IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

2 გვერდი V < 1 2  
Closed TopicStart new topic
> ჯვარი და მისი ისტორია, ყველაფერი ჯვართან დაკავშირებით
.:Lela:.
პოსტი Sep 29 2008, 01:28 PM
პოსტი #21


.:Sheecie urcmunoebasa chemsa:.
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,825
რეგისტრ.: 7-January 08
წევრი № 3,568



გადავიკითხე პოსტები ,მაგრამ საბოლოდ მაინც ვერ გავიგე რის საფუზველზე ვმარხულობთ unsure.gif


--------------------
შეიძლება ბევრი რამ ისე არ აეწყოს როგორც ჩვენ გვინდა, მაგრამ მთავარი, - ''სულის გადარჩენის იდეა'', მიზანი არ უნდა დაგვეკარგოს და მას დავუმორჩილოთ ყველაფერი.


მეორე მეგრელი ხარ ვინც მაგრად მ ი ყ ვ ა რ ს :D

Разве любят за чтото? Вот дети как люят, маленькие. Oни любят проста так не нарошно :)

Kings Of Convenience - Cayman Islands
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Sep 29 2008, 01:55 PM
პოსტი #22


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



.:Lela:.
ციტატა
გადავიკითხე პოსტები ,მაგრამ საბოლოდ მაინც ვერ გავიგე რის საფუზველზე ვმარხულობთ


В этот праздник, согласно традиции, по уставу предписан пост в воспоминание о страданиях, которые Спаситель претерпел на Кресте. В этом отношении Крестовоздвижение схоже с Крестопоклонной неделей Великого поста.

თარგმანი:
ამ დღესასწაულზე ვმარხულობთ, რადგან ვიხსენებთ მაცხოვრის ჯვარზე ვნებას. ეს დღესასწაული მსგავსია დიდი მარხვის ჯვრის თაყვანისცემის კვირის.

И на Крестовоздвижение, и на Крестопоклонной мы слышим такую стихиру: "Днесь Владыка твари и Господь славы на Кресте пригвождается..."



ციტატა
დედაააააა, მივადექით მგონი მთავარ პრობლემას. რომ არ იხედებიან მაგია მთავარი.


ციტატა
ხოდა მიმართეს ბატონ ედიშერ ჭელიძეს, მან მოუძებნა ნიკიფორე კონსტანტინოპოლელის ციტატა, რომ გახსნილება შეიძლებოდა.


როგორც ჩანს ტიპიკონში არც ედიშერს ჩაუხედავს


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
guest
პოსტი Sep 29 2008, 01:59 PM
პოსტი #23


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,611
რეგისტრ.: 7-June 07
წევრი № 2,127



კანუდოსელი
ციტატა
დრო არ მაქვს და უცებ გადავხედე თემას - ანუ, მაინც რაზეა საუბარი? რომ ეს მარხვა მარტო რუსულ-ქართულია?
თუ ასეა, ეს არასწორია, ის გვხვდება როგორც კონსტანტინეპოლში, ისე საბერძნეთში ...


სერბებთანაც მარხვაა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ლეონტი
პოსტი Sep 29 2008, 02:06 PM
პოსტი #24


ილოცე!!!
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,990
რეგისტრ.: 7-November 06
მდებარ.: ოთახი
წევრი № 416



ციტატა(კანუდოსელი @ Sep 29 2008, 10:29 AM) *

ეს მარხვა არის საკმაოდ დიდი ხნის, დაახლოებით V საუუნიდან იღებს დასაბამს კონსტანტინეპოლში,

საეჭვოდ მეჩვენება, თუ გაქვთ ამის დასაბუთება , კარგია, რუსულ წყაროებს ნუ დადებტ, რამე ძველი თუ არსებობს.
რადგან არსებობს მოსაზრება რომ ამ დღეს მარხვა სწორედ რუსეტიდან გავრცელდა.


--------------------
tamarapaint.com აგრეთვე putkari.ge
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Sep 29 2008, 02:23 PM
პოსტი #25


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ციტატა
საეჭვოდ მეჩვენება, თუ გაქვთ ამის დასაბუთება , კარგია, რუსულ წყაროებს ნუ დადებტ, რამე ძველი თუ არსებობს.
რადგან არსებობს მოსაზრება რომ ამ დღეს მარხვა სწორედ რუსეტიდან გავრცელდა.


ტყუილად გეჩვენებათ საეჭვოდ. წინა გვერდზე კონსტანტინეპოლის ტიპიკონი დავდე და გარწმუნებთ ბერძნულადაც მარხვა წერია (შეგიძლიათ ლექსიკონით ნახოთ).

რუსეთიდან გავრცელდა არა მარხვა ამ დღეს, არამედ ის, რომ თითქოს ეს ერთდღიანი მარხვა მძიმე მარხვაა.

(ამჟამად აღარც რუსები ამბობენ რომ მარხვა მძიმეა, მაგრამ ძველ კალენდრებში შემხვედრია რომ ასე ეწერა)


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
natia*
პოსტი Sep 29 2008, 02:28 PM
პოსტი #26


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 59
რეგისტრ.: 19-May 08
წევრი № 4,862



ჯვარი უკიდურესი თავმდაბლობის, ღვთისგან ადამიანისადმი უსასრულო და თავგანწირული სიყავრულის გამოვლინებაა; ჯვარი იარაღია ბოროტებასა და უზნეობაზე გამარჯვების; ჯვარი მოწოდებაა ადამიანისადმი თავგანწირული სიყვარულისა და ქრისტესათვის მოწამეობის; ჯვარი სამოქმედო განწესება და ღირსებაა ქრისტიანისათვის; ჯვარი ნიშანია ქრისტესი და იგი წინამორბედად გამოისახება ცაზე მისი მეორედ მოსვლის წინ; და ბოლოს, ჯვარი ძალაა ღვთისა ქრისტეს მიერ ჩვენთვის მოცემული, რათა მისი გაძლიერებულებმა ქრისტეს მოწაფეობა და ამქვეყნად მისი საქმის გაგრძელება შევძლოთ.

თბილისის ჯვართამაღლების ტაძრის წინამძღვარი მღვდელი თეოდორე გიგნაძე




--------------------
საქართველო ჩვენია!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მხევალი ნინო
პოსტი Sep 29 2008, 05:48 PM
პოსტი #27


ზღაპრის ბოლო კეთილია..
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 25,889
რეგისტრ.: 19-December 06
წევრი № 715



staywhite
ციტატა
ამხელა აჟიუტაჟი რად უნდა ერთ დღე მარხვას


თემა მაირთლა საინტერესოა, კარგია ისტორიულ მონაცამებე თუ დადებენ, როდიდად დაიწყო პრჯვრის გადაწერა, რა ფორმით, დღევანდელი ფორმა ვინ და როდის დააგინა. ჯვარტამაღლებამდე იყო თუ არა ჯვრის ტაყვანისცემა და აშ

რაც შეეება ამ ეღტდიაან მარხვას, საქმე მარხვაში კი არ არის ნანა, უბრალოდ, გამიკვირდა დღესასწაული და მარხვა... ანუ დღესასწაული და გლოვა ერთად, ტან საუფლო.


--------------------
ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....

დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი

-Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? ©
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Oct 6 2008, 03:16 AM
პოსტი #28


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
გამიკვირდა დღესასწაული და მარხვა... ანუ დღესასწაული და გლოვა ერთად, თან საუფლო.


აქ მთელი პრობლემის ამოხსნა, არის ჯვრისადმი ქრისტიანის დამოკიდებულებაში, ჯვარის პოვნა ხომ სიხარულია, მაგრამ ამავედროს ის ადამიანთა მოდგმისათვის სინანულის მომნიჭებელია, ჯვარზე გამოხსნა მოხდა, რადგან ჯვარზე უფალი აცვეს... მარხვა, გლოვა, სინანული, განწმენდა დამახასიათებელია ყველა დღესასწაულისადმი და დღისადმი რაც ჯვარს უკავშირდება, და არც შეიძლება სხვაგვარად იყოს...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

2 გვერდი V < 1 2
Closed TopicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 15th June 2025 - 03:21 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი