IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

15 გვერდი V « < 9 10 11 12 13 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ქალები წმ. წერილში, დედათა სახე ბიბლიაში
Ligia
პოსტი Feb 6 2010, 10:08 PM
პოსტი #201


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,990
რეგისტრ.: 2-April 08
წევრი № 4,411



ხო მარი თავისთავად, თუმცა მგონი არჩევანიც არ გვაქვს დიდად biggrin.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Feb 6 2010, 10:51 PM
პოსტი #202


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



პროვოცირებას აქვს ადგილი, მე არ მითქვამს ეგ, არამედ მოვიყვანე ციტატა, მეორე ის რომ თავადაც ის ფაქტი, რომ ბერსაბესთან ასე ახლო ურთიერთობაში შევიდა ნათანი, ეს სწორედ ბერსაბეს დამსახურებაა, რომ "გადმოიბირა", გადმოიბირა ანუ მიიმხრო მისი საქციელით, მისი ღირსეულობით, ასე რომ შეცდომას არა აქვს ადგილი (მგონია რომ რაღაც მამოწმებთ biggrin.gif), ცოტა უფრო ფართოდ უნდა განვიხილოთ მოვლენა,
ციტატა
არ მეშლება ერთადერთი ქალბატონი რომელთანაც არანაირი პრეტენზია არ გამაჩნია

ნონა, მგონია რომ ბევრს ითხოვ smile.gif აქ ჩვენ მოსამართლეები არა ვართ, არ განვსჯით, არ ვუყენებთ პრეტენზიებს, არამედ განვიხილავთ და ვსწავლობთ, შესაბამისად შენი ბრალდებები, ექსჰიბიციონისტურ საქციელზე
ზედმეტია და საფუძველს მოკლებული, კიდევ ერთხელ (და ახლა უკვე ბოლოჯერ გიმეორებ) ექსჰიბიციონისტური საქციელი არის ის შემთხვევა
(რაც "მეფე ჩარკვიანმა" გააკეთა) როცა ადამიანი შიშვლდება რომ სიშიშვლის გამოჩენით მიიღოს სიამოვნება, ბერსაბეს შემთხვევაში ქმედება
გარეგნულად კი გავს ამას, მაგრამ ეს არაა, რასაც აბრალებ, შეგიძლია თავიდან დაწერო, რომ ისე მოიქცა, მაგრამ ის არ იყოო (რაც აბსურდია, რადგან როცა მეძავურად იქცევა ვინმე, იმ წუთში და იმ საქციელში იგი მეძავია და როცა ექსჰიბიციონისტურად ექსჰიბიციონისტი), ბერსაბემ თითქოსდა მეფის დასანახად იბანავა (ტექსტში ესეც კი არ სჩანს ისე რომ გაითვალისწინო, ანუ ბიბლია არ ამბობს ძალით დაენახაო და რასაც არ ამბობს ბიბლია, მაქსიმუმ შეგვიძლია ვივარაუდოთ, მაგრამ არა ვამტკიცოთ), და ეს იყო სულ.
ბერსაბეზე მე მოვრჩი, ნონას ვიცნობ, დაწერს ისევ biggrin.gif მაგრამ მე მოვრჩი და ვისაც რა უნდა ის იგულისხმოს, უბრალოდ ტერმინოლოგიურ უზუსტობებს
და ზედმეტ ბრალდებებს, განკითხვას და გასამართლებებს აქ არ ვართ smile.gif
სოფი, რაც შეეხება ძმის მკვლელობას, ჩვენ ყოველთვის უნდა გვახსოვდეს, რომ ვართ ძველ აღთქმაში , აქ ყველაფერი უფრო მკაცრია და დაუნდობელი, ადონია სოლომონს საკუთარი პრობლემების გამო არ მოუკლავს, ადონიას ერთხელ ტახტის უზურპაცია უკვე აპატიეს, აი მეორედ კიდევ რომ არ მოისვენა და მამის ცოლის მოყვანა გადაწყვიტა, ეს სიკვდილით ისჯება და დაისაჯა კიდეც, ზოგადად კიდევ ერთხელ შეგახსენებთ ყველას, რომ ეს არის სწავლების ა შესწავლის ადგილი, და არა განკითხვის და გასამართლების, ასე რომ შემდეგშიც შეგხვდება ზოგი ქალის ზოგი საქციელი, რომელიც ჩვენი გადასახედიდან მიუღებელი ან გაუგებარია, ამიტომ წინასწარვე ვიცოდეთ, რომ მათი გასამართლების ყველა მცდელობა უცილობლად უსარგებლო იქნება.
მარი, ჩვენ (მე) წმიდა წერილს მივყვები და ყველა მნიშვნელოვან ქალზე ვსაუბრობ, ისინი (მნიშვნელოვანები) არცთუისე ბევრია ბიბლიაში, და შემდეგშიც ასე, ქრონოლოგიურად მივყვებით ანუ ვისაუბრებთ სოლომონის
ქალებზე, სხვათაშორის, თუკი ჩაგივარდებათ ხელში რაიმე ქადაგება ან განმარტება იმ ქალზე, რომელზეც ვისაუბრეთ უკვე ან რომელზეც ვსაუბრობთ (და არა იმაზე, რომელზეც შემდეგში ვისაუბრებთ), გთხოვთ მიანიშნოთ, თუ მოკლეა განმარტება მთლიანად, თუკი დიდი რამეა, მაშინ ლინკი smile.gif
მადლობა წინასწარ;
კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Ligia
პოსტი Feb 7 2010, 03:20 AM
პოსტი #203


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,990
რეგისტრ.: 2-April 08
წევრი № 4,411



ნათანი "გადმოიბირა" რა, მტყუანი რომ ყოფილიყო რამეში ნუ დარდობ როგორც ადრე ამხილა მისი ქმარი, არც ბერსაბესი მოერიდებოდა smile.gif

ამით დავამათავროთ ბერსაბეზე, მივყვეთ ახლა მის რძლებს biggrin.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
სოფი
პოსტი Feb 7 2010, 04:11 PM
პოსტი #204


Pro Christo..
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 3,122
რეგისტრ.: 10-January 07
წევრი № 843



KAIROS
ციტატა
ჩვენ ყოველთვის უნდა გვახსოვდეს, რომ ვართ ძველ აღთქმაში

ეს კი გავითვალისწინე,მაგრამ... ახლა გასაგებია,მადლობsmile.gif
ციტატა
არის სწავლების ა შესწავლის ადგილი, და არა განკითხვის და გასამართლების,

პირადად მე,ეს არც მიფიქრიაsmile.gif


--------------------
"Happiness only real when shared."
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ნონა
პოსტი Feb 7 2010, 05:13 PM
პოსტი #205


მშვიდი სისოვლე
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,197
რეგისტრ.: 29-July 09
მდებარ.: ბათუმი
წევრი № 7,322



ციტატა(KAIROS @ Feb 6 2010, 11:51 PM) *
ნონა, მგონია რომ ბევრს ითხოვ

საერთოდ არაფერს ვითხოვ
მხოლოდ განწყობას ვაფიქსირებ და მე ვიცი რომ შენ ამას ხვდები dry.gif

ციტატა
აქ ჩვენ მოსამართლეები არა ვართ, არ განვსჯით, არ ვუყენებთ პრეტენზიებს, არამედ განვიხილავთ და ვსწავლობთ,
განხილვა განსჯას არ გამორიცხავს, არც სწავლა დგას პრეტენიებთან ზურგით
ჯერ არ მინახია ფორუმზე განხილვა განსჯის გარეშე sad.gif
თან საუბარი იმ ქცევაზეა რომელიც ცალსახად დაფიქსირებულია ცოდვად

ციტატა
შესაბამისად შენი ბრალდებები, ექსჰიბიციონისტურ საქციელზე ზედმეტია და საფუძველს მოკლებული,
ოხ ეს პასუხისმიგებანი სიტყვის მასალად სახადივით დაემართა რა ფორუმს biggrin.gif
ციტატა
რადგან როცა მეძავურად იქცევა ვინმე, იმ წუთში და იმ საქციელში იგი მეძავია და როცა ექსჰიბიციონისტურად ექსჰიბიციონისტი
არაა ღირსი ახლა ეს ადამიანი ასეთი ლაფსუსები რომ არ შეიმჩნიო რა biggrin.gif
ვინმე გიჟივით რომ მოიქცევა გიჟია კაიროს?!
თავის მოგიჟიანება ხომ არ ქვია ამას უფრო?
მეძავივით მოქცევა მეძავეობა ჯერ კიდევ არაა, რადგან ქცევითი წაბაძვაა მხოლოდ...

ციტატა
ბერსაბემ თითქოსდა მეფის დასანახად იბანავა (ტექსტში ესეც კი არ სჩანს ისე რომ გაითვალისწინო, ანუ ბიბლია არ ამბობს ძალით დაენახაო და რასაც არ ამბობს ბიბლია, მაქსიმუმ შეგვიძლია ვივარაუდოთ, მაგრამ არა ვამტკიცოთ)
ახლა მოვძებნო შენი ციტატა სადაც წერ, ქალურად ვითომ ვერ მიხვდა რომ მეფე უყურებდა ისე იბანავაო? a075.gif და მთლად მაგაზე გაიშალა ამხელა აზრთასხვადასხვაობაც .
ციტატა
ნონას ვიცნობ, დაწერს ისევ
ნონამ დაწერა მაგრამ განა შენ მას იცნობ? sad.gif ასე რომ იყოს მის ნაწერსაც უკეთ გაიგებდი, მე იმ ადამიანებს ნათქვამს, ვისაც კარგად ვიცნობ, მაშინაც იოლად ვიგებ როცა ცუდად ამბობენ და ... rolleyes.gif
ციტატა
ტერმინოლოგიურ უზუსტობებს და ზედმეტ ბრალდებებს, განკითხვას და გასამართლებებს აქ არ ვართ
შემოგევლე, ზოგჯერ რა კარგად და საჭიროდ იყტვი ხოლმე yes.gif ამას აუცილებლად დავიმახსოვრებ
ციტატა
თუკი ჩაგივარდებათ ხელში რაიმე ქადაგება ან განმარტება იმ ქალზე, გთხოვთ მიანიშნოთ, თუ მოკლეა განმარტება მთლიანად, თუკი დიდი რამეა, მაშინ ლინკი smile.gif
აი ეს მეც ძალიან მაინტერესებს, გამორჩეულად ქალების შესახებ


--------------------
...უფალო, უშენოდ სიზმარშიც არ გავიშვები!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Feb 7 2010, 06:28 PM
პოსტი #206


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ამხელა თემის წაკითხვის დრო არ მაქვს და შეიძლება ვიკითხო საიდან გაჩნდა აზრი, რომ ბერსაბე სპეციალურად ბანაობდა მეფის თვალწინ?
ბიბლია როგორც წესი ასეთ ნიუანსებს არ მალავს, ასე რომ ყოფილიყო ამ ამბის თხრობა დაიწყებოდა დაახლოებით ასე: "ურიას ცოლმა გადწყვიტა მეფე ეცდუნებინა... და ა.შ."
ბიბლიაში ერთი საყვედური არ არის ნათქვამი ბერსაბეს მისამართით, რომ მან აცდუნა დავითი.
რაც შეეხება ბანაობას, უნდა გავითვალისწინოთ, რომ მოქმედება ხდება ისრაელში, სადაც არის წყლის პრობლემა და წვიმის წყლის შესაგროვებლად ეზოებში იყო დიდი აუზები, რომლებში დაგროვებულ წყალსაც საყოფაცხოვრებო დანიშნულებით იყენებდნენ.
მოვძებნი მერე რეკონსტრუირებულ გეგმას, დაახლოებით როგორი სახლები იყო ძველად ისრაელში.
ამბის თხრობისას აღნიშნულია, რომ დავითი ბანზე იყო ასული და იქიდან დაინახა. რა გასაკვირია, რომ მეფის სასახლე სხვა სახლებზე დიდი და მაღალი იქნებოდა და ბანიდან შეიძლებოდა სხვების ეზოებში ჩაჭყეტვა.

მე ამ ამბავში უფრო ქალის უფლებები მაინტერესებს. რამდენად შეეძლო ბერსაბეს მეფისთვის წინააღმდეგობის გაწევა.


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ნონა
პოსტი Feb 7 2010, 08:56 PM
პოსტი #207


მშვიდი სისოვლე
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,197
რეგისტრ.: 29-July 09
მდებარ.: ბათუმი
წევრი № 7,322



ციტატა(athos @ Feb 7 2010, 07:28 PM) *

ამხელა თემის წაკითხვის დრო არ მაქვს და შეიძლება ვიკითხო საიდან გაჩნდა აზრი, რომ ბერსაბე სპეციალურად ბანაობდა მეფის თვალწინ?
მე ამ ამბავში უფრო ქალის უფლებები მაინტერესებს. რამდენად შეეძლო ბერსაბეს მეფისთვის წინააღმდეგობის გაწევა

ეს აზრი კაიროსის ამ სიტყვებიდან დაფუძნდა ვგონებ biggrin.gif
ციტატა
როგორც ამბობენ, საკუთარ ეზოში ბანაობით მოხიბლა მეფე, რომელიც (შესაბამისად მაღალი სახლის აივნიდან) უყურებდა მას, აქედან
სჩანს, რომ მხევალმა მიხვდა, რომ მეფე იყურებოდა, ხოლო ბერსაბემ კი ბანაობა გააგრძელა

ვაი როგორ შემეცოდა ახლა ჩემი თავი,ბიბლიაში გადამოწმებაზე არც მიფიქრია და ისე გავყევი განხილვას sad.gif
შემდეგში გპირდებით ასე არარ მოვიქცევი yes.gif

აი ეს პასაჟიც ბიბლიიდან:
ციტატა
:1 და იყო, მერმესა მას წელსა გამოსლვასა მეფეთასა წარავლინა დავით იოაბ და ყოველი ერი ისრაჱლისაჲ; და მოსრნა ყოველნი ძენი ამონისნი და გარემოადგა და მოიცვა ქალაქი იგი ჰრაბათისაჲ. და დავით დამკჳდრებულ იყო იერუსალჱმს.
11:2 და დღესა ერთსა მიმწუხრი გამოვიდა დავით სასუენებლით თჳსით და იქცეოდა ერდოსა ზედა ტაძრისა სამეფოსასა. და იხილა, მიერ ერდოჲთ დედაკაცი ერთი იბანებოდა რა სამოთხესა შინა თჳსსა, და იყო დედაკაცი იგი ქმნულკეთილ ფრიად.
11:3 და მოყვანებად-სცა დედაკაცი იგი და სახელი ერქვა ბერსაბეე, ასული იყო ელეაჲსი, ცოლი ურია ქეტელისა.
11:4 და მიავლინნა დავით და მოიყვანა დედაკაცი, და შევიდა მის თანა და დაისუენა. და იგი ოდენ დაბანილ იყო წესისაგან თჳსისა.
11:5 და წარვიდა მისგან მიდგომილი სახიდ თჳსად და მოუმცნო დავითს, ვითარმედ: უწყოდე, რამეთუ მიდგომილ ვარ შენგან!

სიტყვებში - სამოთხესა თვისსა - რა იგულისხმება მაინტერესებს, თანამედროვე ქართულ თარგმანში ეს აზრი აღარაა პირდაპირ გადმოცემული... (?)
ათოს ჩემი აზრით მორჩილება მეფისადმი იმდენად ღრმაა რომ წინააღმდეგობა არცკია გააზრებული... dry.gif
თორემ ძალდატანება ბიბლიაში ხაზგასმული იქნებოდა, რადგან სხვა სიტუაციებში არის ამის ფაქტები მრავლად, ახლა მახსენდება რებეკას დაწინდვის მაგალითი
სადაც კარგად ჩანს რომ ქალის აზრი მნიშვნელოვანი იყო და მას ნამდვილად კითხეს...
და კიდევ მგონია რომ ნათანი მხილებისას ამასაც ეტყოდა დავითს ...
თან დავითის შეცოდებად ყველგან რიცხვობრივად ორ ცოდვას ასახელებენ, რაც ბერსაბესთან ურთიერთობა და ურიას მკვლელობის მოწყობაა unsure.gif



--------------------
...უფალო, უშენოდ სიზმარშიც არ გავიშვები!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Feb 8 2010, 04:51 AM
პოსტი #208


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



სოფი,
შენ არ მიგულისხმებიხარ, უფრო ზოგადად დავწერე smile.gif
ციტატა

ეს აზრი კაიროსის ამ სიტყვებიდან დაფუძნდა ვგონებ
ციტატა
როგორც ამბობენ, საკუთარ ეზოში ბანაობით მოხიბლა მეფე, რომელიც (შესაბამისად მაღალი სახლის აივნიდან) უყურებდა მას, აქედან
სჩანს, რომ მხევალმა მიხვდა, რომ მეფე იყურებოდა, ხოლო ბერსაბემ კი ბანაობა გააგრძელა

შეცდომით ისევ მაბრალებ შეცდომას...
მე ეგ დავწერე ერთერთი ნახატის აღწერისას, ანუ აღვწერე ნახატი მხოლოდ, ხოლო ამ ფაქტის შესახებ იგივე მივანიშნე რაც ათოსმა დაწერა:

ციტატა
ბერსაბემ თითქოსდა მეფის დასანახად იბანავა (ტექსტში ესეც კი არ სჩანს ისე რომ გაითვალისწინო, ანუ ბიბლია არ ამბობს ძალით დაენახაო და რასაც არ ამბობს ბიბლია, მაქსიმუმ შეგვიძლია ვივარაუდოთ, მაგრამ არა ვამტკიცოთ

ასე რომ, ნუ მაბრალებთ, რაც არ დამიწერია.

ზოგადად კი:

ციტატა
ეს პასუხისმიგებანი სიტყვის მასალად სახადივით დაემართა რა ფორუმს


კამათი კი ცუდ სახეს ღებულობს, ათოსი იმედია უკეთ აგისხნის, მაგრამ...
ჩემთან დაკავშირებით, ნონა, ზემოთ დაწერილი პოსტიდან გამომდინარე (და საერთოდაც) ნელნელა ჩემს ოპონენტად იქეცი, ყველაზე მშვიდ თემებშიც კი ყველგან მეკამათები, ამიტომ მე შენთან კამათს შევწყვეტ (არ გპასუხობ) და შენც შეეცადე ხომ? smile.gif მარხვა იწყება და ასეთი დაძაბულობა არაა კარგი არცერთისათვის.


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ნონა
პოსტი Feb 8 2010, 10:00 AM
პოსტი #209


მშვიდი სისოვლე
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,197
რეგისტრ.: 29-July 09
მდებარ.: ბათუმი
წევრი № 7,322



ჰო ვიცი რომ ნახატის აღწერისას დაწერე, მაგრამ სწორედ მაგას გამოვედევნე მეც და მგონი სხვა დანარჩენებიც, იმიტომაც შევიცოდე თავი sad.gif
თორემ ტექსტში რომ ჩაგვეხედა რომელიმეს ეს აზრი არც კი დაგვებადებოდა no.gif

და წიტატებს შორის რომლებიც ახლა გაიხსენე მე პირადად მთელი 3 გვერდი მაქვს ნაყბედი სამწუხაროდ!

არადა სწორედ მაგ პოსტში არანაირად არ ვვოპონენტობდი, მხოლოდ ჩემი რამდენიმე გვერდიანი მსჯელობის შეუმოწმებელ ფაქტზე დაყრდნობილობა ვაღიარე და მეტი რა გინდა გამაგებინე რა?!

კაიროს სად დაინახე აქ კამათი? sad.gif
ჩემი თხოვნაა ნუ შექმნი ჩემგან მტრის ხატს, საამისოდ ვინმე უფრო დიდი აირჩიე, ძლევა სახელოვანი მაინც იქნება სხვა თუ არაფერი a075.gif

პ.ს. ნუ წერ აქ საოცრებებს ღვთის გულისათვის biggrin.gif
პასუხის გაცემა თუ არ გსურს ეს აფიშირების გარეშე გააკეთე, ვგონებ უფრო ეფექტური იქნება
უკვე მერამდენედ მპირდები მაგას, მაგრამ სანამ მის შესრულებას დაიწყებდე ჩემი თხოვნაა მაგის გამოსავლიანობაც ამიხსნა ბარემ, იქნებ მეც გამოვიყენო შედეგიანად biggrin.gif


--------------------
...უფალო, უშენოდ სიზმარშიც არ გავიშვები!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Feb 8 2010, 10:16 AM
პოსტი #210


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ნონა
ციტატა
თორემ ტექსტში რომ ჩაგვეხედა რომელიმეს ეს აზრი არც კი დაგვებადებოდა

ესეც არაა სამართლიანი ნაწერი, განა მე არ მოვიყვანე მთელი ბიბლია? უბრალოდ ამ ფაქტის შესახებ ხელოვნებიც (აქ ნახეთ დიდი ნაკრებია ამ თემაზე შექმნილი ნახატებისა http://www.staratel.com/forum/viewtopic.php?t=1120 ) და ბიბლიის ექსპერტებიც ვერ უშვებდნენ ფაქტს, რომ არ იცოდა ბერსაბემ რომ იგი შესაძლოა დაენახა ვინმეს მეფის სასახლიდან და მისი საქციელი უბრალო დაუდევრობად არ ჩათვალეს არამედ გამომწვევ საქციელად, თუმცა ეს ვარაუდია, ზოგი ასე წერს: «которая, была скорее объектом греха, чем грешила сама» . თუმცა ნეტარი იერონიმე სხვაგვარად წერდა:
Иероним полагал, что четыре женщины из ВЗ были упомянуты потому, что их считали большими грешницами и таким образом было дано предзнаменование миссии Иисуса как Спасителя. ... Фамарь была обольстительницей, Раав - блудницей*, а жена Урии изменила мужу, .... http://www.krotov.info/library/bible/comm3/genealogiya.htm
ამ აზრთა სხვაობის გამო იყო რომ რაც დავწერე, უფრო ვარაუდებია.

ციტატა
ასე რომ აუცილებლად აპატია, თან ქმრის სიკვდილში უბრალოა, მან არ იცოდა არც არაფერი, ისე მოვიდა და წავიდა ურია ხეთელი ამან ბოლოში გაიგო, ასე რომ მისი დანაშაული მხოლოდ მეფის გამოწვევაა, თორემ ახლა ღალატი ცოტა მიამიტურია, მოკიდეს ხელი და მიუწვინეს გვერდში მეფეს, რამდენიც არ უნდა ეყვირა აქ ვერაფერს შეძლებდა, თუმცა ისიც მართალია რომ არც თუ ისე ბევრი უყვირია, რაც დააშავა, იმაზე აგო პასუხი,

აქ არის ვარაუდი, რომ მეფის გამოწვევა მოხდა, და არის დაყენებული საკითხი, რატომ "არ იყვირა ბევრი" ანუ რაც იკითხა ათოსმა.
ციტატა
პასუხის გაცემა თუ არ გსურს ეს აფიშირების გარეშე გააკეთე, ვგონებ უფრო ეფექტური იქნება

აი ამიტომ არ მინდა შენთან კამათი, იმიტომ რომ შეურაცხყოფას მაყენებ აქ, და ჭკუას მასწავლი კიდე, როგორ უნდა ვიკამათო, გამომწვევი პოსტები გაქვს ნონა, აი ენამწარე ადამიანისა, საკამათოდ რომ გიწვევს და შევეშვათ ერთმანეთს.
ასე სჯობს, შემდეგშიც ბევრს დავწერ და ნამდვილად არ მინდა შენთან კამათი, მითუმეტეს ასეთ კარგ და მშვიდ თემაში, რომელსაც აგერ უკვე 10 გვერდია მშვიდად მივუყვებოდით.
კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ნონა
პოსტი Feb 8 2010, 10:43 AM
პოსტი #211


მშვიდი სისოვლე
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,197
რეგისტრ.: 29-July 09
მდებარ.: ბათუმი
წევრი № 7,322



შფოთი შემოვიტანეsad.gif
ნამდვილად არ მსურდა და ყველას ვინც ასეთ აზრზეა და თავი უსიამოვნოდ იგრძნო ამის გამო ბოდიშს ვუხდი

ჭკუის სწავლებას რაც შეეხება smile.gif
იქით ვმათხოვრობ და არცთუ იშვიათად შენც გემათხოვრები და მაგ ფრაზით უფროლოდ განწყობის შემსუბუქება ვცადე და არა რეკომენდაციების დარიგება

შეიძლება ბევრჯერ ვთქვა რაღაც არცთუ სახარბიელო ტონით, ენაც წავიმწარო, მაგრამ შეურაცხოფას არ მოგაყენებ არასოდეს!
თავს ჩემი აზრით მეტისმეტად ხშირად გრძნობ შეურაცხყოფილად, სად ნახე აქ შეურაცხყოფა, რა გემართება?!
შეურაცხყოფილობის ასეთი გამძაფრებული შეგრძნება ალბათ უმიზეზოდ არ გექნება, მაგრამ ამ მიზეზზს ჩემი სახელი არ ქვია, მერწმუნე sad.gif


--------------------
...უფალო, უშენოდ სიზმარშიც არ გავიშვები!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Feb 8 2010, 10:53 AM
პოსტი #212


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



[quote]თავს ჩემი აზრით მეტისმეტად ხშირად გრძნობ შეურაცხყოფილად, სად ნახე აქ შეურაცხყოფა, რა გემართება?![/შეურაცხყოფილობის ასეთი გამძაფრებული შეგრძნება ალბათ უმიზეზოდ არ გექნებაquote]
biggrin.gif
ეს გამაგიჟებს biggrin.gif
ადამიანო, შესანიშნავად დაიწყე და მაინც წაუმწარე ბოლოში? biggrin.gif
მდას, ახლა მე დამდე კომპლექსებში ბრალი , ეგეც არაა შეურაცხყოფა?
ნონა, ხანდახან გაჩუმდი ხოლმე, გაატარე, დაგჭირდება აქაც და რეალშიც smile.gif
ვინმემ წაშალოს ეს ოფფები.


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ნონა
პოსტი Feb 8 2010, 11:09 AM
პოსტი #213


მშვიდი სისოვლე
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,197
რეგისტრ.: 29-July 09
მდებარ.: ბათუმი
წევრი № 7,322



biggrin.gif biggrin.gif
უცნაურობ იცი კაიროს smile.gif
შენ ყველა პოსტში დამრიგებლურ-დიდაქტიკურ ტონს მკვეთრად ინარჩუნებ და სხვაგან მსგავსის დალანდვაც კი წითელი ნაჭრის ეფექტისაა biggrin.gif biggrin.gif
ჰოდა მე დარიგებებს ღრუბელივით ვისრუტავ, ამიტომ შეგიძლია არ მოუკლო და პირიქითაც, შენ რას კარგავ a075.gif
აი მე რომ ეს ძალიან წამადგება ხვდები ალბათ a075.gif

ისე რჩევის თუ "ჭკუის სწავლების" მიმართ ასეთი ნეგატივიზმი რატომ ვითომ?
რამდენი წლის ხარ? :სერიოზულად გეკითხები:

პ.ს. ნუ რაა გასაკვირი ჩემგან რომ ამას არ ღებულობდე, რა მაქვს გასაცემი sad.gif მაგრამ ეს კითხვის დასმაში ხელს ხომ არ შემიშლის biggrin.gif


--------------------
...უფალო, უშენოდ სიზმარშიც არ გავიშვები!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ნონა
პოსტი Feb 8 2010, 11:26 AM
პოსტი #214


მშვიდი სისოვლე
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,197
რეგისტრ.: 29-July 09
მდებარ.: ბათუმი
წევრი № 7,322



...აწ უკვე ყოფილი პოსტი


--------------------
...უფალო, უშენოდ სიზმარშიც არ გავიშვები!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Feb 8 2010, 04:38 PM
პოსტი #215


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



KAIROS
ციტატა
აქ არის ვარაუდი, რომ მეფის გამოწვევა მოხდა, და არის დაყენებული საკითხი, რატომ "არ იყვირა ბევრი" ანუ რაც იკითხა ათოსმა.

მე არ ვფიქრობ, რომ მეფის გამოწვევა მოხდა, ანუ არ ვფიქრობ, რომ ბერსაბემ იცოდა, რომ შეიძლებოდა ვინმეს დაენახა.
ნეტარი იერონიმეც ბერსაბეს ქმრის ღალატს უთვლის და არა დავითის ცდუნებას (ეს მთლად ერთი და იგივე არ არის)

რატომ არ იყვირა სულ სხვა რამის გამო ვიკითხე. არა იმიტომ, რომ ვიგულისხმე თითქოს ბერსაბეს სურვილიც იყო დავითთან ყოფნა, არამედ იმის გასარკვევად, ზოგადად როგორი იყო ქალის უფლებები მაშინდელ საზოგადოებაში და საერთოდ თუ შეეძლო "ეყვირა" და წინააღმდეგობა გაეწია მეფისთვის.
მაგ პერიოდის მონარქია უფრო დესპოტია იყო, ვიდრე ჩვენთვის ნაცნობი შუა საუკუნეების ევროპული მონარქიები.
რომ გავიხსენოთ თუნდაც ესთერის წიგნი, იქ კარგად ჩანს როგორი იყო თვით დედოფლების უუფლებობაც.
ამ აღმოსავლურ დესპოტიებში მოწონებულ ქალს ჰარამხანაში ისე გააქანებდნენ აზრს არავინ ჰკითხავდა, და უარსაც ვერავინ წარმოიდგენდა.


ციტატა
ბიბლიის ექსპერტებიც ვერ უშვებდნენ ფაქტს, რომ არ იცოდა ბერსაბემ რომ იგი შესაძლოა დაენახა ვინმეს მეფის სასახლიდან

რომელი ექსპერტები?
შეგიძლია ციტატების მოყვანა?


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Feb 8 2010, 04:50 PM
პოსტი #216


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ნონა
ციტატა
სიტყვებში - სამოთხესა თვისსა - რა იგულისხმება მაინტერესებს, თანამედროვე ქართულ თარგმანში ეს აზრი აღარაა პირდაპირ გადმოცემული..

ვფიქრობ, ბაღი იგულისხმება


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Feb 8 2010, 07:37 PM
პოსტი #217


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
...აწ უკვე ყოფილი პოსტი

... აწ უკვე ყოფილი პასუხი და მორჩა შენთან კამათი ამ თემაზე ხომ? smile.gif
დანარჩენი პმ-ით, ასე აჯობებს
იხარე.
ციტატა
ბაღი იგულისხმება

კი ნამდვილად ბაღია ყველა ძირითად თარგმანში.
ციტატა
ნეტარი იერონიმეც ბერსაბეს ქმრის ღალატს უთვლის და არა დავითის ცდუნებას (ეს მთლად ერთი და იგივე არ არის)

ათოს, იცი მე ვერ მივაკლვიე ნეტარი იერონიმეს სრულ ტექსტს, ასე რომ დაჟინებით ვერ ვიტყვი რას გულისხმობდა ქმრის ღალატში ანუ თუკი მეფემ ძალა იხმარა (დესპოტურად როგორც წერ), მაშინ რატომაა ღალატი? ანუ რა იგუსლიხმა შენი აზრით ნეტარმა იერონიმემ? ან რატომ არ მოიხსენა იგი მახარებელმა გენეალოგიაში? უმეტესი განმარტებლებისა მას ამ ცოდვის (შესაძლო) გამო არ მოხსენებას უთვლის.
სამწუხაროდ ახლა დრო არა მაქვს, თუმცა ნელნელა მოვიძიებ და დავდებ, აშკარაა რომ რაღაცაში მწარედ ადანაშაულებდნენ ამ ქალს, თუ არც გამომწვევად მოქცეულა და არც
ციტატა
ბერსაბეს სურვილიც იყო დავითთან ყოფნა
მაშინ რაში იყო მისი დანაშაული? მაშინ რატომ დაისაჯა ბერსაბეც (შვილი მისიც იყო), რატომ არ იხსენებს მას მახარებელი სახელით, და რატომ ნეტარი იერონიმესავით ახასიათებენ მის საქციელს უარყოფითად?
ამ კითხვებზე პასუხი სხვადასხვაა, მაგრამ იმისათვის რომ რაღაც საერთო აზრამდე მივიდეთ ( და არაა აუცილებელი ერთი აზრის ვიყოთ), საჭიროა როგორც შენ სწორად აზროვნებ, ისტორიული რეალობის გათვალისწინებაც და ამავდროულად მამათა განმარტების ნახვაც, მე აქამდე ვნახე ორივე პოზიცია, ერთი რომელიც ყველაფერში ამართლებს ბერსაბეს (და მაშინ რჩება ზემო კითხვები) და მეორე რომელიც ადანაშაულებს ...
დადე იქნებ შენ მოიპოვო რამე და ვნახოთ ერთი რა ხდება.
მადლობა;
კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Feb 8 2010, 09:19 PM
პოსტი #218


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



KAIROS
ციტატა
ასე რომ დაჟინებით ვერ ვიტყვი რას გულისხმობდა ქმრის ღალატში ანუ თუკი მეფემ ძალა იხმარა (დესპოტურად როგორც წერ), მაშინ რატომაა ღალატი?

არასწორ ინტერპრეტაციას უკეთებ ჩემს სიტყვებს. ძალა იხმარაო არ მითქვამს. დესპოტია სულ სხვა რამეს ნიშნავს. მე ვიგულისხმე, რომ იმ პერიოდში მეფის სურვილი იმდენად კანონი იყო, რომ ბერსაბეს აზრადაც არ მოუვიდოდა შეწინააღმდეგებოდა.

ციტატა
ამავდროულად მამათა განმარტების ნახვაც, მე აქამდე ვნახე ორივე პოზიცია, ერთი რომელიც ყველაფერში ამართლებს ბერსაბეს (და მაშინ რჩება ზემო კითხვები) და მეორე რომელიც ადანაშაულებს ...

ხოდა დადე-თქო, სად ნახე ეგ ორივე პოზიცია, მაგას გთხოვ, მაგათ ციტირებას smile.gif
მარტო იერონიმე არ არის საკმარისი, ორაზროვანია.

ციტატა
აშკარაა რომ რაღაცაში მწარედ ადანაშაულებდნენ ამ ქალს,

ჯერ არ არის აშკარა, ციტატებს ველოდები ვინ ადანაშაულებს smile.gif
მართლა მაინტერესებს.
ჯერ-ჯერობით ვერსად ვიპოვე ქმრის ღალატის გარდა კიდევ რამეში (ანუ გამოწვევაში) ადანაშაულებდნენ. ღალატში კი არის დამნაშავე, რადგან ქონდათ ებარელებს მიცემული მცნება 'არ იმრუშო', ბერსაბემ კი მეფისადმი უფრო გამოიჩინა მორჩილება, ვიდრე ღვთის მცნებისადმი.


როცა ნათანი დავითს იგავს უყვება, რომ ცოდვაში ამხილოს, ბერსაბეს ბატკანს ადარებს:
1. მიუგზავნა უფალმა დავითს ნათანი და ისიც მივიდა მასთან და უთხრა: ორი კაცი ცხოვრობდა ერთ ქალაქში, მდიდარი და ღარიბი.

2. მდიდარს უამრავი ცხვარი და ძროხა ჰყავდა,

3. ღარიბს არაფერი გააჩნდა პატარა ბატკნის გარდა, რომელიც ნაყიდი ჰყავდა, და კვებავდა და ზრდიდა თავისთან, თავის ბავშვებთან ერთად. მის ლუკმას ჭამდა, მისი თასიდან სვამდა, მის უბეში ეძინა, როგორც ქალიშვილი, ისე ჰყავდა.

4. ეწვია ერთხელ ვინმე მგზავრი მდიდარ კაცს. ვერაფერი გაიმეტა თავისი ცხვარ-ძროხიდან დასაკლავად, რომ გამასპინძლებოდა თავის სტუმარს, წამოიყვანა ღარიბი კაცის ბატკანი და გაუმზადა სტუმრებულ კაცს.

5. დიდად განრისხდა დავითი ამ კაცზე და უთხრა ნათანს: უფალს ვფიცავ, სიკვდილის ღირსია ამის გამკეთებელი!

smile.gif


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Feb 9 2010, 12:12 AM
პოსტი #219


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ღალატში კი არის დამნაშავე, რადგან ქონდათ ებარელებს მიცემული მცნება 'არ იმრუშო', ბერსაბემ კი მეფისადმი უფრო გამოიჩინა მორჩილება, ვიდრე ღვთის მცნებისადმი.

ნუ მრუში ბატკანი გამოდის მაშინ biggrin.gif
დავძებნი, ცოტა დაკავებული ვარ, ისე ნეტარი იერონიმე თუ არაა საკმარისი ... ვნახოთ.


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Feb 9 2010, 01:13 AM
პოსტი #220


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



არა, არასწორად გამიგე, მეც სწორედ ეგ ვიგულისხმე ძალის გამოყენებაში
ციტატა
იმ პერიოდში მეფის სურვილი იმდენად კანონი იყო, რომ ბერსაბეს აზრადაც არ მოუვიდოდა შეწინააღმდეგებოდა.

, და არა გაუპატიურება, თორემ მაშინ სრულიად უდანაშაულო იქნებოდა ბერსაბე.
ისე ერთადერთი წმიდა მამა რაც აქამდე ვიპოვე ამბობს სწორედ რომ ბერსაბეს საწინააღმდეგოდ, თან იმაზე მეტში ბრალსდებს რაზეც ჩვენ ვკამათობთ, ღალატი უფრო მეტია ვიდრე გამოწვევა.
დანარჩენები ერთად დავძებნოთ smile.gif ვნახოთ რა გამოვა, ასე სჯობს, როცა ორივე მხარე ეძებს განმარტებებს და არაა ის კამათის მძიმე ატმოსფერო.


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

15 გვერდი V « < 9 10 11 12 13 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 15th July 2025 - 03:20 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი