![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
Iona |
![]()
პოსტი
#141
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 943 რეგისტრ.: 6-February 07 წევრი № 1,025 ![]() |
ციტატა გარდა ამისა, ისინი(რომაელები) ქრისტიანები გახდნენ და პავლე ეუბნებოდა რა იყო გადარჩენისთვის აუცილებელი.. smile.gif შენი აზრით კონკრეთულად ის სახელი თუ არ იცი და არ ახსენე ისე ვერ გადარჩები ? -------------------- ვაჲ ჩუენდა შენ მიერ, ჵ სიკუდილო, რამეთუ თანა-მდები ხარ უწყალოჲ, რომელი არავის მიუტევებ, და მოსესხე ხარ სასტიკი, რომელი არა გარდაიჴადები. და მტაცებელი ხარ ძლიერი, რომელი არა დააცადებ; და მპარავი ხარ მღჳძარე, რომელსა არა გრცხუენის; და ჴელმწიფე ხარ მბრძანებელი, რომელსა არა გეშინის...
|
მოყვასი |
![]()
პოსტი
#142
|
![]() הַלְלוּ-יָהּ ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 572 რეგისტრ.: 14-January 09 წევრი № 6,288 ![]() |
შენი აზრით კონკრეთულად ის სახელი თუ არ იცი და არ ახსენე ისე ვერ გადარჩები ? Iona რომელია ის სახელი? რომელ სახელს გულისხმობ? -------------------- "კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
|
alex_b |
![]()
პოსტი
#143
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 254 რეგისტრ.: 27-February 07 წევრი № 1,210 ![]() |
მოყვასი
ციტატა Iona რომელია ის სახელი? რომელ სახელს გულისხმობ? საერთოდ როდესაც მიდის სახელზე საუბარი მინდა გითხრათ, რომ ჩემი აზრით სახელი, როგორც ასეთი ბგერათა ერთობლიობა კი არ მოიცავს რაიმე ჯადოსნურ ძალას, არამედ ძალას მოიცავს ის, ვინც ამ სახელის უკან დგას. მე ზოგი ალიკას მეძახის, ზოგი ალეკოს, ზოგი ლექსოს, ზოგიც ალექსას, მაგრამ ტრიფონიც რომ დამიძახონ, თუ ვიცი რომ მე მომმართავენ და მე მგულისხმობენ აუცილებლად გამოვეხმაურები. მაგალითისთვის სახელი იესო, რომელსაც მოვუხმობთ, ზოგი იისუსს-ეძახის, ზოგი იეშუას- ზოგი ჯიზეს, და ზოგიც რას, მაგრამ ალბათ ეჭვი არავის გეპარებათ, რომ იესოსთვის ამას არსებითI მნიშვნელობა არა აქვს. აქედან გამომდინარე ვფიქრობ, რომ მამაო ჩვენოში ნახსენები ფრაზა "წმიდა იყოს სახელი შენი" - მიანიშნებს არა იმის სათხოვარზე, რომ როგორღაც ხალხმა გაიგოს სახელი "იეღოვა" ანდა "იეჰოვა", და თქვან, რომ ღმერთს ასე ქვია, არამედ - მისი პიროვნება იყოს ხალხისთვის მოწიწებისა და მოშიშოების ობიექტი. თუ ჩემზე იტყვიან, რომ მე ცუდი სახელი მაქვს, რას იფიქრებდით? ის რომ ალიკა ცუდად ჟღერს? ალბათ იმას, რომ ხალხის თვალში არ ვარ კარგი პიროვნება. ასევე პირიქითაც ალბათ. მე ვიტყოდი, რომ ღმერთის სახელის განდიდება ჩემი მხრიდან ის იქნება, რომ ადამიანები ჩემი ქცევის თუ ცხოვრების მნახველები მიაგებენ დიდებას ღმერთს იმისათვის, რაც მან ჩემს ცხოვრებაში გააკეთა. ხოლო ღმერთის სახელის გმობა კი ის იქნება, როცა ადამიანები იტყვიან - "აბა ეს რა ღმერთის მორწმუნეაო". -------------------- იესო ქრისტე ჩემი მხსნელია
მე არ დავემონები ცოდვას! |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#144
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
საერთოდ სახელებზე ჩაციკვლა სერიოზული იდიკატორია აზროვნების უნარისა
![]() -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#145
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
alex_b
გეთანხმები ![]() -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
მოყვასი |
![]()
პოსტი
#146
|
![]() הַלְלוּ-יָהּ ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 572 რეგისტრ.: 14-January 09 წევრი № 6,288 ![]() |
მოყვასი საერთოდ როდესაც მიდის სახელზე საუბარი მინდა გითხრათ, რომ ჩემი აზრით სახელი, როგორც ასეთი ბგერათა ერთობლიობა კი არ მოიცავს რაიმე ჯადოსნურ ძალას, არამედ ძალას მოიცავს ის, ვინც ამ სახელის უკან დგას. მე ზოგი ალიკას მეძახის, ზოგი ალეკოს, ზოგი ლექსოს, ზოგიც ალექსას, მაგრამ ტრიფონიც რომ დამიძახონ, თუ ვიცი რომ მე მომმართავენ და მე მგულისხმობენ აუცილებლად გამოვეხმაურები. მაგალითისთვის სახელი იესო, რომელსაც მოვუხმობთ, ზოგი იისუსს-ეძახის, ზოგი იეშუას- ზოგი ჯიზეს, და ზოგიც რას, მაგრამ ალბათ ეჭვი არავის გეპარებათ, რომ იესოსთვის ამას არსებითI მნიშვნელობა არა აქვს. აქედან გამომდინარე ვფიქრობ, რომ მამაო ჩვენოში ნახსენები ფრაზა "წმიდა იყოს სახელი შენი" - მიანიშნებს არა იმის სათხოვარზე, რომ როგორღაც ხალხმა გაიგოს სახელი "იეღოვა" ანდა "იეჰოვა", და თქვან, რომ ღმერთს ასე ქვია, არამედ - მისი პიროვნება იყოს ხალხისთვის მოწიწებისა და მოშიშოების ობიექტი. თუ ჩემზე იტყვიან, რომ მე ცუდი სახელი მაქვს, რას იფიქრებდით? ის რომ ალიკა ცუდად ჟღერს? ალბათ იმას, რომ ხალხის თვალში არ ვარ კარგი პიროვნება. ასევე პირიქითაც ალბათ. მე ვიტყოდი, რომ ღმერთის სახელის განდიდება ჩემი მხრიდან ის იქნება, რომ ადამიანები ჩემი ქცევის თუ ცხოვრების მნახველები მიაგებენ დიდებას ღმერთს იმისათვის, რაც მან ჩემს ცხოვრებაში გააკეთა. ხოლო ღმერთის სახელის გმობა კი ის იქნება, როცა ადამიანები იტყვიან - "აბა ეს რა ღმერთის მორწმუნეაო". 'alex_b' ალექს_ბ, მართალი ხარ რომ ღვთის სახელს ჯადოსნური ძალა არ აქვს ![]() სახელის მოხმობა თავად ღვთის მითითებაა და არა ვინმეს პირადი ახირება. ვინც უფლის იეჰოვას სახელს მოუხმობს - ამბობს ბიბლია- ის გადარჩებაო. იესოს სახელზე რომ თქვი სხვანაირად ვამბობტო. ფრანგები სხვანაირად, ბერძნები სხვანაირად და იტალიელები სხვანაირად. საქმე იმაშია რომ ყველა წარმოტქვამს იესოს სახელს ისე როგორც ის ენა იძლევა საშუაებას რომელზეც საუბრობენ ადამიანები. სახელი იესოს წარმოთქმა რომ მნიშვნელოვანი არ იყოს ადამიანები საერთოდ არ წარმოტქვამდნენ მას. იგივეა ღვთის სახელთან დაკავშრებითაც. ბიბლიაში მოხსენიებულ სხელებს ადმაიანები წარმოვთქვამთ ისე როგორც ჩვენს ენაშია დამვიდრებული და როგორც ენა იზლევა ამის საშუალებას. მაგალითად ბიბლიური სახელი იერემია (ებრაულად არის იერმიაჰუ) მაგრამ, ჩვენ მას იერემიად წარმოვტქვამთ იგივეა სხვა ბიბლიურ სახელებთან დაკავშირებით. ესაია ებრაულად არის ესაიაჰუ. მტავარი ისაა რომ ჩვენ არ დავივიწყეთ ბიბლიური სახელები. ასე რომ, თუ ვინმე მიზანმიმართულად ცდილობს ღვთის სახელის "იეჰოვას" არ წარმოთქმას და დავიწყებას ეს უკვე ღვთის ნების წინააღმდეგ წასვლაა. გავიხსენოთ გამოსვლის 3:15, სადაც ღმერთი თავის სახელზე "იეჰოვაზე" ამბობს რომ ამ სახელით მომიხსენიეთო თაობიდან თაობაში უკუნისამდეო. თუ ვინმე ცდილბს ღვთის სახელის დავიწყებას, ბიბლიიდან ამოღებას და ტიტულწოდებებით ჩანაცვლებას, ეს უკვე ღვთის საწინააღმდეგო საქციელია. არ მინდოდა პოსტის გაკეთება რადგან ვნახე დამცინავი, ცინიკური და არა ობიექტური პოსტები მაგრამ, მაინც საჭიროდ ჩავთვალე მოკლედ მომეწერა თქვენი არასწორი მოსაზრებების შესახებ. პატივისცემით მოყვასი -------------------- "კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
|
მოყვასი |
![]()
პოსტი
#147
|
![]() הַלְלוּ-יָהּ ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 572 რეგისტრ.: 14-January 09 წევრი № 6,288 ![]() |
ამადა გვერდითა თემაში წრეზე სირბილს აზრი არ აქვს.. თხოვნა იქნება, ვინც პირველად პოსტავს ხოლმე თემაში, ჯერ გადახედოს მას.
პატივისცემით, მოყვასი -------------------- "კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
|
მოყვასი |
![]()
პოსტი
#148
|
![]() הַלְלוּ-יָהּ ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 572 რეგისტრ.: 14-January 09 წევრი № 6,288 ![]() |
alex_b გეთანხმები ![]() კანონისტი ალექს_ბ-ს კი ეთანხმები მაგრამ, რეალური ფაქტები არ ეთანხმება ალექს_ბ-ს. იგი მიუთითებდა რომ რადგან ბიბლიურ სახელებს სხვადასხვა ნაირად წარმოვთქვამენ ადამიანები ენებზე რომლებზეც საუბრობენ, არ მგონია თვითონ სახელს ჰქოდეს ჯადოსნური ძალაო. არც არავინ ვწერდით რომ ჯადოსნური ძალა აქვსო. ცხადია რომ მხოლოდ ღვთის სახელის, იეჰოვას წარმოთქმით ჯადოსნური სასწაულები არ ხდება და არც ღვთის ძის იესოს სახელის წარმოთქმით არ ხდება ჯადოსნურად რაიმე სასწაული. ის რომ ბიბლიურ სახელებს ამა თუ იმ ენაში სხვადასხვა ფორმით წარმოთქვამენ ადამიანები, ეს მხოლოდ ენაში არსეული წესებისა და ბგერების გამოა. მაგალითად, რუსულ ენაზე, სახელი ევა, რომელიც ებრაულად არის ხავა, გადავიდან ივად. ან თუნდაც ღვთის სახელი იეჰოვა რუსულ ენაში გადავიდა როგორც იეგოვა, მიზეზი ის არის რომ როსებს ასო "ჰ" არ აქვთ და ცხადია "ჰ"-დ ვერ გადავიდოდა, არამედ მას ანეში არსებული სხვა ასო-ბგერა ჩაენაცვლებოდა. ის რომ ბიბლიურ სახელებს ქართველები, ჩვენს მშობლიურ ენაზე არ წარმოვთქვამთ ზუსტად ისე, როგორც ებრაულად წარმოთქვამენ, ცხადია. რაც წინა პოსტებში კონკრეტული მაგალითების მოყვანით ნათლად წარმოვადგინე. მაგრამ, ყურადღება მიაქციეთ რომ არცერთ მთარგმნელს არ ამოუღია ბიბლიიდან რომელიმე სახელი იმის გამო რომ ზუსტად ისე არ წარმოვთქვამთ ბიბლიურ სახელებს როგორც ორიგინალის ენაზე. ბიბლიური სახელი მოსე ებრაულად არის "მოშე". განა ვინმემ ამის გამო სახელი "მოსეს" ხსენება შეწყვიტა? არა! პირიქით, ბიბლიაში მოხსენიებული სახელები ქართველმა მთარგმნელებმა ბიბლიური სახელები ისე გადმოიტანეს ქართულ ენაში, როგორც ამის საშუალებას ენა იძლეოდა . სამწუხაროდ, იმის მაგივრად რომ მთარგმნელებს, განსაკუთრებული მოწიწება და პატივისცემა გამოეხატათ ღვთის სახელისადმი, ის არ გადმოიტანეს ქართულ ენაზე, არამედ, ჩაანაცვლეს ტიტულებით და წოდებებით, რითაც, გადაუხვიეს როგორც ღვთის მითითებას სახელისადმი პატივისცემა გამოევლინათ და ეხსენებინათ ის და აგრეთვე გადაუხვიეს იმ წესს, რომ ბიბლიაში არსებული სახელები გადმოეტანათ ისე როგორც ქართული ენა მისცემდათ ამის საშუალებას. ქართველმა მთარგმნელებმა, მხოლოდ და მხოლოდ ერთი სახელი არ გადმოიტანეს ბიბლიაში ორიგინალი ტექსტიდან, და ეს არის ღვთის სახელი იეჰოვა. რაოდენ გულდასაწყვეტი ან გასაკვირიც არ უნდა იყოს, ზოგიერთი მთარგმნელი, ასეთი დამოკიდებულებით, არაობიექტურად და უპატივისმცემლურად ექცევა ღვთის სახელს. საინტერესოა რომ, ჟურნალში, სახელწოდებით „მართლმადიდებლური მიმოხილვა“ («Православное Обозрение») მართლმადიდებელმა ეკლესიამ, 1860—1867 წლებში გამოაქვეყნა განძი, რომელიც საუკუნეზე მეტი ხნის განმავლობაში გადამალული იყო რუსი ხალხისგან. ეს იყო ბიბლიის მთლიანი „ძველი აღთქმის“, თარგმანი რუსულ ენაზე! მთარგმნელები იყვნენ მიხეილ იაკობის ძე გლუხარევი, რომელიც ცნობილია როგორც არქიმანდრიტი მაკარი, და გერასიმ პეტრეს ძე პავსკი. ისინი რუსული მართლმადიდებელი ეკლესიის გამოჩენილი წევრები და ენათმეცნიერები იყვნენ. გერასიმ პეტრეს ძე პავსკიმ, დედნისეული ტექსტებიდან მთლიანად თარგმნა ფსალმუნთა წიგნი. პავსკის მიერ ნათარგმნ ფსალმუნების წიგნში ღვთის სახელი იეჰოვა 35-ზე მეტჯერ წერია. მისმა სითამამემ შესამჩნევად იმოქმედა ერთ-ერთ მის თანამედროვეზე. აქვე წარმოგიდგენთ (საიტი მხოლოდ 50 კილობაიტიანი სურათის ატვირთვის საშუალებას იძლევა სამწუხაროდ და სურათი ზომით ძალიან პატარა გამოვიდა) მართლმადიდებელი ეკლესიის ჟურნალიდან "მართლმადიდებელი მიმოხილვიდან" ფსალმუნების 82 თავის სურათს, სადაც ნახავთ რომ რუსული მართლმადიდებელი ეკლესიის გამოჩენილმა წევრმა და ენათმეცნიერმა გერასიმ პეტრეს ძე პავსკიმ ღვთის სახელი ბიბლიის თარგმნისას დედნისეული ტექსტიდან რუსულ ენაზე თარგმნილ ფსალმუნებში გადმოიტანად იგი როგორც "იეჰოვა". პავსკის, არ ამოუღია ღვთის სახელი ბიბლიიდან ზოგიერთი მთარგმნელის მსგავსად და არ ჩაუნაცვლებია ის ტიტულწოდებებით. არამედ მან გადმოიტანა ღვთის სახელი რუსულ ბიბლიაში. იხილეთ მიმაგრებული სურათი რუსული მართლმადიდებელი ეკლესიის ჟურნალიდან "მართლმადიდებელი მიმოხილვა". პატივისცემით მოყვასი მიმაგრებული სურათ(ებ)ის ესკიზ(ებ)ი ![]() -------------------- "კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
|
alex_b |
![]()
პოსტი
#149
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 254 რეგისტრ.: 27-February 07 წევრი № 1,210 ![]() |
მოიცა, მოიცა მოყვასო
მე სულ სხვა რამე ვთქვი, შენ სულ სხვა. ისეთ რამეებს გვიხსნი, თითქოს საბავშვო ბაღი იყოს. ჩემი წინანდელი პოსტი პოსტის მთავარი აზრი იმაში მდგომარეობდა, რომ სახელი - მიანიშნებს არა ბგერების წყობაზე, არამედ იმ პიროვნებაზე, ვისაც ეს სახელი ერქვა. რაც შეეხება სახელ "იჰვჰ"-ს ალბათ მოგეხსენება, რომ ეს სახელი ქრისტიანებმა კი არ ამოიღეს ბიბლიიდან, არამედ სეპტუაგენტას მსხვერპლია. მაგრამ ფაქტია, რომ ახალი აღთქმის ციტირებები ხდება სეპტუაგენტადან, რაც მინიმუმ იმას მიანიშნებს, რომ ეს მოციქულებისათვის საგანგაშოს არაფერს წარმოადგენდა. შეიძლება ისიც ითქვას, რომ ახალი აღთქმის ეპოქაში "იჰვჰ"- თუკი გამოითქმეოდა, ბერძნულად არსად არ დაწერილა. (სხვა შემთხვევაში საკამათო აღარ იქნებოდა იეჰოვა სა და იაჰვეს ვარიანტები). კიდევ რაც შეეხება სახელის მოხმობას. თუ მეხსიერება არ მღალატობს ახალი აღთქმა იესოს სახელის მოხმობაზე ლაპარაკობს და არა იეჰოვასი. თუ გჭირდება რამოდენიმე მუხლითაც გავამყარებ ამ ფრაზას ![]() -------------------- იესო ქრისტე ჩემი მხსნელია
მე არ დავემონები ცოდვას! |
მოყვასი |
![]()
პოსტი
#150
|
![]() הַלְלוּ-יָהּ ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 572 რეგისტრ.: 14-January 09 წევრი № 6,288 ![]() |
მოიცა, მოიცა მოყვასო მე სულ სხვა რამე ვთქვი, შენ სულ სხვა. ისეთ რამეებს გვიხსნი, თითქოს საბავშვო ბაღი იყოს. ჩემი წინანდელი პოსტი პოსტის მთავარი აზრი იმაში მდგომარეობდა, რომ სახელი - მიანიშნებს არა ბგერების წყობაზე, არამედ იმ პიროვნებაზე, ვისაც ეს სახელი ერქვა. რაც შეეხება სახელ "იჰვჰ"-ს ალბათ მოგეხსენება, რომ ეს სახელი ქრისტიანებმა კი არ ამოიღეს ბიბლიიდან, არამედ სეპტუაგენტას მსხვერპლია. მაგრამ ფაქტია, რომ ახალი აღთქმის ციტირებები ხდება სეპტუაგენტადან, რაც მინიმუმ იმას მიანიშნებს, რომ ეს მოციქულებისათვის საგანგაშოს არაფერს წარმოადგენდა. შეიძლება ისიც ითქვას, რომ ახალი აღთქმის ეპოქაში "იჰვჰ"- თუკი გამოითქმეოდა, ბერძნულად არსად არ დაწერილა. (სხვა შემთხვევაში საკამათო აღარ იქნებოდა იეჰოვა სა და იაჰვეს ვარიანტები). კიდევ რაც შეეხება სახელის მოხმობას. თუ მეხსიერება არ მღალატობს ახალი აღთქმა იესოს სახელის მოხმობაზე ლაპარაკობს და არა იეჰოვასი. თუ გჭირდება რამოდენიმე მუხლითაც გავამყარებ ამ ფრაზას ![]() alex_b გეთაყვა, შენ რაც თქვი იმაზე დავწერე საკმაოდ ნათლად და გთხოვ გადახედო გულდასმით. ეხლა გავარჩიოთ შენი მოსაზრებები და ვარაუდები სათითაოდ ![]() ციტატა ჩემი წინანდელი პოსტი პოსტის მთავარი აზრი იმაში მდგომარეობდა, რომ სახელი - მიანიშნებს არა ბგერების წყობაზე, არამედ იმ პიროვნებაზე, ვისაც ეს სახელი ერქვა. ალეხ_ბ, სახელის ბგერების წაყობა რა შუაშია? აქ საუბარია ღვთის სახელზე, რომელიც ბიბლიაში ჩაიწერა და ღმერთი ადამიანებს მიუთითებდა ამ სახელით მოეხსენებინათ ის. ასე რომ, როდესაც ადამიანები უხმობდნენღმერთს სახელით იეჰოვათი, ისინი უხმობდნენ იმ პიროვნებას, რომელიც ამ სახელს ატარებს. ანუ, სამყაროს შემოქმედს! ციტატა რაც შეეხება სახელ "იჰვჰ"-ს ალბათ მოგეხსენება, რომ ეს სახელი ქრისტიანებმა კი არ ამოიღეს ბიბლიიდან, არამედ სეპტუაგენტას მსხვერპლია. მაგრამ ფაქტია, რომ ახალი აღთქმის ციტირებები ხდება სეპტუაგენტადან, რაც მინიმუმ იმას მიანიშნებს, რომ ეს მოციქულებისათვის საგანგაშოს არაფერს წარმოადგენდა. როგორც ჩანს გულდასმით არ კითხულობ წინა პოსტებს. მე არსად არ მითქვამს რომ პირველ საუკუნეში მცხოვრებ ქრისტიანებმა ამოიღეს ღვთის სახელიო ![]() გარდა ამისა, სამწუხაროა რომ შენ სიცრუეს გვიწერ და გინდა დაგვარწმუნო იმაში თითქოს რომ ღვთის სახელი სეპტუაგინტის თარგმანს შეეწირა. ეს სიცრუეა და მეტი არაფერი! სეპტუაგინტაში ღვთის სახელი წერია. შენ თუ ფაქტებს არ იცნობ, ეგ რა ჩვენი ბრალია. გთხოვ სიცრუეს ნუ დაწერ; გამიკვლიე ეს საკითხი და მერე დაპოსტე თუ წინააღმდეგი არ ხარ. ციტატა შეიძლება ისიც ითქვას, რომ ახალი აღთქმის ეპოქაში "იჰვჰ"- თუკი გამოითქმეოდა, ბერძნულად არსად არ დაწერილა. (სხვა შემთხვევაში საკამათო აღარ იქნებოდა იეჰოვა სა და იაჰვეს ვარიანტები). შენ რა იცი რომ ბერძნულად ახალ აღთქმაში არსად არ დაწერილა?? ნანახი გაქვს ახალი აღთქმის ორიგინალები?? ან იქნებ მათემ, რომელმაც თავისი სახარება ებრაულად დაწერა იქ წერია ღვთის სახელი? ხომ არ ჯობდა ჯერ გამოგეკვლია ეს საკითხი და ისე გაგეკეთებინა პოსტები? ციტატა კიდევ რაც შეეხება სახელის მოხმობას. თუ მეხსიერება არ მღალატობს ახალი აღთქმა იესოს სახელის მოხმობაზე ლაპარაკობს და არა იეჰოვასი. თუ გჭირდება რამოდენიმე მუხლითაც გავამყარებ ამ ფრაზას ![]() შენს მეხსიერებაზე არანაირ კომენტარს არ ვაკეთებ მაგრამ დანარჩენს რაც შეეხება მოგახსენებ რომ ახალ აღთქმაში ღვთის სახელის - იეჰოვას - მოხმობაზეა საუბარი. პავლე მოციქული (ძველი აღთქმიდან) იოელიდან ციტირებს სიტყვებს (სადაც ღვთის სახელი იეჰოვა წერია) როცა რომაელებს წერს წერილს. "ყოველი, ვინც იეჰოვას სახელს უხმობს, გადარჩება". იოელის ეს სიტყვები დედნისეული ტექსტიდან აი ასე გამოიყურება: "יִקְרָא בְּשֵׁם יְהוָה--יִמָּלֵט: כִּי בְּהַר-צִיּוֹן " ალექს_ბ, იმედია სამომავლოდ ამ საკითხებზე (არასწორი და ყალბი ინფორმაციის დაპოსტვამდე), ძირფესვიანად და საგულდაგულოდ გამოიკვლევ მათ და მერე დაგვიწერ. კეთილი სურვილებით მოყვასი -------------------- "კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
|
orthodox-georgia |
![]()
პოსტი
#151
|
![]() ---- ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,373 რეგისტრ.: 13-May 08 მდებარ.: იქ წევრი № 4,815 ![]() |
ეჰ, ხალხო რაზე დავობთ რა.
ღმერთს სახელად რა ქვია ამაზე კამათის დროა? პატრიარქმა ლოცვა გააძლიერეთ სამშობლოსთვისო და ვილოცოთ ჯობია -------------------- ამ ბოლო დროს ისედაც არ ვიკლავდი თავს აქ შემოსვლით და ვატყობ სწორადაც ვიქცეოდი. აქ ჩემი "აგრესიის" გარეშე გაცილებით კარგად გრძნობენ თავს და აღარ შევაწუხებ ამის მეტი არავის. აწი მილოცვების და პატრიარქის ქადაგების მეტი თუ სადმე რამე დავწერო, შეგიძლიათ ბანი დამადოთ :)
ყველას შენდობას ვთხოვ ვისაც რამე გეწყინათ ჩემგან. ღმერთს ებარებოდეთ! პატივისცემით თქვენი orthodox-georgia 20.01.2012 |
afxazi |
![]()
პოსტი
#152
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
მე მგონი ამოიწურა აქ სათქმელი. და რადგან მხოლოდ კამათი კამათისთვის მიმდიანრეობს აზრი არარ აქვს ამ თემის ირგვლივ საუბარს.
ხოდა თუ წინააღმდეგი არ ქინებით იქნებ დაგვეხურა და რამე ახალი თემის გახსნა გვეცადა. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
afxazi |
![]()
პოსტი
#153
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
თემა იხურება.
-------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
gio_opizari |
![]()
პოსტი
#154
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 190 რეგისტრ.: 15-March 09 წევრი № 6,644 ![]() |
alex_b
გაიხარე, აბსოლიტურად გეთანხმები. ეს სექტანტები ამატერიალებენ ყველაფერს რაც ღმერთს ეხება, იმიტომ რომ არ გააჩნიათ რა სულიერება გონებით ცდილობენ ღვთის არსის დატევას და ვურჩევ შეწყვიტონ ღვთისადმი ასეთი მიმართება. სიტყვა იეჰოვა ნიშნავს მარად მყოფს. მე ვარ რომელიც ვარ ანუ მე ვარ რომელიც ყოველთვის ვიყავი ანუ ახალი აღთქმისეულად რომ ვთქვათ მე ვარ ანი და ჰოე და მინდა აქ ხაზი გავუსვა იმ გარემოებას რომ ფრაზას ''მე ვარ ანი და ჰოე'' იოანეს გამოცხადებაში ამბობს როგორც ძე ასევე მამა და აქედან გამომდინარე ნიშნავს ყოვლადწმიდა სამების ერთერთ თვისებას, მარად მყოფობას და ზუსტად ამაზე ბრძანებს ღმერთი რომ ვინც ჩემ წმიდა სახელს მოუხმობს ანუ ვინც აღიარებს ყოვლად წმიდა სამებას ის ცხონდებაო. აქვე მინდა აღვნიშნო ის ფაქტი რომ უფალმა ისრაელს დაუმალა ახალი სახელი (ზუსტ ციტირებას ვერ ვაკეთებ და ალბათ მიხვდებით რაზეც ვიძახი) იგივე იეჰოვა და ამ ფრაზის მოყვანა ძალიან რომ გიყვართ იეღოველებს, ის კიარ იცით მთელი ბიბლია უნდა შეცვალოდ რომ სათქვენოდ გამოიყვანოთ აზრი, ეგ ფრაზაც თქვენი სამხილებელია რამეთუ სამების არსობაზე ძველი აღთქმა დუმს, ყოველშემთხვევაში აშკარად არ საუბრობს როგორც ახალი აღთქმა, რამეთუ ძველიაღთქმისეული ადამიანი ჯერ არაა სულიერად მზად ამ სწავლებისათვის და გონებით დაიწყებდნენ ამის ახსნას, გახსოვთ ალბათ ხო როცა უფალმა ეგვიპტიდან გამოიყვანა ისრაელი უდაბნოში თუ შეიძლება ასე ითქვას სულ თავზე დაფოფინებდა თავის საყვარელ ხალხს, ღამით ცეცხლის სვეტით უნათებდა გზას, დღისით ღრუბლის სახით უჩრდილავდა და უამრავი კიდე სხვა მაგრამ ნახეთ რა მოხდა, ხბოს კერპი გააკეთეს და მას დაუწყეს თაყვანისცემა როდესაც მოსე უფალს ესაუბრებოდა სინაის მთაზე და შეაგვიანდა ჩამოსვლა. ასე რომ ამის გამო დაუმალა უფალმა მათ თავის სახელი იეჰოვა, სახელი რომელიც თავის თავში ყოვლადწმიდა სამებისადმი სწავლებას მოიცავს, ამას ვერდაიტევდა მაშინდელი ადამიანი -------------------- უფალო ნუ გულისწყრომითა შენითა მამხილებ მე, ნუცა რისხვითა შენითა მსწავლი მე
ვითარცა სახედ სურინ ირემსა წყაროთა მიმართ წყალთასა, ეგრე სურის სულსა ჩემსა შენდამი ღმერთო! |
gio_opizari |
![]()
პოსტი
#155
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 190 რეგისტრ.: 15-March 09 წევრი № 6,644 ![]() |
განა ასოთა შერწყმა განაპირობებს ღვთის დიდებას?! ასე რომ ყოფილიყო დარწმუნებული ვარ ადამიანი ვერასოდეს ვერც გაიგებდა და ვერც მოისმენდა ამ სიტყვას. ამაზე ჩემზე უკეთ
alex_b_მ ისაუბრა. ღვთის სამ გუამოვნობაზე ძველი აღთქმა დუმს და ალბათ რიტორიკულად შემეკითხებით თუ რატომ დუმს ძველი აღთქმა ამაზეო რაზედაც კითხვითვე გიპასუხებთ: მაშ რატომ ესაუბრებოდა იესო ხალხს იგავებით? თქვენ ჩემზე კარაგათ უწყით რატომაც საუბრობდა იესო იგავებით, ამაზე ხომ თვითონვე საუბრობს და რითაც თქვენივე რიტორიკულ კითხვას პასუს სცემს ღმერთმა მშვიდობა, მადლი და სიყვარულის ნიჭი მოგცეთ. გაიხარეთ -------------------- უფალო ნუ გულისწყრომითა შენითა მამხილებ მე, ნუცა რისხვითა შენითა მსწავლი მე
ვითარცა სახედ სურინ ირემსა წყაროთა მიმართ წყალთასა, ეგრე სურის სულსა ჩემსა შენდამი ღმერთო! |
მოყვასი |
![]()
პოსტი
#156
|
![]() הַלְלוּ-יָהּ ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 572 რეგისტრ.: 14-January 09 წევრი № 6,288 ![]() |
განა ასოთა შერწყმა განაპირობებს ღვთის დიდებას?! ასე რომ ყოფილიყო დარწმუნებული ვარ ადამიანი ვერასოდეს ვერც გაიგებდა და ვერც მოისმენდა ამ სიტყვას. ამაზე ჩემზე უკეთ alex_b_მ ისაუბრა. ღვთის სამ გუამოვნობაზე ძველი აღთქმა დუმს და ალბათ რიტორიკულად შემეკითხებით თუ რატომ დუმს ძველი აღთქმა ამაზეო რაზედაც კითხვითვე გიპასუხებთ: მაშ რატომ ესაუბრებოდა იესო ხალხს იგავებით? თქვენ ჩემზე კარაგათ უწყით რატომაც საუბრობდა იესო იგავებით, ამაზე ხომ თვითონვე საუბრობს და რითაც თქვენივე რიტორიკულ კითხვას პასუს სცემს ღმერთმა მშვიდობა, მადლი და სიყვარულის ნიჭი მოგცეთ. გაიხარეთ გამარჯობა 'gio_opizari' ღვთის სახელზე ამომწურავად გავეცი პასუხი მეც, ლაშაბ-მაც და ევანგელაიერმაც წინა პოსტებში. ამ პოსტებს არ გადმოვაკოპირებ, უბრალოდ მიგითიტებ და თუ წაიკითხავ ნახავ შენს მიერ დაწერილ პოსტებზე ამომწურაც ახსნას. ეს პოსტებია: პოსტი #13 პოსტი #57 პოსტი #63 პოსტი #84 პოსტი #105 პოსტი #107 პოსტი #113 პოსტი #148 პოსტი #150 -------------------- "კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
|
gio_opizari |
![]()
პოსტი
#157
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 190 რეგისტრ.: 15-March 09 წევრი № 6,644 ![]() |
მოყვასი
მე უკვე ზოგადად გადავავლე თვალი წინა ფოსტებს და აღარ ვაპირებ. თუ გინდა აქ ვისაუბროთ, ოღონდ შენ როგორც იმ ამბიციის მქონე პიროვნება რომ ვითომდა იეღოველები ბიბლიის მკვლევარები ხართ მე დაგისმევ კითხვებს და შენ თანმიმდევრულად და კომპეტენტურად გაეცი პასუხი, თუ გაწყობს მე მზად ვარ -------------------- უფალო ნუ გულისწყრომითა შენითა მამხილებ მე, ნუცა რისხვითა შენითა მსწავლი მე
ვითარცა სახედ სურინ ირემსა წყაროთა მიმართ წყალთასა, ეგრე სურის სულსა ჩემსა შენდამი ღმერთო! |
evangelizer |
![]()
პოსტი
#158
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 194 რეგისტრ.: 16-March 09 წევრი № 6,657 ![]() |
მოყვასი საერთოდ როდესაც მიდის სახელზე საუბარი მინდა გითხრათ, რომ ჩემი აზრით სახელი, როგორც ასეთი ბგერათა ერთობლიობა კი არ მოიცავს რაიმე ჯადოსნურ ძალას, არამედ ძალას მოიცავს ის, ვინც ამ სახელის უკან დგას. მე ზოგი ალიკას მეძახის, ზოგი ალეკოს, ზოგი ლექსოს, ზოგიც ალექსას, მაგრამ ტრიფონიც რომ დამიძახონ, თუ ვიცი რომ მე მომმართავენ და მე მგულისხმობენ აუცილებლად გამოვეხმაურები. მაგალითისთვის სახელი იესო, რომელსაც მოვუხმობთ, ზოგი იისუსს-ეძახის, ზოგი იეშუას- ზოგი ჯიზეს, და ზოგიც რას, მაგრამ ალბათ ეჭვი არავის გეპარებათ, რომ იესოსთვის ამას არსებითI მნიშვნელობა არა აქვს. აქედან გამომდინარე ვფიქრობ, რომ მამაო ჩვენოში ნახსენები ფრაზა "წმიდა იყოს სახელი შენი" - მიანიშნებს არა იმის სათხოვარზე, რომ როგორღაც ხალხმა გაიგოს სახელი "იეღოვა" ანდა "იეჰოვა", და თქვან, რომ ღმერთს ასე ქვია, არამედ - მისი პიროვნება იყოს ხალხისთვის მოწიწებისა და მოშიშოების ობიექტი. თუ ჩემზე იტყვიან, რომ მე ცუდი სახელი მაქვს, რას იფიქრებდით? ის რომ ალიკა ცუდად ჟღერს? ალბათ იმას, რომ ხალხის თვალში არ ვარ კარგი პიროვნება. ასევე პირიქითაც ალბათ. მე ვიტყოდი, რომ ღმერთის სახელის განდიდება ჩემი მხრიდან ის იქნება, რომ ადამიანები ჩემი ქცევის თუ ცხოვრების მნახველები მიაგებენ დიდებას ღმერთს იმისათვის, რაც მან ჩემს ცხოვრებაში გააკეთა. ხოლო ღმერთის სახელის გმობა კი ის იქნება, როცა ადამიანები იტყვიან - "აბა ეს რა ღმერთის მორწმუნეაო". alex_b შენ გიწერია, რომ რომ მითხრან ცუდი სახელი გაქვს, რას იფიქრებდით რომ ალიკა ცუდად ჟღერსო? ![]() პ.ს. "სანტეს" რეკლამის არ იყოს, აწერია პლაკატებზე"სახელს, რომელსაც შეგიძლიათ ენდოთ"-ო. ![]() და თუკი ბიბლიაში მსგავსი სიტყვები გამოიყენება ღვთის სახელთან მიმართებაში ეს როდი ნიშნავს იმას, რომ მას სახელი არ აქვს და სიძლიერეზე ან რამე აბსტრაქტულზეა საუბარი! ![]() -------------------- "წმინდა იყოს ქრისტე თქვენს გულებში როგორც უფალი და მზად იყავით დამცველებად გამოხვიდეთ ყველას წინაშე, ვინც თქვენი იმედის გამო ახსნა განმარტებას გთხოვთ".. 1პეტრე3:15 |
მოყვასი |
![]()
პოსტი
#159
|
![]() הַלְלוּ-יָהּ ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 572 რეგისტრ.: 14-January 09 წევრი № 6,288 ![]() |
მოყვასი მე უკვე ზოგადად გადავავლე თვალი წინა ფოსტებს და აღარ ვაპირებ. თუ გინდა აქ ვისაუბროთ, ოღონდ შენ როგორც იმ ამბიციის მქონე პიროვნება რომ ვითომდა იეღოველები ბიბლიის მკვლევარები ხართ მე დაგისმევ კითხვებს და შენ თანმიმდევრულად და კომპეტენტურად გაეცი პასუხი, თუ გაწყობს მე მზად ვარ 'gio_opizari' მე არ ვეკუთვნი არცერთ რელიგიურ მიმდევრობას და სამომავლოდ იმედია გაითვალისწინებ. დიდი სიამოვნებით დაგეთანხმები და მკითხე რაც გსურს ღვთის სახელზე. ოღონდ, თუ შენს მიერ დასმული შეკიტხვის პასუხი უკვე დაწერილია წინა მოსტებში უბრალოდ მივუთიტებ პოსტებს და "ზოგადად კი ნუ გადაავლებ თვალს" როგორც აქამდე გააკეტე, არამედ სასურველი იქნება გულდასმით წაიკითხო რომ შენს მიერ დასმულ შეკითხვებზე - პასუხებს გაეცნო. სხვა შემთხვევაში აზრი არ აქვს ერთი და იგივე ვწერო დაუსროლებლად რადგან ამდენი დრო ნამდვილად არ მაქვს. ველი შენს პირველ შეკითხვას სულგამალებით. პატივისცემით მოყვასი -------------------- "კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
|
evangelizer |
![]()
პოსტი
#160
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 194 რეგისტრ.: 16-March 09 წევრი № 6,657 ![]() |
ამიტომაც წერია ბიბლიაში :
"შენ მოგენდობიან შენი სახელის მცოდნენი, რადგან შენ არ მიატოვებ შენს მაძიებლებს უფალო[იეჰოვა]". (ფს.8:10) -------------------- "წმინდა იყოს ქრისტე თქვენს გულებში როგორც უფალი და მზად იყავით დამცველებად გამოხვიდეთ ყველას წინაშე, ვინც თქვენი იმედის გამო ახსნა განმარტებას გთხოვთ".. 1პეტრე3:15 |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 13th July 2025 - 05:24 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი