IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

41 გვერდი V « < 14 15 16 17 18 > »   
Reply to this topicStart new topic
> სამება
დათიკო
პოსტი Apr 9 2009, 08:07 PM
პოსტი #301


დათიკო
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,383
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: ვეიკი
წევრი № 10



Lashab
ციტატა
დროის ათვლა დაიწყო სამყაროს შექმნიდან- ამაში დამეთანხმე, ამიტომ ლოგკური იქნება ვიფიქროთ რომ მაგ დროზეა საუბარი მანდ...

კი ბატონო ესე იგი იმაზეც შევთანხმდით რომ ჯერ იყო სიტყვა და შემდეგ დაიწყო ქმნა.
ეხლა გავნაგრძოთ...
ციტატა
მაშინ რატომ არ დაწერა- მუდამ იყო, ან უსასრულოდ იყო... არა - წერია- "დასაწყისში იყო"

ჩვენთვის ცნობილია, რომ შესაქმემდე არც არაფერი არ არსებობდა გარდა ღვთისა.
მაგრამ მიუხედავად ამისა, იოანე მახარებელი თამამად აცხადებს რომ "სიტყვა იყო ღვთისა თანა"
ის უბრალოდ აცხადებს რომ "იყო" და არ სჭირდება დაკონკრეტება რაიმეს შემდეგ, თუ რაიმემდე. და იმ უბრალო მიზეზის გამო რომ სიტყვა, ისევე როგორც მამა იყო მარადიულად, დაუსაბამოდ. რომ არ ყოფილიყო ასე, მაშინ მახარებელი უთუოდ მოაქცევდა მას დროის გარკვეულ მონაკვეთში. არადა ის უბრალოდ ამბობს რომ იყო და მეტიც, რომ იყო ღვთისა თანა. ანუ, თუკი შესაქმემდე დრო არ არსებობდა და ის იყო ღვთისა თანა (სად უნდა ყოფილიყო აბა სხვაგან, რადგან არ არსებობდა არაფერი). და ყოველივე ამის შემდეგ რამ უნდა მაიძულოს ვამტკიცო, რომ სიტყვა შეიქმნა? მაშინ ხომ დაწერდა მახარობელიც - ღმერთმა ჯერ სიტყვა შექმნა და შემდეგ ქვეყანაო? არადა ასე რომ მომხდარიყო, დრო ჩაირთვებოდა არა ქვეყნის შესაქმისას, არამედ სიტყვის შექმნისგან.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი Apr 9 2009, 08:08 PM
პოსტი #302


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910



შემოქმედება არ ნიშნავს ცვლილებას. მამობა კი . მაგალითი. დავუშვათ ქალი აკეთებს რამეს, ქმნის-ის უკვე შემოქმედია და მისი არსი არ განიცდის ცვლილებას. ხოლო როცა შვილს შობს-ის უკვე არსით ხდება დედა.
ასე, რომ მამობა და ძეობა ღმერთთან დაკავშირებით მარადიულია და არა რაღაც დროში შექმნილი.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lashab
პოსტი Apr 9 2009, 08:19 PM
პოსტი #303


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 561
რეგისტრ.: 24-December 08
წევრი № 6,157



ციტატა(დათიკო @ Apr 9 2009, 08:07 PM) *

Lashab

კი ბატონო ესე იგი იმაზეც შევთანხმდით რომ ჯერ იყო სიტყვა და შემდეგ დაიწყო ქმნა.
ეხლა გავნაგრძოთ...

ჩვენთვის ცნობილია, რომ შესაქმემდე არც არაფერი არ არსებობდა გარდა ღვთისა.
მაგრამ მიუხედავად ამისა, იოანე მახარებელი თამამად აცხადებს რომ "სიტყვა იყო ღვთისა თანა"
ის უბრალოდ აცხადებს რომ "იყო" და არ სჭირდება დაკონკრეტება რაიმეს შემდეგ, თუ რაიმემდე. და იმ უბრალო მიზეზის გამო რომ სიტყვა, ისევე როგორც მამა იყო მარადიულად, დაუსაბამოდ. რომ არ ყოფილიყო ასე, მაშინ მახარებელი უთუოდ მოაქცევდა მას დროის გარკვეულ მონაკვეთში. არადა ის უბრალოდ ამბობს რომ იყო და მეტიც, რომ იყო ღვთისა თანა. ანუ, თუკი შესაქმემდე დრო არ არსებობდა და ის იყო ღვთისა თანა (სად უნდა ყოფილიყო აბა სხვაგან, რადგან არ არსებობდა არაფერი). და ყოველივე ამის შემდეგ რამ უნდა მაიძულოს ვამტკიცო, რომ სიტყვა შეიქმნა? მაშინ ხომ დაწერდა მახარობელიც - ღმერთმა ჯერ სიტყვა შექმნა და შემდეგ ქვეყანაო? არადა ასე რომ მომხდარიყო, დრო ჩაირთვებოდა არა ქვეყნის შესაქმისას, არამედ სიტყვის შექმნისგან.


პირველ რიგში იოანე არაა მეცნიერი რომ მეცნიერულად აღწეროს რაღაც, იოანეს სახარება ხშირად ალეგორიებით და პოეტური ფრაზებითაა სავსე...

ის რომ ამბობს - "დასაწყისში იყო სიტყვა, და სიტყვა იყო ღმერთთან"- აქ არაა გამორიცხული რომ იგი ამბობს ამას: "შექმნის დასაწყისში იყო იესო, იესო იყო ღმერტთან..."

შექმნა- არის იგივე შექმნა რაც წერია იგავნის 8:22-ში- "თავის ქმილებამდე დასაბამით"... სიტყვა "არხე" ორივეგან წერია - "დასაყისი"- იონე 1:1-ში და "დასაბამი"- იგავნი 8:22-ში...

დიდი შანსია რომ იგივე აზრს ატარებს ორივე...

იოანე იქნებ და ზუსტად აღწერს იმას რომ - იესო იყო ღმერთთან მანამდე სანამ იგი სამყაროს შექმნას დაიწყებდა... აი კერძო დრო არაა დაკონკრეტებული...

ციტატა(agmsarebeli @ Apr 9 2009, 08:08 PM) *

შემოქმედება არ ნიშნავს ცვლილებას. მამობა კი . მაგალითი. დავუშვათ ქალი აკეთებს რამეს, ქმნის-ის უკვე შემოქმედია და მისი არსი არ განიცდის ცვლილებას. ხოლო როცა შვილს შობს-ის უკვე არსით ხდება დედა.
ასე, რომ მამობა და ძეობა ღმერთთან დაკავშირებით მარადიულია და არა რაღაც დროში შექმნილი.


იესო არის "საყვარელი ძე", თორემ ყველა ადამიანი ღმერთის "ძეა..."

ანუ ანგელოზებიც ღვთის ქმნილებები არიან- მაგრამ არ ნიშანვს რომ ღმერთმა არსი შეიცვალა მათი შექმნით...

ხოლო დაბადების 6:2-ში ნათლად წერია რომ ისინი ღვთის ძეები არიან...


--------------------
"ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)

"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი Apr 9 2009, 08:28 PM
პოსტი #304


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910



მაშინ ასე დავსვათ საკითხი: რით დაიმსახურა იესომ მამის საყვარელი ძეობა? განა რომელიმე ანგელოზი არ შეიLძებოდა გამხდარიყო მისი საყვარელი ძე?
კიდევ ერთი კითხვა იესოს პიროვნება ღვთაებრივი იყო თუ კაცობრივი?
როგორ გესმის იესოს სიტყვა მე და მამაი ერთ ვართ? და კიდევ რა არსობრივი განსხვავებაა იესოს ა და დანარჩენ მნილებას შორის?
და როდის იწოდა იესოდ ძე?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Apr 9 2009, 08:31 PM
პოსტი #305


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ის რომ ამბობს - "დასაწყისში იყო სიტყვა, და სიტყვა იყო ღმერთთან"- აქ არაა გამორიცხული რომ იგი ამბობს ამას: "შექმნის დასაწყისში იყო იესო, იესო იყო ღმერტთან..."

biggrin.gif
ლაშაბ, ასეთი რაღაცეები არ გინდა ხო? smile.gif
არ გადათრგმნა კოშკურად biggrin.gif
სრული შეცდომაა შენი ეს დამოკიდებულება, მასე არ ხდება სერიოზული მსჯელობა, შენგან უფრო სერიოზულ პოსტებს ველი ხო იცი smile.gif
ἐν ἀρχῇ ზე არაა კაცო აქ საუბარი განცალკევებით , არამედ ἦν-ზე რაც არის ყოფნა,
ციტატა
შექმნა- არის იგივე შექმნა

აქ ალბათ "იყო" არის უნდა გეთქვა ალბათ, და მხოლოდ იმის გამო გადაიქცა შენთვის "ყოფნა" ზმნა (ბერძნულად ἦν) "შექმნა" ზმნად რომ იგავებში ἀρχὴν წერიაო, კაი ახლა გეხვერწები, უპასუხე კაცის კითხვას ამ ტერმინოლოგიური ხტუნვის გარეშე,
იქ წერია იყო და არა შექმნა smile.gif

ციტატა
ღმერთმა არსი შეიცვალა მათი შექმნით...

biggrin.gif
აბა მხოლოდშობილიო?
თუ შობილობა ნიშნავს შექმნას, მაშინ რატომ არ წერია ტერმინი "მხოლოდშექმნილი" ან "პირველადშექმნილი" ( როგორც გინდათ "მხოლოდ" გაიგოთ)?
და აქედან ეს შობილობა რას ნიშნავს? აბა ნათლად....

უფრო სერიოზულად აწი...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lashab
პოსტი Apr 9 2009, 08:49 PM
პოსტი #306


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 561
რეგისტრ.: 24-December 08
წევრი № 6,157



ციტატა(KAIROS @ Apr 9 2009, 08:31 PM) *

biggrin.gif
ლაშაბ, ასეთი რაღაცეები არ გინდა ხო? smile.gif
არ გადათრგმნა კოშკურად biggrin.gif
სრული შეცდომაა შენი ეს დამოკიდებულება, მასე არ ხდება სერიოზული მსჯელობა, შენგან უფრო სერიოზულ პოსტებს ველი ხო იცი smile.gif
ἐν ἀρχῇ ზე არაა კაცო აქ საუბარი განცალკევებით , არამედ ἦν-ზე რაც არის ყოფნა,

აქ ალბათ "იყო" არის უნდა გეთქვა biggrin.gif და მხოლოდ იმის გამო გახდა შენთვის ყოფნა ზმნა ბერძნულად ἦν "შექმნა" რომ იგავებში ἀρχὴν წერიაო, კაი ახლა გეხვერწები, უპასუხე კაცის კითხვას ამ ტერმინოლოგიური ხტუნვის გარეშე,
იქ წერია იყო და არა შექმნა smile.gif

უფრო სერიოზულად აწი...


მემგონი ვერ გამიგე...

იგავნი 8:22-ში წერია "თავის ქმნილებამდე დასაბამით"... ხოლო იოანე 1:1-ში წერია- "დასაბამში იყო სიტყვა...."

დიდი შანსია რომ იგივე აზრს ატარებს, რადგან ორივეგან (სეპტუაგინტაში და ახალი აღთქმის ბერძNულში) წერია "არხე"- იგივე სიტყვა...

ყოფნაზე- უკვე მერამდენედ ვწერ-

ეს მაგალIთი:

"ჩემი შვილი მკვდარი იყო და ეხლა ცოცხალია"- არ ნიშნავს რომ მანამდე მისი შვილი მუდამ მკვდარი იყო...

ისევე როგორც, "დასაწყისში იყო სიტყვა"- არ ნიშნავს რომ მანამდეც მუდამ ყო სიტყვა...

მიხვდი?

ჩემი დამოკიდებულება- ვცდილობ რომ ყოს ობიექტური... თუმცა მომდის ალბათ შეცდომები...



ციტატა(agmsarebeli @ Apr 9 2009, 08:28 PM) *

მაშინ ასე დავსვათ საკითხი: რით დაიმსახურა იესომ მამის საყვარელი ძეობა? განა რომელიმე ანგელოზი არ შეიLძებოდა გამხდარიყო მისი საყვარელი ძე?
კიდევ ერთი კითხვა იესოს პიროვნება ღვთაებრივი იყო თუ კაცობრივი?
როგორ გესმის იესოს სიტყვა მე და მამაი ერთ ვართ? და კიდევ რა არსობრივი განსხვავებაა იესოს ა და დანარჩენ მნილებას შორის?
და როდის იწოდა იესოდ ძე?


იეჰოვას მოწმეები იძAხიან რომ იეჰოვამ სწორედ პირველი ანგელოზი ვინც შექმნა- მთავარანგელოზი მიქაელი- არის იესოო... ამის მტკიცებას აქ არ დავიწყებ, სულ სხვა თემაა, და არც მინდა მტკიცება, გარკვევა უფრო მაინტერესებს...

"მე და მამაი ერთი ვართ"- აბა გადახედე იოანეს 17 თავში წერია: "რომ იყონ ისინი ჩვენსავით ერთნი"- რას გულისხმობს იესო როცა მამას მიმართავს და მოციქულებზე საუბრობს?

აქ იდეურ ერთობაზეა საუაბრი...

იესოს პიროვნება ღვთაებრივი იყო მუდამ... ამას არავინ უარყოფს...

იესო ნიშნავს- იეჰო+შუა=იეჰოვა მხსნელი, ასე რომ ეს მისი განკაცების დროს მიღებული ლოგიკური სახელია...

იესოს ღმერთმა ძAლაუფლება მისცა, და მის მარჯვნივაა- ესაა სხვაობა, და იგი არის "საყვარელი ძე" მისი, როგორც იეჰოვას მოწმეები ამბობენ- იდეალური ძე ღმერთისა...



--------------------
"ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)

"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი Apr 9 2009, 08:50 PM
პოსტი #307


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910



ლაშაბ იქნებ ჩემს კითხვებს უპასუხო
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
დათიკო
პოსტი Apr 9 2009, 08:51 PM
პოსტი #308


დათიკო
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,383
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: ვეიკი
წევრი № 10



Lashab
ციტატა
პირველ რიგში იოანე არაა მეცნიერი რომ მეცნიერულად აღწეროს რაღაც, იოანეს სახარება ხშირად ალეგორიებით და პოეტური ფრაზებითაა სავსე...

ვფიქრობ რომ აქ უკვე მარჩიელობას აქვს საქმე. ანუ არგუმენტების ნაკლებობაა ჩემი აზრით.

ციტატა
ის რომ ამბობს - "დასაწყისში იყო სიტყვა, და სიტყვა იყო ღმერთთან"- აქ არაა გამორიცხული რომ იგი ამბობს ამას: "შექმნის დასაწყისში იყო იესო, იესო იყო ღმერტთან..."

კიდევ უამრავი რამ შეგვიძლია ვივარაუდოთ, რადგან ღმერთი ყოვლისშემძლეა და ყველაზე არარსებული ვერსიაც კი დასაშვები იქნებოდა. ხოდა მასეთ შემთხვევაში ყველანაირ ლოგიკას აზრი ეკარგება. ყველა ვერსია დასაშვები გამოდის და მანამდე შეგვიძლია ვიმარჩიელოთ სანამდე გასწვდება ადამიანის მდიდარი ფანტაზია.

ასე არ გამოვა საქმე.

მოდი კონკრეტულად, არგუმენტირებულად გავაგრძელოთ...

ციტატა
იოანე იქნებ და ზუსტად აღწერს იმას რომ - იესო იყო ღმერთთან მანამდე სანამ იგი სამყაროს შექმნას დაიწყებდა... აი კერძო დრო არაა დაკონკრეტებული...

ნამდვილად ამას ამბობს.
სიტყვა იყო ღმერთთან, ანუ ქრისტე იყო ღმერთთან ზუსტად მანამდე სანამ სამყაროს შექმნა დაიწყებოდა და კერძო დროც ცხადია არ იქნებოდა დაკონკრეტებული, რადგან არ არსებობდა დრო მაშინ.
მახარებელს არ უთქვამს რომ ჯერ იყო ღმერთი, შემდეგ შექმნა სიტყვა და შემდეგ დაიწყო შესაქმე, არამედ ის ამბობს პირველითგან იყო სიტყვა. აი, ასე მარტივად - იყო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lashab
პოსტი Apr 9 2009, 08:55 PM
პოსტი #309


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 561
რეგისტრ.: 24-December 08
წევრი № 6,157



ციტატა(დათიკო @ Apr 9 2009, 08:51 PM) *

Lashab

ვფიქრობ რომ აქ უკვე მარჩიელობას აქვს საქმე. ანუ არგუმენტების ნაკლებობაა ჩემი აზრით.
კიდევ უამრავი რამ შეგვიძლია ვივარაუდოთ, რადგან ღმერთი ყოვლისშემძლეა და ყველაზე არარსებული ვერსიაც კი დასაშვები იქნებოდა. ხოდა მასეთ შემთხვევაში ყველანაირ ლოგიკას აზრი ეკარგება. ყველა ვერსია დასაშვები გამოდის და მანამდე შეგვიძლია ვიმარჩიელოთ სანამდე გასწვდება ადამიანის მდიდარი ფანტაზია.

ასე არ გამოვა საქმე.

მოდი კონკრეტულად, არგუმენტირებულად გავაგრძელოთ...


ნამდვილად ამას ამბობს.
სიტყვა იყო ღმერთთან, ანუ ქრისტე იყო ღმერთთან ზუსტად მანამდე სანამ სამყაროს შექმნა დაიწყებოდა და კერძო დროც ცხადია არ იქნებოდა დაკონკრეტებული, რადგან არ არსებობდა დრო მაშინ.
მახარებელს არ უთქვამს რომ ჯერ იყო ღმერთი, შემდეგ შექმნა სიტყვა და შემდეგ დაიწყო შესაქმე, არამედ ის ამბობს პირველითგან იყო სიტყვა. აი, ასე მარტივად - იყო!


ჰო მარჩიელობას რაც შეეხება- ბოდიშს ვიხდი, სულელურად მომივიდა ეგ წინადადება...

ზემოტ დავწერე მაგაზე, უბრალოდ ვიტყვი იმას რომ - რადგან დრო არ კონკრეტდება, ჩვენ არ ვიცით როდის შექმნა მან იესო...

ფაქტი არის რომ სანამ სამყაროს შექმნას დაიწყებდა- მანამდე არსებობდა იესო...

მე რომ ვთქვა:

ინჟინერმა ჯერ გეგმა შექმნა შენობის და მერე ააგოო...

და რომ ვთქვა:

"პირველად იყო გეგმა, გეგმა იყო ინჟინერთან..." - რა გამოდის? გეგმა ინჟინერთან ერთად დაიბადა? თუ ის გამოდის რომ გეგმა იყო მანამდე სანამ აშენებას დაიწყებდა...

მაგალითი ცოტა უხეშია, მაგრამ აზრს გადმოსცემს...

მე არ ვამბობ რომ ცდები- უბრალოდ ვამბობ რომ არაა ეგრე აშკარა როგორც შენ გგონია...


--------------------
"ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)

"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი Apr 9 2009, 09:00 PM
პოსტი #310


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910



ლაშაბ კითხვას უპასუხებ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Apr 9 2009, 09:07 PM
პოსტი #311


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
"პირველად იყო გეგმა, გეგმა იყო ინჟინერთან..." - რა გამოდის? გეგმა ინჟინერთან ერთად დაიბადა? თუ ის გამოდის რომ გეგმა იყო მანამდე სანამ აშენებას დაიწყებდა...

მაგალითი ცოტა უხეშია, მაგრამ აზრს გადმოსცემს...

პირველად იყო გეგმა რა უბედურებაა მაშინ ინჟინერი სად იყო?
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
და გეგმა იყო ინჟინერი biggrin.gif
ლაშააა, კაი კაცო რა იყო...

ფაქტი არის რომ სანამ სამყაროს შექმნას დაიწყებდა- მანამდე არსებობდა იესო...
ეს რომ თქვი ეგ მიღწევააა, ახლა შენ ხომ იცი რომ დროს შექმნამდე უდროობაში მხოლოდ მარადიულობაა?


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lashab
პოსტი Apr 9 2009, 09:09 PM
პოსტი #312


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 561
რეგისტრ.: 24-December 08
წევრი № 6,157



ციტატა(agmsarebeli @ Apr 9 2009, 09:00 PM) *

ლაშაბ კითხვას უპასუხებ?


აუ გავგიჟი, რომელი შეკითხვა დამრჩა მითხარი, დავიტანჯე აქეთ-იქით, 100 შეკIთხვას სვამთ და 1-ც რომ გამომრჩება ესეგი 4 პოსტი იწერება:

ოდესმე უპასუხებ ჩემ კითხვას?

მაღირსე რა...

blink.gif huh.gif

biggrin.gif

ციტატა(KAIROS @ Apr 9 2009, 09:07 PM) *

biggrin.gif:D biggrin.gif
და გეგმა იყო ინჟინერი biggrin.gif
ლაშააა, კაი კაცო რა იყო...


კარგი რა... ღმერთზე როგორ გინდა ზუსტი მაგალითი მოვიყვანო?

ეს მაგალითი მოვიყვანე იმის დასანახად რომ ჩემი აზრი გადმომეცა დასაწყისზე და ყოფნაზე... მეტი არაფერი...

რა იყო ეხლა იდეალურ მაგალითზე ვიფიქრო? რას მოგვცემს?


--------------------
"ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)

"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
დათიკო
პოსტი Apr 9 2009, 09:09 PM
პოსტი #313


დათიკო
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,383
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: ვეიკი
წევრი № 10



Lashab
ციტატა
ფაქტი არის რომ სანამ სამყაროს შექმნას დაიწყებდა- მანამდე არსებობდა იესო...

კი ბატონო, ამაში შევტანხმდით smile.gif
ქრისტე ნამდვილად არსებობდა ქვეყნიერების შექმნამდე.

ციტატა
მე რომ ვთქვა:

ინჟინერმა ჯერ გეგმა შექმნა შენობის და მერე ააგოო...

და რომ ვთქვა:

"პირველად იყო გეგმა, გეგმა იყო ინჟინერთან..." - რა გამოდის? გეგმა ინჟინერთან ერთად დაიბადა? თუ ის გამოდის რომ გეგმა იყო მანამდე სანამ აშენებას დაიწყებდა...

მაგალითი ცოტა უხეშია, მაგრამ აზრს გადმოსცემს...

მე არ ვამბობ რომ ცდები- უბრალოდ ვამბობ რომ არაა ეგრე აშკარა როგორც შენ გგონია...

აი, ეს კი მცდარია.
როგორც უკვე აღვნშნე ზევით არსად არ არის ნახსენები რომ ღმერთმა შექმნა სიტყვა. არამედ ნათქვამია, რომ სიტყვა "იყო".
შენ კი ამბობ პირველად იყო გეგმა და შემდეგ აშენდა შენობაო.
მოდი დავაცალკევოთ სიტყვა და ქვეყნის დაბადება.
სად არის აქ გეგმა და მისი შენება?
ანდა თუნდაც ქვეყნის შექმნას წინ გეგმა უძღოდა? სად წერია ეს სახარებაში? ღმერთმა თქვა და იმწამსვე იქმნა. (სხვათა შორის თუ სიტყვაც შექმნილია რატომ მანდაც არ თქვა ღმერთმა - შევყმნათ სიტყვაო (მრავლობით რიცხვში ცხადია biggrin.gif ) ? არანაირი გეგმა არ ყოფილა. იყო არაფერი და გაჩნდა ქვეყანა.
უკაცრავად, მაგრამ ძალიან მდარე შედარებაა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი Apr 9 2009, 09:12 PM
პოსტი #314


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910



იესოს პიროვნება ღვთაებრივი იყო მუდამ?! ... ამას არავინ უარყოფს...
პარადოქსია , მაგრამ ფაქტია.....თუ მუდამ ღვთაებრივი იყო, როგორ შეიქმნა დრო\ში.
მუდამ ღვთაებრივი ხომ მარადიულს და დაუსაბამოს ნიშნავს.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
დათიკო
პოსტი Apr 9 2009, 09:14 PM
პოსტი #315


დათიკო
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,383
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: ვეიკი
წევრი № 10



Lashab
ციტატა
აუ გავგიჟი, რომელი შეკითხვა დამრჩა მითხარი, დავიტანჯე აქეთ-იქით, 100 შეკIთხვას სვამთ და 1-ც რომ გამომრჩება ესეგი 4 პოსტი იწერება:

საჩაქარო არაფერია. როცა შეძლებ მაშინ უპასუხე ხოლმე.
ჩვენც ასე ვართ, შესაძლებელია მთელი დღე ვერ მოიცალოს კაცმა და ამ ხნის განმავლობაში ხომ დაგროვდება კითხვები?
თუმცა, სად გვეჩქარება? smile.gif
შენც თუ რამე კითXვები გაქვს დამისვი, მზად ვარ გიპასუხო smile.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lashab
პოსტი Apr 9 2009, 09:21 PM
პოსტი #316


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 561
რეგისტრ.: 24-December 08
წევრი № 6,157



ციტატა(დათიკო @ Apr 9 2009, 09:09 PM) *

Lashab

კი ბატონო, ამაში შევტანხმდით smile.gif
ქრისტე ნამდვილად არსებობდა ქვეყნიერების შექმნამდე.
აი, ეს კი მცდარია.
როგორც უკვე აღვნშნე ზევით არსად არ არის ნახსენები რომ ღმერთმა შექმნა სიტყვა. არამედ ნათქვამია, რომ სიტყვა "იყო".
შენ კი ამბობ პირველად იყო გეგმა და შემდეგ აშენდა შენობაო.
მოდი დავაცალკევოთ სიტყვა და ქვეყნის დაბადება.
სად არის აქ გეგმა და მისი შენება?
ანდა თუნდაც ქვეყნის შექმნას წინ გეგმა უძღოდა? სად წერია ეს სახარებაში? ღმერთმა თქვა და იმწამსვე იქმნა. (სხვათა შორის თუ სიტყვაც შექმნილია რატომ მანდაც არ თქვა ღმერთმა - შევყმნათ სიტყვაო (მრავლობით რიცხვში ცხადია biggrin.gif ) ? არანაირი გეგმა არ ყოფილა. იყო არაფერი და გაჩნდა ქვეყანა.
უკაცრავად, მაგრამ ძალიან მდარე შედარებაა.


კარგი... მაგრამ ჩემი აზრი ესაა რომ იესო იყო პირველი არსება რომელიც ღმერთმა შობა ან შექმნა, დავარქვათ როგორც გინდა... ანუ მე ვამბობ რომ მას საწყისი ჰქონდა... ამაზეა აქ საუბარი...

როგორ გინდა ამ ერთი ფრაზით გამოიყვანო სამების იდეა smile.gif

"დასაწყისში იყო სიტყვა"- იგავნი 8:22-ის "დასაბამის" მიხედვით გამოდის- "სანამ სამყარო შეიქმნებოდა, იყო სიტიყვა"- ანუ იყო იესო...

და ეს ასეა, ამაზე დავა სისულელეა...

მაგრამ მე მხოლოდ ვამბობ იმას, რომ სიტყვა- "იყო" არ ნიშნავს იმას რომ მანამდე უცვლელად იყო ყველაფერი- მხოლოდ ამაზეა საუბარი...

ანუ გვაქვს მდგომარეობა- არსებობს სიტყვა, და არსებობს ღმერთI... რატომღაც იოანე სულიწმინდას არ ახსენებს... რატომ არ ვიცი smile.gif

ანუ ჩვენ 100% ვერ ვიტყვით რომ მაგ მდგომარეობამდე იესო უცვლელი იყო...

"ჩემი შვილი მკვდარი იყო და გაცოცხლდა"- ცხადყოფს რომ ეგ სიტყვა "იყო" ბიბლიაშI არ ნიშნავს იმას რომ მანამდე უცვლელად იყო ყველაფერი- რადგან შეუძლებელია მისი შვილი მუდამ მკვდარი ყფილიყო მანამდე...

აი ეხლა უფრო დაკონკრეტდი და გადავიდეთ შემდეგ ეტაპზე smile.gif


ციტატა(agmsarebeli @ Apr 9 2009, 09:12 PM) *

იესოს პიროვნება ღვთაებრივი იყო მუდამ?! ... ამას არავინ უარყოფს...
პარადოქსია , მაგრამ ფაქტია.....თუ მუდამ ღვთაებრივი იყო, როგორ შეიქმნა დრო\ში.
მუდამ ღვთაებრივი ხომ მარადიულს და დაუსაბამოს ნიშნავს.


ღვთაებრივი ბუნება აქვთ ანგელოზებსაც, მაშინ უნდა შევთანხმდეთ ამ სიტყვის განმარტებაზე ჯერ...

ღვთაებრივი და ადამიანური ბუნება რითი განსხვავდება- ადამიანი ღვთის ჩარევის გარეშე მოკვდება...

ანგელოზი- უკვდავია, თუ ღმერთმა არ მოკლა იგი...

უკვდავება ღმერთისგან ჩაურევლად- მიმაჩნია ღვთაებრივი პიროვნების ატრიბუტად...

ყოვლისშემძლეობა არის ღმერთის ატრიბუტი უდავოდ...


--------------------
"ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)

"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი Apr 9 2009, 09:30 PM
პოსტი #317


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910



იოანეს სახარების დაწერის მიზეზები, რომ იცოდე გეცოდინებოდა მოცემულ ადგილას რატომ არ ახსენებს სულიწმინდას. მაშინ რახან ანგელოზებს და იესოს შორის არაფერი ყოფილა განსხვავება..მაშIნ ასეთი კითხვა....იყო თუ არა იესო ანგელოზთაებრ დაცემისდაკენ მიდრეკილი და თუ იყო რატომ? და თუ არ იყო რატომ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
დათიკო
პოსტი Apr 9 2009, 09:32 PM
პოსტი #318


დათიკო
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,383
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: ვეიკი
წევრი № 10



Lashab
ციტატა
კარგი... მაგრამ ჩემი აზრი ესაა რომ იესო იყო პირველი არსება რომელიც ღმერთმა შობა ან შექმნა, დავარქვათ როგორც გინდა... ანუ მე ვამბობ რომ მას საწყისი ჰქონდა... ამაზეა აქ საუბარი...

შენი აზრი შეიძლება მცდარი იყოს. ამას არგუმენტირებული დასაბუთება სჭირდება. შენ თუ თვლი რომ საწყისი ჰქონდა სიტყვას, ეს შენი ნებაა, მაგრამ იმისთვის რომ დაგვარწმუნო ამაში, ნამდვილად დაგჭირდება არგუმენტირებული მტკიცებულებები და ლოგიკური მსჯელობა.
როგორც ხედავ ჩვენი დიალოგი ნელ ნელა წინ მიიწევს და ეს მახარებს.
აგერ უკვე ორი რამე შევატანხმეთ:
1. სიტყვა არის ქრისტე
2. სიტყვა იყო ქვეყნის შექმნამდე.
ეს არ არის პატარა.
მე იმედი მაქვს რომ ჩვენი დიალოგი ამგვარადვე გაგრძელდება და კიდევ ბევრ რამეში დავეთანხმებით ერთმანეთს. smile.gif

ახლა კი გავაგრძელოთ:
ციტატა
მე მხოლოდ ვამბობ იმას, რომ სიტყვა- "იყო" არ ნიშნავს იმას რომ მანამდე უცვლელად იყო ყველაფერი- მხოლოდ ამაზეა საუბარი...

ფაქტი ის არის რომ არსად არ არის საუბარი სიტყვის შექმნაზე.
არამედ უბრალოდ ნათქვამია რომ ის "იყო".
ვფიქრობ ეს უკვე ბევრ რამეზე მეტყველებს.
როგორც უკვე აღვნიშნეთ, თუკი ქვეყნის შექმნამდე არ არსებობდა დრო, მაშინ სად იმყოფებოდა სიტყვა, რომელიც უკვე იყო? ესე იგი ის ზედროული გამოდის. და თუ გავითვალისწინებთ იმას, რომ ქვეყნის დაბადებამდე არ არსებობდა არაფერი გარდა ღვთისა, ლოგიკურად, სიტყვაც ღვთის თანამყოფი გამოდის.

ციტატა
ანუ გვაქვს მდგომარეობა- არსებობს სიტყვა, და არსებობს ღმერთI... რატომღაც იოანე სულიწმინდას არ ახსენებს... რატომ არ ვიცი

ოო, სულიწმინდის საკითხს აუცილებლად განვიხილავთ, მაგრამ მოდი ჯერ ამ კონკრეტულ საკითხზე მივაღწიოთ კონსესუსს.
მთავარია ჩანს, რომ ჩვენ შეგვიძლია მივაღწიოთ ამას smile.gif
ციტატა
აი ეხლა უფრო დაკონკრეტდი და გადავიდეთ შემდეგ ეტაპზე

ვფიქრობ ჯერ არ ამოწურულა ეს საკითხი. მოდი დავასრულოთ ჯერ ეს და შემდეგ გავნაგრძოთ. პირობას გაძლევ არ შევწყვეტ დიალოგს და ბოლომდე გამოგყვები. ოღოდნ ჯერ ის საკითხი დავასრულოთ. smile.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lashab
პოსტი Apr 9 2009, 09:38 PM
პოსტი #319


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 561
რეგისტრ.: 24-December 08
წევრი № 6,157



ციტატა(agmsarebeli @ Apr 9 2009, 09:30 PM) *

იოანეს სახარების დაწერის მიზეზები, რომ იცოდე გეცოდინებოდა მოცემულ ადგილას რატომ არ ახსენებს სულიწმინდას. მაშინ რახან ანგელოზებს და იესოს შორის არაფერი ყოფილა განსხვავება..მაშIნ ასეთი კითხვა....იყო თუ არა იესო ანგელოზთაებრ დაცემისდაკენ მიდრეკილი და თუ იყო რატომ? და თუ არ იყო რატომ?


ანგელოზებსა და იესოს შორის სხვაობა არის იმაში რომ მას მეტი ძალაუფლება აქვს და ღვთის საყვარელი ძეა...

დაცემისკენ მიდრეკილებას რაც შეეხება, არ ვიცი და როგორ გიპასუხო... მე ამ საკითხის გარკვევა მინდა... მოდი ესე გავაკეთოთ-

ნამუსზე აგდება და ეგეთები არ იყოს... ანუ შენ დაწერე არგუმენტი იმ შემთხვევაში მე რომ მეტქვა იყო მიდრეკილი თქო...

და ვნახოტ და გავარჩიოთ, თუ სწორი აღMოჩნდები დაგეთანხმები რომ არ იყო მიდრეკილი...

აი ეს სწორი გამოსავალია მგონი smile.gif

ციტატა(დათიკო @ Apr 9 2009, 09:32 PM) *

Lashab

შენი აზრი შეიძლება მცდარი იყოს. ამას არგუმენტირებული დასაბუთება სჭირდება. შენ თუ თვლი რომ საწყისი ჰქონდა სიტყვას, ეს შენი ნებაა, მაგრამ იმისთვის რომ დაგვარწმუნო ამაში, ნამდვილად დაგჭირდება არგუმენტირებული მტკიცებულებები და ლოგიკური მსჯელობა.
როგორც ხედავ ჩვენი დიალოგი ნელ ნელა წინ მიიწევს და ეს მახარებს.
აგერ უკვე ორი რამე შევატანხმეთ:
1. სიტყვა არის ქრისტე
2. სიტყვა იყო ქვეყნის შექმნამდე.
ეს არ არის პატარა.
მე იმედი მაქვს რომ ჩვენი დიალოგი ამგვარადვე გაგრძელდება და კიდევ ბევრ რამეში დავეთანხმებით ერთმანეთს. smile.gif

ახლა კი გავაგრძელოთ:

ფაქტი ის არის რომ არსად არ არის საუბარი სიტყვის შექმნაზე.
არამედ უბრალოდ ნათქვამია რომ ის "იყო".
ვფიქრობ ეს უკვე ბევრ რამეზე მეტყველებს.
როგორც უკვე აღვნიშნეთ, თუკი ქვეყნის შექმნამდე არ არსებობდა დრო, მაშინ სად იმყოფებოდა სიტყვა, რომელიც უკვე იყო? ესე იგი ის ზედროული გამოდის. და თუ გავითვალისწინებთ იმას, რომ ქვეყნის დაბადებამდე არ არსებობდა არაფერი გარდა ღვთისა, ლოგიკურად, სიტყვაც ღვთის თანამყოფი გამოდის.


ოო, სულიწმინდის საკითხს აუცილებლად განვიხილავთ, მაგრამ მოდი ჯერ ამ კონკრეტულ საკითხზე მივაღწიოთ კონსესუსს.
მთავარია ჩანს, რომ ჩვენ შეგვიძლია მივაღწიოთ ამას smile.gif

ვფიქრობ ჯერ არ ამოწურულა ეს საკითხი. მოდი დავასრულოთ ჯერ ეს და შემდეგ გავნაგრძოთ. პირობას გაძლევ არ შევწყვეტ დიალოგს და ბოლომდე გამოგყვები. ოღოდნ ჯერ ის საკითხი დავასრულოთ. smile.gif


მადლობა იმისთვის რომ ბოლომდე აპირებ გამოყოლას smile.gif

ერთ რამეზე გავამახვილებ ყურადღებას- "არ არსებობდა დრო"- ამას ამბობ...

მაგრამ თუ სიტყვა შექმნილია- მაშინ როგორღა ამბობ დრო არ არსებობდაო?

სიტყვის შექმნა უკვე ათვლის წერტილია smile.gif

მაგრამ დროს რაც შეეხება- შენ თუ ამბობ რომ დრო იზომება დღედაღამით- მაშინ სულელური ყოფილა იმის მტკიცება რომ პირველ დღეს ღმერთმა რაღაც შექმნა და მეორე დღესაც... რადგან ადამიანების შექმნამდე ღმერთისთვის დრო არ უნდა არსებულიყო smile.gif

ათვლის წერტილად სიტყვის შექმნას ავიღებდი მე...

თუმცა ის რომ იოანე არ ახსენებს ამას- მნიშვნელოვანია...

მაგრამ ერთი შეკითხვა- რატომ არაა პირდაპირ ჩაწერილი ბიბლიაში სამების იდეაზე?

აი ის რომ მამაც ძეც და სულიწმინდაც ღმერთები არიან და რომ ისინი ერთნი არიან?

ეს რატომ არ ჩაწერა? ღმერთს მოსწონს ასთი დავები? ჩაერწერათ მახარებლებს პირდაპირ...


--------------------
"ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)

"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი Apr 9 2009, 09:40 PM
პოსტი #320


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910



თუ ძალაუფლება გადასცა..ესეგი მარტოს უნდა შეექმნა იესოს სამყარო და მამა გაჩერებულიყო. და საერთოდ რაში დასჭირდა დამმხმარის შექმნა მამას და მერე მისით მთელი სამყაროს შექმნა. მამის ეს თქმა ვქმნეთ კაცი ხატებისაებრ ჩვენისა გამოხატავ იმას, რომ მაას და ძეს არსობრივად ერთობა აქვთ...თუ ასე არ გავიგეთ მაშინ გამოვა, რომ ამამ ქმნის უდარეს არსებას(თუნდაც იესოს) და მერე ღჩევასავით ეკითხება : მოდი ვქმნეთ, შევქმნათო
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

41 გვერდი V « < 14 15 16 17 18 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 

მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 26th July 2025 - 10:43 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი

TOP.Internet.ge TOP.GE BOOM.GE