IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

24 გვერდი V « < 15 16 17 18 19 > »   
Reply to this topicStart new topic
> წმიდა იყავნ სახელი შენი, რომელი სახელი?
Otherguy
პოსტი May 2 2009, 11:40 PM
პოსტი #321


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



ციტატა(agmsarebeli @ May 2 2009, 11:36 PM) *

აბა ვის როგორ ამბობს ღმერთი ადამიანის შექმნისას ...მრავლობითში შევქმნათ კაცი, ჩვენს ხატადო?

ან რას ნიშნავს სიტყვა იესოსი მე და მამა ერთი ვართ?


კარგი რა, მაგას თავისუფლად შეიძლება ანგელოზებთან ერთად ამბობდეს... ესაა ებრაელების აზრი, და არც თუ ისე ალოგიკური... რა მოხდა, ანგელოზები ღმერთის ძეები არიან, მათთან საუბრობდა(თუმცა რა ენაზე გაუგებარია biggrin.gif) ხოლმე რა, და თქვა- მოდი შევქმნათო...

ანუ ეგ არ ამტკიცებს სამებას, თუმცა ნამდვილად შეიძლება თქმა რომ შეიძლება მაგას ნიშნავდეს... და სამებას კი არა ეგ შეიძლება "ორებას" ამტკიცებდეს... ანუ "თ" რომ დაუმატო, საჭიროა 2 პიროვნების არსებობა რომ მრავლობითში თქვა... ესაა და ეს...



--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი May 2 2009, 11:44 PM
პოსტი #322


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910



ესეგი ორობას უშვებ ხო?
და სად ჩანს რომ ანგელოზებს ეუბნება?

იეჰოვას და ანგელოზების ხატება ერთი და იგივეა?
იესოს სიტყვაზე რას იტყვი მე და მამა ერთი ვართ. რა იგულისხმება ამ ერთობაში?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი May 2 2009, 11:52 PM
პოსტი #323


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



ციტატა(agmsarebeli @ May 2 2009, 11:44 PM) *

ესეგი ორობას უშვებ ხო?
და სად ჩანს რომ ანგელოზებს ეუბნება?

იეჰოვას და ანგელოზების ხატება ერთი და იგივეა?
იესოს სიტყვაზე რას იტყვი მე და მამა ერთი ვართ. რა იგულისხმება ამ ერთობაში?


მე იმას ვამბობ რომ როცა ეგეთი მრავლობითია, სამებასაც დავუშვებთ, ნებისმიერებას(ანგელოზებზეა საუბარი), თუნდაც ორობას...

არსად არ ჩანს, ზოგადად ჩანს რომ ღმერთი ამბობს: "მოდი შევქმნათ"... ეს არაა 100% მითითება იმაზე რომ გვერდით ღმერთი ან ღმერთები ჰყავს... შეიძლება ანგელოზებიც ჰყავდეს...

ანგელოზებში წესით არის ღმერთის ხატება... საერთოდ ღმერთის ხატება გადატანითი მნიშვნელობითაა, სახით ერთნაირი არაა ნაგულისხმევი... ღმერთი არის არამატერიალური და სულიერი სხეული, მას სახე არ აქვს...

"მე და მამა ერთი ვარ" - მაგარი ფრაზაა... მაგრამ იესო იოანეს 17 თავში ეუბნება მამას: "რომ იყვნენ ისინი(მოწაფეები) ჩვენსავით ერთნი..."- აშკარაა რომ შესაძლებელია მოწაფეების და მათი ერთობა... ასევე ამბობს იესო: "შენ ჩემში და მე მათში..."

ერთობაში რა იგულისხმება, რავი იდეური ერთობა, სულიერი ერთობა... არ იგულისხმება აუცილებლად ის რომ ორივე ღმერთია... ან რომ იესო იგივე მამაა(ეს ერესია როგორც მახსოვს...)

მე არ მინდა ვამტკიცო პირდაპირ რომ - არიქა იესო ღმერთი არაა... ან რამე ეგეთი... ძველ აღთქმაში თუ ხედავთ თქვენ სამების იდეას?

smile.gif


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი May 3 2009, 12:05 AM
პოსტი #324


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910



დიახ. ვხედავთ. გაიხსენე აბრამთან სტუმრად მისული სამი ანგელოზი-ესა სამების სახეა!

ფსალმუნი სიტყვითა უფლისათა ცანი დაემტკიცნეს და სულითა პირისას მისისა ყოველი ძალი მათი......


პეტრეს სიტყვები გაიხსენე ანანიას მიმართ შენ ეცრუე ღმერთს(სულისმინდას)და სხვა მრავალი


ახალი აღთქმის ციტატებიც მისაღებია , რადგან ღმერთი არ იცვლება და რაც იყო ძველში ისაა ახალშიც.

შენი ყოველი ჩემი არს და ჩემი შენი არს.
რას ნიშნავს ეს სიტყვები?

როგორ გესმის და რას მოიაზრებ სიტყვაში-ყოველი?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი May 3 2009, 12:10 AM
პოსტი #325


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



ციტატა(agmsarebeli @ May 3 2009, 12:05 AM) *

დიახ. ვხედავთ. გაიხსენე აბრამთან სტუმრად მისული სამი ანგელოზი-ესა სამების სახეა!

ფსალმუნი სიტყვითა უფლისათა ცანი დაემტკიცნეს და სულითა პირისას მისისა ყოველი ძალი მათი......
პეტრეს სიტყვები გაიხსენე ანანიას მიმართ შენ ეცრუე ღმერთს(სულისმინდას)და სხვა მრავალი
ახალი აღთქმის ციტატებიც მისაღებია , რადგან ღმერთი არ იცვლება და რაც იყო ძველში ისაა ახალშიც.


ერთი რამეა- ღმერთI არ იცვლება, მაგრამ როცა ასეთ რამეს ვარჩევთ, თვითონ ძველ აღთქმაში უნდა ვიპოვოთ ეს იდეა... რადგან ახალ აღთქმაში მინიშნებები ამაზე როა ფაქტია... ცოტა ხანი დავანებოთ ახალ აღთქმას თავი, მე ვამბობ ძველ აღთქმაში გარკვევით სამებაზე წერია რამე? ის კი წერია: "ჩვენი იჰვჰ ერთია, ერთი ღმერთია იჰვჰ"- დაახლოებIთ ასე რამოდენიმე ადგილას წერია...

ფსალმუნებში ეგ ფრაზა წერია, მაგრამ ანუ რას ვამბობ, ეგ - პნეუმა აგიოს(სული წმინდა) არსად არ გვხვდება სეპტუაგინტაში...

ანუ ფაქტიურად- ღმერთის სული - არის ღმერთის სული და არა ცალკეული პიროვნება...

ანუ მაშინ უნდა შევთანხმდეთ რომ სამების იდეა ძველ აღთქმაში არ ჩანს... ერთ რამეს გკითხავ, იესო რომ ეუბნება ფარისევლებს: "ვინც სულიწმინდას შეურაწყოფს არ მიეტევება"-ო- იცოდნენ ფარისევლებმა სულიწმინდის დღევანდელი გაგების შესახებ? რას ფიქრობ? რატომ არ შეეკითხნენ იესოს- "რას გულისხმობ მაგაში? იქნებ ახსნა"-ო... ისე ჩანდა თითქოს გაიგეს რასაც ამბობდა...

არადა ებრაელები დღემდე არ აღიარებენ სულიწმინდას... საინტერესოა...


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი May 3 2009, 12:15 AM
პოსტი #326


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910



სწორედ მაგიტო არ შეეკითხნე, რომ იცოდნენ წმინდა სული შესახებ....

მე კითხვა დაგისვი რა იგულისხმება სიტყვაში-ყოველი?

ახლა გახდა სეპტუაგინტა მისაღები, კარგია მაინც.

სული არის ცალკეული პიროვნება..ანუ პირი წმინდა სამებისა...მესამე წევრი ერთარსი სამებისა! რაც დადასტურებულია ახალ აღთქმაში...და ის რომ სამების იდეა ცოტა მიფარულია ძველ აღთქმაში ეს საჭირო იყო

აბრაამი ხედავს სამს და ეგებება მას როგორც ერთს-ეს ცხადი დადასტურებაა სამებისა!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი May 3 2009, 12:34 AM
პოსტი #327


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910



ის რომ მიფარულადაა ძველ აღთქმაში სამებაზე, ეს გამოწვეულია იმ მიზეზით , რომ ხალი , იუდეველები და მრავალღმერთიანობაში არ გადავარდნილიყვნენ...და ასე ნელნელა ამზადებდა ღმერთი მათ ....და როცა დრო მოვიდა განუცხადა კიდეც მათ უფრო მეტად.....ანუ სრულად



ხალხი არ იყო ამისთვის მზად.....მამის შეურაცხოფა და ძის მიეტევება და სულის არაო-ამბობს იესო...რაც ნიშნავს იმას რომ თუ არ იწამებს სამებას ადამიანი , სწორედ ესაა მიუტევებელი..........


საქმე მოციქულთაში არის ეპიზოდები იმისა, რომ წმინდა სული, როგორც პიროვნება მართავსს მოციქულებს (მაგალითად პავლეს, ფილიპეს და სხვა)

ახლა წავედი-სხვა დროს გავაგრძელებთ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი May 3 2009, 12:39 AM
პოსტი #328


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



ციტატა(agmsarebeli @ May 3 2009, 12:15 AM) *

სწორედ მაგიტო არ შეეკითხნე, რომ იცოდნენ წმინდა სული შესახებ....

მე კითხვა დაგისვი რა იგულისხმება სიტყვაში-ყოველი?

ახლა გახდა სეპტუაგინტა მისაღები, კარგია მაინც.

სული არის ცალკეული პიროვნება..ანუ პირი წმინდა სამებისა...მესამე წევრი ერთარსი სამებისა! რაც დადასტურებულია ახალ აღთქმაში...და ის რომ სამების იდეა ცოტა მიფარულია ძველ აღთქმაში ეს საჭირო იყო

აბრაამი ხედავს სამს და ეგებება მას როგორც ერთს-ეს ცხადი დადასტურებაა სამებისა!


სეპტუაგინტა იმიტომ ვახსენე რომ თარგმანშიც არ წერია "პნეუმა აგიოს"- რაც ახალ აღთქმაში ბერძნულად სულიწმინდას ნიშნავს...

მიფარულია- ეს შენი აზრია... ამას ამბობ რადგან შენ ახალი აღთქმის გწამს... ებრაელებს სრული უფლება აქვთ თქვან რომ ძველ აღთქმაში სამების იდეა არაა...

"ყოველი"-ში იგულისხმება ყველაფერი... თუმცა აქ მინახავს არგუმენტები იმაზე რომ არ ნიშნავს ზოგჯერო, თუმცა ეს ცალკე თემაა... მაგ ციტატა არ მახსოვს, დარწმუნებული ვარ იესოს სიტყვებია მამის მიმართ...

ანუ სულიწმნდის როგორც ღმერთის შესახებ, იცოდნენ? ამის გულისთვის ჩაქოლავდნენ(დაუპირებდნენ)... იესო თავს ღმერთად რომ აცხადებდა, ფარისევლებმა ჩაქლვა დაუპირეს, და ეხლა სულიწმინდაც ღმერთად რომ შეერაცხა- არ დაუპირებდნენ? რატომღაც არავინ გამოპასუხებია...

რა თქმა უნდა ებრაელებმა იცოდნენ ღმერთის ძალის შესახებ... სწორედ ამაზეა საუბარი რომ იესოს დააბრალეს : ღმერთის წმინდა სულით(ძალით) კი არა ბელზებელის დახმარებით აკეთებ სასწაულსო...

ებრაელები წმინდა სულში პიროვნებასაც არ ხედავდნენ... და იესომ ეს მხოლოდ იმიტომ უთხრა რომ ეუბნებდნენ :უწმინდური სული აქვსო...

და ბოლოს, თუ სულიწმინდის უარყოფა არის სიკვდილი და ტანკვის მომტანი, რატომ ამბობს იესო:

"საუკუნო სიცოცხლე ისაა, რომ გიცნობდნენ შენ როგორც ერთადერთ ჭეშმარიტ ღმერთს(მამას) და მას ვინც შენ მოავლინე- იესო ქრისტეს!(ძეს)"- იოანე 17:3

ანუ ესაა საუკუნო სიცოცხლე, მაშინ რას გულისხმობ იმაში რომ სულიწმინდის უარყოფა არის მიუტევებელი?


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მოყვასი
პოსტი May 3 2009, 02:55 PM
პოსტი #329


הַלְלוּ-יָהּ
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 572
რეგისტრ.: 14-January 09
წევრი № 6,288



ციტატა(დათიკო @ May 2 2009, 11:53 PM) *

მოყვასი

იმას არ უარვყობ რომ იეჰოვა ანუ იჰვჰ ღვთის ერთ-ერთი სახელია. "მე ვარ რომელი ვარ" აცხადებს უფალი და ესაა მისი სახელი.


Otherguy
(აღმსარებელი)


ნამდვილად საინტერესო პოსტები გაქვს გაკეტებული. მაგრამ, ორივეს მინდა შეგახსენოთ, შენც და agmsarebel-საც რომ აქ სამების თემა არაა, ღვთის სახელზეა თემა და კარგი იქნებოდა თუ თემის გარშემო გაგრძელდებოდა საუბარი.

დათიკო

ვერ დაგეთანხმები დათიკო იმაში რასაც წერ. ეგ იგივე იქნებოდა ახლა ვინმეს ემტკიცებინა რომ იესო კი არაა ღვთის ძის სახელი არამედ: იესო, იეჰოშუა, იეშუა, მხსნელიო და მესიაო. თუ მასე იქნებოდა მაშინ ღვთის ძის სახელს ბიბლის მთარგმნელები იეჰოშუად ან მხსნელად გადმოიტანდნენ. მაგრამ არა, ბიბლიაში ჩაწერილი სახელები, მთარგმნელებს არასოდეს გადმოაქვთ მნიშვნელობებით, რადგან საკუთარი სახელი არ ითარგმნება. ის გადმოდის პირდაპირ როგორც ამას ენაში არსებული გრამატიკული წესები და ანბანი იძლევა საშუალებას.

არაერთხელ დამიწერია ამის შესახებ და არაერთი მაგალითიც მომიყვანია.
კიდევ მოვიყვან მაგალით, ოღონდ ამ ჯერად მხოლოდ ერთ მაგალითს:

მოსე ებრაულ ენაზე იწერება ასე: "מֹשֶׁה", და გამოითქმის როგორც: "მოშე" და "წყლიდან ამოყვანილს" "წყლიდან გადარჩენილს" ნიშნავს.

როგორ მოიქცნენ მთარგმნელები? მოსეს სახელი და სხვა ბიბლიური სახელები ზუსტად ისე გადმოიტანეს როგორც ძველად წარმოთქვამდნენ ადამიანები? და ზუსტად ისე გადმოიტანეს ისინი როგორც ძველად წერდნენ? არა. მოსეს სახელი ან სხვა ბიბლიური სახელები მნიშვნელობით არ გადმოუტანიათ!გადმოიტანეს? smile.gif არცერთი სახელი არ ამოუღიათ მთარგმნელებს ბიბლიიდან და არცერთი სახელი არ შეუცვლიათ მნიშვნელოებით ან ეპითეტებით. ასე რომ, სახელის მნიშვნელობით გადმოთარგმნა (რასაც შენ ამბობ ხოლმე) არაა სწორი. შენი მოსაზრებები რომ გაეთვალისწინებინა ბიბლიის ყველა მთარგმნელს მაშინ ბიბლიაში არცერთი სახელი არ უნდა გადმოსულიყო. იესოზე მხსნელი იქნებოდა, მოსეზე წყლიდან ამოყვანილი და ასე შემდეგ. მოკლედ სახეზე რაც იქნებოდა ალბათ მკითხველი ხვდება.

ამრიგად, ნათელია რომ, ზოგიერთ მთარგმნელს, რომლებიც სამების დოგმის შესახებ სწავლების მომხრეები არიან, არ სურთ ღვთის სახელის გადმოტანა (ან ეკლესიის პოზიციას ითვალისწინებენ) და იმ ადგილებში სადაც ღვთის სახელს კანონიერი უფლება აქვს ეწეროს სხვა სიტყვებით ანაცვლებენ! რადგან, მკითხველს თვალში მოხვდება 7000-ჯერ დაწერილი ღვთის პირადი სახელი "იეჰოვა" და მნიშვნელოვანი კითხვები დაებადება სამების დოგმატის სწავლებების შესახებ. აი ამაშია საქმე. ეს არის სიმართლე !

მოყვასი
პ.ს.


ციტატა
"იმას არ უარვყობ რომ იეჰოვა ანუ იჰვჰ ღვთის ერთ-ერთი სახელია"..


ერთერთი სახელია? biggrin.gif ერთ-ერთმა მაინც გვანახეთ სადმე ბიბლიაში ღმერთს ეპითეტი გამოეყენებინოს და ეთქვას ესაა ჩემი სახელიო smile.gif რომ ეთქვას, მე ვარ "შემქმნელი" ესაა ჩემი სახელი; ან თუნდაც მე ვარ "ადონაი" ესაა ჩემი სახელიო, ან მე ვარ "ელოჰიმ" ესაა ჩემი სახელიო, ან მე ვარ "გამჩენი" და ესაა ჩემი სახელიო. biggrin.gif მაგალითისთვსის შეგიძლია ნახო თუნდაც ესაიას 42:8, სადაც წერია: "მე ვარ იეჰოვა (ებრ. יהוה, ჲჰვჰ) ესაა ჩემი სახელი". ადონაი ან სხვა რომელიმე ეპითეტი კი არ წერია, არამედ მისი პირადი სახელი "იეჰოვა" (ებრ:יהוה, "ჲჰვჰ") წერია. გადახედე უძველეს ხელნაწერებს და ნახავ რომ ყველგან (7000-ამდე) იეჰოვა (ებრ. יהוה, ჲჰვჰ) წერია და არა ეპითეტები.

შენი მოსაზრების თანახმად გამოდის რომ ის ეპითეტები რომლებიც ღვთის ძეზეა გამოყენებული ღვთის ძის სახელებიაო ვიძახოთ? მაგალითად: მხსნელი, ან ბატონი, ან მესია, ან მოწმე, ან ამინი, ან სიტყვა. ნუ აშკარაა რომ შენს მსოფლმხედველობას ბევრი ვერ დაეთანხმება დათიკო.


--------------------
"კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი May 3 2009, 11:15 PM
პოსტი #330


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ეს არის სიმართლე !

ეგ შენი ვაისიმართლეა, ცრუ smile.gif
მოდი შემოვალ კამათში, ძალიან გაშალეთ ფრთები biggrin.gif
ახლა რა ხდება მოყვასი და იეღოველები ზოგადად ადარებენ ერთმანეთს ადამიანს და ღმერთს, ერთს და ერთერთს მრავალში ერთმანეთს, ეს კი თავიდანვე უმძიმესი შეცდომაა, რაზეც არაერთხელი მივუთითე.
"მოყვასის" თავდაჯერებული პოსტი და ჩვენი ეკლესიის ისევ მოურიდებელი ლანძღვა ისევ მიუთითებს იმაზე, რომ წინ არ მიდის არაფერი , ნუ ისევ გრძელდება ჩვენი გინება.
ციტატა
ზოგიერთ მთარგმნელს, რომლებიც სამების დოგმის შესახებ სწავლების მომხრეები არიან, არ სურთ ღვთის სახელის გადმოტანა (ან ეკლესიის პოზიციას ითვალისწინებენ

ამაზე მოდერები იფიქრებენ.
ჩვენ კი საუბარი გავაგრძელოთ იმ მთავარ შეცდომებზე, რაც სექტანტ რასელისტებს და მათ მომხრეებს მოდით, ესაა როგორც ვთქვით
ადრევე ამ თემის გახსნისთანავე, მეორე გვერდზევე:
1.

ციტატა
ღმერთს თავისთავად სახელი არ სჭირდება
ანუ ღმერთს აქვს ის რაც არ სჭირდება?

2.
ციტატა
ღმერთო რომ დავუძახო, რა ბევრი ღმერთებია და მკითხავს, რომელს გვეძახიო?

3.
ციტატა
"დაცემამდე პერიოდში ღმერთს სახელი რად უნდოდა?"

4. (კანონისტი)
ციტატა
დედამიწის 6000-დან ერთ–ერთ ენაზე გამოითქმის "იეჰოვად", აფხაზურად კიდევ "იაჰაქთუამშად"....

5.
ციტატა
ანუ ღმერთს სახელი ისე აქვს რომ არ სჭირდება, ანუ ღმერთს რაიმე აქვს რაც არ ჭირდება?
ან ღმერთმა სხვისი საჭიროების გამო "დაირქვა" სახელი?
ან იყო დრო როცა ღმერთს სახელი არ ქონდა და მერე გაიჩინა?
ან რად უნდა სახელი იმას ვინც ერთადერთია?
ან რომელმა სახელმა შეიძლება შემოსაზღვროს მისი არსება?

მაშ ასე მარტის 2-ში დაწერილი იყო ეს პოსტი აქ ისევ იგივე იწერება, მოწინაღმდეგე მხარეს, მხოლოდ ერთი რამე აქვს "ასე წერია ბიბლიაში", ყოველგვარი დაკვირვების გარეშე, ამიტომ ვაკოპირებ მთლიანად დაწერილ პოსტს და მაინტერესებს პასუხები, მიყოლებით და დამშვიდებულად.
ციტატა
სრულიად ადამიანური ფენომენია სახელი, დაგიწერეს ალლაჰ-ზე და დაგიწერეს იესოზე, უნდა შეეცადო პასუხები გასცე და არა უპასუხობის პენალტი დაარტყა ასე წერია ბიბლიაშიო, მე გეუბნები, რომ პირდაპირი გაგებით სახელად გაგება არ შეესაბამება ღმერთის ბიბლიურ გაგებას, რომელიც შემოუსაზღვრავია, განუზომელია, გამოუთქმელია, როგორც დამასკელი
ამბობს "უსასრულოა და უწვდომელია ღვთაება. მხოლოდღა ეს არის საწვდომი მასში - უსასრულობა და მიუწვდომლობა" და რაღაც ადამიანური
თანხმოვნებისა და ხმოვნების ნაერთით გინდა მას სახელი დაარქვა? ამიტომაა, რომ უნდა უპასუხო ზემოდ დაწერილ კითხვებს, თორემ ღმერთის
მნიშვნელობის დამცირებამდე მიდის ეგ გზა...

და იმაზე, რომ "იეჰოვა"(როგორც სხვა "სახელები) არის მისი ეპითეტი. სახელი მას არ აქვს
საუბარს დამასკელით დავამთავრებ, სადაც ამბობს რომ ნებისმიერი ხერხის გამოთქმა ღმერთისა შეუძლებელია და ყველაფერი გამოთქმადი მხოლოდ ეპითეტია :

"ამრიგად, უსასრულოა და უწვდომელია ღვთაება. მხოლოდღა ეს არის საწვდომი მასში - უსასრულობა და მიუწვდომლობა, ხოლო ყველაფერი ის რასაც მტკიცებითად ვამბობთ ღვთის შესახებ, გვიცხადებს არა ბუნებას არამედ მას, რაც ბუნების გარშემოა. თუნდაც კეთილი ეწოდოს მას, ანდა მართალი ან ბრძენი ან კიდევ სხვა რამ ამგვარი, არათუ ღვთის ბუნება გამოითქმის ამით, არამედ ის, რაც ბუნების გარშემოა. ამასთან, ზოგი რამ რაც ღვთის შესახებ მტკიცებითად ითქმის, ზეაღმატებითი უკუთქმის შინაარსს შეიცავს. მაგალითად, როდესაც ღვთის შესახებ ვამბობთ „სიბნელეს“, არათუ სიბნელეს ვგულისხმობთ, არამედ იმას, რომ ღმერთი არ არის სინათლე ანუ სინათლეზე უზემოესია იგი. ასევე, როდესაც მის შესახებ ვამბობთ „სინათლეს“, ვამბობთ იმ აზრით, რომ არ არის იგი სიბნელე."

ველი პასუხებს;

კაიროსი!



--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მოყვასი
პოსტი May 4 2009, 12:48 AM
პოსტი #331


הַלְלוּ-יָהּ
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 572
რეგისტრ.: 14-January 09
წევრი № 6,288



KAIROS გამარჯობა

დიდი ხანია ჩუმად ხარ. მოხარული ვარ სიამოვნებით გავცე პასუხები შენს მიერ დასმულ შეკიხვებს ან წამოყენებულ საკიტხებს.

პირველ რიგში მინდა აღვნიშნო ერთი რამ, რომ, მთარგმნელები ანგელოზები არ არიან და არც უშეცდომოები. მე ის დავწერე რაც სიმართლეა. ასე რომ თუ გულზე მოგხვდა ესე იგი კარგად დამიწერია. აბა ისე სადაა, მაგალითად ხვალ ბიბლიის რომელიმე თარგმანი გამოქვეყნდეს (მნიშვნელობა არ აქვს რომელი ეკლესია გამოაქვეყნებდა) მასში რომ ამოიღონ ღვთის ძის პირადი სახელი "იესო" და მე ეს აღვნიშნო რომ არასწორია მეთქი, ამით კი არ შევურაცხყობდი ვინმეს, არამედ ფაქტს აღვნიშნავდი რომ თარგმანი ტენდენციურია მეთქი და როგორც ჩანს საკუთარი მრწამსიდან გამომდინარე მოიქცნენ მთარგმნელებითქო. ესაა და ეს.

შენ კი, თუ რაიმე საპირისპირო გაქვს იმაზე სათქმელი რაც დავპოსტე, მოიყვანე არგუმენტები და ვისაუბროთ.
შენს მიერ ზემოთ ჩამომწკრივებულ "საკითხებს" ყველაზე ერთი ბიბლიური მუხლით გავცემ პასუხს:

"Оттуда двинулся он к горе, лежащей на восток от Вефиля;
и поставил шатер свой так,
что у него Вефиль был от запада, а Гай от востока.
Он создал и тут жертвенник Иегове,
и призвал имя Иеговы". - მართლმადიდებელი ეკლესიის, არქიმანდრიტ მაკარის თარგმანი.

ეს მუხლი ებრაულ ხელნაწერში ასეა:

"וַיַּעְתֵּק מִשָּׁם הָהָרָה, מִקֶּדֶם לְבֵית-אֵל--וַיֵּט אָהֳלֹה; בֵּית-אֵל מִיָּם, וְהָעַי מִקֶּדֶם, וַיִּבֶן-שָׁם מִזְבֵּחַ לַיהוָה, וַיִּקְרָא בְּשֵׁם יְהוָה".


ეს მუხლი ქართულად ასეა:

" წავიდა იქიდან მთიან მხარეში, ბეთელის აღმოსავლეთით, და გაშალა კარავი, საიდანაც ბეთელი დასავლეთით იყო, ქალაქი აი კი — აღმოსავლეთით. აუგო სამსხვერპლო იეჰოვას და დაიწყო იეჰოვას სახელის მოხმობა" - დაბადება 12:8.

ახლა როგორ გამოდის, კაიროსს უფრო მეტად ესმის ვიდრე აბრაამს? შემცდარა რომ სამსხვერპლო აუგო სამყაროს შემოქმედს და მისი სახელის მოხმობა დაუწყია smile.gif
ესე იგი, შენი აზრით კაიროს, საჭირო არ იყო და ტყუილად დაუწყია აბრაამს ღვთის სახელის ხსენება ხომ? როგორ ფიქრობ კაიროს, აბრაამს არ ესმოდა რომ ცოცხალი ღმერთი ერთადერთია და შენ გესმის? მემგონი უნდა ხვდებოდე რომ შენი მოსაზრებები არ ეთანხმება იმას რასაც ღვთის ერთგული ადამიანები აკეთებდნენ და წერდნენ ღვთის სახელთან დაკავშირებით.

მოყვასი


--------------------
"კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი May 4 2009, 12:52 AM
პოსტი #332


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



მოყვასი

მაგრამ აბრაამმა არ იცოდა იჰვჰ-ს სახელი, ამას გამოსვლის 6:3 ადასტურებს...

მაშ როგორ მოუხმო იეჰოვას სახელს, თუ არ იცოდა?


blink.gif


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მოყვასი
პოსტი May 4 2009, 12:57 AM
პოსტი #333


הַלְלוּ-יָהּ
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 572
რეგისტრ.: 14-January 09
წევრი № 6,288



ციტატა(Otherguy @ May 4 2009, 01:52 AM) *

მოყვასი

მაგრამ აბრაამმა არ იცოდა იჰვჰ-ს სახელი, ამას გამოსვლის 6:3 ადასტურებს...

მაშ როგორ მოუხმო იეჰოვას სახელს, თუ არ იცოდა?


blink.gif


Otherguy

აბრაამმა ძალიან კარგად იცოდა smile.gif
სხვა შემთხვევაში როგორ მოუხმობდა? biggrin.gif

გამოსვლის 6:3-ში არ წერია აბრაამმა ღვთის სახელი იეჰოვა არ იცოდაო. ასე რომ... a075.gif


--------------------
"კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი May 4 2009, 01:00 AM
პოსტი #334


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



ციტატა(მოყვასი @ May 4 2009, 12:57 AM) *

Otherguy

აბრაამმა ძალიან კარგად იცოდა smile.gif
სხვა შემთხვევაში როგორ მოუხმობდა? biggrin.gif

გამოსვლის 6:3-ში არ წერია აბრაამმა ღვთის სახელი იეჰოვა არ იცოდაო. ასე რომ... a075.gif



კარგი რა!!!

3. მე გამოვეცხადე აბრაამს, ისაკს და იაკობს, როგორც ყოვლადძლიერი ღმერთი (ელ შადაი). ხოლო ჩემი სახელი - იჰვჰ - არ გამიმხელია მათთვის.

აბრაამი გულთმისანი იყო და მაინც გაიგო???

blink.gif


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მოყვასი
პოსტი May 4 2009, 01:02 AM
პოსტი #335


הַלְלוּ-יָהּ
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 572
რეგისტრ.: 14-January 09
წევრი № 6,288



დადე ეგ ტექსტი ებრაულ ენაზე გთხოვ. დანარჩენზე მერე გავაგრძელოთ a075.gif


--------------------
"კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი May 4 2009, 01:08 AM
პოსტი #336


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



ციტატა(მოყვასი @ May 4 2009, 01:02 AM) *

დადე ეგ ტექსტი ებრაულ ენაზე გთხოვ. დანარჩენზე მერე გავაგრძელოთ a075.gif


რა ტექსტი? გამოსვლის 6:3? აშკარაა რაც მანდ წერია- აბრაამისთვის არ უთქვამს ღმერთს მისი სახელი...
მაშინ აბრაამი როგორ ახსენებს ღმერთის სახელს? თვითონ მიხვდა? blink.gif

რა უნდა ეწეროს ისეთი ებრაულში? არასწორი თარგმანია 6:3-ის რაც აქ დავწერე?

ג וָאֵרָא, אֶל-אַבְרָהָם אֶל-יִצְחָק וְאֶל-יַעֲקֹב--בְּאֵל שַׁדָּי; וּשְׁמִי יְהוָה, לֹא נוֹדַעְתִּי לָהֶם..

მერე?


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მოყვასი
პოსტი May 4 2009, 01:24 AM
პოსტი #337


הַלְלוּ-יָהּ
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 572
რეგისტრ.: 14-January 09
წევრი № 6,288



ციტატა(Otherguy @ May 4 2009, 02:08 AM) *

რა ტექსტი? გამოსვლის 6:3? აშკარაა რაც მანდ წერია- აბრაამისთვის არ უთქვამს ღმერთს მისი სახელი...

რა უნდა ეწეროს ისეთი ებრაულში? არასწორი თარგმანია 6:3-ის რაც აქ დავწერე?

ג וָאֵרָא, אֶל-אַבְרָהָם אֶל-יִצְחָק וְאֶל-יַעֲקֹב--בְּאֵל שַׁדָּי; וּשְׁמִי יְהוָה, לֹא נוֹדַעְתִּי לָהֶם..

მერე?



ებრაული ტექსტს თუ დააკვირდები მასში ღვთის სახელი "იეჰოვა" (ებრ. יהוה, ჲჰვჰ)
წერია.

ახლა დაბადების 12:8-ში ნახე თუ წერია "იეჰოვა" (ებრ. יהוה, ჲჰვჰ):

וַיַּעְתֵּק מִשָּׁם הָהָרָה, מִקֶּדֶם לְבֵית-אֵל--וַיֵּט אָהֳלֹה; בֵּית-אֵל מִיָּם, וְהָעַי מִקֶּדֶם, וַיִּבֶן-שָׁם מִזְבֵּחַ לַיהוָה, וַיִּקְרָא בְּשֵׁם יְהוָה.

ფაქტია რომ დაბადების 12:8-შიც, ისევე როგორც გამოსვლის 6:3-ში, წერია ღვთის სახელი " יְהוָה ". ასე რომ, აბრაამი ახსენებდა ღვთის სახელს. ღვთის შთაგონებით დაწერილი ბიბლიის წიგნი დაბადება 12 თავის მე-8 მუხლში ამბობს რომ აბრაამმა ახსენა ღვთის სახელი. smile.gif



--------------------
"კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი May 4 2009, 01:26 AM
პოსტი #338


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



მოყვასი

მე გეუბნები რომ არ იცოდა ეგ სახელი!!! და როგორ ახსენებდა???

მაშინ ღმერთი ცრუობს გამოსვლის 6:3-ში?

ფაქტია ღმერთი ამბობს: "აბრაამი ისე მოკვდა ჩემი სახელი არ იცოდაო..."

აბრაამს თურმე გამოუცვნია სახელი...

თორემ მე არ მითქვამს რომ იგივე იჰვჰ არ წერია მეთქი!!! ვიცი რომ წერია, უბრალოდ როგორ გახდა ეს შესაძლებელი?


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მოყვასი
პოსტი May 4 2009, 01:43 AM
პოსტი #339


הַלְלוּ-יָהּ
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 572
რეგისტრ.: 14-January 09
წევრი № 6,288



ციტატა(Otherguy @ May 4 2009, 02:26 AM) *

მოყვასი

მე გეუბნები რომ არ იცოდა ეგ სახელი!!! და როგორ ახსენებდა???


შენ კი მეუბნები მაგრამ ეგ ხომ არ ნიშნავს რომ რადგან შენ მეუბნები მაგიტომ მასეა?
მთავარი ისაა წმინდა წერილი რას ამბობს.

ციტატა
მაშინ ღმერთი ცრუობს გამოსვლის 6:3-ში?


რა თქმა უნდა ღმერთმა არ იცრუა. ეს ნიშნავს რომ, ან ერთი მუხლი გაიგე არასწორად ან მეორე, რადგან ღვთის შთაგონებით დაწერილი სიტყვა საკუტარ თავს არ ეწინააღმდეგება.

ციტატა
ფაქტია ღმერთი ამბობს: "აბრაამი ისე მოკვდა ჩემი სახელი არ იცოდაო..."


არა, ფაქტი მასე არაა. გიმეორებ რომ გამოსვლის 6:3-ში არ წერია "აბრაამმა ღვთის სახელი არ იცოდა"ო.

ციტატა
აბრაამს თურმე გამოუცვნია სახელი...

არა, არ გამოუცვნია. ეგეც როგორც ჩანს შენი ვარაუდია თუ მასე ფიქრობ.

ციტატა
მე არ მითქვამს რომ იგივე იჰვჰ არ წერია მეთქი!!! ვიცი რომ წერია, უბრალოდ როგორ გახდა ეს შესაძლებელი?


ფაქტია რომ ღვთის სახელი წერია დაბადების 12:8-შიც და გამოსვლის 6;3-შიც. და თუ რა მოხდა და როგორ იყო, ამაზე ხვალ გავაგრძელოთ.


--------------------
"კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი May 4 2009, 02:39 AM
პოსტი #340


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



ციტატა(მოყვასი @ May 4 2009, 01:43 AM) *



შენ კი მეუბნები მაგრამ ეგ ხომ არ ნიშნავს რომ რადგან შენ მეუბნები მაგიტომ მასეა?
მთავარი ისაა წმინდა წერილი რას ამბობს.
რა თქმა უნდა ღმერთმა არ იცრუა. ეს ნიშნავს რომ, ან ერთი მუხლი გაიგე არასწორად ან მეორე, რადგან ღვთის შთაგონებით დაწერილი სიტყვა საკუტარ თავს არ ეწინააღმდეგება.
არა, ფაქტი მასე არაა. გიმეორებ რომ გამოსვლის 6:3-ში არ წერია "აბრაამმა ღვთის სახელი არ იცოდა"ო.
არა, არ გამოუცვნია. ეგეც როგორც ჩანს შენი ვარაუდია თუ მასე ფიქრობ.
ფაქტია რომ ღვთის სახელი წერია დაბადების 12:8-შიც და გამოსვლის 6;3-შიც. და თუ რა მოხდა და როგორ იყო, ამაზე ხვალ გავაგრძელოთ.



ხო მაგრამ ღმერთი ამბობს: "ჩემი სახელი იჰვჰ აბრაამისთვის არ მითქვამს"-ო... თუ არ უთქვამს საიდან იცოდა? დაუწერა "ფურცელზე"? biggrin.gif

გავაგრძელოთ ხვალ კარგი...


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

24 გვერდი V « < 15 16 17 18 19 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 13th July 2025 - 12:15 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი