან! ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 231 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: ორბიტა წევრი № 970 ![]() |
Ligia
საქმე იმაშია, რომ როცა ნაციონალური ბალეტი გქვია, შენს ნაციონალურ "პროდუქტში" სულ მცირე 50% მაინც უნდა იყოს ნაციონალური. მუსიკით დავიწყებ: თავიდან ბოლომდე შეცვალეს ქართული რიტმი და მოაფრიკულო რიტმებზე იცეკვეს. მელოდიური ნაწილიც უხვადაა გაჯერებული აღმოსავლური ელემენტებით, ალაგ-ალაგ ფრანგული და სხვა თანამედროვე მუსიკით. ჟღერადობაც სულ შეცვლილია, ერთი ფანდური და დოლი შერჩათ სუფთა ქართული (აკორდეონი და დუდუკი არამცთუ ქართული, ქართველური ინსტრუმენტებიც კი არ არის) და ისიც სულ იფარება ხოლმე ტამტამის, სხვადასხვა პერკუსიების და ბასგიტარების ფონზე. ანუ ყველანაირი კოლორიტი ქართული ჟღერადობისა დაკარგულია. მათი კოსტიუმებიც ხომ საერთოდ ერთ დიდ გაუგებრობას წარმოადგენს: ყაბალახების მაგივრად ბენდენაწაკრული მოცეკვავეები. შარვლით და ქუსლიანი ფეხსაცმელებით მოცეკვავე გოგოები. არანაირი სიახლოვე ძველ ტანისამოსთან, ორნამენტებთან, ფერებთან... მათ ქორეოგრაფიასაც ნამდვილი ქართული ცეკვის მოძრაობების მხოლოდ მცირე ნაწილიღა აქვს შემორჩენილი. -------------------- მუ ჟამს ორდუ წყარქ დოდგინერქ
გომოჩარტუ შარა დო ზღვინდაფით ქიხუტოლუ უჩა ზღვაში ქვარა! ------------------------------------- ჩქიმი ჯიმა ქორექჷდა, ვამიწუა ანწი ვარი, გემიჸუნწი ოჯალეში, დომიხვამი ჸუდე–კარი! |
Ligia |
![]()
პოსტი
#122
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,990 რეგისტრ.: 2-April 08 წევრი № 4,411 ![]() |
Ligia საქმე იმაშია, რომ როცა ნაციონალური ბალეტი გქვია, შენს ნაციონალურ "პროდუქტში" სულ მცირე 50% მაინც უნდა იყოს ნაციონალური. მუსიკით დავიწყებ: თავიდან ბოლომდე შეცვალეს ქართული რიტმი და მოაფრიკულო რიტმებზე იცეკვეს. მელოდიური ნაწილიც უხვადაა გაჯერებული აღმოსავლური ელემენტებით, ალაგ-ალაგ ფრანგული და სხვა თანამედროვე მუსიკით. ჟღერადობაც სულ შეცვლილია, ერთი ფანდური და დოლი შერჩათ სუფთა ქართული (აკორდეონი და დუდუკი არამცთუ ქართული, ქართველური ინსტრუმენტებიც კი არ არის) და ისიც სულ იფარება ხოლმე ტამტამის, სხვადასხვა პერკუსიების და ბასგიტარების ფონზე. ანუ ყველანაირი კოლორიტი ქართული ჟღერადობისა დაკარგულია. მათი კოსტიუმებიც ხომ საერთოდ ერთ დიდ გაუგებრობას წარმოადგენს: ყაბალახების მაგივრად ბენდენაწაკრული მოცეკვავეები. შარვლით და ქუსლიანი ფეხსაცმელებით მოცეკვავე გოგოები. არანაირი სიახლოვე ძველი ტანისამოსთან, ორნამენტებთან, ფერებთან... მათ ქორეოგრაფიასაც ნამდვილი ქართული ცეკვის მოძრაობების მხოლოდ მცირე ნაწილიღა აქვს შემორჩენილი. მგონი ასა ფართის ნაწყვეტები იყო შაბათს, თორემ მე დავდივარ მაგათ კონცერტებზე და ასე შეცვლილიც არ არის როგორც შენ აქ დაწერე და მე ვერ ვხედავ ვერაფერს ცუდს იმაში რომ თანამდროვე გახადონ ქართული ცეკვა, რა თქმა უნდა ძირითადი მაინც ტრადიციული უნდა იყოს, მაგრამ ცეკვა დოგმატიკა არ არის რომ შეცვლა და გათანამედროვება არ შეიძლებოდეს, აი თუნდაც ქალები რომ კაცებივით ცეკვავენ , მაგალითად ქალთა ხორუმი, ზეკარი, და ასე შემდეგ, ქალის როლი ამჟამინდელ საქართველოში შეიცვალა და ბევრი მათგანი კაცის საქმეს აკეთებს (თუნდაც მე), ხოდა იგივე ცეკვაშიც რომ აისახოს რა მოხდა, მითუმეტეს რომ ქალურობა შენარჩუნებულია ქართული ცეკვა რომ ქართული საზოგადოების ამსახველია მაგაში დამეთახმები, ყველა ცეკვას თავისი ისტორია აქვს, ხოდა იცვლება საზოგადოება და შეიძლება ცეკვაშიც ახალი ელემენტების შეტანაც თუმცა არის ისეთი რამ რაც არ უნდა შეიცვალოს, და ეს ასე თუ ისე დაცულია, (ასა ფართიზე არ მაქვს ლაპარაკი) |
Iona |
![]()
პოსტი
#123
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 943 რეგისტრ.: 6-February 07 წევრი № 1,025 ![]() |
ციტატა და მე ვერ ვხედავ ვერაფერს ცუდს იმაში რომ თანამდროვე გახადონ ქართული ცეკვა მასე თუ გააგრძელეს გათანამედროვება ცოტახანში აქართულს კი არა ფრიკულს უფრო დაემსგავსება ![]() ამას წინათ ვიყავი ქორწილში , სვანური იცეკვეს ჯერ ახალგაზდა ანსამბლში მოცეკვავე ხალხმა, მერე ვნახე როგო ცეკვავდნენ უფრო ასაკოვანი სვანები. შედარებაც კი არ შეიძლება უკანასკნელნი ცეკვავდნენ ვაჟკაცურად გაგეხარდებოდა ყურება, პირველები უფრო სტრიპტიზორებს გავდნენ საუბედუროდ. ![]() -------------------- ვაჲ ჩუენდა შენ მიერ, ჵ სიკუდილო, რამეთუ თანა-მდები ხარ უწყალოჲ, რომელი არავის მიუტევებ, და მოსესხე ხარ სასტიკი, რომელი არა გარდაიჴადები. და მტაცებელი ხარ ძლიერი, რომელი არა დააცადებ; და მპარავი ხარ მღჳძარე, რომელსა არა გრცხუენის; და ჴელმწიფე ხარ მბრძანებელი, რომელსა არა გეშინის...
|
Ligia |
![]()
პოსტი
#124
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,990 რეგისტრ.: 2-April 08 წევრი № 4,411 ![]() |
მასე თუ გააგრძელეს გათანამედროვება ცოტახანში აქართულს კი არა ფრიკულს უფრო დაემსგავსება ![]() ამას წინათ ვიყავი ქორწილში , სვანური იცეკვეს ჯერ ახალგაზდა ანსამბლში მოცეკვავე ხალხმა, მერე ვნახე როგო ცეკვავდნენ უფრო ასაკოვანი სვანები. შედარებაც კი არ შეიძლება უკანასკნელნი ცეკვავდნენ ვაჟკაცურად გაგეხარდებოდა ყურება, პირველები უფრო სტრიპტიზორებს გავდნენ საუბედუროდ. ![]() მე ზემოტ დავწერე რომ არის ის რასაც არ უნდა გადაცილდე და თუ გადაცილდებიან მაშიან სხვა არის ახალგაზრდა ანსამბლს რაც შეეხება ყველა "სტრიპტიზიორი" არააა, უბრალოდ ცუდი მოცაკვავეები დაგინახავს |
Iona |
![]()
პოსტი
#125
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 943 რეგისტრ.: 6-February 07 წევრი № 1,025 ![]() |
ციტატა ახალგაზრდა ანსამბლს რაც შეეხება ყველა "სტრიპტიზიორი" არააა, უბრალოდ ცუდი მოცაკვავეები დაგინახავს ცუდზე და კარგზე არაა (ტექნიკურ შესრულებაზე ვამბობ ) უბრალოდ სადაც ძველი დუხი არაა შენარჩუნებული არ გამოდის როგორიც უნდა იყოს ისეთი როგორიც უნდა იყოს, -------------------- ვაჲ ჩუენდა შენ მიერ, ჵ სიკუდილო, რამეთუ თანა-მდები ხარ უწყალოჲ, რომელი არავის მიუტევებ, და მოსესხე ხარ სასტიკი, რომელი არა გარდაიჴადები. და მტაცებელი ხარ ძლიერი, რომელი არა დააცადებ; და მპარავი ხარ მღჳძარე, რომელსა არა გრცხუენის; და ჴელმწიფე ხარ მბრძანებელი, რომელსა არა გეშინის...
|
Ligia |
![]()
პოსტი
#126
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,990 რეგისტრ.: 2-April 08 წევრი № 4,411 ![]() |
|
Amuza |
![]()
პოსტი
#127
|
![]() გიორგი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 4,040 რეგისტრ.: 15-January 08 მდებარ.: GSE წევრი № 3,638 ![]() |
თქვენ, როგორც მსჯელობთ, არ უნდა განვითარდეს მუსიკა ხო? მასე არც ფანდური იყო ადრე,არც ჩონგური. შენ გამოიყენე, ყველანაირი შესაძლებლობა და განავითარე სწორად მუსიკა, და რა პრობლემაა?. რაც ქართულ ცეკვაა დღევანდელი სახით, ილიკო სუხიშვილის დამსახურებაა და ისიც დიდ ცვლილებებს მიმართავდა თავის დროზე და მასაც მწვავედ აკრიტიკებდნენ კრიტიკოსები. ჟამთა ცვლას წინ ვერაფერი დაუდგება.
-------------------- ღვინო ახალისებს, გულს კაცისასა!
|
Ligia |
![]()
პოსტი
#128
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,990 რეგისტრ.: 2-April 08 წევრი № 4,411 ![]() |
თქვენ, როგორც მსჯელობთ, არ უნდა განვითარდეს მუსიკა ხო? მასე არც ფანდური იყო ადრე,არც ჩონგური. შენ გამოიყენე, ყველანაირი შესაძლებლობა და განავითარე სწორად მუსიკა, და რა პრობლემაა?. რაც ქართულ ცეკვაა დღევანდელი სახით, ილიკო სუხიშვილის დამსახურებაა და ისიც დიდ ცვლილებებს მიმართავდა თავის დროზე და მასაც მწვავედ აკრიტიკებდნენ კრიტიკოსები. ჟამთა ცვლას წინ ვერაფერი დაუდგება. რავიცი მეც მაგდაგვარს ვამბობ, ილიკო და ნინოც გააკრიტიკეს თავის დროზე ნინომ ჩოხაში რომ ოსური იცეკვა, და კაცივით ხელები იქნია, მარა ერთი იყო რაც არ დაურღვევია და რაც არც ახლააა დარღვეული, ჩოხის ქვეშ კაბა ეცვა და ახლაც ასეა ამ ხეკვაში ![]() ახლა ნამეტანი გააფრიკულების და გაირლანდიურების მომხრე არც მე ვარ |
Amuza |
![]()
პოსტი
#129
|
![]() გიორგი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 4,040 რეგისტრ.: 15-January 08 მდებარ.: GSE წევრი № 3,638 ![]() |
ყველაფერი ვითარდება. მაშინ რატომ არ დავდივართ ჯორებით?
-------------------- ღვინო ახალისებს, გულს კაცისასა!
|
Ligia |
![]()
პოსტი
#130
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,990 რეგისტრ.: 2-April 08 წევრი № 4,411 ![]() |
|
Amuza |
![]()
პოსტი
#131
|
![]() გიორგი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 4,040 რეგისტრ.: 15-January 08 მდებარ.: GSE წევრი № 3,638 ![]() |
ისეც იმღერონ და ასეც, მაგრამ ბევრი ინსტრუმენტით დახუნძლული უფრო დინამიურია და კარგი მოსასმენია.
-------------------- ღვინო ახალისებს, გულს კაცისასა!
|
Ligia |
![]()
პოსტი
#132
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,990 რეგისტრ.: 2-April 08 წევრი № 4,411 ![]() |
|
Amuza |
![]()
პოსტი
#133
|
![]() გიორგი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 4,040 რეგისტრ.: 15-January 08 მდებარ.: GSE წევრი № 3,638 ![]() |
მეც ცეკვაზე ვუბნობ
![]() საყურებლადაც ლამაზია. ჯერ ტემპს დაუკვირდი როგორ ააჩქარეს, "სპრინტერებივით" არიან. ბას-გიტარა და ბარაბნების ფონი ხო საერთოდ. ჭაბუკა მაგარია? -------------------- ღვინო ახალისებს, გულს კაცისასა!
|
Ligia |
![]()
პოსტი
#134
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,990 რეგისტრ.: 2-April 08 წევრი № 4,411 ![]() |
|
Amuza |
![]()
პოსტი
#135
|
![]() გიორგი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 4,040 რეგისტრ.: 15-January 08 მდებარ.: GSE წევრი № 3,638 ![]() |
ახლა ბას გიტარა და მძიმე მეტალი არ გვინდა რატომ მაინდამაინც მეტალი, ეს ორი ინსტრუმენტი,სხვა სტილის მუსიკაში არ გამოიყენება? -------------------- ღვინო ახალისებს, გულს კაცისასა!
|
ჯეგე |
![]()
პოსტი
#136
|
![]() ღორონთქ გოგიმორძგვან! ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 231 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: ორბიტა წევრი № 970 ![]() |
Amuza
ციტატა თქვენ, როგორც მსჯელობთ, არ უნდა განვითარდეს მუსიკა ხო? მასე არც ფანდური იყო ადრე,არც ჩონგური. შენ გამოიყენე, ყველანაირი შესაძლებლობა და განავითარე სწორად მუსიკა, და რა პრობლემაა?. რაც ქართულ ცეკვაა დღევანდელი სახით, ილიკო სუხიშვილის დამსახურებაა და ისიც დიდ ცვლილებებს მიმართავდა თავის დროზე და მასაც მწვავედ აკრიტიკებდნენ კრიტიკოსები. ჟამთა ცვლას წინ ვერაფერი დაუდგება. მუსიკა უნდა განვითარდეს ოღონდ არა ძველის, ხელშეუხებელის და წმიდათაწმიდას დამახინჯება-გადაკეთების ხარჯზე, არამედ რაიმე ახლის შექმნის გზით. ავიღებ ახლა მე რამდენიმე ცეკვას ერთად, დავადებ რაიმე, თუნდაც მესხურ მელოდიას, ცეკვების ილეთებს ერთმანეთში ავურევ და დავარქმვე მესხურ ცეკვას. თავიდან არც არავინ დამიჯერებს, მარა როცა ასეთი მასშტაბის და პოპულარობის მქონე ანსამბლი ამას ათწლეულების განმავლობაში მუდმივად იცეკვებს, შემდეგი თაობის უმრავლესობას უკვე "ეცოდინება", რომ ესაა ნამდვილი, "ძირძველი" მესხური ცეკვა ილიკომ და ნინომ ისეთი ცეკვები დადგეს და გამოიგონეს, თან ისეთი მუსიკით, რომელიც შორს იყო ფოლკლორისაგან. ანუ დღეს რომ ვიღაცას ოსური ცეკვა და საცეკვაო მელოდია მოსწონს, 99%-ს ჰგონია, რომ ეს ფოლკლორია და ძველად ოსები ასეთ მელოდიებზე ასე ცეკვავდნენ. ... დღეს ცოტამ თუ იცის, რომ ე.წ. "ცეკვა ქართულს" ძველად ლეკური ერქვა, ან კიდევ ცოტას თუ უნახავს ნამდვილი სამაია როგორ იცეკვებოდა (სამი მამაკაცის შესრულებით და სულ სხვა რიტმით). და კიდევ, აკორდეონის თანხლებით არასოდეს არავის უცეკვია ძველად, ამაში დარწმუნებული ვარ (ერთი თუშებში იყო ხოლმე რუსეთიდან შემოსული გარმონი და არა აკორდეონი). ილიკოს და ნინოს ანსამბლში კი ყველა ცეკვას აკორდეონის თანხლებით ასრულებდნენ (არადა მგონი ნამდვილ სვანებს არასოდეს უნახავთ აკორდეონი ![]() მოკლედ, ილიკოს და ნინოს შემდეგ აკრობატიკად იქცა ქართული ცეკვა და დაეკარგა ყველანაირი სიძველე და ხასიათი. და ეს განვითარება არაა, ესაა სიცრუისა და სიყალბის დამკვიდრება, რომელსაც დროთა განმავლობაში ჩვენ თვითონვე ვიჯერებთ და სიმართლე გვგონია. მიუხედავად იმისა, რომ ილიკოს და ნინოს გაკეთებული და გამოგონილი ცეკვები ნაკლებად იყო ფოლკლორი, ქართული ხასიათი და კოლორიტი ცოტათი მაინც ჰქონდათ შერჩენილი. მათ "რეფორმატორობა" მეტ-ნაკლებად მაინც ქართულისა და ქართველურის ფარგლებში შეძლეს (კოსტიუმები მაინც ჰქონდათ ქართული ![]() მათი შვილიშვილები კი ამ ყველაფერსაც კარგავენ. მათზე გაცილებით ოსტატურად და ამავე დროს უბრალოდ, მრავალფეროვნად და, რაც მთავარია, ხასიათში იცეკვებს აჭარულს ნებისმიერი ხულოელი ბაბუა "ბერმუხადან", სვანურს - ნებისმიერი სვანი (დიდიც და პატარაც) ლატალიდან ან ჩოლურიდან, ლეკურ-ქისტურს - ჩემი პანკისელი ძმობილი არბი მუთოშვილი (რომელსაც არასოდეს ცეკვაზე ან ანსამბლში არ უვლია) და ა.შ. აი ამ ყველაფერს არტ-გენზე 23-დან ნახავთ და მიხვდებით, რა არის განვითარება. -------------------- მუ ჟამს ორდუ წყარქ დოდგინერქ
გომოჩარტუ შარა დო ზღვინდაფით ქიხუტოლუ უჩა ზღვაში ქვარა! ------------------------------------- ჩქიმი ჯიმა ქორექჷდა, ვამიწუა ანწი ვარი, გემიჸუნწი ოჯალეში, დომიხვამი ჸუდე–კარი! |
Amuza |
![]()
პოსტი
#137
|
![]() გიორგი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 4,040 რეგისტრ.: 15-January 08 მდებარ.: GSE წევრი № 3,638 ![]() |
იცი რა არის, ნაწილობრივ გეთანხმები,მაგრამ, ეს ანსამბლი რომ არ ყოფილიყო, რომელი თბილისელი იცეკვებდა ახლა,გავიხსენოტ განა იმის მუღამში არ დავდიოდით ცეკვაზე, რომ სუხიშვილებში მოვხვედრილიყავით. რო არ ყოფილიყო ეს ანსამბლი, მსოფლიოს არამგონია გაეცნო ქართული ცეკვა. შეილება სადღაც კავკასიურ აულში უკეთესად ცეკვავენ , მაგრამ იცის ვინმემ არა. ამიტომ ის ილეთები საჭიროა რაც დაამათეს. ბევრი რამე მეც არ მომწონს,მაგრამ დრო თვითონ გადააფასებს
-------------------- ღვინო ახალისებს, გულს კაცისასა!
|
ჯეგე |
![]()
პოსტი
#138
|
![]() ღორონთქ გოგიმორძგვან! ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 231 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: ორბიტა წევრი № 970 ![]() |
Amuza
არაფრით არ ვაკნინებ ილიკოს და ნინოს და საერთოდ მაგ ანსამბლის ღვაწლს და ვერც ვერასოდეს დავაკნინებ. მედალს ორი მხარე აქვს და უბრალოდ ვეცადე, მეორე მხრიდანაც შემეხედა იმ გავლენისათვის, რაც ამ ანსამბლის შემოქმედებამ იქონია რაღაც-რაღაცეებზე. -------------------- მუ ჟამს ორდუ წყარქ დოდგინერქ
გომოჩარტუ შარა დო ზღვინდაფით ქიხუტოლუ უჩა ზღვაში ქვარა! ------------------------------------- ჩქიმი ჯიმა ქორექჷდა, ვამიწუა ანწი ვარი, გემიჸუნწი ოჯალეში, დომიხვამი ჸუდე–კარი! |
Iona |
![]()
პოსტი
#139
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 943 რეგისტრ.: 6-February 07 წევრი № 1,025 ![]() |
Amuza
უნდა განვითარდეს ყველაფერი მაგრამ ქართული სული და კოლორიტი თუ დაიკარგა რა აზრი აქვს? ციტატა მუსიკა უნდა განვითარდეს ოღონდ არა ძველის, ხელშეუხებელის და წმიდათაწმიდას დამახინჯება-გადაკეთების ხარჯზე, არამედ რაიმე ახლის შექმნის გზით მეც მასე მგონია. მაგრამ ახლის მოფიქრება ძნელია. ციტატა მოკლედ, ილიკოს და ნინოს შემდეგ აკრობატიკად იქცა ქართული ცეკვა და დაეკარგა ყველანაირი სიძველე და ხასიათი. და ეს განვითარება არაა, ესაა სიცრუისა და სიყალბის დამკვიდრება, რომელსაც დროთა განმავლობაში ჩვენ თვითონვე ვიჯერებთ და სიმართლე გვგონია. და ვინღა ცეკვავს ნამდვილ ქართულს დღევანდელი ანსამბლებიდან ? გამოდის რომ პრინციპში არც არავინ? -------------------- ვაჲ ჩუენდა შენ მიერ, ჵ სიკუდილო, რამეთუ თანა-მდები ხარ უწყალოჲ, რომელი არავის მიუტევებ, და მოსესხე ხარ სასტიკი, რომელი არა გარდაიჴადები. და მტაცებელი ხარ ძლიერი, რომელი არა დააცადებ; და მპარავი ხარ მღჳძარე, რომელსა არა გრცხუენის; და ჴელმწიფე ხარ მბრძანებელი, რომელსა არა გეშინის...
|
ჯეგე |
![]()
პოსტი
#140
|
![]() ღორონთქ გოგიმორძგვან! ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 231 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: ორბიტა წევრი № 970 ![]() |
Iona
ციტატა ვინღა ცეკვავს ნამდვილ ქართულს დღევანდელი ანსამბლებიდან ? გამოდის რომ პრინციპში არც არავინ? ვინ ცეკვავს? მოდი არტ-გენზე და ნახავ. ![]() ამ მხრივ ყველაზე კარგად საქმე აჭარლებს და სვანებს აქვთ. ![]() -------------------- მუ ჟამს ორდუ წყარქ დოდგინერქ
გომოჩარტუ შარა დო ზღვინდაფით ქიხუტოლუ უჩა ზღვაში ქვარა! ------------------------------------- ჩქიმი ჯიმა ქორექჷდა, ვამიწუა ანწი ვარი, გემიჸუნწი ოჯალეში, დომიხვამი ჸუდე–კარი! |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 15th June 2025 - 01:11 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი